abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92046585
Ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gestudeerd, en dat voelde idd alsof ik begon met een nieuw leven. Het is bevrijdend om plotseling in een nieuwe stad terecht te komen waar je helemaal niemand kent. Op de een of andere manier was ik toen ontzettend gemotiveerd om alles voor elkaar te krijgen; vrienden, uitgaan, school, sporten, hobbies, reizen, enz. En ik heb in dat half jaar ook heel veel bereikt. Ik had toen ook heel veel vrienden, veel meer dan in NL, veel aandacht van meisjes en ik was altijd druk van van alles. Ook ging ik drie keer per week fitnessen, voetballen op badmington spelen met vrienden. En ik deed een taalcursus, vooral voor de lol.
Na die periode ben ik ook veel gemotiveerder en veel actiever om alles naar mijn hand te zetten. Nadat ik terugkwam heb ik bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen bij het bureau van Rem Koolhaas, wat ook een soort van droom was, iets waarvan ik dacht dat ik het misschien wel nooit zou bereiken.

Nu ben ik bezig met afstuderen in Delft en ik heb wel iets van de gedrevenheid van vorig jaar meegenomen, maar ik voel me hier veel minder gemotiveerd. Delft vind ik echt helemaal niets aan en ik kan dan ook niet wachten tot ik klaar ben en weer naar het buitenland kan om te gaan werken. Er is veel veranderd, ik ben veel socialer en ontspannener, maar ik voel ook een soort van terugval.

Dus ja, ik denk dat het opbouwen van een nieuw leven op een nieuwe plek heel bevrijden kan zijn en dat het ook heel belangrijk is om ergens heen te gaan waar je je goed voelt en waar je alle mogelijkheden hebt die je belangrijk vindt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_92047141
verwijderen uit facebook, msn, etc. :') dat noem ik niet opnieuw beginnen. :')
pi_92047329
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:38 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb vorig jaar een half jaar in het buitenland gestudeerd, en dat voelde idd alsof ik begon met een nieuw leven. Het is bevrijdend om plotseling in een nieuwe stad terecht te komen waar je helemaal niemand kent. Op de een of andere manier was ik toen ontzettend gemotiveerd om alles voor elkaar te krijgen; vrienden, uitgaan, school, sporten, hobbies, reizen, enz. En ik heb in dat half jaar ook heel veel bereikt. Ik had toen ook heel veel vrienden, veel meer dan in NL, veel aandacht van meisjes en ik was altijd druk van van alles. Ook ging ik drie keer per week fitnessen, voetballen op badmington spelen met vrienden. En ik deed een taalcursus, vooral voor de lol.
Na die periode ben ik ook veel gemotiveerder en veel actiever om alles naar mijn hand te zetten. Nadat ik terugkwam heb ik bijvoorbeeld een half jaar stage gelopen bij het bureau van Rem Koolhaas, wat ook een soort van droom was, iets waarvan ik dacht dat ik het misschien wel nooit zou bereiken.

Nu ben ik bezig met afstuderen in Delft en ik heb wel iets van de gedrevenheid van vorig jaar meegenomen, maar ik voel me hier veel minder gemotiveerd. Delft vind ik echt helemaal niets aan en ik kan dan ook niet wachten tot ik klaar ben en weer naar het buitenland kan om te gaan werken. Er is veel veranderd, ik ben veel socialer en ontspannener, maar ik voel ook een soort van terugval.

Dus ja, ik denk dat het opbouwen van een nieuw leven op een nieuwe plek heel bevrijden kan zijn en dat het ook heel belangrijk is om ergens heen te gaan waar je je goed voelt en waar je alle mogelijkheden hebt die je belangrijk vindt.
Nice!

Wat maakte in het buitenland jou meer gedreven eigenlijk? Is het niet je eigen perceptie? Je eigen attitude.. wat heeft gezorgd voor een succesvolle en aangename periode?
pi_92047773
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:52 schreef dawg het volgende:
verwijderen uit facebook, msn, etc. :') dat noem ik niet opnieuw beginnen. :')
Is het je niet opgevallen dat niemand het hier heeft over enkel een nieuwe facebook aanmaken?

Mentaal is het een deel van de brug die je opblaast.

[ Bericht 7% gewijzigd door tony_clifton- op 29-01-2011 18:17:14 ]
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:46:11 #55
246112 nopes
e-mail staat in profiel
pi_92049006
Zeer inspirerende verhalen uw allen.

Waar ik persoonlijk vooral mee zit is het gevoel van dat ik "te laat" ben. Ik ben 24 jaar, veel van jullie lijken net even paar jaar eerder deze stap te hebben gezet. Helemaal opnieuw beginnen, ook qua "carrière", is dat onbegonnen werk?.

Graag nog meer inspiratie ;)
pi_92049110
Ik ben 23,5 :) De meeste jongeren krijgen later alsnog een ommekeer denk ik. Dat bewijst waarom er toch veel 30ers ''opnieuw'' beginnen...
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:54:34 #57
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_92049300
Klinkt erg goed allemaal!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_92049576
O+
pi_92049691
klopt ja ik was 32 toen ik overnieuw begon
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:53:56 #60
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92051576
Ik ben nu eigenlijk opnieuw aan het beginnen. Heb de afgelopen 2 jaar in Utrecht gestudeerd maar ben daar doodongelukkig geweest door meerdere factoren, vond mijn studie ook niet leuk en daar ben ik nu eindelijk mee gekapt. Woon nu weer bij mijn ouders, maar die zijn onderhand van het oosten naar het westen verhuisd, dus ik ken de hele omgeving niet hier. Ga in september aan een nieuwe studie beginnen in een nieuwe stad, vlakbij waar mijn ouders wonen. Ik heb eigenlijk het hele Utrecht-hoofdstuk afgesloten, nog wel contact met een paar mensen en kom er soms nog wel, maar het voelt wel verdomd goed om daar weg te zijn. Alsof er een blok beton van me af viel! Ook heb ik van het oosten afscheid genomen, waar ik ben opgegroeid en 15 jaar lang heb gewoond. Kom gelukkig nog eens in de zoveel tijd bij vrienden over de vloer, maar verder heb ik er niks meer te zoeken. Deed eerst wel pijn om niet meer in je vertrouwde omgeving te zijn, maar ik weet nu dat mijn toekomst in de randstad ligt. Daarom: per september een nieuwe studie, een nieuwe sociale kring, kortom een nieuwe start :)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:07:26 #61
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_92052145
Interessant topic, had niet verwacht dat het bij zoveel mensen leeft, aan de uitgebreide persoonlijke reacties te zien!
Om er eens wat algemeenheden en trivialiteiten in te gooien, voor wat betreft de onzekerheid en de angst: :+

Je gaat van een bekende situatie, zoals je tot nu toe je leven hebt geleefd, naar een onbekende situatie: het leven zoals je het vanaf nu voor ogen hebt. Wat je dus eigenlijk doet, is uit je comfort zone gaan, en het onbekende tegenmoet, wat dus logischerwijs onzekerheid met zich meebrengt en daarmee gevoelens van angst. Dat is heel natuurlijk en normaal.

Dit is ook de reden waarom je bijvoorbeeld vaak mensen ziet die héle lange tijd in een slechte relatie zijn blijven zitten: liever blijven ze in een nare, maar tenminste bekende situatie dan het onbekende tegenmoet te gaan, ook al weten ze dat het in ieder geval nooit slechter kan worden. Klinkt behoorlijk debiel als je erover nadenkt, maar het is wel zo.

Je moet voor ogen houden wat je doel is denk ik, namelijk een beter leven waarin je (weer opnieuw) gelukkig bent en van jezelf kunt houden. Dat is beter dan je het hebt (of had) dus dat zou je dan de moed moeten geven om het onbekende tegenmoet te gaan.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_92053179
Hier ook eentje die totaal opnieuw is begonnen. Foute mensen achter mij gelaten en overnieuw begonnen. Nieuwe woning, nieuwe buurt, nieuwe mensen, nieuwe opleiding. Kwam allemaal goed uit. Vind het heerlijk zo :). Heb iig van mijn verleden geleerd en ben daardoor vele malen sterker geworden!! Soms is het gewoon beter om een nieuwe start te maken in het leven.
pi_92053900
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:10 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Is het je niet opgevallen dat niemand het hier heeft over enkel een nieuwe facebook aanmaken?

Mentaal is het een deel van de brug die je opblaast.

ja, maar ik las het wel een aantal keer. daarbij vind ik het lichtelijk overdreven te zeggen dat iemand helemaal opnieuw begonnen is met deze voorbeelden.

ik vind veranderen van studie niet echt opnieuw beginnen, naar een andere stad binnen nederland valt ook nog wel mee m.i. veranderen van baan, en dan in een compleet ander vakgebied is al veel moeilijker om daadwerkelijk door te zetten, of te emigreren (niet voor werk maar omdat het je eigen keus is, en je dus niet meteen in een gespreid bedje terechtkomt) bijv.

wat in dit topic genoemd wordt vind ik allemaal zo relatief veilig. dan verwijs ik even naar garisson zijn post over bekend vs onbekend. en in nederland zal het gewoon niet snel onbekend terrein zijn, tenzij anders dan wat duizenden anderen voor je al hebben gedaan dus. de post van tinkepink vind ik veel meer echt opnieuw beginnen. letterlijk alles wat je kent achterlaten.

maar ieder zijn mening natuurlijk ~:)
pi_92054720
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:53 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik ben nu eigenlijk opnieuw aan het beginnen. Heb de afgelopen 2 jaar in Utrecht gestudeerd maar ben daar doodongelukkig geweest door meerdere factoren, vond mijn studie ook niet leuk en daar ben ik nu eindelijk mee gekapt. Woon nu weer bij mijn ouders, maar die zijn onderhand van het oosten naar het westen verhuisd, dus ik ken de hele omgeving niet hier. Ga in september aan een nieuwe studie beginnen in een nieuwe stad, vlakbij waar mijn ouders wonen. Ik heb eigenlijk het hele Utrecht-hoofdstuk afgesloten, nog wel contact met een paar mensen en kom er soms nog wel, maar het voelt wel verdomd goed om daar weg te zijn. Alsof er een blok beton van me af viel! Ook heb ik van het oosten afscheid genomen, waar ik ben opgegroeid en 15 jaar lang heb gewoond. Kom gelukkig nog eens in de zoveel tijd bij vrienden over de vloer, maar verder heb ik er niks meer te zoeken. Deed eerst wel pijn om niet meer in je vertrouwde omgeving te zijn, maar ik weet nu dat mijn toekomst in de randstad ligt. Daarom: per september een nieuwe studie, een nieuwe sociale kring, kortom een nieuwe start :)
Succes!!!!! Ik duim voor je! O+
pi_92054852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:57 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Nice!

Wat maakte in het buitenland jou meer gedreven eigenlijk? Is het niet je eigen perceptie? Je eigen attitude.. wat heeft gezorgd voor een succesvolle en aangename periode?
Natuurlijk is het je eigen attitude. In Delft voel ik mij gewoon niet thuis. Ik ben daar door studie terechtgekomen, maar ik vind er niets aan. Veel te klein, te veel corpsballen, te saai. Daarom ben ik ook altijd in Den Haag blijven wonen, ook toen mijn vrienden allemaal naar andere steden verhuisden. Nu is de situatie zo dat mijn vrienden overal verspreid over Nederland en over de wereld wonen, waardoor het gewoon heel lastig is om af te spreken.
Ik had daarnaast wel het gevoel dat de internationale studenten waar ik vooral mee omga veel opener zijn. Ze komen veel geïnteresseerder en actiever over. De meeste mensen die ik van studie ken komen zo weinig mogelijk in Delft en wonen ook niet in de buurt. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar alles aan Delft staat me tegen, en ik ben daar niet de enige in.
pi_92054943
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef Garisson72 het volgende:
Interessant topic, had niet verwacht dat het bij zoveel mensen leeft, aan de uitgebreide persoonlijke reacties te zien!
Om er eens wat algemeenheden en trivialiteiten in te gooien, voor wat betreft de onzekerheid en de angst: :+

Je gaat van een bekende situatie, zoals je tot nu toe je leven hebt geleefd, naar een onbekende situatie: het leven zoals je het vanaf nu voor ogen hebt. Wat je dus eigenlijk doet, is uit je comfort zone gaan, en het onbekende tegenmoet, wat dus logischerwijs onzekerheid met zich meebrengt en daarmee gevoelens van angst. Dat is heel natuurlijk en normaal.

Dit is ook de reden waarom je bijvoorbeeld vaak mensen ziet die héle lange tijd in een slechte relatie zijn blijven zitten: liever blijven ze in een nare, maar tenminste bekende situatie dan het onbekende tegenmoet te gaan, ook al weten ze dat het in ieder geval nooit slechter kan worden. Klinkt behoorlijk debiel als je erover nadenkt, maar het is wel zo.

Je moet voor ogen houden wat je doel is denk ik, namelijk een beter leven waarin je (weer opnieuw) gelukkig bent en van jezelf kunt houden. Dat is beter dan je het hebt (of had) dus dat zou je dan de moed moeten geven om het onbekende tegenmoet te gaan.
Yup! Ik heb het niet zo moeilijk met verhuizen. Deze stad is op mijn geboorteplaats na de 4e stad... Alleen stond ik er deze keer er helemaal alleen voor. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo moeilijk. Ik zag patronen aan mezelf die in mijn nadeel werkten en in elke stad soortgelijke problemen met zich meebracht, met name in relatie en omgang met mensen. Relaties ging ik te snel aan (eeuwenlang rebounden; emotionele rollercoaster) en gedroeg me vrij comfortabel voor mannen (ongewenste interesses etc). Ook koos ik niet de juiste vrienden. Die belemmerden mij in mijn ontwikkeling. Gewoon dat sociale moest omgekiept worden. Maar een schoon milieu begint bij jezelf. Dat was en is nu het moeilijkste aan ''opnieuw beginnen'' :')
pi_92055021
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:14 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Natuurlijk is het je eigen attitude. In Delft voel ik mij gewoon niet thuis. Ik ben daar door studie terechtgekomen, maar ik vind er niets aan. Veel te klein, te veel corpsballen, te saai. Daarom ben ik ook altijd in Den Haag blijven wonen, ook toen mijn vrienden allemaal naar andere steden verhuisden. Nu is de situatie zo dat mijn vrienden overal verspreid over Nederland en over de wereld wonen, waardoor het gewoon heel lastig is om af te spreken.
Ik had daarnaast wel het gevoel dat de internationale studenten waar ik vooral mee omga veel opener zijn. Ze komen veel geïnteresseerder en actiever over. De meeste mensen die ik van studie ken komen zo weinig mogelijk in Delft en wonen ook niet in de buurt. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar alles aan Delft staat me tegen, en ik ben daar niet de enige in.
Ik woon ook in Den Haag. Hiervoor heb ik in een kleinere stad gewoond (wat ik eigenlijk leuker vond). Ik vind de mensen wat afstandelijker en de warme types moeten ''iets'' van mij. Vaak zijn dat mannen. Of ligt dit aan mij?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:27:30 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92055299
Ik ga binnenkort dan eindelijk op kamers in Amsterdam om dichter bij mijn studie te wonen maar ik ben doodsbang ik geen leuke mensen leer kennen, zoals ik ze hier ken. Ik bedoel, iedereen zal toch al zo zijn eigen vaste vriendengroepen hebben. Mensen hebben toch gelijk door dat je (enigzins) alleen bent. Toch ga ik er gewoon voor. Open houding, een beetje moed en er op uit trekken. Zo ga ik het denk ik maar aanpakken.
pi_92055480
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Ik woon ook in Den Haag. Hiervoor heb ik in een kleinere stad gewoond (wat ik eigenlijk leuker vond). Ik vind de mensen wat afstandelijker en de warme types moeten ''iets'' van mij. Vaak zijn dat mannen. Of ligt dit aan mij?
Ik kom niet zo heel vaak meer in Den Haag, qua uitgaan. De meeste mensen hier zijn of jonger (<20) of ouder (>30) dan ik. Je hebt hier niet echt studenten, wat wel jammer is. Maar in het algemeen vind ik grote steden veel fijner, vanwege de diversiteit.
Ik heb overigens geen last van opdringerige mannen, maar ik ben zelf dan ook een man. Het ligt ws niet aan jou, maar wel aan het feit dat je een vrouw bent.
pi_92055629
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:19 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Het is denk ik vooral een verbeelding of je denkt te zwart-wit. Wat bedoel je ook met "iets"?. In bijna oneindig veel gevallen zul je ook contact hebben met mensen die helemaal niets moeten of willen. Net zoals jij niets van hen moet.
pi_92056019
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:27 schreef Mishu het volgende:
Ik ga binnenkort dan eindelijk op kamers in Amsterdam om dichter bij mijn studie te wonen maar ik ben doodsbang ik geen leuke mensen leer kennen, zoals ik ze hier ken. Ik bedoel, iedereen zal toch al zo zijn eigen vaste vriendengroepen hebben. Mensen hebben toch gelijk door dat je (enigzins) alleen bent. Toch ga ik er gewoon voor. Open houding, een beetje moed en er op uit trekken. Zo ga ik het denk ik maar aanpakken.
Er zijn genoeg mensen die open staan voor nieuwe mensen, dus ook voor jou. Zolang je zelf er ook voor open staat, een leuke uitstraling hebt en een aangenaam gezelschap bent O+
pi_92056032
had ik jullie lef maar....
pi_92056063
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:50 schreef Symn het volgende:
Lef krijg je pas nadat je iets hebt gedaan waar je bang voor was :s) Het is door je angsten heen gaan en achteraf trots worden.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:52:00 #74
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92056113
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:50 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Lef krijg je pas nadat je iets hebt gedaan waar je bang voor was :s)
Dit, lef is doorgaans geen aangeboren karaktertrek, dan is het gewoon een gebrek aan denken aan gevolgen. Lef is iets wat je krijgt door je grenzen te verleggen en het gewoon DOEN van dingen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:50 schreef Symn het volgende:
Wat voor stap zou jij dan in je leven willen nemen, en waarom neem je die niet?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92056303
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:33 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Ik kom niet zo heel vaak meer in Den Haag, qua uitgaan. De meeste mensen hier zijn of jonger (<20) of ouder (>30) dan ik. Je hebt hier niet echt studenten, wat wel jammer is. Maar in het algemeen vind ik grote steden veel fijner, vanwege de diversiteit.
Ik heb overigens geen last van opdringerige mannen, maar ik ben zelf dan ook een man. Het ligt ws niet aan jou, maar wel aan het feit dat je een vrouw bent.
Dat laatste klopt. Het ligt niet aan mij. Het ligt aan het feit dat ik een vrouw ben idd. Want ze doen het ook bij andere vrouwen (dat nakijken nafluiten en naroepen gedrag).

Een grote stad biedt veel mogelijkheden, maar je hebt gewoon meer rotte appels die je te selecteren hebt en de muren die mensen hebben gekregen nav die rotte appels waardoor ze minder toegankelijker zijn voor jou. Iedereen is een beetje bang. Ik zelf was dat ook. Maar met een sterke attitude en veel positiviteit moet het wel lukken. Maandag begint mijn studie. Ik ga met iedereen een babbeltje doen en dan peilen met wie ik het meest wil optrekken het komend jaar :s) Maar sowieso wil ik weer mensen om me heen. Vrouwen het liefst :s) Mannen zijn eng :P Nou, klink ik best feministisch. Het is gewoon dat ik nogal vaak met mannen ben omgegaan. Meer dan met vrouwen. Had ook weer redenen (ik heb vaak vrouwen meegemaakt die jaloers op me waren en graag alles wat ik hen deelde rondvertelden... dat prive delen ga ik niet meer doen, dus moet het wel goedkomen). Ik maak gewoon een 100 graden omdraai.
pi_92056483
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:37 schreef StringsOfLife het volgende:

[..]

Het is denk ik vooral een verbeelding of je denkt te zwart-wit. Wat bedoel je ook met "iets"?. In bijna oneindig veel gevallen zul je ook contact hebben met mensen die helemaal niets moeten of willen. Net zoals jij niets van hen moet.
Iets=geen idee. Ik weet nooit wat een man van me moet als hij me van top tot teen nakijkt, me nafluit/roept. Wat denk jij? :')

Ik hoop dat laatste meer te ontmoeten. Mij vallen de mannen op die heel opvallend bezig zijn met meiden waaronder ik ook.
pi_92056566
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:52 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dit, lef is doorgaans geen aangeboren karaktertrek, dan is het gewoon een gebrek aan denken aan gevolgen. Lef is iets wat je krijgt door je grenzen te verleggen en het gewoon DOEN van dingen.

[..]

Wat voor stap zou jij dan in je leven willen nemen, en waarom neem je die niet?
onzekerheid.. en ergens het niet willen misschien. Dat terwijl ik nu juist in een situatie zit waarin ik niets heb. Ben nu 31, woon mijn hele leven ali in dit dorp, en heb 0 vrienden (dit vind ik het ergst), kan geen contact maken met mensen, geen werk, algeheel gevoel van hopeloosheid. Wel geprobeerd te veranderen maar niet zo radicaal als jullie. Ik zou gewoon iemand anders willen zijn eigenlijk.. in dit leven lukt het niet.
pi_92056694
Nou, de persoon die ik vorig jaar - in een ander stad - was, heb ik gedood :') Vervolgens heb ik een paar maanden gerouwd (mezelf geformatteerd, gedefragmenteerd en herinstalleerd). Nu ben ik ''herboren'' en ga ik alles gewoon anders aanpakken O+

Alles begint en eindigt bij je eigen attitude :s)
pi_92056748
Pff wat een herkenbare openingspost.. ik zit in een gelijksoortige situatie (woon weer bij m'n ouders, heb een koophuis met ex) alleen heb ik nog steeds niet helemaal de knoop doorgehakt met de gedachte" ok meis, nu moet je er echt voor gaan en echt spijkers met koppen slaan. Ik wil het heel graag, maar de gedachte is heel erg eng en daarnaast kan ik het ook niet verkroppen om de jongen echt te verlaten waar ik zo ontzettend veel van hou. Ik weet alleen wel dat het 't meest verstandig is. Maar om daadwerkelijk die keuze te maken.. Ik sta er nog steeds niet 100% achter en kan ik het dus niet. :{
Que Sera ~
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:06:39 #80
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92056821
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:01 schreef Symn het volgende:

[..]

onzekerheid.. en ergens het niet willen misschien. Dat terwijl ik nu juist in een situatie zit waarin ik niets heb. Ben nu 31, woon mijn hele leven ali in dit dorp, en heb 0 vrienden (dit vind ik het ergst), kan geen contact maken met mensen, geen werk, algeheel gevoel van hopeloosheid. Wel geprobeerd te veranderen maar niet zo radicaal als jullie. Ik zou gewoon iemand anders willen zijn eigenlijk.. in dit leven lukt het niet.
Wat dacht je van het gewoon proberen? Verhuis, ga naar een sportclub etc. schaken psychologische hulp in indien je hier behoefte aan hebt en bouw het gewoon rustig op?

Blijven zeggen dat het slecht is, dat je het zo niets vind, maar dan er helemaal niets aan te doen werkt niet. Neem een voorbeeld aan TS. Gewoon doen, en als het tegen valt, is het dan echt erger dan dat het nu is?

Lees het topic nog eens rustig door en gebruik dit als wijze les :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92057017
Oh, die vastberadenheid komt nooit! Ik ''ging'' gewoon. Ook al had ik er zo'n moeite mee. Ergens had ik een voordeel. Ik had mijn overgang niet gehaald, waardoor ik maar een stad moest kiezen waar ik het kon hervatten. Ik dacht ''Oke, daar ben ik eens geweest. Voelde niet vreemd, dus ga ik er wonen. Het is ook nog eens dicht bij het strand.'' Appartementje gezocht en binnen 2 maanden verhuisd. Het praktische was het makkelijkst. Mentale en emotionele herinrichten duurde wat langer :@ Half jaar in totaal. Ik ga studeren in een stad verderop. Wonende hier, sportende daar, chillende aan het strand hier, studerende daar, uitgaan hier, hobbies daar. Stap voor stap bouw je je eigen leven. Het heeft tijd nodig.

Het gaat sneller als je sterk in je schoenen staat. Ik was het deels. Ik was bekend met het idee om opnieuw te beginnen. Daar ben ik nu wel heel flexibel in :P Maar een innerlijke metamorfose=opruiming issues is vereist. Anders loop je zelfs in Zuid Afrika tegen dezelfde problemen op. In mijn geval kan ik nu wel beginnen aan mijn nieuwe leven *O*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:15:56 #82
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_92057180
Ik zit op kamers, telt dat ook? :P
pi_92057234
Ja O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:22:33 #84
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_92057441
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:16 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ja O+
Nou, in dat geval. :P

Ik zit al meer dan een jaar op kamers. In het begin was ik heel solitair, en deed ik alles alleen. Nu heb ik wel veel nieuwe vrienden gemaakt, maar ik merk dat ik ontzettend mijn oude woonplaats mis. ;( Niet omdat ik bang ben dat ik het hier niet ga maken, maar omdat ik daar veel oude herinneringen heb. :'( En m'n ouders zie ik niet zo vaak, dat is ook heel vervelend. ;(
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:22:37 #85
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_92057444
Klinkt allemaal goed :)
pi_92061254
Ik voel me herboren na het verlaten van mijn oude levensstijl.

Heb na een tijd van alleen maar negativiteit het land verlaten. Ben circa anderhalf jaar gaan rondreizen door Azië, heb mezelf gevonden, alles gedaan wat ik altijd al wou doen.

Vervolgens heb ik ontzettend veel gelezen, en lees nog steeds veel over het leven, de mens, religie, etc.

Ik heb alles op een rijtje gezet en werk nu naar doelen toe die ik wil bereiken, ben zeer gedisciplineerd, sta elke ochtend vroeg op en verruim mijn leven met de dag.
Mooooooooo
  zondag 30 januari 2011 @ 14:30:37 #87
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92076744
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Succes!!!!! Ik duim voor je! O+
Thnx! O+
  zondag 30 januari 2011 @ 14:31:05 #88
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92076759
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 00:01 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik voel me herboren na het verlaten van mijn oude levensstijl.

Heb na een tijd van alleen maar negativiteit het land verlaten. Ben circa anderhalf jaar gaan rondreizen door Azië, heb mezelf gevonden, alles gedaan wat ik altijd al wou doen.

Vervolgens heb ik ontzettend veel gelezen, en lees nog steeds veel over het leven, de mens, religie, etc.

Ik heb alles op een rijtje gezet en werk nu naar doelen toe die ik wil bereiken, ben zeer gedisciplineerd, sta elke ochtend vroeg op en verruim mijn leven met de dag.

^O^ !!
  zondag 30 januari 2011 @ 17:59:10 #89
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92087118
Grunge, mijn ex heeft exact hetzelfde gedaan, dan wel een tijdje nadat het uit is maar het doet voor de 'nabestaanden' pijn.

In feite pleeg je zelfmoord, figuurlijk.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_92087612
Hm... Zou best kunnen. Maar dat moet iemand er niet van weerhouden om te kiezen wat goed is voor diegene.

Mijn oude omgeving heeft mij psychisch ziek gemaakt. Niet iedereen is schuldig natuurlijk, maar ik wil ook niet herinnerd worden aan mijn klote periode (op mensen die hebben bewezen ECHTE vrienden te zijn na, omdat ik me gewoon goed bij ze voel).

Ik zie mezelf binnenkort ook definitief van FOK verdwijnen om alles volledig achter me te laten. Een wereld waarin niemand iets weet over mij staat op mij te wachten. Al mijn topics verdwijnen wel tussen biljarden anderen met soortgelijke problemen :) Wie gaat er nou iets achter mij zoeken als ze mijn nieuwe ik meemaken?
  zondag 30 januari 2011 @ 18:19:24 #91
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92088029
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hm... Zou best kunnen. Maar dat moet iemand er niet van weerhouden om te kiezen wat goed is voor diegene.

Mijn oude omgeving heeft mij psychisch ziek gemaakt. Niet iedereen is schuldig natuurlijk, maar ik wil ook niet herinnerd worden aan mijn klote periode (op mensen die hebben bewezen ECHTE vrienden te zijn na, omdat ik me gewoon goed bij ze voel).

Ik zie mezelf binnenkort ook definitief van FOK verdwijnen om alles volledig achter me te laten. Een wereld waarin niemand iets weet over mij staat op mij te wachten. Al mijn topics verdwijnen wel tussen biljarden anderen met soortgelijke problemen :) Wie gaat er nou iets achter mij zoeken als ze mijn nieuwe ik meemaken?
Ik heb er meer respect voor als iemand z'n (zware) problemen oplost (uit z'n verleden, zoals mijn moeder) dan verdringen en wegrennen en denken dat je opnieuw begint.

Dat rugzakje gaat niet af aan de andere kant van het land/de wereld.
pi_92088575
Sommige mensen zijn gewoon giftig, hebben geen toegevoegde waarde of andere redenen waardoor ze niet bij je passen en niet in je leven te hoeven. Ik had dat gehad. Hun respect hoef ik dan ook niet :) Mijn ''rugzakje'' omvat alle narigheid afkomstig van die wereld. Sommige mensen die niet direct aandeel hebben gehad hierin, heb ik verlaten omdat ik toch niet genoeg met ze had om vriendschappen te koesteren.
  zondag 30 januari 2011 @ 18:39:19 #93
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92088984
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:30 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon giftig, hebben geen toegevoegde waarde of andere redenen waardoor ze niet bij je passen en niet in je leven te hoeven. Ik had dat gehad. Hun respect hoef ik dan ook niet :) Mijn ''rugzakje'' omvat alle narigheid afkomstig van die wereld. Sommige mensen die niet direct aandeel hebben gehad hierin, heb ik verlaten omdat ik toch niet genoeg met ze had om vriendschappen te koesteren.
Het gaat niet om respect, maar om wat je jezelf aandoet en aan laat doen en niet verwerkt.
pi_92089657
Ik heb het heel goed verwerkt. In die omgeving lukte het niet. Het uit de cirkel (omgeving) stappen is blijkbaar wat ik nodig had.
  zondag 30 januari 2011 @ 18:53:29 #95
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92089707
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:52 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb het heel goed verwerkt. In die omgeving lukte het niet. Het uit de cirkel (omgeving) stappen is blijkbaar wat ik nodig had.
Dat is niet echt een heel nieuw leven starten, he.
pi_92089799
Voor mij heeft het goed uitgepakt. In een nieuwe omgeving met nieuwe mensen mijn eigen opvattingen, ideeen, keuzes, toekomst hebben, dan die van anderen. Ik ben nog nooit zo mezelf geweest en mijn nieuwe omgeving laat het toe. In mijn vorige omgevingen werkt iedereen me alleen maar tegen :')
pi_92089952
TVP.
Goed voor mij om te lezen als ik straks een halfjaar in Spanje zit en mijn mama vreselijk mis. :P *O*
zelfde als diginoob
  zondag 30 januari 2011 @ 19:13:20 #98
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92090652
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:55 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Voor mij heeft het goed uitgepakt. In een nieuwe omgeving met nieuwe mensen mijn eigen opvattingen, ideeen, keuzes, toekomst hebben, dan die van anderen. Ik ben nog nooit zo mezelf geweest en mijn nieuwe omgeving laat het toe. In mijn vorige omgevingen werkt iedereen me alleen maar tegen :')
Wacht maar tot je verleden komt bovendrijven.
pi_92090808
Is al deels gebeurd :) Ik ben overduidelijk veranderd. Het was irritant, maar maakte me niet van slag. Ik bepaal hoe ik me erbij voel.

Ik hecht geen waarde meer aan mijn vorige wereld incl. de mensen die eraan deel uitmaakten. Dat maakt het verschil :s)
  zondag 30 januari 2011 @ 19:21:57 #100
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92091051
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Is al deels gebeurd :) Ik ben overduidelijk veranderd. Het was irritant, maar maakte me niet van slag. Ik bepaal hoe ik me erbij voel.

Ik hecht geen waarde meer aan mijn vorige wereld incl. de mensen die eraan deel uitmaakten. Dat maakt het verschil :s)
Hm, hoe erg was het/hoe erg heb je je schepen verbrand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')