En een (sterke) kerel integenstelling tot een jongetje heeft vertrouwen in zichzelf en gelooft erin haar vast te kunnen houden. Zo niet, dat hij er niet aan dood gaat... Aha.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:04 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Een vrouw die zelfstandig lekker rondneukt ervaren ze als een bedreiging. Denk dat dat ook de crux is van het lange verhaal over vrouwelijke sexualiteit in zo ongeveer iedere cultuur die de wereld rijk is.
Velen zullen het idee hebben dat een zelfstandigere vrouw op dat gebied moeilijker vast te houden is denk ik.
Ik weet niet in welke regio je woont, maar misschien zijn ze daar wel wat conservatiever dan gemiddeld?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:12 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Waarom maken mensen er dan zo'n big deal van als het MAAR SEX is? Volgens mij leef ik in de verkeerde omgeving, want het is nog steeds een beetje taboe lijkt het.
Ik trek me teveel aan van wat anderen erover denken. Misschien moet ik dát eens doorhakken. Mijn angst is gewoon dat ik niet word gewaardeerd dan wel geen kans heb op een serieuze (op lang termijn) relatieIk wil gewoon dat iemand me onvoorwaardelijk lief heeft en niet voor seks alleen. Ondanks mijn ''periode''.
Oh jee, dat is wel erg 1800.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ja. KloptMisschien moet nieuwe vrienden maken bij wie ik me niet zo hoef te maskeren en er eerlijk voor uitkomen. Want velen denken nog steeds dat ik maagd ben. Ik kom uit een cultuur waarin het een vereiste is wil je gaan trouwen uit dezelfde omgeving. Ga ik sowieso niet. Ook al was ik nog maagd. Hypocriete gedoe.
Dat is nogal een opgave inderdaad. Tukkers met Rotterdammers combineren was al een hele kunstquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:47 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nu snap je mijn frustraties misschien ook wel beter. Het is een hele overgang (2 totaal verschillende culturen). En dan een balans vinden!
Jakkes.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:08 schreef DustPuppy het volgende:
Mijn 1e vriendin had ook een flinke rondneuk periode achter zich.
Ik kan daar echt niet mee zitten. Als een man het doet is het een bikkel, maar als een vrouw het doet dan is dat ineens een probleem.
Bekende 'meten met 2 maten' weer
Dit klinkt misschien heel schokkend, maar: Het is maar sex!
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:15 schreef Dalliance het volgende:
Reframe je verleden. Dat wil niet zeggen dat je het moet verzwijgen of anders doen voorkomen dan het was, maar geef het een andere lading. Je bent gekwetst, nog steeds, en dat resulteerde in een zoektocht naar jezelf waarbij je alles deelde met iedereen die op je pad kwam. Sexualiteit is niets om je voor te schamen, je bent overduidelijk een fysiek persoon en hebt een sterke behoefte naar erkenning en menselijk contact. Wat je geleerd hebt is dat je je liever op emotioneel vlak verbindt met mensen in plaats van antwoorden vinden door je alleen lichamelijk aan iemand te binden. In die overgangsfase bevindt jij je nu. Je zou haast kunnen zeggen dat je je huidige mentaliteit nooit had bereikt als daar niet iets vervelends aan vooraf was gegaan. Er van uitgaande dat je je gesterkt voelt door je huidige manier van denken kan je tegen jezelf zeggen dat die periode je uiteindelijk tot een beter mens maakt. Niet van de een op de andere dag nee. Dat kost tijd, zolang je maar blijft zoeken en open staat voor verschillende perspectieven.
Een met beide. Ik héb die periode nodig gehad om het helemaal zat te zijn met mijn losse gedrag. In de periode waarin ik maagd was deed ik niet veel anders dan in de scharrelperiode. Alleen was de drempel naar seks hoger. Maar in feite werd ik te snel close met iemand. Alleen bleef ik langer haken, ook al wat de persoon in kwestie slecht voor mee. Nu is daar allemaal een einde aan gekomen. Door mijn nog naarder periode.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoe zal ik het eens benoemen.
Iemand die straks verliefd op je wordt, wordt dat om wie je dan bent. Je zou onmogelijk de persoon die je nu bent kunnen zijn zonder je verleden. Het hoort nu eenmaal bij jou. Zonder dit had jij jezelf niet zover en zo ontwikkeld als je nu hebt gedaan.
En dus is het niet erg want je bent er een beter persoon van geworden toch?!
Eerlijk gezegd komen mijn issues ook hier vandaan: Mijn MOGELIJKE voorspellingen van andermans gedrag en mezelf dan emotioneel wurgen, terwijl het helemaal niet zo hoeft te verlopen. Mijn vorige omgeving zou er inderdaad heeeeeeeel fel op reageren, maar ik moet mezelf even wakker schudden dat mijn huidige omgeving anders is en er makkelijker over zult doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:00 schreef Garisson72 het volgende:
Wat je vooral constant doet, TS, is voor anderen beslissen wat zij zullen vinden van jou en je verleden. Je moet je ervan doordringen dat jij dat helemaal niet kan, wat er dus toe leidt dat er alleen maar angstgemotiveerde scenario's uit komen die niets met de werkelijkheid van doen zullen hebben.
Dit zou een mantra voor je moeten worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:10 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Eerlijk gezegd komen mijn issues ook hier vandaan: Mijn MOGELIJKE voorspellingen van andermans gedrag en mezelf dan emotioneel wurgen, terwijl het helemaal niet zo hoeft te verlopen.
Inderdaad zeg, dat valt toch wel mee? Zijn er 8 in totaal, da's gemiddeld eentje per 3 jaar ofzo! (Als je vanaf je geboorte begint met tellen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
7 scharrels en jezelf dan al een slet noemen?
In haar cultuur is 2 waarschijnlijk al 1 teveel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:45 schreef Silenus het volgende:
Inderdaad zeg, dat valt toch wel mee? Zijn er 8 in totaal, da's gemiddeld eentje per 3 jaar ofzo! (Als je vanaf je geboorte begint met tellen.)
... meen je dit nou serieus? Ben je echt zo wereldvreemd?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:10 schreef Mishu het volgende:
Waar ik me over verbaas is dat al die jongens zo maar met je naar bed gingen, oftewel jou gebruikten voor seks. Terwijl ze misschien wel wisten dat je het deed omdat je ongelukkig was en ze dus gewoon er misbruik van maakten dat jij eerder al zo klote door een jongen behandeld bent. En hoe stom voel je je dan als kerel als zo'n chick gaat zitten huilen.
Daar verbáás jij je over? Zo werkt het al tientallen eeuwen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:10 schreef Mishu het volgende:
Waar ik me over verbaas is dat al die jongens zo maar met je naar bed gingen, oftewel jou gebruikten voor seks. Terwijl ze misschien wel wisten dat je het deed omdat je ongelukkig was en ze dus gewoon er misbruik van maakten dat jij eerder al zo klote door een jongen behandeld bent. En hoe stom voel je je dan als kerel als zo'n chick gaat zitten huilen.
GTFOquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:10 schreef Mishu het volgende:
In mijn cultuur ben je de lul als je ontmaagd bent. Wat zeg jijquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:51 schreef Northside het volgende:
[..]
In haar cultuur is 2 waarschijnlijk al 1 teveel.
Geen ervaring met andere culturen zeker?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:41 schreef -Strawberry- het volgende:
en kan me ook niet voorstellen dat je toekomstige vriendje anno 2011 daar problemen mee zou hebben.
- Ik ben iets boven de 20quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef Northside het volgende:
- Hoe oud ben je?
- Je verleden is zo'n groot probleem als jij ervan maakt.
Verder ben je jezelf gek aan het maken met al je aannames. Jij denkt dat hij dit, jij denkt dat zij dat, jij denkt dat de wereld zus en zo. Je hebt een hele eigen wereld om je heen gebouwd, puur op veronderstellingen en aannames. Leef voor de verandering eens in het hier en nu. (zoals bijvoorbeeld met die jongen... in jouw hoofd zijn jullie al praktisch getrouwd, terwijl hij geen move of niks heeft gemaakt en misschien wel helemaal niet geinteresseerd is!)
Wat moet het onrustig zijn in jouw hoofd zeg...
Maar wat doe je dan als er specifiek naar gevraagd wordt? Kijk dat je niet alle details wilt delen met je toekomstige partner snap ik. Verleden is immers gebeurd, je hebt er van geleerd en bent verder gegaan. Maar ik vind dat je, als je iemand leuk vind en toch ook echt vertrouwd, deze persoon op zijn minst wat over dit verleden zou moeten vertellen.quote:
Ik heb alleen maar met Midden-Oosterse mannen gehadquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Geen ervaring met andere culturen zeker?
Hier sluit ik mij dan ook bij aan. Ik neem toch aan dat je een man wilt die jou wilt voor wie je bent in zijn geheel, niet voor de gene die hij alleen wilt zien.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik had de hele OP moeten lezen.
Maar goed TS jij hebt ook liever een man die jou en je verleden accepteert lijkt me.
Dus mocht een vriendje dit niet doen als het ter sprake komt, dan is hij niet de juiste voor jou.
Ik zelf zou het juist een plus punt vinden, je verleden. Je weet nu beter wat je wilt, als je voor een relatie gaat dan ga je er 110% voor. Je bent nu betrouwbaar, je hebt er beter inzicht door gekregen, enz..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:52 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar met Midden-Oosterse mannen gehadIk val gewoon op donkere haar, ogen en een tintje. Vaak zijn die nog een onderdeel van de M-O cultuur. Dat is gewoon super kut. Ik zoek de middenweg. Iemand die net als ik is; verwesterd. Maar dan loop ik tegen het feit aan dat hij hoogst waarschijnlijk naast zijn 5,5 jarige relatie met een Nederlandse meisje niet veel meer andere bed partners heeft gehad. Natuurlijk kan dat weer een aanname zijn en is hij met haar veranderd en was hij in het verleden misschien ook niet zoals hij nu is. Misschien heeft hij nu scharrels. Maar het lijkt me gewoon zo sterk.
Dat is ook iets wat ik nu permanent aan het uitsluiten ben. Alleen ben ik nog niet zo goed met inschatten. Zodra ik iemand ontmoet (hij dus) van het M-O, maak ik sneller de aanname dat hij een onderdeel is van de rest. Maar hij zou net zo goed een uitzondering zijn zoals ik... en mijn broertje, die ook schijt heeft aan al die regels en gedoe. Hij leeft ook voor zichzelf en maakt er geen drama van. Wel is zij zijn eerste en hij haar eerste. Ik durf te wedden dat zelfs hij er moeilijk over had gedaan als zij zo'n periode had. Maar goed, als hij wat ouder was geweest, was hij ook wel iets milder. Begrip hebben is 1. Accepteren is 2.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Was idd een beetje te kort door de bocht van mij.
Ik denk dat TS het in de gelovige kring sowieso niet hoeft te zoeken (christen of moslim).
Voor mij zou dat geen probleem zijn, daar zoek ik 't toch al niet.
Dit lucht erg op! Bedankt voor je steun.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:55 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Ik zelf zou het juist een plus punt vinden, je verleden. Je weet nu beter wat je wilt, als je voor een relatie gaat dan ga je er 110% voor. Je bent nu betrouwbaar, je hebt er beter inzicht door gekregen, enz..
Je verleden is je voordeel, niet je nadeel. Je bent er sterk door geworden
Ik ben inderdaad betrouwbaarder. Omdat ik weet wat ik wil ga ik niet mijn tijd doden en leegtes vullen met mannen die ik eigenlijk niet wil. Ik ben al betrouwbaar voordat ik een relatie met hem heb. Ik voelde me al schuldig omdat ik uit onzekerheden en leegte even blij zat te smsen met een gozer, die ik niet helemaal wil. Ik ben er gelijk mee gekapt en niet mee afgesproken. Ik heb gezworen niet weer dezelfde fouten te maken. Het zijn fouten, want niet alleen relaties, maar ook scharrels hebben mijn psyche vergiftigd. Het is net zo schadelijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:55 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Ik zelf zou het juist een plus punt vinden, je verleden. Je weet nu beter wat je wilt, als je voor een relatie gaat dan ga je er 110% voor. Je bent nu betrouwbaar, je hebt er beter inzicht door gekregen, enz..
Je verleden is je voordeel, niet je nadeel. Je bent er sterk door geworden
mhm daarom vind ik het een super plus puntquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:06 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad betrouwbaarder. Omdat ik weet wat ik wil ga ik niet mijn tijd doden en leegtes vullen met mannen die ik eigenlijk niet wil. Ik ben al betrouwbaar voordat ik een relatie met hem heb. Ik voelde me al schuldig omdat ik uit onzekerheden en leegte even blij zat te smsen met een gozer, die ik niet helemaal wil. Ik ben er gelijk mee gekapt en niet mee afgesproken. Ik heb gezworen niet weer dezelfde fouten te maken. Het zijn fouten, want niet alleen relaties, maar ook scharrels hebben mijn psyche vergiftigd. Het is net zo schadelijk.
Die jongen in kwestie kan op mij bouwen, omdat ik geen verlangens heb naar variatie en avontuur. Ja, avontuur wil ik altijd, maar dan alleen met hem. Ik heb er geen behoefte aan om iets nieuws te proberen, omdat ik dat al heb gedaan en het me niet is ''bevallen'. Zodra hij de mijne zou zijn en ik de zijne, zou ik hem voor niets vervangen. Ik ben immuun tegen verleidingen, want ik weet nu wat mij intens gelukkig maakt
Ik hoop dat hij er net zo over denkt. Ben zo bang voor veroordelingen en dat ik word afgerekend op iets waarvoor ik mezelf al flink heb gestraft. Maar goed, dat zegt dan meer over hem dan over mij en dat hij dan niet te juiste voor mij is of niet?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:12 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
mhm daarom vind ik het een super plus punt.
Jups. Dat zegt inderdaad veel over hemquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:17 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij er net zo over denkt. Ben zo bang voor veroordelingen en dat ik word afgerekend op iets waarvoor ik mezelf al flink heb gestraft. Maar goed, dat zegt dan meer over hem dan over mij en dat hij dan niet te juiste voor mij is of niet?
Er zijn genoeg jongens/mannen die een meisje nemen zoals ze is inclusief verleden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:23 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik wou dat alle mannen op aarde er zo'n positieve draai aan konden geven. Mij gaat dat voortaan wel makkelijker af denk ik...
Nee. Hij heeft geen contact gegevens. Ik val ook niet te googlen. Ben sinds de brief ook maar 1x gaan sporten en dat was gister middag. Hij traint in de avondenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:47 schreef Northside het volgende:
Heb je trouwens iets van reactie gehad op die brief van je? Anything at all?
Mooi uitgelegdquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:58 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Er zijn genoeg jongens/mannen die een meisje nemen zoals ze is inclusief verleden..
Als je een relatie met iemand aan wilt gaan gebaseerd op de persoonlijkheid van diegene doet een verleden er voor de meesten niet toe. Het is immers verleden tijd. Daarnaast hebben de meeste mensen zelf ook een eigen geschiedenis met hoogstwaarschijnlijk ook dingen waar ze niet erg trots op zijn.
Dingen positief zien en je niet zo druk maken om dingen waar je niks meer aan kan veranderen of die er überhaupt helemaal niks toe doen, is helemaal niet moeilijk. Zeker als je vaker dingen gaat relativeren en ervaring op doet met acceptatie en een een manier van denken van: Ach wat maakt dit ook eigenlijk uit? Ga ik me niet druk om maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |