en deze:quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:28 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik ga mezelf zodanig verbeteren dat er geen spoor meer van onzekerheid overblijft aan mijn eigen persoonlijkheid en leven.
liggen trouwens wel MIJLEN ver uit elkaar.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:28 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
- Slaapritme terugkrijgen
- Mijn oude figuur terug, zodat al mijn kleding me weer past.
- Goede resultaten boeken op school
- Mijn algemene kennis vergroten
- Nieuwe vaardigheden opdoen
Klopt. Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat mijn vorige ik en de bijbehorende gedrag niet heeft geleid tot wat ik wil (respect, waardering) en ik niet dichter tot gelukkig worden ben gekomenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Deze:
[..]
en deze:
[..]
liggen trouwens wel MIJLEN ver uit elkaar.
Je toekomstige karakter, stijl, je toekomstige 'ikke' is veel minder goed te plannen dan 't in 't begin op 't eerste gezicht lijkt.
Wie weet kom je er eindelijk na een aantal jaar achter dat je helemaal niet van 'classy' of 'chique' houdt? Als je jezelf nu nog niet zo goed kent, kun je ook niet weten hoe je straks zal zijn.
Je hebt behoefte aan liefde? Oh nee zeg, meisje toch. Ga snel het klooster in, voor de rest van je leven!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:10 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik kleed me momenteel zo onopvallend mogelijk om mannen uit mijn buurt te houden zodat ik kan nadenken over het e.e.a. Ik heb nog niet alle vertrouwen in mezelf en ergens nog steeds behoefte aan aandacht, genegenheid en iemand. Ik wil het mezelf niet moeilijker maken door verleidingen aan te trekken.
Nu zit je weer een verwachting te scheppen. Ik dacht dat je in het "nu" ging leven voortaan?quote:Maar over een tijdje sta ik steviger in mijn schoenen. Dan kan het me een worst wezen wie op me af komt en de dingen dragen die ik leuk vind, omdat ze me goed staan. Hoogst waarschijn ben ik dan nuchter genoeg![]()
Je bent goed op weg zo te zien, maar vergeet niet dat je nooit voor 100% kan achterhalen wat een (toekomstige) partner echt voor je voelt en van plan is. Mensen kunnen nu eenmaal veranderen met de tijd bijv. Ik vind dat je nu (wel) genoeg maatregelen neemt om de jongens en de mannen uit elkaar te houden, maarja wie ben ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:43 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Op dit moment ben ik onderweg naar degene die ik wil worden en het voelt al stukken beter. Mannen nemen de moeite me beter te leren kennen, omdat ik niet meer in de spotlights sta en ze sowieso niet geef wat ze willen. De meeste komen geen eens in mijn buurt of haken af (die sowieso geen intentie hebben gehad serieus met mij te zijn). Het scheelt me in ieder geval veel onnodige teleurstellingen.
Je gaat dit ook gewoon veranderen, want je hebt het licht nu gezien. Iedereen in dit topic ziet dat wel aankomen als het goed is, het is nog alleen niet echt met volle overtuiging uit jouw eigen mond gekomen. Kijk eens wat voor moeite en tijd je er allemaal voor neemt, het laat zien dat je echt wil.quote:Daarom weet ik het zeker; ik wil dit (veranderen)! En niets zal me ervan weerhoudenWant het voelt goed. Voor mijn eigenwaarde(lang termijn) boven ego (aandacht=korte termijn) kiezen maakt me onafhankelijk(er) en dat doet me goed!
Eens met alles muv onderste. Is zo afhankelijk van afkomstquote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:24 schreef Dzjonka het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina's gelezen, maar je klinkt heel jong nog.
Boven je 20ste maakt het weinig uit of je nog maagd bent, alleen een vaste vriend hebt gehad of hebt rondgeslet.
Het is gewoon niet zo belangrijk en een man die daar moeilijk over gaat doen is een eng type (de jaloerse man die jou helemaal voor zichzelf wil hebben, waarvan je je niet te leuk mag kleden omdat hij dan vreest dat een ander je versiert, waarvan je niet uit mag gaan met jouw vrienden, waarvan hij moeilijk gaat doen over het zien van zelfs je eigen familieDat soort losers).
Tuurlijk is het geen leuke periode voor jou geweest en vandaar uit is het logisch dat je er schaamtyegevoelens over hebt. Maar schaam je niet omdat je sex hebt gehad. Ik heb een depressieve periode meegemaakt, TWEE jaar lang niks gedaan!Geen studie, geen werk. WTF?
Ik schaam me daar nog steeds voor, maar tegen mensen die ik nog niet door en door ken (en dat geldt ook voor je nieuwe partner in een beginnende relatie) hoef je niet alle ins en outs te vertellen. Het mag wel en weet je, dikke kans dat ze zeggen: wat moet dat een nare tijd voor je zijn geweest, ipv: jij vieze hoer. Mensen zijn in werkelijkheid een stuk begripvoller en aardiger in dit soort dingen dan in je hoofd.
Nu ik alles heb gelezen snap ik dat ook beter. Niet makkelijk om uit een M-O cultuur te komen en te kiezen om niet te leven zoals er vanuit je ouders ed van je verwacht wordt. Maar dan nog: je kunt en je wil wel zelf je leven besturen, dus doe dat ook. Een man die bij je past, maakt van wat er in je verleden is gebeurd geen probleem. Anders hoort ie namelijk niet bij je en accepteert ie je niet zoals je bent en bent geweest. Maar weet dat elke persoon wel "verkeerde" dingen in het verleden heeft gedaan waarvoor hij zich schaamt, da's menselijk, niemand is perfect.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:33 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
[..]
Eens met alles muv onderste. Is zo afhankelijk van afkomst
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:12 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
- Mijn post enkele haltes terug -
Ik blijf terugvallen op je kern van je post Alexquote:Op woensdag 19 januari 2011 07:28 schreef EviL_AleX het volgende:
Je kunt hier ook behoorlijk eerlijk over zijn. Je kan hem zeggen dat je hem heel erg leuk vond, maar dat je toch wel iniatief van zijn kant had moeten merken om dat gevoel te behouden. Omdat dit is uitgebleven ben je een stuk interesse verloren. Op deze manier leg je niet de nadruk op je issues maar ben je wel eerlijk over wat je nodig hebt. Mocht hij je dan hierop aanvallen(om schaamte/spijt bij je teweeg te brengen), dan heeft hij eigenlijk geen munitie. Want dit is iets wat jij NODIG hebt, en derhalve belangrijker is dan welke omgangsregels hij ook aan zal halen. Mocht hij het hebben over zijn eigen situatie en dat ter verdediging aanbieden, dan kan jij eenvoudig antwoorden dat je daar begrip en respect voor hebt. Maar dat dit niks verandert aan wat jij NODIG hebt.
Je weet dat dit sarcastisch bedoeld was?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:12 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik werd even wakker... (gezien mijn ''slaapritme'') en las je post (waar ik helemaal achter sta). Ik blijf alleen haken op het eerste (nee, zover hoeft het nou ook weer niet)
Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic doorgelezen, maar alleen gereageerd op een paar posts van je. Nu is het wat duidelijker geworden, sorry.quote:en laatste (je vindt het zonde dat ik die gast ''laat schieten''...........)
Samenvatting tekst hieronder:
Ik overtuig mezelf dat ik meer dan genoeg heb gedaan en niet meer ga luisteren naar opmerkingen die duiden dat ik hem ''laten schieten''. Ná mijn brief is HIJ degene die MIJ ''laat schieten'' áls hij geen moeite doet om mij te vinden. Het kost echt niet zoveel moeite als het voorbereiden en uitschrijven van mijn brief
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 06:11 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Ik kijk nu veel positiever naar mijn verleden aan. Degene die ik NU ben is degene waar een man NU op valt. Hij leert NU die ik NU kennen. Hij waardeert de kwaliteiten aan me die hij NU erkent. Maar mijn NU zou niet zijn ontstaan zonder mijn TOEN. Hij moet ze daarom beide nemenHet is alles of niets. Als hij weigert, staat hij helemaal met lege handen. (Ik tevens ook, maar dat is mijn bewuste keuze niet. Één van mijn kwaliteiten zijn open- en eerlijkheid. Als die niet waardeert zitten we sowieso niet op dezelfde golflengte.) Terwijl die TOEN hem in zijn NU én TOEKOMST veel te bieden heeft
Niks aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Conclusie:
Eigenlijk had ik al een besluit genomen. Ondanks dat jullie het er niet mee eens waren. Voor-twijfel is altijd beter dan na-twijfel. Door jullie visies erbij te betrekken sta ik steviger in mijn schoenen. Dit is wat ik wil: niet meer investeren in een ons met hem. Ik heb de bal naar hem toe gerold en ik speel nu verstoppertje. Hij telt nu tot 10 (sinds dinsdag). Bij 20 zal hij mij waarschijnlijk komen zoeken. Met vertraging 30. Maakt mij eigenlijk ook niet uit. Ik ga mijn tijd en ruimte goed benutten en deze case sluiten. Heropenen doe ik wel weer zodra hij pro-actiever wordt. Er vanuit gaande dat een man die 3 maanden niets heeft gedaan, nu helemaal niets zal doen... sluit ik het definitief. Wat er over 5 maanden gebeurt weet ik niet. Ik kan totaal anders kijken naar deze zaak. En wellicht bestaat die ''zaak'' ook niet meer![]()
Waarom dan een operatiequote:Vergeet niet dat er overal in Nederland mogelijkheden bestaan om een maagdenvlies operatie onder te gaan. Reken maar hoe die tot stand komen én blijvenIk ben niet langer slachtoffer van mijn afkomst.
Dat sowieso, welkom.quote:Verwelkom mij... ik hoor bij jullie
Hoe maak je een einde aan mijn gedachten en gevoelens wat een eigen leven leiden?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:42 schreef Garisson72 het volgende:
Je moet besluiten dat je het VOOR JOUZELF doet, bedoel ik. Daar moet het stoppen, want door alvast te besluiten wat de pay-off zal gaan worden introduceer je eigenlijk alleen een enorme kans op een deceptie. Life is what happens while you're making other plans, weet je nog?
Ik zeg niet dat je het helemaal verkeerd doet of zo, je formuleert je zinnen ook als "en misschien is er dan wel een mogelijkheid met die vent... of misschien niet" dus je zorgt wel dat de optie openblijft... ik bedoel alleen te zeggen dat ik wel weet hoe zoiets dan, onbedoeld en onbewust, toch een eigen leven kan gaan leiden in je hoofd.
Rustig aan meisje, het komt echt wel goed.
Wellicht staat dit in verband met je eerdere uitspraak je oude figuur terug te krijgen. Lees: mannen vinden je misschien gewoon niet aantrekkelijk of interessant genoeg? (ik zou als man zijnde ook niet snel op zo een egocentrische vrouw met zoveel issues en gezanik vallen...)quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:43 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
De meeste komen geen eens in mijn buurt of haken af (die sowieso geen intentie hebben gehad serieus met mij te zijn).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |