abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92004694
Zijn er leden onder jullie die helemaal opnieuw zijn begonnen - na het verbranden van oude schepen?

Denk aan: (Nieuwe) woonplaats/studie/werk/sociale kring/image/liefde

Hoe voelden jullie je erbij? Hoe was jullie zelfvertrouwen? Ik voel me SUPER leeg, onzeker en bang (voor wat komen gaat). Ik heb soort van een vrede gesloten met alles ervoor en probeer toekomstgericht te zijn, hoe moeilijk dan ook. Met mijn nieuwe ik wil ik het maken. Ik ben zo gewend geraakt aan mijn (onbewuste) slachtofferrol attitude. Nu is het tijd voor aanpak. Maar it's daaamnnn scary :'(

Graag lees ik jullie verhalen en ervaringen!
pi_92004986
Als doorgaan met je huidige leven geen optie is, kan een nieuw leven alleen maar beter worden.
Welke opstartproblemen (die je met je huidige leven ook al had, maar vergeten bent) je ook gaat tegen komen. Ik ben er blij mee. Ik ben weer wie ik wil zijn, niet degene die ik moest zijn ondanks alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door IBAZ op 29-01-2011 15:52:14 ]
pi_92005108
Ik heb soort van een metamorfose gehad na een opsomming van allemaal narigheid. Mijn kijk op mezelf, het leven, mensen, relaties, doelen e.d. zijn zoooo veranderd. En dat zal niet zo blijven, omdat ik voor het eerst het hef in eigen handen ga nemen. Brrrrrrrrr...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:15:03 #4
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_92005520
Ik ben geëmigreerd, van de grote stad inNederland naar een gehucht in de bergen.
Beste beslissing ooit.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_92005683
Emigreren! :)

Ik vind het op zich prima hier in Nederland (zeker ook qua mensen), alleen ik weet en voel dat ik hier niet mijn toekomst ga hebben, het totaalplaatje mist. Alles wat ik nu zo doe is naar m'n werk gaan, overigens erg leuke collega's, maar ik merk dat ik er niet verder mee kom. Thuis zit ik ook alleen maar te skypen en te chatten met buitenlandse contacten.
pi_92005875
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef KarinJ. het volgende:
Ik ben geëmigreerd, van de grote stad inNederland naar een gehucht in de bergen.
Beste beslissing ooit.
Toevallig ook bij Bergen? :D
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:25:54 #7
230788 n8n
Pragmatisch
pi_92006092
Angst is een slechte raadgever.

Ik ben al zo'n 20 keer verhuisd in mijn jeugd, wat grote invloed heeft gehad op mijn ontwikkeling. Dat is dusver gemiddeld 1 keer per jaar ;(
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_92006140
Is emigreren dan de oplossing om uit je (eigen) patronen te ontsnappen?

Begrijp het niet verkeerd; het kan zijn dat je een bepaalde cultuur/mentaliteit opzoekt omdat je je daar prettig bij voelt. Het kan zeker helpen.

Maar je zal daar ook niet aan iets van een dagelijkse "sleur" ontkomen, emigreren is geen vakantie! En bepaalde onhebbelijkheden waar je last van hebt zullen ook niet zonder meer verdwijnen, je bent dan allen je oude zelf in een nieuwe omgeving.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:26:47 #9
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_92006149
Herkenbaar TS, ik heb het 5 jaar geleden gedaan. Wel keerde ik in mijn woonplaats terug en dat was allemaal wel vertrouwd, maar inhoudelijk is alles 180 graden gedraaid. Zelf de touwtjes in handen nemen en sturing geven aan dingen, nieuwe baan, ander huis, andere levensstijl, het weer alleen wonen, noem het maar op. In het begin stressvol, maar als je nadenkt over dingen en je ziet dat het ook wel gaat lopen zoals je wilt, dan wordt het leuk! Succes in ieder geval, het gaat allemaal goed komen :)
pi_92006378
Mijn verhaal in het kort
Vroeger ooit eens gezegd mocht ik voor de laatste keer in me leven verhuizen dan is het naar een dorp.
Maar nooit geweten dat dat zo snel al zou gebeuren.
Na een periode van 4 weken in een hel gebivakeert te hebben moest ik met spoed verhuizen.
Het moest gewoon voor het uit de hand liep.
En als of de duivel er mee speelde kwam ik terecht bij een huisje 13 km buiten de stad.
Twijfel ,maar toch gezegd maak een nieuwe start.
Heb echt alles achtergelaten alle kennissen vrienden fam enz.
Eerste weken waren moeilijk niemand die ik kende en de rust en stilte.
1 kameraad die komt af en toe nog even en 1 goede vriendin.
Voor de rest alles moet opnieuw.
Heb me draai nu gevonden op de dagbesteding goede collega,s en een goede sfeer.
In het dorp geaccepteerd
En alles is gewend nu
De lange reistijden ,geen drukte ,en de mensen .
Ik ben nu al bijna 2 maanden niet in de stad meer geweest en het bevalt me goed en heb er ook geen behoefte aan.
Ook gewoon heerlijk je bouwt alles opnieuw op ,je bent lekker anoniem ,want niemant kent je verders.
Ik had het eerder moeten doen
pi_92006438
Ja, vooral op sociaal gebied. Ouwe vriendengroep verloren en op zoek gegaan naar nieuw sociaal contact. Lukt wel aardig hoor, maar kost(te) wel veel energie.
pi_92006611
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:26 schreef HeetBoven het volgende:
Herkenbaar TS, ik heb het 5 jaar geleden gedaan. Wel keerde ik in mijn woonplaats terug en dat was allemaal wel vertrouwd, maar inhoudelijk is alles 180 graden gedraaid. Zelf de touwtjes in handen nemen en sturing geven aan dingen, nieuwe baan, ander huis, andere levensstijl, het weer alleen wonen, noem het maar op. In het begin stressvol, maar als je nadenkt over dingen en je ziet dat het ook wel gaat lopen zoals je wilt, dan wordt het leuk! Succes in ieder geval, het gaat allemaal goed komen :)
Is een relatie aanknopen in zo'n situatie verstandig? Vanwege de grote ''metamorfose''... Bij mij is het niet alleen opnieuw beginnen. Het is ook het opnieuw beginnen als een ander persoon. Dat maakt het nog ingewikkelder voor in het begin (met wie wil omgaan, wie past bij mij, hoe ga ik mijn tijd indelen).

Naar het stemmetje in mezelf luisterende moet ik wachten totdat alles op z'n plek is gevallen. Hoe ga je om met verleidingen die je in zo'n situatie beter niet kunt hebben? Ik ben bang voor reboundrelaties, omdat dit alles kutgevoelens met zich meebrengt :') Ik vind dat ik er zelf uit moet komen... alleen dus en daarna met een stevige basis weer risico's nemen in de liefde.
pi_92006777
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:30 schreef asfalthooligan het volgende:
Mijn verhaal in het kort
Vroeger ooit eens gezegd mocht ik voor de laatste keer in me leven verhuizen dan is het naar een dorp.
Maar nooit geweten dat dat zo snel al zou gebeuren.
Na een periode van 4 weken in een hel gebivakeert te hebben moest ik met spoed verhuizen.
Het moest gewoon voor het uit de hand liep.
En als of de duivel er mee speelde kwam ik terecht bij een huisje 13 km buiten de stad.
Twijfel ,maar toch gezegd maak een nieuwe start.
Heb echt alles achtergelaten alle kennissen vrienden fam enz.
Eerste weken waren moeilijk niemand die ik kende en de rust en stilte.
1 kameraad die komt af en toe nog even en 1 goede vriendin.
Voor de rest alles moet opnieuw.
Heb me draai nu gevonden op de dagbesteding goede collega,s en een goede sfeer.
In het dorp geaccepteerd
En alles is gewend nu
De lange reistijden ,geen drukte ,en de mensen .
Ik ben nu al bijna 2 maanden niet in de stad meer geweest en het bevalt me goed en heb er ook geen behoefte aan.
Ook gewoon heerlijk je bouwt alles opnieuw op ,je bent lekker anoniem ,want niemant kent je verders.
Ik had het eerder moeten doen
Dat anoniem zijn is ZOOO fijn. Niemand weet hoe je vroeger was, waardoor je met een schone lei kan beginnen :) Niemand confronteert je immers ergens mee. Wel heb je altijd nieuwsgierige mensen die vragen stellen. Ik weet soms niet hoe ik daar mee moet omgaan. Ik zeg dan vaagjes ''Oh, ik heb andere dingen gedaan.. Wat studies uitgeprobeerd, gewerkt. Ik weet nu wat ik wil.''
pi_92006994
Sinds ik geen MSN meer gebruik voel ik me als een herboren mens.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:41:26 #15
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92007041
Soms verlang ik daar inderdaad wel naar. Even terugkruipen in moeders kut om vervolgens weer een herstart te maken, maar als je in reïncarnatie gelooft kun je ook zelfmoord overwegen.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:44:46 #16
246112 nopes
e-mail staat in profiel
pi_92007303
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Dat anoniem zijn is ZOOO fijn. Niemand weet hoe je vroeger was, waardoor je met een schone lei kan beginnen :) Niemand confronteert je immers ergens mee. Wel heb je altijd nieuwsgierige mensen die vragen stellen. Ik weet soms niet hoe ik daar mee moet omgaan. Ik zeg dan vaagjes ''Oh, ik heb andere dingen gedaan.. Wat studies uitgeprobeerd, gewerkt. Ik weet nu wat ik wil.''
Zeer knap van je als je het doet.
Wat ik me afvraag is, hoe heb je je nieuwe woonplaats uitgekozen?, Je hebt er immers geen enkele binding mee neem ik aan?
Zelf vindt ik het moeilijk om "zomaar" ergens heen te gaan.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:46:12 #17
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_92007395
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:34 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Is een relatie aanknopen in zo'n situatie verstandig? Vanwege de grote ''metamorfose''... Bij mij is het niet alleen opnieuw beginnen. Het is ook het opnieuw beginnen als een ander persoon. Dat maakt het nog ingewikkelder voor in het begin (met wie wil omgaan, wie past bij mij, hoe ga ik mijn tijd indelen).

Naar het stemmetje in mezelf luisterende moet ik wachten totdat alles op z'n plek is gevallen. Hoe ga je om met verleidingen die je in zo'n situatie beter niet kunt hebben? Ik ben bang voor reboundrelaties, omdat dit alles kutgevoelens met zich meebrengt :') Ik vind dat ik er zelf uit moet komen... alleen dus en daarna met een stevige basis weer risico's nemen in de liefde.
Belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt uiteindelijk, dus ga op je gevoel af en vraag je per keer af of je er aan toe bent. Blijf kritisch op de situatie en sja, klinkt afgezaagd, ga niet in 7 sloten tegelijk lopen ;-)
pi_92007740
Je karakter ligt voor het overgrote deel al lang vast en dat is ook vrijwel onveranderbaar. Je kunt met bepaalde mensen en gewoontes breken en 200 kilometer verderop gaan wonen, maar een 'nieuwe ik' zal zeker niet ontstaan.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:52:49 #19
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_92007819
Nee Linstrøm, niet bij Bergen, daar regent het me te veel. :)
Wij hadden een goed en leuk leven in Nederland. We zijn niet geëmigreerd om iets te ontvluchten.
Voor ons was het het avontuur dat lonkte.
We kende hier echt niemand. Spraken de taal een beetje en dat was het.
Nu een aantal jaren later zijn we opgenomen in het leven hier.
Rust,ruimte,stilte, natuur ( ja de echte) donker, leven naar het ritme van de natuur.
We hebben onze plek hier gevonden.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_92009717
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Wat studies uitgeprobeerd, gewerkt. Ik weet nu wat ik wil.
Mevrouw weet wat ze wil? Je bedoelt een nieuwe studie gaan doen en geen geld voor de studieboeken hebben?

Je weet inderdaad heel goed hoe je het wil hebben. Kennelijk verschilt dat nogal van de gemiddelde student *kuch*
pi_92010451
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:44 schreef nopes het volgende:

[..]

Zeer knap van je als je het doet.
Wat ik me afvraag is, hoe heb je je nieuwe woonplaats uitgekozen?, Je hebt er immers geen enkele binding mee neem ik aan?
Zelf vindt ik het moeilijk om "zomaar" ergens heen te gaan.
Ik woon er al enkele maanden. Helaas maakte ik een slechte start met me studie, omdat ik nog een hoop dingen te verwerken had. Dus mij studie doe ik een stad verderop. Ik heb nog geen echte leven opgebouwd hier. Met name, sociale contacten e.d. Omdat ik gewoon alleen dingen op een rij wou zetten voor mezelf. Anders geef je mensen al snel een labiele/onzekere indruk. Wou ik vermijden, omdat het toch tijdelijk zou zijn. De stormen zijn over... gelukkig :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:46 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt uiteindelijk, dus ga op je gevoel af en vraag je per keer af of je er aan toe bent. Blijf kritisch op de situatie en sja, klinkt afgezaagd, ga niet in 7 sloten tegelijk lopen ;-)
Het wordt idd weer eens tijd om op mijn vernieuwde/versterkte intuitie te vertrouwen. Door alle stormen is mijn intuitie overgevoelig geworden en gaat de alarm snel af. Wellicht gaat dat met de tijd wel over :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:51 schreef StringsOfLife het volgende:
Je karakter ligt voor het overgrote deel al lang vast en dat is ook vrijwel onveranderbaar. Je kunt met bepaalde mensen en gewoontes breken en 200 kilometer verderop gaan wonen, maar een 'nieuwe ik' zal zeker niet ontstaan.
Mwa, ik bedoelde het ook niet qua karakter, letterlijk. Meer mijn leefstijl, die ik nog een tijdje ben gaan aanhouden, en nu ga omkiepen. Dmv heel veel inzichten die ik hier heb opgedaan. Ik ga het sowieso doen, maar het is eng...
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Mevrouw weet wat ze wil? Je bedoelt een nieuwe studie gaan doen en geen geld voor de studieboeken hebben?

Je weet inderdaad heel goed hoe je het wil hebben. Kennelijk verschilt dat nogal van de gemiddelde student *kuch*
:')
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:07:42 #22
333481 Pijnstiller
3% gehandicapt
pi_92012848
Ik ben een soort van bezig om 'een nieuw leven op te starten'
Of eigenlijk te reanimeren.. ;)

Ik ben opgegroeid in Veenendaal. Goede jeugd gehad. Goede echte vrienden.
En toen, op mijn 13e, gingen mijn ouders ineens verhuizen naar Zeewolde.
The middle of nowhere zeg maar :)
Het was voor mij blijkbaar een lastige leeftijd. Je zit in het begin van je pubertijd en je komt op een nieuwe school terecht waar je totaal niemand kent.
Had er wel vrienden, maar dat waren uiteindelijk toch maar gewoon schoolvrienden.
En wat de meisjes betreft; daar was ik destijds ook 'gewoon vrienden' mee
Veel op mijn kamer achter de computer gezeten. Forums afsurfen enzo :9

Toen kwam de tijd dat ik moest gaan nadenken over de toekomst.
Had, en heb nog steeds geen idee wat ik nou echt wil(de) gaan doen.
Heb 3 verschillende opleidingen gedaan. Waarvan 2 met diploma's afgesloten en 1 met deel-diploma.
Daarna tijd volgemaakt met werken en hobbys (oa motor rijden)

Had mezelf beloofd dat wanneer het kon, ik meteen weer terug naar Veenendaal zou gaan.
Dus toen ik een baan had kon ik me inschrijven op huurwoningen. En na 4 jaar ingeschreven te staan kwam 3 maanden geleden eindelijk het telefoontje waar ik al zolang naar uit had zitten kijken.

Nu heb ik mijn eigen huisje in Veenendaal. Ben weer terug bij mijn echte vrienden.
Ben begonnen met hardlopen om weer een beetje in vorm te komen zodat ik straks weer met waterpolo kan beginnen.
Ben hard op zoek naar een nieuwe carriere. Ga weer uit. En ben weer op zoek naar girlfriend-material :9

Het leven is weer goed!

Soort van :') Ben nu nog herstellende van een bedrijfsongeval. Bovenste kootje van mijn linkerwijsvinger is 2 weken geleden geamputeerd nadat ik op mijn werk een ongeluk met een hogedruk verfpistool heb gehad.
Het gaat gelukkig de goede kant op en het herstel gaat sneller dan verwacht. En ze zorgen hier goed voor me :)
Don't follow the crowd!
pi_92013191
Ah, beterschap!

Leuk stukje trouwens :) Fijn om zulke verhalen te horen!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:33:33 #24
333481 Pijnstiller
3% gehandicapt
pi_92014475
Dank je!

Ik heb er ook een hoop van geleerd. Zo was ik 'vroeger' namelijk altijd bang voor het onbekende.
Als ik iets wou ondernemen gingen er dan eerst allerlei negatieve dingen door mijn hoofd.
Dingen die fout kunnen gaan. "Wat als dit gebeurd, wat als dat gebeurd.."
Nu heb ik mezelf aangeleerd om meer naar de leuke dingen te kijken.
Zoals dat ik weer terug bij mijn vrienden zou zijn. Weer terug thuis, etc
Hierdoor durf ik nu veel meer dingen en voel ik me ook beter.

Doelen stellen is ook goed. Je hebt dan iets om naar toe te leven en het voelt lekker als je dan uiteindelijk die doelen ook allemaal behaald.
Don't follow the crowd!
pi_92014721
Ik heb dat ook! Maakt je erg flexibel in het leven.

Kijk eens naar dit:

vrijdag 28 januari 2011 @ 22:56:44 #26
333481 Pijnstiller
3% gehandicapt
pi_92015939
Wat ontzettend herkenbaar

Lijkt me ook een leuke serie om te volgen trouwens. Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
En dat terwijl ik juist zo van dit soort amerikaans/canadese series ben
Don't follow the crowd!
pi_92016273
Het is idd geen bekende serie, maar de MEEST GEWELDIGE serie ever!!! Het verandert je kijk op ALLES wat je in je voordeel zal werken. De serie icm FOK hebben mij gewoon heel goed gedaan :) Ik ben veel ruimdenkender en sterker geworden.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 23:10:34 #28
333481 Pijnstiller
3% gehandicapt
pi_92016827
Ben blij voor je. Keep up the good work! ^O^
Don't follow the crowd!
pi_92017287
Thanks! Jij ook + kijkse O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 03:26:29 #30
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92028200
Ik heb me nooit lekker gevoeld in Nederland. Soms waren er periodes - in de juiste klas - dat ik het wel naar mijn zin had, maar ik voelde me nooit thuis, nooit begrepen. Ik ben toen op 17 jarige leeftijd vertrokken naar Japan.
Ik heb daar een jaar gezeten in een gastgezin, naar school gegaan en ben sterk veranderd. Bij terugkomst flinke ruzie gehad met sommige vrienden van vroeger (uit elkaar gegroeid), andere vrienden kan ik nog steeds altijd bij terrecht.
Vervolgens ben ik voor 4 jaar naar Wales vertrokken. Ik zit nu in mijn 3e jaar. Ik vind het verschrikkelijk hier, maar ik wil nog veel meer reizen.

Ik was vroeger echt honkvast, ik droomde ervan in mijn ouderlijke woning te sterven, nu weet ik niet hoe zeer ik weg wil blijven.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_92028304
Ik ben op mijn 15e zelfstandig in een andere stad gaan wonen. Dat was 1.

Nummer 2 was mijn toenmalige vriend en ons gezamenlijke koophuis te verlaten.

Van beiden geen spijt gehad. :)
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 03:59:19 #32
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_92028716
Op mn 22ste..gestopt met blowen en me gaan richten op fitness en school. Alle vrienden en zelfs merendeel van mn familie achtergelaten.

Binnenkort ga ik de volgende stap nemen.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  zaterdag 29 januari 2011 @ 05:31:42 #33
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_92029576
Ik ben hier ook al een tijdje mee bezig. 2011 moet het sowieso worden met het helemaal opnieuw beginnen. Tot nu toe (sinds vorig jaar al) heb ik al heel wat schepen verbrand. Ik heb bijna al mijn sociale schepen verbrand ('liefdesleven', IRL contacten, digitale contacten; er is niets meer van over en dat heb ik allemaal erg abrupt gedaan). Ik heb hoogstens vijf mensen in mijn achterhoofd met wie ik het contact weer echt wil oppakken, ooit. De rest is eerlijk gezegd zo vervangbaar als een plastic tas (dat ligt overigens aan mij, niet aan hen). Ik vind mijzelf van vroeger ook geen leuk persoon, althans niet representatief voor wie ik inmiddels ben geworden aan het worden ben, en die versie van mij blijft bestaan met oude contacten. Ik ben nu ook aan het werk (goed werk) en studeer niet meer. Misschien blijf ik wel autodidact, het gaat me prima af tot dusver.

Het is overigens wel moeilijker dan je wellicht zult denken, allemaal. Ik woon nog in dezelfde stad. Mijn familie woont daar ook. Op zich niets mis mee, daar heb ik ook nog gewoon contact mee, maar 'helemaal opnieuw beginnen' doe je dan natuurlijk niet. Daarbij kom je weleens bekenden tegen, en sommige oude vrienden proberen me nog weleens te bereiken, terwijl ik die contacten achter me gelaten heb. Je zou eigenlijk naar een andere stad moeten verhuizen, onder een andere naam (ik gebruik mijn achternaam niet meer online, alleen mijn voornamen), ander telefoonnummer, ander e-mailadres... het heeft nogal wat voeten in de aarde. Ik heb ook geen Hyves of Facebook meer, geen MSN, niets van dat alles.

Het voelt trouwens wel goed, vind ik. Maar ik hecht me sowieso niet echt aan mensen, dus voor mij zal het waarschijnlijk makkelijker zijn. Wat ik heel sterk merk is dat ik nu ècht vrij ben. Als ik nu naar de kroeg ga, ken ik er vaak niemand en dat vind ik heerlijk. No strings attached.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grunge. op 29-01-2011 05:37:35 ]
pi_92030208
Grunge...

Boeiend verhaal! :) Ook dat veranderen van nummer, mail e.d. komt me heel bekend voor. Ik heb een tijdje terug weer Facebook geopend en ''verborgen'', maar er zijn nog steeds mensen die via sommige goede contacten mij willen bereiken. Soms denk ik; ''Van wie ren ik weg?''. Maar ergens wil ik gewoon niet gevonden worden. Ik wil dat mijn vorige persoonlijkheid en de leefstyle die erbij hoort voorgoed verbrand is. Ik wil bijv. totaal niet over mijn verleden praten met mijn nieuwe contacten.

Ik ben wel heel sociaal aangelegd. MSN heb ik beperkt tot contacten met ''kwaliteit'' Die zijn op 2 handen te tellen. Daarbuiten wil ik het oppervlakkig houden. Is dit mysterieus of eerder vaag?
pi_92030295
Ik ben van een stad naar een gehucht verhuisd na mijn scheiding,nieuwe baan ,andere vrienden en financieel onafhankelijk. Alles bevalt prima en ik ben weer gelukkig!
Het heeft wel een aantal shitmaanden gekost. Opnieuw beginnen is een nare tijd maar het resultaat mag er wezen
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_92030302
Hou je nog contact met mensen uit je ''vorige leven''?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 09:16:15 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92030313
Ik. Alle schepen achter me verbrand. Nieuwe liefde, nieuw huis, nieuw land, nieuwe vrienden, nieuw beroep... Alles nieuw.
Heb me nooit zo bevrijd gevoeld als de eerste paar jaar na het opnieuw beginnen. Zou het zo een tweede keer doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_92030647
Ik heb mijn FB verwijderd. Mensen die behoren tot mijn verleden blijven me toevoegen (ondanks mijn verborgen account, via vrienden). Ik heb nu alleen mijn MSN met een mini lijst van mijn beste vrienden. Ik wil niet meer terug denken aan mijn verleden. Ik wil gewoon opnieuw beginnen en in het heden leven, toekomst gericht. Puur voor mijn eigen geestelijke gezondheid zeg maar.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 09:56:20 #39
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_92030739
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 08:56 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Grunge...

Boeiend verhaal! :) Ook dat veranderen van nummer, mail e.d. komt me heel bekend voor. Ik heb een tijdje terug weer Facebook geopend en ''verborgen'', maar er zijn nog steeds mensen die via sommige goede contacten mij willen bereiken. Soms denk ik; ''Van wie ren ik weg?''. Maar ergens wil ik gewoon niet gevonden worden. Ik wil dat mijn vorige persoonlijkheid en de leefstyle die erbij hoort voorgoed verbrand is. Ik wil bijv. totaal niet over mijn verleden praten met mijn nieuwe contacten.

Ik ben wel heel sociaal aangelegd. MSN heb ik beperkt tot contacten met ''kwaliteit'' Die zijn op 2 handen te tellen. Daarbuiten wil ik het oppervlakkig houden. Is dit mysterieus of eerder vaag?
Ik vind het eigenlijk een heel aparte ervaring om dit te lezen, want ik voelde me altijd 'de enige'. Zo drastisch allemaal. Ik kende niemand die dat ook gedaan had of ermee bezig is of was. Het is ook niet zonder slag of stoot gegaan; er zijn mensen erg boos op me geworden. Ik kreeg vorig jaar zeer onvriendelijke mails op een bepaald oud account, anoniem, bijvoorbeeld. Het zal ook wel erg kwetsend geweest zijn. Andere mensen denken dat je in een psychose bent beland of zoiets en dat ze je moeten redden, want alleen zijn kan toch niet goed zijn voor een mens? Terwijl het voor mij echt móest (en nog steeds, maar ik ben een hele tijd echt helemaal alleen geweest). Ik moest van alles: afvallen, geldzaken op orde krijgen (schulden), m'n gebit weer mooi laten maken, werk zoeken, op reis gaan, opruimen, schrijven, uit huis gaan.

Mijn hele leven tot dan toe voelde als een faal. Het zat me heel erg dwars. Ik werd daar heel kwaad van, mijn hele leven moest anders. Er overkwam me van alles; hele heftige dingen (waar ik dan gelukkig wel weer goed mee om kon gaan, maar toch, het was wel weer míj overkomen), maar ook van die dingen die heel veel stress op leverden en die ik toch echt zelf op me af had geroepen (klaplong, schulden). Mijn gedrag lokte allerlei problemen uit, zo leek het wel. Dat was ik zo zat. Ik zag mezelf altijd als 'een grote', iemand met talenten, iemand die niet één van de zovelen was. Ik zag mensen dingen bereiken die ik beter zou kunnen. Dat kon ik niet hebben. Maar goed, dan moest ik niet zo passief blijven... Waar was ik mee bezig? Ik vergooide m'n leven. Ik ben nog maar 21, nu kan het nog, nu ben ik nog jong en is er nog niet echt iets verloren.

Ik ben wel getraumatiseerd door het internet, moet ik zeggen. Een account op Facebook durf ik echt niet meer aan. Ik heb bijvoorbeeld ook Last.FM en die wil ik niet verwijderen, want daar staan al mijn geluisterde liedjes van jaren op. Maar ja, ik heb nu wel 23 ongeopende berichten. Die durf ik echt niet te openen. Van mijn mails wil ik het al helemaal niet weten, op oudere accounts. Hopelijk vergaan die :'). MSN heb ik niet meer op mijn nieuwe laptop geïnstalleerd, durf ik ook niet. Weet je, ik heb een andere laptop die stuk was en die heb ik nooit meer opgehaald. Ik heb nog tot volgende maand, want daarna is er een jaar voorbij. Maar die laptop is van voor ik mijn schepen verbrandde, dus weer: eng.

Ik praat wel over mijn verleden met nieuwe contacten. Ik vind dat altijd wel sterke verhalen of zo. Het voelt echt als een vorig leven, ik heb bij veel dingen geen gevoel meer. Soms is het bijna alsof ik over een ander vertel, en dat is eigenlijk ook zo.

Ik weet niet of dat mysterieus of vaag overkomt... Het is maar net wie je het zou vragen, denk ik? Ik vind het zelf heerlijk om een leuke avond met vreemde mensen te hebben. Diepe gesprekken, gezellig, handig, wat we dan ook doen, maar vervolgens hoef ik ze nooit meer te zien. Aan die mensen ben ik niets verschuldigd. Ik ben als ik behoefte heb aan gezelschap eerder geneigd iets met iemand van het internet af te spreken, die ik verder niet ken, dan met een bekende. Vind ik ook leuk, nieuwe mensen ontmoeten. Zo kan ik misschien een vriendengroep samenstellen die wel helemaal bij me past? Ik ben heel kieskeurig geworden in wie ik toelaat. Dat was ik al met relaties, maar niet zozeer met vrienden. Maar dat ben ik ook erg belangrijk gaan vinden en toen moest ik wel hard zijn om mezelf... te redden? Met al die mensen om me heen was dat echt niet gelukt.

Eigenlijk is het een positieve zelfmoord.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 09:57:15 #40
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_92030756
Ik probeer het al 7 jaar... M'n gedrag is veel beter geworden, maar m'n problemen alleen maar groter.
J. <3
  zaterdag 29 januari 2011 @ 09:58:15 #41
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_92030773
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 09:49 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb mijn FB verwijderd. Mensen die behoren tot mijn verleden blijven me toevoegen (ondanks mijn verborgen account, via vrienden). Ik heb nu alleen mijn MSN met een mini lijst van mijn beste vrienden. Ik wil niet meer terug denken aan mijn verleden. Ik wil gewoon opnieuw beginnen en in het heden leven, toekomst gericht. Puur voor mijn eigen geestelijke gezondheid zeg maar.
Goed zo. Dat is erg naar en ergens ook heel zielig; die mensen worden niet geaccepteerd en weten niet waarom :'). Ondertussen zit jij vast in de stress omdat ze maar blijven verschijnen.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 10:08:31 #42
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_92030921
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:02 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Het is idd geen bekende serie, maar de MEEST GEWELDIGE serie ever!!! Het verandert je kijk op ALLES wat je in je voordeel zal werken. De serie icm FOK hebben mij gewoon heel goed gedaan :) Ik ben veel ruimdenkender en sterker geworden.
Ik had seizoen één al een tijd op mijn laptop staan, heb naar aanleiding van dit topic aflevering één gekeken. I like where this is going, zulke dingen kunnen inderdaad zo inspirerend werken.
pi_92031367
Wooooooooow... het leek alsof ik mezelf las zojuist!

Ik weet niet precies wat jouw verhaal is, maar dit is zo'n beetje de mijne:

Onzeker over een periode met losbandig seks

Ik belandde gewoon in een sleur en ik wist dat het door mezelf kwam. Uit onmacht, omdat ik destijds niet genoeg inzichten/zelfkennis/mensenkennis/ervaring had om bepaalde situaties te voorkomen dan wel afstand van te nemen. Maar in die drijfzand, waar ik nachtenlang achter mijn laptop zat, overdags zat te slapen keek ik toe hoe mensen het e.e.a. bereikten. Hoe ze vooruitgang maakten. En ik maar wankelde. Toen praatte ik het van me af, maakte ik iedereen gek met 73894875 gesprekken. Alleen had ik een totaal verkeerde publiek. NIEMAND kon me redden, want we zaten totaal niet op dezelfde golflengte. Hier op FOK werd het een ander verhaal. Het is makkelijker om over seks en zonden te praten. Ik heb in het verleden vriendinnen verloren, puur omdat ik ze deelde dat ik geen maagd meer was :'). Na een lange ellendige periode van eenzaamheid heb ik patronen ingezien. Ik hoor gewoon niet thuis in de Oosterse cultuur. Ik weet niet hoe de andere culturen zijn, maar ik ren weg van alles wat conservatief is. Ik heb mijn grenzen nu wel bijgeschaafd. Ergens ben ik ook wel conservatief, maar met mate. Ik heb dingen gedaan waar ik spijt van heb, wil ik niet meer doen.

Periodes van mezelf afsluiten heb ik vaker gehad. Een paar keer per jaar. Ik wilde niet dat mensen mijn kwetsbaarheid zagen om achter me om te lachen of er misbruik van te maken. Ik draaide heel lang in cirkeltjes (sloot me af, dacht genezen te zijn, dook op, maakte dezelfde fouten en sloot me nog verder af etc). Eerder was ik bezig met symptomen bestrijding (het zat zijn van mezelf zielig vinden en mezelf te forceren blij te zijn) dat de wortel zelf aanpakken. Ik wist niet hoe.

De afgelopen maanden waren voor mij de meest confronterende maanden. Ik heb FOK dmv 3 nicks gebombardeerd (3, omdat ik wil voorkomen dat wanneer iemand ''erachter'' komt, niet alles kan linken aan elkaar). Ik kreeg veel feedback. Icm Being Erica kijken (wat me zooo goed heeft gedaan) en langs mijn maatschappelijke werkster gaan en 2x een studiecoach bezocht te hebben ben ik zo'n beetje rond. Tijd zal de resterende pijn laten afnemen. Maar het overheerst me niet meer zo erg als ooit.

Nu wil ik alleen niet weer helemaal in de spotlights staan. Wanneer ik iemand leer kennen, wil ik niet ''verder kletsen'' op FB of MSN. Ik zeg gewoon dat ik daar niet aan doe. Ik wil er goed uitzien, sociaal zijn, maar niet verdiepen. Mijn diepe relaties zijn nu wel bekend. Tenzij ik iemand echtttttt vertrouw, maar dat heeft tijd nodig. Achter de schermen wil ik ook gaan afvallen, schrijven, mezelf ontwikkelen dmv heel goed te zijn in mijn studie en mijn algemene kennis bij de schaven, zodat ik IRL ook meer te vertellen heb om maar leegtes op te vullen met mezelf. Iets wat ik ooit vaak deed. Wat ik heb meegemaakt en wat ik ervan heb geleerd en blablabla. Ik denk; als iemand iets écht heeft geleerd en verder is, moet diegene er niet meer over praten. Ik wil alleen mijn gedachten/meningen delen. Niet mijn ervaringen. Ik wil een keer mijn prive voorgoed verborgen houden, voor de verandering. Gewoon, dat mensen mijn zwaktes niet kennen. Mij niet helemaal kunnen doorgronden. Manipuleren (wat vroeger makkelijk was). Ik wil niet peilbaar zijn. Ik wil een keer vraagtekens achter laten bij mensen, dat elke keer wanneer ze me zien dat ze enthousiast raken en me beter willen leren kennen, maar nadat ik vertrokken ben ze beseffen me nog steeds niet echt kennen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 29-01-2011 10:44:13 ]
pi_92032546
Ik ben zelf ook helemaal opnieuw begonnen in een andere stad. Ik had een kutleven, dus het was niet zo moeilijk om te kiezen om helemaal opnieuw te beginnen. Ik had in m'n oude stad namelijk toch al niemand. De stap om op mezelf te gaan was toch wel eng omdat je niet weet wat er gaat gebeuren en omdat ik evengoed nog niet helemaal 'mezelf' was. Maar uiteindelijk heb ik het gedaan en kom ik het liefste nooit meer in m'n oude stad. Ik heb met helemaal niemand meer contact daar (behalve familie) en dat wil ik zo houden ook. Ik kom er het liefste nooit meer omdat ik er alleen maar nare herinneringen aan heb.

Het is nog steeds wel moeilijk hier af en toe, maar minder dan in het begin. De gevoelens die jij in je eerste stukje zegt te hebben, die had ik precies hetzelfde. Dus je bent echt niet de enigste. Ik probeerde het in iets positiefs om te zetten (als je ondanks je problemen toch die stap durft te maken, dan is dat iets om juist extra trots op te zijn, want doe het maar eens). En de gevoelens die je nu hebt, die zal je straks (vooral in het begin) ook nog ervaren. Dat is normaal. Maar als je die eerste stap gezet hebt, dan heb je al een heel groot gedeelte van je angst overwonnen. Ik ben uiteindelijk supertrots op mezelf dat ik dit heb gedaan. Een jaar geleden had ik dit absoluut niet gedurfd, maar nu wel.

En het zal je vanzelf gaan meezitten, dat gebeurde zelfs bij mij. Dat had ik nooit gedacht en verwacht. Ik heb nu een klein aantal vrienden die van mij weten waarom ik hier naartoe ben gegaan en dat het nog lang niet altijd makkelijk gaat. En daar gaan ze goed mee om, dus dat is heel erg fijn. Ik heb mazzel gehad dat ik deze mensen heb leren kennen.

En als ik mijn eigen leven eens als optimist en realist bekijk, dan kan het eigenlijk alleen nog maar beter met mij gaan. Ik had zo'n kutleven dat ik op een gegeven moment niet eens meer dieper kon zinken, dus nu kan ik alleen nog maar in een stijgende lijn zitten. Die stijgende lijn wordt af en toe onderbroken door een terugval(letje), maar omdat mijn herstel in kleine stapjes is gegaan en zal blijven gaan, kon ik ook maar kleine stapjes terugvallen. Dus wees niet bang dat het te langzaam gaat, want dat kan ook zijn voordeel hebben. Een grote stap verder, betekent ook een grote stap terug bij een terugval.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt :)
pi_92032888
Jazeker! Wat goed dat je lef hebt getoond... positieve verhalen zijn super motiverend. Dan voelt het iig niet alsof ik alleen ben :)

Alleen dat delen met anderen hoe het eerst was... dat wil ik niet. Ik wil met mijn verbeterde ik een entrance maken alsof ik nooit issues heb gehad. Wijze mensen zullen mijn wijsheden wel erkennen en vermoeden dat er een verhaal achter zit. Maar ik wil het mysterieus houden.

Simpel: 'Ik kom oorspronkelijk uit een dorp en heb de afgelopen jaren wat geexperimenteerd om uit te vissen wat nou bij me past.. en ben nu hier''. Klaar :s) Het is geen leugen... maar het deelt niet alles. Hoeft ook niet. Mijn eventuele werkgever (bijbaan) en mentor zal mijn CV wel zien, maar buiten dat wil ik gewoon niets loslaten en het houden bij ''A long boring story''.
pi_92033759
Ik begrijp inderdaad wel dat je het liever niet deelt met de mensen in je nieuwe leven. Ik was dat ook niet van plan, maar de mensen die het weten vertrouw ik en het is evengoed fijn om er over te praten. Ze stimuleren mij. Een van m'n vrienden heeft zelf ook problemen gehad en dat geeft wel een binding. We hebben elkaar allebei wat openheid gegeven. Als je zegt dat bij een nieuw leven geen oude problemen horen, dan is dat natuurlijk logisch :)
Ik ben ook een nieuw leven begonnen, maar ik ben mezelf dagelijks aan het confronteren met hoe het eerst was, juist om te kijken hoe ver ik het heb geschopt in mijn nieuwe leven. Als het kut gaat, dan heb ik vergelijkingsmateriaal nodig om mezelf weer op te peppen. Dan is het op zich wel makkelijk, dat terwijl je een nieuw leven hebt, je evengoed nog terug kunt kijken in het verleden :P

En dat ik het mijn vrienden heb verteld, komt ook omdat ik binnenkwam als een onzekere jongen (op school). Daarna is het een stuk beter gegaan en dat ziet natuurlijk iedereen. Dat heeft dan een reden. Bij jou zien ze iemand binnenkomen die al zelfverzekerd is, dan is het al heel anders.

Maar wel grappig eigenlijk dat ik kan terugkijken in mijn vorige leven :P Dan ben ik dus toch paranormaal ofzo :P Hoe oud ben je eigenlijk?
pi_92034477
Ook herkenbaar...

Was doodongelukkig bij mijn beste vrienden, heb het altijd ondergaan tot er een moment kwam waarop ik ben gebroken en een knop heb omgedraaid (was ook het meest ellendige moment uit mijn leven denk ik nu).

Ik zat toen aan de unif (dit ging best goed - had herexamens maar altijd geslaagd), maar had totaal geen zin meer om nog één dag verder te leven. Diezelfde vrijdag beslist van het anders te gaan doen, zaterdag naar jobadvertenties zitten kijken, zondag CV gestuurd, maandag gesolliciteerd en direct aangenomen.
Ik had niemand iets laten weten en ik voelde mij van 't ene moment op 't andere gelukkig. Ik denk dat 't vooral te maken had omdat ik plots wél dingen goed kon doen, in contact kwam met mensen die mij wel het gevoel gaven dat ze appreciëren wat ik deed.

Na een half jaar zag ik wel in dat ik misschien niet altijd zo gelukkig zou blijven aangezien mijn job nogal monotoon en on-interessant was, dus ben ik terug gaan studeren. Geen unif maar hogeschool, en een totaal andere richting. Even impulsief als stoppen met studeren, en eigenlijk een totaal achterlijk plan - ik had nooit exacte wetenschappen gehad en was er gewoon slecht in, dus ik ging chemie doen.
Ook geen moment spijt over gehad. Veel interessanter dan wat ik ervoor deed. Ik zit nu wel met mensen die veel jonger zijn als ik, maar ik vind ze allemaal geweldig. Heb wel vaak 't gevoel dat mijn slechte vrienden van vroeger betere vrienden waren om een of andere vage reden. Ik denk dat ik mijzelf dat wijsmaak omdat dat een grote periode geweest is. Ik zal wel nooit of te nooit teruggaan, uit principe, en uit schrik om terug te hervallen in ellende.

Qua contact - ik heb nagenoeg iedereen van die periode uit facebook verwijderd. Diegene die ik heb gelaten (om ze niet te kwetsen - hell, ze hebben mijn leven verknoeid (al die trauma's beïnvloeden mij heel stiekem nog altijd, maar hoe langer hoe minder)) nemen geen contact op omdat ze weten dat 't toch voorbij is.
Als ik ze tegenkom op straat/café dan doe ik meestal gewoon vriendelijk goeiedag maar meer ook niet, en als ze zelf al proberen te babbelen heb ik 't gevoel dat ik voor één keer de touwtjes in handen heb. Meestal stellen ze toch zo'n stomme en voor de hand liggende vragen dat 't meest normale antwoord impliceert dat ze heel erg ver van mij afstaan.
pi_92035176
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:11 schreef pennedop2 het volgende:
Ik begrijp inderdaad wel dat je het liever niet deelt met de mensen in je nieuwe leven. Ik was dat ook niet van plan, maar de mensen die het weten vertrouw ik en het is evengoed fijn om er over te praten. Ze stimuleren mij. Een van m'n vrienden heeft zelf ook problemen gehad en dat geeft wel een binding. We hebben elkaar allebei wat openheid gegeven. Als je zegt dat bij een nieuw leven geen oude problemen horen, dan is dat natuurlijk logisch :)
Ik ben ook een nieuw leven begonnen, maar ik ben mezelf dagelijks aan het confronteren met hoe het eerst was, juist om te kijken hoe ver ik het heb geschopt in mijn nieuwe leven. Als het kut gaat, dan heb ik vergelijkingsmateriaal nodig om mezelf weer op te peppen. Dan is het op zich wel makkelijk, dat terwijl je een nieuw leven hebt, je evengoed nog terug kunt kijken in het verleden :P

En dat ik het mijn vrienden heb verteld, komt ook omdat ik binnenkwam als een onzekere jongen (op school). Daarna is het een stuk beter gegaan en dat ziet natuurlijk iedereen. Dat heeft dan een reden. Bij jou zien ze iemand binnenkomen die al zelfverzekerd is, dan is het al heel anders.

Maar wel grappig eigenlijk dat ik kan terugkijken in mijn vorige leven :P Dan ben ik dus toch paranormaal ofzo :P Hoe oud ben je eigenlijk?
Je hebt helemaal gelijk. Mensen hoeven geen opgeloste en afgesloten problemen aan te horen. Who cares? Daarom hoef ik het zelfs niet te delen met mijn eventuele nieuwe vrienden. Alsof ik niets anders meer te praten heb :') Even vertellen hoe kut het ooit was. Ik kan dat oppeppen wel doen met mijn beste vrienden. Met de nieuwe ga ik dat niet doen :)

Ik ben blij voor je dat je veel vooruitgang hebt gemaakt trouwens ;) It ain't simple. Veel mensen blijven veeeeeel langer hangen in het moeras.

Ik ben 23. Jij?
pi_92036639
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:33 schreef tony_clifton- het volgende:
Ook herkenbaar...

Was doodongelukkig bij mijn beste vrienden, heb het altijd ondergaan tot er een moment kwam waarop ik ben gebroken en een knop heb omgedraaid (was ook het meest ellendige moment uit mijn leven denk ik nu).

Ik zat toen aan de unif (dit ging best goed - had herexamens maar altijd geslaagd), maar had totaal geen zin meer om nog één dag verder te leven. Diezelfde vrijdag beslist van het anders te gaan doen, zaterdag naar jobadvertenties zitten kijken, zondag CV gestuurd, maandag gesolliciteerd en direct aangenomen.
Ik had niemand iets laten weten en ik voelde mij van 't ene moment op 't andere gelukkig. Ik denk dat 't vooral te maken had omdat ik plots wél dingen goed kon doen, in contact kwam met mensen die mij wel het gevoel gaven dat ze appreciëren wat ik deed.

Na een half jaar zag ik wel in dat ik misschien niet altijd zo gelukkig zou blijven aangezien mijn job nogal monotoon en on-interessant was, dus ben ik terug gaan studeren. Geen unif maar hogeschool, en een totaal andere richting. Even impulsief als stoppen met studeren, en eigenlijk een totaal achterlijk plan - ik had nooit exacte wetenschappen gehad en was er gewoon slecht in, dus ik ging chemie doen.
Ook geen moment spijt over gehad. Veel interessanter dan wat ik ervoor deed. Ik zit nu wel met mensen die veel jonger zijn als ik, maar ik vind ze allemaal geweldig. Heb wel vaak 't gevoel dat mijn slechte vrienden van vroeger betere vrienden waren om een of andere vage reden. Ik denk dat ik mijzelf dat wijsmaak omdat dat een grote periode geweest is. Ik zal wel nooit of te nooit teruggaan, uit principe, en uit schrik om terug te hervallen in ellende.

Qua contact - ik heb nagenoeg iedereen van die periode uit facebook verwijderd. Diegene die ik heb gelaten (om ze niet te kwetsen - hell, ze hebben mijn leven verknoeid (al die trauma's beïnvloeden mij heel stiekem nog altijd, maar hoe langer hoe minder)) nemen geen contact op omdat ze weten dat 't toch voorbij is.
Als ik ze tegenkom op straat/café dan doe ik meestal gewoon vriendelijk goeiedag maar meer ook niet, en als ze zelf al proberen te babbelen heb ik 't gevoel dat ik voor één keer de touwtjes in handen heb. Meestal stellen ze toch zo'n stomme en voor de hand liggende vragen dat 't meest normale antwoord impliceert dat ze heel erg ver van mij afstaan.
Ook een bijzonder verhaal :) Dat stoppen met studeren, werken en studie weer hervatten heeft je vast nog vastberaden gemaakt. Heb daarom geen spijt van je keuzes. Op dat moment was het de juiste en het heeft je toch gevormd tot een persoon die je nu bent. Zo denk ik namelijk ook.

Ik wil alleen net als jij hebt gedaan, aan niemand delen wat ik nu heb besloten; met name, mijn studie opnieuw, voor een frisse start. Over een jaartje heb ik toch mijn P en ga ik naar de Uni. Wie boeit die overstap naar een andere Hogeschool dan nog...
pi_92036784
Las wat dingen nog
Mijn woonplek heb ik niet uitgekozen het heeft mij gekozen.
Ik zat in een noodsituatie en ineens stond deze woning op mp.
Huis was apart ingericht ,wat ik gewoon echt mooi vind een woning anders dan anders.
Dorp gaf mij bij aankomst al rust ,dus dat zat goed.
Eerste weken was wennen ,maar gelijk de winkel hier in en dorp verkend.
Voor ik de eerste contacten kreeg hier was ik 2 maanden verder.
Mijn verleden heb het er niet graag over.
Heb geen rare dingen gedaan ,maar er is gewoon veel verneukt voor mij.
De roddels die er zijn in de stad die ben ik nu kwijt.
Het onthaaste leven hier is gewoon super.
In het begin veel weggevlucht hier ,maar nu gewoon gewend aan het dorp.
Je voelt je eenzaam in het begin en als of iedereen je na kijkt.
Ben gelijk in contact met de buren gekomen ,gewoon heel sociaal.
Merk dat ik nu gewoon een ander mens ben.
En dat ik me goed aanpas hier.
De colega,s op me dagbesteding zijn gewoon super.
en ja baal soms wel eens dat je hier nu amper visite of vrienden heb ,maar dat komt wel weer eerst maar bijkomen.
2011 is een nieuwe start en wat er voor gebeurt is wil ik vergeten en er niet meer over hebben.
Ok je praat er soms nog wel over,maar dat kan niet bij iedereen ,want sommige geven er dan een eigen draai aan
pi_92046585
Ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gestudeerd, en dat voelde idd alsof ik begon met een nieuw leven. Het is bevrijdend om plotseling in een nieuwe stad terecht te komen waar je helemaal niemand kent. Op de een of andere manier was ik toen ontzettend gemotiveerd om alles voor elkaar te krijgen; vrienden, uitgaan, school, sporten, hobbies, reizen, enz. En ik heb in dat half jaar ook heel veel bereikt. Ik had toen ook heel veel vrienden, veel meer dan in NL, veel aandacht van meisjes en ik was altijd druk van van alles. Ook ging ik drie keer per week fitnessen, voetballen op badmington spelen met vrienden. En ik deed een taalcursus, vooral voor de lol.
Na die periode ben ik ook veel gemotiveerder en veel actiever om alles naar mijn hand te zetten. Nadat ik terugkwam heb ik bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen bij het bureau van Rem Koolhaas, wat ook een soort van droom was, iets waarvan ik dacht dat ik het misschien wel nooit zou bereiken.

Nu ben ik bezig met afstuderen in Delft en ik heb wel iets van de gedrevenheid van vorig jaar meegenomen, maar ik voel me hier veel minder gemotiveerd. Delft vind ik echt helemaal niets aan en ik kan dan ook niet wachten tot ik klaar ben en weer naar het buitenland kan om te gaan werken. Er is veel veranderd, ik ben veel socialer en ontspannener, maar ik voel ook een soort van terugval.

Dus ja, ik denk dat het opbouwen van een nieuw leven op een nieuwe plek heel bevrijden kan zijn en dat het ook heel belangrijk is om ergens heen te gaan waar je je goed voelt en waar je alle mogelijkheden hebt die je belangrijk vindt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_92047141
verwijderen uit facebook, msn, etc. :') dat noem ik niet opnieuw beginnen. :')
pi_92047329
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:38 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gestudeerd, en dat voelde idd alsof ik begon met een nieuw leven. Het is bevrijdend om plotseling in een nieuwe stad terecht te komen waar je helemaal niemand kent. Op de een of andere manier was ik toen ontzettend gemotiveerd om alles voor elkaar te krijgen; vrienden, uitgaan, school, sporten, hobbies, reizen, enz. En ik heb in dat half jaar ook heel veel bereikt. Ik had toen ook heel veel vrienden, veel meer dan in NL, veel aandacht van meisjes en ik was altijd druk van van alles. Ook ging ik drie keer per week fitnessen, voetballen op badmington spelen met vrienden. En ik deed een taalcursus, vooral voor de lol.
Na die periode ben ik ook veel gemotiveerder en veel actiever om alles naar mijn hand te zetten. Nadat ik terugkwam heb ik bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen bij het bureau van Rem Koolhaas, wat ook een soort van droom was, iets waarvan ik dacht dat ik het misschien wel nooit zou bereiken.

Nu ben ik bezig met afstuderen in Delft en ik heb wel iets van de gedrevenheid van vorig jaar meegenomen, maar ik voel me hier veel minder gemotiveerd. Delft vind ik echt helemaal niets aan en ik kan dan ook niet wachten tot ik klaar ben en weer naar het buitenland kan om te gaan werken. Er is veel veranderd, ik ben veel socialer en ontspannener, maar ik voel ook een soort van terugval.

Dus ja, ik denk dat het opbouwen van een nieuw leven op een nieuwe plek heel bevrijden kan zijn en dat het ook heel belangrijk is om ergens heen te gaan waar je je goed voelt en waar je alle mogelijkheden hebt die je belangrijk vindt.
Nice!

Wat maakte in het buitenland jou meer gedreven eigenlijk? Is het niet je eigen perceptie? Je eigen attitude.. wat heeft gezorgd voor een succesvolle en aangename periode?
pi_92047773
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:52 schreef dawg het volgende:
verwijderen uit facebook, msn, etc. :') dat noem ik niet opnieuw beginnen. :')
Is het je niet opgevallen dat niemand het hier heeft over enkel een nieuwe facebook aanmaken?

Mentaal is het een deel van de brug die je opblaast.

[ Bericht 7% gewijzigd door tony_clifton- op 29-01-2011 18:17:14 ]
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:46:11 #55
246112 nopes
e-mail staat in profiel
pi_92049006
Zeer inspirerende verhalen uw allen.

Waar ik persoonlijk vooral mee zit is het gevoel van dat ik "te laat" ben. Ik ben 24 jaar, veel van jullie lijken net even paar jaar eerder deze stap te hebben gezet. Helemaal opnieuw beginnen, ook qua "carrière", is dat onbegonnen werk?.

Graag nog meer inspiratie ;)
pi_92049110
Ik ben 23,5 :) De meeste jongeren krijgen later alsnog een ommekeer denk ik. Dat bewijst waarom er toch veel 30ers ''opnieuw'' beginnen...
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:54:34 #57
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_92049300
Klinkt erg goed allemaal!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_92049576
O+
pi_92049691
klopt ja ik was 32 toen ik overnieuw begon
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:53:56 #60
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92051576
Ik ben nu eigenlijk opnieuw aan het beginnen. Heb de afgelopen 2 jaar in Utrecht gestudeerd maar ben daar doodongelukkig geweest door meerdere factoren, vond mijn studie ook niet leuk en daar ben ik nu eindelijk mee gekapt. Woon nu weer bij mijn ouders, maar die zijn onderhand van het oosten naar het westen verhuisd, dus ik ken de hele omgeving niet hier. Ga in september aan een nieuwe studie beginnen in een nieuwe stad, vlakbij waar mijn ouders wonen. Ik heb eigenlijk het hele Utrecht-hoofdstuk afgesloten, nog wel contact met een paar mensen en kom er soms nog wel, maar het voelt wel verdomd goed om daar weg te zijn. Alsof er een blok beton van me af viel! Ook heb ik van het oosten afscheid genomen, waar ik ben opgegroeid en 15 jaar lang heb gewoond. Kom gelukkig nog eens in de zoveel tijd bij vrienden over de vloer, maar verder heb ik er niks meer te zoeken. Deed eerst wel pijn om niet meer in je vertrouwde omgeving te zijn, maar ik weet nu dat mijn toekomst in de randstad ligt. Daarom: per september een nieuwe studie, een nieuwe sociale kring, kortom een nieuwe start :)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:07:26 #61
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_92052145
Interessant topic, had niet verwacht dat het bij zoveel mensen leeft, aan de uitgebreide persoonlijke reacties te zien!
Om er eens wat algemeenheden en trivialiteiten in te gooien, voor wat betreft de onzekerheid en de angst: :+

Je gaat van een bekende situatie, zoals je tot nu toe je leven hebt geleefd, naar een onbekende situatie: het leven zoals je het vanaf nu voor ogen hebt. Wat je dus eigenlijk doet, is uit je comfort zone gaan, en het onbekende tegenmoet, wat dus logischerwijs onzekerheid met zich meebrengt en daarmee gevoelens van angst. Dat is heel natuurlijk en normaal.

Dit is ook de reden waarom je bijvoorbeeld vaak mensen ziet die héle lange tijd in een slechte relatie zijn blijven zitten: liever blijven ze in een nare, maar tenminste bekende situatie dan het onbekende tegenmoet te gaan, ook al weten ze dat het in ieder geval nooit slechter kan worden. Klinkt behoorlijk debiel als je erover nadenkt, maar het is wel zo.

Je moet voor ogen houden wat je doel is denk ik, namelijk een beter leven waarin je (weer opnieuw) gelukkig bent en van jezelf kunt houden. Dat is beter dan je het hebt (of had) dus dat zou je dan de moed moeten geven om het onbekende tegenmoet te gaan.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_92053179
Hier ook eentje die totaal opnieuw is begonnen. Foute mensen achter mij gelaten en overnieuw begonnen. Nieuwe woning, nieuwe buurt, nieuwe mensen, nieuwe opleiding. Kwam allemaal goed uit. Vind het heerlijk zo :). Heb iig van mijn verleden geleerd en ben daardoor vele malen sterker geworden!! Soms is het gewoon beter om een nieuwe start te maken in het leven.
pi_92053900
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:10 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Is het je niet opgevallen dat niemand het hier heeft over enkel een nieuwe facebook aanmaken?

Mentaal is het een deel van de brug die je opblaast.

ja, maar ik las het wel een aantal keer. daarbij vind ik het lichtelijk overdreven te zeggen dat iemand helemaal opnieuw begonnen is met deze voorbeelden.

ik vind veranderen van studie niet echt opnieuw beginnen, naar een andere stad binnen nederland valt ook nog wel mee m.i. veranderen van baan, en dan in een compleet ander vakgebied is al veel moeilijker om daadwerkelijk door te zetten, of te emigreren (niet voor werk maar omdat het je eigen keus is, en je dus niet meteen in een gespreid bedje terechtkomt) bijv.

wat in dit topic genoemd wordt vind ik allemaal zo relatief veilig. dan verwijs ik even naar garisson zijn post over bekend vs onbekend. en in nederland zal het gewoon niet snel onbekend terrein zijn, tenzij anders dan wat duizenden anderen voor je al hebben gedaan dus. de post van tinkepink vind ik veel meer echt opnieuw beginnen. letterlijk alles wat je kent achterlaten.

maar ieder zijn mening natuurlijk ~:)
pi_92054720
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:53 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik ben nu eigenlijk opnieuw aan het beginnen. Heb de afgelopen 2 jaar in Utrecht gestudeerd maar ben daar doodongelukkig geweest door meerdere factoren, vond mijn studie ook niet leuk en daar ben ik nu eindelijk mee gekapt. Woon nu weer bij mijn ouders, maar die zijn onderhand van het oosten naar het westen verhuisd, dus ik ken de hele omgeving niet hier. Ga in september aan een nieuwe studie beginnen in een nieuwe stad, vlakbij waar mijn ouders wonen. Ik heb eigenlijk het hele Utrecht-hoofdstuk afgesloten, nog wel contact met een paar mensen en kom er soms nog wel, maar het voelt wel verdomd goed om daar weg te zijn. Alsof er een blok beton van me af viel! Ook heb ik van het oosten afscheid genomen, waar ik ben opgegroeid en 15 jaar lang heb gewoond. Kom gelukkig nog eens in de zoveel tijd bij vrienden over de vloer, maar verder heb ik er niks meer te zoeken. Deed eerst wel pijn om niet meer in je vertrouwde omgeving te zijn, maar ik weet nu dat mijn toekomst in de randstad ligt. Daarom: per september een nieuwe studie, een nieuwe sociale kring, kortom een nieuwe start :)
Succes!!!!! Ik duim voor je! O+
pi_92054852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:57 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Nice!

Wat maakte in het buitenland jou meer gedreven eigenlijk? Is het niet je eigen perceptie? Je eigen attitude.. wat heeft gezorgd voor een succesvolle en aangename periode?
Natuurlijk is het je eigen attitude. In Delft voel ik mij gewoon niet thuis. Ik ben daar door studie terechtgekomen, maar ik vind er niets aan. Veel te klein, te veel corpsballen, te saai. Daarom ben ik ook altijd in Den Haag blijven wonen, ook toen mijn vrienden allemaal naar andere steden verhuisden. Nu is de situatie zo dat mijn vrienden overal verspreid over Nederland en over de wereld wonen, waardoor het gewoon heel lastig is om af te spreken.
Ik had daarnaast wel het gevoel dat de internationale studenten waar ik vooral mee omga veel opener zijn. Ze komen veel geïnteresseerder en actiever over. De meeste mensen die ik van studie ken komen zo weinig mogelijk in Delft en wonen ook niet in de buurt. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar alles aan Delft staat me tegen, en ik ben daar niet de enige in.
pi_92054943
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef Garisson72 het volgende:
Interessant topic, had niet verwacht dat het bij zoveel mensen leeft, aan de uitgebreide persoonlijke reacties te zien!
Om er eens wat algemeenheden en trivialiteiten in te gooien, voor wat betreft de onzekerheid en de angst: :+

Je gaat van een bekende situatie, zoals je tot nu toe je leven hebt geleefd, naar een onbekende situatie: het leven zoals je het vanaf nu voor ogen hebt. Wat je dus eigenlijk doet, is uit je comfort zone gaan, en het onbekende tegenmoet, wat dus logischerwijs onzekerheid met zich meebrengt en daarmee gevoelens van angst. Dat is heel natuurlijk en normaal.

Dit is ook de reden waarom je bijvoorbeeld vaak mensen ziet die héle lange tijd in een slechte relatie zijn blijven zitten: liever blijven ze in een nare, maar tenminste bekende situatie dan het onbekende tegenmoet te gaan, ook al weten ze dat het in ieder geval nooit slechter kan worden. Klinkt behoorlijk debiel als je erover nadenkt, maar het is wel zo.

Je moet voor ogen houden wat je doel is denk ik, namelijk een beter leven waarin je (weer opnieuw) gelukkig bent en van jezelf kunt houden. Dat is beter dan je het hebt (of had) dus dat zou je dan de moed moeten geven om het onbekende tegenmoet te gaan.
Yup! Ik heb het niet zo moeilijk met verhuizen. Deze stad is op mijn geboorteplaats na de 4e stad... Alleen stond ik er deze keer er helemaal alleen voor. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo moeilijk. Ik zag patronen aan mezelf die in mijn nadeel werkten en in elke stad soortgelijke problemen met zich meebracht, met name in relatie en omgang met mensen. Relaties ging ik te snel aan (eeuwenlang rebounden; emotionele rollercoaster) en gedroeg me vrij comfortabel voor mannen (ongewenste interesses etc). Ook koos ik niet de juiste vrienden. Die belemmerden mij in mijn ontwikkeling. Gewoon dat sociale moest omgekiept worden. Maar een schoon milieu begint bij jezelf. Dat was en is nu het moeilijkste aan ''opnieuw beginnen'' :')
pi_92055021
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:14 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Natuurlijk is het je eigen attitude. In Delft voel ik mij gewoon niet thuis. Ik ben daar door studie terechtgekomen, maar ik vind er niets aan. Veel te klein, te veel corpsballen, te saai. Daarom ben ik ook altijd in Den Haag blijven wonen, ook toen mijn vrienden allemaal naar andere steden verhuisden. Nu is de situatie zo dat mijn vrienden overal verspreid over Nederland en over de wereld wonen, waardoor het gewoon heel lastig is om af te spreken.
Ik had daarnaast wel het gevoel dat de internationale studenten waar ik vooral mee omga veel opener zijn. Ze komen veel geïnteresseerder en actiever over. De meeste mensen die ik van studie ken komen zo weinig mogelijk in Delft en wonen ook niet in de buurt. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar alles aan Delft staat me tegen, en ik ben daar niet de enige in.
Ik woon ook in Den Haag. Hiervoor heb ik in een kleinere stad gewoond (wat ik eigenlijk leuker vond). Ik vind de mensen wat afstandelijker en de warme types moeten ''iets'' van mij. Vaak zijn dat mannen. Of ligt dit aan mij?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:27:30 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92055299
Ik ga binnenkort dan eindelijk op kamers in Amsterdam om dichter bij mijn studie te wonen maar ik ben doodsbang ik geen leuke mensen leer kennen, zoals ik ze hier ken. Ik bedoel, iedereen zal toch al zo zijn eigen vaste vriendengroepen hebben. Mensen hebben toch gelijk door dat je (enigzins) alleen bent. Toch ga ik er gewoon voor. Open houding, een beetje moed en er op uit trekken. Zo ga ik het denk ik maar aanpakken.
pi_92055480
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Ik woon ook in Den Haag. Hiervoor heb ik in een kleinere stad gewoond (wat ik eigenlijk leuker vond). Ik vind de mensen wat afstandelijker en de warme types moeten ''iets'' van mij. Vaak zijn dat mannen. Of ligt dit aan mij?
Ik kom niet zo heel vaak meer in Den Haag, qua uitgaan. De meeste mensen hier zijn of jonger (<20) of ouder (>30) dan ik. Je hebt hier niet echt studenten, wat wel jammer is. Maar in het algemeen vind ik grote steden veel fijner, vanwege de diversiteit.
Ik heb overigens geen last van opdringerige mannen, maar ik ben zelf dan ook een man. Het ligt ws niet aan jou, maar wel aan het feit dat je een vrouw bent.
pi_92055629
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Het is denk ik vooral een verbeelding of je denkt te zwart-wit. Wat bedoel je ook met "iets"?. In bijna oneindig veel gevallen zul je ook contact hebben met mensen die helemaal niets moeten of willen. Net zoals jij niets van hen moet.
pi_92056019
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:27 schreef Mishu het volgende:
Ik ga binnenkort dan eindelijk op kamers in Amsterdam om dichter bij mijn studie te wonen maar ik ben doodsbang ik geen leuke mensen leer kennen, zoals ik ze hier ken. Ik bedoel, iedereen zal toch al zo zijn eigen vaste vriendengroepen hebben. Mensen hebben toch gelijk door dat je (enigzins) alleen bent. Toch ga ik er gewoon voor. Open houding, een beetje moed en er op uit trekken. Zo ga ik het denk ik maar aanpakken.
Er zijn genoeg mensen die open staan voor nieuwe mensen, dus ook voor jou. Zolang je zelf er ook voor open staat, een leuke uitstraling hebt en een aangenaam gezelschap bent O+
pi_92056032
had ik jullie lef maar....
pi_92056063
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:50 schreef Symn het volgende:
Lef krijg je pas nadat je iets hebt gedaan waar je bang voor was :s) Het is door je angsten heen gaan en achteraf trots worden.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:52:00 #74
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92056113
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:50 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Lef krijg je pas nadat je iets hebt gedaan waar je bang voor was :s)
Dit, lef is doorgaans geen aangeboren karaktertrek, dan is het gewoon een gebrek aan denken aan gevolgen. Lef is iets wat je krijgt door je grenzen te verleggen en het gewoon DOEN van dingen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:50 schreef Symn het volgende:
Wat voor stap zou jij dan in je leven willen nemen, en waarom neem je die niet?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92056303
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:33 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Ik kom niet zo heel vaak meer in Den Haag, qua uitgaan. De meeste mensen hier zijn of jonger (<20) of ouder (>30) dan ik. Je hebt hier niet echt studenten, wat wel jammer is. Maar in het algemeen vind ik grote steden veel fijner, vanwege de diversiteit.
Ik heb overigens geen last van opdringerige mannen, maar ik ben zelf dan ook een man. Het ligt ws niet aan jou, maar wel aan het feit dat je een vrouw bent.
Dat laatste klopt. Het ligt niet aan mij. Het ligt aan het feit dat ik een vrouw ben idd. Want ze doen het ook bij andere vrouwen (dat nakijken nafluiten en naroepen gedrag).

Een grote stad biedt veel mogelijkheden, maar je hebt gewoon meer rotte appels die je te selecteren hebt en de muren die mensen hebben gekregen nav die rotte appels waardoor ze minder toegankelijker zijn voor jou. Iedereen is een beetje bang. Ik zelf was dat ook. Maar met een sterke attitude en veel positiviteit moet het wel lukken. Maandag begint mijn studie. Ik ga met iedereen een babbeltje doen en dan peilen met wie ik het meest wil optrekken het komend jaar :s) Maar sowieso wil ik weer mensen om me heen. Vrouwen het liefst :s) Mannen zijn eng :P Nou, klink ik best feministisch. Het is gewoon dat ik nogal vaak met mannen ben omgegaan. Meer dan met vrouwen. Had ook weer redenen (ik heb vaak vrouwen meegemaakt die jaloers op me waren en graag alles wat ik hen deelde rondvertelden... dat prive delen ga ik niet meer doen, dus moet het wel goedkomen). Ik maak gewoon een 100 graden omdraai.
pi_92056483
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:37 schreef StringsOfLife het volgende:

[..]

Het is denk ik vooral een verbeelding of je denkt te zwart-wit. Wat bedoel je ook met "iets"?. In bijna oneindig veel gevallen zul je ook contact hebben met mensen die helemaal niets moeten of willen. Net zoals jij niets van hen moet.
Iets=geen idee. Ik weet nooit wat een man van me moet als hij me van top tot teen nakijkt, me nafluit/roept. Wat denk jij? :')

Ik hoop dat laatste meer te ontmoeten. Mij vallen de mannen op die heel opvallend bezig zijn met meiden waaronder ik ook.
pi_92056566
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:52 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dit, lef is doorgaans geen aangeboren karaktertrek, dan is het gewoon een gebrek aan denken aan gevolgen. Lef is iets wat je krijgt door je grenzen te verleggen en het gewoon DOEN van dingen.

[..]

Wat voor stap zou jij dan in je leven willen nemen, en waarom neem je die niet?
onzekerheid.. en ergens het niet willen misschien. Dat terwijl ik nu juist in een situatie zit waarin ik niets heb. Ben nu 31, woon mijn hele leven ali in dit dorp, en heb 0 vrienden (dit vind ik het ergst), kan geen contact maken met mensen, geen werk, algeheel gevoel van hopeloosheid. Wel geprobeerd te veranderen maar niet zo radicaal als jullie. Ik zou gewoon iemand anders willen zijn eigenlijk.. in dit leven lukt het niet.
pi_92056694
Nou, de persoon die ik vorig jaar - in een ander stad - was, heb ik gedood :') Vervolgens heb ik een paar maanden gerouwd (mezelf geformatteerd, gedefragmenteerd en herinstalleerd). Nu ben ik ''herboren'' en ga ik alles gewoon anders aanpakken O+

Alles begint en eindigt bij je eigen attitude :s)
pi_92056748
Pff wat een herkenbare openingspost.. ik zit in een gelijksoortige situatie (woon weer bij m'n ouders, heb een koophuis met ex) alleen heb ik nog steeds niet helemaal de knoop doorgehakt met de gedachte" ok meis, nu moet je er echt voor gaan en echt spijkers met koppen slaan. Ik wil het heel graag, maar de gedachte is heel erg eng en daarnaast kan ik het ook niet verkroppen om de jongen echt te verlaten waar ik zo ontzettend veel van hou. Ik weet alleen wel dat het 't meest verstandig is. Maar om daadwerkelijk die keuze te maken.. Ik sta er nog steeds niet 100% achter en kan ik het dus niet. :{
Que Sera ~
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:06:39 #80
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92056821
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:01 schreef Symn het volgende:

[..]

onzekerheid.. en ergens het niet willen misschien. Dat terwijl ik nu juist in een situatie zit waarin ik niets heb. Ben nu 31, woon mijn hele leven ali in dit dorp, en heb 0 vrienden (dit vind ik het ergst), kan geen contact maken met mensen, geen werk, algeheel gevoel van hopeloosheid. Wel geprobeerd te veranderen maar niet zo radicaal als jullie. Ik zou gewoon iemand anders willen zijn eigenlijk.. in dit leven lukt het niet.
Wat dacht je van het gewoon proberen? Verhuis, ga naar een sportclub etc. schaken psychologische hulp in indien je hier behoefte aan hebt en bouw het gewoon rustig op?

Blijven zeggen dat het slecht is, dat je het zo niets vind, maar dan er helemaal niets aan te doen werkt niet. Neem een voorbeeld aan TS. Gewoon doen, en als het tegen valt, is het dan echt erger dan dat het nu is?

Lees het topic nog eens rustig door en gebruik dit als wijze les :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92057017
Oh, die vastberadenheid komt nooit! Ik ''ging'' gewoon. Ook al had ik er zo'n moeite mee. Ergens had ik een voordeel. Ik had mijn overgang niet gehaald, waardoor ik maar een stad moest kiezen waar ik het kon hervatten. Ik dacht ''Oke, daar ben ik eens geweest. Voelde niet vreemd, dus ga ik er wonen. Het is ook nog eens dicht bij het strand.'' Appartementje gezocht en binnen 2 maanden verhuisd. Het praktische was het makkelijkst. Mentale en emotionele herinrichten duurde wat langer :@ Half jaar in totaal. Ik ga studeren in een stad verderop. Wonende hier, sportende daar, chillende aan het strand hier, studerende daar, uitgaan hier, hobbies daar. Stap voor stap bouw je je eigen leven. Het heeft tijd nodig.

Het gaat sneller als je sterk in je schoenen staat. Ik was het deels. Ik was bekend met het idee om opnieuw te beginnen. Daar ben ik nu wel heel flexibel in :P Maar een innerlijke metamorfose=opruiming issues is vereist. Anders loop je zelfs in Zuid Afrika tegen dezelfde problemen op. In mijn geval kan ik nu wel beginnen aan mijn nieuwe leven *O*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:15:56 #82
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_92057180
Ik zit op kamers, telt dat ook? :P
pi_92057234
Ja O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:22:33 #84
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_92057441
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:16 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ja O+
Nou, in dat geval. :P

Ik zit al meer dan een jaar op kamers. In het begin was ik heel solitair, en deed ik alles alleen. Nu heb ik wel veel nieuwe vrienden gemaakt, maar ik merk dat ik ontzettend mijn oude woonplaats mis. ;( Niet omdat ik bang ben dat ik het hier niet ga maken, maar omdat ik daar veel oude herinneringen heb. :'( En m'n ouders zie ik niet zo vaak, dat is ook heel vervelend. ;(
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:22:37 #85
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_92057444
Klinkt allemaal goed :)
pi_92061254
Ik voel me herboren na het verlaten van mijn oude levensstijl.

Heb na een tijd van alleen maar negativiteit het land verlaten. Ben circa anderhalf jaar gaan rondreizen door Azië, heb mezelf gevonden, alles gedaan wat ik altijd al wou doen.

Vervolgens heb ik ontzettend veel gelezen, en lees nog steeds veel over het leven, de mens, religie, etc.

Ik heb alles op een rijtje gezet en werk nu naar doelen toe die ik wil bereiken, ben zeer gedisciplineerd, sta elke ochtend vroeg op en verruim mijn leven met de dag.
Mooooooooo
  zondag 30 januari 2011 @ 14:30:37 #87
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92076744
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Succes!!!!! Ik duim voor je! O+
Thnx! O+
  zondag 30 januari 2011 @ 14:31:05 #88
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92076759
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 00:01 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik voel me herboren na het verlaten van mijn oude levensstijl.

Heb na een tijd van alleen maar negativiteit het land verlaten. Ben circa anderhalf jaar gaan rondreizen door Azië, heb mezelf gevonden, alles gedaan wat ik altijd al wou doen.

Vervolgens heb ik ontzettend veel gelezen, en lees nog steeds veel over het leven, de mens, religie, etc.

Ik heb alles op een rijtje gezet en werk nu naar doelen toe die ik wil bereiken, ben zeer gedisciplineerd, sta elke ochtend vroeg op en verruim mijn leven met de dag.

^O^ !!
  zondag 30 januari 2011 @ 17:59:10 #89
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92087118
Grunge, mijn ex heeft exact hetzelfde gedaan, dan wel een tijdje nadat het uit is maar het doet voor de 'nabestaanden' pijn.

In feite pleeg je zelfmoord, figuurlijk.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_92087612
Hm... Zou best kunnen. Maar dat moet iemand er niet van weerhouden om te kiezen wat goed is voor diegene.

Mijn oude omgeving heeft mij psychisch ziek gemaakt. Niet iedereen is schuldig natuurlijk, maar ik wil ook niet herinnerd worden aan mijn klote periode (op mensen die hebben bewezen ECHTE vrienden te zijn na, omdat ik me gewoon goed bij ze voel).

Ik zie mezelf binnenkort ook definitief van FOK verdwijnen om alles volledig achter me te laten. Een wereld waarin niemand iets weet over mij staat op mij te wachten. Al mijn topics verdwijnen wel tussen biljarden anderen met soortgelijke problemen :) Wie gaat er nou iets achter mij zoeken als ze mijn nieuwe ik meemaken?
  zondag 30 januari 2011 @ 18:19:24 #91
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92088029
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hm... Zou best kunnen. Maar dat moet iemand er niet van weerhouden om te kiezen wat goed is voor diegene.

Mijn oude omgeving heeft mij psychisch ziek gemaakt. Niet iedereen is schuldig natuurlijk, maar ik wil ook niet herinnerd worden aan mijn klote periode (op mensen die hebben bewezen ECHTE vrienden te zijn na, omdat ik me gewoon goed bij ze voel).

Ik zie mezelf binnenkort ook definitief van FOK verdwijnen om alles volledig achter me te laten. Een wereld waarin niemand iets weet over mij staat op mij te wachten. Al mijn topics verdwijnen wel tussen biljarden anderen met soortgelijke problemen :) Wie gaat er nou iets achter mij zoeken als ze mijn nieuwe ik meemaken?
Ik heb er meer respect voor als iemand z'n (zware) problemen oplost (uit z'n verleden, zoals mijn moeder) dan verdringen en wegrennen en denken dat je opnieuw begint.

Dat rugzakje gaat niet af aan de andere kant van het land/de wereld.
pi_92088575
Sommige mensen zijn gewoon giftig, hebben geen toegevoegde waarde of andere redenen waardoor ze niet bij je passen en niet in je leven te hoeven. Ik had dat gehad. Hun respect hoef ik dan ook niet :) Mijn ''rugzakje'' omvat alle narigheid afkomstig van die wereld. Sommige mensen die niet direct aandeel hebben gehad hierin, heb ik verlaten omdat ik toch niet genoeg met ze had om vriendschappen te koesteren.
  zondag 30 januari 2011 @ 18:39:19 #93
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92088984
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:30 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon giftig, hebben geen toegevoegde waarde of andere redenen waardoor ze niet bij je passen en niet in je leven te hoeven. Ik had dat gehad. Hun respect hoef ik dan ook niet :) Mijn ''rugzakje'' omvat alle narigheid afkomstig van die wereld. Sommige mensen die niet direct aandeel hebben gehad hierin, heb ik verlaten omdat ik toch niet genoeg met ze had om vriendschappen te koesteren.
Het gaat niet om respect, maar om wat je jezelf aandoet en aan laat doen en niet verwerkt.
pi_92089657
Ik heb het heel goed verwerkt. In die omgeving lukte het niet. Het uit de cirkel (omgeving) stappen is blijkbaar wat ik nodig had.
  zondag 30 januari 2011 @ 18:53:29 #95
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92089707
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:52 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb het heel goed verwerkt. In die omgeving lukte het niet. Het uit de cirkel (omgeving) stappen is blijkbaar wat ik nodig had.
Dat is niet echt een heel nieuw leven starten, he.
pi_92089799
Voor mij heeft het goed uitgepakt. In een nieuwe omgeving met nieuwe mensen mijn eigen opvattingen, ideeen, keuzes, toekomst hebben, dan die van anderen. Ik ben nog nooit zo mezelf geweest en mijn nieuwe omgeving laat het toe. In mijn vorige omgevingen werkt iedereen me alleen maar tegen :')
pi_92089952
TVP.
Goed voor mij om te lezen als ik straks een halfjaar in Spanje zit en mijn mama vreselijk mis. :P *O*
zelfde als diginoob
  zondag 30 januari 2011 @ 19:13:20 #98
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92090652
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:55 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Voor mij heeft het goed uitgepakt. In een nieuwe omgeving met nieuwe mensen mijn eigen opvattingen, ideeen, keuzes, toekomst hebben, dan die van anderen. Ik ben nog nooit zo mezelf geweest en mijn nieuwe omgeving laat het toe. In mijn vorige omgevingen werkt iedereen me alleen maar tegen :')
Wacht maar tot je verleden komt bovendrijven.
pi_92090808
Is al deels gebeurd :) Ik ben overduidelijk veranderd. Het was irritant, maar maakte me niet van slag. Ik bepaal hoe ik me erbij voel.

Ik hecht geen waarde meer aan mijn vorige wereld incl. de mensen die eraan deel uitmaakten. Dat maakt het verschil :s)
  zondag 30 januari 2011 @ 19:21:57 #100
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92091051
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Is al deels gebeurd :) Ik ben overduidelijk veranderd. Het was irritant, maar maakte me niet van slag. Ik bepaal hoe ik me erbij voel.

Ik hecht geen waarde meer aan mijn vorige wereld incl. de mensen die eraan deel uitmaakten. Dat maakt het verschil :s)
Hm, hoe erg was het/hoe erg heb je je schepen verbrand?
pi_92091783
Hoe erg? Niets is niet/beetje/heel erg. Alles is perceptie, niets is realiteit. Ik sta er gewoon boven en ga niemand verantwoording afleggen :) Zelfs niet aan mijn toekomstige vriendje. Het enige wat hij mag weten is dat ik een pijnlijke ervaring heb, afkomstig van mijn ex die mijn eerste was. De rest hou ik voor me, omdat het te pijnlijk is en ik het wil vergeten. Zo lieg ik niet :') Mensen buiten hem ga ik dat zelfs niet vertellen. Gaat ze helemaal niets aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 30-01-2011 20:02:02 ]
pi_92092838
Ik denk dat 't minder belangrijk allemaal is dan 't gewicht dat je er aan koppelt.

Iedereen heeft zijn verleden en dat slaat nagenoeg nooit terug. Indien 't dat wel doet zeg je gewoon van 'who cares' en punt andere lijn.
De mensen die er toch over praten of er een issue van maken die houden toch geen contact met je en daar mis je sowieso niks aan. Om maar te zeggen dat je 't gewoon nooit merkt.
pi_92093015
Ik heb mijn tekst al veranderd voordat je iets postte. Nadat ik het nalas dacht ik, wat voor een drama is dit? Ik moet er gewoon geen gewicht aan koppelen idd. Alles is perceptie :)

Dat laatste klopt ook. Als mensen iets weten, zonder dat ze mij om bevestiging vragen zullen idd afstand houden van mij. Dat maakt mij ook niet veel uit. Zulke mensen WIL ik geen eens (meer) in mijn leven.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:13:16 #104
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92093434
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hoe erg? Niets is niet/beetje/heel erg. Alles is perceptie, niets is realiteit. Ik sta er gewoon boven en ga niemand verantwoording afleggen :) Zelfs niet aan mijn toekomstige vriendje. Het enige wat hij mag weten is dat ik een pijnlijke ervaring heb, afkomstig van mijn ex die mijn eerste was. De rest hou ik voor me, omdat het te pijnlijk is en ik het wil vergeten. Zo lieg ik niet :') Mensen buiten hem ga ik dat zelfs niet vertellen. Gaat ze helemaal niets aan.
Dus, je rugzakje is nog steeds niet leeg. Dat bedoel ik dus.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:13:50 #105
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92093474
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb mijn tekst al veranderd voordat je iets postte. Nadat ik het nalas dacht ik, wat voor een drama is dit? Ik moet er gewoon geen gewicht aan koppelen idd. Alles is perceptie :)

Dat laatste klopt ook. Als mensen iets weten, zonder dat ze mij om bevestiging vragen zullen idd afstand houden van mij. Dat maakt mij ook niet veel uit. Zulke mensen WIL ik geen eens (meer) in mijn leven.
Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.
pi_92093981
Kijk - je hoeft voor jezelf niet zo'n regeltjes te maken - leef gewoon je leven.

Je hebt zelf ervaren dat je soms beslissingen moet nemen die veel meer energie kosten en pijn doen dan in een situatie blijven vastzitten. Onthou dit - je hebt heel vaak veel meer ballen nodig dan visie.

Voor de rest ben je nu bezig aan een herstelproces en dat zal nog jaren duren. Probeer dat gewoon te combineren met zo'n normaal mogelijk leven te leiden. Misschien kom je wel vlugger dan je denkt de persoon tegen die je op heel korte tijd kan fixen...

Zo bekijk ik mijzelf toch...
pi_92094726
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:13 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.
Oh, en hoe moet dat gebeuren? :')
  zondag 30 januari 2011 @ 20:34:23 #108
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92094766
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:33 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Oh, en hoe moet dat gebeuren? :')
Dat zie je wel. de psyche is tof.
pi_92094813
Voorspel je dat ik ga huilen, omdat mensen erachter komen omdat ik heb geneukt? Wat heb ik te verliezen? Wie bepaalt mijn waarde? Behalve ik?
pi_92094987
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Kijk - je hoeft voor jezelf niet zo'n regeltjes te maken - leef gewoon je leven.

Je hebt zelf ervaren dat je soms beslissingen moet nemen die veel meer energie kosten en pijn doen dan in een situatie blijven vastzitten. Onthou dit - je hebt heel vaak veel meer ballen nodig dan visie.

Voor de rest ben je nu bezig aan een herstelproces en dat zal nog jaren duren. Probeer dat gewoon te combineren met zo'n normaal mogelijk leven te leiden. Misschien kom je wel vlugger dan je denkt de persoon tegen die je op heel korte tijd kan fixen...

Zo bekijk ik mijzelf toch...
Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.

Herstel is evenredig aan een goed gevoel over jezelf. Zolang ik invester in mezelf; kortom lief ben tegenover mezelf zal het alleen maar sneller gaan. Onvoorwaardelijke zelfliefde resulteert in een hoge eigenwaarde en zo onafhankelijkheid op alle gebieden, waaronder emotionele bijv.

De persoon tegen komen? Op wie doel je?
  zondag 30 januari 2011 @ 20:40:07 #111
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92095183
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:35 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Voorspel je dat ik ga huilen, omdat mensen erachter komen omdat ik heb geneukt? Wat heb ik te verliezen? Wie bepaalt mijn waarde? Behalve ik?
Als je alleen maar bent gevlucht vanwege sex is het helemaal erg.
pi_92095696
Ik ben gevlucht van mijn cultuur, die super hypocriet is en er veeeeeeeel drama van maakt :')
pi_92095711
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.

Herstel is evenredig aan een goed gevoel over jezelf. Zolang ik invester in mezelf; kortom lief ben tegenover mezelf zal het alleen maar sneller gaan. Onvoorwaardelijke zelfliefde resulteert in een hoge eigenwaarde en zo onafhankelijkheid op alle gebieden, waaronder emotionele bijv.

De persoon tegen komen? Op wie doel je?
Er zijn toch altijd personen bij wie je je geweldig voelt? Sommige noemen 'm 'de ware', of een goeie vriend of vriendin, of...

'T hoeft niet te kloppen, ik ben er alleen achter gekomen dat 'perfect zijn' bij mij niet helpt. Perfect als in iedereen helpen, altijd aardig zijn, leuk gezelschap zijn,...
Ik ben pas gelukkig wanneer ik mij verbonden voel met andere mensen en dat is heel zelden 't geval.
pi_92096457
Die heb ik joh. Ik heb 10 hele goede vrienden (50%vrouw50%man), mijn moeder en mijn broer die alles over me weten. Bij wie ik me veilig voel... van wie ik dingen kan leren. Bij wie ik mezelf gewoon kan zijn. Die koester ik enorm. Met hun probeer ik mijn band ook steeds sterker te maken, omdat ik besef hoe belangrijk ze voor me zijn.

Ik wil alleen de mensen erbuiten... niets meer delen. Ooit deelde ik iedereen alles over mezelf. Daar voelde ik me op een gegeven niet meer prettig bij. Dan geef je iedereen het recht om er iets over te zeggen, of een beeld te vormen over je. Nou waren dat geen dingen waar ik me echt over schaam, maar ik wil het gewoon niet meer doen. Met mannen wil ik sowieso afstand scheppen, op mannen waarmee ik iets heb na :)

[ Bericht 5% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 30-01-2011 21:06:34 ]
  maandag 31 januari 2011 @ 12:43:08 #115
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92118741
Ik ben nu ook bezig een nieuw leven te beginnen.

Ik ben altijd het vangnet geweest voor mensen. Minny doet dat wel, en dit wel, en zus wel, en zo wel. En was ik niet het hulpje werden er wel belachelijk veel dingen van me verwacht. Van de een MOEST ik rechten gaan studeren, gedaan (niet afgemaakt). Ik deed die dingen omdat het van me verwacht werd.
Van mn "vriend" moest ik maar pikken dat ie 5 dagen per week bij een andere vrouw zat, en daar ook sliep. "ja, maar we zijn gewoon vrienden". Zei ik er wat van was ik jaloers enz enz. Gewoon vrienden, ja tuurlijk. :')

Nou, ik doe het niet meer, anders ga ik er aan onderdoor.
Binnenkort ga ik verhuizen. Heb mn vriend met zn spullen op straat gezet. "Ja maar ik kan nergens naar toe je weet van de situatie" (familieproblemen, kan nergens terecht). Tja.. niet meer mijn probleem. Ik ben geen opvang voor hopeloze gevallen. Hij gaat maar lekker naar zn neukertje, daar is ie toch zo graag.

Minny doe jij even.. Nee! Minny je moet... Nee dat moet ik niet.
Het duurde even maar ik kan nu schijt hebben aan wat de rest vind. Zodra ik verhuist ben krijgen maar heel weinig mensen het adres en mn nieuwe telefoon nummer.
pi_92118915
Ik ben afgelopen jaar opnieuw begonnen. Mijn leven was vastgelopen in een ontzettende lege saaiheid. Ik was vrijgezel, woonde bij mn ouders in een dorp en had een weinig boeiende baan en geen vrienden.

Ik heb gekozen om een nieuwe baan te zoeken en in de stad te gaan wonen op mezelf. Dat heb ik gedaan.

Nu ben ik bezig om het sociale leven en de liefde een impuls te geven.

Soms is het een eenzame klus maar het gaat steeds beter.
pi_92119220
Update!

Ik ben net terug van school... en alles gaat perfect! Ik heb lang niet zo lekker in mijn vel gezeten. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo goed gevoeld! Vroeger voelde ik me goed, maar was ik ontwetend. Recent was ik wijs, maar had ik issues verbonden aan mijn ervaringen. Nu ben ik ervaren, zelfbewust en zit ik lekker in mijn vel! Ik maak net zo snel contact als ooit. Alleen dan met de juiste mensen op de juiste manier. Iets wat ik vroeger aanrommelde.

Wat betreft mijn studieachterstand voel ik me niet naar, want er zijn nog oudere studenten dan ik. Niemand maakt er een big deal van. Alles draait om de leuke omgang. De ''algemene kennis''... wat aan mij ontbreekt op sommige gebieden, daar wordt geen eens over gepraat. Geschiedenis, politiek en economische onderwerpen leer ik met de tijd wel. Ik heb genoeg in me om een gelijkwaardig gesprekspartner te zijn voor iedereen. Ik heb mezelf duidelijk overschat :)

Wat betreft verleden e.d. De meeste mensen vragen inderdaad waar ik woon, wat ik hiervoor heb gedaan. Ik zeg simpel dat ik mijn MBO een paar jaar terug heb afgemaakt, maar door mijn gebrekkige Engels een tijdje ben gaan werken hier en daar. Ook dat ik daarvoor een tijdje in Engeland heb gewoond. Dan vragen ze waarom ik niet ben gaan studeren in mijn huidige woonplaats. Ik zei dat ik te laat was, omdat ik met verhuizing e.d. zat. Dat ik oorspronkelijk uit een dorp kom zeg ik dan ook dmv een grap dat er veel koeien, schapen e.d. zijn. Dit een beetje mijn standaard verhaaltje waar niet wat achter zoekt/zal zoeken. En dan vraag je lekker terug :P

Wat betreft relaties begint niemand er over. Misschien verwacht ik een vraag als ''Heb je een vriend?''. ''Nee''. ''Wel gehad?'' ''Ja tuurlijk''. ''Waarom ging het uit?'' ''Het klikte niet op lang termijn, verschillende factoren, lang saai verhaal''. Ook wel duidelijk.

Nu denken jullie vast ''Ga je alles instuderen?''. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt om ALLES tegen IEDEREEN te delen. Dat moet echt stoppen, dus leer ik mezelf aan om dmv zulke kant-en-klare antwoorden het oppervlakkig en vaag te houden. Ik verwacht niet dat iemand toch irritant gaat door lopen vragen. ''Vind je iemand leuk?'' ''Nee, ik ben er ook niet zo mee bezig. Ik heb andere prioriteiten en ik zie wel wat op mijn pad komt dat me raakt''. Verder zal ik wel gewoon delen wat mijn hobbies/passies/bezigheden zijn. Ik ga daar niet mysterieus over doen. Dat is ook niet mijn ding. Mijn gedachten/meningen delen zorgt voor verbanden. Nu ga ik er niet obsessief mee bezig zijn, maar als puntje bij paaltje komt laat ik wel wat los zeg maar.

Anyway, een goed indruk gemaakt. Mijn huidige attitude heeft zich nu al vertaald in mensen om me heen op een positieve manier. Ik liep met een klasgenootje terug en pakte later de trein terug naar huis.

Vanavond......... ga ik wel trainen :) Ik laat het gewoon op me afkomen. Positief/negatief. Ik zit lekker in mijn vel. Als het niets gaat worden sluit ik het af in mijn hoofd. Als er een kans in zit, laat ik het op een natuurlijke wijze groeien, als hij meewerkt natuurlijk. Ik heb mijn part gedaan. Het is volgens mij ook geen verkeerd moment om aan iets nieuws te beginnen. Mijn angsten zijn niet helemaal terecht. Hij is mijn ex(en) niet, ik ben mijn oude ik niet, de situatie is anders nu. Daarom is het niet gedoemd te mislukken. Wellicht zit er zelfs een kans in dat ik ga groeien. Iets wat ik buiten hem ook doe. Ik heb gewoon zware relaties gehad, omdat de personen met wie ik was emotioneel zwaar waren. Op een geven moment was mijn eigen psyche me ook te zwaar, bovenop de personen die ik aantrok die emotioneel nog zwaarder waren... beetje ingewikkeld uitgelegd, maar jullie snappen me vast wel. Ik heb mijn rugzak ontleed, vrede mee gesloten en ben nu constructief bezig. Op elk gebied :) Dat kan ik ook mét hem doen. Nu wel. En als het niet wederzijds is, ik heb mijn draai terug. Daar leg ik sowieso mijn focus nu op. Ik heb daar wél invloed op. Relaties worden gemanaged door 2 personen, dus ik heb beperkte macht op het resultaat. Ik doe mijn deel. Hij de zijne... óf niet :) Net maar wat hij verwacht van een partner/relatie. Ik kan niet meer bieden dat ik heb. En wat ik te bieden heb ik genoeg. Het klikt of niet. Als de klik ontbreekt van zijn kant is het jammer voor mij, maar niet het einde van de wereld. Ik wil met iemand zijn die mij ook wilt. Duuh, hoe kan je anders een relatie hebben :')

Bedankt voor het lezen :s)
pi_92122189
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:00 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Update!

Ik ben net terug van school... en alles gaat perfect! Ik heb lang niet zo lekker in mijn vel gezeten. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo goed gevoeld! Vroeger voelde ik me goed, maar was ik ontwetend. Recent was ik wijs, maar had ik issues verbonden aan mijn ervaringen. Nu ben ik ervaren, zelfbewust en zit ik lekker in mijn vel! Ik maak net zo snel contact als ooit. Alleen dan met de juiste mensen op de juiste manier. Iets wat ik vroeger aanrommelde.

Wat betreft mijn studieachterstand voel ik me niet naar, want er zijn nog oudere studenten dan ik. Niemand maakt er een big deal van. Alles draait om de leuke omgang. De ''algemene kennis''... wat aan mij ontbreekt op sommige gebieden, daar wordt geen eens over gepraat. Geschiedenis, politiek en economische onderwerpen leer ik met de tijd wel. Ik heb genoeg in me om een gelijkwaardig gesprekspartner te zijn voor iedereen. Ik heb mezelf duidelijk overschat :)

Wat betreft verleden e.d. De meeste mensen vragen inderdaad waar ik woon, wat ik hiervoor heb gedaan. Ik zeg simpel dat ik mijn MBO een paar jaar terug heb afgemaakt, maar door mijn gebrekkige Engels een tijdje ben gaan werken hier en daar. Ook dat ik daarvoor een tijdje in Engeland heb gewoond. Dan vragen ze waarom ik niet ben gaan studeren in mijn huidige woonplaats. Ik zei dat ik te laat was, omdat ik met verhuizing e.d. zat. Dat ik oorspronkelijk uit een dorp kom zeg ik dan ook dmv een grap dat er veel koeien, schapen e.d. zijn. Dit een beetje mijn standaard verhaaltje waar niet wat achter zoekt/zal zoeken. En dan vraag je lekker terug :P

Wat betreft relaties begint niemand er over. Misschien verwacht ik een vraag als ''Heb je een vriend?''. ''Nee''. ''Wel gehad?'' ''Ja tuurlijk''. ''Waarom ging het uit?'' ''Het klikte niet op lang termijn, verschillende factoren, lang saai verhaal''. Ook wel duidelijk.

Nu denken jullie vast ''Ga je alles instuderen?''. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt om ALLES tegen IEDEREEN te delen. Dat moet echt stoppen, dus leer ik mezelf aan om dmv zulke kant-en-klare antwoorden het oppervlakkig en vaag te houden. Ik verwacht niet dat iemand toch irritant gaat door lopen vragen. ''Vind je iemand leuk?'' ''Nee, ik ben er ook niet zo mee bezig. Ik heb andere prioriteiten en ik zie wel wat op mijn pad komt dat me raakt''. Verder zal ik wel gewoon delen wat mijn hobbies/passies/bezigheden zijn. Ik ga daar niet mysterieus over doen. Dat is ook niet mijn ding. Mijn gedachten/meningen delen zorgt voor verbanden. Nu ga ik er niet obsessief mee bezig zijn, maar als puntje bij paaltje komt laat ik wel wat los zeg maar.

Anyway, een goed indruk gemaakt. Mijn huidige attitude heeft zich nu al vertaald in mensen om me heen op een positieve manier. Ik liep met een klasgenootje terug en pakte later de trein terug naar huis.

Vanavond......... ga ik wel trainen :) Ik laat het gewoon op me afkomen. Positief/negatief. Ik zit lekker in mijn vel. Als het niets gaat worden sluit ik het af in mijn hoofd. Als er een kans in zit, laat ik het op een natuurlijke wijze groeien, als hij meewerkt natuurlijk. Ik heb mijn part gedaan. Het is volgens mij ook geen verkeerd moment om aan iets nieuws te beginnen. Mijn angsten zijn niet helemaal terecht. Hij is mijn ex(en) niet, ik ben mijn oude ik niet, de situatie is anders nu. Daarom is het niet gedoemd te mislukken. Wellicht zit er zelfs een kans in dat ik ga groeien. Iets wat ik buiten hem ook doe. Ik heb gewoon zware relaties gehad, omdat de personen met wie ik was emotioneel zwaar waren. Op een geven moment was mijn eigen psyche me ook te zwaar, bovenop de personen die ik aantrok die emotioneel nog zwaarder waren... beetje ingewikkeld uitgelegd, maar jullie snappen me vast wel. Ik heb mijn rugzak ontleed, vrede mee gesloten en ben nu constructief bezig. Op elk gebied :) Dat kan ik ook mét hem doen. Nu wel. En als het niet wederzijds is, ik heb mijn draai terug. Daar leg ik sowieso mijn focus nu op. Ik heb daar wél invloed op. Relaties worden gemanaged door 2 personen, dus ik heb beperkte macht op het resultaat. Ik doe mijn deel. Hij de zijne... óf niet :) Net maar wat hij verwacht van een partner/relatie. Ik kan niet meer bieden dat ik heb. En wat ik te bieden heb ik genoeg. Het klikt of niet. Als de klik ontbreekt van zijn kant is het jammer voor mij, maar niet het einde van de wereld. Ik wil met iemand zijn die mij ook wilt. Duuh, hoe kan je anders een relatie hebben :')

Bedankt voor het lezen :s)
Ik zou zeggen succes!

Maar heb je nooit gedacht dat het niet aan al die exen van je ligt maar misschien wel aan jezelf? Misschien is tijd om te stoppen met vluchten en gewoon onder ogen zien dat alles wat er gebeurt aan jezelf ligt, in plaats van iedereen but yourself de schuld te geven?
pi_92122645
Dat heb ik ook gedaan. Na een reeks aan mislukkingen heb ik me idd afgevraagd waar het écht aan lag. De confrontatie was HEEL frustrerend, maar het was wel een bevrijding geweest voor me. Ik neem de verantwoordelijkheid van alles nu op me. Eerder legde ik de touwtjes bij anderen wat resulteerde in slachtofferrol gedrag. Ik ben me daar echt bewust van nu. Het kostte gewoon veel tijd en tegenslagen om dit te realiseren. Achteraf gezien is het ook vooral gemakzucht geweest, omdat het natuurlijk makkelijker is van anderen het e.e.a. te verlangen. Hoef je zelf niets meer te doen. Als ze je teleurstellen, kan je hen de schuld wijzen. Nu heb ik de touwtjes in mijn eigen handen genomen. Ergens is het zwaar, maar het is veel fijner om de controle in eigen handen te hebben. Andersom krijg je gewankel en dat heb ik al meegemaakt. Is niet echt leuk :') Niet voor jezelf, maar ook niet voor anderen. Het stoot enorm af, terwijl wij sociale dieren zijn en anderen nodig hebben om te overleven. Van vriendschappen tot relaties, werken en studeren. Een hoog eigenwaarde is een pré om te overleven. Die heb je alleen als je de verantwoordelijkheid op je neemt. Dat doe ik nu :) Het is... uitdagend!
pi_92122717
Hoeveel topics ben je nog van plan te gaan openen?

Stel je niet zo aan, kind.
pi_92122908
Net zoveel als ik er behoefte aan heb :s)
pi_92125802
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:40 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Dat heb ik ook gedaan. Na een reeks aan mislukkingen heb ik me idd afgevraagd waar het écht aan lag. De confrontatie was HEEL frustrerend, maar het was wel een bevrijding geweest voor me. Ik neem de verantwoordelijkheid van alles nu op me. Eerder legde ik de touwtjes bij anderen wat resulteerde in slachtofferrol gedrag. Ik ben me daar echt bewust van nu. Het kostte gewoon veel tijd en tegenslagen om dit te realiseren. Achteraf gezien is het ook vooral gemakzucht geweest, omdat het natuurlijk makkelijker is van anderen het e.e.a. te verlangen. Hoef je zelf niets meer te doen. Als ze je teleurstellen, kan je hen de schuld wijzen. Nu heb ik de touwtjes in mijn eigen handen genomen. Ergens is het zwaar, maar het is veel fijner om de controle in eigen handen te hebben. Andersom krijg je gewankel en dat heb ik al meegemaakt. Is niet echt leuk :') Niet voor jezelf, maar ook niet voor anderen. Het stoot enorm af, terwijl wij sociale dieren zijn en anderen nodig hebben om te overleven. Van vriendschappen tot relaties, werken en studeren. Een hoog eigenwaarde is een pré om te overleven. Die heb je alleen als je de verantwoordelijkheid op je neemt. Dat doe ik nu :) Het is... uitdagend!
Als ik dit lees zie ik TS voor me. Constant kleppend teggen alles en iedereen. Niet naar anderen vragen maar alleen over zichzelf pratend terwijl klasgenoten met rollende ogen naar elkaar kijken...
pi_92125966
Ik ben net andersom. Daarom ga ik hier op FOK! los :P

[ Bericht 46% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 31-01-2011 16:07:48 ]
pi_92127496
Btw, ik ben net toegevoegd door een project groep lid. We hebben een deal gemaakt om zo goed mogelijk te presteren. Verder zijn we vrij zakelijk. Ik vond het zo kut om te delen dat ik de afgelopen jaren wat ben gaan wankelen wat betreft studie en werk, maar ik ben dus helemaal niet de enige! Dat heeft me zo verlicht. Toen heb ik ook maar verteld dat ik wat studies heb gedaan :) Ik vergrootte het blijkbaar zo erg in mijn hoofd doordat sommige mensen heel ver zijn gekomen. Iedereen groeit op andere manieren. Ik volg mijn eigen pad en ben niet de enige. Het enige wat telt is nu en de toekomst, waarin ik alsnog mijn doelen kan bereiken.

Ik wil geen WO meer doen. Ik voel me veel meer op mijn gemak in groepslessen e.d. WO is zo geisoleerd. Ik ben heel sociaal en praktisch ingesteld. Alleen het idee dat ik dan ''hoger'' zit was aantrekkelijk voor mij. Liever heb ik meer plezier in mijn studie en werk later. Dan boek ik ook betere resultaten.
pi_92127540
Heb bij sommige stukjes echt last gehad van wat vocht in de ogen... erg gaaf om te lezen hoe iedereen zo op zijn/haar manier een nieuw leven opgepakt heeft of daar mee bezig is..

Zelf herken ik mij ook wel in sommige verhalen. Waar het voor mij vooral op neer kwam: Egoisme !! Zoals iemand anders (ik ga niet 3 pagina's terug lezen) ook al had, ze werd een soort postbode in haar sociale kring.. Dat herkende ik ook heel erg. Mij vroegen ze ook alles en ik zei altijd maar weer ja.

Toen ben ik voor mezelf gaan kiezen, opnieuw begonnen en egoistischer geworden. Eerst mezelf en dan pas aan andere denken. Dat heeft zo'n 4 jaar geduurd in totaal, nog wel een korte periode van onzekerheid maar nu heb ik mijn draai wel gevonden :)

Wat mij persoonlijk heeft geholpen, is door lol te hebben, je zelfvertrouwen ook kan groeien.
pi_92127969
Hoi Meike,

Bedankt voor je bericht. Wat fijn dat het bij jou ook veel positiever is gaan uitpakken!

Als je de touwtjes in eigen handen neemt, kan je alles bereiken in het leven. Zelfs relaties kan je grotendeels beinvloeden. Zolang de basis, wederzijdse gevoelens en flexibiliteit maar is.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:23:15 #127
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92140113
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:51 schreef StringsOfLife het volgende:
En het verleden haalt je altijd ooit in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')