abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 10:47:39 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_90619283
Vergeleken met D66, helemaal niets. Maar D66 is dan ook een echte regeringspartij, terwijl de PVV gewoon een eenmansbeweging is met een heleboel ''dood gewicht'' aan Kamerleden. Een stelletje idioten die stuk voor stuk een gefaalde carrière hadden, en nu dan maar bij de PVV aanschuiven om lekker in te cashen. Het is gewoon een farce, Wilders bepaalt alles binnen de partij en de rest knikt als een stel handpoppen, met uitzondering van Brinkman.
pi_90619739
@Rechtse_Hippie

Het Christendom is, als je hem serieus volgt, een zeer pacifistische godsdienst.
Als door de eeuwen heen dit precies gevolgd was dan waren alle christenen al lang afgeslacht.
Dan waren de moslims niet tegengehouden in Wenen en hadden ze Europa overspoeld.
Zoals ze dat met Constantinopel en Spanje hebben gedaan.
Zoals het hele verre oosten overspoeld is.
Te vuur en te zwaard.

Het Christendom heeft het toen zeer sterke romeinse rijk overgenomen, zonder slag of stoot!

Citaat Jesus:
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat. Ook zei Jezus: Jullie hebben gehoord dat er gezegd werd: Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten. En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen.

Dus als het Christendom totalitaire trekjes heeft komt dat niet van Christus maar van die "christenen" zelf.

Mijn probleem met de Islam is dat de goede trekjes van het geloof van de gelovigen zelf moet komen (wat gelukkig ook gebeurd) want die komt namelijk niet uit de geschriften.

En ja, ik denk dat de Islam hier uniek is.
Jij moet jezelf eens wat beter informeren.
Lees die Koran.
Luister eens wat Wafa Sultan en Hirshi Ali hierover te zeggen hebben.

Israel is een land dat vecht voor zijn leven.
Voortdurend wordt het land bestookt met raketten.
Elke dag.
Ik ben heel benieuwd wat jij allemaal zou roepen als die raketten in jou buurt zouden vallen.

Ik ben niet voor bepaalde dingen die sommige Israëliërs zeggen of doen maar wel voor Israël.
Het woord van een paar personen vertegenwoordigen niet een land.

Ik zie bij jou ook een kip/ei probleem.
De geschiften definiëren de Godsdienst en niet de beoefenaars.
Dus indien een Christen die zich opblaast in een moskee zegt dat helemaal niets over het Christendom.
pi_90619899
Ja, lees het oude testament eens, dan zie wat voor lieve Kusje Kroelert de christelijke god is, O+ .

Het is maar net welke elementen je uit die boeken haalt.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_90620384
Rootus, leg mij eens uit waarom deze veroordeling en dit onderscheid nuttig is voor een betere wereld. Wat voor nut het heeft om bv een land als Turkije wat volledig bestaat uit de gematigde Islam, te veroordelen.

Een land waar mensen ook gewoon hun naasten lief hebben zonder dat den here jezus, die goddelijke verpersoonlijking van Arie Boomsma hier aan te pas moet komen. Het nut om gematigde mensen zoals jij en ik voor de bek te slaan door te zeggen dat hun godsdienst niet deugt en daarbij ons "superieure" geloof al masturberend te verheerlijken.
pi_90620705
Wat heeft de PVV zich tot doel gesteld eigenlijk?
1 doel, als politieke partij, is natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen op je stemmen, zodat je eventueel in een regering terecht komt waardoor je je programmapunten, of iig een groot deel daarvan, kunt uitvoeren. In die zin hebben ze heel wat bereikt...
I´m back.
  donderdag 30 december 2010 @ 12:37:31 #106
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90623297
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:02 schreef rootus het volgende:
@Rechtse_Hippie

Het Christendom is, als je hem serieus volgt, een zeer pacifistische godsdienst.
Als door de eeuwen heen dit precies gevolgd was dan waren alle christenen al lang afgeslacht.
Dan waren de moslims niet tegengehouden in Wenen en hadden ze Europa overspoeld.
Zoals ze dat met Constantinopel en Spanje hebben gedaan.
Zoals het hele verre oosten overspoeld is.
Te vuur en te zwaard.

Het Christendom heeft het toen zeer sterke romeinse rijk overgenomen, zonder slag of stoot!

Citaat Jesus:
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat. Ook zei Jezus: Jullie hebben gehoord dat er gezegd werd: Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten. En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen.

Dus als het Christendom totalitaire trekjes heeft komt dat niet van Christus maar van die "christenen" zelf.

Mijn probleem met de Islam is dat de goede trekjes van het geloof van de gelovigen zelf moet komen (wat gelukkig ook gebeurd) want die komt namelijk niet uit de geschriften.

En ja, ik denk dat de Islam hier uniek is.
Jij moet jezelf eens wat beter informeren.
Lees die Koran.
Luister eens wat Wafa Sultan en Hirshi Ali hierover te zeggen hebben.

Israel is een land dat vecht voor zijn leven.
Voortdurend wordt het land bestookt met raketten.
Elke dag.
Ik ben heel benieuwd wat jij allemaal zou roepen als die raketten in jou buurt zouden vallen.

Ik ben niet voor bepaalde dingen die sommige Israëliërs zeggen of doen maar wel voor Israël.
Het woord van een paar personen vertegenwoordigen niet een land.

Ik zie bij jou ook een kip/ei probleem.
De geschiften definiëren de Godsdienst en niet de beoefenaars.
Dus indien een Christen die zich opblaast in een moskee zegt dat helemaal niets over het Christendom.
Ken je het oude testament? Je weet wel dat boekje waarin meerdere verhalen staan waarin vertelt werd mensen te vermoorden? Het christendom is trouwens geen praktisch geloof omdat de bijbel zichzelf tegenspreekt. Het is dus sowieso onmogelijk om je aan alle regels te houden.
pi_90638776
quote:
donderdag 30 december 2010 11:23 schreef Beathoven het volgende:
Rootus, leg mij eens uit waarom deze veroordeling en dit onderscheid nuttig is voor een betere wereld. Wat voor nut het heeft om bv een land als Turkije wat volledig bestaat uit de gematigde Islam, te veroordelen.
Daar heb je het weer.
Een causaal verband wordt alweer de verkeerde kant opgelegd.
Ik ga Turkije toch niet veroordelen omdat er moslims wonen!
Ik veroordeel moslims die de zaak verzieken niet omdat het moslims zijn maar om hun gedrag.
Jammer genoeg komt dat slechte gedrag vaak voort uit hun Islamitische cultuur, waarop ik de Islam veroordeel.

De islam veroorzaakt problemen. Het onderduikt mensen.
Ik vind dat iedereen dat moet weten.
Te weinig mensen weten ervan en dat is niet goed.
Je moet weten wat je in huis haalt.
pi_90639435
De christenen en het oude testament.

Het oude testament is een boek waar naast veel wijsheid maar ook dingen in staan die bepaalt negatief zijn en zeker verworpen moeten worden.
Dat kan ook.
De bijbel is met uitzondering van de 10 geboden geen direct woord van God.

Het nieuwe testament komt over het oude.
Indien het nieuwe testament het oude weerspreekt geldt het nieuwe.
Dus alles wat je leest dat indruist tegen "heb je naasten en vijanden lief" kan je als vervallen beschouwen.

Zo is dat ook met de Koran.
Nieuwere verzen gaan over de oudere.
De koran is, volgens de Islam, in tegenstelling tot de Bijbel wel direct het woord van God.
Verder moet hierbij vermeld worden dat de koran niet in chronologische vorm is geschreven maar is een verzameling van geschiften die min of meer op grootte zijn gesorteerd wat het soms een beetje moeilijk maakt om te bepalen wat het laatst geschreven is.
  donderdag 30 december 2010 @ 18:26:01 #109
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90639811
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:16 schreef rootus het volgende:

Het oude testament is een boek waar naast veel wijsheid maar ook dingen in staan die bepaalt negatief zijn en zeker verworpen moeten worden.
Dat kan ook.
De bijbel is met uitzondering van de 10 geboden geen direct woord van God.

Het nieuwe testament komt over het oude.
Indien het nieuwe testament het oude weerspreekt geldt het nieuwe.
Dus alles wat je leest dat indruist tegen "heb je naasten en vijanden lief" kan je als vervallen beschouwen.

Zo is dat ook met de Koran.
Nieuwere verzen gaan over de oudere.
De koran is, volgens de Islam, in tegenstelling tot de Bijbel wel direct het woord van God.
Verder moet hierbij vermeld worden dat de koran niet in chronologische vorm is geschreven maar is een verzameling van geschiften die min of meer op grootte zijn gesorteerd wat het soms een beetje moeilijk maakt om te bepalen wat het laatst geschreven is.
M.a.w. het is precies hetzelfde, dus de islam fascistisch noemen slaat nergens op als je daarbij niet gelijk het jodendom en christendom ook fascistisch noemt.
pi_90639898
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:16 [b]bazelde rootus het volgende:[/b]
Oh godallemachtig, we hebben er weer een 'schriftgeleerde' erbij. Fantastisch.
pi_90639966
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

M.a.w. het is precies hetzelfde, dus de islam fascistisch noemen slaat nergens op als je daarbij niet gelijk het jodendom en christendom ook fascistisch noemt.
Sterker nog, de Bijbel is voor beiden een heilig boek, de Koran is een verduidelijking en herziening van de Bijbel. Maar goed, zoveel kennis kan je van de PVV aanhang niet echt verwachten

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2010 18:30:35 ]
pi_90640648
quote:
Sterker nog, de Bijbel is voor beiden een heilig boek, de Koran is een verduidelijking en herziening van de Bijbel. Maar goed, zoveel kennis kan je van de PVV aanhang niet echt verwachten
Geen grappen maken Tijger_m.
Is niet om te lachen.

quote:
Ik noem de Islam Fascistisch om zijn geschriften.

Dus als je Hitler een fascist noemt is Maria Theresa er ook een?

Geef eens een reden waarom je het Christendom fascistisch noemt?
Bij de Islam is dat erg gemakkelijk maar bij het christendom?
Ben benieuwd.
  donderdag 30 december 2010 @ 18:57:35 #113
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90641110
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:45 schreef rootus het volgende:

[..]

Is niet om te lachen.

[..]

Ben benieuwd.
Omdat het christendom hetzelfde soort fascistische schriften kent.
pi_90641154
quote:

[..]

Is niet om te lachen.

[..]

Ben benieuwd.
Heb jij bijvoorbeeld het waanzinnige Oude Testament al eens open geslagen?
pi_90643748
quote:
Heb jij bijvoorbeeld het waanzinnige Oude Testament al eens open geslagen?
Je moet wel even de reacties lezen MotorCitySoul.

Zie reactie 108.
pi_90643989
quote:
Niet het Christendom.
Dat was dus het oude testament.
Het nieuwe testament definieert het christendom.
Christus deed dat en die komt niet in het oude testament voor en was een pacifist die macht niet ambieerde.
pi_90644134
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:56 schreef rootus het volgende:

[..]

Je moet wel even de reacties lezen MotorCitySoul.

Zie reactie 108.
Yeah, maar daar zie ik vooral wat leuke aannames van jouw kant, die door genoeg christenen worden tegengesproken. Zo zijn er genoeg christenen die er vanuit gaan dat de bijbel wél het woord van God is.

Anyway, het is niet zo dat de Koran een walgelijk slecht boek is en de bijbel wel volledig deugt. Alleen een christen kan zoiets beweren.

Persoonlijk vind ik beide geschriften niet veel soeps. :)
  donderdag 30 december 2010 @ 20:06:57 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_90644181
quote:

Fascisme is een politieke ideologie, de islam is een religie. Does not compute.

quote:
Die gaat me even te snel. Leg eens uit?

quote:
Ben benieuwd.
Um, als je de islam fascistisch noemt (wat overigens een zwaktebod van de eerste orde is, maar dat terzijde), noem je automatisch het christen- en jodendom ook fascistisch, daar de islam op beide godsdiensten is gebaseerd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_90644296
De islam fascistisch noemen is een belediging voor mussolini de daden van fascistisch italie vallen in het niet bij de daden van de islam.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:11:09 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_90644351
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:09 schreef Berlitz het volgende:
De islam fascistisch noemen is een belediging voor mussolini de daden van fascistisch italie vallen in het niet bij de daden van de islam.
Jouw post is een belediging voor de Nederlandse taal. Daar hoor je mensen toch ook niet over?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 30 december 2010 @ 20:11:12 #121
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_90644353
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Vergeleken met D66, helemaal niets. Maar D66 is dan ook een echte regeringspartij, terwijl de PVV gewoon een eenmansbeweging is met een heleboel ''dood gewicht'' aan Kamerleden. Een stelletje idioten die stuk voor stuk een gefaalde carrière hadden, en nu dan maar bij de PVV aanschuiven om lekker in te cashen. Het is gewoon een farce, Wilders bepaalt alles binnen de partij en de rest knikt als een stel handpoppen, met uitzondering van Brinkman.
D66 is gewoon een partij voor debielen. Maar dat wist jij wel want anders zou je geen D66 fan zijn.
Nu weet je ook waar die "D" voor staat.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_90644790
Een beetje meer niveau mag ook wel mensen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90647224
Dat men helaas weet wie Dion Graus is, hij nu bij BNN zit en zelfs Lange Frans een intellectueel lijkt als je de uitspraken van de twee naast elkaar legt. Hij wist niet eens wat de inzet was van het CDA congres.
  donderdag 30 december 2010 @ 22:08:34 #124
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_90650635
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:09 schreef Beathoven het volgende:
Hij wist niet eens wat de inzet was van het CDA congres.
100 euro?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 30 december 2010 @ 22:12:27 #125
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90650895
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nee hoor. Het oude testament doet geen universele oproep tot geweld tegen ongelovige, itt de Koran. Daarnaast is geweld in het OT plaats en tijdgebonden, itt tot de Koran.
Ook is het Oude testament door de mens geschreven daar waar de Koran het overanderlijke altijd geldende universele woord van Allh is.

And last but not least: de wereld wordt niet geteisterd door christenterroristen.
http://weblogs.nrc.nl/exp(...)elf-en-u-kunt-alles/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')