Ik denk dat je onderhand wel eens zelf verantwoordelijk mag gaan nemen voor je gedrag ipv alle blaam bij je ex te leggen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:00 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Als mijn ex oké was, had ik nu ook 1 bedpartner gehad. Wellicht lag ik nu in bed naast hem. Ik heb gewoon niet veel geluk gehad. Of is het mijn onverantwoordelijkheid? Ik vind dit erg gemeen.
hij is z'n stukgelopen relatie toch aan het verwerken, zou het daarom misschien zo zijn dat ie geen move maakt??quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:00 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik ben toevallig verliefd geworden op een jongeman die sinds een paar maanden een relatie van iets meer dan 5 jaar achter de rug heeft en nu totaal niet bezig is met flirten en neuken. Vooral als jullie denken van wel; ik heb hem zo vaak geobserveerd; er lopen zoveel mooie meiden langs hem; hij kijkt geen eens. Hij verwerkt een relatie die kapot is gegaan door veel te sporten, studeren, werken en met zijn vrienden te zijn. Momenteel praat en gedraagt hij met klasse, maar heeft nog steeds geen move gemaakt. Hij is echt van klasse en charmant. Hij pakt dingen heel slow aan. (Hij heeft bijvoorbeeld nog geen echte move gemaakt.) Ik gedraag me net zo, met de ik die ik nu ben. Maar ik heb een hele weg afgelegd om zo te worden. Eerlijk gezegd heb ik moeite met zijn tempo die verstandig is, maar ik hou gewoon vol.
Of zijn relatie was niet zo schadelijk als de mijne is geweest. Of ik ben erg zwak geweest. Wat is het nou? Als mijn ex oké was, had ik nu ook 1 bedpartner gehad. Wellicht lag ik nu in bed naast hem. Ik heb gewoon niet veel geluk gehad. Of is het mijn onverantwoordelijkheid? Ik vind dit erg gemeen.
Door te gaan inzien dat je het verleden niet kunt veranderen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:06 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hoe kan ik nu nog verantwoordelijkheid nemen voor mijn gedrag die in het verleden ligt?
Ik ga het zoooooooooooo klote vinden als ik hierop word afgewezenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:04 schreef badtripbob het volgende:
als iemand jou wilt moeten ze maar je verleden erbij nemen, jij kan er nu niks meer aan veranderen.
Kan je niet verliefd worden ondanks je beeindigde relatie? Hij had het over ''fouten'' die hij niet kon vergeven. Half jaar geleden is het uitgegaan. Hoe lang heeft zoiets nodig? Ik heb geen ervaring met lange relaties. Ik weet alleen dat relaties van negatief invloed jarenlang kan duren om eroverheen te komen (zoals de mijne).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:07 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
hij is z'n stukgelopen relatie toch aan het verwerken, zou het daarom misschien zo zijn dat ie geen move maakt??
Gelijk heb je. Maar het is al gebeurd. Ik handelde zwak uit onmachtquote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:08 schreef Eclaire84 het volgende:
Ik doel op je uitspraak "als mijn ex ok was, had ik 1 bedpartner gehad". Dat je meerdere in een relatief korte periode hebt gehad is niet zijn schuld.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:08 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Door te gaan inzien dat je het verleden niet kunt veranderen.
Ik ken een jongen die een jaar na dato er nog niet aan toe was om een relatie aan te kunnen gaan. Dit verschilt per persoon. Dat kan inderdaad zoals in jouw geval jaren duren. Pas op dat hij jou niet gaat gebruiken als neukertje, mannen kunnen vaak seks en liefde beter uit elkaar houden dan vrouwen en dan zit jij straks nog dieper in de put!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:13 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Kan je niet verliefd worden ondanks je beeindigde relatie? Hij had het over ''fouten'' die hij niet kon vergeven. Half jaar geleden is het uitgegaan. Hoe lang heeft zoiets nodig? Ik heb geen ervaring met lange relaties. Ik weet alleen dat relaties van negatief invloed jarenlang kan duren om eroverheen te komen (zoals de mijne).
Ik besef dit. Daarom blijf ik ook uit zijn buurtquote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:23 schreef Velma_Dinkley het volgende:
En je kan een ander pas gelukkig maken als je dat zelf bent![]()
Los eerst je eigen problemen op!
Grote kans dat hij het gaat verprutsen ook!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:33 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik besef dit. Daarom blijf ik ook uit zijn buurtTerwijl iedereen me aanmoedigt om stappen te nemen. Wellicht heeft het in de toekomst meer kans van slagen als ik me beter voel. Nu ga ik het toch verprutsen. Dat weet ik 200% zeker.
Rebound girl?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:23 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Als hij me voor de seks had willen gebruiken, had hij allang iets geprobeerd denk ikHij heeft in de 3 maanden me alleen maar beter willen leren kennen. Als ik zo onze gesprekken inbeeld waren het vooral wederzijdse vragen waaruit onze persoonlijkheden tevoorschijn kwamen. Geen geflirt te bekennen. Alleen een onzichtbare aantrekkingskracht die zich via lichaamstaal uit; elkaar diep in de ogen aankijken, hele tijd willen praten en onbewust iedereen buitensluiten e.d.
Thanks! Dit moest ik gewoon horen. Als wij NU iets beginnen, gaan we het BEIDEN verprutsen. We zijn er beiden niet aan toe. Als de toekomst naar ons lacht, hebben we geluk. Maar voorlopig blijf ik uit zijn buurt en zet ik hem uit mijn hoofd. Een relatie, verliefdheid etc. is nu even verre van gezond voor mij. Oude wondjes branden nog. Ik krab ze alleen maar open. Zo krijgen ze nooit een kans om korstjes te worden en te vervagen als littekens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:34 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Grote kans dat hij het gaat verprutsen ook!
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:44 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Thanks! Dit moest ik gewoon horen. Als wij NU iets beginnen, gaan we het BEIDEN verprutsen. We zijn er beiden niet aan toe. Als de toekomst naar ons lacht, hebben we geluk. Maar voorlopig blijf ik uit zijn buurt en zet ik hem uit mijn hoofd. Een relatie, verliefdheid etc. is nu even verre van gezond voor mij. Oude wondjes branden nog. Ik krab ze alleen maar open. Zo krijgen ze nooit een kans om korstjes te worden en te vervagen als littekens.
Ik denk het zelf eigenlijk niet. Dan zou hij wel actie hebben ondernomen om het balletje onder de basket op te vangen en een slamdunk te maken in de punani van TS. Die rebound is niet gezet lijkt me als hij zo lang bezig is met haar.quote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:48 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ik denk het zelf eigenlijk niet. Dan zou hij wel actie hebben ondernomen om het balletje onder de basket op te vangen en een slamdunk te maken in de punani van TS. Die rebound is niet gezet lijkt me als hij zo lang bezig is met haar.
Hij heeft me in 3 maanden tijd niets gevraagd op relationeel gebied. Hij wilde gewoon veel over me weten. Hij bracht veel onderwerpen ter sprake, behalve LIEFDE/SEX! Van studie tot werk, passies, hobbies, familie en wat ik hiervoor heb gedaan/gewoond e.d.. Ook simpele vragen als wat ik doorgaans doe. Zonder erop in te haken of ik hem wil daten ofzo. Puur om te ''achterhalen'' wat voor een persoon ik ben. Ik was een keer in een flinke dip ivm een overlijding. Hij gaf me een knuffel, bracht me thuis en deed verder NIETS. Hij heeft geen contactgegevens gevraagd, niets. Maar is wel altijd super tof tegen me. Meer dan tegen wie dan ook. Ik ben de enige meisje die hij aandacht schenkt. Verder is hij alleen met zijn vrienden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:48 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ik denk het zelf eigenlijk niet. Dan zou hij wel actie hebben ondernomen om het balletje onder de basket op te vangen en een slamdunk te maken in de punani van TS. Die rebound is niet gezet lijkt me als hij zo lang bezig is met haar.
quote:De 'rebound relatie' is een pleister op de wonde van je gebroken hart. Maar je kunt er een ander lelijk mee bezeren.
Wat is een rebound relatie?
Een 'rebound' relatie is een relatie die je aangaat om een andere, belangrijke relatie in je leven te vergeten. Kenmerkend voor de rebound relatie is dat je 'm heel snel na het uitgaan van je eerdere (belangrijke) relatie aangaat. De zoektocht naar liefde en de verdringing van je liefdesverdriet brengt je ertoe om je direct in de armen van een ander te storten.
Het probleem is echter dat je door je tranen heen geen helder zicht op de situatie hebt. De kans is groot dat je hartzeer je ertoe brengt je aan een persoon te binden die je onder normale omstandigheden nooit zou hebben uitgekozen of waar je je in een andere situatie nooit toe aangetrokken zou voelen.
Plaats op:
Een 'rebound' situatie is dus een soort 'lapmiddel' en de ervaring leert dat dit soort relaties vaak geen toekomst hebben. Het is een bekend fenomeen dat deze 'overbruggingsrelatie' uitgaat zodra het hartzeer uit de vorige relatie is verwerkt. Het probleem is dat je je 'rebound partner' hiermee heel wat pijn kunt bezorgen. Het is dan ook belangrijk om eerlijk tegenover jezelf en tegenover je rebound partner te zijn.
Hoe weet je of je in een rebound relatie zit?
Er zijn een aantal omstandigheden die erop kunnen duiden dat je in een rebound relatie zit.
Het eerste criterium dat vaak genoemd wordt, is de tijd die verstreken is sinds je vorige (belangrijke) relatie is uitgegaan. Als er maar weinig tijd tussen de beide relaties zit, kan dat een teken aan de wand zijn. Sommige experts geven zelfs een vuistregel. Als er minder dan een maand voor elk jaar van je vorige relatie is verstreken, dan ben je waarschijnlijk aan het 'rebounden'. Dus als je een relatie van acht jaar achter de rug hebt en die gaat uit, dan zouden er ideaal gezien tenminste acht maanden moeten verlopen voordat je aan een volgende relatie begint. Dit is de tijd die je jezelf zou moeten gunnen om je hartzeer te verwerken.
Een ander criterium dat je kan vertellen of je aan een 'opvulrelatie' bezig bent, is de tijd die je tijdens deze relatie besteedt aan overdenken over je vorige relatie. Ben je nog dagelijks bezig met je ex, vraag je je nog vaak af waarom het fout is gegaan, wat je had kunnen doen om het einde van jullie relatie te voorkomen?
Let tijdens de beoordeling van je huidige relatie ook op de reacties uit je omgeving. Natuurlijk hoef je je er niets van aan te trekken als de omgeving je nieuwe partner niet op prijs stelt, maar het kunnen ook alarmbellen zijn dat je echt iemand hebt gekozen die in het geheel niet bij je past.
Wat kun je doen als je in een rebound relatie zit?
We noemden het al: eerlijk zijn. Tegenover jezelf en tegenover de ander. Dwing jezelf om te analyseren wat de reden voor je nieuwe relatie is. Is het om de ander te vergeten? Om de pijn te maskeren? Is het antwoord op deze vragen 'ja', wees dan ook eerlijk tegenover je partner. Wek geen verwachtingen die je uiteindelijk - als je weer tot je zinnen komt - niet waar kunt maken.
De remedie
Zie de situatie onder ogen. Laat de pijn komen en neem je tijd om de beëindiging van je vorige relatie te verwerken. Hoe pijnlijk het proces ook is, je ontkomt er niet aan! Zit je inmiddels in een nieuwe relatie doe het dan rustig aan zodat je aan het verwerken van je emoties toekomt en je je ondertussen niet bindt (economisch of feitelijk door te gaan samenwonen of misschien wel door zwanger te raken) aan een persoon waarmee je eigenlijk geen toekomst ziet. Overigens hoeft de 'rebound partner' niet per definitie geen geschikte partner te zijn maar het is gewoonlijk niet verstandig om je hals over kop en met een vertroebelde blik in een nieuwe relatie te storten.
Wat als jij de 'rebound partner' bent?
Zijn de drie criteria die we hierboven opsomden van toepassing op je nieuwe partner dan zou het kunnen dat je partner aan het 'rebounden' is. Het is belangrijk om je hiervan bewust te zijn. Gun je partner de tijd om zijn of haar vorige relatie te verwerken en neem gas terug anders zou jij wel eens degene kunnen zijn die eindigt met een gebroken hart.
Rebound is een basketbalterm die betekent dat een bal die terug komt na de basket te missen opgevangen wordt om een volgende poging te ondernemen. Wat dus in deze context weer betekent dat iemand een ander oppakt om het spel te hervatten waar de vorige relatie een misser was. Ik paste even basketbaltermen toe op het hele verhaal voor de vorm. Een slamdunk slaat dus weer op het hard nemen van TS aangezien een dunk in basketbal betekent dat je de bal in de ring pompt.quote:
je reactie had moeten zijn: watquote:Op dinsdag 18 januari 2011 06:13 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Rebound is een basketbalterm die betekent dat een bal die terug komt na de basket te missen opgevangen wordt om een volgende poging te ondernemen. Wat dus in deze context weer betekent dat iemand een ander oppakt om het spel te hervatten waar de vorige relatie een misser was. Ik paste even basketbaltermen toe op het hele verhaal voor de vorm. Een slamdunk slaat dus weer op het hard nemen van TS aangezien een dunk in basketbal betekent dat je de bal in de ring pompt.
Misschien een heel handig idee om met een psycholoog te gaan praten om je verleden te accepteren? Lijkt erop dat je wel professionele hulp kunt gebruiken als je er zo erg mee zit.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 06:23 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het gaat slagen. Heb momenteel nog veel angstenDaar gaat nog wel een paar maanden overheen. Mijn wondjes branden nog steeds. Ik word gauw bang en onzeker. Kan je nagaan hoe ik me ga voelen als we simpele ruzietjes hebben wat heel normaal is in een relatie. Of als we nét seks hebben gehad. Angst om verlaten te worden, omdat ik mijn trauma nog niet verwerkt heb. Ik heb er nog maanden nachtmerries aan overgehouden. Hoe vies mijn ex het elke keer uitmaakte en al die wanhopige dagen en nachten waarin ik hopeloos wachtte waarin hij weer terug zou komen. En wanneer hij terug was; dat ik bij elke seconde op mijn lippen beet, mezelf pushte om voorbereid te zijn op een volgende breuk. Ik kamp met heftige verlatingsangst waardoor ik bang ben om me te binden. Omdat ik ooit niet in staat was om weg te rennen van hem, ren ik nu keihard weg van soortgelijke gevoelens die ik nu ervaar (verliefdheid), die me doen herinneren aan pijn en verdriet.
Doe ik al. Het... gaat niet over met praten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 06:25 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Misschien een heel handig idee om met een psycholoog te gaan praten om je verleden te accepteren? Lijkt erop dat je wel professionele hulp kunt gebruiken als je er zo erg mee zit.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:39 schreef HLV_Siempre het volgende:
En mannen die janken over het aantal bedpartners van hun vriendin dat zijn onzekere jongetjes, geen kerels. Dus daar verlies je niets aan.
Het is niet simpel. Ik vat zulke dingen gauw persoonlijk op, omdat ik het zelf al niet accepteer. Nog niet. Ben ermee bezig...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:54 schreef formerjellybean het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat je eigen probleem opblaast en het voor jezelf veel moeilijker maakt dan het is. Je bent gewoon aan het stuk analyseren.
Het is simpel , hij accepteert je verleden of hij accepteerd het niet.
Een vrouw die zelfstandig lekker rondneukt ervaren ze als een bedreiging. Denk dat dat ook de crux is van het lange verhaal over vrouwelijke sexualiteit in zo ongeveer iedere cultuur die de wereld rijk is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:56 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]Misschien moet ik het eens zo bekijken idd.
Wat maakt onzekere jongetjes hier onzeker aan? En wat maakt een kerel een kerel???
En een (sterke) kerel integenstelling tot een jongetje heeft vertrouwen in zichzelf en gelooft erin haar vast te kunnen houden. Zo niet, dat hij er niet aan dood gaat... Aha.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:04 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Een vrouw die zelfstandig lekker rondneukt ervaren ze als een bedreiging. Denk dat dat ook de crux is van het lange verhaal over vrouwelijke sexualiteit in zo ongeveer iedere cultuur die de wereld rijk is.
Velen zullen het idee hebben dat een zelfstandigere vrouw op dat gebied moeilijker vast te houden is denk ik.
Ik weet niet in welke regio je woont, maar misschien zijn ze daar wel wat conservatiever dan gemiddeld?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:12 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Waarom maken mensen er dan zo'n big deal van als het MAAR SEX is? Volgens mij leef ik in de verkeerde omgeving, want het is nog steeds een beetje taboe lijkt het.
Ik trek me teveel aan van wat anderen erover denken. Misschien moet ik dát eens doorhakken. Mijn angst is gewoon dat ik niet word gewaardeerd dan wel geen kans heb op een serieuze (op lang termijn) relatieIk wil gewoon dat iemand me onvoorwaardelijk lief heeft en niet voor seks alleen. Ondanks mijn ''periode''.
Oh jee, dat is wel erg 1800.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ja. KloptMisschien moet nieuwe vrienden maken bij wie ik me niet zo hoef te maskeren en er eerlijk voor uitkomen. Want velen denken nog steeds dat ik maagd ben. Ik kom uit een cultuur waarin het een vereiste is wil je gaan trouwen uit dezelfde omgeving. Ga ik sowieso niet. Ook al was ik nog maagd. Hypocriete gedoe.
Dat is nogal een opgave inderdaad. Tukkers met Rotterdammers combineren was al een hele kunstquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:47 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nu snap je mijn frustraties misschien ook wel beter. Het is een hele overgang (2 totaal verschillende culturen). En dan een balans vinden!
Jakkes.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:08 schreef DustPuppy het volgende:
Mijn 1e vriendin had ook een flinke rondneuk periode achter zich.
Ik kan daar echt niet mee zitten. Als een man het doet is het een bikkel, maar als een vrouw het doet dan is dat ineens een probleem.
Bekende 'meten met 2 maten' weer
Dit klinkt misschien heel schokkend, maar: Het is maar sex!
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:15 schreef Dalliance het volgende:
Reframe je verleden. Dat wil niet zeggen dat je het moet verzwijgen of anders doen voorkomen dan het was, maar geef het een andere lading. Je bent gekwetst, nog steeds, en dat resulteerde in een zoektocht naar jezelf waarbij je alles deelde met iedereen die op je pad kwam. Sexualiteit is niets om je voor te schamen, je bent overduidelijk een fysiek persoon en hebt een sterke behoefte naar erkenning en menselijk contact. Wat je geleerd hebt is dat je je liever op emotioneel vlak verbindt met mensen in plaats van antwoorden vinden door je alleen lichamelijk aan iemand te binden. In die overgangsfase bevindt jij je nu. Je zou haast kunnen zeggen dat je je huidige mentaliteit nooit had bereikt als daar niet iets vervelends aan vooraf was gegaan. Er van uitgaande dat je je gesterkt voelt door je huidige manier van denken kan je tegen jezelf zeggen dat die periode je uiteindelijk tot een beter mens maakt. Niet van de een op de andere dag nee. Dat kost tijd, zolang je maar blijft zoeken en open staat voor verschillende perspectieven.
Een met beide. Ik héb die periode nodig gehad om het helemaal zat te zijn met mijn losse gedrag. In de periode waarin ik maagd was deed ik niet veel anders dan in de scharrelperiode. Alleen was de drempel naar seks hoger. Maar in feite werd ik te snel close met iemand. Alleen bleef ik langer haken, ook al wat de persoon in kwestie slecht voor mee. Nu is daar allemaal een einde aan gekomen. Door mijn nog naarder periode.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoe zal ik het eens benoemen.
Iemand die straks verliefd op je wordt, wordt dat om wie je dan bent. Je zou onmogelijk de persoon die je nu bent kunnen zijn zonder je verleden. Het hoort nu eenmaal bij jou. Zonder dit had jij jezelf niet zover en zo ontwikkeld als je nu hebt gedaan.
En dus is het niet erg want je bent er een beter persoon van geworden toch?!
Eerlijk gezegd komen mijn issues ook hier vandaan: Mijn MOGELIJKE voorspellingen van andermans gedrag en mezelf dan emotioneel wurgen, terwijl het helemaal niet zo hoeft te verlopen. Mijn vorige omgeving zou er inderdaad heeeeeeeel fel op reageren, maar ik moet mezelf even wakker schudden dat mijn huidige omgeving anders is en er makkelijker over zult doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:00 schreef Garisson72 het volgende:
Wat je vooral constant doet, TS, is voor anderen beslissen wat zij zullen vinden van jou en je verleden. Je moet je ervan doordringen dat jij dat helemaal niet kan, wat er dus toe leidt dat er alleen maar angstgemotiveerde scenario's uit komen die niets met de werkelijkheid van doen zullen hebben.
Dit zou een mantra voor je moeten worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:10 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Eerlijk gezegd komen mijn issues ook hier vandaan: Mijn MOGELIJKE voorspellingen van andermans gedrag en mezelf dan emotioneel wurgen, terwijl het helemaal niet zo hoeft te verlopen.
Inderdaad zeg, dat valt toch wel mee? Zijn er 8 in totaal, da's gemiddeld eentje per 3 jaar ofzo! (Als je vanaf je geboorte begint met tellen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
7 scharrels en jezelf dan al een slet noemen?
In haar cultuur is 2 waarschijnlijk al 1 teveel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:45 schreef Silenus het volgende:
Inderdaad zeg, dat valt toch wel mee? Zijn er 8 in totaal, da's gemiddeld eentje per 3 jaar ofzo! (Als je vanaf je geboorte begint met tellen.)
... meen je dit nou serieus? Ben je echt zo wereldvreemd?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:10 schreef Mishu het volgende:
Waar ik me over verbaas is dat al die jongens zo maar met je naar bed gingen, oftewel jou gebruikten voor seks. Terwijl ze misschien wel wisten dat je het deed omdat je ongelukkig was en ze dus gewoon er misbruik van maakten dat jij eerder al zo klote door een jongen behandeld bent. En hoe stom voel je je dan als kerel als zo'n chick gaat zitten huilen.
Daar verbáás jij je over? Zo werkt het al tientallen eeuwen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:10 schreef Mishu het volgende:
Waar ik me over verbaas is dat al die jongens zo maar met je naar bed gingen, oftewel jou gebruikten voor seks. Terwijl ze misschien wel wisten dat je het deed omdat je ongelukkig was en ze dus gewoon er misbruik van maakten dat jij eerder al zo klote door een jongen behandeld bent. En hoe stom voel je je dan als kerel als zo'n chick gaat zitten huilen.
GTFOquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:10 schreef Mishu het volgende:
In mijn cultuur ben je de lul als je ontmaagd bent. Wat zeg jijquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:51 schreef Northside het volgende:
[..]
In haar cultuur is 2 waarschijnlijk al 1 teveel.
Geen ervaring met andere culturen zeker?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:41 schreef -Strawberry- het volgende:
en kan me ook niet voorstellen dat je toekomstige vriendje anno 2011 daar problemen mee zou hebben.
- Ik ben iets boven de 20quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef Northside het volgende:
- Hoe oud ben je?
- Je verleden is zo'n groot probleem als jij ervan maakt.
Verder ben je jezelf gek aan het maken met al je aannames. Jij denkt dat hij dit, jij denkt dat zij dat, jij denkt dat de wereld zus en zo. Je hebt een hele eigen wereld om je heen gebouwd, puur op veronderstellingen en aannames. Leef voor de verandering eens in het hier en nu. (zoals bijvoorbeeld met die jongen... in jouw hoofd zijn jullie al praktisch getrouwd, terwijl hij geen move of niks heeft gemaakt en misschien wel helemaal niet geinteresseerd is!)
Wat moet het onrustig zijn in jouw hoofd zeg...
Maar wat doe je dan als er specifiek naar gevraagd wordt? Kijk dat je niet alle details wilt delen met je toekomstige partner snap ik. Verleden is immers gebeurd, je hebt er van geleerd en bent verder gegaan. Maar ik vind dat je, als je iemand leuk vind en toch ook echt vertrouwd, deze persoon op zijn minst wat over dit verleden zou moeten vertellen.quote:
Ik heb alleen maar met Midden-Oosterse mannen gehadquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Geen ervaring met andere culturen zeker?
Hier sluit ik mij dan ook bij aan. Ik neem toch aan dat je een man wilt die jou wilt voor wie je bent in zijn geheel, niet voor de gene die hij alleen wilt zien.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik had de hele OP moeten lezen.
Maar goed TS jij hebt ook liever een man die jou en je verleden accepteert lijkt me.
Dus mocht een vriendje dit niet doen als het ter sprake komt, dan is hij niet de juiste voor jou.
Ik zelf zou het juist een plus punt vinden, je verleden. Je weet nu beter wat je wilt, als je voor een relatie gaat dan ga je er 110% voor. Je bent nu betrouwbaar, je hebt er beter inzicht door gekregen, enz..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:52 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar met Midden-Oosterse mannen gehadIk val gewoon op donkere haar, ogen en een tintje. Vaak zijn die nog een onderdeel van de M-O cultuur. Dat is gewoon super kut. Ik zoek de middenweg. Iemand die net als ik is; verwesterd. Maar dan loop ik tegen het feit aan dat hij hoogst waarschijnlijk naast zijn 5,5 jarige relatie met een Nederlandse meisje niet veel meer andere bed partners heeft gehad. Natuurlijk kan dat weer een aanname zijn en is hij met haar veranderd en was hij in het verleden misschien ook niet zoals hij nu is. Misschien heeft hij nu scharrels. Maar het lijkt me gewoon zo sterk.
Dat is ook iets wat ik nu permanent aan het uitsluiten ben. Alleen ben ik nog niet zo goed met inschatten. Zodra ik iemand ontmoet (hij dus) van het M-O, maak ik sneller de aanname dat hij een onderdeel is van de rest. Maar hij zou net zo goed een uitzondering zijn zoals ik... en mijn broertje, die ook schijt heeft aan al die regels en gedoe. Hij leeft ook voor zichzelf en maakt er geen drama van. Wel is zij zijn eerste en hij haar eerste. Ik durf te wedden dat zelfs hij er moeilijk over had gedaan als zij zo'n periode had. Maar goed, als hij wat ouder was geweest, was hij ook wel iets milder. Begrip hebben is 1. Accepteren is 2.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Was idd een beetje te kort door de bocht van mij.
Ik denk dat TS het in de gelovige kring sowieso niet hoeft te zoeken (christen of moslim).
Voor mij zou dat geen probleem zijn, daar zoek ik 't toch al niet.
Dit lucht erg op! Bedankt voor je steun.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:55 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Ik zelf zou het juist een plus punt vinden, je verleden. Je weet nu beter wat je wilt, als je voor een relatie gaat dan ga je er 110% voor. Je bent nu betrouwbaar, je hebt er beter inzicht door gekregen, enz..
Je verleden is je voordeel, niet je nadeel. Je bent er sterk door geworden
Ik ben inderdaad betrouwbaarder. Omdat ik weet wat ik wil ga ik niet mijn tijd doden en leegtes vullen met mannen die ik eigenlijk niet wil. Ik ben al betrouwbaar voordat ik een relatie met hem heb. Ik voelde me al schuldig omdat ik uit onzekerheden en leegte even blij zat te smsen met een gozer, die ik niet helemaal wil. Ik ben er gelijk mee gekapt en niet mee afgesproken. Ik heb gezworen niet weer dezelfde fouten te maken. Het zijn fouten, want niet alleen relaties, maar ook scharrels hebben mijn psyche vergiftigd. Het is net zo schadelijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:55 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Ik zelf zou het juist een plus punt vinden, je verleden. Je weet nu beter wat je wilt, als je voor een relatie gaat dan ga je er 110% voor. Je bent nu betrouwbaar, je hebt er beter inzicht door gekregen, enz..
Je verleden is je voordeel, niet je nadeel. Je bent er sterk door geworden
mhm daarom vind ik het een super plus puntquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:06 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad betrouwbaarder. Omdat ik weet wat ik wil ga ik niet mijn tijd doden en leegtes vullen met mannen die ik eigenlijk niet wil. Ik ben al betrouwbaar voordat ik een relatie met hem heb. Ik voelde me al schuldig omdat ik uit onzekerheden en leegte even blij zat te smsen met een gozer, die ik niet helemaal wil. Ik ben er gelijk mee gekapt en niet mee afgesproken. Ik heb gezworen niet weer dezelfde fouten te maken. Het zijn fouten, want niet alleen relaties, maar ook scharrels hebben mijn psyche vergiftigd. Het is net zo schadelijk.
Die jongen in kwestie kan op mij bouwen, omdat ik geen verlangens heb naar variatie en avontuur. Ja, avontuur wil ik altijd, maar dan alleen met hem. Ik heb er geen behoefte aan om iets nieuws te proberen, omdat ik dat al heb gedaan en het me niet is ''bevallen'. Zodra hij de mijne zou zijn en ik de zijne, zou ik hem voor niets vervangen. Ik ben immuun tegen verleidingen, want ik weet nu wat mij intens gelukkig maakt
Ik hoop dat hij er net zo over denkt. Ben zo bang voor veroordelingen en dat ik word afgerekend op iets waarvoor ik mezelf al flink heb gestraft. Maar goed, dat zegt dan meer over hem dan over mij en dat hij dan niet te juiste voor mij is of niet?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:12 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
mhm daarom vind ik het een super plus punt.
Jups. Dat zegt inderdaad veel over hemquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:17 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij er net zo over denkt. Ben zo bang voor veroordelingen en dat ik word afgerekend op iets waarvoor ik mezelf al flink heb gestraft. Maar goed, dat zegt dan meer over hem dan over mij en dat hij dan niet te juiste voor mij is of niet?
Er zijn genoeg jongens/mannen die een meisje nemen zoals ze is inclusief verleden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:23 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik wou dat alle mannen op aarde er zo'n positieve draai aan konden geven. Mij gaat dat voortaan wel makkelijker af denk ik...
Nee. Hij heeft geen contact gegevens. Ik val ook niet te googlen. Ben sinds de brief ook maar 1x gaan sporten en dat was gister middag. Hij traint in de avondenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:47 schreef Northside het volgende:
Heb je trouwens iets van reactie gehad op die brief van je? Anything at all?
Mooi uitgelegdquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:58 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Er zijn genoeg jongens/mannen die een meisje nemen zoals ze is inclusief verleden..
Als je een relatie met iemand aan wilt gaan gebaseerd op de persoonlijkheid van diegene doet een verleden er voor de meesten niet toe. Het is immers verleden tijd. Daarnaast hebben de meeste mensen zelf ook een eigen geschiedenis met hoogstwaarschijnlijk ook dingen waar ze niet erg trots op zijn.
Dingen positief zien en je niet zo druk maken om dingen waar je niks meer aan kan veranderen of die er überhaupt helemaal niks toe doen, is helemaal niet moeilijk. Zeker als je vaker dingen gaat relativeren en ervaring op doet met acceptatie en een een manier van denken van: Ach wat maakt dit ook eigenlijk uit? Ga ik me niet druk om maken
Van de frustratie (het opkroppen van mijn gevoelens voor hem) af. En ergens hoopte ik stiekem dat hij me een lange tijd niet vergeet en zodra het beter gaat met mij, ik weer tevoorschijn kom.. en hij misschien nog vrijgezel is... de vonken opnieuw overgaan en we dan een goede basis hebben om het te hervatten. Wellicht maakt hij dán wel een move, omdat hij zijn relatie dan heeft verwerkt... en ben ik sterker en productiever in een mogelijke relatie. Nu dwing ik mezelf steeds om mezelf van de beste kanten te laten zien. Tegen die tijd komt die kracht er gewoon natuurlijk uit en dat maakt het risico's nemen makkelijker, omdat ik dan voor mijn gevoel niets te verliezen heb. Zoals ik ooit ben geweest dus. Alleen dan nu met de juiste man. Snap je?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:05 schreef Northside het volgende:
Wat wilde je met die brief bereiken dan?
Klinkt nogal verstikkend...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:38 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
In mijn cultuur ben je de lul als je ontmaagd bent.
Het is niet altijd erg om op je bek te gaan. Je kunt er ook veel van leren.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:01 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:Daarom wil ik eerst sterk in mijn schoenen staan, voordat ik alsnog op mijn bek ga
Ik heb die boeken gezien in de boekhandel, maar ik ging er vanuit dat het toch niets voor mij zou zijn. Nou is het misschien wel de moeite waar om er doorheen te snuffelenquote:Losbreken uit een cultuur waarin je je niet op je gemak voelt is ook echt een hele moeilijke opgave, dus wees niet te streng naar jezelf, af en toe zul je gewoon niet genoeg energie hebben voor de strijd. Maar dat betekent niet dat je hem op moet geven, uiteindelijk ben jij degene die bepaald welke kant je met je leven op wil, niemand anders.
Als je die vorm van zelfrespect kunt opbrengen is iedere man die je afkeurt om je verleden kortzichtig, dom, gevoelloos en jou gewoon niet waard.
Doet me denken aan een keertje jaaren geleden toen ik vreselijk verliefd was op een meisje die in dezelfde groep zat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 05:31 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:...begin ik spijt te krijgen van mijn brief actie tegenover die jongen. Nu ik mijn eigenschappen meer leer te waarderen, besef ik ook waar ik zelf een beetje behoefte aan heb. Ik wil eigenlijk niet met een jongen zijn die passief is de jongen in kwestie. Hij heeft interesse in mij getoond. Dat is overduidelijk, maar geen echte move gemaakt. Ik heb hem uit het niets verrast met een cadeau. Hoe veel moves moet ik nog maken? Ik zet mezelf aardig voor schut en dit doet mijn eigenwaarde niet goed.
Het zou ook nog kunnen dat hij gewoon niet zo'n zin heeft in een relatie, maar haar op zich wel relatie-materiaal vindt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:28 schreef EviL_AleX het volgende:
Je kunt hier ook behoorlijk eerlijk over zijn. Je kan hem zeggen dat je hem heel erg leuk vond, maar dat je toch wel iniatief van zijn kant had moeten merken om dat gevoel te behouden. Omdat dit is uitgebleven ben je een stuk interesse verloren. Op deze manier leg je niet de nadruk op je issues maar ben je wel eerlijk over wat je nodig hebt. Mocht hij je dan hierop aanvallen(om schaamte/spijt bij je teweeg te brengen), dan heeft hij eigenlijk geen munitie. Want dit is iets wat jij NODIG hebt, en derhalve belangrijker is dan welke omgangsregels hij ook aan zal halen. Mocht hij het hebben over zijn eigen situatie en dat ter verdediging aanbieden, dan kan jij eenvoudig antwoorden dat je daar begrip en respect voor hebt. Maar dat dit niks verandert aan wat jij NODIG hebt.
Mooi zo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 05:31 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Iedereen die op mij heeft gereageerd,
Ik voel me erg verlicht op de hele topic idea gebied. Het idee dat jullie begrip hebben om dat ik het zwaar heb vanwege culturele aspecten, maakt me toch sterker. Het heeft me de persoon gemaakt dit ik NU ben. En ik moest fouten maken, om vervolgens een spuug hekel te krijgen aan mijn attitude/keuzes om zo te transformeren in de persoon die ik nu ben. Het heeft mij zelfbewuster gemaakt. Ik weet nu wat ik absoluut wat ik NIET wil en krijg steeds meer oog voor wat ik WEL wil. Mijn ogen beginnen te openen en ik begin dingen waar ik ooit niet bij stil stond te waarderen bij mezelf en bij mensen. Ik sta nu open voor verbeteringen. Dat maakt mij ruimdenkender. Ik heb meer begrip voor andere situaties. Meegemaakt of niet.
Ten eerste hebben wij helemaal niet zo veel invloed op jou gehad. Wij hebben enkel en alleen maar wat kleine hints gegeven over hoe jij je waarschijnlijk lekkerder in het leven gaat voelen staan. JIJZELF overtuigd jezelf van dit alles en handelt naar deze, voor jou ietswat nieuwe, manier van denken/leven.quote:Nu deze onzekerheid grotendeels is weggevaagd (raar he, hoeveel positieve invloed jullie op mij hebben), begin ik spijt te krijgen van mijn brief actie tegenover die jongen.
Hmmmm ik vind dat je die jongen niet zou moeten beoordelen op of hij het lef heeft om een move naar jou te maken of bv niet goed weet hoe hij een move kan maken die niet te subtiel is maar ook niet te dik erop ligt, zeker voor het geval een full frontal move richting jou niet positief wordt ontvangen. In zo'n situatie probeer je als verlegen/onzekere jongen/man zo veel mogelijk de interesse van de ander te pijlen zonder, op subtiele tekens na, al te duidelijk te maken dat je een crush op diegene hebt. Is toch best ongemakkelijk als je een poging waagt en je midden in je actie wordt gestopt...quote:Nu ik mijn eigenschappen meer leer te waarderen, besef ik ook waar ik zelf een beetje behoefte aan heb. Ik wil eigenlijk niet met een jongen zijn die passief is de jongen in kwestie. Hij heeft interesse in mij getoond. Dat is overduidelijk, maar geen echte move gemaakt. Ik heb hem uit het niets verrast met een cadeau. Hoe veel moves moet ik nog maken? Ik zet mezelf aardig voor schut en dit doet mijn eigenwaarde niet goed. Het is geven en nemen. Hij gaat tot een bepaald grens; leuk en lief met mij kletsen. Ik wou het een niveau hoger brengen. Iemand kan niet zo dom zijn om de signalen niet te zien. Een relatie achter de rug of niet. We kunnen op z'n minst vrienden zijn BUITEN de sportschool. Hij begint er niet over, omdat hij er geen behoefte aan heeft.
Wat vind je belangrijker:quote:Samenvatting: Hij is in mijn hoofd een heeeeeeeeeeel stuk minder interessanter geworden, omdat ik een move heb moeten maken. Ik wil niet met zo'n iemand zijn. Ik krijg geen goed gevoel over mezelf als ik uit mijn sloffen moet lopen voor een jongen. En dat 3 maanden lang. Het kan voor de wereld ook vanuit een vrouw komen, maar IK voel me er gewoon heel ongelukkig bij.
En wat nou als er door een jongen een move wordt gemaakt naar jou, hij heeft op je gejaagd en heeft je veroverd. Eenmaal in de relatie zit hij niet meer achter je aan want hij heeft je al. Ga je deze wensen nu laten vervullen door andere jongens die wel nog jacht op je willen maken?quote:Mijn behoefte is dus overduidelijk een man die op mij jaagt. Ik wil me gewild voelen. Hij wekt die gevoelens niet in mij op, waardoor ik me down voel.
Ja, niet dus. Je draait de situatie en ook je gevoel voor hem niet zo 1, 2, 3 om.quote:Ik wil daarom niet langer wegblijven. Maar ik wil het ook niet verder verdiepen. Hoe maak ik een subtiele omdraai aan de hele situatie? Ik heb nu 3 maanden gedroomd over hem. Hoe draai ik alles in een korte tijd om?
Ik zou aanraden om hem zeker niet af te schrijven en gewoon dit hele gebeuren een serieuze kans geeft. Niet helemaal je type? Op wie/wat voor type persoon je verlieft wordt en/of je aangetrokken tot voelt en/of leuk vindt in uiterlijk of innerlijk heb je praktisch geen enkele invloed op.quote:En wat moet ik doen met hem? Hij is niet helemaal mijn type.
Aan de hand van je topics/posts valt IMO aardig te herleiden dat hij je wel de gevoelens geeft die voor jou nodig zijn om bij een man te willen zijn.quote:Ik voel me sinds het begin al onrustig. Ik heb frustraties en ik dacht serieus dat het aan mijn issues kwamen. Nu ik de grootste issue heb overwonnen, vrede heb gesloten met mezelf, weet ik dat het niet aan mij ligt. Hij heeft mij niet de gevoelens die ik nodig heb om met een man te willen zijn. Dus, wat leg ik hem nu uit?
Volgens mij is het eigenlijk dus zo dat jij jezelf kwelt met onzekerheden/twijfels over of hij wel/niet in je geïnteresseerd is. Ik denk dat als jij dus zekerheid hebt door bevestiging van zijn kant dat hij jou wilt, je je bij hem ineens juist opgewekt/verliefd/blij voelt. Tevens leek je uit je verhaal je je juist goed op je gemak te voelen bij hem aangezien je toch veel tijd met hem hebt opgetrokken en met hem in gesprek hebt gezeten. Je voelt je alleen onzeker erbij als je bewust bent van het feit dat jij hem wilt en niet zeker weet of dat andersom ook zo is.quote:Iemand hier op FOK zei tegen mij: Issues of niet. Als iemand juist voor je is, voel je je op je gemak bij hem. Zo'n iemand wekt dan comfortabele gevoelens in je op. Bij deze jongen voel ik me gewoon niet goed. Ik zit te vissen en te vissen naar oorzaken. Een fout die ik eerder heb gemaakt: BIJ MEZELF. Tijd dat ik een keer ga stil staan bij het idee dat het misschien aan HEM ligt? Ik wil niet zo'n iemand en alle kut gevoelens die ik erbij krijg.
Nu zeg je zelf eigenlijk al wat ik hier aan je wil meegeven. Je vind hem nog steeds leuk en hebt nog steeds dezelfde gevoelens richting hem. Ik zou dus nog niet je gedachten zo snel veranderen omdat hij toevallig niet jou versierd(Maar wel om je kan geven, lief kan zijn voor je, je kan steunen etc etc.)en jij even het idee moet verwerpen dat een man jou perse moet scoren om geschikt relatiemateriaal te zijn voor jou. Wat uiteindelijk belangrijk is is dat je eindigt met iemand waar jij om geeft, die om jou geeft, waar je beiden niet zonder elkaar kunt en je, ook al had je nooit verwacht dat jullie 2 samen wat zouden kunnen worden, zo gelukkig bent in die relatie dat je jezelf voor gek verklaard dat je ooit hebt getwijfeld of hij wel geschikt is voor je omdat hij niet bij je gefantaseerde ingebeelde beeld zou passen van hoe jij denkt dat jouw prince charming zal zijn.quote:Ik ben nou niet hypocriet, want de dingen die ik tegen hem zei meen ik nog steeds. Ik blijf erachter staan. Alleen ben ik van gedachten veranderd of hij wel de juiste is voor MIJ en dat betwijfel ik nu.
Juist! Hij kan net zo goed(Naast nog duizenden andere mogelijke redenen die we hier kunnen bedenken voor TS)nooit een move hebben gemaakt omdat hij, ondanks TS wel erg leuk te vinden, nog geen zin had om een relatie in te stappen. Dan is a) Jou vertellen dat hij je leuk vind maar ondanks dit te vermelden aan je zeggen dat hij niks aan wilt gaan qua relaties, IMO nogal lullig aangezien hij jou hier hoop mee zou kunnen geven waar (nog) geen kans op een relatie is of jou opzadelen met het idee dat hij jou leuk vind maar raar genoeg dan niet iets met je wilt aangaan...quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het zou ook nog kunnen dat hij gewoon niet zo'n zin heeft in een relatie, maar haar op zich wel relatie-materiaal vindt.
Juiste persoon op 't verkeerde moment, zeg maar.
Beste lijkt dit mij gewoon. Het voelt veel beter om in mijn gedachten te hebben dat ik ''interesse ben verloren'' en hiernaar gedraag. Het komt gewoon waardiger over. Vooral naar mezelf toe. Want ik kwel mijn eigenwaarde door me zo afhankelijk op te stellen naar zijn bevestiging over mij.quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:28 schreef EviL_AleX het volgende:
Je kunt hier ook behoorlijk eerlijk over zijn. Je kan hem zeggen dat je hem heel erg leuk vond, maar dat je toch wel iniatief van zijn kant had moeten merken om dat gevoel te behouden. Omdat dit is uitgebleven ben je een stuk interesse verloren. Op deze manier leg je niet de nadruk op je issues maar ben je wel eerlijk over wat je nodig hebt. Mocht hij je dan hierop aanvallen(om schaamte/spijt bij je teweeg te brengen), dan heeft hij eigenlijk geen munitie. Want dit is iets wat jij NODIG hebt, en derhalve belangrijker is dan welke omgangsregels hij ook aan zal halen. Mocht hij het hebben over zijn eigen situatie en dat ter verdediging aanbieden, dan kan jij eenvoudig antwoorden dat je daar begrip en respect voor hebt. Maar dat dit niks verandert aan wat jij NODIG hebt.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:38 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Beste lijkt dit mij gewoon. Het voelt veel beter om in mijn gedachten te hebben dat ik ''interesse ben verloren'' en hiernaar gedraag. Het komt gewoon waardiger over. Vooral naar mezelf toe. Want ik kwel mijn eigenwaarde door me zo afhankelijk op te stellen naar zijn bevestiging over mij.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:14 schreef Northside het volgende:
[..]
... meen je dit nou serieus? Ben je echt zo wereldvreemd?
Edit: overigens, als ze begint te huilen werk je haar over het algemeen zo snel mogelijk de deur uit.
Precies, ik vind het ook nog wel meevallen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
7 scharrels en jezelf dan al een slet noemen?
Alsjeblieft zeg. Elke vrouw heeft wel een rondneuk-fase. Als je daar tegenwoordig als man nog mee zit, wordt het tijd dat je een stuk emancipatie in je donder krijgt.
Dus niks aan de hand wat mij betreft.
+1quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:56 schreef Mishu het volgende:
Jij bent niet goed bij je hoofd. Een meisje het huis uit trappen omdat ze zich verdrietig voelt. Wat een harteloos tuig ben je dan. Mannen die misbruik maken van beschadigde vrouwen zijn wat mij betreft sneue types. Beetje wanhopig imho.
Je hebt gelijk. Ik heb nog nooit ''zo'n'' man als hem gehad. Een combinatie van aantrekkelijk, intelligent, goede karakter e.d. waardoor hem krijgen mij een bevestiging zal geven dat ik het waard ben op een manier. Men zegt toch dat soort soort zoekt? Ik geloof niet dat mijn exen van mijn soort waren. Ik pakte destijds uit wanhoop wat ik maar kon krijgen. Nu wil ik geduld opbrengen voor iets wat ik graag wil. Alleen pakken die wijze mannen zoals hij het langzamer aan. Dit in tegenstelling tot klootzakken die agressief jagen. Hoewel ik zijn kieskeurigheid ook wel waardeer.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:51 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik denk dat hem veroveren nu misschien ook een doel op zich wordt wat betreft bevestiging. Je ziet hem als iemand die veel waard is en ook alleen gaat voor waardevolle vrouwen. Zou hij wat met jou beginnen dan is dat ook een stukje bevestiging voor jou, en dat wil je misschien te graag.
Ik zou mijn ogen open houden voor alternatieve opties, zonder hier al te opzettelijk naar te gaan zoeken.
Misschien is het ook verstandig jezelf wat te remmen. Ik heb geen idee over hoeveel tijd het hier gaat, maar een extreme omslag van gedrag maakt het vaak waarschijnlijk dat je terugvalt in oude ongewenste patronen. Je kan dus best kleine stapjes zetten en daarmee al trots zijn op jezelf. Zoals precies NU
Door je reacties heen lees ik dat je toch nogal heen en weer schippert over wat je nu precies wilt, en denkt te kunnen bereiken. Probeer wat afstand te nemen, zodat ook bij jou wat dingen kunnen bezinken. Timing kan belangrijk zijn, maar het zal je kansen echt niet deren wanneer je jezelf een paar dagen geeft om het allemaal te laten bezinken, waar je nu staat en waar je echt heen wilt. OF dat je het gewoon nog niet weet, dat MAG ook!
Ik zou er huist vanuit je huidige standpunt tegenaan kijken, niet vanuit je oorspronkelijkequote:Op donderdag 20 januari 2011 16:04 schreef Henk1056 het volgende:
HoiVanwaar telkens die nieuwe accounts?
En verder; niemand hoeft tot in detail te weten wat je met wie hebt gedaan. Dat is jouw eigen zaak. Je hebt gewoon wat scharrels gehad. Mensen hebben zo hun fasen. Als je het vergelijkt met het willekeurige nederlandse meisje is er niets bijzonders aan de hand. En gezien je nogal verwesterd bent.. Zo moet je er ook tegenaan kijken denk ik, vanuit een neutraal oogpunt, niet vanuit je oorspronkelijke cultuur.
Dan zijn we het dus met elkaar eens, want dat is wat ik zeg alleen op een iets andere manierquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:50 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik zou er huist vanuit je huidige standpunt tegenaan kijken, niet vanuit je oorspronkelijke
Is even wennen, omdat ik mijn hele leven in die samenleving zat en het afgelopen jaar afstand van heb genomenquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:12 schreef Henk1056 het volgende:
[..]
Dan zijn we het dus met elkaar eens, want dat is wat ik zeg alleen op een iets andere manier
Na je eerste jaar HBO.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat voor studie doe je als ik vragen mag. "P" betekent dat je HBO doet of eerste jaar van de uni ?
Oh, dus de tijd nemen voor optutten, maar het gedrag vertonen dat bescheiden is ipv arrogant is wél aantrekkelijk? Ik dacht dat het super uitzien automatisch resulteerde in jouw negatieve conclusie. Dus je doelde meer op het gedrag alleen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:47 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik moet even de kanttekening plaatsen dat voor mij met je uiterlijk bezig zijn overeenkomt met tutterig gedrag en uitstraling. Dat is wat anders dan je optutten. Bij de eerste haak ik af, de tweede is mooi doordat ze NIET de uitstraling heeft van:"kijk mij eens mooi zijn!", naast de aandacht die ze aan haar verschijning heeft besteed.
Idd, bescheiden blijven, dan ben je des te aantrekkelijker bovenop je uiterlijk. Er super uitzien resulteert opzichzelf staand absoluut niet in zo'n conclusie. Het gaat altijd om het gedrag erbij wat het compleet maakt of juist breekt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:51 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Oh, dus de tijd nemen voor optutten, maar het gedrag vertonen dat bescheiden is ipv arrogant is wél aantrekkelijk? Ik dacht dat het super uitzien automatisch resulteerde in jouw negatieve conclusie. Dus je doelde meer op het gedrag alleen?
Tuurlijk, je kunt je gewoon leuk en/of sexy kledenquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:09 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Duidelijk. Gedrag dus![]()
Maar me kleden op z'n plaats is wel belangrijk neem ik aan? Leuke (fel?) jurkjes dragen op school wat opvalt zorgt toch ook voor die conclusie? Die draag je doorgaans in de zomer, op gala's, tijdens het uitgaan of op verjaardagen.
Ik heb het vorig jaar namelijk erg overdreven. Redenen: overcompensatie dus. Maar ja, dat ter zijde. Hoe denk je hierover?
Nee dat is gedurfd en leuk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:21 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Dus als je een leuke dame zou zien lopen op school met een jurk die alle kleuren van de regenboog heeft... denk je dan niet ''Die is aandachtsgeil!''?
Nee absoluut niet. Als ze 'n mooi jurkje aanheeft en er lekker uit ziet dan wil ik haar het liefst aanraken. Maar dat mag natuurlijk weer niet. Das opzich wel frustrerend. Ik kan dus wel gedachten hebben van, waarom doe je me dit aan? Maar dat is meer persoonlijkquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:21 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Dus als je een leuke dame zou zien lopen op school met een jurk die alle kleuren van de regenboog heeft... denk je dan niet ''Die is aandachtsgeil!''?
Trek gewoon lekker aan waar je zin in hebt. Het heeft in basis niets maar dan ook niets te maken met of je issue's hebt of aandachtsgeil bent. Dat creëer je zelf met je eigen gedachten door je verleden. Het is in principe gewoon kleding die jij leuk vindt. Het enige verschil is dat je met kleurrijke kleding meer opvalt en dus meer aandacht/blikken vangt dan in een grijze trui.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:50 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nu zie ik mezelf (heden en toekomst) niet hunkeren naar aandacht, maar ik zou graag weer mijn felgekleurde opvallende outfits willen aantrekken omdat het me staat. Ik ben getint en kleur past daar het beste bij. Ik uit zo mijn vrolijkheid in het leven en de kleuren zelf geven mij ook vreugde
Natuurlijk komen daar sneller mannen op af, maar die wil ik negeren op een subtiele manier. Meiden die hunkeren naar aandacht ''controleren'' ook of ze die aandacht krijgen. Kijken wie er naar hen kijkt e.d. Daar integenstelling wil ik me (blijven) focussen op mijn bezigheden.
Moet ik me blijven onderdrukken om die jongen geen gelijk te geven? Hij zei dan niets over mijn kleding. Ik heb geen contact meer met hem en ga die niet opzoeken voor deze vraag. Ik vroeg het aan een ander jongen en die zei dat gekleurde kleding een onderdeel ervan is.
Correct me?
Daar is niet iets vasts over te zeggen. Zoveel mensen, zoveel persoonlijkheden. De ene opvallende heeft wel issue's, de ander niet. De ene onopvallende heeft geen behoefte om op te vallen dankzij zelfverzekerdheid en de ander is juist weer wel onzeker. Het kan alle kanten op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:35 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nog iets:
Is het zo dat kwalitatieve mannen bewust kiezen voor onopvallende meiden? En waarom? Of is dit omdat de man in kwestie en mannen die net zo denken onzeker zijn? Hebben meiden die in de spotlights staan daadwerkelijk issues en/of niet veel inhoud en zijn de onopvallende meiden juist zelfverzekerd (geen behoefte om op te vallen) en hebben meer inhoud? Of zijn de meiden die opvallen juist zelfverzekerd en zijn ze niet bang om gezien te worden?
Mooi gezegd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:06 schreef Henk1056 het volgende:
[..]
Daar is niet iets vasts over te zeggen. Zoveel mensen, zoveel persoonlijkheden. De ene opvallende heeft wel issue's, de ander niet. De ene onopvallende heeft geen behoefte om op te vallen dankzij zelfverzekerdheid en de ander is juist weer wel onzeker. Het kan alle kanten op.
Het enige wat je kunt stellen is dat onzekere mensen minder snel kleurrijke kleding aan zullen doen, omdat ze daarmee meer opvallen en dat is niet wat ze willen. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die zich niet-kleurrijk kleedt per definitie onzeker is.
Van mij mag je je benen laten zien maar de kans is wel aanwezig dat ik ernaar ga hunkeren om ze aan te raken. Niet dat jij daar last van zal hebben want ik weet mezelf nog net te beheersenquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:04 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nu na alles achter de rug te hebben en in de toekomst wil ik maximaal de kleding weer terughalen, omdat die mij gewoon staan. Alleen moet ik oppassen dat ik niet in verhullende kleding naar school ga die bijvoorbeeld mijn benen heel erg laten zien en/of die strepless zijn. Of maakt zelfs dat niets uit zolang ik me er elegant bij gedraag en het niet combineer met overdreven opvallende sieraden en make-up?
It's this!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:17 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nou...
Na nog een keer erover nagedacht te hebben. Ik wil de etikette classy op mezelf plakken. Daarbij hoort elegante kleding die niet veel verhullen. Zowel op school, in de stad of in de bieb. Alleen op het strand en tijdens het uitgaan mag het bloter mits make-up en sieraden onopvallend zijn
How is that
Hier heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:25 schreef EviL_AleX het volgende:
Vaak is het zo dat dit in stapjes elkaar ondersteunt. Wanneer je houding verandert zal je je ook niet meer zo thuis voelen in "goedkope" kleding, mocht je je daar ooit wel in thuis gevoeld hebben.
dat dus, dat je bent gaan sletten was jouw keuze. Je bent slecht behandeld, dat kan best, maar de keuzes die je daarna maakt zijn je eigen en kun je dus niet afschuiven op hem.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:05 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderhand wel eens zelf verantwoordelijk mag gaan nemen voor je gedrag ipv alle blaam bij je ex te leggen.
en deze:quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:28 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik ga mezelf zodanig verbeteren dat er geen spoor meer van onzekerheid overblijft aan mijn eigen persoonlijkheid en leven.
liggen trouwens wel MIJLEN ver uit elkaar.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:28 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
- Slaapritme terugkrijgen
- Mijn oude figuur terug, zodat al mijn kleding me weer past.
- Goede resultaten boeken op school
- Mijn algemene kennis vergroten
- Nieuwe vaardigheden opdoen
Klopt. Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat mijn vorige ik en de bijbehorende gedrag niet heeft geleid tot wat ik wil (respect, waardering) en ik niet dichter tot gelukkig worden ben gekomenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Deze:
[..]
en deze:
[..]
liggen trouwens wel MIJLEN ver uit elkaar.
Je toekomstige karakter, stijl, je toekomstige 'ikke' is veel minder goed te plannen dan 't in 't begin op 't eerste gezicht lijkt.
Wie weet kom je er eindelijk na een aantal jaar achter dat je helemaal niet van 'classy' of 'chique' houdt? Als je jezelf nu nog niet zo goed kent, kun je ook niet weten hoe je straks zal zijn.
Je hebt behoefte aan liefde? Oh nee zeg, meisje toch. Ga snel het klooster in, voor de rest van je leven!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:10 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik kleed me momenteel zo onopvallend mogelijk om mannen uit mijn buurt te houden zodat ik kan nadenken over het e.e.a. Ik heb nog niet alle vertrouwen in mezelf en ergens nog steeds behoefte aan aandacht, genegenheid en iemand. Ik wil het mezelf niet moeilijker maken door verleidingen aan te trekken.
Nu zit je weer een verwachting te scheppen. Ik dacht dat je in het "nu" ging leven voortaan?quote:Maar over een tijdje sta ik steviger in mijn schoenen. Dan kan het me een worst wezen wie op me af komt en de dingen dragen die ik leuk vind, omdat ze me goed staan. Hoogst waarschijn ben ik dan nuchter genoeg![]()
Je bent goed op weg zo te zien, maar vergeet niet dat je nooit voor 100% kan achterhalen wat een (toekomstige) partner echt voor je voelt en van plan is. Mensen kunnen nu eenmaal veranderen met de tijd bijv. Ik vind dat je nu (wel) genoeg maatregelen neemt om de jongens en de mannen uit elkaar te houden, maarja wie ben ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:43 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Op dit moment ben ik onderweg naar degene die ik wil worden en het voelt al stukken beter. Mannen nemen de moeite me beter te leren kennen, omdat ik niet meer in de spotlights sta en ze sowieso niet geef wat ze willen. De meeste komen geen eens in mijn buurt of haken af (die sowieso geen intentie hebben gehad serieus met mij te zijn). Het scheelt me in ieder geval veel onnodige teleurstellingen.
Je gaat dit ook gewoon veranderen, want je hebt het licht nu gezien. Iedereen in dit topic ziet dat wel aankomen als het goed is, het is nog alleen niet echt met volle overtuiging uit jouw eigen mond gekomen. Kijk eens wat voor moeite en tijd je er allemaal voor neemt, het laat zien dat je echt wil.quote:Daarom weet ik het zeker; ik wil dit (veranderen)! En niets zal me ervan weerhoudenWant het voelt goed. Voor mijn eigenwaarde(lang termijn) boven ego (aandacht=korte termijn) kiezen maakt me onafhankelijk(er) en dat doet me goed!
Eens met alles muv onderste. Is zo afhankelijk van afkomstquote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:24 schreef Dzjonka het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina's gelezen, maar je klinkt heel jong nog.
Boven je 20ste maakt het weinig uit of je nog maagd bent, alleen een vaste vriend hebt gehad of hebt rondgeslet.
Het is gewoon niet zo belangrijk en een man die daar moeilijk over gaat doen is een eng type (de jaloerse man die jou helemaal voor zichzelf wil hebben, waarvan je je niet te leuk mag kleden omdat hij dan vreest dat een ander je versiert, waarvan je niet uit mag gaan met jouw vrienden, waarvan hij moeilijk gaat doen over het zien van zelfs je eigen familieDat soort losers).
Tuurlijk is het geen leuke periode voor jou geweest en vandaar uit is het logisch dat je er schaamtyegevoelens over hebt. Maar schaam je niet omdat je sex hebt gehad. Ik heb een depressieve periode meegemaakt, TWEE jaar lang niks gedaan!Geen studie, geen werk. WTF?
Ik schaam me daar nog steeds voor, maar tegen mensen die ik nog niet door en door ken (en dat geldt ook voor je nieuwe partner in een beginnende relatie) hoef je niet alle ins en outs te vertellen. Het mag wel en weet je, dikke kans dat ze zeggen: wat moet dat een nare tijd voor je zijn geweest, ipv: jij vieze hoer. Mensen zijn in werkelijkheid een stuk begripvoller en aardiger in dit soort dingen dan in je hoofd.
Nu ik alles heb gelezen snap ik dat ook beter. Niet makkelijk om uit een M-O cultuur te komen en te kiezen om niet te leven zoals er vanuit je ouders ed van je verwacht wordt. Maar dan nog: je kunt en je wil wel zelf je leven besturen, dus doe dat ook. Een man die bij je past, maakt van wat er in je verleden is gebeurd geen probleem. Anders hoort ie namelijk niet bij je en accepteert ie je niet zoals je bent en bent geweest. Maar weet dat elke persoon wel "verkeerde" dingen in het verleden heeft gedaan waarvoor hij zich schaamt, da's menselijk, niemand is perfect.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:33 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Eens met alles muv onderste. Is zo afhankelijk van afkomst
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:12 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
- Mijn post enkele haltes terug -
Ik blijf terugvallen op je kern van je post Alexquote:Op woensdag 19 januari 2011 07:28 schreef EviL_AleX het volgende:
Je weet dat dit sarcastisch bedoeld was?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:12 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik werd even wakker... (gezien mijn ''slaapritme'') en las je post (waar ik helemaal achter sta). Ik blijf alleen haken op het eerste (nee, zover hoeft het nou ook weer niet)
Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic doorgelezen, maar alleen gereageerd op een paar posts van je. Nu is het wat duidelijker geworden, sorry.quote:en laatste (je vindt het zonde dat ik die gast ''laat schieten''...........)
Samenvatting tekst hieronder:
Ik overtuig mezelf dat ik meer dan genoeg heb gedaan en niet meer ga luisteren naar opmerkingen die duiden dat ik hem ''laten schieten''. Ná mijn brief is HIJ degene die MIJ ''laat schieten'' áls hij geen moeite doet om mij te vinden. Het kost echt niet zoveel moeite als het voorbereiden en uitschrijven van mijn brief
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 06:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik kijk nu veel positiever naar mijn verleden aan. Degene die ik NU ben is degene waar een man NU op valt. Hij leert NU die ik NU kennen. Hij waardeert de kwaliteiten aan me die hij NU erkent. Maar mijn NU zou niet zijn ontstaan zonder mijn TOEN. Hij moet ze daarom beide nemenHet is alles of niets. Als hij weigert, staat hij helemaal met lege handen. (Ik tevens ook, maar dat is mijn bewuste keuze niet. Één van mijn kwaliteiten zijn open- en eerlijkheid. Als die niet waardeert zitten we sowieso niet op dezelfde golflengte.) Terwijl die TOEN hem in zijn NU én TOEKOMST veel te bieden heeft
Niks aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Conclusie:
Eigenlijk had ik al een besluit genomen. Ondanks dat jullie het er niet mee eens waren. Voor-twijfel is altijd beter dan na-twijfel. Door jullie visies erbij te betrekken sta ik steviger in mijn schoenen. Dit is wat ik wil: niet meer investeren in een ons met hem. Ik heb de bal naar hem toe gerold en ik speel nu verstoppertje. Hij telt nu tot 10 (sinds dinsdag). Bij 20 zal hij mij waarschijnlijk komen zoeken. Met vertraging 30. Maakt mij eigenlijk ook niet uit. Ik ga mijn tijd en ruimte goed benutten en deze case sluiten. Heropenen doe ik wel weer zodra hij pro-actiever wordt. Er vanuit gaande dat een man die 3 maanden niets heeft gedaan, nu helemaal niets zal doen... sluit ik het definitief. Wat er over 5 maanden gebeurt weet ik niet. Ik kan totaal anders kijken naar deze zaak. En wellicht bestaat die ''zaak'' ook niet meer![]()
Waarom dan een operatiequote:Vergeet niet dat er overal in Nederland mogelijkheden bestaan om een maagdenvlies operatie onder te gaan. Reken maar hoe die tot stand komen én blijvenIk ben niet langer slachtoffer van mijn afkomst.
Dat sowieso, welkom.quote:Verwelkom mij... ik hoor bij jullie
Hoe maak je een einde aan mijn gedachten en gevoelens wat een eigen leven leiden?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:42 schreef Garisson72 het volgende:
Je moet besluiten dat je het VOOR JOUZELF doet, bedoel ik. Daar moet het stoppen, want door alvast te besluiten wat de pay-off zal gaan worden introduceer je eigenlijk alleen een enorme kans op een deceptie. Life is what happens while you're making other plans, weet je nog?
Ik zeg niet dat je het helemaal verkeerd doet of zo, je formuleert je zinnen ook als "en misschien is er dan wel een mogelijkheid met die vent... of misschien niet" dus je zorgt wel dat de optie openblijft... ik bedoel alleen te zeggen dat ik wel weet hoe zoiets dan, onbedoeld en onbewust, toch een eigen leven kan gaan leiden in je hoofd.
Rustig aan meisje, het komt echt wel goed.
Wellicht staat dit in verband met je eerdere uitspraak je oude figuur terug te krijgen. Lees: mannen vinden je misschien gewoon niet aantrekkelijk of interessant genoeg? (ik zou als man zijnde ook niet snel op zo een egocentrische vrouw met zoveel issues en gezanik vallen...)quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:43 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
De meeste komen geen eens in mijn buurt of haken af (die sowieso geen intentie hebben gehad serieus met mij te zijn).
Het is toch zo? Iedereen heeft wel eens een verkering gehad met iemand waar ze achteraf niet zo blij mee waren. De meeste malen niet en gaan verder met hun leven. Jij blijft alles overanalyseren en vindt jezelf zo zielig door die gemene ex (terwijl je er zelf ook bij was toentertijd).quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:52 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik ga stoppen met het denken voor hem. Dat is niet eerlijk tegenover hem, maar ook niet tegenover mezelf.
Zo is het, denk maar aan mij, dan komt alles goed.quote:
Ik hoop dat het voor mij ook zo zal uitpakken. Ik ben iig blij voor jou en dat meen ik echtquote:Op zondag 30 januari 2011 06:29 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Ik zou gewoon eerlijk zijn. Hoeveel mannen hebben er wel niet op los geneukt,? Dan mag de vrouw dat ook gewoon vind ik.
Mijn eerste echte relatie duurde 2 jaar, is afgelopen augustus voorgoed uit gegaan. Voelde me zo slecht en nam alle aandacht aan ,ineens zitten er allemaal mannen om je heen. Ach voelde me er goed bij.
Eind sept leerde ik een jongen kennen waar ik dan verliefd op werd, ik heb hem alles uitgelegd en verteld dat ik dat blijkbaar nodig heb gehad om te verwerken. Nu ben ik samen met die jongen en voelt alles goed.
Je post zette me nog een keer aan het denkenquote:Op zondag 30 januari 2011 14:45 schreef Chief-Patron het volgende:
Uit je tekst kan ik opmaken daar je nog steeds zeer gefrustreerd bent, emotioneel in de war, en denkt het antwoord gevonden te hebben maar eigenlijk weet je nog steeds niet wat je met jezelf aanmoet.
Voordat je überhaupt aan een nieuwe relatie begint zou ik zorgen dat je al je onzekerheid kwijtraakt en zeker kan zijn over de persoon die je werkelijk bent en niet de persoon die je wilt zijn. Pas als je dit allemaal hebt uitgevogeld kan je verder met leven, want het mysterieus doen en verbergen helpt niks, sommige mensen hoeven maar één keer in iemands ogen te kijken en ze zien hoe verward die persoon is van binnen.
quote:Wees gewoon eerlijk over je verleden, mensen zijn niet dom, ze zullen alles kunnen achterhalen wat er is gebeurd, je weet niet wie elkaar kent, misschien is je man wel beste vrienden met een van jouw vroegere scharrels, je kunt het beter vertellen echt waar.
Een man hoort van zijn vrouw te houden, maar hij kan dit alleen doen als hij alles over haar weet, anders houd die als het ware van de halve waarheid. Hij trouwt met jouw huidige versie, niet jouw oude versie. Hij houd van de persoon die jij bent en om hem beter te laten begrijpen hoe jij zo bent geworden moet hij jouw verleden ook kennen.
Verrek, je hebt gewoon gelijk. Ik voel wel dat ik er biiiiiiiijna ben.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:45 schreef Chief-Patron het volgende:
Als het verstand van een persoon sterker is dan zijn begeerte, is hij als een engel. En als zijn begeertes sterker zijn dan zijn verstand, dan is hij als een dier.
Uit je tekst kan ik opmaken daar je nog steeds zeer gefrustreerd bent, emotioneel in de war, en denkt het antwoord gevonden te hebben maar eigenlijk weet je nog steeds niet wat je met jezelf aanmoet.
Voordat je überhaupt aan een nieuwe relatie begint zou ik zorgen dat je al je onzekerheid kwijtraakt en zeker kan zijn over de persoon die je werkelijk bent en niet de persoon die je wilt zijn. Pas als je dit allemaal hebt uitgevogeld kan je verder met leven, want het mysterieus doen en verbergen helpt niks, sommige mensen hoeven maar één keer in iemands ogen te kijken en ze zien hoe verward die persoon is van binnen.
Exactquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:11 schreef Frag_adder het volgende:
Niets te danken, tot over 3 weken met een andere account en heel veel succes. Laat maar eens weten hoe het allemaal is afgelopen en wat je bereikt hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |