Ja precies. Cultuur zit in je. Als het goed is uit je dat ook wel zonder subsidie.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hij doet net alsof ze cultuur gaan verbieden.
Niet?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hij doet net alsof ze cultuur gaan verbieden.
Non-argument. Subsidie bestond toen heul geeneens.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef Daniel1976 het volgende:
Laat me denken,
kunstenaarssubsidies voor mensen die fotografie hebben gestudeerd of iets anders artistieks
Had Rembrandt subsidie, Mozart dan? Bach?
Tweede keer dit vandaag. Niet meer doen.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:32 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Goed verhaal, stelletje fascisten
Modern Communisme
The Venus Project
The Zeitgeist Movement
Ik heb niets tegen het bezuinigingen op cultuur - in dat opzicht ben ik best wel rechts, ik heb het niet zo met zweverigheid, theater en dans - maar ik ben wel tegen de manier waarop dat gebeurt. Het Kabinet doet alsof hij een kwaadaardige tumor uit onze economie snijdt. Kunstenaars lijken bij voorbaat verdachte types. Als klap op de vuurpijl komt er dan ook nog eens een btw-verhoging overheen, terwijl de verwachte opbrengsten hieruit minimaal zijn. Pesten, zo noem ik dan. Er wordt, godzijdank door de Eerste Kamer, nog een half jaartje verwacht met het verhogen van de btw zodat de sector zich kan voorbereiden.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tweede keer dit vandaag. Niet meer doen.
Verder is Dolf Jansen wel heel druilerig met dit stukje in mijn ogen. Natuurlijk is de vrijheid niet het eigendom van VVD en PVV, net zomin als groen dat van GroenLinks is, democratie van D66 of sociaal zijn van de SP. Vrijheid wordt hem niet afgepakt, alleen een stukje duurder te beoefenen. Nou en?
Dit is de denkfout, de rest van de OP is daarom onzinnig.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur , want dat is wat de PVV wil. Cultuur is nl een linkse hobby;
Goh, heb je ontlastingsproblemen?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:49 schreef Berlitz het volgende:
Poepen is voor mijn kunst betaal je me niet om te poepen dan ben je tegen mijn vrijheid.
Nuance, jij bent dat van mening...quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Dolf Janssen heeft helemaal gelijk met onderstaande tekst.
Prima, als men fan's heeft verdient men en anders niet.quote:Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur
Dat zie ik anders: wil je artiest zijn? prima, kijk maar of je er genoeg mee verdient dan.quote:Het idee dat je als partij zegt voor vrijheid te staan maar tegen cultuur bent is al volstrekt bizar.
Straat artiesten kunnen ook zonder. Toeristen met gitaar e.d.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:31 schreef waht het volgende:
Dolf doet alsof het normaal is dat cultuur gefinancierd moet worden met belastinggeld.
En als hij dan zo prat op vrijheid gaat moet hij ook weten dat keuzevrijheid wordt ontnomen door cultuur te subsidiëren, wat dat ook moge inhouden.
Nou ze willen artistiek zijn, VEEL geld 'verdienen', En geld toe van de staat!quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:34 schreef Waaghals het volgende:
als het alleen kan bestaan dmv subsidie, wat is dan nog het bestaansrecht?
Ja, en PVV munt idd toch uit in die positieve vrijheid van Isaiah Berlin, en die kan dus leiden tot tirannie.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Er is een verschil tussen negatieve (vrijheid van) en positieve (vrijheid om iets te doen) vrijheid.
Kabinet bezuinigt op cultuur, omdat de PVV dit wil, zegt-ie. ...Want de PVV vindt cultuur een linkse hobby.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:58 schreef eriksd het volgende:
Leuk stuk Dolf, maar in zin 1 gaat het al fout. Waar noemt het kabinet dit linkse hobby's?
Ja en? We betalen ook aan villa's van anderen waar we niet in wonen en straaljagers waar we geen behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:53 schreef Alfje het volgende:
Subsidie op cultuur betekend niets meer en niets minder dan mensen mee laten betalen aan culturele uitingen waar ze helemaal geen behoefte aan hebben. Ik heb liever de vrijheid om te kiezen welke cultuur ik belangrijk vind en het waard vind mijn geld aan uit te geven dan dat de overheid voor mij bepaald wat ik belangrijk moet vinden. Dus kom niet aan met vrijheid als je het over cultuursubsidie hebt.
Welke kunstwerken worden er gesloopt en welke kunst word verboden?quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Het gaat ook helemaal iet meer om links vs rechts
De PVV is een machtsgreep van de proletenmentaliteit. Waarbij van alles dat waardevol is mag worden gesloopt ten behoeve van korte termijn belangen.
Arme hex, gooi je zo maar een bullseye, gras voor diens voeten weg, glazen zijn nu in, chappeau!quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:42 schreef Berlitz het volgende:
Welke kunstwerken worden er gesloopt en welke kunst word verboden?
Het gaat vooral om het slopen van de voedingsbodemquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Welke kunstwerken worden gesloopt
De voedingsbodem is creativiteit aangezien wat kunstenaars wel en niet mogen maken niet aan banden word gelegd word de voedingsbodem niet gesloopt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het slopen van de voedingsbodem
Ja, en die mogen natuurlijk ook allemaal een slaapplekje vragen bij ome Dolf thuis. Want Dolf is sociaal.quote:vrijheid is zeker niet over een groep mensen zeggen ‘jullie zijn illegaal en illegaliteit is strafbaar!’ Nee, illegaliteit hebben wij bedacht, geen mens is illegaal!
Zo je wilt hem dus gewoon monddood maken zeg jequote:Op vrijdag 31 december 2010 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
Dolf Janssen is een cultureel voorval waar wel op bezuinigd mag worden, bah wat een moraalridder met z'n politiek linkse geneuzel. Ik hoop dat de dag snel komt dat hij uit de publiciteit wordt wegbezuinigd.
Middelen zijn ook onderdeel van een voedingsbodem.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:01 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De voedingsbodem is creativiteit aangezien wat kunstenaars wel en niet mogen maken niet aan banden word gelegd word de voedingsbodem niet gesloopt.
De PVV wil goedkoop scoren bij de achterban. Hun achterban bestaat doorgaans uit laagopgeleide tokkies die een museum of een theater alleen van horen zeggen kennen. Hun vorm van vermaak is SBS6 en hun idee van uit eten gaan is naar de plaatselijke frietboer of de chinees om de hoek. Het is dus niet zo gek dat de PVV deze draai maakt.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur , want dat is wat de PVV wil. Cultuur is nl een linkse hobby… Ik vraag u oprecht: wat is er links aan een museum, aan een expositie, een dichtbundel, een persoonlijke film, een mooi liedje, een foto die meer zegt dan 1000 woorden?
Cultuur is durf onbeantwoordbare vragen mooi & lelijk, humor & tragiek, pijn & genot, liefde, leven en dood.
Is dat links?
Het idee dat je als partij zegt voor vrijheid te staan maar tegen cultuur bent is al volstrekt bizar. Omdat nou juist in cultuur, in vragen stellen en mogelijke antwoorden geven, in mensen raken en in de war brengen, mensen laten lachen en zingen en huilen en nadenken, omdat juist daarin, in cultuur dus, echte vrijheid zit.
En omdat cultuur naast al die theaters en schouwburgen en zalen en zaaltjes, naast als die jongerencentra en pop podia, naast al die musea en festivals, naast al die voorstellingen en boeken en foto’s en muziekstukken, naast die circusscholen voor kinderen uit wijken waar op straat niet zoveel te beleven is en de muziekscholen voor kinderen die zich met een instrument opeens wel durven te uiten, omdat cultuur naast al die prachtige en belangrijke dingen, ook U & mij omvat. Daar moet je gewoon vanaf blijven. Hoe dat heet: vrijheid..!
Dit land wordt geregeerd door VVD CDA en PVV. Twee van die partijen hebben vrijheid in hun naam staan. Alsof zij voor de vrijheid staan, alsof vrijheid van hen is. Nee! Vrijheid, geluk, liefde zijn van ons allemaal. Van u en mij. Nooit van een politieke partij of beweging!
Vrijheid dreigt volgens mij het meest misbruikte woord van de Nederlandse taal te worden. Als we, eind 2010, ergens een tekort aan hebben is het echte vrijheid. Voor mij is vrijheid niet hard aanpakken, vrijheid is niet mensen buitensluiten, vrijheid is niet mensen discrimineren of uitzetten omdat ze in een ander imaginair opperwezen geloven dan jijzelf, vrijheid is niet kleding en boeken en gebouwen verbieden, vrijheid is niet de kinderopvang onbetaalbaar maken, vrijheid is zeker niet over een groep mensen zeggen ‘jullie zijn illegaal en illegaliteit is strafbaar!’ Nee, illegaliteit hebben wij bedacht, geen mens is illegaal!
Vrijheid is elkaar de ruimte geven, de durf elkaar de ruimte te geven, de durf iets dat anders is niet als eng of slecht te zien, vrijheid is samen zijn met al je verschillen, vrijheid is ergens uitkomen waar je anders niet zou komen. Vrijheid is kwetsbaar mogen zijn en beschermd worden. Vrijheid is ook zien dat de wereld een geheel is….dat wij verantwoordelijk zijn voor de wereld en andersom.
Ik blijf proberen dat gevoel van echte vrijheid te verspreiden, ik hoop u ook. Dan gaan die komende jaren toch nog iets opleveren!
Wat vind jij?
Ach, niemand die het mist, dat continue moralistische gezeik en geklaag, om ziek van te worden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo je wilt hem dus gewoon monddood maken zeg je
Ja bagatelliseer je roep om censuur maar.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, niemand die het mist, dat continue moralistische gezeik en geklaag, om ziek van te worden.
Hij wil hem niet censureren. Hij wil gewoon niet meebetalen aan zijn domme geblaat. En dat hoeft ook niet als we de markt zijn werk laten doen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja bagatelliseer je roep om censuur maar.
Dit dus, als hij z'n gezeik op de tv verkondigd is dat meestal bij de PO, dan moeten we nog betalen voor die meuk ook nog.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:02 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hij wil hem niet censureren. Hij wil gewoon niet meebetalen aan zijn domme geblaat. En dat hoeft ook niet als we de markt zijn werk laten doen.
Je lijkt het in je eerste post ander vooral arbitrair op je politieke voorkeur te bepalen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit dus, als hij z'n gezeik op de tv verkondigd is dat meestal bij de PO, dan moeten we nog betalen voor die meuk ook nog.
Omdat hij zelf er nogal geen geheim van maakt dat hij "links" en "sociaal" is, dan mag ik hem er ook op aanvallen neem ik aan. Zijn positie is alles behalve heilig, en behoorlijk "walgelijk" op onze kosten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je lijkt het in je eerste post ander vooral arbitrair op je politieke voorkeur te bepalen.
Juist als je gaat subsidiëren moet je arbitrair bepalen wat wel onder kunst en cultuur valt, en wat niet. Als je niemand subsidieert, is daar helemaal niets arbitrairs aan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je lijkt het in je eerste post ander vooral arbitrair op je politieke voorkeur te bepalen.
20% bezuinigen is helemaal niet extreem.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur ,
De bovenklasse heeft genoeg geld om het zelf te betalen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:53 schreef Observer86 het volgende:
[..]
De PVV wil goedkoop scoren bij de achterban. Hun achterban bestaat doorgaans uit laagopgeleide tokkies die een museum of een theater alleen van horen zeggen kennen. Hun vorm van vermaak is SBS6 en hun idee van uit eten gaan is naar de plaatselijke frietboer of de chinees om de hoek. Het is dus niet zo gek dat de PVV deze draai maakt.
Cultuur is van oudsher iets van culturele elite, die vooral rechts is.
Wat veel kwalijker is is dat de wel ontwikkelde minderheid van dit land, dit zomaar laat gebeuren. Deze wanpraktijken overstijgen 'links' of 'rechts'.
Dat is de vraag. Ik ken ook genoeg mensen die qua intellectuele bagage en sociale contacten tot de beter gestelden horen maar niet een geweldig salaris hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De bovenklasse heeft genoeg geld om het zelf te betalen.
Dan kan dat net zo goed via de Belastingdienst. Als je de subsidies wegneemt, verklein je dus ook het culturele aanbod.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De bovenklasse heeft genoeg geld om het zelf te betalen.
Waarom moet de onderklasse wel zijn eigen amusement betalen(new kids)en de bovenklasse niet?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Ik ken ook genoeg mensen die qua intellectuele bagage en sociale contacten tot de beter gestelden horen maar niet een geweldig salaris hebben.
Maar verder is het ook iets dat een bepaalde bovenklasse aantrekt en behoud. Ga je daar de fundementen onder weghalen dan zal deze bovenklasse ook vertrekken.
Alsof dat met het aantreden van dit kabinet verdwenen is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:49 schreef Observer86 het volgende:
'Cultuur' moet voor iedereen toegankelijk blijven.
Talent heeft geen subsidie nodig.Cultuur en talent was er zelfs meer voor de subsidies begonnen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:49 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dan kan dat net zo goed via de Belastingdienst. Als je de subsidies wegneemt, verklein je dus ook het culturele aanbod.
Het heeft daarnaast ook een educatieve werking op de plebs. Talent komt in alle kringen en sociale lagen van de maatschappij voor. Als je mensen isoleert in hun kleine wereld, gaat er ook potentieel verloren. 'Cultuur' moet voor iedereen toegankelijk blijven.
De onderklasse krijgt vaak genoeg ook betaald voor zijn amusement. Al dan niet in natura.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:50 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Waarom moet de onderklasse wel zijn eigen amusement betalen(new kids)en de bovenklasse niet?
Het lijkt mij juist dat het amusement voor de mensen die meer geld hebben minder subsidie nodig heeft.
Kun je die beweringen ook nog ergens mee hard maken?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:51 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Talent heeft geen subsidie nodig.Cultuur en talent was er zelfs meer voor de subsidies begonnen.
Hier moet het mee lukken:quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je die beweringen ook nog ergens mee hard maken?
Er was al cultuur voor de subsidies en de kunst was van hogere kwaliteit omdat er voor prutswerk niet betaald werd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je die beweringen ook nog ergens mee hard maken?
Gaan Henk&Ingrid eens naar het Concertgebouw, is het nog niet goed.quote:Slonzig concertpubliek
Beste Beatrijs,
Tijdens het klasieke zondagochtendconcert in het Concertgebouw zitten hoofdzakelijk oudere, nette Amsterdammers te luisteren naar een in stijlvol zwart gekleed orkest. Een aanzienlijk deel van de aanwezigen heeft geen enkele moeite gedaan om zich netjes aan te kleden. Onlangs zat ik achter iemand met een gestreept voetbalshirt aan, terwijl velen in trui en kampeerbroek gekleed waren. Ook zag ik iemand in geruit hemd met rode bretels. Dit stoort me en ik word erdoor afgeleid. In het buitenland ziet het publiek in een concertzaal er altijd veel netter uit. Wat is uw advies aan de culturele Amsterdammer?
Slonzig publiek
Beste Slonzig publiek,
Nederlanders gedragen en kleden zich vaak buitengewoon informeel in omstandigheden die om meer cachet vragen. Het is al vaker opgemerkt en er is net zo min iets aan te doen als aan de files. Het opstellen van kledingpolitie bij de ingang van de zaal die concertgangers met een tekortschietende outfit heenzendt zie ik tenminste nog niet zo snel gebeuren. Iedereen die de euvele moed vertoont om kledingadviezen aan de massa te verstrekken zal om zijn oren worden geslagen met een honend Ik heb toch betaald voor mijn kaartje, wat kan het je verder schelen?! of Wie ben jij dat je meent mij tips te moeten geven aangaande mijn kledingvoorkeur? Staat u mij toe dat ik er het zwijgen toe doe in dezen. Mijn advies aan u is: probeer u zo min mogelijk te ergeren, sluit desnoods uw ogen en concentreer u ten volle op de muziek waar u voor gekomen bent.
WOW, jij bent een geboren artiest.quote:
Ik heb het al proberen aan te vragen, maar helaas.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:25 schreef TomLievense het volgende:
[..]
WOW, jij bent een geboren artiest.
Ik heb er geen bron van, net zo min als jij. Maar beweren dat talent eerder tot uiting komt wanneer mensen met financiële middelen voorrang krijgen getuigt van gebrekkig redeneren. Dat soort uitspraken zijn gebaseerd op conservatieve dogma's, inefficiënt en gedoemd te mislukken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:51 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Talent heeft geen subsidie nodig.Cultuur en talent was er zelfs meer voor de subsidies begonnen.
De randvoorwaarden waaraan iemand moet voldoen, eer hij subsidie krijgt is iets anders dan het budget gewoonweg verlagen en de toegangsprijs te verhogen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:12 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Er was al cultuur voor de subsidies en de kunst was van hogere kwaliteit omdat er voor prutswerk niet betaald werd.
De Verenigde Staten zijn een beter voorbeeld.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:00 schreef GSbrder het volgende:
Het leuke is ook dat een land als Ethiopië dus geen kunst en cultuur heeft, want daar zijn geen subsidies. Waar doen ze het toch van.
Mijn punt was voornamelijk dat cultuursubsidie zeker niet een vorm van vrijheid is, eerder een verplichting. Dus ga dan niet zeuren over vrijheid.quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en? We betalen ook aan villa's van anderen waar we niet in wonen en straaljagers waar we geen behoefte aan hebben.
Heb stimuleren van een goede culturele voedingsbodem kost wat geld maar is uiteindelijk goed voor het vestigingsklimaat van een stad/regio/land en zorgt bovendien voor een klimaar waarin nieuwe dingen ontstaan. Hier komen later weer dingen uit voort die ten gelde gemaakt kunnen worden. Ook levert het bij aan een prettiger leefklimaa waardoor mensen gelukkiger worden en zo beter functioneren in de maatschappij.
Dat zal vast niet bij ieder projectje het geval zijn. Maar in het algemeen is het steunen van minder rendabele kunstvormen helemaal geen weggegooid geld en betaalt het zich terug in economische en maatschappelijke baten.
Ja en laat dat nou net PVV retoriek zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:59 schreef remlof het volgende: Onze beschaving moet beschermd worden en worden overgebracht op de jongere generaties. Anders vervallen we hier wat dat betreft inderdaad tot een faalstaat als Ethiopië.
Dus door dit kabinet worden we een soort Ethiopië?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:59 schreef remlof het volgende:
Het is echter wel zorgelijk dat de andere partijen dit laten gebeuren. Onze beschaving moet beschermd worden en worden overgebracht op de jongere generaties. Anders vervallen we hier wat dat betreft inderdaad tot een faalstaat als Ethiopië.
In welk universum was dat ? Ga terug jij....quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:07 schreef sneakypete het volgende:
Het is nog niet zo lang geleden datje voor zo'n uitspraak gelyncht werd als zijnde een protofascist.
Jij bent zelf zo iemand dus doe maar niet alsof je gek bent.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In welk universum was dat ? Ga terug jij....
In jouw universum was er "zo iemand" die onder mijn naam fokte ?quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:10 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo iemand dus doe maar niet alsof je gek bent.
het lijkt mij eerder droevig dat jij dat denkt, maar enfin wat is je bron ?quote:Is het niet droevig dat de helft van Nederland gelooft dat onze beschaving een product van subsidies is?
Was me ook al opgevallen, maar veel van die cabaretiers komen uit de koker van The Comedy Train of de VARA. Het is dus wel enigszins logisch dat de goede cabaretiers een beetje links zijn. Ik denk ook dat die boodschap het beter doet op het toneel. Mark Rutte probeerde voor de verkiezingen ook even cabaretier te zijn, dit was echter niet zo'n succes met grappen over krentebollen en sahara zand.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:21 schreef sneakypete het volgende:
Overigens, hoeveel cabaretiers zijn er niet links?
Over linkse hobbies gesproken..
Vrijwel alle cabaretiers zijn uitgesproken links. Sommigen vooral liberaal-links, anderen gewoonweg oud-links. Maar een conservatieve cabaretier lijkt een soort contradicio in terminis; dat kan eraan liggen dat conservatief-rechtse boodschappen zich minder voor grappen lenen, maar ik denk dat dat toch te kort door de bocht is.
Dolf Janssen en natuurlijk maatje Lebbis, Youp van 't Hek, Freek de Jonge, Theo Maassen (SP), Raoul Heertje, Guido Weijers (Obamageil, vega, anti-PVV, links dus), Claudia de Breij, de lijst is eindeloos. Cabaret is een leuke kunstvorm, maar het wordt steedsminder cabaret en meer standup-comedy, en waar het engagement bevat is het meestal irritant dogmatisch links.
Alleen Hans Teeuwen is nog discutabel, maar toch vooral een grapjas zonder erg veel inhoud. Zijn enige politiek geëngageerde liedje (bij mijn weten) is 'Nederland', dat net zo goed van een andere ultralinkse cabaretier kon zijn.
Oja en Micha Wertheim, al is hij dan wel weer zo'n 'taboedoorbreker'. En ergens isdat natuurlijk ook gewoon de geest van '68.
Serieus, bekijk dat 'ns. Hoeveel cabaretiers hebben zich afgezet tegen het socialisme en communisme, tegen persoonlijke onverantwoordelijkheid (ipv collectieve), tegen de EU (neu, gewoon ouderwets tegen Amerika) en een lans gebroken voor goede oude normen en waarden? De enige show die ik 'rechts' vond was er één van Brigitte Kaandorp, overigens een meesterlijk goede show.
Een betere omschrijving is: hij is het product van slavernij en imperialisme.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:37 schreef TomLievense het volgende:
Jurgen Raymann, maar die is ook al niet uiterst rechts en hij is een product van de multi-culturele samenleving.
Rechtsen hebben een ander type humor, die houden van GeenStijl en PowNED.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een betere omschrijving is: hij is het product van slavernij en imperialisme.
Net als in de journalistiek.. zijn het rechtse jonge mensen zelf die minder snel kiezen voor het vak kleinkunst. Ze hebben te weinig feeling.. of ze kiezen voor het grote geld na een andere studie. Misschien is er een verband tussen sociale intelligentie en subtiele humor of met gevoel en met enige afstand het nieuws verslaan ?
Ja hoor, bluesdude. Rechts=geldwolven, drammerij en humorloos.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een betere omschrijving is: hij is het product van slavernij en imperialisme.
Net als in de journalistiek.. zijn het rechtse jonge mensen zelf die minder snel kiezen voor het vak kleinkunst. Ze hebben te weinig feeling.. of ze kiezen voor het grote geld na een andere studie. Misschien is er een verband tussen sociale intelligentie en subtiele humor of met gevoel en met enige afstand het nieuws verslaan ?
Een bepaald type rechtsheid geilt op geenstijl.... terwijl powned meer fatsoen heeftquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:53 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Rechtsen hebben een ander type humor, die houden van GeenStijl en PowNED.
Is hij serieus tegen het sinterklaas feest? Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn caberet show niet uitzonderlijk vind, af en toe een glimlach. Ik heb juist ooit gehoord dat Surinamers altijd PvdA stemmen. Een collega van mijn vader zei dat dat komt omdat ze Bosnegers zijn. Grapje uit de tijd van Wouter Bos.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:56 schreef sneakypete het volgende:
Jurgen Raymann verbaasde mij eigenlijk toen hij rechts bleek te stemmen. Anderzijds zijn er best veel surinamers die staan te kijken van ons waardenrelativisme en onze lage straffen. Zo bezien is het niet eens zo raar. Prem Radakishun schreef ook 'ns een collumn waarin hij de PVV-stem verdedigde obv zijn eigen observaties in Nederlandse probleemwijken, al zou hij er natuurlijk niet op stemmen.
Raymann vind ik wel een sympathieke man, zijn programma vond ik meestal ook wel leuk (mensen verbinden zonder gemaakt pc of intellectualistisch te doen), jammer alleen dat hij tegen het sinterklaasfeest is.
je doet het wederom.. je zit mij woorden in de mond te leggen, standpunten in de schoenen te schuiven...quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:58 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ja hoor, bluesdude. Rechts=geldwolven, drammerij en humorloos.
jij maakt een verwrongen beeld over hoe ik denk... - uit welk universum kom je ?-quote:Het is maar goed dat veel Surinamers niet zoals jij denken; dan zou er geen samenleving mogelijk zijn met die mensen.
Jij doet alsof er geen goede rechtse journalistiek zou kunnen zijn, of geen goede kunst. Belachelijk.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je doet het wederom.. je zit mij woorden in de mond te leggen, standpunten in de schoenen te schuiven...
dat is inderdaad een vorm van drammerij
Natuurlijk is dat ergens een historisch feit; maar het is even zo goed een feit dat Raymann zich focust op de multiculturele realiteit van nu. Het gaat er om op welke feiten je je focust.quote:jij maakt een verwrongen beeld over hoe ik denk... - uit welk universum kom je ?-
Mij lijkt dat Surinamers er mee eens dat zij voortkomen uit slavernij en imperialisme.
Dat is geen mening... dat zijn feiten.
Dat doe ik niet..... je maakt dezelfde fout wederom.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:08 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jij doet alsof er geen goede rechtse journalistiek zou kunnen zijn, of geen goede kunst.
Klopt.... iemand met zijn voorgeschiedenis die al meerdere generaties "multicultureel" te noemen is,van een eigen etnische groep en niet zo gekleurd als de meerderheid in dit land die wordt voortdurend geconfronteerd met multiculturaliteit.quote:Natuurlijk is dat ergens een historisch feit; maar het is even zo goed een feit dat Raymann zich focust op de multiculturele realiteit van nu. Het gaat er om op welke feiten je je focust.
De gevolgen van slavernij en imperialisme blijven doorwerken, zo gaat dat met geschiedenis. Overigens is Nederland en Nederlands grondgebied al meer dan 400 jaar bewoond door mensen van diverse culturen..quote:De slavernij is meer dan een eeuw geleden afgeschaft, al ver voor Nederland multicultureel werd.
dat zeg ik ook niet.... ik benoem een stukje geschiedenis, die jij blijkbaar graag wilt vergeten, gezien je reactie hieronderquote:Hun aanwezigheid is dus een indirect gevolg, maar hetis natuurlijk niet zo dat Raymann hier met een WIC-schip heen is gehaald als slaaf. Zijn ouders en overgrootouders ook niet eens.
quote:Waarom daar over doorgaan? Over drammen en subjectiviteit gesproken..
Hypotheekrenteaftrek betekent niets meer en niets minder dan mensen laten meebetalen aan de leningen van andere mensen om een huis aan te schaffen. Ik heb liever de vrijheid om niet andermans huis te financieren.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:53 schreef Alfje het volgende:
Subsidie op cultuur betekend niets meer en niets minder dan mensen mee laten betalen aan culturele uitingen waar ze helemaal geen behoefte aan hebben. Ik heb liever de vrijheid om te kiezen welke cultuur ik belangrijk vind en het waard vind mijn geld aan uit te geven dan dat de overheid voor mij bepaald wat ik belangrijk moet vinden. Dus kom niet aan met vrijheid als je het over cultuursubsidie hebt.
Dat is te gemakkelijk. Er gaat bijvoorbeeld subsidie naar kleine poppodia, dit is belangrijke infrastructuur voor opkomend talent. Zonder al deze podia waren ook Kane en Anouk nooit zover gekomen. Ik vind je argument dus wel erg gemakkelijk, waarmee ik niet wil zeggen dat er niet bezuingd mag worden op kunst en cultuur.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:51 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik snap wel dat hij dat vindt, maar zijn stuk begint met het kabinet een verwijt te maken omdat ze iets zijnde linkse hobby bestempelen, als opstapje om zijn dogmatische geluid te laten horen. Kies dan wel een juist opstapje.quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kabinet bezuinigt op cultuur, omdat de PVV dit wil, zegt-ie. ...Want de PVV vindt cultuur een linkse hobby.
Soms ook niet nee, vooral niet bij de mensen in Wassenaar en Bloemendaal.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:
Soms is het meest liberale wat je kan doen, de lasten te verzwaren, soms ook niet.
Het is dan ook niet zo dat ons politiek systeem een liberale structuur heeft, waarbij er geen staatsschuld is.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:46 schreef Friek_ het volgende:
Ook wel mooi trouwens, dat er weer sinds tijden een liberale premier de troon zit en dat bijna het eerste wat hij halsoverkop door wil voeren een belastingverhoging is. Veel gekker moet het toch niet worden.
Wrs dat hij denkt dat het kabinet last heeft van een Stockholm-syndroom?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 09:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap wel dat hij dat vindt, maar zijn stuk begint met het kabinet een verwijt te maken omdat ze iets zijnde linkse hobby bestempelen, als opstapje om zijn dogmatische geluid te laten horen. Kies dan wel een juist opstapje.
Dat klopt, maar dan snap ik nog steeds niet waarom een liberale premier zoiets doet. Dat je graag wil gaan bezuinigen door subsidies weg te nemen en meer te privatiseren vind ik helemaal geen gekke gedachten, maar overal het geld vandaan 'stelen' bij mensen (studieboetes, belastingverhoging op kunst) gaat bij mij toch niet door de beugel. Dat is niet bezuinigen, dat zijn gewoon lastenverzwaringen doorvoeren om je staatsschuld af te lossen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:01 schreef mlg het volgende:
[..]
Het is dan ook niet zo dat ons politiek systeem een liberale structuur heeft, waarbij er geen staatsschuld is.
Uiteindelijk zorgt dat toch voor vrijheid, zodra de schulden zijn afgelost en toekomstige generaties zonder torenhoge rentes hun overheidsfinancien zelf moeten regelen ze niet het juk van 400 miljard door ons geproduceerde schulden moeten dragen. Ik ben het met je eens dat bezuinigingen hoger hadden moeten zijn en de lastenverzwaringen wellicht op de korte termijn daarmee ongedaan gemaakt hadden kunnen worden, maar dat zit er door Geertje W. en conservatief CDA niet in.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan snap ik nog steeds niet waarom een liberale premier zoiets doet. Dat je graag wil gaan bezuinigen door subsidies weg te nemen en meer te privatiseren vind ik helemaal geen gekke gedachten, maar overal het geld vandaan 'stelen' bij mensen (studieboetes, belastingverhoging op kunst) gaat bij mij toch niet door de beugel. Dat is niet bezuinigen, dat zijn gewoon lastenverzwaringen doorvoeren om je staatsschuld af te lossen.
Mozart is nou net het voorbeeld waarom je sommige mensen wel moet ondersteunen. Door de armoe waar hij in leefde is hij juist jong overleden.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef Daniel1976 het volgende:
Laat me denken,
kunstenaarssubsidies voor mensen die fotografie hebben gestudeerd of iets anders artistieks
Had Rembrandt subsidie, Mozart dan? Bach?
Als je zoiets echt wil dan maak je er je hobby van totdat je goed genoeg bent om er van te leven.
Daar kun je best gewoon naast werken.
6% BTW op cultuur dus op concerten van ID&T en Mojo etc.
Dat is luxe geen voedsel. Terecht dat de BTW daarvan eindelijk eens recht getrokken wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |