abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91743663
Elmo van harte gefeliciteerd met Thirza!! *O*

En Diaan natuurlijk van harte gefeliciteerd met Lennon! *O*

Niels weer nieuwe woordjes! *O*

En Senna een groeispurtje, woeii tijd voor nieuwe kleertjes ;)

Dyon zn vlekjes zijn bijna weg. Nog wel koorts. Ik hoop dat hij morgen toch echt beter is anders moeten we alweer iets zien te regelen aangezien hij dan nog niet naar kdv kan. Dat is met 2 kids toch wel even wennen, gelukkig zijn ze niet vaak ziek, maar al je vrije dagen gaan er wel aan op ;)
  zondag 23 januari 2011 @ 13:18:13 #206
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91744977
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:48 schreef Twinkly het volgende:

En hij heeft twee nieuwe woordjes: "ap" (appel), die vindt hij trouwens het lekkerst met de schil er nog om. En "uit" (als hij op een knop drukt en als een boek uit is (dat is een boek ook in het midden, schijnt :P)) Gisteren riep hij de hele tijd "uit!" "uit!" "uit!" terwijl hij een knop indrukte op stapelblokken (met activiteiten) die hij van Asyniur en Harry gekregen heeft O+
O+
Harry speelt ook heel graag met dat soort blokken. Die kan echt wel 10 minuten aan zo'n wieltje draaien of met de klepjes/schuifjes frummelen :D
pi_91745067
Dat is wel fijn Miss_sly, dat je productie nu zo stabiel is dat het niet uitmaakt wanneer ze een paar dagen niet drinkt :Y

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

O+
Harry speelt ook heel graag met dat soort blokken. Die kan echt wel 10 minuten aan zo'n wieltje draaien of met de klepjes/schuifjes frummelen :D
Ja, leuk is dat he! Hij liep de hele dag met dat blokje rond en liet het enthousiast aan ons zien O+ Die blokken zijn dus echt een succes (had je goed voorspeld ;-)) Hij heeft ook ineens door hoe hij zo'n speeldoosje rond moet draaien.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91745143
Mijn zoon kan op een loopauto crossen *O* .
pi_91745170
We zijn net een uur buiten geweest, ooooh er gaat een wereld voor mij hem open weer. O+
pi_91745298
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon kan op een loopauto crossen *O* .
Wat goed! Niels stapt steeds van zijn bakfiets af, die is alleen maar om te duwen schijnbaar, niet om op te zitten :D
Geweldig he, buiten lopen met die kleintjes die alles voor het eerst ontdekken O+ O+ O+ Ik vind het alleen jammer dat Niels een voorliefde voor autoknuffelen heeft :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 23 januari 2011 @ 13:25:51 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91745347
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:20 schreef Twinkly het volgende:
[..]

Ja, leuk is dat he! Hij liep de hele dag met dat blokje rond en liet het enthousiast aan ons zien O+ Die blokken zijn dus echt een succes (had je goed voorspeld ;-)) Hij heeft ook ineens door hoe hij zo'n speeldoosje rond moet draaien.
Hahaha, Harry vindt het wel tof als wij op het knopje drukken maar zelf draait hij met zijn duimpje aan de wieletjes O+
pi_91745389
Hihi kewl Groof :D

Dyon zou het denk ik ook wel kunnen, maar voor zn loopkoetje zijn zn beentjes nog iets te kort :{
Hier wordt dus net als bij Niels gewoon geduwd :P
pi_91745443
S speelt elke dag buiten en ik ga er altijd zo graag even bijzitten, lekker frisse neus halen, de boel een beetje in de gaten houden, maar dat ging de laatste maanden echt niet meer met R. Die was steeds aan het vechten om ook op de grond te mogen spelen. Dus dan bleef ik maar binnen met hem. En nu hebben we een manier gevonden voor mijn nietlopende jongske om toch mee te kunnen spelen. Echt fijn!

Haha, Niels knuffelt auto's ja?
pi_91745484
kewl Meimeltje?
pi_91745513
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, Niels knuffelt auto's ja?
Ja, als je niet oppast geeft hij ze kusjes _O-
Laatst wilde ik met hem naar de supermarkt in de buurt wandelen, maar hij liep steeds weer naar een geparkeerde auto terug en stak zijn vinger in de wieldop enzo. Dus toen gingen we maar met de kinderwagen (ik was ziek en had geen puf om te dragen, maar ineens vond hij de kinderwagen tof! *O*)
pi_91745543
Je klinkt zo heerlijk enthousiast Groof en ik kan het me nog helemaal voorstellen ook :D
Ik zou het eigenlijk zo heerlijk vinden als Dyon loopt en het wat warmer weer is....lekker met de kids naar buiten, hierachter op het strandje ravotten bijvoorbeeld.
pi_91745562
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
kewl Meimeltje?
Ow sorry...cool :P
pi_91745626
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:30 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ow sorry...cool :P
kewl
:+
Ik schrijf het ook vaak zo hoor ;) dat is heel 1337!!

(dat is zo'n grappige website)
pi_91745638
Check!

Ik verheug me ook op de lente, alles weer buiten, de tuinen weer in bloei! En heel stom misschien, maar ik hoop dat R loopt tegen de tijd dat we naar Aruba gaan vandezomer. :Y
pi_91745659
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Check!

Ik verheug me ook op de lente, alles weer buiten, de tuinen weer in bloei! En heel stom misschien, maar ik hoop dat R loopt tegen de tijd dat we naar Aruba gaan vandezomer. :Y
Oh, ik ook! Ik heb zo'n zin om in de tuin te werken en dat Niels dan lekker om me heen rondscharrelt O+
pi_91745725
Ooooh ja O+ .

En dat je dan zo'n gillend, spartelend kind mee naar binnen neemt 's avonds om 19uur, die echt echt echt niet naar bed wil maar eeuwig buiten wil blijven spelen. O+
pi_91745763
Jaaaa, spartelende kinderen O+ :D
pi_91745770
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:31 schreef Twinkly het volgende:

[..]

kewl
:+
Ik schrijf het ook vaak zo hoor ;) dat is heel 1337!!

(dat is zo'n grappige website)
Achja ik ben zo 1337 :P

En nu krijg ik nog meer zin in de lente!!
pi_91745803
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ooooh ja O+ .

En dat je dan zo'n gillend, spartelend kind mee naar binnen neemt 's avonds om 19uur, die echt echt echt niet naar bed wil maar eeuwig buiten wil blijven spelen. O+
Ow maar daar hebben alleen de meidenmama's mee te maken :P
pi_91746036
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:36 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ow maar daar hebben alleen de meidenmama's mee te maken :P
Oh, dat zou fijn zijn, want ik zie mezelf er geen twee mee naar binnen slepen, :')
pi_91746601
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh, dat zou fijn zijn, want ik zie mezelf er geen twee mee naar binnen slepen, :')
Hihi. Naja als ik om me heen kijk valt het me wel op dat het vaak meisjes zijn die behoorlijk goed zijn in drama :P
Hier gelukkig bij Kyllian niet echt gehad, zoals in de winkel gaan krijsen of ergens niet van weg willen. Hij had natuurlijk wel regelmatig een eigen willetje, maar was altijd snel weer afgeleid.
Maar nu nog afwachten met Dyon :P
pi_91746901
In de winkel brullen heeft mijn dochter ook nog nooit gedaan hoor. :o
pi_91747318
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
In de winkel brullen heeft mijn dochter ook nog nooit gedaan hoor. :o
Hihi gelukkig maar. Bedoelde ook niet specifiek jouw dochter hoor :D En er zullen vast ook wel jongetjes in de winkel brullen :P
  zondag 23 januari 2011 @ 15:15:55 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_91750965
Diaan, gefeliciteerd! Wauw, 2 al weer. Wat vliegt de tijd toch!

Wij hebben vandaag een heel gezellige dreumes die heerlijk uitgeslapen heeft en daarna een enorme fruitshake gedronken heeft. Ik bedacht me van de week dat dat een ideale manier is om toch wat zuivel (in dit geval yoghurt) binnen te krijgen en het werkt. Het gaat alleen in hoeveelheden om u tegen te zeggen. Men neme een appel, het sap van 2 grapefruits en iets van 150 ml yoghurt, gooien dat in een bakje, staafmixer erdoor en dan heb je drie volle bekers shake. En die gaan dus perfect in een gewone beker en dat gaat op. Het was gewoon een halve liter!

En ik wil ook zomer en zon en een buitenspelende Driekus. Hij krijgt een zandbak van de zomer, kijken of ie dat leuk vindt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 23 januari 2011 @ 15:20:27 #230
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91751227
Holy crap Driekus!!!!!

Klinkt wel lekker trouwens ook :Y YUMYUMYUM
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 23 januari 2011 @ 15:27:31 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91751653
Diaan nu alweer 2 :o
van harte *O*Le4nnon *O*

Thirza van harte *O*

Voor alle zieke beterschap !
Crossende zoon van groof *O*

pffffff ik word helemaal knettergek zo onderhand, het lijkt zo allemaal op de babytijd van Roy heel veel huilen aldoor rondjes lopen, niet willen slapen, onrustig zijn.
Weet wel hij niet lekker maar ik word hordedol van dat gehuil alsmaar :@
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91765179
Driekus in een zandbak, dat zal hij vast geweldig vinden!
Wij hadden ook een zandbak aangeschaft toen Kyllian 1,5 was en die vond hij ook erg leuk. We hebben de zandbak echter maar niet meeverhuisd aangezien we nu parket binnen hebben liggen. Een zandbak is erg leuk, maar zand binnen vind ik minder :P

Bar, ligt Roy nu lekker te slapen? Hopelijk viel het de rest van de dag mee.

Hier een zeer wakker kind! Ik hoor nu steeds 'mama' door de babyfoon. Niet op een roepende manier, maar gewoon aan het kletsen. We laten hm nu dus maar even. Hij heeft vanmiddag eigenlijk ook wel erg lang geslapen, 3,5 uur.
pi_91765783
Dyon O+ Dat is wel heel lief zeg "mama". Hier wordt tijdens het brabbelen vooral "nee" gezegd :D

Wow Driekus, daarna had je vast een klotsbuikje :D Klinkt wel errug lekker zeg! :9

Bar wat rot dat je deja vu's naar Thijs' babytijd hebt ;( :*
Ik wist helemaal niet dat Thijs zo onrustig en huilerig was, ik zie altijd de foto van de ontspannen lachende kruipende Thijs voor me als ik aan hem denk.

Niels heeft vandaag maar 1 slaapje gedaan en dan wordt hij altijd zo zielig huilend wakker 's avonds. Net dus ook weer :'( Net of hij een nachtmerrie heeft.
Vanavond aten we pannenkoeken en we moesten hem echt afremmen, hij bleef maar eten :D We merkten aan hoe hij met zijn eten speelde dat hij eigenlijk vol zat maar hij bleef maar naar de pannenkoeken wijzen :Y)
  zondag 23 januari 2011 @ 21:01:36 #234
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91768291
Gezellig Twinks, pannekoeken. Thomas heeft ze ook graag, ik sneak altijd een lading geraspte groente in het beslag, zolang het kind niet beter weet...

Wij hebben vanmiddag de verjaardag van mijn man gevierd. Thomas lag nog te slapen toen iedereen kwam, hij moest echt even kijken wat dat nou ineens allemaal was toen hij na zijn slaapje beneden kwam. Maar hij houdt van mensen en hij vond het maar wat gezellig met de visite. We hebben heeeeel vaak hoera! gedaan voor papa. Thomas moest steeds ontzettend giebelen als wij allemaal meededen O+
Ik had quiches en salade gemaakt voor t avondeten, die kon ik mooi voorbereiden dus lekker bij de gasten zitten terwijl ze in de oven stonden. Thomas moest tot nu toe niks hebben van quiche, dus ik had een pannenkoekje voor hem gemaakt. Maar voordat ik hem zijn bordje kon geven had hij al een hapje quiche gekregen van mijn oma. Mmmm, dat smaakte naar meer. Dus hij heeft de hele tijd oma's quiche van haar bord zitten kijken, met een Oeeeeeh geluidje. De scheet.

En nu snel Top Gear kijken :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_91775285
Bar, dat is wel naar dat die babytijd van Roy weer terugkomt bij je, en dat hij zoveel huilt.
Je moest toch aan de bel trekken als het niet beter werd? Heb je al gebeld?

En Senna in de groeimodus!

Lars is een klimgeit geworden....en dat gaat niet altijd goed (wel even je computer een kwartslag draaien }:| )
Lars de stunter
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_91779317
:D Die Lars! En Meike die ook wel even op de film wil. O+

Beterschap voor alle zieke kindjes weer! :*

Bar, wat naar en moeilijk voor je. Hopelijk heb je gebeld en is er ook een luisterend oor voor jou. :*

Al die kindjes die vandaag hebben buiten gespeeld! O+ Heerlijk.
Wij waren even op de tuin, Ko is weer helemaal op de been. En hij werd er zo gelukkig van, glunderde de hele tijd, raapte steentjes schelpjes en blaadjes op. Heel fijn om te zien.
Kan ook niet wachten tot 1 april, dan mogen we er ook weer slapen!

Mijn moeder was mee en hij is helemaal gek op haar, ook zo zoet, steeds in de gaten houden waar ze is, wat ze doet, de hele tijd haar naam zeggen. Heel schattig! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 23 januari 2011 @ 23:38:35 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91779590
Oeke, het geluk spettert uit je post. Het klopt echt he, wat ik vroeger altijd zo'n stomme opmerking vond: als de kinderen gelukkig zijn, is moeder ook gelukkig. Dat is een van de dingen die ik zwaar 'onderschat' had toen ik nog kinderloos was, hoe ont-zet-tend je kunt genieten van de kleine dingen.
Hey, wie heeft Disneyland en consorten nodig als je ook blaadjes kunt verzamelen in de tuin?!?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_91779700
Ja he? En dat je dan zo'n handje vol steentjes en schelpjes in je hand geduwd krijgt als kadootje. En dat je dat dan ook nog hardop bewondert en er uitgebreid voor bedankt! O+
Kan geen Mickey Mouse tegenop! :D
  zondag 23 januari 2011 @ 23:52:42 #239
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91780145
Of Thomas' favoriete kadootje: een half afgekauwd koekje. Jammie!
  maandag 24 januari 2011 @ 06:15:30 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91785423
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:30 schreef Twinkly het volgende:

Bar wat rot dat je deja vu's naar Thijs' babytijd hebt ;( :*
Ik wist helemaal niet dat Thijs zo onrustig en huilerig was, ik zie altijd de foto van de ontspannen lachende kruipende Thijs voor me als ik aan hem denk.

psst Roy zijn babytijd ;)

@ karin, Nee vandaag ga ik bellen, vanmorgen moest Roy spugen.En veel moeten hoesten vannacht, dat hij er ook wakker van werd ;(
En nu wilde hij ook niet meer slapen :O.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:25:45 #241
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91786121
Goodmornings! Happy happy joy joy, ik ben even lekker aan het rommelen op de pc (lees: foto's bewerken) en Stef is heen en weer aan het rennen tussen de Teletubbies en het speelhoekje dat ik van het weekend voor hem gemaakt heb O+ Lekker ding O+

Bar, hè, wat vervelend zo.. Wel goed dat je gaat bellen, hopelijk kunnen ze je helpen! :*

Huup, vandaag de uitslag, wat spannend! Ik duim voor je hoor :*

Twinkly, wij douchen Stef altijd 's-ochtends, ten eerste kan hij dan meteen met ons meedouchen en ten tweede wordt hij er altijd superdruk van omdat hij het zo leuk vind, dus slapen vlak daarna werkt niet zo. Bij ons werkt het altijd prima zo :)

Mefke, heeft hij dat állemaal op? :o Wow!

Pfff, kan iemand me even vertellen hoe ik mijn schoonouders aan een andere kinderstoel krijg? Ze hebben echt een enorm huis en hebben dus nog heel erg veel spullen uit de jeugd van lief en zijn zus. Onder andere ook de kinderstoel waar zij destijds in zaten, dus die is tevoorschijn gekomen voor Stef. Het apparaat is alleen dus niet voorzien van een tuigje of wat ook, en het losse tuigje dat ze erbij hebben gekocht werkt echt voor geen meter. Helemáál sinds Stef heeft ontdekt dat hij een andere hele leuke dreumes te zien krijgt als hij aan tafel zit en in die stoel gaat stáán (er hangt een spiegel boven de eettafel) is hij niet meer normaal in die stoel te krijgen/houden :') Hij gaat dus cónstant staan en dat ziet er zó gevaarlijk en wiebelig uit (en als wij eenmaal binnen zijn mogen wíj dat natuurlijk ook oplossen en gaan zij toe zitten kijken.. Daarnaast is hij sinds hij thuis is dus ook in zijn eigen kinderstoel (waar hij nog nóóit iets in geprobeerd heeft) enorm aan het hannesen om op te kunnen staan. Nu lukte dat vanmorgen niet en toen zat hij dus klem met zijn been wat hem aan het huilen maakte, dus ik schat dat het hier weer snel over is, maar toch.. Ik heb dus al een paar keer aangeboden een andere, gemakkelijkere kinderstoel voor bij hen thuis te kopen, geprobeerd op subtiele wijze uit te leggen dat ik deze gevaarlijk vind en het gedrag van Stef op deze manier niet af te leren valt omdat hij beloond wordt met uitzicht op de spiegel als hij gaat staan, maar het komt gewoon niet aan ofzo, ze weigeren te snappen wat ik bedoel omdat ze (denk ik) zo verknocht zijn aan het idee dat het díe stoel is. "ja, maar er hebben al heel veel kinderen ingezeten en er is er nog nooit één geweest die erin ging staan" en "ja, maar hij snápt het wel, want als je de stoel ergens anders neerzet gaat hij ook zoeken naar dat stoute jongetje van de spiegel, dus hij wéét dat het stout is!" (serieus, WTF??) zijn een beetje de excuses :')

Ben ik nu overprotective mom en moet ik me er gewoon niet mee bemoeien, of mag ik hier best wat van zeggen? Wat zouden jullie doen?
3!
pi_91786329
oh trix daar zou ik ook niet blij mee zijn hoor :{

Begrijpelijk dat het voor hen emotionele waarde heeft en leuk dat er al heel veel kindjes in hebben gezeten maar dat die allemaal niet gingen staan zegt natuurlijk geen klap. Dat betekent niet dat Stef er niet evengoed uit kan kukelen. ik vind dat echt zo'n opmerking van een hondenbezitter zo van hij heeft nog nooit iemand gebeten hoor! :7 ja en? dat wil niet zeggen dat ie t niet kan ofzo.
Persoonlijk vind ik het in zulke gevallen jammer dan maar de veiligheid van je kind staat voorop. Kun je niet zo'n sack&seat kopen en die gewoon meebrengen als je daar gaat eten? Zij hoeven natuurlijk niet die stoel direct bij het grofvuil te zetten maar het lijkt me niet de bedoeling dat Stef gaat stunten. Jíj bent zijn mama en als jíj de situatie niet veilig vindt dan is er weinig op tegen als je zelf een alternatief meebrengt lijkt me.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 08:53:05 #243
5428 crew  miss_sly
pi_91786423
trix, niets overprotective hoor! Natuurlijk is het jammer voor ze, ik begrijp de emotionele waarde wel, maarhet gaat nu om de veiligheid van dit kind, niet al die voorgaande.

Wij hebben het heel hard gesteld, ook met een kinderstoel maar dan een van MP die wankel was en al een keer in elkaar geklapt met neefje erin: Senna zal hier niet in de kinderstoel zitten als dat ding er blijft. Nu had mijn tante nog een Ikea-stoeltje over en die hebben we daar neer gezet. Sindsdien zitten alle kindjes in die stoel.
Ik denk dat ik het zo ook zou stellen: Stef kan hier niet meer eten/slapen als hij in die stoel gezet wordt, dat vinden wij echt te gevaarlijk. Dus als we deze stoel hier neer mogen zetten en jullie die zullen gebruiken, kan het nog wel.

Vandaag zou de aannemer komen, maar die kan niet wegens zieken. Als het nou lekker weer wordt (droog en niet te koud is lekker genoeg) ga ik lekker fietsen met Senna, dat vindt ze zo leuk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 januari 2011 @ 09:01:26 #244
95408 Incantrix
pi_91786533
Oh, pfiew, het ligt dus niet aan mij.. Lief ziet mijn punt op zich wel, maar vind het dan moeilijk er iets van te zeggen dus dan laat hij het maar een beetje (hoewel hij gisteravond wel zei dat we anders maar zo'n ikeastoel erbij moesten kopen voor achterin de auto), maat ik wil gewoon eigenlijk niet dat hij nog in die stoel gestopt wordt. Punt. Het is wel schattig om te zien hoor:

Maar hij klimt er dus zo in naar boven en gaat dan op de zitting staan, en dansen, en trappelen :') Wanneer je het tuigje om hebt gedaan valt dat gewoon af en elke keer als hij die stoel ingaat word ik er nerveus van eigenlijk gewoon :{
3!
pi_91786832
Trix, ik denk dat je zeker een punt hebt hoor... En dan nog, jij bent zijn mama, jullie zijn ouders, dus als jullie het geen fijn idee vinden (en terecht, hoe mooi of oud die stoel ook is), dan zijn jullie wel degenen die er wat van mogen zeggen. Maar lastig is het wel.
En, damn, wat gaat Stef steeds meer op jou lijken zeg... valt me nu ineens op! :o

Oeke, wat klinkt dat heerlijk zo, Ko lekker scharrelend tussen de blaadjes en stokjes, en wat fijn dat jullie er binnenkort ook weer mogen slapen! Het klinkt zo gezellig allemaal!

Bar, even een dikke :* voor jullie! Wat naar dat Roy nu zo huilerig is, dat is ook killing lijkt me hoor, zeker als je heel anders gewend was van hem.

Wij hebben ook weer een heerlijk weekend achter de rug, zaterdag neefje bewonderen (Minke was zo lief met hem, geweldig!) maar daardoor wel het middagslaapje misgelopen. Met als gevolg dat we van 18.00 tot 20.30 uur met een huilende dreumes zaten die niet wilde slapen. Heel even vermoedde ik nog iets met pijn, maar ik ben op een gegeven moment maar naast haar ledikantje gaan zitten terwijl zij erin zat/stond en dan gewoon niks zeggen, alleen kijken. Toen werd duidelijk dat ze gewoon aandacht wilde en wilde spelen/rellen... gelukkig was het toen snel gebeurd, maar voor je daar achter bent :') Ook niet handig dat we ondertussen een poging deden om de nieuwe hoes om de bank te krijgen (Ikea, geen goeie combi met drammend kind).
Zondag heerlijk relaxt, maar duidelijk dat Minke nog heel moe was en uiteindelijk lag ze er om 17.00 uur al in... wat heb je dan nog veel avond over zeg! :o Ik had echt het idee dat er geen einde aan kwam, zo heerlijk om es te hebben, saampjes op de bank... *;
  maandag 24 januari 2011 @ 09:39:56 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91787282
Incantrix en een heel ander tuigje ofzo? Dan zouden ze de stoel kunnen blijven gebruiken.
Of ja anders misschien toch maar een ikeastoel zelf aanschaffen en daar neerzetten.
Wel lastig opzich.

Huup ben benieuwd wat de uitslag gaat zijn.
Trek je het nog allemaal, zo in je laatste loodjes :*

Roy is nu bij de ha samen met zijn vader.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:43:00 #247
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91787359
Trix kun je niet vragen of ze die stoel niet voor de sier in een hoek kunnen zetten met een oud stuk speelgoed er in ofzo? Dan blijft hij netjes, voor de achterkleinkinderen O-)
Neem je zelf zo`n Ikeastoel mee, kost 15 euro ofzo want die is lekker praktisch en daar zit hij goed vast in.
Wel lastig hoor zo`n geval!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91787504
Ik zou gewoon een andere stoel meenemen, take it or leave it.
Met de gevolgen van dien.
Hij ziet er gevaarlijk uit die stoel, en het is jouw kind, dus jij bepaalt.
pi_91787510
Incantrix, je hebt helemaal gelijk hoor. Hartstikke eng! Mijn ouders hebben ook zo'n antieke stoel en Rienk zit daar wel in, want we zetten hem vast met een sjaal om zijn middel, zo kan hij er niet tussen uit glippen of gaan staan. Heeft je moeder (of jij) niet zo'n sjaaltje ergens in de kast? Werkt prima!

En wij hebben idd een ikea stoel standaard in de auto. Wat een uitvinding dat ding! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91787736
Oei sorry Bar :* Ik las het verkeerd.
Arme Roy dat hij zich nog steeds niet lekker voelt.

Incantrix wat een eng ding! Ik zou gewoon zelf een andere stoel halen en daar neerzetten. Echt niet dat hij in die stoel gaat, dan maar tijdelijk op schoot.

Lijnloos wat fijn zo'n lange avond alleen met je lief op de bank O+
  maandag 24 januari 2011 @ 10:01:22 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91787800
oi Inca! :o nou ja zeg! er is er nog nooit een in gaan staan? tja, hij is de eerste dan hè? :') en ik zou het niet afwachten tot hij een keer head first eruit gaat. wij zetten de kinderen ook wel vast met een sjaal, ook op de "gewone" stoel, omdat blijven zitten anders echt een drama was. Dat vind ik op zich wel een goede oplossing. Mijn jongens zouden geloof ik via onder het tafelblad de vrijheid tegemoet gaan :D

en ik snap dat het van grote emotionele waarde is, het kind van je kind in de oude stoel maar als jij het niet wil dan gebeurd het niet natuurlijk. niks raars aan. Het ziet er eng uit. Iets met voortschrijdend inzicht enzo. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 24 januari 2011 @ 10:10:23 #252
95408 Incantrix
pi_91788037
Oh, een sjaal had ik nog nooit bedacht, dat zóuden we een keer kunnen proberen.. Maar idd Buuv, dan acht ik de kans groot dat hij zich er aan de onderkant uitwurmt (en dan zie ik hem al meteen met zijn neus aan dat blad blijven hangen of zijn voorhoofd erlangs schrapen ofzo :P).. Wel lief dat jullie allemaal meedenken O+ Ik denk dat ik het er nog eens met lief over ga hebben en dan moet hij misschien nog maar eens met zijn vader praten, die staat sowieso al meer open voor dat soort suggesties als mijn schoonmoeder.. Echt, ze zijn zó lief voor Stef, maar net als mijn moeder zien ze soms echt het gevaar niet in bepaalde dingen (en als hij dan vervolgens op iets van 15 of 20 cm. hoog klimt wordt hij eraf getrokken, want dat is gevaarlijk :')).. Misschien moet ik dat inderdaad maar gewoon zeggen, TF, haha! Ik denk alleen niet dat ze erin stinken, ze zijn nu allebei al 60+ ;)
3!
  maandag 24 januari 2011 @ 10:15:17 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91788165
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:10 schreef Incantrix het volgende:
Oh, een sjaal had ik nog nooit bedacht, dat zóuden we een keer kunnen proberen.. Maar idd Buuv, dan acht ik de kans groot dat hij zich er aan de onderkant uitwurmt (en dan zie ik hem al meteen met zijn neus aan dat blad blijven hangen of zijn voorhoofd erlangs schrapen ofzo :P).. Wel lief dat jullie allemaal meedenken O+ Ik denk dat ik het er nog eens met lief over ga hebben en dan moet hij misschien nog maar eens met zijn vader praten, die staat sowieso al meer open voor dat soort suggesties als mijn schoonmoeder.. Echt, ze zijn zó lief voor Stef, maar net als mijn moeder zien ze soms echt het gevaar niet in bepaalde dingen (en als hij dan vervolgens op iets van 15 of 20 cm. hoog klimt wordt hij eraf getrokken, want dat is gevaarlijk :')).. Misschien moet ik dat inderdaad maar gewoon zeggen, TF, haha! Ik denk alleen niet dat ze erin stinken, ze zijn nu allebei al 60+ ;)
oh, dat lukt echt niet met een sjaal hoor. om zijn middel, en dan aan de achterkant door de spijlen. Dan zit hij zeg maar tegen de achterkant aangeknoopt. :P zo hebben wij onze peuters ook aan tafel gehouden met de hoge stoel. en dat kan toch gewoon. Als zij dat zielig vinden dan zeg jij dat je het zielig zou vinden als hij met zijn hoofd op de grond zou vallen van die hoogte, nadat hij is gaan staan. probeer het eens, een andere stoel is daarna alsnog gauw genoeg gekocht. en het is een mooi compromis toch?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 24 januari 2011 @ 10:25:27 #254
95408 Incantrix
pi_91788459
Dat is ook :) En als jij en Vlindur er al ervaring mee hebben moet het wel goed zitten, en dan ben ik tevreden :) Die stoel an sich is het probleem niet, het is het staan-gedeelte dat ik niet hip vind, haha ;)

Oh, en Stef heeft sinds vandeweek ook weer zoiets liefs: elke keer als hij een boekje heeft gaat hij eruit 'voorlezen', dan begint hij te brabbelen en wijst hij allemaal plaatjes aan. Té cute! O+
3!
pi_91788505
Trix, wij binden Lente ook vast met een sjaal, gaat prima.

Grappig dat meer mensen dat doen, dacht dat ik de enige was.
pi_91789010
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:26 schreef Ssserpente het volgende:
Trix, wij binden Lente ook vast met een sjaal, gaat prima.

Grappig dat meer mensen dat doen, dacht dat ik de enige was.
Hier thuis zetten we hem nu vast met een Rienk :') riem in de stokke. Die aap klimt overal tussen uit.

Ik schrok me rot laatst. Rienk had gespuugd vanaf mijn arm. Das dus zo'n 1.80 naar beneden dus het zat OVERAL :r Dus ik had hem in zn stoel gezet en ging schoonmaken. Kijk ik later naar Rienk, zit hij OP de tafel :o Met knien in zn arm tissues uit de doos te trekken :X Hij zat gehurkt en zo'n 10 cm van het randje af. Ben me wezenloos geschrokken. Gauw in de ikeastoel gezet en vast. Sindsdien zit Rienk in de stokke met een riem. (Bij gebrek aan sjaaltje)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 24 januari 2011 @ 11:16:37 #257
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91790115
Rienk toch 8-)

De vermoeidheid van Roy komt door de medicatie, gewoon proberen in dat ritme mee te gaan.
Het huilen kan ook hierdoor komen, dat hij gewoon moe is, en of de medicatie.
Blijft dit aanhouden weer opbellen, maar voorlopig even aanzien/horen.

Voor de verkoudheid krijgen we niks gewoon "uitzieken"
pi_91790303
Bar, lastig als hij zo huilerig is. Hopelijk inderdaad gewoon moe of medicatie... :*
Beterschap met de verkoudheid, daar kan hij natuurlijk ook wat jengelig van zijn...

Incantrix, die stoel... ik zou er ook een hartverzakking van krijgen. Is het geen optie om een Ikea stoeltje aan ze cadeau te doen? Bij mijn ouders en schoonouders hebben we er ook 1 neergezet.
Fake it till you make it...
  maandag 24 januari 2011 @ 11:30:54 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91790581
Ik zou ook een Ikea stoel halen en die gewoon standaard meenemen als je daarheen gaat. :Y
  maandag 24 januari 2011 @ 11:31:00 #260
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91790587
Ik heb bij mijn ouders thuis idd zelf voor de kinderstoel gezorgd.
En thuis heb ik alle beugels en dergelijke al lang van de Stokke afgehaald. Hij klimt er zelf op en af en kan dus nergens achter blijven hangen. En ja, hij dondert er ook wel eens vanaf. Daar leert hij iig van dat hij moet blijven zitten.
Inca, ik snap alleen niet dat een tuigje niet werkt. Zo'n prenatal ding zet je toch aan de achterkant vast? Dan kan hij toch niet klimmen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:28:45 #261
95408 Incantrix
pi_91792554
Jah, ik had op zich al wel bedacht dat ik best gewoon zo'n stoel kan kopen en dan elke keer meenemen, of daar laten staan, maar dan moeten ze hem ook nog gaan gebruiken zeg maar. Aan de huidige reacties te horen zal dat ding stof staan vergaren tenzij wij erbij zijn enzo..

Memmel, het is een tuigje als een soort van harnasje, het gaat om zijn borst/armen, maar op de één of andere manier krijgt hij zichzelf daaruit.

Vlindur, Stef deed dat ook, die heb ik ook een keer van de eettafel moeten plukken (ik bukte even om zijn tuitbeker ofzo van de grond te pakken) dus de tripptrapp staat nu boven en daar zet ik hem soms even in als we gedoucht hebben en ik mijn lenzen in wil doen ofzo. In de toekomst is het vast weer handig, maar voor nu werkt die ikea-stoel van 15 euro echt opperbest :)

Zo, en het gaat weer vrolijk verder met Stef's poepstravaganza, pfff.. Niet normaal meer, ik vraag me af of hij niet gewoon aan de diarree is, de hoeveelheden zijn zelfs voor tandjespoep abnormaal..
3!
pi_91797757
Ik kom me ook een keer weer melden met Leander. Is al zooo lang geleden. We waren steeds zo druk met alles. Maar vanaf deze week stopt alle hulp (met uitzondering de logopedie) voor Leander. De gebaren willen niet zoals we gehoopt hadden dus het heeft geen zin om daarmee verder te gaan. Fysio heeft ie niet meer nodig. Gelukkig.
Praten doet ie zoals verwacht nog steeds niet. Gillen daarin tegen wel. Heel erg veel. Om alles. Maar das ook niet gek als je je anders niet kan uiten. Hij heeft wel de woordenschat van een 2,5 jarige maar hij kan het niet omzetten naar woorden. We begrijpen hem gelukkig wel steeds beter en hij word ook steeds makkelijker. Nu moet dus alleen dat gillen er nog af. Hij is gek op knuffelen en gek doen. Liefst de hele dag door.
Doorslapen doet ie ook nog steeds niet, hij krijg't vaak 's nachts nog een fles omdat ie overdag nog niks wil eten. Hongergevoel komt ook niet helemaal over.

Nou dat was het belangrijkste weer even. Ga nu even lezen wat ik de laatste tijd gemist heb!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_91800495
WB Nicole.
Hoe oud is Leander nu? En is dat niet erg snel om nu al te concluderen dat gebaren geen zin hebben?

Pff ik weet nog steeds niets :')
De KA is verhindert vandaag dus ik word gebeld door de spoedkinderartsen, maar die behandelen dus eerst alle spoed-patientjes (logisch!) en daarna gaan ze pas de telefoontjes plegen. Kortom, reken op einde van de middag misschien begin van de avond.
Ik krijg er de zenuwen van :D B. en ik denken overigens nog steeds allebei dat er niets gevonden wordt in het bloed en ik heb ook mn twijfels over een eventuele blaasontsteking.
Nouja goed, we gaan het horen, we wachten nog even af.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91800517
effe snel tussendoor: Huup weet je al iets?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91800627
oeh ook nog de hele dag in spanning.....niet fijn.
Scheelt dat de uitslag er niet anders van wordt...maar dat wachten....niks aan.
pi_91800656
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:24 schreef mefke79 het volgende:
effe snel tussendoor: Huup weet je al iets?
nee dus ;) zie post boven je, ik denk aan het begin van de avond.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91801462
Ho whop.

Speaking of zeh devil :+
De afspraak wordt vervroegd omdat er eigenlijk nauwelijks verbetering in de situatie opgetreden is en omdat B. en ik graag willen dat er nogmaals een röntgen gemaakt wordt om te zien of de darm nu wel een beetje geleegd is. Ze is nu aan het kijken wanneer het dan kan, maar ze bood het uit zichzelf aan, ik wist niet dat t kon.
Ze belt me zo terug met een datum en als het goed is heeft ze dan ook de bloed/urine uitslagen; daar wist ze niets van af dat die ook doorgegeven moesten worden, t loopt allemaal een beetje door elkaar geloof ik. Nouja goed, ik duim maar dat t een datum is dat mn vader me heen en weer kan karren naar t ziekenhuis en anders bel ik mn opa wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91802647
zo! uitgebeld.

Alles is schoon!! *O* *O* *O* yaaaay! *opgelucht*
hoewel het vit. D ietwat aan de lage kant was. *kuch* betrapt :@ :') maar dat staat hier verder los van uiteraard.

We mogen 2 feb. terugkomen bij de behandelende kinderarts zodat er nogmaals gekeken en geëvalueerd kan worden en ik vraag denk ik nogmaals om een röntgenfoto omdat het me toch niet zo lekker zit dat ze nog steeds pijn heeft. De boel lijkt nog niet goed leeg zeg maar.
De terugbelarts heeft wel 100 keer benadrukt dat als het niet meer ging met de zw.schap enzo dat we dan gerust langs mochten komen op de spoedpoli. Lief <3 maar ik denk dat het wel losloopt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91802659
kwartet :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91802888
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:24 schreef huuphuup het volgende:
WB Nicole.
Hoe oud is Leander nu? En is dat niet erg snel om nu al te concluderen dat gebaren geen zin hebben?

Leander is nu 1,5. De reden dat we stoppen is omdat ie geen gebaren oppikt. In het begin wel een paar maar de laatste tijd steeds minder, De gebaren die ie wel kent gebruikt ie niet. Dus vor nu heeft het even geen zin. Misschien over een jaartje weer wel. Het is voor nu teveel voor hem terwijl ie er niks aan heeft.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 24 januari 2011 @ 16:12:50 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91802933
fijn dat er niets gevonden is *O* alleen ja wat is het dan he... lastig hoor
en 2feb is gelukkig al snel.
en nu op naar de rontgefoto.
pi_91803235
Ja wat het dan is geen idee, maar het is in ieder geval niets ernstigs en het is ook niets waar ze levenslang aan vast zit ofzo, das een fijn idee.

We hopen, de arts ook, dat het op te lossen is door haar helemaal 'leeg' te krijgen en dan met een hoge dosis forlax aan de gang en daarna af te gaan bouwen tot een onderhoudsdosis en dat ze dan uiteindelijk zonder die onderhoudsdosis kan. Dat ze er overheen groeit zeg maar.
Dan moet e wel aan jaren denken hoor, de hoge dosis eerst een half jaar tot een jaar geven, daarna pas afbouwen in een half jaar ofzo en daarna pas onderhouden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91803341
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Leander is nu 1,5. De reden dat we stoppen is omdat ie geen gebaren oppikt. In het begin wel een paar maar de laatste tijd steeds minder, De gebaren die ie wel kent gebruikt ie niet. Dus vor nu heeft het even geen zin. Misschien over een jaartje weer wel. Het is voor nu teveel voor hem terwijl ie er niks aan heeft.
ah ok, het klonk als een definitief stoppen.
Nouja wie weet misschien pikt het idd over een jaar wel op, ik hoop het voor jullie, zal vast schelen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 24 januari 2011 @ 16:22:20 #274
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91803473
Dat laatste is idd wel een heel fijn en ontspannen idee, dat het niks is wat levenslang aan haar vast zit.
Ik hoop met jullie mee, dat het op deze mannier opgelost kan worden.

Ik werd trouwens net nog opgebeld door het cb, ze wilden weten hoe het met Roy ging, en of we al van de schrik waren bekomen.
Gelijk de afspraak voor het thuisbezoek gepland.
Wel fijn al die mensen die onverwacht willen weten hoe het allemaal gaat enzo
pi_91804460
Zooo daar ben ik ook weer even. Begin eindelijk op te knappen na een week van keelonsteking, oorontsteking en andere ellende. Heb wel vreselijk van Isabeau kunnen genieten, want net of ze het voelde dat ik ziek was, was ze vreselijk lief!

Huup, fijn dat er niets ernstigs is gevonden en ik moet zeggen dat het klinkt alsof ze erg met je meedenken en meewerken in het ziekenhuis. Fijn gevoel lijkt me dat!

Trix, ik vind het een creepy stoel. Volgens mij zou Isabeau ook binnen tien seconden op de grond liggen!

Net even een rondje gelopen met Isabeau. Ze was continue aan het kletsen; Bal! boom! buiten, buiten, buiten, (en nog 20 keer), auto toetoetoooooeeet! Het gekke is alleen dat bij ons in de straat, bij één van de huizen gaat ze altijd stilstaan, wijzen en roept ze 'paard! paard! (en dan hinnikgeluiden). En hoe ik ook mijn best doe ik zie geen paard en ook niet iets wat erop lijkt. Zo maf vind ik dat! :)

En supercute: ze zegt welterusten (tetuste!)
pi_91813732
jeetje isabeau taalwonder :D
fijn dat je opgeknapt bent!

Bar lief dat er achter jullie aangebeld wordt enzo. Geeft toch het gevoel niet zomaar een nummertje te zijn enzo vind ik.

En er wordt inderdaad erg goed met ons meegedacht en ik heb het gevoel dat we erg goed geholpen worden. Serieus genomen enzo, prettig idee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91814369
Jeetje Huups, dat was lang wachten. Maar wat fijn dat er niks ernstigs en levenslangs narigheid is.
Ook erg fijn dat jullie serieus genomen worden. Ook fijn dat er weer gekeken gaat worden en dat er doorgezocht wordt voor een behandelplan op maat voor lieve Amelietje.

Trix? Creepy stoel?? Ik denk dat ik even ga teruglezen..

Isabeautje, ik verbaas me altijd over haar taalknobbel, wat geweldig O+
Altijd zo heerlijk om te lezen.

Hier een ontzettend druk en heftig kind. Ene moment heel vrolijk en heel lief aan het spelen om daar na de meest erge dramaqueen/plakpleister te worden. Pfoei best vermoeiend. Ook is slapen een waar probleem op het moment. Het is echt even doorbijten de komende week denk ik.
Ze is enorm aan het ontwikkelen, ineens wil ze aan de hand lopen, heel erg veel losstaan, soms een stapje per ongeluk schuifelen. Ze hikt er echt heel erg tegen aan maar het wil niet en volgens mij komt daar haar gehyper en onrust vandaan. Hoop dat dit niet weken gaat duren...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 24 januari 2011 @ 19:53:18 #278
95408 Incantrix
pi_91814390
Fijn dat dit niet een veroordeling tot een leven vol darmklachten is, Huup! *O* Vind het ook superfijn om te lezen dat er in elk geval iets aan gedaan zal worden, óók als er dus niet uitgevogeld wordt wat het probleem is. Dikke :* voor jou en je muppet!

MeNicole, fijn om weer eens van je te lezen! :* Wat fijn is dat, zo'n knuffelkontje in huis O+

Bar, wat een prettig idee dat er zo aan jullie gedacht wordt van allerlei kanten.

Zo, Stef is lekker gaan slapen O+ Na dus vorige week een aantal keren wanhopend de haren uit mijn kop te hebben getrokken was hij vandaag gewoon weer superlief :) Hij heeft ook ineens weer allemaal nieuwe dingetjes, dus ik denk dat hij misschien even een beetje stoutig was door een soort van ontwikkel-momentje in combinatie met vermoeidheid door die tanden en kiezen ofzoiets. We hebben het fijn gehad vandaag, lekker samen gespeeld in zijn nieuwe speelhoek en de enige keer dat ik nog even heel erg in ARGH-modus ging was toen hij zich ín een massive poepluier wriemelde en er vervolgens vol doorheen rolde :') Innepin, ik heb vandaag trouwens die spray gekocht ook, en in plaats van keihard huilen bij het insmeren moest hij nu giechelen, ik denk dat het grappig voelde of kietelde :D De laatste verschoning ging hij zelfs niet eens huilen toen ik hem op het verschoningskussen legde, dat is echt al een tijdje niet meer voorgekomen *O* Enorm dank je wel voor de tip :*
3!
pi_91814688
Pfiew Huup, geen coeliakie...dat is wel fijn zeg! Hopelijk kunnen ze dan met die onderhoudsdosis haar darmen een beetje rustig houden, in ieder geval dat ze van die pijnaanvallen afkomt.

Inca, het is inderdaad echt goed spul he, die Zarqa, ik heb het ook in huis just in case. Tis wel duur, maar tis het ook waard.

Bar, balen dat het nog niet helemaal lekker loopt.Fijn dat het CB meedenkt, en alleen al prettig dat je je ei kwijt kan daar.

O jemig, wat is Lars toch een boef. Echt de hele dag is hij op boevenpad. Vandaag had hij de stiften van Meike uit een kastje gehaald, en was hij een jip en janneke boek aan het inkleuren :{
pi_91814944
Ik kom even met een vraagje tussen door.
Mart zet heel af en toe al losse stapjes. Maar hij glijd weg op z'n sokken en ook op z'n sloffen.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Zijn er ook een soort van schoenen met een zachtere zool dan 'echte' schoenen zeg maar. :)
  Jubileum moderator maandag 24 januari 2011 @ 20:06:44 #281
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_91815149
Blote voetjes Ymme, dat is het allerbeste (binnen dan ;) ) voor de voetjes om te leren lopen.

Huup wat fijn dat het niet iets engs is, wel heel vervelend dat het nog niet opgelost is maar ik ben wel blij voor jullie dat die "enge" ziektes zijn uitgesloten!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_91815234
Huuup, wat fijn dat deze diagnose in elk geval al gesteld is en het is inderdaad al bijna februari. Ik hoop dat ze jullie goed kunnen helpen volgende week! :*

Bar, wat zitten jullie toch in een rollercoaster zeg... ik heb echt respect voor hoe jij je mannetje staat hoor! :* voor jullie alledrie!

Trix, fijn dat de spray helpt, gewoon een giegelaar op het kussen, hoe mooi is dat! :+

Wixkie, als ik jouw post zo lees dan is Mette inderdaad flink aan het ontwikkelen en zeker als het zo frustrerend dicht bij het werkelijke resultaat zit kan ik me goed voorstellen dat dat de reden is voor Mette's geplak. Succes!

Karin, wat een boef heb jij zeg! Beetje J&J kleuren, die horen in zwart-wit!!! :+

Ymme, wij hadden voor Minke in eerste instantie sokken met anti-slip nopjes eronder, maar sindskort heeft ze nu hele fijne schoentjes van de hema en daar stapt ze heerlijk mee weg. Zal zo effe een linkje zoeken.
pi_91815364
Blote voeten leek ons ook het beste. Maar meneer blieft dat dus niet :D
Gaat ie echt staan stampvoeten boos. Anti slip sokken hebben we ook, maar die gaan steeds uit! Rot dingen.
pi_91815425
Wij hadden dus sokken over de maillot heen, dan gingen ze niet zo snel af (tenzij mevrouw het door had en ze echt UIT!!! moesten... :')
pi_91816052
Ymme, Mette heeft een Baby Paws Wraps, die zijn echt heel erg fijn. En nu voor de winter heb ik een paar gevoerde Aapies erbij gekocht (op marktplaats). Ben uiteindelijk heel erg blij dat ik beide schoentjes heb gekocht, ze staat en loopt al langs dingen vanaf dat ze 10 maanden was, dus ze worden hier al heel lang heel intensief gebruikt.

Sokken, dus ook antislipsokken trekt ze uit.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91816212
Huup, wat goed dat er niets gevonden is. Als ze er overheen groeit, vanaf wanneer schatten ze dan dat dat zo is ongeveer? M'n moeder vertelde me laatst dat ik als baby ook erge last van verstopping had. Ik heb er niet op doorgevraagd maar zal binnenkort eens vragen hoe lang dat geduurd heeft.

Oeh, Lars, kleine schavuit! Meike boos zeker?

Trix, wat fijn dat Stef weer z'n makkelijke zelf is! En dan van die poepluier is heul herkenbaar. Lente heeft er een handje van om de vieze maar nog open luier een zwiepert te geven en 'm tijdens het verschonen zo de hele slaapkamer door te slingeren. Ik weet dus inmiddels wel dat ik 'm buiten handbereik moet leggen en Nils heeft dat gister zelf ondervonden. :')

Haha, Huup, ik moet nu ineens weer denken aan die luier die aan B. zn trui bleef plakken. En dat ie jou beschuldigde van luiers gooien toen ie eraf viel. :D

Ymme, Lente heeft altijd Bobuxjes. Heb een paar keer geprobeerd om andere (lees: goedkopere) slofje aan te schaffen, maar dat was elke keer prut. Nu heeft ze deze.

Zo, tutmadammetje ligt op bed. Het liefst zou ze de hele dag op schoot boekjes lezen en tussendoor ongeveer zo'n twintig keer per dag aan m'n tiet hangen. :') Maar dat gaat allebei niet door natuurlijk, dus loopt ze de halve dag met d'r knuffeldoekje achter me aan te morren. 't Is hartstikke schattig natuurlijk, maar ik heb nog meer te doen.

Tegenwoordig gaat ze pas rond acht uur s avonds naar bed. Da's de enige manier om ervoor te zorgen dat ze 's ochtends om een beetje schappelijke tijd (7:00 uur) wakker wordt. Gaat ze eerder naar bed, dan is het elke ochtend een uurtje of zes. :O
pi_91816643
Mart heeft Oxxy sloffen.
Dit leek eerder goed te gaan, maar nu hij echt stappen wilt gaan zetten lijkt hij steeds uit te glijden, of hij valt in de spagaat en/of split :D Dat is ook zo zielig.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:35:18 #288
95408 Incantrix
pi_91816903
Lijnloos, geweldig he? Ik was blij verrast ;)

Ssserpente, ik snap Stef ook wel, de laatste tijd zijn er natuurlijk enorme hoeveelheden tandjespoep langsgekomen en daarvoor heeft hij een paar dagen diarree gehad (en nu ook weer een beetje), dus hij heeft cónstant luieruitslag, de ene keer trekt het weer bijna weg voor een paar dagen, dag 3 kan het dan ineens weer helemaal openliggen. En omdat hij altijd lekker volkorenbrood krijgt enzo zitten er dan lekker vezeltjes in, dus dan is het poetsen geblazen, over zijn kapotte billen, en dan nog zo'n plakkaat creme eroverheen.. Ik zou denk ik ook gaan gillen en spartelen :P Als zijn billen eenmaal kapot zijn helpt niks meer, ook schoonmaken met een washandje werkt dan niet meer. Alleen onder de douche zetten wel, maarja.. Hij heeft nu gemiddeld 5 poepbroeken per dag, dat is ook niet heel handig dus :P

Ymme, die slofjes hebben volgens mij ook niet echt een loop-zooltje zeg maar? Tenminste, de Oxxy-slofjes die we voor Stef hadden had gewoon hetzelfde stofje onderop als de rest van het slofje. Wij hebben goedkope slofjes van de Hema en daar loopt Stef hélemaal prima op, ze kosten iets van 8 euro..

*zoekt*

Zoiets is het (die van Stef zijn iets anders) en die hebben dan een soort van rubber inzetstukjes in de zool.
3!
pi_91816916
Thnx all :* O+ we zijn idd blij dat het niets raars of 'engs' is. Er wordt nog steeds wel verder actie ondernomen maar de grote of juist zeldzame aandoeningen zijn voorlopig uitgesloten.

@Ssserpente, dat overheen groeien is meer een hoop dan een vast gegeven, de tijd moet het leren, het kan met een jaar of 4 zo zijn, kan ook tot de puberteit zo blijven en in t ergste geval is het een 'leer er maar mee leven' kwaal.

Ymme we hadden hier Oxxy sloffen toen er nog niet gelopen werd maar die hebben een gladde leren zool (onze althans). Toen ze ging lopen hadden we Aapies en die hadden een ruwere suede-achtige zool, dat ging prima. En idd op blote voetjes lopen.

Lars! :o heb je schilder-ambities jungske? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91817055
Bedankt voor alle tips en antwoorden :)
pi_91817281
Hm, 'leer er maar mee leven' zou ook erg zuur zijn. Welke opties zijn er nu verder nog, nu er niets uit het bloedonderzoek is gekomen?

't Is ook wel erg sneu, Trix. Vooral als het open ligt, moet het echt vreselijk veel zeer doen. Lente begon al te spartelen en te huilen toen het alleen nog maar rood en dik was, kun je nagaan... En vijf poepluiers? Goeiendag! Is dat alleen nu of heeft ie dat vaker? In het laatste geval kun je mss 'ns proberen om m bruin- ipv volkorenbrood te geven.
pi_91817345
Ach, mijn kleine Kootje, zo moe en maar niet helemaal in slaap kunnen vallen. ;(
Steeds weer huilend wakker worden.
Uiteindelijk met een paracetamol bij mij op schoot in draagdoekpositie in slaap gevallen.
Dat is lang geleden. O+
Nu tijd voor een kopje thee en bijlezen.
pi_91817357
O ja, ik vergeet Isabeau weer. En dat terwijl ik elke keer opnieuw weer even van de leg ben door haar talenknobbel. 't Is dat je af en toe en filmpje post, anders zou ik er geen bal van geloven. :P
pi_91817404
Agossie, arme Ko. Heeft ie toch nog oorpijn dan? Het ging toch beter?
  maandag 24 januari 2011 @ 20:45:19 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91817557
Huup, fijn dat alles oke is!

Inca, zo hebben wij nu de box vervangen die bij mijn schoonouders stond. Mijn schoonmoeder vond het niet nodig. Het was nog een mega-oud model, geen verstelbare bodem, scharnieren in het midden van de rand en in de hoeken (ding is denk ik meer dan 50 jaar oud). Ze hadden de scharnieren beplakt met tape :') . Er zaten zo'n balletjes om zo'n geverfd ijzeren pin waarvan de verf afbladderde. Harry sabbelde en kauwde de tape eraf en had zijn waffel van de week vol afgebladderde verf. Toen was de maat vol voor mij/ons. We hebben een box op MP gekocht en die bij hun gezet. Hun box gaat gewoon terug naar de zolder. Schoonmoeder sputterde nog wat, maar het is ons kind. Punt.
pi_91817883
Ik volg jullie dreumesjes trouw, hoor! Maar ik maak me er even makkelijk vanaf.

Elmo, nog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Thirza! Wat is het een geweldig schattig meisje.

Diaan, jij nog gefeliciteerd met de tweede verjaardag van je zoon!

En huup, ik had het al gezegd maar ik ben blij dat jullie het nieuws hebben gekregen waar jullie op hoopten. Ik hoop op mijn beurt dat Amélie over haar kwalen heengroeit. Misschien blijft ze er altijd last van houden in zekere mate, maar ik hoop dat het dan in ieder geval heel beperkt blijft voor haar. De tijd zal het inderdaad leren.

Bij Ivan komen er kiezen door. Hij lijkt er weinig last van te hebben. Oh, en het speeltje van de week is mijn Labello. Ik word gallisch van dat dwangmatige geklik de hele tijd (staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, enzovoort enzovoort).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91818467
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:50 schreef Claudia_x het volgende:

Oh, en het speeltje van de week is mijn Labello. Ik word gallisch van dat dwangmatige geklik de hele tijd (staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, staafje in huls - *klik*, staafje uit huls, enzovoort enzovoort).
Whaaahh hier ook een labello fan :D En idd dat dopje maar eraf en erop doen :D Doet hij trouwens ook met andere dopjes (thermometer, neusspray).
Ik heb dus een voorraad labello moeten halen aangezien hij hm 2x te pakken heeft gehad en de inhoud dus ook smurrie was geworden ;)
pi_91818636
oh wacht maar Claudia, daar werd ik hier ook gallisch van, tot het ineens *klik* was en toen *stilte* en toen hihihihihi BAH! zat ze met dr kleine garnalenvingertje tot onderin die stomme labello-stick :') :D

Och Kootje toch. Heeft ie nog last van zn oortjes denk je Oeks? Lekker stiekem even van genieten, je kleine grote mannetje :*

Ssserpente we gaan nu 2 feb terug naar de KA om het verloop door te spreken. De KA wil dat haar darmen helemaal leeg zijn en dan daarna met een hoge dosis laxeer voorlopig bezig blijven om de darmen rust te gunnen. lastig verhaal, maar in a nutshell, de darm heeft een binnenwand en buitenwand, door de langdurige obstipatie is de buitenwand zeg maar 2 x vergroot ofzo, maar de binnenwand is volledig opgerekt en misschien wel 10 x vergroot, daardoor kan het zn peristaltische bewegingen niet meer maken, dat moet dus eerst normaliseren en de kans krijgen te 'krimpen'
Als dat voldoende bereikt is dan kunnen we de dosis laxeer verlagen en naar een onderhoudsdosis toe werken om te zorgen dat ze voorlopig niet weer verstopt raakt.

We zijn voorlopig nog niet klaar dus, maar het voorlopige plan van aapak is redelijk duidelijk en straightforward dus dat is fijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91818686
Huup: gelukkig geen grote aandoening, maar wel vervelend dat er nu dus nog steeds onduidelijkheid is...

Hier wordt ook uitgegleden op sokjes (parket vloer), maar op zn aapies gaat het prima!
pi_91818895
Ah, thanks voor je uitleg, Huup. Dus ook al is er er niets gevonden, dan nog valt het gelukkig misschien te verhelpen. Zou wel heel fijn zijn voor je meisje. O+ Maar idd voorlopig nog niet klaar dus. Maar goed, er is een plan van aanpak, da's fijn!
pi_91818952
Huup! Wat een fijn nieuws! *O*
Oh, gelukkig maar zeg. Ook al is het een lange weg om haar darmen op het goede pad te brengen, het is de beste optie die eruit had kunnen komen, nietwaar?
*O*

Inca, zoen voor Stef, wat sneu, al dat poepen, heb je al naar zijn dieet gekeken, wat Sserpente zegt? Ko reeg erge diarree van appeldiksap en appelsap bv.
Grappig dat zijn billetjes kietelden. :D
Oja, en over de stoel is alles al gezegd. ;)

MeNicole, welkom terug! Ik moest laatst nog aan je denken.Fijn om te horen hoe het gaat, al is het jammer dat Leander de gebaren niet lijkt op te nemen op dit moment. Hopelijk komt dat nog.
En gefeliciteerd begreep ik! Nog een kindje erbij. O+

Ach, Sserpente, je tutmadammetje. O+ Wat is er dat ze zo tut?
En fijn dat dat werkt, van later slapen. Hoe laat Ko hier ook naar bed gaat, 6.30 is wel het moment om je ogen open te doen hoor. :O

Isabeau, wat klets je een hoop! :D En wat fijn dat je zo lief voor je zieke mama bent! O+

Mette, hopelijk heb je snel je groeistapje gemaakt zodat je weer wat relaxter bent! ;)

Ik weet niet precies wat er met Ko was. Misschien toch een terugval, hoewel ik vandaag verder niks gemerkt heb. Hij heeft heerlijk gespeeld met Senna, die nog steeds net zo leuk is als altijd! O+
En na zijn slaapje zijn we op zijn aandringen nog even saampjes naar buiten geweest om met de bal te spelen, en is hij heen en weer naar de Kruidvat gelopen, en heeft hij 2 trappen opgeklommen. :o
Dus ik dacht dat hij wat energie kwijt moest, na het zieke niks doen.

En hij heeft sinds vandaag 2 woordjes aan elkaar. En ik moet er echt hard om lachen:
Kopje thee! Oftewel, toppetje thee. c_/ _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')