abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91621460
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:51 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

[..]

Oh, dus de tijd nemen voor optutten, maar het gedrag vertonen dat bescheiden is ipv arrogant is wél aantrekkelijk? Ik dacht dat het super uitzien automatisch resulteerde in jouw negatieve conclusie. Dus je doelde meer op het gedrag alleen?
Idd, bescheiden blijven, dan ben je des te aantrekkelijker bovenop je uiterlijk. Er super uitzien resulteert opzichzelf staand absoluut niet in zo'n conclusie. Het gaat altijd om het gedrag erbij wat het compleet maakt of juist breekt.
pi_91621788
Duidelijk. Gedrag dus :)

Maar me kleden op z'n plaats is wel belangrijk neem ik aan? Leuke (fel?) jurkjes dragen op school wat opvalt zorgt toch ook voor die conclusie? Die draag je doorgaans in de zomer, op gala's, tijdens het uitgaan of op verjaardagen.

Ik heb het vorig jaar namelijk erg overdreven. Redenen: overcompensatie dus. Maar ja, dat ter zijde. Hoe denk je hierover?
pi_91622063
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:09 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Duidelijk. Gedrag dus :)

Maar me kleden op z'n plaats is wel belangrijk neem ik aan? Leuke (fel?) jurkjes dragen op school wat opvalt zorgt toch ook voor die conclusie? Die draag je doorgaans in de zomer, op gala's, tijdens het uitgaan of op verjaardagen.

Ik heb het vorig jaar namelijk erg overdreven. Redenen: overcompensatie dus. Maar ja, dat ter zijde. Hoe denk je hierover?
Tuurlijk, je kunt je gewoon leuk en/of sexy kleden :9. Daar krijg je natuurlijk wel meer aandacht mee dan wanneer je je saai kleedt. En je moet je altijd kleden op z'n plaats, zo ga je bijv niet in je kloffie naar een sollicitatie. Maar als je naar school gaat is je keuze natuurlijk ruimer, ook afhankelijk van hoe je je voelt die dag. En het leidt tot welke conclusie? Dat je weinig inhoud zou hebben omdat je er leuk uit ziet? Nee tot die conclusie leidt het niet. Iemand moet je eerst leren kennen. Trekt iemand gelijk zo'n conclusie dan is die kortzichtig.
pi_91622194
Dus als je een leuke dame zou zien lopen op school met een jurk die alle kleuren van de regenboog heeft... denk je dan niet ''Die is aandachtsgeil!''?
pi_91622385
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:21 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Dus als je een leuke dame zou zien lopen op school met een jurk die alle kleuren van de regenboog heeft... denk je dan niet ''Die is aandachtsgeil!''?
Nee dat is gedurfd en leuk. :)
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_91622510
Really? Meiden die niet felgekleurd gaan durven niet? Of doen ze dat omdat ze niet in de spotlight willen staan/aandacht willen? Fel gekleurd en opvallend gaan is geen onzekerheid en overcompensatie?

Nou ja, felle kleuren staan mij goed. Maar ik - persoonlijk - deed het ter overcompensatie. Ik wou vaak in de spotlights staan. Voor aandacht ja. Ik weet niet hoe anderen het zien, maar ik wil gewoon niet meer het idee wekken dat ik issues heb. Dus over en tijdje als ik ze niet meer heb, wil ik niet dat mensen zo denken.

Kan iemand me verbeteren/aanvullen?
pi_91622613
Jij hebt een hele andere kijk op jezelf dan anderen hé. Die zien dat niet als een periode waarin je opvallend ging om je onzekerheid te compenseren.

Zij zien je als een spontane meid met een leuke kledingstijl. :)
pi_91622681
Nog iets:

Een jongen (die ik erg waardeer om zijn persoonlijkheid en standpunten) zei ooit ''Meiden die teveel in de spotlights staan; daar zijn dingen mis mee. Ik neem daar liever afstand van''. Dat heeft me laten denken zoals ik nu denk. Dat bepaalt deels waarom ik nu minder wil opvallen. Hoewel hij ergens wel een punt had en dat ik wilde overcompenseren.

Is het zo dat kwalitatieve mannen bewust kiezen voor onopvallende meiden? En waarom? Of is dit omdat de man in kwestie en mannen die net zo denken onzeker zijn? Hebben meiden die in de spotlights staan daadwerkelijk issues en/of niet veel inhoud en zijn de onopvallende meiden juist zelfverzekerd (geen behoefte om op te vallen) en hebben meer inhoud? Of zijn de meiden die opvallen juist zelfverzekerd en zijn ze niet bang om gezien te worden?

[ Bericht 6% gewijzigd door ikgebruikgeenmsn op 20-01-2011 18:46:56 ]
pi_91623142
Als een meid continu in de spotlights wil staan dan hunkert ze naar aandacht, daar houdt ze van. Voor een (onzekere) jongen lijkt mij dat niet zo prettig. Wat wil ze met al die aandacht? Wat doet dat met mij. Kan ik haar wel tevreden houden enz.

Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat meiden die houden van aandacht, gelijk issues hebben. Je kan ook gewoon lekker in je vel zitten, enorm zelfverzekerd zijn en gewoon genietend door het leven gaan. :)
pi_91623312
Nu zie ik mezelf (heden en toekomst) niet hunkeren naar aandacht, maar ik zou graag weer mijn felgekleurde opvallende outfits willen aantrekken omdat het me staat. Ik ben getint en kleur past daar het beste bij. Ik uit zo mijn vrolijkheid in het leven en de kleuren zelf geven mij ook vreugde :)

Natuurlijk komen daar sneller mannen op af, maar die wil ik negeren op een subtiele manier. Meiden die hunkeren naar aandacht ''controleren'' ook of ze die aandacht krijgen. Kijken wie er naar hen kijkt e.d. Daar integenstelling wil ik me (blijven) focussen op mijn bezigheden.

Moet ik me blijven onderdrukken om die jongen geen gelijk te geven? Hij zei dan niets over mijn kleding. Ik heb geen contact meer met hem en ga die niet opzoeken voor deze vraag. Ik vroeg het aan een ander jongen en die zei dat gekleurde kleding een onderdeel ervan is.

Correct me?
pi_91623379
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:21 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nee absoluut niet. Als ze 'n mooi jurkje aanheeft en er lekker uit ziet dan wil ik haar het liefst aanraken. Maar dat mag natuurlijk weer niet. Das opzich wel frustrerend. Ik kan dus wel gedachten hebben van, waarom doe je me dit aan? Maar dat is meer persoonlijk :)
pi_91623599
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:50 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nu zie ik mezelf (heden en toekomst) niet hunkeren naar aandacht, maar ik zou graag weer mijn felgekleurde opvallende outfits willen aantrekken omdat het me staat. Ik ben getint en kleur past daar het beste bij. Ik uit zo mijn vrolijkheid in het leven en de kleuren zelf geven mij ook vreugde :)

Natuurlijk komen daar sneller mannen op af, maar die wil ik negeren op een subtiele manier. Meiden die hunkeren naar aandacht ''controleren'' ook of ze die aandacht krijgen. Kijken wie er naar hen kijkt e.d. Daar integenstelling wil ik me (blijven) focussen op mijn bezigheden.

Moet ik me blijven onderdrukken om die jongen geen gelijk te geven? Hij zei dan niets over mijn kleding. Ik heb geen contact meer met hem en ga die niet opzoeken voor deze vraag. Ik vroeg het aan een ander jongen en die zei dat gekleurde kleding een onderdeel ervan is.

Correct me?
Trek gewoon lekker aan waar je zin in hebt. Het heeft in basis niets maar dan ook niets te maken met of je issue's hebt of aandachtsgeil bent. Dat creëer je zelf met je eigen gedachten door je verleden. Het is in principe gewoon kleding die jij leuk vindt. Het enige verschil is dat je met kleurrijke kleding meer opvalt en dus meer aandacht/blikken vangt dan in een grijze trui.
pi_91624057
Ik was verliefd op de jongen in kwestie die me dit vertelde. Ik heb er lang mee gezeten. Dat was dan niet de reden waarom het niets werd; hij had een vriendin.

Ik ben bang dat een andere jongen door dit hetzelfde denkt en me misschien geen kans gunt.

Nou moet ik hem wel gelijk geven in zijn conclusies. In zijn bijzijn praatte ik met veel mannen en ook te lang. Maar goed, ik had idd ook het gedrag die hoort bij een spotlight girl.

Nu na alles achter de rug te hebben en in de toekomst wil ik maximaal de kleding weer terughalen, omdat die mij gewoon staan. Alleen moet ik oppassen dat ik niet in verhullende kleding naar school ga die bijvoorbeeld mijn benen heel erg laten zien en/of die strepless zijn. Of maakt zelfs dat niets uit zolang ik me er elegant bij gedraag en het niet combineer met overdreven opvallende sieraden en make-up?
pi_91624206
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:35 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nog iets:

Is het zo dat kwalitatieve mannen bewust kiezen voor onopvallende meiden? En waarom? Of is dit omdat de man in kwestie en mannen die net zo denken onzeker zijn? Hebben meiden die in de spotlights staan daadwerkelijk issues en/of niet veel inhoud en zijn de onopvallende meiden juist zelfverzekerd (geen behoefte om op te vallen) en hebben meer inhoud? Of zijn de meiden die opvallen juist zelfverzekerd en zijn ze niet bang om gezien te worden?
Daar is niet iets vasts over te zeggen. Zoveel mensen, zoveel persoonlijkheden. De ene opvallende heeft wel issue's, de ander niet. De ene onopvallende heeft geen behoefte om op te vallen dankzij zelfverzekerdheid en de ander is juist weer wel onzeker. Het kan alle kanten op.

Het enige wat je kunt stellen is dat onzekere mensen minder snel kleurrijke kleding aan zullen doen, omdat ze daarmee meer opvallen en dat is niet wat ze willen. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die zich niet-kleurrijk kleedt per definitie onzeker is.
pi_91624359
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:06 schreef Henk1056 het volgende:

[..]

Daar is niet iets vasts over te zeggen. Zoveel mensen, zoveel persoonlijkheden. De ene opvallende heeft wel issue's, de ander niet. De ene onopvallende heeft geen behoefte om op te vallen dankzij zelfverzekerdheid en de ander is juist weer wel onzeker. Het kan alle kanten op.

Het enige wat je kunt stellen is dat onzekere mensen minder snel kleurrijke kleding aan zullen doen, omdat ze daarmee meer opvallen en dat is niet wat ze willen. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die zich niet-kleurrijk kleedt per definitie onzeker is.
Mooi gezegd. :)
pi_91624386
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:04 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:

Nu na alles achter de rug te hebben en in de toekomst wil ik maximaal de kleding weer terughalen, omdat die mij gewoon staan. Alleen moet ik oppassen dat ik niet in verhullende kleding naar school ga die bijvoorbeeld mijn benen heel erg laten zien en/of die strepless zijn. Of maakt zelfs dat niets uit zolang ik me er elegant bij gedraag en het niet combineer met overdreven opvallende sieraden en make-up?
Van mij mag je je benen laten zien maar de kans is wel aanwezig dat ik ernaar ga hunkeren om ze aan te raken. Niet dat jij daar last van zal hebben want ik weet mezelf nog net te beheersen ;) .
pi_91624391
Ik kleed me momenteel zo onopvallend mogelijk om mannen uit mijn buurt te houden zodat ik kan nadenken over het e.e.a. Ik heb nog niet alle vertrouwen in mezelf en ergens nog steeds behoefte aan aandacht, genegenheid en iemand. Ik wil het mezelf niet moeilijker maken door verleidingen aan te trekken.

Maar over een tijdje sta ik steviger in mijn schoenen. Dan kan het me een worst wezen wie op me af komt en de dingen dragen die ik leuk vind, omdat ze me goed staan. Hoogst waarschijn ben ik dan nuchter genoeg :)
pi_91624806
Nou...

Na nog een keer erover nagedacht te hebben. Ik wil de etikette classy op mezelf plakken. Daarbij hoort elegante kleding die niet veel verhullen. Zowel op school, in de stad of in de bieb. Alleen op het strand en tijdens het uitgaan mag het bloter mits make-up en sieraden onopvallend zijn :)

How is that ;)
pi_91624899
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:17 schreef ikgebruikgeenmsn het volgende:
Nou...

Na nog een keer erover nagedacht te hebben. Ik wil de etikette classy op mezelf plakken. Daarbij hoort elegante kleding die niet veel verhullen. Zowel op school, in de stad of in de bieb. Alleen op het strand en tijdens het uitgaan mag het bloter mits make-up en sieraden onopvallend zijn :)

How is that ;)
It's this! *O*
pi_91625153
Wat betreft die gozer:

Do not dwell in the past; do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.

Ik ga me op de NU richten en hem loslaten. Ik ga me volledig op mijn zelfontwikkeling richten. Wat er in de toekomst gebeurt met hem weet ik niet. Zie ik dan wel. Misschien gebeurt er helemaal niets (met elkaar). Wie vindt hij mij en kan ik niets anders dan me overgeven :D
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:25:46 #171
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_91625291
Als je maar zorgt dat je wel jezelf blijft ;) Uiteindelijk is kledingstijl en de voorkeuren daarvoor ERG subjectief. Ik kan je wel vertellen wat ik mooi vind, maar dat hangt niet per sé sterk samen met wie je wilt worden.

Misschien forceer je het classy willen worden wat te veel zo. Vaak is het zo dat dit in stapjes elkaar ondersteunt. Wanneer je houding verandert zal je je ook niet meer zo thuis voelen in "goedkope" kleding, mocht je je daar ooit wel in thuis gevoeld hebben. :)
pi_91625563
Bij haar nieuwe ik zoekt ze de juiste kledingstijl. Classy is oké, het is maar een richtlijn. Ze vindt haar eigen weg wel met de tijd :).
pi_91634436
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:25 schreef EviL_AleX het volgende:
Vaak is het zo dat dit in stapjes elkaar ondersteunt. Wanneer je houding verandert zal je je ook niet meer zo thuis voelen in "goedkope" kleding, mocht je je daar ooit wel in thuis gevoeld hebben. :)
Hier heb je helemaal gelijk in :) Ik merk aan mezelf dat ik de grote oorringen die ik ooit droeg niet meer wil dragen. Daarvoor in plaats heb ik liever mijn parel oorknopjes.

Ik zit momenteel in een overgang. Hoe was ik? Wat paste daarbij? Hoe ben ik nu? Wat past daarbij? Hoe wil ik zijn? Wat past daarbij? Van kleding en make up tot gedrag en leefstijl. Zelfs de onderwerpen waarin ik me wil verdiepen, maar ook de mensen met wie ik om wil gaan :)

Mijn vorige wereld was totaal anders dan mijn wereld nu en die ik aan het vormen ben. Dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf aan het veranderen ben. Betekent dat dat ik minder kwalitatief ben geweest? Want mijn vorige wereld was dat. Ik was daar totaal niet gelukkig in, maar ik wist niet beter. Wat zegt mijn verleden en omgeving die erbij paste over mij en wat zegt het nu?
pi_91635773
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 05:05 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderhand wel eens zelf verantwoordelijk mag gaan nemen voor je gedrag ipv alle blaam bij je ex te leggen.
dat dus, dat je bent gaan sletten was jouw keuze. Je bent slecht behandeld, dat kan best, maar de keuzes die je daarna maakt zijn je eigen en kun je dus niet afschuiven op hem.

En verder, ik denk dat je het uiteindelijk wel moet vertellen, maar vertel het dan wel zo dat het heel duidelijk is dat het verleden tijd is en dat je nu alleen voor hem wil gaan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_91636470
Ze neemt juist verantwoordelijkheid voor haar gedrag, daar is ze nu mee bezig. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')