abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90866490
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:24 schreef Godtje het volgende:

[..]

/Botte bijl

Waarom moet het iets zijn wat een arts vast stelt? Kan je er dan meer mee?
Wat heb jezelf al gedaan? Niet te makkelijk naar een arts rennen?

Wil je wel graag genoeg? Welke acties en met hoe veel doorzetting heb je jezelf aangepakt?

Retorische vragen ik hoef niet echt antwoord. Het klinkt me soms alleen zo makkelijk. Ik hoor problemen dus het zal wel x of y zijn. Zelden hoor je dat mensen al dit en dat hebben geprobeerd en zichzelf door elkaar hebben geschud.

En zoals de meeste wel weten ben ik niet van het subtiele en pappen en nat houden.
Hup peper in de reet en doe iets!
niks mis met botte bijlen hoor ;) en ik ga toch even antwoord geven :P dwars als ik ben

Ik denk wel dat ik er meer mee kan als ik weet waar het hem precies in zit :Y als ik weet waar het door komt en wat ik eraan kan doen om het allemaal wat georganiseerder te krijgen in mn hoofd.

Ik werk zelf met met volwassenen en kinderen met adhd en herken er gewoon een hele hoop in :Y ik was vroeger ook zon kind dat alle kanten uit stuiterde maar niet echt qua lichamelijkheid maar qua acties en impulsiviteit.

En de simpele dingen om mn leven geordender te maken en mn hoofd leeg te krijgen ( altijd tollen er gedachten in sneltreinvaart door mn hoofd) werken niet..of ik krijg ze niet voor elkaar.

Ik denk echt dat er meer achter heb, en zodra ik mn leven zo ver heb dat ik daar iets mee kan gaan doen (stabiel genoeg om constructief dingen te kunnen gaan veranderen) ga ik het denk ik ook wel doen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_90866493
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Techno het volgende:

[..]

Hahaha, jammer want wat een lame rip-off artiest is dat zeg....

(Zie comments... en je snapt wat ik bedoel).
Idd. Paul Kalkbrenner is een kneus, zijn broer nog meer en die film zoog helemaal.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_90866509
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:31 schreef Kluts het volgende:
Idd. Paul Kalkbrenner is een kneus, zijn broer nog meer en die film zoog helemaal.
LOL! Dat van die film wist ik dan weer niet. :D
pi_90866516
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:32 schreef Techno het volgende:

[..]

LOL! Dat van die film wist ik dan weer niet. :D
Dat Berlin Calling crapstukje.
pi_90866536
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Techno het volgende:

[..]

Hahaha, jammer want wat een lame rip-off artiest is dat zeg....

(Zie comments... en je snapt wat ik bedoel).
Zolang ik niet weet waar je deze comments kan vinden, begrijp ik niet wat je bedoelt. :P
pi_90866541
quote:
99s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:31 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

niks mis met botte bijlen hoor ;) en ik ga toch even antwoord geven :P dwars als ik ben

Ik denk wel dat ik er meer mee kan als ik weet waar het hem precies in zit :Y als ik weet waar het door komt en wat ik eraan kan doen om het allemaal wat georganiseerder te krijgen in mn hoofd.

Ik werk zelf met met volwassenen en kinderen met adhd en herken er gewoon een hele hoop in :Y ik was vroeger ook zon kind dat alle kanten uit stuiterde maar niet echt qua lichamelijkheid maar qua acties en impulsiviteit.

En de simpele dingen om mn leven geordender te maken en mn hoofd leeg te krijgen ( altijd tollen er gedachten in sneltreinvaart door mn hoofd) werken niet..of ik krijg ze niet voor elkaar.

Ik denk echt dat er meer achter heb, en zodra ik mn leven zo ver heb dat ik daar iets mee kan gaan doen (stabiel genoeg om constructief dingen te kunnen gaan veranderen) ga ik het denk ik ook wel doen :Y
Ik wil ook niet zeggen dat het niks is. Maar je leven er aan ophangen en jezelf in een doosje laten stoppen is het andere uiterste. Daarbij pillen wil je liever niet aan want dat is bijna allemaal rommel zeker dat soort gedrags veranderende pillen.

Therapie gaat het probleem niet oplossen. Die hebben geen wonderen alleen het beginnetje van een bolletje wol wat je vervolgens zelf uit de knoop kan halen. Alles wat je op eigen kracht dan al weet te bereiken is een grote plus.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2011 @ 01:35:28 #211
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90866552
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat punt heb ik dus 2 jaar geleden gehad. En eigenlijk is dat juist goed geweest. Ik probeer die ervaring nu in iets positiefs om te zetten. :)
Nu ik hoop echt dat je daar wat kan leren wat je leven een beetje een positieve draai te geven. Ik heb mensen genoeg die kapot zijn of aan het gaan is vanwege depressie, ad(h)d, autisme et cetera.
pi_90866562
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:34 schreef Boudibou het volgende:
Zolang ik niet weet waar je deze comments kan vinden, begrijp ik niet wat je bedoelt. :P
Die staan onder dat nummer.... dus scroll naar beneden zou ik zeggen. :|W
pi_90866571
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik wil ook niet zeggen dat het niks is. Maar je leven er aan ophangen en jezelf in een doosje laten stoppen is het andere uiterste. Daarbij pillen wil je liever niet aan want dat is bijna allemaal rommel zeker dat soort gedrags veranderende pillen.

Therapie gaat het probleem niet oplossen. Die hebben geen wonderen alleen het beginnetje van een bolletje wol wat je vervolgens zelf uit de knoop kan halen. Alles wat je op eigen kracht dan al weet te bereiken is een grote plus.
Ik blow. Waarom? Omdat het mijn hoofd op orde maakt. Ik vertelde dat bij de adhd-intake.
"oh, als je adhd blijkt te hebben kan je gewoon aan de ritalin, zelfde effect!". :')

Ritalin is als speed. En ik heb idd als ik aan de speed ga ook een soort van focus. Maar ik wil niet de rest van mijn leven gedrogeerd door het leven. Dat is ook wat me heeft weerhouden, ik wil niet makkelijk een label krijgen en met pillen weggestuurd worden.
pi_90866598
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:37 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik blow. Waarom? Omdat het mijn hoofd op orde maakt. Ik vertelde dat bij de adhd-intake.
"oh, als je adhd blijkt te hebben kan je gewoon aan de ritalin, zelfde effect!". :')

Ritalin is als speed. En ik heb idd als ik aan de speed ga ook een soort van focus. Maar ik wil niet de rest van mijn leven gedrogeerd door het leven. Dat is ook wat me heeft weerhouden, ik wil niet makkelijk een label krijgen en met pillen weggestuurd worden.
Het kan zeker helpen denk ik. Ik zou alleen niet denken dat je achterover kan leunen en dat ze wel op wat knoppen drukken en dat je dan goed bent. Ik heb ook niet het gevoel dat jij dat doet overigens. Het is en blijft werk wat je grotendeels zelf moet doen en ze assisteren je er bij.
pi_90866607
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 01:36 schreef Techno het volgende:

[..]

Die staan onder dat nummer.... dus scroll naar beneden zou ik zeggen. :|W
Dacht ik al, maar heb het nummer via de yt-player bekeken op tel...zal wel ff wat meer moeite doen dan.
pi_90866613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:39 schreef Godtje het volgende:
Het is en blijft werk wat je grotendeels zelf moet doen en ze assisteren je er bij.
True that. :)
pi_90866620
quote:

[..]

ja idd, ik zou er alles voor over hebben om soms gewoon n rustig hoofd te hebben, zonder altijd rondrazende gedachten en nooit ophoudend gejaagd gevoel in mn donder :Y
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:40:36 #219
50430 Yuki
Student Midwife
pi_90866621
quote:

[..]

Dat je zo sceptisch tegenover medicatie staat vind ik heel positief. De algemene opinie (onder medici) lijkt tegenwoordig te zijn dat als je het met een pilletje op kunt lossen, je niet meer hoeft te praten.
Een chemische verandering brengt echter 99 van de 100 keer niet de benodigde verandering in je gedragspatronen te weeg. Misschien gaat het even goed, maar dan zit je idd de rest van je leven aan die chemicaliën vast.

Ik ken zelf een schoolvoorbeeld van iemand die niet zonder kan, en zonder medicatie nooit een vergelijkbaar niveau van kwaliteit van leven gehad zou hebben... in die gevallen is medicatie geweldig. Maar imo is het beter om de nadruk te leggen op praten/oefenen/doen, ipv slikken.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_90866627
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2011 @ 01:40:53 #221
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90866630
quote:

[..]

Dat heeft mij ook 3 operaties gekost om te beseffen dat je soms geen keuze hebt. Misschien moet je zoeken naar een dosering dat je leven meer dragelijk maakt ondanks de bijwerkingen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:41:00 #222
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90866632
Mja, ik ga eens slapen. Deze dag is wel weer lang genoeg een emotionele rollercoaster geweest.

Trusten, sweeties :*
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:41:18 #223
50430 Yuki
Student Midwife
pi_90866639
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:41 schreef Samzz het volgende:
Mja, ik ga eens slapen. Deze dag is wel weer lang genoeg een emotionele rollercoaster geweest.

Slaap lekker, Samzz :*
pi_90866643
trusten samm :*
pi_90866649
quote:

Slaap lekker. :* :W
pi_90866651
quote:

Trusten Samzzie :* :W
pi_90866658
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het kan zeker helpen denk ik. Ik zou alleen niet denken dat je achterover kan leunen en dat ze wel op wat knoppen drukken en dat je dan goed bent. Ik heb ook niet het gevoel dat jij dat doet overigens. Het is en blijft werk wat je grotendeels zelf moet doen en ze assisteren je er bij.
Ik ben het type er niet naar om mezelf er makkelijk bij neer te leggen. Ik vind het ergens ook allemaal heel interessant om ermee aan de slag te gaan en weet waar ik het voor doe.
pi_90866664
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat heeft mij ook 3 operaties gekost om te beseffen dat je soms geen keuze hebt. Misschien moet je zoeken naar een dosering dat je leven meer dragelijk maakt ondanks de bijwerkingen.
Jij zit Kluts gewoon aan de pillen te praten?
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:42:52 #229
50430 Yuki
Student Midwife
pi_90866671
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen. Ik haal het er niet uit.
pi_90866680
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:40 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat je zo sceptisch tegenover medicatie staat vind ik heel positief. De algemene opinie (onder medici) lijkt tegenwoordig te zijn dat als je het met een pilletje op kunt lossen, je niet meer hoeft te praten.
Een chemische verandering brengt echter 99 van de 100 keer niet de benodigde verandering in je gedragspatronen te weeg. Misschien gaat het even goed, maar dan zit je idd de rest van je leven aan die chemicaliën vast.

Ik ken zelf een schoolvoorbeeld van iemand die niet zonder kan, en zonder medicatie nooit een vergelijkbaar niveau van kwaliteit van leven gehad zou hebben... in die gevallen is medicatie geweldig. Maar imo is het beter om de nadruk te leggen op praten/oefenen/doen, ipv slikken.
Idd, maar mocht het zo zijn dat het me echt kan helpen, wil ik het allicht proberen op den duur. Maar ik wil er liever niet van afhankelijk zijn. Wat als ik zwanger wil worden? En erfelijkheid? Wil ik mijn kind zoiets aandoen?
pi_90866689
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Yuki het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen. Ik haal het er niet uit.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

woensdag 5 januari 2011 @ 01:45:00 #232
50430 Yuki
Student Midwife
pi_90866693
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:43 schreef Kluts het volgende:

[..]

Idd, maar mocht het zo zijn dat het me echt kan helpen, wil ik het allicht proberen op den duur. Maar ik wil er liever niet van afhankelijk zijn. Wat als ik zwanger wil worden? En erfelijkheid? Wil ik mijn kind zoiets aandoen?
Ik wil ook niet zeggen dat medicatie slecht is. Maar scepsis lijkt me heel gezond.
Rondom evt zwangerschap word je sowieso goed begeleid. Ze laten je geen medicijnen slikken die slecht zijn voor het kindje.
De genen die je doorgeeft, daar heb je helaas geen invloed op.
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:45:46 #233
50430 Yuki
Student Midwife
pi_90866702
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:44 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

[..]

Ik snap dat je daarnaar kijkt, maar er staat in de zin ervoor toch duidelijk "soms". En ik denk dat de zin erna dáárop slaat.

Lees anders mijn stukje over medicatie eens.
pi_90866705
Hmm, vroeger waren dergelijke kinderen gewoon druk. Tegenwoordig moeten ze allemaal in een hokje en aan de pillen. :')
pi_90866711
Die comments slaan nergens op! Het lijkt niet eens op elkaar..

:+

Maak niet uit, blijf "zijn" muziek te behappen vinden.
pi_90866717
ik ga mn bedje maar eens opzoeken :Y

slaap lekker allemaal O+ lieve stuiterballtjes en nachtbrakers :*
pi_90866724
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:45 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik wil ook niet zeggen dat medicatie slecht is. Maar scepsis lijkt me heel gezond.
Rondom evt zwangerschap word je sowieso goed begeleid. Ze laten je geen medicijnen slikken die slecht zijn voor het kindje.
De genen die je doorgeeft, daar heb je helaas geen invloed op.
Dat soort medicijnen mag je niet slikken tijdens een zwangerschap. Ik vraag me af of ik een kind dit wel wil aandoen. :{ Hoewel het fijner is dat je al vantevoren weet waar je evt naar kan zoeken.
pi_90866730
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:45 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik snap dat je daarnaar kijkt, maar er staat in de zin ervoor toch duidelijk "soms". En ik denk dat de zin erna dáárop slaat.

Lees anders mijn stukje over medicatie eens.
Mjah, ik ben sowieso geen voorstander van medicatie, ik probeer vaak zelfs de ibruprofen te vermijden.. Ook m'n Glymiperide slik ik niet, ookal zou dat wel moeten..
pi_90866732
quote:
99s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:47 schreef littledrummergirl het volgende:

Moet je zoeken? Die weet ik blind te vinden.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2011 @ 01:48:12 #241
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90866735
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Ik heb het over pijn in de fase waarin geen behandeling meer mogelijk is. Wat voor keuze ik heb of creperen van de pijn of mijn leven lang aan de medicatie. Dacht je soms dat adhd een tijdelijk iets was? Kluts moet voor haarzelf, met hulp van professionals, uitzoeken hoe zijn haar geleven het beste kan indelen zodat ze het gelukkig is (met of zonder medicatie).
pi_90866736
quote:
REPOST! :+
Had ik eerder vanavond al geplaatst ;)
pi_90866738
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:45 schreef Techno het volgende:
Hmm, vroeger waren dergelijke kinderen gewoon druk. Tegenwoordig moeten ze allemaal in een hokje en aan de pillen. :')
Ik was als kind niet druk, en ben dat nu ook niet heel erg. Ja, ik praat veel. Maar ik stuiter niet hyperactief altijd door het huis. ADHD is meer dan dat en daarbij is het pas 20 jaar geleden ontdekt ongeveer. :)
pi_90866746
quote:
99s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:47 schreef littledrummergirl het volgende:

Trusten S. :*
pi_90866747
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:47 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Mjah, ik ben sowieso geen voorstander van medicatie, ik probeer vaak zelfs de ibruprofen te vermijden.. Ook m'n Glymiperide slik ik niet, ookal zou dat wel moeten..
ben je diabeet?
pi_90866752
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:48 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik heb het over pijn in de fase waarin geen behandeling meer mogelijk is. Wat voor keuze ik heb of creperen van de pijn of mijn leven lang aan de medicatie. Dacht je soms dat adhd een tijdelijk iets was? Kluts moet voor haarzelf, met hulp van professionals, uitzoeken hoe zijn haar geleven het beste kan indelen zodat ze het gelukkig is (met of zonder medicatie).
Er is nog geen ADHD vastgesteld dus het is op de zaken vooruit lopen.
pi_90866755
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Beter aan de medicatie dan consequent geloven dat het met praten en/of geloven in een of andere hogere macht wel goedkomt.

Bovendien is er weer een trend zichtbaar dat men juist minder snel medicatie aan mensen wordt voorgeschreven
pi_90866759
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Moet je zoeken? Die weet ik blind te vinden.
O+ ik heb sinds kort n andere slaapkamer, dus helemaal blind lukt nog niet denk ik
pi_90866761
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:48 schreef Kluts het volgende:
Ik was als kind niet druk, en ben dat nu ook niet heel erg. Ja, ik praat veel. Maar ik stuiter niet hyperactief altijd door het huis. ADHD is meer dan dat en daarbij is het pas 20 jaar geleden ontdekt ongeveer. :)
Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen (en dus sarcastisch). ;)
pi_90866766
quote:
99s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ben je diabeet?
Doctoren beweren van wel, ookal heb ik niet de klachten.. :')
Wel de symptomen, maar niet de klachten :|W
pi_90866772
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:49 schreef Techno het volgende:

[..]

Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen (en dus sarcastisch). ;)
Ik dacht er eerder net zo over hoor, dus ik snap je volledig. ;)
pi_90866773
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:49 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Beter aan de medicatie dan consequent geloven dat het met praten en/of geloven in een of andere hogere macht wel goedkomt.

Bovendien is er weer een trend zichtbaar dat men juist minder snel medicatie aan mensen wordt voorgeschreven
ik hoor alleen andere geluiden...
pi_90866786
quote:
99s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik hoor alleen andere geluiden...
Stemmen? :o
pi_90866787
pi_90866793
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:50 schreef Kluts het volgende:

[..]

Stemmen? :o