abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91067878
Karin, spannend hoor met jullie huis! En Takkembah, jullie gaan ook verhuizen binnenkort? Ik ben benieuwd hoe jullie kindjes hierop reageren.
Wij gaan ook over een kleine 2 maand verhuizen, ben benieuwd wat Isa ervan vindt!

Takkembah, gelukkig had ze geen last van haar tandje. Ik heb in ieder geval niets gemerkt. :)
pi_91068526
quote:
1s.gif[b] Op zaterdag 8 januari 2011 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:

klaaien met spaghetti, met scheerschuim, met modder
Drentie! :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_91075186
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef Twinkly het volgende:
Niels kwam vanmorgen aanlopen met een puzzelstukje van Nijntje, "nee!" "nee!" riep hij de hele tijd en ik zag niet wat hij vasthad dus ik dahct dat hij gewoon "nee" riep, maar hij bedoelde dus Nijntje O+
Oh, en naaidoos is ook "nee" :D
Hé, wat grappig! Ivan zegt volgens zijn opa en oma tegenwoordig ook 'Nijn', maar het klinkt meer als 'neen'. Ik ben er nog niet van overtuigd dat hij daadwerkelijk Nijntje ermee bedoelt, maar wij doen hier thuis ook niet zoveel ermee. Met opa kijkt hij altijd Nijntje-filmpjes.

Het heeft hier trouwens een tijdje geduurd, maar we zijn er eindelijk achter wat hij met 'ba' bedoelt: het betekent gewoon ook 2 dingen. :Y) Soms is het 'bah', soms is het 'bal'. Tegen de ballon zegt hij ook 'ba'. Oh, en hij heeft een woordje voor water, 'baba'. Hij is echt bizar dol op zijn water. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91075422
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ons nieuwbouwhuis is volop in aanbouw, ze verwachten het half maart op te leveren. *O*
Dan nog een week of wat klussen en dan snel over!
Ik vind het heel spannend voor jullie! Fijn dat jullie deel 1 van de verhuizing achter de rug hebben.

quote:
Het blijft altijd afwachten met die kleintjes hoe ze reageren, en als ik dan soms zie bij Derek Ogilvie dat kindjes helemaal de weg kwijt zijn en dat dat dan door een verhuizing komt...dat gaf mij wel de kriebels.... :X
Ik kan me voorstellen dat je daar wat tegenop kijkt, maar wie weet verbazen de kinderen je. Zo zie ik Ivan als een gevoelig jongetje, maar hij is vaak robuuster dan ik denk. Toen we van de week halsoverkop naar het ziekenhuis gingen kwamen zijn opa en oma hem ophalen en werd hij dus uit zijn slaap gerukt om daar verder te slapen. Hij bleef maar lachen en vond het geweldig met opa en oma mee te gaan. Hij heeft heerlijk uitgeslapen en hij moest huilen toen zijn vader hem weer mee naar huis nam. :+

Nou ja, ik hoop dat het je meevalt! Het betrekken bij het nieuwe huis klinkt heel goed. Dat doe ik nu ook met Ivan: hem regelmatig op het verhoogde bed nemen, bij het bedje van zijn zusje kijken, naar de wieg gluren, hem aan de nieuwe commode laten zitten, dat soort dingen. En ook ik praat er veel over terwijl hij er waarschijnlijk nog niet zo heel veel van begrijpt.
pi_91075429
Iris ligt te mopperen in bed, vandaag overdag maar een uurtje geslapen en ze is hardstikke moe. Maar een behoorlijk verstopte neus helpt niet echt mee... had ik nu maar die lagere concentratie xylometazoline...
Fake it till you make it...
  zondag 9 januari 2011 @ 19:39:37 #56
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91079513
He vervelend Nijna. Ik heb altijd een flesje op voorraad voor de zekerheid. (mja, daar heb jij niks aan he, zo'n wijsneuzige opmerking). Kun je evt. een beetje volwassen-neusspray verdunnen voor haar, en dan geven met een pipetje?

Thomas logeert vanavond bij opa en oma. Ik ben er echt heel blij mee dat hij zich daar ook zo op zijn gemakje voelt. Slapen gaat gelukkig ook prima daar.

De laatste weken is Thomas heel erg bezig geweest met zijn fysieke ontwikkeling, opstapjes, traplopen en rennen. Maar dat gaat nu allemaal goed en je merkt echt dat hij nu weer met de verbale ontwikkeling verder gaat. Waar hij zichzelf eerst 'Toeta' noemde klinkt het nu steeds meer als Thomas. Vanochtend noemde hij zijn lege beker voor het eerst: op! 'Klaar' zat al langer in zijn repertoire. Ik ben weer helemaal trots, ook dat hij duidelijk verschil aanbrengt tussen 'op' en 'klaar'. Al die kleine dingetjes die ze leren, ik had er van tevoren nooit bij stil gestaan dat het zo leuk zou zijn om dat mee te maken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_91080717
Ik heb even met de HAP gebeld en kon voor een keer wel de 2-6 jaar xylometazoline geven... Morgen maar even langs de apotheek voor een lagere dosering, maar voor nu slaapt ze tenminste. Arm schaap, ze was zo moe maar kon niet in slaap komen. Helaas heb ik kids die graag met duim of speen in slaap vallen...
  zondag 9 januari 2011 @ 21:51:13 #58
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91089411
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Ko wat een geweldige foto's kwam ik net tegen O+

Kwamen vanmorgen in het ziekenhuis aan, zien we Roy zitten met voetje in verband en met gaas eroverheen, en zijn armpje en hand helemaal in verband en gaas.
Was zijn voet waar het infuus in zat helemaal opgezwollen, hebben ze dus gisterennacht of vanochtend vroeg, infuus eruit moeten halen en weer opnieuw moeten steken.
Dit keer dus terug in zijn arm, hopelijk gaat het nu weer een tijdje goed in elk geval tot morgenavond dan mag het infuus eruit *O*

Maar Roy kon er niet mee zitten want hij kon nu weer staan, en is helemaal blij O+ :D
Wel moeten we nu als soort scheidsrechters optreden dat hij niet aan zijn verband gaat knabbelen want dan is de kans weer groot dat infuus alsnog loskomt.
Morgen krijgt hij nog een bloedafname, een eeg en dan horen we het wel weer.

Maar voorlopig mag hij nog steeds dinsdag met ons mee naar huis *O*
na een paar nachten thuis te kunnen slapen knap je goed van op, vannacht nog een nachtje thuis en dan een hele dag thuis begrafenis en het huis helemaal reinigen met Dethol ga ik morgenavond m'n laatste nachtje in
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:04:32 #59
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91090419
Bar, het is al bijna dinsdag *O*

Nijna, geeft toch niet joh, die duim of speen in bed hebben ze vast voor het huwelijk wel afgeleerd ;)

Leuk is dat he Ca.ra, en het wordt alleen maar leuker wat ontwikkeling betreft!

Hier voor het eerst sinds oktober weer een heftige allergische reactie gehad eind van de middag. Schreeuwen, zelfs krijsen van de pijn, stijve beentjes, krabben en de ene poepluier na de ander, zo zielig ;(
Zijn beentjes hield hij stijf en zijn buik was helemaal hard en gespannen. Gelukkig hielpen een flinke dosis anti-histamine en een hittezakje op zijn buik wel wat. Toen zijn darmen weer wat rustiger werden bleef hij nog wat snikken en kreunen, maar uiteindelijk is hij gaan slapen, helemaal total-loss natuurlijk.
En waar het aan gelegen heeft? Geen idee. Het enige dat ik kan bedenken is dat grote broer een stukje koek (uiteraard met ei) heeft verloren eerder op de dag en Toby dat gevonden had.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 9 januari 2011 @ 22:17:56 #60
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91091408
Oh verdorie Kers. Dat het zo heftig kan zijn van zo'n klein beetje zeg.
Merken jullie er verder in het dagelijks leven veel van, of zijn jullie er al helemaal aan gewend met koken en boodschappen?
En heeft hij nog kans er overheen te groeien?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:20:22 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_91095526
even zonder bijlezen, wij hebben een heftige middag gehad met een driekus die uit het niets doodziek werd inclusief hoge koorts en sufheid. Uiteindelijk vanavond bij de hap beland, maar ja, toen bleek de paracetamol ineens wel te werken. Conclusie is een virus en goed in de gaten houden. Hij heeft net nog een beetje gespuugd, maar dat was water en wat slijm. Ik hoop maar dat we het ergste nu gehad hebben, maar helemaal vertrouwen doe ik het niet. Ik vrees een lange nacht...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 10 januari 2011 @ 00:02:35 #62
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91097568
Oeh bah Mefke, goed in de gaten houden maar en de paraceta,ol goed blijven geven.

Nijna, ik mocht Morris van de kno gewoon 2-6 jaar geven. Niet te lang natuurlijk, maar ze zei dat dat gewoon kon! Succes ermee!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 10 januari 2011 @ 07:46:25 #63
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91103019
Goedemorgen!

Nijna, wat sneu zeg.., Fijn dat je dan wel die andere even mocht geven, heeft het veel gescheeld?

Memmel, wat fijn dat Morris zomaar ineens van de koorts af was! *O* En ohja, van die groene stukjes.. Ik vraag me soms wel eens af of dat ook nog eens weggaat ofzo :Y)

Sorbo, ben je al een beetje bijgeslapen? Gaat het nog goed met Isabeau's handsokjes? :)

BJ, fijn dat Evie en jij weer aardig zijn opgeknapt, wat een heftige hadden jullie te pakken zeg! Leuk hoor, dat geklets O+

Kersjes, wat lief dat Toby een soort van de naam van zijn broer zegt O+ Heel cute :) Alleen die allergische reactie dan weer :X Mijn hemel, al van de schrik bekomen? WAt klinkt dát zielig zeg, arme.. Lijkt me ook echt lastig met 2 van de kleintjes in huis, leg dat maar eens uit :{

Oei, Mefke, wat naar! Lijkt me echt schrikken, als dat ziek zijn van 0 naar 100 gaat in een paar minuten :{ Hoe is het vannacht gegaan?

Bar, fijn dat jullie bij hebben kunnen slapen. Lijkt me wel een vreemde gewaarwording wanneer je kind dan zomaar ineens op allerlei plekken verband heeft als je binnenkomt enzo, thuis weet je zo'n beetje alles dat er met je kind gebeurt omdat jij of je partner dat allemaal zelf in de hand hebben zeg maar. Nu is dat dan ineens zó anders, dan kom je binnen en dan gaan ze je vertellen hoe en wat. Ik kijk dan ook érg uit naar je berichtje met de melding dat je je ventje weer fijn thuis hebt, want ookal is dat waarschijnlijk doodeng, er is geen fijnere plek dan bij papa en mama :*

Claudia, haha, ik moet meteen denken aan de verhalen van mijn oma over mijn vader vroeger: die speelde altijd met bila's en abila's (theelepeltjes en wasknijpers). Bah en Bahbah O+ O+

Karin en Takkembah, succes met verhuizen! Wij vonden het inderdaad ook doodeng, ik was er zo bang voor dat Stef het inderdaad niet zou trekken, zeker na de dramatische vakantie die we afgelopen juni hadden. Maar werkelijk, als er íemand onverstoorbaar was.. Stef heeft twee nachtjes wat onrustig geslapen, maar verder leek het wel één groot avontuur! Hij was helemaal uitzinnig wanneer we in de nieuwe woonkamer gingen spelen en dat is eigenlijk nog steeds zo, zo beetje. Hij vind het zó leuk hier! En boven ook, hij wil overal spelen en ontdekken en als we gaan douchen kan hij zich alleen in de badkamer úren vermaken O+ Ik hoop dat dat bij jullie niet anders zal zijn :)

En oh, echt, Stef heeft zich echt schandelijk volgepropt gisteren. We waren bij opa en oma en daar gingen natuurlijk toastjes en allerlei andere hapjes op tafel.. Nu wisten we al dat Stef dol is op olijven, maar nu ging hij wel héél hard, binnen een halve minuut ofzo had hij er al 4 naar binnen gepropt en het ís dat we het schaaltje maar snel weg hebben gehaald, anders had hij binnen 2 minuten het hele bakje leeggehad. Ik vond het op een gegeven moment wel vervelend worden hoor, maar het is zo lastig wanneer dat allemaal op tafel staat, hij kon er prima bij en als hij continue alle volwassenen van alles naar binnen ziet mikken snap ik best dat hij dat ook wil. Uiteindelijk hebben we hem een eigen schaaltje gegeven en daar telkens wat ingedaan, dan moet hij maar leren dat hij in deze situaties uit zijn eigen schaaltje mag eten. Dat werkte op zich wel, en met crackertjes erin hebben we de overige vreterij nog wel enigzin kunnen beperken, maar écht.. Pfff..

Ow, en zó lief! Hij doet echt zo veel na nu, het is zo grappig :D Als we gaan douchen (of hij ziet één van ons douchen) gaat Stef ook wasbewegingen maken over zijn lijfje en ons dan heel blij aan zitten kijken. Of als we gel in zijn haartjes doen, dan gaat hij zelf ook zijn haartjes doen, als hij een borstel vind gaat hij 'kammen' en vandeweek had hij de afwasborstel van het aanrecht gepikt en toen ging hij een stoel 'afwassen' O+

En dat gebrabbel is ook elke dag een feest.. Hij zegt nu ook 'haai!' en roept op precies de juiste momenten met héél veel enthousiasme 'eten!! :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Incantrix op 10-01-2011 08:46:14 ]
3!
pi_91103523
Bar, oh fijn dat Roy weer kan staan, hopen dat het infuusje in zn hand de laatste is...!

Kers, over die duim of speen val ik niet zo. Maar het is zo onhandig als ze hun neus helemaal dicht hebben zitten met snot en dan lastig in slaap vallen omdat ze niet kunnen duimen of spenen ;)
Och arme Toby, dat lijkt me zo naar!

Mefke, hoe gaat het inmiddels?

Memmel, ik ga straks even de andere apotheek hier bellen of ze me kunnen helpen aan de halve dosering en anders doen we het vanavond voor het slapen gaan nog wel een keer.
Morris alweer snotloos?

Incantrix, ze viel gelijk in slaap toen haar neus open was. Wel nog een aantal keer wakker geweest vannacht.
En toen sliep zij eindelijk, droomde grote zus naar... :{.
Wat een lekkere smikkel die Stef O+
pi_91103632
al het vocht lijkt er in te blijven. De nacht was vooral voor mij en lief lang en lastig, ik was zo alert op elk geluid dat ik amper geslapen heb. Verder is het een zielig vogeltje dat een beetje om zich heen kijkt in de box en dan weer wat slaapt. Zo maar weer een zetpil want vloeibaar durf ik nog niet aan en dan moeten we even naar de echo en komt zijn oma oppassen. Hij drinkt wel keurig ors, terwijl ik dat maar smerig spul vindt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 10 januari 2011 @ 08:48:00 #66
95408 Incantrix
pi_91103654
Ow, dus jij zit nu aan ded red bull met wallen tot aan je kin? :') Nouja, ze is in elk geval gaan slapen, zullen we dan maar denken.. :*

Oh Mef, echt heel naar :* Wel fijn dat er in elk geval wel vocht ingaat, dat is in elk geval al wat.
3!
  maandag 10 januari 2011 @ 08:50:32 #67
95408 Incantrix
pi_91103683
Ik moest vanmorgen trouwens zo lachen, echte dreumeshumor: Stef draaide zijn bordje ondersteboven op zijn blad en ging toen de stukjes brood op de onderkant leggen. En láchen! Hij zat echt te schateren in de stoel gewoon O+ Zó mooi :D
3!
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 09:01:44 #68
5428 crew  miss_sly
pi_91103879
Fijn memmel dat Morris opgeknapt is. Wat kan dat toch snel gaan bij kinderen!

mefke, jij dan ineens met een zieke. Beterschap voor je mannetje!

Nijna met een erg verkouden meisje, ook beterschap!

Even :* en beterschap voor alle kindjes en mama's die het kunnen gebruiken.

Fijne post, trix O+ heerlijk dat je zo kunt genieten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91104221
Beterschap voor de zieke kinderen. Het is zo fijn als ze eindelijk weer een beetje zichzelf zijn. Het is maar stom dat onze kinderen vooral heel vaak níet zichzelf zijn. Ik heb gemerkt dat ik er ook wel eens door ga twijfelen wat 'zichzelf zijn' eigenlijk inhoudt. Als je kind een maandlang niet helemaal lekker is en vaak hangt en zeurt, hoe weet je dan nog dat hij/zij eigenlijk heel vrolijk en zelfstandig is? Een maand is gewoon heel lang op het korte leventje van een dreumes. Gelukkig is het ergste leed meestal wel snel geleden, even heel ziek zijn maar ook weer snel opknappen. Laten we daarvoor duimen! :*

Geweldig, Incantrix, die dreumeshumor! Ik kan me er zo over verbazen. Dat moet toch haast iets aangeborens zijn? Al houd ik mezelf ook voor dat Ivan zijn gevoel van humor van ons heeft. :Y)

En ik blijf dat ontdekken van de wereld ook zo wonderlijk vinden. Gister hebben Ivan en ik na het avondeten nog samen het aanrecht staan poetsen en er ging een wereld voor hem open. Sapcentrifuge, waterkoker, broodrooster, kraan, water, doekjes - allemaal geweldig! Alleen de blender was doodeng (waarom moest ik die ook aanzetten?).
pi_91104528
Hoooooi!

Pfoe... ben nog steeds moe, maar 't is wel íets beter. Gisteravond wilden we om half elf lekker gaan slapen, om even een goede nacht te pakken, maar toen wij naar bed gingen werd Isabeau weer wakker. Momenteel schopt ze enorme scene's als ze wakker wordt en wil ze eruit en niks anders. Aangezien we alweer behoorlijk op ons tandvlees begonnen te lopen, hebben B. en ik besloten om maar weer met controlled crying te beginnen. Het liep gewoon weer uit de hand. Dus... gisteravond de daad maar bij het woord gevoegd, maar ik was al zooo moe, dus het viel me erg zwaar. Maar, na 25 minuten in totaal was ze echt echt echt stil. Ze werd vervolgens wel om zes uur wakker, maar dat verbaasde me niet (ze had weinig gegeten gisteravond en dan heeft ze om die tijd gewoon trek). Ik heb haar een papfles gegeven en toen die leeg was zei ze 'Slapen...slapen...doei!' Ik heb haar teruggelegd in bed en ze heeft gewoon nog tot kwart voor acht geslapen. Ik ben lekker tot 7 uur blijven liggen en ben gewoon wat later begonnen op mijn werk vandaag. Ik werk wel iets langer door, lief is toch vrij.

Maar goed, het werkte gisteravond dus. Ik twijfelde, omdat ze zo hard en hysterisch huilt, maar toen ik afgelopen weekend merkte dat dat gewoon haar nieuwe huiltje is als iets niet gaat zoals zij het wil, konden we het toch proberen. Moet wel zeggen dat ik alweer zoveel spanning in mijn lijf voelde na die 25 minuten, dat ik weer moeite om in slaap te vallen. Vanavond maar weer vroeg naar bed dus.

Oh met de sokjes gaat het trouwens prima. Hoewel ik wel het gevoel heb dat dat ten dele de oorzaak is van het slechte slapen momenteel. Niet zo gek ook, als kinderen ineens geen speen meer hebben moeten ze daar ook aan wennen. Maar we geven niet op. Mijn motto: 'Dan maar naar de klote' ;) :P

Trix, wat een lieve verhalen over Stef. Ik heb helemaal zin hem weer te zien! :D

Claudia, ook jouw verhalen over Ivan doen me smelten!

kusje voor de zieke/allergische kindjes. Wat blijft dat toch altijd naar.
pi_91104557
Wat gebruik ik vaak het woord 'gewoon'. Ik ben gewoontjes! Help!
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 09:46:12 #72
5428 crew  miss_sly
pi_91104771
Nee hoor Sorbootje, je bent zeker niet gewoontjes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 januari 2011 @ 10:02:16 #73
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91105130
Mefke beterschap voor Driekus :*

fijn dat de sokjes helpen Sorboo ^O^

Ik kreeg vanmorgen te horen dat infuus wederom losgekomen is, nu is er overleg ofdat infuus nu echt nog wel terug gezet moet worden.
In feite zou het alleen nog voor vandaag zijn.
pi_91105274
Wat een gedoe met dat infuus Bar. Hopelijk is het niet meer nodig. Wel zo fijn voor je ventje.
  maandag 10 januari 2011 @ 10:11:54 #75
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91105398
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:38 schreef Nijna het volgende:
Bar, oh fijn dat Roy weer kan staan, hopen dat het infuusje in zn hand de laatste is...!

Kers, over die duim of speen val ik niet zo. Maar het is zo onhandig als ze hun neus helemaal dicht hebben zitten met snot en dan lastig in slaap vallen omdat ze niet kunnen duimen of spenen ;)
Och arme Toby, dat lijkt me zo naar!

Mefke, hoe gaat het inmiddels?

Memmel, ik ga straks even de andere apotheek hier bellen of ze me kunnen helpen aan de halve dosering en anders doen we het vanavond voor het slapen gaan nog wel een keer.
Morris alweer snotloos?

Incantrix, ze viel gelijk in slaap toen haar neus open was. Wel nog een aantal keer wakker geweest vannacht.
En toen sliep zij eindelijk, droomde grote zus naar... :{.
Wat een lekkere smikkel die Stef O+
Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.
Vick! Meld je eens!
Voor die lagere oplossing heb je nl een recept nodig (of elke keer of alleen de eerste keer)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_91105876
Ik heb net de apotheek gebeld (onze eigen was ik geweest al een tijdje terug, maar dat hadden ze niet en moesten bestellen en moeilijk moeilijk want dat was dan wel 20 euro :o ). Hoogste tijd om de andere apotheek in de wijk even te bellen :). Ja hoor mevrouw dat heb ik hier staan, u heeft echt xylometazoline nodig? Ja dat zoutoplossing werkt niet zo goed... ¤2,95 :D.
Dus we gaan zo even halen als die kleine weer wakker is, er werd me niks gezegd over recept, maar anders bel ik de huisarts wel even als dat nodig blijkt...
  maandag 10 januari 2011 @ 10:31:46 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91105924
Ja, het is heel raar, bij de ene (ook de mijne!) moet je 15 euro neerleggen omdat het speciaal gemaakt moet worden....moeilijk, moeilijk, moeilijk. En bij de ander kan je het zo halen voor bijna niks. Ik snap er echt niks van.
pi_91108350
quote:
Op maandag 10 januari 2011 10:11 schreef Memmel het volgende:

[..]

Vicky heeft een recept van de apotheek gekregen om zelf te verdunnen.
Vick! Meld je eens!
Voor die lagere oplossing heb je nl een recept nodig (of elke keer of alleen de eerste keer)
Meldt!

De 0.25mg is bij onze apotheek behoorlijk duur en toen kreeg ik dus de tip om ‘m zelf te mengen.
Ik haal dan lege neussprayflesjes bij de apotheek, die zijn 50 cent per stuk geloof ik. En ik haal een (injectie)spuitje van 5ml.
Ik haal 1mg neusDRUPPELS bij de Kruidvat. Je kan ook evt. 0,5 neusdruppels halen.

Als je 1mg hebt verdun je 1 op 4. Dus 2ml 1mg en 8ml water (flesje is 10ml). Heb je 0.5 mg dan verdun je 1 op 2, dus 3ml 0.5mg en 6ml water.
Flesje even goed schudden en je hebt een heel flesje 0,25.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91108771
Arme zieke Driekus ;( Beterschap!

Haha die Ivan. "baba" voor water, hoe komt hij daar nou bij :D

Sorbootje wat rot dat het slapen weer zo prut gaat dat jullie weer controlled crying toe hebben moeten passen. Hopelijk slaapt ze vannacht wel goed :*
Niels en ik hebben vanmorgen naar het filmpje gekeken van Isabeau die de poes "aait". Hij wilde het filmpje steeds opnieuw bekijken, wees steeds Isabeau aan en begon ook "aai" te roepen en "mjaaaa" (=miauw) O+

Stef, wat klink je toch al groot in je doen en laten :o O+

Bar wat rot dat het infuus nou alweer eruit gegaan is :( echt zielig voor Roy dat geprik steeds opnieuw. Wel fijn dat hij nou kan staan zeg! En morgen mag hij al naar huis waarschijnlijk!! *O*

Niels sliep gisternacht heel slecht, we dachten dat het kwam doordat we eters hadden, wat natuurlijk wel druk is, en dat hij dat in zijn slaap verwerkte. Maar vannacht ging het nog slechter, hij werd wel een stuk of 8 keer wakker, misschien wel vaker. Geen idee waar het aan lag :? Hij heeft nu een ander lampje op zijn kamer, waardoor zijn kamer wat donkerder is 's nachts. Maar het oude lampje aandoen werkte ook niet.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91109638
Twinkly, wat schattig zeg! Kun je geen filmpje maken van Niels die het filmpje kijkt? :D

En wat vervelend dat hij ook zo slecht slaapt. Het lijkt me soms zo fijn als je kind je gewoon al kan vertellen wat er is!
pi_91110919
Wat gaan er een hoop kindjes verhuizen! Spannend!

Sinds wij het bed verhuisd hebben wil Ko na de ochtendvoeding niet meer bij ons blijven liggen en sluimeren/slapen. Meestal word hij wakker tussen 5 en 7 en drinkt dan aan de borst en bleef dan lekker bij ons liggen tot we op moeten staan. Maar het lukt niet of hij wil het niet meer.
En zelfs vannacht na een nachtvoeding, die had hij blijkbaar nodig vanwege de drukke dag van gister, lukte het hem niet om in slaap te vallen bij ons. In zijn eigen bedje lukte het wel.
Eerlijk gezegd maakt het me heel verdrietig. ;(

Och Bar, het is niet makkelijk he? Maar gelukkig mag Roy vandaag mee naar huis! En hopelijk ben je er niet te zenuwachtig voor, geven ze je in het ziekenhuis genoeg vertrouwen. :*

Arme Ivan, zo bang voor de blender! Het is ook een heftig geluid natuurlijk.
Hier was het zo ongeveer het eerste geluid wat Ko nadeed. Hij heeft een tijd gecommuniceerd met geluiden. Bv de blender voor eten, de radio voor muziek (dan maakte hij van die off-zender kraak geluiden).
En wat leuk om betekenissen achter 'gebrabbel' te ontdekken he? Dat het heus wel aanzetten tot woordjes zijn ook al zijn ze nog fonetisch of incompleet.

Alle zieke en allergische kindjes beterschap! :*

Arme Niels, zo slecht geslapen. -O-

Sorbo, wat jammer dat goede nachtrust voor die kleintjes zo fragiel blijkt te zijn elke keer weer. Hopelijk kan Isabeau gauw weer de rust en het vertrouwen vinden om lekker in slaap te valen zonder aan haar haar te draaien. Als dat lukt met controlled crying is dat alleen maar fijn toch? Sterkte. :*

Stef! O+ Wat heerlijk, grapjes maken en olijven smullen. ^O^
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 10 januari 2011 @ 13:10:38 #82
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91111092
Bar, nog maar 1 nachtje!

Mefke, hoe is het met Driekus?

Claudia, zo zie je inderdaad hoe ze je ineens kunnen verbazen!

Sorry, ik ben ook niet helemaal bijgelezen. Lief heeft een operatie gehad en best veel zorg nodig en daarnaast heb ik Joep ook. Dus soms val ik echt letterlijk even in coma :D (zo rond 13.15 en 22.00 uur).
Niet mieten! Door gieten!
pi_91111178
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:30 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly, wat schattig zeg! Kun je geen filmpje maken van Niels die het filmpje kijkt? :D

En wat vervelend dat hij ook zo slecht slaapt. Het lijkt me soms zo fijn als je kind je gewoon al kan vertellen wat er is!
Nou inderdaad, dat zou al heel veel schelen he -O- "ik heb kriebel aan mijn grote teen en ik kan er niet bij door die rot slaapzak! :( "

Ik zal proberen het te filmen, maar Niels vindt meestal de camera te interessant :P

Och Oeke, ik snap je helemaal :* Ik vond het ook zo naar toen Niels beter in zijn eigen bed sliep dan naast ons in de co-sleeper.
Hopelijk slaapt hij vannacht door en went hij ook snel aan jullie bed om lekker in te sluimerknuffelslapen O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91111406
Het is zo gek, omdat we het bed verhuisd hebben net voor Kerst, en in de week van O&N heeft hij nog lekker bij mij geslapen, in het vakantiehuisje en nu is het helemaal over. Terwijl we nu meer ruimte hebben! Van een 1.40 bed naar een 1.80 bed. :D
Het zal wel wennen zijn.

Ko wilde net dat ik dit boekje voorlas:

Ik weet niet of jullie het kennen, maar hij lag helemaal in een deuk om de prinses en haar potje. Echt de slappe lach. :D
Ik moest het 3 keer voorlezen. Daarna heb ik zijn potje meteen maar uit de badkamer gehaald.
Vooral de eerste zin was helemaal goed: Luiers zijn maar stom! :P
pi_91111673
Ik heb het, ik heb het *O*.

Mijn buurvrouw (heeft in apotheek gewerkt) wist me te vertellen dat die hoge kosten komen omdat ze het dan moeten bestellen. Sommige apotheken hebben het gewoon op voorraad. Die apotheek heb ik dus gevonden ;-). Maar anders is het verdun-receptje van Vicky ook handig!

Twinkly, misschien tandjesgerommel waar hij last van heeft? Balen als ze zo slecht slapen.

Ko, leuk boek heb je uitgezocht!
pi_91111851
Haha Kobus :D Wat knap de tekst al zo goed snapt!

Ik weet niet Nijna, ik denk altijd dat het tandjes zijn, maar hij heeft er al maanden maar 6 :P
  maandag 10 januari 2011 @ 13:44:22 #87
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91112502
Een dikke kus voor de zieke kindjes.

Mef is Driekus al wat beter?

Incantrix, fijn om je verhuisverhaal te horen hoor. Steekt me toch een hartje onder de riem O+

Die Kobus, en tja, het ís toch ook gewoon een grappig boekje (hebben het hier ook liggen van mijn zus)

seilram beterschap met je lief! Hopelijk niet een al te ingrijpende operatie hoop ik??? (even gemist)

En wat een heerlijke verhalen hier over dreumesen die de wereld ontdekken en volwassenen nadoen. Heerlijk toch!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91117085
Ja, het is inderdaad een grappig boekje, de tekeningen zijn heel leuk. :Y

Ik moest trouwens denken aan het gesprek over verschillen in ontwikkeling.
Pas geleden vertelde Sorbo dat Isabeau nu kon opstaan zonder steun, terwijl ze daarvoor ergens naar toe kroop, zich optrok met haar armen en dan ging lopen.
Ik was echt verrast omdat Ko pas ging lopen nadat hij dat opstaan zonder steun onder de knie had. Dus ik dacht dat Isabeau dat allang kon, aangezien ze al zo goed loopt.
Het is maar een klein voorbeeldje maar het laat goed zien hoe verschillend kindjes zijn en hoe gekleurd je blik op ontwikkeling van een kind kan zijn door de ontwikkeling van je eigen kind.
Ehm, volgt u hem nog? :D

Seilram, dat is wel even zwaar, beterschap voor je man en sterkte met alle zorg! :*
pi_91117144
Oeke, dat was bij Thijs ook! Die ging eerst zelf staan, en daarna pas lopen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_91117263
Oeke, dat is grappig dat je dat aanstipt, want dat verbaasde me zelf ook, dat die volgorde bij kinderen zo verschilt!
  maandag 10 januari 2011 @ 15:39:27 #91
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91117301
Ik kom even binnenwalsen hoor, Roy mag naar huis vandaag nog, het is nog wachten op de zaalarts en dan de instructies wat betrefd medicatie nog en dan komen m'n grote en kleine grote man eraan *O* *O*

Bloed was goed en op de eeg was er geen epileptische aktiviteit te zien *O*

M'n stoere knul komt naar huis *O*
pi_91117378
*O* *O* *O* Wat fijn Bar!!

Hè wat een opluchting zal dat zijn!

:*
pi_91117465
Bar wat fijn!!!!!!!! *O* *O* *O*
pi_91117501
Oeke, Niels staat soms per ongeluk op zonder steun ( :D ), maar meestal kruipt hij nog ergens naartoe om zich aan op te trekken.
pi_91117571
Oh wat fijn Bar!!! *O* ik zit helemaal te jompelen hier.. .Heerlijk weer met zijn allen thuis vanavond en je kleine man in zijn eigen bedje.
pi_91117806
*O* Bar wat heerlijk om je mannetje zometeen weer thuis te hebben!! Geen gedoe meer met het infuus en vervelende prikken *O*
  maandag 10 januari 2011 @ 15:54:11 #97
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91117888
Bestaat er iets van een smerseltje die ervoor zorgen dat blauwe plekken doet verdwijnen?
Roy is echt helemaal blauw daar waar ze overal geprikt hebben.
pi_91118236
Bar, wat heerlijk! *O*
Straks lekker knuffelen thuis. En kusjes op zijn blauwe plekken geven. :*
Je hebt blauwe plekken zalf geloof ik, homeopatisch, maar of het daardoor verdwijnt weet ik niet.

Gek is dat he, dat die volgorde zo verschilt.
En zo zijn er volgens mij ook verschillen in taal en spelen.
Sommige verschillen zijn puur fysiek, maar ik denk dat er ook verschillen zijn door hoe je zelf praat/doet als ouder.
Wij vergeten bijvoorbeeld heel vaak Eet smakelijk te zeggen. Dus dat zit helemaal niet in Ko zijn systeem nog. :@
pi_91118416
Ja, wij ook :@ sinds Senna het kan letten we er wel beter op.

Ik heb net filmpjes gemaakt van Niels die naar de filmpjes van Isabeau en Ivan kijkt, maar het uploaden lukt niet. Stomme YouTube :(
pi_91118549
Vooral vol blijven houden Twinkly ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')