Dus, je rugzakje is nog steeds niet leeg. Dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Hoe erg? Niets is niet/beetje/heel erg. Alles is perceptie, niets is realiteit. Ik sta er gewoon boven en ga niemand verantwoording afleggenZelfs niet aan mijn toekomstige vriendje. Het enige wat hij mag weten is dat ik een pijnlijke ervaring heb, afkomstig van mijn ex die mijn eerste was. De rest hou ik voor me, omdat het te pijnlijk is en ik het wil vergeten. Zo lieg ik niet
Mensen buiten hem ga ik dat zelfs niet vertellen. Gaat ze helemaal niets aan.
Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik heb mijn tekst al veranderd voordat je iets postte. Nadat ik het nalas dacht ik, wat voor een drama is dit? Ik moet er gewoon geen gewicht aan koppelen idd. Alles is perceptie
Dat laatste klopt ook. Als mensen iets weten, zonder dat ze mij om bevestiging vragen zullen idd afstand houden van mij. Dat maakt mij ook niet veel uit. Zulke mensen WIL ik geen eens (meer) in mijn leven.
Oh, en hoe moet dat gebeuren?quote:Op zondag 30 januari 2011 20:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Net m'n zus, die zal ooit net zo hard op d'r bek gaan als jij.
Dat zie je wel. de psyche is tof.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:33 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Oh, en hoe moet dat gebeuren?
Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Kijk - je hoeft voor jezelf niet zo'n regeltjes te maken - leef gewoon je leven.
Je hebt zelf ervaren dat je soms beslissingen moet nemen die veel meer energie kosten en pijn doen dan in een situatie blijven vastzitten. Onthou dit - je hebt heel vaak veel meer ballen nodig dan visie.
Voor de rest ben je nu bezig aan een herstelproces en dat zal nog jaren duren. Probeer dat gewoon te combineren met zo'n normaal mogelijk leven te leiden. Misschien kom je wel vlugger dan je denkt de persoon tegen die je op heel korte tijd kan fixen...
Zo bekijk ik mijzelf toch...
Als je alleen maar bent gevlucht vanwege sex is het helemaal erg.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:35 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Voorspel je dat ik ga huilen, omdat mensen erachter komen omdat ik heb geneukt? Wat heb ik te verliezen? Wie bepaalt mijn waarde? Behalve ik?
Er zijn toch altijd personen bij wie je je geweldig voelt? Sommige noemen 'm 'de ware', of een goeie vriend of vriendin, of...quote:Op zondag 30 januari 2011 20:37 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Visies maken het makkelijker ballen te gebruiken.
Herstel is evenredig aan een goed gevoel over jezelf. Zolang ik invester in mezelf; kortom lief ben tegenover mezelf zal het alleen maar sneller gaan. Onvoorwaardelijke zelfliefde resulteert in een hoge eigenwaarde en zo onafhankelijkheid op alle gebieden, waaronder emotionele bijv.
De persoon tegen komen? Op wie doel je?
Ik zou zeggen succes!quote:Op maandag 31 januari 2011 13:00 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Update!
Ik ben net terug van school... en alles gaat perfect! Ik heb lang niet zo lekker in mijn vel gezeten. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo goed gevoeld! Vroeger voelde ik me goed, maar was ik ontwetend. Recent was ik wijs, maar had ik issues verbonden aan mijn ervaringen. Nu ben ik ervaren, zelfbewust en zit ik lekker in mijn vel! Ik maak net zo snel contact als ooit. Alleen dan met de juiste mensen op de juiste manier. Iets wat ik vroeger aanrommelde.
Wat betreft mijn studieachterstand voel ik me niet naar, want er zijn nog oudere studenten dan ik. Niemand maakt er een big deal van. Alles draait om de leuke omgang. De ''algemene kennis''... wat aan mij ontbreekt op sommige gebieden, daar wordt geen eens over gepraat. Geschiedenis, politiek en economische onderwerpen leer ik met de tijd wel. Ik heb genoeg in me om een gelijkwaardig gesprekspartner te zijn voor iedereen. Ik heb mezelf duidelijk overschat
Wat betreft verleden e.d. De meeste mensen vragen inderdaad waar ik woon, wat ik hiervoor heb gedaan. Ik zeg simpel dat ik mijn MBO een paar jaar terug heb afgemaakt, maar door mijn gebrekkige Engels een tijdje ben gaan werken hier en daar. Ook dat ik daarvoor een tijdje in Engeland heb gewoond. Dan vragen ze waarom ik niet ben gaan studeren in mijn huidige woonplaats. Ik zei dat ik te laat was, omdat ik met verhuizing e.d. zat. Dat ik oorspronkelijk uit een dorp kom zeg ik dan ook dmv een grap dat er veel koeien, schapen e.d. zijn. Dit een beetje mijn standaard verhaaltje waar niet wat achter zoekt/zal zoeken. En dan vraag je lekker terug![]()
Wat betreft relaties begint niemand er over. Misschien verwacht ik een vraag als ''Heb je een vriend?''. ''Nee''. ''Wel gehad?'' ''Ja tuurlijk''. ''Waarom ging het uit?'' ''Het klikte niet op lang termijn, verschillende factoren, lang saai verhaal''. Ook wel duidelijk.
Nu denken jullie vast ''Ga je alles instuderen?''. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt om ALLES tegen IEDEREEN te delen. Dat moet echt stoppen, dus leer ik mezelf aan om dmv zulke kant-en-klare antwoorden het oppervlakkig en vaag te houden. Ik verwacht niet dat iemand toch irritant gaat door lopen vragen. ''Vind je iemand leuk?'' ''Nee, ik ben er ook niet zo mee bezig. Ik heb andere prioriteiten en ik zie wel wat op mijn pad komt dat me raakt''. Verder zal ik wel gewoon delen wat mijn hobbies/passies/bezigheden zijn. Ik ga daar niet mysterieus over doen. Dat is ook niet mijn ding. Mijn gedachten/meningen delen zorgt voor verbanden. Nu ga ik er niet obsessief mee bezig zijn, maar als puntje bij paaltje komt laat ik wel wat los zeg maar.
Anyway, een goed indruk gemaakt. Mijn huidige attitude heeft zich nu al vertaald in mensen om me heen op een positieve manier. Ik liep met een klasgenootje terug en pakte later de trein terug naar huis.
Vanavond......... ga ik wel trainenIk laat het gewoon op me afkomen. Positief/negatief. Ik zit lekker in mijn vel. Als het niets gaat worden sluit ik het af in mijn hoofd. Als er een kans in zit, laat ik het op een natuurlijke wijze groeien, als hij meewerkt natuurlijk. Ik heb mijn part gedaan. Het is volgens mij ook geen verkeerd moment om aan iets nieuws te beginnen. Mijn angsten zijn niet helemaal terecht. Hij is mijn ex(en) niet, ik ben mijn oude ik niet, de situatie is anders nu. Daarom is het niet gedoemd te mislukken. Wellicht zit er zelfs een kans in dat ik ga groeien. Iets wat ik buiten hem ook doe. Ik heb gewoon zware relaties gehad, omdat de personen met wie ik was emotioneel zwaar waren. Op een geven moment was mijn eigen psyche me ook te zwaar, bovenop de personen die ik aantrok die emotioneel nog zwaarder waren... beetje ingewikkeld uitgelegd, maar jullie snappen me vast wel. Ik heb mijn rugzak ontleed, vrede mee gesloten en ben nu constructief bezig. Op elk gebied
Dat kan ik ook mét hem doen. Nu wel. En als het niet wederzijds is, ik heb mijn draai terug. Daar leg ik sowieso mijn focus nu op. Ik heb daar wél invloed op. Relaties worden gemanaged door 2 personen, dus ik heb beperkte macht op het resultaat. Ik doe mijn deel. Hij de zijne... óf niet
Net maar wat hij verwacht van een partner/relatie. Ik kan niet meer bieden dat ik heb. En wat ik te bieden heb ik genoeg. Het klikt of niet. Als de klik ontbreekt van zijn kant is het jammer voor mij, maar niet het einde van de wereld. Ik wil met iemand zijn die mij ook wilt. Duuh, hoe kan je anders een relatie hebben
Bedankt voor het lezen
Als ik dit lees zie ik TS voor me. Constant kleppend teggen alles en iedereen. Niet naar anderen vragen maar alleen over zichzelf pratend terwijl klasgenoten met rollende ogen naar elkaar kijken...quote:Op maandag 31 januari 2011 14:40 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Dat heb ik ook gedaan. Na een reeks aan mislukkingen heb ik me idd afgevraagd waar het écht aan lag. De confrontatie was HEEL frustrerend, maar het was wel een bevrijding geweest voor me. Ik neem de verantwoordelijkheid van alles nu op me. Eerder legde ik de touwtjes bij anderen wat resulteerde in slachtofferrol gedrag. Ik ben me daar echt bewust van nu. Het kostte gewoon veel tijd en tegenslagen om dit te realiseren. Achteraf gezien is het ook vooral gemakzucht geweest, omdat het natuurlijk makkelijker is van anderen het e.e.a. te verlangen. Hoef je zelf niets meer te doen. Als ze je teleurstellen, kan je hen de schuld wijzen. Nu heb ik de touwtjes in mijn eigen handen genomen. Ergens is het zwaar, maar het is veel fijner om de controle in eigen handen te hebben. Andersom krijg je gewankel en dat heb ik al meegemaakt. Is niet echt leukNiet voor jezelf, maar ook niet voor anderen. Het stoot enorm af, terwijl wij sociale dieren zijn en anderen nodig hebben om te overleven. Van vriendschappen tot relaties, werken en studeren. Een hoog eigenwaarde is een pré om te overleven. Die heb je alleen als je de verantwoordelijkheid op je neemt. Dat doe ik nu
Het is... uitdagend!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |