abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91460588
Het schijnt dus dat wij helemaal geen belasting hoeven te betalen.
En dat wij een aandeel/fonds hebben waar ze ons niets over vertellen.
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon ons eigen geld te zijn.

Kijk bijv. naar je belastingpapieren of je bankgevens. Is het echt jouw naam?
De naam die erop staat is allemaal in hoofdletters geschreven en heeft alleen een voorletter.
Dat is niet ons naam al willen ze dat we het geloven. Wij moeten wakker worden.
We zijn immers allemaal gewaarschuwd voor wolven in schapenkleren.
Ze willen altijd je persoonsnaam hebben, ons persoonsnaam is een onstoffellijk goed van waarde
Is heel veel geld waard. We geven ze toegang tot ons geld waar wij het bestaan niet van af weten.
Ik ben iets tegen gekomen van Patrick Devine een amerikaan. Ik probeer er achter te komen
welke formulieren wij hier in Nederland nodig hebben om aandeelhouder te worden. Met andere worden Kapitein van onze schip. Voor mensen die hier wat meer over willen weten. Ik heb wat geupload. Misschien dat we hier samen onze hersens over kunnen kraken. En vrij kunnen leven.
Want zij staan immers aan de andere kant van het hek en wij weer aan de andere kant.
Wat zij doen is verdeeldheid zaaien en zo houden ze ons bezig. zodat ons aandacht niet naar hun gaat. Dit is wat ik denk.

Patrick Devine Audio Recordings

http://www.mediafire.com/?b76ltoq9fzf50q9

Where does the fraud begins

http://www.mediafire.com/?ejm3h958zwhnkan

[ Bericht 0% gewijzigd door Love2Garden op 17-01-2011 13:55:15 (foutje) ]
  maandag 17 januari 2011 @ 13:54:30 #227
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91460819
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:49 schreef Love2Garden het volgende:
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon hun eigen geld te zijn.

De naam die erop staat is allemaal in hoofdletters geschreven en heeft alleen een voorletter.
Ze willen altijd je persoonsnaam hebben, ons persoonsnaam is een onstoffellijk goed van waarde
Is heel veel geld waard. We geven ze toegang tot ons geld waar wij het bestaan niet van af weten.
Ik ben iets tegen gekomen van Patrick Devine een amerikaan. Ik probeer er achter te komen
welke formulieren wij hier in Nederland nodig hebben om aandeelhouder te worden. Met andere worden Kapitein van onze schip. Voor mensen die hier wat meer over willen weten. Ik heb wat geupload. Misschien dat we hier samen onze hersens over kunnen kraken. En vrij kunnen leven.
Want zij staan immers aan de andere kant van het hek en wij weer aan de andere kant.
Wat zij doen is verdeeldheid zaaien en zo houden ze ons bezig. zodat ons aandacht niet naar hun gaat. Dit is wat ik denk.

Aan zoveel onsamenhangende zinnen waarin alleen maar iets geroepen wordt, kan ik geen touw aan vast knopen.

Rest mij niets anders dan je succes te wensen met het vinden van mensen die genoeg hersenen hebben, die gekraakt kunnen worden. (Al denk ik eerder dat jij een barst hebt, die eerst gerepareerd moet worden.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91461645
Ik baal er toch wel ergens van dat geestelijk gehandicapten gesubsidieerd op internet kunnen van ons belastinggeld als ik de post boven aan deze pagina lees...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91461819
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:49 schreef Love2Garden het volgende:
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon ons eigen geld te zijn.

_O- :')

Was je dronken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 17-01-2011 14:35:24 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 17 januari 2011 @ 16:01:59 #230
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91467381
Je hoeft als ondernemer met een goedlopend bedrijf helemaal niet veel belasting te betalen, als je een goede fiscaal adviseur hebt. Genoeg bedrijven die maar een belastingdruk van enkele procenten hebben.
pi_91467927
Enkele procenten van wat, omzet? Enkele procenten van de winst voor belasting is gewoon niet te doen zonder illegale praktijken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 17 januari 2011 @ 16:21:28 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468330
Zoek een land met een lage VPB waar Nederland een verdrag mee heeft en je komt al een heel eind.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:22:20 #233
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91468373
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
Zoek een land met een lage VPB waar Nederland een verdrag mee heeft en je komt al een heel eind.
Dan vergeet je dus voor het gemak maar even de belastingdruk van je salaris? Of de dividendbelasting als je het geld alsnog naar privé haalt? :?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91468400
En hoef alloceer je dan winst in dat land op een legale manier?
  maandag 17 januari 2011 @ 16:25:13 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468494
Ik kan niet quoten met dank aan Java dus even zo:

quote:
Dan vergeet je dus voor het gemak maar even de belastingdruk van je salaris? Of de dividendbelasting als je het geld alsnog naar privé haalt?
Dennishk had het over grote ondernemingen in het algemeen. Zonder fraude is een druk van "enkele procenten" inderdaad onmogelijk als persoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door eriksd op 17-01-2011 16:27:23 (typo) ]
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91468517
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:23 schreef Drive-r het volgende:
En hoef alloceer je dan winst in dat land op een legale manier?
Winsten worden voornamelijk gealloceerd door belastingverdragen, en die zul je dus moeten gebruiken om je structuren op te zetten. Zelf kiezen waar je je winst alloceert is in het kader van internationaal belastingrecht niet oneindigd mogelijk aangezien je ook met at-arm's length intercompany-pricing te maken hebt etc. Elk land wil een stuk belasting meepakken.

Gemiddeld genomen ligt de effectieve belastingdruk bij bedrijven (uit m'n hoofd) een enkele procentpunt lager. Het grappige is dat internationaal opererende concerns met een topholding in Nederland effectief meer belasting betalen dan het statutaire tarief van 25%/25,5% (namelijk ~34%)
pi_91468592
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:25 schreef eriksd het volgende:
Ik kan niet quoten met dank aan Java dus even zo:

[..]

Dennishk had het over grote ondernemingen in het algemeen. Zonder fraude is een druk van "enkele procenten" inderdaad mogelijk als persoon.
Leg het dan eens uit, hoe ik dat als persoon doe.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:28:09 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468633
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Leg het dan eens uit, hoe ik dat als persoon doe.
Er moest onmogelijk staan. Ik kan niet wijzigen in Chrome omdat Java foutmeldingen geeft ofzo. Zodoende :P Moest dus switchen naar IE.

Te dom voor woorden dit.
Bis bis bis
pi_91468670
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Winsten worden voornamelijk gealloceerd door belastingverdragen, en die zul je dus moeten gebruiken om je structuren op te zetten. Zelf kiezen waar je je winst alloceert is in het kader van internationaal belastingrecht niet oneindigd mogelijk aangezien je ook met at-arm's length intercompany-pricing te maken hebt etc. Elk land wil een stuk belasting meepakken.

Gemiddeld genomen ligt de effectieve belastingdruk bij bedrijven (uit m'n hoofd) een enkele procentpunt lager. Het grappige is dat internationaal opererende concerns met een topholding in Nederland effectief meer belasting betalen dan het statutaire tarief van 25%/25,5% (namelijk ~34%)
Dat is mijn punt. Stel je hebt een Nederlandse onderneming, dan kan je verdomd weinig winst even alloceren in een ander land.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:29:24 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468708
Die verdragen hebben -uiteraard- alleen zin bij een Holding met activiteiten in het buitenland.
Bis bis bis
pi_91468743
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Er moest onmogelijk staan. Ik kan niet wijzigen in Chrome omdat Java foutmeldingen geeft ofzo. Zodoende :P Moest dus switchen naar IE.

Te dom voor woorden dit.
Ok, daar ben ik het mee eens.
pi_91468806
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:29 schreef eriksd het volgende:
Die verdragen hebben -uiteraard- alleen zin bij een Holding met activiteiten in het buitenland.
Exact, dus daar kan een adviseur ook niet even snel verandering in brengen en transfer pricing is vrij strikt tegenwoordig.
pi_91468883
Het was gewoon een ononderbouwde populaire opmerking :P
  maandag 17 januari 2011 @ 16:33:54 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91468940
Iedereen is het eens. Wat een verademing vergeleken met POL.
Bis bis bis
pi_91469059
Bijna. Ik wil nog even wat voorbeelden hebben van dennishk, altijd interessant om van te leren.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:19:21 #246
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91490338
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:36 schreef Drive-r het volgende:
Bijna. Ik wil nog even wat voorbeelden hebben van dennishk, altijd interessant om van te leren.
Ik had het, zoals aangehaald in dit topic, inderdaad eerder over een bedrijf dat een meerdere landen opereert en daardoor de belastingdruk kan verlagen (http://www.bloomberg.com/(...)o-tax-loopholes.html). Daarnaast is het voor een ondernemer mogelijk om bepaalde hobby's in het bedrijf als bedrijfsoperaties te declareren. Stel je houdt van autoracen, dan richt je je eigen raceteam op en sponsor je met je eigen bedrijf deze activiteiten (dit gebeurd veel in de landelijke racecups, ga het maar eens na).

Overigens, deze moet ik even nazoeken, was er een bank die via een bepaalde constructie gelinked aan de aandelenmarkt een groot deel van de winst naar een tax haven alloceerde. Het principe rustte erop dat het dochterbedrijf grote winsten zou behalen ten koste van de "geldschieter". Ze hebben deze casus onderzocht, maar konden door de complexiteit van de structuur niet achterhalen wat er nou precies aan de hand was, dus er kon geen procedure opgestart worden. (Grijs? vlak)
pi_91491598
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:19 schreef dennishk het volgende:

[..]

Ik had het, zoals aangehaald in dit topic, inderdaad eerder over een bedrijf dat een meerdere landen opereert en daardoor de belastingdruk kan verlagen (http://www.bloomberg.com/(...)o-tax-loopholes.html).
Als je hier iets meer bekend mee bent, zul je ook weten dat transfer pricing hierbij vrij limiterend werkt. Een normaal bedrijf zal dit nooit zover kunnen doorvoeren, aangezien je niet zomaar winst kun alloceren in een willekeurig gunstig land. In media kan dat makkelijk door licensing arrangement enzo, zolang het intellectueel recht maar ligt in een land waar je weinig belasting betaalt. Een fabriek lukt dit niet in die mate. Trouwens, jouw voorbeeld (Google), betaalt nog steeds effective meer dan 22% belasting, dus dat valt alles mee.

quote:
Daarnaast is het voor een ondernemer mogelijk om bepaalde hobby's in het bedrijf als bedrijfsoperaties te declareren. Stel je houdt van autoracen, dan richt je je eigen raceteam op en sponsor je met je eigen bedrijf deze activiteiten (dit gebeurd veel in de landelijke racecups, ga het maar eens na).
Ik heb zelf aan racen gedaan, en natuurlijk kan dit. Maar goed, je moet het nog steeds kunnen verantwoorden aan de belastingdienst en je bespaart er enkel 25.5% belasting mee. Leuk, maar het brengt je effectieve belasting niet extreem laag ofzo.

quote:
Overigens, deze moet ik even nazoeken, was er een bank die via een bepaalde constructie gelinked aan de aandelenmarkt een groot deel van de winst naar een tax haven alloceerde. Het principe rustte erop dat het dochterbedrijf grote winsten zou behalen ten koste van de "geldschieter". Ze hebben deze casus onderzocht, maar konden door de complexiteit van de structuur niet achterhalen wat er nou precies aan de hand was, dus er kon geen procedure opgestart worden. (Grijs? vlak)
Dit klinkt gewoon frauduleus, sorry dat ik het zeg. Nu ben ik vaak bezig met internationale bedrijven en hun belastingen, en zelden kom je iets tegen dat echt effectief onder de 10% kan komen, zelfs 20% is al erg netjes. Leuk dat niemand hier begonnen is over aandeelhouders-leningen, dat is nog altijd mijn favoriet. Simpel, effectief en volledig legaal.
pi_91492233
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is mijn punt. Stel je hebt een Nederlandse onderneming, dan kan je verdomd weinig winst even alloceren in een ander land.
wat een onzin zeg.

NL holding met daarboven een Cyprus Holding brengt al heel wat verlichting van belastingdruk met zich mee.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91492451
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:47 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

wat een onzin zeg.

NL holding met daarboven een Cyprus Holding brengt al heel wat verlichting van belastingdruk met zich mee.
Want de Nederlandse holding hoeft dan geen belasting meer in Nederland te betalen? Wat een onzin...
pi_91492459
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je hier iets meer bekend mee bent, zul je ook weten dat transfer pricing hierbij vrij limiterend werkt. Een normaal bedrijf zal dit nooit zover kunnen doorvoeren, aangezien je niet zomaar winst kun alloceren in een willekeurig gunstig land. In media kan dat makkelijk door licensing arrangement enzo, zolang het intellectueel recht maar ligt in een land waar je weinig belasting betaalt. Een fabriek lukt dit niet in die mate. Trouwens, jouw voorbeeld (Google), betaalt nog steeds effective meer dan 22% belasting, dus dat valt alles mee.
ook transferpricing is relatief eenvoudig te voorkomen. de economie in dubai vaart er wel bij zullen we maar zeggen.

quote:
Dit klinkt gewoon frauduleus, sorry dat ik het zeg. Nu ben ik vaak bezig met internationale bedrijven en hun belastingen, en zelden kom je iets tegen dat echt effectief onder de 10% kan komen, zelfs 20% is al erg netjes. Leuk dat niemand hier begonnen is over aandeelhouders-leningen, dat is nog altijd mijn favoriet. Simpel, effectief en volledig legaal.
wanneer je er door het opzetten van een structuur voor zorgt dat je in dubai uitkomt dan komt je belasting echt wel onder de 10% uit over de hele groep.

aandeelhoudersleningen zijn ideaal alleen helaas niet tot in het oneindige toe te passen. daar zijn helaas al wat nederlanders mee op hun bek gegaan.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91492520
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Want de Nederlandse holding hoeft dan geen belasting meer in Nederland te betalen? Wat een onzin...
dat zeg ik nergens. ik zeg alleen dat je de belastingdruk behoorlijk verminderd. en dan heb ik het niet alleen over vennootschapsbelasting.
pi_91492858
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:51 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

dat zeg ik nergens. ik zeg alleen dat je de belastingdruk behoorlijk verminderd. en dan heb ik het niet alleen over vennootschapsbelasting.
Leg even uit hoe je de vennootschapsbelasting vermindert, want dat volg ik even niet. De rest ken ik, Cyprus is wat dat betreft voor bedrijven (met Malta tegenwoordig) waarschijnlijk de beste plek voor een holding van buitenland activiteiten.
pi_91493359
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Leg even uit hoe je de vennootschapsbelasting vermindert, want dat volg ik even niet. De rest ken ik, Cyprus is wat dat betreft voor bedrijven (met Malta tegenwoordig) waarschijnlijk de beste plek voor een holding van buitenland activiteiten.
we praten even langs elkaar heen. vennootschapsbelasting verminderen kan niet want dat is een vastgesteld percentage. je kunt alleen zorgen dat je minder winst maakt in een bepaald land.

en ja, malta is ook een aantrekkelijk land, ik weet alleen niet of ze ook goede verdragen hebben met landen buiten de eu.
pi_91493622
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:04 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

we praten even langs elkaar heen. vennootschapsbelasting verminderen kan niet want dat is een vastgesteld percentage. je kunt alleen zorgen dat je minder winst maakt in een bepaald land.

en ja, malta is ook een aantrekkelijk land, ik weet alleen niet of ze ook goede verdragen hebben met landen buiten de eu.
Dat snap ik, maar hoe wil je legaal opeens winst uit Nederland gaan alloceren in Cyprus? Da's gewoon bijzonder lastig om netjes te doen. Dat was enkel mijn punt bij al deze constructies, je kunt niet zomaar je winst gaan schuiven, da's lastig werk.
pi_91494125
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar hoe wil je legaal opeens winst uit Nederland gaan alloceren in Cyprus? Da's gewoon bijzonder lastig om netjes te doen. Dat was enkel mijn punt bij al deze constructies, je kunt niet zomaar je winst gaan schuiven, da's lastig werk.
Waarom zijn er uberhaupt structuren als er geen belasting druk te reduceren valt? Een management factuurtje is snel gestuurd en wordt met een goed verhaal ook gewoon geaccepteerd. Daarnaast kun je ook nog denken aan licenties waar de moeder (lees bijvoorbeeld de Cyprus Holding) een fee voor moet ontvangen.

Na de vennootschapsbelasting kun je goed gebruik maken van EU richtlijnen waardoor je geen AB heffing meer hebt omdat je de aandelen niet in prive bezit. Dat is een forse besparing. Kanttekening daarbij is dat je dan wel boven je buitenlandse holding het e.e.a. moet regelen. En dat laatste is nog steeds mogelijk ondanks de reparatie wetgeving van de Jager.
pi_91494643
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Waarom zijn er uberhaupt structuren als er geen belasting druk te reduceren valt? Een management factuurtje is snel gestuurd en wordt met een goed verhaal ook gewoon geaccepteerd. Daarnaast kun je ook nog denken aan licenties waar de moeder (lees bijvoorbeeld de Cyprus Holding) een fee voor moet ontvangen.

Na de vennootschapsbelasting kun je goed gebruik maken van EU richtlijnen waardoor je geen AB heffing meer hebt omdat je de aandelen niet in prive bezit. Dat is een forse besparing. Kanttekening daarbij is dat je dan wel boven je buitenlandse holding het e.e.a. moet regelen. En dat laatste is nog steeds mogelijk ondanks de reparatie wetgeving van de Jager.
Nogmaals, ik begrijp het bovenstaande, ik wilde enkel duidelijk maken dat je belastingdruk zo extreem verlagen simpelweg niet makkelijk is. Als je momenteel een onderneming in Nederland hebt, kun je wellicht langzaam wat winst verplaatsen naar Cyprus, maar dat lukt je niet in een keer. Zomaar wat management fees rekenenen zonder werk, is in principe natuurlijk gewoon fraude, net als licenties die verder geen inhoud hebben (en die je daarvoor ook niet had). We structureren dit soort dingen vaker, en belastingdiensten zijn niet compleet achterlijk. Voor kleine BV'tjes weet ik het niet, maar bij grotere bedrijven gaat er extreem veel werk in zitten om zo efficient mogelijk te zijn. Echt dingen zomaar verschuiven lukt dan ook niet.
pi_91495338
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals, ik begrijp het bovenstaande, ik wilde enkel duidelijk maken dat je belastingdruk zo extreem verlagen simpelweg niet makkelijk is. Als je momenteel een onderneming in Nederland hebt, kun je wellicht langzaam wat winst verplaatsen naar Cyprus, maar dat lukt je niet in een keer. Zomaar wat management fees rekenenen zonder werk, is in principe natuurlijk gewoon fraude, net als licenties die verder geen inhoud hebben (en die je daarvoor ook niet had). We structureren dit soort dingen vaker, en belastingdiensten zijn niet compleet achterlijk. Voor kleine BV'tjes weet ik het niet, maar bij grotere bedrijven gaat er extreem veel werk in zitten om zo efficient mogelijk te zijn. Echt dingen zomaar verschuiven lukt dan ook niet.
Ik zeg ook niet dat het gemakkelijk is. Toch gebeurt het dagelijks. Licenties is overigens wel een gemakkelijke, neem bijvoorbeeld een beeldmerk/logo. Daar kom je snel mee weg ook wanneer het er eerder niet was.

Voor grotere bedrijven is het inderdaad lastiger maar ook niet onoverkomelijk. Met name daarvoor geldt dat zij al in een ander land een holding hebben en er dus ook sprake is van oprecht zakendoen. Bij MKB ondernemers is het net andersom en komen er vaak principes bij kijken waardoor er besloten wordt om in het buitenland wat te gaan doen.

De grote bedrijven hebben niet voor niets eigen legal afdelingen die dit soort acties begeleiden.
pi_91495543
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het gemakkelijk is. Toch gebeurt het dagelijks. Licenties is overigens wel een gemakkelijke, neem bijvoorbeeld een beeldmerk/logo. Daar kom je snel mee weg ook wanneer het er eerder niet was.

Voor grotere bedrijven is het inderdaad lastiger maar ook niet onoverkomelijk. Met name daarvoor geldt dat zij al in een ander land een holding hebben en er dus ook sprake is van oprecht zakendoen. Bij MKB ondernemers is het net andersom en komen er vaak principes bij kijken waardoor er besloten wordt om in het buitenland wat te gaan doen.

De grote bedrijven hebben niet voor niets eigen legal afdelingen die dit soort acties begeleiden.
Dan komen we dus tot dezelfde conclusie. Ik zie trouwens wel grote bedrijven die met erg mooie constructies inderdaad effectief beneden de 10% komen, maar dat ligt eigenlijk altijd aan de aard van het bedrijf en dat kan je dus vaak niet nadoen bij een andere business. Iets met echt veel kennis bijvoorbeeld, en een handelstatus in Zwitserland - erg mooi.
pi_91495551
Even snel:

25 (of 20)% Vpb
25% AB heffing

Na Vpb de AB heffing niet hoeven te betalen zorgt snel voor een aanzienlijke belasting reductie voor de MKB-er. Ik laat dan de andere belastingen even achterwege.

Voor de grote bedrijven niet interessant want veelal beurs genoteerd enz.
pi_91495716
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan komen we dus tot dezelfde conclusie. Ik zie trouwens wel grote bedrijven die met erg mooie constructies inderdaad effectief beneden de 10% komen, maar dat ligt eigenlijk altijd aan de aard van het bedrijf en dat kan je dus vaak niet nadoen bij een andere business. Iets met echt veel kennis bijvoorbeeld, en een handelstatus in Zwitserland - erg mooi.
Absoluut waar. Ander voorbeeld is toch import/export via Dubai en daar een klein stukje winst laten landen wat later gebruikt wordt voor groepsfinanciering. Zoiets ruikt naar transferpricing maar mits goed opgezet hoeft het niet te zijn en blijft dan volkomen binnen de legale kaders.
pi_91520640
Ja het is mogelijk om je effectieve belastingdruk te verlagen, nee het is niet eenvoudig en nee het is lang niet altijd mogelijk en uberhaupt niet rendabel voor sommige bedrijven.

Overigens is het ook vrij onmogelijk om de effectieve belastingdruk over de hele groep onder de 10% te krijgen, tenzij je groep uit holdings en geen enkele werkmaatschappij bestaat of iets dergelijks (dus komen we weer bij het punt dat het lang niet altijd rendabel is voor elk bedrijf)

Een groep waar daadwerkelijk activiteiten (in welk land dan ook) worden uitgevoerd zal altijd te maken hebben met (relatief hogere) belastingen.

Je kunt er inderdaad van alles aan doen, maar het is niet zo eenvoudig als het hier gepresenteerd wordt/werd.
pi_91520861
Nou ja, dat hoeft dus niet, ik kan concrete voorbeelden herinneren. Twee die onlangs door de belastingdienst doorgelicht zijn en minder dan 10 procent betalen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:36:40 #263
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_91520932
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:35 schreef Drive-r het volgende:
Nou ja, dat hoeft dus niet, ik kan concrete voorbeelden herinneren. Twee die onlangs door de belastingdienst doorgelicht zijn en minder dan 10 procent betalen.
Dan wordt ik nieuwsgierig :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_91521159
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:35 schreef Drive-r het volgende:
Het kan, maar in 99% van de gevallen dus niet. Het hangt zeer sterk af van de werkzaamheden van het bedrijf.

Maargoed, we zijn het er in ieder geval over eens dat het niet eenvoudig is en dat het niet een kant-en-klare oplossing is zoals hier ergens werd gepresenteerd.
pi_91521208
Eentje is een Europese business (ik zeg even niet welk land) die informatie wereldwijd verkoopt. Alle informatie is in het bezit van een Zwitser bedrijf (al sinds oprichting) en dus lopen alle contracten ook via Zwitserland en mag de winst daar erkend worden. De lokale belastingdienst checked het al jaren en tekent altijd erop af.
pi_91540909
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:31 schreef Maharbal het volgende:
Ja het is mogelijk om je effectieve belastingdruk te verlagen, nee het is niet eenvoudig en nee het is lang niet altijd mogelijk en uberhaupt niet rendabel voor sommige bedrijven.

Overigens is het ook vrij onmogelijk om de effectieve belastingdruk over de hele groep onder de 10% te krijgen, tenzij je groep uit holdings en geen enkele werkmaatschappij bestaat of iets dergelijks (dus komen we weer bij het punt dat het lang niet altijd rendabel is voor elk bedrijf)

Een groep waar daadwerkelijk activiteiten (in welk land dan ook) worden uitgevoerd zal altijd te maken hebben met (relatief hogere) belastingen.

Je kunt er inderdaad van alles aan doen, maar het is niet zo eenvoudig als het hier gepresenteerd wordt/werd.
welk land dan ook kun je wel nuanceren. er zijn genoeg landen die voor bepaalde werkzaamheden voordelen hebben.
pi_91547075
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

welk land dan ook kun je wel nuanceren. er zijn genoeg landen die voor bepaalde werkzaamheden voordelen hebben.
Het was niet de bedoeling om een uitgebreide analyse te geven, daarom is 't erg algemeen gehouden. Conclusie blijft hetzelfde, het kan wel maar lang niet altijd.
pi_91576025
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het was niet de bedoeling om een uitgebreide analyse te geven, daarom is 't erg algemeen gehouden. Conclusie blijft hetzelfde, het kan wel maar lang niet altijd.
Niet direct, vaak wel wanneer je je gaat verdiepen in de belastingverdragen. IKEA is een perfect voorbeeld wat dat betreft.
pi_91576162
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:41 schreef Drive-r het volgende:
Eentje is een Europese business (ik zeg even niet welk land) die informatie wereldwijd verkoopt. Alle informatie is in het bezit van een Zwitser bedrijf (al sinds oprichting) en dus lopen alle contracten ook via Zwitserland en mag de winst daar erkend worden. De lokale belastingdienst checked het al jaren en tekent altijd erop af.
erg belangrijke opmerking plaats je daar. wanneer je vanaf de start zaken goed doet/organiseert dan zal het erg lastig worden om er een speld tussen te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')