quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:01 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Soms denk ik, hadden we voor dit soort lutsers nog maar een inquisitie.Een belastingontduiker die op zijn kloten krijgt van paps en mams, hoe badass kan je zijn.
Ik ken de term witteboordencrimineel, maar hebben we hier dan de eerste witteluiercrimineel?
Jij hebt een buffer van enkele honderdduizenden euro's?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Catch_me het volgende:
Daarom werk ik ook zwart.
Niks geen gezeik van je bent dan niet verzekerd, nou én, die buffer heb ik gewoon op m'n spaarrekening staan. En dat gezemel dat je niet bijdraagt en er dus ook geen gebruik van kan makenIk sta elke week weer aan de pomp zuurverdiende centen aan de belasting af te tikken, ik heb dus wel degelijk recht op gebruik van enkele voorzieningen zoals openbare wegen.
Helaas hebben we geen systeem zoals in Amerika dat ze dit soort mensen echt de deur van het ziekenhuis wijzen, en kunnen ze ondanks hun gefraudeer toch terugvallen op het sociale vangnet en de zorg, Het is dat ik die poster niet persoonlijk ken, maar anders had ik hem aangegeven bij de belastingdienst. Ik heb wel zo'n bloedhekel aan dat soort parasieten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij hebt een buffer van enkele honderdduizenden euro's?
Soms zou je dat wel willen ja.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Helaas hebben we geen systeem zoals in Amerika dat ze dit soort mensen echt de deur van het ziekenhuis wijzen, en kunnen ze ondanks hun gefraudeer toch terugvallen op het sociale vangnet en de zorg, Het is dat ik die poster niet persoonlijk ken, maar anders had ik hem aangegeven bij de belastingdienst. Ik heb wel zo'n bloedhekel aan dat soort parasieten.
Beschaving moet van twee kanten komenquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Soms zou je dat wel willen ja.
Aan de andere kant getuigt het toch van een aardige vorm van beschaving dat we dat soort mensen toch 'ondersteunen'.
Dat ookquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Beschaving moet van twee kanten komen
quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Helaas hebben we geen systeem zoals in Amerika dat ze dit soort mensen echt de deur van het ziekenhuis wijzen, en kunnen ze ondanks hun gefraudeer toch terugvallen op het sociale vangnet en de zorg, Het is dat ik die poster niet persoonlijk ken, maar anders had ik hem aangegeven bij de belastingdienst. Ik heb wel zo'n bloedhekel aan dat soort parasieten.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
als je bij belastingdruk ALLE belasting die je betaalt rekent, dan betaal je wel waarschijnlijk meer dan 50% aan loonbelasting, gemeentelijke belasting, wegenbelasting, BPM, BTWm, accijnzen etc.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens uitrekenen wat je belastingdruk werkelijk is.
Gezien de inhoud van de OP, neem ik niet aan dat je meer dan een ton op jaarbasis verdient. En dan nog,...
We hadden het over belasting op zijn inkomsten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je bij belastingdruk ALLE belasting die je betaalt rekent, dan betaal je wel waarschijnlijk meer dan 50% aan loonbelasting, gemeentelijke belasting, wegenbelasting, BPM, BTWm, accijnzen etc.
wie verdraait hier nou wiens woorden? man@work had het over belastingdruk, niet over loonbelasting.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
We hadden het over belasting op zijn inkomsten.
Niet het voorbeeld verdraaien om je argument kracht bij te zetten
En als je dat afzet tegen alles wat je in je leven aan belastingen betaalt zie je dat dat nóg niet kostendekkend is. Je punt?quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je bij belastingdruk ALLE belasting die je betaalt rekent, dan betaal je wel waarschijnlijk meer dan 50% aan loonbelasting, gemeentelijke belasting, wegenbelasting, BPM, BTWm, accijnzen etc.
mijn punt is dat de belastingdruk best hoger kan zijn dan 50%, meer staat er toch ook niet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:36 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
En als je dat afzet tegen alles wat je in je leven aan belastingen betaalt zie je dat dat nóg niet kostendekkend is. Je punt?
of over de kosten om een land te regeren in zijn algemeenheid.....quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
mijn punt is dat de belastingdruk best hoger kan zijn dan 50%, meer staat er toch ook niet.
dat het niet kostendekkend zou zijn, roept wel vragen op over hoe effectief belastinggeld besteed wordt.
Constatering zonder enige waarde in de discussie dus?quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef Byte_Me het volgende:
mijn punt is dat de belastingdruk best hoger kan zijn dan 50%, meer staat er toch ook niet.
ropet bij mij eerder vragen op hoe mensen het ooit in hun hoofd halen met non-argumenten zwartwerken goed te praten...quote:dat het niet kostendekkend zou zijn, roept wel vragen op over hoe effectief belastinggeld besteed wordt.
ik corrigeerde een fout, dat voegt ook waarde toe. verder had ik geen zin om me in de discussie te mengen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:45 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Constatering zonder enige waarde in de discussie dus?
Dan heb je niet gezien waar hij op reageerde, want zijn reactie was toch echt tegen iemand gericht die het had over inkomsten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:35 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
wie verdraait hier nou wiens woorden? man@work had het over belastingdruk, niet over loonbelasting.
het wordt steeds verwarrenderquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan heb je niet gezien waar hij op reageerde, want zijn reactie was toch echt tegen iemand gericht die het had over inkomsten.
Maargoed, het is natuurlijk wel leuker om proberen gevat over te komen.
P.S. Niemand heeft het over loonbelasting.
Dat komt omdat loonbelasting niet een synoniem is voor Inkomstenbelasting. Loonbelasting is gewoon een voorheffing op Inkomstenbelasting, en niet meer. Inkomsten(belasting) is een veel ruimer begrip.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:11 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het wordt steeds verwarrender
nou zeg je zelf eerst: "het gaat over inkomsten", en vervolgens zeg je; "niemand heeft het over loonbelasting". Inkomstenbelasting en loonbelasting zijn synoniem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |