Hier ook standaard zo ineens een knal voor je kopquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:26 schreef Kersjes het volgende:
Nou is hij sowieso van het meppen de laatste tijd, mijn bril is ook steeds slachtoffer en zijn grote broer ook...
En wanneer ik hem corrigeer krijg ik een grote grijns en een kusje, wat moet je daaaaaar nou mee
Haha, heeft Isabeau hier mee gelezen ofzo? Ko had gisterochtend precies hetzelfde, maar dan tot in zijn sok.quote:Op zondag 9 januari 2011 07:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het knap; zo'n poepluier fabriceren dat het via je been in je slof loopt.
Het zit al in de vuilnisbak.quote:
Gaaf is dat! Ivan heeft dat nu met schoenen. Ik heb het misschien een paar keer over zijn schoenen gehad, maar als ik zeg "Zullen we je schoenen uittrekken?" dan begint hij al mee te helpen. En hij herkent ook zijn schoenen in de schoenen uit een plaatjesboek. Als ik nu aan hem vraag "Waar is je zusje?" dan gaat hij naar mijn buik wijzen of erop trommelen.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:44 schreef Stiemie het volgende:
Laatst wees ze in een plaatjesboek een broek aan en toen ging ze ook aan mijn broek voelen en wijzen.
Ik blijf mezelf voorhouden dat ieder kind zijn eigen tempo heeft en dat Thijs ook al heel veel kan (maar qua taalontwikkeling niet zo ver is als andere kindjes). Anders zou ik ook onzeker worden denk ik.....quote:Op zondag 9 januari 2011 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Echt he, het is dat ik er al 1 heb rondlopen en ik dus WEET dat het sooner or later wel goed gaat komen, maar anders zou ik door jullie verhalen misschien wel erg onzeker zijn gewordenDie van mij bijvoorbeeld praat onverstaanbaar en is na 2 seconden boekje lezen alweer klaar, laat staan dat hij al plaatjes kan benoemen!
Sowieso met alle dingen qua ontwikkeling vind ik de kinderen van hier vrij rap met alles.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Echt he, het is dat ik er al 1 heb rondlopen en ik dus WEET dat het sooner or later wel goed gaat komen, maar anders zou ik door jullie verhalen misschien wel erg onzeker zijn gewordenDie van mij bijvoorbeeld praat onverstaanbaar en is na 2 seconden boekje lezen alweer klaar, laat staan dat hij al plaatjes kan benoemen!
Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:33 schreef Takkembah het volgende:
Karin in the halfwayhouse.... Hoe staat het verder in jullie nieuwbouw? Hier vind ik het best wel spannend, straks het verhuizen met Alexa. Die zit toch in een fase waarin ze veel dingen herkent, en dingen in een bepaalde volgorde gaat. Ik ben benieuwd straks in een nieuwe omgeving...
Lang leve nieuwbouw, één week klussen... Ikzelf kan niet veel doen in het huis, maar neem Alexa wel iedere keer mee als Manlief bezig en wij doen inderdaad pcies hetzelfde. Laatst kwam opa binnen toen Alexa er ook was en toen zei ze: Kaik en wees naar de open haard, en liet toen aan opa ook het hele huis zien Kaik, kaik, kaik, dus wellicht dat ze er toch iets van snapt.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren.![]()
Dan nog een week of wat klussen en dan snel over!
Hebben er zin in!!!![]()
Het blijft altijd afwachten met die kleintjes hoe ze reageren, en als ik dan soms zie bij Derek Ogilvie dat kindjes helemaal de weg kwijt zijn en dat dat dan door een verhuizing komt...dat gaf mij wel de kriebels....![]()
We gaan hier regelmatig met de kinderen naar de nieuwbouw, even naar binnen, en benoemen dat dit ons nieuwe huis wordt, hier komt de wc enz enz. Ik weet niet wat ze ervan meekrijgen, maar praten schijnt belangrijk te zijn dus doen we dat maar.
Komende week zal ik ook zeker nog even met de kinderen naar het oude huis gaan, laten zien dat het leeg is, en vertellen dat er andere mensen in gaan wonen.
Lars ligt op dit moment zijn eerste slaapje te doen in ons tijdelijke huis. Zonder 1 kik gaan slapen!![]()
![]()
Hij heeft ook ongeveer dezelfde kamer als hij had, zelfde kleuren. Zelfde opstelling, zelfde knuffels in bed en ik heb een Bumba geschilderd (daar issie weer die irritante clown) en die vind hij geweldig!![]()
Drentie!quote:[b] Op zaterdag 8 januari 2011 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
klaaien met spaghetti, met scheerschuim, met modder
Hé, wat grappig! Ivan zegt volgens zijn opa en oma tegenwoordig ook 'Nijn', maar het klinkt meer als 'neen'. Ik ben er nog niet van overtuigd dat hij daadwerkelijk Nijntje ermee bedoelt, maar wij doen hier thuis ook niet zoveel ermee. Met opa kijkt hij altijd Nijntje-filmpjes.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef Twinkly het volgende:
Niels kwam vanmorgen aanlopen met een puzzelstukje van Nijntje, "nee!" "nee!" riep hij de hele tijd en ik zag niet wat hij vasthad dus ik dahct dat hij gewoon "nee" riep, maar hij bedoelde dus Nijntje
Oh, en naaidoos is ook "nee"![]()
Ik vind het heel spannend voor jullie! Fijn dat jullie deel 1 van de verhuizing achter de rug hebben.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren.![]()
Dan nog een week of wat klussen en dan snel over!
Ik kan me voorstellen dat je daar wat tegenop kijkt, maar wie weet verbazen de kinderen je. Zo zie ik Ivan als een gevoelig jongetje, maar hij is vaak robuuster dan ik denk. Toen we van de week halsoverkop naar het ziekenhuis gingen kwamen zijn opa en oma hem ophalen en werd hij dus uit zijn slaap gerukt om daar verder te slapen. Hij bleef maar lachen en vond het geweldig met opa en oma mee te gaan. Hij heeft heerlijk uitgeslapen en hij moest huilen toen zijn vader hem weer mee naar huis nam.quote:Het blijft altijd afwachten met die kleintjes hoe ze reageren, en als ik dan soms zie bij Derek Ogilvie dat kindjes helemaal de weg kwijt zijn en dat dat dan door een verhuizing komt...dat gaf mij wel de kriebels....![]()
Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:38 schreef Nijna het volgende:
Bar, oh fijn dat Roy weer kan staan, hopen dat het infuusje in zn hand de laatste is...!
Kers, over die duim of speen val ik niet zo. Maar het is zo onhandig als ze hun neus helemaal dicht hebben zitten met snot en dan lastig in slaap vallen omdat ze niet kunnen duimen of spenen
Och arme Toby, dat lijkt me zo naar!
Mefke, hoe gaat het inmiddels?
Memmel, ik ga straks even de andere apotheek hier bellen of ze me kunnen helpen aan de halve dosering en anders doen we het vanavond voor het slapen gaan nog wel een keer.
Morris alweer snotloos?
Incantrix, ze viel gelijk in slaap toen haar neus open was. Wel nog een aantal keer wakker geweest vannacht.
En toen sliep zij eindelijk, droomde grote zus naar....
Wat een lekkere smikkel die Stef
Meldt!quote:Op maandag 10 januari 2011 10:11 schreef Memmel het volgende:
[..]
Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.
Vick! Meld je eens!
Voor die lagere oplossing heb je nl een recept nodig (of elke keer of alleen de eerste keer)
Nou inderdaad, dat zou al heel veel schelen hequote:Op maandag 10 januari 2011 12:30 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly, wat schattig zeg! Kun je geen filmpje maken van Niels die het filmpje kijkt?
En wat vervelend dat hij ook zo slecht slaapt. Het lijkt me soms zo fijn als je kind je gewoon al kan vertellen wat er is!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |