Aan zoveel onsamenhangende zinnen waarin alleen maar iets geroepen wordt, kan ik geen touw aan vast knopen.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:49 schreef Love2Garden het volgende:
Het schijnt dus dat wij helemaal geen belasting hoeven te betalen.
En dat wij een aandeel/fonds hebben waar ze ons niets over vertellen.
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon hun eigen geld te zijn.
Kijk bijv. naar je belastingpapieren of je bankgevens. Is het echt jouw naam?
De naam die erop staat is allemaal in hoofdletters geschreven en heeft alleen een voorletter.
Dat is niet ons naam al willen ze dat we het geloven. Wij moeten wakker worden.
We zijn immers allemaal gewaarschuwd voor wolven in schapenkleren.
Ze willen altijd je persoonsnaam hebben, ons persoonsnaam is een onstoffellijk goed van waarde
Is heel veel geld waard. We geven ze toegang tot ons geld waar wij het bestaan niet van af weten.
Ik ben iets tegen gekomen van Patrick Devine een amerikaan. Ik probeer er achter te komen
welke formulieren wij hier in Nederland nodig hebben om aandeelhouder te worden. Met andere worden Kapitein van onze schip. Voor mensen die hier wat meer over willen weten. Ik heb wat geupload. Misschien dat we hier samen onze hersens over kunnen kraken. En vrij kunnen leven.
Want zij staan immers aan de andere kant van het hek en wij weer aan de andere kant.
Wat zij doen is verdeeldheid zaaien en zo houden ze ons bezig. zodat ons aandacht niet naar hun gaat. Dit is wat ik denk.
Patrick Devine Audio Recordings
http://www.mediafire.com/?b76ltoq9fzf50q9
Where does the fraud begins
http://www.mediafire.com/?ejm3h958zwhnkan
quote:Op maandag 17 januari 2011 13:49 schreef Love2Garden het volgende:
Het schijnt dus dat wij helemaal geen belasting hoeven te betalen.
En dat wij een aandeel/fonds hebben waar ze ons niets over vertellen.
Het geld dat mensen lenen om een huis te kopen blijkt gewoon ons eigen geld te zijn.
Kijk bijv. naar je belastingpapieren of je bankgevens. Is het echt jouw naam?
De naam die erop staat is allemaal in hoofdletters geschreven en heeft alleen een voorletter.
Dat is niet ons naam al willen ze dat we het geloven. Wij moeten wakker worden.
We zijn immers allemaal gewaarschuwd voor wolven in schapenkleren.
Ze willen altijd je persoonsnaam hebben, ons persoonsnaam is een onstoffellijk goed van waarde
Is heel veel geld waard. We geven ze toegang tot ons geld waar wij het bestaan niet van af weten.
Ik ben iets tegen gekomen van Patrick Devine een amerikaan. Ik probeer er achter te komen
welke formulieren wij hier in Nederland nodig hebben om aandeelhouder te worden. Met andere worden Kapitein van onze schip. Voor mensen die hier wat meer over willen weten. Ik heb wat geupload. Misschien dat we hier samen onze hersens over kunnen kraken. En vrij kunnen leven.
Want zij staan immers aan de andere kant van het hek en wij weer aan de andere kant.
Wat zij doen is verdeeldheid zaaien en zo houden ze ons bezig. zodat ons aandacht niet naar hun gaat. Dit is wat ik denk.
Patrick Devine Audio Recordings
http://www.mediafire.com/?b76ltoq9fzf50q9
Where does the fraud begins
http://www.mediafire.com/?ejm3h958zwhnkan
Dan vergeet je dus voor het gemak maar even de belastingdruk van je salaris? Of de dividendbelasting als je het geld alsnog naar privé haalt?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
Zoek een land met een lage VPB waar Nederland een verdrag mee heeft en je komt al een heel eind.
Dennishk had het over grote ondernemingen in het algemeen. Zonder fraude is een druk van "enkele procenten" inderdaad onmogelijk als persoon.quote:Dan vergeet je dus voor het gemak maar even de belastingdruk van je salaris? Of de dividendbelasting als je het geld alsnog naar privé haalt?
Winsten worden voornamelijk gealloceerd door belastingverdragen, en die zul je dus moeten gebruiken om je structuren op te zetten. Zelf kiezen waar je je winst alloceert is in het kader van internationaal belastingrecht niet oneindigd mogelijk aangezien je ook met at-arm's length intercompany-pricing te maken hebt etc. Elk land wil een stuk belasting meepakken.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:23 schreef Drive-r het volgende:
En hoef alloceer je dan winst in dat land op een legale manier?
Leg het dan eens uit, hoe ik dat als persoon doe.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:25 schreef eriksd het volgende:
Ik kan niet quoten met dank aan Java dus even zo:
[..]
Dennishk had het over grote ondernemingen in het algemeen. Zonder fraude is een druk van "enkele procenten" inderdaad mogelijk als persoon.
Er moest onmogelijk staan. Ik kan niet wijzigen in Chrome omdat Java foutmeldingen geeft ofzo. Zodoendequote:Op maandag 17 januari 2011 16:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Leg het dan eens uit, hoe ik dat als persoon doe.
Dat is mijn punt. Stel je hebt een Nederlandse onderneming, dan kan je verdomd weinig winst even alloceren in een ander land.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Winsten worden voornamelijk gealloceerd door belastingverdragen, en die zul je dus moeten gebruiken om je structuren op te zetten. Zelf kiezen waar je je winst alloceert is in het kader van internationaal belastingrecht niet oneindigd mogelijk aangezien je ook met at-arm's length intercompany-pricing te maken hebt etc. Elk land wil een stuk belasting meepakken.
Gemiddeld genomen ligt de effectieve belastingdruk bij bedrijven (uit m'n hoofd) een enkele procentpunt lager. Het grappige is dat internationaal opererende concerns met een topholding in Nederland effectief meer belasting betalen dan het statutaire tarief van 25%/25,5% (namelijk ~34%)
Ok, daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er moest onmogelijk staan. Ik kan niet wijzigen in Chrome omdat Java foutmeldingen geeft ofzo. ZodoendeMoest dus switchen naar IE.
Te dom voor woorden dit.
Exact, dus daar kan een adviseur ook niet even snel verandering in brengen en transfer pricing is vrij strikt tegenwoordig.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:29 schreef eriksd het volgende:
Die verdragen hebben -uiteraard- alleen zin bij een Holding met activiteiten in het buitenland.
Ik had het, zoals aangehaald in dit topic, inderdaad eerder over een bedrijf dat een meerdere landen opereert en daardoor de belastingdruk kan verlagen (http://www.bloomberg.com/(...)o-tax-loopholes.html). Daarnaast is het voor een ondernemer mogelijk om bepaalde hobby's in het bedrijf als bedrijfsoperaties te declareren. Stel je houdt van autoracen, dan richt je je eigen raceteam op en sponsor je met je eigen bedrijf deze activiteiten (dit gebeurd veel in de landelijke racecups, ga het maar eens na).quote:Op maandag 17 januari 2011 16:36 schreef Drive-r het volgende:
Bijna. Ik wil nog even wat voorbeelden hebben van dennishk, altijd interessant om van te leren.
Als je hier iets meer bekend mee bent, zul je ook weten dat transfer pricing hierbij vrij limiterend werkt. Een normaal bedrijf zal dit nooit zover kunnen doorvoeren, aangezien je niet zomaar winst kun alloceren in een willekeurig gunstig land. In media kan dat makkelijk door licensing arrangement enzo, zolang het intellectueel recht maar ligt in een land waar je weinig belasting betaalt. Een fabriek lukt dit niet in die mate. Trouwens, jouw voorbeeld (Google), betaalt nog steeds effective meer dan 22% belasting, dus dat valt alles mee.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:19 schreef dennishk het volgende:
[..]
Ik had het, zoals aangehaald in dit topic, inderdaad eerder over een bedrijf dat een meerdere landen opereert en daardoor de belastingdruk kan verlagen (http://www.bloomberg.com/(...)o-tax-loopholes.html).
Ik heb zelf aan racen gedaan, en natuurlijk kan dit. Maar goed, je moet het nog steeds kunnen verantwoorden aan de belastingdienst en je bespaart er enkel 25.5% belasting mee. Leuk, maar het brengt je effectieve belasting niet extreem laag ofzo.quote:Daarnaast is het voor een ondernemer mogelijk om bepaalde hobby's in het bedrijf als bedrijfsoperaties te declareren. Stel je houdt van autoracen, dan richt je je eigen raceteam op en sponsor je met je eigen bedrijf deze activiteiten (dit gebeurd veel in de landelijke racecups, ga het maar eens na).
Dit klinkt gewoon frauduleus, sorry dat ik het zeg. Nu ben ik vaak bezig met internationale bedrijven en hun belastingen, en zelden kom je iets tegen dat echt effectief onder de 10% kan komen, zelfs 20% is al erg netjes. Leuk dat niemand hier begonnen is over aandeelhouders-leningen, dat is nog altijd mijn favoriet. Simpel, effectief en volledig legaal.quote:Overigens, deze moet ik even nazoeken, was er een bank die via een bepaalde constructie gelinked aan de aandelenmarkt een groot deel van de winst naar een tax haven alloceerde. Het principe rustte erop dat het dochterbedrijf grote winsten zou behalen ten koste van de "geldschieter". Ze hebben deze casus onderzocht, maar konden door de complexiteit van de structuur niet achterhalen wat er nou precies aan de hand was, dus er kon geen procedure opgestart worden. (Grijs? vlak)
wat een onzin zeg.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. Stel je hebt een Nederlandse onderneming, dan kan je verdomd weinig winst even alloceren in een ander land.
Want de Nederlandse holding hoeft dan geen belasting meer in Nederland te betalen? Wat een onzin...quote:Op maandag 17 januari 2011 22:47 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
wat een onzin zeg.
NL holding met daarboven een Cyprus Holding brengt al heel wat verlichting van belastingdruk met zich mee.
ook transferpricing is relatief eenvoudig te voorkomen. de economie in dubai vaart er wel bij zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:37 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je hier iets meer bekend mee bent, zul je ook weten dat transfer pricing hierbij vrij limiterend werkt. Een normaal bedrijf zal dit nooit zover kunnen doorvoeren, aangezien je niet zomaar winst kun alloceren in een willekeurig gunstig land. In media kan dat makkelijk door licensing arrangement enzo, zolang het intellectueel recht maar ligt in een land waar je weinig belasting betaalt. Een fabriek lukt dit niet in die mate. Trouwens, jouw voorbeeld (Google), betaalt nog steeds effective meer dan 22% belasting, dus dat valt alles mee.
wanneer je er door het opzetten van een structuur voor zorgt dat je in dubai uitkomt dan komt je belasting echt wel onder de 10% uit over de hele groep.quote:Dit klinkt gewoon frauduleus, sorry dat ik het zeg. Nu ben ik vaak bezig met internationale bedrijven en hun belastingen, en zelden kom je iets tegen dat echt effectief onder de 10% kan komen, zelfs 20% is al erg netjes. Leuk dat niemand hier begonnen is over aandeelhouders-leningen, dat is nog altijd mijn favoriet. Simpel, effectief en volledig legaal.
dat zeg ik nergens. ik zeg alleen dat je de belastingdruk behoorlijk verminderd. en dan heb ik het niet alleen over vennootschapsbelasting.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Want de Nederlandse holding hoeft dan geen belasting meer in Nederland te betalen? Wat een onzin...
Leg even uit hoe je de vennootschapsbelasting vermindert, want dat volg ik even niet. De rest ken ik, Cyprus is wat dat betreft voor bedrijven (met Malta tegenwoordig) waarschijnlijk de beste plek voor een holding van buitenland activiteiten.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:51 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens. ik zeg alleen dat je de belastingdruk behoorlijk verminderd. en dan heb ik het niet alleen over vennootschapsbelasting.
we praten even langs elkaar heen. vennootschapsbelasting verminderen kan niet want dat is een vastgesteld percentage. je kunt alleen zorgen dat je minder winst maakt in een bepaald land.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Leg even uit hoe je de vennootschapsbelasting vermindert, want dat volg ik even niet. De rest ken ik, Cyprus is wat dat betreft voor bedrijven (met Malta tegenwoordig) waarschijnlijk de beste plek voor een holding van buitenland activiteiten.
Dat snap ik, maar hoe wil je legaal opeens winst uit Nederland gaan alloceren in Cyprus? Da's gewoon bijzonder lastig om netjes te doen. Dat was enkel mijn punt bij al deze constructies, je kunt niet zomaar je winst gaan schuiven, da's lastig werk.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:04 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
we praten even langs elkaar heen. vennootschapsbelasting verminderen kan niet want dat is een vastgesteld percentage. je kunt alleen zorgen dat je minder winst maakt in een bepaald land.
en ja, malta is ook een aantrekkelijk land, ik weet alleen niet of ze ook goede verdragen hebben met landen buiten de eu.
Waarom zijn er uberhaupt structuren als er geen belasting druk te reduceren valt? Een management factuurtje is snel gestuurd en wordt met een goed verhaal ook gewoon geaccepteerd. Daarnaast kun je ook nog denken aan licenties waar de moeder (lees bijvoorbeeld de Cyprus Holding) een fee voor moet ontvangen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar hoe wil je legaal opeens winst uit Nederland gaan alloceren in Cyprus? Da's gewoon bijzonder lastig om netjes te doen. Dat was enkel mijn punt bij al deze constructies, je kunt niet zomaar je winst gaan schuiven, da's lastig werk.
Nogmaals, ik begrijp het bovenstaande, ik wilde enkel duidelijk maken dat je belastingdruk zo extreem verlagen simpelweg niet makkelijk is. Als je momenteel een onderneming in Nederland hebt, kun je wellicht langzaam wat winst verplaatsen naar Cyprus, maar dat lukt je niet in een keer. Zomaar wat management fees rekenenen zonder werk, is in principe natuurlijk gewoon fraude, net als licenties die verder geen inhoud hebben (en die je daarvoor ook niet had). We structureren dit soort dingen vaker, en belastingdiensten zijn niet compleet achterlijk. Voor kleine BV'tjes weet ik het niet, maar bij grotere bedrijven gaat er extreem veel werk in zitten om zo efficient mogelijk te zijn. Echt dingen zomaar verschuiven lukt dan ook niet.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Waarom zijn er uberhaupt structuren als er geen belasting druk te reduceren valt? Een management factuurtje is snel gestuurd en wordt met een goed verhaal ook gewoon geaccepteerd. Daarnaast kun je ook nog denken aan licenties waar de moeder (lees bijvoorbeeld de Cyprus Holding) een fee voor moet ontvangen.
Na de vennootschapsbelasting kun je goed gebruik maken van EU richtlijnen waardoor je geen AB heffing meer hebt omdat je de aandelen niet in prive bezit. Dat is een forse besparing. Kanttekening daarbij is dat je dan wel boven je buitenlandse holding het e.e.a. moet regelen. En dat laatste is nog steeds mogelijk ondanks de reparatie wetgeving van de Jager.
Ik zeg ook niet dat het gemakkelijk is. Toch gebeurt het dagelijks. Licenties is overigens wel een gemakkelijke, neem bijvoorbeeld een beeldmerk/logo. Daar kom je snel mee weg ook wanneer het er eerder niet was.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, ik begrijp het bovenstaande, ik wilde enkel duidelijk maken dat je belastingdruk zo extreem verlagen simpelweg niet makkelijk is. Als je momenteel een onderneming in Nederland hebt, kun je wellicht langzaam wat winst verplaatsen naar Cyprus, maar dat lukt je niet in een keer. Zomaar wat management fees rekenenen zonder werk, is in principe natuurlijk gewoon fraude, net als licenties die verder geen inhoud hebben (en die je daarvoor ook niet had). We structureren dit soort dingen vaker, en belastingdiensten zijn niet compleet achterlijk. Voor kleine BV'tjes weet ik het niet, maar bij grotere bedrijven gaat er extreem veel werk in zitten om zo efficient mogelijk te zijn. Echt dingen zomaar verschuiven lukt dan ook niet.
Dan komen we dus tot dezelfde conclusie. Ik zie trouwens wel grote bedrijven die met erg mooie constructies inderdaad effectief beneden de 10% komen, maar dat ligt eigenlijk altijd aan de aard van het bedrijf en dat kan je dus vaak niet nadoen bij een andere business. Iets met echt veel kennis bijvoorbeeld, en een handelstatus in Zwitserland - erg mooi.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het gemakkelijk is. Toch gebeurt het dagelijks. Licenties is overigens wel een gemakkelijke, neem bijvoorbeeld een beeldmerk/logo. Daar kom je snel mee weg ook wanneer het er eerder niet was.
Voor grotere bedrijven is het inderdaad lastiger maar ook niet onoverkomelijk. Met name daarvoor geldt dat zij al in een ander land een holding hebben en er dus ook sprake is van oprecht zakendoen. Bij MKB ondernemers is het net andersom en komen er vaak principes bij kijken waardoor er besloten wordt om in het buitenland wat te gaan doen.
De grote bedrijven hebben niet voor niets eigen legal afdelingen die dit soort acties begeleiden.
Absoluut waar. Ander voorbeeld is toch import/export via Dubai en daar een klein stukje winst laten landen wat later gebruikt wordt voor groepsfinanciering. Zoiets ruikt naar transferpricing maar mits goed opgezet hoeft het niet te zijn en blijft dan volkomen binnen de legale kaders.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan komen we dus tot dezelfde conclusie. Ik zie trouwens wel grote bedrijven die met erg mooie constructies inderdaad effectief beneden de 10% komen, maar dat ligt eigenlijk altijd aan de aard van het bedrijf en dat kan je dus vaak niet nadoen bij een andere business. Iets met echt veel kennis bijvoorbeeld, en een handelstatus in Zwitserland - erg mooi.
Dan wordt ik nieuwsgierigquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:35 schreef Drive-r het volgende:
Nou ja, dat hoeft dus niet, ik kan concrete voorbeelden herinneren. Twee die onlangs door de belastingdienst doorgelicht zijn en minder dan 10 procent betalen.
Het kan, maar in 99% van de gevallen dus niet. Het hangt zeer sterk af van de werkzaamheden van het bedrijf.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:35 schreef Drive-r het volgende:
Nou ja, dat hoeft dus niet, ik kan concrete voorbeelden herinneren. Twee die onlangs door de belastingdienst doorgelicht zijn en minder dan 10 procent betalen.
welk land dan ook kun je wel nuanceren. er zijn genoeg landen die voor bepaalde werkzaamheden voordelen hebben.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:31 schreef Maharbal het volgende:
Ja het is mogelijk om je effectieve belastingdruk te verlagen, nee het is niet eenvoudig en nee het is lang niet altijd mogelijk en uberhaupt niet rendabel voor sommige bedrijven.
Overigens is het ook vrij onmogelijk om de effectieve belastingdruk over de hele groep onder de 10% te krijgen, tenzij je groep uit holdings en geen enkele werkmaatschappij bestaat of iets dergelijks (dus komen we weer bij het punt dat het lang niet altijd rendabel is voor elk bedrijf)
Een groep waar daadwerkelijk activiteiten (in welk land dan ook) worden uitgevoerd zal altijd te maken hebben met (relatief hogere) belastingen.
Je kunt er inderdaad van alles aan doen, maar het is niet zo eenvoudig als het hier gepresenteerd wordt/werd.
Het was niet de bedoeling om een uitgebreide analyse te geven, daarom is 't erg algemeen gehouden. Conclusie blijft hetzelfde, het kan wel maar lang niet altijd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
welk land dan ook kun je wel nuanceren. er zijn genoeg landen die voor bepaalde werkzaamheden voordelen hebben.
Niet direct, vaak wel wanneer je je gaat verdiepen in de belastingverdragen. IKEA is een perfect voorbeeld wat dat betreft.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling om een uitgebreide analyse te geven, daarom is 't erg algemeen gehouden. Conclusie blijft hetzelfde, het kan wel maar lang niet altijd.
erg belangrijke opmerking plaats je daar. wanneer je vanaf de start zaken goed doet/organiseert dan zal het erg lastig worden om er een speld tussen te krijgen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:41 schreef Drive-r het volgende:
Eentje is een Europese business (ik zeg even niet welk land) die informatie wereldwijd verkoopt. Alle informatie is in het bezit van een Zwitser bedrijf (al sinds oprichting) en dus lopen alle contracten ook via Zwitserland en mag de winst daar erkend worden. De lokale belastingdienst checked het al jaren en tekent altijd erop af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |