Links doet niet anders dan zichzelf ontluisteren. Zelfs hun postings op fok! draaien uit op schelden en verongelijkt dreinen. Ik denk dat Cohen deze manifestatie is ingefluisterd maar hij is volkomen ongeschikt, zeker als spreker voor dit soort hitserige bijeenkomsten van deze gesubsidieerde klaplopers. Wat doet het volledig door u en mij betaalde IKON daar? Wat is hun recht om daar namens u en mij te zijn? Waarom zijn omroepen zonder leden in het regeerakkoord niet de wacht aangezegd? Ze vertegenwoordigen buiten Terpstra, Rouvoet en Veerman niemand. De schreeuwerige manifestatie zal wel op z'n Riefenstahls door de staatsomroep verslagen worden. Doe maar: steeds meer mensen zijn dat Pechtoldiaanse (cs) gebral meer dan zat. Jullie hebben Maart 2011 zéér te vrezen. Bijltjesdag komt er aan en zal Nederland eindelijk verlossen van het zieke, linkse denken.quote:

Ik zie alle VVD en PVV stemmers hier anders exact hetzelfde doen?quote:Op maandag 27 december 2010 18:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Links doet niet anders dan zichzelf ontluisteren. Zelfs hun postings op fok! draaien uit op schelden en verongelijkt dreinen.

Daar ben jij anders het schoolvoorbeeld van, getuige ook de rest van je post:quote:Op maandag 27 december 2010 18:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Links doet niet anders dan zichzelf ontluisteren. Zelfs hun postings op fok! draaien uit op schelden en verongelijkt dreinen.
quote:Ik denk dat Cohen deze manifestatie is ingefluisterd maar hij is volkomen ongeschikt, zeker als spreker voor dit soort hitserige bijeenkomsten van deze gesubsidieerde klaplopers. Wat doet het volledig door u en mij betaalde IKON daar? Wat is hun recht om daar namens u en mij te zijn? Waarom zijn omroepen zonder leden in het regeerakkoord niet de wacht aangezegd? Ze vertegenwoordigen buiten Terpstra, Rouvoet en Veerman niemand. De schreeuwerige manifestatie zal wel op z'n Riefenstahls door de staatsomroep verslagen worden. Doe maar: steeds meer mensen zijn dat Pechtoldiaanse (cs) gebral meer dan zat. Jullie hebben Maart 2011 zéér te vrezen. Bijltjesdag komt er aan en zal Nederland eindelijk verlossen van het zieke, linkse denken.

Ik wilde net zeggen; als er één groepering van een bepaalde politieke kleur op POL uitmunt, en dat al zolang POL bestaat, in schelden en verongelijkt dreinen dan is dat wel....quote:Op maandag 27 december 2010 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar ben jij anders het schoolvoorbeeld van, getuige ook de rest van je post:
[..]
 .
 .

We lopen niet achter Cohen aan. Wij linksen denken zelf na en hij mag ons vertegenwoordigen. Ik snap dat jij denkt in volgen.quote:Op maandag 27 december 2010 18:06 schreef voice-over het volgende:
Links staat met de rug tegen de muur. Ze lopen achter de mislukkeling Cohen aan, de man die liever thee drinkt dan problemen aanpakt.

Mensen die rechts stemmen zijn nou eenmaal erg volgzaam. Zij projecteren hun eigen houding op anderen. Kijk bijvoorbeeld hoe het PVV-gepeupel achter Wilders aanholt. Om die een of andere reden wordt elke woord dat wordt uitgesproken door de Grote Blonde Leider met open armen ontvangen als zijnde het een revelatie van jewelste. Je hoeft Wilders als rechtsstemmer natuurlijk niet uit te kotsen. Echter, de obsessieve - overigens eenzijdige - liefdesverhouding die het electoraat is aangegaan met Wilders, gaat werkelijk alle perken te buiten. Elke vorm van kritiek wordt onder het tapijt geveegd door de PVV-stemmer.quote:Op maandag 27 december 2010 18:56 schreef TomLievense het volgende:
[..]
We lopen niet achter Cohen aan. Wij linksen denken zelf na en hij mag ons vertegenwoordigen. Ik snap dat jij denkt in volgen.

Het is een beetje de houding die bekend is uit de middeleeuwen waarbij aan de monarch zelfs magische eigenschappen werd toegedicht idd...quote:Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen die rechts stemmen zijn nou eenmaal erg volgzaam. Zij projecteren hun eigen houding op anderen. Kijk bijvoorbeeld hoe het PVV-gepeupel achter Wilders aanholt. Om die een of andere reden wordt elke woord dat wordt uitgesproken door de Grote Blonde Leider met open armen ontvangen als zijnde het een revelatie van jewelste. Je hoeft Wilders als rechtsstemmer natuurlijk niet uit te kotsen. Echter, de obsessieve - overigens eenzijdige - liefdesverhouding die het electoraat is aangegaan met Wilders, gaat werkelijk alle perken te buiten. Elke vorm van kritiek wordt onder het tapijt geveegd door de PVV-stemmer.

Ook dit is weinig anders in de linkse hoek. Men moet eens iets anders doen dat continu modder gooien. Er zit een rechts kabinet wat er naar mijn mening geen poets van bakt op het moment. En dan gaat links een manifestatie houden, schreeuwen om aandacht etc.quote:Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen die rechts stemmen zijn nou eenmaal erg volgzaam. Zij projecteren hun eigen houding op anderen. Kijk bijvoorbeeld hoe het PVV-gepeupel achter Wilders aanholt. Om die een of andere reden wordt elke woord dat wordt uitgesproken door de Grote Blonde Leider met open armen ontvangen als zijnde het een revelatie van jewelste. Je hoeft Wilders als rechtsstemmer natuurlijk niet uit te kotsen. Echter, de obsessieve - overigens eenzijdige - liefdesverhouding die het electoraat is aangegaan met Wilders, gaat werkelijk alle perken te buiten. Elke vorm van kritiek wordt onder het tapijt geveegd door de PVV-stemmer.

En daar hebben we dus Cohen voor.quote:Op maandag 27 december 2010 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook dit is weinig anders in de linkse hoek. Men moet eens iets anders doen dat continu modder gooien.

Ik heb anders voldoende linkse stemmers meegemaakt die kritiek uiten op de linkse politieke leiders. Niet voor niets is de populariteit van Cohen ook onder het PvdA-stemvee tanende.quote:Op maandag 27 december 2010 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook dit is weinig anders in de linkse hoek.

Dat doen ze ook. Het is niet alsof ze dat niet kunnen door die ene zondag hun verhaal te doen.quote:Op maandag 27 december 2010 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie ze liever grondig de fouten aanwijzen bij het huidige kabinet. Zo moeilijk is dat niet als het kabinet de 1ne na de andere misser maakt. Ik zie die dan ook liever een nieuwe partij opstaan.

Beter thee drinken dan vingers likken.quote:Op maandag 27 december 2010 18:06 schreef voice-over het volgende:
Links staat met de rug tegen de muur. Ze lopen achter de mislukkeling Cohen aan, de man die liever thee drinkt dan problemen aanpakt.

Dat ligt helemaal aan de vingers.quote:Op maandag 27 december 2010 19:22 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Beter thee drinken dan vingers likken.

En waar die vingers geweest zijn....quote:Op maandag 27 december 2010 19:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de vingers.

Nou fantastisch. Halsema heeft al opgegeven en tot dusver valt de kritiek aan rechts reuze mee. De echt scherpe noot tegen dit kritiek lees ik meestal van academici of verschillende economische raadden maar van het linkse kabinet heb ik nog weinig sterk weerwoord gehoord.quote:Op maandag 27 december 2010 19:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat doen ze ook. Het is niet alsof ze dat niet kunnen door die ene zondag hun verhaal te doen.
Cohen is alleen niet zo sterk in de discussies tegen incapabele droeftoeters zoals Wilders. Cohen kun je beter op het 2e plan zetten en daar zijn werk doen want ik geloof best dat het een kundig persoon is. Tegen Wilders kun je het beste een scherp figuur zetten die zo door zijn verhalen heen prikt maar ook genoeg charisma heeft om betrouwbaar te lijken. Cohen heeft dat niet.quote:

Dat heet framing, 'progressief' klinkt nu eenmaal nét wat lekkerder dan 'oud, ideeëloos, links'.quote:Op maandag 27 december 2010 19:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
De PvdA, progressief?Hebben we weer een nieuwe koers verzonnen gisteren?

Weet ik. Het is precies wat de VVD doet met het woord 'liberaal'.quote:Op maandag 27 december 2010 19:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat heet framing, 'progressief' klinkt nu eenmaal nét wat lekkerder dan 'oud, ideeëloos, links'.

En de PVV met 'vrijheid'...quote:Op maandag 27 december 2010 19:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Weet ik. Het is precies wat de VVD doet met het woord 'liberaal'.

Gut, mag Halsema ook eens ander werk gaan doen? Kamerlid zijn is nou niet bepaald het meest ontspannende beroep. Je zegt toch niet altijd als iemand met zijn baan stopt dat hij of zij opgeeft? En kritiek van links genoeg, het komt alleen niet allemaal in het nieuws. Dan moet je dus zo'n roep om aandacht doen.quote:Op maandag 27 december 2010 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou fantastisch. Halsema heeft al opgegeven en tot dusver valt de kritiek aan rechts reuze mee. De echt scherpe noot tegen dit kritiek lees ik meestal van academici of verschillende economische raadden maar van het linkse kabinet heb ik nog weinig sterk weerwoord gehoord.
Als dit de voorbode moet zijn voor komend jaar hoeft rechts nergens bang voor te zijn. In discussies hebben ze links in de broekzak zitten en duurt het minstens nog een jaar of 2 voordat het kabinet valt ivm. een eventuele nieuwe economische crisis.
[..]
Cohen is alleen niet zo sterk in de discussies tegen incapabele droeftoeters zoals Wilders. Cohen kun je beter op het 2e plan zetten en daar zijn werk doen want ik geloof best dat het een kundig persoon is. Tegen Wilders kun je het beste een scherp figuur zetten die zo door zijn verhalen heen prikt maar ook genoeg charisma heeft om betrouwbaar te lijken. Cohen heeft dat niet.

En de SGP met 'staatkundig'....quote:Op maandag 27 december 2010 19:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de PVV met 'vrijheid'...

En de PVV met 'partij'...quote:Op maandag 27 december 2010 19:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de PVV met 'vrijheid'...

Roken is slecht voor het milieu?quote:Op maandag 27 december 2010 19:54 schreef Morendo het volgende:
En GroenLinks met 'groen'...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Inderdaad, op zeer veel manieren zelfs.quote:Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Roken is slecht voor het milieu?

quote:

Denk eerlijk gezegd niet dat een beetje rook afkomstig van een sigaret veel verschil maakt.quote:Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad, op zeer veel manieren zelfs.

laat rechts zich nu juist in allerlei kronkels werken om te "bewijzen" dat dit niet zo is.quote:Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad, op zeer veel manieren zelfs.

http://ecosalon.com/cigarette-litter/quote:The Butts Remain
Everyone knows that smoking is bad for your health. Turns out its not so good for the health of the planet, either. Cigarettes might go up in smoke but the butts remain and account for 1.7 billion pounds of non-biodegradable trash.
According to ButtsOut, cigarette butt litter is the worlds greatest environmental litter problem with approx 4.3 trillion cigarette butts tossed onto roads, pavements, beaches, parks, forests and in waterways every year.
Further breakdown indicates that smokers in the U.S. account for over 250 billion cigarette butts, those in the UK account for 200 tons of butts, and Australian smokers litter over 7 billion cigarette butts annually. In fact, in most Western countries cigarette butt litter accounts for around 50% of all litter.
And its gotten worse since governments around the world started implementing indoor smoking bans. In America, while cigarette smoking has decreased 28%, smokers are increasingly dropping cigarette butts on the ground, in planters, and throwing them into the waterway. Why? Probably due to a combined lack of awareness and lack of proper cigarette receptacles.
This year, the World Health Organizations No Tobacco Day on May 31st is focusing on health warnings on tobacco product packaging as a way of encouraging smokers to quit. But perhaps instead they should be focusing on educating smokers about the damage that butt litter causes to the environment. Maybe if they realized that it takes over 25 years for cigarette butts to decompose and that they poison our waterways and kill marine life, they would stop simply throwing butts away.

quote:Op maandag 27 december 2010 20:01 schreef Morendo het volgende:
Bovendien is GL tegen kerncentrales. Terwijl kerncentrales juist goed zijn voor het milieu.

quote:Op maandag 27 december 2010 20:01 schreef Morendo het volgende:
En aanstekerbenzine natuurlijk.
Bovendien is GL tegen kerncentrales. Terwijl kerncentrales juist zo goed zijn voor het milieu.
 Hebben we die stomme CO2 tunnelvisie weer.
 Hebben we die stomme CO2 tunnelvisie weer.  Milieu is meer dan alleen CO2.
 Milieu is meer dan alleen CO2.

Lees het artikel dan, vormt gelijk een mooie oefening om je engels wat aan te scherpen.quote:Op maandag 27 december 2010 20:05 schreef TomLievense het volgende:
[..]

Het was meer een reactie op je opmerking dat kernenergie goed is voor het milieu. Je artikel heb ik inderdaad niet gelezen, dat gaat inderdaad dieper. Het past mooi in het topic over Duurzaamheid .quote:Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Lees het artikel dan, vormt gelijk een mooie oefening om je engels wat aan te scherpen.

Dan moet je geen foto laten zien van een rokende Femke maar een van een Femke die de filter op de grond gooit.quote:Op maandag 27 december 2010 20:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
http://ecosalon.com/cigarette-litter/
En aanstekerbenzine natuurlijk.
Bovendien is GL tegen kerncentrales. Terwijl kerncentrales juist zo goed zijn voor het milieu.

Wat willen jullie milieu-fanaten nou eigenlijk?quote:Op maandag 27 december 2010 20:05 schreef TomLievense het volgende:
[..]

Jammer dat je dat niet weet.quote:Op maandag 27 december 2010 21:20 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat willen jullie milieu-fanaten nou eigenlijk?
O ja, uitsluitend gesubsidieerde zonnecellen en windenergie.

Het niet vervuilen van water zou ook fijn zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 21:20 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat willen jullie milieu-fanaten nou eigenlijk?
O ja, uitsluitend gesubsidieerde zonnecellen en windenergie.

Koos, ben jij tegen kernenergie?quote:Op maandag 27 december 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

Ja, om en rond Tsjernobyl wemelt het van het leven.

Kernenergie is ook maar een lapmiddel want uranium is ook niet onuitputtelijk. En het geeft afval dat je heel duur moet opslaan.quote:Op maandag 27 december 2010 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Koos, ben jij tegen kernenergie?
Niet verwacht van je

Er kleven uiteraard voordelen aan kernenergie. Echter, er zijn ook gigantische risico's. Het liefst zie ik het gebruik van radioactieve zooi in de toekomst volledig verdwijnen.quote:Op maandag 27 december 2010 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Koos, ben jij tegen kernenergie?
Niet verwacht van je

Pechtold staat juist volledig buitenspel. Hij vindt zichzelf boven de andere oppositiepartijen staan, hij is tegen Wilders, die niet in de regering zit, maar heeft geen alternatief hoe het beter moet. Hoe had zijn gedroomde coalitie er dan uitgezien? Paars+? Samen met 1 klein progressief partijtje en twee grote 'conservatieve' partijen? Pechtold slaat echt als een tang op een varken. Wat een waardeloze politicus.quote:Op maandag 27 december 2010 13:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kansloos.
Goede reactie van Pechtold:
[..]

Voordelen; het is de enige CO2-neutrale en duurzame energiebron die ook rendabel is om te produceren. Wind, water en biomassa zijn allemaal in de marge gepriegel en zonder verdere innovaties in kernenergie nooit kernfusie en dus nooit een echt alternatief voor olie/gas/kolen. Nadelen / risico's: minimaal, de huidige generatie brengt weinig risico's met zich mee en het afval is ook enorm overdreven.quote:Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er kleven uiteraard voordelen aan kernenergie. Echter, er zijn ook gigantische risico's. Het liefst zie ik het gebruik van radioactieve zooi in de toekomst volledig verdwijnen.

Aha. Oke, moet bekennen dat ik op het gebied van energiewinning echt een nitwit benquote:Op maandag 27 december 2010 22:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voordelen; het is de enige CO2-neutrale en duurzame energiebron die ook rendabel is om te produceren. Wind, water en biomassa zijn allemaal in de marge gepriegel en zonder verdere innovaties in kernenergie nooit kernfusie en dus nooit een echt alternatief voor olie/gas/kolen. Nadelen / risico's: minimaal, de huidige generatie brengt weinig risico's met zich mee en het afval is ook enorm overdreven.
 Ik hoor echter altijd horrorstories over kernafval.

Leg die Volkskrant een keer terzijde dan.quote:Op maandag 27 december 2010 22:37 schreef KoosVogels het volgende:

Overstappen op de Telegraaf?quote:Op maandag 27 december 2010 22:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Leg die Volkskrant een keer terzijde dan.

Heeft de beste premier die ons land nooit heeft gehald een column in de Telegraaf? Had dat verdomme eerder gezegd!quote:Op maandag 27 december 2010 22:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Columns van Wiegel en Cruijff, doen!

Misschien ook niet, Prof. Bob Smalhout dan.... Of Moszko sr.quote:Op maandag 27 december 2010 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeft de beste premier die ons land nooit heeft gehald een column in de Telegraaf? Had dat verdomme eerder gezegd!

Ik schijt op de Smalhout en de Telegraafquote:Op maandag 27 december 2010 22:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Misschien ook niet, Prof. Bob Smalhout dan.... Of Moszko sr.

Nee, duurzame energie is kernfusie, al het andere is aangepaste fossiele energie of negatieve/niet-economische energie.quote:Op maandag 27 december 2010 22:49 schreef TomLievense het volgende:
Ik ben niet radicaal anti-kernenergie, maar het zit wel de ontwikkeling van duurzame energie in de weg. Voornamelijk daarom zie ik liever een aardgascentrale, die kan zijn vermogen aanpassen aan het aanbod van windmolens.

Als kernfusie zou werken hadden we deze discussie niet. Ik hoop echt dat kernfusie de toekomst wordt.quote:Op maandag 27 december 2010 22:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, duurzame energie is kernfusie, al het andere is aangepaste fossiele energie of negatieve/niet-economische energie.

Anders hebben we een probleem over 30 jaar.quote:Op maandag 27 december 2010 22:53 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Als kernfusie zou werken hadden we deze discussie niet. Ik hoop echt dat kernfusie de toekomst wordt.

Of gewoon terug naar de belastingbetalerquote:Op maandag 27 december 2010 23:01 schreef Berlitz het volgende:
Als windmolens duurzaam zouden zijn hadden ze geen subsidies nodig.Dat geld wat nu naar windmolens gaat kan beter naar echte duurzaamheid gaan.
 .
.

Ja en gewoon geen stroom.quote:Op maandag 27 december 2010 23:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of gewoon terug naar de belastingbetaler.

Dat is dan wel duurzame energie?quote:Op maandag 27 december 2010 23:01 schreef Berlitz het volgende:
Als windmolens duurzaam zouden zijn hadden ze geen subsidies nodig.Dat geld wat nu naar windmolens gaat kan beter naar echte duurzaamheid gaan.

Nee, want stroom wordt in ons land met belastinggeld betaaldquote:
 .
. 

Wat heeft duurzaamheid met subsidies te maken?quote:Op maandag 27 december 2010 23:01 schreef Berlitz het volgende:

Discutabel.quote:Op maandag 27 december 2010 23:13 schreef remlof het volgende:
En als er iets duurzaam is, is het wel windenergie.

Waarom kan dan het niet zonder subsidie?quote:Op maandag 27 december 2010 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat heeft duurzaamheid met subsidies te maken?
En als er iets duurzaam is, is het wel windenergie.

quote:Op maandag 27 december 2010 23:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Waarom kan dan het niet zonder subsidie?
Kernenergie is veel duurzamer het milieu word niet vervuild en een kerncentrale maakt winst.
 . I rest my case.
. I rest my case.

Volgens mij kan windenergie in Duitsland nu zonder subsidie, omdat er veel in is geïnvesteerd door de overheid.quote:Op maandag 27 december 2010 23:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Kernenergie is veel duurzamer het milieu word niet vervuild en een kerncentrale maakt winst.

Nee, dat geld stuur jij terug naar de belastingbetaler.quote:Op maandag 27 december 2010 23:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, want stroom wordt in ons land met belastinggeld betaald.
Niemand betaalt er zelf voor. Hoe is het verder op Cuba?
Duurzaam is niet hetzelfde als rendabel.quote:Op maandag 27 december 2010 23:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]

Ook kernenergie kan niet zonder subsidie en kernenergie is niet duurzaam. Je moet de definitie van duurzaamheid gaan leren.quote:Op maandag 27 december 2010 23:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]

QFTquote:Op maandag 27 december 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij kan windenergie in Duitsland nu zonder subsidie, omdat er veel in is geïnvesteerd door de overheid.
En kernenergie is niet duurzaam, want de bron (uranium) is niet onuitputtelijk.

Als wind energie duurzaam is betekent het dat het ook rendabel moet zijn als dat het niet is kunnen we beter op zoek gaan naar een wel rendabele duurzame energiebron getijdenstroom misschien.quote:Op maandag 27 december 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij kan windenergie in Duitsland nu zonder subsidie, omdat er veel in is geïnvesteerd door de overheid.
En kernenergie is niet duurzaam, want de bron (uranium) is niet onuitputtelijk.

Als watertechnicus ben ik het met je eens, maar er moet nog heel veel in geinversteerd worden voordat het rendabel is. Windenergie is verder door ontwikkeld.quote:Op maandag 27 december 2010 23:27 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als wind energie duurzaam is betekent het dat het ook rendabel moet zijn als dat het niet is kunnen we beter op zoek gaan naar een wel rendabele duurzame energiebron getijdenstroom misschien.

Zo florisant is het niet hoor:quote:Op maandag 27 december 2010 23:27 schreef GSbrder het volgende:
Mwah, wanneer je nog 3.000 jaar voorraad hebt vind ik dat je dat wel duurzaam mag noemen anno 2010. Jullie vergeten dat met kweekreactoren je van uranium weer splijtbaar plutonium kan maken. Een kweekreactor of broedreactor is een kernreactor die in een kerncentrale gebruikt kan worden om uit kernbrandstof kernenergie te produceren, en via een speciaal reactorproces behalve warmte ook nieuw splijtmateriaal maakt. Het oorspronkelijke uranium (dat slechts voor een klein deel uit het splijtbare uranium-235 bestaat, en voor een groot deel uit uranium-238) wordt door invangen van neutronen omgezet in plutonium-239 dat weer opnieuw gebruikt kan worden om energie op te wekken.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |