Toevallig ook bij Bergen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef KarinJ. het volgende:
Ik ben geëmigreerd, van de grote stad inNederland naar een gehucht in de bergen.
Beste beslissing ooit.
Is een relatie aanknopen in zo'n situatie verstandig? Vanwege de grote ''metamorfose''... Bij mij is het niet alleen opnieuw beginnen. Het is ook het opnieuw beginnen als een ander persoon. Dat maakt het nog ingewikkelder voor in het begin (met wie wil omgaan, wie past bij mij, hoe ga ik mijn tijd indelen).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:26 schreef HeetBoven het volgende:
Herkenbaar TS, ik heb het 5 jaar geleden gedaan. Wel keerde ik in mijn woonplaats terug en dat was allemaal wel vertrouwd, maar inhoudelijk is alles 180 graden gedraaid. Zelf de touwtjes in handen nemen en sturing geven aan dingen, nieuwe baan, ander huis, andere levensstijl, het weer alleen wonen, noem het maar op. In het begin stressvol, maar als je nadenkt over dingen en je ziet dat het ook wel gaat lopen zoals je wilt, dan wordt het leuk! Succes in ieder geval, het gaat allemaal goed komen
Dat anoniem zijn is ZOOO fijn. Niemand weet hoe je vroeger was, waardoor je met een schone lei kan beginnenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:30 schreef asfalthooligan het volgende:
Mijn verhaal in het kort
Vroeger ooit eens gezegd mocht ik voor de laatste keer in me leven verhuizen dan is het naar een dorp.
Maar nooit geweten dat dat zo snel al zou gebeuren.
Na een periode van 4 weken in een hel gebivakeert te hebben moest ik met spoed verhuizen.
Het moest gewoon voor het uit de hand liep.
En als of de duivel er mee speelde kwam ik terecht bij een huisje 13 km buiten de stad.
Twijfel ,maar toch gezegd maak een nieuwe start.
Heb echt alles achtergelaten alle kennissen vrienden fam enz.
Eerste weken waren moeilijk niemand die ik kende en de rust en stilte.
1 kameraad die komt af en toe nog even en 1 goede vriendin.
Voor de rest alles moet opnieuw.
Heb me draai nu gevonden op de dagbesteding goede collega,s en een goede sfeer.
In het dorp geaccepteerd
En alles is gewend nu
De lange reistijden ,geen drukte ,en de mensen .
Ik ben nu al bijna 2 maanden niet in de stad meer geweest en het bevalt me goed en heb er ook geen behoefte aan.
Ook gewoon heerlijk je bouwt alles opnieuw op ,je bent lekker anoniem ,want niemant kent je verders.
Ik had het eerder moeten doen
Zeer knap van je als je het doet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Dat anoniem zijn is ZOOO fijn. Niemand weet hoe je vroeger was, waardoor je met een schone lei kan beginnenNiemand confronteert je immers ergens mee. Wel heb je altijd nieuwsgierige mensen die vragen stellen. Ik weet soms niet hoe ik daar mee moet omgaan. Ik zeg dan vaagjes ''Oh, ik heb andere dingen gedaan.. Wat studies uitgeprobeerd, gewerkt. Ik weet nu wat ik wil.''
Belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt uiteindelijk, dus ga op je gevoel af en vraag je per keer af of je er aan toe bent. Blijf kritisch op de situatie en sja, klinkt afgezaagd, ga niet in 7 sloten tegelijk lopen ;-)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:34 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Is een relatie aanknopen in zo'n situatie verstandig? Vanwege de grote ''metamorfose''... Bij mij is het niet alleen opnieuw beginnen. Het is ook het opnieuw beginnen als een ander persoon. Dat maakt het nog ingewikkelder voor in het begin (met wie wil omgaan, wie past bij mij, hoe ga ik mijn tijd indelen).
Naar het stemmetje in mezelf luisterende moet ik wachten totdat alles op z'n plek is gevallen. Hoe ga je om met verleidingen die je in zo'n situatie beter niet kunt hebben? Ik ben bang voor reboundrelaties, omdat dit alles kutgevoelens met zich meebrengtIk vind dat ik er zelf uit moet komen... alleen dus en daarna met een stevige basis weer risico's nemen in de liefde.
Mevrouw weet wat ze wil? Je bedoelt een nieuwe studie gaan doen en geen geld voor de studieboeken hebben?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Wat studies uitgeprobeerd, gewerkt. Ik weet nu wat ik wil.
Ik woon er al enkele maanden. Helaas maakte ik een slechte start met me studie, omdat ik nog een hoop dingen te verwerken had. Dus mij studie doe ik een stad verderop. Ik heb nog geen echte leven opgebouwd hier. Met name, sociale contacten e.d. Omdat ik gewoon alleen dingen op een rij wou zetten voor mezelf. Anders geef je mensen al snel een labiele/onzekere indruk. Wou ik vermijden, omdat het toch tijdelijk zou zijn. De stormen zijn over... gelukkigquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:44 schreef nopes het volgende:
[..]
Zeer knap van je als je het doet.
Wat ik me afvraag is, hoe heb je je nieuwe woonplaats uitgekozen?, Je hebt er immers geen enkele binding mee neem ik aan?
Zelf vindt ik het moeilijk om "zomaar" ergens heen te gaan.
Het wordt idd weer eens tijd om op mijn vernieuwde/versterkte intuitie te vertrouwen. Door alle stormen is mijn intuitie overgevoelig geworden en gaat de alarm snel af. Wellicht gaat dat met de tijd wel overquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt uiteindelijk, dus ga op je gevoel af en vraag je per keer af of je er aan toe bent. Blijf kritisch op de situatie en sja, klinkt afgezaagd, ga niet in 7 sloten tegelijk lopen ;-)
Mwa, ik bedoelde het ook niet qua karakter, letterlijk. Meer mijn leefstijl, die ik nog een tijdje ben gaan aanhouden, en nu ga omkiepen. Dmv heel veel inzichten die ik hier heb opgedaan. Ik ga het sowieso doen, maar het is eng...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:51 schreef StringsOfLife het volgende:
Je karakter ligt voor het overgrote deel al lang vast en dat is ook vrijwel onveranderbaar. Je kunt met bepaalde mensen en gewoontes breken en 200 kilometer verderop gaan wonen, maar een 'nieuwe ik' zal zeker niet ontstaan.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Mevrouw weet wat ze wil? Je bedoelt een nieuwe studie gaan doen en geen geld voor de studieboeken hebben?
Je weet inderdaad heel goed hoe je het wil hebben. Kennelijk verschilt dat nogal van de gemiddelde student *kuch*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |