D66 is gewoon een partij voor debielen. Maar dat wist jij wel want anders zou je geen D66 fan zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 10:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Vergeleken met D66, helemaal niets. Maar D66 is dan ook een echte regeringspartij, terwijl de PVV gewoon een eenmansbeweging is met een heleboel ''dood gewicht'' aan Kamerleden. Een stelletje idioten die stuk voor stuk een gefaalde carrière hadden, en nu dan maar bij de PVV aanschuiven om lekker in te cashen. Het is gewoon een farce, Wilders bepaalt alles binnen de partij en de rest knikt als een stel handpoppen, met uitzondering van Brinkman.
100 euro?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:09 schreef Beathoven het volgende:
Hij wist niet eens wat de inzet was van het CDA congres.
Nee hoor. Het oude testament doet geen universele oproep tot geweld tegen ongelovige, itt de Koran. Daarnaast is geweld in het OT plaats en tijdgebonden, itt tot de Koran.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Omdat het christendom hetzelfde soort fascistische schriften kent.
Geweld in de koran is niet tijdsgebonden?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee hoor. Het oude testament doet geen universele oproep tot geweld tegen ongelovige, itt de Koran. Daarnaast is geweld in het OT plaats en tijdgebonden, itt tot de Koran.
Ook is het Oude testament door de mens geschreven daar waar de Koran het overanderlijke altijd geldende universele woord van Allh is.
And last but not least: de wereld wordt niet geteisterd door christenterroristen.
http://weblogs.nrc.nl/exp(...)elf-en-u-kunt-alles/
Grapjas.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee hoor. Het oude testament doet geen universele oproep tot geweld tegen ongelovige, itt de Koran. Daarnaast is geweld in het OT plaats en tijdgebonden, itt tot de Koran.
Ook is het Oude testament door de mens geschreven daar waar de Koran het overanderlijke altijd geldende universele woord van Allh is.
And last but not least: de wereld wordt niet geteisterd door christenterroristen.
http://weblogs.nrc.nl/exp(...)elf-en-u-kunt-alles/
quote:Op donderdag 30 december 2010 22:31 schreef skrn het volgende:
Luister dan. Ik heb geen hekel aan een politieke partij om de standpunten. Ik stoor me aan de hufterigheid en de tactieken van de PVV. Zoveel mogelijk schofferen en zo veel mogelijk zijn tegenstanders in de verdediging drukken. Ze ageren tegen alle vormen van intellect. Hun marketing, ja, die is op orde. Ze zijn in wezen een modern bedrijf: prachtige reclame-campagnes maar er valt geen zinnig gesprek mee te voeren. Kijk maar naar de debatten. Alles wat vooraf kan worden besproken is tv-materiaal, maar menig PVV'er gaat op zijn bek als hij het moet hebben van improvisatie, debat, en overtuigingskracht. Daarom verschijven PVV'er zo minimaal in de media, en daarom houdt Geert Wilders zo de regie over zijn knechten.
Ik heb me er wel bij neergelegd. Dit is de democratie van de eenentwintigste eeuw. We gaan achteruit. Westerse waarden als vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, integer en open bestuur, en een open vrije samenleving waar mensen met een andere mening op zijn minst worden gerespecteerd, we gooien het allemaal weg als we niet oppassen.
En ja, ik zie dat als een groter gevaar van die vermeende islamisering.
Ah, het Nieuwe Testament!quote:Op donderdag 30 december 2010 20:01 schreef rootus het volgende:
[..]
Niet het Christendom.
Dat was dus het oude testament.
Het nieuwe testament definieert het christendom.
Christus deed dat en die komt niet in het oude testament voor en was een pacifist die macht niet ambieerde.
Nee, daar heb je gelijk in, mensen zoals jij die zulke stellige meningen verkopen zonder zich bewust te zijn van de onzin die ze uitkramen zijn inderdaad niet om te lachen.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:45 schreef rootus het volgende:
Geen grappen maken Tijger_m.
Is niet om te lachen.
quote:Op donderdag 30 december 2010 18:45 schreef rootus het volgende:
Geef eens een reden waarom je het Christendom fascistisch noemt?
Bij de Islam is dat erg gemakkelijk maar bij het christendom?
Ben benieuwd.
Dus papa is een fascist dus zoonlief het ook?quote:Um, als je de islam fascistisch noemt (wat overigens een zwaktebod van de eerste orde is, maar dat terzijde), noem je automatisch het christen- en jodendom ook fascistisch, daar de islam op beide godsdiensten is gebaseerd.
Dan Nog geldt, volgens Christus, zijn belangrijkste regel.quote:Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! (Matteüs 10:34-36)
Geloof je naaste niet, vertrouw je vriend niet, let op je woorden, ook bij wie er in je armen ligt. De zoon veracht zijn vader, de dochter verzet zich tegen haar moeder, de schoondochter tegen haar schoonmoeder, en huisgenoten blijken vijanden. (Micha 7:5-6)
Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen (Lucas 12:51)
Wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen (Lucas 22:36).
Alleen argumenten tiger_m.quote:Verdiep je eens in de materie, knul, en dan niet alleen de door St. Geert goedgekeurde uitlatingen.
Ik denk dat de islam een groter gevaar is.quote:Ik heb me er wel bij neergelegd. Dit is de democratie van de eenentwintigste eeuw. We gaan achteruit. Westerse waarden als vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, integer en open bestuur, en een open vrije samenleving waar mensen met een andere mening op zijn minst worden gerespecteerd, we gooien het allemaal weg als we niet oppassen.
En ja, ik zie dat als een groter gevaar van die vermeende islamisering.
De islam is naast een godsdienst ook een politieke ideologie.quote:Fascisme is een politieke ideologie, de islam is een religie. Does not compute.
Ik citeer hier gewoon het NT. Daarin is iedere regel even belangrijk. Het feit dat jij denkt dat de ene regel in het NT veel belangrijker is dan de ander doet me vermoeden dat jij zelf geen Christen bent. Daarnaast moet je niet vergeten dat ook Christenen het OT nog steeds als elementair onderdeel van de bijbel zien. Die worden niet zomaar terzijde geschoven. Dat jij dat wel doet, doet mij ook vermoeden dat jij zelf niet gelovig bent.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:20 schreef rootus het volgende:
Dan Nog geldt, volgens Christus, zijn belangrijkste regel.
Ik zie trouwens ook geen Christenen ontploffen in moskeeën.
Voorlopig proberen we die alleen nog maar in de fik te stekenquote:Op vrijdag 31 december 2010 08:20 schreef rootus het volgende:
Je zegt hiermee dat de Islam niet fascistisch is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:20 schreef rootus het volgende:
[..]
Dus papa is een fascist dus zoonlief het ook?
klopt en geen moslims die kerken opblazenquote:Dan Nog geldt, volgens Christus, zijn belangrijkste regel.
ik denk dat het niet zo isquote:Ik denk dat de islam een groter gevaar is.
En wat is het CDA?quote:De islam is naast een godsdienst ook een politieke ideologie.
Ik heb net even gezocht op 't net naar deze quote maar hij staat niet in de algemene versie van de Hadith, waar ik niet van zal ontkennen dat het controversieel is. Maar om nou een punt te willen maken tegen de hele islam en moslimgemeenschap door met geschriften van een extreme Palestijnse beweging te komen is ongeveer hetzelfde als met geschriften van de KKK tegen het christendom te strijden. Maar dan zijn we ineens wel zorgvuldig selectief en scheren we niet alles over één kam.quote:Hadith: (Handvest Hamas)
...de profeet -zegen en vrede zij met hem- heeft gezegd: De jongste dag zal niet komen voordat de moslims tegen de Joden strijden (en de Joden doden) en de Jood zich achter stenen en bomen verstopt. De stenen en bomen zullen zeggen: O moslim, een Jood verstopt zich achter mij, kom en dood hem.
quote:. Een moslim hoeft niet te geloven in een hadith. De Koran is altijd de primaire bron.
Ah, dus de stukken over het houden van slaven uit het nieuwe testament die een stuk naarder zijn als die in de islam moeten we als leidend zien, alle christenen daarop aankijken, ook al hebben ze geen enkele slaaf?quote:Op donderdag 30 december 2010 20:01 schreef rootus het volgende:
[..]
Niet het Christendom.
Dat was dus het oude testament.
Het nieuwe testament definieert het christendom.
Christus deed dat en die komt niet in het oude testament voor en was een pacifist die macht niet ambieerde.
Linksen hoef voor new kids niks te betalen rechtsen worden verplicht te betalen voor dolf jansen en freek de jonge.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:09 schreef erodome het volgende:
Ontopic nu, wat heeft de pvv gebracht?
Een bash klimaat, waar grof en onfatsoenlijk gedrag tot een kunst verheven worden, op een voetstuk gezet worden alsof het goed is zo te doen.
New kids tijdperk, bllllllggggggggggghhhhhhh!
Dan moet je een op het nieuws letten.quote:klopt en geen moslims die kerken opblazen
Niets betalen, de gevolgen zijn de betaling, verloedering, onfatsoenlijkheid troef, iedereen betaald de prijs!quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:12 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Linksen hoef voor new kids niks te betalen rechtsen worden verplicht te betalen voor dolf jansen en freek de jonge.
Zeep en nog enkele lesjes Nederlands.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:20 schreef rootus het volgende:
Het Topic ja.
Dat was het.
Qua taalgebruik zou de PVV wel wat zeep kunnen gebruiken.
Aan de andere kant wordt ik liever beledigd dan bedonderd.
Ik denk dat Wilders echt staat voor wat hij zegt.
Serieus??????? meen je dat nu werkelijk?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:20 schreef rootus het volgende:
Het Topic ja.
Dat was het.
Mooi is dat. Links wordt verweten veel te ambitieuze plannen te hebben en een naief wereldbeeld te hebben. Echter, juist de PVV-stemmers denken dat de PVV wel alles oplost voor hun, meteen in het hier en nu, en dat de PVV alle maatschappelijke problemen aankan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Serieus??????? meen je dat nu werkelijk?
Ik word zo nu en dan een beetje naief genoemd, met een te positief wereldbeeld, maar dit is zelfs voor mij te naief gedacht.
en de reacties erop helemaalquote:Een Iraaks gezin is na bedreigingen en pesterijen weggevlucht uit het Groningse Stadskanaal, zo heeft de politie laten weten. Het gezin werd via de post bedreigd en ontving onder andere brieven met hakenkruizen. Er is aangifte gedaan van bedreiging en de politie onderzoekt de zaak.
Naast de post die het gezin ontving, werd ook hun woning dag en nacht regelmatig onder vuur genomen met sneeuwballen. De dreigbrief had de bijna correct geschreven tekst: "Rot op klootte buitenlanders". Een woordvoerder van de familie geeft aan dat ze mede door hun verleden in Irak erg onder de indruk waren van de bedreigingen en zich niet veilig meer voelden. In mei 2008 is het gezin al weggepest uit Musselkanaal.
Een woordvoerder van de politie vertelt dat zes jongeren de pesterijen op hun geweten hebben, maar dat het niet te bewijzen valt dat deze jongeren ook verantwoordelijk zijn voor de bedreiging. De politie geeft aan alles te zullen doen om de verantwoordelijken van het strafbare feit te achterhalen.
Linkse maatregelen als positief benoemen en daarna linkse partijen afkrakenquote:Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
In Nederland? Is het niet op basis van een christelijke traditie dat men de koopzondag zoveel mogelijk wil afschaffen? Ben jij wel eens in de NLse biblebelt geweest op een zondag? En waar beperkt de islam jouw dagelijks leven?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:13 schreef rootus het volgende:
Ik ken niet de hele bijbel.
Dat is ook niet nodig.
Christen bezorgen mij geen problemen.
Zij beknotten mijn vrijheid niet.
Als Wilders echt staat voor wat hij zegt, waarom heeft hij het dan zo lang bij de VVD uitgehouden?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:20 schreef rootus het volgende:
Het Topic ja.
Dat was het.
Ze hebben in Nederland en daarbuiten heel veel angst en haat gezaaid tegenover islamieten, en dat geeft weer meer internationaal draagvlak voor de etnische zuivering van de door Isreal bezette gebieden. Dus de doelstelling wordt gewoon gehaald.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:
In navolging van het D66 topic vroeg ik me eigenlijk af wat de PVV heeft bereikt in de 5 jaar dat het bestaat?
Allereerst kwam Richard de Mos in mij op. Gevolgd door enkele andere vreselijke figuren.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
In dat proces heeft Wilders lekker aan het pluche kunnen blijven plakken en hebben een aantal ongetalenteerde opportunisten ook de gelegenheid gekregen om lekker uit de staatsruif te eten, meer dan ze ooit zelfstandig zouden kunnen verdienen.
Ga meer eens om dit uit te testen pvv pamfletten uitdelen op straat.quote:In Nederland? Is het niet op basis van een christelijke traditie dat men de koopzondag zoveel mogelijk wil afschaffen? Ben jij wel eens in de NLse biblebelt geweest op een zondag? En waar beperkt de islam jouw dagelijks leven?
Je moet je wel juist formuleren.quote:Je gebrek aan kennis over het christelijke geloof is stuitend: je hebt helemaal niet de kennis om de islam met het christendom te kunnen vergelijken.
Gelukkig worden er geen aanslagen op moskee's gepleegd. Vooral niet in Nederland.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:41 schreef rootus het volgende:
hee doc.
Nieuws gelezen?
Bomaanslag in kerk Egypte.
Slaapliedje voor je zingen?
Waarom denk je dat Wilders zoveel moeite heeft mensen te krijgen?quote:In dat proces heeft Wilders lekker aan het pluche kunnen blijven plakken en hebben een aantal ongetalenteerde opportunisten ook de gelegenheid gekregen om lekker uit de staatsruif te eten, meer dan ze ooit zelfstandig zouden kunnen verdienen.
Bedankt voor je reactie.quote:Gelukkig worden er geen aanslagen op moskee's gepleegd. Vooral niet in Nederland.
Kom nou zeg.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:38 schreef rootus het volgende:
De "multiculturele samenleving" ter discussie gesteld.
Op welke manier dragen ze dan bij aan het verbeteren van die multiculturele samenleving? Als ze al iets bereiken, dan is het dat ze verschillende groepen mensen meer tegen elkaar opzetten.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:20 schreef rootus het volgende:
De De "multiculturele samenleving" is een groot punt voor de PVV.
Het heeft al geleid naar meer discussie.quote:Kritiek is prima, maar het populisme van de PVV leidt nergens toe.
Ik heb anders weinig 'gegronde' kritiek van de PVV op de islam gelezen. Meer in de trent van 'wij/zij'. En 'oprotten'. En als ik het dan over 'openlijk en eerlijke' discussies betreffende de islam, ben ik er nog geen een tegengekomen. Zij zorgen naar mijn mening alleen maar voor meer polarisatie en een grotere wig tussen allochtonen en autochtonen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:18 schreef rootus het volgende:
Kritiek op de multiculturele samenleving en de Islam is juist goed.
Het heeft al geleid naar meer discussie.
Ik dacht toch dat vriend en vijand het daar over eens was.
Dat is puur het collectivistische aspect van onze samenlevening (en tevens reden waarom ik voor een individualistische maatschappij ben).quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:30 schreef skrn het volgende:
Wat ik het meest erg vind is toch die houding dat als een moslim iets doet de verontwaardiging groter is dan als een andere Nederlander hetzelfde flikt. Dat is wel gegroeid door de PVV en dat is een hele slechte ontwikkeling.
Dat is altijd al zo geweest en hetzelfde geldt als een Chinees iets doet. Hoe dat komt? Ik verwacht juist van immigranten dat zij zich aan onze wetten zullen houden. Om dat te vinden hebben ik en vele anderen geen PVV nodig.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:30 schreef skrn het volgende:
Wat ik het meest erg vind is toch die houding dat als een moslim iets doet de verontwaardiging groter is dan als een andere Nederlander hetzelfde flikt. Dat is wel gegroeid door de PVV en dat is een hele slechte ontwikkeling.
Wat moet ik me daarbij voorstellen. Zoiets als Mexico?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is puur het collectivistische aspect van onze samenlevening (en tevens reden waarom ik voor een individualistische maatschappij ben).
Heb ik iets gemist? Is de Neanderthaler weer terug?quote:Op zondag 2 januari 2011 01:10 schreef Berlitz het volgende:
Multiculturele samenleving is eigenlijk een verkeerd word multi-raciale een betere.Als dat in 2011 gezegd mag worden
Sinds wanneer is een moslim automatisch een immigrant?quote:Op zondag 2 januari 2011 00:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo geweest en hetzelfde geldt als een Chinees iets doet. Hoe dat komt? Ik verwacht juist van immigranten dat zij zich aan onze wetten zullen houden. Om dat te vinden hebben ik en vele anderen geen PVV nodig.
Of het nu gegronde kritiek is of niet. Dat maakt niet zoveel uit.quote:Ik heb anders weinig 'gegronde' kritiek van de PVV op de islam gelezen. Meer in de trent van 'wij/zij'. En 'oprotten'. En als ik het dan over 'openlijk en eerlijke' discussies betreffende de islam, ben ik er nog geen een tegengekomen. Zij zorgen naar mijn mening alleen maar voor meer polarisatie en een grotere wig tussen allochtonen en autochtonen.
quote:Op zondag 2 januari 2011 01:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is de Neanderthaler weer terug?
Hetzelfde kan ik zeggen voor de PVV.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:23 schreef rootus het volgende: De Moslims zullen moeten leren dat retoriek en discussie de methode is die niet alleen past in een westerse samenleving maar strikt noodzakelijk is voor een moderne samenleving.
Het vervelende is alleen dat dan wel de maatschappij naar de klote is en het weer jaren duurt voor we een beetje beschaving hebben teruggewonnen.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:35 schreef skrn het volgende:
Ach. Rechts heeft een grote bek over al die westerse waarden maar uiteindelijk zijn juist die rechtse lui die die waarden het makkelijkst opgeeft. Kijk naar die bejubelde vrijheid van meningsuiting. Heel mooi hoor, maar oh wee, als je met die vrijheid banken (zoals de DSB) kan laten ploffen. Ja, dan is die vrijheid niet zo handig meer.
En wordt die mooi beperkt.
De ironie. Tien jaar lang moeten aanhoren van rechts dat moslims de vrijheid van meningsuiting om zeep willen hebben, en uiteindelijk is het de meest rechtse regering ooit die hem -stilletjes- vermoordt.
Weet je? Ik hoop stiekem dat rechts een meerderheid krijgt in de Eerste Kamer. Maar dan wil ik nooit en nooit meer van mijn leven horen dat rechts nooit de kans gehad heeft om te regeren. En ik wil ook niet dat, als het regeringsbeleid slecht uitpakt, de schuld weer wordt gelegd bij de pers, de media, de rechters, en ga zo maar door.
Ik heb de PVV nooit anders zien doen.quote:
Rare manier van tonen hebben ze dan. Kamerleden die hun vrouw mishandelen, barmannen in elkaar slaan, buren terroriseren, oproepen tot het in de knieën schieten van mensen die dingen doen die hen niet aanstaan enzovoort.quote:
Tja. Hoeveel erger dan nu kan het worden, denk ik dan?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat dan wel de maatschappij naar de klote is en het weer jaren duurt voor we een beetje beschaving hebben teruggewonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |