Toevallig ook bij Bergen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef KarinJ. het volgende:
Ik ben geëmigreerd, van de grote stad inNederland naar een gehucht in de bergen.
Beste beslissing ooit.
Is een relatie aanknopen in zo'n situatie verstandig? Vanwege de grote ''metamorfose''... Bij mij is het niet alleen opnieuw beginnen. Het is ook het opnieuw beginnen als een ander persoon. Dat maakt het nog ingewikkelder voor in het begin (met wie wil omgaan, wie past bij mij, hoe ga ik mijn tijd indelen).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:26 schreef HeetBoven het volgende:
Herkenbaar TS, ik heb het 5 jaar geleden gedaan. Wel keerde ik in mijn woonplaats terug en dat was allemaal wel vertrouwd, maar inhoudelijk is alles 180 graden gedraaid. Zelf de touwtjes in handen nemen en sturing geven aan dingen, nieuwe baan, ander huis, andere levensstijl, het weer alleen wonen, noem het maar op. In het begin stressvol, maar als je nadenkt over dingen en je ziet dat het ook wel gaat lopen zoals je wilt, dan wordt het leuk! Succes in ieder geval, het gaat allemaal goed komen
Dat anoniem zijn is ZOOO fijn. Niemand weet hoe je vroeger was, waardoor je met een schone lei kan beginnenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:30 schreef asfalthooligan het volgende:
Mijn verhaal in het kort
Vroeger ooit eens gezegd mocht ik voor de laatste keer in me leven verhuizen dan is het naar een dorp.
Maar nooit geweten dat dat zo snel al zou gebeuren.
Na een periode van 4 weken in een hel gebivakeert te hebben moest ik met spoed verhuizen.
Het moest gewoon voor het uit de hand liep.
En als of de duivel er mee speelde kwam ik terecht bij een huisje 13 km buiten de stad.
Twijfel ,maar toch gezegd maak een nieuwe start.
Heb echt alles achtergelaten alle kennissen vrienden fam enz.
Eerste weken waren moeilijk niemand die ik kende en de rust en stilte.
1 kameraad die komt af en toe nog even en 1 goede vriendin.
Voor de rest alles moet opnieuw.
Heb me draai nu gevonden op de dagbesteding goede collega,s en een goede sfeer.
In het dorp geaccepteerd
En alles is gewend nu
De lange reistijden ,geen drukte ,en de mensen .
Ik ben nu al bijna 2 maanden niet in de stad meer geweest en het bevalt me goed en heb er ook geen behoefte aan.
Ook gewoon heerlijk je bouwt alles opnieuw op ,je bent lekker anoniem ,want niemant kent je verders.
Ik had het eerder moeten doen
Zeer knap van je als je het doet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Dat anoniem zijn is ZOOO fijn. Niemand weet hoe je vroeger was, waardoor je met een schone lei kan beginnenNiemand confronteert je immers ergens mee. Wel heb je altijd nieuwsgierige mensen die vragen stellen. Ik weet soms niet hoe ik daar mee moet omgaan. Ik zeg dan vaagjes ''Oh, ik heb andere dingen gedaan.. Wat studies uitgeprobeerd, gewerkt. Ik weet nu wat ik wil.''
Belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt uiteindelijk, dus ga op je gevoel af en vraag je per keer af of je er aan toe bent. Blijf kritisch op de situatie en sja, klinkt afgezaagd, ga niet in 7 sloten tegelijk lopen ;-)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:34 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Is een relatie aanknopen in zo'n situatie verstandig? Vanwege de grote ''metamorfose''... Bij mij is het niet alleen opnieuw beginnen. Het is ook het opnieuw beginnen als een ander persoon. Dat maakt het nog ingewikkelder voor in het begin (met wie wil omgaan, wie past bij mij, hoe ga ik mijn tijd indelen).
Naar het stemmetje in mezelf luisterende moet ik wachten totdat alles op z'n plek is gevallen. Hoe ga je om met verleidingen die je in zo'n situatie beter niet kunt hebben? Ik ben bang voor reboundrelaties, omdat dit alles kutgevoelens met zich meebrengtIk vind dat ik er zelf uit moet komen... alleen dus en daarna met een stevige basis weer risico's nemen in de liefde.
Mevrouw weet wat ze wil? Je bedoelt een nieuwe studie gaan doen en geen geld voor de studieboeken hebben?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Wat studies uitgeprobeerd, gewerkt. Ik weet nu wat ik wil.
Ik woon er al enkele maanden. Helaas maakte ik een slechte start met me studie, omdat ik nog een hoop dingen te verwerken had. Dus mij studie doe ik een stad verderop. Ik heb nog geen echte leven opgebouwd hier. Met name, sociale contacten e.d. Omdat ik gewoon alleen dingen op een rij wou zetten voor mezelf. Anders geef je mensen al snel een labiele/onzekere indruk. Wou ik vermijden, omdat het toch tijdelijk zou zijn. De stormen zijn over... gelukkigquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:44 schreef nopes het volgende:
[..]
Zeer knap van je als je het doet.
Wat ik me afvraag is, hoe heb je je nieuwe woonplaats uitgekozen?, Je hebt er immers geen enkele binding mee neem ik aan?
Zelf vindt ik het moeilijk om "zomaar" ergens heen te gaan.
Het wordt idd weer eens tijd om op mijn vernieuwde/versterkte intuitie te vertrouwen. Door alle stormen is mijn intuitie overgevoelig geworden en gaat de alarm snel af. Wellicht gaat dat met de tijd wel overquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt uiteindelijk, dus ga op je gevoel af en vraag je per keer af of je er aan toe bent. Blijf kritisch op de situatie en sja, klinkt afgezaagd, ga niet in 7 sloten tegelijk lopen ;-)
Mwa, ik bedoelde het ook niet qua karakter, letterlijk. Meer mijn leefstijl, die ik nog een tijdje ben gaan aanhouden, en nu ga omkiepen. Dmv heel veel inzichten die ik hier heb opgedaan. Ik ga het sowieso doen, maar het is eng...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:51 schreef StringsOfLife het volgende:
Je karakter ligt voor het overgrote deel al lang vast en dat is ook vrijwel onveranderbaar. Je kunt met bepaalde mensen en gewoontes breken en 200 kilometer verderop gaan wonen, maar een 'nieuwe ik' zal zeker niet ontstaan.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Mevrouw weet wat ze wil? Je bedoelt een nieuwe studie gaan doen en geen geld voor de studieboeken hebben?
Je weet inderdaad heel goed hoe je het wil hebben. Kennelijk verschilt dat nogal van de gemiddelde student *kuch*
Ik vind het eigenlijk een heel aparte ervaring om dit te lezen, want ik voelde me altijd 'de enige'. Zo drastisch allemaal. Ik kende niemand die dat ook gedaan had of ermee bezig is of was. Het is ook niet zonder slag of stoot gegaan; er zijn mensen erg boos op me geworden. Ik kreeg vorig jaar zeer onvriendelijke mails op een bepaald oud account, anoniem, bijvoorbeeld. Het zal ook wel erg kwetsend geweest zijn. Andere mensen denken dat je in een psychose bent beland of zoiets en dat ze je moeten redden, want alleen zijn kan toch niet goed zijn voor een mens? Terwijl het voor mij echt móest (en nog steeds, maar ik ben een hele tijd echt helemaal alleen geweest). Ik moest van alles: afvallen, geldzaken op orde krijgen (schulden), m'n gebit weer mooi laten maken, werk zoeken, op reis gaan, opruimen, schrijven, uit huis gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 08:56 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Grunge...
Boeiend verhaal!Ook dat veranderen van nummer, mail e.d. komt me heel bekend voor. Ik heb een tijdje terug weer Facebook geopend en ''verborgen'', maar er zijn nog steeds mensen die via sommige goede contacten mij willen bereiken. Soms denk ik; ''Van wie ren ik weg?''. Maar ergens wil ik gewoon niet gevonden worden. Ik wil dat mijn vorige persoonlijkheid en de leefstyle die erbij hoort voorgoed verbrand is. Ik wil bijv. totaal niet over mijn verleden praten met mijn nieuwe contacten.
Ik ben wel heel sociaal aangelegd. MSN heb ik beperkt tot contacten met ''kwaliteit'' Die zijn op 2 handen te tellen. Daarbuiten wil ik het oppervlakkig houden. Is dit mysterieus of eerder vaag?
Goed zo. Dat is erg naar en ergens ook heel zielig; die mensen worden niet geaccepteerd en weten niet waaromquote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:49 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb mijn FB verwijderd. Mensen die behoren tot mijn verleden blijven me toevoegen (ondanks mijn verborgen account, via vrienden). Ik heb nu alleen mijn MSN met een mini lijst van mijn beste vrienden. Ik wil niet meer terug denken aan mijn verleden. Ik wil gewoon opnieuw beginnen en in het heden leven, toekomst gericht. Puur voor mijn eigen geestelijke gezondheid zeg maar.
Ik had seizoen één al een tijd op mijn laptop staan, heb naar aanleiding van dit topic aflevering één gekeken. I like where this is going, zulke dingen kunnen inderdaad zo inspirerend werken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:02 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Het is idd geen bekende serie, maar de MEEST GEWELDIGE serie ever!!! Het verandert je kijk op ALLES wat je in je voordeel zal werken. De serie icm FOK hebben mij gewoon heel goed gedaanIk ben veel ruimdenkender en sterker geworden.
Je hebt helemaal gelijk. Mensen hoeven geen opgeloste en afgesloten problemen aan te horen. Who cares? Daarom hoef ik het zelfs niet te delen met mijn eventuele nieuwe vrienden. Alsof ik niets anders meer te praten hebquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:11 schreef pennedop2 het volgende:
Ik begrijp inderdaad wel dat je het liever niet deelt met de mensen in je nieuwe leven. Ik was dat ook niet van plan, maar de mensen die het weten vertrouw ik en het is evengoed fijn om er over te praten. Ze stimuleren mij. Een van m'n vrienden heeft zelf ook problemen gehad en dat geeft wel een binding. We hebben elkaar allebei wat openheid gegeven. Als je zegt dat bij een nieuw leven geen oude problemen horen, dan is dat natuurlijk logisch![]()
Ik ben ook een nieuw leven begonnen, maar ik ben mezelf dagelijks aan het confronteren met hoe het eerst was, juist om te kijken hoe ver ik het heb geschopt in mijn nieuwe leven. Als het kut gaat, dan heb ik vergelijkingsmateriaal nodig om mezelf weer op te peppen. Dan is het op zich wel makkelijk, dat terwijl je een nieuw leven hebt, je evengoed nog terug kunt kijken in het verleden![]()
En dat ik het mijn vrienden heb verteld, komt ook omdat ik binnenkwam als een onzekere jongen (op school). Daarna is het een stuk beter gegaan en dat ziet natuurlijk iedereen. Dat heeft dan een reden. Bij jou zien ze iemand binnenkomen die al zelfverzekerd is, dan is het al heel anders.
Maar wel grappig eigenlijk dat ik kan terugkijken in mijn vorige levenDan ben ik dus toch paranormaal ofzo
Hoe oud ben je eigenlijk?
Ook een bijzonder verhaalquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:33 schreef tony_clifton- het volgende:
Ook herkenbaar...
Was doodongelukkig bij mijn beste vrienden, heb het altijd ondergaan tot er een moment kwam waarop ik ben gebroken en een knop heb omgedraaid (was ook het meest ellendige moment uit mijn leven denk ik nu).
Ik zat toen aan de unif (dit ging best goed - had herexamens maar altijd geslaagd), maar had totaal geen zin meer om nog één dag verder te leven. Diezelfde vrijdag beslist van het anders te gaan doen, zaterdag naar jobadvertenties zitten kijken, zondag CV gestuurd, maandag gesolliciteerd en direct aangenomen.
Ik had niemand iets laten weten en ik voelde mij van 't ene moment op 't andere gelukkig. Ik denk dat 't vooral te maken had omdat ik plots wél dingen goed kon doen, in contact kwam met mensen die mij wel het gevoel gaven dat ze appreciëren wat ik deed.
Na een half jaar zag ik wel in dat ik misschien niet altijd zo gelukkig zou blijven aangezien mijn job nogal monotoon en on-interessant was, dus ben ik terug gaan studeren. Geen unif maar hogeschool, en een totaal andere richting. Even impulsief als stoppen met studeren, en eigenlijk een totaal achterlijk plan - ik had nooit exacte wetenschappen gehad en was er gewoon slecht in, dus ik ging chemie doen.
Ook geen moment spijt over gehad. Veel interessanter dan wat ik ervoor deed. Ik zit nu wel met mensen die veel jonger zijn als ik, maar ik vind ze allemaal geweldig. Heb wel vaak 't gevoel dat mijn slechte vrienden van vroeger betere vrienden waren om een of andere vage reden. Ik denk dat ik mijzelf dat wijsmaak omdat dat een grote periode geweest is. Ik zal wel nooit of te nooit teruggaan, uit principe, en uit schrik om terug te hervallen in ellende.
Qua contact - ik heb nagenoeg iedereen van die periode uit facebook verwijderd. Diegene die ik heb gelaten (om ze niet te kwetsen - hell, ze hebben mijn leven verknoeid (al die trauma's beïnvloeden mij heel stiekem nog altijd, maar hoe langer hoe minder)) nemen geen contact op omdat ze weten dat 't toch voorbij is.
Als ik ze tegenkom op straat/café dan doe ik meestal gewoon vriendelijk goeiedag maar meer ook niet, en als ze zelf al proberen te babbelen heb ik 't gevoel dat ik voor één keer de touwtjes in handen heb. Meestal stellen ze toch zo'n stomme en voor de hand liggende vragen dat 't meest normale antwoord impliceert dat ze heel erg ver van mij afstaan.
Nice!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:38 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gestudeerd, en dat voelde idd alsof ik begon met een nieuw leven. Het is bevrijdend om plotseling in een nieuwe stad terecht te komen waar je helemaal niemand kent. Op de een of andere manier was ik toen ontzettend gemotiveerd om alles voor elkaar te krijgen; vrienden, uitgaan, school, sporten, hobbies, reizen, enz. En ik heb in dat half jaar ook heel veel bereikt. Ik had toen ook heel veel vrienden, veel meer dan in NL, veel aandacht van meisjes en ik was altijd druk van van alles. Ook ging ik drie keer per week fitnessen, voetballen op badmington spelen met vrienden. En ik deed een taalcursus, vooral voor de lol.
Na die periode ben ik ook veel gemotiveerder en veel actiever om alles naar mijn hand te zetten. Nadat ik terugkwam heb ik bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen bij het bureau van Rem Koolhaas, wat ook een soort van droom was, iets waarvan ik dacht dat ik het misschien wel nooit zou bereiken.
Nu ben ik bezig met afstuderen in Delft en ik heb wel iets van de gedrevenheid van vorig jaar meegenomen, maar ik voel me hier veel minder gemotiveerd. Delft vind ik echt helemaal niets aan en ik kan dan ook niet wachten tot ik klaar ben en weer naar het buitenland kan om te gaan werken. Er is veel veranderd, ik ben veel socialer en ontspannener, maar ik voel ook een soort van terugval.
Dus ja, ik denk dat het opbouwen van een nieuw leven op een nieuwe plek heel bevrijden kan zijn en dat het ook heel belangrijk is om ergens heen te gaan waar je je goed voelt en waar je alle mogelijkheden hebt die je belangrijk vindt.
Is het je niet opgevallen dat niemand het hier heeft over enkel een nieuwe facebook aanmaken?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:52 schreef dawg het volgende:
verwijderen uit facebook, msn, etc.dat noem ik niet opnieuw beginnen.
ja, maar ik las het wel een aantal keer. daarbij vind ik het lichtelijk overdreven te zeggen dat iemand helemaal opnieuw begonnen is met deze voorbeelden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:10 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Is het je niet opgevallen dat niemand het hier heeft over enkel een nieuwe facebook aanmaken?
Mentaal is het een deel van de brug die je opblaast.
Succes!!!!! Ik duim voor je!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:53 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik ben nu eigenlijk opnieuw aan het beginnen. Heb de afgelopen 2 jaar in Utrecht gestudeerd maar ben daar doodongelukkig geweest door meerdere factoren, vond mijn studie ook niet leuk en daar ben ik nu eindelijk mee gekapt. Woon nu weer bij mijn ouders, maar die zijn onderhand van het oosten naar het westen verhuisd, dus ik ken de hele omgeving niet hier. Ga in september aan een nieuwe studie beginnen in een nieuwe stad, vlakbij waar mijn ouders wonen. Ik heb eigenlijk het hele Utrecht-hoofdstuk afgesloten, nog wel contact met een paar mensen en kom er soms nog wel, maar het voelt wel verdomd goed om daar weg te zijn. Alsof er een blok beton van me af viel! Ook heb ik van het oosten afscheid genomen, waar ik ben opgegroeid en 15 jaar lang heb gewoond. Kom gelukkig nog eens in de zoveel tijd bij vrienden over de vloer, maar verder heb ik er niks meer te zoeken. Deed eerst wel pijn om niet meer in je vertrouwde omgeving te zijn, maar ik weet nu dat mijn toekomst in de randstad ligt. Daarom: per september een nieuwe studie, een nieuwe sociale kring, kortom een nieuwe start
Natuurlijk is het je eigen attitude. In Delft voel ik mij gewoon niet thuis. Ik ben daar door studie terechtgekomen, maar ik vind er niets aan. Veel te klein, te veel corpsballen, te saai. Daarom ben ik ook altijd in Den Haag blijven wonen, ook toen mijn vrienden allemaal naar andere steden verhuisden. Nu is de situatie zo dat mijn vrienden overal verspreid over Nederland en over de wereld wonen, waardoor het gewoon heel lastig is om af te spreken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:57 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Nice!
Wat maakte in het buitenland jou meer gedreven eigenlijk? Is het niet je eigen perceptie? Je eigen attitude.. wat heeft gezorgd voor een succesvolle en aangename periode?
Yup! Ik heb het niet zo moeilijk met verhuizen. Deze stad is op mijn geboorteplaats na de 4e stad... Alleen stond ik er deze keer er helemaal alleen voor. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo moeilijk. Ik zag patronen aan mezelf die in mijn nadeel werkten en in elke stad soortgelijke problemen met zich meebracht, met name in relatie en omgang met mensen. Relaties ging ik te snel aan (eeuwenlang rebounden; emotionele rollercoaster) en gedroeg me vrij comfortabel voor mannen (ongewenste interesses etc). Ook koos ik niet de juiste vrienden. Die belemmerden mij in mijn ontwikkeling. Gewoon dat sociale moest omgekiept worden. Maar een schoon milieu begint bij jezelf. Dat was en is nu het moeilijkste aan ''opnieuw beginnen''quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef Garisson72 het volgende:
Interessant topic, had niet verwacht dat het bij zoveel mensen leeft, aan de uitgebreide persoonlijke reacties te zien!
Om er eens wat algemeenheden en trivialiteiten in te gooien, voor wat betreft de onzekerheid en de angst:
Je gaat van een bekende situatie, zoals je tot nu toe je leven hebt geleefd, naar een onbekende situatie: het leven zoals je het vanaf nu voor ogen hebt. Wat je dus eigenlijk doet, is uit je comfort zone gaan, en het onbekende tegenmoet, wat dus logischerwijs onzekerheid met zich meebrengt en daarmee gevoelens van angst. Dat is heel natuurlijk en normaal.
Dit is ook de reden waarom je bijvoorbeeld vaak mensen ziet die héle lange tijd in een slechte relatie zijn blijven zitten: liever blijven ze in een nare, maar tenminste bekende situatie dan het onbekende tegenmoet te gaan, ook al weten ze dat het in ieder geval nooit slechter kan worden. Klinkt behoorlijk debiel als je erover nadenkt, maar het is wel zo.
Je moet voor ogen houden wat je doel is denk ik, namelijk een beter leven waarin je (weer opnieuw) gelukkig bent en van jezelf kunt houden. Dat is beter dan je het hebt (of had) dus dat zou je dan de moed moeten geven om het onbekende tegenmoet te gaan.
Ik woon ook in Den Haag. Hiervoor heb ik in een kleinere stad gewoond (wat ik eigenlijk leuker vond). Ik vind de mensen wat afstandelijker en de warme types moeten ''iets'' van mij. Vaak zijn dat mannen. Of ligt dit aan mij?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:14 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Natuurlijk is het je eigen attitude. In Delft voel ik mij gewoon niet thuis. Ik ben daar door studie terechtgekomen, maar ik vind er niets aan. Veel te klein, te veel corpsballen, te saai. Daarom ben ik ook altijd in Den Haag blijven wonen, ook toen mijn vrienden allemaal naar andere steden verhuisden. Nu is de situatie zo dat mijn vrienden overal verspreid over Nederland en over de wereld wonen, waardoor het gewoon heel lastig is om af te spreken.
Ik had daarnaast wel het gevoel dat de internationale studenten waar ik vooral mee omga veel opener zijn. Ze komen veel geïnteresseerder en actiever over. De meeste mensen die ik van studie ken komen zo weinig mogelijk in Delft en wonen ook niet in de buurt. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar alles aan Delft staat me tegen, en ik ben daar niet de enige in.
Ik kom niet zo heel vaak meer in Den Haag, qua uitgaan. De meeste mensen hier zijn of jonger (<20) of ouder (>30) dan ik. Je hebt hier niet echt studenten, wat wel jammer is. Maar in het algemeen vind ik grote steden veel fijner, vanwege de diversiteit.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik woon ook in Den Haag. Hiervoor heb ik in een kleinere stad gewoond (wat ik eigenlijk leuker vond). Ik vind de mensen wat afstandelijker en de warme types moeten ''iets'' van mij. Vaak zijn dat mannen. Of ligt dit aan mij?
Het is denk ik vooral een verbeelding of je denkt te zwart-wit. Wat bedoel je ook met "iets"?. In bijna oneindig veel gevallen zul je ook contact hebben met mensen die helemaal niets moeten of willen. Net zoals jij niets van hen moet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Ik woon ook in Den Haag. Hiervoor heb ik in een kleinere stad gewoond (wat ik eigenlijk leuker vond). Ik vind de mensen wat afstandelijker en de warme types moeten ''iets'' van mij. Vaak zijn dat mannen. Of ligt dit aan mij?
Er zijn genoeg mensen die open staan voor nieuwe mensen, dus ook voor jou. Zolang je zelf er ook voor open staat, een leuke uitstraling hebt en een aangenaam gezelschap bentquote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:27 schreef Mishu het volgende:
Ik ga binnenkort dan eindelijk op kamers in Amsterdam om dichter bij mijn studie te wonen maar ik ben doodsbang ik geen leuke mensen leer kennen, zoals ik ze hier ken. Ik bedoel, iedereen zal toch al zo zijn eigen vaste vriendengroepen hebben. Mensen hebben toch gelijk door dat je (enigzins) alleen bent. Toch ga ik er gewoon voor. Open houding, een beetje moed en er op uit trekken. Zo ga ik het denk ik maar aanpakken.
Lef krijg je pas nadat je iets hebt gedaan waar je bang voor wasquote:
Dit, lef is doorgaans geen aangeboren karaktertrek, dan is het gewoon een gebrek aan denken aan gevolgen. Lef is iets wat je krijgt door je grenzen te verleggen en het gewoon DOEN van dingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:50 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Lef krijg je pas nadat je iets hebt gedaan waar je bang voor was
Wat voor stap zou jij dan in je leven willen nemen, en waarom neem je die niet?quote:
Dat laatste klopt. Het ligt niet aan mij. Het ligt aan het feit dat ik een vrouw ben idd. Want ze doen het ook bij andere vrouwen (dat nakijken nafluiten en naroepen gedrag).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:33 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Ik kom niet zo heel vaak meer in Den Haag, qua uitgaan. De meeste mensen hier zijn of jonger (<20) of ouder (>30) dan ik. Je hebt hier niet echt studenten, wat wel jammer is. Maar in het algemeen vind ik grote steden veel fijner, vanwege de diversiteit.
Ik heb overigens geen last van opdringerige mannen, maar ik ben zelf dan ook een man. Het ligt ws niet aan jou, maar wel aan het feit dat je een vrouw bent.
Iets=geen idee. Ik weet nooit wat een man van me moet als hij me van top tot teen nakijkt, me nafluit/roept. Wat denk jij?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:37 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Het is denk ik vooral een verbeelding of je denkt te zwart-wit. Wat bedoel je ook met "iets"?. In bijna oneindig veel gevallen zul je ook contact hebben met mensen die helemaal niets moeten of willen. Net zoals jij niets van hen moet.
onzekerheid.. en ergens het niet willen misschien. Dat terwijl ik nu juist in een situatie zit waarin ik niets heb. Ben nu 31, woon mijn hele leven ali in dit dorp, en heb 0 vrienden (dit vind ik het ergst), kan geen contact maken met mensen, geen werk, algeheel gevoel van hopeloosheid. Wel geprobeerd te veranderen maar niet zo radicaal als jullie. Ik zou gewoon iemand anders willen zijn eigenlijk.. in dit leven lukt het niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:52 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit, lef is doorgaans geen aangeboren karaktertrek, dan is het gewoon een gebrek aan denken aan gevolgen. Lef is iets wat je krijgt door je grenzen te verleggen en het gewoon DOEN van dingen.
[..]
Wat voor stap zou jij dan in je leven willen nemen, en waarom neem je die niet?
Wat dacht je van het gewoon proberen? Verhuis, ga naar een sportclub etc. schaken psychologische hulp in indien je hier behoefte aan hebt en bouw het gewoon rustig op?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:01 schreef Symn het volgende:
[..]
onzekerheid.. en ergens het niet willen misschien. Dat terwijl ik nu juist in een situatie zit waarin ik niets heb. Ben nu 31, woon mijn hele leven ali in dit dorp, en heb 0 vrienden (dit vind ik het ergst), kan geen contact maken met mensen, geen werk, algeheel gevoel van hopeloosheid. Wel geprobeerd te veranderen maar niet zo radicaal als jullie. Ik zou gewoon iemand anders willen zijn eigenlijk.. in dit leven lukt het niet.
Nou, in dat geval.quote:
Thnx!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Succes!!!!! Ik duim voor je!
quote:Op zondag 30 januari 2011 00:01 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik voel me herboren na het verlaten van mijn oude levensstijl.
Heb na een tijd van alleen maar negativiteit het land verlaten. Ben circa anderhalf jaar gaan rondreizen door Azië, heb mezelf gevonden, alles gedaan wat ik altijd al wou doen.
Vervolgens heb ik ontzettend veel gelezen, en lees nog steeds veel over het leven, de mens, religie, etc.
Ik heb alles op een rijtje gezet en werk nu naar doelen toe die ik wil bereiken, ben zeer gedisciplineerd, sta elke ochtend vroeg op en verruim mijn leven met de dag.
Ik heb er meer respect voor als iemand z'n (zware) problemen oplost (uit z'n verleden, zoals mijn moeder) dan verdringen en wegrennen en denken dat je opnieuw begint.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hm... Zou best kunnen. Maar dat moet iemand er niet van weerhouden om te kiezen wat goed is voor diegene.
Mijn oude omgeving heeft mij psychisch ziek gemaakt. Niet iedereen is schuldig natuurlijk, maar ik wil ook niet herinnerd worden aan mijn klote periode (op mensen die hebben bewezen ECHTE vrienden te zijn na, omdat ik me gewoon goed bij ze voel).
Ik zie mezelf binnenkort ook definitief van FOK verdwijnen om alles volledig achter me te laten. Een wereld waarin niemand iets weet over mij staat op mij te wachten. Al mijn topics verdwijnen wel tussen biljarden anderen met soortgelijke problemenWie gaat er nou iets achter mij zoeken als ze mijn nieuwe ik meemaken?
Het gaat niet om respect, maar om wat je jezelf aandoet en aan laat doen en niet verwerkt.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:30 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon giftig, hebben geen toegevoegde waarde of andere redenen waardoor ze niet bij je passen en niet in je leven te hoeven. Ik had dat gehad. Hun respect hoef ik dan ook nietMijn ''rugzakje'' omvat alle narigheid afkomstig van die wereld. Sommige mensen die niet direct aandeel hebben gehad hierin, heb ik verlaten omdat ik toch niet genoeg met ze had om vriendschappen te koesteren.
Dat is niet echt een heel nieuw leven starten, he.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:52 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb het heel goed verwerkt. In die omgeving lukte het niet. Het uit de cirkel (omgeving) stappen is blijkbaar wat ik nodig had.
Wacht maar tot je verleden komt bovendrijven.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:55 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Voor mij heeft het goed uitgepakt. In een nieuwe omgeving met nieuwe mensen mijn eigen opvattingen, ideeen, keuzes, toekomst hebben, dan die van anderen. Ik ben nog nooit zo mezelf geweest en mijn nieuwe omgeving laat het toe. In mijn vorige omgevingen werkt iedereen me alleen maar tegen
Hm, hoe erg was het/hoe erg heb je je schepen verbrand?quote:Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Is al deels gebeurdIk ben overduidelijk veranderd. Het was irritant, maar maakte me niet van slag. Ik bepaal hoe ik me erbij voel.
Ik hecht geen waarde meer aan mijn vorige wereld incl. de mensen die eraan deel uitmaakten. Dat maakt het verschil
Dus, je rugzakje is nog steeds niet leeg. Dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hoe erg? Niets is niet/beetje/heel erg. Alles is perceptie, niets is realiteit. Ik sta er gewoon boven en ga niemand verantwoording afleggenZelfs niet aan mijn toekomstige vriendje. Het enige wat hij mag weten is dat ik een pijnlijke ervaring heb, afkomstig van mijn ex die mijn eerste was. De rest hou ik voor me, omdat het te pijnlijk is en ik het wil vergeten. Zo lieg ik niet
Mensen buiten hem ga ik dat zelfs niet vertellen. Gaat ze helemaal niets aan.
Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb mijn tekst al veranderd voordat je iets postte. Nadat ik het nalas dacht ik, wat voor een drama is dit? Ik moet er gewoon geen gewicht aan koppelen idd. Alles is perceptie
Dat laatste klopt ook. Als mensen iets weten, zonder dat ze mij om bevestiging vragen zullen idd afstand houden van mij. Dat maakt mij ook niet veel uit. Zulke mensen WIL ik geen eens (meer) in mijn leven.
Oh, en hoe moet dat gebeuren?quote:Op zondag 30 januari 2011 20:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.
Dat zie je wel. de psyche is tof.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:33 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Oh, en hoe moet dat gebeuren?
Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Kijk - je hoeft voor jezelf niet zo'n regeltjes te maken - leef gewoon je leven.
Je hebt zelf ervaren dat je soms beslissingen moet nemen die veel meer energie kosten en pijn doen dan in een situatie blijven vastzitten. Onthou dit - je hebt heel vaak veel meer ballen nodig dan visie.
Voor de rest ben je nu bezig aan een herstelproces en dat zal nog jaren duren. Probeer dat gewoon te combineren met zo'n normaal mogelijk leven te leiden. Misschien kom je wel vlugger dan je denkt de persoon tegen die je op heel korte tijd kan fixen...
Zo bekijk ik mijzelf toch...
Als je alleen maar bent gevlucht vanwege sex is het helemaal erg.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:35 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Voorspel je dat ik ga huilen, omdat mensen erachter komen omdat ik heb geneukt? Wat heb ik te verliezen? Wie bepaalt mijn waarde? Behalve ik?
Er zijn toch altijd personen bij wie je je geweldig voelt? Sommige noemen 'm 'de ware', of een goeie vriend of vriendin, of...quote:Op zondag 30 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.
Herstel is evenredig aan een goed gevoel over jezelf. Zolang ik invester in mezelf; kortom lief ben tegenover mezelf zal het alleen maar sneller gaan. Onvoorwaardelijke zelfliefde resulteert in een hoge eigenwaarde en zo onafhankelijkheid op alle gebieden, waaronder emotionele bijv.
De persoon tegen komen? Op wie doel je?
Ik zou zeggen succes!quote:Op maandag 31 januari 2011 13:00 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Update!
Ik ben net terug van school... en alles gaat perfect! Ik heb lang niet zo lekker in mijn vel gezeten. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo goed gevoeld! Vroeger voelde ik me goed, maar was ik ontwetend. Recent was ik wijs, maar had ik issues verbonden aan mijn ervaringen. Nu ben ik ervaren, zelfbewust en zit ik lekker in mijn vel! Ik maak net zo snel contact als ooit. Alleen dan met de juiste mensen op de juiste manier. Iets wat ik vroeger aanrommelde.
Wat betreft mijn studieachterstand voel ik me niet naar, want er zijn nog oudere studenten dan ik. Niemand maakt er een big deal van. Alles draait om de leuke omgang. De ''algemene kennis''... wat aan mij ontbreekt op sommige gebieden, daar wordt geen eens over gepraat. Geschiedenis, politiek en economische onderwerpen leer ik met de tijd wel. Ik heb genoeg in me om een gelijkwaardig gesprekspartner te zijn voor iedereen. Ik heb mezelf duidelijk overschat
Wat betreft verleden e.d. De meeste mensen vragen inderdaad waar ik woon, wat ik hiervoor heb gedaan. Ik zeg simpel dat ik mijn MBO een paar jaar terug heb afgemaakt, maar door mijn gebrekkige Engels een tijdje ben gaan werken hier en daar. Ook dat ik daarvoor een tijdje in Engeland heb gewoond. Dan vragen ze waarom ik niet ben gaan studeren in mijn huidige woonplaats. Ik zei dat ik te laat was, omdat ik met verhuizing e.d. zat. Dat ik oorspronkelijk uit een dorp kom zeg ik dan ook dmv een grap dat er veel koeien, schapen e.d. zijn. Dit een beetje mijn standaard verhaaltje waar niet wat achter zoekt/zal zoeken. En dan vraag je lekker terug![]()
Wat betreft relaties begint niemand er over. Misschien verwacht ik een vraag als ''Heb je een vriend?''. ''Nee''. ''Wel gehad?'' ''Ja tuurlijk''. ''Waarom ging het uit?'' ''Het klikte niet op lang termijn, verschillende factoren, lang saai verhaal''. Ook wel duidelijk.
Nu denken jullie vast ''Ga je alles instuderen?''. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt om ALLES tegen IEDEREEN te delen. Dat moet echt stoppen, dus leer ik mezelf aan om dmv zulke kant-en-klare antwoorden het oppervlakkig en vaag te houden. Ik verwacht niet dat iemand toch irritant gaat door lopen vragen. ''Vind je iemand leuk?'' ''Nee, ik ben er ook niet zo mee bezig. Ik heb andere prioriteiten en ik zie wel wat op mijn pad komt dat me raakt''. Verder zal ik wel gewoon delen wat mijn hobbies/passies/bezigheden zijn. Ik ga daar niet mysterieus over doen. Dat is ook niet mijn ding. Mijn gedachten/meningen delen zorgt voor verbanden. Nu ga ik er niet obsessief mee bezig zijn, maar als puntje bij paaltje komt laat ik wel wat los zeg maar.
Anyway, een goed indruk gemaakt. Mijn huidige attitude heeft zich nu al vertaald in mensen om me heen op een positieve manier. Ik liep met een klasgenootje terug en pakte later de trein terug naar huis.
Vanavond......... ga ik wel trainenIk laat het gewoon op me afkomen. Positief/negatief. Ik zit lekker in mijn vel. Als het niets gaat worden sluit ik het af in mijn hoofd. Als er een kans in zit, laat ik het op een natuurlijke wijze groeien, als hij meewerkt natuurlijk. Ik heb mijn part gedaan. Het is volgens mij ook geen verkeerd moment om aan iets nieuws te beginnen. Mijn angsten zijn niet helemaal terecht. Hij is mijn ex(en) niet, ik ben mijn oude ik niet, de situatie is anders nu. Daarom is het niet gedoemd te mislukken. Wellicht zit er zelfs een kans in dat ik ga groeien. Iets wat ik buiten hem ook doe. Ik heb gewoon zware relaties gehad, omdat de personen met wie ik was emotioneel zwaar waren. Op een geven moment was mijn eigen psyche me ook te zwaar, bovenop de personen die ik aantrok die emotioneel nog zwaarder waren... beetje ingewikkeld uitgelegd, maar jullie snappen me vast wel. Ik heb mijn rugzak ontleed, vrede mee gesloten en ben nu constructief bezig. Op elk gebied
Dat kan ik ook mét hem doen. Nu wel. En als het niet wederzijds is, ik heb mijn draai terug. Daar leg ik sowieso mijn focus nu op. Ik heb daar wél invloed op. Relaties worden gemanaged door 2 personen, dus ik heb beperkte macht op het resultaat. Ik doe mijn deel. Hij de zijne... óf niet
Net maar wat hij verwacht van een partner/relatie. Ik kan niet meer bieden dat ik heb. En wat ik te bieden heb ik genoeg. Het klikt of niet. Als de klik ontbreekt van zijn kant is het jammer voor mij, maar niet het einde van de wereld. Ik wil met iemand zijn die mij ook wilt. Duuh, hoe kan je anders een relatie hebben
Bedankt voor het lezen
Als ik dit lees zie ik TS voor me. Constant kleppend teggen alles en iedereen. Niet naar anderen vragen maar alleen over zichzelf pratend terwijl klasgenoten met rollende ogen naar elkaar kijken...quote:Op maandag 31 januari 2011 14:40 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Dat heb ik ook gedaan. Na een reeks aan mislukkingen heb ik me idd afgevraagd waar het écht aan lag. De confrontatie was HEEL frustrerend, maar het was wel een bevrijding geweest voor me. Ik neem de verantwoordelijkheid van alles nu op me. Eerder legde ik de touwtjes bij anderen wat resulteerde in slachtofferrol gedrag. Ik ben me daar echt bewust van nu. Het kostte gewoon veel tijd en tegenslagen om dit te realiseren. Achteraf gezien is het ook vooral gemakzucht geweest, omdat het natuurlijk makkelijker is van anderen het e.e.a. te verlangen. Hoef je zelf niets meer te doen. Als ze je teleurstellen, kan je hen de schuld wijzen. Nu heb ik de touwtjes in mijn eigen handen genomen. Ergens is het zwaar, maar het is veel fijner om de controle in eigen handen te hebben. Andersom krijg je gewankel en dat heb ik al meegemaakt. Is niet echt leukNiet voor jezelf, maar ook niet voor anderen. Het stoot enorm af, terwijl wij sociale dieren zijn en anderen nodig hebben om te overleven. Van vriendschappen tot relaties, werken en studeren. Een hoog eigenwaarde is een pré om te overleven. Die heb je alleen als je de verantwoordelijkheid op je neemt. Dat doe ik nu
Het is... uitdagend!
En het verleden haalt je altijd ooit in...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:51 schreef StringsOfLife het volgende:
Je karakter ligt voor het overgrote deel al lang vast en dat is ook vrijwel onveranderbaar. Je kunt met bepaalde mensen en gewoontes breken en 200 kilometer verderop gaan wonen, maar een 'nieuwe ik' zal zeker niet ontstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |