abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90710152
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
In dat proces heeft Wilders lekker aan het pluche kunnen blijven plakken en hebben een aantal ongetalenteerde opportunisten ook de gelegenheid gekregen om lekker uit de staatsruif te eten, meer dan ze ooit zelfstandig zouden kunnen verdienen.
Allereerst kwam Richard de Mos in mij op. Gevolgd door enkele andere vreselijke figuren.
pi_90717500
quote:
In Nederland? Is het niet op basis van een christelijke traditie dat men de koopzondag zoveel mogelijk wil afschaffen? Ben jij wel eens in de NLse biblebelt geweest op een zondag? En waar beperkt de islam jouw dagelijks leven?
Ga meer eens om dit uit te testen pvv pamfletten uitdelen op straat.

quote:
Je gebrek aan kennis over het christelijke geloof is stuitend: je hebt helemaal niet de kennis om de islam met het christendom te kunnen vergelijken.
Je moet je wel juist formuleren.
Mijn uitleg hierover vind jij stuitend omdat die niet in jou roze brilletje past.
Dan ga je maar domme dingen zeggen om je gelijk te krijgen.
pi_90717554
Wat een PVV-waardig topic is dit uiteindelijk toch weer geworden.
pi_90718376
De PVV heeft, maakt mij eerlijk gezegd niet uit hoe, er voor gezorgd dat een aantal zaken bespreekbaar zijn geworden.

Hoezeer sommige op deze site ook zouden willen, of willen doen geloven: de PVV heeft hiervoor niemand vermoord, gehinderd of beperkt in zijn meningsuiting.

Ze hebben de linkse hobbyisten uit het torentje geduwd.
Ervoor gezorgd dat Cohen niet in de regering is gekomen! (alleen dat al geeft de pvv bestaansrecht)
Sommige problemen zo duidelijk gemaakt dat deze zelfs door de rood roze brilletjes gezien moesten worden.
De "multiculturele samenleving" ter discussie gesteld.

Ik vraag me soms af dat als ze die zaken niet zo platvloers gebracht hadden of ze ook zoveel mensen bereikt hadden.
Sommige mensen moet je eerst flink door elkaar schudden voor ze wakker worden.
Al denk ik dat een aantal van mijn linkse broeders hier niet gewoon last hebben van een gekleurd brilletje maar meer een Korsakov mist.

Ook vind ik het best curieus dat Wilders bij zijn proces bijna geen getuigen deskundigen mocht oproepen en die wel opgeroepen werden niet publiekelijk hun woord mochten doen.
Alsof ze bang zijn voor de feiten.
Natuurlijk vinden mijn linkse vriendjes hier ook dat Wilders kost wat kost de mond gesnoerd moet worden. Mischien is een sharia rechtbank nog niet zo slecht.
Gewoon zijn kop eraf en klaar is kees. Feest bij het linkse broederschap der bruinhemden.
pi_90718472
hee doc.

Nieuws gelezen?
Bomaanslag in kerk Egypte.
Slaapliedje voor je zingen?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:58:48 #156
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90719010
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:41 schreef rootus het volgende:
hee doc.

Nieuws gelezen?
Bomaanslag in kerk Egypte.
Slaapliedje voor je zingen?
Gelukkig worden er geen aanslagen op moskee's gepleegd. Vooral niet in Nederland.
pi_90719025
quote:
In dat proces heeft Wilders lekker aan het pluche kunnen blijven plakken en hebben een aantal ongetalenteerde opportunisten ook de gelegenheid gekregen om lekker uit de staatsruif te eten, meer dan ze ooit zelfstandig zouden kunnen verdienen.
Waarom denk je dat Wilders zoveel moeite heeft mensen te krijgen?
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat je een groot gevaar loopt als je voor de PVV werkt?
Dat je een kogelvrij vest krijgt, met een gepanserde wagen naar je werk moet en niemand mag weten waar je woont?

Het ergste vind ik niet degenen die dit veroorzaken, die weten niet beter, maar degenen die dit blijkbaar geen enkel probleem vinden en daarom niets doen.
pi_90719091
quote:
Gelukkig worden er geen aanslagen op moskee's gepleegd. Vooral niet in Nederland.
Bedankt voor je reactie.
Zeer verhelderend.
pi_90719494
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:38 schreef rootus het volgende:
De "multiculturele samenleving" ter discussie gesteld.
Kom nou zeg.

Ja, begin jaren '90, toen kon er inderdaad niets slechts over buitenlanders/allochtonen gezegd worden. Dat was de tijd met al die demonstraties tegen racisme. Dat was de tijd dat een stem op Janmaat het slechte was dat een mens kon doen. Maar in de loop van de jaren negentig veranderde de stemming al.

Bolkesteijn was daar al heel duidelijk in.

Ik heb die tijd meegemaakt want ik zat toen op de middelbare school. Ja, vreemdelingenhaat, dat was waar me tegen moesten strijden. Een leraar godsdienst hield een emotionele preek dat we de Turken en de Marokkanen niet te hard moesten oordelen omdat 'we' ze zelf binnen hadden gelaten om in de fabrieken te werken.

Ziedend was ik toen na de brand op de Frans Halsstraat in Den Haag Wim Kok meteen suggestieve opmerkingen maakte dat die brand wel veroorzaakt moest worden door extreem-rechtse lui. Turkse parlementariers gingen daarin mee. Later bleek de brand veroorzaakt te zijn door de bloedeigen neef.

Paul Scheffer was een PvdA'er die in 2000 (zo uit mijn hoofd) de multi-culture samenleving bekritiseerde. Hij vond het opmerkelijk dat vroeger de PvdA zo hard streed om de arbeidersklasse te emanciperen maar dat de PvdA dat niet deed bij allochtonen om ze maar niet voor hun hoofd te stoten.

Enfin, 11 september kwam. Pim Fortuyn kwam. De reacties van links logen er niet om. Helemaal waar. Maar juist door zijn dood was er juist binnen links een hele discussie aan de gang wat hun standpunten moesten zijn t.o.v. de multiculturele samenleving. Mohammed Rabbae was door GroenLinks afgeserveerd vanwege zijn ouderwetse opvattingen. Paul Rosenmuller had toegegeven dat GroenLinks de mensen in de wijken had genegeerd. Wouter Bos heeft altijd geprobeerd de blanke autochtone ar bieder bij de partij te betrekken. En PvdA-Kamerleden als Diederik Samson tourt het land door om de gefrustreerde PVV-stemmer uit te leggen hoe het anders kan.

Het is onzin, echt onzin, om te zeggen dat de PVV, en de PVV alleen, de multi-culturele samenleving durfde te bekritiseren. Dat proces was al veel langer gaande. De PVV heeft eigenlijk het makkelijke werk gedaan, want het is nu geen politieke doodzonde meer om de multi-culturele samenleving te bekritiseren.

Wat de PVV wel doet, is lekker polariseren. Waardoor ik, als zwevende kiezer met een lichte voorkeur voor rechts, steeds meer naar links wordt gedreven.
pi_90719801
De De "multiculturele samenleving" is een groot punt voor de PVV.
Verder kan ik me helemaal vinden in jou reactie.

Ik vind de PVV soms wat overdrijven.
Waarschijnlijk om het effect te vergroten.
Daar moet je echter wel mee oppassen want mensen zoals jij pikken dit (terecht) niet.
pi_90719973
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:20 schreef rootus het volgende:
De De "multiculturele samenleving" is een groot punt voor de PVV.
Op welke manier dragen ze dan bij aan het verbeteren van die multiculturele samenleving? Als ze al iets bereiken, dan is het dat ze verschillende groepen mensen meer tegen elkaar opzetten.

Kritiek is prima, maar het populisme van de PVV leidt nergens toe.
pi_90722383
Ik ben niet zo van de doel heiligt de middelen. En zoals ik zei: ik heb het idee dat 'links' genoeg doorheeft dat het met de multi-culturele samenleving het niet wil vlotten. Alleen .. een maatschappelijk probleem is niet in een half jaartje opgelost.

Wat ik het meest erg vind is toch die houding dat als een moslim iets doet de verontwaardiging groter is dan als een andere Nederlander hetzelfde flikt. Dat is wel gegroeid door de PVV en dat is een hele slechte ontwikkeling.
pi_90727815
Jullie doen net of er een of andere veldslag een de gang is.
Ik vind dat behoorlijk overdreven.
Net of er moskeeën worden bestormt en Moslims worden vermoord.
Die komen echt wel voor zichzelf op daar hebben ze niemand voor nodig.

Kritiek op de multiculturele samenleving en de Islam is juist goed.
Vooral die laatste moet beseffen dat als ze als gelijkwaardige godsdienst beschouwd wil worden kritiek zijn deel moet kunnen vallen zoals elke andere godsdienst, stroming of mening.

Waar jullie op doelen is beknotten van meningsuiting.
Wil je dat dan?

quote:
Kritiek is prima, maar het populisme van de PVV leidt nergens toe.
Het heeft al geleid naar meer discussie.
Ik dacht toch dat vriend en vijand het daar over eens was.
pi_90728127
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:18 schreef rootus het volgende:
Kritiek op de multiculturele samenleving en de Islam is juist goed.

Het heeft al geleid naar meer discussie.
Ik dacht toch dat vriend en vijand het daar over eens was.
Ik heb anders weinig 'gegronde' kritiek van de PVV op de islam gelezen. Meer in de trent van 'wij/zij'. En 'oprotten'. En als ik het dan over 'openlijk en eerlijke' discussies betreffende de islam, ben ik er nog geen een tegengekomen. Zij zorgen naar mijn mening alleen maar voor meer polarisatie en een grotere wig tussen allochtonen en autochtonen.

Wil niet zeggen dat andere partijen het beter doen(!) Zeker niet. Theedrinken heeft immers net zo goed weinig effect. Maar de PVV is zeker niet een oplossing voor dit probleem.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 23:34:56 #165
230491 Zith
pls tip
pi_90728569
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:30 schreef skrn het volgende:

Wat ik het meest erg vind is toch die houding dat als een moslim iets doet de verontwaardiging groter is dan als een andere Nederlander hetzelfde flikt. Dat is wel gegroeid door de PVV en dat is een hele slechte ontwikkeling.
Dat is puur het collectivistische aspect van onze samenlevening (en tevens reden waarom ik voor een individualistische maatschappij ben).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')