abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:06:29 #1
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91525232
Het dreumestopic deeltje 105

Dreumesen:

28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 24-01-2011 20:15:05 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:07:13 #2
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91525259
Ja ik hoop ook dat het dan eens klaar is, maar gezien mijn eigen geschiedenis verwacht ik wel dat we er nog vaker zullen zitten.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_91525293
Ach memmel, wat sneu voor Morris.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91525806
jeetje Mems... wat balen en rot voor Morris!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91527411
Maar wat was de conclusie dan Mems? Ik dacht dat Morris buisjes had? Kan dat dan dichtgroeien ofzoiets? Ik ben echt een oren-n00b als het op kwaaltjes enzo aankomt :@

Wel echt ontzettend sneu dat hij weer zo'n last heeft en nog veul sneuer dat ie onder t mes moet, je stoere krullenbol. Hopelijk gaat t zonder al teveel gedoe.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91528070
Memmel wat naar voor Morris..

Huup, buisjes groeien er na een tijdje weer uit, gemiddeld een jaar.. Maar het kán ook veel sneller al.. Ik hoop dat ze bij Timo nog even blijven zitten, we moeten volgende week voor controle, dan zitten ze er 3 maanden in..
pi_91528308
Ach wat sneu voor Morris!
pi_91528426
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:10 schreef Chan het volgende:
Memmel wat naar voor Morris..

Huup, buisjes groeien er na een tijdje weer uit, gemiddeld een jaar.. Maar het kán ook veel sneller al.. Ik hoop dat ze bij Timo nog even blijven zitten, we moeten volgende week voor controle, dan zitten ze er 3 maanden in..
oh kijk dat wist ik niet :o
ik dacht dat ze dat gewoon plaatsten en dan klaar.

Hopelijk blijft het bij Timo idd nog een tijdje zitten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91528516
O, weer wat geleerd, ik wist ook niet dat die buisjes eruit konden groeien. Zwaar balen Memmel!

Bedankt voor alle verhalen over wel of geen flesje. We gaan morgen even overleggen met het cb. Hij is nu ook in de ochtenden weer wat benauwder (stom nat weer) en dan gaat dat net goed met de fles, maar met moeite. Dus dan zou de ochtendfles er ook uit gaan. Dat durf ik niet meer zonder overleg, het jochie is gewoon meer dan een halve kilo kwijt en komt zo langzaam op de -2 lijn terwijl ie wel in de lengte groeit en dus compleet uit verhouding raakt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91529251
Jeetje Morris onder het mes, bah Memmel, sterkte alvast! :* Maar hopelijk lost dit een boel van de problemen op voor hem.

Rienk een luchtweginfectie :o ook al zo rot. Hopelijk slaat die AB snel aan Vlindur, maar jeetje dat het dan ook nog 4 jaar kan duren, da's niet tof.
pi_91529304
Oh Memmel, wat rot. Arme Morris. Hopelijk is dit dan de laatste keer. :*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:55:48 #12
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91530810
Memmel, wat sneu voor Morris. Zo vervelend voor die kleine mannen...

Rienk, ook al ziek joh, beterschap :*

Huup, hoe gaat het eigenlijk met jouw meisje?

Joep is gewoon kei vrolijk, maar wel echt zoooo verkouden: hoesten, snotteren, beetje verhoging. Hij ligt nu weer lekker in zijn bedje.
Niet mieten! Door gieten!
pi_91531280
ik heb me er inmiddels ook bij neergelegd dat Driekus last zal blijven houden van zijn luchtwegen. Volgens de huisarts iig deze winter, gewoon omdat ie niet de kans krijgt er helemaal van op te knappen. Maar ik hoop echt dat het na deze winter beter gaat. Vorige winter hebben we na maart ook niet meer hoeven puffen, dus dat hoop ik dan deze keer ook te redden.
pi_91532182
o en ik ben echt een zeikerd: mijn man is er niet vanavond en ik hoor Driekus enorm hoesten. Het enige dat ik hoop: dat ie alles binnenhoud. Pff, toch niet handig hoor, dat ik daar zo slecht tegen kan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:31:10 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_91532735
Mefke :* ik hoop t ook voor je.... Ik ben zelf ook niet zo'n held met dat soort dingen. Het gekke is alleen dat ik t wel kan hebben van de kids.

En alweer zoveel zieke kindjes :* Beterschap!
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 20:53:56 #16
5428 crew  miss_sly
pi_91534026
Ik was helemaal bijgelezen in de loop van de dag, maar ben het weer grotendeels vergeten.

Ow ja, een driftige Finn in de winkel. Niet fijn, FTA, kan ik me voorstellen. Hoop dat het eenmalig was :*

En een heel erg hoestende Kobus, arm mannetje. Beterschap :*

En Sorbootje en Isabeautje hadden een fijn weekend gehad, ondanks weinig slaap zaterdagnacht. Klinkt echt heel fijn en gezellig, Sorbo O+

Lente heeft al veel woordjes onder de knie *O*

mef, ik hoop voor je dat Driekus niet over hoeft te geven. Ik moet zeggen dat ik er bij Senna erg goed tegen kan.

Amélie voelde zich goed, meen ik gelezen te hebben, fijn *O*

Dat was het even op geheugen, sorry, maar voor iedereen die het nodig heeft een :* en voor alle goede dingen een welgemeend *O*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:59:05 #17
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91534301
Haai! Thomas is weer beter maar helaas ben ik het volgende slachtoffer van de buikgriep.

Morgenochtend afspraak voor Thomas bij de orthopeed, ik hoop dat ik me dan wat beter voel!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:00:54 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91534413
Buisjes bij kleine kinderen zitten er gemiddeld zo'n 9 maanden in. Dat is nu bij Morris dus ook zo.
Ze bekijken ook nog of zijn neusamandel weer aangegroeid is en dan schrapen ze die ook weer weg (het is een soort slijmvlies dat ze laagje voor laagje afschrapen).

Het enige voordeel deze keer is, dat het via dagbehandeling gaat, omdat hij ouder is dan 1.
Voor buisjes houden ze 1 jaar als grens aan en voor de neusamandel 2, maar de arts zei dat ze het via dagbehandeling gingen doen. Mochten er complicaties zijn, dan kan hij alsnog blijven.
pi_91534614
Memmel, wat vervelend voor Morris. Wel fijn dat het in dagbehandeling kan, moet hij dan wel weer helemaal onder verdoving? :*

Rienk, beterschap! :*

Ko is vandaag met papa naar de kinderboerderij gegaan en bij de geitjes in de stal gevallen. Recht voorover in een vieze plas. Helaas zat er onder het stro ook een stoeprandje, dus nu heeft Ko een grote schaafplek op zijn wangetje. ;(
Hij hoest nog steeds, eigenlijk alleen als hij in bed ligt. Maar een ui lijkt goed te helpen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91534914
Rienk en Driekus, een :* voor jullie luchtwegen. ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:10:33 #21
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91534958
Oeke, heb je zijn matrasje ook wat schuin gelegd (dmv een handdoek eronder?) Dat wil ook nog wel eens helpen tegen het hoesten.

Ja hij moet dan idd weer onder narcose. Buisjes kunnen wel met plaatselijke verdoving worden geplaatst (doen ze bij volwassenen ook - is geen fijn gevoel, maar het kan wel), maar een kind blijft natuurlijk nooit helemaal stil liggen. En dat moet wel.
pi_91535103
Ja, die handdoek ligt onder zijn hoofdeinde. :)

Kan hij dan toch weer in een dag naar huis, ook al moet hij verdoofd worden? Lijkt me best heftig. ;(
pi_91535324
Pff Memmel, als is het dan dagbehandeling, leuk is het niet.
Hier liggen er plankjes onder het bedje zodat ie echt schuin staat.
Oja, Vlindur, vergeet je niet water te geven na het puffen? Schijnt beter te zijn voor de tanden. En niet wanhopen, ik ben er ook voor mijn vierde overheen gegroeid en dat zonder puf (die kreeg je toen nog niet).
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:19:40 #24
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91535528
Ja hij wordt tussen 8.30 en 9.30 uur geholpen. Ze doen de jongste kindjes eerst, omdat hij natuurlijk nuchter moet blijven en je dat aan een ouder kind makkelijker uit kan leggen dan aan een dreumes die - wanneer hij honger heeft - gewoon de tent afbreekt.
Daarna lekker naar huis en dan mag hij lekker bij mama uitslapen. Ze mogen een dag later zelfs al weer naar de creche! Maar dat hoeft gelukkig niet, hij is op woensdag thuis.
De vorige keer kroop hij 2 uur na de operatie alweer door de kamer en had hij 600 cc aardbeienlimo op, ze herstellen gelukkig snel!
pi_91535740
Dat was één van de dingen waar ik zo tegen op zag, toen S eigenlijk moest (ging niet door omdat ik niet zwanger mee mocht, later bleek het niet meer nodig), dat nuchter moeten houden. Pfffff. dat zou hier echt een drama zijn, denk ik.
pi_91535761
bummer, ik wou even teruglezen over Morris, hoe wat en wanneer, maar er staat een link naar deel 105 ipv 106
ik ga even speuren.

ah ik lees dat het 15 feb moet gebeuren....nou let's get it over with dan maar he, je zit er nu ook tegenaan te hikken lijkt me. Wel balen dat het nodig is....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:27:21 #27
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91535984
Ik vind eigenlijk het engste het moment dat ze'm onder narcose brengen. Dat je 'm zo in je armen voelt wegzakken.
pi_91536024
Oh ja, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat lijkt me ook eng. Sowieso lijkt het me allemaal maar helemaal niks.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:29:06 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91536078
Oh, jeetje, Memmel, dat lijkt me stiekum toch wel heel erg tegenvallen :{ Ik heb even niet goed gelezen hoor, maar wanneer zou dit dan gaan gebeuren? Is er echt een soort van wachtlijst ofzo? Hè, bah :*

Oeke, arme Ko, al zo enorm aan het hoesten en doen en dan ook nog een smakkerd maken de geitenstal in. Is het uiteindelijk nog echt gaan bloeden? Dan bloed eventueel vuil er vaak nog wel uit.. :*

Mefke, ook al zoiets, constant die pufjes.. Moet dat meerdere keren per dag dan? Arme kleine vent, ik hoop dat het op z'n mínst eind winter ophoudt hoor!

Isabeau, jeumig! Waar halen ze de energie dan vandaan om zich zo onaangedaan te gedragen dan, he? En toch een voorzichtige *O* voor de aangroeiende haartjes, het is in elk geval een begin he? :* Succes met de lange adem enzo :)

Vlindur, om heel eerlijk te zijn heb ik werkelijk géén idee wat Stef drinkt op een dag. Ik heb een rietjesbeker in de woonkamer die altijd pakbaar is voor hem, bij zijn ontbijt en lunch krijgt hij meerdere bodempjes melk in een klein glaasje, soms voor een slaapje of voor hij echt naar bed gaat nog een paar cc's water in een flesje.. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel heel interessant vind om te lezen wat jullie kinderen zoal drinken, Stef krijgt eigenlijk alleen maar water of halfvolle melk, héél soms wat aangelengde appelsap, maar verder.. Gelukkig is hij net als ik een echte waterdrinker, als hij iemand ziet met een glas water komt hij ook altijd slokjes pikken O+

Lijnloos, haha, jah, ik ben nog wel ok hoor, lief dat je het vraagt!

Nouja, waar Lijnloos het dus over heeft is precies wat ik pasgeleden al vertelde: Stef wil héél graag helpen met van alles en om te voorkomen dat hij kastjes leegpulkt mag hij nu telkens helpen een keukenkastje/de koelkast/lades dicht te doen. Dat klusje kan rekenen op zoveel enthousiasme dat je nu dus héél snel je ding moet doen als je iets pakt, anders komt Stef met piepende banden aangerend en gooit hij het dus dicht met je handen er nog tussen :') Enfin, ik heb dus ook een heel diep keukenkastje en daar helemaal achterin stonden 2 schalen die ik moest hebben, dus ik een beetje graven.. Spullen eruit, schalen naar voren trekken.. Ondertussen was Stef wel een soort van omtrekkende bewegingen aan het maken, maar hij had een stukje soepstengel waar hij lekker aan aan het vreten was dus nouja. Anyway, je raadt het al.. Ineens deed Stef met zijn volle gewicht een enórme gooi aan dat deurtje. Met mijn hoofd er dus nog tussen :') Nu heb ik dus een beurse kop en een stukje van mijn tand eraf :') En sinds we hem altijd netjes bedanken voor zijn hulp heb ik toch maar dankjewel gezegd, maar er daarna wel achteraan verteld dat hij voortaan toch maar even moet wachten tot mama uit het kastje is enzo :P

De nachten hier zijn érg onrustig. De drie kiezen die we al hadden zien duwen zijn ondertussen door, de hoektand die we zagen volgens mij ook.. Maar nu blijkt er nog een vierde kies (en misschien, als ik het daarnet goed voelte, ook nog een hoektand :o ) aan het rommelen te zijn. Het arme kereltje.. Zo sneu om hem dan half-slapend tegen je aan te hebben, en hij maar kwijlen en om de zoveel tijd wakkerschrikken en brullen :'(

Twinkly, hoe is het eigenlijk met Niels?

Oh, Memmel, ik zie net je post over de narcose, dat lijkt me ook echt geen lollig moment zeg :o Ik wist eigenlijk niet dat je daarbij mag blijven, dat lijkt me wel fijn voor zo'n manneke. Toen mijn amandelen geknipt werden was ik al een stuk ouder, maar ik weet nog dat mijn papa en mama in de wachtkamer moesten blijven en dat vond ik heel eng.
3!
pi_91536630
de pufjes gaan hier op geleide van het hoesten. We mogen zo'n zes keer per dag geven. Zes goede dan. Want hij wil steeds minder goed. Standaard geven we em in de ochtend en avond voor het slapen.

En over drinken, ik zou werkelijk niet weten wat hij normaal drinkt. Van afgelopen week, toen ie ziek was, heb ik wel een aardig beeld: 400 ml tot 600 ml ORS per dag. En ORS is echt smerig.
Driekus drinkt normaal eigenlijk alleen water en soms wat thee. En tot voor kort melk en karnemelk, maar dat krijgt ie nu minder ivm de slijmvorming.
pi_91537616
Is inderdaad interessant om te lezen wat hier zoal gedronken wordt. Hier alleen water en halfvolle melk. Vorige week was hij ziekjes, toen wilde hij absoluut geen melk drinken. Nu gaat het weer beter. En verder dus alleen water. Op het kdv krijgt hij soms wel diksa, omdat hij daar niet zo goed water drinkt. Nou ook prima, ik ga daar niet spastisch over doen, ze hebben me het gevraagd of ik dat wel goed vond, maar ik vind juist prima dat ze goed opletten dat de kinderen genoeg drinken op een dag.

en ik ga nu naar bed, want ik ben kei-kapot :')
pi_91537662
Aoraki, slaap lekker ;) .
pi_91540735
ik heb voor mijn nachtrust en die van driekus net toch maar een flesje bisolvon met water gemaakt. Handig joh zo'n kind dat in zijn slaap drinkt. Nou hopen dat het helpt, hij is ii wat rustiger nu.
pi_91541321
Dat is idd handig. Rienk slaapt op zn buik dus dan krijgen we er echt geen drinken in ;)

Incantrix, ik was weer aan het gniffelen om je verhaal. Ik zie het gewoon helemaal voor me. En dan ook nog 'dank je' zeggen _O- _O- :D
En Tering, die tanden van Stef :o ;( Daar zou ik ook niet van slapen :N

Kootje voorover gevallen. :{ Wat sneu Oeke, Had hij er erg veel last van? Of waren de geitjes al gauw weer boeiender?

Memmel, wat sneu dat Morris weer buisjes moet :{

Mefke, oh! Dat had je al eens verteld! Wel vergeten dus :@

Is er trouwens een verschil tussen matras omhoog en bedje omhoog? Want Rienk zijn bed staat alweer een ruime week op mijn schoolboeken. Doen ze toch nog dienst ;)
Het lijkt alleen niks te helpen, maar ik doe het wel. De ui werkt niet hier, dat stinkt alleen maar :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 22:48:04 #35
5428 crew  miss_sly
pi_91541493
Senna's bed staat ook met boeken omhoog, er staat een verse doorgesneden ui onder haar bed en ik had haar borst en rug ingesmeerd met luuf en toch werd ze net wakker van een hoestbui waar ze niet meer uit kwam...en nu lukt het slapen niet meer -O-
Ze is wel grotendeels opgeknapt, geen verhoging/koorts meer, minder hangerig en vrolijker, maar nog weinig energie want weinig gegeten en gedronken en dus nog soms ineens van die hoestbuien...vooral in bed.

Arme Ko, zo naar gevallen. Kusje op je wangetje :*
pi_91549805
Goedemorgen!

Ik heb ook een zeehondje uit bed gehaald. Maar verder is ze supervrolijk en niet ziek. Maar dat hoesten klinkt wel naar!

Trix, wat een actie van Stef. Ik geloof niet dat ik het nog op had kunnen brengen om dankjewel te zeggen! :D

Zo, en nu moet ik zelf eerst naar het ziekenhuis. Tot later!
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:40:10 #37
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91550200
Ik heb ook een ui staan... telkens als ik op Joep zijn kamer kom, heb ik het idee dat hij de "munchies" heeft gehad en pizza heeft zitten eten in de nacht :D
pi_91550896
Jeetje al die zeehondjes hier, beterschap allemaal hoor! Ben blij dat we hier eindelijk een niet-zo-snotter-kindje hebben... ook wel effe fijn ;)

Trix, ik vind het knap van je hoe je je hebt hersteld van de kastjes-actie... ik denk dat ik in het kastje was gebleven en heel hard had lopen schelden tegen de schalen.
pi_91551190
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:40 schreef seilram het volgende:
Ik heb ook een ui staan... telkens als ik op Joep zijn kamer kom, heb ik het idee dat hij de "munchies" heeft gehad en pizza heeft zitten eten in de nacht :D
_O- hahahaha :D

Jeetje het heerst echt hè? Ik ben zelf aan het hoesten, ik hoop dat het daar bij blijft en dat het Amélie over slaat.
Beterschap voor alle verkouden en zieke kleintjes :* is iedereen de nacht een beetje behoorlijk doorgekomen?

Kootje menneke toch, t is ook gemeen als er dan ineens toch nog een stoeprand onder dat stro ligt }:| kus erop!

Ik weet niet meer wie het vroeg, het ging 2 dagen erg goed met Amélie, eergisteravond leek ze 's avonds toch weer wat buikpijn te hebben maar niet erg veel en vannacht was het echt weer gillen :X zo sneu. Ze kalmeerde gelukkig wel na wat drinken en eventjes bij ons in bed maar echt lekker geslapen heeft ze niet.

Nu voelt ze zich wel weer prima, ze heeft net hageltjes van mijn bord gepikt door haar banaantje erin te steken :') ze heeft door dat het zo lekker blijft plakken :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:50:31 #40
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91551479
Ik vroeg het ;). Ben ook zo benieuwd wat er uit die onderzoeken gaat komen... als er maar een oplossing komt voor je meiske. Zo sneu voor zo'n frummel wat zich nog niet goed kan uiten. Wel fijn dat ze 2 dagen helemaal pijn vrij is geweest. En heel slim! Hageltjes pikken :D

Joep is ineens helemaal fan van vers geperst sap. Als hij ziet dat ik de pers pak en de sinasappels, dan begint ie te trappelen van vreugde :D schuift zijn stoel naar het aanrecht en wil meehelpen met persen O+

Ach ja en Kobus, zo naar gevallen... stom randje ook!
pi_91552230
ik heb net het cb aan de lijn gehad. Driekus krijgt voorlopig zo min mogelijk melk. Het is nu belangrijker dat hij goed blijft eten, dat hij niet bang wordt voor spugen. En hij haalt vanzelf wel een keer in. Vaak kleine beetjes dus. Veel fruit geven. Prima, ik ben er gerust Oe.
pi_91553470
Even hoor:

Ik denk dat onze bv-periode er op zit.
Senna kreeg nog iedere ochtend gezellig bij ons in bed bv. Heel knus, lekker warm en gezellig. Half slapend genoot ik ervan. Zowel van de intimiteit als het nog wat langer kunnen blijven liggen. Toen ze ziek werd, ging het allemaal anders. Er was door haar vreemde slaappatroon geen echte ochtendvoeding. Soms even een paar slokjes om dan snel weer in slaap te sukkelen, zo moe was ze. Zaterdagmiddag wilde ze 'drinke' en tikte tegen de borst. Omdat ze ziek en zielig was en wel wat extra vocht kon gebruiken, heb ik haar nog een keer gewoon zittend op de bank aangelegd. Dat was een heel fijn moment; ze lag lekker te drinken net als toen ze een klein baby'tje was, maar nu was er telkens oogcontact. Ze kneep telkens twee oogjes tegelijk dicht als ze naar me keek. Ik heb geloof ik toen al afscheid genomen, omdat ik al het vermoeden had dat het niet lang meer zou duren.

Gisterochtendochtend sliep ze uit. Oma was er al en om half 9, net voor we weg moesten, heb ik haar uit bed gehaald. Ze knuffelde, heeft nog lekker wat tegen me aan gehangen, maar taalde ook niet naar de borst. Vanmorgen sliep ze weer uit. Om 8 uur heb ik haar uit bed gehaald, en hebben we gezellig ontbeten en weer taalde ze niet nar de borst. Misschien morgen als ze vroeg wakker is, maar er zal niet veel meer uit komen na een aantal dagen niet drinken.

Het is goed zo, ze is as donderdag 18 maanden. Ik heb het dan een jaar langer gedaan dan ik oorspronkelijk van plan was. Ik moet zeggen dat ik wel een hele fijne, gemakkelijke bv-periode heb gehad. Behalve wat kloofjes in de eerste week van verkeerd aanleggen, heb ik geen enkel probleem gehad. Geen over- of onderproductie, geen bo's, geen echte onzekerheid of ze wel goed groeide en voldoende dronk, geen lekkages. Ik ben erg blij dat ik dit heb kunnen doen en ook nog eens zo lang. Als het nu echt over is, is dat prima, maar dat heeft Senna tot nu toe zelf bepaald en dat mag ze nu ook nog. Hoewel ik er ook een beetje weemoedig van word (mijn baby, wat doe je?!), vind ik het ook wel mooi zo. Het was een hele fijne tijd, ben blij dat ik het heb kunnen doen, maar kan het nu ook prima afsluiten.
Daag kleine baby, hallo grote meid!
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:12:16 #43
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91553789
Miss, wat schrijf je dat mooi! Prachtig dat je het zo lang hebt kunnen doen en dat jullie er samen zo lang van hebben kunnen geniet. Ik kan oprecht zeggen dat ik zou willen dat het bij ons zo was gelopen... nuja... volgende ronde, nieuwe kansen ;)
pi_91554480
Miss, wat ontzettend mooi verwoord en wat een mooie, lange en fijne periode hebben jullie samen gehad. Aan alles komt een eind, zegt mijn mama altijd. Maar niet al het einde is erg. Ik denk dat het voor jullie zo een mooi einde is, een periode die je afsluit met mooie herinneringen.
Ik heb jammergenoeg maar 2 maandjes gevoed, ik hoop dat bij de volgende ik ook zo'n mooie periode zou kunnen hebben net zoals jullie.

Huup, jeetje wat naar zeg. Is echt alles er wel uit? Ben ook benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. Hopelijk een antwoord.

Pfff, Morris ook voor jou narigheid.. Heel vervelend dat hij weer onder het mes moet.

Voor de rest ben ik het weer een beetje vergeten... Gewoon een dikke kus voor jullie allemaal. Fijne mensen, lieve kindjes.

Mette is vandaag naar het KDV, ik heb heerlijk uitgeslapen. Ze was gisteren gevallen op het kdv, tand door de lip en bloedneus. Je merkt niks aan 'r en ziet het ook bijna niet. Af en toe wijst ze erna.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:32:32 #45
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91554493
miss, bijna tranen in mijn ogen hier, gewoon... een mooi stukje tekst uit het hart.

een snelle dikke kus voor alle zieke kindjes!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91554724
Fijn dat het zo afgesloten kan worden miss. En het is echt een afsluiting van een periode op zich.

Mette brokkenpilootje :* het heeft wel indruk gemaakt als ze er zo naar wijst :D

Geen idee of alles eruit is Wickie, maar volgens de KA moesten we maar even een weekje afwachten tenzij het ineens dramatisch omsloeg ofzo. Zolang ze overdag goed te pas is en redelijk okay eet kunnen we er vanuit gaan dat ze niet ernstig verstopt zit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91554895
Het voelt ook echt als afsluiten inderdaad. Maar het is niet erg, het is goed zoals het is.

huup, hebben ze ook nog iets gezegd over eten, dingen laten staan of juist wel geven?
pi_91555100
Morris en buisjes :*
Memmel :*

Amelie :* Trek jij het allemaal nog een beetje Huup zo in je laatste periode?

Senna en Miss_sly beterschap gelukkig lijkt het einde in zicht, en dat de bv nu ten einde loopt, jammer, wel mooi verwoord O+ :*

Driekus :*
Kobus :* Oeke blijft schrikken he ;)
Mette :*

En ook hier sluiten we ons aan bij de verkouden kinderen!
Vannacht er regelmatig uitgemoeten omdat Roy z'n neusje verstopt zat. gister ook een deken onder het matras gelegd, misschien vanavond ook maar een ui erbij.

En hopelijk morgen droog weer, want heb zin om met Roy naar buiten te gaan, frise neus halen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91555127
Nee hoor ze vond het een prima eetpatroon wat we hadden (of nja, aanbiedingspatroon dan :') ); we mochten gewoon alles geven, waar mogelijk misschien nog meer water aanbieden maar verder niets.

Mocht het zoiets als coeliakie of lactose-intolerantie zijn dan heeft het geen zin om nu al te stoppen met gluten/lactose geven omdat het dan niet meer met zekerheid vast te stellen is of er een reactie is zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91555390
Aah, ok, dus voor nu geen restricties nog, dat komt eventueel pas als de werkelijke oorzaak bekend is en ze echt een duidelijke reden kunnen aanwijzen. Niet onlogisch ook, hoewel ik me ook voor zou kunnen stellen dat je als ouders op een bepaald moment denkt: die pijn moet weg, ik ga het met eten anders doen.

Sneu hoor dat ze toch weer zoveel pijn had.
pi_91555536
Ja aan de ene kant natuurlijk wel, zsm weg die buikpijn, aan de andere kant, een glutenvrij dieet is best wel een omschakeling en een aanpassing natuurlijk en bovendien duurt het een tijd voor de boel zich hersteld dus ze is niet a la minute pijnvrij dan.

Het scheelt dat we volgende week de bloeduitslagen krijgen ook, als daar niets uitkomt (wat wij allebei nog steeds wel denken), dan weten we dat iig. Ik vind het wel fijn om zulke dingen uit te sluiten, dat we niet nog een paar jaar dingen geven waar ze achteraf gezien erg veel buikpijn van kreeg ofzo. We gaan t horen.

Oh en 16 feb moeten we weer terug op consult bij de KA :D wordt nog spannend of ik dan een verse beeb bij me heb of nog net niet :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91556056
MIss, wat heb je dat prachtig verwoord en ook Zo fijn hoe het gegaan is afgelopen anderhalf jaar! Ik smelt helemala weg bij je post! O+

Oeh Mette, da's niet handig... prettig dat ze er weinig last van leek/lijkt te hebben. :*
Ko ook al gevallen, wie legt er dan ook een stoep onder de hooibalen. Stom gedoe! :*

Jeetje Huup, nu toch weer raak vannacht, ik vind het zo sneu voor Amelie... ;(
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:38:59 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91556879
Huup, wat rot voor Amélie zeg. Zo sneu wanneer ze zo'n pijn hebben.
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:00:41 #54
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91557791
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:01 schreef huuphuup het volgende:

Oh en 16 feb moeten we weer terug op consult bij de KA :D wordt nog spannend of ik dan een verse beeb bij me heb of nog net niet :+
Of dat je hijgend en puffend belt: Hoi, puf puf, we kunnen, zucht hijg, niet komen, puf puf, want ik lig, zucht, steun, te baren! :D
pi_91558291
Haai!
Eindelijk rustig bijgelezen, Driekus ligt op bed.
Miss, wat omschrijf je dat mooi zeg. Wauw. En wie weet, drinkt ze morgen wel weer even. Het klinkt als een prima afscheid.

Huup, wel vervelend dat ze nou weer pijn heeft zeg. Zo stom, je wilt eigenlijk niet dat er iets uitkomt, maar van de andere kant toch ook weer wel. Lastig hoor.

Uien op zijn kamer werkt hier echt niet. Ik denk ook omdat het gewoon niet in zijn neus zit maar echt in zijn luchtwegen. Ik had zelf net enorme zin in karnemelk terwijl ik al een glas melk ophad. Dus ik gooi die beker melk achterover en ergens halverwege denk ik al: oeps, benauwd. Ik voelde weer even wat Driekus dus constant voelt als ie last heeft van melk.
Ik ben wel blij met de uitleg van het cb, het maakt allemaal niet meer zoveel uit wat ik em geef, als ie maar eet en dat scheelt enorm veel stress bij mij.

Even een heel andere vraag: Huup, Miss, Innepin en alle andere zomer mama's, wat hadden jullie kindjes voor rompers aan die eerste maand? Ik heb net even snel gekeken naar de rompers die ik nog heb in de kleine maten en dat is of zonder mouwen of met lange mouwen. En dan shirts met lange mouwen. Maar goed, Driekus was een septemberkindje en de week van zijn geboorte werd het koud...ik gok er maar even op dat het komende juni niet heel koud is.. :P
pi_91558447
kortemouw rompers hier en soms helemaal geen romper
pi_91558609
Heel erg afhankelijk van het weer, mef, maar het was eigenlijk vaak behoorlijk warm, dus rompers zonder mouw of een kort mouwtje en op de wat frissere dagen rompers zonder mouw en een shirtje met korte of lange mouwen erover.
pi_91558825
Afhankelijk van het weer ja. We hadden van die hemdrompertjes en rompers met korte mouw, die droeg ze op warme dagen. Maar Amélie is van eind augustus en het werd toch wel redelijk snel frisser in september dus we hebben de lange mouwen rompers ook best wel wat gebruikt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91559189
tegen de tijd dat we in 62 komen heb ik rompers zat met langere mouwen en natuurlijk ook in jongenskleuren. Maar juist in 56 dus niet. Ik heb nog best wel wat dingen weggegooid zag ik.
pi_91559373
He verdorie Huup, wat naar dat de buikpijn weer terug lijkt te zijn. :*
Ik zie je straks al op de stoel bij de ka en dan plop! Gebroken vliezen! :+

Miss, mooi jullie afscheid. O+ Fijn dat het zo vanzelf gaat.
Ik hoop dat dat bij ons ook gaat, alhoewel ik mijn hart vasthoud, het jongetje is nog wel erg dol op bij mama drinken.

Zoen voor Mettes au! En voor alle zieke kindjes! :* :*

Ko is van 7 juni, en ik heb even teruggekeken op foto's maar hij lag toch wel erg veel in alleen een luiertje. Het was gewoon erg warm! Ik heb hem zelfs een keer in de doek gehad met alleen een luier aan en ik dacht dat hij erin zou blijven, het was veel te warm!
Maar goed, dat is niet te voorspellen natuurlijk. :s)
pi_91561396
Morgen gaat Roy gymen :) al om 9.00 uur smorgens omdat hij dan het fitst is.
Krijgen ook huiswerk mee naar huis om alles te stimuleren.
En een verslag schrijven vanaf de zwangerschap tot nu, de ontwikkeling ziek zijn medicijnen enz enz
Het is nu bij haar in huis woonkamer verbouwt tot gymzaaltje, en later zal het gecombineerd worden met bezoekjes aan huis.

De fysio klonk in elk geval als een heel lieve vrouw.
pi_91564199
bar, dat klinkt als een gezellige fysio! Nou maar hopen dat je er niet al te lang naar toe hoeft, gewoon omdat het zo goed met em gaat!
pi_91565614
Een hele dikke kus voor alle zieke kindjes en hun mama's :* Hopelijk wordt het weer snel zachter en gaan alle griepvirussen weer met pensioen.

Incantrix ik moest echt hardop lachen om je deurtjes verhaal, dat je hem hebt bedankt voor het stuk van je tand zeg maar :D ;) :*

En toen ik moest lachen merkte ik gewoon aan het trekken van mijn wangen dat ik al twee dagen niet gelachen heb. Mijn vriends vader/Xeentjes opa is eergisteren heel plots overleden. Niemand heeft het aan zien komen en het verdriet van de familie is inmens. Komende maandag is de begrafenis en ze willen Xeentje er ook graag bij hebben. Hij was zo dol op haar. Ik zie er een beetje tegenop. De begrafenis is om 4 uur, dus Xeentje zal haar slaapje over moeten slaan. En ik hoop heel erg dat ze zich rustig zal houden tijdens de plechtigheid. De uitvaartondernemer adviseerde om iemand mee te nemen die als het nodig is Xeentje mee naar buiten/elders kan nemen, maar ze is zo eenkennig als wat momenteel, dus dat gaat niet werken. Ik neem maar veel doosjes rozijntjes en boekjes mee om haar proberen rustig te houden. Iemand misschien nog andere tips?
pi_91565828
xenia, allereerst gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende dagen.
Ik weet niet hoe formeel de begrafenis zal zijn, maar meestal werkt zo'n kleintje dat door een kerk/ruimte rent erg ontwapenend. Maar goed, daar moet het dan wel de plechtigheid naar zijn. Ik vind je idee om boekjes etc mee te nemen een hele goede. En anders maar wat rond laten scharrelen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:10:39 #65
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91566094
Xenia, ik weet niet of je een draagdoek hebt? Ik zou die meenemen denk ik. Heel veel sterkte en gecondoleerd :*
pi_91566135
Xenia, gecondoleerd :* Wat ontzettend verdrietig en dan ook nog zo onverwacht. Sterkte, ook voor je vriend!

Wat mefke zegt: hoe ziet men dat, de aanwezigheid van Xeentje? Toen de moeder vna een vriend van ons overleed, waren haar kleinkinderen er ook bij. Die liepen onbevangen rond, lachten wat, vroegen naar oma, vertelden over oma, etc. Maar dat is ook wat men verwachtte, wilde. Het bracht wat lucht, zeg maar.
De begrafenis van mijn oom waar ik vorig jaar heen ben geweest, was heel anders. Die stond echt in het teken van verdriet en afscheid en zijn eigen kleinkinderen (waar hij overigens gek op was) waren er ook niet bij. Dat had ook niet gepast daar.
Wat boekjes en rozijntjes lijken me een prima idee. En als het echt neit gaat en haar aanwezigheid wordt te veel, kun je met haar misschien even naar buiten als ze niet met een ander kan?
pi_91566765
Seilram, de draagdoek mee is een goed idee! Ik heb die al zeker een half jaar niet gebruikt, maar het is het proberen waard. Dank voor de tip.

Mefke en Miss, ik vind dat ook een hele goede, om eens te onderzoeken wat men verwacht, hoe formeel ze het willen. Het verdriet en de schok in de familie is momenteel zo groot, dat ik vrees op een situatie waarbij een onbevangen rond scharrelende dreumes niet echt op prijs gesteld wordt, al vinden ze haar nog zo lief en schattig. Maar het zou ook juist wat lucht kunnen geven inderdaad. Ik ga dat echt eens proberen te onderzoeken, hoe ze daar tegenover staan. En als ze dat niet willen, dan zal ik inderdaad zelf met haar naar buiten gaan zodra ze luidruchtig of onrustig wordt.
pi_91567195
Xenia, gecondoleerd, ook naar jouw vriend en Xeentje toe. :*
Een draagdoek en boekjes lijken me inderdaad een goeie. Wij hebben voor Minke altijd zwijgvoer, dus inderdaad wat jij aangeeft, rozijntjes, nijntje-koekje, fruitreep, soepstengel, dat soort dingen.
Misschien ook zelf proberen in te schatten hoe lang het gaat duren en wat daarbij (ook voor jullie zlef) de lastige momenten gaan worden. Dat je dus kan anticiperen door vlak voor zo'n moment even iets toe te stoppen zodat ze dan echt stil/rustig is.
Sterkte in elk geval!
pi_91568828
Zwijgvoer O+ Ook een goeie inderdaad, anticiperen op de moeilijkste momenten en iets toe stoppen. Dank!
pi_91571901
Ach Xenia, gecondoleerd. ;(
Dat is heftig, zo onverwacht.
Wat betreft de plechtigheid, Ko was mee naar de crematie van mijn opa en met een speelgoedauto en een boekje en een puzzel bleef hij aardig rustig. Samen met mijn vriend zat hij achter de stoelen zeg maar.
En een draagdoek is altijd goed. :Y
Ik zou wel even proefdragen als ze er al zo lang niet ingezeten heeft, om weer even te wennen. Misschien kan ze wel lekker in de doek slapen als het toch haar slaaptijd is. Of gewoon uitrusten door tegen jou aan te hangen. O+

Bar, wat fijn dat de fysio lief klonk. Dat lijkt me toch wel belangrijk voor Roy, dat hij zich op zijn gemakje voelt bij haar. :)

Ko doet het zo goed op het kdv!
Het afscheid nemen ging al een stuk beter en de leidster zei dat ze niet vaak zag dat kindjes die maar 1 dag komen toch zo sociaal en open zijn.
Die zijn meestal wat terughoudender. Maar ze vond dat Ko echt contact maakt met de andere kindjes. Dat vond ik natuurlijk helemaal niet vervelend om te horen. O-)
pi_91574558
Xenia gecondoleerd. Wat vreselijk zeg! Ik zou even polsen inderdaad. En dat zwijgvoer (toffe naam) is ook een goede.

Net weer een mooie uitspraak van Isabeau. Ze mag altijd één bumbafilmpje kijken op de computer voor ze gaat slapen. Toen de twee wormpjes op het eind in beeld kwamen zei ze heel lief: 'Asseid (afscheid) doei! Slaaaapen!'

En toen liepen we langs een canvas waar Isabeau op staat en toen zei ze: 'Beaug (zo noemt ze zichzelf) doei!'
pi_91574673
Jeetje Xenia, gecondoleerd :'( wat verdrietig... Sterkte de komende tijd ook voor je vriend :*

Arme Amélie, alweer zo'n last van haar buikje :*

Miss_Sly O+ wat een fijne afsluiting van deze mooie periode. Ik werd een beetje emo van je stukje, ze is nu echt geen baby'tje meer.

Wat fijn dat Kobus het zo leuk heeft op het KDV en dat hij zo goed met de andere kindjes om kan gaan! O+ Kusje voor zijn buil :*

Isabeau O+
Niels zegt op het einde alleen soms "aaaaawh" mee met de presentator.

Ik heb Niels net uit een rietjesbeker leren drinken en hij had het direct door :D Alleen vond hij het zo leuk dat hij dronk terwijl hij geen dorst had en het dus steeds weer uitspuugde :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:52:20 #73
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91576955
Xenia, gecondoleerd

Amelie een dikke kus :*. Wat vervelend al die buikpijn zeg......

Beaug <3

Niels uit de rietbeker! Mooi he, dat ze zo van acties kunnen genieten, alleen maar om de actie. Zo hoeft Alexa hier geen friet, maar vindt een frietje pakken om in de mayo te dippen (en vervolgens weg te leggen) wel leuk :')

Alexa heeft vandaag de hele dag het liedje van Dora gezongen (Titititidi Dora, Dora, Dora, Dora, klik op Dooooraaaaaa). Alleen ze klonk meer als een terrorist (Dorrrrredorrreeedorrrrrredooreeeee). Nou ja, zoiets dus :P
Alexa en Seth zijn lief
pi_91580165
Xenia, gecondoleerd!

Miss, mooi stukje geschreven. Fijn dat je er zo tegen aan kunt kijken, en wow 18 maanden! Misschien ging het je makkelijk af, maar petje af, hoor.

Bwahaha, terrorist Alexa
pi_91580728
Isabeau, goed hoor, kletstante O+

oeke, fijn dat Ko het zo goed op het kdv. Fijn om complimentjes te krijgen over je kind :Y

Niels met de rietjesbeker :D

haha Alexa :D Senna zong het laatst ook, maar die zong eerst 25 keer tietietietietietietietie en dan een keertje of 5 Dora en dan begon ze weer opnieuw :') Ze heeft trouwens een voorliefde voor de underdog: ze is helemaal gek op Swieber. Als hij niet al te snel in een aflevering verschijnt, kijkt ze me aan, knikt heel eens nadrukkelijk terwijl ze zegt: Swieber komen.

Zeg euhm...is iedereen met wie ik zwanger was dan nu ook weer zwanger ofzo? Of net geweest :P iedereen op voor de tweede ronde lijkt het wel :D Gefeliciteerd Aoraki zag ik net!
pi_91580884
Gezellig toch? Lekker met bekende zwangeren...

Ik ben nog wel redelijk in shock...
pi_91580993
Xenia, wat heftig zo onverwachts. Gecondoleerd. Heel veel sterkte gewenst de komende periode :*

Beaug O+ O+

Oeke wat fijn dat Ko het zo leuk heeft op het KDV.

Niels :D geweldige actie met de rietjesbeker! Mette is inmiddels een kei in het drinken uit dat ding. Ze weet zelfs dat ze haar beker moet omdraaien als deze bijna leeg is omdat ze dan het laatste eruit krijgt (het rietje zit er schuin in).
Mette drinkt overigens best veel. Ze krijgt diksap, elke keer koop ik een andere smaak. Ze poept er niet meer om. Ik doe er ook meer water bij. Ze is ook dol op verse sap. Zo af en toe krijgt ze een glaasje. En daarnaast karnemelk. Ze drinkt wel een paar rietjesbekers leeg op een dag.

Mette is eindelijk bezig met de 'aanloop' naar het stapjes zetten. Ze is er in geinteresseerd voor het eerst. Ze wil ook vaker aan mn hand lopen. Staat veel los en af en toe zie ik een schuifeltje. Maar ik juich nog niet te vroeg. Ze heeft al een paar keer eerder wat waaghalserig gedrag vertoond en dat zakte toen ook weer af....
pi_91581051
Gezellig Aoraki c_/
pi_91581411
Xenia, gecondoleerd :*

Iris begint 2 woordjes achter elkaar te zeggen. Veruit favoriet: "Pip kijkuh" en "klaaaar toetuh!"
Ze wil het liefst na de lunch ook al een toetje ;).
Fake it till you make it...
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:42:48 #80
95408 Incantrix
pi_91599908
Xenia, jeetje, wat een schok zal zoiets inderdaad teweeg brengen :* Heel erg veel sterkte voor jullie, ik hoop dat het allemaal zal lukken met Xeentje bij de ceremonie en natuurlijk vooral met de héle nasleep van dit alles. Bah, wat kan zoiets je overvallen :*

Miss, ik moest gewoon een beetje snotteren van je verhaal, wat heb je dit prachtig omschreven :* Fijn dat het zo gaat, op zo'n natuurlijke manier zeg maar, Senna en jij die ook hier weer op een pachtmanier op gevoel 'afscheid' nemen van een hele bijzondere en mooie periode O+

Huup, hè, bagger dat Amélie toch weer zo'n buikpijn had :* Hoe is de nacht verlopen? Ik hoop eigenlijk nog steeds dat er een uitslag volgt waar de arts iets heel simpels mee kan, zo van 'oh, kijk, dát is het! Dan doen we even 10 dagen dit pilletje en een maand lang een drankje en dan is het klaar! *O* ' Alleen weet ik ook wel dat het vrijwel nooit zo werkt, maargoed. Mag altijd hopen, toch? :*

Mefke, wat enorm sneu voor je ventje, maar wel fijn dat je een gedeelte van het probleem op kunt lossen door hem geen zuivel te geven. Dat is toch al wat, dan :*

En jah, haha, dat bedanken ging ook wel als een boer die net een breekijzer tegen zijn smoel heeft gekregen hoor :D Maarja, we hebben hem zelf geleerd 'nee, je mag niet aan de spullen in de kast komen, maar wel helpen het kastje dichtdoen' , dus nouja, dat moet gewoon nog stroomlijnen enzo, kan hij ook niks aan doen :) Oh, we hebben trouwens morgenochtend een gesprekje op de kinderopvang over hoe het met Stef gaat enzo. Wist al van een vriendinnetje dat dat daar dus al gebeurt en niet pas op school ofzo, maar ik vind het toch wel bijzonder.. Nu ben ik enorm nieuwsgierig wat ze te vertellen hebben en hoe zij de ontwikkeling van ons kind beleven en stiekum ook een mini-beetje bang dat ze gaan vertellen dat het een enorm onopgevoed, stout kind is en dat we hem ook maar snel moeten laten testen op -insert gedragsstoornis- :P
3!
pi_91599986
Hahaha Incantrix, doe eens normaal. Je krijgt daar gewoon te horen dat ie het hartstikke goed doet!

Bleegh ben nog steeds een zieke dweil. B. heeft Isabeau naar het kdv gebracht en ik duik mijn nest maar weer in. Ze was wel heel lief vanmorgen. Nou is ze altijd wel lief, maar ze was extra lief <3
pi_91600436
schattig Sorbo, en fijn dat Isabeau vandaag naar het kdv kan, kun je een klein beetje bijkomen hopelijk. Beterschap :*

Trix :D natuurlijk krijg je gewoon te horen dat ie het keurig doet! komt goed :Y

en oh dat ken ik :X haha van die dingen die je aangeleerd hebt maar die dan net ff niet handig uitpakken. Pfffrt, dat had ik dus met die pillen, staat er met koeienletters op NIET KAUWEN en mijn enthousiaste meiske staat dat dus crunch crunch crunch heel hard te kauwen omdat ik altijd zeg dat ze goed moet kauwen :') ze keek er ook heel blij bij van goed hè mama? *)

De nacht hier ging weer niet zo goed, 's avonds veel last en 's nachts ook, na een zetpil en wat zalf en bij ons liggen enzo is ze uiteindelijk wel weer gaan slapen. We kunnen er nog steeds de vinger niet zo goed op leggen waarom het nu weer minder gaat. De uitslagen maar even afwachten.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:52:51 #83
95408 Incantrix
pi_91600690
Haha, tuurlijk komt het goed, ik wéét het ook wel, maar leg dat maar eens uit aan dat stemmetje in mijn achterhoofd ;)

Huup, hahaha, echt he? Terwijl je het verzon was het echt héél handig enzo :') En weh, naar zeg, weer zo'n nacht :* Ik vind het echt knap van je dat je je er zo chill bij op kunt stellen, ik was het echt al 800 keer zat geweest :X Zou best een keer mogen hoor, er ff doorheen zitten :*

Sorbo, beterschap joh :*
3!
pi_91601220
Beterschap Sorbootje! Lekker dat je zelf even kunt liggen nu Isabeau op het kdv is

Balen van de nacht Huup, ik hoop eigenlijk dat er echt wat naar voren komt uit die tests, iets waar jullie iig wat mee kunnen of wat aan kunnen doen.

Wauw wat knap van Iris en zo lief

Haha die Niels met de rietjesbeker! Om die reden zet ik hem hier vaak even weg want anders gaan er wel veel truien doorheen op een dag

Xenia gecondoleerd

Leuk Inca, ben benieuwd wat jullie over hem te horen krijgen! Zoiets zou mij ook interessant lijken, wat anderen (behalve familie/vrienden) over je kind zeggen en hoe hij het doet daar

Wolf is nu dan echt bezig met zn eerste stapjes overal *O* gisteravond durfde hij het ineens en nu onder enthousiast gejuich van mij kan hij een hele poos los staan en een paar stapjes zetten O
Lijnloos ik zag een filmpje van Minke die loopt begin jan. hoe loopt zij nu?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91601947
Beterschap Sorbootje! Fijn dat je even lekker thuis in bed kunt kruipen en bijtanken voordat de familie weer thuis is. :*

Huup, wat ontzettend rot dat het nu weer bal is 's nachts... Ik heb zo met jullie te doen, stom gedoe! Ik hoop dat jullie snel een antwoord en mmisschien ook bijhorende oplossing krijgen. :*

Trix, ik vond dat ook een heel gek moment, oudergesprek op het kdv... maar wel heel leuk, kun je weer even alles afstemmen op elkaar en van een ander (die er tenslotte voor geleerd heeft) horen hoe leuk je kind is en hoe goed ie het doet! Want Stef zal het echt wel heetl goed doen daar hoor! O+

Poppejans, wat goed van Wolf! Minke loopt nog niet veel meer dan op het filmpje van 2 weken terug. Je moet haar echt ergens neerzetten met een doel binnen een straal van 2 meteer anders zakt ze gewoon op haar kont en vertikt ze het om te lopen.

Oh en voor de mensen die denken dat Minke altijd zo netjes eet als op de foto in het topic... het kan ook anders:

(Ik weet het, niet handig zonder slab, maar het was zo'n spur-of-the-moment ding... leek me wel effe grappig :|W )
pi_91602046
Woehoeee Wolf!! *O* *O*

Trix ik zit er ook wel eens doorheen hoor, zeker nu met ruim 37 weken zwanger. Maar het is allemaal te relativeren omdat zij er zelf gewoon heel veel last van heeft, dat maakt het op de een of andere manier gevoelsmatig heel anders. Voor mij tenminste. En ze laat zich gelukkig wel goed troosten, dat scheelt ook. T is alleen overdag wat doorbikkelen nu soms. ;)

Maar ik merk aan haar zelf ook dat ze overdag moe is van de nachten. Ze heeft net een kussen van de bank getrokken en zichzelf daar heel dramatisch overheen gedrapeerd :D straks maar eens kijken of ze bij wil slapen.

Minke :D :Y) wat een leukerd heb je toch gebakken Lijnloos <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91603939
Xenia gecondoleerd

Fysio is echt heel lief en leuk met Roy, ze heeft Roy een uur bekeken en heeft ons huiswerk gegeven om thuis er ook mee aan de slag te gaan.
Voorlopig elke week fysio/gym voor Roy.
Het probleem zit voornamelijk in zijn linkerkant aan de romp, vandaar het doorzakken en ineens omvallen tijdens kruipen.
En daar gaan we mee aan de slag, voornamelijk leuke spelletjes doormiddel van kussens op de grond en Roy eroverheen laten kruipen/klauteren.
In feite terug naar de basis om het kruipen terug stabiel en goed te krijgen en vandaaruit verder naar het staan en lopen.

En omdat Roy heel moe blijft en blijft jammeren dit nog even een weekend aan te zien en blijft het dan zo gelijk weer opbellen naar het ziekenhuis.
Wel met in onze achterhoofd Roy heeft echt een flinke klap gehad en moet ook echt de gelegenheid krijgen om bij te komen, fysiek en geestelijk.
pi_91605645
Bar, wat fijn dat jullie zo goed kunnen opschieten met de fysio en dat Roy er dus ook llol aan kan beleven met zijn oefeningen. Dat zal het proces natuurlijk alleen maar bevorderen. Het klinkt natuurlijk ook allemaal heel logisch dat ie moe is, maar goed dat jullie wel opletten en anders inderdaad gewoon bellen hoor! :*
pi_91606640
He Sorbootje, dat is niet fijn zo ziek als een dweil zijn. Beterschap! :*
Wel weer fijn dat Isabeau extra lief voor haar zieke mama is. O+

Inca, leuk zo'n gesprek! Dat is echt bijzonder he? De mening van een ander op je kind.
Mijn moeder is juf en na onze vakantie samen ging ze Ko even analyseren.
Vond ik zo leuk om te horen.O+
Het komt vast helemaal goed, volgens mij is Stef een schatje, lekker enthousiast! O+

Iris, slimmerd, na de lunch ook een toetje! :Y)

Wolf aan de wandel! *O*

Minke, wat een mooi eigenwijsje ben jij! O+ Ik moest lachen dat ze vertikt te lopen als het niet nodig is.

En een lekker middagdutje voor Amelie! Plus een dikke zoen voor Huup, het is ook niet wat, met jullie 2 buiken. :*

Fijn dat de fysio zo leuk is Bar, dat is toch wel belangrijk! En inderdaad, het lijkt me goed Roy in de gaten te houden, hij zal er best even van moeten bijkomen. :*
pi_91610175
Xenia, gecondoleerd! Heftig zeg, zo plotseling. ;( De beste tips zijn al gegeven zie ik, sterkte en succes bij de begrafenis :*

Bar, fijn dat je een leuke fysio hebt. Ik hoop dat de oefeningen gauw hun vruchten afwerpen!

Wohooo Wolf aan de stapjes! *O*

En voor miss sly: ik ben niet alweer zwanger hoor, je bent niet alleen ;) Maar d'r zijn er wel een hoop ja :o Aoraki, nog gefeliciteerd!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_91610659
Miss ik ook niet hoor! Maar het viel mij ook al een paar keer op, dat er echt véél zijn die alweer zwanger zijn.. :)

Wolf goedzo jongen :D

Minke lekker he die yoghurt :D

Oh en Xenia gecondoleerd.. :*
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:12:38 #92
95408 Incantrix
pi_91611197
Huup, jah, dat snapte ik an sich al wel, maar ik vind het zo knap dat je er toch altijd wel vrolijk onder weet te blijven, ik weet niet of mij dat zou lukken hoor ;)

Bar, wat fijn, een prettige fysio! Oefeningen thuis gekregen dus, ja, dat zat er wel in, lukt dat allemaal goed? En ja, een flinke klap, da wel een understatement nog jah.. :* Fijndat jullie wel op de goede weg zijn ook :)

Haha, Miss, had ik overheen gelezen, maar nee hoor, niet helemáál iedereen is alweer zwanger. Ik niet bijvoorbeeld. Maar echt, het is wel een hele hoos zo he? :D

Minke O+

Wolf!! *O* Wat goed joh, lekker aan het stappen! Lief is dat he Poppejans? Ik vond het zo grappig dat Stef in het begin altijd met zijn armpjes in de lucht liep, om zijn evenwicht te bewaren denk ik O+ Hij zag eruit als een soort Godzilla O+ :D
3!
pi_91612382
waar is lily eigk?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91612787
Wolf :D

Minke, heerlijk zeg!

Zwanger :Y en net de 20 wkn echo gehad en alles is goed. Heerlijk! En geheel tegen mijn verwachting en gevoel in, Joep krijgt een zusje!

Isabeau! Wat grappig dat sommige kindjes al hun eigen naam zeggen. Joep weet wel dat hij Joep heet, maar als we in de spiegel kijken dan lacht ie alleen maar en als ie zichzelf op een foto ziet, dan kijkt ie naar mij, zo van: bevestig even dat ik het ben.
pi_91612851
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

ik zei het toch :7
wat leuk O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91612880
Seilram, wat leuk een zusje voor Joep! Fijn dat alles goed was! O+

Miss, hier ook nog geen zwanger persoon hoor! ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:37 schreef huuphuup het volgende:
waar is lily eigk?
Hmm, goeie vraag... al een tijdje niet meer gespot geloof ik.
pi_91615156
Incantrix, Het lastigste is wel om Roy te laten kruipen, Roy wilt gewoon gaan staan enzo.
Vanmiddag heb ik een tijdje met Roy op de grond gezeten en liet ik hem over mij heen kruipen dat vond hij wel leuk in elk geval.
Het komt er op neer dat Roy zichzelf lang moet maken om te gaan zitten/kruipen.
Hij pakt nu de gemakkelijkste kant en dat is niet goed omdat hij dan de lange zijde niet gebruikt
Beetje lastig om zo te omschrijven hopelijk begrijp je het ;)
De langezijde is zeg maar daar waar het probleem zit.

Net lekker een uurtje wezen wandelen, lekker op het gemak een ronde gelopen, Roy kreeg weer wat meer kleur en gezondje blooswangen O+ En was overal naar aan het kijken en wijzen O+

Seilram wat leuk een dochter *O*
pi_91617014
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:37 schreef huuphuup het volgende:
waar is lily eigk?
Laten we een topic openen :P grapje

Volgens mij heeft ze zelf wel eens aangegeven dat ze heel onregelmatig is in haar geFok.
pi_91617026
Seilram, wat leuk! Moet je erg aan het idee wennen?
pi_91617695
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:21 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Laten we een topic openen :P grapje

Volgens mij heeft ze zelf wel eens aangegeven dat ze heel onregelmatig is in haar geFok.
Valt wel mee toch?
Zo om de vier jaar ongeveer?

:+
sorry lily, garpje :P

Ze zal het wel druk hebben idd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:30:03 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91629241
Xenia, gecondoleerd! Wat een schok!

Memmel, wat rottig dat Morris weer geopereerd moet worden...

Mette en Ko, auwa! Wel goed uitkijken hoor!

miss_sly, mooi geschreven hoor! En het klinkt als een mooie afsluiting...

Arme Amélie met buikpijn! :*

En jeetje, wat een zieke kindertjes hier! Afkloppen maar hier is niks gaande.

Ca.ra, hoe was het bij de orthopeed?
en hoe is het met jouw buikgriep?

Inca, ik moest ook even lachen hoor! Zag het gewoon voor me :@

Bar, het is ook heel wat wat jullie hebben meegemaakt. Het heeft tijd nodig. Fijn dat het klikt met de fysio!

Joep krijgt een zusje! O+

lily is een onregelmatige poster. En in de weekenden zit ze sowieso niet veel op Fok. Dan is ze lekker bezig met man en kids, dus niet meteen een topic openen ;)
pi_91633773
zooo
Even bijgelezen.
Driekus kon ergens eind november eigenlijk al lopen, maar vertikte het om echt te lopen tot 27 december. En nu doet ie niets anders meer. Het was echt als een blad aan een boom, zo kroop ie zo liep ie.

Het beperken van de zuivel werkt! Hij hoest echt zo veel minder. Dat we het niet eerder bedacht hebben. En over schaammomentjes op het kdv: wij kregen vandaag met een ;) de vraag of we em wel te eten gaven. Ja tuurlijk, hoezo? Bleek ie daar de hele dag rondgelopen te hebben constant roepend: eten eten eten. Goed....die is dus echt beter. En hij heeft dikke bobbels in zijn kaak. Kiezen?! maar dan zonder hoektanden en met beneden zelfs maar 2 tanden...Kan dat?

Huup, ik hoop op een rustig nachtje voor jou en Amelie!
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:32:20 #103
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91636708
Hahaha mefke, die driekus toch, ventje had echt honger :)

Sorbo, ik ben volgens mij al gewend. Tis tuurlijk altijd een kans van 50 %. Vanmiddag al hele leuke jurkjes en rompers bij de hema gekocht. Al zal ze ook wel veel rompers van Joep aan kunnen, zeker in het begin.

Joep heeft zich vanmiddag echt schandalig gedragen in de kruidvat. Hij zag speelgoed en stond daar bij te kijken. Prima. Speelgoed uit het rek. Dat mocht niet, dus toen werd ie al sikkeneurig, maar toen we weer gingen en hij mee moest, ging ie dus languit in het gangpad liggen gillen. Ik heb niets gezegd of gedaan, ik heb hem gewoon genegeerd, maar na 2 minuten was ik het beu, ventje opgepakt en weggelopen. Pas buiten, toen ie rustig was, heb ik hem verteld dat ik dat echt helemaal niet leuk vindt en een beetje boos was, dat ik van hem hou, maar hem wel moet opvoeden en dat dit gedrag niet kan.
pi_91636725
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:51 schreef innepin het volgende:

En voor miss sly: ik ben niet alweer zwanger hoor, je bent niet alleen ;) Maar d'r zijn er wel een hoop ja :o Aoraki, nog gefeliciteerd!
Ik heb al een paar maanden bij iedere zwangere kloon die ik zie dat ik jou verdenk :D

Wat leuk dat Joep een zusje krijgt *O* O+ dat gaat lekker meisjesshoppen worden Seilram
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91637155
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:32 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik heb al een paar maanden bij iedere zwangere kloon die ik zie dat ik jou verdenk :D
:D Waarom dat dan? :o
Ik ben niet goed in kloons. Ik probeerde bij mijn eerste zwangerschap met een kloon te posten, net na een kloonrel :') Dus dat heb ik maar een dag volgehouden. Dus reken maar niet op kloons bij mij...
pi_91637162
Joep een zusje! O+ Wat leuk, Seilram. En sterkte met die peuterbuien. Beginnen die nu al? }:|

Fijn dat het helpt zonder zuivel, Mefke.
En geen wonder dat hij honger had, er moesten weer wat meer vetjes terug aan. :Y)

Ko heeft vandaag een theeserviesje geleend bij de spelotheek. En hij is er helemaal weg van.

Er zitten muziekjes in, en als je schenkt hoor je echt een schenkgeluidje. O+
Ik zal kijken of ik hem van het weekend eens kan filmen, hij speelt er zo leuk mee.
pi_91638024
Wat leuk dat jullie lid zijn van de speelotheek Oeke! Ik ga dat binnenkort ook doen denk ik.
Wat een leuk serviesje,die bonbons er ook bij haha wat schattig.
Ik heb voor over een tijdje een stenen serviesje voor Wolf met Rupsje nooitgenoeg erop. Misschien om van de zomer mee te knoeien met water
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:53:09 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91638126
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:39 schreef oeke het volgende:
Joep een zusje! O+ Wat leuk, Seilram. En sterkte met die peuterbuien. Beginnen die nu al? }:|

Fijn dat het helpt zonder zuivel, Mefke.
En geen wonder dat hij honger had, er moesten weer wat meer vetjes terug aan. :Y)

Ko heeft vandaag een theeserviesje geleend bij de spelotheek. En hij is er helemaal weg van.
[ afbeelding ]
Er zitten muziekjes in, en als je schenkt hoor je echt een schenkgeluidje. O+
Ik zal kijken of ik hem van het weekend eens kan filmen, hij speelt er zo leuk mee.
Ow maar die ís ook leuk!
Gezien bij een vriendin
pi_91638373
Hij is echt heel leuk, als je de deksel open en dicht doet, hoor je een stemmetje dat zegt: Open-Dicht, Hallo-Tot Ziens, Omhoog-Omlaag. Dus Ko praat ertegen: Hallo!
En als je inschenkt zegt ze, Wat lekker, mag ik nog een beetje? En Ko schenkt weer in.:+

En we hebben iets nieuws: Ko houdt van rijst! Ineens propt hij het echt naar binnen! En dat is fijn want we eten heel vaak rijst. *O*
pi_91646999
Ko is al van 4 uur af wakker en heeft huilen afgewisseld met aan/op de borst slapen. Zo heftig, hij bleef maar huilen. :'(
Paracetamol hielp niet, thee, boterham, spelen, filmpjes kijken, niks hielp.
Om half 8 wees hij naar zij bedje om daar in slaap te vallen en een kwartier later weer huilend wakker te worden.
P. is nu met hem naar de dokter en ik probeer nog een uurtje te slapen.
Ik heb om 10 uur een belangrijke werkafspraak. :{
Ik ben bang dat hij een keelontsteking heeft oid. ;(
pi_91647022
Och jee Oeke, wat naar! Hopelijk kan de dokter wat hulp bieden.... :*
Tof trouwens van die speelotheek! Es checken of wij dat hier in de buurt ook hebben...
pi_91647057
Hij heeft zo'n nare hoest, en hij houdt zijn keel steeds vast, vandaar dat ik bang ben dat er toch iets meer aan de hand is. Plus dat ik zo het weekend niet in wil. :N

Spelotheken zijn leuk, ze kunnen er spelen en er is best veel te leen voor allerlei leeftijden. Het kost bijna niks en als het geleende item niet leuk is ben je er zo weer vanaf! *O*
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:15:05 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91647086
Hopelijk kan de huisarts jullie helpen Oeke, klinkt heel naar en sneu iig. :Y
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:15:57 #114
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91647098
Och jeetje, het zit Ko niet mee...
pi_91647381
ahw Ko arm ding -O-
Hopelijk kan de dokter iets betekenen, wat klinkt dat sneu zeg.

dat theepotje O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91647657
Ach gos Oeke, lastig is dat he dat ze nog niet kunnen vertellen wat er precies aan de hand is.
Als het zn keel is doet dat echt gemeen zeer, keelpijn is voor jezelf al zo vervelend en pijnlijk bij het slikken, laat staan bij zo'n kleintje.

en de speelotheek is inderdaad hartstikke goedkoop en leuk, wij waren vroeger jarenlang lid en het was altijd feest om weer wat ''nieuws'' te mogen uitzoeken om mee te spelen
pi_91647821
Ow arme Ko (en oeke jij ook, zware nacht..) :*
Inderdaad, hopelijk heeft de dokter wat kunnen betekenen
En jij succes met je afspraak, hopelijk heb je nog even kunnen slapen.
pi_91648067
Oorontsteking aan beide oren. -O-
Als het over 3 dagen niet beter is moeten we terugkomen.
Nu moet ik weg. :{
pi_91648093
Och arme Ko..!! Beterschap!
pi_91648219
ah gos arme Ko :{ wat sneu oeke!!
Hebben jullie wel iets van AB voor hem gekregen? niks leuk zeg zoiets -O-

heel veel succes vandaag, zet hem op op je werkafspraak. probeer dit in gedachten een beetje thuis te laten, P. vertroetelt jullie jongetje vast enorm. :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91648656
Ik ben even nieuwschierig naar het slaap gedrag van een dreumes.
Omdat ik bij ons in de vriendenploeg alleen maar hoor, oh die van mij sliep met 7 maanden ( :D ) al één keer per dag. Mart heeft nog 2 slaapjes, 9 tot 11 en van 2 tot 4 ongeveer. En 's nachts natuurlijk ;)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:00:34 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91648999
ymme, dat verschilt gewoon per kind.
Harry slaapt sinds kort 1x per dag en dan ook nog maar 2 uurtjes.
Z'n dag ziet er ongeveer zo uit:
tussen 6 en half 7 wakker en uit bed
tussen 12 en half 1 gaat hij weer naar bed
dan slaapt hij tot 2 uur/ half 3, met een enkele uitschieter
's avonds gaat hij tussen half 7 en 7 uur weer naar bed
en dan hopen dat hij slaapt ;)
pi_91649433
Harry nog maar 2 uurtjes op een dag :D Klinkt zo weinig.
En tja, dat het per kind verschillend is lijkt mij ook.

Ik heb zelfs de opmerking gehad van vrienden, oh gewoon 's ochtends wakker houden, slaapt ze (is een zij) 's middags wat langer, zodat ik ook nog wat tijd voor mezelf heb :D Tja, dan heb ik echt moeite om niet iets bots terug te zeggen. Het kind geeft zelf wel aan wanneer het moe is of niet. En wakker houden vind ik zielig en lijkt me ook niet goed voor de groei en ontwikkeling.
pi_91651198
Ymme, Minke zit nog gewoon op 2 slaapjes ook hoor. De duur van de slaapjes verschilt wel van dag tot dag. Of eigenlijk op het kdv slaapt ze minder (lang) dan thuis. Meestal gaat ze er thuis rond half 11 in en slaapt ze ongeveer 2/2,5 uur en dan vanaf ongeveer 3 uur weer, wederom ongeveer 2/2,5 uur. Op kdv slaapt ze wel rond dezelfde tijden maar dan wat korter.
pi_91653351
Arme Ko! Beterschap!

Huup wat vervelend dat Amélie weer zo'n buikpijn heeft! Arm ding!

Bar dat klinkt als een fijne fysio!

Ymme Finn zit al een tijdje op 1 slaapje, maar het komt ook wel eens voor dat hij er echt 2 op een dag nodig heeft. Prima als hij moe is mag hij slapen!

Finn is in 1 maand tijd gewoon 3cm gegroeid! 80cm precies nu! Zou zijn groeispurt dan nu misschien eindelijk eens komen?
pi_91654101
Hup, Finn gaat de hoogte in! :D Dat is best veel toch? Ko is nu 82,5 dus zoveel schelen ze niet eens.

Ymme, Ko slaapt nu 1 keer per dag. Soms een uur, soms wel 3 uur. Toen hij iets meer dan een jaar was zijn we overgegaan op 1 slaapje omdat hij 's avonds heel erg lang wakker bleef ineens. Tot 23.00 soms.

Ko ligt lekker te slapen. Ik begrijp nu ook waarom hij vanochtend wel op mijn borst kon slapen maar zodra ik hem plat legde werd hij wakker en begon hij meteen te huilen. P. heeft hem inderdaad lekker verwend.
Op een gegeven moment kreeg hij een opleving en hebben ze lekker broodjes gegeten en sap geperst.
Ko zou eigenlijk vanmiddag meegaan met P. naar het ziekenhuis, P's moeder moet daar een prik krijgen in haar oog, en ze had hulp nodig om weer thuis te komen, enz.
Maar dat vond ik niet zo'n goed idee nu, dus ik heb een iets kortere werkdag. ;)

Geen AB gekregen trouwens. Dus we moeten het maar even aanzien.
Liever niet teveel naar buiten he? Met oorontsteking?
pi_91654418
ymme ik zou Mart gewoon lekker op zn bedje leggen hoor als hij daar behoefte aan heeft. Je vriendin lekker laten kleppen. Rond 1 jaar ging het hier een beetje halfom, de ene keer sliep Amélie 2 keer op een dag, de andere keer 1 keer. Daarna ging het een beetje zoals wat Oeke zei, ze sliep wel 2 keer maar het 2e slaapje viel rond 5 of 6 uur en daarna was ze tot 23.00 wakker ofzo, toen ze we wel een beetje gaan schuiven en dergelijke.

Oeks ik heb geen idee over naar buiten. Veel beterschap voor Ko :*

Finn! :D jongen wat doe je nu! Moet je moeder straks weer allemaal nieuwe kleding kopen, vervelend! c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91654429
Arme Ko :'( Beterschap voor hem :* Ik heb er geen verstand van hoor, maar als je een muts over zijn oren doet zodat er geen nare pijnlijke wind in komt, lijkt mij dat je toch wel naar buiten kunt?
Wat een grappig theeserviesje, ik ga ook eens googlen op een speel-o-theek in de buurt! O+

Wat leuk dat Joep een zusje krijgt! *O* O+ gefeliciteerd!!!

Niels slaapt nog steeds twee keer 2 uur, alhoewel zijn laatste slaapje steeds vaker 3 kwartier duurt tegenwoordig.

Hoe is het met je Sorbootje, alweer wat ontdweild?

Bah, ik ben nog steeds ziek, waarschijnlijk was woensdag met reizen en sollicitatiegesprek toch wat teveel drukte want gisteren had ik weer koorts. Ik kon Niels wel zijn bed inkijken, wat duurt een dag dan lang. Vannacht sliep ik pas om 3 uur omdat ik moest hoesten en Niels steeds wakker werd (vast door mijn gehoest). Gelukkig ging mijn man er met hem uit toen hij om 6 uur wakker werd.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:52:42 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91657589
Kobus Beterschap kereltje :*
Ymme hier verschilt het ook de ene keer 2 slaapjes de andere keer 1 slaapje in de middag.
Twinkle beterschap :*

Ik weet niet wat voor dag we vandaag hebben maar Roy zit echt niet lekker in zijn vel, continu huilen, hoesten, snotneuzen, spelen was niet goed, slapen wilde hij niet, maar wezen wandelen en nu ligt hij te slapen, en kan hem zo weer wakker gaan maken voor medicijn :{

Nu belde vanmorgen de kinderarts(van het ziekenhuis hier in de buurt) om te vragen hoe het ging enzo O+ ik was helemaal verbaasd, nu kon ze wel horen dat het vandaag niet zo fijn ging en gaf al aan kijk dit even aan blijft dit het weekend ook zo dan maandag gelijk ons even opbellen.
Hij had ook al de informatie gevraagd bij Gent en was toch wel geschrokken dat het nog zo lang geduurd heeft allemaal.
En als er wat was kunnen we ook altijd nog naar hun opbellen.
En wat mij helemaal deed verbazen was dat de arts nog nagevraagd had of er nog weefsel van Thijs was, en heeft daar nog wat testen op uitgevoerd.
Thijs is ook niet overleden aan de herpesbacterie hij wilde helpen ^O^
pi_91660070
Dat is fijn Bar, dat ze nog even bellen hoe het gaat, en ook Thijs in het achterhoofd houden erbij. Maar, hoe sta jij erin dat ze nu weer weefselonderzoek van Thijs willen doen? Het rakelt de boel wel allemaal weer op natuurlijk. :*
Ik hoop dat het snel weer lekker gaat met Roy.

Innepin, ik blijf ook aan de niet-zwangeren kant hoor, ik wil best, maar D niet...ab-so-luut niet zelfs. Dus wie mij als kloon verdenkt kan verder gaan zoeken.
ik heb al een paar pm's gehad van mensen die mij verdachten van kloon-zijn. Nee dus. :N

Mefke, dat is fijn dat Driekus weer opknapt. en dat hij zelf weer aan eten denkt. :Y)

Arme Ko toch, oorontsteking. :* Ik zou niet naar buiten gaan met hem, wind in zere oren doet zooooo zeer! Als je toch gaat moet je zijn oortjes goed beschermen tegen de wind en kou. En plat liggen doet ook extra veel pijn, dus ik zou zijn hoofdeind ook omhoog zetten. :Y

Huup, jeetje wat toch naar dat je meiske nog zo'n last heeft steeds. Gelukkig is ze tussendoor wel vrolijk toch? Dat filmpje in het fototopic.... O+

Hier alles prima, Lars is wel superverkouden en hoest, maar maakt zich er verder niet druk om. Snachts doet ie wedstrijden hard-hoesten met zijn zus. :P
Verder is ie lekker ondeugend, as usual.
Dinsdag had hij zich verstopt in een hoekje toen ik aan het koken was. Ik had kunnen weten dat hij iets in zijn schild voerde want hij was zo stil..... Had hij de telefoon gepakt en zat hij met de telefoon aan zijn oor....hij had allerlei nummers ingedrukt, iets van 25176232646545423 dus ik had niet in de gaten dat hij daadwerkelijk iemand aan de lijn had.....tot mijn schoonmoeder belde, en vertelde dat ze Lars even daarvoor aan de telefoon had....4.28 minuten! :o
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:24:44 #131
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91662063
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat is fijn Bar, dat ze nog even bellen hoe het gaat, en ook Thijs in het achterhoofd houden erbij. Maar, hoe sta jij erin dat ze nu weer weefselonderzoek van Thijs willen doen? Het rakelt de boel wel allemaal weer op natuurlijk. :*
Ik hoop dat het snel weer lekker gaat met Roy.

Lars ondeugerd stiekem oma bellen :D

Nou ja ik wist geneens dat ze daar uberhoubt nog iets van zouden hebben, en dat deze arts daar nog wat testen op uitgevoerd heeft, aan de ene kant wel fijn, maar aan de andere kant het heeft zo weining zin.
Je merkt op deze mannier overgens wel dat het toch ook wel van invloed daar is geweest, en dat het best wel impact gehad heeft.
Ik houd me er overgens heel eerlijk ook niet zo mee bezig, wat voor mij nu het aller belangrijkste is is dat Roy hier gewoon goed doorheen komt.
En hierin weer vertrouwen zien te krijgen, heb vandaag ook echt m'n breekpunt bereikt toen ik Roy gewoonweg niet getroost kreeg, de tranen kwamen en duurde even voor het stopte.
Blij dat Roy hier gewoon is, maar ook weer hoe kwetsbaar die kleintjes kunnen zijn.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:13:18 #132
95408 Incantrix
pi_91664303
Och, arme Ko toch, wat lijkt me dát naar zeg.. Succes Oeke, ik hoop dat hij sneller dan snel weer opknapt! :* Dat theeserviesje is inderdaad leuk zeg, en je herinnert me ook weer aan de speel-o-theek inderdaad, we hadden een abbo gevraagd voor Stef's verjaardag, maar niet gekregen en ondertussen was ik het weer vergeten! Ga ik morgen even regelen, als ze dan open zijn!

Bar, wat netjes zeg, zo'n checkup van die arts.. Het lijkt me erg logisch, maar ook wel heel vervelend dat je je soms even heel onzeker voelt. Hell, dat heeft elke normale ouder denk ik al wel, laat staan wanneer je toch zoiets in je rugzakje hebt zitten als dat jij hebt. Don't be too hard on yourself, zulke gevoelens mogen er ook best wezen toch? Dikke :* voor jou en ook eentje voor Roy. Het lijkt me superlastig ook dat je hem moet laten kruipen zeg! :{

Ymme, Stef doet meestal 2 slaapjes op een dag, soms 1. In de regel is elk slaapje een uur, héél soms, als hij erg moe is, wil daar nog wel eens een half uurtje tot een uurtje aangeplakt worden. Sowieso slaapt hij overdag nooit meer als 2 uur, maar dat is al máánden zo, het is gewoon niet echt een dagslaper..

Zo, nou, Stef is met opa en oma mee en mijn huis is leeg. Best wel gek, maar ook fijn, morgen kunnen we zijn kamertje eens verder onder handen nemen, hopelijk lukt het ons de mario-stickers weer op te plakken. Verder hebben we schilderijtjes op te hangen ( O+ O+ ) en moet er een stopcontact weggewerkt worden. Was wel lief daarstraks, we gingen hem van het KDV halen met opa en oma en hij was zó aan het glunderen toen hij ons zag! O+ Hij wilde ook echt bij iedereen even op de arm en een kusje geven (iets dat hij nu echt doorheeft, ook al zo geweldig ;)).. Zondag gaan we hem weer ophalen..
3!
pi_91673733
Ooh oeke, wat sneu ;( . Die oorontstekingen zijn ook zo ellendig. Veel beterschap voor Kobus. :*

En Twinkly zelf niet lekker. Gelukkig was je wel even op de been met je sollicitatiegesprek dan. Beterschap voor jou ook. :*

Allemaal niet-zwangeren, ik zwanger ook niet mee :P . :* En ik vind dat helemaal prima op dit moment. Geen gerammel, alleen maar tevreden gevoelens over hoe het nu is ^O^. S en "Laafje" zijn ondeugend genoeg samen. ;)

Bar, ik zou niet weten hoe angstig en onzeker ik me zou voelen in jouw schoenen. Je hebt het maar te doorstaan zeg. Pffff. Voor jou en al je dapperheid een hele dikke knuffel :* .

Joep krijgt een zusje *O* .
pi_91674480
Fijn is dat he, Trix, dat glunderen? O+ Lente doet dat nu ook als ik 'r van het kdv haal. Volgens de leidster zei ze zelfs al bij iedere moeder die binnenkwam: "Mama?" O+

Wat sneu voor Ko, Oek. Oorontsteking is zo rot. Heeft de ha ook geen druppels oid meegegeven? En is ie verder verkouden? Dan is het misschien wel een idee om wat zout water in z'n neus te spuiten, dat houdt de druk er een beetje af.

Pfoe, moeilijk Bar, natuurlijk heeft het inpact. Ik vind wel dat je er super mee omgaat, hoor. Ondanks af en toe wat tranen die hartstikke logisch zijn, vind ik je heel erg rationeel. Petje af!

Lente was zo sneu gister. Toen ik 'r van het kdv naar de auto droeg, deed ze al een beetje raar. Ze hield d'r beetjes opgetrokken en klemde zich met d'r armpjes heel steving aan me vast. En toen ik ging huppelen :') en in de auto zette begon ze te huilen. Thuis viel het gelukkig wel mee, behalve toen ik 'r na het eten uit te stoel haalde om een dansje te doen :P , toen begon ze weer te huilen. Ppas op dat moment bedacht ik me dat er misschien wel was miszat bij d'r luier, een velletje verkeerd of zo... Maar ze bleek een hele vieze diarreeluier te hebben en daarvan vuurrode, opgezette en geirriteerde billen en plasser. De poep was zo dun, dat ik het niet eens geroken had. Daarom hield ze d'r beetjes dus zo gek, en moest ze huilen bij op en neer springen. En ze heeft thuis nog zeker twee uur met die luier aangezeten... Arm meisje. ;(

Gelukkig ziet het er nu weer wat rustiger uit.

En ze kan weer lachen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 21-01-2011 20:38:23 ]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:01:48 #135
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91677269
Zo, ik ben weer enigszins in het land van de levenden. Altans, de immodium houdt de boel momenteel nog binnen maar mijn buik rommelt nog flink.

Woensdag was Thomas bij de orthopeed en gelukkig was alles goed. Er is een duidelijke verbetering te zien in beide knieen, en ze heeft ook een aantekening in het dossier gemaakt: de volgende keer dat Thomas een terugval* heeft mag ik meteen bellen met de gipskamer en dan met spoed een passende spalk laten maken. Een hele verbetering ten opzichte van vorige keer: toen heb ik moeten praten als brugman om e.e.a. geregeld te krijgen. (en de orthopeed zat toen in Afrika dus die konden ze niet even om advies vragen).
De fysio hoeven we niet meer te doen de komende tijd, en over een half jaar terug voor controle.
* Die terugval kan komen als hij ziek is, omdat de basisspanning in de spieren bij ziekte vaak lager is. Het is dus niet een 'afreageren' zoals hoofdbonken of nagelbijten of haren trekken kunnen zijn. Hij doet het alleen bij ziekte, niet in stresssituaties.

Helaas is het alsof de duvel er mee speelt, en gisteravond begon Thomas weer te knakken met zijn knie. Ik heb hem dus maar met spalk aan in bed gelegd.
We zitten al een tijdje met het idee dat hij tegen een ziekte aan hikt, vorig weekend had hij koorts en hij wil al de hele week heel veel (= vaak en lang) slapen. Maar het was wel erg extreem aan het worden nu (half 8 wakker vanochtend, gaf om 9 uur alweer aan naar bed te willen...). Dus toch maar even gebeld met de huisarts. Die had het idee dat er toch ergens een infectie zit, maar zijn longen waren in ieder geval schoon. Dus met een plaszakje naar huis om te kijken of dat de boosdoener was, maar het plasje was ook schoon. Maar toen ik hem na zijn dutje uit bed haalde had hij een heel vies oor, bingo.
We hebben weer een antibioticakuurtje meegekregen, hopelijk knapt hij er snel van op. Want aan de ene kant is het natuurlijk wel handig dat hij zo veel slaapt nu ik zelf ook niet lekker ben, maar ik had toch ook graag mijn eigen ventje weer terug gehad.

Dus Thomas en Ko kunnen elkaar de hand schudden qua oorontsteking. Alleen heeft Thomas er niet zo'n pijn aan omdat de buisjes alle prut eruit laten lopen en er dus geen druk opgebouwd wordt in het oor. Hopelijk is Ko snel weer de oude! (en alle andere zieke kindjes natuurlijk ook)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ca.ra op 21-01-2011 21:07:01 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_91677753
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:44 schreef miss_sly het volgende:
Zeg euhm...is iedereen met wie ik zwanger was dan nu ook weer zwanger ofzo? Of net geweest :P iedereen op voor de tweede ronde lijkt het wel :D Gefeliciteerd Aoraki zag ik net!
Er zijn er genoeg niet zwanger hoor ;)

En Mefke : het is wel normaal op zich, eerst kiezen en dan hoektanden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_91677905
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:39 schreef innepin het volgende:

[..]

:D Waarom dat dan? :o
Ik ben niet goed in kloons. Ik probeerde bij mijn eerste zwangerschap met een kloon te posten, net na een kloonrel :') Dus dat heb ik maar een dag volgehouden. Dus reken maar niet op kloons bij mij...
Wel op babynieuws? ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_91678854
Ik zit voor het eerst de dagen van de bevalling terug te lezen. Op woensdag 9 december grapten we dat ik de 11de om 9.10uur zou bevallen (9-10-11-12). Ik ben de 11e om 6uur bevallen. :o Ik wist niet eens meer dat we het zo goed voorspeld hadden zeg.
pi_91679169
En dan vind ik later dit nog :o .

quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2009 20:28 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Als ik Poppejans volg wel ;) . Als ik mezelf volg begint het vanavond om 22.30uur en is ie er morgenvroeg om 6uur16 :P .
Hij was er dus om 600uur :D .

Oh sorry hoor, echt leuk dat teruglezen zeg. O+
pi_91679975
Arme Ko en Thomas toch :{ Beterschap!

Ik ben een beetje eentonig, maar voor alle andere zieke kindjes ook beterschap natuurlijk.

Ik kom er nog steeds niet aan toe om hier bij te blijven lezen.
Echt te druk op m'n werk en zelf bekaf na meestal toch weer slechte nachten. Dyon kreeg van de week weer hoge koorts en nu heeft hij rode vlekjes op zn lichaam. Zal dus 5e of 6e ziekte zijn. Ik denk de 6e ziekte aangezien die veroorzaakt wordt door herpesvirus en ik zelf ook een herpesvirus had 1-2 weken geleden.

Ben echt zo toe aan lente....
pi_91680008
Ik lees nu eigenlijk voor het eerst pas al die reacties. Heb dat toen echt allemaal maar half meegkregen. Ik zie bijvoorbeeld nu pas dat renzell 's nachts nog een update heeft gegeven enzo. O+

Renzell, lees je nog wel eens mee? Wat zit je toch ver weg daar. ;( :*
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:44:11 #142
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91680036
Whaaa Groof wat stoer dat je er zo dichtbij zat!
pi_91680364
Thomas ook beterschap met je zere oortjes. :* maar hee, wat enorm fijn dat het met zijn knieen zoveel beter gaat!!! Echt heel heel fijn voor hem en jullie! ^O^

ik wou nog even komen jompelen voor de stappende Wolf!!!!!!! *O* Knap hoor!!!!

Groofsken, wat een waarzegsterskwaliteiten bezit jij zeg! En inderdaad grappig als je dat zo terugleest!
pi_91680732
Och Thomas en Ko, jochies toch! Beterschap knulletjes :*
En Lente met d'r zielige diarree. Willow heeft ook vaak van die kapotte billetjes, ik vind het zo zielig! In de zomer kun je ze makkelijker lekker in hun nakie laten rondhuppelen, maar dat gaat nu natuurlijk ook niet altijd. Ik ben wel érg blij met de Zarqa spray, ken je dat Ssserpente? Dan hoef je geen crème te smeren ('t arme kind ging al krijsen als ik met m'n vinger met Sudocreme aan kwam zetten) maar kun je gewoon wat erop spuiten. Scheelt een boel! tis wel stervensduur overigens, maar heb wel het idee dat het wat scheelt!

@McLaura, nee hoor! Ik neem nog een wijntje, k? B-)

@Groofs, knap voorspeld :o Ik had alleen voorspeld dat ik overtijd zou lopen. Nou, dat is wel gelukt :')
pi_91681073
Zo, hehe, de mannen liggen allebei op bed, allebei ziek.
Maar ik heb het gevoel dat we vanochtend het ergste al hebben gehad. Na zijn lange slaapje vanmiddag heeft hij heerlijk gespeeld en gegeten, was weer goed te pas. O+
Het was trouwens geen dubbele maar een enkele oorontsteking hoorde ik net, en een beginnende keelontsteking.

Twinks, beterschap! Heb je al wat gehoord van je gesprek? Fijn dat dat nog wel gelukt is voor je echt ziek werd. :*

Lars, wat had jij oma allemaal te vertellen, kleine ondeugd? O+

Bar, wat fijn dat de arts zo meeleeft en meedenkt! ^O^

Incantrix, lekker rustig klussen dus dit weekend! Ik ben benieuwd naar de foto's. ;)

Och Lente, met je pijnlijke billetjes. ;( Maar wat lach je weer lekker. O+

Goh Thomas, doen je oortjes ook zo'n pijn? En wat lastig dat hij juist dan met zijn knie gaat knakken. Fijn dat ze zo goed meedenken! :*

Beterschap voor Dyon! Ik begrijp goed dat je zin hebt in de lente, ik moest vandaag ook echt even omschakelen dat het ineens weer zo koud was. :{

Groof, leuk om terug te lezen inderdaad! Wat zat je er goed bij. :D
pi_91697145
Ik ben helemaal niet bijgelezen, maar ik wil toch even iets over Ivan schrijven. Deze dagen staan immers niet alleen in het teken van de verwondering over de geboorte van Lena, maar ook over de geboorte van Ivan als grote broer.

Ik had vantevoren geen concrete verwachtingen. Ivan is zo jong en het is moeilijk te peilen in hoeverre hij de komst van zijn zusje bewust meemaakt. Wat me in ieder geval opvalt is dat hij zich veel bewuster is van de situatie dan ik had kunnen vermoeden. Als we aan hem vragen 'Waar is je zusje?' dan wijst hij niet naar mijn buik maar naar Lena. Ook had hij meteen haar naam onder de knie en prevelt hij de hele dag door niet alleen 'papa papa' en 'mama mama' maar ook 'Lena Lena' (al klinkt dat meer als 'Nena Nena'). Hij is er duidelijk héél vol van.

Als Ivan zijn zusje ziet, dan zien wij hem glunderen. Hij vindt haar prachtig, onze nieuwe aanwinst. Heel voorzichtig zit hij aan haar beentjes, vingertjes, mondje en neusje. Vanochtend mocht hij haar even op schoot en hij was weer zo lief en voorzichtig (al is het opletten geblazen). Samen benoemen we Lena's lichaamsdelen terwijl ik die ook bij hem aanwijs en dat zijn gewoon heel fijne momenten samen. Het doet hem erg goed om erbij betrokken te worden.

Wat Ivan ook erg goed doet is wat tijd een-op-een met mij. Hij is behoorlijk aanhankelijk en heeft me volgens mij wel gemist. Ik heb het zelf ook even nodig om soms alleen met hem te zijn, want ik vind het niet heel eenvoudig om mijn aandacht te verdelen. Op weg naar huis vanuit het ziekenhuis was ik bijvoorbeeld zo met Ivan bezig dat ik Lena zelfs helemaal vergat. Niet dat ik haar in de auto liet staan of zo. :+

Daarom is het heel fijn dat we nu alsnog onze kraamweek hebben om rustig te wennen aan elkaar. Vooralsnog gaat het heel soepeltjes. Ik geef Lena bijvoorbeeld de borst net voordat wij gaan eten, rijd de box naar de eettafel, leg haar in de O+ bunting bag O+ en wij gaan aan tafel eten met Ivan. Daarna ligt zij nog even in de box, knuffel ik met Ivan en doet mijn vriend hem naar bed. Heel fijn, zulke avonden.

Hoewel Ivan het heel mooi vindt allemaal is hij ook wat overprikkeld. Hij is ondeugender dan normaal, huilt wat gauwer en is ook wat sneller moe. Gelukkig slaapt hij goed, ook 's nachts! Doordat ik Lena voed en verschoon in onze slaapkamer krijgt hij daar gelukkig niet veel van mee en als Lena wel huilt 's nachts wordt hij daar niet wakker van. Al die vreemde mensen die we over de vloer krijgen vindt Ivan wel wat gek, maar hij is weer dol op de kraamhulp. Gister heeft ze Ivan in bad gedaan en ze hebben ruim een half uur waterpret gehad samen.

Nou ja, het gaat hier lekker dus! Als we 's nachts weinig of niet slapen is het heus zwaar. Heel fijn is dat Ivan nog twee keer per dag slaapt, dus dan halen we overdag een klein beetje in!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91697300
Ohh Claudia, wat een heerlijke genietpost, fijn en realistisch! Ik krijg spontaan zin om mijn baby te baren...NU! Dan mag ie wel wat extra kilootjes van mij hebben!
Wat fijn dat het nu loopt zoals het loopt, dat het z'n weg zo fijn vindt en je toch nog het gevoel hebt een echte kraamtijd te genieten! O+
En wat ontzettend knap dat Ivan "Nena" zegt, dat doet onze Lena sinds deze week pas voor het eerst echt verstaanbaar, al maakt ze de E iets korter, dus een soort van "Nenna" noemt ze zichzelf trots. Heel leuk te lezen hoe hij die naam aanpakt!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:07:35 #148
95408 Incantrix
pi_91697407
Claudia, dat klinkt prachtig O+ Ik vind het doodeng na te denken over een tweede kind, maar ondanks de zware dagen die jullie hadden klinkt het zo liefdevol en do-able zoals je het vertelt :) ik wens je heel erg veel prachtigs, zéker ook deze eerste weken thuis :)

Oeks, ik ga mijn best doen ;) en ik hoop zo dat het ergste nu geweest is voor jullie, hoe was de nacht? En beantwoord uw PM eens, gij fladderende vlinder ;) Ik voel me zo rot als ik mijn beloften niet nakom..

Poppedein, hoe ver ben jij ook al weer? Leuk dat Lena haar naam nu ook zegt, ik vind het mooi klinken zoals zij het zegt O+
3!
pi_91697446
wat knap dat Ivan de naam van zijn zusje kan zeggen! :o
het klinkt alsof je alsnog nog even kunt genieten van elkaar, fijn is dat. Door je post ben ik nu echt des te nieuwsgieriger naar hoe het hier zal gaan :D

Oeks hoe is de nacht gegaan?

Lena! Nenna O+ hoe gaat het met je lieve Leentje Poppedein?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:12:03 #150
95408 Incantrix
pi_91697473
Ow, en Ssserpente, dat glunderen is trouwens zó lief inderdaad O+ Ik kan ook niet wachten om zijn glunderkoppie te zien als we morgen binnenkomen bij mijn schoonouders O+
3!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:13:08 #151
95408 Incantrix
pi_91697485
En hoe was jullie nacht, Huup?

(Dan nu echt mijn uitgemergelde zielige bontjes vreten geven :P )
3!
pi_91697585
same ol' same ol'
ik ben aan het aftellen tot maandag tot we de uitslagen krijgen en weer eea door kunnen spreken met de kinderarts.

En verder doe ik maar net of nacht niet bestaat want overdag gaat t allemaal best prima :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:29:14 #153
95408 Incantrix
pi_91697769
:* :*

Snap ik inderdaad ja.. Ik duim voor jullie hoor, die uitslag moet maar gewoon veel goeds in gang zetten!
3!
pi_91697964
Claudia, wat fijn om je even te lezen! Ik was zo benieuwd naar Ivan als grote broer. Goed om te horen dat hij het zo prachtig vind. O+
En ik kan me voorstellen dat het even de balans vinden is met 2 prachtige kinders maar zo te lezen ben je er bewust en liefdevol mee bezig en werkt het goed. Fijn zeg!

Sorry Inca, ik zal je zo even beantwoorden, ik ben daar niet altijd even stipt in. :@

Huup, die nachten he? Denk ze inderdaad maar even weg. :*
En veel plezier vandaag op je uitje! :)

Hier ging het best goed, halverwege de nacht werd Ko huilend wakker, en heb ik hem een paracetamol gegeven en neusspray, even aan de borst gehad en hij sliep weer lekker verder.
Om een uur of 5 huilde hij hartverscheurend hard maar was even zo snel weer stil en in slaap. :?
En om 6 uur zijn we opgestaan om tv te kijken zodat P. even kon doorslapen.
pi_91697996
Claudia, wat heerlijk om te lezen. Fijn klinkt als echt genieten van de kraamweek als gezinnetje. En jeetje wat knap van Ivan om haar naam zo goed te zeggen. Hebben jullie de naam al voor de geboorte geintroduceerd bij Ivan?
Ik had gisteren even een paniekmomentje van 'waar zijn we aan begonnen'. Slaat natuurlijk nergens op, weet ik. Maar jou verhaal lezend heb ik weer extra vertrouwen gekregen, in 2 koters.

Huup, pfff... Wat zwaar zo, zeker als je hoogzwanger bent. En arme Amelie, wat een pijn moet ze toch doorstaan. Het is bijna maandag :*
Geniet lekker van vandaag, dan is er weer een dag om :*
pi_91698032
Beterschap voor de niet fitte kindjes :*

beetje in de meeleesmodus hier
pi_91699923
Huup, ik vind je zo'n bikkel. Serieus!

Da's ook een pittig, onderbroken nachtje voor jullie geweest, Oek. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat; of er verbetering in zit.

Claudia, wat een mooi stuk tekst. Ik vind het opvallend dat ie Lena al zo herkent als ze zusje en niet meer naar je buik wijst als je vraagt waar ze is. Wat heeft ie die omschakeling dan snel kunnen maken. Onvoorstelbaar!

Thanks voor de tip, In. Gelukkig heeft Lente normaalgesproken geen last van geirriteerde billen en is het nu ook al bijna over. Maar smeren was idd geen pretje. Ik hou die spray iig in gedachten.
pi_91701471
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:41 schreef wickie het volgende:
Claudia, wat heerlijk om te lezen. Fijn klinkt als echt genieten van de kraamweek als gezinnetje. En jeetje wat knap van Ivan om haar naam zo goed te zeggen. Hebben jullie de naam al voor de geboorte geintroduceerd bij Ivan?
Ik had gisteren even een paniekmomentje van 'waar zijn we aan begonnen'. Slaat natuurlijk nergens op, weet ik. Maar jou verhaal lezend heb ik weer extra vertrouwen gekregen, in 2 koters.
Nee, we hebben de naam maar heel sporadisch genoemd. Ik geloof dat we er ergens bang voor waren dat hij die echt op zou pikken en daarmee zou verraden, al achtten we dat ook wel weer onwaarschijnlijk. Het is niet zo dat je bij Ivan makkelijk woordjes in kunt prenten. Sommige dingen maken denk ik gewoon indruk op hem en pakt hij daardoor snel op.

Ik heb er altijd wel vertrouwen in gehad dat het ons zou lukken met twee kinderen, maar die paniekmomenten herken ik heus! Op een bepaald moment heb je een soort status quo gevonden als gezinnetje en dat is fijn en geruststellend. Met nog een kind erbij gooi je dat overhoop: je weet niet wat voor kind je krijgt en hoe de dynamiek verandert. Het is een behoorlijke sprong in het diepe!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:10:32 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91702212
Heerlijk om te lezen Claudia! Ik hoop dat de verlenging van je kraamzorg doorgaat, het is toch fijn om die ondersteunde start thuis te hebben. Ik heb er met Thomas ook 2 dagen bij gekregen en dat was echt heerlijk op dat moment.

De antibiotica slaan duidelijk al aan bij Thomas, hij heeft vanochtend heerlijk gespeeld en NIET geslapen. Hij eet ineens ook weer beter, niet meer de drie muizenhapjes van de laatste week.
Ik kan wel aan de slag straks, meneer heeft flink lopen slepen met meubels, box en speelgoed. En ik wil het juist een beetje netjes hebben want morgen is mijn man jarig. En ik moet nog hapjes maken, en dweilen en.... en....

Maar het maakt allemaal niet uit, met een beetje samenwerking krijgen we hier de boel zo weer aan kant als Thomas slaapt. Het belangrijkste is gewoon dat ons ventje weer zichzelf is.
pi_91707027
Wat klinkt het fijn bij jullie Claudia!
Knap dat je nu al wel een soort van balans kunt vinden in het verdelen van aandacht en de alledaagse dingen die je moet doen met twee erg jonge kinderen.
Wat klink je ontzettend lief en trots op/over Ivan O+ wat dapper en super dat hij zn zusje accepteert en haar lief vindt
Het lijkt me erg druk maar ook dubbel zo leuk als ik jouw verhalen hier lees
pi_91709213
Toch wel handig, zo'n telefoon. Ik zit in de auto met twee slapende kinderen. Voor mijn eigen huis :-p.
pi_91709314
Poppejans, nu ze wat groter worden, vermaken ze elkaar ook en wordt het zelfs minder druk, in a way.

Claudia, dat klinkt.fijn. gelukkig ervaar je nu alsnog een goede kraamtijd.
pi_91710900
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Toch wel handig, zo'n telefoon. Ik zit in de auto met twee slapende kinderen. Voor mijn eigen huis :-p.
Hahaha _O-
Wacht je echt tot ze wakker worden?
Ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk hem uit stoeltje te halen maar het lukt nooit zonder dat ie wakker wordt, wel beetje zielig.
pi_91710975
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poppejans, nu ze wat groter worden, vermaken ze elkaar ook en wordt het zelfs minder druk, in a way.

Dat lijkt me echt het leuke en (nog) gezellige aan twee kinderen O+
Maar het leeftijdsverschil tussen jouw kinderen lijkt me best pittig, laat staan dat van de kinderen van Claudia.
Echt respect hoor!
Lijkt me zo lastig als ze allebei huilen en dat soort dingen
pi_91714540
Ik heb gewacht totdat ik vond dat ze allebei genoeg geslapen hadden :+ . Als ze net slapen kan ik ze wel overhevelen. Maar ze sliepen al de hele weg naar huis en dan lukt dat niet meer goed.

Grappig en begrijpelijk dat dàt je zwaar lijkt, maar tegelijkertijd komt dat (hier) eigenlijk relatief weinig voor.

Vooruit dan, ik zal eens uitéénzetten wat ik zware momenten vind :P ;) .

Op dit moment vind ik het zwaar dat R nu zo groot is dat ik vind dat S en R zeg maar omdebeurt hun aanhankelijke momenten verdienen. Ik vind het zwaar dat R (mede omdat hij nog niet loopt) toch vaker 'voor' gaat dan S. Dat voelt niet goed en ik vind het moeilijk daar een goede manier in te vinden. Ik wil S niet tekort doen.

Wat ik ook moeilijk vind is als ik in gevecht ben met R omdat ik hem bijvoorbeeld moet verschonen en S vrolijk in mijn oren tettert en niet ophoudt totdat ik fatsoenlijk antwoord/ reactie heb gegeven.

Ik vind het ook moeilijk dat ik laatst ging zwemmen, speciaal met twee sets vrienden en hun kinderen zodat ik de nodige hulp had en R dan zo eenkennig is dat ik hem niet kan afstaan om met mijn dochter in het grote bad te gaan. ( Ik ga dus binnenkort maar een keertje alleen met S zodat ik alle tijd en mogelijkheid heb om met haar te doen waar zij aan toe is.)

Ik vind het ook moeilijk als mijn dochter steeds alles afpakt van mijn zoon :Y) .

Nou ja, dat soort dingen dus. :')

De momenten waarop ik merk dat het me juist ruimte geeft zijn bijvoorbeeld tijdens het koken en afwassen. Ze vermaken elkaar dan en ik kan mijn ding doen.

Het niet altijd één op één zijn, geeft ook lucht. Als je begrijpt wat ik bedoel.

En ik vind het gewoon meestal echt gezellig zo, ze hebben veel lol en knuffelmomenten samen. *;

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 22-01-2011 18:31:53 ]
pi_91716082
Klinkt eigenlijk best goed zo Groofs ;) <3 Fijn dat je het meestal niet als zwaar ervaart. En haha fokken in de auto omdat je kinderen liggen te slapen, ik zie het helemaal voor me O+

En Claudia, wat heb je dat prachtig omschreven. Echt, heel mooi. O+ En wat knap dat ie die omslag zo heeft gemaakt joh, dat ie al snapt dat z'n zusje die baby is en niet die bolle buik :o En dat ie nog Lena zegt ook :o O+
Poppedein, ik vind het ook knap dat jouw Lena al Nenna zegt hoor. Bij Willow is er volgens mij nog totaal geen besef wie zij is. Ze probeert niets in de richting van haar eigen naam te zeggen, en als je haar aanwijst op een foto snapt ze het ook niet, of zegt ze mama :')

:* voor Huup, ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is inmiddels, met je bollo 2.0, en Amélie, en dan slechte nachten, en het hele onderzoeksgebeuren erbij, poeh. :*

Oeke, das ook geen ideale nacht geweest zeg -O-

mijn blije ei zegt Aardbei, appel en manijn (mandarijn) :o Ze zegt nog steeds geen papa, maar wel appel, hahahaha.

Vandaag echter geen blij ei te bespeuren hier, over zware momenten gesproken :') . Ik zei vanmorgen tegen D. dat ik er een beetje doorheen zit 4 weken ziek geweest maar toch doorgegaan, drukke decembermaand gehad, verbouwing, scriptie plus de dagelijkse rompslomp, het begint er in te hakken.
En dus ( :+ ) besluit Willow vandaag niet te willen slapen overdag. Tegen beter weten in, want nu is ze dus al de hele dag moe. Ze huilt, ze jengelt, ze piept, ze wil niet eten, spelen of een boekje lezen. Helemaal niks is goed, en er komt een moment dat je dan even genoeg hebt van je jengeldreumes. ;(
Ik hoop dat ze morgen gewoon wel wil slapen overdag, zowel zij als ik wordt er een leuker mens door :P
pi_91719433
Oh arme jij. Jengeldagen komen ook altijd ongelegen hè. ;)

En wat rot dat je er zelf zo doorheen zit. :*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:02:09 #168
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91722042
Hallo!

Ik kom me hier even officieel melden met mijn dreumes! O+
Tirza is vandaag 1 geworden *O* Ze heeft genoten van alle aandacht, kadootjes uitgepakt, taart gegeten en een paar chipjes! :Y) Morgen volgt nog een party part II met een paar vriendjes en vriendinnetjes, dus we feesten nog even door!
Na morgen zal ik wel een fotoverslagje doen van het feestweekend!
Voor nu een kleine collage van Tirza's 1 ste jaar!
O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:11:53 #169
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91722574
Thomas had dan wel geen jengeldag, maar potjandorie volgens mij heeft hij alle stoutigheid die hij de afgelopen week niet heeft uitgehaald vanavond even ingehaald. Hij ging toen ik wou koken steeds aandacht zoeken: graven in het bakje van de kat, lades open trekken, snel iets pakken en wegrennen. Overdragen aan mijn man hielp in ieder geval genoeg om even te kunnen koken, maar ook na het eten was het weer bal. Erbij gaan zitten en proberen mee te spelen hielp ook al niet, op de tafel klimmen was veeeeel interessanter dan samen met papa en mama een toren bouwen. Pffff. Ik was voor t eerst echt blij dat ik hem in bed kon leggen.
pi_91724950
Thirza O+

Innepin, jengeldagen :{. Ik duim voor je dat ze morgen ook overdag even lekker gaat slapen :*

Ca.ra, boevigheid inhalen, hihi. Maar wat heb je er dan je handen vol aan he?! :*

Iris begint 2 woord "zinnetjes" te maken, ik vind het zo schattig O+.
Maar wat een boef, als we waarschuwen dat we niet willen dat ze op de stoel gaat staan/op de bank staan/zich achterover gooit tegen je hoofd zodat je bijna je tanden uit je mond kan vissen/enz enz, dan kijkt ze je aan en begint te grijnzen, trekt van die spleetoogjes en begint te kraaien.
Alsof het allemaal een spelletje is...
Dat vind ik wel lastig.
pi_91725008
Zo hehe, even bijgelezen op een groter scherm dan dat van mijn telefoon.
Eerst even beterschap voor alle zieken, oorontsteking doet zo'n pijn weet ik nog.Oeke, gaat het echt beter nu? En Thomas knapt al op, fijn!

Slapen: geen peil op te trekken hier. Op het kdv meestal 2 keer en dan best lang, thuis soms 1 soms 2 keer en als ie in een auto moet kan het zomaar meer zijn.

Ik merk trouwens echt goed dat het minder melk geven prima werkt, je merkt het ook aan zijn hoestgedrag als ie wel iets van melk krijgt. Dus dat krijgt ie nog wel, maar dan overdag en met de puf in de buurt. Zo heeft ie vandaag een smoothie van yoghurt met mango op, een bakje yoghurt met cruesli en ook een pakje fristi (voor het eerst, op een verjaardag, hij vond het lekker geloof ik).

Wij zijn gisteren naar onze nieuwe slaapkamer verhuisd en liggen nu dichter bij Driekus. Dat was even wennen vannacht, zeker omdat hij last had van zijn tanden en dus ging liggen jengelen. Normaal horen we dat minder goed, dus dat viel even tegen.

Claudia, dat klinkt heel lief en al routineus, wauw! Ik hoop dat het bij ons ook zo gaat.

Huup :* voor een betere nacht!

Elmo en Tirza, welkom! Een echte dreumes al weer, de tijd vliegt!
pi_91725282
O nijna, klinkt bekend! Driekus zwaait tegenwoordig met zijn vingertje heen en weer, al roepend: nee nee nee. Om het vervolgens gewoon toch te doen.
pi_91725969
Tirza, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! *O* Welkom Elmo. :)
En wat een fijne fotocollage.

Wat fijn dat het beter gaat met Thomas! :)

He Innepin, dat is niks zo'n dag, hopelijk slaapt ze wel lekker door vannacht. :*

Klinkt fijn hoor Groof, zelfs de zware momenten geef je een liefdevol kleurtje mee. O+

Iris, ben je zo aan het uitdagen? Een beetje luisteren hoor naar je mama en papa. :7

Fijn dat het werkt Mefke, melk zoveel mogelijk schrappen.
Hoorden jullie Driekus voorheen dan niet zo goed? En bij jengelen, laten jullie hem dan liggen? Wij slapen 1 meter van Ko vandaan dus we horen alles, zijn gelukkig erg aan elkaar gewend en worden niet meer overal wakker van. maar van jengelen dus wel.
Daar probeer ik wel iets aan te doen als het langer dan een paar minuten aanhoudt omdat we anders te wakker worden. }:|

Ko lijkt weer helemaal beter! Vanochtend nog wat koorts en vanavond niet meer. Gelukkig maar. Hij was wel wat ondeugend, misschien omdat hij vandaag niet buiten is geweest. :)
pi_91726384
Voorheen sliepen wij aan de voorkant van het huis, Driekus aan de achterkant. Dat was pak em beetj twee deuren, een overloop en iets van vijf meter verderop. Nu liggen we in de kamer naast em, dus dat is ineens maar 1 dun muurtje verderop. En Driekus heeft de neiging om midden in de nacht even te jengelen zonder echt wakker te zijn. Daar sliep ik dus doorheen, maar gisternacht niet meer. Het klonk te hard. Hem wakker maken of er naar toe gaan heeft geen zin, hij is niet wakker en raakt alleen maar in paniek als je em toch wakker maakt.
pi_91726565
Oja, dat is anders dan Ko, als hij jengelt of huilt zit hij meestal ook al rechtop. En gaat dan niet zo makkelijk meer slapen, tenzij ik hem een slokje water geef en zijn speen, dan gaat hij meteen weer liggen. :D
pi_91726657
O Oeke, dat is niet handig want je moet wat doen, van de andere kant, tis op te lossen en dan is het over. Bij Driekus weet je nooit hoe lang het duurt en je kunt er ook nog eens niets aan doen.
pi_91726975
Ik vind het niet zo erg, het is al weer zo'n vooruitgang op een nachtvoeding geven. En dat water drinken is sinds een paar dagen, daarvoor werd hij weinig wakker 's nachts. Waarschijnlijk door zijn keelpijn.
Mijn neefje en nichtje kregen een tuitbeker met water mee naar bed, voor nachtelijke slokjes. Ik zit erover te denken dat ook te doen. Moet hij wel de tuitbeker snappen. :+
pi_91727094
o nou ja, sinds Driekus ziek geweest is en zo hoest krijgt ie gewoon een flesje water mee naar bed. Puur water, iets van 60cc, werkt prima. Bij melk deden we dat nooit en eigenlijk drinkt ie overdag ook niet meer uit de fles, maar ach, dit werkt voor nu prima.
pi_91727262
Fijn dat Ko weer beter is!
Drinken meegeven naar bed doen we hier niet, ik denk dat ik dan een zeiknat bed en kind aantref later.
Lars had maar even een gat in de dag geslapen vanmi, van 13.00 tot 16.15 uur, toen had mijn vriend hem maar eens wakker gemaakt :o
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:32:31 #180
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91727291
Bij Thomas helpt het vaak al om even iets door de babyfoon te zeggen: "het is tijd om te slapen, ga maar weer lekker liggen", iets in die trant. Dan gaat hij 9 van de 10 keer weer lekker slapen.
pi_91727314
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:27 schreef oeke het volgende:
Ik vind het niet zo erg, het is al weer zo'n vooruitgang op een nachtvoeding geven. En dat water drinken is sinds een paar dagen, daarvoor werd hij weinig wakker 's nachts. Waarschijnlijk door zijn keelpijn.
Mijn neefje en nichtje kregen een tuitbeker met water mee naar bed, voor nachtelijke slokjes. Ik zit erover te denken dat ook te doen. Moet hij wel de tuitbeker snappen. :+
Mijn kinderen hebben ook allebei een tuitbeker met water in de hoek van hun bed staan. Gaat echt perfect. :Y
pi_91727391
Tess krijgt ook geen fles/beker mee naar bed, dat geeft alleen maar ellende denk ik..
Meestal wordt Tess zo rond 5 uur wakker en dan ga ik naar haar toe, geef haar speen en knuffel en zeg dat ze moet gaan slapen.9 van de 10 keer doet ze dat ook. Vanmorgen was ze om 4.30 wakker en daar had ik helemaal nog geen zin in.. toen is ze gaan slapen en werd ze (helaas al) om 5.30 wakker en toen wilde ze echt niet meer slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91727393
Het is vooral voor die ontstoken keel van de afgelopen dagen. Dan werd hij wakker van zijn gehoest en een slok water hielp hem om los te laten om door te slapen.
En inderdaad in de hoek van het bed zetten lijkt me een goed idee. :Y
pi_91727447
Grappig hoe verschillend kinderen reageren op praten door de babyfoon, als ik dat hier doe dan gaat Lars helemaal over de rooie.
Je moet ook echt fluisteren, anders komt het keihard binnen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:39:15 #185
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91727651
Oh, bij onze babyfoon kun je het volume instellen, ook aan de babykant zeg maar.
Ik heb het (praten door de babyfoon) ook pas een paar maanden geleden ontdekt hoor. Tot die tijd hebben we hier heel wat trappen gelopen! (Thomas slaapt op de 2e verdieping, en we hebben een oud huis met van die fijne hoge plafonds)
pi_91727789
wij gebruiken geen babyfoon, dus geen idee hoe Driekus daarop zou reageren. Die fles krijgt ie trouwens als ie gaat slapen, ik ga er eigenlijk vanuit dat ie em leegdrinkt voor ie slaapt. Dus in de nacht zelf heeft ie er weinig aan. Nou ja, dan maar een keer opstaan om em bij te vullen.

Ik ga afsluiten, kijken of ik nu wat beter kan slapen. Fijne nacht iedereen.
pi_91738466
Bij Mirte zet ik als ze niet zo lekker is nog wel eens een rietjesbeker met wat water in bed. Ik denk dat Iris er een grote bende van zou maken ;-). Die krijgt alles aan het lekken als ze wil. Maar die Hema rietjesbeker is wat dat betreft tot nu toe wel de beste eigenlijk.

Door de babyfoon praten doe ik eigenlijk bijna nooit, ga er meestal even heen.
Iris heeft ook vaak 's nachts dat ze een paar keer wat moppert, maar dan is ze niet echt wakker en heeft het ook weinig zin om erheen te gaan.
  zondag 23 januari 2011 @ 09:31:20 #188
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91738473
Elmo welkom, wat een mooie collage Thirza <3

Interessant om te lezen over dat praten door de babyfoon, e.d. Alexa jengelt hier net als Driekus wel eens 's nachts, maar als ze echt over de rooie gaat, en ik zing een liedje, is het goed. Als Manlief dat probeert, gaat ze over de zeik.

Hoest trouwens met Amelie, huup?

En met Thomas ging het wat beter, fijn om te lezen :Y
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 23 januari 2011 @ 09:35:40 #189
95408 Incantrix
pi_91738518
Fijn dat het zoveel beter gaat met Ko, Oeke!

Huup, ik hoop dat Amélie en julliezelf een goede nacht gehad hebben :*

Innepin, heeft Willow ook zo vreselijk luieruitslag? Wat zielig joh! :* En dank voor je tip, ik ga er ook even voor kijken, luier verschonen is sinds al dat gedoe met kiezen en tanden nu niet bepaald feestelijk (althans, ligt eraan wat je feestelijk vind natuurlijk :Y) )

Groofsken O+ Ik snap niet waarom ik niet aan jou heb gedacht toen er bij de awards gestemd kon worden op 'ik wou dat jij mijn mama was' of zoiets :)

Qua slapengaan krijgt Stef vaak wel een flesje mee in bed, als hij verkouden is met wat water erin, anders leeg (i.v.m. enórme doorlekluiers). Hij vind het soms fijn als hij op zijn flesje kan sabbelen en wordt daar, als hij gedurende de nacht wakker wordt, snel weer slaperig van. Tuitbekertje met water hebben we ook geprobeerd, maar dat was 'm niet. Door de babyfoon tegen hem aankletsen werkt soms niet, maar heel vaak ook wel. We hebben wel eens gehad dat hij blééf spoken terwijl hij al in bed lag, de hele tijd jammeren, klagen, huilen, gebonk, iets van een half uur ofzo.. Ik heb één keer tegen hem gezegd "ga maar lekker slapen, ventje" of zoiets en het was gewoon *stil*. Metéén. Niet meer gehoord tot de volgende ochtend :o Alsof het een soort van bevestiging voor hem is dat we er ook zijn als hij ons niet ziet, ofzo. Wel fijn :) En met wakker-wordt-sessies rond een uurt of 3 's-nachts werkt het ook heel vaak..

Wij gaan strakjes onze kleine vent ophalen uit Lillytown, ik verheug me er enorm op om hem te zien. Tegelijk was het heel fijn om een avondje kroeg te kunnen doen en een klusdagje. Het beplakken van de mario-muur is niet meer gelukt (we konden niet kiezen uit mijn ontwerpjes), maar het stopcontact is nu weggewerkt en beveiligd, snoeren zijn weggewerkt, de koof aan de bovenkant van zijn muur is nu netjes afgedicht en we hebben schilderijtjes opgehangen (foto's volgen als we weer thuis zijn, ik ga ze zo maken :)). Zo fijn, zijn kamertje is nu dus af op de mario-muur na, een hele verademing, nu kunnen we hem veilig daar rond laten scharrelen na het douchen O+
3!
pi_91738592
*O* Hoeraaa Lennon is 2 jaar *O*
Gefeliciteerd Diaan en Peace!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 23 januari 2011 @ 09:48:33 #191
95408 Incantrix
pi_91738633
OMG, dat had ik niet gezien! Enorm gefeliciteerd, Diaan, Peaceman en Lennon!! Superfijne dag gewenst :*
3!
pi_91738747
Diaan, gefeliciteerd met je grote peuter! *O*
pi_91738842
Diaan, gefeliciteerd met je peuter! Maak er maar een gezellige dag van met je mannen!!! *O*

ELMO EN tirza van harte met de eerste verjaardag! Gezellig dat jullie nu ook hier zijn! *O*
pi_91739364
Inca, wat is Lilytown? En wat fijn dat hij straks lekker veilig in zijn kamertje kan rondscharrelen! O+

Lennon jarig? :o Ik dacht dat hij allang 2 was! Omdat Diaan in het peutertopic schrijft.
In elk geval, gefeliciteerd en een hele fijne dag! *O* *O*
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:12:12 #195
5428 crew  miss_sly
pi_91739867
Ik denk dat trix Leliestad bedoelt ;)

Diaan gefeliciteerd met Lennon *O* Twee jaar al, wat een grote jongen al! tot over een half jaar :W

Hoe is het met de zieke kindjes en kindjes die anderszins (tandjes, kapotte billen, enz) niet lekker in hun vel zitten? :* voor allemaal!

Hier gaat het allemaal erg lekker, gezellig, fijn. Senna is heel gezellig en vrolijk, verbaast ons nog steeds een aantal keer per week en eet en slaapt goed. Ze lijkt zelfs gegroeid, want ik kom ineens kleertjes tegen die toch net niet meer passen, te korte pijpen, te korte mouwtjes, toch echt een beetje te strak rond haar buikje :D
pi_91739870
Lennon 2 jaar *O* hoeraaaa fijne dag!
pi_91739934
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat trix Leliestad bedoelt ;)
Haha! Ik dacht een pretpark! :D
Lekker dat ze zo groeien he, Miss?
Ik vond Ko ook ineens zo'n lang end.
pi_91739991
Tirza welkom, alweer 1 jaar *O*

En Lennon alweer 2, gefeliciteerd!! *O*
pi_91740037
Oh verrek vergeet ik helemaal Elmo en Tirza welkom te heten :o :@ Gefeliciteerd, wees welkom enzo! *O*
pi_91740260
Elmo, welkom met je mooie dochter O+ .

Diaan, gefeliciteerd met je grote zoon! *O* :*
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:31:41 #201
5428 crew  miss_sly
pi_91740386
Ow ja Elmo en Thirza gefeliciteerd en welkom *O*
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:14 schreef oeke het volgende:

[..]

Haha! Ik dacht een pretpark! :D
Lekker dat ze zo groeien he, Miss?
Ik vond Ko ook ineens zo'n lang end.
ja, dat dacht ik al dat je dat dacht :D
Hoewel we een klein meisje houden en verwachten, is het toch wel fijn als je dan merkt dat er toch wel wat groei in zit. Een lang end is ze nog lang niet, maar dat hoeft ook niet. Ze kan nu eindelijk min of meer een Evisu spijkerbroek aan waar 12 M in staat en die is nog steeds ruim :')
pi_91740911
Welkom Elmo en Tirza!! *O* Wat een mooie foto's! <3

Diaan, gefeliciteerd met Lennon!! *O* Ik dacht ook dat hij al een peutertje was :@ :D

Incantrix dat klinkt als een heerlijk weekend!! Wat fijn dat zijn kamertje nu zover af is dat hij er lekker in rond kan scharrelen.

Mefke, wat fijn dat minder melk geven zo goed helpt tegen het hoesten en de benauwdheid ^O^

Senna heeft een groeispurtje ^O^ Ik ben wel benieuwd naar hoe lang ze ongeveer is?
Heeft ze nog bij je gedronken eigenlijk, of is het echt afgelopen nu?

Ko voelt zich weer beter! ^O^

Niels had vanmorgen een enorme poepluier en kon direct mee onder de douche :D Het was opvallend hoe goed hij meewerkte bij het afdrogen, misschien moeten we hem maar altijd 's morgens wassen! Normaal wordt hij echt heel boos bij het afdrogen van zijn hals en oksels en bij het aankleden.
En hij heeft twee nieuwe woordjes: "ap" (appel), die vindt hij trouwens het lekkerst met de schil er nog om. En "uit" (als hij op een knop drukt en als een boek uit is (dat is een boek ook in het midden, schijnt :P)) Gisteren riep hij de hele tijd "uit!" "uit!" "uit!" terwijl hij een knop indrukte op stapelblokken (met activiteiten) die hij van Asyniur en Harry gekregen heeft O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91741686
Tirza en Elmo welkom hier!! *O* *O*

En Lennon zwaait af, tot in het volgende topic kleine stoere! *O* *O* fijne dag vandaag. :*

@Trix, lief dat je t hoopte, maar t heeft niet geholpen :+ nog een dagje wachten, nog een dagje wachten *mantra*

Ben benieuwd hoe lang Senna nu is dan Miss.

En verder ben k et een beetje vergeten... ohja nog een :* voor de boutdag van Innepin, is t vandaag beter?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 12:11:01 #204
5428 crew  miss_sly
pi_91741854
Ik was zelf ook wel nieuwsgierig en aangezien ze nog op blote voetjes loopt, haar eventjes tegen de muur gezet :P Vorige keer 27 dec was ze bijna 76 en nu is ze ruim 77, dus dat is bijna 1,5 cm in een maand. Best aardig voor een groeispurtje, toch?

twinkly, ze meldde zich donderdagochtend toch weer, dus heeft ze weer gedronken. Ik heb echt heel gemakkelijke borsten ( :') ) want als Senna wil drinken, is er drinken. Vrijdagochtend weer niet, ivm te lang slapen en naar kdv moeten, zaterdagochtend en vanmorgen weer wel. Ach, zo lang het zo gaat, vind ik het prima. Met twee jaar is het definitief afgelopen, heb ik besloten. Tot die tijd mag ze zo nu en dan drinken als het lukt.
pi_91743663
Elmo van harte gefeliciteerd met Thirza!! *O*

En Diaan natuurlijk van harte gefeliciteerd met Lennon! *O*

Niels weer nieuwe woordjes! *O*

En Senna een groeispurtje, woeii tijd voor nieuwe kleertjes ;)

Dyon zn vlekjes zijn bijna weg. Nog wel koorts. Ik hoop dat hij morgen toch echt beter is anders moeten we alweer iets zien te regelen aangezien hij dan nog niet naar kdv kan. Dat is met 2 kids toch wel even wennen, gelukkig zijn ze niet vaak ziek, maar al je vrije dagen gaan er wel aan op ;)
  zondag 23 januari 2011 @ 13:18:13 #206
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91744977
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:48 schreef Twinkly het volgende:

En hij heeft twee nieuwe woordjes: "ap" (appel), die vindt hij trouwens het lekkerst met de schil er nog om. En "uit" (als hij op een knop drukt en als een boek uit is (dat is een boek ook in het midden, schijnt :P)) Gisteren riep hij de hele tijd "uit!" "uit!" "uit!" terwijl hij een knop indrukte op stapelblokken (met activiteiten) die hij van Asyniur en Harry gekregen heeft O+
O+
Harry speelt ook heel graag met dat soort blokken. Die kan echt wel 10 minuten aan zo'n wieltje draaien of met de klepjes/schuifjes frummelen :D
pi_91745067
Dat is wel fijn Miss_sly, dat je productie nu zo stabiel is dat het niet uitmaakt wanneer ze een paar dagen niet drinkt :Y

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

O+
Harry speelt ook heel graag met dat soort blokken. Die kan echt wel 10 minuten aan zo'n wieltje draaien of met de klepjes/schuifjes frummelen :D
Ja, leuk is dat he! Hij liep de hele dag met dat blokje rond en liet het enthousiast aan ons zien O+ Die blokken zijn dus echt een succes (had je goed voorspeld ;-)) Hij heeft ook ineens door hoe hij zo'n speeldoosje rond moet draaien.
pi_91745143
Mijn zoon kan op een loopauto crossen *O* .
pi_91745170
We zijn net een uur buiten geweest, ooooh er gaat een wereld voor mij hem open weer. O+
pi_91745298
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon kan op een loopauto crossen *O* .
Wat goed! Niels stapt steeds van zijn bakfiets af, die is alleen maar om te duwen schijnbaar, niet om op te zitten :D
Geweldig he, buiten lopen met die kleintjes die alles voor het eerst ontdekken O+ O+ O+ Ik vind het alleen jammer dat Niels een voorliefde voor autoknuffelen heeft :P
  zondag 23 januari 2011 @ 13:25:51 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91745347
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:20 schreef Twinkly het volgende:
[..]

Ja, leuk is dat he! Hij liep de hele dag met dat blokje rond en liet het enthousiast aan ons zien O+ Die blokken zijn dus echt een succes (had je goed voorspeld ;-)) Hij heeft ook ineens door hoe hij zo'n speeldoosje rond moet draaien.
Hahaha, Harry vindt het wel tof als wij op het knopje drukken maar zelf draait hij met zijn duimpje aan de wieletjes O+
pi_91745389
Hihi kewl Groof :D

Dyon zou het denk ik ook wel kunnen, maar voor zn loopkoetje zijn zn beentjes nog iets te kort :{
Hier wordt dus net als bij Niels gewoon geduwd :P
pi_91745443
S speelt elke dag buiten en ik ga er altijd zo graag even bijzitten, lekker frisse neus halen, de boel een beetje in de gaten houden, maar dat ging de laatste maanden echt niet meer met R. Die was steeds aan het vechten om ook op de grond te mogen spelen. Dus dan bleef ik maar binnen met hem. En nu hebben we een manier gevonden voor mijn nietlopende jongske om toch mee te kunnen spelen. Echt fijn!

Haha, Niels knuffelt auto's ja?
pi_91745484
kewl Meimeltje?
pi_91745513
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, Niels knuffelt auto's ja?
Ja, als je niet oppast geeft hij ze kusjes _O-
Laatst wilde ik met hem naar de supermarkt in de buurt wandelen, maar hij liep steeds weer naar een geparkeerde auto terug en stak zijn vinger in de wieldop enzo. Dus toen gingen we maar met de kinderwagen (ik was ziek en had geen puf om te dragen, maar ineens vond hij de kinderwagen tof! *O*)
pi_91745543
Je klinkt zo heerlijk enthousiast Groof en ik kan het me nog helemaal voorstellen ook :D
Ik zou het eigenlijk zo heerlijk vinden als Dyon loopt en het wat warmer weer is....lekker met de kids naar buiten, hierachter op het strandje ravotten bijvoorbeeld.
pi_91745562
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
kewl Meimeltje?
Ow sorry...cool :P
pi_91745626
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:30 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ow sorry...cool :P
kewl
Ik schrijf het ook vaak zo hoor ;) dat is heel 1337!!

(dat is zo'n grappige website)
pi_91745638
Check!

Ik verheug me ook op de lente, alles weer buiten, de tuinen weer in bloei! En heel stom misschien, maar ik hoop dat R loopt tegen de tijd dat we naar Aruba gaan vandezomer. :Y
pi_91745659
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Check!

Ik verheug me ook op de lente, alles weer buiten, de tuinen weer in bloei! En heel stom misschien, maar ik hoop dat R loopt tegen de tijd dat we naar Aruba gaan vandezomer. :Y
Oh, ik ook! Ik heb zo'n zin om in de tuin te werken en dat Niels dan lekker om me heen rondscharrelt O+
pi_91745725
Ooooh ja O+ .

En dat je dan zo'n gillend, spartelend kind mee naar binnen neemt 's avonds om 19uur, die echt echt echt niet naar bed wil maar eeuwig buiten wil blijven spelen. O+
pi_91745763
Jaaaa, spartelende kinderen O+ :D
pi_91745770
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:31 schreef Twinkly het volgende:

[..]

kewl
Ik schrijf het ook vaak zo hoor ;) dat is heel 1337!!

(dat is zo'n grappige website)
Achja ik ben zo 1337 :P

En nu krijg ik nog meer zin in de lente!!
pi_91745803
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ooooh ja O+ .

En dat je dan zo'n gillend, spartelend kind mee naar binnen neemt 's avonds om 19uur, die echt echt echt niet naar bed wil maar eeuwig buiten wil blijven spelen. O+
Ow maar daar hebben alleen de meidenmama's mee te maken :P
pi_91746036
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:36 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ow maar daar hebben alleen de meidenmama's mee te maken :P
Oh, dat zou fijn zijn, want ik zie mezelf er geen twee mee naar binnen slepen, :')
pi_91746601
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh, dat zou fijn zijn, want ik zie mezelf er geen twee mee naar binnen slepen, :')
Hihi. Naja als ik om me heen kijk valt het me wel op dat het vaak meisjes zijn die behoorlijk goed zijn in drama :P
Hier gelukkig bij Kyllian niet echt gehad, zoals in de winkel gaan krijsen of ergens niet van weg willen. Hij had natuurlijk wel regelmatig een eigen willetje, maar was altijd snel weer afgeleid.
Maar nu nog afwachten met Dyon :P
pi_91746901
In de winkel brullen heeft mijn dochter ook nog nooit gedaan hoor. :o
pi_91747318
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
In de winkel brullen heeft mijn dochter ook nog nooit gedaan hoor. :o
Hihi gelukkig maar. Bedoelde ook niet specifiek jouw dochter hoor :D En er zullen vast ook wel jongetjes in de winkel brullen :P
  zondag 23 januari 2011 @ 15:15:55 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_91750965
Diaan, gefeliciteerd! Wauw, 2 al weer. Wat vliegt de tijd toch!

Wij hebben vandaag een heel gezellige dreumes die heerlijk uitgeslapen heeft en daarna een enorme fruitshake gedronken heeft. Ik bedacht me van de week dat dat een ideale manier is om toch wat zuivel (in dit geval yoghurt) binnen te krijgen en het werkt. Het gaat alleen in hoeveelheden om u tegen te zeggen. Men neme een appel, het sap van 2 grapefruits en iets van 150 ml yoghurt, gooien dat in een bakje, staafmixer erdoor en dan heb je drie volle bekers shake. En die gaan dus perfect in een gewone beker en dat gaat op. Het was gewoon een halve liter!

En ik wil ook zomer en zon en een buitenspelende Driekus. Hij krijgt een zandbak van de zomer, kijken of ie dat leuk vindt.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:20:27 #230
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91751227
Holy crap Driekus!!!!!

Klinkt wel lekker trouwens ook :Y YUMYUMYUM
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 23 januari 2011 @ 15:27:31 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91751653
Diaan nu alweer 2 :o
van harte *O*Le4nnon *O*

Thirza van harte *O*

Voor alle zieke beterschap !
Crossende zoon van groof *O*

pffffff ik word helemaal knettergek zo onderhand, het lijkt zo allemaal op de babytijd van Roy heel veel huilen aldoor rondjes lopen, niet willen slapen, onrustig zijn.
Weet wel hij niet lekker maar ik word hordedol van dat gehuil alsmaar :@
pi_91765179
Driekus in een zandbak, dat zal hij vast geweldig vinden!
Wij hadden ook een zandbak aangeschaft toen Kyllian 1,5 was en die vond hij ook erg leuk. We hebben de zandbak echter maar niet meeverhuisd aangezien we nu parket binnen hebben liggen. Een zandbak is erg leuk, maar zand binnen vind ik minder :P

Bar, ligt Roy nu lekker te slapen? Hopelijk viel het de rest van de dag mee.

Hier een zeer wakker kind! Ik hoor nu steeds 'mama' door de babyfoon. Niet op een roepende manier, maar gewoon aan het kletsen. We laten hm nu dus maar even. Hij heeft vanmiddag eigenlijk ook wel erg lang geslapen, 3,5 uur.
pi_91765783
Dyon O+ Dat is wel heel lief zeg "mama". Hier wordt tijdens het brabbelen vooral "nee" gezegd :D

Wow Driekus, daarna had je vast een klotsbuikje :D Klinkt wel errug lekker zeg! :9

Bar wat rot dat je deja vu's naar Thijs' babytijd hebt ;( :*
Ik wist helemaal niet dat Thijs zo onrustig en huilerig was, ik zie altijd de foto van de ontspannen lachende kruipende Thijs voor me als ik aan hem denk.

Niels heeft vandaag maar 1 slaapje gedaan en dan wordt hij altijd zo zielig huilend wakker 's avonds. Net dus ook weer :'( Net of hij een nachtmerrie heeft.
Vanavond aten we pannenkoeken en we moesten hem echt afremmen, hij bleef maar eten :D We merkten aan hoe hij met zijn eten speelde dat hij eigenlijk vol zat maar hij bleef maar naar de pannenkoeken wijzen :Y)
  zondag 23 januari 2011 @ 21:01:36 #234
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91768291
Gezellig Twinks, pannekoeken. Thomas heeft ze ook graag, ik sneak altijd een lading geraspte groente in het beslag, zolang het kind niet beter weet...

Wij hebben vanmiddag de verjaardag van mijn man gevierd. Thomas lag nog te slapen toen iedereen kwam, hij moest echt even kijken wat dat nou ineens allemaal was toen hij na zijn slaapje beneden kwam. Maar hij houdt van mensen en hij vond het maar wat gezellig met de visite. We hebben heeeeel vaak hoera! gedaan voor papa. Thomas moest steeds ontzettend giebelen als wij allemaal meededen O+
Ik had quiches en salade gemaakt voor t avondeten, die kon ik mooi voorbereiden dus lekker bij de gasten zitten terwijl ze in de oven stonden. Thomas moest tot nu toe niks hebben van quiche, dus ik had een pannenkoekje voor hem gemaakt. Maar voordat ik hem zijn bordje kon geven had hij al een hapje quiche gekregen van mijn oma. Mmmm, dat smaakte naar meer. Dus hij heeft de hele tijd oma's quiche van haar bord zitten kijken, met een Oeeeeeh geluidje. De scheet.

En nu snel Top Gear kijken :)
pi_91775285
Bar, dat is wel naar dat die babytijd van Roy weer terugkomt bij je, en dat hij zoveel huilt.
Je moest toch aan de bel trekken als het niet beter werd? Heb je al gebeld?

En Senna in de groeimodus!

Lars is een klimgeit geworden....en dat gaat niet altijd goed (wel even je computer een kwartslag draaien }:| )
Lars de stunter
pi_91779317
:D Die Lars! En Meike die ook wel even op de film wil. O+

Beterschap voor alle zieke kindjes weer! :*

Bar, wat naar en moeilijk voor je. Hopelijk heb je gebeld en is er ook een luisterend oor voor jou. :*

Al die kindjes die vandaag hebben buiten gespeeld! O+ Heerlijk.
Wij waren even op de tuin, Ko is weer helemaal op de been. En hij werd er zo gelukkig van, glunderde de hele tijd, raapte steentjes schelpjes en blaadjes op. Heel fijn om te zien.
Kan ook niet wachten tot 1 april, dan mogen we er ook weer slapen!

Mijn moeder was mee en hij is helemaal gek op haar, ook zo zoet, steeds in de gaten houden waar ze is, wat ze doet, de hele tijd haar naam zeggen. Heel schattig! O+
  zondag 23 januari 2011 @ 23:38:35 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91779590
Oeke, het geluk spettert uit je post. Het klopt echt he, wat ik vroeger altijd zo'n stomme opmerking vond: als de kinderen gelukkig zijn, is moeder ook gelukkig. Dat is een van de dingen die ik zwaar 'onderschat' had toen ik nog kinderloos was, hoe ont-zet-tend je kunt genieten van de kleine dingen.
Hey, wie heeft Disneyland en consorten nodig als je ook blaadjes kunt verzamelen in de tuin?!?
pi_91779700
Ja he? En dat je dan zo'n handje vol steentjes en schelpjes in je hand geduwd krijgt als kadootje. En dat je dat dan ook nog hardop bewondert en er uitgebreid voor bedankt! O+
Kan geen Mickey Mouse tegenop! :D
  zondag 23 januari 2011 @ 23:52:42 #239
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91780145
Of Thomas' favoriete kadootje: een half afgekauwd koekje. Jammie!
  maandag 24 januari 2011 @ 06:15:30 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91785423
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:30 schreef Twinkly het volgende:

Bar wat rot dat je deja vu's naar Thijs' babytijd hebt ;( :*
Ik wist helemaal niet dat Thijs zo onrustig en huilerig was, ik zie altijd de foto van de ontspannen lachende kruipende Thijs voor me als ik aan hem denk.

psst Roy zijn babytijd ;)

@ karin, Nee vandaag ga ik bellen, vanmorgen moest Roy spugen.En veel moeten hoesten vannacht, dat hij er ook wakker van werd ;(
En nu wilde hij ook niet meer slapen :O.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:25:45 #241
95408 Incantrix
pi_91786121
Goodmornings! Happy happy joy joy, ik ben even lekker aan het rommelen op de pc (lees: foto's bewerken) en Stef is heen en weer aan het rennen tussen de Teletubbies en het speelhoekje dat ik van het weekend voor hem gemaakt heb O+ Lekker ding O+

Bar, hè, wat vervelend zo.. Wel goed dat je gaat bellen, hopelijk kunnen ze je helpen! :*

Huup, vandaag de uitslag, wat spannend! Ik duim voor je hoor :*

Twinkly, wij douchen Stef altijd 's-ochtends, ten eerste kan hij dan meteen met ons meedouchen en ten tweede wordt hij er altijd superdruk van omdat hij het zo leuk vind, dus slapen vlak daarna werkt niet zo. Bij ons werkt het altijd prima zo :)

Mefke, heeft hij dat állemaal op? :o Wow!

Pfff, kan iemand me even vertellen hoe ik mijn schoonouders aan een andere kinderstoel krijg? Ze hebben echt een enorm huis en hebben dus nog heel erg veel spullen uit de jeugd van lief en zijn zus. Onder andere ook de kinderstoel waar zij destijds in zaten, dus die is tevoorschijn gekomen voor Stef. Het apparaat is alleen dus niet voorzien van een tuigje of wat ook, en het losse tuigje dat ze erbij hebben gekocht werkt echt voor geen meter. Helemáál sinds Stef heeft ontdekt dat hij een andere hele leuke dreumes te zien krijgt als hij aan tafel zit en in die stoel gaat stáán (er hangt een spiegel boven de eettafel) is hij niet meer normaal in die stoel te krijgen/houden :') Hij gaat dus cónstant staan en dat ziet er zó gevaarlijk en wiebelig uit (en als wij eenmaal binnen zijn mogen wíj dat natuurlijk ook oplossen en gaan zij toe zitten kijken.. Daarnaast is hij sinds hij thuis is dus ook in zijn eigen kinderstoel (waar hij nog nóóit iets in geprobeerd heeft) enorm aan het hannesen om op te kunnen staan. Nu lukte dat vanmorgen niet en toen zat hij dus klem met zijn been wat hem aan het huilen maakte, dus ik schat dat het hier weer snel over is, maar toch.. Ik heb dus al een paar keer aangeboden een andere, gemakkelijkere kinderstoel voor bij hen thuis te kopen, geprobeerd op subtiele wijze uit te leggen dat ik deze gevaarlijk vind en het gedrag van Stef op deze manier niet af te leren valt omdat hij beloond wordt met uitzicht op de spiegel als hij gaat staan, maar het komt gewoon niet aan ofzo, ze weigeren te snappen wat ik bedoel omdat ze (denk ik) zo verknocht zijn aan het idee dat het díe stoel is. "ja, maar er hebben al heel veel kinderen ingezeten en er is er nog nooit één geweest die erin ging staan" en "ja, maar hij snápt het wel, want als je de stoel ergens anders neerzet gaat hij ook zoeken naar dat stoute jongetje van de spiegel, dus hij wéét dat het stout is!" (serieus, WTF??) zijn een beetje de excuses :')

Ben ik nu overprotective mom en moet ik me er gewoon niet mee bemoeien, of mag ik hier best wat van zeggen? Wat zouden jullie doen?
3!
pi_91786329
oh trix daar zou ik ook niet blij mee zijn hoor :{

Begrijpelijk dat het voor hen emotionele waarde heeft en leuk dat er al heel veel kindjes in hebben gezeten maar dat die allemaal niet gingen staan zegt natuurlijk geen klap. Dat betekent niet dat Stef er niet evengoed uit kan kukelen. ik vind dat echt zo'n opmerking van een hondenbezitter zo van hij heeft nog nooit iemand gebeten hoor! :7 ja en? dat wil niet zeggen dat ie t niet kan ofzo.
Persoonlijk vind ik het in zulke gevallen jammer dan maar de veiligheid van je kind staat voorop. Kun je niet zo'n sack&seat kopen en die gewoon meebrengen als je daar gaat eten? Zij hoeven natuurlijk niet die stoel direct bij het grofvuil te zetten maar het lijkt me niet de bedoeling dat Stef gaat stunten. Jíj bent zijn mama en als jíj de situatie niet veilig vindt dan is er weinig op tegen als je zelf een alternatief meebrengt lijkt me.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 08:53:05 #243
5428 crew  miss_sly
pi_91786423
trix, niets overprotective hoor! Natuurlijk is het jammer voor ze, ik begrijp de emotionele waarde wel, maarhet gaat nu om de veiligheid van dit kind, niet al die voorgaande.

Wij hebben het heel hard gesteld, ook met een kinderstoel maar dan een van MP die wankel was en al een keer in elkaar geklapt met neefje erin: Senna zal hier niet in de kinderstoel zitten als dat ding er blijft. Nu had mijn tante nog een Ikea-stoeltje over en die hebben we daar neer gezet. Sindsdien zitten alle kindjes in die stoel.
Ik denk dat ik het zo ook zou stellen: Stef kan hier niet meer eten/slapen als hij in die stoel gezet wordt, dat vinden wij echt te gevaarlijk. Dus als we deze stoel hier neer mogen zetten en jullie die zullen gebruiken, kan het nog wel.

Vandaag zou de aannemer komen, maar die kan niet wegens zieken. Als het nou lekker weer wordt (droog en niet te koud is lekker genoeg) ga ik lekker fietsen met Senna, dat vindt ze zo leuk!
  maandag 24 januari 2011 @ 09:01:26 #244
95408 Incantrix
pi_91786533
Oh, pfiew, het ligt dus niet aan mij.. Lief ziet mijn punt op zich wel, maar vind het dan moeilijk er iets van te zeggen dus dan laat hij het maar een beetje (hoewel hij gisteravond wel zei dat we anders maar zo'n ikeastoel erbij moesten kopen voor achterin de auto), maat ik wil gewoon eigenlijk niet dat hij nog in die stoel gestopt wordt. Punt. Het is wel schattig om te zien hoor:

Maar hij klimt er dus zo in naar boven en gaat dan op de zitting staan, en dansen, en trappelen :') Wanneer je het tuigje om hebt gedaan valt dat gewoon af en elke keer als hij die stoel ingaat word ik er nerveus van eigenlijk gewoon :{
3!
pi_91786832
Trix, ik denk dat je zeker een punt hebt hoor... En dan nog, jij bent zijn mama, jullie zijn ouders, dus als jullie het geen fijn idee vinden (en terecht, hoe mooi of oud die stoel ook is), dan zijn jullie wel degenen die er wat van mogen zeggen. Maar lastig is het wel.
En, damn, wat gaat Stef steeds meer op jou lijken zeg... valt me nu ineens op! :o

Oeke, wat klinkt dat heerlijk zo, Ko lekker scharrelend tussen de blaadjes en stokjes, en wat fijn dat jullie er binnenkort ook weer mogen slapen! Het klinkt zo gezellig allemaal!

Bar, even een dikke :* voor jullie! Wat naar dat Roy nu zo huilerig is, dat is ook killing lijkt me hoor, zeker als je heel anders gewend was van hem.

Wij hebben ook weer een heerlijk weekend achter de rug, zaterdag neefje bewonderen (Minke was zo lief met hem, geweldig!) maar daardoor wel het middagslaapje misgelopen. Met als gevolg dat we van 18.00 tot 20.30 uur met een huilende dreumes zaten die niet wilde slapen. Heel even vermoedde ik nog iets met pijn, maar ik ben op een gegeven moment maar naast haar ledikantje gaan zitten terwijl zij erin zat/stond en dan gewoon niks zeggen, alleen kijken. Toen werd duidelijk dat ze gewoon aandacht wilde en wilde spelen/rellen... gelukkig was het toen snel gebeurd, maar voor je daar achter bent :') Ook niet handig dat we ondertussen een poging deden om de nieuwe hoes om de bank te krijgen (Ikea, geen goeie combi met drammend kind).
Zondag heerlijk relaxt, maar duidelijk dat Minke nog heel moe was en uiteindelijk lag ze er om 17.00 uur al in... wat heb je dan nog veel avond over zeg! :o Ik had echt het idee dat er geen einde aan kwam, zo heerlijk om es te hebben, saampjes op de bank... *;
  maandag 24 januari 2011 @ 09:39:56 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91787282
Incantrix en een heel ander tuigje ofzo? Dan zouden ze de stoel kunnen blijven gebruiken.
Of ja anders misschien toch maar een ikeastoel zelf aanschaffen en daar neerzetten.
Wel lastig opzich.

Huup ben benieuwd wat de uitslag gaat zijn.
Trek je het nog allemaal, zo in je laatste loodjes :*

Roy is nu bij de ha samen met zijn vader.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:43:00 #247
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91787359
Trix kun je niet vragen of ze die stoel niet voor de sier in een hoek kunnen zetten met een oud stuk speelgoed er in ofzo? Dan blijft hij netjes, voor de achterkleinkinderen O-)
Neem je zelf zo`n Ikeastoel mee, kost 15 euro ofzo want die is lekker praktisch en daar zit hij goed vast in.
Wel lastig hoor zo`n geval!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91787504
Ik zou gewoon een andere stoel meenemen, take it or leave it.
Met de gevolgen van dien.
Hij ziet er gevaarlijk uit die stoel, en het is jouw kind, dus jij bepaalt.
pi_91787510
Incantrix, je hebt helemaal gelijk hoor. Hartstikke eng! Mijn ouders hebben ook zo'n antieke stoel en Rienk zit daar wel in, want we zetten hem vast met een sjaal om zijn middel, zo kan hij er niet tussen uit glippen of gaan staan. Heeft je moeder (of jij) niet zo'n sjaaltje ergens in de kast? Werkt prima!

En wij hebben idd een ikea stoel standaard in de auto. Wat een uitvinding dat ding! ^O^
pi_91787736
Oei sorry Bar :* Ik las het verkeerd.
Arme Roy dat hij zich nog steeds niet lekker voelt.

Incantrix wat een eng ding! Ik zou gewoon zelf een andere stoel halen en daar neerzetten. Echt niet dat hij in die stoel gaat, dan maar tijdelijk op schoot.

Lijnloos wat fijn zo'n lange avond alleen met je lief op de bank O+
  maandag 24 januari 2011 @ 10:01:22 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91787800
oi Inca! :o nou ja zeg! er is er nog nooit een in gaan staan? tja, hij is de eerste dan hè? :') en ik zou het niet afwachten tot hij een keer head first eruit gaat. wij zetten de kinderen ook wel vast met een sjaal, ook op de "gewone" stoel, omdat blijven zitten anders echt een drama was. Dat vind ik op zich wel een goede oplossing. Mijn jongens zouden geloof ik via onder het tafelblad de vrijheid tegemoet gaan :D

en ik snap dat het van grote emotionele waarde is, het kind van je kind in de oude stoel maar als jij het niet wil dan gebeurd het niet natuurlijk. niks raars aan. Het ziet er eng uit. Iets met voortschrijdend inzicht enzo. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 24 januari 2011 @ 10:10:23 #252
95408 Incantrix
pi_91788037
Oh, een sjaal had ik nog nooit bedacht, dat zóuden we een keer kunnen proberen.. Maar idd Buuv, dan acht ik de kans groot dat hij zich er aan de onderkant uitwurmt (en dan zie ik hem al meteen met zijn neus aan dat blad blijven hangen of zijn voorhoofd erlangs schrapen ofzo :P).. Wel lief dat jullie allemaal meedenken O+ Ik denk dat ik het er nog eens met lief over ga hebben en dan moet hij misschien nog maar eens met zijn vader praten, die staat sowieso al meer open voor dat soort suggesties als mijn schoonmoeder.. Echt, ze zijn zó lief voor Stef, maar net als mijn moeder zien ze soms echt het gevaar niet in bepaalde dingen (en als hij dan vervolgens op iets van 15 of 20 cm. hoog klimt wordt hij eraf getrokken, want dat is gevaarlijk :')).. Misschien moet ik dat inderdaad maar gewoon zeggen, TF, haha! Ik denk alleen niet dat ze erin stinken, ze zijn nu allebei al 60+ ;)
3!
  maandag 24 januari 2011 @ 10:15:17 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91788165
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:10 schreef Incantrix het volgende:
Oh, een sjaal had ik nog nooit bedacht, dat zóuden we een keer kunnen proberen.. Maar idd Buuv, dan acht ik de kans groot dat hij zich er aan de onderkant uitwurmt (en dan zie ik hem al meteen met zijn neus aan dat blad blijven hangen of zijn voorhoofd erlangs schrapen ofzo :P).. Wel lief dat jullie allemaal meedenken O+ Ik denk dat ik het er nog eens met lief over ga hebben en dan moet hij misschien nog maar eens met zijn vader praten, die staat sowieso al meer open voor dat soort suggesties als mijn schoonmoeder.. Echt, ze zijn zó lief voor Stef, maar net als mijn moeder zien ze soms echt het gevaar niet in bepaalde dingen (en als hij dan vervolgens op iets van 15 of 20 cm. hoog klimt wordt hij eraf getrokken, want dat is gevaarlijk :')).. Misschien moet ik dat inderdaad maar gewoon zeggen, TF, haha! Ik denk alleen niet dat ze erin stinken, ze zijn nu allebei al 60+ ;)
oh, dat lukt echt niet met een sjaal hoor. om zijn middel, en dan aan de achterkant door de spijlen. Dan zit hij zeg maar tegen de achterkant aangeknoopt. :P zo hebben wij onze peuters ook aan tafel gehouden met de hoge stoel. en dat kan toch gewoon. Als zij dat zielig vinden dan zeg jij dat je het zielig zou vinden als hij met zijn hoofd op de grond zou vallen van die hoogte, nadat hij is gaan staan. probeer het eens, een andere stoel is daarna alsnog gauw genoeg gekocht. en het is een mooi compromis toch?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 24 januari 2011 @ 10:25:27 #254
95408 Incantrix
pi_91788459
Dat is ook :) En als jij en Vlindur er al ervaring mee hebben moet het wel goed zitten, en dan ben ik tevreden :) Die stoel an sich is het probleem niet, het is het staan-gedeelte dat ik niet hip vind, haha ;)

Oh, en Stef heeft sinds vandeweek ook weer zoiets liefs: elke keer als hij een boekje heeft gaat hij eruit 'voorlezen', dan begint hij te brabbelen en wijst hij allemaal plaatjes aan. Té cute! O+
3!
pi_91788505
Trix, wij binden Lente ook vast met een sjaal, gaat prima.

Grappig dat meer mensen dat doen, dacht dat ik de enige was.
pi_91789010
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:26 schreef Ssserpente het volgende:
Trix, wij binden Lente ook vast met een sjaal, gaat prima.

Grappig dat meer mensen dat doen, dacht dat ik de enige was.
Hier thuis zetten we hem nu vast met een Rienk :') riem in de stokke. Die aap klimt overal tussen uit.

Ik schrok me rot laatst. Rienk had gespuugd vanaf mijn arm. Das dus zo'n 1.80 naar beneden dus het zat OVERAL :r Dus ik had hem in zn stoel gezet en ging schoonmaken. Kijk ik later naar Rienk, zit hij OP de tafel :o Met knien in zn arm tissues uit de doos te trekken :X Hij zat gehurkt en zo'n 10 cm van het randje af. Ben me wezenloos geschrokken. Gauw in de ikeastoel gezet en vast. Sindsdien zit Rienk in de stokke met een riem. (Bij gebrek aan sjaaltje)
  maandag 24 januari 2011 @ 11:16:37 #257
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91790115
Rienk toch 8-)

De vermoeidheid van Roy komt door de medicatie, gewoon proberen in dat ritme mee te gaan.
Het huilen kan ook hierdoor komen, dat hij gewoon moe is, en of de medicatie.
Blijft dit aanhouden weer opbellen, maar voorlopig even aanzien/horen.

Voor de verkoudheid krijgen we niks gewoon "uitzieken"
pi_91790303
Bar, lastig als hij zo huilerig is. Hopelijk inderdaad gewoon moe of medicatie... :*
Beterschap met de verkoudheid, daar kan hij natuurlijk ook wat jengelig van zijn...

Incantrix, die stoel... ik zou er ook een hartverzakking van krijgen. Is het geen optie om een Ikea stoeltje aan ze cadeau te doen? Bij mijn ouders en schoonouders hebben we er ook 1 neergezet.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:30:54 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91790581
Ik zou ook een Ikea stoel halen en die gewoon standaard meenemen als je daarheen gaat. :Y
  maandag 24 januari 2011 @ 11:31:00 #260
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91790587
Ik heb bij mijn ouders thuis idd zelf voor de kinderstoel gezorgd.
En thuis heb ik alle beugels en dergelijke al lang van de Stokke afgehaald. Hij klimt er zelf op en af en kan dus nergens achter blijven hangen. En ja, hij dondert er ook wel eens vanaf. Daar leert hij iig van dat hij moet blijven zitten.
Inca, ik snap alleen niet dat een tuigje niet werkt. Zo'n prenatal ding zet je toch aan de achterkant vast? Dan kan hij toch niet klimmen?
  maandag 24 januari 2011 @ 12:28:45 #261
95408 Incantrix
pi_91792554
Jah, ik had op zich al wel bedacht dat ik best gewoon zo'n stoel kan kopen en dan elke keer meenemen, of daar laten staan, maar dan moeten ze hem ook nog gaan gebruiken zeg maar. Aan de huidige reacties te horen zal dat ding stof staan vergaren tenzij wij erbij zijn enzo..

Memmel, het is een tuigje als een soort van harnasje, het gaat om zijn borst/armen, maar op de één of andere manier krijgt hij zichzelf daaruit.

Vlindur, Stef deed dat ook, die heb ik ook een keer van de eettafel moeten plukken (ik bukte even om zijn tuitbeker ofzo van de grond te pakken) dus de tripptrapp staat nu boven en daar zet ik hem soms even in als we gedoucht hebben en ik mijn lenzen in wil doen ofzo. In de toekomst is het vast weer handig, maar voor nu werkt die ikea-stoel van 15 euro echt opperbest :)

Zo, en het gaat weer vrolijk verder met Stef's poepstravaganza, pfff.. Niet normaal meer, ik vraag me af of hij niet gewoon aan de diarree is, de hoeveelheden zijn zelfs voor tandjespoep abnormaal..
3!
pi_91797757
Ik kom me ook een keer weer melden met Leander. Is al zooo lang geleden. We waren steeds zo druk met alles. Maar vanaf deze week stopt alle hulp (met uitzondering de logopedie) voor Leander. De gebaren willen niet zoals we gehoopt hadden dus het heeft geen zin om daarmee verder te gaan. Fysio heeft ie niet meer nodig. Gelukkig.
Praten doet ie zoals verwacht nog steeds niet. Gillen daarin tegen wel. Heel erg veel. Om alles. Maar das ook niet gek als je je anders niet kan uiten. Hij heeft wel de woordenschat van een 2,5 jarige maar hij kan het niet omzetten naar woorden. We begrijpen hem gelukkig wel steeds beter en hij word ook steeds makkelijker. Nu moet dus alleen dat gillen er nog af. Hij is gek op knuffelen en gek doen. Liefst de hele dag door.
Doorslapen doet ie ook nog steeds niet, hij krijg't vaak 's nachts nog een fles omdat ie overdag nog niks wil eten. Hongergevoel komt ook niet helemaal over.

Nou dat was het belangrijkste weer even. Ga nu even lezen wat ik de laatste tijd gemist heb!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_91800495
WB Nicole.
Hoe oud is Leander nu? En is dat niet erg snel om nu al te concluderen dat gebaren geen zin hebben?

Pff ik weet nog steeds niets :')
De KA is verhindert vandaag dus ik word gebeld door de spoedkinderartsen, maar die behandelen dus eerst alle spoed-patientjes (logisch!) en daarna gaan ze pas de telefoontjes plegen. Kortom, reken op einde van de middag misschien begin van de avond.
Ik krijg er de zenuwen van :D B. en ik denken overigens nog steeds allebei dat er niets gevonden wordt in het bloed en ik heb ook mn twijfels over een eventuele blaasontsteking.
Nouja goed, we gaan het horen, we wachten nog even af.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91800517
effe snel tussendoor: Huup weet je al iets?
pi_91800627
oeh ook nog de hele dag in spanning.....niet fijn.
Scheelt dat de uitslag er niet anders van wordt...maar dat wachten....niks aan.
pi_91800656
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:24 schreef mefke79 het volgende:
effe snel tussendoor: Huup weet je al iets?
nee dus ;) zie post boven je, ik denk aan het begin van de avond.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91801462
Ho whop.

Speaking of zeh devil :+
De afspraak wordt vervroegd omdat er eigenlijk nauwelijks verbetering in de situatie opgetreden is en omdat B. en ik graag willen dat er nogmaals een röntgen gemaakt wordt om te zien of de darm nu wel een beetje geleegd is. Ze is nu aan het kijken wanneer het dan kan, maar ze bood het uit zichzelf aan, ik wist niet dat t kon.
Ze belt me zo terug met een datum en als het goed is heeft ze dan ook de bloed/urine uitslagen; daar wist ze niets van af dat die ook doorgegeven moesten worden, t loopt allemaal een beetje door elkaar geloof ik. Nouja goed, ik duim maar dat t een datum is dat mn vader me heen en weer kan karren naar t ziekenhuis en anders bel ik mn opa wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91802647
zo! uitgebeld.

Alles is schoon!! *O* *O* *O* yaaaay! *opgelucht*
hoewel het vit. D ietwat aan de lage kant was. *kuch* betrapt :@ :') maar dat staat hier verder los van uiteraard.

We mogen 2 feb. terugkomen bij de behandelende kinderarts zodat er nogmaals gekeken en geëvalueerd kan worden en ik vraag denk ik nogmaals om een röntgenfoto omdat het me toch niet zo lekker zit dat ze nog steeds pijn heeft. De boel lijkt nog niet goed leeg zeg maar.
De terugbelarts heeft wel 100 keer benadrukt dat als het niet meer ging met de zw.schap enzo dat we dan gerust langs mochten komen op de spoedpoli. Lief <3 maar ik denk dat het wel losloopt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91802659
kwartet :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91802888
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:24 schreef huuphuup het volgende:
WB Nicole.
Hoe oud is Leander nu? En is dat niet erg snel om nu al te concluderen dat gebaren geen zin hebben?

Leander is nu 1,5. De reden dat we stoppen is omdat ie geen gebaren oppikt. In het begin wel een paar maar de laatste tijd steeds minder, De gebaren die ie wel kent gebruikt ie niet. Dus vor nu heeft het even geen zin. Misschien over een jaartje weer wel. Het is voor nu teveel voor hem terwijl ie er niks aan heeft.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 24 januari 2011 @ 16:12:50 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91802933
fijn dat er niets gevonden is *O* alleen ja wat is het dan he... lastig hoor
en 2feb is gelukkig al snel.
en nu op naar de rontgefoto.
pi_91803235
Ja wat het dan is geen idee, maar het is in ieder geval niets ernstigs en het is ook niets waar ze levenslang aan vast zit ofzo, das een fijn idee.

We hopen, de arts ook, dat het op te lossen is door haar helemaal 'leeg' te krijgen en dan met een hoge dosis forlax aan de gang en daarna af te gaan bouwen tot een onderhoudsdosis en dat ze dan uiteindelijk zonder die onderhoudsdosis kan. Dat ze er overheen groeit zeg maar.
Dan moet e wel aan jaren denken hoor, de hoge dosis eerst een half jaar tot een jaar geven, daarna pas afbouwen in een half jaar ofzo en daarna pas onderhouden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91803341
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Leander is nu 1,5. De reden dat we stoppen is omdat ie geen gebaren oppikt. In het begin wel een paar maar de laatste tijd steeds minder, De gebaren die ie wel kent gebruikt ie niet. Dus vor nu heeft het even geen zin. Misschien over een jaartje weer wel. Het is voor nu teveel voor hem terwijl ie er niks aan heeft.
ah ok, het klonk als een definitief stoppen.
Nouja wie weet misschien pikt het idd over een jaar wel op, ik hoop het voor jullie, zal vast schelen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 24 januari 2011 @ 16:22:20 #274
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91803473
Dat laatste is idd wel een heel fijn en ontspannen idee, dat het niks is wat levenslang aan haar vast zit.
Ik hoop met jullie mee, dat het op deze mannier opgelost kan worden.

Ik werd trouwens net nog opgebeld door het cb, ze wilden weten hoe het met Roy ging, en of we al van de schrik waren bekomen.
Gelijk de afspraak voor het thuisbezoek gepland.
Wel fijn al die mensen die onverwacht willen weten hoe het allemaal gaat enzo
pi_91804460
Zooo daar ben ik ook weer even. Begin eindelijk op te knappen na een week van keelonsteking, oorontsteking en andere ellende. Heb wel vreselijk van Isabeau kunnen genieten, want net of ze het voelde dat ik ziek was, was ze vreselijk lief!

Huup, fijn dat er niets ernstigs is gevonden en ik moet zeggen dat het klinkt alsof ze erg met je meedenken en meewerken in het ziekenhuis. Fijn gevoel lijkt me dat!

Trix, ik vind het een creepy stoel. Volgens mij zou Isabeau ook binnen tien seconden op de grond liggen!

Net even een rondje gelopen met Isabeau. Ze was continue aan het kletsen; Bal! boom! buiten, buiten, buiten, (en nog 20 keer), auto toetoetoooooeeet! Het gekke is alleen dat bij ons in de straat, bij één van de huizen gaat ze altijd stilstaan, wijzen en roept ze 'paard! paard! (en dan hinnikgeluiden). En hoe ik ook mijn best doe ik zie geen paard en ook niet iets wat erop lijkt. Zo maf vind ik dat! :)

En supercute: ze zegt welterusten (tetuste!)
pi_91813732
jeetje isabeau taalwonder :D
fijn dat je opgeknapt bent!

Bar lief dat er achter jullie aangebeld wordt enzo. Geeft toch het gevoel niet zomaar een nummertje te zijn enzo vind ik.

En er wordt inderdaad erg goed met ons meegedacht en ik heb het gevoel dat we erg goed geholpen worden. Serieus genomen enzo, prettig idee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91814369
Jeetje Huups, dat was lang wachten. Maar wat fijn dat er niks ernstigs en levenslangs narigheid is.
Ook erg fijn dat jullie serieus genomen worden. Ook fijn dat er weer gekeken gaat worden en dat er doorgezocht wordt voor een behandelplan op maat voor lieve Amelietje.

Trix? Creepy stoel?? Ik denk dat ik even ga teruglezen..

Isabeautje, ik verbaas me altijd over haar taalknobbel, wat geweldig O+
Altijd zo heerlijk om te lezen.

Hier een ontzettend druk en heftig kind. Ene moment heel vrolijk en heel lief aan het spelen om daar na de meest erge dramaqueen/plakpleister te worden. Pfoei best vermoeiend. Ook is slapen een waar probleem op het moment. Het is echt even doorbijten de komende week denk ik.
Ze is enorm aan het ontwikkelen, ineens wil ze aan de hand lopen, heel erg veel losstaan, soms een stapje per ongeluk schuifelen. Ze hikt er echt heel erg tegen aan maar het wil niet en volgens mij komt daar haar gehyper en onrust vandaan. Hoop dat dit niet weken gaat duren...
  maandag 24 januari 2011 @ 19:53:18 #278
95408 Incantrix
pi_91814390
Fijn dat dit niet een veroordeling tot een leven vol darmklachten is, Huup! *O* Vind het ook superfijn om te lezen dat er in elk geval iets aan gedaan zal worden, óók als er dus niet uitgevogeld wordt wat het probleem is. Dikke :* voor jou en je muppet!

MeNicole, fijn om weer eens van je te lezen! :* Wat fijn is dat, zo'n knuffelkontje in huis O+

Bar, wat een prettig idee dat er zo aan jullie gedacht wordt van allerlei kanten.

Zo, Stef is lekker gaan slapen O+ Na dus vorige week een aantal keren wanhopend de haren uit mijn kop te hebben getrokken was hij vandaag gewoon weer superlief :) Hij heeft ook ineens weer allemaal nieuwe dingetjes, dus ik denk dat hij misschien even een beetje stoutig was door een soort van ontwikkel-momentje in combinatie met vermoeidheid door die tanden en kiezen ofzoiets. We hebben het fijn gehad vandaag, lekker samen gespeeld in zijn nieuwe speelhoek en de enige keer dat ik nog even heel erg in ARGH-modus ging was toen hij zich ín een massive poepluier wriemelde en er vervolgens vol doorheen rolde :') Innepin, ik heb vandaag trouwens die spray gekocht ook, en in plaats van keihard huilen bij het insmeren moest hij nu giechelen, ik denk dat het grappig voelde of kietelde :D De laatste verschoning ging hij zelfs niet eens huilen toen ik hem op het verschoningskussen legde, dat is echt al een tijdje niet meer voorgekomen *O* Enorm dank je wel voor de tip :*
3!
pi_91814688
Pfiew Huup, geen coeliakie...dat is wel fijn zeg! Hopelijk kunnen ze dan met die onderhoudsdosis haar darmen een beetje rustig houden, in ieder geval dat ze van die pijnaanvallen afkomt.

Inca, het is inderdaad echt goed spul he, die Zarqa, ik heb het ook in huis just in case. Tis wel duur, maar tis het ook waard.

Bar, balen dat het nog niet helemaal lekker loopt.Fijn dat het CB meedenkt, en alleen al prettig dat je je ei kwijt kan daar.

O jemig, wat is Lars toch een boef. Echt de hele dag is hij op boevenpad. Vandaag had hij de stiften van Meike uit een kastje gehaald, en was hij een jip en janneke boek aan het inkleuren :{
pi_91814944
Ik kom even met een vraagje tussen door.
Mart zet heel af en toe al losse stapjes. Maar hij glijd weg op z'n sokken en ook op z'n sloffen.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Zijn er ook een soort van schoenen met een zachtere zool dan 'echte' schoenen zeg maar. :)
  Jubileum moderator maandag 24 januari 2011 @ 20:06:44 #281
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_91815149
Blote voetjes Ymme, dat is het allerbeste (binnen dan ;) ) voor de voetjes om te leren lopen.

Huup wat fijn dat het niet iets engs is, wel heel vervelend dat het nog niet opgelost is maar ik ben wel blij voor jullie dat die "enge" ziektes zijn uitgesloten!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_91815234
Huuup, wat fijn dat deze diagnose in elk geval al gesteld is en het is inderdaad al bijna februari. Ik hoop dat ze jullie goed kunnen helpen volgende week! :*

Bar, wat zitten jullie toch in een rollercoaster zeg... ik heb echt respect voor hoe jij je mannetje staat hoor! :* voor jullie alledrie!

Trix, fijn dat de spray helpt, gewoon een giegelaar op het kussen, hoe mooi is dat! :+

Wixkie, als ik jouw post zo lees dan is Mette inderdaad flink aan het ontwikkelen en zeker als het zo frustrerend dicht bij het werkelijke resultaat zit kan ik me goed voorstellen dat dat de reden is voor Mette's geplak. Succes!

Karin, wat een boef heb jij zeg! Beetje J&J kleuren, die horen in zwart-wit!!! :+

Ymme, wij hadden voor Minke in eerste instantie sokken met anti-slip nopjes eronder, maar sindskort heeft ze nu hele fijne schoentjes van de hema en daar stapt ze heerlijk mee weg. Zal zo effe een linkje zoeken.
pi_91815364
Blote voeten leek ons ook het beste. Maar meneer blieft dat dus niet :D
Gaat ie echt staan stampvoeten boos. Anti slip sokken hebben we ook, maar die gaan steeds uit! Rot dingen.
pi_91815425
Wij hadden dus sokken over de maillot heen, dan gingen ze niet zo snel af (tenzij mevrouw het door had en ze echt UIT!!! moesten... :')
pi_91816052
Ymme, Mette heeft een Baby Paws Wraps, die zijn echt heel erg fijn. En nu voor de winter heb ik een paar gevoerde Aapies erbij gekocht (op marktplaats). Ben uiteindelijk heel erg blij dat ik beide schoentjes heb gekocht, ze staat en loopt al langs dingen vanaf dat ze 10 maanden was, dus ze worden hier al heel lang heel intensief gebruikt.

Sokken, dus ook antislipsokken trekt ze uit.
pi_91816212
Huup, wat goed dat er niets gevonden is. Als ze er overheen groeit, vanaf wanneer schatten ze dan dat dat zo is ongeveer? M'n moeder vertelde me laatst dat ik als baby ook erge last van verstopping had. Ik heb er niet op doorgevraagd maar zal binnenkort eens vragen hoe lang dat geduurd heeft.

Oeh, Lars, kleine schavuit! Meike boos zeker?

Trix, wat fijn dat Stef weer z'n makkelijke zelf is! En dan van die poepluier is heul herkenbaar. Lente heeft er een handje van om de vieze maar nog open luier een zwiepert te geven en 'm tijdens het verschonen zo de hele slaapkamer door te slingeren. Ik weet dus inmiddels wel dat ik 'm buiten handbereik moet leggen en Nils heeft dat gister zelf ondervonden. :')

Haha, Huup, ik moet nu ineens weer denken aan die luier die aan B. zn trui bleef plakken. En dat ie jou beschuldigde van luiers gooien toen ie eraf viel. :D

Ymme, Lente heeft altijd Bobuxjes. Heb een paar keer geprobeerd om andere (lees: goedkopere) slofje aan te schaffen, maar dat was elke keer prut. Nu heeft ze deze.

Zo, tutmadammetje ligt op bed. Het liefst zou ze de hele dag op schoot boekjes lezen en tussendoor ongeveer zo'n twintig keer per dag aan m'n tiet hangen. :') Maar dat gaat allebei niet door natuurlijk, dus loopt ze de halve dag met d'r knuffeldoekje achter me aan te morren. 't Is hartstikke schattig natuurlijk, maar ik heb nog meer te doen.

Tegenwoordig gaat ze pas rond acht uur s avonds naar bed. Da's de enige manier om ervoor te zorgen dat ze 's ochtends om een beetje schappelijke tijd (7:00 uur) wakker wordt. Gaat ze eerder naar bed, dan is het elke ochtend een uurtje of zes. :O
pi_91816643
Mart heeft Oxxy sloffen.
Dit leek eerder goed te gaan, maar nu hij echt stappen wilt gaan zetten lijkt hij steeds uit te glijden, of hij valt in de spagaat en/of split :D Dat is ook zo zielig.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:35:18 #288
95408 Incantrix
pi_91816903
Lijnloos, geweldig he? Ik was blij verrast ;)

Ssserpente, ik snap Stef ook wel, de laatste tijd zijn er natuurlijk enorme hoeveelheden tandjespoep langsgekomen en daarvoor heeft hij een paar dagen diarree gehad (en nu ook weer een beetje), dus hij heeft cónstant luieruitslag, de ene keer trekt het weer bijna weg voor een paar dagen, dag 3 kan het dan ineens weer helemaal openliggen. En omdat hij altijd lekker volkorenbrood krijgt enzo zitten er dan lekker vezeltjes in, dus dan is het poetsen geblazen, over zijn kapotte billen, en dan nog zo'n plakkaat creme eroverheen.. Ik zou denk ik ook gaan gillen en spartelen :P Als zijn billen eenmaal kapot zijn helpt niks meer, ook schoonmaken met een washandje werkt dan niet meer. Alleen onder de douche zetten wel, maarja.. Hij heeft nu gemiddeld 5 poepbroeken per dag, dat is ook niet heel handig dus :P

Ymme, die slofjes hebben volgens mij ook niet echt een loop-zooltje zeg maar? Tenminste, de Oxxy-slofjes die we voor Stef hadden had gewoon hetzelfde stofje onderop als de rest van het slofje. Wij hebben goedkope slofjes van de Hema en daar loopt Stef hélemaal prima op, ze kosten iets van 8 euro..

*zoekt*

Zoiets is het (die van Stef zijn iets anders) en die hebben dan een soort van rubber inzetstukjes in de zool.
3!
pi_91816916
Thnx all :* O+ we zijn idd blij dat het niets raars of 'engs' is. Er wordt nog steeds wel verder actie ondernomen maar de grote of juist zeldzame aandoeningen zijn voorlopig uitgesloten.

@Ssserpente, dat overheen groeien is meer een hoop dan een vast gegeven, de tijd moet het leren, het kan met een jaar of 4 zo zijn, kan ook tot de puberteit zo blijven en in t ergste geval is het een 'leer er maar mee leven' kwaal.

Ymme we hadden hier Oxxy sloffen toen er nog niet gelopen werd maar die hebben een gladde leren zool (onze althans). Toen ze ging lopen hadden we Aapies en die hadden een ruwere suede-achtige zool, dat ging prima. En idd op blote voetjes lopen.

Lars! :o heb je schilder-ambities jungske? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91817055
Bedankt voor alle tips en antwoorden :)
pi_91817281
Hm, 'leer er maar mee leven' zou ook erg zuur zijn. Welke opties zijn er nu verder nog, nu er niets uit het bloedonderzoek is gekomen?

't Is ook wel erg sneu, Trix. Vooral als het open ligt, moet het echt vreselijk veel zeer doen. Lente begon al te spartelen en te huilen toen het alleen nog maar rood en dik was, kun je nagaan... En vijf poepluiers? Goeiendag! Is dat alleen nu of heeft ie dat vaker? In het laatste geval kun je mss 'ns proberen om m bruin- ipv volkorenbrood te geven.
pi_91817345
Ach, mijn kleine Kootje, zo moe en maar niet helemaal in slaap kunnen vallen. ;(
Steeds weer huilend wakker worden.
Uiteindelijk met een paracetamol bij mij op schoot in draagdoekpositie in slaap gevallen.
Dat is lang geleden. O+
Nu tijd voor een kopje thee en bijlezen.
pi_91817357
O ja, ik vergeet Isabeau weer. En dat terwijl ik elke keer opnieuw weer even van de leg ben door haar talenknobbel. 't Is dat je af en toe en filmpje post, anders zou ik er geen bal van geloven. :P
pi_91817404
Agossie, arme Ko. Heeft ie toch nog oorpijn dan? Het ging toch beter?
  maandag 24 januari 2011 @ 20:45:19 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91817557
Huup, fijn dat alles oke is!

Inca, zo hebben wij nu de box vervangen die bij mijn schoonouders stond. Mijn schoonmoeder vond het niet nodig. Het was nog een mega-oud model, geen verstelbare bodem, scharnieren in het midden van de rand en in de hoeken (ding is denk ik meer dan 50 jaar oud). Ze hadden de scharnieren beplakt met tape :') . Er zaten zo'n balletjes om zo'n geverfd ijzeren pin waarvan de verf afbladderde. Harry sabbelde en kauwde de tape eraf en had zijn waffel van de week vol afgebladderde verf. Toen was de maat vol voor mij/ons. We hebben een box op MP gekocht en die bij hun gezet. Hun box gaat gewoon terug naar de zolder. Schoonmoeder sputterde nog wat, maar het is ons kind. Punt.
pi_91817883
Ik volg jullie dreumesjes trouw, hoor! Maar ik maak me er even makkelijk vanaf.

Elmo, nog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Thirza! Wat is het een geweldig schattig meisje.

Diaan, jij nog gefeliciteerd met de tweede verjaardag van je zoon!

En huup, ik had het al gezegd maar ik ben blij dat jullie het nieuws hebben gekregen waar jullie op hoopten. Ik hoop op mijn beurt dat Amélie over haar kwalen heengroeit. Misschien blijft ze er altijd last van houden in zekere mate, maar ik hoop dat het dan in ieder geval heel beperkt blijft voor haar. De tijd zal het inderdaad leren.

Bij Ivan komen er kiezen door. Hij lijkt er weinig last van te hebben. Oh, en het speeltje van de week is mijn Labello. Ik word gallisch van dat dwangmatige geklik de hele tijd (staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, enzovoort enzovoort).
pi_91818467
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:50 schreef Claudia_x het volgende:

Oh, en het speeltje van de week is mijn Labello. Ik word gallisch van dat dwangmatige geklik de hele tijd (staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, enzovoort enzovoort).
Whaaahh hier ook een labello fan :D En idd dat dopje maar eraf en erop doen :D Doet hij trouwens ook met andere dopjes (thermometer, neusspray).
Ik heb dus een voorraad labello moeten halen aangezien hij hm 2x te pakken heeft gehad en de inhoud dus ook smurrie was geworden ;)
pi_91818636
oh wacht maar Claudia, daar werd ik hier ook gallisch van, tot het ineens *klik* was en toen *stilte* en toen hihihihihi BAH! zat ze met dr kleine garnalenvingertje tot onderin die stomme labello-stick :') :D

Och Kootje toch. Heeft ie nog last van zn oortjes denk je Oeks? Lekker stiekem even van genieten, je kleine grote mannetje :*

Ssserpente we gaan nu 2 feb terug naar de KA om het verloop door te spreken. De KA wil dat haar darmen helemaal leeg zijn en dan daarna met een hoge dosis laxeer voorlopig bezig blijven om de darmen rust te gunnen. lastig verhaal, maar in a nutshell, de darm heeft een binnenwand en buitenwand, door de langdurige obstipatie is de buitenwand zeg maar 2 x vergroot ofzo, maar de binnenwand is volledig opgerekt en misschien wel 10 x vergroot, daardoor kan het zn peristaltische bewegingen niet meer maken, dat moet dus eerst normaliseren en de kans krijgen te 'krimpen'
Als dat voldoende bereikt is dan kunnen we de dosis laxeer verlagen en naar een onderhoudsdosis toe werken om te zorgen dat ze voorlopig niet weer verstopt raakt.

We zijn voorlopig nog niet klaar dus, maar het voorlopige plan van aapak is redelijk duidelijk en straightforward dus dat is fijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91818686
Huup: gelukkig geen grote aandoening, maar wel vervelend dat er nu dus nog steeds onduidelijkheid is...

Hier wordt ook uitgegleden op sokjes (parket vloer), maar op zn aapies gaat het prima!
pi_91818895
Ah, thanks voor je uitleg, Huup. Dus ook al is er er niets gevonden, dan nog valt het gelukkig misschien te verhelpen. Zou wel heel fijn zijn voor je meisje. O+ Maar idd voorlopig nog niet klaar dus. Maar goed, er is een plan van aanpak, da's fijn!
pi_91818952
Huup! Wat een fijn nieuws! *O*
Oh, gelukkig maar zeg. Ook al is het een lange weg om haar darmen op het goede pad te brengen, het is de beste optie die eruit had kunnen komen, nietwaar?
*O*

Inca, zoen voor Stef, wat sneu, al dat poepen, heb je al naar zijn dieet gekeken, wat Sserpente zegt? Ko reeg erge diarree van appeldiksap en appelsap bv.
Grappig dat zijn billetjes kietelden. :D
Oja, en over de stoel is alles al gezegd. ;)

MeNicole, welkom terug! Ik moest laatst nog aan je denken.Fijn om te horen hoe het gaat, al is het jammer dat Leander de gebaren niet lijkt op te nemen op dit moment. Hopelijk komt dat nog.
En gefeliciteerd begreep ik! Nog een kindje erbij. O+

Ach, Sserpente, je tutmadammetje. O+ Wat is er dat ze zo tut?
En fijn dat dat werkt, van later slapen. Hoe laat Ko hier ook naar bed gaat, 6.30 is wel het moment om je ogen open te doen hoor. :O

Isabeau, wat klets je een hoop! :D En wat fijn dat je zo lief voor je zieke mama bent! O+

Mette, hopelijk heb je snel je groeistapje gemaakt zodat je weer wat relaxter bent! ;)

Ik weet niet precies wat er met Ko was. Misschien toch een terugval, hoewel ik vandaag verder niks gemerkt heb. Hij heeft heerlijk gespeeld met Senna, die nog steeds net zo leuk is als altijd! O+
En na zijn slaapje zijn we op zijn aandringen nog even saampjes naar buiten geweest om met de bal te spelen, en is hij heen en weer naar de Kruidvat gelopen, en heeft hij 2 trappen opgeklommen. :o
Dus ik dacht dat hij wat energie kwijt moest, na het zieke niks doen.

En hij heeft sinds vandaag 2 woordjes aan elkaar. En ik moet er echt hard om lachen:
Kopje thee! Oftewel, toppetje thee. c_/ _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')