abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92091783
Hoe erg? Niets is niet/beetje/heel erg. Alles is perceptie, niets is realiteit. Ik sta er gewoon boven en ga niemand verantwoording afleggen :) Zelfs niet aan mijn toekomstige vriendje. Het enige wat hij mag weten is dat ik een pijnlijke ervaring heb, afkomstig van mijn ex die mijn eerste was. De rest hou ik voor me, omdat het te pijnlijk is en ik het wil vergeten. Zo lieg ik niet :') Mensen buiten hem ga ik dat zelfs niet vertellen. Gaat ze helemaal niets aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 30-01-2011 20:02:02 ]
pi_92092838
Ik denk dat 't minder belangrijk allemaal is dan 't gewicht dat je er aan koppelt.

Iedereen heeft zijn verleden en dat slaat nagenoeg nooit terug. Indien 't dat wel doet zeg je gewoon van 'who cares' en punt andere lijn.
De mensen die er toch over praten of er een issue van maken die houden toch geen contact met je en daar mis je sowieso niks aan. Om maar te zeggen dat je 't gewoon nooit merkt.
pi_92093015
Ik heb mijn tekst al veranderd voordat je iets postte. Nadat ik het nalas dacht ik, wat voor een drama is dit? Ik moet er gewoon geen gewicht aan koppelen idd. Alles is perceptie :)

Dat laatste klopt ook. Als mensen iets weten, zonder dat ze mij om bevestiging vragen zullen idd afstand houden van mij. Dat maakt mij ook niet veel uit. Zulke mensen WIL ik geen eens (meer) in mijn leven.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:13:16 #104
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92093434
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hoe erg? Niets is niet/beetje/heel erg. Alles is perceptie, niets is realiteit. Ik sta er gewoon boven en ga niemand verantwoording afleggen :) Zelfs niet aan mijn toekomstige vriendje. Het enige wat hij mag weten is dat ik een pijnlijke ervaring heb, afkomstig van mijn ex die mijn eerste was. De rest hou ik voor me, omdat het te pijnlijk is en ik het wil vergeten. Zo lieg ik niet :') Mensen buiten hem ga ik dat zelfs niet vertellen. Gaat ze helemaal niets aan.
Dus, je rugzakje is nog steeds niet leeg. Dat bedoel ik dus.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 30 januari 2011 @ 20:13:50 #105
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92093474
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb mijn tekst al veranderd voordat je iets postte. Nadat ik het nalas dacht ik, wat voor een drama is dit? Ik moet er gewoon geen gewicht aan koppelen idd. Alles is perceptie :)

Dat laatste klopt ook. Als mensen iets weten, zonder dat ze mij om bevestiging vragen zullen idd afstand houden van mij. Dat maakt mij ook niet veel uit. Zulke mensen WIL ik geen eens (meer) in mijn leven.
Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.
pi_92093981
Kijk - je hoeft voor jezelf niet zo'n regeltjes te maken - leef gewoon je leven.

Je hebt zelf ervaren dat je soms beslissingen moet nemen die veel meer energie kosten en pijn doen dan in een situatie blijven vastzitten. Onthou dit - je hebt heel vaak veel meer ballen nodig dan visie.

Voor de rest ben je nu bezig aan een herstelproces en dat zal nog jaren duren. Probeer dat gewoon te combineren met zo'n normaal mogelijk leven te leiden. Misschien kom je wel vlugger dan je denkt de persoon tegen die je op heel korte tijd kan fixen...

Zo bekijk ik mijzelf toch...
pi_92094726
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:13 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.
Oh, en hoe moet dat gebeuren? :')
  zondag 30 januari 2011 @ 20:34:23 #108
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92094766
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:33 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Oh, en hoe moet dat gebeuren? :')
Dat zie je wel. de psyche is tof.
pi_92094813
Voorspel je dat ik ga huilen, omdat mensen erachter komen omdat ik heb geneukt? Wat heb ik te verliezen? Wie bepaalt mijn waarde? Behalve ik?
pi_92094987
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Kijk - je hoeft voor jezelf niet zo'n regeltjes te maken - leef gewoon je leven.

Je hebt zelf ervaren dat je soms beslissingen moet nemen die veel meer energie kosten en pijn doen dan in een situatie blijven vastzitten. Onthou dit - je hebt heel vaak veel meer ballen nodig dan visie.

Voor de rest ben je nu bezig aan een herstelproces en dat zal nog jaren duren. Probeer dat gewoon te combineren met zo'n normaal mogelijk leven te leiden. Misschien kom je wel vlugger dan je denkt de persoon tegen die je op heel korte tijd kan fixen...

Zo bekijk ik mijzelf toch...
Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.

Herstel is evenredig aan een goed gevoel over jezelf. Zolang ik invester in mezelf; kortom lief ben tegenover mezelf zal het alleen maar sneller gaan. Onvoorwaardelijke zelfliefde resulteert in een hoge eigenwaarde en zo onafhankelijkheid op alle gebieden, waaronder emotionele bijv.

De persoon tegen komen? Op wie doel je?
  zondag 30 januari 2011 @ 20:40:07 #111
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_92095183
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:35 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Voorspel je dat ik ga huilen, omdat mensen erachter komen omdat ik heb geneukt? Wat heb ik te verliezen? Wie bepaalt mijn waarde? Behalve ik?
Als je alleen maar bent gevlucht vanwege sex is het helemaal erg.
pi_92095696
Ik ben gevlucht van mijn cultuur, die super hypocriet is en er veeeeeeeel drama van maakt :')
pi_92095711
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.

Herstel is evenredig aan een goed gevoel over jezelf. Zolang ik invester in mezelf; kortom lief ben tegenover mezelf zal het alleen maar sneller gaan. Onvoorwaardelijke zelfliefde resulteert in een hoge eigenwaarde en zo onafhankelijkheid op alle gebieden, waaronder emotionele bijv.

De persoon tegen komen? Op wie doel je?
Er zijn toch altijd personen bij wie je je geweldig voelt? Sommige noemen 'm 'de ware', of een goeie vriend of vriendin, of...

'T hoeft niet te kloppen, ik ben er alleen achter gekomen dat 'perfect zijn' bij mij niet helpt. Perfect als in iedereen helpen, altijd aardig zijn, leuk gezelschap zijn,...
Ik ben pas gelukkig wanneer ik mij verbonden voel met andere mensen en dat is heel zelden 't geval.
pi_92096457
Die heb ik joh. Ik heb 10 hele goede vrienden (50%vrouw50%man), mijn moeder en mijn broer die alles over me weten. Bij wie ik me veilig voel... van wie ik dingen kan leren. Bij wie ik mezelf gewoon kan zijn. Die koester ik enorm. Met hun probeer ik mijn band ook steeds sterker te maken, omdat ik besef hoe belangrijk ze voor me zijn.

Ik wil alleen de mensen erbuiten... niets meer delen. Ooit deelde ik iedereen alles over mezelf. Daar voelde ik me op een gegeven niet meer prettig bij. Dan geef je iedereen het recht om er iets over te zeggen, of een beeld te vormen over je. Nou waren dat geen dingen waar ik me echt over schaam, maar ik wil het gewoon niet meer doen. Met mannen wil ik sowieso afstand scheppen, op mannen waarmee ik iets heb na :)

[ Bericht 5% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 30-01-2011 21:06:34 ]
  maandag 31 januari 2011 @ 12:43:08 #115
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92118741
Ik ben nu ook bezig een nieuw leven te beginnen.

Ik ben altijd het vangnet geweest voor mensen. Minny doet dat wel, en dit wel, en zus wel, en zo wel. En was ik niet het hulpje werden er wel belachelijk veel dingen van me verwacht. Van de een MOEST ik rechten gaan studeren, gedaan (niet afgemaakt). Ik deed die dingen omdat het van me verwacht werd.
Van mn "vriend" moest ik maar pikken dat ie 5 dagen per week bij een andere vrouw zat, en daar ook sliep. "ja, maar we zijn gewoon vrienden". Zei ik er wat van was ik jaloers enz enz. Gewoon vrienden, ja tuurlijk. :')

Nou, ik doe het niet meer, anders ga ik er aan onderdoor.
Binnenkort ga ik verhuizen. Heb mn vriend met zn spullen op straat gezet. "Ja maar ik kan nergens naar toe je weet van de situatie" (familieproblemen, kan nergens terecht). Tja.. niet meer mijn probleem. Ik ben geen opvang voor hopeloze gevallen. Hij gaat maar lekker naar zn neukertje, daar is ie toch zo graag.

Minny doe jij even.. Nee! Minny je moet... Nee dat moet ik niet.
Het duurde even maar ik kan nu schijt hebben aan wat de rest vind. Zodra ik verhuist ben krijgen maar heel weinig mensen het adres en mn nieuwe telefoon nummer.
pi_92118915
Ik ben afgelopen jaar opnieuw begonnen. Mijn leven was vastgelopen in een ontzettende lege saaiheid. Ik was vrijgezel, woonde bij mn ouders in een dorp en had een weinig boeiende baan en geen vrienden.

Ik heb gekozen om een nieuwe baan te zoeken en in de stad te gaan wonen op mezelf. Dat heb ik gedaan.

Nu ben ik bezig om het sociale leven en de liefde een impuls te geven.

Soms is het een eenzame klus maar het gaat steeds beter.
pi_92119220
Update!

Ik ben net terug van school... en alles gaat perfect! Ik heb lang niet zo lekker in mijn vel gezeten. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo goed gevoeld! Vroeger voelde ik me goed, maar was ik ontwetend. Recent was ik wijs, maar had ik issues verbonden aan mijn ervaringen. Nu ben ik ervaren, zelfbewust en zit ik lekker in mijn vel! Ik maak net zo snel contact als ooit. Alleen dan met de juiste mensen op de juiste manier. Iets wat ik vroeger aanrommelde.

Wat betreft mijn studieachterstand voel ik me niet naar, want er zijn nog oudere studenten dan ik. Niemand maakt er een big deal van. Alles draait om de leuke omgang. De ''algemene kennis''... wat aan mij ontbreekt op sommige gebieden, daar wordt geen eens over gepraat. Geschiedenis, politiek en economische onderwerpen leer ik met de tijd wel. Ik heb genoeg in me om een gelijkwaardig gesprekspartner te zijn voor iedereen. Ik heb mezelf duidelijk overschat :)

Wat betreft verleden e.d. De meeste mensen vragen inderdaad waar ik woon, wat ik hiervoor heb gedaan. Ik zeg simpel dat ik mijn MBO een paar jaar terug heb afgemaakt, maar door mijn gebrekkige Engels een tijdje ben gaan werken hier en daar. Ook dat ik daarvoor een tijdje in Engeland heb gewoond. Dan vragen ze waarom ik niet ben gaan studeren in mijn huidige woonplaats. Ik zei dat ik te laat was, omdat ik met verhuizing e.d. zat. Dat ik oorspronkelijk uit een dorp kom zeg ik dan ook dmv een grap dat er veel koeien, schapen e.d. zijn. Dit een beetje mijn standaard verhaaltje waar niet wat achter zoekt/zal zoeken. En dan vraag je lekker terug :P

Wat betreft relaties begint niemand er over. Misschien verwacht ik een vraag als ''Heb je een vriend?''. ''Nee''. ''Wel gehad?'' ''Ja tuurlijk''. ''Waarom ging het uit?'' ''Het klikte niet op lang termijn, verschillende factoren, lang saai verhaal''. Ook wel duidelijk.

Nu denken jullie vast ''Ga je alles instuderen?''. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt om ALLES tegen IEDEREEN te delen. Dat moet echt stoppen, dus leer ik mezelf aan om dmv zulke kant-en-klare antwoorden het oppervlakkig en vaag te houden. Ik verwacht niet dat iemand toch irritant gaat door lopen vragen. ''Vind je iemand leuk?'' ''Nee, ik ben er ook niet zo mee bezig. Ik heb andere prioriteiten en ik zie wel wat op mijn pad komt dat me raakt''. Verder zal ik wel gewoon delen wat mijn hobbies/passies/bezigheden zijn. Ik ga daar niet mysterieus over doen. Dat is ook niet mijn ding. Mijn gedachten/meningen delen zorgt voor verbanden. Nu ga ik er niet obsessief mee bezig zijn, maar als puntje bij paaltje komt laat ik wel wat los zeg maar.

Anyway, een goed indruk gemaakt. Mijn huidige attitude heeft zich nu al vertaald in mensen om me heen op een positieve manier. Ik liep met een klasgenootje terug en pakte later de trein terug naar huis.

Vanavond......... ga ik wel trainen :) Ik laat het gewoon op me afkomen. Positief/negatief. Ik zit lekker in mijn vel. Als het niets gaat worden sluit ik het af in mijn hoofd. Als er een kans in zit, laat ik het op een natuurlijke wijze groeien, als hij meewerkt natuurlijk. Ik heb mijn part gedaan. Het is volgens mij ook geen verkeerd moment om aan iets nieuws te beginnen. Mijn angsten zijn niet helemaal terecht. Hij is mijn ex(en) niet, ik ben mijn oude ik niet, de situatie is anders nu. Daarom is het niet gedoemd te mislukken. Wellicht zit er zelfs een kans in dat ik ga groeien. Iets wat ik buiten hem ook doe. Ik heb gewoon zware relaties gehad, omdat de personen met wie ik was emotioneel zwaar waren. Op een geven moment was mijn eigen psyche me ook te zwaar, bovenop de personen die ik aantrok die emotioneel nog zwaarder waren... beetje ingewikkeld uitgelegd, maar jullie snappen me vast wel. Ik heb mijn rugzak ontleed, vrede mee gesloten en ben nu constructief bezig. Op elk gebied :) Dat kan ik ook mét hem doen. Nu wel. En als het niet wederzijds is, ik heb mijn draai terug. Daar leg ik sowieso mijn focus nu op. Ik heb daar wél invloed op. Relaties worden gemanaged door 2 personen, dus ik heb beperkte macht op het resultaat. Ik doe mijn deel. Hij de zijne... óf niet :) Net maar wat hij verwacht van een partner/relatie. Ik kan niet meer bieden dat ik heb. En wat ik te bieden heb ik genoeg. Het klikt of niet. Als de klik ontbreekt van zijn kant is het jammer voor mij, maar niet het einde van de wereld. Ik wil met iemand zijn die mij ook wilt. Duuh, hoe kan je anders een relatie hebben :')

Bedankt voor het lezen :s)
pi_92122189
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:00 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Update!

Ik ben net terug van school... en alles gaat perfect! Ik heb lang niet zo lekker in mijn vel gezeten. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo goed gevoeld! Vroeger voelde ik me goed, maar was ik ontwetend. Recent was ik wijs, maar had ik issues verbonden aan mijn ervaringen. Nu ben ik ervaren, zelfbewust en zit ik lekker in mijn vel! Ik maak net zo snel contact als ooit. Alleen dan met de juiste mensen op de juiste manier. Iets wat ik vroeger aanrommelde.

Wat betreft mijn studieachterstand voel ik me niet naar, want er zijn nog oudere studenten dan ik. Niemand maakt er een big deal van. Alles draait om de leuke omgang. De ''algemene kennis''... wat aan mij ontbreekt op sommige gebieden, daar wordt geen eens over gepraat. Geschiedenis, politiek en economische onderwerpen leer ik met de tijd wel. Ik heb genoeg in me om een gelijkwaardig gesprekspartner te zijn voor iedereen. Ik heb mezelf duidelijk overschat :)

Wat betreft verleden e.d. De meeste mensen vragen inderdaad waar ik woon, wat ik hiervoor heb gedaan. Ik zeg simpel dat ik mijn MBO een paar jaar terug heb afgemaakt, maar door mijn gebrekkige Engels een tijdje ben gaan werken hier en daar. Ook dat ik daarvoor een tijdje in Engeland heb gewoond. Dan vragen ze waarom ik niet ben gaan studeren in mijn huidige woonplaats. Ik zei dat ik te laat was, omdat ik met verhuizing e.d. zat. Dat ik oorspronkelijk uit een dorp kom zeg ik dan ook dmv een grap dat er veel koeien, schapen e.d. zijn. Dit een beetje mijn standaard verhaaltje waar niet wat achter zoekt/zal zoeken. En dan vraag je lekker terug :P

Wat betreft relaties begint niemand er over. Misschien verwacht ik een vraag als ''Heb je een vriend?''. ''Nee''. ''Wel gehad?'' ''Ja tuurlijk''. ''Waarom ging het uit?'' ''Het klikte niet op lang termijn, verschillende factoren, lang saai verhaal''. Ook wel duidelijk.

Nu denken jullie vast ''Ga je alles instuderen?''. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt om ALLES tegen IEDEREEN te delen. Dat moet echt stoppen, dus leer ik mezelf aan om dmv zulke kant-en-klare antwoorden het oppervlakkig en vaag te houden. Ik verwacht niet dat iemand toch irritant gaat door lopen vragen. ''Vind je iemand leuk?'' ''Nee, ik ben er ook niet zo mee bezig. Ik heb andere prioriteiten en ik zie wel wat op mijn pad komt dat me raakt''. Verder zal ik wel gewoon delen wat mijn hobbies/passies/bezigheden zijn. Ik ga daar niet mysterieus over doen. Dat is ook niet mijn ding. Mijn gedachten/meningen delen zorgt voor verbanden. Nu ga ik er niet obsessief mee bezig zijn, maar als puntje bij paaltje komt laat ik wel wat los zeg maar.

Anyway, een goed indruk gemaakt. Mijn huidige attitude heeft zich nu al vertaald in mensen om me heen op een positieve manier. Ik liep met een klasgenootje terug en pakte later de trein terug naar huis.

Vanavond......... ga ik wel trainen :) Ik laat het gewoon op me afkomen. Positief/negatief. Ik zit lekker in mijn vel. Als het niets gaat worden sluit ik het af in mijn hoofd. Als er een kans in zit, laat ik het op een natuurlijke wijze groeien, als hij meewerkt natuurlijk. Ik heb mijn part gedaan. Het is volgens mij ook geen verkeerd moment om aan iets nieuws te beginnen. Mijn angsten zijn niet helemaal terecht. Hij is mijn ex(en) niet, ik ben mijn oude ik niet, de situatie is anders nu. Daarom is het niet gedoemd te mislukken. Wellicht zit er zelfs een kans in dat ik ga groeien. Iets wat ik buiten hem ook doe. Ik heb gewoon zware relaties gehad, omdat de personen met wie ik was emotioneel zwaar waren. Op een geven moment was mijn eigen psyche me ook te zwaar, bovenop de personen die ik aantrok die emotioneel nog zwaarder waren... beetje ingewikkeld uitgelegd, maar jullie snappen me vast wel. Ik heb mijn rugzak ontleed, vrede mee gesloten en ben nu constructief bezig. Op elk gebied :) Dat kan ik ook mét hem doen. Nu wel. En als het niet wederzijds is, ik heb mijn draai terug. Daar leg ik sowieso mijn focus nu op. Ik heb daar wél invloed op. Relaties worden gemanaged door 2 personen, dus ik heb beperkte macht op het resultaat. Ik doe mijn deel. Hij de zijne... óf niet :) Net maar wat hij verwacht van een partner/relatie. Ik kan niet meer bieden dat ik heb. En wat ik te bieden heb ik genoeg. Het klikt of niet. Als de klik ontbreekt van zijn kant is het jammer voor mij, maar niet het einde van de wereld. Ik wil met iemand zijn die mij ook wilt. Duuh, hoe kan je anders een relatie hebben :')

Bedankt voor het lezen :s)
Ik zou zeggen succes!

Maar heb je nooit gedacht dat het niet aan al die exen van je ligt maar misschien wel aan jezelf? Misschien is tijd om te stoppen met vluchten en gewoon onder ogen zien dat alles wat er gebeurt aan jezelf ligt, in plaats van iedereen but yourself de schuld te geven?
pi_92122645
Dat heb ik ook gedaan. Na een reeks aan mislukkingen heb ik me idd afgevraagd waar het écht aan lag. De confrontatie was HEEL frustrerend, maar het was wel een bevrijding geweest voor me. Ik neem de verantwoordelijkheid van alles nu op me. Eerder legde ik de touwtjes bij anderen wat resulteerde in slachtofferrol gedrag. Ik ben me daar echt bewust van nu. Het kostte gewoon veel tijd en tegenslagen om dit te realiseren. Achteraf gezien is het ook vooral gemakzucht geweest, omdat het natuurlijk makkelijker is van anderen het e.e.a. te verlangen. Hoef je zelf niets meer te doen. Als ze je teleurstellen, kan je hen de schuld wijzen. Nu heb ik de touwtjes in mijn eigen handen genomen. Ergens is het zwaar, maar het is veel fijner om de controle in eigen handen te hebben. Andersom krijg je gewankel en dat heb ik al meegemaakt. Is niet echt leuk :') Niet voor jezelf, maar ook niet voor anderen. Het stoot enorm af, terwijl wij sociale dieren zijn en anderen nodig hebben om te overleven. Van vriendschappen tot relaties, werken en studeren. Een hoog eigenwaarde is een pré om te overleven. Die heb je alleen als je de verantwoordelijkheid op je neemt. Dat doe ik nu :) Het is... uitdagend!
pi_92122717
Hoeveel topics ben je nog van plan te gaan openen?

Stel je niet zo aan, kind.
pi_92122908
Net zoveel als ik er behoefte aan heb :s)
pi_92125802
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:40 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Dat heb ik ook gedaan. Na een reeks aan mislukkingen heb ik me idd afgevraagd waar het écht aan lag. De confrontatie was HEEL frustrerend, maar het was wel een bevrijding geweest voor me. Ik neem de verantwoordelijkheid van alles nu op me. Eerder legde ik de touwtjes bij anderen wat resulteerde in slachtofferrol gedrag. Ik ben me daar echt bewust van nu. Het kostte gewoon veel tijd en tegenslagen om dit te realiseren. Achteraf gezien is het ook vooral gemakzucht geweest, omdat het natuurlijk makkelijker is van anderen het e.e.a. te verlangen. Hoef je zelf niets meer te doen. Als ze je teleurstellen, kan je hen de schuld wijzen. Nu heb ik de touwtjes in mijn eigen handen genomen. Ergens is het zwaar, maar het is veel fijner om de controle in eigen handen te hebben. Andersom krijg je gewankel en dat heb ik al meegemaakt. Is niet echt leuk :') Niet voor jezelf, maar ook niet voor anderen. Het stoot enorm af, terwijl wij sociale dieren zijn en anderen nodig hebben om te overleven. Van vriendschappen tot relaties, werken en studeren. Een hoog eigenwaarde is een pré om te overleven. Die heb je alleen als je de verantwoordelijkheid op je neemt. Dat doe ik nu :) Het is... uitdagend!
Als ik dit lees zie ik TS voor me. Constant kleppend teggen alles en iedereen. Niet naar anderen vragen maar alleen over zichzelf pratend terwijl klasgenoten met rollende ogen naar elkaar kijken...
pi_92125966
Ik ben net andersom. Daarom ga ik hier op FOK! los :P

[ Bericht 46% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 31-01-2011 16:07:48 ]
pi_92127496
Btw, ik ben net toegevoegd door een project groep lid. We hebben een deal gemaakt om zo goed mogelijk te presteren. Verder zijn we vrij zakelijk. Ik vond het zo kut om te delen dat ik de afgelopen jaren wat ben gaan wankelen wat betreft studie en werk, maar ik ben dus helemaal niet de enige! Dat heeft me zo verlicht. Toen heb ik ook maar verteld dat ik wat studies heb gedaan :) Ik vergrootte het blijkbaar zo erg in mijn hoofd doordat sommige mensen heel ver zijn gekomen. Iedereen groeit op andere manieren. Ik volg mijn eigen pad en ben niet de enige. Het enige wat telt is nu en de toekomst, waarin ik alsnog mijn doelen kan bereiken.

Ik wil geen WO meer doen. Ik voel me veel meer op mijn gemak in groepslessen e.d. WO is zo geisoleerd. Ik ben heel sociaal en praktisch ingesteld. Alleen het idee dat ik dan ''hoger'' zit was aantrekkelijk voor mij. Liever heb ik meer plezier in mijn studie en werk later. Dan boek ik ook betere resultaten.
pi_92127540
Heb bij sommige stukjes echt last gehad van wat vocht in de ogen... erg gaaf om te lezen hoe iedereen zo op zijn/haar manier een nieuw leven opgepakt heeft of daar mee bezig is..

Zelf herken ik mij ook wel in sommige verhalen. Waar het voor mij vooral op neer kwam: Egoisme !! Zoals iemand anders (ik ga niet 3 pagina's terug lezen) ook al had, ze werd een soort postbode in haar sociale kring.. Dat herkende ik ook heel erg. Mij vroegen ze ook alles en ik zei altijd maar weer ja.

Toen ben ik voor mezelf gaan kiezen, opnieuw begonnen en egoistischer geworden. Eerst mezelf en dan pas aan andere denken. Dat heeft zo'n 4 jaar geduurd in totaal, nog wel een korte periode van onzekerheid maar nu heb ik mijn draai wel gevonden :)

Wat mij persoonlijk heeft geholpen, is door lol te hebben, je zelfvertrouwen ook kan groeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')