abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91270773
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:54 schreef anna45 het volgende:

Als je heel hard werkt, dus mensen ,die meer dan 40uur (richting de 80uur of meer)werken,
houden er niks aan over.
Onderbouwing, al dan niet rekenkundig?
quote:
-Iedereen gaat weer lekker aan het werk.
En het werk kan waar precies gevonden worden voor al die mensen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:38:59 #152
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91275511
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik dacht al : Hij wil zeker niet reageren? :P
Je kent me toch? Als ik een berg 'onzin' kan posten, zal ik het niet laten. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91275587
quote:
Belasting betalen is opzich niet erg,maar het zit vaak verkeerd in elkaar.
Als je heel hard werkt, dus mensen ,die meer dan 40uur (richting de 80uur of meer)werken,
houden er niks aan over.
Ik zou zo graag willen dat ik 52% belasting zou moeten betalen, jij niet?
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:45:17 #154
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_91275792
Als je 80 uur of meer moet werken om rond te komen ofwel om je bedrijf rendabel te kunnen houden dan doe je sowieso iets niet goed en kun je beter voor een baas gaan werken.
pi_91276553
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik zou zo graag willen dat ik 52% belasting zou moeten betalen, jij niet?
Yep, en 52% is niet haalbaar omdat nog steeds de eerste 54k tegen lagere tarieven wordt belast, waardoor je gemiddeld nooit op 52% gaat uitkomen.
pi_91276658
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
Als je 80 uur of meer moet werken om rond te komen ofwel om je bedrijf rendabel te kunnen houden dan doe je sowieso iets niet goed ...
Wat is daar niet goed aan? Wat is dan de norm? Wat als er niemand over die 80 uur klaagt? Wat is het probleem dan eigenlijk? Vertel?
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:56:54 #157
18159 Dlocks
pi_91279201
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:05 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Wat is daar niet goed aan?
[..]
Ik zie niet in wat er goed is aan iemand die met regelmaat 80 uur of meer moet werken om zijn bedrijf rendabel te houden ofwel om ervan te kunnen leven. Dan ben je of een slechte ondernemer of je hebt een slecht business model en kun je dus beter voor een baas gaan werken. Tenzij zo iemand het simpelweg leuk vind om 80 uur of meer te werken en inkomsten ondergeschikt zijn.

quote:
Wat is dan de norm?
Minder dan 80 uur.

quote:
Wat als er niemand over die 80 uur klaagt? Wat is het probleem dan eigenlijk? Vertel?
Help mij even. Waar schrijf ik dat het een probleem is als iemand 80 uur of meer werkt?
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:10:13 #158
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91279966
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:56 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Help mij even. Waar schrijf ik dat het een probleem is als iemand 80 uur of meer werkt?
Omdat ik vandaag een beetje lui ben.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:56 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat er goed is aan iemand die met regelmaat 80 uur of meer moet werken om zijn bedrijf rendabel te houden ofwel om ervan te kunnen leven.
pi_91280044
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:10 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

[..]

Het is toch niet zo moeilijk :?
80 uur om net rond te komen = niet goed, dan kun je beter 40 uur voor een baas werken voor hetzelfde geld
80 uur om flink binnen te lopen = goed
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:18:08 #160
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91280483
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is toch niet zo moeilijk :?
80 uur om net rond te komen = niet goed,
Dat is jouw mening.
quote:
dan kun je beter 40 uur voor een baas werken voor hetzelfde geld
Het is maar welke keuze het beste bij je past.
quote:
80 uur om flink binnen te lopen = goed
Ja, geld maakt gelukkig. Dat was ik even vergeten. :D
pi_91280609
Hey, het is niet mijn mening :D Maar ik begrijp wel wat hij bedoelt en leg niet op alle slakken zout.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:22:48 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91280803
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:18 schreef ManAtWork het volgende:

Ja, geld maakt gelukkig. Dat was ik even vergeten. :D
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld. :D
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:25:33 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91280967
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
Als je 80 uur of meer moet werken om rond te komen ofwel om je bedrijf rendabel te kunnen houden dan doe je sowieso iets niet goed en kun je beter voor een baas gaan werken.
Een bedrijf runnen hoef je niet alleen voor het geld te doen, maar kun je ook doen om een bepaald ideaal na te streven. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je niet gecorrumpeerd bent geraakt door geld, je andere doelen nastreeft met een bedrijf en dat het op die manier gelukkig maakt om daar 80 uur in te kunnen steken.
pi_91283984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:11 schreef Piles het volgende:
80 uur om net rond te komen = niet goed, dan kun je beter 40 uur voor een baas werken voor hetzelfde geld
Dat geldt dus niet voor mij. En dat is dus blijkbaar fout?
Ik ga in ieder geval vanaf volgende week 79 uur per week werken, dan voldoe ik iig aan de norm. :P
pi_91284054
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een bedrijf runnen hoef je niet alleen voor het geld te doen, maar kun je ook doen om een bepaald ideaal na te streven. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je niet gecorrumpeerd bent geraakt door geld, je andere doelen nastreeft met een bedrijf en dat het op die manier gelukkig maakt om daar 80 uur in te kunnen steken.
Ah, gelukkig, toch nog iemand die mij begrijpt :)
pi_91284095
Als je slim onderneemt is de belastingdienst je grote vriend. :) Je moet alleen de regels goed kennen en slim toepassen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:15:16 #167
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91284132
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:14 schreef Oksel het volgende:
Als je slim onderneemt is de belastingdienst je grote vriend. :) Je moet alleen de regels goed kennen en slim toepassen.
... en alles inzetten op groen! ^O^
pi_91284177
Ik ben ook eigen ondernemer. Als ik teveel belasting moet betalen heb ik iets fout gedaan. Aan de andere kant ben ik blij dat ik aan het eind van het jaar veel belasting zou kunnen betalen, dat betekent dat ik goed heb gedraaid. En dan ga ik investeren, zodat ik dus NIET teveel belasting betaal. Natuurlijk wel in zaken die goed renderen.
pi_91284225
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:15 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

:D Jij hier.. :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:25:04 #170
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91284728
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:16 schreef Oksel het volgende:

[..]

:D Jij hier.. :P
Mijn slaapbank staat in WGR. ;)
pi_91285473
Mooi, mooi, kennis is altijd welkom.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:46:29 #172
18159 Dlocks
pi_91290766
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:10 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

[..]

Chronologisch gezien klopt daar geen donder van. De tekst in die quote schreef ik nadat JumpingJacky vroeg wat het probleem was. En daarnaast zeg ik in die quote nog steeds niet dat het een probleem is.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nou moet je het niet uit de context halen. Ik reageerde immers op onderstaande:

quote:
[quote]1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:54 schreef anna45 het volgende:
houden er niks aan over.
Dit is gewoon niet goed in dit land.

[..]
80 uur per week voor je lol werken is prima. Echter 80 uur of meer werken en er (volgens anna45) niets aan over houden -geen geld en geen voldoening- is gewoon dom. Dan kun je beter 40 uur per week voor een baas gaan werken. :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:49:14 #173
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_91290970
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:05 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Wat is daar niet goed aan? Wat is dan de norm? Wat als er niemand over die 80 uur klaagt? Wat is het probleem dan eigenlijk? Vertel?
Dat het indruist tegen de Arbeidstijdenwet (al geldt die niet inntegraal voor zelfstandigen) :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:51:41 #174
65960 sanger
pi_91291130
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:15 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee! Juist op warmwaterboilers!
pi_91291487
TS is gevaarlijk bezig.

Belasting ontduiken kan strafrechtelijk vervolgd worden. Belasting ontwijken is legaal en als je het goed doet levert het je een financieel voordeel en genoegdoening op. Ook kun je dan rustig slapen omdat het gewoon toegestaan is.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91293834
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:53 schreef scodam het volgende:
Mededeling aan de moderators: Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, mocht dit topic beter tot zijn recht komen in een ander subfora, dan staat het de moderator vrij deze te verplaatsen.

De Belastingdienst, ik walg van ze. Ik zie het als ordinaire graaiers die mij van mijn geld proberen af te helpen op elk mogelijke manier als startende ondernemer. De laatste tijd ben ik erg bezig om legale trucs toe te passen om zo min mogelijk belasting te betalen. Dit is natuurlijk mijn goed recht, echter kom je soms op een grijs gebied en ik betrapte mezelf er laatst op dat ik mij in het zwarte vlak betrad. Ik heb uiteindelijk niks zwart gedaan, aangezien ik een gesprek met mijn ouders erover had. Zij vonden mij gevaarlijk bezig, en wezen mij op de gevaren van het niet houden aan de wet. Toen ik de risico's afwoog heb ik uiteindelijk er maar van afgezien. Maar dit is puur uit eigenbelang geweest, moreel heb ik er niks op tegen om de belastingdienst een hak te zetten.

Wie herkent zich meer in dit verhaal, ben ik nou zo slecht of heeft de belastingdienst dit aan haar eigen imago te danken.

Als ik een immorele klootzak ben hoor ik dat ook graag, dan kan ik het eens op een rijtje zetten allemaal.
Je bent gewoon een egoistische hufter. Als het ff kan geen belasting willen betalen maar wel verwachten dat je een uitkering krijgt als je werkloos raakt, een pensioen hebt als je 67 bent en dat het wegennet in tip top conditie wordt gehouden zodat jij er met je binnengesmokkelde auto overheen kan sjeezen.

Ben ook geen fan van belasting en sommige percentages zijn te belachelijk voor woorden (49% van je inkomen afdragen is op het moment het maximum, voor inkomens boven de 250k willen ze dat gaan leggen op 60% als ik me niet vergis). Maar belasting is waar een land op draait, als dat je niet bevalt ga je lekker in een land wonen waar je geen belasting hoeft te betalen, zoals Afrika.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_91296274
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:33 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je bent gewoon een egoistische hufter. Als het ff kan geen belasting willen betalen maar wel verwachten dat je een uitkering krijgt als je werkloos raakt, een pensioen hebt als je 67 bent en dat het wegennet in tip top conditie wordt gehouden zodat jij er met je binnengesmokkelde auto overheen kan sjeezen.

Ben ook geen fan van belasting en sommige percentages zijn te belachelijk voor woorden (49% van je inkomen afdragen is op het moment het maximum, voor inkomens boven de 250k willen ze dat gaan leggen op 60% als ik me niet vergis). Maar belasting is waar een land op draait, als dat je niet bevalt ga je lekker in een land wonen waar je geen belasting hoeft te betalen, zoals Afrika.
Kijk met deze reactie kan ik wat. Maar ik betaal al genoeg belasting, 19% op zowat alle producten. Accijns en andere rotzooi. Dus die vlieger gaat niet helemaal op. En een beetje belastingbetalen heb ik geen problemen mee, maar de roverheid gaat nu wel erg ver.

Maar misschien ben ik wel een egoïstische hufter ja, maar dat is een ander verhaal.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 08:58:13 #178
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91302997
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:46 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Chronologisch gezien klopt daar geen donder van. De tekst in die quote schreef ik nadat JumpingJacky vroeg wat het probleem was. En daarnaast zeg ik in die quote nog steeds niet dat het een probleem is.
Je gaat er toch geen probleem van maken dat ik je eigen vraag beantwoord met je eigen quote? :? Daarvoor hoeft alles toch chronologisch niet te kloppen.
En, hé, mijn excuus was al dat ik een beetje lui was. :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 08:59:08 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91303010
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:21 schreef scodam het volgende:

Maar misschien ben ik wel een egoïstische hufter ja, maar dat is een ander het hele verhaal.
  Moderator vrijdag 14 januari 2011 @ 09:07:34 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_91303171
quote:

[..]

Kijk met deze reactie kan ik wat. Maar ik betaal al genoeg belasting, 19% op zowat alle producten. Accijns en andere rotzooi. Dus die vlieger gaat niet helemaal op. En een beetje belastingbetalen heb ik geen problemen mee, maar de roverheid gaat nu wel erg ver.

Maar misschien ben ik wel een egoïstische hufter ja, maar dat is een ander verhaal.
Maar het zou kunnen dat de BTW, accijns 'en andere rotzooi' niet voldoende is om het land draaiende te houden. Al eens over nagedacht?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91303192
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar het zou kunnen dat de BTW, accijns 'en andere rotzooi' niet voldoende is om het land draaiende te houden. Al eens over nagedacht?
Is hij zich wel bewust van, heeft er alleen geen boodschap aan...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  Moderator vrijdag 14 januari 2011 @ 09:15:34 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_91303317
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:09 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Is hij zich wel bewust van, heeft er alleen geen boodschap aan...
Egoïstische lul dus :{w Totdat ie zelf een keer een sociale voorziening nodig heeft. Klaploper
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91303330
quote:
houden er niks aan over.
Dit is gewoon niet goed in dit land.
Wat moet er gebeuren(eigen visie)
-Flattax iedereen die graag wat wil verdienen,wordt gewoon op een tarief berekend.
-Uitkeringen geheel afschaffen voor een ieder ,die 2 armen , 2 benen heeft kan lopen etc..
mensen die echt invalide zijn,mogen naar mijn mening zolang ze leven een uikering hebben.
-Aow op een acceptabel niveau brengen,dat het geen armoede is.
-Iedereen gaat weer lekker aan het werk.
Momenteel is het zo als je bijstand hebt, echt omgerekend 12-1300 euro hebt,
terwijl het minimumloon ook daar in de buurt ligt,en dan moet je 40uur pw werken
dit werkt niet in de ogen van veel mensen.
Dat die bedragen bijelkaar liggen is natuurlijk niet onlogisch, aangezien het minimumloon gebaseerd is op laaggeschoold/fysieker werk, en als je capaciteiten niet verder rijken dan dat, tsja dan zal die stap vrij klein blijven. Iemand met wat meer capaciteiten zal sneller geprikkeld zijn om op zoek te gaan naar werk, aangezien die dan ook een relatief grotere stap zal kunnen maken qua salaris.

Maar in mijn ogen zou de morele stap voor beiden even groot moeten zijn, en dat is in de praktijk niet zo. De mensen met wat minder capaciteiten verwachten ook een grotere stap te maken qua salaris, terwijl dat in de praktijk gewoon niet zal gebeuren. Wie zijn schuld is dat dan vraag ik me af?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2011 @ 09:22:42 #184
13368 NiGeLaToR
pi_91303481
quote:

[..]

Er zijn eigenlijk twee discussies die door elkaar lopen:
1) We betalen belasting en krijgen hier iets voor terug. Of dit voldoende rendement biedt en of je hier op zit te wachten is dus de discussie.
2) We betalen belasting, maar door het doolhof aan regels kun je belasting 'ontwijken' door bepaalde regels in je voordeel te gebruiken. Dit kun je verwerpen of niet, maar zolang je je aan de regels houdt is het onderdeel van 'het spel'.

Ik weet dat de belastingdienst als uitvoerende partij ook weet dat er veel grijze gebieden zijn. Veel is onderhandelbaar, ook al lijkt dit niet zo. Daarbij vind ik TS nogal naief om de nadruk op de belastingdienst te leggen - deze voeren louter uit en doen dit redelijk efficient en effectief. Denk je eens in dat je elk jaar voor 17 miljoen burgers en nog een zwik bedrijven de administratie moet doen terwijl de regels elk jaar wijzigen. Tja, dan gaat het wel eens mis.

Misschien is de vraag meer of onze overheid hier niet op aangesproken zou moeten worden, ipv het staatsbedrijf de Belastingdienst ;)
pi_91303912
quote:

[..]

Gelukkig ben je het laatste greintje zelfkennis niet ook kwijt geraakt, je realiteitszin is al aardig ver weg. :N

Doe jezelf een lol, en kijk eens in de jaarbegroting van de overheid. (op de site van het ministerie van financiën) Dan zal je zien dat de omzetbelasting/BTW (die 19% die je noemt) inkomsten lang niet genoeg zijn om de 120+ miljard te dekken die er per jaar alleen al voor de sociale voorzieningen en gezondheidszorg nodig zijn. En dan is er nog eenzelfde bedrag wat we uitgeven aan de rest, zoals infrastructuur, wetshandhaving, defensie, natuur & milieu, onderwijs etc etc

Dat jij iets niet snapt, wil niet zeggen dat het automatisch oneerlijk is natuurlijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_91304032
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:22 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk twee discussies die door elkaar lopen:
1) We betalen belasting en krijgen hier iets voor terug. Of dit voldoende rendement biedt en of je hier op zit te wachten is dus de discussie.
2) We betalen belasting, maar door het doolhof aan regels kun je belasting 'ontwijken' door bepaalde regels in je voordeel te gebruiken. Dit kun je verwerpen of niet, maar zolang je je aan de regels houdt is het onderdeel van 'het spel'.

Ik weet dat de belastingdienst als uitvoerende partij ook weet dat er veel grijze gebieden zijn. Veel is onderhandelbaar, ook al lijkt dit niet zo. Daarbij vind ik TS nogal naief om de nadruk op de belastingdienst te leggen - deze voeren louter uit en doen dit redelijk efficient en effectief. Denk je eens in dat je elk jaar voor 17 miljoen burgers en nog een zwik bedrijven de administratie moet doen terwijl de regels elk jaar wijzigen. Tja, dan gaat het wel eens mis.

Misschien is de vraag meer of onze overheid hier niet op aangesproken zou moeten worden, ipv het staatsbedrijf de Belastingdienst ;)
Hoe het mis kan gaan kan je zien in Griekenland. Daar betaalt ~25% van de inwoners geen, of belachlijk weinig belasting, met als gevolg dat de overheid ook niet weet waar ze aan toe zijn.

Het is daar heel gebruikelijk dat een belastinginspecteur 1x per jaar even een rondje maakt in zijn regio, en letterlijk op de koffie gaat bij een aantal burgers, om even te bepraten wat ze aan belasting gaan betalen dat jaar. Dat resulteert in wijken in Athene waar gemiddelde belastbaar inkomen op bijstandsniveau zit, terwijl het wérkelijke inkomen eerder 5 a 10x modaal is, aangezien er allemaal zakenmensen en doktoren wonen.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2011 @ 09:43:39 #187
13368 NiGeLaToR
pi_91304095
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoe het mis kan gaan kan je zien in Griekenland. Daar betaalt ~25% van de inwoners geen, of belachlijk weinig belasting, met als gevolg dat de overheid ook niet weet waar ze aan toe zijn.

Het is daar heel gebruikelijk dat een belastinginspecteur 1x per jaar even een rondje maakt in zijn regio, en letterlijk op de koffie gaat bij een aantal burgers, om even te bepraten wat ze aan belasting gaan betalen dat jaar. Dat resulteert in wijken in Athene waar gemiddelde belastbaar inkomen op bijstandsniveau zit, terwijl het wérkelijke inkomen eerder 5 a 10x modaal is, aangezien er allemaal zakenmensen en doktoren wonen.
Precies. Waarom denk je dat wij initieel allemaal teveel belasting betalen? De meeste mensen krijgen iets terug van de Belastingdienst. Hierdoor is de aangiftebereidheid zo'n 98% uit mijn hoofd. We hebben er baat bij. Daarbij verloopt het via de werkgever, dus je belastingen zijn er al af voor je je geld krijgt. Je mist het nooit. Tenzij je ondernemer bent en het na moet betalen, dan is het in ene 'zuur'. Als we allemaal minder belasting betalen, worden andere zaken vanzelf duurder. Vestzak-broekzak. Enige discussie die dan rest is 'wie' gaat er meer betalen?
pi_91307821
quote:

Jij betaalt helemaal niet genoeg belasting. In een ander topic blijkt dat jij een net studentje bent. Dat beetje belasting wat jij nu betaalt, dekt in de verste verte de kosten niet. Op dit moment leef jij dus nog op de zak van andere mensen die wel bereid zijn om belasting te betalen.

Je zegt dat je 20.000 euro hebt verdient, denk je dat de belasting die je daarvoor hebt afgedragen genoeg is om jou kosten te dekken? Hoeveel denk je dat die school kost per jaar?

Ik begrijp dus ook niet waarom je het hebt over 'roverheid'. Volgens mij ben jij op dit moment de parasiet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2011 11:41:55 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:57:02 #189
65960 sanger
pi_91308735
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
Enige discussie die dan rest is 'wie' gaat er meer betalen?
En daarvoor hebben ze het draagkrachtprincipe bedacht :)
pi_91321436
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:34 schreef The_End het volgende:

[..]

Jij betaalt helemaal niet genoeg belasting. In een ander topic blijkt dat jij een net studentje bent. Dat beetje belasting wat jij nu betaalt, dekt in de verste verte de kosten niet. Op dit moment leef jij dus nog op de zak van andere mensen die wel bereid zijn om belasting te betalen.

Je zegt dat je 20.000 euro hebt verdient, denk je dat de belasting die je daarvoor hebt afgedragen genoeg is om jou kosten te dekken? Hoeveel denk je dat die school kost per jaar?

Ik begrijp dus ook niet waarom je het hebt over 'roverheid'. Volgens mij ben jij op dit moment de parasiet.
Ik denk vooruit als het om betalen van belasting gaat.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:29:14 #191
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91321759
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:22 schreef scodam het volgende:

[..]

Ik denk vooruit als het om betalen van belasting gaat.
Dus zolang anderen zorgen dat jij je rekeningen kunt betalen maar op het moment dat jij aan de beurt bent om een bijdrage te leveren, begin je te steigeren? :{
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:32:44 #192
65960 sanger
pi_91321941
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:29 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dus zolang anderen zorgen dat jij je rekeningen kunt betalen maar op het moment dat jij aan de beurt bent om een bijdrage te leveren, begin je te steigeren? :{
Daar lijkt het wel op inderdaad.
pi_91322814
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:29 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Omdat ik politiek gezien niet achter veel beslissingen sta. Waarom zou ik dan wel alles moeten afdragen?
pi_91322988
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:49 schreef scodam het volgende:
Omdat ik politiek gezien niet achter veel beslissingen sta. Waarom zou ik dan wel alles moeten afdragen?
Omdat je er nu gretig gebruik van maakt lamme zak.
pi_91323042
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:52 schreef The_End het volgende:

[..]

Omdat je er nu gretig gebruik van maakt lamme zak.
Wat ik later 10 dubbel terugbetaal.
pi_91323132
quote:

[..]

Omdat je nog altijd in Nederland woont.
pi_91323207
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:53 schreef scodam het volgende:

[..]

Wat ik later 10 dubbel terugbetaal.
Zoals al eerder gezegd, verder maak jij geen gebruik van onze belastingcenten ofzo (denk daarbij ook even aan wegen, scholen enzovoorts)?
pi_91323440
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd, verder maak jij geen gebruik van onze belastingcenten ofzo (denk daarbij ook even aan wegen, scholen enzovoorts)?
Ik betaal al genoeg belasting over mijn aankopen. En ik zeg helemaal niet dat ik geen IB wil betalen, maar kan me goed voorstellen dat als je later een goed inkomen hebt je verdomde hard er van baalt.
pi_91327556
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:01 schreef scodam het volgende:

[..]

Ik betaal al genoeg belasting over mijn aankopen. En ik zeg helemaal niet dat ik geen IB wil betalen, maar kan me goed voorstellen dat als je later een goed inkomen hebt je verdomde hard er van baalt.
Ligt eraan of je later volwassen wordt of niet. Een volwassen kerel zorgt voor een goeie boterham en zeikt niet over een paar belastingcenten. Denk je dat de stoep voor je deur er door onze Lieve Heer neergelegd is? Iemand moet ervoor lappen. En vervolgens lap je nog een beetje extra om te zorgen dat de buurman met zijn handicap nog een menselijk bestaan gaan leiden. Maar ik neem aan dat je dat ook allemaal onzin vind?

"Ik betaal al genoeg belasting over mijn aankopen" - Hoezo, heb je berekend wat je per jaar aan publiek geld gebruikt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91327750
Ik denk dat TS zijn bek weer mag open trekken als hij even voor rekent hoeveel hij zelf bijdraagt en hoeveel hij zelf kost elk jaar, deal?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:30:53 #201
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91327879
pi_91329519
quote:

[..]

Omdat je vrijwillig in Nederland woont, omdat je je daarmee conformeert aan de beginselen van de democratie waar de meerderheid beslist. Als je het daar niet mee eens bent, dan word je vriendelijk verzocht te verkassen naar een ander land. Dan hoeven we tenminste ook geen AOW voor je op te hoesten, mocht je de 67 halen.
pi_91329616
pi_91332210
Half is het asociaal om te ontduiken, omdat er ook wegen van gebouwd worden, onderwijs van wordt gegeven, uitkeringen (de terechte) van betaald moeten worden.
Andere helft is het niet asociaal omdat er ook allerlei onzin van betaald wordt, waarvoor jij niet hebt gekozen. Zoals het onterechte deel van de uitkeringen en het salaris van Paul de Leeuw.

Ik raad het je vanwege het risico af, maar of het immoreel is.. Het is ieder voor zich toch, zolang je je geld maar niet op directe wijze over andermans rug verdient ;)
Om zwartwerkers of anderszins ontduikers kan ik niet wakker liggen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:53:49 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91340435
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef El_Liberaliste het volgende:
Half is het asociaal om te ontduiken,
Niet half, best wel heel. Tenzij je ergens in een hutje op de hei woont, zelfvoorzienend bent en geen gebruik maakt van welke publieke voorziening dan ook.

quote:
Andere helft is het niet asociaal omdat er ook allerlei onzin van betaald wordt, waarvoor jij niet hebt gekozen. Zoals het onterechte deel van de uitkeringen en het salaris van Paul de Leeuw.
Correctie : Dingen die jij onzin vindt. Kennelijk is het maatschappelijk draagvlak voor die betalingen voldoende. Zo werkt het in een democratie. Er gebeurt niet altijd wat jij wilt, maar je houdt rekening met elkaar.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2011 @ 22:19:03 #206
13368 NiGeLaToR
pi_91342234
Ondanks de uitgesproken meningen op dit forum is de concensus redelijk in het voordeel van de Belastingdienst. Blijkbaar willen we wel betalen, maar zijn we het niet altijd eens over waar aan. Doet me deugd dit.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:45:13 #207
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91344172
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ondanks de uitgesproken meningen op dit forum is de concensus redelijk in het voordeel van de Belastingdienst "Den Haag". Blijkbaar willen we wel betalen, maar zijn we het niet altijd eens over waar aan. Doet me deugd dit.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:47:39 #208
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91344319
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Die opmerking kwam al in me op bij het lezen van het begin van de OP. Leuk hoor, walgen van de Belastingdienst, maar zij voeren slechts het beleid uit.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_91356886
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wekken we dan geen discussies op zoals over een zekere politicus die de km-heffing in wou voeren, en niet doorging en daardoor 400 miljoen door de pot ging? Het land draait er niet voldoende op omdat ze met hun reet denken. Met gladde praatjes kom je overal.

Politie en Politiek vreten niks uit, maar lullen wel veel, en door alle twee wordt je dagelijks genaaid.
Daarom lijken die 2 woorden op elkaar.
pi_91357042
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 05:19 schreef nero7 het volgende:

[..]

Wekken we dan geen discussies op zoals over een zekere politicus die de km-heffing in wou voeren, en niet doorging en daardoor 400 miljoen door de pot ging? Het land draait er niet voldoende op omdat ze met hun reet denken. Met gladde praatjes kom je overal.

Politie en Politiek vreten niks uit, maar lullen wel veel, en door alle twee wordt je dagelijks genaaid.
Daarom lijken die 2 woorden op elkaar.
Alsof politici een land draaiende houden...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_91357067
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:59 schreef Dennis101 het volgende:
Ik betaal liever ook geen belasting, maar aangezien ik het toch wel fijn vind dat we goede ziekenhuizen hebben en fatsoenlijke wegen doe ik het toch maar wel.
De zorg is al geprivatiseerd coño, nu de snelwegen nog. Lekker tol betalen.
pi_91357150
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 07:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De zorg is al geprivatiseerd
Je bedoelt te zeggen dat die helemaal niet meer afhankelijk zijn van "Den Haag"? :D
  zaterdag 15 januari 2011 @ 08:29:11 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91357285
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 07:52 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Je bedoelt te zeggen dat die helemaal niet meer afhankelijk zijn van "Den Haag"? :D
Of dat "Den Haag" niet 2 armen met 10 vingers in de pap te brokkelen heeft? :D
pi_91357926
^ leven onder een steen
pi_91358066
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:27 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk dat TS zijn bek weer mag open trekken als hij even voor rekent hoeveel hij zelf bijdraagt en hoeveel hij zelf kost elk jaar, deal?
Ik denk dat we hem dan hier niet meer terug zien. Hij kan al niet omgaan met die paar percentages die hier genoemd worden en dat toepassen op zijn eigen inkomen. Als hier ook nog kosten bij komen.... ;( _O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:52:44 #216
18159 Dlocks
pi_91364585
Als ik het zo lees vinden veel fokkers blijkbaar dat de overheid uitermate efficient werkt en ons geld op een zeer efficiente manier wordt uitgeven en dat we geen cent teveel aan belasting betalen. Het zou zelfs best een beetje meer mogen zijn! Maar minder is absoluut onmogelijk. :P
pi_91364657
ook niet, maar alleen maar roepen dat belasting stelen en oneerlijk is is het andere uiterste. En zolang er geen ander alternatief is zullen we het er mee moeten doen.

Je kan altijd nog een partij oprichten met als doel het belastingstelsel te hervormen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 14:42:53 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_91366648
Effectief niet, het kan altijd beter. Maar het feit is wel dat belasting betalen nu eenmaal nodig is.
pi_91398679
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ook niet, maar alleen maar roepen dat belasting stelen en oneerlijk is is het andere uiterste. En zolang er geen ander alternatief is zullen we het er mee moeten doen.

Je kan altijd nog een partij oprichten met als doel het belastingstelsel te hervormen.
1 belastingschijf voor het inkomen t/m modaal.
Alles boven modaal zwaarder belasten.
Lijkt me een prima deal.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:50:20 #220
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91402060
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 03:01 schreef nero7 het volgende:

[..]

1 belastingschijf voor het inkomen t/m modaal.
Alles boven modaal zwaarder belasten.
Lijkt me een prima deal.
Goed plan! Over een paar jaar betalen we dan bij ¤ 20.000 al 52%.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:06:39 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402424
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:50 schreef ManAtWork het volgende:

Goed plan! Over een paar jaar betalen we dan bij ¤ 20.000 al 52%.
Hoewel de relatieve waarde van die 20k misschien wel weer stijgt, omdat lagere inkomens relatief meer besteedbaar hebben in dat geval..

Hoe dan ook begrijp ik echter niet wat veel mensen tegen het principe hebben dat iemand die meer draagkracht heeft meer bijdraagt. Uiteindelijk maak je de maatschappij met elkaar, en ben je er zelf onderdeel van.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:13:51 #222
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91402594
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoewel de relatieve waarde van die 20k misschien wel weer stijgt, omdat lagere inkomens relatief meer besteedbaar hebben in dat geval..
Uhmm, hoe bedoelt u?

Ik bedoel dat modale inkomen bij dit voorstel steeds lager zal komen te liggen. Er zullen namelijk steeds minder mensen bereid zijn om boven modaal te gaan verdienen omdat de marginale opbrengst opeens sterk daalt. Jaar op jaar zal de grens voor het modaal inkomen dan ook dalen.
quote:
Hoe dan ook begrijp ik echter niet wat veel mensen tegen het principe hebben dat iemand die meer draagkracht heeft meer bijdraagt. Uiteindelijk maak je de maatschappij met elkaar, en ben je er zelf onderdeel van.
Ik ook niet. Daar zijn de meesten het hier wel over eens, denk ik.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:20:27 #223
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402746
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:13 schreef ManAtWork het volgende:

Uhmm, hoe bedoelt u?
Ik bedoelde dat je gulden een daalder waar wordt daardoor. :P

quote:
Ik bedoel dat modale inkomen bij dit voorstel steeds lager zal komen te liggen. Er zullen namelijk steeds minder mensen bereid zijn om boven modaal te gaan verdienen omdat de marginale opbrengst opeens sterk daalt. Jaar op jaar zal de grens voor het modaal inkomen dan ook dalen.
Met dit effect heb ik echter geen rekening gehouden.. Economisch gezien is dat ook nog eens niet zo handig.
pi_91412196
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:53 schreef scodam het volgende:
Mededeling aan de moderators: Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, mocht dit topic beter tot zijn recht komen in een ander subfora, dan staat het de moderator vrij deze te verplaatsen.

De Belastingdienst, ik walg van ze. Ik zie het als ordinaire graaiers die mij van mijn geld proberen af te helpen op elk mogelijke manier als startende ondernemer. De laatste tijd ben ik erg bezig om legale trucs toe te passen om zo min mogelijk belasting te betalen. Dit is natuurlijk mijn goed recht, echter kom je soms op een grijs gebied en ik betrapte mezelf er laatst op dat ik mij in het zwarte vlak betrad. Ik heb uiteindelijk niks zwart gedaan, aangezien ik een gesprek met mijn ouders erover had. Zij vonden mij gevaarlijk bezig, en wezen mij op de gevaren van het niet houden aan de wet. Toen ik de risico's afwoog heb ik uiteindelijk er maar van afgezien. Maar dit is puur uit eigenbelang geweest, moreel heb ik er niks op tegen om de belastingdienst een hak te zetten.

Wie herkent zich meer in dit verhaal, ben ik nou zo slecht of heeft de belastingdienst dit aan haar eigen imago te danken.

Als ik een immorele klootzak ben hoor ik dat ook graag, dan kan ik het eens op een rijtje zetten allemaal.
Je bent eerder een topper dan een kloothommel :) Maar de pest is dat je geregistreerd bent waardoor uiteindelijk de belastingdienst bij jou uitkomt als er dingen niet duidelijk voor hun zijn. Maar je kunt de belastingdienst wel tillen door vervalste facturen te sturen :)

Het land zal beter gaan draaien als ze eens is een zooitje van dat buitenlandse tuig eruit gooien. Want hoe beter en efficienter dat we zijn, des te minder belasting we moeten afdragen :)

Groet, Geleerde, Nederland deskundige :) w/
Apprentice Entrepreneur.
pi_91415116
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:09 schreef Geleerde het volgende:

[..]

Je bent eerder een topper dan een kloothommel :) Maar de pest is dat je geregistreerd bent waardoor uiteindelijk de belastingdienst bij jou uitkomt als er dingen niet duidelijk voor hun zijn. Maar je kunt de belastingdienst wel tillen door vervalste facturen te sturen :)

Het land zal beter gaan draaien als ze eens is een zooitje van dat buitenlandse tuig eruit gooien. Want hoe beter en efficienter dat we zijn, des te minder belasting we moeten afdragen :)

Groet, Geleerde, Nederland deskundige :) w/
Deskundige in de wetenschap van het trollen? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')