abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:54:08 #1
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91039958
Het dreumestopic deeltje 103

Dreumesen:

23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 11-01-2011 20:32:00 ]
3!
pi_91040146
We hebben hier hetzelfde probleem, Incantrix, maar we maken Ivan niet wakker voor een extra verschoning als we zelf naar bed gaan. Nu wordt Ivan over het algemeen ook niet zo vroeg wakker, dus de noodzaak is er ook niet echt. Maar ik vind het wel heel naar voor hem dat hij vaak 's ochtends doorgelekt is. Als ik een geniale oplossing bedenk laat ik het je weten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:01:52 #3
95408 Incantrix
pi_91040375
Zo hee, had ik even een halve vastloper voor ik de laatste posts kon quoten :{ Nouja, sinds er toch alweer gepost is vind ik dat iedereen maar gewoon zelf terug moet lezen :D [/lui]

Claudia, dat is insgelijks! Vervelend is dat dan he? Stef heeft nog steeds af en aan erge luieruitslag en dan vind ik het helemáál niet prettig hem zo lang in zo'n enorme plasluier te laten liggen, maar wakkermaken om te verschonen vind ik ook weer niks.

Ik denk dat ik die inlegger in de pamper eens ga proberen (owja, en bij ons maakt het merk luiers ook niet echt uit -O- ), ik hou je op de hoogte, Claudia :) (Al hoop ik eigenlijk dat je wel wat beters te doen hebt als ik mijn bevindingen kom posten hier.. Knuffelen met een klein meisje enzo... O+ :* )
3!
pi_91040538
Trix hoe laat krijgt hij zn laatste fles ofzo? Misschien een idee om daar wat mee te proberen anders? Wordt ook wel eens geadviseerd bij grotere kindjes toch om 's avonds niet teveel meer te drinken te geven ofzo.

Ik herken het wel dat veel plassen maar omdat Amélie nog een nachtvoeding wil en krijgt kunnen we nog verschonen tussendoor. Als we dat niet doen is ze inderdaad gegarandeerd kleddernat de volgende ochtend.
Succes, ben benieuwd of die inlegger werkt, dat is er dan misschien wel een om te onthouden voor ons voor tzt als ze door gaat slapen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91040969
Die filmpjes van Ivan, wat lief! Hoe hij zingt, echt aandoenlijk. O+

Lastig Inca, ik heb er ook niet echt een oplossing voor.
Ko gaat wel steeds meer drinken ineens en krijgt ook veel vollere luiers daardoor. Ik geef hem nu niet meer zoveel drinken voor het slapen gaan, want het komt er zo weer uit. :D

Het zijn er nogal veel, dus ik zet ze even neer en dan haal ik ze straks gewoon weer weg.

Lekker zo met je hand in de verf gedoopt. Tip 1 voor Huup, doe de verf op een schoteltje. :D

Klap eens in je handjes!

Kan dit potje ook open?

Action!

En het eindresultaat:
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91041181
Ko Appel <3

Thijs is trouwens echt enorm aan het opknappen. Hij had vanavond alweer de slappe lach.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:15:40 #7
95408 Incantrix
pi_91041193
Huup, Stef is al een maand of 2 ofzo van de avondfles af, soms krijgt hij nog wel een klein beetje water voor in bed, die hij soms opdrinkt, soms ook niet. Naar de avond toe gaat hij eigenlijk uit zichzelf al minder drinken en bij het avondeten krijgt hij niet echt meer wat te drinken.. Dus eigenlijk gaat het drinken van nature al minder tot bijna niks meer vanaf een uur of 5 a half 6 (hij gaat nu rond 7 uur naar bed). Maar inderdaad, misschien is het wel interessant om het toch nog eens even te bekijken, misschien dat hij toch meer drinkt als ik zelf denk ofzo.. En ouja, ook voor jou in de toekomst dus updates hieromtrent ;)

Oh, Ko, wat geweldig!! Haha, superleuk Oeke! Wat is hij lang al zeg! Ennuhm, haha, die schoteltjestip ga ik ook maar even onthouden :D
3!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:16:00 #8
95408 Incantrix
pi_91041209
*O* voor Thijs!!
3!
pi_91041320
Wat fijn dat Thijs alweer lekker kan schaterlachen! *O*

Dinsdag gaan we naar het CB voor de 18 maanden afspraak, ik ben zo benieuwd hoe lang hij nu is.
pi_91041954
:W

Leuke foto's Oeke!! Leuk dat vingerverven! :)

Thijs, wat fijn dat jij je een stuk beter voelt!

En nog een hartelijk welkom hier voor Davinia en Aviva! Nog gefeliciteerd!

Hier is bij Isa haar 2e tandje doorgekomen vandaag! *O*
pi_91042228
Oh Ko wat gaaf dat je dat mocht doen van je mama!! :)
En daarna regelrecht de badkuip in zeker?
Leuk man! *O*
(ik herinner me ineens een "vieze week" bij ons op de creche, ook dit soort acties, en klaaien met spaghetti, met scheerschuim, met modder....een bende was het, maar o zo leuk!)

Ik las even terug over zieke kindjes. beterschap! :*
Memmel, ik hoop dat de stuipjes wegblijven, Meke heeft het ook een keer gehad, en dat was ook erg eng. Beterschap voor Morris!

Zoooooow wij zijn ge-installeerd in ons tijdelijk huis! *O* En meteen met internet, super! ^O^
Het was een mega drukke week, en ik ben kapot, maar het is nu even klaar.
De kinderen hebben leuke kamertjes gekregen, en morgen mogen ze hier voor het eerst slapen.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het vinden.
Lars is een dikke dondersteen bij opa en oma, hij is zoooooo ondeugend O-) . En boos worden lukt ook niet, want hij lacht je in je gezicht uit, en dan kun je zelf je lachen ook niet inhouden.
Als ik vraag of ik een kus mag, dan begint hij te knorren als een varken...(oftewel; ik ben een ondeugend varken, en je krijgt geen kus :+ )

De schoen is niet teruggevonden. Mijn moeder had haar telnr achtergelaten, maar ze hadden niet gebeld. Zelf heeft ze nog twee keer gebeld, maar het was niet gevonden helaas.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_91042276
Ko :D Heerlijke kliederboel :D

Vergeef me dat het me nog steeds niet lukt om hier bij te lezen en posten :@
Ik ben nu al ruim een maand aan het kwakkelen. Nu nog oorontsteking.
Dyon schreeuwde het vanmiddag ook uit van de oorpijn, dus vanavond bij de huisartsenpost geweest. Hij heeft een erge oorontsteking, komt ook een hoop troep uit. Net een kuurtje bij de apotheek gehaald, hopelijk gaat het helpen.

Wat ik zo even snel zag zijn er wel meer kindjes ziek. Allemaal heel veel beterschap :*
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:37:31 #13
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91042330
Oh Oeke, gij held! Gewoon op de vloer!! Mooi hè om te zien hoe die kleintjes zich daar zo mee kunnen vermaken.

Je kunt ook een doos van de eieren in stukjes knippen, dan heb je ook cupjes!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_91042445
Ivan, multitasking :) wat kan je al goed zingen O+

Ko, groot kunstenaar in de dop! Leuk!

Wij hebben de meiden allebei in luier een keer op een groot stuk papier gezet met verf, best leuk. Bad is daarna wel aan te raden ;). En de vloer dweilen... maar goed je moet er wat voor over hebben he...

Dat er zoveel kindjes doorlekken zeg... Iris plast volgens mij best veel, maar so far so good... Al kun je de pamper soms bijna uitknijpen 's morgens...
Fake it till you make it...
pi_91042658
Oh getsie Nijna, de pamper uitknijpen. :X

Karin, dat klinkt geweldig zo'n kliederweek. O+
En wat fijn dat het tijdelijke huis in orde is. Ik ben benieuwd of ze lkker zullen slapen in hun nieuwe kamertjes.

Tjee Meimeltje, dat klinkt helemaal niet fijn. Beterschap daar! :*

Oh, eierdoos cupjes, goed idee! Volgens mij deed mijn moeder dat vroeger ook altijd.
Die vloer is zeil en kan het gelukkig makkelijk hebben, ik hield mijn hart vooral vast voor het bad, de verf leek niet weg te gaan, maar met een beetje zeep en een schuursponsje is het bad weer wit gelukkig. :D
pi_91042746
Hier ook nooit lekkages. Naja wel met dunne spuitpoep, maar nooit plaslekkages.
pi_91042827
Dyon wat vervelend en pijnlijk zeg, oorontsteking! Hopelijk is het snel weer voorbij.
pi_91042985
Oja, Isa haar tweede tandje is door! *O* leuk is dat he, als ze tandjes krijgen, krijgen ze meteen een ander gezichtje van.

Ko lekt ook niet vaak door, maar vanmiddag stond hij naast me te grommen en te mopperen. Dus ik vroeg aan hem of hij een schone luier wilde, en meestal rent hij dan weg en roept heel hard Nee nee nee!
Vanmiddag dus niet. Had hij een spuitluier die tot in zijn sokken kwam. :{
Heb hem maar onder de douche gezet, zo erg was het. :D
pi_91043139
Ah poepsap! Altijd lekker

Isa met 2 tandjes *O*
Dyon met oorontsteking -O- beterschap kereltje.....

En dan las ik nog dat we Davinia mogen verwelkomen met Aviva! Dus bij deze, welkom! w/
pi_91043566
Poepsap :r rilll.

Dyon, beterschap knul! :*
pi_91044462
Poepsap, dat vind ik zo'n smerig woord! :X :X :X
pi_91044661
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:21 schreef oeke het volgende:
Poepsap, dat vind ik zo'n smerig woord! :X :X :X
Zeker als je wat last heb van misselijkheid, jak :D
pi_91044710
Ko :D
Heerlijk is dat he? Lekker kliederen, ze vinden het zo leuk! En je houdt er wat moois aan over om op te hangen. Onze woonkamer hangt vol met kinderkunst O+

Aviva alweer 1 jaar oud? Gefeliciteerd en welkom w/

Wat hadden we nou afgesproken over ziek zijn }:| Niet meer he, allemaal gauw weer beter worden hoor.

Karin verhuisd! Kan me voorstellen dat je gesloopt bent...
Veel plezier en geluk gewenst in jullie nieuwe thuis.

Onze kerstboom (morgen gaat 'ie de deur uit :@ ) is lange tijd ongeschonden gebleven, maar zo te zien is Toby er klaar mee. De afgelopen 3 dagen zijn er meerdere ballen gesneuveld, hij mept ze er zo uit! Nou is hij sowieso van het meppen de laatste tijd, mijn bril is ook steeds slachtoffer en zijn grote broer ook...
En wanneer ik hem corrigeer krijg ik een grote grijns en een kusje, wat moet je daaaaaar nou mee :?
.... met gevoel voor drama....
pi_91045986
Ieeeeew die poepverhalen!
Hier nooit plaslekkages, al is de luier wel erg vol 's ochtends. Poep wel eens over de bovenrand van luier. Ik raak nooit gewend aan poep denk ik, adem echt door mn mond als ik hem moet verschonen.

ah kijk Ko nou heerlijk kliederen O+ wat gaaf dat hij dat mag

Wat ontzettend sneu voor Dyon, hopelijk helt het kuurtje gauw. en ook beterschap voor jou Meimeltje

Ondeugende Toby! volgens mij wel een beetje een uitprobeer fase Kersjes, hoe meer jij reageert hoe leuker hij het vindt. Dat doet Wolf ook wel merk ik (meppen niet)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91047058
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:26 schreef Kersjes het volgende:
Nou is hij sowieso van het meppen de laatste tijd, mijn bril is ook steeds slachtoffer en zijn grote broer ook...
En wanneer ik hem corrigeer krijg ik een grote grijns en een kusje, wat moet je daaaaaar nou mee :?
Hier ook standaard zo ineens een knal voor je kop o|O Nu zeggen we steeds dat slaan niet mag en aaien wel. Dus nu krijg je of eerst een knal en daarna "aaaaaiiiiii" of gewoon een zeer hardhandige aai :P
pi_91047070
Ko wat ben je lekker bezig zeg O+
pi_91050570
Oh Ko heerlijk dingetje O+ O+
dat van die eierdoosjes is een goeie, ga k onthouden! Heb je het al ingelijst Oeks?
Hier ging de ergste zut die ik de volgende dag tegen kwam toen ook nog met een billendoekje weg, van die kleine plekjes zeg maar.

Poppejans _O- mn lief doet dat ook, door zn mond ademen, t is net darth vader ofzo hahaha hilarisch vind ik het. Maar goed, hij verschoont maar heel weinig poepluiers eigenlijk, simpelweg omdat Amélie meestal 's morgens of 's middags poept en dan is hij aan het werk :P En 2 poepluiers op 1 dag is echt een hele hoge uitzondering dus sja.

Kers hier staat de kerstboom ook nog hoor :') ik krijg het echt niet in mn eentje voor elkaar om het ding naar buiten te kiepen en B. heeft er 's avonds niet zo'n zin in. Misschien morgen idd.
we hebben wel samen de versiering eruit gehaald, dat vond ze prachtig. We hadden onderin plastic ballen hangen, die heeft ze allemaal in de ballenkoker gedaan, om vervolgens die koker ondersteboven te houden :Y) en weer opnieuw erin enzo. Ze kan zichzelf goed bezig houden :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 9 januari 2011 @ 00:44:47 #28
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_91051927
We hebben hier trouwens een bumba-fan. Dan loopt ze naar de tv en dan zegt ze al wijzend: boeba boeba! En dan driftig worden als het feest niet doorgaat :D

Oh en ze gaat steeds meer praten, zo leuk: broek, blokken, kikker, bal, poes (de grote favoriet aleen zooooo niet wederzijds ;) ) etc etc. Laatst wees ze in een plaatjesboek een broek aan en toen ging ze ook aan mijn broek voelen en wijzen.
pi_91057135
Haha wat schattig Stiemie. Boeba boeba! Zo gaat het hier met de teletubbies (afkorting: Ties!)

Ik vind het knap; zo'n poepluier fabriceren dat het via je been in je slof loopt. :')

Oh en anderhalf uur slaap is voor mij wat aan de korte kant. Als Isabeau straks gaat slapen duik ik mijn bed weer in en als ze dan weer wakker wordt is B. aan de beurt.. Maar ja, hij is al twee dagen vroeg opgestaan met Isabeau, dus nu was ik het bokje. Jammer alleen dat ik vannacht niet kon slapen.
pi_91057198
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 07:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het knap; zo'n poepluier fabriceren dat het via je been in je slof loopt. :')
Haha, heeft Isabeau hier mee gelezen ofzo? Ko had gisterochtend precies hetzelfde, maar dan tot in zijn sok. ;(
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:15 schreef huuphuup het volgende:
Heb je het al ingelijst Oeks?
Het zit al in de vuilnisbak. :@ Het was zo'n groot schilderij.

Wat praat Esmee lekker al. Leuk dat ze zo aan je broek ging voelen. Echt onderzoeken he? O+
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 09:07:47 #31
5428 crew  miss_sly
pi_91057283
Hoe is het met Morris, memmel? Koorststuipjes lijken me ook erg eng, kan me voorstellen dat je hem goed in de gaten houdt.

Fijn dat Thijs aan het opknappen is *O*

Dyon ziek, las ik en Meimeltje zelf ook. Beterschap!

Ko lekker geverfd, heerlijk O+

Esmee, kletstante O+

De poepverhalen sla ik over, hoor :{w ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91057594
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:44 schreef Stiemie het volgende:
Laatst wees ze in een plaatjesboek een broek aan en toen ging ze ook aan mijn broek voelen en wijzen.
Gaaf is dat! Ivan heeft dat nu met schoenen. Ik heb het misschien een paar keer over zijn schoenen gehad, maar als ik zeg "Zullen we je schoenen uittrekken?" dan begint hij al mee te helpen. En hij herkent ook zijn schoenen in de schoenen uit een plaatjesboek. Als ik nu aan hem vraag "Waar is je zusje?" dan gaat hij naar mijn buik wijzen of erop trommelen. :D

Jemig, Sorbo, 1,5 uur slaap! Hopelijk kun je nog wat inhalen vandaag.

Oh, en wat zijn die foto's van Ko geweldig! O+ Ik reageert niet genoeg op de foto's en filmpjes die geplaatst worden. Pas zag ik een foto van Kobus in Drenthe die buiten op een pad wandelde en ik vond die foto zó mooi.
  zondag 9 januari 2011 @ 10:06:08 #33
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91057757
Sly, Morris is weer helemaal opgeknapt. Raar he? 36,5 en weer helemaal het mannetje. Het loopt nu alleen wel groen met stukjes uit zijn neus... Bah bah. Het lijkt wel alsof die druk in zijn holtes moet breken, zeg maar. En dan is de koorts ineens weg en begint het te stromen.

Ik heb het boek: coucou tu me vois, met pagina's vol plaatjes van van alles en nog wat. De boerderij pagina en de fruit pagina kan hij echt al aanwijzen: koeboeboe, kippe, paarrrrr, appe, nanaan.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_91057930
Ko, wat heb jij heerlijk gekliederd! O+

Wij hadden toevallig gisteren de kleurpotloden gekocht die Vicky ook heeft. Wat een enorm succes! Ze is er helemaal weg van. Als ik een Kitty of een Bumba teken gaat ze die ' inkleuren'. O+ De potloodjes zitten nu in een trommeltje en ze sleept ze overal mee naar toe. Ook naar bed (dat was wel een beetje een probleem gisteravond toen we ze af moesten pakken).

Stiemie, hier ook een enorme Bumba-fan en katten-fan (en dat laatste helaas ook niet wederzijds) O+

De kerstboom staat hier ook nog. Xeentje heeft er helemaal niet aangezeten, alleen maar gekeken. :? ^O^

Morgenavond komt een meneer van een stichting die babyspullen inzamelt voor tienermoeders een paar vuilniszakken met babykleertjes, een wandelwagen en nog wat spul ophalen. Alleen van het wiegje kan ik nog geen afscheid nemen.
pi_91058482
Memmel, succes met snot poetsen ;).

Leuk die wijze kindjes en wat ze ondanks dat ze het misschien nog niet kunnen vertellen toch al weten he :).

Kerstboom is gisteren opgeruimd, heerlijk!
pi_91058548
Dank Sabine, voor je tips voor de inhalator. We hebben alleen ventolin gekregen. Ik heb het niet meer geprobeerd, want hij had het niet heel erg nodig. Wel houd ik het maskertje regelmatig in de buurt en voor nijntje etc. Maar tot nu toe mag het nog niet in de buurt komen.

Wow, Oeke, jij durft, zo lekker op de vloer!

Hier ook een bumba fan. Nog nooit op tv gezien, maar wij hadden als kraamcadeau zo'n hysterisch V-tech plastic boekje van bumba gekregen, die is helemaal te gek (vindt hij dan). Met als gevolg dat zijn tweede woordje na 'papa' waarschijnlijk 'kiwi' gaat worden. (dat is een vogeltje bij bumba). Elke keer als hij 'kiwi' hoort, doet hij die k-klank na, terwijl hij die normaal nooit gebruikt.
  zondag 9 januari 2011 @ 11:09:24 #37
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91058650
Stiemie, leuk he , de mep-fase ;)

Wat knap van Morris!
Echt he, het is dat ik er al 1 heb rondlopen en ik dus WEET dat het sooner or later wel goed gaat komen, maar anders zou ik door jullie verhalen misschien wel erg onzeker zijn geworden :@ Die van mij bijvoorbeeld praat onverstaanbaar en is na 2 seconden boekje lezen alweer klaar, laat staan dat hij al plaatjes kan benoemen!
pi_91059763
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Echt he, het is dat ik er al 1 heb rondlopen en ik dus WEET dat het sooner or later wel goed gaat komen, maar anders zou ik door jullie verhalen misschien wel erg onzeker zijn geworden :@ Die van mij bijvoorbeeld praat onverstaanbaar en is na 2 seconden boekje lezen alweer klaar, laat staan dat hij al plaatjes kan benoemen!
Ik blijf mezelf voorhouden dat ieder kind zijn eigen tempo heeft en dat Thijs ook al heel veel kan (maar qua taalontwikkeling niet zo ver is als andere kindjes). Anders zou ik ook onzeker worden denk ik.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_91060008
McLaura fijn dat Thijs weer duidelijk aan het opknappen is! En Morris ook weer opgeknapt! Fijn :)

Bar hoe is het vandaag met Roy?

Kobus aan het schilderen :D Dat zijn nou echt van die dingen waarbij me bij voorbaat het zweet al uitbreekt als ik bedenk hoe ik dat weer schoon moet gaan krijgen :P

Ik verbaas me er ook steeds over hoeveel kindjes er hier zo snel al zo goed kunnen praten, Timo is daar nog helemaal niet zo mee bezig. Vind het dan ook wel fijn om af en toe van anderen te horen dat hun kinders daar ook nog niet mee bezig zijn, anders zou ik me ook best onzeker gaan voelen..

Vanmorgen zijn we lekker naar buiten geweest, heerlijk in het zonnetje, en Timo wilde voor het eerst echt zelf buiten lopen :D Geweldig is dat zeg, zo'n klein humpie dat zo lekker aan het stappen is en overal heenwandelt, echt ik ben helemaal gesmolten O+

En slapen gaat gelukkig ook weer goed, hij had een lastige week, het was telkens brullen als hij doorhad dat hij naar bed gebracht werd, maar nu gaat ie weer lekker makkelijk slapen :)
pi_91060646
Kobus :D O+ Geweldig Oeke!!
Ik durf nog geen vingerverf aan, hier wordt dat nog steeds smulverf :9 Krijtjes eet hij helaas ook nog op :')

Niels vond de filmpjes van Ivan heel leuk, voor de laatste, daarbij ging hij terug brabbelen O+

Chan wat leuk dat Timo het wandelen nu wel leuk vindt!! *O* Heb je wandelfoto's? O+ Ik vind het zo cute, zulke kleine hummeltjes in zo'n hele grote straat.
Fijn dat het slapen ook weer beter gaat nu.

Thijs is gelukkig alweer beter te pas, de slappe lach is goed! :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91060730
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Sowieso met alle dingen qua ontwikkeling vind ik de kinderen van hier vrij rap met alles.
Wat McLaura ook al zegt; ieder kind volgt zn eigen tempo en daar is helemaal niks mis mee

Boekjes lezen is hier ook favoriet, en het begrijpen als ik iets vraag begint te komen, echt zo gaaf is dat! Hij weet wie LaaLaa is als ik vraag waar die is pakt hij die pop, en ook als ik zeg ''Kiekeboe, wie is daar Nijntje?"(zo heet dat boekje) gaat hij dat boekje helemaal zoeken.

Huup, ik ben dus om diezelfde reden ook altijd de pineut bij het verschonen van een vieze broek. Meeeh

Gaaaaf Timo aan de wandel buiten,echt stoer lijkt me dat O+

Oeke toch, nog geen oog voor het talent van je creatieve zoon :P

Sorbootje, dat is wel HEEL weinig slaap :X hopelijk nog effe bijtanken vandaag overdag
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91060777
edit verkeerde knop
  zondag 9 januari 2011 @ 12:36:32 #43
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91060799
komt ook ff om het hoekje gluren; met moeite gegeten..... gaat het hier over poepsap :r
ofwel mijn buikgriep is op zijn retour, maar de ochtendmisselijkheid is begonnen.. :{ :+
ik kan het ook echt ff allemaal niet bijhouden...

ben wel blij dat de zieke kindjes wat opknappen... :*

Hoop dat het met Roy ook nog steeds wat liijkt op te knappen bar?

Isa krijgt tandjes!!
Evie heeft dr ook ineens 6! zo binnen een paar weken doorgekomen...

Karin zit in dr tussenhuis *O* Ik hoop dat je mooie kindjes er snel wennen :*

Met Evie gaat het weer prima, Die is helemaal opgeknapt en is weer dr vrolijke zelf, kan zich ook ineens weer prima vermaken, gaat lekker zitten spelen of lezen. En komt dan af en toe even een lachje stelen bij papa en mama. Lekkere pretletter.
Lopen doet ze nog steeds niet, maar ze is zoveel andere dingen aan het ontwikkelen de laatste tijd, dat me dat niet eens verwonderd.
Zo zegt Evie steeds 'klaar' als ze ergens klaar mee is, iets op is, geen trek meer etc. Alles wordt aangewezen, ze zet zelf dr autotjes op dr autobaantje... dat soort dingetjes. En dr komen steeds meer woordjes langs... zo leuk!
en ik ben zo blij met mijn muppet O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91060881
Ai Sorbootje, ik had er overheen gelezen :x anderhalf uur slaap! Hopelijk kun je vandaag wel even bijslapen en gaat het vannacht beter :*

Niels kwam vanmorgen aanlopen met een puzzelstukje van Nijntje, "nee!" "nee!" riep hij de hele tijd en ik zag niet wat hij vasthad dus ik dahct dat hij gewoon "nee" riep, maar hij bedoelde dus Nijntje O+
Oh, en naaidoos is ook "nee" :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 9 januari 2011 @ 13:13:02 #45
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91062181
Elk kind z'n eigen tempo, dat is inderdaad zo :Y
En waar je nu soms nog grote verschillen kan hebben kunnen ze over een poosje echt allemaal hetzelfde, de een alleen wat beter en sneller dan de ander.
Ik ben er best relaxt over hoor, da's het grote voordeel van 'n 2e kindje. Als hij nu bijvoorbeeld maar 5 maïskorrels eet bij het avondeten en verder niks anders wil (zoals gister) dan lig ik daar ook niet wakker van.

Haha BJ, waar Evie "klaar" zegt gebruikt Toby "oppppp". Maar hij gebruikt het als dingen op, klaar, afgelopen zijn, maar ook als iets open moet. Koffertjes, tubes, potjes creme... alles moet open.
En hij zegt nu iets dat klinkt als "De-i" als hij zijn broer roept O+
Sterkte met je misselijkheid :*
  zondag 9 januari 2011 @ 13:33:02 #46
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91062912
Ko de Kunstenaar! En wat ziet het er sowieso gezellig uit <3

Wat fijn dat Thijs lekker vrolijk is *O*

N_U tandjesssss, veel last van of valt het mee?

Karin in the halfwayhouse ;).... Hoe staat het verder in jullie nieuwbouw? Hier vind ik het best wel spannend, straks het verhuizen met Alexa. Die zit toch in een fase waarin ze veel dingen herkent, en dingen in een bepaalde volgorde gaat. Ik ben benieuwd straks in een nieuwe omgeving...

BJ gelukkig ietsje beter. Ik herken het wel. Alexa staat nu motorisch vrijwel stil, althans er worden geen nieuwe dingen geprobeerd, maar ze is de hele dag aan het brabbelen en aan het wijzen en praten.

En beterschap voor alle zieken!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 9 januari 2011 @ 13:54:38 #47
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91063645
Kersjes, is ook zo. Morris is veel bijdehanter met praten dan Anna op die leeftijd. Anna maakt het nu weer ruimschoots goed hoor. En Morris kijkt ook heel veel van haar af. Morris kan zich veel beter op iets concentreren dan Anna, ook.
Maar zoals je zegt, ieder zijn eigen tempo. No worries.
  zondag 9 januari 2011 @ 13:55:36 #48
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91063688
Wat een grammaticale draak van een post. Nouja, het moet maar. Jullie begrijpen me wel.
pi_91064104
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:33 schreef Takkembah het volgende:

Karin in the halfwayhouse ;).... Hoe staat het verder in jullie nieuwbouw? Hier vind ik het best wel spannend, straks het verhuizen met Alexa. Die zit toch in een fase waarin ze veel dingen herkent, en dingen in een bepaalde volgorde gaat. Ik ben benieuwd straks in een nieuwe omgeving...

Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren. *O*
Dan nog een week of wat klussen en dan snel over!
Hebben er zin in!!! :)
Het blijft altijd afwachten met die kleintjes hoe ze reageren, en als ik dan soms zie bij Derek Ogilvie dat kindjes helemaal de weg kwijt zijn en dat dat dan door een verhuizing komt...dat gaf mij wel de kriebels.... :X
We gaan hier regelmatig met de kinderen naar de nieuwbouw, even naar binnen, en benoemen dat dit ons nieuwe huis wordt, hier komt de wc enz enz. Ik weet niet wat ze ervan meekrijgen, maar praten schijnt belangrijk te zijn dus doen we dat maar.
Komende week zal ik ook zeker nog even met de kinderen naar het oude huis gaan, laten zien dat het leeg is, en vertellen dat er andere mensen in gaan wonen.

Lars ligt op dit moment zijn eerste slaapje te doen in ons tijdelijke huis. Zonder 1 kik gaan slapen! *O* ^O^
Hij heeft ook ongeveer dezelfde kamer als hij had, zelfde kleuren. Zelfde opstelling, zelfde knuffels in bed en ik heb een Bumba geschilderd (daar issie weer die irritante clown) en die vind hij geweldig! :Y

Chan lekker gewandeld met Timo, leuk he! *O*
En ik had gelezen over Willow O+ die rondracete in de winkel met eigen karretje! Haha geweldig! Dat durf ik echt niet! Lars sjeest denk ik naast schappen ook mensen omver. ~O>

Ai Sorbo, dat is wel een heel kort nachtje! :o Volgens mij wordt je nog vermoeider van 1,5 uur slaap dan van helemaal geen slaap. Hoop dat je even lekker bijtankt vandaag. :* Waarom slaapt Isabeau zo slecht?

Kers en Huup nu nog de kerstboom! 3koningen is al geweest he :P
En die Toby en Esmee die lopen rond te meppen....misschien moeten jullie maar eens meeten, kunnen ze elkaar meppen ipv de papa's en mama's :P
  zondag 9 januari 2011 @ 14:24:23 #50
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91065035
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren. *O*
Hebben er zin in!!! :)
Het blijft altijd afwachten met die kleintjes hoe ze reageren, en als ik dan soms zie bij Derek Ogilvie dat kindjes helemaal de weg kwijt zijn en dat dat dan door een verhuizing komt...dat gaf mij wel de kriebels.... :X
We gaan hier regelmatig met de kinderen naar de nieuwbouw, even naar binnen, en benoemen dat dit ons nieuwe huis wordt, hier komt de wc enz enz. Ik weet niet wat ze ervan meekrijgen, maar praten schijnt belangrijk te zijn dus doen we dat maar.
Komende week zal ik ook zeker nog even met de kinderen naar het oude huis gaan, laten zien dat het leeg is, en vertellen dat er andere mensen in gaan wonen.

Lars ligt op dit moment zijn eerste slaapje te doen in ons tijdelijke huis. Zonder 1 kik gaan slapen! *O* ^O^
Hij heeft ook ongeveer dezelfde kamer als hij had, zelfde kleuren. Zelfde opstelling, zelfde knuffels in bed en ik heb een Bumba geschilderd (daar issie weer die irritante clown) en die vind hij geweldig! :Y

Lang leve nieuwbouw, één week klussen... Ikzelf kan niet veel doen in het huis, maar neem Alexa wel iedere keer mee als Manlief bezig en wij doen inderdaad pcies hetzelfde. Laatst kwam opa binnen toen Alexa er ook was en toen zei ze: Kaik en wees naar de open haard, en liet toen aan opa ook het hele huis zien Kaik, kaik, kaik, dus wellicht dat ze er toch iets van snapt.

Dat kinderen over de rooie kunnen gaan van de verhuizing, is dan ook logisch...Fingers crossed.

Wel heerlijk dat Lars lekker is gaan slapen. Dat je dezelfde opstelling e.d. hebt, zal daar vast aan bijdragen!
Alexa en Seth zijn lief
pi_91067878
Karin, spannend hoor met jullie huis! En Takkembah, jullie gaan ook verhuizen binnenkort? Ik ben benieuwd hoe jullie kindjes hierop reageren.
Wij gaan ook over een kleine 2 maand verhuizen, ben benieuwd wat Isa ervan vindt!

Takkembah, gelukkig had ze geen last van haar tandje. Ik heb in ieder geval niets gemerkt. :)
pi_91068526
quote:
1s.gif[b] Op zaterdag 8 januari 2011 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:

klaaien met spaghetti, met scheerschuim, met modder
Drentie! :D
pi_91075186
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef Twinkly het volgende:
Niels kwam vanmorgen aanlopen met een puzzelstukje van Nijntje, "nee!" "nee!" riep hij de hele tijd en ik zag niet wat hij vasthad dus ik dahct dat hij gewoon "nee" riep, maar hij bedoelde dus Nijntje O+
Oh, en naaidoos is ook "nee" :D
Hé, wat grappig! Ivan zegt volgens zijn opa en oma tegenwoordig ook 'Nijn', maar het klinkt meer als 'neen'. Ik ben er nog niet van overtuigd dat hij daadwerkelijk Nijntje ermee bedoelt, maar wij doen hier thuis ook niet zoveel ermee. Met opa kijkt hij altijd Nijntje-filmpjes.

Het heeft hier trouwens een tijdje geduurd, maar we zijn er eindelijk achter wat hij met 'ba' bedoelt: het betekent gewoon ook 2 dingen. :Y) Soms is het 'bah', soms is het 'bal'. Tegen de ballon zegt hij ook 'ba'. Oh, en hij heeft een woordje voor water, 'baba'. Hij is echt bizar dol op zijn water. :D
pi_91075422
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ik vind het heel spannend voor jullie! Fijn dat jullie deel 1 van de verhuizing achter de rug hebben.

quote:
Ik kan me voorstellen dat je daar wat tegenop kijkt, maar wie weet verbazen de kinderen je. Zo zie ik Ivan als een gevoelig jongetje, maar hij is vaak robuuster dan ik denk. Toen we van de week halsoverkop naar het ziekenhuis gingen kwamen zijn opa en oma hem ophalen en werd hij dus uit zijn slaap gerukt om daar verder te slapen. Hij bleef maar lachen en vond het geweldig met opa en oma mee te gaan. Hij heeft heerlijk uitgeslapen en hij moest huilen toen zijn vader hem weer mee naar huis nam. :+

Nou ja, ik hoop dat het je meevalt! Het betrekken bij het nieuwe huis klinkt heel goed. Dat doe ik nu ook met Ivan: hem regelmatig op het verhoogde bed nemen, bij het bedje van zijn zusje kijken, naar de wieg gluren, hem aan de nieuwe commode laten zitten, dat soort dingen. En ook ik praat er veel over terwijl hij er waarschijnlijk nog niet zo heel veel van begrijpt.
pi_91075429
Iris ligt te mopperen in bed, vandaag overdag maar een uurtje geslapen en ze is hardstikke moe. Maar een behoorlijk verstopte neus helpt niet echt mee... had ik nu maar die lagere concentratie xylometazoline...
  zondag 9 januari 2011 @ 19:39:37 #56
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91079513
He vervelend Nijna. Ik heb altijd een flesje op voorraad voor de zekerheid. (mja, daar heb jij niks aan he, zo'n wijsneuzige opmerking). Kun je evt. een beetje volwassen-neusspray verdunnen voor haar, en dan geven met een pipetje?

Thomas logeert vanavond bij opa en oma. Ik ben er echt heel blij mee dat hij zich daar ook zo op zijn gemakje voelt. Slapen gaat gelukkig ook prima daar.

De laatste weken is Thomas heel erg bezig geweest met zijn fysieke ontwikkeling, opstapjes, traplopen en rennen. Maar dat gaat nu allemaal goed en je merkt echt dat hij nu weer met de verbale ontwikkeling verder gaat. Waar hij zichzelf eerst 'Toeta' noemde klinkt het nu steeds meer als Thomas. Vanochtend noemde hij zijn lege beker voor het eerst: op! 'Klaar' zat al langer in zijn repertoire. Ik ben weer helemaal trots, ook dat hij duidelijk verschil aanbrengt tussen 'op' en 'klaar'. Al die kleine dingetjes die ze leren, ik had er van tevoren nooit bij stil gestaan dat het zo leuk zou zijn om dat mee te maken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_91080717
Ik heb even met de HAP gebeld en kon voor een keer wel de 2-6 jaar xylometazoline geven... Morgen maar even langs de apotheek voor een lagere dosering, maar voor nu slaapt ze tenminste. Arm schaap, ze was zo moe maar kon niet in slaap komen. Helaas heb ik kids die graag met duim of speen in slaap vallen...
  zondag 9 januari 2011 @ 21:51:13 #58
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91089411
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Ko wat een geweldige foto's kwam ik net tegen O+

Kwamen vanmorgen in het ziekenhuis aan, zien we Roy zitten met voetje in verband en met gaas eroverheen, en zijn armpje en hand helemaal in verband en gaas.
Was zijn voet waar het infuus in zat helemaal opgezwollen, hebben ze dus gisterennacht of vanochtend vroeg, infuus eruit moeten halen en weer opnieuw moeten steken.
Dit keer dus terug in zijn arm, hopelijk gaat het nu weer een tijdje goed in elk geval tot morgenavond dan mag het infuus eruit *O*

Maar Roy kon er niet mee zitten want hij kon nu weer staan, en is helemaal blij O+ :D
Wel moeten we nu als soort scheidsrechters optreden dat hij niet aan zijn verband gaat knabbelen want dan is de kans weer groot dat infuus alsnog loskomt.
Morgen krijgt hij nog een bloedafname, een eeg en dan horen we het wel weer.

Maar voorlopig mag hij nog steeds dinsdag met ons mee naar huis *O*
na een paar nachten thuis te kunnen slapen knap je goed van op, vannacht nog een nachtje thuis en dan een hele dag thuis begrafenis en het huis helemaal reinigen met Dethol ga ik morgenavond m'n laatste nachtje in
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:04:32 #59
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91090419
Bar, het is al bijna dinsdag *O*

Nijna, geeft toch niet joh, die duim of speen in bed hebben ze vast voor het huwelijk wel afgeleerd ;)

Leuk is dat he Ca.ra, en het wordt alleen maar leuker wat ontwikkeling betreft!

Hier voor het eerst sinds oktober weer een heftige allergische reactie gehad eind van de middag. Schreeuwen, zelfs krijsen van de pijn, stijve beentjes, krabben en de ene poepluier na de ander, zo zielig ;(
Zijn beentjes hield hij stijf en zijn buik was helemaal hard en gespannen. Gelukkig hielpen een flinke dosis anti-histamine en een hittezakje op zijn buik wel wat. Toen zijn darmen weer wat rustiger werden bleef hij nog wat snikken en kreunen, maar uiteindelijk is hij gaan slapen, helemaal total-loss natuurlijk.
En waar het aan gelegen heeft? Geen idee. Het enige dat ik kan bedenken is dat grote broer een stukje koek (uiteraard met ei) heeft verloren eerder op de dag en Toby dat gevonden had.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:17:56 #60
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91091408
Oh verdorie Kers. Dat het zo heftig kan zijn van zo'n klein beetje zeg.
Merken jullie er verder in het dagelijks leven veel van, of zijn jullie er al helemaal aan gewend met koken en boodschappen?
En heeft hij nog kans er overheen te groeien?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:20:22 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_91095526
even zonder bijlezen, wij hebben een heftige middag gehad met een driekus die uit het niets doodziek werd inclusief hoge koorts en sufheid. Uiteindelijk vanavond bij de hap beland, maar ja, toen bleek de paracetamol ineens wel te werken. Conclusie is een virus en goed in de gaten houden. Hij heeft net nog een beetje gespuugd, maar dat was water en wat slijm. Ik hoop maar dat we het ergste nu gehad hebben, maar helemaal vertrouwen doe ik het niet. Ik vrees een lange nacht...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 10 januari 2011 @ 00:02:35 #62
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91097568
Oeh bah Mefke, goed in de gaten houden maar en de paraceta,ol goed blijven geven.

Nijna, ik mocht Morris van de kno gewoon 2-6 jaar geven. Niet te lang natuurlijk, maar ze zei dat dat gewoon kon! Succes ermee!
  maandag 10 januari 2011 @ 07:46:25 #63
95408 Incantrix
pi_91103019
Goedemorgen!

Nijna, wat sneu zeg.., Fijn dat je dan wel die andere even mocht geven, heeft het veel gescheeld?

Memmel, wat fijn dat Morris zomaar ineens van de koorts af was! *O* En ohja, van die groene stukjes.. Ik vraag me soms wel eens af of dat ook nog eens weggaat ofzo :Y)

Sorbo, ben je al een beetje bijgeslapen? Gaat het nog goed met Isabeau's handsokjes? :)

BJ, fijn dat Evie en jij weer aardig zijn opgeknapt, wat een heftige hadden jullie te pakken zeg! Leuk hoor, dat geklets O+

Kersjes, wat lief dat Toby een soort van de naam van zijn broer zegt O+ Heel cute :) Alleen die allergische reactie dan weer :X Mijn hemel, al van de schrik bekomen? WAt klinkt dát zielig zeg, arme.. Lijkt me ook echt lastig met 2 van de kleintjes in huis, leg dat maar eens uit :{

Oei, Mefke, wat naar! Lijkt me echt schrikken, als dat ziek zijn van 0 naar 100 gaat in een paar minuten :{ Hoe is het vannacht gegaan?

Bar, fijn dat jullie bij hebben kunnen slapen. Lijkt me wel een vreemde gewaarwording wanneer je kind dan zomaar ineens op allerlei plekken verband heeft als je binnenkomt enzo, thuis weet je zo'n beetje alles dat er met je kind gebeurt omdat jij of je partner dat allemaal zelf in de hand hebben zeg maar. Nu is dat dan ineens zó anders, dan kom je binnen en dan gaan ze je vertellen hoe en wat. Ik kijk dan ook érg uit naar je berichtje met de melding dat je je ventje weer fijn thuis hebt, want ookal is dat waarschijnlijk doodeng, er is geen fijnere plek dan bij papa en mama :*

Claudia, haha, ik moet meteen denken aan de verhalen van mijn oma over mijn vader vroeger: die speelde altijd met bila's en abila's (theelepeltjes en wasknijpers). Bah en Bahbah O+ O+

Karin en Takkembah, succes met verhuizen! Wij vonden het inderdaad ook doodeng, ik was er zo bang voor dat Stef het inderdaad niet zou trekken, zeker na de dramatische vakantie die we afgelopen juni hadden. Maar werkelijk, als er íemand onverstoorbaar was.. Stef heeft twee nachtjes wat onrustig geslapen, maar verder leek het wel één groot avontuur! Hij was helemaal uitzinnig wanneer we in de nieuwe woonkamer gingen spelen en dat is eigenlijk nog steeds zo, zo beetje. Hij vind het zó leuk hier! En boven ook, hij wil overal spelen en ontdekken en als we gaan douchen kan hij zich alleen in de badkamer úren vermaken O+ Ik hoop dat dat bij jullie niet anders zal zijn :)

En oh, echt, Stef heeft zich echt schandelijk volgepropt gisteren. We waren bij opa en oma en daar gingen natuurlijk toastjes en allerlei andere hapjes op tafel.. Nu wisten we al dat Stef dol is op olijven, maar nu ging hij wel héél hard, binnen een halve minuut ofzo had hij er al 4 naar binnen gepropt en het ís dat we het schaaltje maar snel weg hebben gehaald, anders had hij binnen 2 minuten het hele bakje leeggehad. Ik vond het op een gegeven moment wel vervelend worden hoor, maar het is zo lastig wanneer dat allemaal op tafel staat, hij kon er prima bij en als hij continue alle volwassenen van alles naar binnen ziet mikken snap ik best dat hij dat ook wil. Uiteindelijk hebben we hem een eigen schaaltje gegeven en daar telkens wat ingedaan, dan moet hij maar leren dat hij in deze situaties uit zijn eigen schaaltje mag eten. Dat werkte op zich wel, en met crackertjes erin hebben we de overige vreterij nog wel enigzin kunnen beperken, maar écht.. Pfff..

Ow, en zó lief! Hij doet echt zo veel na nu, het is zo grappig :D Als we gaan douchen (of hij ziet één van ons douchen) gaat Stef ook wasbewegingen maken over zijn lijfje en ons dan heel blij aan zitten kijken. Of als we gel in zijn haartjes doen, dan gaat hij zelf ook zijn haartjes doen, als hij een borstel vind gaat hij 'kammen' en vandeweek had hij de afwasborstel van het aanrecht gepikt en toen ging hij een stoel 'afwassen' O+

En dat gebrabbel is ook elke dag een feest.. Hij zegt nu ook 'haai!' en roept op precies de juiste momenten met héél veel enthousiasme 'eten!! :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Incantrix op 10-01-2011 08:46:14 ]
3!
pi_91103523
Bar, oh fijn dat Roy weer kan staan, hopen dat het infuusje in zn hand de laatste is...!

Kers, over die duim of speen val ik niet zo. Maar het is zo onhandig als ze hun neus helemaal dicht hebben zitten met snot en dan lastig in slaap vallen omdat ze niet kunnen duimen of spenen ;)
Och arme Toby, dat lijkt me zo naar!

Mefke, hoe gaat het inmiddels?

Memmel, ik ga straks even de andere apotheek hier bellen of ze me kunnen helpen aan de halve dosering en anders doen we het vanavond voor het slapen gaan nog wel een keer.
Morris alweer snotloos?

Incantrix, ze viel gelijk in slaap toen haar neus open was. Wel nog een aantal keer wakker geweest vannacht.
En toen sliep zij eindelijk, droomde grote zus naar... :{.
Wat een lekkere smikkel die Stef O+
pi_91103632
al het vocht lijkt er in te blijven. De nacht was vooral voor mij en lief lang en lastig, ik was zo alert op elk geluid dat ik amper geslapen heb. Verder is het een zielig vogeltje dat een beetje om zich heen kijkt in de box en dan weer wat slaapt. Zo maar weer een zetpil want vloeibaar durf ik nog niet aan en dan moeten we even naar de echo en komt zijn oma oppassen. Hij drinkt wel keurig ors, terwijl ik dat maar smerig spul vindt.
  maandag 10 januari 2011 @ 08:48:00 #66
95408 Incantrix
pi_91103654
Ow, dus jij zit nu aan ded red bull met wallen tot aan je kin? :') Nouja, ze is in elk geval gaan slapen, zullen we dan maar denken.. :*

Oh Mef, echt heel naar :* Wel fijn dat er in elk geval wel vocht ingaat, dat is in elk geval al wat.
3!
  maandag 10 januari 2011 @ 08:50:32 #67
95408 Incantrix
pi_91103683
Ik moest vanmorgen trouwens zo lachen, echte dreumeshumor: Stef draaide zijn bordje ondersteboven op zijn blad en ging toen de stukjes brood op de onderkant leggen. En láchen! Hij zat echt te schateren in de stoel gewoon O+ Zó mooi :D
3!
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 09:01:44 #68
5428 crew  miss_sly
pi_91103879
Fijn memmel dat Morris opgeknapt is. Wat kan dat toch snel gaan bij kinderen!

mefke, jij dan ineens met een zieke. Beterschap voor je mannetje!

Nijna met een erg verkouden meisje, ook beterschap!

Even :* en beterschap voor alle kindjes en mama's die het kunnen gebruiken.

Fijne post, trix O+ heerlijk dat je zo kunt genieten!
pi_91104221
Beterschap voor de zieke kinderen. Het is zo fijn als ze eindelijk weer een beetje zichzelf zijn. Het is maar stom dat onze kinderen vooral heel vaak níet zichzelf zijn. Ik heb gemerkt dat ik er ook wel eens door ga twijfelen wat 'zichzelf zijn' eigenlijk inhoudt. Als je kind een maandlang niet helemaal lekker is en vaak hangt en zeurt, hoe weet je dan nog dat hij/zij eigenlijk heel vrolijk en zelfstandig is? Een maand is gewoon heel lang op het korte leventje van een dreumes. Gelukkig is het ergste leed meestal wel snel geleden, even heel ziek zijn maar ook weer snel opknappen. Laten we daarvoor duimen! :*

Geweldig, Incantrix, die dreumeshumor! Ik kan me er zo over verbazen. Dat moet toch haast iets aangeborens zijn? Al houd ik mezelf ook voor dat Ivan zijn gevoel van humor van ons heeft. :Y)

En ik blijf dat ontdekken van de wereld ook zo wonderlijk vinden. Gister hebben Ivan en ik na het avondeten nog samen het aanrecht staan poetsen en er ging een wereld voor hem open. Sapcentrifuge, waterkoker, broodrooster, kraan, water, doekjes - allemaal geweldig! Alleen de blender was doodeng (waarom moest ik die ook aanzetten?).
pi_91104528
Hoooooi!

Pfoe... ben nog steeds moe, maar 't is wel íets beter. Gisteravond wilden we om half elf lekker gaan slapen, om even een goede nacht te pakken, maar toen wij naar bed gingen werd Isabeau weer wakker. Momenteel schopt ze enorme scene's als ze wakker wordt en wil ze eruit en niks anders. Aangezien we alweer behoorlijk op ons tandvlees begonnen te lopen, hebben B. en ik besloten om maar weer met controlled crying te beginnen. Het liep gewoon weer uit de hand. Dus... gisteravond de daad maar bij het woord gevoegd, maar ik was al zooo moe, dus het viel me erg zwaar. Maar, na 25 minuten in totaal was ze echt echt echt stil. Ze werd vervolgens wel om zes uur wakker, maar dat verbaasde me niet (ze had weinig gegeten gisteravond en dan heeft ze om die tijd gewoon trek). Ik heb haar een papfles gegeven en toen die leeg was zei ze 'Slapen...slapen...doei!' Ik heb haar teruggelegd in bed en ze heeft gewoon nog tot kwart voor acht geslapen. Ik ben lekker tot 7 uur blijven liggen en ben gewoon wat later begonnen op mijn werk vandaag. Ik werk wel iets langer door, lief is toch vrij.

Maar goed, het werkte gisteravond dus. Ik twijfelde, omdat ze zo hard en hysterisch huilt, maar toen ik afgelopen weekend merkte dat dat gewoon haar nieuwe huiltje is als iets niet gaat zoals zij het wil, konden we het toch proberen. Moet wel zeggen dat ik alweer zoveel spanning in mijn lijf voelde na die 25 minuten, dat ik weer moeite om in slaap te vallen. Vanavond maar weer vroeg naar bed dus.

Oh met de sokjes gaat het trouwens prima. Hoewel ik wel het gevoel heb dat dat ten dele de oorzaak is van het slechte slapen momenteel. Niet zo gek ook, als kinderen ineens geen speen meer hebben moeten ze daar ook aan wennen. Maar we geven niet op. Mijn motto: 'Dan maar naar de klote' ;) :P

Trix, wat een lieve verhalen over Stef. Ik heb helemaal zin hem weer te zien! :D

Claudia, ook jouw verhalen over Ivan doen me smelten!

kusje voor de zieke/allergische kindjes. Wat blijft dat toch altijd naar.
pi_91104557
Wat gebruik ik vaak het woord 'gewoon'. Ik ben gewoontjes! Help!
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 09:46:12 #72
5428 crew  miss_sly
pi_91104771
Nee hoor Sorbootje, je bent zeker niet gewoontjes!
  maandag 10 januari 2011 @ 10:02:16 #73
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91105130
Mefke beterschap voor Driekus :*

fijn dat de sokjes helpen Sorboo ^O^

Ik kreeg vanmorgen te horen dat infuus wederom losgekomen is, nu is er overleg ofdat infuus nu echt nog wel terug gezet moet worden.
In feite zou het alleen nog voor vandaag zijn.
pi_91105274
Wat een gedoe met dat infuus Bar. Hopelijk is het niet meer nodig. Wel zo fijn voor je ventje.
  maandag 10 januari 2011 @ 10:11:54 #75
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91105398
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:38 schreef Nijna het volgende:
Bar, oh fijn dat Roy weer kan staan, hopen dat het infuusje in zn hand de laatste is...!

Kers, over die duim of speen val ik niet zo. Maar het is zo onhandig als ze hun neus helemaal dicht hebben zitten met snot en dan lastig in slaap vallen omdat ze niet kunnen duimen of spenen ;)
Och arme Toby, dat lijkt me zo naar!

Mefke, hoe gaat het inmiddels?

Memmel, ik ga straks even de andere apotheek hier bellen of ze me kunnen helpen aan de halve dosering en anders doen we het vanavond voor het slapen gaan nog wel een keer.
Morris alweer snotloos?

Incantrix, ze viel gelijk in slaap toen haar neus open was. Wel nog een aantal keer wakker geweest vannacht.
En toen sliep zij eindelijk, droomde grote zus naar... :{.
Wat een lekkere smikkel die Stef O+
Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.
Vick! Meld je eens!
Voor die lagere oplossing heb je nl een recept nodig (of elke keer of alleen de eerste keer)
pi_91105876
Ik heb net de apotheek gebeld (onze eigen was ik geweest al een tijdje terug, maar dat hadden ze niet en moesten bestellen en moeilijk moeilijk want dat was dan wel 20 euro :o ). Hoogste tijd om de andere apotheek in de wijk even te bellen :). Ja hoor mevrouw dat heb ik hier staan, u heeft echt xylometazoline nodig? Ja dat zoutoplossing werkt niet zo goed... ¤2,95 :D.
Dus we gaan zo even halen als die kleine weer wakker is, er werd me niks gezegd over recept, maar anders bel ik de huisarts wel even als dat nodig blijkt...
  maandag 10 januari 2011 @ 10:31:46 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91105924
Ja, het is heel raar, bij de ene (ook de mijne!) moet je 15 euro neerleggen omdat het speciaal gemaakt moet worden....moeilijk, moeilijk, moeilijk. En bij de ander kan je het zo halen voor bijna niks. Ik snap er echt niks van.
pi_91108350
quote:
Op maandag 10 januari 2011 10:11 schreef Memmel het volgende:

[..]

Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.
Vick! Meld je eens!
Voor die lagere oplossing heb je nl een recept nodig (of elke keer of alleen de eerste keer)
Meldt!

De 0.25mg is bij onze apotheek behoorlijk duur en toen kreeg ik dus de tip om ‘m zelf te mengen.
Ik haal dan lege neussprayflesjes bij de apotheek, die zijn 50 cent per stuk geloof ik. En ik haal een (injectie)spuitje van 5ml.
Ik haal 1mg neusDRUPPELS bij de Kruidvat. Je kan ook evt. 0,5 neusdruppels halen.

Als je 1mg hebt verdun je 1 op 4. Dus 2ml 1mg en 8ml water (flesje is 10ml). Heb je 0.5 mg dan verdun je 1 op 2, dus 3ml 0.5mg en 6ml water.
Flesje even goed schudden en je hebt een heel flesje 0,25.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91108771
Arme zieke Driekus ;( Beterschap!

Haha die Ivan. "baba" voor water, hoe komt hij daar nou bij :D

Sorbootje wat rot dat het slapen weer zo prut gaat dat jullie weer controlled crying toe hebben moeten passen. Hopelijk slaapt ze vannacht wel goed :*
Niels en ik hebben vanmorgen naar het filmpje gekeken van Isabeau die de poes "aait". Hij wilde het filmpje steeds opnieuw bekijken, wees steeds Isabeau aan en begon ook "aai" te roepen en "mjaaaa" (=miauw) O+

Stef, wat klink je toch al groot in je doen en laten :o O+

Bar wat rot dat het infuus nou alweer eruit gegaan is :( echt zielig voor Roy dat geprik steeds opnieuw. Wel fijn dat hij nou kan staan zeg! En morgen mag hij al naar huis waarschijnlijk!! *O*

Niels sliep gisternacht heel slecht, we dachten dat het kwam doordat we eters hadden, wat natuurlijk wel druk is, en dat hij dat in zijn slaap verwerkte. Maar vannacht ging het nog slechter, hij werd wel een stuk of 8 keer wakker, misschien wel vaker. Geen idee waar het aan lag :? Hij heeft nu een ander lampje op zijn kamer, waardoor zijn kamer wat donkerder is 's nachts. Maar het oude lampje aandoen werkte ook niet.
pi_91109638
Twinkly, wat schattig zeg! Kun je geen filmpje maken van Niels die het filmpje kijkt? :D

En wat vervelend dat hij ook zo slecht slaapt. Het lijkt me soms zo fijn als je kind je gewoon al kan vertellen wat er is!
pi_91110919
Wat gaan er een hoop kindjes verhuizen! Spannend!

Sinds wij het bed verhuisd hebben wil Ko na de ochtendvoeding niet meer bij ons blijven liggen en sluimeren/slapen. Meestal word hij wakker tussen 5 en 7 en drinkt dan aan de borst en bleef dan lekker bij ons liggen tot we op moeten staan. Maar het lukt niet of hij wil het niet meer.
En zelfs vannacht na een nachtvoeding, die had hij blijkbaar nodig vanwege de drukke dag van gister, lukte het hem niet om in slaap te vallen bij ons. In zijn eigen bedje lukte het wel.
Eerlijk gezegd maakt het me heel verdrietig. ;(

Och Bar, het is niet makkelijk he? Maar gelukkig mag Roy vandaag mee naar huis! En hopelijk ben je er niet te zenuwachtig voor, geven ze je in het ziekenhuis genoeg vertrouwen. :*

Arme Ivan, zo bang voor de blender! Het is ook een heftig geluid natuurlijk.
Hier was het zo ongeveer het eerste geluid wat Ko nadeed. Hij heeft een tijd gecommuniceerd met geluiden. Bv de blender voor eten, de radio voor muziek (dan maakte hij van die off-zender kraak geluiden).
En wat leuk om betekenissen achter 'gebrabbel' te ontdekken he? Dat het heus wel aanzetten tot woordjes zijn ook al zijn ze nog fonetisch of incompleet.

Alle zieke en allergische kindjes beterschap! :*

Arme Niels, zo slecht geslapen. -O-

Sorbo, wat jammer dat goede nachtrust voor die kleintjes zo fragiel blijkt te zijn elke keer weer. Hopelijk kan Isabeau gauw weer de rust en het vertrouwen vinden om lekker in slaap te valen zonder aan haar haar te draaien. Als dat lukt met controlled crying is dat alleen maar fijn toch? Sterkte. :*

Stef! O+ Wat heerlijk, grapjes maken en olijven smullen. ^O^
  maandag 10 januari 2011 @ 13:10:38 #82
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91111092
Bar, nog maar 1 nachtje!

Mefke, hoe is het met Driekus?

Claudia, zo zie je inderdaad hoe ze je ineens kunnen verbazen!

Sorry, ik ben ook niet helemaal bijgelezen. Lief heeft een operatie gehad en best veel zorg nodig en daarnaast heb ik Joep ook. Dus soms val ik echt letterlijk even in coma :D (zo rond 13.15 en 22.00 uur).
Niet mieten! Door gieten!
pi_91111178
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:30 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly, wat schattig zeg! Kun je geen filmpje maken van Niels die het filmpje kijkt? :D

En wat vervelend dat hij ook zo slecht slaapt. Het lijkt me soms zo fijn als je kind je gewoon al kan vertellen wat er is!
Nou inderdaad, dat zou al heel veel schelen he -O- "ik heb kriebel aan mijn grote teen en ik kan er niet bij door die rot slaapzak! :( "

Ik zal proberen het te filmen, maar Niels vindt meestal de camera te interessant :P

Och Oeke, ik snap je helemaal :* Ik vond het ook zo naar toen Niels beter in zijn eigen bed sliep dan naast ons in de co-sleeper.
Hopelijk slaapt hij vannacht door en went hij ook snel aan jullie bed om lekker in te sluimerknuffelslapen O+
pi_91111406
Het is zo gek, omdat we het bed verhuisd hebben net voor Kerst, en in de week van O&N heeft hij nog lekker bij mij geslapen, in het vakantiehuisje en nu is het helemaal over. Terwijl we nu meer ruimte hebben! Van een 1.40 bed naar een 1.80 bed. :D
Het zal wel wennen zijn.

Ko wilde net dat ik dit boekje voorlas:

Ik weet niet of jullie het kennen, maar hij lag helemaal in een deuk om de prinses en haar potje. Echt de slappe lach. :D
Ik moest het 3 keer voorlezen. Daarna heb ik zijn potje meteen maar uit de badkamer gehaald.
Vooral de eerste zin was helemaal goed: Luiers zijn maar stom! :P
pi_91111673
Ik heb het, ik heb het *O*.

Mijn buurvrouw (heeft in apotheek gewerkt) wist me te vertellen dat die hoge kosten komen omdat ze het dan moeten bestellen. Sommige apotheken hebben het gewoon op voorraad. Die apotheek heb ik dus gevonden ;-). Maar anders is het verdun-receptje van Vicky ook handig!

Twinkly, misschien tandjesgerommel waar hij last van heeft? Balen als ze zo slecht slapen.

Ko, leuk boek heb je uitgezocht!
pi_91111851
Haha Kobus :D Wat knap de tekst al zo goed snapt!

Ik weet niet Nijna, ik denk altijd dat het tandjes zijn, maar hij heeft er al maanden maar 6 :P
  maandag 10 januari 2011 @ 13:44:22 #87
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91112502
Een dikke kus voor de zieke kindjes.

Mef is Driekus al wat beter?

Incantrix, fijn om je verhuisverhaal te horen hoor. Steekt me toch een hartje onder de riem O+

Die Kobus, en tja, het ís toch ook gewoon een grappig boekje (hebben het hier ook liggen van mijn zus)

seilram beterschap met je lief! Hopelijk niet een al te ingrijpende operatie hoop ik??? (even gemist)

En wat een heerlijke verhalen hier over dreumesen die de wereld ontdekken en volwassenen nadoen. Heerlijk toch!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_91117085
Ja, het is inderdaad een grappig boekje, de tekeningen zijn heel leuk. :Y

Ik moest trouwens denken aan het gesprek over verschillen in ontwikkeling.
Pas geleden vertelde Sorbo dat Isabeau nu kon opstaan zonder steun, terwijl ze daarvoor ergens naar toe kroop, zich optrok met haar armen en dan ging lopen.
Ik was echt verrast omdat Ko pas ging lopen nadat hij dat opstaan zonder steun onder de knie had. Dus ik dacht dat Isabeau dat allang kon, aangezien ze al zo goed loopt.
Het is maar een klein voorbeeldje maar het laat goed zien hoe verschillend kindjes zijn en hoe gekleurd je blik op ontwikkeling van een kind kan zijn door de ontwikkeling van je eigen kind.
Ehm, volgt u hem nog? :D

Seilram, dat is wel even zwaar, beterschap voor je man en sterkte met alle zorg! :*
pi_91117144
Oeke, dat was bij Thijs ook! Die ging eerst zelf staan, en daarna pas lopen.
pi_91117263
Oeke, dat is grappig dat je dat aanstipt, want dat verbaasde me zelf ook, dat die volgorde bij kinderen zo verschilt!
  maandag 10 januari 2011 @ 15:39:27 #91
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91117301
Ik kom even binnenwalsen hoor, Roy mag naar huis vandaag nog, het is nog wachten op de zaalarts en dan de instructies wat betrefd medicatie nog en dan komen m'n grote en kleine grote man eraan *O* *O*

Bloed was goed en op de eeg was er geen epileptische aktiviteit te zien *O*

M'n stoere knul komt naar huis *O*
pi_91117378
*O* *O* *O* Wat fijn Bar!!

Hè wat een opluchting zal dat zijn!

:*
pi_91117465
Bar wat fijn!!!!!!!! *O* *O* *O*
pi_91117501
Oeke, Niels staat soms per ongeluk op zonder steun ( :D ), maar meestal kruipt hij nog ergens naartoe om zich aan op te trekken.
pi_91117571
Oh wat fijn Bar!!! *O* ik zit helemaal te jompelen hier.. .Heerlijk weer met zijn allen thuis vanavond en je kleine man in zijn eigen bedje.
pi_91117806
*O* Bar wat heerlijk om je mannetje zometeen weer thuis te hebben!! Geen gedoe meer met het infuus en vervelende prikken *O*
  maandag 10 januari 2011 @ 15:54:11 #97
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91117888
Bestaat er iets van een smerseltje die ervoor zorgen dat blauwe plekken doet verdwijnen?
Roy is echt helemaal blauw daar waar ze overal geprikt hebben.
pi_91118236
Bar, wat heerlijk! *O*
Straks lekker knuffelen thuis. En kusjes op zijn blauwe plekken geven. :*
Je hebt blauwe plekken zalf geloof ik, homeopatisch, maar of het daardoor verdwijnt weet ik niet.

Gek is dat he, dat die volgorde zo verschilt.
En zo zijn er volgens mij ook verschillen in taal en spelen.
Sommige verschillen zijn puur fysiek, maar ik denk dat er ook verschillen zijn door hoe je zelf praat/doet als ouder.
Wij vergeten bijvoorbeeld heel vaak Eet smakelijk te zeggen. Dus dat zit helemaal niet in Ko zijn systeem nog. :@
pi_91118416
Ja, wij ook :@ sinds Senna het kan letten we er wel beter op.

Ik heb net filmpjes gemaakt van Niels die naar de filmpjes van Isabeau en Ivan kijkt, maar het uploaden lukt niet. Stomme YouTube :(
pi_91118549
Vooral vol blijven houden Twinkly ;)
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 16:12:15 #101
5428 crew  miss_sly
pi_91118746
Bar wat een heerlijk nieuws *O* Roy weer thuis, eindelijk dan!

oeke, wat een goed voorbeeld van de verschillen in ontwikkeling. En uiteindelijk kunnen ze allemaal zo ongeveer hetzelfde, toch? En voor iedereen is toch op z'n minst de ontwikkeling van het eigen kind en voor velen de ontwikkeling van kinderen in het algemeen zoiets moois en wonderlijks!
  maandag 10 januari 2011 @ 16:13:29 #102
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91118813
Dank voor de lieve welkom hier! O+

Aoraki, over de puffer, wat de KNO-arts bij Eli deed voor het oren kijken (niet hetzelfde, maar toch) was eerst lampje op zijn buik (zit daar je oor? NEE! HIER IS MIJN OOR! maar daar is thomas wrs te klein voor). Maar wellicht dat je iets dergelijks kan proberen, dat het ding geen pijn doet op andere plekken, wellicht dat hij het dan wel accepteert?

Oeke, wat een ontzettend schattige fotos! O+ O+ O+

Sorbo, ik ken jullie slaapdramas verder niet, maar we laten Aviva soms ook huilen. Als ze echt overprikkeld is, dan mag ze lekker liggen gillen. Niets werkt dan, dus dan doen we niets. (Voordat mensen nu denken dat we totaal ontaard zijn, tot nu toe hebben we dat 1 of 2 keer moeten doen. Echt een uiterste noodgreep dus.) Maar ja, leuk is anders. Ik neem aan dat je een strak avondritueel hebt, dat ze voldoende slaapt overdag, dat jullie hebben uitgesloten dat ze geen pijn heeft, enz. En anders kan het ook nog zijn dat ze in een sprong zit. Is bij Eli nog steeds bal. (Hij heeft 3 wk bij het hek staan gillen dat hij niet meer wil slapen, en nu hebben zijn taalontwikkeling en zijn sociale ontwikkeling ineens een hele sprong gemaakt. Aviva is er minder gevoelig voor, gelukkig.)

Seilram, sterkte! Klinkt zwaar allemaal! :*

Bar, wat fijn! *O* *O* Smeersel tegen blauw plekken is Arniflor (als ik me niet vergis)

En idd, observeren hoe een kindje zich ontwikkelt is geweldig. O+ De oprechte verbaasdheid over hoe de wereld in elkaar steekt is heel mooi om te zien. Dingen die wij niet meer dan normaal vinden, is voor hun een ontdekking. Dan ga je zelf ook op een andere manier naar de wereld kijken. Heel bijzonder.

Afgelopen weekend hebben we 2 verjaardagsfeestjes gehad. Een voor familie, en een voor vrienden. Madam is gruwelijk verwend, zoals het hoort. ;) Sinds haar verjaardag loopt ze ineens ook achter de loopkar. Ziet er enorm schattig uit. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91119102
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:54 schreef _Bar_ het volgende:
Bestaat er iets van een smerseltje die ervoor zorgen dat blauwe plekken doet verdwijnen?
Arnikind is een veel gebruikt middel. Of het bij Roy werkt weet ik niet, maar Thijs heeft nooit stijve plekken van vaccinaties en builen etc trekken snel weg.

Superfijn dat hij mee mag vandaag!!
  maandag 10 januari 2011 @ 16:21:44 #104
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91119247
thx daar ga ik morgen dan maar eens naar opzoek.
Voor nu doe ik rustig aan, huis is aan kant enzo dus ze kunnen komen O+

Was ook erg blij zijn bedje weer op te kunnen maken :@
pi_91119275
Voor mijn eigen blauwe plekken (ja die zijn er regelmatig :') ) gebruik ik altijd arnicazalf of gel, dus arni-kind klinkt wel alsof dat de kind versie is... werkt bij mij altijd prima...
pi_91119468
Bar, wat geweldig dat Roy naar huis mag! *O*

Grappig dat juist die ene opmerking van Sorbo je was opgevallen, oeke. Ik ben daardoor namelijk meer op Ivans techniek gaan letten, want ik wist eigenlijk helemaal niet of hij wel eens begon met lopen zonder zichzelf ergens aan op te trekken. Dat is ook een van de redenen dat ik het leuk vind om verhalen over andere kinderen te lezen, dat ze me bewuster maken van de manier waarop Ivan zich ontwikkelt.
pi_91119571
Ik breng wat teweeg met mijn geleuter hier :D
pi_91119583
Woehoeeee Roy mag naar huis/is inmiddels thuis!! Wat fijn zeg!
  maandag 10 januari 2011 @ 16:35:25 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91119903
mag naar huis ;) het is nog niet zover :P
Peter zou bellen zodra ze daar vertrokken.
het is een drukke afdeling daar dus eer de zaalarts daar is kan even duren.

fysio was er daarnet nog, die was ook heel tevreden met Links *O* nog een paar keer hier fysio maar absoluut niet meer.
pi_91119980
Klinkt goed Bar!!!
pi_91121817
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:07 schreef Sorbootje het volgende:
Vooral vol blijven houden Twinkly ;)
Ik probeer het nu met Photobucket }:|

Kersjes ik was helemaal vergeten te reageren op de allergische reactie van Toby. Wat enorm zielig weer zeg ;( arm jochie. Rot dat je niet weet waar het nu door kwam. Gelukkig werkte de anti-histamine snel.
pi_91123347
Niels kijkt naar Isabeau die de poes "aait"
  maandag 10 januari 2011 @ 17:47:27 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91123373
Met informatie, vervolgafspraken en spuitjes en medicatie rijker komen ze straks naar huis O+
Roy eet daar nog zijn brood en dan vertrekken ze naar huis *O* dus rond 19 uur gok is dat ze wel thuis zullen zijn *O*

Visites heb ik afgezegd want wil vanavond beetje rust creeen voor Roy en voor ons.
of is dit er egoistisch :@
pi_91123423
Jeeeeeeej *O* Wat super zeg Bar!!!
Nee joh, natuurlijk is het niet egoïstisch om vanavond lekker alleen met jullie gezinnetje te willen zijn, jullie moeten toch ook bijkomen! :*
pi_91124530
-Bar-
Fijn dat je kleine man naar huis mag en ik vind het heel slim dat je tijd voor jezelf en voor hem neemt. Als volwassene heb je al "last" van uit het ziekenhuis komen, laat staan zo jong nog en zoveel meegemaakt. Heel veel plezier samen, en lekker koezen.
pi_91124768
Niels kijkt naar Ivan die "op een grote paddestoel" zingt :D
  maandag 10 januari 2011 @ 18:46:08 #117
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91125843
Niels interesant is dat he O+
  maandag 10 januari 2011 @ 19:29:37 #118
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91128204
Oh Niels, helemaal gefocust O+

Bar een jompeltjeeeeeeeeeeeeee *O*

oeke inderdaad! Zo was Alexa snel met staan, maar kon ze zelfstandig nog niet goed zitten.

Ik was net helemaal *trots*, Alexa legde zo haar Bumba ( }:| ) legpuzzel in elkaar. Na een zondag van frustratie (lees: lukt niet, schreeuwen, rollen, gooien), legde ze gewoon alle stukkies goed O+. Maar het filmen wil hier ook niet lukken, want dan gaat de focus richting camera.
Alexa en Seth zijn lief
pi_91128652
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:13 schreef DaviniaHR het volgende:

Sorbo, ik ken jullie slaapdramas verder niet, maar we laten Aviva soms ook huilen. Als ze echt overprikkeld is, dan mag ze lekker liggen gillen. Niets werkt dan, dus dan doen we niets. (Voordat mensen nu denken dat we totaal ontaard zijn, tot nu toe hebben we dat 1 of 2 keer moeten doen. Echt een uiterste noodgreep dus.) Maar ja, leuk is anders. Ik neem aan dat je een strak avondritueel hebt, dat ze voldoende slaapt overdag, dat jullie hebben uitgesloten dat ze geen pijn heeft, enz. En anders kan het ook nog zijn dat ze in een sprong zit. Is bij Eli nog steeds bal. (Hij heeft 3 wk bij het hek staan gillen dat hij niet meer wil slapen, en nu hebben zijn taalontwikkeling en zijn sociale ontwikkeling ineens een hele sprong gemaakt. Aviva is er minder gevoelig voor, gelukkig.)
Heel herkenbaar hoor! Wij hebben het ook wel eens gedaan.

Ik heb eigenljk weinig te melden over Tess... ze gaat en staat, is ondeugend, eet voor geen meter, wilde vanavond geen pyjamapapje, kletst de oren van je hoofd, telt 1, 2, 3, 6, 9 10, is gek op Woezel en Pip en is gewoon het aller leukste meisje van de hele wereld ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91129002
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:23 schreef Twinkly het volgende:
Niels kijkt naar Ivan die "op een grote paddestoel" zingt :D
[ link | afbeelding ]
:o! Dit is te schattig. Eigenlijk moet ik nu een filmpje maken van Ivan die kijkt naar Niels die naar Ivan kijkt. :Y)

En wat heb je toch een beeldschone zoon, Twinkly. Hij had al zulke mooie donkere kijkers en nu krijgt hij ook nog donker haar!
  maandag 10 januari 2011 @ 19:48:57 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91129290
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:54 schreef _Bar_ het volgende:
Vallen en stoten creme :Y
Hebben ze bij mij ook op mijn 'onderkantje' ( :') ) gesmeerd toen het bont en blauw uitsloeg rond de hechtingen...

Ow en wat fijn dat hij naar huis mag! *O*

Niels O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Asyniur op 10-01-2011 19:55:06 ]
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 19:51:51 #122
5428 crew  miss_sly
pi_91129469
wat schattig van Niels O+ en wat een mooi mannetje is hij toch O+
pi_91129646
Niels <3 Mette wil later wel je vriendinnetje worden hoor..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91129734
Potverdorie, ik kan ze niet zien twinkly. Mijn computer is kapot en met mijn mobiel lukt het niet.

Wat heerlijk Bar, dat hij weer thuis is. Echt heel fijn.
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 20:01:08 #125
5428 crew  miss_sly
pi_91129997
Bar fijn dat je mannetje intussen echt weer bij je is! En niet egoistisch, hoor, maar heel logisch en ik denk ook goed voor Roy dat deze eerste avond even voor jullie drietjes is :*
pi_91130009
Even snel voor ik afsluit: Driekus gaat beter. Weinig koorts meer, houdt het eten binnen en is nog wat mieperig.
pi_91130028
Oja, Bar: THUIS!!!! Geniet er van!
pi_91130701
quote:
17s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o! Dit is te schattig. Eigenlijk moet ik nu een filmpje maken van Ivan die kijkt naar Niels die naar Ivan kijkt. :Y)

Dat heb ik ne tMet Isabeau gedaan. Isabeau kijkt naar Niels die naar Isabeau kijkt... maar ja, youtube doet bij mij ook stom
pi_91130769
Joepie Roy weer thuis, wat fijn!!

Niels, wat kijk je schattig :)
En Ivan al aan het zingen??? (sorry ben niet bijgelezen).

Dyon is gelukkig weer vrolijk, dus kuurtje lijkt goed aan te slaan :)
Vandaag had het kdv ook een primeurtje, Dyon heeft 3 stapjes los gezet! Even goed oefenen en wie weet worden het er meer ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 20:47:13 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91132457
Er ligt een kleine mopperkont in zijn eigen bed O+

Thuis gekomen en op de grond gezet Roy in 1 rechte lijn zo naar het tv meubel daar waar hij dus echt niet op mag klimmen, kijkt ons aan zo van gna gna gna ik ga eens iets doen.
En jawel meneer promp weer op de kast :P

Even lekker laten doen thuis, medicatie gegeven voor de nacht en nu toch maar naar bed gebracht in de hoop dat we weer relatief "snel"een ritme terug hebben.

Zal zo snel mogelijk in de loop van deze week foto's posten genomen in het ziekenhuis en thuis.
We zijn beide deze week nog lekker thuis, even bijkomen allemaal.
pi_91133171
Bar even snel een *O* voor jou omdat je lieve ventje weer thuis is! Tuurlijk is het niet egoistisch om visite af te zeggen. Gewoon even heeeeeerlijk saampjes genieten nu!
pi_91134749
Bar wat heeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat Roy weer thuis is!!!!
Arniflor is vallen en stoten zalf
Geniet maar lekker van je mannetje!

hier gaat het hartstikke goed!
Lars (en Meike) doen net zoals anders, slapen prima, zijn vrolijk en zitten mekaar achter de vodden. Heerlijk!
Lars probeert steeds meer woordjes na te zeggen, zo zei ik "lekker ding" tegen hem, en kreeg ik iets terug wat erop moest lijken haha
Vandaag maar nieuwe schoenen gekocht, die andere komen niet meer terug lijkt het

En Mc, wat was daar nou Drents aan in de vorige post? Klaaien?
pi_91136319
Bar wat heerlijk dat Roy weer thuis is! *O* Wat een geweldig nieuws! O+

En nu even filmpjes kijken <3
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_91137200
Ah Niels wat ben je toch een cutie <3 Helemaal gebiologeerd ook, te schattig!

Ik heb ook weer een filmpje om te spammen. Naast het doen-alsof-ze-eten-kookt hebben we nu ook het doen-alsof-ze-valt. Dan gaat ze heel maf mank huppelen en dan uh! oh! oooohh! enzo roepen. Ik krijg het steeds niet gefilmd, maar vandaag lukte het *O*

:') Gek kind <3
pi_91139043
Bar wat fijn dat Roy weer thuis is!! *O*

Niels O+ Wat een knapperd ben je toch!! En wat reageert hij leuk op Isabeau en Ivan zeg :D

Willow die doet alsof ze valt, ik vind Willow zó leuk :D

Het wandelen met Timo was echt heel fijn ja, maar helaas geen foto's/filmpjes van.. Als het morgen droog is gaan we weer en dan neem ik wel een camera mee :)
  maandag 10 januari 2011 @ 23:09:16 #136
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91141714
Bar, wat moet het heerlijk zijn om hem lekker weer thuis te hebben *O*

Dyon, goed oefenen joh, het worden er vanzelf meer!

Davinia, wat een druk weekend hebben jullie gehad :o
Dat was zeker bijkomen voor Aviva vandaag? (en voor jou)

Mefke, met kleine beetjes verwerkte koemelk (in bijvoorbeeld brood, vleeswaren enzo) gaat het nu goed. Pure melk gaat mis, dat ijsje met kerst is bijvoorbeeld niet goed gevallen :N
Wat koken en inkopen doen betreft zijn we er aan gewend dat hij bepaalde dingen niet mag. Gelukkig heb je goede vervangers (bijv. soja) en soms maak ik voor hem alvast een bordje voordat ik als finishing touch creme fraîche of noten ofzo door het eten doe.
Maar we eten al sinds augustus geen pindaproducten en satésaus meer. Je hoort zulke enge verhalen over de gevolgen van pinda-allegie, ik neem liever geen risico :N
pi_91143506
Ik heb Niels net maar een pcm gegeven, hij werd alweer steeds wakker. Heel zielig, je merkt gewoon dat hij heel graag wil slapen.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:57:11 #138
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91144117
Och, arme Niels. Ik hoop op een goede nacht voor jullie Twinkly :*

Toby wilde niet slapen en heeft gezellig bij me op de bank gehangen. Uiteindelijk lag hij er zonder morren om 'n uur of 10 weer in. Hopelijk blijft hij nu lekker doorsnurken tot morgenochtend :Z
pi_91149482
Hij werd pas om 7.30 uur wakker, hij heeft gewoon doorgeslapen :o !
pi_91149542
Oh, wat fijn, Twinkly! En heb jij ook lekker geslapen? :*
pi_91149549
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Mc, wat was daar nou Drents aan in de vorige post? Klaaien?
Klaaien is toch gewoon een Drents / Gronings woord voor knoeien?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:59:01 #142
95408 Incantrix
pi_91149558
Twinkly *O*

Bar *O* *O*

Pfff, ik moet even bij jullie uithuilen vanuit de tram hoor, ik heb net voor het eerst écht staan janken bij het wegbrengen van Stef :'( Er is één leidster van een andere groep waar hij volgens mij bang voor is ofzo, maar nu zijn eigen leidster (degene die altijd vroeg is dan) een zware zwangerschap heeft en er vaak niet is is zij vaak degene die Stef van me overneemt. Hij moet dan wel vaker huilen en dan moet ik me even verbijten terwijl ik wegloop, maar nu ging hij zó hartverscheurend huilen dat ik écht van m'n apropos raakte.. En nu zit ik in de tram heel hard te proberen niet verder te huilen :'( Híj is vast allang blij aan het spelen, maar BLUH, het wilde al niet met weggaan vanochtend (regen, regenhoes van de buggy wilde niet, plu kwijt, je kent het wel) en nu vind ik working mom zijn écht even heel stom.
3!
pi_91149565
Supergoed Twinkly! Zijn jullie tenminste weer een beetje uitgerust! Geniet er effe lekker van...

Al die filmpjes, geweldig! _O_

Kersjes, begrijpelijk dat jullie geen risico willen nemen met pinda's en dergelijke. En ach, zo lekker zijn pinda's/noten nou ook weer niet... :@

Bar, hoe ging de eerste nacht thuis weer? Hebben jullie wel een beetje geslapen of veel wezen kijken bij Roy? :*
pi_91149566
Ach, wat irritant Inc! Wat sneu dat Stef het niet zo op haar heeft, en dat juist zíj hem van je overnam.... Bel anders even hoe het gaat?
pi_91149576
Wat naar, Incantrix. :* Natuurlijk is het niet leuk om Stef zo achter te moeten laten. Kun je als je op je werk aankomt niet even bellen om te vragen hoe het met hem gaat? Het lijkt me toch even fijn om te horen dat hij alweer lekker zit te spelen.
pi_91149599
Och Trix toch... wat ontzettend naar. Ik zou inderdaad ook gewoon effe bellen hoor als je op werk bent, dan stelt het in elk geval wat gerust hopelijk en kun je je gedachten even ergens anders op zetten. Dikke knuf!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:04:38 #147
95408 Incantrix
pi_91149601
Thnx meiden, jullie zijn lief :* Zoiets had ik ook al bedacht, gewoon, ff checken :) En nu moet ik weer snotteren omdat jullie zo lief zijn :') Oh God, het wordt zó'n dag :')
3!
pi_91149619
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 07:58 schreef McLaura het volgende:

[..]

Klaaien is toch gewoon een Drents / Gronings woord voor knoeien?
Ik ken het ook hoor, maar dan vanuit de achterhoek. Mijn oma liep vroeger altijd op ons te mopperen dat we niet zo moesten klaaien (met eten/verf/vanalles).
Ik vind het altijd zo grappig van die woorden die zij hebben en nog gebruiken, waar manlief op zijn beurt echt zo iets heeft van :? (Briggelen, klaaien, steggelen, spankeren)
pi_91149750
Goedemorgen! Een uitgeruste Sorbo meldt zich! Isabeau sliep van 7 tot kwart over 6! Geen kik meer gegeven!

Niels heeft dus ook lekker geslapen. Heerlijk hoor Twinkly.

Bar, wat fijn dat je mannetje weer lekker thuis is. Hoe is de nacht gegaan?

Karin en McLaura, klaaien is absoluut (ook) Drents. (en ongetwijfeld ook twents en achterhoeks, maar dat lijkt qua sowieso wel veel op elkaar). Kennen jullie deze ook? 'Doe niet zo eelsk!' ;)

Filmpje van Isabeau die naar Niels kijkt die naar Isabeau kijkt:

Filmpje van Willow kan ik hier helaas niet bekijken. Zal ik vanavond even doen. Altijd leuk! :D
pi_91151454
Wij komen hier afscheid nemen! Mila is vanmorgen 2 jaar geworden *O*

Tot snel in het volgende topic allemaal!
pi_91151566
Oh Raissa en Mila, van harte gefeliciteerd! Dreumes-af, Peuter-tijd!!!
*O* Fijne dag vandaag en veel plezier bij de groten!
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 09:52:29 #152
5428 crew  miss_sly
pi_91151582
twinkly, wat fijn dat Niels goed geslapen heeft! Hopelijk heb jij ook lekker geslapen.

trix, wat rot om Stef zo achter te laten. Heb je al gebeld en gehoord dat hij heerlijk aan het spelen is? :*

Raissa, gefeliciteerd met je mooie grote meid *O* 2 alweer, wow. Tot over een half jaar :W
pi_91151647
Peutertijd inderdaad Lijnloos, ik ben 2 en ik zeg nee is hier al een poosje van toepassing (dat nee zeggen dus ;))..
pi_91151693
Raissa, gefeliciteerd met je grote meid! We willen natuurlijk wel verjaardagsfoto's!

Wel jammer dat je dit topic verlaat :)
pi_91151878
Verjaardagsfoto's kom ik zeker even spammen sorbo. Zal vanavond ook haar reactie op dr cadeau op de foto zetten. Ze krijgt een keukentje en ik denk (en hoop, want het ding blijkt toch wel behoorlijk wat ruimte in te nemen) dat ze er super blij mee zal zijn.
pi_91152084
Raissa en Milanese gefeliciteerd met jullie grote kleine meid!! *O* *O* *O*
Mila gefeliciteerd met je verjaardag meiske O+ :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:25:34 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91152471
Mila gefeliciteerd met je verjaardag! *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91152614
Gefeliciteerd met je verjaardag Mila! *O*
Een keukentje, wat leuk O+!

Arme Stef en Incantrix :* Hopelijk is hij wel snel lekker gaan spelen, vreselijk om hem zo achter te moeten laten.

Haha Willow :D O+ grappenmaker!

Dit is de eerste keer dat Niels zo lang slaapt :D Van 23.45 tot 7.30 uur, vlak nadat ik hem in bed gelegd had huilde hij nog wel even heel zielig, maar toen ik uit bed stapte was hij alweer stil. Toen werkte de pcm vast.
Ik voel in zijn onderkaak wel een hard puntje en ik zie ook een wit stipje, maar het lijkt op die witte stipjes die hij ook als klein baby'tje op zijn kaak had: soort talgbultjes. Ik zie wel grote bobbels overal in zijn kaak, maar ze zijn niet paars of rood en die heeft hij al best een tijd.

Niels deed mij net voor het eerst na in de vorm van een rollenspel (denk ik, het viel nu in ieder geval erg op). Ik was aan de telefoon met mijn moeder en hij deed de hoorn van zijn speelgoedtelefoon ook aan zijn oor O+
pi_91154425
Twinkly, Meike en Lars hebben nog nooit paarse bulten in de mond gehad als gevolg van doorkomende tandjes, wel bulten, maar niet gekleurd zeg maar. Dus wie weet is het wel een tandje? Of griep? Dat gaat ook erg rond. Ik zit nu zelfs thuis omdat er bij ons op het kdv zoveel kinderen waren afgevallen dat er iemand weg kon, ik heb nog wel wat dozen uit te pakken, dus ben lekker vrij,

Ik werd net alleen gebeld door..............LARS! Had hij bij mijn ouders de telefoon onderschept en ging hij mij bellen! En ook met de hoorn aan zijn oor haha (vertelde mijn moeder later)
(alleen zegt hij niks...ik hoorde oma op de achtergrond "wat doe je nou?" en daarna tuuttuuttuut)

Sorbo, eelsk ken ik niet, isdat?
Grappig dat klaaien bijv voor mij zo'n gewoon woord is, en dan blijkt het drents te zijn.

Incantrix, al gebeld? Rot zeg, dat hij zich niet op zijn gemak voelt bij haar....kun je hem dan niet bij een andere leidster op schoot zetten? Of hem laten spelen, en dan weggaan? (wel afscheid nemen, maar niet op de arm bij een leidster?)

Bar, een goede nacht gehad? Zelf ook geslapen???
pi_91155378
Sorbootje super grappig dat je een filmpje hebt gemaakt van Isabeau die naar Niels kijkt die naar Isabeau kijkt :D Isabeau kijkt wel een beetje :? Natuurlijk omdat Niels vooral stil zit te staren naar het scherm. Toen ik hem vanmorgen het filmpje liet zien op mijn telefoon ging hij weer enthousiast naar Isabeau wijzen (enthousiaster dan in het filmpje, dat was gisteren ook al zo, misschien omdat de telefoon dichterbij is).

Karin wat schattig dat je gebeld ben door Lars :D!
Fijn dat je vandaag nog lekker kunt opruimen in jullie tijdelijke huis.

Griep is het niet, hij is niet ziekig en juist heel vrolijk :) Dus het zal vast een kies zijn dan, bij zijn ondertanden zie ik nog niets doorschemeren.
pi_91155933
Tja, Isabeau had net d'r fles op en was klaar voor bed en toen moest dat zo nodig nog even :') Vandaar die suffe blik.

Eelsk is aanstellerig Karin. Overdreven.
pi_91155960
Maak anders een filmpje van Niels die kijkt naar Isabeau die kijkt naar Niels die naar Isabeau kijkt! :D ;)
pi_91156292
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Maak anders een filmpje van Niels die kijkt naar Isabeau die kijkt naar Niels die naar Isabeau kijkt! :D ;)
Nah, dat is zo eelsk :{w
Jeeeeeeeej, nieuw woordje geleerd *O* :+
pi_91157519
haha ik open 2 topic en in beide zie ik jou eelsk zeggen :D
pi_91159225
Roy is weer thuis, wat super Bar! *O* *O* *O*
Hij heeft er toch een behoorlijke poos gelegen zeg

Gefeliciteerd, Mila alweer 2 jaar *O*

Meimeltje, hoe is het nu met de oren van Dyon? Merk je dat de AB aanslaat? Is hij er ziekjes onder of valt het mee

Karin dat vind ik nog best knap van Lars, heeft hij vast op een herhaal toets gedrukt hahaha

Oh wat vreselijk zielig Inca, dan ben je met je gedachten alleen maar bij je kind. Heb je even gebelt hoe het momenteel/daarna ging?

Hahaha wat geinig die filmpjes van Isabeau en Niels die naar elkaars filmpjes kijken :D het originele Ivan-paddestoel filmpje ken ik helemaal niet.

Wooow joehoeeee *O* voor Niels die doorgeslapen heeft! Lag je zelf niet op hem te wachten vannacht? :D

[ Bericht 7% gewijzigd door DustinHenderson op 11-01-2011 13:35:33 ]
pi_91160131
Mila is jarig!! Gefeliciteerd mooie dame! Een leuke dag gewenst! *O*

Niels sliep nog niet door? Dan is dat wel even heel fijn zeg dattie dat afgelopen nacht wel deed! *O*
En jij Twinkly? Wakker? Of ook lekker doorgeslapen? :Z

Dat filmpje van Niels die naar Ivan kijkt vond ik ook heel lief, hij reageert dr écht op he, echt keilief! Die van Isabeau heb ik even gemist.....Ik verbaas me wel elke keer weer over dr woordenschat! Wat je laatst schreef; slapen, doei doei! Tjonge, echt.... :o
pi_91160444
Mila, gefeliciteerd, grote meid! O+ *O*

Bar, wat ontzettend fijn dat Roy weer thuis is! Hoe nu verder? Moet ie regelmatig terug? En hoe gaat het nu met z'n linkerkant?

Pfoe Twink, ik besef me nu pas weer dat Niels idd niet doorslaapt. Dwz, tot vannacht dan. *O*

O Trix, rot is dat, he? Lente doet het heeel af en toe, maar die is al getroost als ze even opgetild wordt door een leidster. Maar dan moet het idd wel d'r vaste zijn, anders laat ik ook een huilend meisje achter. Blegh!

Haha, Karin, word je gewoon gebeld door Lars. Leuk!

Die filmpjes! :D O+

Het ging hier toch laatst over vingerverven? De eerste (en de laatste) keer dat Lente dat deed, heb ik de hele vloer vastgeplakt met vuilniszakken. Ging prima. (Tip: gebruik geen ducktape, de lijm zit nog op de vloer...)

Flauw excuus om een foto te plaatsen, ik weet het. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 11-01-2011 14:13:14 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:06:20 #168
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91160595
Weet je, dat vingerverven op de grond is niet eens zo'n gek plan.
Maar ik weet zeker dat die van mij beverfd rond gaat rennen en dat ik dus weer de RAL 9001 uit de kast kan halen om de muren opnieuw te doen...
pi_91160823
Oh ssserpente. Behalve oeh en ah (natuurlijk) wat een horror voor jou, jij smetvreesqueen.
pi_91160850
O dat durf ik ook echt niet aan (hoewel, in ons tijdelijke huis :P )
Maar Lente, wat zie je er gezellig uit, clowntje!
pi_91160857
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik verbaas me wel elke keer weer over dr woordenschat! Wat je laatst schreef; slapen, doei doei! Tjonge, echt.... :o
Soms plakt ze er nog bed tussen :D Slapen, bed, DOEI!
pi_91160894
Oh ja, toen kon ze idd nog niet lopen nee, bedenk ik me nu... :')
pi_91160987
Ik kreeg net een filmpje doorgestuurd van een vriendinnetje. Is in oktober bij haar thuis in de tuin gemaakt. Ik had het zelf nog nooit gezien. Gek is dat, een onbekend filmpje van je eigen kind zien!

Slappe smoes weer, ik weet het. :')
pi_91161233
hihi spammert!
Bij gebrek aan schommel....handig!
Papa's doen alleen altijd van die enge dingen, ik krijg dan van die visioenen dat kind eruit kiepert enzo. Las laatst nog dat kinderen door papa's leren te bewegen en dat ze door "enge" dingen te doen met vaders minder angstig zijn. En dat als je daar als mama niet tegen kon dat je maar een blokje om moest gaan
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:28:08 #175
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91161403
Roy weer thuis! Wat lekker Bar! Fijn dat het zo goed gaat!

Lente :D wat een genot om zo te kliederen!

Niels, dat koppie van je als je filmpjes kijkt hihi, heerlijk.

En Isabeau :D die weer naar Niels kijkt, die naar haar zit te kijken. (we kunnen er een reeks van maken).

Willow, wat heb jij een leuke speel/rommelhoek zeg! Maar Joep is de uber rommelaar :+

Kobus, gezellig gelachen om een boekje over een potje?

Dank voor de beterschapswensen (tis een kaakoperatie en met lief gaat het wel iets beter, al minder pijn enzo).

Joep zit ontzettend in zijn na-aapfase, zo grappig. En als ik nu vraag "waar zitten je billen?" Dan slaat ie op zijn kontje! Zo leuk O+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:03:49 #176
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91162791
Mila van harte meisje O+ *O*

De nacht is supergegaan, Roy is toch snel in slaap gevallen en geslapen tot iets voor 8en vanmorgen, en wij dus ook *O*
Daarna Roy nog even terug gelegd omdat hij nog erg moe oogde, en toen nog samen geslapen tot half 11 *O*

Heerlijk uitgerust alhoewel ik ben nog steeds erg moe.

Met Roy gaat het echt supergoed, ik zei daarstraks nog, als je Roy nu zo bezig ziet heb je niet het idee dat hij zo ziek geweest is.
Medicatie neemt hij nog steeds goed in dus wij genieten enorm :D
In februari weer terug voor nacontrolle, en dan pas in mei weer voor de mri en dat is dan een volledige dag ivm narcose Roy.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:05:40 #177
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91162860
SSserpente zelfs links gaat steeds beter en beter, we gaan nog wel deze week een afspraak maken voor fysio maar denk persoonlijk niet dat het voor veel keer is.
Dit gaf ook de fysio al aan in Gent.
Ze zijn echt allemaal zeer tevreden over zijn herstel.

Wel is het zo dat zodra Roy weer een epileptischeaanval krijgt we niet alleen hier naar toe moeten bellen voor een arts, maar ook Gent gaan verwittigen dat willen ze graag.
pi_91162923
Mila, gefeliciteerd! *O*

Bar, wat fijn dat de eerste nacht thuis helemaal goed ging, en lekker lang geslapen! Heerlijk, genietze <3

Haha die foto van Lente _O- Ik ga maar even niet vingerverven met Willow denk ik :o

Mijn kind is ontzéttend vrolijk vandaag. Alleen de fout gemaakt om het vanmorgen op een verjaardag over haar slaapgewoonte te hebben ("we gaan naar huis, want Willow slaapt van 1 tot 3 blablabla). En nu is ze nog steeds wakker :o
Nou ja, zo lang ze blij rondhuppelt (MIAAAUUW! POE! NIJNAAAA!) is het prima. Beetje jammer dat ik aan m'n scriptie zou werken en dat dat dus niet gaat, maar och, een blij kletsend kind is veel leuker :+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:10:40 #179
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91163027
iemand trouwens die hier de babyfoon van avent heeft?
En daar ook mee afziet qua batterijen?

Die van ons heeft al andere oplaadbare batterijen gekregen en daarna werkte het weer als een zonnetje, maar nu we hem na 2 weken weer aanzetten doet hij nu helemaal niks meer.
overweeg sterk om alsnog een andere aan te gaan schaffen.
pi_91164600
Oh Bar wat héérlijk om zulke goede berichten over Roy te lezen!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:59:24 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91165080
Vanaf hoe jong/oud gaan kindjes eigenlijk van hun middagslaapje af? Anna was volgens mij 2,5.
Maar Morris slaapt nog maar max 1,5 uur op de dag en is 's avonds echt met geen hamer neer te krijgen voor een uur of negen. Zou het? Nee toch hoop ik?
pi_91165506
Geen idee Memmel, volgens mij verschilt dat heel erg per kind. Isabeau slaapt nu zelfs nog vaak 2x 2 uur op een dag. Terwijl veel leeftijdsgenootjes maar 1x een kort slaapje hebben.

Niet echt een nuttig antwoord hè? :D Sorry.
pi_91165550
Bar wat fijn dat het zo goed gaat met Roy *O*

Ssserpente ik vind je een bikkel :D Vingerverven _O_ Die foto van Lente is geweldig!

Willow, haha slimmerd O+

Niels slaapt ook nog vaak 2 x 2 uur en die is veel jonger dus aan dit antwoord heb je ook niets :P

Ik heb vannacht ook doorgeslapen *O* maar ik voel nog steeds wel wat brak door gisternacht.
pi_91166193
Bar wat een fijn nieuws!

Leuk Innepin, dat soort dingen hebben wij ook altijd!

@Memmel, Finn slaapt 1x ongeveer 1,5 uur, maar hij is dan zo tegen half 8 ook echt strontvervelend en toe aan zijn bed! Kan je hem niet misschien 's middags iets eerder op bed leggen?

Finn liep gister om 19.00uur naar mijn vriend toe, gaf hem een kus en zei hafjou (ik hou van jou) en toen moest ik mee naar boven, hij was moe O+ Was trouwens de eerste keer dat hij dat uit zichzelf zei!
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 16:28:23 #185
5428 crew  miss_sly
pi_91166430
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

Finn liep gister om 19.00uur naar mijn vriend toe, gaf hem een kus en zei hafjou (ik hou van jou) en toen moest ik mee naar boven, hij was moe O+ Was trouwens de eerste keer dat hij dat uit zichzelf zei!
O+ O+ Zoo lief!

Senna en ik zingen 'hik spik spauw, ik hou van jou'. En de laatste dagen begint ze vaak zomaar ineens 'pikkepauw' te roepen en dan moet ik 'ik hou van jou' terug zeggen O+
pi_91166444
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef Memmel het volgende:
Vanaf hoe jong/oud gaan kindjes eigenlijk van hun middagslaapje af? Anna was volgens mij 2,5.
Maar Morris slaapt nog maar max 1,5 uur op de dag en is 's avonds echt met geen hamer neer te krijgen voor een uur of negen. Zou het? Nee toch hoop ik?
Tess slaapt zo'n 2 a 3 uur overdag en ligt 's avonds rond een uurjte of 19.30. Ze is 's ochtends wel om 6.30 wakker.
Amber was 3,5 toen ze niet meer wilde slapen 's middags.

Wat lief van Finn, FTA!

Tess gaat steeds op de overloop staan en wil dan een kisjekisje ( :* )door het traphekje :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91166812
quote:
Zie mijn post 3 stuks boven jou... ik vrees hetzelfde, dat ze nu al niet meer wil slapen overdag :X
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 16:37:57 #188
5428 crew  miss_sly
pi_91166880
quote:
Senna slaapt nog altijd 1 keer en soms 2 keer, Het varieert echt, lan gof kort, 1 of 2 keer, maar net hoe ze is.
Ik vrees dat het echt per kind heel erg verschilt. Willow is altijd van het weinig slapen geweest, toch, innepin?
pi_91166914
Rienk was vanochtend om 5:30 wakker en lag er om 7:00 weer in. Geslapen tot 10:30 en lag er om 12:30 weer in tot 15:45.

Maar morgen kan het weer heel anders zijn :')

Ritme, wat is dat? :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91168197
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Senna slaapt nog altijd 1 keer en soms 2 keer, Het varieert echt, lan gof kort, 1 of 2 keer, maar net hoe ze is.
Ik vrees dat het echt per kind heel erg verschilt. Willow is altijd van het weinig slapen geweest, toch, innepin?
:Y ;(

Willow was vanmorgen om 6 uur wakker. Even geknuffeld, flesje gegeven en weer in bed gelegd en toen sliep ze tot kwart over 8 (wat een redelijk normale tijd is voor haar). Ik denk dat ze vindt dat ze haar slaapje al gedaan heeft vandaag :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:37:39 #191
57497 happyme28
I'm so happy
pi_91175207
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:10 schreef _Bar_ het volgende:
iemand trouwens die hier de babyfoon van avent heeft?
En daar ook mee afziet qua batterijen?
Jep... één grooooote ergenis qua batterijen. Spijt dat we m gekocht hebben, staat bijna continue op de oplader en is altijd leeg als het niet uitkomt. Anyway... geen aanrader dat ding.
pi_91175313
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:37 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Jep... één grooooote ergenis qua batterijen. Spijt dat we m gekocht hebben, staat bijna continue op de oplader en is altijd leeg als het niet uitkomt. Anyway... geen aanrader dat ding.
net zoals de Philips dus..

Tess heeft weer een nieuw woord geleerd vandaag: boejejij (boerderij :o)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:50:19 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91175889
Wij hebben een Alecto. Ik laat het ding de hele dag op de oplader staan (aan) en 's avonds neem ik hem mee naar boven (zonder oplader). Ding houdt het makkelijk de hele nacht dan uit.
Wel een aanrader dus!

En die filmpjes! Wat leuk! O+
En jullie verhalen van kletsende kindertjes... Dan kan ik me er zo op verheugen dat die van ons ook een keer zo gaat kletsen
pi_91175951
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:37 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Same here. En hij gaat brommen als je 'm aan en bijna leeg in de oplader zet. Welterusten. :(
pi_91175962
die Philips van ons staat ook de hele dag op de oplader maar zonder oplader istie binnen een half uur leeg :')
het ding is gewoon oud :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91176078
Dan hebben wij mazzel zo te horen. Onze Philips avant doet het zeker 1 week soms wel 2 zonder opladen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:55:31 #197
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91176175
Zo, eerst mijn eigen gedoetje posten, dan ga ik bijlezen :) Maar ik zag al wel goede berichten van Bar. Yay! En links gaat ook weer beter, top!

Ik heb eindelijk Thomas' 'tjoppetje'-gebrabbel vast weten te leggen. Straks zal ik uploaden!
Vanavond heb ik zó zitten genieten. Ik was spruitjes aan het schoonmaken en Thomas wou op schoot. Toen hebben we het gezellig samen zitten doen: hij nam telkens een spruitje uit de zak en legde die op mijn snijplankje. Ik maakte het spruitje schoon en deed deze in de pan, en Thomas deed de schillen in het schillenbakje. Zo hebben we samen een hele kilo zitten wegwerken. Het was zo gezellig samen, hij heeft er een hele tijd de aandacht bij gehouden en was duidelijk trots dat hij mocht helpen. *flieft*
pi_91176259
oeh wat een heerlijk kneutermoment Ca.ra! Tess heeft daar echt het geduld niet voor helaas.

Sproetje, onze Philips is zo'n 5 jr oud :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:12:57 #199
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91177100
Ik vergat toenstraks Mila helemaal te feliciteren!! :@ Proficiat Mila en Raissa!

Bar, hier ook. T ding ruist ook als een dolle, erg vervelend snachts (joep ligt een verdieping lager, dus staat ie dan ook aan).

Innepin, is ze nog wel gaan slapen? Of heeft ze het helemaal zonder gedaan?

Ca.ra, wat goed van Thomas!

Joep slaapt ergens tussen 12 en 13 uur en soms is dat 1,5 uur en soms ineens weer 3 uur. (hoelanger hij overdag slaapt, hoe vroeger hij de volgende ochtend wakker is). Joep is soms weleens om 06.30 wakker, dat vind ik echt te vroeg en dan laat ik hem altijd even kletsen, meestal snurkt ie binnen een kwartier weer verder. Dan is ergens tussen 07.30 en 08.30 echt wel klaar met slapen.
pi_91177108
Hier ook Alecto, en zeer tevreden.

ik ben benieuwd naar het tjoppetje van Thomas! Bring it on!

Memmel, ik ken kindjes van anderhalf die niet meer slapen. En kindjes die vlak voor ze 4 worden nog middagslaapjes doen. Lastig he. Gewoon eens proberen denk ik.
En het is misschien lastig, omdat je dan niet even je handen vrij hebt, maar aan de andere kant geeft het je ook weer een stuk vrijheid. Je kunt weer voor de in middag afspraken maken, en je hoeft niet steeds te wachten met iets doen tot Morris wakker is.
Of om en om, ene dag slapen, en andere dag niet?

Die "ik hou van jou" verhalen, lief zeg!
Wij zeggen dat hier eigenlijk nooit zo, wel "ik vind je lief" zelfde strekking natuurlijk.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:18:00 #201
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91177361
Tjoppetje-film!
Het staat er nog steeds niet heel duidelijk op maar dit keer was hij in ieder geval dusdanig bezig met zijn tjoppetje dat hij niet in de gaten had dat ik aan het filmen was.

pi_91177537
haha ik zit hier het filmpje van Thomas te kijken, zegt mijn vriend vanuit de keuken:
wat is Lars allemaal aan het doen dan? Laat hem gaan slapen!"

Lekker kletsertje wordt het al Ca.Ra!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:20:55 #203
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91177543
Leuk Ca.ra :) Een echte kletskous is het al!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:22:36 #204
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91177636
Hahaa Karin :D

Wat een heerlijk kind is Thomas <3 om weg bij te smelten.......
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:24:03 #205
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_91177712
ik doe ook effe een filmpje :P
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_91177780
Mila en Elodie, gefeliciteerd met jullie tweede verjaardag! Hopelijk hadden jullie een fijne dag! *O*

Wat gezellig, Thomas die spruitjes schoonmaakt. O+

Die foto van Lente! :o
Ko kreeg maar 3 kleurtjes, waarvan ik er maar 1 open had gemaakt. En omdat we zeil hebben was ik daar ook niet zo bang van. Zo'n rol papier van de Ikea, groot stuk eraf en gaan! O+

Bar, wat heerlijk dat alles zo goed gaat! O+

Karin, wij zeggen hier ook nooit Ik hou van jou. Wel inderdaad andere koosnaampjes of lieve dingen.

We zijn vandaag op het CB geweest voor de 18 maanden afspraak, met 19 maanden weliswaar maar goed. Alles was helemaal in orde.
Het was extra leuk omdat mijn vader 5 dagen in NL is en onverwacht op de stoep stond, die is dus meegegaan. O+
Volgens de CB-curve zit Ko net onder de middenlijn, hij is dus wat kleiner dan de gemiddelde jongen: 11420 gram en 82,5 cm.
Maar op de bv-curve zit hij zelfs iets bovengemiddeld. :?
Dus in vergelijking met fleskindjes is hij klein en in vergelijking met bv kindjes is hij groot. :?

Tijdens het meten ging hij op de tafel liggen met zijn handjes onder zijn hoofd, alsof hij lag te zonnen ofzo. Ze moest erg hard om hem lachen. :D

Nu ga ik even filmpjes kijken!
pi_91177931
_O- Oh, die is geweldig, Rocka! Ik moest zo hard lachen! O+

Thomas, wat een lieverdje ben jij, zo lekker kletsen met je konijn. O+ En wat een schetig overhempje heb je aan.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:34:32 #208
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91178256
tjoppetje-thomas O+

Loek :D
En vooral ook dat je dan zo uit beeld valt met dat touwtje nog in je handen en dan 'klik' het licht weer uit :D

Wat leuk Ko dat opa meeging!
pi_91178276
hahaha Lampeloekie, wat een grapjas....aan/uit aan/uit

En Ko dus weer helemaal goed gekeurd, en lekker relaxt doen op het CB, leuk man!
Moest hij nog testjes doen?
(dan ben ik ook weer voorbereid haha)
pi_91178599
Alleen een torentje bouwen met echt kleine blokjes vond ik. Maar dat ging natuurlijk goed! :Y)

Oja en ze vond dat hij goed liep en op onderzoek ging.
Ko heeft namelijk al een tijdje door dat het het slimst is om achteruit een bank of traptree af te schuiven. Hij doet dat ook vanaf ons bed, alleen is dat bijna een meter hoog. :X
En dus vanaf de meettafel bij het CB. :P

Het leukst vind ik het dat hij al heel lang onze badkamer vooruit uit kwam kruipen, de vloer is daar namelijk ong 20 cm hoger.
Maar sinds hij dat achteruit kruipen doorheeft, gaat hij ook zo de badkamer uit.
Hij draait zich alleen veel te vroeg om, waardoor hij de deuropening niet kan vinden.
Hoor je allerlei geschuifel en gebots, komt hij eindelijk met een rooie kop de badkamer uitschuifelen. _O-
pi_91178823
quote:
Ik denk dat dat heel erg verschilt. Kyllian was 3 toen hij echt niet meer 's middags wilde slapen, maar ik kreeg het nog wel een poosje voor elkaar dat we samen op bed tv gingen kijken en hij dus na een paar minuten in slaap viel ;) (ik was hoogzwanger en had soms de rust wel nodig :P).
Ik denk dat 3 ongeveer wel de gemiddelde leeftijd is? Morris lijkt me nog wel erg jong, maar misschien heeft hij het niet nodig.
pi_91178901
Goed, ik geloof dat Tess niet meer dan 2 uurtjes mag slapen overdag. Mevrouw ligt al ruim een uur te lummelen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91179031
Wat een leuke filmpjes van Thomas en het lampeboefje! :D

En Lente in de verf O+

Ko, wat leuk dat opa in NL is en gezelig met je mee kon gaan naar het CB!
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 20:53:53 #214
5428 crew  miss_sly
pi_91179287
De verf foto van Lente O+ dat snoetje!

Thomas, wat een schatje zeg, met dat konijn en dan zo lekker babbelen O+

Rocka, dat filmpje is echt geniaal! Als je iets zou verzinnen, zou je er niet opkomen. Fantastisch :D O+

Ko goedgekeurd, fijn! Leuk dat de cb-arts onder de indruk was, maar hoe kan het ook anders O+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:05:10 #215
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91180026
Owwww die filmpjes van Niels en Willow. Foto's zijn leuk, maar met geluid en beweging erbij is het nog zoveel leuker.

Kersjes geen pindasaus, the horror! Maar serieus, ik kan het me goed voorstellen want pinda-allergie kan echt heel erg zijn.

Snottertrix :* Had je nog gebeld?

Fijn dat het met Roy goed gaat! Wat is het dan snel gegaan ineens he. Zo snel ziek, en ook zo snel weer (een stuk) beter.

Wat zijn alle kletspraatjes leuk! Hafjou en pikkepauw, kisjekisje, boejejij...

Wij hebben dezelfde Alecto als Asy (en waarschijnlijk ook Karin), en hier gaat het ongeveer het zelfde: 's avonds zonder oplader mee naar boven, trekt het tot de volgende ochtend en zo nodig ook nog met uitslapen. (want ja, mijn kind kan uitslapen!)

Loek, wat leuk om jou ook eens te zien. Zo'n touwtje van een lamp is ook wel erg leuk he. Thomas wil ook altijd de lamp uitdoen in de badkamer na het tandenpoetsen. Dan trek ik stiekem van onderen mee, anders lukt het niet :P
Ik zal hem maar eens op cursus sturen bij jou.

Psst Oeke, het is zijn pyjamajasje. We waren halverwege met omkleden. Maar wel een hele leuke opa-pyjama :Y
Ko, gewoon de tafel afkruipen, daredevil. En dat achteruitschuifelen, ik zie het helemaal voor me. Haha!
pi_91180201
Oooh die filmpjes! Thomas is zo'n mooi, lief mannetje. Zie hem nou lekker keutelen met zij konijn! En Joekeloekes die het licht uit en aan doet. Zo mooi!

Isabeau had vanmiddag op het kdv niet geslapen. Ze had 5 minuten na het naar bed brengen een poepluier gekregen en dan is het altijd echt einde oefening. Jammer dan. Gelukkig was ze nog best vrolijk vanavond en heeft ze goed gegeten. Nu ligt ze lekker te slapen. Ben benieuwd hoe vannacht gaat.

Vicky, knap van Tess! Isabeau zegt Boejij, die laat voor het gemak nog een lettergreepje achterwege. Net als bij schilderij (schi-jij)
pi_91180202
Die filmpjes O+ wat een praatjes :D

Ko goedgekeurd woehoe! *O* fijn! gek dat er zo'n verschil is tussen die curves?

Wij moeten morgenochtend bij de kinderarts zijn, ben benieuwd wat die te zeggen heeft en wat er gaat gebeuren enzo.
T is een beetje gedoe met de auto dus we zijn al vanaf 's morgens vroeg onderweg, ik denk dat ik maar bij Hema ga ontbijten met haar :Y) eens kijken of ze dat wat vindt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91180285
Die curves wijken toch vaker behoorlijk af. Maar kan me voorstellen dat je daarvan opkijkt Oeke, wel fijn dat hij weer goedgekeurd is.

Huup, succes morgen. Ik ben erg benieuwd!
pi_91180400
Oeh ja, Huup succes morgen! Hopelijk is er snel een oplossing voor Amélie
En samen ontbijten in een restaurant is natuurlijk altijd O+
pi_91180943
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:08 schreef Sorbootje het volgende:
Die curves wijken toch vaker behoorlijk af. Maar kan me voorstellen dat je daarvan opkijkt Oeke, wel fijn dat hij weer goedgekeurd is.
Dat is waar, ik had alleen niet verwacht dat ze bij 19 maanden nog zo veel zouden verschillen.

Spannend Huup, ik hoop dat het jullie wat duidelijkheid zal brengen. Het zou toch fijn zijn als Amelie er niet meer zo'n pijn en last van heeft.

Ik heb ook een filmpje! Sorry hoor, beetje overkill, maar ik vond hem zo leuk:

Gek doen voor het slapen gaan. O+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:19:44 #221
95408 Incantrix
pi_91181018
Hullo :) Even kort hoor, ik ben kapot dus ik ga zo lekker mijn bedje in :) Ik heb inderdaad nog gebeld en Stef was hardstikke vrolijk, hij had al heel ondeugend gedaan (een kastje opengemaakt en allerlei spulletjes eruit gehaald) en ja, ik was wel weer blij enzo. Thnx all, ik voelde me vanmorgen gewoon even naar vooral toen ik daarna op mijn werk een fout die ik niet gemaakt had in mijn schoenen geschoven kreeg, toen vroeg ik me echt even af waarom ik in 's-hemelsnaam toch altijd roep dat ik denk dat ik er een leukere mama van word als ik blijf werken :') Karin, ik heb dat wel eens geprobeerd, maar zodra ik Stef op de grond zet klampt hij zich vast aan mijn benen en als ik hem dan laat staan/niet oppak gaat hij sowieso al brullen, met de juiste leidster lukt het me meestal wel aardig om weg te komen zonder hysterische tafrelen.. Ik weet ook niet waarom hij deze leidster juist zo eng vind, ze is heel lief voor hem, maarja :{ Een bekende van ons die in een winkel werkt waar we vaak komen is ook zo'n instant set-off voor Stef, als hij haar ziet kun je aftellen van 3 tot 1 en dan zet hij het op een brullen :? Nouja, het is vaag..

Oeke, wazig hoeveel die curves afwijken zeg! Maar och, volgens mij gaat het hardstikke goed joh :*

Sorbo, ik las dat jullie ook weer aan het controlled crying zaten.. Ik weet helemáál niet of je er iets aan hebt hoor, maar bij Stef wil het soms nog wel eens helpen om over de praat-functie van de babyfoon (gesteld dat je die hebt) even tegen hem te praten. Vanavond lag hij ook weer dramatisch te doen (controlled crying is het écht niet voor Stef, hij wordt er alleen maar hysterischer van wanneer je eenmaal weer weggaat) en met één keer 'Ga nu maar lekker slapen, Stef' via de babyfoon was hij gewoon stil en hebben we hem niet meer gehoord :o Soms wordt hij midden in de nacht wakker en krijgen we hem zo ook weer in slaap. Wonderlijk, maar het werkt wel :)

Bar, wat geweldig dat de linkerkant zo enorm goed gaat zeg! *O* Woohoo!

Bummer, maar ik heb dus.. Juist, nog steeds geen geluid, dus filmpjes kijken werkt niet echt. Bwuh -O-

Huupz0r, ik hoop dat het morgen.. Eh.. Nouja, dat jullie er iets aan gaan hebben enzo! :*

Owja, en Stef is de laatste dagen echt zó leuk en lief en geweldig.. Maar stiekum ook wel high maintenance zo hier en daar :{ Vanavond dacht ik bij mezelf 'even proberen te voelen' en ja hoor.. Naast die kies die een soort van door het tandvlees heenperforeert met twee of drie puntjes komt er volgens mij ook een hoektandje, een kies boven en twéé kiezen aan de andere kant door :o Dikke bulten overal joh! Het kind houd obviously niet van half werk :Y)
[/ego]
3!
pi_91181078
Grappig dat de ene dreumes al haast niet meer slaapt overdag, en de andere juist wel.

Thijs doet een middagdut van ongeveer 3 uur (12-3 ongeveer) en gaat om 19:00 naar bed. Hij is 's ochtends tussen 8 en 9 wakker (op vrije dagen wil hij nog wel eens tot 10 uur of later slapen)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:23:08 #223
95408 Incantrix
pi_91181270
Oh, Stef is ook geen slaper hoor, op dit moment zweeft hij ergens tussen de 1 en de 2 tukjes per dag en slaapt hij sóms twee uur verspreid over één of twee tukjes, soms ook maar 1 dutje van een uur, maar hij heeft ook wel eens dagen dat hij met 1 tukje van een kleine 3 kwartier wegkomt. Maar dan ligt hij meestal wel om 18.30 in bed hoor (anders rond de 19.00 uur). Wakker is hij in de regel tussen 5 en 6, héél soms verrast hij met half 7 a 7 uur..
3!
pi_91181436
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:19 schreef Incantrix het volgende:
Sorbo, ik las dat jullie ook weer aan het controlled crying zaten.. Ik weet helemáál niet of je er iets aan hebt hoor, maar bij Stef wil het soms nog wel eens helpen om over de praat-functie van de babyfoon (gesteld dat je die hebt) even tegen hem te praten. Vanavond lag hij ook weer dramatisch te doen (controlled crying is het écht niet voor Stef, hij wordt er alleen maar hysterischer van wanneer je eenmaal weer weggaat) en met één keer 'Ga nu maar lekker slapen, Stef' via de babyfoon was hij gewoon stil en hebben we hem niet meer gehoord :o Soms wordt hij midden in de nacht wakker en krijgen we hem zo ook weer in slaap. Wonderlijk, maar het werkt wel :)
Controlled crying werkt bij Isabeau juist heel goed. Ik vind het zelf heel vervelend om te doen, maar tot nu toe is dat gewoon dé oplossing gebleken. Misschien moeten we het vannacht weer toepassen, ik hoop het niet. Door de babyfoonpraten werkt bij haar juist averechts. Daar snapt ze helemaal niks van. Isabeau gaat overigens ook even zes standjes harder gillen als je wegloopt, maar daarna valt het kwartje dat dat niks uithaalt en gaat ze slapen. Maar zo zie je maar dat ieder kind verschillend is.

Gek is dat hè, hoe sommige mensen iets hebben waardoor je kind ze gewoon echt niet mag. Misschien is het haar stem of iets anders, je komt er waarschijnlijk nooit achter. Ik heb wel altijd het gevoel dat ik dat soort dingen moet respecteren. Dus niet afdwingen dat Isabeau toch een kusje moet geven of zich moet laten optillen door zo'n persoon, hoe lullig misschien ook...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:25:45 #225
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91181448
Huup, even snel een veel succes morgen op het ZH (en laat het Hemaontbijtje smaken :D)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 21:31:19 #226
5428 crew  miss_sly
pi_91181798
huup, morgen dus. Ik hoop dat het een goed consult wordt waar jullie iets mee kunnen. Succes vast!

trix, dat van door de babyfoon praten doen vrienden van ons ook en dat werkte bij hun ook inderdaad. Hier nooit geprobeerd, eigenlijk, dus geen idee of ze dat goed zou vinden.

Leuk oeke, wat kan Ko ook heerlijk aanstekelijk en blij schateren en giebelen O+ O+

Dat iemand niet mogen hebben we met Senna ook meegemaakt op het kdv. Er was een vrouw die niet op een groep staat, maar die iedere dag kookt en wel verder overal invalt enzo op alle groepen. Tot voor kort moest ze niets van haar hebben, begon meteen te huilen. Die vrouw liet Senna wel in haar waarde en probeerde ook niet haar aandacht of handje of wat dan ook te krijgen. En laatst vertelde schaap dat toen hij Senna wegging en ze die vrouw zagen, ze haar helemaal blij tegemoet rende en ging knuffelen :D
pi_91181858
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Gek is dat hè, hoe sommige mensen iets hebben waardoor je kind ze gewoon echt niet mag. Misschien is het haar stem of iets anders, je komt er waarschijnlijk nooit achter. Ik heb wel altijd het gevoel dat ik dat soort dingen moet respecteren. Dus niet afdwingen dat Isabeau toch een kusje moet geven of zich moet laten optillen door zo'n persoon, hoe lullig misschien ook...
Ik heb dat altijd gezien en afgehandeld als het allereerste NEE leren zeggen en wel zo dat er ook wat op uit gedaan werd. Je, dus ook die kleintjes, hebt die antenne niet voor niets.
Nee is nee en moet dat ook blijven als het om intimiteiten gaat.
Natuurlijk is er wel eens een tante en ook een oma boos om geworden, maar na enige rustige uitleg was er wel begrip, of ze deden alsof. Ook goed.

Eigenlijk heb ik hier niets te zoeken, maar jullie zijn zulke verdomd leuke en lieve moeders.
pi_91181881
Succes in het zh morgen Huup!! Delft of Voorburg??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:34:28 #229
95408 Incantrix
pi_91181986
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Controlled crying werkt bij Isabeau juist heel goed. Ik vind het zelf heel vervelend om te doen, maar tot nu toe is dat gewoon dé oplossing gebleken. Misschien moeten we het vannacht weer toepassen, ik hoop het niet. Door de babyfoonpraten werkt bij haar juist averechts. Daar snapt ze helemaal niks van. Isabeau gaat overigens ook even zes standjes harder gillen als je wegloopt, maar daarna valt het kwartje dat dat niks uithaalt en gaat ze slapen. Maar zo zie je maar dat ieder kind verschillend is.

Nou, bizar, haha, Isabeau en Stef hebben ongeveer hetzelfde probleem, maar een tegenovergestelde handleiding, zo ongeveer ;) Met controlled crying duurt het rustig een uur om hem stil te krijgen op slechte dagen, terwijl hij nu met 'laten huilen' nooit langer als (in hele extreme gevallen) 10 minuten tot een kwartier huilt en dan slaapt hij. We hebben echt gemerkt dat hij zichzelf in slaap huilt, en soms huilt hij ook gewoon terwijl hij écht al keihard ligt te slapen. Heel raar, maar het zal wel. Dat praten helpt bij hem overigens ook niet altijd hoor, maar de afgelopen weken heeft het ons verbaasd hoe vaak hij er wel niet stil van wordt.. Alsof hij, als je zijn kamer inkomt, automatisch vind dat je hem ook moet pakken, terwijl hij er dus troost uithaalt wanneer hij alleen je stem kan horen.

En ja, dat is ook zoiets.. Het geeft ook niet, van mij mag hij.. Binnenkort hebben we een gesprekje met een leidster over hoe het met hem gaat enzo, en ik zat er eigenlijk over te denken om het eens met haar te bespreken. Ik onderschrijf namelijk wat jij ook zegt over respecteren hoe je kind zich voelt bij iemand, maar als ik dus met Stef binnenkom is zij heel vaak degene die opspringt en zegt 'geef hem maar' en dan durf ik eigenlijk niet te zeggen dat ik dat niet wil ofzo, dat vind ik dan raar en dan ga ik twijfelen aan mijn constatering dat hij háár eng vind en dat het niet aan de situatie ligt, zeg maar..
3!
pi_91182181
thnx all :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:32 schreef Vicky het volgende:
Succes in het zh morgen Huup!! Delft of Voorburg??
Naaldwijk ;)
De kinderarts van het RDG houdt eens per week spreekuur op het behandelcentrum daar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91182263
Huup, veel succes morgen! Spannend wel.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:38:50 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91182265
Wat leuk, al die filmpjes! O+
Loek is super en Ko is echt zo aanstekelijk!
pi_91182271
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:37 schreef huuphuup het volgende:
thnx all :*

[..]

Naaldwijk ;)
De kinderarts van het RDG houdt eens per week spreekuur op het behandelcentrum daar.
oh ja dat kan ook nog :D Ik moet zelf om 10.00 in VB zijn :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91182653
Oeke, dat lachje van Ko <3
pi_91183110
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
trix, dat van door de babyfoon praten doen vrienden van ons ook en dat werkte bij hun ook inderdaad. Hier nooit geprobeerd, eigenlijk, dus geen idee of ze dat goed zou vinden.
Door de babyfoon heb ik nooit geprobeerd maar iets soortgelijks werkt bij mijn neefje (19 mnd) ook goed :Y
Ik slaap nog wel eens bij hem op de kamer als ik de volgende dag op moet passen en dan wordt hij soms wakker en begint te kletsen 's nachts. Dan mompel ik slaapdronken in het donker 'ah joh, ga toch lekker slapen!' en dan hoor je een boel geschuif, gaat hij er echt voor liggen en is weer stil O+

Huup: succes morgen! :)

zou iemand me kunnen uitleggen hoe je dat icoontje naast je post weg kunt halen? oh ik zie het al, dit icoontje is het 'normale icoontje'. Dat me dat nooit eerder is opgevallen.. 8)7

[ Bericht 5% gewijzigd door Lot_1 op 11-01-2011 22:07:51 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_91184234
Wat een geweldige filmpjes allemaal :D

Huup, heel veel succes morgen!
pi_91185397
Wow, zijn er babyfoons die het een week volhouden zonder op te laden? :o Die van ons een uurtje, maximaal! :o

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef seilram het volgende:
Innepin, is ze nog wel gaan slapen? Of heeft ze het helemaal zonder gedaan?
Ze is niet gaan slapen. Vanavond paste mijn stiefdochter op, ik ging sporten. Die heeft haar om half 8 in bed gedaan, maar toen ik om tien uur thuiskwam zat ze weer op de bank, was ze wakker geworden :') Niet haar beste dag geloof ik.
pi_91185885
Oh verrek er was nog een pagina :@

Filmpjes! <3 Leuke jongetjes! <3
Tjoppetje!
Hihi die Rocker, lampjes zijn ook zo spannend!
Ohh die lach van Ko, heerlijk! :D O+

Succes morgen huup! Dat jullie er maar iets aan mogen hebben, waardoor de situatie verbetert. Zo lang aanmodderen is niks :{
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 08:22:41 #239
5428 crew  miss_sly
pi_91198973
Senna is ziek. Nu zit ze met papa op de bank teletubbies beer en leeuw te kijken en dan lijkt het weer heel wat, maar ze heeft 38,6 en is heel zielig. Plukte vannacht om half 4 een klein kacheltje uit haar bedje. Toen heeft ze bij ons toch nog wel geslapen, maar kdv zit er niet in vandaag. NIet alleen mag ze neit met koorts, maar ze is een beetje instabiel nu, dus dat is ook neit fijn om dan weg te moeten. Gelukkig kan schaap thuisblijven vandaaag.
pi_91199076
Arme Senna, beterschap meisje. :* Fijn dat je bij papa kan blijven.

Huup, succes vandaag!

Heeft Willow nog lekker geslapen vannacht?

Ko gaat zo naar het kdv en dan gaan wij kijken bij de creche die met ouderparticipatie werkt. Ik ben benieuwd!
pi_91199194
Goedemorgen!

Miss, wat sneu voor Senna. Wel fijn dat ze lekker met Schaap thuis kan blijven vandaag.

Innepin, hoe ging het vannacht?

Trix, inderdaad apart hoe de gebruiksaanwijzing verschilt! Vannacht hebben we de methode weer even nodig gehad. Isabeau was om 4 uur wakker en had wel zin om naar beneden te gaan :'). Wij niet. Dus getroost, slokje water en toen toch maar teruggelegd. Luid protest, vijf minuten later even ingestopt, toen even alle registers open en na een paar minuten was het ineens stil. Zo gaat het altijd bij haar. Ineens van het ene op het andere moment gaat er een soort lampje aan bij haar 'dit gaat niet werken, laat ik maar gaan pitten' en weg is ze. Ik moest haar vanmorgen zelfs wakker maken! :D
pi_91199200
Oh Oeke, ik ben héél benieuwd naar jullie bevindingen!
pi_91199377
't Was vanmorgen zo gezellig met mijn meisje. Ik moest haar dus wakker maken. Ze wilde meteen op haar hobbelpaard toen ik haar aangekleed had. Dan hobbelt ze zo wild dat dat paard de hele kamer doorkruist. Toen hebben we samen de poezen eten gegeven. 'Poes! Aaien!' riep ze steeds. Toen een lekkere papfles. Ze had de fles al gezien, toen begon ze te roepen: 'Fles, fles! Mijn mijn!' (ik moest even aan de meeuwen bij finding nemo denken :D Dat 'mijn' is nieuw. Ik vond het grappig.

Onderweg naar het kdv werd elke auto 'Aut' genoemd en nageroepen met TOETOETOOEEEET!

Kortom, 't was weer genieten. Lekker ding. O+
pi_91199451
Och arme Senna.. Beterschap :*

Sorbo dat klinkt als een héérlijke ochtend O+

Oeke ik ben benieuwd hoe die creche jullie gaat lijken :)

Hier ook een fijne ochtend, Timo is een echte knuffelkont, vooral 's ochtends na het drinken.. O+
pi_91199580
Dit wordt een heeeeele lange dag...... Thijs huilt om àlles!

Omdat zijn fles leeg is.
Omdat zijn wishbonebike een te grote draaicirkel heeft
Omdat ik zijn triptrap in de keuken zet nadat hij er 4 keer opgeklommen is
Omdat de poes ervandoor gaat
Omdat er een pluisje op zijn trui zit
Omdat huilen vandaag gewoon helemaal hip is, ben ik bang....
pi_91199636
Oei, succes Laura! Dat hadden wij gisteren.. Hoewel, wel minder erg dan jij beschrijft nog geloof ik..
pi_91199761
Ach ja, en ik moet ook niet vergeten dat hij nog geen week geleden behoorlijk ziek was en nog steeds antibiotica gebruikt. Het komt wel goed.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 09:13:50 #248
5428 crew  miss_sly
pi_91199879
Sorbootje klinkt heerlijk!

McLaura, dat wordt idd lang en zwaar. Soms hebben ze zo'n dag, en vaak idd als ze toch niet helemaal lekke rin hun vel zitten. Senna is zo ook nu.

En ik ben nog thuis...toen ik bij de auto kwam, bleek er weer ingebroken }:| En er viel niets te halen, want na de vorige inbraken hebben we nu een radio-navigatie met frontje tegen diefstal en het frontje ligt hier op het kookeiland.
pi_91200049
Die filmpjes O+

Thijs niet in zn hum :{. Iris had dat gisteren, om alles huilen. Terwijl ik juist het idee had dat ze lichamelijk weer aardig aan het opknappen was (geen koorts meer), maar ze voelde zich blijkbaar nog niet lekker. Vandaag begon beter wat dat betreft :).

Beterschap voor de zieke kindjes.

Miss_sly, wat beroerd zeg... grrr.
pi_91200124
Jeetje Miss, lekker begin vna je ochtend... Beterschap voro Senna en een dikke :* voor jullie alledrie!

Thijs, huillie... Nee grapje, is niet leuk zo'n dag. Sterkte McLaura...! :*

Inderdaad ook beterschap voor alle ziekjes, :*

Sorbootje, wat supervrolijk zo met Isabeau! Geniet er lekker van joh!
pi_91200253
Miss }:| Wat vre-se-lijk irritant! Laten ze eens met hun vingers van het eigendom van andere mensen afblijven }:|

Lau, ik hoop voor je dat hij na zijn slaapje ineens een ander kind is. Dat is hier nog wel eens zo. Sowieso; sterkte! :*
pi_91200348
Je leest dit niet meer, Huup, maar veel succes vandaag bij de kinderarts! Ik hoop dat je je na het gesprek begrepen en opgelucht voelt. :*
pi_91200587
Oh ja en vergeten Huup succes te wensen :@. Bij deze succes :*
pi_91201727
Allereerst Huup heel veel succes, wie weet lees je dit nog onderweg.

Hier is het ook huildag. En het is kwart over tien, ik heb heel weinig geslapen en ben alleen nog maar bezig geweest met troosten, water geven, ors maken, hele vieze luiers verschonen en hele vieze wassen draaien. Conclusie: Driekus is niet beter en geef een kind waarvan je denkt dat het beter is geen spaghetti als avondeten. Ik hoop dat ik het er nog overal uit krijg.
Nog zo'n lastige: ik kan em nu geen vloeibare pcm geven, maar die zetpillen werken hier voor geen meter. Wordt een laaaaaange dag vrees ik.

Ik las nog veel meer zieken en een auto waar alweeeeeer ingebroken is. Shit!
pi_91201778
Succes in het ziekenhuis Huup :* en vooral Amélie natuurlijk, kusje!

Die filmpjes O+ ik vind Thomas zo'n cutie, hij ziet er zo knuffelbaar uit. Loek met het licht is hilarisch :D Niels vond Ko helemaal geweldig, die wilde hij wel 10 keer achter elkaar zien. Niels lacht bijna hetzelfde als Kobus trouwens O+

Beterschap Senna :*

Awh Thijs, hopelijk knap je in de loop van de dag op. Dat is niet leuk als alles huilen is.

Misschien een tip voor mensen die ook niet zo van Teletubbies en Bumba houden, Niels is gek op Sesamstraatliedjes! Vooral de liedjes van Purk en "Nelson is geen schatje".
pi_91201839
Och arme Driekus, beterschap! :* Ai, succes met schoonmaken Mefke. Spaghetti :X

Oh, Niels klimt ook steeds op de Tripp Trapp en begint dan te piepen dat hij er zelf niet meer af kan :')
pi_91202139
Oh Driekus nog zo ziek. Succes Mefke vandaag, ook met de "klusjes". :*

Oh en Huup, Amelie en B. ook succes/sterkte vandaag bij de kinderarts. Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen, al is het maar met een conclusie/diagnose. :*
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:04:52 #258
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91203094
Awww Driekus beterschap ermee, en jij succes vandaag Mefke. Wie weet valt het nog mee vandaag, soms zijn die dreumesen opeens levendiger :*

Huup&Amelie, :* bij de kinderarts.

Oh en Twinkly, hier ook geen TT of Bumba. Alexa is verslaafd aan Dora (gelukkig). Vind ik zelf ook nog enigszins vermakelijk :@
Alexa en Seth zijn lief
pi_91203173
Hier is BUmba echt de grote winnaar van het televisie-aanbod. Dan zit ze echt 5 minuten bijna ademloos te staren en te lachen en zwaaien naar de kindjes tussendoor. Ik vind het prima, dat geeft mij even 5 minuten om iets anders te doen (wasje draaien, vaatwasser uitpakken, brood smeren, dat soort dingen). Heb hem zelfs al in mijn favorieten op mijn laptop staan (lang leve youtube!).
pi_91203470
hier zijn we toe aan aflevering 2 van Biba. En hij staat te dansen in de box. Hij lijkt wat beter dus. En *O* knuffels zijn schoon! De rest kan me niet echt heel erg boeien, al hoop ik dat het dekje van de zitzak ook schoon wordt.
Ook een hit is trouwens brandweerman Sam (ook op rtl en op pebbles tv). Het heeft alleen echt een belachelijk liedje, maar ach.
Ik heb trouwens een heel gek kind, hij vindt ors van Norit lekker. Dat vind ik dus echt om te :r
pi_91203475
Eindelijk vandaag de afspraak dus Huub, fijn! Heel veel succes! Ik hoop echt dat er iets uitkomt waardoor er snel een oplossing komt voor Amelie. (Het klinkt vast heel stom, maar ik denk vaak aan Amelie als ik op de wc zit :@ Vind het echt zo zielig)

Miss, wat een dubbel naar begin van de dag. Bah :( Beterschap voor Senna :*

Sterkte vandaag Mefke. Hopelijk is je ventje snel beter :*

En McLaura ook sterkte vandaag! (Ik moest wel een beetje lachen om het pluisje op de trui voorbeeld. Soms is inderdaad echt helemaal niks goed he?) :*

Ik heb gisteravond het filmpje van Rocker bekeken. Geweldig hoe je hem als het licht op het eind even aan is voorbij ziet vliegen :D

Oeke, schattig is dat als ze veel te vroeg omdraaien om ergens af te klimmen. Xeentje doet dat ook, maar dan vanaf de hocker dus dan hoor je geen geschuifel en gebots ;) Succes bij de creche. Hopelijk is het precies zo fijn als het klinkt!

Xeentje is de laatste tijd helemaal dol op muziek. Zodra er ergens een muziekje klinkt gaat ze 'dansen', zo schattig O+ En alle muziekbeestjes die ze ziet moeten aan en aan blijven. En maar dansen O+
pi_91203537
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:17 schreef Xenia het volgende:
(Het klinkt vast heel stom, maar ik denk vaak aan Amelie als ik op de wc zit :@ Vind het echt zo zielig)
Dat had ik afgelopen weekend ook. Ik was wat geobstipeerd en ik kreeg gewoon een knoop in mijn maag bij de gedachte hoe dat voor Améliefje moet zijn. :'(

Vanmorgen trouwens nog een goede grap van Isabeau; ik moest niezen. Ineens vanaf de loopauto 'hatsj hatsj!'

:D
pi_91203594
Nou, hier nog een toe te voegen aan het lijstje 'niet te gnieten' Rienk ligt er weer in. Werd pas om half 9 wakker nadat we hem vannacht weer pufjes hadden gegeven en gisteravond nog een dikke papfles. Maar om half 11 was hij al weer zo aan het piepen en hangen dat ik hem in bed heb gelegd. Direct stil ;( Hij is duidelijk niet lekker. Maar heeft geen koorts. :?

Ik heb genoten van de filmpjes! Joekoeloekus met het licht, Thomas heerlijk frummel O+ en Ko die schaterlacht, wat heerlijk! Het filmpje van Niels had ik al gezien omdat ie in mn favorieten zit. Wat gaaf dat hij zo goed loopt! Rienk vind het buiten maar eng volgens mij. Die scharrelt naar de auto en klemt zich om de banden heen :')

Rienk begint een soort van praten, hij zegt 'bah' (Maar alles is bah) toettoet (geen idee) 'mmmmmmmammmaa' en begint daar eindelijk 'mmmmmemmmme' van te maken O+ En ik zou zweren dat hij net 'auwa' zei toen ik het over (Mc)Laura had :o

Huup, je leest dit niet meer, maar ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen! :*

En missSly, wat een kut streek om in te breken! Maar goed dat jullie alles leeg halen ^O^

Incantrix, wat naar dat Stef zó onder de bulten zit zeg, getdemme ik hoop echt dat ze allemaal vannacht door poppen zodat jullie even klaar zijn met dat tandenleed ;( Zo sneu. Wel heerlijk dat je zo van hem genieten kan zeg, voor die momenten leef je echt he *; Rienk kwam gister even knuffelen, wist niet wat me overkwam! :o O+ O+
Mijn kleine racekoter die komt knuffelen!

Isabeau, wat ben je toch een heerlijke kletskous. Dat heb je van je moeder, die is ook zo gezellig O+

Ik zet tegenwoordig expres de tv aan op de kinder/baby programma's maar Rienk boeit het gewoon echt niet. :N Tenzij hij iemand zwaaien ziet, dan zwaait meneer de Koning terug :W

En nu. Tijd voor Koffie c_/
pi_91203839
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:21 schreef Vlindur het volgende:
En ik zou zweren dat hij net 'auwa' zei toen ik het over (Mc)Laura had :o
O+ O+ Rinus O+ O+

Thijs is wat minder huilerig, we hebben net Kai (bijna 4) van de peuterzaal gehaald en dat zijn toch wel dikke vrienden samen.
Ik heb gelijk een formulier meegenomen om Thijs op de peuterzaal in te schrijven. Dat mag vanaf 1,5 (inschrijven) en dat is hij vandaag!
pi_91204086
Sorbo ik ben echt zo onder de indruk iedere keer als ik lees hoe veel Isabeau al praat en weet. Laatst ook weer met dat filmpje waar ze alle dieren (zelfs de spin) feilloos weet aan te wijzen. Zo knap! Ze is twee weken jonger dan Xeentje, maar qua praten is ze haar ver vooruit. Om over het lopen maar te zwijgen. Ook zo knap! Xeentje doet enorm haar best om te lopen, maar haar beentjes zijn gewoon echt nog te onstabiel. Ze gaat dan met veel moeite staan (los zonder zich ergens aan op te trekken) en dan doet ze een stapje en dan valt ze meteen weer om. Ze oefent wel heel erg veel momenteel. Wil het liefst de hele dag aan twee handjes voor je uit lopen.

Vlindur, Rienk klemt zich vast aan de banden van de auto? O+ Dat smeekt om een filmpje!
Fijn is dat knuffelen he? Ik ben wat dat betreft verwend, Xeentje is een enoooorme knuffelkont O+
pi_91204112
Oh dan vermaandt Isabeau vandaag ook! 15 maanden, hoe kan dat nou? Ze was gisteren jarig!

Vlindur, dat heeft ze idd van mij, want haar vader is zo stilletjes :') ;)
Hopelijk knapt Rienk wat op van zijn slaapje!

Laura, fijn dat Thijs wat minder pieperig is. Lekker met z'n vriend spelen is ook leuk natuurlijk!
pi_91204251
Xenia, Driekus is ook nog niet zo van het praten hoor. Of nou ja, er komt geluid uit, maar maar weinig herkenbare woorden.
Gisteren hebben we geoefend met de leeuw. Dus ' wat doet de leeuw' en dan doet mijn man dus een brullende leeuw na, compleet met gefronst gezicht. De reactie van Driekus...ook met gefronst gezich en dan heel schattig brullen. Hij doet ons heel erg na op het moment, dat is schattig.
Gisteravond waren we even bij de buren. Hun oudste is een half jaar ouder dan Driekus (en hun jongste dadelijk een half jaar ouder dan onze jongste) en gisteren gingen ze elkaar lepeltjes lucht voeren uit de theebekers. Ook al zo leuk om te zien...
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 11:51:17 #268
5428 crew  miss_sly
pi_91204688
Pfff, hier is ook niets goed. Ik ben al wel 8 keer op en neer gelopen met haar naar haar kamertje. Dan zijn we binnen, zegt ze "bed, slapuh" en dus loop ik met haar naar haar kamertje en als we er dan zijn, begint ze hard te huilen en roept ze 'binnen' met een dramatisch gebaar naar de huiskamer wijzend.
Nu heb ik haar toch maar even in bed gelegd, maar het lijkt nog niet echt alsof ze ook gaat slapen.
Als schaap dadelijk terug is van Carglass ga ik werken, en na deze ochtend is dat toch wel even lekker, denk ik :@
pi_91204886
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Pfff, hier is ook niets goed. Ik ben al wel 8 keer op en neer gelopen met haar naar haar kamertje. Dan zijn we binnen, zegt ze "bed, slapuh" en dus loop ik met haar naar haar kamertje en als we er dan zijn, begint ze hard te huilen en roept ze 'binnen' met een dramatisch gebaar naar de huiskamer wijzend.
Nu heb ik haar toch maar even in bed gelegd, maar het lijkt nog niet echt alsof ze ook gaat slapen.
Als schaap dadelijk terug is van Carglass ga ik werken, en na deze ochtend is dat toch wel even lekker, denk ik :@
Moet je schaap even vragen of ook iemand met z'n hand zwaaide toen hij zijn portemonnee pakte. Dat doen ze volgens de reclame bij carglass :Y

't Lijkt in de lucht te zitten vandaag zeg. Gelukkig stond de wind voor ons kennelijk gunstig, want Isabeau was echt heel vrolijk.
pi_91205009
Och Thijs, gelukkig heb je nu een speelkameraadje, dat verandert de hele boel natuurlijk. ;)
Het zit inderdaad in de lucht, want ik heb de kindjes nog nooit zo hard zien huilen op het kdv vanochtend. ;(

Jemig Miss, het zit jullie niet mee met de auto zeg. :{ Achterlijke dieven.

Xeentje, dansmarieke! O+

Fijn dat het dan wel meteen werkt met Isabeaus slapen, Sorbo. :Y
Ik was gisternacht en vannacht ook tevreden met Ko. Die rechtop zat in zijn bedje, en even de speen geven en zeggen dat hij nog even door moest slapen, had ineens meteen effect.

Ko houdt erg van Het Zandkasteel. En waar hij eerst toto tegen een auto zegt, zegt hij nu ineens heel netjes auto. Misschien omdat Toto een pop uit het zandkasteel is? :P

We waren op de creche/psz en ik vond het geweldig! O+
Wauw, een heel groot speelbos, super met allemaal kleine paadjes en hoekjes en hutten.
Ze beginnen de dag om 9 uur, met vrij spelen om 10.30 een cracker en thee en een verhaaltje, dan altijd naar buiten. Behalve met echte hoosbuien denk ik. Daarna fruit en nog even spelen en naar huis om 12.30.

Alles lijkt erg goed georganiseerd, elke maand is er een vergadering, waarbij ze ook uitgebreid de voortgang van elk kind bespreken.
Verder is er ook 1 zaterdagochtend in de maand klusochtend, waar de tuin en het lokaal onderhanden genomen worden. Iedere ouder moet verplicht een EHBOdag volgen, die elk jaar georganiseerd wordt.
Je kind moet minimaal 3 ochtenden per week komen, tenzij het ziek is natuurlijk.
Waarschijnlijk is er in augustus plaats voor Ko en ik schat de kans groot in dat we dit gaan doen. Ik ben er helemaal blij van, ik zie Ko daar al rondscharrelen, spelen en doen. O+
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:03:17 #271
5428 crew  miss_sly
pi_91205111
Ze is stil!
Haha, het is een leaseauto, dus dat zit gelukkig wel goed.

Senna is gewoon echt niet lekker, koorts en verkouden en algeheel lamlendig, dus ik snap het wel. Alleen na een ochtend met constant een klein meisje tegen me aangeplakt dat telkens iets anders wil en als we dan iets anders doen/kijken/eten/drinken/zeggen/lezen/whatever, wil ze toch weer het voorgaande...of weer iets totaal anders.

Hier trouwens ook een enorme Dora fan. Bumba kent ze niet, en dat wil ik graag zo houden, want ik heb zo'n hekel aan die stomme stem. Boots heeft ook een minder prettige stem, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Teletubbies alleen het introliedje en het filmpje van beer en leeuw, net als van Bob de Bouwer ook het intro leuk is.
pi_91205151
Oeke, wat klinkt dat heerlijk! En ook alsof het echt bij jullie past!
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:04:48 #273
5428 crew  miss_sly
pi_91205171
Klinkt heel goed, oeke :Y En echt bij jullie passend ook! Fijn dat dit er is en dat er al relatief snel plek is!
pi_91205183
Oeke, dat klinkt prima...o, alarm uit de box, ik kom zo weer...
pi_91205191
Oh oeke, ik ben best wel anti kdv, maar dat klinkt toch wel heel lekker zeg! O+

Sorboo, B. is ook erg tof en praatgraag, jullie zijn gewoon ook zo leuk!

Jemig, Senna. Doe es lief tegen je mama. Ga gewoon lekker slapen en straks weer fris en fruitig wakker worden hoor!

Ik vind de lucht er ook maar raar uitzien trouwens. Toen ik om half 9 de luiken opendeed was de lucht roze? En nu ziet hij er wat paarsig uit. Ik vind het maar raar. Geen wonder dat die kienders zo van slag zijn :')
pi_91205237
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:05 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind de lucht er ook maar raar uitzien trouwens. Toen ik om half 9 de luiken opendeed was de lucht roze? En nu ziet hij er wat paarsig uit. Ik vind het maar raar. Geen wonder dat die kienders zo van slag zijn :')
Wat heb jij gerookt?

En dank je <3 insgelijks!
pi_91205289
He, vergeet ik Driekus weer, Sorry mef, maar wat sneu dat hij zo ziek is -O- Beterschap met je kleine man :*
pi_91205313
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:06 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Wat heb jij gerookt?

En dank je <3 insgelijks!
Ik sta al bijna 2 jaar droog. Misschien moet ik maar weer gaan roken. Heb er soms zo'n trek in! :7
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:09:59 #279
5428 crew  miss_sly
pi_91205334
Hier is het gewoon grauw en koud, hoor :D

Mijn ouders hebben hier gisteren weer opgepast. Dat was weer voor het eerst sinds een aantal weken, want door de feestdagen en de vakantie van schaap was oppassen erbij ingeschoten. Ze hadden Senna natuurlijk wel gezien, maar dat is wel anders.

Mijn moeder zei dat ze een paar keer heel erg verbaasd was door Senna. Ten eerste had ze uitgebreid zitten schateren bij een of ander filmpje met een pingiun in een doos. Ze lag helemaal in een deuk, zei mijn moeder :D Toen ze gingen wandelen zag ze hoe Senna alle plassen opzocht om lekker in te stampen, vindt ze echt leuk O+ Ze bleek ook de puzzel die hier ligt moeiteloos te kunnen en zelfs nog grapjes uit te halen met de stukjes (met een ondeugend gezicht 'past niet' zeggen bij de verkeerde plek enzo). Dat laatste wisten wij ook niet dat ze dat kon :o
pi_91205412
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:04 schreef Sorbootje het volgende:
Oeke, wat klinkt dat heerlijk! En ook alsof het echt bij jullie past!
Ik denk het ook! *O*
Alleen al dat extra gedoe, vergaderingen enzo, daar zijn we een beetje huiverig voor, maar aan de andere kant is het ook leuk om zo een band op te bouwen met mensen met kinderen in dezelfde leeftijdsgroep.

Vlindur, het is eigenlijk geen kdv maar meer een psz. Dus vanaf 2 jaar pas.

Senna, arm meiske, gauw weer opknappen hoor. :* Houdt Senna niet van de teletubbies voor Linde, met Poo die zijn toetje overal smeert? Ko vind het heel leuk.
Dora vind ik zelf best saai, en Ko ook, er zit niet veel actie in of heb ik steeds de verkeerde filmpjes te pakken?

Driekus, ook snel weer beter zijn hoor! :*
pi_91205447
Oeke, dat klinkt echt als een fantastische kinderopvang!! O+ Heerlijk die grote buitenspeelplaats waar zoveel te ontdekken valt!

Niels raakt van Bumba compleet gehypnotiseerd, erg handig als ik moet koken :Y) Dora ken ik niet.
pi_91205491
Miss, knap zeg, van Senna!

Vlindur, niet gaan roken hoor, dan zoen ik je niet meer :P
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:14:34 #283
5428 crew  miss_sly
pi_91205513
Nah, teletubbies is niet echt geliefd hier.
Dora is in zoverre saai dat het veel herhaling is, dat klopt. Kennelijk vindt Senna dat geen probleem. Na het bad en voor het slapengaan mag ze een Dora-filmpje kijken en daar gaat ze echt helemaal in op O+ En ze roept ook al 'kaart' mee en ze roept 'wieber' als swieber de vos komt. Juist de herhaling is natuurlijk voor kindjes wel goed, heb ik altijd begrepen.

Beterschap ook voor Driekus :*
pi_91205612
Dora heeft Isabeau nog nooit gezien. Ik weet niet eens waar dat te zien is eigenlijk. Teletubbies zijn hier de bom.

Erg handig tijdens het koken. Bumba ziet ze een enkele keer, maar vindt ze erg leuk.
pi_91205800
Nouja, ik heb het maar een keer gezien, en elke keer daarna werd er hard Nee! geroepen en braaf als ik dan ben zet ik gewoon weer Poo aan die zijn toetje op de deur smeert. Dus in die zin is er hier ook veel herhaling. :P
Ik vond het saai in die zin dat ik het gevoel kreeg dat er veel gepraat werd. Maar zoals ik al zei heb ik misschien niet het goede filmpje gezien. Swieber en kaart ken ik namelijk helemaal niet. :D

Ko wil altijd graag het Hap hap filmpje van het Zandkasteel:
pi_91205851
Ooh, een psz, daar wil ik Rienk straks ook wel heen hebben. Kan hij spelen met andere kindjes :Y
Maar die van ons zit hier in de wijk en bestaat uit een klein gebouwtje met een krakkemikkig speelveldje. Het stelt niet echt veel voor -O- Best wel jammer. Vooral als ik dan lees in wat voor geweldigs Kobus straks komt O+

Sorbo, ik doe het ook niet. Ik ben gestopt en ga niet weer beginnen om dan weer te stoppen als ik zwanger ben. Het is goed zo :Y
pi_91206045
Ik heb net op Youtube naar Dora filmpjes gezocht, maar ik vind alleen maar onzin of engelse filmpjes :?

Mijn broertje als reactie op Bumba "zo leert hij geen goede quantum physics" (nerd :P)
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:31:52 #288
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91206118
Huup jullie zijn allang weg maar ook ik wil nog even s6 wensen vandaag.
pi_91206258
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:29 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb net op Youtube naar Dora filmpjes gezocht, maar ik vind alleen maar onzin of engelse filmpjes :?

Mijn broertje als reactie op Bumba "zo leert hij geen goede quantum physics" (nerd :P)
Die rare filmpjes was ik ook al tegengekomen ja, van dora is weinig fatsoenlijks te vinden. Bumba heb ik aardig wat afleveringen gevonden die het goed doen ook. Teletubbies ook wel, maar dan in het engels (misschien niet handig) :P
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 12:40:08 #290
5428 crew  miss_sly
pi_91206450
Ik had van een vriendin een aantal Dora-dvd's te leen gekregen en er zijn er wel te downloaden, maar op yt idd minder.

Ik ga werken en laat hier een heel zielig, huilend, ziek meisje achter. Bah, niets leuk.
pi_91206827
pff miss, niet leuk nee. Wel gaaf dat ze ineens allerlei dingen blijkt te kunnen die je dan zelf niet ziet. Wij hebben dat altijd als ie bij opa en oma logeert, die melden dan ook allerlei trucjes die ik nog niet kende.
We hebben trouwens de box maandag op de allerlaagste stand gezet. Hij stond hier nog een standje van 15 cm onder de bodem. Toen ie maandag wat aan het opknappen was had ie ineens door dat hij op zijn gitaar kon gaan staan en dan zo hup op de rand van de box kon gaan hangen. Oeps. Ben wel enorm blij dat we het ding nog hebben staan, is op dagen als vandaag wel heel handig.
Mijn manneke ligt nu in de box te spelen, ik denk dat ik em zo maar eens in bed leg. Kijken of ie wil slapen, dan kan de ors ook zijn werk doen misschien. Ik ben blij dat ie zo goed drinkt, zonder eten kunnen ze wel even, zonder drinken niet.
pi_91207136
oke en as we speak probeert ie op een bal te gaan staan om zo alsnog de box uit te kunnen (wat niet lukt). Tijd om eens naar bed gaan te proberen. Ik wil mijn handen nu wel even vrij.
erg he, zelfs als ie ziek is kan ik dat zwaan-kleef-aan gedrag van em niet echt hebben. Terwijl ie dat dus eigenlijk nooooit doet, alleen als ie echt moe of ziek is. :@ :@
pi_91207165
Wij kijken eigenlijk nooit kinderseries met Ivan. Aan het einde van de middag kruipen hij en ik onder een dekentje en kijken we As the world turns. :') Op YouTube bekijken we altijd liedjes. Favoriet zijn Elmo's song (geweldig!), het introliedje van de Teletubbies en alles van de Muppets (vooral Manamana). Oh, en we kijken wel naar filmpjes van Bert & Ernie.
pi_91207248
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:56 schreef mefke79 het volgende:
erg he, zelfs als ie ziek is kan ik dat zwaan-kleef-aan gedrag van em niet echt hebben. Terwijl ie dat dus eigenlijk nooooit doet, alleen als ie echt moe of ziek is. :@ :@
Ben jij iemand die weinig rust in d'r kont heeft? Ik kan dit soort gedrag vrij goed hebben als me ik erbij neerleg dat het een pyjamadag wordt. Mijn vriend is veel onrustiger van aard en heeft daar meer moeite mee. Nu gaan ze samen Top Gear kijken op zulke dagen. :D
pi_91207310
wij kijken eigenlijk ook heel weinig tv met Driekus. De grap is dat Brandweerman Sam een keer voorbij kwam met zappen en hij helemaal blij was, dus ja, die is er in gebleven. En liedjes vindt ie ook geweldig, maakt niet zo veel uit wat het is. Dat liedje dat bij serious request van 3fm telkens kwam, daar gaat ie helemaal van uit zijn dak, dat is zo gaaf om te zien. Maar hij kan Rowwen Heze ook waarderen of gewoon de muziek die wij hebben aan staan.
pi_91207363
@ claudia, nee bankhangdagen zijn me lief! Maar dan wel als ie zelf rondscharrelt en af en toe komt knuffelen ofzo. Geen probleem. Maar dat ie echt alleen maar aan me geplakt wil zitten, nuh, das echt niets voor mij. Ook niet voor hem normaal, gelukkig.
pi_91207421
Wat hier heel erg helpt is als ikzelf op de grond ga zitten, op het kleed. Als ik op de bank blijf wil hij voortdurend opgetild worden, maar als ik op de grond zit dan scharrelt hij wat makkelijker zelf op het kleed met boekjes en zo. Dan komt hij zo nu en dan even plakken, zitten, plaatjes bekijken en gaat hij weer verder met spelen.
pi_91207445
Xeentje is juist altijd nogal zwaan-kleef-aan geweest. Best heel vermoeiend soms ja. Maar voor mij hielp het om mijn mind-set zo in te stellen dat ik ervan uitging dat ik de hele dag niks anders kon doen dan Xeentje bezig houden en daar gewoon van te genieten. Iedere vrije minuut was dan lekker meegenomen. En ik spreek in de verleden tijd, want tegenwoordig zit ze rustig anderhalf uur in haar schommel of gaat ze kleuren of 'thee zetten en eitjes bakken'.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 13:16:50 #299
5428 crew  miss_sly
pi_91207975
Die mind set, die is wel belangrijk voor mij ook. dat merkte ik dus vandaag heel goed. Ik had me erop ingesteld om te gaan werken, en toen dat dus ineens niet doorging, moest ik echt even omschakelen naar zwaan-kleef-aan. En ik was net zo'n beetje omgeschakeld, en nu zit ik op mijn werk :')
Morgen mijn zwaan-kleef-aan dagje, denk ik.
pi_91208044
Boh. Ik wals ff overal tussendoor, sorry :') :@

ik sta hier met een lekke band bij t ZH nadat k vanmorgen al een ticket had voor parkeren zonder blauwe schijf. Eigen schuld natuurlijk maar k geloof dat k niett mn dag heb vandaag :')

we zijn volledig doorgelicht, rontgen gemaakt, ze zit he-le-maal vol met poep :X ondanks de dagelijkse luiers dus. Daar hebben we een of ander paardenmiddel voor gekregen om dat eruit te krijgen. Keisneu, arm ding :-/
en verder is er bloed geprikt (6 buisjes...) een inwendig anaal onderzoek gedaan :X en een plaszakje om, want blijkbaar als je darmen zo vol zitten dan krijg je daar ook blaasontstekingen en urineweginfecties en zulks van. Had k nog nooit van gehoord maar ben blij dat ze zo grondig dan maar gelijk alles meeneemt in t onderzoek. Over 2 weken de uitslag via een belafspraak en over 4 weken terugkomen. Ben benieuwd hoe en wat. T is vet sneu dat ze zo door de molen moet maar blij dat er iig al op de rontgenfoto een verklaring zat mogelijk voor de buikpijn enzo.

En nu wachten op de pechhulp. Normaal draai k mn hand nie om voor een band verwisselen maar nu pas ik even geloof ik. Krijg van t idee alleen al harde buiken :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91208061
Dat is ook raar he, dat er nu dus al een soort smaak ontwikkeling is. Bij Elmo of ander sesamstraat materiaal gaat Ko ook meteen Nee nee roepen.
Terwijl ik het heel leuk vind. :(

Voor mij is het ook een mindset, en dan kan ik er gewoon van genieten. En op de grond erbij zitten met een boekje werkt dus ook heel goed. :Y

Arme Senna, zo zielig! Geef haar vanavond maar een extra dikke zoen van Ko. :*

Heb je niks met knuffelen en lichamelijkheid, Mefke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')