Vandaar, zal wel gewenning zijnquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral waar je mee opgroeide.
quote:
niet weer aankomen metquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:18 schreef Yuki het volgende:
En @ TT: het zal wel heiligschennis zijn, maar dat nummer zingt zo heerlijk weg in een niet originele uitvoering![]()
![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
niet weer aankomen metwende
he ?
Sowieso matrix soundtrackquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:14 schreef Kluts het volgende:
Dit nummer wilde ik eerder op mijn begrafenis.
ja sorryquote:
Doe eens een lieve PI ofzoquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
he ?
Wat een geweldig volwassen reactiequote:Op woensdag 5 januari 2011 00:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
he ?
Ja, terwijl het me daar verder totaal niet om gaat. Het is een soort trip, dat nummer.quote:
die vergeet ik steeds te wijzigen dus die staat vast op dezequote:
die kan er nog wel mee doorquote:
De coolness van die PI is er zodanig vanaf dat ik hem al niet meer standaard heb.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die vergeet ik steeds te wijzigen dus die staat vast op deze
Eensquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja sorrymaar niemand komt aan ramses
quote:
Huilerdquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:22 schreef Yuki het volgende:
@ Samzz: Shadowland is idd mooi
En ik ben blij dat ik geen make up meer op heb
Nirvana unplugged!quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:22 schreef littledrummergirl het volgende:
niet voor begrafenissenmaar dit is ook zon heeeeerlijk nummer
Tja, zelfs babs heeft hem als standaard PI.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:22 schreef Kluts het volgende:
De coolness van die PI is er zodanig vanaf dat ik hem al niet meer standaard heb.
Is dit nog een navolging van gisteren?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:24 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, zelfs babs heeft hem als standaard PI.
Ja. Maar no offense, even niet de jouwe.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:25 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik zou nooit zo'n botte hork zijn![]()
Schouder nodig?
Welnee, ik ben niet zo emo en haatdragend.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
Is dit nog een navolging van gisteren?
None takenquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:26 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja. Maar no offense, even niet de jouwe.
Gewoon Papa Roach doen voor op de begrafenisquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:22 schreef littledrummergirl het volgende:
niet voor begrafenissenmaar dit is ook zon heeeeerlijk nummer
Jammer van de Easy Way out.quote:
Knuffelquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:26 schreef Samzz het volgende:
Ik vind dit geen leuk gespreksonderwerpZit hier gewoon te janken van de herinneringen
Ik hoorde laatst een nieuwe plaat en toen ik de clip zag kende ik Eddie amper terug, maar zeker geen slechtere band dan eerder idd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jammer van de Easy Way out.
One day fly? net niet maar het was te kort om held te zijn,
Pearl Jam. 1 geweldig album als twintigers. Overladen worden door succes en er niet meer tegen kunnen. Langzaam maar zeer stabiel terug komen. Respect!Veel meer respect zelfs.
Pearl Jam.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:27 schreef Godtje het volgende:
Pearl Jam. 1 geweldig album als twintigers. Overladen worden door succes en er niet meer tegen kunnen. Langzaam maar zeer stabiel terug komen. Respect!Veel meer respect zelfs.
Vermoedelijk een betere band en bedoelde je deze?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:28 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst een nieuwe plaat en toen ik de clip zag kende ik Eddie amper terug, maar zeker geen slechtere band dan eerder idd.
eens! Die blinde adoratie voor Nirvana heb ik sowieso nooit gesnapt, zo denderend vind ik ze niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Is deze leuker.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:29 schreef littledrummergirl het volgende:
en zoiets als klein geintje tussendoor op je crematie...
Dat lijkt me niet echt de tijd en plaats voor geintjes.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:29 schreef littledrummergirl het volgende:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:29 schreef littledrummergirl het volgende:
ik denk serieus dat als ik gecremeerd zou worden en ik zou dit bij mn wensen opgeven dat er zat mensen zijn die het wel kunnen waarderenquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:30 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt de tijd en plaats voor geintjes.
das ook een gave jaquote:
Dat dusquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:31 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik denk serieus dat als ik gecremeerd zou worden en ik zou dit bij mn wensen opgeven dat er zat mensen zijn die het wel kunnen waarderendas wel n beetje mijn soort humor
beetje te zwart af en toe
Dan is het weer uit haat/ niet bergijpen en dat wil ik tegen gaan. Groot liefhebber ben ik! Heart shapped boxquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:30 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
eens! Die blinde adoratie voor Nirvana heb ik sowieso nooit gesnapt, zo denderend vind ik ze niet.
Nee, het was een clip met dat ze op het eind in het water vielen ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:29 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vermoedelijk een betere band en bedoelde je deze?![]()
Die staat zelfs 2 keer in de top 2000.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:30 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik weet er nog wel eentje voor Klutsje![]()
Ehm, wie zich kut voelt moet niet klikken..
Niet doen. Ik denk namelijk dat ik wel weet waarom jij dat lijstje gemaakt hadquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:32 schreef JoeBravo het volgende:
Kut, nu krijg ik de neiging m'n pc weer aan te zetten en dat lijstje op te zoeken
Serieus? Eentje van Frank en de ander van Herman?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:33 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die staat zelfs 2 keer in de top 2000.
Nee, het origineel van Leonard Cohen en die van Herman.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:34 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Serieus? Eentje van Frank en de ander van Herman?
geen haat in mijn geval. En niet begrijpen... Ik word er gewoon niet door geraakt. Toen niet en nu niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan is het weer uit haat/ niet bergijpen en dat wil ik tegen gaan. Groot liefhebber ben ik! Heart shapped boxLithium
, etc
Maar te kort! Net zoals The doors! Groot liefhebber maar te kort.
Ik vind het interessant om te zien hoe een band zich weet te ontwikkelen.
Dat is primaquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:35 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
geen haat in mijn geval. En niet begrijpen... Ik word er gewoon niet door geraakt. Toen niet en nu niet.
Erfenisdossier? Dat ding gaat hier ook gewoon niet meer wegquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:34 schreef Samzz het volgende:
Toepasselijk, die banner van zo'n uitvaartonderneming
klopt, was een "voor het geval dat" lijstje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:33 schreef Yuki het volgende:
[..]
Niet doen. Ik denk namelijk dat ik wel weet waarom jij dat lijstje gemaakt had
Ik vind het heel naar om te weten dat jij een "voor het geval dat" lijstje hadquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:36 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
klopt, was een "voor het geval dat" lijstje.
*schuld bekendquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik vind het heel naar om te weten dat jij een "voor het geval dat" lijstje had
Hij wisselt hier met KWFquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
Erfenisdossier? Dat ding gaat hier ook gewoon niet meer weg
Ik vind het een beetje goedkope emotie plaat. Van stef dan veel lieverquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
Het enige waar ik mijn pa ooit heb betrapt van te moeten huilen..
Veel vaders zullen dat wel bij dit nummer denk ik..
een "voor het geval dat ik geen zin meer in mn leven zou hebben" lijstje?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:36 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
klopt, was een "voor het geval dat" lijstje.
Het is hier doorlopend, in welk topic ik ook kom, erfenisdossier: een service van KWF.quote:
lijstje staat ook onderaan een brief. Gezien alles wat er in m'n kop omging leek me dat destijds wel verstandig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik vind het heel naar om te weten dat jij een "voor het geval dat" lijstje had
Om mezelf niet te hard laten klinken. Ik vind papa ook leuk hoor.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje goedkope emotie plaat. Van stef dan veel liever
Oh, dan heb ik wat anders. Ik heb KWF afgewisseld met een begrafenisondernemingquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:39 schreef Yuki het volgende:
[..]
Het is hier doorlopend, in welk topic ik ook kom, erfenisdossier: een service van KWF.
En ik heb even helemááál geen zin in KWF
quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:39 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
lijstje staat ook onderaan een brief. Gezien alles wat er in m'n kop omging leek me dat destijds wel verstandig.
Mag ik het een positief iets vinden als je er dan nu zo over praat?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:39 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
lijstje staat ook onderaan een brief. Gezien alles wat er in m'n kop omging leek me dat destijds wel verstandig.
nee, want dat had ik al niet. Voor het geval ik daar ik ook iets actiefs mee ging doenquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:38 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
een "voor het geval dat ik geen zin meer in mn leven zou hebben" lijstje?
dat mag. Vind ik zelf ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mag ik het een positief iets vinden als je er dan nu zo over praat?
Die ben ik net aan het luisterenquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dit vind ik ook nog altijd een mooi nummer
dat bedoel ik natuurlijk eitjequote:Op woensdag 5 januari 2011 00:42 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
nee, want dat had ik al niet. Voor het geval ik daar ik ook iets actiefs mee ging doen
gaat toch over autisme ofzo?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dit vind ik ook nog altijd een mooi nummer
Kloptquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:43 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
gaat toch over autisme ofzo?
*kijkt achter zich* Huh, ik zie je heul niet staanquote:
Mooiquote:
ik heb er hier nooit een geheim van gemaakt, geloof ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:43 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat bedoel ik natuurlijk eitje![]()
en idd, respect dat je er nu zo over kunt pratenis echt niet zomaar iets om te bekennen aan mensen
ik ben hier nog niet zo heel langquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:44 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik heb er hier nooit een geheim van gemaakt, geloof ik.
Ik heb echt helemaal niets met Bob Marley eigenlijk..quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:44 schreef Kluts het volgende:
HET mooiste nummer van Bob Marley.
Stel je voor, je zit op een strand naar de zonsondergang te kijken met de liefde van je leven, dan dit nummer:
Zelfs ik ben wel eens hopeloos corny.
Ik wist het ook niet, maar ik ben ook wel eens ignorant omdat ik snel lees.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:44 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik heb er hier nooit een geheim van gemaakt, geloof ik.
Ik ben een blower. Die luisteren Bob Marley en Doe Maar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb echt helemaal niets met Bob Marley eigenlijk..
quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:44 schreef Kluts het volgende:
HET mooiste nummer van Bob Marley.
Stel je voor, je zit op een strand naar de zonsondergang te kijken met de liefde van je leven, dan dit nummer:
Zelfs ik ben wel eens hopeloos corny.
Dat is echt een van m'n favoriete Franse nummersquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:47 schreef Godtje het volgende:
Ik kan dus echt geen letter Frans lezen! Ik vond dit altijd wel een lekker nummer.![]()
Ik kan er niks aan doen maar ik vind het heerlijk.![]()
Als je het dan op latere leeftijd voor het eerst begrijpt is het best schokkend.![]()
Het is een onwijs meeslepend nummer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:47 schreef Godtje het volgende:
Ik kan dus echt geen letter Frans lezen! Ik vond dit altijd wel een lekker nummer.![]()
Als je het dan op latere leeftijd voor het eerst begrijpt is het best schokkend.![]()
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is echt een van m'n favoriete Franse nummersEn helemaal niet zo vrolijk als het lijkt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:47 schreef Godtje het volgende:
ja mooiquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:47 schreef Godtje het volgende:
Ik dacht lekker huppelen in de wei, zonnetje, strand en huppelende schaapjes.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is een onwijs meeslepend nummer.
Cultuurrabarber!quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb echt helemaal niets met Bob Marley eigenlijk..
Ik ken genoeg Frans omdat er meteen uit te halen. Die muziek is heel misleidend.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik dacht lekker huppelen in de wei, zonnetje, strand en huppelende schaapjes.
Nee het gaat gewoon over oorlog en doden.
Trustequote:Op woensdag 5 januari 2011 00:49 schreef JoeBravo het volgende:
M'n maag is weer gekalmeerd (niet topic gerelateerd), dus ik ga slapen![]()
Over lekker franse nummers te spreken....quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Frans omdat er meteen uit te halen. Die muziek is heel misleidend.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:49 schreef JoeBravo het volgende:
M'n maag is weer gekalmeerd (niet topic gerelateerd), dus ik ga slapen![]()
Ja, die ken ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Over lekker franse nummers te spreken....
Omdat ie wat domme deuntje van iemand met teveel klit in zijn haar niet kent?quote:
Ik ken het wel, maar vind het helemaal nietsquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omdat ie wat domme deuntje van iemand met teveel klit in zijn haar niet kent?
Andrea!quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:53 schreef Samzz het volgende:
Deze werd gedraaid op m'n opa's begravenis. Ik vind het nog steeds een prachtig nummer
Die bij mijn opa:quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:53 schreef Samzz het volgende:
Deze werd gedraaid op m'n opa's begravenis. Ik vind het nog steeds een prachtig nummer
Jij snapt het helemaal..quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omdat ie wat domme deuntje van iemand met teveel klit in zijn haar niet kent?
Dooddoener maar het is wel een mindset.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:55 schreef Yuki het volgende:
Bedtijd. Even klaar met dood, afscheid en verdriet![]()
Welterusten allen!![]()
Zonder dood geen levenquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dooddoener maar het is wel een mindset.
De dood vieren als het leven wat is en is geweest of treuren.
Het eerste raad ik aan.
Sterkte.
Dat vond ik als kind een mooi liedje, zong ik ook altijd mee.quote:
Trusten Yuuksquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:55 schreef Yuki het volgende:
Bedtijd. Even klaar met dood, afscheid en verdriet![]()
Welterusten allen!![]()
Het is zeker een mindset. Maar mijn huidige mindset heeft haar grenzen even bereikt. Ik kan er nu niet zo mooi naar kijken als ik zou willen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het eerste raad ik aan.
Sterkte.
quote:The Playlist of My Life...
We create a playlist of #1 songs from the biggest moments in your life. Takes 5 seconds and no login required. The #1 songs on your...
.
Day of Conception: Michael Jackson - Beat It
Birth Date: Yes - Owner Of A Lonely Heart
Sweet Sixteen: Savage Garden - I Knew I Loved You
Highschool Graduation: Ja Rule - Always On Time
21st Birthday: Mario - Let Me Love You
Zonder leven geen dood.quote:
Waar maak je die?quote:
Ik heb een prachtige quote uit 'More fruits of Solitude':quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het eerste raad ik aan.
Sterkte.
Snow! Met informerquote:The #1 songs on your...
Day of Conception: Starland Vocal Band - Afternoon Delight
Birth Date: David Soul - Don't Give Up On Us
Sweet Sixteen: Snow - Informer
Highschool Graduation: Madonna - Take A Bow
21st Birthday: Usher - Nice & Slow
Tip: Once you Share With Your Friends, you can play the songs from your wall.
quote:We create a playlist of #1 songs from the biggest moments in your life. Takes 5 seconds and no login required. The #1 songs on your...
.
Day of Conception: Kenny Rogers - Islands In The Stream
Sweet Sixteen: Creed - With Arms Wide Open
Highschool Graduation: Nelly - Hot In Herre
21st Birthday: Mariah Carey - We Belong Together
Day of Conception: George Michael - Careless Whisperquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
http://apps.facebook.com/(...)_id=819991121&ref=nf
Iets met slapeloosheid vooral eigenlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
@K(l)uts: Wat ben jij tegenwoordig op rare tijden online? Eerst was je toch met name overdag online? Iets verandert qua situatie?
outkastquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:03 schreef Gasol het volgende:
[..]
Day of Conception: George Michael - Careless Whisper
Birth Date: Phil Collins - Separate Lives
Sweet Sixteen: Usher - U Got It Bad
Highschool Graduation: Outkast - The Way You Move
21st Birthday: Justin Timberlake featuring T.I. - My Love
Mooi jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb een prachtige quote uit 'More fruits of Solitude':
Death is but crossing the world, as friends do the seas; they live in one another still. For they must needs be present, that love and live in that which is omnipresent. In this divine glass, they see face to face; and their converse is free, as well as pure. This is the comfort of friends, that though they may be said to die, yet their friendship and society are, in the best sense, ever present, because immortal.
Ik had 'm met Engelse literatuur en las 'm later terug in HP7. Maar, ik vind dit echt een ontzettend mooi stuk en ik wil dit ook graag op mijn rouwkaarten hebben staan
jij bent dan ook n tutjequote:Op woensdag 5 januari 2011 01:06 schreef Gasol het volgende:
[..]
Stiekem vind ik Justin Timberlake ook heel goed
En Outkast
Sledgehammerquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:05 schreef Samzz het volgende:
Day of Conception: Peter Gabriel - Sledgehammer
Birth Date: Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now
Sweet Sixteen: 50 Cent - In Da Club
Highschool Graduation: Mario - Let Me Love You
21st Birthday: Flo Rida - Low
Als ik dat hoor wil ik gewoon dansen en zoquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
jij bent dan ook n tutjedan mag het
Ja, natuurlijk. Zo sta ik er zelf ook in en ik zou ook absoluut niet willen dat mensen om mij ongelukkig zijn en alleen maar huilen als ze aan me terug denken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mooi ja
In veel culturen vieren ze de dood natuurlijk of het leven wat is geweest.
Meestal als je denkt wat de overledenen had gewild kom je ook al snel tot de conclusie dat dat de juiste weg is.
Mijn vader is bijvoorbeeld overleden. Mijn vader die het beste met ij voorhad. Zou die willen dat ik zielig in een hoekje ongelukkig ga zitten zijn? Nee die zou willen dat ik een mooi een vruchtbaar ga hebben en liefdevol en met waardering soms aan hem terug denk.
ik heb dat met alle black eyed peas muziekquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:07 schreef Gasol het volgende:
[..]
Als ik dat hoor wil ik gewoon dansen en zo
Ik heb de cd's van Justin Timberfake en ik kan niet wachten tot de volgende.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:06 schreef Gasol het volgende:
[..]
Stiekem vind ik Justin Timberlake ook heel goed
En Outkast
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
Sledgehammer
![]()
Dat heb ik actief meegemaakt en toen lagen je ouders te wippen.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb de cd's van Justin Timberfake en ik kan niet wachten tot de volgende.
Ik ben een man ik huil niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Zo sta ik er zelf ook in en ik zou ook absoluut niet willen dat mensen om mij ongelukkig zijn en alleen maar huilen als ze aan me terug denken.
En toch, moet ik nog regelmatig huilen als ik terug denk aan M. of opa...
Aha, en dat heeft een reden? Oftewel alles goed meiske?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Iets met slapeloosheid vooral eigenlijk.
Nee, denk dat de gedachte wat jij zegt, dat degene die overleden is dat juist niet had gewild, een hele goede is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ben een man ik huil niet.![]()
Alle gekheid op een stokje. Alle emoties die je er bij hebt zijn prima.
Alleen sommige slaan er in door naar mijn mening door er zelf ongelukkig door te worden. Lijkt mij niet de bedoeling.
Ja hoor, ik zat ff in een dipje, maar ik ga binnenkort naar de psych en wordt getest op ADHD.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha, en dat heeft een reden? Oftewel alles goed meiske?
mag ik vragen tegen wat voor adhd dingen je aanloopt op latere leeftijd zeg maar? ik twijfel ook om het te laten testen nl... heb af en toe echt onvoorspelbare chaos en stuiterbuienquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja hoor, ik zat ff in een dipje, maar ik ga binnenkort naar de psych en wordt getest op ADHD.
Ik denk dat het er sterk van af hangt waar je staat in het rouwproces. Er zijn mensen die het jarenlang niet los kunnen laten, dat kan je wel zien als doorslaan ja. Maar zeker de eerste tijd na een overlijden is het heel normaal om verdriet te hebben en je ongelukkig te voelen zonder de overledene.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Alleen sommige slaan er in door naar mijn mening door er zelf ongelukkig door te worden. Lijkt mij niet de bedoeling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥
Ja inderdaad, maar dat is de laatste 10 jaar al zo. Helaas.quote:
Thanks Klutsquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:00 schreef Kluts het volgende:
Sterkte Yuki, ik heb het zijdelings meegekregen, maar het lijkt me gewoon kut.
Dit zal ook niet heel makkelijk zijn. Ik hoop dat je er verder mee komt, of je nou ADHD zou hebben of niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja hoor, ik zat ff in een dipje, maar ik ga binnenkort naar de psych en wordt getest op ADHD.
Al uit het dipje of dat nog niet? Krijg je anti-depressiva zo lang? Komt dat louter vanwege het ADHD of ook daar wat meer?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:12 schreef Yuki het volgende:
[..]*shotgun zoekt*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
Ik heb gewoon het gevoel dat ik mijn hele leven niet eruit heb gehaald wat erin zit. Vaak problemen gehad op het gebied van school, werk, relaties, ouders, en ik loop telkens tegen hetzelfde aan, maar kan in sommige gevallen mijn impulsieve gedrag niet bedwingen. Ik liep er vooral tegenaan in mijn werk. Ik ben secretaresse en dan kan je het niet echt hebben om snel afgeleid te zijn en je gewoon niet te kunnen concentreren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
mag ik vragen tegen wat voor adhd dingen je aanloopt op latere leeftijd zeg maar? ik twijfel ook om het te laten testen nl... heb af en toe echt onvoorspelbare chaos en stuiterbuien
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik denk dat het er sterk van af hangt waar je staat in het rouwproces. Er zijn mensen die het jarenlang niet los kunnen laten, dat kan je wel zien als doorslaan ja. Maar zeker de eerste tijd na een overlijden is het heel normaal om verdriet te hebben en je ongelukkig te voelen zonder de overledene.
Hangt waarschijnlijk ook nog af van WIE er overleden is. Welke rol vervulde hij/zij?Geen verdriet voelen bij een overleden die heel dichtbij je staat is inderdaad heel erg lastig in onze cultuur. Dat zeg ik expres zo. Niet om lastig te zijn maar omdat het in andere culturen wel kan. Het is niet gek maar voor mij is het echt een gouden regel wat zou de overleden persoon zelf hebben gewild. Bij mijn vader en al mijn grootouders. Dat helpt want ze willen mij allemaal gelukkig zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg net per DM geloof ik de achtergrond van je opmerking te horen (als het klopt) en dat werpt ook weer een ander licht er op.
Het is meer dat het door meerdere professionele mensen al eens tegen me is gezegd dat ik daar trekken van heb en ik er zelf een klein beetje over gelezen heb en dingen op zijn plek vallen. Als ik het heb, of niet, ik leer handvatten om met bepaalde dingen anders om te gaan en uiteindelijk kom ik er beter uit. Ik heb al een heel grote stap gezet door ermee aan de slag te gaan, vind ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:14 schreef Yuki het volgende:
Dit zal ook niet heel makkelijk zijn. Ik hoop dat je er verder mee komt, of je nou ADHD zou hebben of niet.
Ik heb geen anti-depressiva.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Al uit het dipje of dat nog niet? Krijg je anti-depressiva zo lang? Komt dat louter vanwege het ADHD of ook daar wat meer?
Absoluut. Hulp zoeken is niet één stap, dat zijn er een heleboel. Echt heel knap, en nogmaals veel succes!quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is meer dat het door meerdere professionele mensen al eens tegen me is gezegd dat ik daar trekken van heb en ik er zelf een klein beetje over gelezen heb en dingen op zijn plek vallen. Als ik het heb, of niet, ik leer handvatten om met bepaalde dingen anders om te gaan en uiteindelijk kom ik er beter uit. Ik heb al een heel grote stap gezet door ermee aan de slag te gaan, vind ik.
Starkoo, held!quote:
Ik ook en ik hoop echt dat iemand je er verder mee kan helpen zodat je je prettiger in je vel zit. De stap naar hulp is niet echt een kleine stap, maar een grote en tamelijk lastig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is meer dat het door meerdere professionele mensen al eens tegen me is gezegd dat ik daar trekken van heb en ik er zelf een klein beetje over gelezen heb en dingen op zijn plek vallen. Als ik het heb, of niet, ik leer handvatten om met bepaalde dingen anders om te gaan en uiteindelijk kom ik er beter uit. Ik heb al een heel grote stap gezet door ermee aan de slag te gaan, vind ik.
dat heb ik bijvoorbeeld heel erg met schoolwerk enzo.. gewoon de hele dag er vrij voor nemen, ervoor gaan zitten, maar gewoon niks presterenquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het gevoel dat ik mijn hele leven niet eruit heb gehaald wat erin zit. Vaak problemen gehad op het gebied van school, werk, relaties, ouders, en ik loop telkens tegen hetzelfde aan, maar kan in sommige gevallen mijn impulsieve gedrag niet bedwingen. Ik liep er vooral tegenaan in mijn werk. Ik ben secretaresse en dan kan je het niet echt hebben om snel afgeleid te zijn en je gewoon niet te kunnen concentreren.
Heel simpel uitgelegd, mensen zeggen "waarom doe je dat niet gewoon?" en dat vraag ik mezelf dan ook af, maar ik kan er zelf niets aan doen.
Ik wil ook niet teveel in persoonlijke details treden, maar ik hoop dat het enigszins duidelijk is wat ik bedoel.
Achteraf denk ik: Dat had ik jaren eerder moeten doen. Maar het voelt goed om constructief te zijn ipv maar aankloten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ook en ik hoop echt dat iemand je er verder mee kan helpen zodat je je prettiger in je vel zit. De stap naar hulp is niet echt een kleine stap, maar een grote en tamelijk lastig.
Je kan je laten testen. Ik zeg alleen wel dat veel mensen aan die punten voldoen en het is een heel diepgeworteld probleem. Het heeft me tot nu toe tegengewerkt, maar je kan leren het in je voordeel te gebruiken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat heb ik bijvoorbeeld heel erg met schoolwerk enzo.. gewoon de hele dag er vrij voor nemen, ervoor gaan zitten, maar gewoon niks presterenen das niet omdat ik het niet wil ofzo.. het komt er gewoon niet uit..
En sowieso ben ik een chaoot, maak rommel, vergeet afspraken, praat veel en snel en onsamenhangend, slaap slecht, ben verslavingsgevoeligiets te veel adhd checkpuntjes om er niks mee te doen.. maar ik weet nog niet of ik het wil, er iets mee doen
/Botte bijlquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat heb ik bijvoorbeeld heel erg met schoolwerk enzo.. gewoon de hele dag er vrij voor nemen, ervoor gaan zitten, maar gewoon niks presterenen das niet omdat ik het niet wil ofzo.. het komt er gewoon niet uit..
En sowieso ben ik een chaoot, maak rommel, vergeet afspraken, praat veel en snel en onsamenhangend, slaap slecht, ben verslavingsgevoeligiets te veel adhd checkpuntjes om er niks mee te doen.. maar ik weet nog niet of ik het wil, er iets mee doen
In onze cultuur is de norm idd dat je verdriet hebt. In andere culturen zal dat niet zo zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Geen verdriet voelen bij een overleden die heel dichtbij je staat is inderdaad heel erg lastig in onze cultuur. Dat zeg ik expres zo. Niet om lastig te zijn maar omdat het in andere culturen wel kan. Het is niet gek maar voor mij is het echt een gouden regel wat zou de overleden persoon zelf hebben gewild. Bij mijn vader en al mijn grootouders. Dat helpt want ze willen mij allemaal gelukkig zien.
Ik kreeg net per DM geloof ik de achtergrond van je opmerking te horen (als het klopt) en dat werpt ook weer een ander licht er op.
Omdat....het een held is?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:22 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Waarom verbaasd die reactie mij niet?
Onder een bepaalde druk bezwijkt zelfs de sterkste man of vrouw en dat is niet erg. Erg is koppig doorgaan en de meeste mensen doen dat te lang, maar als je hulp durft te vragen ben je al een heel eind. Je hoeft je wat mij betreft ook nergens voor te verdedigen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Achteraf denk ik: Dat had ik jaren eerder moeten doen. Maar het voelt goed om constructief te zijn ipv maar aankloten.En ik ben, zonder arrogant te doen ofzo, een sterke meid. Ik kan heel veel hebben, ben intelligent genoeg om bepaalde gedragspatronen te gaan inzien en dingen aan te kunnen pakken, ik heb alleen wat hulp nodig. Ik heb wel de potentie, ik moet alleen leren hoe ik het eruit haal.
Dat ben ik met je eens. Bij mij is het alleen zo dat de signalen er in mijn jeugd al waren, niet met die stempel, maar ik heb pas een jaar of 2 geleden een moment gehad dat ik op mijn bek ging. Ik ben nu 2 jaar aan het kloten om dat weer in het gareel te krijgen, en ik laat me erop testen op aanraden van en omdat het me eventueel kan helpen bij een behandeling.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
/Botte bijl
Waarom moet het iets zijn wat een arts vast stelt? Kan je er dan meer mee?
Wat heb jezelf al gedaan? Niet te makkelijk naar een arts rennen?
Wil je wel graag genoeg? Welke acties en met hoe veel doorzetting heb je jezelf aangepakt?
Retorische vragen ik hoef niet echt antwoord. Het klinkt me soms alleen zo makkelijk. Ik hoor problemen dus het zal wel x of y zijn. Zelden hoor je dat mensen al dit en dat hebben geprobeerd en zichzelf door elkaar hebben geschud.
En zoals de meeste wel weten ben ik niet van het subtiele en pappen en nat houden.
Hup peper in de reet en doe iets!
Dit vind ik wel heel simplistisch en heel kort door de bocht. In het geval van kluts lijkt ze mij iemand die niet gemakkelijk deze stap zet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
/Botte bijl
Wil je wel graag genoeg? Welke acties en met hoe veel doorzetting heb je jezelf aangepakt?
Retorische vragen ik hoef niet echt antwoord. Het klinkt me soms alleen zo makkelijk. Ik hoor problemen dus het zal wel x of y zijn. Zelden hoor je dat mensen al dit en dat hebben geprobeerd en zichzelf door elkaar hebben geschud.
En zoals de meeste wel weten ben ik niet van het subtiele en pappen en nat houden.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Ben jij toevallig ook fan van Paul Kalkbrenner?
Het is nu drie jaar geleden dat M. begraven is en twee jaar geleden dat m'n opa overleed. En op sommige momenten, bij bepaalde handelingen of muziek komt dat weer naar boven. Wat opa betreft heb ik er ook gewoon vrede mee (wij was ziek) en de herinneringen aan hem zijn ook echt prachtig en ik word er ook 'blij' van, ook al stromen dan soms de tranen over m'n wangen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet tegen Kluts en tegen LDG was het kort door de bocht en dat is logisch aangezien dit een eerste aanzet tot een gesprek is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel simplistisch en heel kort door de bocht. In het geval van kluts lijkt ze mij iemand die niet gemakkelijk deze stap zet.
Dat punt heb ik dus 2 jaar geleden gehad. En eigenlijk is dat juist goed geweest. Ik probeer die ervaring nu in iets positiefs om te zetten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Onder een bepaalde druk bezwijkt zelfs de sterkste man of vrouw en dat is niet erg. Erg is koppig doorgaan en de meeste mensen doen dat te lang, maar als je hulp durft te vragen ben je al een heel eind. Je hoeft je wat mij betreft ook nergens voor te verdedigen.
Hahaha, jammer want wat een lame rip-off artiest is dat zeg....quote:
niks mis met botte bijlen hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
/Botte bijl
Idd. Paul Kalkbrenner is een kneus, zijn broer nog meer en die film zoog helemaal.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Techno het volgende:
[..]
Hahaha, jammer want wat een lame rip-off artiest is dat zeg....
(Zie comments... en je snapt wat ik bedoel).
LOL! Dat van die film wist ik dan weer niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:31 schreef Kluts het volgende:
Idd. Paul Kalkbrenner is een kneus, zijn broer nog meer en die film zoog helemaal.
Dat Berlin Calling crapstukje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:32 schreef Techno het volgende:
[..]
LOL! Dat van die film wist ik dan weer niet.
Zolang ik niet weet waar je deze comments kan vinden, begrijp ik niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Techno het volgende:
[..]
Hahaha, jammer want wat een lame rip-off artiest is dat zeg....
(Zie comments... en je snapt wat ik bedoel).
Ik wil ook niet zeggen dat het niks is. Maar je leven er aan ophangen en jezelf in een doosje laten stoppen is het andere uiterste. Daarbij pillen wil je liever niet aan want dat is bijna allemaal rommel zeker dat soort gedrags veranderende pillen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:31 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
niks mis met botte bijlen hooren ik ga toch even antwoord geven
dwars als ik ben
Ik denk wel dat ik er meer mee kan als ik weet waar het hem precies in zitals ik weet waar het door komt en wat ik eraan kan doen om het allemaal wat georganiseerder te krijgen in mn hoofd.
Ik werk zelf met met volwassenen en kinderen met adhd en herken er gewoon een hele hoop inik was vroeger ook zon kind dat alle kanten uit stuiterde maar niet echt qua lichamelijkheid maar qua acties en impulsiviteit.
En de simpele dingen om mn leven geordender te maken en mn hoofd leeg te krijgen ( altijd tollen er gedachten in sneltreinvaart door mn hoofd) werken niet..of ik krijg ze niet voor elkaar.
Ik denk echt dat er meer achter heb, en zodra ik mn leven zo ver heb dat ik daar iets mee kan gaan doen (stabiel genoeg om constructief dingen te kunnen gaan veranderen) ga ik het denk ik ook wel doen
Nu ik hoop echt dat je daar wat kan leren wat je leven een beetje een positieve draai te geven. Ik heb mensen genoeg die kapot zijn of aan het gaan is vanwege depressie, ad(h)d, autisme et cetera.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat punt heb ik dus 2 jaar geleden gehad. En eigenlijk is dat juist goed geweest. Ik probeer die ervaring nu in iets positiefs om te zetten.
Die staan onder dat nummer.... dus scroll naar beneden zou ik zeggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:34 schreef Boudibou het volgende:
Zolang ik niet weet waar je deze comments kan vinden, begrijp ik niet wat je bedoelt.
Ik blow. Waarom? Omdat het mijn hoofd op orde maakt. Ik vertelde dat bij de adhd-intake.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik wil ook niet zeggen dat het niks is. Maar je leven er aan ophangen en jezelf in een doosje laten stoppen is het andere uiterste. Daarbij pillen wil je liever niet aan want dat is bijna allemaal rommel zeker dat soort gedrags veranderende pillen.
Therapie gaat het probleem niet oplossen. Die hebben geen wonderen alleen het beginnetje van een bolletje wol wat je vervolgens zelf uit de knoop kan halen. Alles wat je op eigen kracht dan al weet te bereiken is een grote plus.
Het kan zeker helpen denk ik. Ik zou alleen niet denken dat je achterover kan leunen en dat ze wel op wat knoppen drukken en dat je dan goed bent. Ik heb ook niet het gevoel dat jij dat doet overigens. Het is en blijft werk wat je grotendeels zelf moet doen en ze assisteren je er bij.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:37 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik blow. Waarom? Omdat het mijn hoofd op orde maakt. Ik vertelde dat bij de adhd-intake.
"oh, als je adhd blijkt te hebben kan je gewoon aan de ritalin, zelfde effect!".
Ritalin is als speed. En ik heb idd als ik aan de speed ga ook een soort van focus. Maar ik wil niet de rest van mijn leven gedrogeerd door het leven. Dat is ook wat me heeft weerhouden, ik wil niet makkelijk een label krijgen en met pillen weggestuurd worden.
Dacht ik al, maar heb het nummer via de yt-player bekeken op tel...zal wel ff wat meer moeite doen dan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:36 schreef Techno het volgende:
[..]
Die staan onder dat nummer.... dus scroll naar beneden zou ik zeggen.
True that.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:39 schreef Godtje het volgende:
Het is en blijft werk wat je grotendeels zelf moet doen en ze assisteren je er bij.
ja idd, ik zou er alles voor over hebben om soms gewoon n rustig hoofd te hebben, zonder altijd rondrazende gedachten en nooit ophoudend gejaagd gevoel in mn donderquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:37 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik blow. Waarom? Omdat het mijn hoofd op orde maakt. Ik vertelde dat bij de adhd-intake.
"oh, als je adhd blijkt te hebben kan je gewoon aan de ritalin, zelfde effect!".
Ritalin is als speed. En ik heb idd als ik aan de speed ga ook een soort van focus. Maar ik wil niet de rest van mijn leven gedrogeerd door het leven. Dat is ook wat me heeft weerhouden, ik wil niet makkelijk een label krijgen en met pillen weggestuurd worden.
Dat je zo sceptisch tegenover medicatie staat vind ik heel positief. De algemene opinie (onder medici) lijkt tegenwoordig te zijn dat als je het met een pilletje op kunt lossen, je niet meer hoeft te praten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:37 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat heeft mij ook 3 operaties gekost om te beseffen dat je soms geen keuze hebt. Misschien moet je zoeken naar een dosering dat je leven meer dragelijk maakt ondanks de bijwerkingen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:37 schreef Kluts het volgende:
[..]
Slaap lekker, Samzzquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:41 schreef Samzz het volgende:
Mja, ik ga eens slapen. Deze dag is wel weer lang genoeg een emotionele rollercoaster geweest.
Trusten, sweeties
Slaap lekker.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:41 schreef Samzz het volgende:
Mja, ik ga eens slapen. Deze dag is wel weer lang genoeg een emotionele rollercoaster geweest.
Trusten, sweeties
Trusten Samzziequote:Op woensdag 5 januari 2011 01:41 schreef Samzz het volgende:
Trusten, sweeties
Ik ben het type er niet naar om mezelf er makkelijk bij neer te leggen. Ik vind het ergens ook allemaal heel interessant om ermee aan de slag te gaan en weet waar ik het voor doe.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het kan zeker helpen denk ik. Ik zou alleen niet denken dat je achterover kan leunen en dat ze wel op wat knoppen drukken en dat je dan goed bent. Ik heb ook niet het gevoel dat jij dat doet overigens. Het is en blijft werk wat je grotendeels zelf moet doen en ze assisteren je er bij.
Jij zit Kluts gewoon aan de pillen te praten?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat heeft mij ook 3 operaties gekost om te beseffen dat je soms geen keuze hebt. Misschien moet je zoeken naar een dosering dat je leven meer dragelijk maakt ondanks de bijwerkingen.
Laat ik het anders zeggen. Ik haal het er niet uit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Jij zit Kluts gewoon aan de pillen te praten?
Idd, maar mocht het zo zijn dat het me echt kan helpen, wil ik het allicht proberen op den duur. Maar ik wil er liever niet van afhankelijk zijn. Wat als ik zwanger wil worden? En erfelijkheid? Wil ik mijn kind zoiets aandoen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:40 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat je zo sceptisch tegenover medicatie staat vind ik heel positief. De algemene opinie (onder medici) lijkt tegenwoordig te zijn dat als je het met een pilletje op kunt lossen, je niet meer hoeft te praten.
Een chemische verandering brengt echter 99 van de 100 keer niet de benodigde verandering in je gedragspatronen te weeg. Misschien gaat het even goed, maar dan zit je idd de rest van je leven aan die chemicaliën vast.
Ik ken zelf een schoolvoorbeeld van iemand die niet zonder kan, en zonder medicatie nooit een vergelijkbaar niveau van kwaliteit van leven gehad zou hebben... in die gevallen is medicatie geweldig. Maar imo is het beter om de nadruk te leggen op praten/oefenen/doen, ipv slikken.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Yuki het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen. Ik haal het er niet uit.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat heeft mij ook 3 operaties gekost om te beseffen dat je soms geen keuze hebt. Misschien moet je zoeken naar een dosering dat je leven meer dragelijk maakt ondanks de bijwerkingen.
Ik wil ook niet zeggen dat medicatie slecht is. Maar scepsis lijkt me heel gezond.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:43 schreef Kluts het volgende:
[..]
Idd, maar mocht het zo zijn dat het me echt kan helpen, wil ik het allicht proberen op den duur. Maar ik wil er liever niet van afhankelijk zijn. Wat als ik zwanger wil worden? En erfelijkheid? Wil ik mijn kind zoiets aandoen?
Ik snap dat je daarnaar kijkt, maar er staat in de zin ervoor toch duidelijk "soms". En ik denk dat de zin erna dáárop slaat.quote:
Dat soort medicijnen mag je niet slikken tijdens een zwangerschap. Ik vraag me af of ik een kind dit wel wil aandoen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:45 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik wil ook niet zeggen dat medicatie slecht is. Maar scepsis lijkt me heel gezond.
Rondom evt zwangerschap word je sowieso goed begeleid. Ze laten je geen medicijnen slikken die slecht zijn voor het kindje.
De genen die je doorgeeft, daar heb je helaas geen invloed op.
Mjah, ik ben sowieso geen voorstander van medicatie, ik probeer vaak zelfs de ibruprofen te vermijden.. Ook m'n Glymiperide slik ik niet, ookal zou dat wel moeten..quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:45 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik snap dat je daarnaar kijkt, maar er staat in de zin ervoor toch duidelijk "soms". En ik denk dat de zin erna dáárop slaat.
Lees anders mijn stukje over medicatie eens.
Moet je zoeken? Die weet ik blind te vinden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:47 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga mn bedje maar eens opzoeken![]()
slaap lekker allemaallieve stuiterballtjes en nachtbrakers
Ik heb het over pijn in de fase waarin geen behandeling meer mogelijk is. Wat voor keuze ik heb of creperen van de pijn of mijn leven lang aan de medicatie. Dacht je soms dat adhd een tijdelijk iets was? Kluts moet voor haarzelf, met hulp van professionals, uitzoeken hoe zijn haar geleven het beste kan indelen zodat ze het gelukkig is (met of zonder medicatie).quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik was als kind niet druk, en ben dat nu ook niet heel erg. Ja, ik praat veel. Maar ik stuiter niet hyperactief altijd door het huis. ADHD is meer dan dat en daarbij is het pas 20 jaar geleden ontdekt ongeveer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:45 schreef Techno het volgende:
Hmm, vroeger waren dergelijke kinderen gewoon druk. Tegenwoordig moeten ze allemaal in een hokje en aan de pillen.
Trusten S.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:47 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga mn bedje maar eens opzoeken![]()
slaap lekker allemaallieve stuiterballtjes en nachtbrakers
ben je diabeet?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:47 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Mjah, ik ben sowieso geen voorstander van medicatie, ik probeer vaak zelfs de ibruprofen te vermijden.. Ook m'n Glymiperide slik ik niet, ookal zou dat wel moeten..
Er is nog geen ADHD vastgesteld dus het is op de zaken vooruit lopen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb het over pijn in de fase waarin geen behandeling meer mogelijk is. Wat voor keuze ik heb of creperen van de pijn of mijn leven lang aan de medicatie. Dacht je soms dat adhd een tijdelijk iets was? Kluts moet voor haarzelf, met hulp van professionals, uitzoeken hoe zijn haar geleven het beste kan indelen zodat ze het gelukkig is (met of zonder medicatie).
Beter aan de medicatie dan consequent geloven dat het met praten en/of geloven in een of andere hogere macht wel goedkomt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Moet je zoeken? Die weet ik blind te vinden.
Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen (en dus sarcastisch).quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:48 schreef Kluts het volgende:
Ik was als kind niet druk, en ben dat nu ook niet heel erg. Ja, ik praat veel. Maar ik stuiter niet hyperactief altijd door het huis. ADHD is meer dan dat en daarbij is het pas 20 jaar geleden ontdekt ongeveer.
Doctoren beweren van wel, ookal heb ik niet de klachten..quote:
Ik dacht er eerder net zo over hoor, dus ik snap je volledig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:49 schreef Techno het volgende:
[..]
Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen (en dus sarcastisch).
ik hoor alleen andere geluiden...quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:49 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Beter aan de medicatie dan consequent geloven dat het met praten en/of geloven in een of andere hogere macht wel goedkomt.
Bovendien is er weer een trend zichtbaar dat men juist minder snel medicatie aan mensen wordt voorgeschreven
Stemmen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik hoor alleen andere geluiden...
snel! geef me de pillen doorquote:
Dat gaat eerder over zaken als antibiotica.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:49 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Beter aan de medicatie dan consequent geloven dat het met praten en/of geloven in een of andere hogere macht wel goedkomt.
Bovendien is er weer een trend zichtbaar dat men juist minder snel medicatie aan mensen wordt voorgeschreven
Vet nummer! De gouwe ouuwee vergeet ik op de een of andere manier altijd op te nemen in playlists enzo, maar als je ze dan hoort, lekker hoor.quote:
Dachten alle vrouwen maar zo!quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:50 schreef Kluts het volgende:
Ik dacht er eerder net zo over hoor, dus ik snap je volledig.
Mag ik de jouwe, dan mag jij de mijne!quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
snel! geef me de pillen door!
jouw paardenslaapmiddelquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:52 schreef Gasol het volgende:
[..]
Mag ik de jouwe, dan mag jij de mijne!
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
jouw paardenslaapmiddelgimme!!
jij n microgynonnetje?
Das de pil toch, die groene?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
jij n microgynonnetje?
quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
jij n microgynonnetje?
Als je nou gewoon ritalin of concerta in de aanbieding hadquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]klopt
verder heb ik geen boeiende meds om te ruilen
Ja, maar dat zilverfolie is groen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Exen had gele, en Me-Mo ook geloof ik..
Dude. This is just scaryquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
krijg je miss wel manboobs van.... laat maarquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Gasol het volgende:
[..]
Daar wordt ik nog vrouwelijker van toch
Waarom weet jij welke pil Me-Mo heeft?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
kan wel wat ritselen @ workquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:55 schreef Gasol het volgende:
[..]
Als je nou gewoon ritalin of concerta in de aanbieding had
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar dat zilverfolie is groen.
En Me-Mo? Hebben jullie gebatst?
Euh nee, we hebben bij Lotusss gelogeerd met O&N, en dat innemen deed ze tijdens een gesprekquote:
Gaan mijn tepels dan ook groeien?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
krijg je miss wel manboobs van.... laat maar
Dan heb ik liever een pammetje als je toch gaat ritselenquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kan wel wat ritselen @ work
En dan let jij op welke pil zij slikt en welke kleur het doosje heeft?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:55 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
[..]
Euh nee, we hebben bij Lotusss gelogeerd met O&N, en dat innemen deed ze tijdens een gesprek
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:55 schreef Gasol het volgende:
[..]
Waarom weet jij welke pil Me-Mo heeft?
Zie m'n uitlegquote:
Concerta levert meer op!quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:55 schreef Gasol het volgende:
[..]
Als je nou gewoon ritalin of concerta in de aanbieding had
Ik onthou meestal vage details waar niemand op letquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dan let jij op welke pil zij slikt en welke kleur het doosje heeft?
Dan ben ik vast verkeerd geinformeerd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat gaat eerder over zaken als antibiotica.
Psychofarmaca worden onvoorstelbaar veel voorgeschreven. Daar is geen neerwaardse trend in te ontdekken hoor.
nu moet ik aan die gore kauwgomreclame van twee jaar terug ofzo denkenquote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nu moet ik aan die gore kauwgomreclame van twee jaar terug ofzo denkendie man met tepels van n halve meter lang, waarmee ie zo langs hekjes ging enzo
die was disgusting!! gelukkig kan ik m niet vinden op youtubequote:
Hierover trouwens ook:quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:57 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Dan ben ik vast verkeerd geinformeerd.
Therapie (dus praten) heeft een veel betere lange termijn prognose dan medicatie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:49 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Ligt eraan, iets lichts (noodles?) zou moeten kunnen..quote:Op woensdag 5 januari 2011 02:03 schreef Yuki het volgende:
Ik heb het koud
Hoe onverstandig zou het zijn om nu nog iets warms klaar te maken?
Ik twijfel tussen noodles en cup a soup. Heb behoefte aan iets zouts.quote:Op woensdag 5 januari 2011 02:04 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ligt eraan, iets lichts (noodles?) zou moeten kunnen..
Dan zou ik noodles doenquote:Op woensdag 5 januari 2011 02:04 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen noodles en cup a soup. Heb behoefte aan iets zouts.
Lekker toch, soepjequote:Op woensdag 5 januari 2011 02:04 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen noodles en cup a soup. Heb behoefte aan iets zouts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |