Zijn daar wel agenten en geld voor?quote:
Dat is ook wel een goede. Het heeft een schifting veroorzaakt. Ik ken niemand in de weide omtrek die maar op PVV heeft gestemd. Toch zitten ze overal. Daarbij komend hoor ik alleen maar geklaag over de PVV. (enorm logisch natuurlijk voor zo'n droeftoeter partij). Wat is echt een positief punt wat ze hebben bereikt in de afgelopen 5 jaar?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef TomLievense het volgende:
Dat ik af en toe chagerijnig ben.
Dat was anders ook niet zo erg moeilijk als je ziet hoe het er aan toe ging bij dat laatste congresquote:
Het einde van de politieke correctheid.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede. Het heeft een schifting veroorzaakt. Ik ken niemand in de weide omtrek die maar op PVV heeft gestemd. Toch zitten ze overal. Daarbij komend hoor ik alleen maar geklaag over de PVV. (enorm logisch natuurlijk voor zo'n droeftoeter partij). Wat is echt een positief punt wat ze hebben bereikt in de afgelopen 5 jaar?
quote:Op woensdag 29 december 2010 15:58 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Het einde van de politieke correctheid.
Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:59 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Het begin van onfatsoenlijke politiek.
Dat was Pim Fortuynquote:Op woensdag 29 december 2010 15:58 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Het einde van de politieke correctheid.
Nee maar Ivo weet vast wel iets te bedenken om ze tevree te houdenquote:Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zijn daar wel agenten en geld voor?
"De burger"? Je bedoelt het groepje PVV stemmers? Ik heb de andere politici niet zo giftig zien spuwen als onze vriend G.Wilders. De rest bleef relatief politiek 'correct'.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.
Nee hoor, dat is een ontwikkeling die al veel langer gaande is. Al lang voordat er ook maar iemand van Wilders of zelfs maar van Fortuyn gehoord had.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk toch dat de PVV als partij toch invloed heeft gehad op de manier waarop Nederlanders tegen 'allochtonen' aan kijken.
PS: excuses voor de containerbegrippen
quote:Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.
De hele toon waarop het debat de afgelopen jaren gevoerd is heeft daardoor anders wel een duidelijke metamorfose ondergaan. Dat kun je niet ontkennen.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
"De burger"? Je bedoelt het groepje PVV stemmers? Ik heb de andere politici niet zo giftig zien spuwen als onze vriend G.Wilders. De rest bleef relatief politiek 'correct'.
Ik ben het eens dat die methode van het CDA ook niet werkte. Alleen dat mensen niet langer bang zijn zich uit te spreken zorgt alleen maar voor meer polarisering. Het zijn namelijk vaak niet de slimste mensen die zich over van alles en nog wat uitspreken.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:03 schreef Voorschrift het volgende:
Mensen zijn niet langer bang zich uit te spreken over vanalles en nogwat, daardoor meer transparantie in de maatschappij, vind ik wel belangrijk eigenlijk. Al dat valse zogenaamde "fatsoen" van het CDA met verplichte 'groetzones' waar we allemaal aan ten onder gingen is eindelijk opgerot, weg met die valse pretenties.
Dat is wel zo ja!quote:Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De hele toon waarop het debat de afgelopen jaren gevoerd is heeft daardoor anders wel een duidelijke metamorfose ondergaan. Dat kun je niet ontkennen.
Het is er duidelijk niet beter op geworden, men praat nauwelijks meer over de echte problemen. Het sneeuwt allemaal onder door islam, islam en islam.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De hele toon waarop het debat de afgelopen jaren gevoerd is heeft daardoor anders wel een duidelijke metamorfose ondergaan. Dat kun je niet ontkennen.
Iedereen spreekt zich over vanalles en nogwat uit, het is gewoon jammer dat de media het "leuker" vind stupide meningen in de pers te brengen. Is meestal wat leuker dan een stofferige nuance van een of andere intellectueel natuurlijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat die methode van het CDA ook niet werkte. Alleen dat mensen niet langer bang zijn zich uit te spreken zorgt alleen maar voor meer polarisering. Het zijn namelijk vaak niet de slimste mensen die zich over van alles en nog wat uitspreken.
Dan nog, het zorgt jammer genoeg wel voor polarisering. En hokjes gedrag. Het gevoel wij/zij wordt hierdoor alleen maar groter.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Iedereen spreekt zich over vanalles en nogwat uit, het is gewoon jammer dat de media het "leuker" vind stupide meningen in de pers te brengen. Is meestal wat leuker dan een stofferige nuance van een of andere intellectueel natuurlijk.
Had Rita gedronken of zoquote:
Wellicht, maar dat gevoel was er altijd al. Om nou posters op te hangen waarin verplicht gekleurde mensen moeten staan en verplichte groetzones in te stellen zoals het CDA het deed worden we ook niet wijzer van, dat gaat eerder mensen nog meer irriteren.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan nog, het zorgt jammer genoeg wel voor polarisering. En hokjes gedrag. Het gevoel wij/zij wordt hierdoor alleen maar groter.
Ik zeg ook niet dat zij begonnen, maar ze hebben wel degelijk invloed gehad.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een ontwikkeling die al veel langer gaande is. Al lang voordat er ook maar iemand van Wilders of zelfs maar van Fortuyn gehoord had.
Je kan de waarheid ook op een fatsoenlijke manier vertellen.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat mensen liegen over de partij waarop ze stemmen.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ken niemand in de weide omtrek die maar op PVV heeft gestemd. Toch zitten ze overal.
Wat een stropopquote:Op woensdag 29 december 2010 16:12 schreef Voorschrift het volgende:
Als ik ergens een hekel aan heb is het dat mensen vrienden voor mij menen te moeten uitkiezen, dat kan ik altijd zelf nog wel, ongeacht huidskleur of politieke overtuiging. Als het aan Pechtold of Balkenende ligt moet ik waarschijnlijk 10% allochtone vrienden hebben en 60% moet vrouw zijn, want dat weerspiegelt de maatschappij.
De burger.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
"Jullie zijn een stel huilies." Bedankt Geert.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Precies, en dat is ook onzin, en in plaats van fatsoenlijk te blijven mag je ook gewoon zeggen dat het een bagger partij is en dat je nooit op die bruinhemden zou stemmen. Leuk he?quote:Op woensdag 29 december 2010 16:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een stropop
Dan kan ik ook wel gaan zeggen dat als het aan de PVV ligt ik geen vrienden mag worden met moslims en we straks een dag per jaar een keppeltje op moeten uit respect voor zijn arme Joodse vrienden.
quote:Op woensdag 29 december 2010 17:34 schreef Beathoven het volgende:
Ehm, het enige succes dat ik voor de parasiet Wilders zie is dat zijn geliefde extreem-rechtse clubje uit Israel nu een dikke stem heeft in de kamer over de rug van Henk en Ingrid en Pim Fortuyn. Met de eerste twee heeft hij niets gezien z'n achtergrond omdat hij zelf een heel ander gedachtengoed steunde, de rijkere liberalen.. en het 'erfgoed' van Pim Fortuyn was gewoon een mooie sprong naar de macht. Die was alleen qua uitspraken wel wat genuanceerder en zou zeker de Islam niet verketterd hebben.
En ons als miniatuurlandje heeft hij bijna laten bedelen om een kernraket uit Iran, waar ik vermoedelijk dit jaar mn vakantie wel kan vergeten door deze onnozelheid. Kost ons in elk geval weer lekker veel geld aan diplomaten die dit proefballonnetje weer recht moeten praten.
Meteen weer de PVV er bij halen natuurlijk hequote:Op woensdag 29 december 2010 16:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Dat mensen D66 als linkse partij bestempelen.
De gedachte dat links de elite is en rechts voor de burger opkomt creëren.
De gedachte dat populisme iets goeds is, creëren.
[..]
De burger.
Jij misschien (en met jou de hele PVV-aanhang), ik zie echter liever dat politici nuanceren en nadenken voordat ze blaten. Ze zouden al die mensen ook een twitterverbod moeten geven als je het mij vraagt.
[..]
"Jullie zijn een stel huilies." Bedankt Geert.
Dit topic gaat toch over de PVV? Sterker nog jij zei in de post die ik quotte dat door Wilders de toon is veranderd. Dan moet je mij niet verwijten dat ik daarop reageer. Ik vind namelijk zelf ook dat de manier waarop Pim praatte van een hoger niveau getuigde dan dat van Wilders. Hoewel ik niet onderschrijf dat Pim nou zo'n held was, maar ja meningen verschillen.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Meteen weer de PVV er bij halen natuurlijk he. Goedkoop scoren??
De revolutie die ik omschrijf is ontketend reeds ten tijden van de LPF en met name de heer Fortuyn.
Wilders lift enkel sluw mee op dit gevoel in de samenleving, maar kan ten aller tijden vervangen worden door een ander individu met wellicht betere of duidelijkere standpunten.
Zodra er een nieuw type Pim Fortuyn opstaat in dit zielige politieke landschap vol noncharismatische heikneuters ga je wel zien waar ik op doel.
Eh Pim kon zijn wel standpunten genuanceerd naar voren brengen.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Meteen weer de PVV er bij halen natuurlijk he. Goedkoop scoren??
De revolutie die ik omschrijf is ontketend reeds ten tijden van de LPF en met name de heer Fortuyn.
Wilders lift enkel sluw mee op dit gevoel in de samenleving, maar kan ten aller tijden vervangen worden door een ander individu met wellicht betere of duidelijkere standpunten.
Zodra er een nieuw type Pim Fortuyn opstaat in dit zielige politieke landschap vol noncharismatische heikneuters ga je wel zien waar ik op doel.
En wordt het geld dat vrijkomt dan wel besteed aan Ingrid en Henk? Of gaat dat geld naar animalcops.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:07 schreef Hyperdude het volgende:
Zagen aan de poten van het Kunstestablishment!
Dat deed hij toch echt maar zelden hoor. Maar mensen vergaven het hem door zijn enorme charisma en uitstekende gevoel voor humor.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:07 schreef hexje het volgende:
[..]
Eh Pim kon zijn wel standpunten genuanceerd naar voren brengen.
FOUT. De toon is gezet door Fortuyn en Wilders lift mee op dat succes.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch over de PVV? Sterker nog jij zei in de post die ik quotte dat door Wilders de toon is veranderd. Dan moet je mij niet verwijten dat ik daarop reageer. Ik vind namelijk zelf ook dat de manier waarop Pim praatte van een hoger niveau getuigde dan dat van Wilders. Hoewel ik niet onderschrijf dat Pim nou zo'n held was, maar ja meningen verschillen.
Wat heb ik dan precies fout? Dat van dat hogere niveau? Fortuyn zijn woorden waren hard, maar niet dom. Die van Wilders daarentegen....quote:Op woensdag 29 december 2010 18:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
FOUT. De toon is gezet door Fortuyn en Wilders lift mee op dat succes.
Wilders echter gaat nog een stuk verder in het debat.
Maar hoeveel gaan ze realiseren? That's the question.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:49 schreef Holograph het volgende:
Kijk naar het regeerakkoord. Zelfs Ferry Mingelen zei dat de PVV er het meest uit heeft gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |