Heb je eerder iets tegen haar gezegd wat dat mogelijk veroorzaakt kan hebben? Hebben jullie daar dan nog over gepraat?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:31 schreef Octagon het volgende:
[..]
Wat doe je dan als de ander voor jou denkt en haar beslissing om de relatie stop te zetten daarop baseert ?
Natuurlijk baseert ze zich op uitspraken die ik gedaan heb. Maar de conclusie die ze eraan vasthangt, is niet de conclusie die ik zou getrokken hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:37 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Heb je eerder iets tegen haar gezegd wat dat mogelijk veroorzaakt kan hebben? Hebben jullie daar dan nog over gepraat?
QFT! (Neo; je wordt nog eens de senior hier!quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb mijn ex op kerstavond fijne kerstdagen toegewenst en ik kreeg een aardig smsje terug waarin ze hoopte dat ik ook fijne dagen zou hebben.
Dat is het laatste contact dat we hadden. Momenteel is er niet zo veel wrok als een week geleden.
Ik snap Mr.Myst eigenlijk heel goed. Ik herken z'n gevoelens en begrijp z'n uitspraken, maar het is niet goed voor jezelf.
Het is ongelofelijk moeilijk om over je ex heen te stappen en te laten blijken dat het je allemaal niets doet. Dat heeft tijd nodig.
Probeer veel contact met anderen te hebben. Dat helpt.
Dat is misschien ook wel zo, op het moment kan ik me dat echter nog niet voorstellen. Maar daar moet ik aan werken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:31 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Mwa dat heb ik echt nietSterker nog ik ben er na een korte periode van zelfreflectie alleen maar gelukkiger uit gekomen , gelukkiger en meer tevreden met mezelf. Dat is naar mijn idee belangrjiker dan gelukkig met een ander
Wederom heb je helemaal gelijk. Mijn probleem is ook dat ik overal te diep over nadenk. Daarmee maak ik het voor mezelf alleen maar lastiger. Ik besef me dat ik zwaarmoedig overkom. Op het moment is dat ook zo. Gelukkig zijn er momenten waarop dat ook wat minder is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:32 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Stop nu eens met 10 stappen vooruit te willen denken. Ze had je uitgenodigd voor haar verjaardag. PUNT. Niet verder gaan denken dan dat het wel zo......dat het wel zus.....dat het misschien.....
Het komt je misschien hard over; maar je maakt het jezelf zo ontzettend lastig, je komt heel zwaarmoedig over hier nu. Heb jij nog wel lol in je leven of hangt alles aan haar nu?
Je moet echt gaan beseffen dat het ok is om even te dippen, maar je moet jezelf er ook weer uit trekken. Dat lukt pas dat je stopt met steeds 10 stappen vooruit te denken en gaat genieten van het moment.
Dus: Pak iets lekkers uit de koelkast, verorber het en denk bij jezelf "Was me dat even lekker! Daar heb ik echt van genoten!
Ik zit nog bijna 24u per dag met haar in m'n hoofd. Ik besef me ook dat dat slecht is, en dat ik dat niet moet doen. Gelukkig zijn er wel momenten (zoals ik net beschreef) waarin het even weg is, of waarin ik het even kan accepteren. Ik probeer mijn leven dus wel invulling te geven zonder haar, maar dat is vrij lastig zonder enige vorm van afleiding. Vandaar dat ik snel weer wil werken, een cursus/studie wil gaan volgen en meer sociale contacten wil hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:35 schreef goofy_goober het volgende:
Als je je leven geen invulling kan geven omdat je denkt dat alles van haar afhangt moet je eens heel erg goed gaan nadenken bij jezelf.
Het is ook echt moeilijk, vooral omdat ik naar het verleden kijk en denk: Wat hadden we het goed samen, en wat zou ik dat graag terug willen. Een verkeerde gedachte, want dat gaat naar alle waarschijnlijkheid (voorlopig) niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb mijn ex op kerstavond fijne kerstdagen toegewenst en ik kreeg een aardig smsje terug waarin ze hoopte dat ik ook fijne dagen zou hebben.
Dat is het laatste contact dat we hadden. Momenteel is er niet zo veel wrok als een week geleden.
Ik snap Mr.Myst eigenlijk heel goed. Ik herken z'n gevoelens en begrijp z'n uitspraken, maar het is niet goed voor jezelf.
Het is ongelofelijk moeilijk om over je ex heen te stappen en te laten blijken dat het je allemaal niets doet. Dat heeft tijd nodig.
Probeer veel contact met anderen te hebben. Dat helpt.
Dat is lastig dan, want ze lijkt dus niet zozeer voor jou te denken alswel haar gedachten te hebben gebaseerd op eerdere uitspraken van je.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:40 schreef Octagon het volgende:
[..]
Natuurlijk baseert ze zich op uitspraken die ik gedaan heb. Maar de conclusie die ze eraan vasthangt, is niet de conclusie die ik zou getrokken hebben.
Over gepraat ? Eens ze haar gedacht had opgemaakt ? Neen, niet echt gepraat - want ze geloofde me niet en ze zei dat ik haar naar de mond praatte.
De ruzie tussen mij en m'n ex van een week geleden heeft me enorm goed geholpen. Ik had echt zoiets van: drop dead (hoe kinderachtig dit ook mag klinken). Sindsdien boeit het me allemaal een stuk minder.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:45 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dat is misschien ook wel zo, op het moment kan ik me dat echter nog niet voorstellen. Maar daar moet ik aan werken.
[..]
Wederom heb je helemaal gelijk. Mijn probleem is ook dat ik overal te diep over nadenk. Daarmee maak ik het voor mezelf alleen maar lastiger. Ik besef me dat ik zwaarmoedig overkom. Op het moment is dat ook zo. Gelukkig zijn er momenten waarop dat ook wat minder is.
Echt genieten van het leven doe ik op dit moment niet, maar er zijn wel moment waarop ik het van me af kan zetten (ook al is het maar een uurtje), zoals afgelopen zondagnacht. Ondanks het gesprek wat we een paar uur daarvoor hadden, en het feit dat ze jarig was, heb ik het ook nog naar m'n zin gehad in de kroeg, en ook nog gelachen. Dat gevoel had ik al een tijdje niet meer gehad.
Het stomme is dat ik me gewoon schuldig voel omdat ik niks heb laten horen. Dat past niet bij mij, al was het misschien wel het beste. En dan doel ik vooral op mezelf.
[..]
Ik zit nog bijna 24u per dag met haar in m'n hoofd. Ik besef me ook dat dat slecht is, en dat ik dat niet moet doen. Gelukkig zijn er wel momenten (zoals ik net beschreef) waarin het even weg is, of waarin ik het even kan accepteren. Ik probeer mijn leven dus wel invulling te geven zonder haar, maar dat is vrij lastig zonder enige vorm van afleiding. Vandaar dat ik snel weer wil werken, een cursus/studie wil gaan volgen en meer sociale contacten wil hebben.
Misschien dat juist voor mij zo'n Tucker Max-boek wel goed zou zijn
[..]
Het is ook echt moeilijk, vooral omdat ik naar het verleden kijk en denk: Wat hadden we het goed samen, en wat zou ik dat graag terug willen. Een verkeerde gedachte, want dat gaat naar alle waarschijnlijkheid (voorlopig) niet gebeuren.
Ik koester verder geen wrok tegen haar, maar mijn situatie is dan ook anders dan die van jou. Dat maakt het voor mijn gevoel zo lastig, dat ik me in mijn ogen als een klootzak gedraag door niks te laten horen op haar verjaardag.
Ik mis haar ook enorm....quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:48 schreef ex het volgende:
Ik ben op het moment dat het uit was echt gaan werken aan mijn sociale leven.. Oude & nieuwe contacten op gedaan, dat gaat inderdaad niet vanzelf. Lekker veel op de bank hangen bij vrienden, feestjes af gaan lopen met meisjes gedanst & afgesproken.
Maar ik zie dit proces eigenlijk los staan van het proces "over mijn ex heen komen" je kan namelijk prima een goed nieuw leven leiden, en nog de hele dag met je ex rond lopen in je hoofd. Dat laatste begint de laatste dagen/weken eigenlijk pas echt weg te slijten.
Maar als ik er dan toch aan denk is het altijd wel heftig en mis ik haar eenorm.
Dat laatste wil ik inderdaad eigenlijk niet horen, maar ik weet dat er nog meer meiden rondlopen, ik kan me alleen nog niet voorstellen dat ik het beter kan krijgen dan met mijn ex.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De ruzie tussen mij en m'n ex van een week geleden heeft me enorm goed geholpen. Ik had echt zoiets van: drop dead (hoe kinderachtig dit ook mag klinken). Sindsdien boeit het me allemaal een stuk minder.
Ik lees dat je opzoek bent naar een baan of een studie. Vooral doen.
Nogmaals: sociale contacten hebben helpt heel veel. Kijk ook meer naar meisjes om je heen. Je zult gaan beseffen dat er meer meisjes zijn die je hetzelfde (en misschien wel meer) kunnen geven dan je ex.
Dit laatste is misschien wel het laatste wat je wilt horen. Dat riep ik tenminste tot een paar weken geleden, maar intussen weet ik wel beter
Some of you may know what I'm talking about. Hihi
Dat missen doe ik ook, logisch natuurlijk. Door mezelf niet op te dringen, en me ook echt weg te houden van haar, probeer ik afstand te nemen. Ook een reden om niks te laten horen op haar verjaardag: Jij wilt niet meer dat ik er voor je ben, dus dan ben ik er ook niet meer voor je.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:54 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ik mis haar ook enorm....
Maar: Ik heb grotendeels wel plezier in m'n leven en ben druk met dingen waar ik wel energie en voldoening uit haal.
Of het nog wat wordt tussen m'n ex en mij dat zien we dan wel weer. Ik ga er gewoon vanuit van niet. Dan kan het alleen maar meevallen.
Het enige 'werken' wat ik eraan doe ik dat ik mezelf niet opdring, dus bewust compleet weg houd van haar. Ik kan er niets aan doen op dit moment. Alleen zij kan dat
Je zegt een verkeerde gedachte, maar het is heel normaal dat je dat nu denkt hoor. Probeer niet te erg te vechten tegen dat soort gedachtes, laat het er lekker uit. Ik kan het weten, want toen het de vorige keer uitging zat ik in net zo'n diepe put zoals jij. Ik heb zoveel gehuild en voelde me ZO klote, maar op een gegeven moment wordt dat steeds minder. Op een gegeven moment heb je er echt schoon genoeg van dat je je zo voelt, en dan kan je er zelf iets aan doen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:45 schreef Mr.Myst het volgende:
Ik zit nog bijna 24u per dag met haar in m'n hoofd. Ik besef me ook dat dat slecht is, en dat ik dat niet moet doen. Gelukkig zijn er wel momenten (zoals ik net beschreef) waarin het even weg is, of waarin ik het even kan accepteren. Ik probeer mijn leven dus wel invulling te geven zonder haar, maar dat is vrij lastig zonder enige vorm van afleiding. Vandaar dat ik snel weer wil werken, een cursus/studie wil gaan volgen en meer sociale contacten wil hebben.
Misschien dat juist voor mij zo'n Tucker Max-boek wel goed zou zijn
[..]
Het is ook echt moeilijk, vooral omdat ik naar het verleden kijk en denk: Wat hadden we het goed samen, en wat zou ik dat graag terug willen. Een verkeerde gedachte, want dat gaat naar alle waarschijnlijkheid (voorlopig) niet gebeuren.
Ik koester verder geen wrok tegen haar, maar mijn situatie is dan ook anders dan die van jou. Dat maakt het voor mijn gevoel zo lastig, dat ik me in mijn ogen als een klootzak gedraag door niks te laten horen op haar verjaardag.
Respect.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:06 schreef ex het volgende:
Eerst gaf ik haar ruimte & liet ik niks horen omdat ze mij dan wel zou gaan missen. Dat gebeurde ook wel maar in het proces dat ik het deed om haar mij te laten missen begon ik echt los te laten.. En ik zit nu tussen 2 gevoelens in.
Ik hou van haar, mis haar & zou met haar willen afspreken/daten. Maar ik weet dondersgoed dat het niet goed is, en dat er een hoop niet klopte in onze relatie.
Vandaar dat ik het ook liever met een nieuw iemand wil proberen dan met haar.
Zonder hier een héél gedetailleerd verhaal te gaan neerpennen, weet ik voor mezelf dat ik niet teruggekomen ben op wat ik zei. Ik heb het wel genuanceerd, da's waar - en dat had ik ook gedaan als ze er mij, binnen de relatie, op had aangesproken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:48 schreef Wanderingwhy het volgende:
Dat is lastig dan, want ze lijkt dus niet zozeer voor jou te denken alswel haar gedachten te hebben gebaseerd op eerdere uitspraken van je.
Om dan terug te komen op eerdere uitspraken wanneer je uit elkaar bent, niet meer dan logisch dat dat in een verdacht licht staan voor haar. Zo van "Ja dat zeg je nu en als we weer bij elkaar zijn, verander je wellicht weer van mening"?
En hoe meer je haar ervan zal willen overtuigen, hoemeer ze alles zal zien als verdacht waarmee het nog groter zal worden.
Het beste is om het af te laten koelen. Een tijd niets te doen wat aan dat discussiepunt tussen jullie herinnerd. Eerst moet die focus af van die 'strijd'. Geef haar de ruimte om ook weer naar andere dingen te kunnen kijken dan alleen die strijd.
= zeker zijn van jezelf, eigenwaarde hebben.quote:
Jezelf iets gaan verwijten is heel menselijk. Maar het fijne verwijten is dat richting je ex te doen. En wat ik zoals heb kunnen lezen ligt daar ook het meestequote:Op dinsdag 28 december 2010 15:15 schreef Faerie het volgende:
= zeker zijn van jezelf, eigenwaarde hebben.
Man, ik weet zeker dat als ik niet zo belachelijk onzeker zou zijn geweest en niet bang was om alleen te zijn, ik dit zeker niet had meegemaakt op deze manier.
Ja, zo was dat bij mij en mijn ex ook zo. Dan heeft het gewoon zo moeten lopen en pas je niet bij elkaar. Ook al kan je je niet bedenken wat er verkeerd zat in een relatie ofzo, je kan niks forceren qua gevoel. Een vriendin van mij zei dat alles met een reden gebeurt, zodat je ervan kan leren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:10 schreef Octagon het volgende:
[..]
Trouwens, ze geeft nu ook toe dat zij omtrent hetzelfde onderwerp (waarop de relatie is stukgelopen) fouten heeft gemaakt, te véél druk op een prille relatie heeft gelegd.
En eens ze dat zelf ingezien had, heeft ze andere redenen gezocht waarom het beter was de relatie te stoppen...
Hier precies hetzelfde. Maar heb jij nu ook niet het gevoel dat je juist hierdoor veel sterker bent geworden?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:15 schreef Faerie het volgende:
[..]
Man, ik weet zeker dat als ik niet zo belachelijk onzeker zou zijn geweest en niet bang was om alleen te zijn, ik dit zeker niet had meegemaakt op deze manier.
Het onzeker en bang zijn om alleen te zijn : ik ken het - van vroegere relaties.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:15 schreef Faerie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |