abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91223441
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:01 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Soms denk ik, hadden we voor dit soort lutsers nog maar een inquisitie. :Y Een belastingontduiker die op zijn kloten krijgt van paps en mams, hoe badass kan je zijn. :') Ik ken de term witteboordencrimineel, maar hebben we hier dan de eerste witteluiercrimineel?
_O-
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:57:36 #127
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_91227897
Daarom werk ik ook zwart.

Niks geen gezeik van je bent dan niet verzekerd, nou én, die buffer heb ik gewoon op m'n spaarrekening staan. En dat gezemel dat je niet bijdraagt en er dus ook geen gebruik van kan maken :') Ik sta elke week weer aan de pomp zuurverdiende centen aan de belasting af te tikken, ik heb dus wel degelijk recht op gebruik van enkele voorzieningen zoals openbare wegen.
Op elke fokker past een bril.
pi_91246040
Je hebt volkomen gelijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_91262341
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Catch_me het volgende:
Daarom werk ik ook zwart.

Niks geen gezeik van je bent dan niet verzekerd, nou én, die buffer heb ik gewoon op m'n spaarrekening staan. En dat gezemel dat je niet bijdraagt en er dus ook geen gebruik van kan maken :') Ik sta elke week weer aan de pomp zuurverdiende centen aan de belasting af te tikken, ik heb dus wel degelijk recht op gebruik van enkele voorzieningen zoals openbare wegen.
Jij hebt een buffer van enkele honderdduizenden euro's? :D
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:56:22 #130
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91262390
Misplaatste stoerheid van TS.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91262673
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Jij hebt een buffer van enkele honderdduizenden euro's? :D
Helaas hebben we geen systeem zoals in Amerika dat ze dit soort mensen echt de deur van het ziekenhuis wijzen, en kunnen ze ondanks hun gefraudeer toch terugvallen op het sociale vangnet en de zorg, Het is dat ik die poster niet persoonlijk ken, maar anders had ik hem aangegeven bij de belastingdienst. Ik heb wel zo'n bloedhekel aan dat soort parasieten. :r
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_91263074
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Helaas hebben we geen systeem zoals in Amerika dat ze dit soort mensen echt de deur van het ziekenhuis wijzen, en kunnen ze ondanks hun gefraudeer toch terugvallen op het sociale vangnet en de zorg, Het is dat ik die poster niet persoonlijk ken, maar anders had ik hem aangegeven bij de belastingdienst. Ik heb wel zo'n bloedhekel aan dat soort parasieten. :r
Soms zou je dat wel willen ja.

Aan de andere kant getuigt het toch van een aardige vorm van beschaving dat we dat soort mensen toch 'ondersteunen'.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:16:56 #133
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_91263247
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:13 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Soms zou je dat wel willen ja.

Aan de andere kant getuigt het toch van een aardige vorm van beschaving dat we dat soort mensen toch 'ondersteunen'.
Beschaving moet van twee kanten komen :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_91263283
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Beschaving moet van twee kanten komen :')
Dat ook :D
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:19:02 #135
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_91263327
quote:

[..]

:')_!
Op elke fokker past een bril.
pi_91263568
quote:

[..]

pi_91263691
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:00 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Misschien moet jij eens uitrekenen wat je belastingdruk werkelijk is.

Gezien de inhoud van de OP, neem ik niet aan dat je meer dan een ton op jaarbasis verdient. En dan nog,...
als je bij belastingdruk ALLE belasting die je betaalt rekent, dan betaal je wel waarschijnlijk meer dan 50% aan loonbelasting, gemeentelijke belasting, wegenbelasting, BPM, BTWm, accijnzen etc.
pi_91263713
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als je bij belastingdruk ALLE belasting die je betaalt rekent, dan betaal je wel waarschijnlijk meer dan 50% aan loonbelasting, gemeentelijke belasting, wegenbelasting, BPM, BTWm, accijnzen etc.
We hadden het over belasting op zijn inkomsten.

Niet het voorbeeld verdraaien om je argument kracht bij te zetten ;)
pi_91264041
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

We hadden het over belasting op zijn inkomsten.

Niet het voorbeeld verdraaien om je argument kracht bij te zetten ;)
wie verdraait hier nou wiens woorden? man@work had het over belastingdruk, niet over loonbelasting.
pi_91264094
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

En als je dat afzet tegen alles wat je in je leven aan belastingen betaalt zie je dat dat nóg niet kostendekkend is. Je punt?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91264137
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:36 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

En als je dat afzet tegen alles wat je in je leven aan belastingen betaalt zie je dat dat nóg niet kostendekkend is. Je punt?
mijn punt is dat de belastingdruk best hoger kan zijn dan 50%, meer staat er toch ook niet.

dat het niet kostendekkend zou zijn, roept wel vragen op over hoe effectief belastinggeld besteed wordt.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:40:19 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_91264237
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

mijn punt is dat de belastingdruk best hoger kan zijn dan 50%, meer staat er toch ook niet.

dat het niet kostendekkend zou zijn, roept wel vragen op over hoe effectief belastinggeld besteed wordt.
of over de kosten om een land te regeren in zijn algemeenheid.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_91264464
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef Byte_Me het volgende:
Constatering zonder enige waarde in de discussie dus?
quote:
ropet bij mij eerder vragen op hoe mensen het ooit in hun hoofd halen met non-argumenten zwartwerken goed te praten...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91264914
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:45 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Constatering zonder enige waarde in de discussie dus?

ik corrigeerde een fout, dat voegt ook waarde toe. verder had ik geen zin om me in de discussie te mengen.
pi_91265078
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:35 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wie verdraait hier nou wiens woorden? man@work had het over belastingdruk, niet over loonbelasting.
Dan heb je niet gezien waar hij op reageerde, want zijn reactie was toch echt tegen iemand gericht die het had over inkomsten.

Maargoed, het is natuurlijk wel leuker om proberen gevat over te komen.

P.S. Niemand heeft het over loonbelasting.
pi_91265720
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dan heb je niet gezien waar hij op reageerde, want zijn reactie was toch echt tegen iemand gericht die het had over inkomsten.

Maargoed, het is natuurlijk wel leuker om proberen gevat over te komen.

P.S. Niemand heeft het over loonbelasting.
het wordt steeds verwarrender :P
nou zeg je zelf eerst: "het gaat over inkomsten", en vervolgens zeg je; "niemand heeft het over loonbelasting". Inkomstenbelasting en loonbelasting zijn synoniem.

man@work suggereerde in zijn post dat een belastingdruk van 50% onwaarschijnlijk is. het is ook meer dan gemiddeld, maar zeker mogelijk (behalve voor zwartwerkers). hoe dan ook, hij lijkt in zijn post belastingdruk gelijk te stellen aan inkomstenbelasting, anders had ik natuurlijk niet gereageerd. geen idee waarom vervolgens moeilijk wordt gedaan over mijn reaktie, waarschijnlijk gedreven door zin in discussie.
pi_91266915
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:11 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het wordt steeds verwarrender :P
nou zeg je zelf eerst: "het gaat over inkomsten", en vervolgens zeg je; "niemand heeft het over loonbelasting". Inkomstenbelasting en loonbelasting zijn synoniem.
Dat komt omdat loonbelasting niet een synoniem is voor Inkomstenbelasting. Loonbelasting is gewoon een voorheffing op Inkomstenbelasting, en niet meer. Inkomsten(belasting) is een veel ruimer begrip.

+ TS betaalt niet eens loonbelasting als hij ondernemer is, althans niet voor zichzelf.
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:47:37 #148
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91267403
Mocht iemand denken dat ik niet wil reageren: ik ben aan het werk om mijn inkomstenbelasting te betalen.
Inhoudelijk heeft Maharbal al gereageerd. Hij heeft gereageerd zoals ik ook zou, zodat ik me bij zijn reacties aansluit.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91269679
Ik dacht al : Hij wil zeker niet reageren? :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_91270658
Belasting betalen is opzich niet erg,maar het zit vaak verkeerd in elkaar.
Als je heel hard werkt, dus mensen ,die meer dan 40uur (richting de 80uur of meer)werken,
houden er niks aan over.
Dit is gewoon niet goed in dit land.
Wat moet er gebeuren(eigen visie)
-Flattax iedereen die graag wat wil verdienen,wordt gewoon op een tarief berekend.
-Uitkeringen geheel afschaffen voor een ieder ,die 2 armen , 2 benen heeft kan lopen etc..
mensen die echt invalide zijn,mogen naar mijn mening zolang ze leven een uikering hebben.
-Aow op een acceptabel niveau brengen,dat het geen armoede is.
-Iedereen gaat weer lekker aan het werk.
Momenteel is het zo als je bijstand hebt, echt omgerekend 12-1300 euro hebt,
terwijl het minimumloon ook daar in de buurt ligt,en dan moet je 40uur pw werken
dit werkt niet in de ogen van veel mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')