abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:53:57 #76
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90689175
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een betere omschrijving is: hij is het product van slavernij en imperialisme.
Net als in de journalistiek.. zijn het rechtse jonge mensen zelf die minder snel kiezen voor het vak kleinkunst. Ze hebben te weinig feeling.. of ze kiezen voor het grote geld na een andere studie. Misschien is er een verband tussen sociale intelligentie en subtiele humor of met gevoel en met enige afstand het nieuws verslaan ?
Rechtsen hebben een ander type humor, die houden van GeenStijl en PowNED. ;(
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90689246
Jurgen Raymann verbaasde mij eigenlijk toen hij rechts bleek te stemmen. Anderzijds zijn er best veel surinamers die staan te kijken van ons waardenrelativisme en onze lage straffen. Zo bezien is het niet eens zo raar. Prem Radakishun schreef ook 'ns een collumn waarin hij de PVV-stem verdedigde obv zijn eigen observaties in Nederlandse probleemwijken, al zou hij er natuurlijk niet op stemmen.

Raymann vind ik wel een sympathieke man, zijn programma vond ik meestal ook wel leuk (mensen verbinden zonder gemaakt pc of intellectualistisch te doen), jammer alleen dat hij tegen het sinterklaasfeest is.
pi_90689315
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een betere omschrijving is: hij is het product van slavernij en imperialisme.
Net als in de journalistiek.. zijn het rechtse jonge mensen zelf die minder snel kiezen voor het vak kleinkunst. Ze hebben te weinig feeling.. of ze kiezen voor het grote geld na een andere studie. Misschien is er een verband tussen sociale intelligentie en subtiele humor of met gevoel en met enige afstand het nieuws verslaan ?
Ja hoor, bluesdude. Rechts=geldwolven, drammerij en humorloos.
:')

Je omschrijving is eveneens gewoon sneu. Het is maar goed dat veel Surinamers niet zoals jij denken; dan zou er geen samenleving mogelijk zijn met die mensen.
pi_90689342
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:53 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Rechtsen hebben een ander type humor, die houden van GeenStijl en PowNED. ;(
Een bepaald type rechtsheid geilt op geenstijl.... terwijl powned meer fatsoen heeft
Er zijn zat rechtse mensen die beslist tegen geenstijl zijn... en dit vooral vanwege de hufterigheid van de makers en de reaguurders
Toch zie je ook veel rechtse mensen kijken naar 'linkse' cabaretiers...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 31-12-2010 20:06:16 ]
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:59:36 #80
295457 TomLievense
pi_90689355
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:56 schreef sneakypete het volgende:
Jurgen Raymann verbaasde mij eigenlijk toen hij rechts bleek te stemmen. Anderzijds zijn er best veel surinamers die staan te kijken van ons waardenrelativisme en onze lage straffen. Zo bezien is het niet eens zo raar. Prem Radakishun schreef ook 'ns een collumn waarin hij de PVV-stem verdedigde obv zijn eigen observaties in Nederlandse probleemwijken, al zou hij er natuurlijk niet op stemmen.

Raymann vind ik wel een sympathieke man, zijn programma vond ik meestal ook wel leuk (mensen verbinden zonder gemaakt pc of intellectualistisch te doen), jammer alleen dat hij tegen het sinterklaasfeest is.
Is hij serieus tegen het sinterklaas feest? Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn caberet show niet uitzonderlijk vind, af en toe een glimlach. Ik heb juist ooit gehoord dat Surinamers altijd PvdA stemmen. Een collega van mijn vader zei dat dat komt omdat ze Bosnegers zijn. Grapje uit de tijd van Wouter Bos.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90689449
Nou, het is natuurlijk ook zo dat Suriname etnisch verdeeld is. De negers, hindoestanen en javanen zijn natuurlijk andere culturen. Er zit van oudsher veel PvdA-spul bij, maar vergeet niet dat het ook vaak vrij traditionele milieus zijn. Bij hindoestanen tellen familiebanden enorm bijv. Ook zijn er volgens mij weinig beschaafde Surinamers voor een laf onderwijs en rechtssysteem. Er zit dus wel een grote 'rechtse potentie'. Daarnaast is de ChristenUnie volgens mij best populair onder Antillianen en Surinamers; wat denk ik komt door de combinatie van ouderwetse morele opvattingen en sociale ruimhartigheid.
pi_90689489
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:58 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ja hoor, bluesdude. Rechts=geldwolven, drammerij en humorloos.
je doet het wederom.. je zit mij woorden in de mond te leggen, standpunten in de schoenen te schuiven...
dat is inderdaad een vorm van drammerij

quote:
Het is maar goed dat veel Surinamers niet zoals jij denken; dan zou er geen samenleving mogelijk zijn met die mensen.
jij maakt een verwrongen beeld over hoe ik denk... - uit welk universum kom je ?-
Mij lijkt dat Surinamers er mee eens dat zij voortkomen uit slavernij en imperialisme.
Dat is geen mening... dat zijn feiten.
pi_90689578
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je doet het wederom.. je zit mij woorden in de mond te leggen, standpunten in de schoenen te schuiven...
dat is inderdaad een vorm van drammerij

Jij doet alsof er geen goede rechtse journalistiek zou kunnen zijn, of geen goede kunst. Belachelijk.
quote:
jij maakt een verwrongen beeld over hoe ik denk... - uit welk universum kom je ?-
Mij lijkt dat Surinamers er mee eens dat zij voortkomen uit slavernij en imperialisme.
Dat is geen mening... dat zijn feiten.
Natuurlijk is dat ergens een historisch feit; maar het is even zo goed een feit dat Raymann zich focust op de multiculturele realiteit van nu. Het gaat er om op welke feiten je je focust.
De slavernij is meer dan een eeuw geleden afgeschaft, al ver voor Nederland multicultureel werd. Hun aanwezigheid is dus een indirect gevolg, maar hetis natuurlijk niet zo dat Raymann hier met een WIC-schip heen is gehaald als slaaf. Zijn ouders en overgrootouders ook niet eens. Waarom daar over doorgaan? Over drammen en subjectiviteit gesproken..
pi_90689953
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:08 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jij doet alsof er geen goede rechtse journalistiek zou kunnen zijn, of geen goede kunst.
Dat doe ik niet..... je maakt dezelfde fout wederom.
Er is best wel goede journalistiek en goede kunst van rechtsdenkende mensen..

quote:
Natuurlijk is dat ergens een historisch feit; maar het is even zo goed een feit dat Raymann zich focust op de multiculturele realiteit van nu. Het gaat er om op welke feiten je je focust.
Klopt.... iemand met zijn voorgeschiedenis die al meerdere generaties "multicultureel" te noemen is,van een eigen etnische groep en niet zo gekleurd als de meerderheid in dit land die wordt voortdurend geconfronteerd met multiculturaliteit.
quote:
De slavernij is meer dan een eeuw geleden afgeschaft, al ver voor Nederland multicultureel werd.
De gevolgen van slavernij en imperialisme blijven doorwerken, zo gaat dat met geschiedenis. Overigens is Nederland en Nederlands grondgebied al meer dan 400 jaar bewoond door mensen van diverse culturen..

quote:
Hun aanwezigheid is dus een indirect gevolg, maar hetis natuurlijk niet zo dat Raymann hier met een WIC-schip heen is gehaald als slaaf. Zijn ouders en overgrootouders ook niet eens.
dat zeg ik ook niet.... ik benoem een stukje geschiedenis, die jij blijkbaar graag wilt vergeten, gezien je reactie hieronder
quote:
Waarom daar over doorgaan? Over drammen en subjectiviteit gesproken..
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:28:01 #85
136 V.
Like tears in rain...
pi_90690091
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:53 schreef Alfje het volgende:
Subsidie op cultuur betekend niets meer en niets minder dan mensen mee laten betalen aan culturele uitingen waar ze helemaal geen behoefte aan hebben. Ik heb liever de vrijheid om te kiezen welke cultuur ik belangrijk vind en het waard vind mijn geld aan uit te geven dan dat de overheid voor mij bepaald wat ik belangrijk moet vinden. Dus kom niet aan met vrijheid als je het over cultuursubsidie hebt.
Hypotheekrenteaftrek betekent niets meer en niets minder dan mensen laten meebetalen aan de leningen van andere mensen om een huis aan te schaffen. Ik heb liever de vrijheid om niet andermans huis te financieren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:29:21 #86
136 V.
Like tears in rain...
pi_90690135
Wegenbelasting betekent niets meer en niets minder dan mensen laten meebetalen aan wegen, waar ze helemaal niet overheen rijden. Ik heb liever de vrijheid om alleen te betalen voor de wegen waar ik overheen rijd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:31:07 #87
295457 TomLievense
pi_90690199
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:51 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Talent heeft geen subsidie nodig.Cultuur en talent was er zelfs meer voor de subsidies begonnen.
Dat is te gemakkelijk. Er gaat bijvoorbeeld subsidie naar kleine poppodia, dit is belangrijke infrastructuur voor opkomend talent. Zonder al deze podia waren ook Kane en Anouk nooit zover gekomen. Ik vind je argument dus wel erg gemakkelijk, waarmee ik niet wil zeggen dat er niet bezuingd mag worden op kunst en cultuur.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 09:47:14 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_90703023
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kabinet bezuinigt op cultuur, omdat de PVV dit wil, zegt-ie. ...Want de PVV vindt cultuur een linkse hobby.
Ik snap wel dat hij dat vindt, maar zijn stuk begint met het kabinet een verwijt te maken omdat ze iets zijnde linkse hobby bestempelen, als opstapje om zijn dogmatische geluid te laten horen. Kies dan wel een juist opstapje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_90721423
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:34 schreef Dale. het volgende:
Ik dacht deze Dolf

:@
Ikke ook...
“An interesting thing is a good thing.”
pi_90722755
Elke partij die 'vrijheid' in zijn partijnnaam zet vind ik automatisch verdacht. Vrijheid en gelijkheid zijn imo de hoogste politieke doeleinden (zo ziet een rechtvaardige samenleving eruit) en jezelf daarmee vereenzelvigen vind ik behoorlijk gevaarlijk. In die zin vind ik de link met Dolf uit Alfred J. Kwak geeneens zo gek, die nam het woordje 'rechtvaardig' ook nogal vaak in de mond.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2011 22:01:37 ]
pi_90723125
Ook wel mooi trouwens, dat er weer sinds tijden een liberale premier de troon zit en dat bijna het eerste wat hij halsoverkop door wil voeren een belastingverhoging is. Veel gekker moet het toch niet worden.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:55:13 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90723552
Gelukkig had enig andere premier natuurlijk meteen met geld gesmeten ^O^.
Soms is het meest liberale wat je kan doen, de lasten te verzwaren, soms ook niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_90723675
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:
Soms is het meest liberale wat je kan doen, de lasten te verzwaren, soms ook niet.
Soms ook niet nee, vooral niet bij de mensen in Wassenaar en Bloemendaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2011 21:58:26 ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:57:32 #94
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90723678
Ik stop bij het lezen van de eerste zin.

"We korten op cultuursubsidies, want cultuur is een linkse hobby".

Nee, cultuursubsidies zijn linkse hobby's, cultuur zelf niet. Subtiel verschil.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:01:28 #95
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90723862
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:46 schreef Friek_ het volgende:
Ook wel mooi trouwens, dat er weer sinds tijden een liberale premier de troon zit en dat bijna het eerste wat hij halsoverkop door wil voeren een belastingverhoging is. Veel gekker moet het toch niet worden.
Het is dan ook niet zo dat ons politiek systeem een liberale structuur heeft, waarbij er geen staatsschuld is.

Het is dan ook maar te vraag wat 'liberaal' nog eigenlijk betekent in de Nederlandse politiek. Het is in ieder geval geen klassiek liberalisme.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_90723896
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 09:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik snap wel dat hij dat vindt, maar zijn stuk begint met het kabinet een verwijt te maken omdat ze iets zijnde linkse hobby bestempelen, als opstapje om zijn dogmatische geluid te laten horen. Kies dan wel een juist opstapje.
Wrs dat hij denkt dat het kabinet last heeft van een Stockholm-syndroom?
I´m back.
pi_90724095
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:01 schreef mlg het volgende:

[..]

Het is dan ook niet zo dat ons politiek systeem een liberale structuur heeft, waarbij er geen staatsschuld is.
Dat klopt, maar dan snap ik nog steeds niet waarom een liberale premier zoiets doet. Dat je graag wil gaan bezuinigen door subsidies weg te nemen en meer te privatiseren vind ik helemaal geen gekke gedachten, maar overal het geld vandaan 'stelen' bij mensen (studieboetes, belastingverhoging op kunst) gaat bij mij toch niet door de beugel. Dat is niet bezuinigen, dat zijn gewoon lastenverzwaringen doorvoeren om je staatsschuld af te lossen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2011 22:06:32 ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:13:07 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90724388
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:06 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan snap ik nog steeds niet waarom een liberale premier zoiets doet. Dat je graag wil gaan bezuinigen door subsidies weg te nemen en meer te privatiseren vind ik helemaal geen gekke gedachten, maar overal het geld vandaan 'stelen' bij mensen (studieboetes, belastingverhoging op kunst) gaat bij mij toch niet door de beugel. Dat is niet bezuinigen, dat zijn gewoon lastenverzwaringen doorvoeren om je staatsschuld af te lossen.
Uiteindelijk zorgt dat toch voor vrijheid, zodra de schulden zijn afgelost en toekomstige generaties zonder torenhoge rentes hun overheidsfinancien zelf moeten regelen ze niet het juk van 400 miljard door ons geproduceerde schulden moeten dragen. Ik ben het met je eens dat bezuinigingen hoger hadden moeten zijn en de lastenverzwaringen wellicht op de korte termijn daarmee ongedaan gemaakt hadden kunnen worden, maar dat zit er door Geertje W. en conservatief CDA niet in.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_90846455
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef Daniel1976 het volgende:
Laat me denken,

kunstenaarssubsidies voor mensen die fotografie hebben gestudeerd of iets anders artistieks :r

Had Rembrandt subsidie, Mozart dan? Bach?
Als je zoiets echt wil dan maak je er je hobby van totdat je goed genoeg bent om er van te leven.
Daar kun je best gewoon naast werken.

6% BTW op cultuur dus op concerten van ID&T en Mojo etc.
Dat is luxe geen voedsel. Terecht dat de BTW daarvan eindelijk eens recht getrokken wordt.

Mozart is nou net het voorbeeld waarom je sommige mensen wel moet ondersteunen. Door de armoe waar hij in leefde is hij juist jong overleden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')