Ja precies. Cultuur zit in je. Als het goed is uit je dat ook wel zonder subsidie.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hij doet net alsof ze cultuur gaan verbieden.
Niet?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hij doet net alsof ze cultuur gaan verbieden.
Non-argument. Subsidie bestond toen heul geeneens.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef Daniel1976 het volgende:
Laat me denken,
kunstenaarssubsidies voor mensen die fotografie hebben gestudeerd of iets anders artistieks
Had Rembrandt subsidie, Mozart dan? Bach?
Tweede keer dit vandaag. Niet meer doen.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:32 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Goed verhaal, stelletje fascisten
Modern Communisme
The Venus Project
The Zeitgeist Movement
Ik heb niets tegen het bezuinigingen op cultuur - in dat opzicht ben ik best wel rechts, ik heb het niet zo met zweverigheid, theater en dans - maar ik ben wel tegen de manier waarop dat gebeurt. Het Kabinet doet alsof hij een kwaadaardige tumor uit onze economie snijdt. Kunstenaars lijken bij voorbaat verdachte types. Als klap op de vuurpijl komt er dan ook nog eens een btw-verhoging overheen, terwijl de verwachte opbrengsten hieruit minimaal zijn. Pesten, zo noem ik dan. Er wordt, godzijdank door de Eerste Kamer, nog een half jaartje verwacht met het verhogen van de btw zodat de sector zich kan voorbereiden.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tweede keer dit vandaag. Niet meer doen.
Verder is Dolf Jansen wel heel druilerig met dit stukje in mijn ogen. Natuurlijk is de vrijheid niet het eigendom van VVD en PVV, net zomin als groen dat van GroenLinks is, democratie van D66 of sociaal zijn van de SP. Vrijheid wordt hem niet afgepakt, alleen een stukje duurder te beoefenen. Nou en?
Dit is de denkfout, de rest van de OP is daarom onzinnig.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur , want dat is wat de PVV wil. Cultuur is nl een linkse hobby;
Goh, heb je ontlastingsproblemen?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:49 schreef Berlitz het volgende:
Poepen is voor mijn kunst betaal je me niet om te poepen dan ben je tegen mijn vrijheid.
Nuance, jij bent dat van mening...quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Dolf Janssen heeft helemaal gelijk met onderstaande tekst.
Prima, als men fan's heeft verdient men en anders niet.quote:Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur
Dat zie ik anders: wil je artiest zijn? prima, kijk maar of je er genoeg mee verdient dan.quote:Het idee dat je als partij zegt voor vrijheid te staan maar tegen cultuur bent is al volstrekt bizar.
Straat artiesten kunnen ook zonder. Toeristen met gitaar e.d.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:31 schreef waht het volgende:
Dolf doet alsof het normaal is dat cultuur gefinancierd moet worden met belastinggeld.
En als hij dan zo prat op vrijheid gaat moet hij ook weten dat keuzevrijheid wordt ontnomen door cultuur te subsidiëren, wat dat ook moge inhouden.
Nou ze willen artistiek zijn, VEEL geld 'verdienen', En geld toe van de staat!quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:34 schreef Waaghals het volgende:
als het alleen kan bestaan dmv subsidie, wat is dan nog het bestaansrecht?
Ja, en PVV munt idd toch uit in die positieve vrijheid van Isaiah Berlin, en die kan dus leiden tot tirannie.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Er is een verschil tussen negatieve (vrijheid van) en positieve (vrijheid om iets te doen) vrijheid.
Kabinet bezuinigt op cultuur, omdat de PVV dit wil, zegt-ie. ...Want de PVV vindt cultuur een linkse hobby.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:58 schreef eriksd het volgende:
Leuk stuk Dolf, maar in zin 1 gaat het al fout. Waar noemt het kabinet dit linkse hobby's?
Ja en? We betalen ook aan villa's van anderen waar we niet in wonen en straaljagers waar we geen behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:53 schreef Alfje het volgende:
Subsidie op cultuur betekend niets meer en niets minder dan mensen mee laten betalen aan culturele uitingen waar ze helemaal geen behoefte aan hebben. Ik heb liever de vrijheid om te kiezen welke cultuur ik belangrijk vind en het waard vind mijn geld aan uit te geven dan dat de overheid voor mij bepaald wat ik belangrijk moet vinden. Dus kom niet aan met vrijheid als je het over cultuursubsidie hebt.
Welke kunstwerken worden er gesloopt en welke kunst word verboden?quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Het gaat ook helemaal iet meer om links vs rechts
De PVV is een machtsgreep van de proletenmentaliteit. Waarbij van alles dat waardevol is mag worden gesloopt ten behoeve van korte termijn belangen.
Arme hex, gooi je zo maar een bullseye, gras voor diens voeten weg, glazen zijn nu in, chappeau!quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:42 schreef Berlitz het volgende:
Welke kunstwerken worden er gesloopt en welke kunst word verboden?
Het gaat vooral om het slopen van de voedingsbodemquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Welke kunstwerken worden gesloopt
De voedingsbodem is creativiteit aangezien wat kunstenaars wel en niet mogen maken niet aan banden word gelegd word de voedingsbodem niet gesloopt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het slopen van de voedingsbodem
Ja, en die mogen natuurlijk ook allemaal een slaapplekje vragen bij ome Dolf thuis. Want Dolf is sociaal.quote:vrijheid is zeker niet over een groep mensen zeggen ‘jullie zijn illegaal en illegaliteit is strafbaar!’ Nee, illegaliteit hebben wij bedacht, geen mens is illegaal!
Zo je wilt hem dus gewoon monddood maken zeg jequote:Op vrijdag 31 december 2010 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
Dolf Janssen is een cultureel voorval waar wel op bezuinigd mag worden, bah wat een moraalridder met z'n politiek linkse geneuzel. Ik hoop dat de dag snel komt dat hij uit de publiciteit wordt wegbezuinigd.
Middelen zijn ook onderdeel van een voedingsbodem.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:01 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De voedingsbodem is creativiteit aangezien wat kunstenaars wel en niet mogen maken niet aan banden word gelegd word de voedingsbodem niet gesloopt.
De PVV wil goedkoop scoren bij de achterban. Hun achterban bestaat doorgaans uit laagopgeleide tokkies die een museum of een theater alleen van horen zeggen kennen. Hun vorm van vermaak is SBS6 en hun idee van uit eten gaan is naar de plaatselijke frietboer of de chinees om de hoek. Het is dus niet zo gek dat de PVV deze draai maakt.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur , want dat is wat de PVV wil. Cultuur is nl een linkse hobby… Ik vraag u oprecht: wat is er links aan een museum, aan een expositie, een dichtbundel, een persoonlijke film, een mooi liedje, een foto die meer zegt dan 1000 woorden?
Cultuur is durf onbeantwoordbare vragen mooi & lelijk, humor & tragiek, pijn & genot, liefde, leven en dood.
Is dat links?
Het idee dat je als partij zegt voor vrijheid te staan maar tegen cultuur bent is al volstrekt bizar. Omdat nou juist in cultuur, in vragen stellen en mogelijke antwoorden geven, in mensen raken en in de war brengen, mensen laten lachen en zingen en huilen en nadenken, omdat juist daarin, in cultuur dus, echte vrijheid zit.
En omdat cultuur naast al die theaters en schouwburgen en zalen en zaaltjes, naast als die jongerencentra en pop podia, naast al die musea en festivals, naast al die voorstellingen en boeken en foto’s en muziekstukken, naast die circusscholen voor kinderen uit wijken waar op straat niet zoveel te beleven is en de muziekscholen voor kinderen die zich met een instrument opeens wel durven te uiten, omdat cultuur naast al die prachtige en belangrijke dingen, ook U & mij omvat. Daar moet je gewoon vanaf blijven. Hoe dat heet: vrijheid..!
Dit land wordt geregeerd door VVD CDA en PVV. Twee van die partijen hebben vrijheid in hun naam staan. Alsof zij voor de vrijheid staan, alsof vrijheid van hen is. Nee! Vrijheid, geluk, liefde zijn van ons allemaal. Van u en mij. Nooit van een politieke partij of beweging!
Vrijheid dreigt volgens mij het meest misbruikte woord van de Nederlandse taal te worden. Als we, eind 2010, ergens een tekort aan hebben is het echte vrijheid. Voor mij is vrijheid niet hard aanpakken, vrijheid is niet mensen buitensluiten, vrijheid is niet mensen discrimineren of uitzetten omdat ze in een ander imaginair opperwezen geloven dan jijzelf, vrijheid is niet kleding en boeken en gebouwen verbieden, vrijheid is niet de kinderopvang onbetaalbaar maken, vrijheid is zeker niet over een groep mensen zeggen ‘jullie zijn illegaal en illegaliteit is strafbaar!’ Nee, illegaliteit hebben wij bedacht, geen mens is illegaal!
Vrijheid is elkaar de ruimte geven, de durf elkaar de ruimte te geven, de durf iets dat anders is niet als eng of slecht te zien, vrijheid is samen zijn met al je verschillen, vrijheid is ergens uitkomen waar je anders niet zou komen. Vrijheid is kwetsbaar mogen zijn en beschermd worden. Vrijheid is ook zien dat de wereld een geheel is….dat wij verantwoordelijk zijn voor de wereld en andersom.
Ik blijf proberen dat gevoel van echte vrijheid te verspreiden, ik hoop u ook. Dan gaan die komende jaren toch nog iets opleveren!
Wat vind jij?
Ach, niemand die het mist, dat continue moralistische gezeik en geklaag, om ziek van te worden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo je wilt hem dus gewoon monddood maken zeg je
Ja bagatelliseer je roep om censuur maar.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, niemand die het mist, dat continue moralistische gezeik en geklaag, om ziek van te worden.
Hij wil hem niet censureren. Hij wil gewoon niet meebetalen aan zijn domme geblaat. En dat hoeft ook niet als we de markt zijn werk laten doen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja bagatelliseer je roep om censuur maar.
Dit dus, als hij z'n gezeik op de tv verkondigd is dat meestal bij de PO, dan moeten we nog betalen voor die meuk ook nog.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:02 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hij wil hem niet censureren. Hij wil gewoon niet meebetalen aan zijn domme geblaat. En dat hoeft ook niet als we de markt zijn werk laten doen.
Je lijkt het in je eerste post ander vooral arbitrair op je politieke voorkeur te bepalen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit dus, als hij z'n gezeik op de tv verkondigd is dat meestal bij de PO, dan moeten we nog betalen voor die meuk ook nog.
Omdat hij zelf er nogal geen geheim van maakt dat hij "links" en "sociaal" is, dan mag ik hem er ook op aanvallen neem ik aan. Zijn positie is alles behalve heilig, en behoorlijk "walgelijk" op onze kosten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je lijkt het in je eerste post ander vooral arbitrair op je politieke voorkeur te bepalen.
Juist als je gaat subsidiëren moet je arbitrair bepalen wat wel onder kunst en cultuur valt, en wat niet. Als je niemand subsidieert, is daar helemaal niets arbitrairs aan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je lijkt het in je eerste post ander vooral arbitrair op je politieke voorkeur te bepalen.
20% bezuinigen is helemaal niet extreem.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur ,
De bovenklasse heeft genoeg geld om het zelf te betalen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:53 schreef Observer86 het volgende:
[..]
De PVV wil goedkoop scoren bij de achterban. Hun achterban bestaat doorgaans uit laagopgeleide tokkies die een museum of een theater alleen van horen zeggen kennen. Hun vorm van vermaak is SBS6 en hun idee van uit eten gaan is naar de plaatselijke frietboer of de chinees om de hoek. Het is dus niet zo gek dat de PVV deze draai maakt.
Cultuur is van oudsher iets van culturele elite, die vooral rechts is.
Wat veel kwalijker is is dat de wel ontwikkelde minderheid van dit land, dit zomaar laat gebeuren. Deze wanpraktijken overstijgen 'links' of 'rechts'.
Dat is de vraag. Ik ken ook genoeg mensen die qua intellectuele bagage en sociale contacten tot de beter gestelden horen maar niet een geweldig salaris hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De bovenklasse heeft genoeg geld om het zelf te betalen.
Dan kan dat net zo goed via de Belastingdienst. Als je de subsidies wegneemt, verklein je dus ook het culturele aanbod.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De bovenklasse heeft genoeg geld om het zelf te betalen.
Waarom moet de onderklasse wel zijn eigen amusement betalen(new kids)en de bovenklasse niet?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Ik ken ook genoeg mensen die qua intellectuele bagage en sociale contacten tot de beter gestelden horen maar niet een geweldig salaris hebben.
Maar verder is het ook iets dat een bepaalde bovenklasse aantrekt en behoud. Ga je daar de fundementen onder weghalen dan zal deze bovenklasse ook vertrekken.
Alsof dat met het aantreden van dit kabinet verdwenen is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:49 schreef Observer86 het volgende:
'Cultuur' moet voor iedereen toegankelijk blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |