Dingen in perspectief plaatsen is natuurlijk wel makkelijker als je je goed in je vel voelt.quote:Op maandag 27 december 2010 19:13 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Nee, dat gevoel heb ik niet. Het komt zoals het komt. En er zit een verschil in hoe ik nu over haar praat. Voorheen deed ik dat met emotie, nu voel ik er niets bij. En dat is lekker wanneer je dat kunt doen. Dan kun je pas echt dingen in perspectief plaatsen.
quote:Op maandag 27 december 2010 19:13 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Nee, dat gevoel heb ik niet. Het komt zoals het komt. En er zit een verschil in hoe ik nu over haar praat. Voorheen deed ik dat met emotie, nu voel ik er niets bij. En dat is lekker wanneer je dat kunt doen. Dan kun je pas echt dingen in perspectief plaatsen.
quote:Op maandag 27 december 2010 19:17 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de goede berichten. Na regen komt zonneschijn. Fijn dat je je omslagmomenten hebt beschreven.
Ik moet het plaatje uit mijn hoofd zetten dat ik al helemaal voor me zag, ook door haar woorden.
Samenwonen, kinderen voor haar 25e (binnen drie jaar)... We staan nog steeds ingeschreven bij de woningstichting. Door die plannen heb je het gevoel dat het goed zit. Dat is abrupt beëindigd, en daar moet ik aan wennen, de nieuwe situatie is niet wat ik zou willen. You can't always get what you want...
quote:Op maandag 27 december 2010 19:17 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Je mag wel terug kijkenIk heb het ook heel veel gedaan en doe het nog steeds. Je moet er echter niet blijven hangen, want daar schiet je niks mee op. Doe je het toch dan realiseer je je op een gegeven moment wel dat het zinloos is.
[..]
Was het maar zo'n feestMaar het was wel gezellig met vrienden gister
En ik speel met centen ipv euro's
In dat perspectief stelt een vergane relatie niet zoveel voor en is deze in de toekomst te vervangen voor een nieuwe. Tevens een reden om te genieten van de dagen die je zelf nog hebt zonder de hele dag in te zitten over je ex.quote:Op maandag 27 december 2010 19:21 schreef ex het volgende:
Fuck, het komt ineens aan, waarom ik me zo vaag voel vandaag. Precies een jaar geleden is een jeugd vriend van me zus/kind aan huis bij ons overleden.. Even oud als mij..
BAM, dat zet wel even dingen op z'n plek zeg..
Dat plaatje had ik ook inderdaad. Ik ga / ging zelf altijd voor zekerheid en vastigheid en ben nu helemaal niet meer bezorgd over wat de toekomst me brengt. Vind de spanning met die nieuwe chick ook veel te leuk. Hoop stiekem dat het met haar nog serieuzer gaat worden maar dat gevoel heb ik op dit moment nog niet echt. Maar dat zijn ook weer positieve dingen die voor iedereen hier in de toekomst weer gaan komen. Wat is er nou spannender dan weer helemaal opnieuw verliefd zijn.quote:
So true - volledig snappen doe je nooit :-(quote:Op maandag 27 december 2010 19:26 schreef Mr.Myst het volgende:
@CP: Je hebt gelijk, maar ik kijk nog niet op de goede manier terug. Ik blijf dan hangen in hoe het was, en dat ik niet snap waarom het nu over is. Maar ik moet me realiseren dat dat geen zin heeft en dat ik het waarschijnlijk nooit zal snappen.
Dat was niet de bedoeling van mijn post. Dat was ook een fijne gedachte maar sta open voor andere leuke gedachten.quote:Op maandag 27 december 2010 19:26 schreef Mr.Myst het volgende:
@Male: Noem me burgerlijk of saai, maar ik vond het heerlijk. Lekker vastigheid, dat je je over dat aspect van het leven geen 'zorgen' hoeft te maken. Niet dat je dan de boel moet laten verslonzen ofzo, maar het vertrouwde gevoel dat het wel goed zat (en zou blijven) maakte mij enorm zeker van mezelf. Dat is nu een stuk minder het geval. Hoewel de verliefdheid na bijna twee jaar natuurlijk een stuk minder is, en veel meer houden van, was het gevoel van mijn kant erg goed. Ik had soms nog steeds 'kriebels', en die zaten in de kleine dingetjes. Een oogopslag, een (glim)lach, bepaalde maniertjes... God wat mis ik haar nu ik dit typ...
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor.quote:Op maandag 27 december 2010 19:29 schreef Male23 het volgende:
[..]
Dat was niet de bedoeling van mijn post. Dat was ook een fijne gedachte maar sta open voor andere leuke gedachten.
Denk dat het ook wat met mijn leeftijd te maken heeft. Ben 24 en heb nog relatief veel vrienden die van stappen houden en die ook vrijgezel zijn. Dus ook liever niet in de weekenden thuis zitten bij het vrouwtje. Doordeweeks ben ik zelf druk genoeg met werk,studie en sporten, dus dan heb ik ook genoeg afleiding. Als je relatie op latere leeftijd voorbij gaat is dit toch wat minder eenvoudig.quote:Op maandag 27 december 2010 19:33 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor.Ik doe dat mezelf aan, door zo'n reactie te typen en dan weer terug te gaan denken, op de verkeerde manier.
Ik hoop dat ik binnenkort de stap kan zetten richting jouw gedachten, dat zou het voor mij makkelijker maken. Dat zal ongetwijfeld ook gaan gebeuren, ik denk alleen dat het bij mij veel tijd nodig heeft.
Zal het weten te zeggenquote:Op maandag 27 december 2010 19:35 schreef Male23 het volgende:Als je relatie op oudere leeftijd voorbij gaat is dit toch wat minder eenvoudig.
Dat heb ik dus ookquote:Op maandag 27 december 2010 19:24 schreef ex het volgende:
Dat is wat ik probeer te zeggen.. Het voelt ineens zo onbelangerijk.
Ik ben ook 24, had je het idee dat ik ouder was?quote:Op maandag 27 december 2010 19:35 schreef Male23 het volgende:
[..]
Denk dat het ook wat met mijn leeftijd te maken heeft. Ben 24 en heb nog relatief veel vrienden die van stappen houden en die ook vrijgezel zijn. Dus ook liever niet in de weekenden thuis zitten bij het vrouwtje. Doordeweeks ben ik zelf druk genoeg met werk,studie en sporten, dus dan heb ik ook genoeg afleiding.
adem in adem uit en denk aan mooie dingen.....zon zee strand lekkere kerel twee lekkere kerels.... kan jou het schelen wat het kostquote:Op maandag 27 december 2010 20:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Fuck! Heb echt een mega terugval.. Heb gewoon mijn lijf niet onder controle..
Laat je emoties gaan... Dan is het er daarna uit. Ik heb dat meegemaakt op het moment dat mijn ex haar twijfels uitte.quote:Op maandag 27 december 2010 20:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Je zit je toch niet kut te voelen door haar he? Schijt aan haar en hem. Laat ze hun eigen problemen uitzoeken. Jij hebt die van jou.quote:Op maandag 27 december 2010 20:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Alcohol?quote:Op maandag 27 december 2010 20:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Dat probeer ik maar ik tril echt aan alle kanten.. Moet me echt ontspannen nu..
Ben zelf wat ouder (38quote:
Je vooral niet focussen op "ik moet".quote:Op maandag 27 december 2010 20:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo... laatbloeier?quote:Op maandag 27 december 2010 20:42 schreef Octagon het volgende:
Weet wel dat toen mijn eerste relatie fout liep - ik was toen 28 - dat ik dacht nooit meer iemand anders tegen te komen... toen is het allemaal goedgekomen.![]()
Ja, dat kan ook nog natuurlijk.quote:Op maandag 27 december 2010 20:55 schreef Male23 het volgende:
Er staat niet bij wanneer die gestart is? Misschien wel op z'n 16de.
Anders even dit halen bij de drogisterij:quote:Op maandag 27 december 2010 20:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ja, in dit geval je ex.quote:Op maandag 27 december 2010 20:57 schreef Octagon het volgende:
Beiden een grond van waarheid - was 23 toen ik begon met die toenmalige.
Ik geloofde in de "ware" en dacht toen oprecht dat ik bij haar ging blijven tot het eind der dagen![]()
Zij dacht daar iets of wat anders over - de dag nadat we het contract voor het huurappartement hadden getekend, ging zij vreemd... Life's a bitch !
Heb ik nog liggen, maar helft niet voor mij helaas.. Ben nu rustig aan het in en uit ademen, stom he wat zoiets met je lijf kan doen!quote:Op maandag 27 december 2010 20:57 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook nog natuurlijk.
[..]
Anders even dit halen bij de drogisterij:
[ afbeelding ]
Omdat ik me gewoon rot voel voor haar.. Dat ik nog enige energie in deze situatie steek terwijl ik me zo goed voelde.. Dat ik niet voor mezelf zorg indeze maar juist voor de ander (haar in dit geval, ik ga mijn gevoel voorbij om haar te steunen).quote:
Ik bemerk hier een begin van alle wijsheid...quote:Op maandag 27 december 2010 21:00 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Omdat ik me gewoon rot voel voor haar.. Dat ik nog enige energie in deze situatie steek terwijl ik me zo goed voelde.. Dat ik niet voor mezelf zorg indeze maar juist voor de ander (haar in dit geval, ik ga mijn gevoel voorbij om haar te steunen).
Volgens mij genoeg redenen waarom ik een muts ben
De wijsheid zit er wel.. Kan alles prima opnoemen en de oplossingen geven, maar uitvoeren.. Ho maar!quote:Op maandag 27 december 2010 21:03 schreef Octagon het volgende:
[..]
Ik bemerk hier een begin van alle wijsheid...
Dat is normaal hoor - er is een groot verschil tussen wat mensen zeggen te doen in een situatie, en wat ze effectief doen. Vandaar ook dat het makkelijker is raad te geven als diezelfde raad zelf toe te passenquote:Op maandag 27 december 2010 21:05 schreef J0ycie88 het volgende:
De wijsheid zit er wel.. Kan alles prima opnoemen en de oplossingen geven, maar uitvoeren.. Ho maar!
Volhouden Joycie!! We weten hier allemaal hoe moeilijk het kan zijn, dat de ups en downs blijven komen en het soms lijkt alsof dat kutgevoel nooit overgaat. Maar we weten ook allemaal dat je het kan!! Ook jij gaat hier beter en sterker uit komen, net als de rest hier. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zo is het welquote:Op maandag 27 december 2010 21:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar het ging echt zo goed! En heb het idee dat ik nu weer een heel eind terugzak..
Volgens mij ben ik er nu een beetje overheen.. Alleen mijn spieren zijn nog gespannen.. Ik weet ook dat ik het kan. Soms wou ik dat ik hem nooit had leren kennen!quote:Op maandag 27 december 2010 21:13 schreef jeice het volgende:
[..]
Volhouden Joycie!! We weten hier allemaal hoe moeilijk het kan zijn, dat de ups en downs blijven komen en het soms lijkt alsof dat kutgevoel nooit overgaat. Maar we weten ook allemaal dat je het kan!! Ook jij gaat hier beter en sterker uit komen, net als de rest hier. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zo is het wel
Heb je wat sterkers voor mij?quote:Op maandag 27 december 2010 21:27 schreef ennudan het volgende:
f*ck love on the rocks op de radio.... hoe toepasselijk wil je het hebben.... dan maar een biertje drinken
Maak een lijstje van dingen die wel goed gaan in je leven op dit moment, waar je wel van geniet. En drank is niet de oplossing. Been there zelf ook hoor en af en toe nog steeds, maar het is niet de manier.quote:Op maandag 27 december 2010 21:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar het ging echt zo goed! En heb het idee dat ik nu weer een heel eind terugzak..
Ik weet het.. Het voelt heel verleidelijk om nu een roseetje achterover te slaan maar ik doe het niet.. Want het helpt niet.. Ben nu inderdaad aan het denken aan de goede dingen, aan wat ik morgen met de kinderen ga doen op het werk.. Proberen mijn zinnen te verzetten. En dan straks lekker schaapjes tellen :dquote:Op maandag 27 december 2010 21:47 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Maak een lijstje van dingen die wel goed gaan in je leven op dit moment, waar je wel van geniet. En drank is niet de oplossing. Been there zelf ook hoor en af en toe nog steeds, maar het is niet de manier.
Het komt goed!
Dat heb ik een keer gehad en ik kan daar nu op lachen.. Toen ben ik keihard in janken uitgebarst toen ik de kroeg uit liep :pquote:Op maandag 27 december 2010 22:17 schreef Male23 het volgende:
ik word juist altijd emotioneel van drank. Nu geen last meer van dus extra teken dat ik er overheen ben.
hehe ik had het gelukkig op de fiets naar huis. Dat was rond tijden dat ik toch niemand meer tegen kom.quote:Op maandag 27 december 2010 22:23 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat heb ik een keer gehad en ik kan daar nu op lachen.. Toen ben ik keihard in janken uitgebarst toen ik de kroeg uit liep :p
Hahah precies zoiets had ik gister ook, midden in de kroeg. Ze draaiden Oasis - Wonderwall, en daarin wordt gezongen "I don't believe that anybody feels the way I do about you now". Toen voelde ik mezelf gewoon even zielig, omdat ik zoveel van hem hield. Ik werd toen overladen met knuffels van mijn vrienden, dat was wel fijn.quote:Op maandag 27 december 2010 22:23 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat heb ik een keer gehad en ik kan daar nu op lachen.. Toen ben ik keihard in janken uitgebarst toen ik de kroeg uit liep :p
Ja... Ik heb dat met zoveel nummers, dat ik aan hem denk.. Zo stom!quote:Op maandag 27 december 2010 22:30 schreef Faerie het volgende:
[..]
Hahah precies zoiets had ik gister ook, midden in de kroeg. Ze draaiden Oasis - Wonderwall, en daarin wordt gezongen "I don't believe that anybody feels the way I do about you now". Toen voelde ik mezelf gewoon even zielig, omdat ik zoveel van hem hield. Ik werd toen overladen met knuffels van mijn vrienden, dat was wel fijn.
Ook die neiging kreeg ik altijd. Ik wilde dan altijd zeggen dat ik hem veel plezier wilde wensen met een ander 'wijf' en dat hij iemand zoals mij toch nooit meer zou kunnen krijgen. Gelukkig nooit gedaan.quote:Op maandag 27 december 2010 22:28 schreef goofy_goober het volgende:
Ik kreeg altijd de neiging om haar te sms'en of bellen.
Ook bij deze?quote:Op maandag 27 december 2010 22:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja... Ik heb dat met zoveel nummers, dat ik aan hem denk.. Zo stom!
Inderdaad. Pas als je die nummers weer kan luisteren heb je je ex losgelaten denk ik. Ik kan nu ook geen muziek luisteren, behalve Rollin' van Limp Bizkit. ;pquote:Op maandag 27 december 2010 22:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja... Ik heb dat met zoveel nummers, dat ik aan hem denk.. Zo stom!
Dat was een van de liedjes waarop wij elkaar altijd deden knuffelen enzoquote:Op maandag 27 december 2010 22:30 schreef Faerie het volgende:
[..]
Hahah precies zoiets had ik gister ook, midden in de kroeg. Ze draaiden Oasis - Wonderwall, en daarin wordt gezongen "I don't believe that anybody feels the way I do about you now". Toen voelde ik mezelf gewoon even zielig, omdat ik zoveel van hem hield. Ik werd toen overladen met knuffels van mijn vrienden, dat was wel fijn.
Oh? Dan is dat het dus? Kan alleen nog maar naar Vader Abraham luisteren zonder emotioneel te worden....mmh....we draaiden altijd muziek....we zijn ook beiden gek op muziek...behalve dan die oude bejaarde man met z'n bolhoedje....(en soortgelijke muziek dan voor de duidelijkheidquote:Op maandag 27 december 2010 22:38 schreef Faerie het volgende:
[..]
Inderdaad. Pas als je die nummers weer kan luisteren heb je je ex losgelaten denk ik. Ik kan nu ook geen muziek luisteren, behalve Rollin' van Limp Bizkit. ;p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja dat is wel een aardige graadmeter, he? Daarvan uitgaande, het feit dat ik maar 1 keer echt een brok in mijn keel had bij de kerstliedjes die hij ieder jaar uit volle borst meezong, zit ik echt wel op de goede weg.quote:Op maandag 27 december 2010 22:38 schreef Faerie het volgende:
[..]
Inderdaad. Pas als je die nummers weer kan luisteren heb je je ex losgelaten denk ik. Ik kan nu ook geen muziek luisteren, behalve Rollin' van Limp Bizkit. ;p
Al heb ik nog niet Paradise by the Dashboard Light gehoord.Maar toch.
quote:Op maandag 27 december 2010 22:45 schreef Natalie78 het volgende:
Alcohol kan op verschillende manieren vallen, ligt ook hoeveel je gegeten hebt, wat je stemming is, waar en met wie je bent, enzovoort. Gelukkig valt alcohol bij mij redelijk goed en vergeet ik juist het verdriet (wat sowieso steeds minder wordt) en denk ik geen moment er aan.Maar die ene keer dat het niet goed valt versterkt en vergoot het alles wat best eng kan zijn.
Heb je haar kleding wel schoongehouden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
Zij is zo'n tof lief mens die je daar niet over hoort.quote:Op maandag 27 december 2010 22:46 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Heb je haar kleding wel schoongehouden?
Gezien: Zwart jurkje met spikkeltjes in rare kleuren.....quote:Op maandag 27 december 2010 22:47 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Zij is zo'n tof lief mens die je daar niet over hoort.Geen idee. Ik hoop het niet, zeg.
Doen!quote:Op maandag 27 december 2010 22:49 schreef ex het volgende:
Zo, net terug van het chillen bij die vriend van me. Voel me weer een stuk zekerder over alles. Twijfel nog steeds over contact/geen contact.
Hehe, tja dat zegt mijn hart ook.. Maar mijn hoofd! Ik zou ook niet weten wat & hoe, we zijn nu al bijna 5 maanden uit elkaar. Ik ben veranderd en wil me nieuwe leven niet kwijt.. Ik ben bang dat ze er toch niet meer inpast, dus why bother..quote:
Dan is dat de 'secret question' die je meeneemt....wat kun je verliezen? Een illusie?quote:Op maandag 27 december 2010 23:00 schreef ex het volgende:
[..]
Hehe, tja dat zegt mijn hart ook.. Maar mijn hoofd! Ik zou ook niet weten wat & hoe, we zijn nu al bijna 5 maanden uit elkaar. Ik ben veranderd en wil me nieuwe leven niet kwijt.. Ik ben bang dat ze er toch niet meer inpast, dus why bother..
Heb het tot drie keer toe gehad.... uit elkaar.... 4 maanden bij haar ouders wonen (alle spullen nog hier) weer terug bij elkaar 9 maanden... uit elkaar voor 3 maanden alle spullen ook weg en weer 7 weken proberen.... nu negeren al een paar weken lang...quote:Op maandag 27 december 2010 23:02 schreef Faerie het volgende:
Als je met je ex afspreekt maakt dat toch allemaal veel moeilijker? Dan komen er weer allerlei gevoelens bij kijken en maak je je ex weer een deel van je leven, je moet je ex toch loslaten. Maar das mijn mening! Ik heb dat zelf ook gedaan, omdat ik wilde dat het weer goed kwam, en toen zijn we dus wel weer bij elkaar gekomen, maar zo kort na de break verandert er toch niets in de relatie, dus uiteindelijk ben je weer terug bij af..
Een rollercoaster? Het lijkt wel of jij onbewust een jaarkaart hebt gekocht? Kan me voorstellen dat jij af en toe zoiets hebt van "Help, wat gebeurd hier allemaal?"quote:Op maandag 27 december 2010 23:16 schreef ennudan het volgende:
[..]
Heb het tot drie keer toe gehad.... uit elkaar.... 4 maanden bij haar ouders wonen (alle spullen nog hier) weer terug bij elkaar 9 maanden... uit elkaar voor 3 maanden alle spullen ook weg en weer 7 weken proberen.... nu negeren al een paar weken lang...
Zo snel weer iets beginnen lijkt inderdaad niet te werken.... zelfs niet als er nooit iets mis is geweest, geen ruzies niks en je een paar weken terug nog altijd hoort je bent de enige ik wil niemand anders, kinderen, trouwen en noem maar op....
en wat koop je ervoor..... geen reet
Gaat licht depressief naar bed.... hoezo rollercoaster!!!
En dat is jouw status-update?quote:
Gisteren draaiden ze zo'n all-time kroegklassieker: 'Ik leef niet meer voor jou' van Marco Borsato. Toen heb ik ook gezegd tegen de mensen met wie ik daar was dat ik dat haar het liefst even zou laten horen. Natuurlijk niet gedaan... Want face it, als ze me zo huilend opbelt dat ze me terug wil, ben ik omquote:Op maandag 27 december 2010 22:28 schreef goofy_goober het volgende:
Ik kreeg altijd de neiging om haar te sms'en of bellen.
Paradise... geweldig als je met z'n tweeën bent, lekker meeblèren. Daar heb ik ook goede herinneringen aan. Ben blij dat ik die gisteren ook niet gehoord heb.quote:Op maandag 27 december 2010 22:45 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Ja dat is wel een aardige graadmeter, he? Daarvan uitgaande, het feit dat ik maar 1 keer echt een brok in mijn keel had bij de kerstliedjes die hij ieder jaar uit volle borst meezong, zit ik echt wel op de goede weg.
Al heb ik nog niet Paradise by the Dashboard Light gehoord.Maar toch.
Heftig man. Ik heb het even moeilijk, wil contact zoeken met haar. Door jouw verhaal word ik weer met m'n neus op de feiten gedrukt, en besef ik me dat ik het beter niet kan doen, omdat ik er niks mee opschiet. Het moet van haar komen, niet van mij. Ik hoop in ieder geval dat ze een kutverjaardag heeft gehad omdat ze niks van me heeft gehoord (en dat echt wel verwachtte). Ik reken daar maar niet op...quote:Op maandag 27 december 2010 23:16 schreef ennudan het volgende:
[..]
Heb het tot drie keer toe gehad.... uit elkaar.... 4 maanden bij haar ouders wonen (alle spullen nog hier) weer terug bij elkaar 9 maanden... uit elkaar voor 3 maanden alle spullen ook weg en weer 7 weken proberen.... nu negeren al een paar weken lang...
Zo snel weer iets beginnen lijkt inderdaad niet te werken.... zelfs niet als er nooit iets mis is geweest, geen ruzies niks en je een paar weken terug nog altijd hoort je bent de enige ik wil niemand anders, kinderen, trouwen en noem maar op....
en wat koop je ervoor..... geen reet
@ex.... niet geschoten altijd mis kerel.... ben je alleen heel bewust wat je doet en wat je wil.... en ook wat je niet wil natuurlijk!
@Joycie... iets sterkers heb ik wel.... whisky????
Gaat licht depressief naar bed.... hoezo rollercoaster!!!
Het ging eigenlijk super goed de afgelopen weken.quote:Op maandag 27 december 2010 23:51 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
En dat is jouw status-update?Hoe ben jij je dagen doorgekomen?
Uhm...hoe oud ben jij dan? (of zij? is ook goed....)quote:Op maandag 27 december 2010 23:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het ging eigenlijk super goed de afgelopen weken.
Totdat ik hoorde dat mijn ex een nieuwe vriendin heeft sinds een week. En ze is acht jaar jonger.
Zij is 19, ik ben 21 en hij is 27.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:03 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Uhm...hoe oud ben jij dan? (of zij? is ook goed....)
Tja, als dat nu al begint met die leeftijdsverschillen? Idd prima 'loslaat'-tikkie wat ie jou nu geeft. Al lijkt het verschil nog te overbruggen, qua fase is het een stevige kloof lijkt me. Ben je je dagen nog redelijk doorgekomen of toch even dat gevoel van 'shit' in die dagen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zij is 19, ik ben 21 en hij is 27.
Ik vind het jammer dat hij het niet zelf tegen me heeft gezegd maar dat ik het van iemand moest horen. Verder is het alleen maar goed voor het loslaten. Straks is het 2011 en dan gewoon vers beginnen.
Ach, dat is toch zijn probleem.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:10 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Tja, als dat nu al begint met die leeftijdsverschillen? Idd prima 'loslaat'-tikkie wat ie jou nu geeft. Al lijkt het verschil nog te overbruggen, qua fase is het een stevige kloof lijkt me. Ben je je dagen nog redelijk doorgekomen of toch even dat gevoel van 'shit' in die dagen?
Vrouwen....toch het sterkere geslacht!quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:13 schreef Tegan het volgende:
Ach, dat is toch zijn probleem.
Het gaat eigenlijk nog steeds wel goed. Misschien toch meer eroverheen dan ik dacht. Vind het wel jammer, maar het was wel te verwachten. Ik wilde graag dat het ooit nog goedkwam, en nu wil ik hem echt niet meer terug. Dus het is wel goed. Gelukkig is het erg druk nu met de feestdagen dus niet veel tijd om erbij stil te staan.
Pfff...het nodigt zowat uit voor een grap. Zo van: Werd je te volwassen voor hem?quote:
hier ging ik alleen maar van kotsenquote:Op maandag 27 december 2010 21:45 schreef jeice het volgende:
[..]
Hiermee ga je wel onder zeil:
[ afbeelding ]
Ja... Mooi nummer. Heb mijn ex tjidens de zomerfeesten wakker gebeld en dit nummer meegezongen voor haar. Kan alleen nog maar aan dat moment denken als ik dat nummer hoorquote:Op maandag 27 december 2010 22:30 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ze draaiden Oasis - Wonderwall, en daarin wordt gezongen "I don't believe that anybody feels the way I do about you now".
Omdat je op een bepaald moment keuzes moet gaan maken....het lijkt alsof ie zichzelf weer terug in de tijd wil zetten door weer opnieuw met een relatief jongere (andere fase) te herstarten.quote:
Wordt ziekelijk als ie er een trend van gaat makenquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:31 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat ook. Maar daar komt hij zelf nog wel achter. En anders, niet mijn probleem meer.
Hey CP: Dus dat wordt uit de doos eten de komende dagen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:23 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
hier ging ik alleen maar van kotsen
[..]
Ja... Mooi nummer. Heb mijn ex tjidens de zomerfeesten wakker gebeld en dit nummer meegezongen voor haar. Kan alleen nog maar aan dat moment denken als ik dat nummer hoor![]()
Verder, alcohol helpt niet echt nee. Al slaap ik wel sneller in als ik genoeg op heb![]()
Net terug uit casinokregen zowaar 2 kerstpakketten mee , entree/drinken was gratis , winst dus al met al een leuke avond weer
Slapen en opstaan vind ik nu ook het allermoeilijkste wat er is. Dan begin je te piekeren, en 's ochtends krijg je weer die klap. Ik ben zelf iedere keer heel verdrietig als ik opsta, omdat mijn ex en ik elkaar normaal altijd knuffelden en kusjes gaven als we wakker werden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 05:55 schreef Octagon het volgende:
Slecht geslapen - alles ging goed totdat ik gisteravond mijn hoofd neerlegde, toen begon ze alweer door mijn hoofd te spoken. Gevolg : moeilijk ingeslapen, een aantal keer wakker de voorbije nacht én nu : nog moe
Denk dat het laatste het beste is hoor!quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:41 schreef ex het volgende:
Zo, ik zit ook weer op me werk. Ik twijfel nog heel erg omdat nogmaals ik bang ben dat ze niet meer in me leven past. Ik geniet wel van me eigen leven zo zonder haar, maar mis natuurlijk wel de liefde, je kan nooit genoeg liefde hebben.
De vraag is alleen of ik dat bij haar moet proberen te halen? Ik denk het zelf niet. Misschien is het tijd voor een nieuw meiske, fris, en met een leeg whiteboard, die we weer samen vol kunnen kalken met hersenspinsels..
De mens is een gewoontedier. Wij hadden een LAT-relatie waarbij we de weekenden samen doorbrachten. Misschien ligt het daaraan dat de weekenden zoveel moeilijker zijn dan doordeweeks. En ja, vooral dat wakker worden in het weekend is en blijft moeilijk. Leegte die nog steeds voelbaar is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:26 schreef Faerie het volgende:
Slapen en opstaan vind ik nu ook het allermoeilijkste wat er is. Dan begin je te piekeren, en 's ochtends krijg je weer die klap. Ik ben zelf iedere keer heel verdrietig als ik opsta, omdat mijn ex en ik elkaar normaal altijd knuffelden en kusjes gaven als we wakker werden.Dit is anders wakker worden zeg.
Prijs je gelukkig dat je goed slaapt !quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:10 schreef ex het volgende:
Gek is dat, dat ik vanaf dag 1 al prima slaap & wakker word. Het is juist als ik net uit me werk kom dat ik het er moeilijk mee had.
Nu heb ik dat niet meer zo en denk ik vooral in de auto aan haar, als me gedachten weer is afdwalen.
Ik heb steeds een overheersend "het is wel goed zo" gevoel. Maar tegelijk mis ik haar.
zelfde gedoe heb je in de trein hoorquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:23 schreef Octagon het volgende:
[..]
Prijs je gelukkig dat je goed slaapt !
Als je niet goed slaapt, raak je volgens mij uiteindelijk in een vicieuze cirkel : je bent moe, waardoor je 'weerstand' tegen negatieve gedachten minder is, waardoor je nog slechter slaapt...
In de auto denken aan je ex... héél herkenbaar ! Is eigenlijk normaal ook want wat moet je anders in de auto doen ?Spijtig dat ik 2x daags een rit van 100km heb...
Thuiswerken doe ik bewust niet - ook al geeft mijn baas mij de mogelijkheid om 2 of 3 dagen per week van thuisuit te werken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:28 schreef ennudan het volgende:
[..]
zelfde gedoe heb je in de trein hoor
En dan denk je lekker thuiswerken en daar is het nog veel erger
valt zwaar tegen.... de meeste zijn niet echt aanspreekbaar om 7 uur in de ochtend.... en het leuke vrouwen gehalte ligt dan ook niet heel hoog helaasquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:31 schreef Octagon het volgende:
[..]
Thuiswerken doe ik bewust niet - ook al geeft mijn baas mij de mogelijkheid om 2 of 3 dagen per week van thuisuit te werken.
Mocht ik nu thuis werken, ik zou de muren oplopen... en dat is ook niet gezond.
En ik die dacht dat je in de trein nog afleiding kunt zoekenBoekje lezen, praatje maken...
Doen!quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:10 schreef ex het volgende:
Gek is dat, dat ik vanaf dag 1 al prima slaap & wakker word. Het is juist als ik net uit me werk kom dat ik het er moeilijk mee had.
Nu heb ik dat niet meer zo en denk ik vooral in de auto aan haar, als me gedachten weer is afdwalen.
Ik heb steeds een overheersend "het is wel goed zo" gevoel. Maar tegelijk mis ik haar.
Sowieso, mensen aanspreken in Nederland is lastig, zelfs in de kroeg is het vaak lastig, overal kleine groepjes, kliekjes, verstopt in hun smartphone..quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:33 schreef ennudan het volgende:
[..]
valt zwaar tegen.... de meeste zijn niet echt aanspreekbaar om 7 uur in de ochtend.... en het leuke vrouwen gehalte ligt dan ook niet heel hoog helaas
Precies en dat gecombineerd met mijn social skills leidt dat tot een regelrechte rampquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:45 schreef ex het volgende:
[..]
Sowieso, mensen aanspreken in Nederland is lastig, zelfs in de kroeg is het vaak lastig, overal kleine groepjes, kliekjes, verstopt in hun smartphone..
Denk je dat dat in België anders is ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:45 schreef ex het volgende:
[..]
Sowieso, mensen aanspreken in Nederland is lastig, zelfs in de kroeg is het vaak lastig, overal kleine groepjes, kliekjes, verstopt in hun smartphone..
Zijn wij familie ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:50 schreef ennudan het volgende:
[..]
Precies en dat gecombineerd met mijn social skills leidt dat tot een regelrechte ramp
In ieder geval sociaal gemankeerd...quote:
Belgie, nee USA? Ja! Ik ben daar een weekje geweest en heb met 5 meisjes contact gehad (als in leuk flirterig) in de Starbucks, op het vliegveld, midden op straat noem maar op! Ze staan daar gewoon meer open voor contact. Iets wat ik in Nederland echt moeilijk vind.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:53 schreef Octagon het volgende:
[..]
Denk je dat dat in België anders is ?
[..]
Jij bent er voor iemand die dat niet wil.. Daar heb je ook geen reet aanquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:04 schreef Wanderingwhy het volgende:
En ik? Ik ben gewoon stronteigenwijs. Met het nieuws dat Vriendinneke en ik uit elkaar zijn, heb ik ineens weer allerlei hernieuwde contacten en krijg ik extra kerstkaarten. Dames die denken dat mijn hoofd wellicht ergens naar zou staan.
Dat lijkt leuk maar als ik dus ergens geen zin in heb? (als je dan weet dat mijn relatiebreuk niet de standaard breuk is....)
Sociaal gemankeerd ben ik dus niet. Maar ik mankeer blijkbaar wel wat: Ik heb de keuze gemaakt er voor iemand te zijn
...en ineens weet je het: je wordt conducteur!quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:04 schreef ex het volgende:
[..]
Belgie, nee USA? Ja! Ik ben daar een weekje geweest en heb met 5 meisjes contact gehad (als in leuk flirterig) in de Starbucks, op het vliegveld, midden op straat noem maar op! Ze staan daar gewoon meer open voor contact. Iets wat ik in Nederland echt moeilijk vind.
Ik oefen nu gewoon op bar vrouwen, en probeer op zo'n dag zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Toch blijft het lastig.
Misschien moet ik gewoon is de hele dag gesprekken proberen aan te knopen..
Time wil tell....quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:05 schreef ex het volgende:
[..]
Jij bent er voor iemand die dat niet wil.. Daar heb je ook geen reet aan.
Maar toch moet dat je ego strelen, of niet? Je weet dan wel dat je goed in de markt ligt!quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:04 schreef Wanderingwhy het volgende:
En ik? Ik ben gewoon stronteigenwijs. Met het nieuws dat Vriendinneke en ik uit elkaar zijn, heb ik ineens weer allerlei hernieuwde contacten en krijg ik extra kerstkaarten. Dames die denken dat mijn hoofd wellicht ergens naar zou staan.
Dat lijkt leuk maar als ik dus ergens geen zin in heb? (als je dan weet dat mijn relatiebreuk niet de standaard breuk is....)
Sociaal gemankeerd ben ik dus niet. Maar ik mankeer blijkbaar wel wat: Ik heb de keuze gemaakt er voor iemand te zijn
Yep! Maar als tegenhanger dan dat stronteigenwijze he? (en ik hou niet van dronken vrouwen...quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:08 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Maar toch moet dat je ego strelen, of niet? Je weet dan wel dat je goed in de markt ligt!
Ja maar dat is iets dat je zelf doet/in je zit.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:09 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Yep! Maar als tegenhanger dan dat stronteigenwijze he? (en ik hou niet van dronken vrouwen...)
Had ik dat inzicht maar 2 à 3 maand geleden gehad...quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:05 schreef ex het volgende:
[..]
Jij bent er voor iemand die dat niet wil.. Daar heb je ook geen reet aan.
Waarom hoor ik dat altijd kleine kinderen en dronken vrouwen zeggen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:10 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Ja maar dat is iets dat je zelf doet/in je zit.
En kleine kinderen en dronken vrouwen vertellen wel de waarheid!![]()
En dit hier, is nou precies de reden dat ik NIET met haar wil & ga afspreken. Thanks, deze post had ik even nodig.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:11 schreef Octagon het volgende:
[..]
Had ik dat inzicht maar 2 à 3 maand geleden gehad...
Had ook besloten er voor haar te zijn, hoop te hebben... ook al zei zij steeds "Heb geen hoop". Maar als je elkaar dan ziet, en niet van elkaar kunt afblijven... dan dacht ik dat het allemaal wel goed zou komen. Niet dus, waardoor de crash de ergste was die ik al meegemaakt heb.
blijkbaar wordt er voor haar zijn toch niet zo gewaardeerd door vrouwen....quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:34 schreef ex het volgende:
[..]
En dit hier, is nou precies de reden dat ik NIET met haar wil & ga afspreken. Thanks, deze post had ik even nodig.
Oh oh oh! Wat een vooroordelen allemaal.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:12 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dat altijd kleine kinderen en dronken vrouwen zeggen?
edit: ...en vervolgens bleken ze toch iets uit de snoeppot gepakt te hebben!
Toen kon jij het bekijken zeker?quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:36 schreef ennudan het volgende:
[..]
blijkbaar wordt er voor haar zijn toch niet zo gewaardeerd door vrouwen....
Hier hetzelfde probleem.... na haar op de rit te hebben gezet na haar laatste relatie, een goede studieomgeving te hebben geboden, zekerheid, vertrouwen etc.... en zodra ze het idee heeft weer op eigen benen te kunnen/willen staan ......
Juist.. Tucker Max is hier ook het goede voorbeeld van.. Assholes finish first. En zo is het dus ook.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:36 schreef ennudan het volgende:
[..]
blijkbaar wordt er voor haar zijn toch niet zo gewaardeerd door vrouwen....
Hier hetzelfde probleem.... na haar op de rit te hebben gezet na haar laatste relatie, een goede studieomgeving te hebben geboden, zekerheid, vertrouwen etc.... en zodra ze het idee heeft weer op eigen benen te kunnen/willen staan ......
Tucker Max is wat dat betreft inderdaad een goed voorbeeld.... maar goed met mijn social skills die trucs uithalen zou echt niet werken....quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:38 schreef ex het volgende:
[..]
Juist.. Tucker Max is hier ook het goede voorbeeld van.. Assholes finish first. En zo is het dus ook.
Je kunt toch ook een asshole zijn tijdens die afspraak? of heb je dan last van eh...dooi?quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:38 schreef ex het volgende:
[..]
Juist.. Tucker Max is hier ook het goede voorbeeld van.. Assholes finish first. En zo is het dus ook.
Pfff...alsof ik daarop zit te wachten....zou Chriet Titulaer een goed rolmodel zijn dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:00 schreef goofy_goober het volgende:
En bij Tucker Max gaat het alleen maar om sex en (zoveel mogelijk) vrouwen scoren. Lekker voorbeeld.
ligt eraan wat je wil hequote:Op dinsdag 28 december 2010 12:06 schreef goofy_goober het volgende:
Tja, als je (even) wilt rondsletten dan is Tucker Max je beste vriend. Wil je een goeie relatie opbouwen met iemand van het andere geslacht dan moet je er toch echt wat meer tijd in steken en je vooral niet als meneer Max gedragen.
Gelukkig heb ik boek twee als het goed is vandaag ook in de busquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:10 schreef ex het volgende:
Nogmaals, je kan er ook gewoon wat van leren in het was losser worden in je sociale contacten.
No way. Heb genoeg ge-Tucker Max'ed. Na mijn eerste langere relatie heb ik idd rondgeslet en believe me, ik heb me nog nooit zo eenzaam en leeg gevoeld als toen. Een perfecte levensstijl voor iemand met groteske bindingsangst.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:05 schreef ex het volgende:
Nee, je hoeft het niet als voorbeeld te zien & nemen maar je kan er vast wel wat van leren.
Ideaal zeker niet maar het kan wel even lekker zijn tochquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:18 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
No way. Heb genoeg ge-Tucker Max'ed. Na mijn eerste langere relatie heb ik idd rondgeslet en believe me, ik heb me nog nooit zo eenzaam en leeg gevoeld als toen. Een perfecte levensstijl voor iemand met groteske bindingsangst.
Dat is natuurlijk, en het kan ook niet anders in dit draadje, wel even wat bij velen heerst na een relatiebreuk; het verdwenen zijn van vertrouwen in een partner....maar dat nog steeds geen Tucker Max als toekomstig levenideaal voor mij...
Hij heeft wel een chick. Jij alleen een boek.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:19 schreef ennudan het volgende:
[..]
Ideaal zeker niet maar het kan wel even lekker zijn toch
@Goofy.... nou vind ik Jokertje wel van een bedenkelijk niveau hoor
3? (flauw...) Je hebt voor mij pas ballen als je die date met je ex maakt. Waarom lijk je er bang voor te zijn?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:22 schreef ex het volgende:
Tja, nou ik wil dat sowieso ook niet, maar heb wel een date woensdag. Omdat ik nu wat meer ballen heb gekreken.. Door die 2 boeken.
Ik heb er wel een aangepaste versie van gemaakt natuurlijk die wat aardiger is, maar het werkt wel.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:26 schreef goofy_goober het volgende:
Zelfvertrouwen en zelfrespect is de sleutel tot succes. Zo simpel, heb je geen boek voor nodig.
Een wat?quote:
blijkbaar....quote:
Wat zou je daar mee opschieten dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:32 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag voor het eerst echt de drang om in te breken in haar mail of facebook.
Ik doe het hoe dan ook niet om dezelfde redenen
1: ik kan mezelf daar enorme pijn op de nek halen... wie weet wat je tegenkomt
2: ik heb haar beloofd dat nooit te doen... ondanks de ruzie en slechte verhoudingen momenteel, ben ik wel een man van mijn woord.
Maar ergens wil ik wel heel graag weten hoe de vork nou precies in de steel zit.
Dan zal ik er waarschijnlijk achter komen hoe ze mij beschrijft bij haar ex en meneer Groninger... en dan zal ik weten of ze wel/geen gevoelens heeft voor 1 van die 2. Ergens ben ik daar heel benieuwd naar, maar het zou zelfcastijding zijn om het te gaan lezen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:35 schreef ennudan het volgende:
[..]
Wat zou je daar mee opschieten dan?
Het is dan ook alleen het gevoel. Ik ga het niet uitvoeren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:37 schreef Octagon het volgende:
Ze zal haar paswoorden wel veranderd hebben zeker ?
Plus, waarom zou je dat doen ? Wat schiet je daar inderdaad mee op ? (*)
(*) het gevoel dat te willen doen, is mij niet vreemd hoor - dus ik veroordeel je niet.![]()
Schiet je niks mee opquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:32 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag voor het eerst echt de drang om in te breken in haar mail of facebook.
Ik doe het hoe dan ook niet om dezelfde redenen
1: ik kan mezelf daar enorme pijn op de nek halen... wie weet wat je tegenkomt
2: ik heb haar beloofd dat nooit te doen... ondanks de ruzie en slechte verhoudingen momenteel, ben ik wel een man van mijn woord.
Maar ergens wil ik wel heel graag weten hoe de vork nou precies in de steel zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr.Myst: Wanneer ga je eens aan jezelf denken? Leer eens dat je alleen voor jezelf kunt denken en nimmer voor een ander....en je lijkt de laatste dagen alleen maar plaatsvervangend voor haar te denken hoe zij over jou zou denken als je dit zou doen.....als je dat zou doen....als je dit wel zou doen....als je dat zou nalaten....quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:03 schreef Mr.Myst het volgende:
Ik heb nooit geweten wat haar wachtwoorden waren, ik heb wel een flauw vermoeden, maar dat ga ik niet uittesten, nooit. Ik snap waarom je het zou willen, maar je schiet er inderdaad niks mee op. Heb het zelf meegemaakt dat haar ex inbrak op haar mail, en als je er van een afstandje naar kijkt is het eigenlijk te triest voor woorden, dat je dat zou doen. (Maar ook ik snap je behoefte...)
De laatste posts van mij zijn eigenlijk allen in een dipmoment geschreven, en nu weer. Ik ben echt onzeker geworden nadat ze het uit heeft gemaakt. Twijfel over alles wat ik moet doen/niet moet doen richting haar.
Na veel praten, hier op Fok en thuis, heb ik dus uiteindelijk besloten niks van me te laten horen voor haar verjaardag. Zelfs geen sms'je. Dat verwachtte ze wel, dat weet ik zeker. Het stomme is, dat ik me afvraag of ik er goed aan heb gedaan. Hoe zou ze zich daarover voelen? Boos, teleurgesteld, doet het haar niks? De ene keer denk ik: Laat ze maar boos op me zijn, dat zou goed zijn. Maar dan denk ik even later weer: Wat ben ik voor een klootzak dat ik niks laat horen op haar verjaardag, ondanks het gesprek wat we eergisteren hadden... Ik hou toch verdomme van haar, waarom gedraag ik me dan zo? Zo heb ik me nog nooit gedragen, dat zit niet in mijn karakter, en past absoluut niet bij mij.
Dat moet ik inderdaad gaan doen! Eens aan mezelf gaan denken. Je hebt gelijk wanneer je zegt dat ik me alleen maar probeer te verplaatsen in haar situatie. Dat is een zwakte van me, ik probeer me altijd alleen maar in een ander te verplaatsen, en in deze situatie helemaal in haar. Dat maakt me eigenlijk nog onzekerder, en daardoor ga ik me alleen maar slechter voelen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:24 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Mr.Myst: Wanneer ga je eens aan jezelf denken? Leer eems dat je alleen voor jezelf kunt denken en nimmer voor een ander....en je lijkt de laatste dagen alleen maar plaatsvervangend voor haar te denken hoe zij over jou zou denken dals je dit zou doen.....als je dat zou doen....als je dit wel zou doen....als je dat zou nalaten....
Dat is een heel verkeerd proces omdat je alleen je eigen twijfels gaat uitvergroten want je kunt het nooit weten voor een ander. Wat je wel zeker weet ik dat jij je helemaal niet prettig voelt bij hoe je je nu voelt. Vraag jezelf af wat jij daar zelf aan kunt doen
Mwa dat heb ik echt nietquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:25 schreef Mr.Myst het volgende:
Ze had me uitgenodigd voor haar verjaardag. Daardoor kreeg ik de hoop dat het goed zou kunnen komen tussen ons, of dat ze anders over onze situatie dacht. Dat bleek dus niet zo te zijn. We hadden op dat moment al 17 dagen helemaal geen contact meer, tot haar kerstgroet kwam. Daarbij vroeg ze me hoe het ging, en toen ik zei dat ik haar miste en de situatie onwerkelijk vond, nodigde ze me uit, wilde ze graag dat ik kwam. Vandaar de hoop...
Die was onterecht, dus dan is het verstandiger om ook niet naar haar verjaardag te gaan. Daarnaast was ik (na het gesprek) kwaad op mezelf omdat ik mezelf hoop aangepraat had, en kwaad op haar omdat ze contact zocht, voor een vriendschappelijke basis, terwijl we afgesproken hadden dat niet te doen (we hadden al afgesproken dat ik niet op haar verjaardag zou komen). Tot dat gesprek was het mijn bedoeling een sms'je te sturen, en een bos rozen. Dat heb ik nu dus niet gedaan.
Ik ben inmiddels al lang niet meer boos, wel teleurgesteld... En nu twijfel ik of ik het juiste heb gedaan. Misschien is het beter zo, zo laat ik zien dat ik afstand kan nemen, en hoop ik op een reactie van haar. Anderzijds vind ik mezelf zo'n klootzak, dat ik dat zo aan heb gepakt. Zo heb ik me nog nooit gedragen.
Ooit zal ik ook wel hopen dat ze gelukkig wordt, maar nu nog even niet. Ik gun haar straks het allerbeste, maar ik zou graag zien dat ze een tijdje diep ongelukkig is. Omdat ze een verkeerde beslissing heeft gemaakt, of zich gaat beseffen hoeveel verdriet ze me heeft gedaan (ook door de manier waarop het uitgemaakt is, zonder echte reden, en uit het niets).
Wat doe je dan als de ander voor jou denkt en haar beslissing om de relatie stop te zetten daarop baseert ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:24 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Mr.Myst: Wanneer ga je eens aan jezelf denken? Leer eens dat je alleen voor jezelf kunt denken en nimmer voor een ander....en je lijkt de laatste dagen alleen maar plaatsvervangend voor haar te denken hoe zij over jou zou denken als je dit zou doen.....als je dat zou doen....als je dit wel zou doen....als je dat zou nalaten....
Dat is een heel verkeerd proces omdat je dan alleen je eigen twijfels gaat uitvergroten want je kunt het nooit weten voor een ander. Wat je wel zeker weet is dat jij je helemaal niet prettig voelt bij hoe je je nu voelt. Vraag jezelf af wat jij daar zelf aan kunt doen
Stop nu eens met 10 stappen vooruit te willen denken. Ze had je uitgenodigd voor haar verjaardag. PUNT. Niet verder gaan denken dan dat het wel zo......dat het wel zus.....dat het misschien.....quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:25 schreef Mr.Myst het volgende:
Ze had me uitgenodigd voor haar verjaardag. Daardoor kreeg ik de hoop dat het goed zou kunnen komen tussen ons, of dat ze anders over onze situatie dacht. Dat bleek dus niet zo te zijn. We hadden op dat moment al 17 dagen helemaal geen contact meer, tot haar kerstgroet kwam. Daarbij vroeg ze me hoe het ging, en toen ik zei dat ik haar miste en de situatie onwerkelijk vond, nodigde ze me uit, wilde ze graag dat ik kwam. Vandaar de hoop...
Die was onterecht, dus dan is het verstandiger om ook niet naar haar verjaardag te gaan. Daarnaast was ik (na het gesprek) kwaad op mezelf omdat ik mezelf hoop aangepraat had, en kwaad op haar omdat ze contact zocht, voor een vriendschappelijke basis, terwijl we afgesproken hadden dat niet te doen (we hadden al afgesproken dat ik niet op haar verjaardag zou komen). Tot dat gesprek was het mijn bedoeling een sms'je te sturen, en een bos rozen. Dat heb ik nu dus niet gedaan.
Ik ben inmiddels al lang niet meer boos, wel teleurgesteld... En nu twijfel ik of ik het juiste heb gedaan. Misschien is het beter zo, zo laat ik zien dat ik afstand kan nemen, en hoop ik op een reactie van haar. Anderzijds vind ik mezelf zo'n klootzak, dat ik dat zo aan heb gepakt. Zo heb ik me nog nooit gedragen.
Ooit zal ik ook wel hopen dat ze gelukkig wordt, maar nu nog even niet. Ik gun haar straks het allerbeste, maar ik zou graag zien dat ze een tijdje diep ongelukkig is. Omdat ze een verkeerde beslissing heeft gemaakt, of zich gaat beseffen hoeveel verdriet ze me heeft gedaan (ook door de manier waarop het uitgemaakt is, zonder echte reden, en uit het niets).
Heb je eerder iets tegen haar gezegd wat dat mogelijk veroorzaakt kan hebben? Hebben jullie daar dan nog over gepraat?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:31 schreef Octagon het volgende:
[..]
Wat doe je dan als de ander voor jou denkt en haar beslissing om de relatie stop te zetten daarop baseert ?
Natuurlijk baseert ze zich op uitspraken die ik gedaan heb. Maar de conclusie die ze eraan vasthangt, is niet de conclusie die ik zou getrokken hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:37 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Heb je eerder iets tegen haar gezegd wat dat mogelijk veroorzaakt kan hebben? Hebben jullie daar dan nog over gepraat?
QFT! (Neo; je wordt nog eens de senior hier!quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb mijn ex op kerstavond fijne kerstdagen toegewenst en ik kreeg een aardig smsje terug waarin ze hoopte dat ik ook fijne dagen zou hebben.
Dat is het laatste contact dat we hadden. Momenteel is er niet zo veel wrok als een week geleden.
Ik snap Mr.Myst eigenlijk heel goed. Ik herken z'n gevoelens en begrijp z'n uitspraken, maar het is niet goed voor jezelf.
Het is ongelofelijk moeilijk om over je ex heen te stappen en te laten blijken dat het je allemaal niets doet. Dat heeft tijd nodig.
Probeer veel contact met anderen te hebben. Dat helpt.
Dat is misschien ook wel zo, op het moment kan ik me dat echter nog niet voorstellen. Maar daar moet ik aan werken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:31 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Mwa dat heb ik echt nietSterker nog ik ben er na een korte periode van zelfreflectie alleen maar gelukkiger uit gekomen , gelukkiger en meer tevreden met mezelf. Dat is naar mijn idee belangrjiker dan gelukkig met een ander
Wederom heb je helemaal gelijk. Mijn probleem is ook dat ik overal te diep over nadenk. Daarmee maak ik het voor mezelf alleen maar lastiger. Ik besef me dat ik zwaarmoedig overkom. Op het moment is dat ook zo. Gelukkig zijn er momenten waarop dat ook wat minder is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:32 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Stop nu eens met 10 stappen vooruit te willen denken. Ze had je uitgenodigd voor haar verjaardag. PUNT. Niet verder gaan denken dan dat het wel zo......dat het wel zus.....dat het misschien.....
Het komt je misschien hard over; maar je maakt het jezelf zo ontzettend lastig, je komt heel zwaarmoedig over hier nu. Heb jij nog wel lol in je leven of hangt alles aan haar nu?
Je moet echt gaan beseffen dat het ok is om even te dippen, maar je moet jezelf er ook weer uit trekken. Dat lukt pas dat je stopt met steeds 10 stappen vooruit te denken en gaat genieten van het moment.
Dus: Pak iets lekkers uit de koelkast, verorber het en denk bij jezelf "Was me dat even lekker! Daar heb ik echt van genoten!
Ik zit nog bijna 24u per dag met haar in m'n hoofd. Ik besef me ook dat dat slecht is, en dat ik dat niet moet doen. Gelukkig zijn er wel momenten (zoals ik net beschreef) waarin het even weg is, of waarin ik het even kan accepteren. Ik probeer mijn leven dus wel invulling te geven zonder haar, maar dat is vrij lastig zonder enige vorm van afleiding. Vandaar dat ik snel weer wil werken, een cursus/studie wil gaan volgen en meer sociale contacten wil hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:35 schreef goofy_goober het volgende:
Als je je leven geen invulling kan geven omdat je denkt dat alles van haar afhangt moet je eens heel erg goed gaan nadenken bij jezelf.
Het is ook echt moeilijk, vooral omdat ik naar het verleden kijk en denk: Wat hadden we het goed samen, en wat zou ik dat graag terug willen. Een verkeerde gedachte, want dat gaat naar alle waarschijnlijkheid (voorlopig) niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb mijn ex op kerstavond fijne kerstdagen toegewenst en ik kreeg een aardig smsje terug waarin ze hoopte dat ik ook fijne dagen zou hebben.
Dat is het laatste contact dat we hadden. Momenteel is er niet zo veel wrok als een week geleden.
Ik snap Mr.Myst eigenlijk heel goed. Ik herken z'n gevoelens en begrijp z'n uitspraken, maar het is niet goed voor jezelf.
Het is ongelofelijk moeilijk om over je ex heen te stappen en te laten blijken dat het je allemaal niets doet. Dat heeft tijd nodig.
Probeer veel contact met anderen te hebben. Dat helpt.
Dat is lastig dan, want ze lijkt dus niet zozeer voor jou te denken alswel haar gedachten te hebben gebaseerd op eerdere uitspraken van je.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:40 schreef Octagon het volgende:
[..]
Natuurlijk baseert ze zich op uitspraken die ik gedaan heb. Maar de conclusie die ze eraan vasthangt, is niet de conclusie die ik zou getrokken hebben.
Over gepraat ? Eens ze haar gedacht had opgemaakt ? Neen, niet echt gepraat - want ze geloofde me niet en ze zei dat ik haar naar de mond praatte.
De ruzie tussen mij en m'n ex van een week geleden heeft me enorm goed geholpen. Ik had echt zoiets van: drop dead (hoe kinderachtig dit ook mag klinken). Sindsdien boeit het me allemaal een stuk minder.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:45 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dat is misschien ook wel zo, op het moment kan ik me dat echter nog niet voorstellen. Maar daar moet ik aan werken.
[..]
Wederom heb je helemaal gelijk. Mijn probleem is ook dat ik overal te diep over nadenk. Daarmee maak ik het voor mezelf alleen maar lastiger. Ik besef me dat ik zwaarmoedig overkom. Op het moment is dat ook zo. Gelukkig zijn er momenten waarop dat ook wat minder is.
Echt genieten van het leven doe ik op dit moment niet, maar er zijn wel moment waarop ik het van me af kan zetten (ook al is het maar een uurtje), zoals afgelopen zondagnacht. Ondanks het gesprek wat we een paar uur daarvoor hadden, en het feit dat ze jarig was, heb ik het ook nog naar m'n zin gehad in de kroeg, en ook nog gelachen. Dat gevoel had ik al een tijdje niet meer gehad.
Het stomme is dat ik me gewoon schuldig voel omdat ik niks heb laten horen. Dat past niet bij mij, al was het misschien wel het beste. En dan doel ik vooral op mezelf.
[..]
Ik zit nog bijna 24u per dag met haar in m'n hoofd. Ik besef me ook dat dat slecht is, en dat ik dat niet moet doen. Gelukkig zijn er wel momenten (zoals ik net beschreef) waarin het even weg is, of waarin ik het even kan accepteren. Ik probeer mijn leven dus wel invulling te geven zonder haar, maar dat is vrij lastig zonder enige vorm van afleiding. Vandaar dat ik snel weer wil werken, een cursus/studie wil gaan volgen en meer sociale contacten wil hebben.
Misschien dat juist voor mij zo'n Tucker Max-boek wel goed zou zijn
[..]
Het is ook echt moeilijk, vooral omdat ik naar het verleden kijk en denk: Wat hadden we het goed samen, en wat zou ik dat graag terug willen. Een verkeerde gedachte, want dat gaat naar alle waarschijnlijkheid (voorlopig) niet gebeuren.
Ik koester verder geen wrok tegen haar, maar mijn situatie is dan ook anders dan die van jou. Dat maakt het voor mijn gevoel zo lastig, dat ik me in mijn ogen als een klootzak gedraag door niks te laten horen op haar verjaardag.
Ik mis haar ook enorm....quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:48 schreef ex het volgende:
Ik ben op het moment dat het uit was echt gaan werken aan mijn sociale leven.. Oude & nieuwe contacten op gedaan, dat gaat inderdaad niet vanzelf. Lekker veel op de bank hangen bij vrienden, feestjes af gaan lopen met meisjes gedanst & afgesproken.
Maar ik zie dit proces eigenlijk los staan van het proces "over mijn ex heen komen" je kan namelijk prima een goed nieuw leven leiden, en nog de hele dag met je ex rond lopen in je hoofd. Dat laatste begint de laatste dagen/weken eigenlijk pas echt weg te slijten.
Maar als ik er dan toch aan denk is het altijd wel heftig en mis ik haar eenorm.
Dat laatste wil ik inderdaad eigenlijk niet horen, maar ik weet dat er nog meer meiden rondlopen, ik kan me alleen nog niet voorstellen dat ik het beter kan krijgen dan met mijn ex.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De ruzie tussen mij en m'n ex van een week geleden heeft me enorm goed geholpen. Ik had echt zoiets van: drop dead (hoe kinderachtig dit ook mag klinken). Sindsdien boeit het me allemaal een stuk minder.
Ik lees dat je opzoek bent naar een baan of een studie. Vooral doen.
Nogmaals: sociale contacten hebben helpt heel veel. Kijk ook meer naar meisjes om je heen. Je zult gaan beseffen dat er meer meisjes zijn die je hetzelfde (en misschien wel meer) kunnen geven dan je ex.
Dit laatste is misschien wel het laatste wat je wilt horen. Dat riep ik tenminste tot een paar weken geleden, maar intussen weet ik wel beter
Some of you may know what I'm talking about. Hihi
Dat missen doe ik ook, logisch natuurlijk. Door mezelf niet op te dringen, en me ook echt weg te houden van haar, probeer ik afstand te nemen. Ook een reden om niks te laten horen op haar verjaardag: Jij wilt niet meer dat ik er voor je ben, dus dan ben ik er ook niet meer voor je.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:54 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ik mis haar ook enorm....
Maar: Ik heb grotendeels wel plezier in m'n leven en ben druk met dingen waar ik wel energie en voldoening uit haal.
Of het nog wat wordt tussen m'n ex en mij dat zien we dan wel weer. Ik ga er gewoon vanuit van niet. Dan kan het alleen maar meevallen.
Het enige 'werken' wat ik eraan doe ik dat ik mezelf niet opdring, dus bewust compleet weg houd van haar. Ik kan er niets aan doen op dit moment. Alleen zij kan dat
Je zegt een verkeerde gedachte, maar het is heel normaal dat je dat nu denkt hoor. Probeer niet te erg te vechten tegen dat soort gedachtes, laat het er lekker uit. Ik kan het weten, want toen het de vorige keer uitging zat ik in net zo'n diepe put zoals jij. Ik heb zoveel gehuild en voelde me ZO klote, maar op een gegeven moment wordt dat steeds minder. Op een gegeven moment heb je er echt schoon genoeg van dat je je zo voelt, en dan kan je er zelf iets aan doen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:45 schreef Mr.Myst het volgende:
Ik zit nog bijna 24u per dag met haar in m'n hoofd. Ik besef me ook dat dat slecht is, en dat ik dat niet moet doen. Gelukkig zijn er wel momenten (zoals ik net beschreef) waarin het even weg is, of waarin ik het even kan accepteren. Ik probeer mijn leven dus wel invulling te geven zonder haar, maar dat is vrij lastig zonder enige vorm van afleiding. Vandaar dat ik snel weer wil werken, een cursus/studie wil gaan volgen en meer sociale contacten wil hebben.
Misschien dat juist voor mij zo'n Tucker Max-boek wel goed zou zijn
[..]
Het is ook echt moeilijk, vooral omdat ik naar het verleden kijk en denk: Wat hadden we het goed samen, en wat zou ik dat graag terug willen. Een verkeerde gedachte, want dat gaat naar alle waarschijnlijkheid (voorlopig) niet gebeuren.
Ik koester verder geen wrok tegen haar, maar mijn situatie is dan ook anders dan die van jou. Dat maakt het voor mijn gevoel zo lastig, dat ik me in mijn ogen als een klootzak gedraag door niks te laten horen op haar verjaardag.
Respect.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:06 schreef ex het volgende:
Eerst gaf ik haar ruimte & liet ik niks horen omdat ze mij dan wel zou gaan missen. Dat gebeurde ook wel maar in het proces dat ik het deed om haar mij te laten missen begon ik echt los te laten.. En ik zit nu tussen 2 gevoelens in.
Ik hou van haar, mis haar & zou met haar willen afspreken/daten. Maar ik weet dondersgoed dat het niet goed is, en dat er een hoop niet klopte in onze relatie.
Vandaar dat ik het ook liever met een nieuw iemand wil proberen dan met haar.
Zonder hier een héél gedetailleerd verhaal te gaan neerpennen, weet ik voor mezelf dat ik niet teruggekomen ben op wat ik zei. Ik heb het wel genuanceerd, da's waar - en dat had ik ook gedaan als ze er mij, binnen de relatie, op had aangesproken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:48 schreef Wanderingwhy het volgende:
Dat is lastig dan, want ze lijkt dus niet zozeer voor jou te denken alswel haar gedachten te hebben gebaseerd op eerdere uitspraken van je.
Om dan terug te komen op eerdere uitspraken wanneer je uit elkaar bent, niet meer dan logisch dat dat in een verdacht licht staan voor haar. Zo van "Ja dat zeg je nu en als we weer bij elkaar zijn, verander je wellicht weer van mening"?
En hoe meer je haar ervan zal willen overtuigen, hoemeer ze alles zal zien als verdacht waarmee het nog groter zal worden.
Het beste is om het af te laten koelen. Een tijd niets te doen wat aan dat discussiepunt tussen jullie herinnerd. Eerst moet die focus af van die 'strijd'. Geef haar de ruimte om ook weer naar andere dingen te kunnen kijken dan alleen die strijd.
= zeker zijn van jezelf, eigenwaarde hebben.quote:
Jezelf iets gaan verwijten is heel menselijk. Maar het fijne verwijten is dat richting je ex te doen. En wat ik zoals heb kunnen lezen ligt daar ook het meestequote:Op dinsdag 28 december 2010 15:15 schreef Faerie het volgende:
= zeker zijn van jezelf, eigenwaarde hebben.
Man, ik weet zeker dat als ik niet zo belachelijk onzeker zou zijn geweest en niet bang was om alleen te zijn, ik dit zeker niet had meegemaakt op deze manier.
Ja, zo was dat bij mij en mijn ex ook zo. Dan heeft het gewoon zo moeten lopen en pas je niet bij elkaar. Ook al kan je je niet bedenken wat er verkeerd zat in een relatie ofzo, je kan niks forceren qua gevoel. Een vriendin van mij zei dat alles met een reden gebeurt, zodat je ervan kan leren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:10 schreef Octagon het volgende:
[..]
Trouwens, ze geeft nu ook toe dat zij omtrent hetzelfde onderwerp (waarop de relatie is stukgelopen) fouten heeft gemaakt, te véél druk op een prille relatie heeft gelegd.
En eens ze dat zelf ingezien had, heeft ze andere redenen gezocht waarom het beter was de relatie te stoppen...
Hier precies hetzelfde. Maar heb jij nu ook niet het gevoel dat je juist hierdoor veel sterker bent geworden?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:15 schreef Faerie het volgende:
[..]
Man, ik weet zeker dat als ik niet zo belachelijk onzeker zou zijn geweest en niet bang was om alleen te zijn, ik dit zeker niet had meegemaakt op deze manier.
Het onzeker en bang zijn om alleen te zijn : ik ken het - van vroegere relaties.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:15 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ook zoiets moois... zij had wel heel snel alle rekeningen tijdschriften verzekering en weet ik wat niet meer van adres veranderd (terug naar ouderlijk adres) behalve haar studiefinanciering.... daar kwam ik pas later achter toen ik een rekening kreeg voor een 2 persoonshuishouden... Ik in een sms gevraagd of ze dat nog ging veranderen vraagt ze mag dat per september (dan krijgt ze een lening) dus wel nog even 2 maandjes uitwonende beurs vangen en mij laten betalen.... hypocriet!!quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:18 schreef ex het volgende:
Ja zakelijk alle banden door knippen is iets wat je gelijk moet doen. Heb ik ook gedaan, ik was nog 1 maandje afhankelijk van haar met wat dingen en die heb ik zo snel mogelijk afgekapt. Vond het persoonlijk wel goed/knap/snel geregeld van mezelf.
Ik zou haar dan dus mooi zelf uit schrijven. Gadverdamme. Weg gaan/het uit maken is zelf de problemen dragen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:22 schreef ennudan het volgende:
[..]
Ook zoiets moois... zij had wel heel snel alle rekeningen tijdschriften verzekering en weet ik wat niet meer van adres veranderd (terug naar ouderlijk adres) behalve haar studiefinanciering.... daar kwam ik pas later achter toen ik een rekening kreeg voor een 2 persoonshuishouden... Ik in een sms gevraagd of ze dat nog ging veranderen vraagt ze mag dat per september (dan krijgt ze een lening) dus wel nog even 2 maandjes uitwonende beurs vangen en mij laten betalen.... hypocriet!!
Ook zonder gevoel ? Helemaal numb ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:23 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Ok euhm ik kom weer even zeuren..
Ik ben de kerst dus vrij goed doorgekomen, mede doordat ik zag dat mijn ex het ook moeilijk had...ik weet inmiddels waarom. Ze heeft een week geleden met iemand een one night stand gehad. En het meest rare is dat er helemaal niks bij voel, helemaal numb, ik ben niet kwaad, niet verdrietig.
En als klap op de vuurpijl hebben we gister nog 3x seks gehad. Ik zal nu even rustig wachten tot jullie mij allemaal voor gek verklaren.
Ik probeer mezelf ook steeds voor te houden dat het over is, dat het niet meer goed gaat komen. En mocht het ooit weer wat worden, dat dat pas over een hele lange tijd is, want op dit moment wil ze gewoon niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:06 schreef Faerie het volgende:
[..]
Je zegt een verkeerde gedachte, maar het is heel normaal dat je dat nu denkt hoor. Probeer niet te erg te vechten tegen dat soort gedachtes, laat het er lekker uit. Ik kan het weten, want toen het de vorige keer uitging zat ik in net zo'n diepe put zoals jij. Ik heb zoveel gehuild en voelde me ZO klote, maar op een gegeven moment wordt dat steeds minder. Op een gegeven moment heb je er echt schoon genoeg van dat je je zo voelt, en dan kan je er zelf iets aan doen.
Wat ik de laatste paar dagen trouwens ook heb gedaan is dat ik in mijn gedachten heel de tijd zei "het is over, het is over, hij hoort niet meer in mijn leven". En op een of andere manier werkt dat echt goed. Daarnaast zeg ik nu ook tegen iedereen dat het voor altijd voorbij is, en dat hij eigenlijk helemaal niet zo lief was en gewoon niet bij mij past. Ik heb ooit gehoord dat hoe vaker iets gezegd wordt, des te meer het een waarheid wordt.
Wat je hier beschrijft heb ik dus ook. Een afwijzing met een persoon waarmee ik mezelf verder zag gaan. Ook door haar woorden, ze gaf (niet zolang voor het uit ging) ook nog aan dat ze haar leven met me wilde delen. En van het ene op het andere moment is dat over.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:21 schreef Octagon het volgende:
[..]
Het onzeker en bang zijn om alleen te zijn : ik ken het - van vroegere relaties.
Deze laatste relatie was er toch een ander gevoel : een gevoel van (onterechte, in mijn ogen dan) afwijzing door een persoon waarmee je je verder zag gaan. En dat is toch blijkbaar pijnlijker - en dat ik mijn eigenwaarde en zelfrespect daardoor opzij heb geschoven, daar zal ik nooit spijt van hebben. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat mijn ex nooit kwaad geworden is.
Nee dat juist weer niet, was heel intiem en fijn. Maar ik heb nu geen illusie dat we een relatie kunnen hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:24 schreef Octagon het volgende:
[..]
Ook zonder gevoel ? Helemaal numb ?
Ging niet dus heb haar gesmst toch maar even doen anders moet ik betalen... ze heeft het de dag erna gedaan..... maar gewoon het feit dat ze daar dus blijkbaar verdomd goed over na had gedacht.....dat steekt na 3 jaar en nog nooit wat aan de hand.... %#$!@*$%@$@quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:24 schreef ex het volgende:
[..]
Ik zou haar dan dus mooi zelf uit schrijven. Gadverdamme. Weg gaan/het uit maken is zelf de problemen dragen.
Het gevoel niet bij elkaar te passen - vind je dat ook niet moeilijk te verteren als je je idd niet kan bedenken wat er fout zat ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:19 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, zo was dat bij mij en mijn ex ook zo. Dan heeft het gewoon zo moeten lopen en pas je niet bij elkaar. Ook al kan je je niet bedenken wat er verkeerd zat in een relatie ofzo, je kan niks forceren qua gevoel. Een vriendin van mij zei dat alles met een reden gebeurt, zodat je ervan kan leren.
Gadver. Nou ik heb mijn ex zelf uit geschreven.. Dat verhaal kennen jullie wel, en ik heb er best wel wat geld per maand mee bespaard muhaha.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:26 schreef ennudan het volgende:
[..]
Ging niet dus heb haar gesmst toch maar even doen anders moet ik betalen... ze heeft het de dag erna gedaan..... maar gewoon het feit dat ze daar dus blijkbaar verdomd goed over na had gedacht.....dat steekt na 3 jaar en nog nooit wat aan de hand.... %#$!@*$%@$@
Eng is dat he? Meneer ging hier op vrijdagavond weg en na die dag kwam er vrijwel geen post meer. Had hij dus ook allemaal al van te voren geregeld. Dan voel je je extra blind, dat je zulke dingen niet doorhad. Merkte het niet eens, dat het al niet meer kwam. Maar bij jou nog een extra schepje er bovenop door er financieel een slaatje uit te slaan, bah!quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:26 schreef ennudan het volgende:
[..]
Ging niet dus heb haar gesmst toch maar even doen anders moet ik betalen... ze heeft het de dag erna gedaan..... maar gewoon het feit dat ze daar dus blijkbaar verdomd goed over na had gedacht.....dat steekt na 3 jaar en nog nooit wat aan de hand.... %#$!@*$%@$@
Tis gewoon het feit dat je zoiets durft te flikken. Ik dacht haar beter te kennen en dat ze niet zo was... jammer danquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:27 schreef ex het volgende:
[..]
Gadver. Nou ik heb mijn ex zelf uit geschreven.. Dat verhaal kennen jullie wel, en ik heb er best wel wat geld per maand mee bespaard muhaha.
Ja ik heb dat ook inderdaad, maar ik voel wel dat het wel een proces is, want aan de andere kant voelt het ook weer zwak aan dat ik zo onzeker was/ben. Maar ik weet nu wel dat ik daaraan moet werken want anders werkt het nooit. Voordat ik een relatie kreeg had ik ergens gelezen dat je eerst 100% van jezelf moet houden voordat je een relatie hebt, en hier ben ik het nu helemaal mee eens. Helaas op dat moment niets mee gedaan. ;pquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:19 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde. Maar heb jij nu ook niet het gevoel dat je juist hierdoor veel sterker bent geworden?
Kon haar wel schieten op dat moment.... en nog geen 3 maanden later ben je weer 7 weken bij elkaar en is het weer allemaal geweldig etc.... (oh en zet ze je natuurlijk weer aan de kant)quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Eng is dat he? Meneer ging hier op vrijdagavond weg en na die dag kwam er vrijwel geen post meer. Had hij dus ook allemaal al van te voren geregeld. Dan voel je je extra blind, dat je zulke dingen niet doorhad. Merkte het niet eens, dat het al niet meer kwam. Maar bij jou nog een extra schepje er bovenop door er financieel een slaatje uit te slaan, bah!
Nou het is uit geraakt door veel persoonlijke problemen van haar kant waar ik bijna aan onderdoor ging. Het gevoel zit er nog van beide kanten, maar we weten heel goed dat een relatie niet kan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
En HarryDPB, ik ken jouw verhaal niet. Maar ben je niet bang dat jullie het hierdoor nu nog ingewikkelder hebben gemaakt? Was dit eenmalig of ga je haar vaker 'zien' denk je?
Ja, precies wat jij zegt dacht ik de vorige keer toen het uitging ook. Nu vind ik dat het niet voor niks uitgaat.. Je hoort dan gewoon niet bij elkaar als het foutgaat, en dat zeg ik nu wel lekker makkelijk, ik vind het ook klote dat het niet anders is gelopen, maarja, het is nou eenmaal zo, je kan er verder helemaal niks aan doen. En zo is dat denk ik wel bij alle tegenslagen die je in je leven hebt, helaas kan je je leven niet helemaal inrichten zoals je dat zelf graag zou willen..quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:27 schreef Octagon het volgende:
[..]
Het gevoel niet bij elkaar te passen - vind je dat ook niet moeilijk te verteren als je je idd niet kan bedenken wat er fout zat ?
Tja, leren allemaal mooi en wel, maar ik leer liever uit minder pijnlijke situaties
Dat is wat ik wel geleerd heb, en ook gezegd tegen haar. Het is iets wat ook vaker tegen mij gezegd is, soms betekend houden van dat je het los moet laten, op zijn eigen beloop. Zelf heb je vaak alleen maar negatieve invloedquote:
Zeer herkenbaar. Wat dat betreft heb ik het gevoel dat ik ook het op de beste manier aanpakquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:06 schreef ex het volgende:
Eerst gaf ik haar ruimte & liet ik niks horen omdat ze mij dan wel zou gaan missen. Dat gebeurde ook wel maar in het proces dat ik het deed om haar mij te laten missen begon ik echt los te laten.. En ik zit nu tussen 2 gevoelens in.
Ik hou van haar, mis haar & zou met haar willen afspreken/daten. Maar ik weet dondersgoed dat het niet goed is, en dat er een hoop niet klopte in onze relatie.
Vandaar dat ik het ook liever met een nieuw iemand wil proberen dan met haar.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:33 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Nou het is uit geraakt door veel persoonlijke problemen van haar kant waar ik bijna aan onderdoor ging. Het gevoel zit er nog van beide kanten, maar we weten heel goed dat een relatie niet kan.
Ik denk dat we nog wel vaker eindigen samen, geen idee of het ingewikkelder gaat worden. Misschien wel, maar het voelt nu goed, vooral fysiek ook en het vult een leegte.
Funny you should say thatquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:37 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, precies wat jij zegt dacht ik de vorige keer toen het uitging ook. Nu vind ik dat het niet voor niks uitgaat.. Je hoort dan gewoon niet bij elkaar als het foutgaat, en dat zeg ik nu wel lekker makkelijk, ik vind het ook klote dat het niet anders is gelopen, maarja, het is nou eenmaal zo, je kan er verder helemaal niks aan doen. En zo is dat denk ik wel bij alle tegenslagen die je in je leven hebt, helaas kan je je leven niet helemaal inrichten zoals je dat zelf graag zou willen..
Dat vind ik een goede gedachte. Ik hoop dat ik uiteindelijk ook zo kan gaan denken, want dat doe ik op dit moment absoluut nog niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:37 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, precies wat jij zegt dacht ik de vorige keer toen het uitging ook. Nu vind ik dat het niet voor niks uitgaat.. Je hoort dan gewoon niet bij elkaar als het foutgaat, en dat zeg ik nu wel lekker makkelijk, ik vind het ook klote dat het niet anders is gelopen, maarja, het is nou eenmaal zo, je kan er verder helemaal niks aan doen. En zo is dat denk ik wel bij alle tegenslagen die je in je leven hebt, helaas kan je je leven niet helemaal inrichten zoals je dat zelf graag zou willen..
Ik weet het, het is zó ontzettend fout dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:42 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]![]()
Harry k zie in mijn omgeving dat doorneuken vaak niet de weg is naar een verbeterde relatie, in tegendeel.
Dat doet mijn ex dus ook! Ze heeft een hiervoor een hele slechte relatie gehad, 3 jaar lang. Het komt erop neer dat ze vanaf haar 16e twee maanden vrijgezel is geweest. Ze is nu 22 geworden. Ze wil 'genieten' van het vrijgezel zijn. Niet om de slet uit te hangen, maar ze heeft het gevoel dat ze iets gemist heeft. Maar het gevoel dat je hebt als je 16 bent en uitgaat, is heel anders dan wanneer je 22 bent. Daar moet ze maar eens achter zien te komen. Vrijgezel zijn kan fijn zijn, maar ook verdomd eenzaam. Zeker als je uit een hele goede relatie komt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:42 schreef Octagon het volgende:
[..]
Funny you should say that![]()
Mijn ex is goed bezig haar leven te proberen inrichten naar het beeld dat ze zich heeft voorgesteld als ze jong meisje was. De tijd die ik vroeg om me in dat beeld te vinden, wilt ze gewoonweg niet investeren. Frustrerend hoor !
Daar komt het los laten kijken. Pas wanneer je het verwachtingspatroon doorbreekt is er ruimte voor verandering. Wanneer jij gewoon wat liet horen zal er niks nieuws gebeuren en veranderd er dus ook niks in haar denken. Ik zeg niet dat dat nu wél gebeurd maar er is in ieder geval de ruimte voor gekomen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:44 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dat vind ik een goede gedachte. Ik hoop dat ik uiteindelijk ook zo kan gaan denken, want dat doe ik op dit moment absoluut nog niet.
@CP: Goed van je. Ik heb ook geen kwade gevoelens richting haar, ben wel heel teleurgesteld in de gang van zaken. En dan denk ik: Heb ik er nou goed aan gedaan om niks te laten horen op haar verjaardag? Misschien wel, misschien niet. Als ik wat had laten horen, had ik aan haar verwachtingen voldaan. Als ik me nog één keer in haar situatie mag verplaatsen (;)), weet ik bijna zeker dat het haar niet zoveel zou doen. Ze zou het 'leuk' vinden, maar meer ook niet.
Nu weet ik niet wat ze denkt. Is ze teleurgesteld, boos, doet het haar niet zoveel? Zou ze denken dat ik niet meer met haar verder wil? Dat lijkt me sterk, dat heb ik een dag ervoor nog duidelijk gemaakt.
Ik moet het van me afzetten.
Die ruimte is er nu ook. Het is de vraag of ze er iets mee gaat doen, en wat dat dan zal zijn. Natuurlijk heb ik een klein beetje hoop op een reactie, maar eigenlijk verwacht ik dat er niks gaat veranderen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik daar zo over kan denken (en ik hoop ook dat ik dat blijf doen), dat schept voor mij op dit moment geen onnodige/onterechte hoop.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:48 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Daar komt het los laten kijken. Pas wanneer je het verwachtingspatroon doorbreekt is er ruimte voor verandering. Wanneer jij gewoon wat liet horen zal er niks nieuws gebeuren en veranderd er dus ook niks in haar denken. Ik zeg niet dat dat nu wél gebeurd maar er is in ieder geval de ruimte voor gekomen.![]()
Het enige waar je wel wat aan kan doen dat is jezelf. Jezelf op de rit krijgen
Men opent facebook. Men ziet daar de reacties die zij geeft op haar ex enzoquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:55 schreef Octagon het volgende:
@Neo-Mullen :
En hoe ben je dat te weten gekomen ?
Of misschien belangrijker : waarom ben je achter die informatie aangegaan ?
Toch die verloren gewaande broer he?quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:07 schreef ex het volgende:
Fuck, ik ben even trots op mezelf.
Me ex sprak me net aan, over iets onbenulligs en ik dacht fok it, en vroeg hoe het ging, en of ze me nog miste...
Ja was het antwoord, ze was ook jaloers op me gedate, maar ze wist niet wat ze voelde. Ze kon niet zomaar doen alsof alles weer ok was.
Nu heb ik haar HEEL duidelijk gemaakt, dat ik dat ook niet wil, en kan maar dat ik liever niet weg loop voor gevoelens en kansen die er misschien nog zijn.. En dat ik het best een kans wil geven om voorzichtig af en toe is leuke dingen samen te doen.
Verder ga ik gewoon door met het los laten, en me eigen leven leiden, maar ik zou het opzich wel fijn vinden haar af en toe te zien & te spreken.
Misschien als vriend, misschien meer.
quote:Wanneer dringt dat nou is tot je door? Dat ik ook geen relatie wil? Dat ik ook niet wil samen wonen? Maar dat ik jou gewoon mis, als persoon.
Mensen die de ex van hun ex op facebook hebben! Hop weg er mee stomme zelfkwelling.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Men opent facebook. Men ziet daar de reacties die zij geeft op haar ex enzo
Men weet vervolgens meer.
Mensen die hun ex nog op facebook hebben
Dé reden waarom ik haar van hyves/msn verwijderd heb. Als ik echt contact moet hebben met haar, heb ik haar nummer/mail. Ik wil ongelofelijk graag weten wat ze doet en wat haar bezig houdt, maar dat maakt het voor mij alleen maar lastiger. Dan is het beter om dat niet te weten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:11 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Mensen die de ex van hun ex op facebook hebben! Hop weg er mee stomme zelfkwelling.
Zo, ik heb in iedergeval is een keer kunnen zeggen hoe ik er over denk tegen haar en wat ik voel.quote:Ik denk juist dat het goed is als we een periode het gewoon is "leuk" met elkaar gaan hebben. In plaats van het proberen er een label aan te hangen & er ruzie over te maken.
Dat is wat ik je laatst (weet je nog toen je gevoelens verpletterde door me uit te lachen) ook duidelijk probeerde te maken.
Is dat een Tucker les?quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:38 schreef ex het volgende:
Misschien moet ik vragen of ze morgen op me hond wil passen omdat ik een date heb. Zou het kwartje dan vallen?
Het heeft een block functie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn ex haalde het in zijn hoofd om me vanmorgen een bericht te versturen via whatsapp.. Nu benk weer een beetje uit mijn doen! Eikel!
Is dat echt zo? Dat wist ik niet.. Dan ga ik die maar eens gebruiken!quote:
Oh, ik zou dat ook hebben hoor. Toen het de vorige keer uitging voelde ik me meteen weer de zwakste van ons twee toen we contact hadden. Misschien kan je daar pas mee omgaan als je alles in perspectief bent gaan zien en er overheen bent? Dat wil ik dan graag meemaken..quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Dat wist ik niet.. Dan ga ik die maar eens gebruiken!
En Octagon ik weet dat ik me niet moet laten kisten, maar vind het gewoon verschrikkelijk dat hij er nog steeds voor kan zorgen dat ik van slag raak. Zo ken ik mezelf niet, en zo ben ik ook nooit geweest. Voor mijn gevoel ben ik op die moment een soort van de controle over mezelf kwijt..
Morgen gaat het weer beter!
Yes, contact aan klikken in je lijst -> block Problem solvedquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Dat wist ik niet.. Dan ga ik die maar eens gebruiken!
Haha, ik dacht dat ik er overheen wasquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:33 schreef Faerie het volgende:
[..]
Oh, ik zou dat ook hebben hoor. Toen het de vorige keer uitging voelde ik me meteen weer de zwakste van ons twee toen we contact hadden. Misschien kan je daar pas mee omgaan als je alles in perspectief bent gaan zien en er overheen bent? Dat wil ik dan graag meemaken..
hehe halve garen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Even het lijstje teruggezocht voor de kroeg-date
Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen (want je komt maar gewoon!) -> Heerlen
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 (zorg jij dan meteen voor de pizza's) -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Dan woonde jij in de omgeving Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
(als ik iemand ben vergeten moet je het ff melden..
En Den Bosch was het idee, voor de locatie..
Misschien een schrale troost maar je hoeft niet per se met iemand in gesprek te zijn op MSN om op bezet te staan. Als je een film kijkt bijvoorbeeld dan zet MSN je status automatisch op bezet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:57 schreef Faerie het volgende:
Bah, mijn zus had haar msn nog aanstaan op de computer, zie ik mijn ex online komen. Godver, ik heb hem expres op mijn eigen msn verwijderd en geblokkeerd zodat ik hem dus niet kan tegenkomen op msn. Niet dat ik ook maar ooit op msn zit, spreek liever af met mijn vriendinnen.
Ik was net op zijn facebook, en ik zag dat wij 12 gezamenlijke facebookvrienden hebben, waarvan er 10 'van mij' zijn zeg maar, dat zijn allemaal vriendinnen en mensen die ik in het buitenland heb leren kennen. Hij heeft mij en mijn zus wel meteen verwijderd, op vrijdagavond al, toen het net uit was. Ik snap wel waarom hij mijn vriendinnen niet verwijdert, dan heeft hij in een klap veel vrienden minder. ;p
Maar nu is hij dus op mijn zus haar msn, en ik heb weer helemaal de neiging om hem op mijn eigen msn toe te voegen en tegen hem te praten. En hij stond op bezet dus dan ga ik me helemaal afvragen met wie hij nu aan het praten is. Ach ja, het doet me wel goed dat hij nu vooral heel veel op msn zit en vast alleen achter zijn computertje zit, hij had niet veel echte vrienden namelijk naast mij.
Oh, dan zal hij wel de hele avond porno gaan kijken. ;Pquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:00 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Misschien een schrale troost maar je hoeft niet per se met iemand in gesprek te zijn op MSN om op bezet te staan. Als je een film kijkt bijvoorbeeld dan zet MSN je status automatisch op bezet.
hehe daar is na 5 minuten de lol meestal wel afquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:10 schreef Faerie het volgende:
[..]
Oh, dan zal hij wel de hele avond porno gaan kijken. ;P
Ja maar dat doen alle mannen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:10 schreef Faerie het volgende:
[..]
Oh, dan zal hij wel de hele avond porno gaan kijken. ;P
Ja, dat is klote zeg. Heb jij hem dan nog in je vriendenlijst? Ik heb mijn ex verwijderd van facebook, msn en uit mijn telefoon. Toen het de vorige keer uitging had ik zelfs heel mijn hyves verwijderd, omdat hyves gewoon veel slechter was afgeschermd toen dan facebook. Dat hielpt echt zo erg, kon hem eindelijk niet meer controleren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:13 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Ja maar dat doen alle mannen.![]()
Ik las gisteren toevallig dit artikel, gaat ook over Facebook. Ik kwam er via dat geweldige medium achter dat hij al een ander had. Blond en jonger...En al helemaal welkom geheten door mijn ex-schoonmoeder.![]()
Zwarte kant van Facebook, Hyves etc.!![]()
Het artikel: http://www.ze.nl/relatie/Dealen-met-je-ex-op-het-internet/2898/
Ik had toen ook Hyves direct verwijderd en Twitter ook. Ex was erg anti-social media, dat was volgens hem alleen voor 'aandachtsgeile mensen' etc. Dus toen ik hem na een maand of twee (geloof ik, zoiets) erna op de website van Facebook bij gesuggereerde vriendjes zag staan dacht ik mwah, hij doet er vast toch niks mee, dat kan ik wel aan. Ik klikte en zag gelijk bij zijn vriendjes zijn moeder en zijn zus. En nog wat mensen die ik niet kon, maar als fantiek WoW'er moesten dat zijn 'matties' zijn. Er stond ook ene J. Bij zijn moeder en zus stond J. ook. Vreemd, ik kon haar niet, kom toch echt al tien jaar over de vloer. Klikte op J. en dat had ik niet moeten doen. Keek terug bij haar berichtjes en onder haar profiel foto stond een berichtje van mijn ex-schoonmoeder. Wat een goede smaak haar zoon had en hoe leuk het was 'eindelijk' te zien wie J. is. Direct ex gemaild dat hij een hufter is en hoe lang het al aan de gang was. Hij gaf toe direct met haar een relatie gekregen te hebben maar nooit tijdens mij. Yeah...right.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:21 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, dat is klote zeg. Heb jij hem dan nog in je vriendenlijst? Ik heb mijn ex verwijderd van facebook, msn en uit mijn telefoon. Toen het de vorige keer uitging had ik zelfs heel mijn hyves verwijderd, omdat hyves gewoon veel slechter was afgeschermd toen dan facebook. Dat hielpt echt zo erg, kon hem eindelijk niet meer controleren.
Goed artikel, heb het ook even gelezen en het klopt. Ik ben blij dat ik mijn ex van Hyves en MSN verwijderd/geblokkeerd heb (in overleg, dat wel). Ik heb nog twee vriendinnen van haar op Hyves, en ik kan op hun Hyves wel zien wat ze uitspookt. Dat heb ik tot afgelopen zondag ook gedaan. Vanaf zondag heb ik niet meer gekeken. Ik wil het niet weten. Toen ik haar nog op Hyves had, keek ik iedere dag wel een keer of tien, om te zien of ze nieuwe berichtjes had. Ik besefte me dat ik obsessief bezig was, en daar niks mee zou bereiken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:13 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Ja maar dat doen alle mannen.![]()
Ik las gisteren toevallig dit artikel, gaat ook over Facebook. Ik kwam er via dat geweldige medium achter dat hij al een ander had. Blond en jonger...En al helemaal welkom geheten door mijn ex-schoonmoeder.![]()
Zwarte kant van Facebook, Hyves etc.!![]()
Het artikel: http://www.ze.nl/relatie/Dealen-met-je-ex-op-het-internet/2898/
Ja is misschien tussen mannen wel anders, ik sms nu super veel met vriendinnen en daar kan ik eigenlijk wel dezelfde dingen mee bespreken als met mijn ex. Alleen het 'schatje' enzo ontbreekt eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:36 schreef Octagon het volgende:
Mijn tic : het checken van mijn email - de eerste weken nadat het uit was, al hadden we wel nog contact, keek ik zowat elke 2 minuten of ik geen email van haar had... Zoals ik al gezegd heb : ze was nogal "full-on", dus we mailden héél véél en als ze me niet emailde dan SMSte ze me een paar keer per dag.
Het checken van mijn email doe ik nu minder, maar het is toch een tic die ik slecht afleer.
Komt misschien ook omdat ik graag afleiding op mijn werk hebEn dat het emailen met een vrouw ("je" vrouw) toch interessantere onderwerpen oplevert als emailen met een (mannelijke) vriend...
Daar hebben mijn beste vriend en ik al wat op gevonden, we voegen dat woord gewoon toequote:Op dinsdag 28 december 2010 19:40 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja is misschien tussen mannen wel anders, ik sms nu super veel met vriendinnen en daar kan ik eigenlijk wel dezelfde dingen mee bespreken als met mijn ex. Alleen het 'schatje' enzo ontbreekt eigenlijk.
Mail viel bij ons wel mee, (privé-)berichtjes of 'tikken' op Hyves af en toe. Maar wel minstens elke dag een paar sms'jes of bellen. Toen het net uit was heb ik al mijn sms'jes verwijderd die ik van haar had sinds ik een nieuwe telefoon had. Bij het verwijderen van die dik 1200 sms'jes liep mijn telefoon drie keer vastquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:36 schreef Octagon het volgende:
Mijn tic : het checken van mijn email - de eerste weken nadat het uit was, al hadden we wel nog contact, keek ik zowat elke 2 minuten of ik geen email van haar had... Zoals ik al gezegd heb : ze was nogal "full-on", dus we mailden héél véél en als ze me niet emailde dan SMSte ze me een paar keer per dag.
Het checken van mijn email doe ik nu minder, maar het is toch een tic die ik slecht afleer.
Komt misschien ook omdat ik graag afleiding op mijn werk hebEn dat het emailen met een vrouw ("je" vrouw) toch interessantere onderwerpen oplevert als emailen met een (mannelijke) vriend...
Haha, ja dat is ook een manier.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:41 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Daar hebben mijn beste vriend en ik al wat op gevonden, we voegen dat woord gewoon toe
Sms'en met mannen is ook veel leuker!quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:40 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja is misschien tussen mannen wel anders, ik sms nu super veel met vriendinnen en daar kan ik eigenlijk wel dezelfde dingen mee bespreken als met mijn ex. Alleen het 'schatje' enzo ontbreekt eigenlijk.
And that's what I'm about to do als ik haar volgende week maandag kan zienquote:Op dinsdag 28 december 2010 20:41 schreef ex het volgende:
lol, me ex vroeg net naar me kerst, na zelf eerst in geuren en kleuren te vertellen hoe leuk het wel niet was.
Toen ik mijn zondag avond verhaal vertelde was dat volgens mij toch een tegenvaller voor haar, ze reageerde heel kill & sacho.. Terwijl ik bij haar verhaal zoiets had van goh mooi dat je het leuk heb gehad.
Jullie hadden gelijk, de confrontatie met je ex is de beste test.
@Neo:quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
And that's what I'm about to do als ik haar volgende week maandag kan zien
Ja een stuk langer ja..quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:00 schreef ex het volgende:
Volgens mij ben ik ook al wat langer weg bij me ex toch?
Hmm er is zeker nog wel sprake van emotie. Maar ik ga maandag wel een heel aantal dingen voorgoed af kunnen sluiten. Ze zal sowieso een wat minder 'kruiperig' iemand voor dr hebben dan ze van me gewend is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:59 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@Neo:
Mmh...denk toch dat Ex een anderssoortige 'confrontatie' aangaat dan jij. Uiteraard kan ik me vergissen...maar bij jou lijkt er nog veel emotie te zijn.
Tja, zelf gebruik ik het woord "schat" ook wel tegen vrienden (niet regelmatig, maar komquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:41 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Daar hebben mijn beste vriend en ik al wat op gevonden, we voegen dat woord gewoon toe
Wat zoek je van een advies nu?quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:17 schreef ex het volgende:
Even ontopic, ik spreek nog steeds met mijn ex, en het gaat de verkeerde kant opof nou ja, eigenlijk ook niet..
Ik ben gewoon eerlijk zonder zielig te doen, dus ik vertel hoe tof ze is, en ook altijd is geweest, en dat ik het jammer vind dat ik nooit heb mogen & kunnen laten zien hoe ik veranderd ben, nadat het uit is gegaan. En hoe bewust ik me ben van mijn kansloze acties, en hoe het ook anders kan.
Ze geeft aan dat ze me liever niet ziet omdat ze het moeilijk vind om over andere meisjes te horen, en ik probeer aan te geven dat daten met een ander meisje iets heel anders is dan onze tijd samen, maar dat gaat er bij haar lastig in.
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:30 schreef ex het volgende:
Ze wil donderdag een drankje doen in de stad... Doen of niet?
Je hart klopt en je piemel kl... eh....laat maarquote:Op dinsdag 28 december 2010 21:31 schreef ex het volgende:
Het is grappig om te voelen hoe mijn rationele en "ik denk met mijn pieme.. uh hart" ik nu met elkaar vechten.
QFT !quote:
Slaap er een nachtje over... overwogen reactie en zo.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:32 schreef ex het volgende:
Ik weet serieus niet of ik het moet doen ja of nee, ik heb ook nog geen antwoord gegeven.
tik tak tik tak tik takquote:Op dinsdag 28 december 2010 21:32 schreef ex het volgende:
Ik weet serieus niet of ik het moet doen ja of nee, ik heb ook nog geen antwoord gegeven.
Oeps! Isse nie goe....vanwaar dat onderbuikgevoel...merkte je dat het je toch meer ging doen dan je verwachtte?quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:35 schreef ex het volgende:
Het voelt raar dat het meiske waar ik zo lang mee samen heb gewoont het heeft over "een drankje in de stad", en ook wel een beetje naar.. Iets van binnen roept, REN WEG SUKKEL.
Ja, vrouwen hebben een hoge territoriumdrift!quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:39 schreef ex het volgende:
Oh shit, ik zei dat ik het raar vond, nu wil ze wat eten hier in de straat, ze durft/wil niet in ons huis komen omdat ze hier ook gewoond heeft, en niet weet "wat voor vrouwen ik wel niet over de vloer heb gehad".
Vandaar dat ze elke keer in de hoek plast als ze hier is! Nu snap ik het.. hihiquote:Op dinsdag 28 december 2010 21:40 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ja, vrouwen hebben een hoge territoriumdrift!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |