Hier ook standaard zo ineens een knal voor je kopquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:26 schreef Kersjes het volgende:
Nou is hij sowieso van het meppen de laatste tijd, mijn bril is ook steeds slachtoffer en zijn grote broer ook...
En wanneer ik hem corrigeer krijg ik een grote grijns en een kusje, wat moet je daaaaaar nou mee
Haha, heeft Isabeau hier mee gelezen ofzo? Ko had gisterochtend precies hetzelfde, maar dan tot in zijn sok.quote:Op zondag 9 januari 2011 07:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het knap; zo'n poepluier fabriceren dat het via je been in je slof loopt.
Het zit al in de vuilnisbak.quote:
Gaaf is dat! Ivan heeft dat nu met schoenen. Ik heb het misschien een paar keer over zijn schoenen gehad, maar als ik zeg "Zullen we je schoenen uittrekken?" dan begint hij al mee te helpen. En hij herkent ook zijn schoenen in de schoenen uit een plaatjesboek. Als ik nu aan hem vraag "Waar is je zusje?" dan gaat hij naar mijn buik wijzen of erop trommelen.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:44 schreef Stiemie het volgende:
Laatst wees ze in een plaatjesboek een broek aan en toen ging ze ook aan mijn broek voelen en wijzen.
Ik blijf mezelf voorhouden dat ieder kind zijn eigen tempo heeft en dat Thijs ook al heel veel kan (maar qua taalontwikkeling niet zo ver is als andere kindjes). Anders zou ik ook onzeker worden denk ik.....quote:Op zondag 9 januari 2011 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Echt he, het is dat ik er al 1 heb rondlopen en ik dus WEET dat het sooner or later wel goed gaat komen, maar anders zou ik door jullie verhalen misschien wel erg onzeker zijn gewordenDie van mij bijvoorbeeld praat onverstaanbaar en is na 2 seconden boekje lezen alweer klaar, laat staan dat hij al plaatjes kan benoemen!
Sowieso met alle dingen qua ontwikkeling vind ik de kinderen van hier vrij rap met alles.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Echt he, het is dat ik er al 1 heb rondlopen en ik dus WEET dat het sooner or later wel goed gaat komen, maar anders zou ik door jullie verhalen misschien wel erg onzeker zijn gewordenDie van mij bijvoorbeeld praat onverstaanbaar en is na 2 seconden boekje lezen alweer klaar, laat staan dat hij al plaatjes kan benoemen!
Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:33 schreef Takkembah het volgende:
Karin in the halfwayhouse.... Hoe staat het verder in jullie nieuwbouw? Hier vind ik het best wel spannend, straks het verhuizen met Alexa. Die zit toch in een fase waarin ze veel dingen herkent, en dingen in een bepaalde volgorde gaat. Ik ben benieuwd straks in een nieuwe omgeving...
Lang leve nieuwbouw, één week klussen... Ikzelf kan niet veel doen in het huis, maar neem Alexa wel iedere keer mee als Manlief bezig en wij doen inderdaad pcies hetzelfde. Laatst kwam opa binnen toen Alexa er ook was en toen zei ze: Kaik en wees naar de open haard, en liet toen aan opa ook het hele huis zien Kaik, kaik, kaik, dus wellicht dat ze er toch iets van snapt.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren.![]()
Dan nog een week of wat klussen en dan snel over!
Hebben er zin in!!!![]()
Het blijft altijd afwachten met die kleintjes hoe ze reageren, en als ik dan soms zie bij Derek Ogilvie dat kindjes helemaal de weg kwijt zijn en dat dat dan door een verhuizing komt...dat gaf mij wel de kriebels....![]()
We gaan hier regelmatig met de kinderen naar de nieuwbouw, even naar binnen, en benoemen dat dit ons nieuwe huis wordt, hier komt de wc enz enz. Ik weet niet wat ze ervan meekrijgen, maar praten schijnt belangrijk te zijn dus doen we dat maar.
Komende week zal ik ook zeker nog even met de kinderen naar het oude huis gaan, laten zien dat het leeg is, en vertellen dat er andere mensen in gaan wonen.
Lars ligt op dit moment zijn eerste slaapje te doen in ons tijdelijke huis. Zonder 1 kik gaan slapen!![]()
![]()
Hij heeft ook ongeveer dezelfde kamer als hij had, zelfde kleuren. Zelfde opstelling, zelfde knuffels in bed en ik heb een Bumba geschilderd (daar issie weer die irritante clown) en die vind hij geweldig!![]()
Drentie!quote:[b] Op zaterdag 8 januari 2011 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
klaaien met spaghetti, met scheerschuim, met modder
Hé, wat grappig! Ivan zegt volgens zijn opa en oma tegenwoordig ook 'Nijn', maar het klinkt meer als 'neen'. Ik ben er nog niet van overtuigd dat hij daadwerkelijk Nijntje ermee bedoelt, maar wij doen hier thuis ook niet zoveel ermee. Met opa kijkt hij altijd Nijntje-filmpjes.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef Twinkly het volgende:
Niels kwam vanmorgen aanlopen met een puzzelstukje van Nijntje, "nee!" "nee!" riep hij de hele tijd en ik zag niet wat hij vasthad dus ik dahct dat hij gewoon "nee" riep, maar hij bedoelde dus Nijntje
Oh, en naaidoos is ook "nee"![]()
Ik vind het heel spannend voor jullie! Fijn dat jullie deel 1 van de verhuizing achter de rug hebben.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren.![]()
Dan nog een week of wat klussen en dan snel over!
Ik kan me voorstellen dat je daar wat tegenop kijkt, maar wie weet verbazen de kinderen je. Zo zie ik Ivan als een gevoelig jongetje, maar hij is vaak robuuster dan ik denk. Toen we van de week halsoverkop naar het ziekenhuis gingen kwamen zijn opa en oma hem ophalen en werd hij dus uit zijn slaap gerukt om daar verder te slapen. Hij bleef maar lachen en vond het geweldig met opa en oma mee te gaan. Hij heeft heerlijk uitgeslapen en hij moest huilen toen zijn vader hem weer mee naar huis nam.quote:Het blijft altijd afwachten met die kleintjes hoe ze reageren, en als ik dan soms zie bij Derek Ogilvie dat kindjes helemaal de weg kwijt zijn en dat dat dan door een verhuizing komt...dat gaf mij wel de kriebels....![]()
Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:38 schreef Nijna het volgende:
Bar, oh fijn dat Roy weer kan staan, hopen dat het infuusje in zn hand de laatste is...!
Kers, over die duim of speen val ik niet zo. Maar het is zo onhandig als ze hun neus helemaal dicht hebben zitten met snot en dan lastig in slaap vallen omdat ze niet kunnen duimen of spenen
Och arme Toby, dat lijkt me zo naar!
Mefke, hoe gaat het inmiddels?
Memmel, ik ga straks even de andere apotheek hier bellen of ze me kunnen helpen aan de halve dosering en anders doen we het vanavond voor het slapen gaan nog wel een keer.
Morris alweer snotloos?
Incantrix, ze viel gelijk in slaap toen haar neus open was. Wel nog een aantal keer wakker geweest vannacht.
En toen sliep zij eindelijk, droomde grote zus naar....
Wat een lekkere smikkel die Stef
Meldt!quote:Op maandag 10 januari 2011 10:11 schreef Memmel het volgende:
[..]
Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.
Vick! Meld je eens!
Voor die lagere oplossing heb je nl een recept nodig (of elke keer of alleen de eerste keer)
Nou inderdaad, dat zou al heel veel schelen hequote:Op maandag 10 januari 2011 12:30 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly, wat schattig zeg! Kun je geen filmpje maken van Niels die het filmpje kijkt?
En wat vervelend dat hij ook zo slecht slaapt. Het lijkt me soms zo fijn als je kind je gewoon al kan vertellen wat er is!
Arnikind is een veel gebruikt middel. Of het bij Roy werkt weet ik niet, maar Thijs heeft nooit stijve plekken van vaccinaties en builen etc trekken snel weg.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:54 schreef _Bar_ het volgende:
Bestaat er iets van een smerseltje die ervoor zorgen dat blauwe plekken doet verdwijnen?
Roy is echt helemaal blauw daar waar ze overal geprikt hebben.
Ik probeer het nu met Photobucketquote:
Heel herkenbaar hoor! Wij hebben het ook wel eens gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:13 schreef DaviniaHR het volgende:
Sorbo, ik ken jullie slaapdramas verder niet, maar we laten Aviva soms ook huilen. Als ze echt overprikkeld is, dan mag ze lekker liggen gillen. Niets werkt dan, dus dan doen we niets. (Voordat mensen nu denken dat we totaal ontaard zijn, tot nu toe hebben we dat 1 of 2 keer moeten doen. Echt een uiterste noodgreep dus.) Maar ja, leuk is anders. Ik neem aan dat je een strak avondritueel hebt, dat ze voldoende slaapt overdag, dat jullie hebben uitgesloten dat ze geen pijn heeft, enz. En anders kan het ook nog zijn dat ze in een sprong zit. Is bij Eli nog steeds bal. (Hij heeft 3 wk bij het hek staan gillen dat hij niet meer wil slapen, en nu hebben zijn taalontwikkeling en zijn sociale ontwikkeling ineens een hele sprong gemaakt. Aviva is er minder gevoelig voor, gelukkig.)
quote:Op maandag 10 januari 2011 18:23 schreef Twinkly het volgende:
Niels kijkt naar Ivan die "op een grote paddestoel" zingt
[ link | afbeelding ]
Vallen en stoten cremequote:Op maandag 10 januari 2011 15:54 schreef _Bar_ het volgende:
Bestaat er iets van een smerseltje die ervoor zorgen dat blauwe plekken doet verdwijnen?
Roy is echt helemaal blauw daar waar ze overal geprikt hebben.
Dat heb ik ne tMet Isabeau gedaan. Isabeau kijkt naar Niels die naar Isabeau kijkt... maar ja, youtube doet bij mij ook stomquote:Op maandag 10 januari 2011 19:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Dit is te schattig. Eigenlijk moet ik nu een filmpje maken van Ivan die kijkt naar Niels die naar Ivan kijkt.
Klaaien is toch gewoon een Drents / Gronings woord voor knoeien?quote:Op maandag 10 januari 2011 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Mc, wat was daar nou Drents aan in de vorige post? Klaaien?
Ik ken het ook hoor, maar dan vanuit de achterhoek. Mijn oma liep vroeger altijd op ons te mopperen dat we niet zo moesten klaaien (met eten/verf/vanalles).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Klaaien is toch gewoon een Drents / Gronings woord voor knoeien?
Nah, dat is zo eelskquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Maak anders een filmpje van Niels die kijkt naar Isabeau die kijkt naar Niels die naar Isabeau kijkt!![]()
Soms plakt ze er nog bed tussenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik verbaas me wel elke keer weer over dr woordenschat! Wat je laatst schreef; slapen, doei doei! Tjonge, echt....
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Finn liep gister om 19.00uur naar mijn vriend toe, gaf hem een kus en zei hafjou (ik hou van jou) en toen moest ik mee naar boven, hij was moeWas trouwens de eerste keer dat hij dat uit zichzelf zei!
Tess slaapt zo'n 2 a 3 uur overdag en ligt 's avonds rond een uurjte of 19.30. Ze is 's ochtends wel om 6.30 wakker.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef Memmel het volgende:
Vanaf hoe jong/oud gaan kindjes eigenlijk van hun middagslaapje af? Anna was volgens mij 2,5.
Maar Morris slaapt nog maar max 1,5 uur op de dag en is 's avonds echt met geen hamer neer te krijgen voor een uur of negen. Zou het? Nee toch hoop ik?
Zie mijn post 3 stuks boven jou... ik vrees hetzelfde, dat ze nu al niet meer wil slapen overdagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef Memmel het volgende:
Vanaf hoe jong/oud gaan kindjes eigenlijk van hun middagslaapje af? Anna was volgens mij 2,5.
Maar Morris slaapt nog maar max 1,5 uur op de dag en is 's avonds echt met geen hamer neer te krijgen voor een uur of negen. Zou het? Nee toch hoop ik?
Senna slaapt nog altijd 1 keer en soms 2 keer, Het varieert echt, lan gof kort, 1 of 2 keer, maar net hoe ze is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef Memmel het volgende:
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Senna slaapt nog altijd 1 keer en soms 2 keer, Het varieert echt, lan gof kort, 1 of 2 keer, maar net hoe ze is.
Ik vrees dat het echt per kind heel erg verschilt. Willow is altijd van het weinig slapen geweest, toch, innepin?
Jep... één grooooote ergenis qua batterijen. Spijt dat we m gekocht hebben, staat bijna continue op de oplader en is altijd leeg als het niet uitkomt. Anyway... geen aanrader dat ding.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:10 schreef _Bar_ het volgende:
iemand trouwens die hier de babyfoon van avent heeft?
En daar ook mee afziet qua batterijen?
net zoals de Philips dus..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:37 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Jep... één grooooote ergenis qua batterijen. Spijt dat we m gekocht hebben, staat bijna continue op de oplader en is altijd leeg als het niet uitkomt. Anyway... geen aanrader dat ding.
Same here. En hij gaat brommen als je 'm aan en bijna leeg in de oplader zet. Welterusten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:37 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Jep... één grooooote ergenis qua batterijen. Spijt dat we m gekocht hebben, staat bijna continue op de oplader en is altijd leeg als het niet uitkomt. Anyway... geen aanrader dat ding.
Ik denk dat dat heel erg verschilt. Kyllian was 3 toen hij echt niet meer 's middags wilde slapen, maar ik kreeg het nog wel een poosje voor elkaar dat we samen op bed tv gingen kijken en hij dus na een paar minuten in slaap vielquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef Memmel het volgende:
Dat is waar, ik had alleen niet verwacht dat ze bij 19 maanden nog zo veel zouden verschillen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:08 schreef Sorbootje het volgende:
Die curves wijken toch vaker behoorlijk af. Maar kan me voorstellen dat je daarvan opkijkt Oeke, wel fijn dat hij weer goedgekeurd is.
Controlled crying werkt bij Isabeau juist heel goed. Ik vind het zelf heel vervelend om te doen, maar tot nu toe is dat gewoon dé oplossing gebleken. Misschien moeten we het vannacht weer toepassen, ik hoop het niet. Door de babyfoonpraten werkt bij haar juist averechts. Daar snapt ze helemaal niks van. Isabeau gaat overigens ook even zes standjes harder gillen als je wegloopt, maar daarna valt het kwartje dat dat niks uithaalt en gaat ze slapen. Maar zo zie je maar dat ieder kind verschillend is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:19 schreef Incantrix het volgende:
Sorbo, ik las dat jullie ook weer aan het controlled crying zaten.. Ik weet helemáál niet of je er iets aan hebt hoor, maar bij Stef wil het soms nog wel eens helpen om over de praat-functie van de babyfoon (gesteld dat je die hebt) even tegen hem te praten. Vanavond lag hij ook weer dramatisch te doen (controlled crying is het écht niet voor Stef, hij wordt er alleen maar hysterischer van wanneer je eenmaal weer weggaat) en met één keer 'Ga nu maar lekker slapen, Stef' via de babyfoon was hij gewoon stil en hebben we hem niet meer gehoordSoms wordt hij midden in de nacht wakker en krijgen we hem zo ook weer in slaap. Wonderlijk, maar het werkt wel
Ik heb dat altijd gezien en afgehandeld als het allereerste NEE leren zeggen en wel zo dat er ook wat op uit gedaan werd. Je, dus ook die kleintjes, hebt die antenne niet voor niets.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Gek is dat hè, hoe sommige mensen iets hebben waardoor je kind ze gewoon echt niet mag. Misschien is het haar stem of iets anders, je komt er waarschijnlijk nooit achter. Ik heb wel altijd het gevoel dat ik dat soort dingen moet respecteren. Dus niet afdwingen dat Isabeau toch een kusje moet geven of zich moet laten optillen door zo'n persoon, hoe lullig misschien ook...
Nou, bizar, haha, Isabeau en Stef hebben ongeveer hetzelfde probleem, maar een tegenovergestelde handleiding, zo ongeveerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Controlled crying werkt bij Isabeau juist heel goed. Ik vind het zelf heel vervelend om te doen, maar tot nu toe is dat gewoon dé oplossing gebleken. Misschien moeten we het vannacht weer toepassen, ik hoop het niet. Door de babyfoonpraten werkt bij haar juist averechts. Daar snapt ze helemaal niks van. Isabeau gaat overigens ook even zes standjes harder gillen als je wegloopt, maar daarna valt het kwartje dat dat niks uithaalt en gaat ze slapen. Maar zo zie je maar dat ieder kind verschillend is.
Gek is dat hè, hoe sommige mensen iets hebben waardoor je kind ze gewoon echt niet mag. Misschien is het haar stem of iets anders, je komt er waarschijnlijk nooit achter. Ik heb wel altijd het gevoel dat ik dat soort dingen moet respecteren. Dus niet afdwingen dat Isabeau toch een kusje moet geven of zich moet laten optillen door zo'n persoon, hoe lullig misschien ook...
Naaldwijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:32 schreef Vicky het volgende:
Succes in het zh morgen Huup!! Delft of Voorburg??
oh ja dat kan ook nogquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:37 schreef huuphuup het volgende:
thnx all
[..]
Naaldwijk![]()
De kinderarts van het RDG houdt eens per week spreekuur op het behandelcentrum daar.
Door de babyfoon heb ik nooit geprobeerd maar iets soortgelijks werkt bij mijn neefje (19 mnd) ook goedquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
trix, dat van door de babyfoon praten doen vrienden van ons ook en dat werkte bij hun ook inderdaad. Hier nooit geprobeerd, eigenlijk, dus geen idee of ze dat goed zou vinden.
Ze is niet gaan slapen. Vanavond paste mijn stiefdochter op, ik ging sporten. Die heeft haar om half 8 in bed gedaan, maar toen ik om tien uur thuiskwam zat ze weer op de bank, was ze wakker gewordenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef seilram het volgende:
Innepin, is ze nog wel gaan slapen? Of heeft ze het helemaal zonder gedaan?
Dat had ik afgelopen weekend ook. Ik was wat geobstipeerd en ik kreeg gewoon een knoop in mijn maag bij de gedachte hoe dat voor Améliefje moet zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:17 schreef Xenia het volgende:
(Het klinkt vast heel stom, maar ik denk vaak aan Amelie als ik op de wc zitVind het echt zo zielig)
quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:21 schreef Vlindur het volgende:
En ik zou zweren dat hij net 'auwa' zei toen ik het over (Mc)Laura had![]()
Moet je schaap even vragen of ook iemand met z'n hand zwaaide toen hij zijn portemonnee pakte. Dat doen ze volgens de reclame bij carglassquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Pfff, hier is ook niets goed. Ik ben al wel 8 keer op en neer gelopen met haar naar haar kamertje. Dan zijn we binnen, zegt ze "bed, slapuh" en dus loop ik met haar naar haar kamertje en als we er dan zijn, begint ze hard te huilen en roept ze 'binnen' met een dramatisch gebaar naar de huiskamer wijzend.
Nu heb ik haar toch maar even in bed gelegd, maar het lijkt nog niet echt alsof ze ook gaat slapen.
Als schaap dadelijk terug is van Carglass ga ik werken, en na deze ochtend is dat toch wel even lekker, denk ik
Wat heb jij gerookt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:05 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind de lucht er ook maar raar uitzien trouwens. Toen ik om half 9 de luiken opendeed was de lucht roze? En nu ziet hij er wat paarsig uit. Ik vind het maar raar. Geen wonder dat die kienders zo van slag zijn
Ik sta al bijna 2 jaar droog. Misschien moet ik maar weer gaan roken. Heb er soms zo'n trek in!quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:06 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Wat heb jij gerookt?
En dank je <3 insgelijks!
Ik denk het ook!quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:04 schreef Sorbootje het volgende:
Oeke, wat klinkt dat heerlijk! En ook alsof het echt bij jullie past!
Die rare filmpjes was ik ook al tegengekomen ja, van dora is weinig fatsoenlijks te vinden. Bumba heb ik aardig wat afleveringen gevonden die het goed doen ook. Teletubbies ook wel, maar dan in het engels (misschien niet handig)quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:29 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb net op Youtube naar Dora filmpjes gezocht, maar ik vind alleen maar onzin of engelse filmpjes![]()
Mijn broertje als reactie op Bumba "zo leert hij geen goede quantum physics" (nerd)
Ben jij iemand die weinig rust in d'r kont heeft? Ik kan dit soort gedrag vrij goed hebben als me ik erbij neerleg dat het een pyjamadag wordt. Mijn vriend is veel onrustiger van aard en heeft daar meer moeite mee. Nu gaan ze samen Top Gear kijken op zulke dagen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:56 schreef mefke79 het volgende:
erg he, zelfs als ie ziek is kan ik dat zwaan-kleef-aan gedrag van em niet echt hebben. Terwijl ie dat dus eigenlijk nooooit doet, alleen als ie echt moe of ziek is.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |