abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:30:53 #201
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91327879
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91329519
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:49 schreef scodam het volgende:

[..]

Omdat ik politiek gezien niet achter veel beslissingen sta. Waarom zou ik dan wel alles moeten afdragen?
Omdat je vrijwillig in Nederland woont, omdat je je daarmee conformeert aan de beginselen van de democratie waar de meerderheid beslist. Als je het daar niet mee eens bent, dan word je vriendelijk verzocht te verkassen naar een ander land. Dan hoeven we tenminste ook geen AOW voor je op te hoesten, mocht je de 67 halen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_91329616
pi_91332210
Half is het asociaal om te ontduiken, omdat er ook wegen van gebouwd worden, onderwijs van wordt gegeven, uitkeringen (de terechte) van betaald moeten worden.
Andere helft is het niet asociaal omdat er ook allerlei onzin van betaald wordt, waarvoor jij niet hebt gekozen. Zoals het onterechte deel van de uitkeringen en het salaris van Paul de Leeuw.

Ik raad het je vanwege het risico af, maar of het immoreel is.. Het is ieder voor zich toch, zolang je je geld maar niet op directe wijze over andermans rug verdient ;)
Om zwartwerkers of anderszins ontduikers kan ik niet wakker liggen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:53:49 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91340435
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef El_Liberaliste het volgende:
Half is het asociaal om te ontduiken,
Niet half, best wel heel. Tenzij je ergens in een hutje op de hei woont, zelfvoorzienend bent en geen gebruik maakt van welke publieke voorziening dan ook.

quote:
Andere helft is het niet asociaal omdat er ook allerlei onzin van betaald wordt, waarvoor jij niet hebt gekozen. Zoals het onterechte deel van de uitkeringen en het salaris van Paul de Leeuw.
Correctie : Dingen die jij onzin vindt. Kennelijk is het maatschappelijk draagvlak voor die betalingen voldoende. Zo werkt het in een democratie. Er gebeurt niet altijd wat jij wilt, maar je houdt rekening met elkaar.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2011 @ 22:19:03 #206
13368 NiGeLaToR
pi_91342234
Ondanks de uitgesproken meningen op dit forum is de concensus redelijk in het voordeel van de Belastingdienst. Blijkbaar willen we wel betalen, maar zijn we het niet altijd eens over waar aan. Doet me deugd dit.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:45:13 #207
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91344172
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ondanks de uitgesproken meningen op dit forum is de concensus redelijk in het voordeel van de Belastingdienst "Den Haag". Blijkbaar willen we wel betalen, maar zijn we het niet altijd eens over waar aan. Doet me deugd dit.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:47:39 #208
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91344319
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Die opmerking kwam al in me op bij het lezen van het begin van de OP. Leuk hoor, walgen van de Belastingdienst, maar zij voeren slechts het beleid uit.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_91356886
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar het zou kunnen dat de BTW, accijns 'en andere rotzooi' niet voldoende is om het land draaiende te houden. Al eens over nagedacht?
Wekken we dan geen discussies op zoals over een zekere politicus die de km-heffing in wou voeren, en niet doorging en daardoor 400 miljoen door de pot ging? Het land draait er niet voldoende op omdat ze met hun reet denken. Met gladde praatjes kom je overal.

Politie en Politiek vreten niks uit, maar lullen wel veel, en door alle twee wordt je dagelijks genaaid.
Daarom lijken die 2 woorden op elkaar.
pi_91357042
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 05:19 schreef nero7 het volgende:

[..]

Wekken we dan geen discussies op zoals over een zekere politicus die de km-heffing in wou voeren, en niet doorging en daardoor 400 miljoen door de pot ging? Het land draait er niet voldoende op omdat ze met hun reet denken. Met gladde praatjes kom je overal.

Politie en Politiek vreten niks uit, maar lullen wel veel, en door alle twee wordt je dagelijks genaaid.
Daarom lijken die 2 woorden op elkaar.
Alsof politici een land draaiende houden...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_91357067
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:59 schreef Dennis101 het volgende:
Ik betaal liever ook geen belasting, maar aangezien ik het toch wel fijn vind dat we goede ziekenhuizen hebben en fatsoenlijke wegen doe ik het toch maar wel.
De zorg is al geprivatiseerd coño, nu de snelwegen nog. Lekker tol betalen.
pi_91357150
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 07:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De zorg is al geprivatiseerd
Je bedoelt te zeggen dat die helemaal niet meer afhankelijk zijn van "Den Haag"? :D
  zaterdag 15 januari 2011 @ 08:29:11 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91357285
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 07:52 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Je bedoelt te zeggen dat die helemaal niet meer afhankelijk zijn van "Den Haag"? :D
Of dat "Den Haag" niet 2 armen met 10 vingers in de pap te brokkelen heeft? :D
pi_91357926
^ leven onder een steen
pi_91358066
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:27 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk dat TS zijn bek weer mag open trekken als hij even voor rekent hoeveel hij zelf bijdraagt en hoeveel hij zelf kost elk jaar, deal?
Ik denk dat we hem dan hier niet meer terug zien. Hij kan al niet omgaan met die paar percentages die hier genoemd worden en dat toepassen op zijn eigen inkomen. Als hier ook nog kosten bij komen.... ;( _O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:52:44 #216
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_91364585
Als ik het zo lees vinden veel fokkers blijkbaar dat de overheid uitermate efficient werkt en ons geld op een zeer efficiente manier wordt uitgeven en dat we geen cent teveel aan belasting betalen. Het zou zelfs best een beetje meer mogen zijn! Maar minder is absoluut onmogelijk. :P
pi_91364657
ook niet, maar alleen maar roepen dat belasting stelen en oneerlijk is is het andere uiterste. En zolang er geen ander alternatief is zullen we het er mee moeten doen.

Je kan altijd nog een partij oprichten met als doel het belastingstelsel te hervormen.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 14:42:53 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_91366648
Effectief niet, het kan altijd beter. Maar het feit is wel dat belasting betalen nu eenmaal nodig is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91398679
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ook niet, maar alleen maar roepen dat belasting stelen en oneerlijk is is het andere uiterste. En zolang er geen ander alternatief is zullen we het er mee moeten doen.

Je kan altijd nog een partij oprichten met als doel het belastingstelsel te hervormen.
1 belastingschijf voor het inkomen t/m modaal.
Alles boven modaal zwaarder belasten.
Lijkt me een prima deal.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:50:20 #220
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91402060
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 03:01 schreef nero7 het volgende:

[..]

1 belastingschijf voor het inkomen t/m modaal.
Alles boven modaal zwaarder belasten.
Lijkt me een prima deal.
Goed plan! Over een paar jaar betalen we dan bij ¤ 20.000 al 52%.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:06:39 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402424
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:50 schreef ManAtWork het volgende:

Goed plan! Over een paar jaar betalen we dan bij ¤ 20.000 al 52%.
Hoewel de relatieve waarde van die 20k misschien wel weer stijgt, omdat lagere inkomens relatief meer besteedbaar hebben in dat geval..

Hoe dan ook begrijp ik echter niet wat veel mensen tegen het principe hebben dat iemand die meer draagkracht heeft meer bijdraagt. Uiteindelijk maak je de maatschappij met elkaar, en ben je er zelf onderdeel van.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:13:51 #222
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91402594
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoewel de relatieve waarde van die 20k misschien wel weer stijgt, omdat lagere inkomens relatief meer besteedbaar hebben in dat geval..
Uhmm, hoe bedoelt u?

Ik bedoel dat modale inkomen bij dit voorstel steeds lager zal komen te liggen. Er zullen namelijk steeds minder mensen bereid zijn om boven modaal te gaan verdienen omdat de marginale opbrengst opeens sterk daalt. Jaar op jaar zal de grens voor het modaal inkomen dan ook dalen.
quote:
Hoe dan ook begrijp ik echter niet wat veel mensen tegen het principe hebben dat iemand die meer draagkracht heeft meer bijdraagt. Uiteindelijk maak je de maatschappij met elkaar, en ben je er zelf onderdeel van.
Ik ook niet. Daar zijn de meesten het hier wel over eens, denk ik.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:20:27 #223
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402746
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:13 schreef ManAtWork het volgende:

Uhmm, hoe bedoelt u?
Ik bedoelde dat je gulden een daalder waar wordt daardoor. :P

quote:
Ik bedoel dat modale inkomen bij dit voorstel steeds lager zal komen te liggen. Er zullen namelijk steeds minder mensen bereid zijn om boven modaal te gaan verdienen omdat de marginale opbrengst opeens sterk daalt. Jaar op jaar zal de grens voor het modaal inkomen dan ook dalen.
Met dit effect heb ik echter geen rekening gehouden.. Economisch gezien is dat ook nog eens niet zo handig.
pi_91412196
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:53 schreef scodam het volgende:
Mededeling aan de moderators: Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, mocht dit topic beter tot zijn recht komen in een ander subfora, dan staat het de moderator vrij deze te verplaatsen.

De Belastingdienst, ik walg van ze. Ik zie het als ordinaire graaiers die mij van mijn geld proberen af te helpen op elk mogelijke manier als startende ondernemer. De laatste tijd ben ik erg bezig om legale trucs toe te passen om zo min mogelijk belasting te betalen. Dit is natuurlijk mijn goed recht, echter kom je soms op een grijs gebied en ik betrapte mezelf er laatst op dat ik mij in het zwarte vlak betrad. Ik heb uiteindelijk niks zwart gedaan, aangezien ik een gesprek met mijn ouders erover had. Zij vonden mij gevaarlijk bezig, en wezen mij op de gevaren van het niet houden aan de wet. Toen ik de risico's afwoog heb ik uiteindelijk er maar van afgezien. Maar dit is puur uit eigenbelang geweest, moreel heb ik er niks op tegen om de belastingdienst een hak te zetten.

Wie herkent zich meer in dit verhaal, ben ik nou zo slecht of heeft de belastingdienst dit aan haar eigen imago te danken.

Als ik een immorele klootzak ben hoor ik dat ook graag, dan kan ik het eens op een rijtje zetten allemaal.
Je bent eerder een topper dan een kloothommel :) Maar de pest is dat je geregistreerd bent waardoor uiteindelijk de belastingdienst bij jou uitkomt als er dingen niet duidelijk voor hun zijn. Maar je kunt de belastingdienst wel tillen door vervalste facturen te sturen :)

Het land zal beter gaan draaien als ze eens is een zooitje van dat buitenlandse tuig eruit gooien. Want hoe beter en efficienter dat we zijn, des te minder belasting we moeten afdragen :)

Groet, Geleerde, Nederland deskundige :) w/
Apprentice Entrepreneur.
pi_91415116
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:09 schreef Geleerde het volgende:

[..]

Je bent eerder een topper dan een kloothommel :) Maar de pest is dat je geregistreerd bent waardoor uiteindelijk de belastingdienst bij jou uitkomt als er dingen niet duidelijk voor hun zijn. Maar je kunt de belastingdienst wel tillen door vervalste facturen te sturen :)

Het land zal beter gaan draaien als ze eens is een zooitje van dat buitenlandse tuig eruit gooien. Want hoe beter en efficienter dat we zijn, des te minder belasting we moeten afdragen :)

Groet, Geleerde, Nederland deskundige :) w/
Deskundige in de wetenschap van het trollen? :')
pi_91460588
Het schijnt dus dat wij helemaal geen belasting hoeven te betalen.
En dat wij een aandeel/fonds hebben waar ze ons niets over vertellen.
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon ons eigen geld te zijn.

Kijk bijv. naar je belastingpapieren of je bankgevens. Is het echt jouw naam?
De naam die erop staat is allemaal in hoofdletters geschreven en heeft alleen een voorletter.
Dat is niet ons naam al willen ze dat we het geloven. Wij moeten wakker worden.
We zijn immers allemaal gewaarschuwd voor wolven in schapenkleren.
Ze willen altijd je persoonsnaam hebben, ons persoonsnaam is een onstoffellijk goed van waarde
Is heel veel geld waard. We geven ze toegang tot ons geld waar wij het bestaan niet van af weten.
Ik ben iets tegen gekomen van Patrick Devine een amerikaan. Ik probeer er achter te komen
welke formulieren wij hier in Nederland nodig hebben om aandeelhouder te worden. Met andere worden Kapitein van onze schip. Voor mensen die hier wat meer over willen weten. Ik heb wat geupload. Misschien dat we hier samen onze hersens over kunnen kraken. En vrij kunnen leven.
Want zij staan immers aan de andere kant van het hek en wij weer aan de andere kant.
Wat zij doen is verdeeldheid zaaien en zo houden ze ons bezig. zodat ons aandacht niet naar hun gaat. Dit is wat ik denk.

Patrick Devine Audio Recordings

http://www.mediafire.com/?b76ltoq9fzf50q9

Where does the fraud begins

http://www.mediafire.com/?ejm3h958zwhnkan

[ Bericht 0% gewijzigd door Love2Garden op 17-01-2011 13:55:15 (foutje) ]
  maandag 17 januari 2011 @ 13:54:30 #227
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91460819
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:49 schreef Love2Garden het volgende:
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon hun eigen geld te zijn.

De naam die erop staat is allemaal in hoofdletters geschreven en heeft alleen een voorletter.
Ze willen altijd je persoonsnaam hebben, ons persoonsnaam is een onstoffellijk goed van waarde
Is heel veel geld waard. We geven ze toegang tot ons geld waar wij het bestaan niet van af weten.
Ik ben iets tegen gekomen van Patrick Devine een amerikaan. Ik probeer er achter te komen
welke formulieren wij hier in Nederland nodig hebben om aandeelhouder te worden. Met andere worden Kapitein van onze schip. Voor mensen die hier wat meer over willen weten. Ik heb wat geupload. Misschien dat we hier samen onze hersens over kunnen kraken. En vrij kunnen leven.
Want zij staan immers aan de andere kant van het hek en wij weer aan de andere kant.
Wat zij doen is verdeeldheid zaaien en zo houden ze ons bezig. zodat ons aandacht niet naar hun gaat. Dit is wat ik denk.

Aan zoveel onsamenhangende zinnen waarin alleen maar iets geroepen wordt, kan ik geen touw aan vast knopen.

Rest mij niets anders dan je succes te wensen met het vinden van mensen die genoeg hersenen hebben, die gekraakt kunnen worden. (Al denk ik eerder dat jij een barst hebt, die eerst gerepareerd moet worden.)
pi_91461645
Ik baal er toch wel ergens van dat geestelijk gehandicapten gesubsidieerd op internet kunnen van ons belastinggeld als ik de post boven aan deze pagina lees...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91461819
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:49 schreef Love2Garden het volgende:
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon ons eigen geld te zijn.

_O- :')

Was je dronken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 17-01-2011 14:35:24 ]
  maandag 17 januari 2011 @ 16:01:59 #230
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91467381
Je hoeft als ondernemer met een goedlopend bedrijf helemaal niet veel belasting te betalen, als je een goede fiscaal adviseur hebt. Genoeg bedrijven die maar een belastingdruk van enkele procenten hebben.
pi_91467927
Enkele procenten van wat, omzet? Enkele procenten van de winst voor belasting is gewoon niet te doen zonder illegale praktijken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 17 januari 2011 @ 16:21:28 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468330
Zoek een land met een lage VPB waar Nederland een verdrag mee heeft en je komt al een heel eind.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:22:20 #233
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91468373
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
Zoek een land met een lage VPB waar Nederland een verdrag mee heeft en je komt al een heel eind.
Dan vergeet je dus voor het gemak maar even de belastingdruk van je salaris? Of de dividendbelasting als je het geld alsnog naar privé haalt? :?
pi_91468400
En hoef alloceer je dan winst in dat land op een legale manier?
  maandag 17 januari 2011 @ 16:25:13 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468494
Ik kan niet quoten met dank aan Java dus even zo:

quote:
Dan vergeet je dus voor het gemak maar even de belastingdruk van je salaris? Of de dividendbelasting als je het geld alsnog naar privé haalt?
Dennishk had het over grote ondernemingen in het algemeen. Zonder fraude is een druk van "enkele procenten" inderdaad onmogelijk als persoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door eriksd op 17-01-2011 16:27:23 (typo) ]
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91468517
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:23 schreef Drive-r het volgende:
En hoef alloceer je dan winst in dat land op een legale manier?
Winsten worden voornamelijk gealloceerd door belastingverdragen, en die zul je dus moeten gebruiken om je structuren op te zetten. Zelf kiezen waar je je winst alloceert is in het kader van internationaal belastingrecht niet oneindigd mogelijk aangezien je ook met at-arm's length intercompany-pricing te maken hebt etc. Elk land wil een stuk belasting meepakken.

Gemiddeld genomen ligt de effectieve belastingdruk bij bedrijven (uit m'n hoofd) een enkele procentpunt lager. Het grappige is dat internationaal opererende concerns met een topholding in Nederland effectief meer belasting betalen dan het statutaire tarief van 25%/25,5% (namelijk ~34%)
pi_91468592
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:25 schreef eriksd het volgende:
Ik kan niet quoten met dank aan Java dus even zo:

[..]

Dennishk had het over grote ondernemingen in het algemeen. Zonder fraude is een druk van "enkele procenten" inderdaad mogelijk als persoon.
Leg het dan eens uit, hoe ik dat als persoon doe.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:28:09 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468633
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Leg het dan eens uit, hoe ik dat als persoon doe.
Er moest onmogelijk staan. Ik kan niet wijzigen in Chrome omdat Java foutmeldingen geeft ofzo. Zodoende :P Moest dus switchen naar IE.

Te dom voor woorden dit.
Bis bis bis
pi_91468670
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Winsten worden voornamelijk gealloceerd door belastingverdragen, en die zul je dus moeten gebruiken om je structuren op te zetten. Zelf kiezen waar je je winst alloceert is in het kader van internationaal belastingrecht niet oneindigd mogelijk aangezien je ook met at-arm's length intercompany-pricing te maken hebt etc. Elk land wil een stuk belasting meepakken.

Gemiddeld genomen ligt de effectieve belastingdruk bij bedrijven (uit m'n hoofd) een enkele procentpunt lager. Het grappige is dat internationaal opererende concerns met een topholding in Nederland effectief meer belasting betalen dan het statutaire tarief van 25%/25,5% (namelijk ~34%)
Dat is mijn punt. Stel je hebt een Nederlandse onderneming, dan kan je verdomd weinig winst even alloceren in een ander land.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:29:24 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468708
Die verdragen hebben -uiteraard- alleen zin bij een Holding met activiteiten in het buitenland.
Bis bis bis
pi_91468743
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Er moest onmogelijk staan. Ik kan niet wijzigen in Chrome omdat Java foutmeldingen geeft ofzo. Zodoende :P Moest dus switchen naar IE.

Te dom voor woorden dit.
Ok, daar ben ik het mee eens.
pi_91468806
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:29 schreef eriksd het volgende:
Die verdragen hebben -uiteraard- alleen zin bij een Holding met activiteiten in het buitenland.
Exact, dus daar kan een adviseur ook niet even snel verandering in brengen en transfer pricing is vrij strikt tegenwoordig.
pi_91468883
Het was gewoon een ononderbouwde populaire opmerking :P
  maandag 17 januari 2011 @ 16:33:54 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468940
Iedereen is het eens. Wat een verademing vergeleken met POL.
Bis bis bis
pi_91469059
Bijna. Ik wil nog even wat voorbeelden hebben van dennishk, altijd interessant om van te leren.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:19:21 #246
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91490338
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:36 schreef Drive-r het volgende:
Bijna. Ik wil nog even wat voorbeelden hebben van dennishk, altijd interessant om van te leren.
Ik had het, zoals aangehaald in dit topic, inderdaad eerder over een bedrijf dat een meerdere landen opereert en daardoor de belastingdruk kan verlagen (http://www.bloomberg.com/(...)o-tax-loopholes.html). Daarnaast is het voor een ondernemer mogelijk om bepaalde hobby's in het bedrijf als bedrijfsoperaties te declareren. Stel je houdt van autoracen, dan richt je je eigen raceteam op en sponsor je met je eigen bedrijf deze activiteiten (dit gebeurd veel in de landelijke racecups, ga het maar eens na).

Overigens, deze moet ik even nazoeken, was er een bank die via een bepaalde constructie gelinked aan de aandelenmarkt een groot deel van de winst naar een tax haven alloceerde. Het principe rustte erop dat het dochterbedrijf grote winsten zou behalen ten koste van de "geldschieter". Ze hebben deze casus onderzocht, maar konden door de complexiteit van de structuur niet achterhalen wat er nou precies aan de hand was, dus er kon geen procedure opgestart worden. (Grijs? vlak)
pi_91491598
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:19 schreef dennishk het volgende:

[..]

Ik had het, zoals aangehaald in dit topic, inderdaad eerder over een bedrijf dat een meerdere landen opereert en daardoor de belastingdruk kan verlagen (http://www.bloomberg.com/(...)o-tax-loopholes.html).
Als je hier iets meer bekend mee bent, zul je ook weten dat transfer pricing hierbij vrij limiterend werkt. Een normaal bedrijf zal dit nooit zover kunnen doorvoeren, aangezien je niet zomaar winst kun alloceren in een willekeurig gunstig land. In media kan dat makkelijk door licensing arrangement enzo, zolang het intellectueel recht maar ligt in een land waar je weinig belasting betaalt. Een fabriek lukt dit niet in die mate. Trouwens, jouw voorbeeld (Google), betaalt nog steeds effective meer dan 22% belasting, dus dat valt alles mee.

quote:
Daarnaast is het voor een ondernemer mogelijk om bepaalde hobby's in het bedrijf als bedrijfsoperaties te declareren. Stel je houdt van autoracen, dan richt je je eigen raceteam op en sponsor je met je eigen bedrijf deze activiteiten (dit gebeurd veel in de landelijke racecups, ga het maar eens na).
Ik heb zelf aan racen gedaan, en natuurlijk kan dit. Maar goed, je moet het nog steeds kunnen verantwoorden aan de belastingdienst en je bespaart er enkel 25.5% belasting mee. Leuk, maar het brengt je effectieve belasting niet extreem laag ofzo.

quote:
Overigens, deze moet ik even nazoeken, was er een bank die via een bepaalde constructie gelinked aan de aandelenmarkt een groot deel van de winst naar een tax haven alloceerde. Het principe rustte erop dat het dochterbedrijf grote winsten zou behalen ten koste van de "geldschieter". Ze hebben deze casus onderzocht, maar konden door de complexiteit van de structuur niet achterhalen wat er nou precies aan de hand was, dus er kon geen procedure opgestart worden. (Grijs? vlak)
Dit klinkt gewoon frauduleus, sorry dat ik het zeg. Nu ben ik vaak bezig met internationale bedrijven en hun belastingen, en zelden kom je iets tegen dat echt effectief onder de 10% kan komen, zelfs 20% is al erg netjes. Leuk dat niemand hier begonnen is over aandeelhouders-leningen, dat is nog altijd mijn favoriet. Simpel, effectief en volledig legaal.
pi_91492233
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is mijn punt. Stel je hebt een Nederlandse onderneming, dan kan je verdomd weinig winst even alloceren in een ander land.
wat een onzin zeg.

NL holding met daarboven een Cyprus Holding brengt al heel wat verlichting van belastingdruk met zich mee.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91492451
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:47 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

wat een onzin zeg.

NL holding met daarboven een Cyprus Holding brengt al heel wat verlichting van belastingdruk met zich mee.
Want de Nederlandse holding hoeft dan geen belasting meer in Nederland te betalen? Wat een onzin...
pi_91492459
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je hier iets meer bekend mee bent, zul je ook weten dat transfer pricing hierbij vrij limiterend werkt. Een normaal bedrijf zal dit nooit zover kunnen doorvoeren, aangezien je niet zomaar winst kun alloceren in een willekeurig gunstig land. In media kan dat makkelijk door licensing arrangement enzo, zolang het intellectueel recht maar ligt in een land waar je weinig belasting betaalt. Een fabriek lukt dit niet in die mate. Trouwens, jouw voorbeeld (Google), betaalt nog steeds effective meer dan 22% belasting, dus dat valt alles mee.
ook transferpricing is relatief eenvoudig te voorkomen. de economie in dubai vaart er wel bij zullen we maar zeggen.

quote:
Dit klinkt gewoon frauduleus, sorry dat ik het zeg. Nu ben ik vaak bezig met internationale bedrijven en hun belastingen, en zelden kom je iets tegen dat echt effectief onder de 10% kan komen, zelfs 20% is al erg netjes. Leuk dat niemand hier begonnen is over aandeelhouders-leningen, dat is nog altijd mijn favoriet. Simpel, effectief en volledig legaal.
wanneer je er door het opzetten van een structuur voor zorgt dat je in dubai uitkomt dan komt je belasting echt wel onder de 10% uit over de hele groep.

aandeelhoudersleningen zijn ideaal alleen helaas niet tot in het oneindige toe te passen. daar zijn helaas al wat nederlanders mee op hun bek gegaan.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')