Kansloos.quote:http://www.nu.nl/politiek(...)ve-manifestatie.html
PvdA nodigt partijen uit voor progressieve manifestatie
AMSTERDAM – De PvdA organiseert een progressieve manifestatie tegen het kabinet. De partij heeft hiervoor de SP, GroenLinks, D66 en ChristenUnie uitgenodigd.
© ANP
De partij wil met deze partijen optrekken tegen het nieuwe kabinet, zo meldt de NOS maandag. De PvdA spreekt daarbij niet van een linkse, maar van een progressieve samenwerking. Op die manier kunnen zowel de SP als D66 samen optrekken tegen het kabinet, aldus de partij
Tot nu toe hebben alleen de SP en GroenLinks hun komst naar de manifestatie, die op 16 januari in Amsterdam zal worden gehouden, bevestigd. De ChristenUnie komt niet, D66 heeft nog niet gereageerd.
D66
D66 reageerde eerder terughoudend op plannen van samenwerking. “Ik deel niet de wens van een gezamenlijk programma", aldus Alexander Pechtold vorige week.
"Niet alleen het kabinet, maar ook een deel van de oppositie is conservatief. Daar reken ik de SP toe en een groot deel van de PvdA.”
Verkiezingen
GroenLinks en de PvdA gaven vorige week al aan samen te willen werken. De partijen verwachten in januari met een gezamenlijk standpuntbepaling te komen, nog voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart.
quote:Niet alleen het kabinet, maar ook een deel van de oppositie is conservatief. Daar reken ik de SP toe en een groot deel van de PvdA.
Typisch.quote:ChristenUnie heeft gezegd niet te komen, aangezien de bijeenkomst op een zondag plaatsvindt.
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.quote:Op maandag 27 december 2010 13:10 schreef TomLievense het volgende:
Jemig, waarom moet D66 hier nou zo moeilijk over doen. Zij hebben de zelfde problemen met die kabinet, als het gaat over bijvoorbeeld de intergratie agenda en het democratische gehalte van de PVV. D66, doe a.u.b. mee!
Goed initiatief van de PvdA.
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormd.quote:Op maandag 27 december 2010 13:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.
Dat kunnen ze toch gewoon blijven doen? Het gaat er toch alleen om te laten zien dat je gezamelijk problemen hebt met dit kabinet.quote:Op maandag 27 december 2010 13:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.
dat herhaald Pechtold toch regelmatig bij de debatten?quote:Op maandag 27 december 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormd.
Ha, Symboolpolitiek?quote:Op maandag 27 december 2010 13:21 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch gewoon blijven doen? Het gaat er toch alleen om te laten zien dat je gezamelijk problemen hebt met dit kabinet.
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.quote:
Precies. Niet aan meedoen dus.quote:Op maandag 27 december 2010 13:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.
Ga vooral hetzelfde gedrag vertonen dat je afkeurt bij kabinetsplannenquote:Op maandag 27 december 2010 13:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.
Wat voor zin heeft het als liberale partij, wat D66 graag wilt zijn, bij een manifestatie met vakbonden, conservatief-nationalisten en sociaal-democraten aanwezig te zijn? Volgens Job Cohen zal het gaan over de pensioenen, de economie en het eerlijker verdelen van de lasten, waar dit kabinet in zou falen. Ik zou als democraat absoluut geen zin hebben naar een manifest te gaan waar ik het pertinent oneens zou zijn met alle andere aanwezigen. Dan verzin ik nog liever een eigen manifestatie.quote:Op maandag 27 december 2010 13:35 schreef TomLievense het volgende:
Iedereen kan zo'n manifestatie steunen onder andere motieven, dat is toch niet erg?
http://www.joop.nl/opinie(...)6_het_verzet_leiden/quote:Op maandag 27 december 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormdbezuinigd.
quote:Op maandag 27 december 2010 13:44 schreef GSbrder het volgende:
Oh, daarnaast, in welk opzicht is Job Cohen met dit polariserende manifest
"You're with us or against us" de vriendelijke burgervader die de boel bij elkaar houdt?
Hij zorgt er alleen voor dat het steeds moeilijker wordt nog raakvlakken te vinden met het kabinet.
Wat heb ik te schaften met Roemer?quote:Op maandag 27 december 2010 13:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/opinie(...)6_het_verzet_leiden/
![]()
![]()
![]()
d66b zal toch echt moeten kiezen: of meedoen met een manifestatie waar vuurrode vlaggen van communisten wapperen of een serieuze partij zijn die een alternatief is voor de aanhangers van de VVD.quote:Op maandag 27 december 2010 13:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het als liberale partij, wat D66 graag wilt zijn, bij een manifestatie met vakbonden, conservatief-nationalisten en sociaal-democraten aanwezig te zijn? Volgens Job Cohen zal het gaan over de pensioenen, de economie en het eerlijker verdelen van de lasten, waar dit kabinet in zou falen. Ik zou als democraat absoluut geen zin hebben naar een manifest te gaan waar ik het pertinent oneens zou zijn met alle andere aanwezigen. Dan verzin ik nog liever een eigen manifestatie.
Inderdaad. De linkerflank moet eens ophouden D66 erbij te trekken voor eigen gewin. Goede reactie van Pechtold!quote:Op maandag 27 december 2010 14:12 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak dat Pechtold niet in deze PvdA-val trapt.
D66 kan prima zonder andere partijen de strijd aan gaan met het kabinet.
Als ze dat nou eens deden in plaats van te claimen het te kunnen.quote:Op maandag 27 december 2010 14:12 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak dat Pechtold niet in deze PvdA-val trapt.
D66 kan prima zonder andere partijen de strijd aan gaan met het kabinet.
Zelfs Alexander Pechtold ontkent dat.quote:Op maandag 27 december 2010 14:39 schreef marky het volgende:
Dit is gewoon een machtsmanifestatie. Rechts heeft de macht en links wil het. Ze doen alsof ze volledig buitenspel zijn gezet. Juist met dit kabinet valt nog wel zaken te doen en men zou er beter aan doen doen zich daarop te concentreren.
Als je een laffe hond bent doe je dat ja.quote:Op maandag 27 december 2010 14:39 schreef marky het volgende:
Dit is gewoon een machtsmanifestatie. Rechts heeft de macht en links wil het. Ze doen alsof ze volledig buitenspel zijn gezet. Juist met dit kabinet valt nog wel zaken te doen en men zou er beter aan doen doen zich daarop te concentreren.
Wat wil je precies horen?quote:Op maandag 27 december 2010 14:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als ze dat nou eens deden in plaats van te claimen het te kunnen.
D66 leden hebben al jaren een broertje dood aan die kinderlijke "links"-"rechts" polarisatie dus is het natuurlijk niet verstandig om daar maar eens lekker aan mee te gaan lopen doen samen met de SP.quote:Op maandag 27 december 2010 14:37 schreef TomLievense het volgende:
Waarom toch altijd die geforceerde 'midden' houding?
Als je gaat roepen dat je een grote 'middenpartij' wil worden, dan doe je precies het zelfde, want midden bestaat alleen als er ook links en rechts is. D66 heeft nu een nieuwe 'kinderlijke' term geïntroduceerd, waarmee ze bedoelde 'alle partijen waar ze graag mee wilden samenwerken' (VVD en Groenlinks).quote:Op maandag 27 december 2010 15:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 leden hebben al jaren een broertje dood aan die kinderlijke "links"-"rechts" polarisatie dus is het natuurlijk niet verstandig om daar maar eens lekker aan mee te gaan lopen doen samen met de SP.
Tja, Groenlinks. Die partij beweerd de 'groene' partij van Nederland te zijn, ze hebben het namelijk in hun naam staan. In de aanloop van de verkiezingen heeft GroenLinks nauwelijks het aspect duurzaamheid naar voren gebracht en ook na de verkiezingen niet. Groenlinks moet juist leidend zijn in dat debat. Weet je wat voor mij tekenend was? Op de laatste dag voor de verkiezingen vroeg men Job Cohen (PvdA) wat volgens hem te weinig aan bod gekomen was in de campagne. Hij zei toen 'duurzaamheid'. Het is te triest dat het maatschappelijke duurzaamheidsdebat niet gevoerd wordt door Groenlinks, maar door de PvdA en de PvdD.quote:Sowieso heeft D66 in het verleden zich hier vaker door laten naaien door de PvdA. Bekendste voorbeeld is wel het schaduwkabinet met Den Uyl in 1972. Wanneer je teveel aanleunt tegen een politieke reus dan vervalt je onderscheidende vermogen waardoor het aantrekkelijker wordt op die reus te gaan stemmen. Dat weet de PvdA maar al te goed en heeft D66 nu eindelijk geleerd. Groenlinks helaas niet.
Practisch is GL nauwelijks anders dan PvdA, dan vind ik het zonde dat GL in een kabinet gaat zitten zonder de PvdA. De gemiddelde GL-stemmer wil gewoon de PvdA erbij hebben en daarom lijkt mij samenwerking heel normaal.quote:Samenwerking is prima op onderwerpen waar je het eens bent of in coalities. Maar samenwerkingen van partijen als geheel, ongeacht het onderwerp, vind ik totaal nutteloos en overbodig en het verkleint de diversiteit van het landschap.
Eensquote:Op maandag 27 december 2010 15:41 schreef fokthesystem het volgende:
Slotje en of groot pvda topic? Of kunnen we weer los gaan met losse PVDA narigheid berichten?
Nee, dit is wel een apart topic waard.quote:Op maandag 27 december 2010 15:41 schreef fokthesystem het volgende:
Slotje en of groot pvda topic? Of kunnen we weer los gaan met losse PVDA narigheid berichten?
Wie bepaalt/bepalen dat? En wie zijn de boven hen gestelde FOK! 'bezitter(s) ?quote:Op maandag 27 december 2010 15:51 schreef remlof het volgende:
Nee, dit is wel een apart topic waard.
quote:Op maandag 27 december 2010 15:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dit is wel een apart topic waard.
De mods en FA's. En daarboven zitten de A's maar die bemoeien zich niet zozeer met het operationele aspect van het forum.quote:Op maandag 27 december 2010 15:52 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wie bepaalt/bepalen dat? En wie zijn de boven hen gestelde FOK! 'bezitter(s) ?
Dictatoriale structuur van mijn-wil-is-wet willekeur 'dictatortjes' dus!quote:Op maandag 27 december 2010 15:53 schreef remlof het volgende:
De mods en FA's. En daarboven zitten de A's maar die bemoeien zich niet zozeer met het operationele aspect van het forum.
Nee kom op, dit onderwerp betreft niet alleen de PvdA en hoeft alleen daarom al niet in het centrale topic voor die partij.quote:Op maandag 27 december 2010 15:55 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dictatoriale structuur van mijn-wil-is-wet willekeur 'dictatortjes' dus!'K wis ut wel!
Ach ja, pvda....
Wat een RATTA's zijn het ook, toen ze goed in de peilingen stonden (met Bos toen) konden GL En SP het bos in, nu willen ze meeliften en goede sier spelen, te veel kiezers zien gewoon niet wat een vieze opportunisten en baantjes machine die partij is.quote:Op maandag 27 december 2010 13:02 schreef Ringo het volgende:
AMSTERDAM De PvdA organiseert een progressieve manifestatie tegen het kabinet. De partij heeft hiervoor de SP, GroenLinks, D66 en ChristenUnie uitgenodigd.
© ANP
Mooie analyse en beeldspraken.quote:Op maandag 27 december 2010 16:16 schreef Ringo het volgende:
Er is geen moer meer aan. Het grijs en het grauw regeert, in alle toonaarden. Na tien jaar spetterend vuurwerk hangt er een kleed van mist over het Binnenhof.
Ik ook. Juist nu is het belangrijk dat links een leider heeft die niet meegaat in het geschreeuw en getroll van rechts.quote:Op maandag 27 december 2010 16:22 schreef TomLievense het volgende:
Het was wachten op het gebruikelijke Cohen-bashen.
![]()
Het laat me inmiddels koud. Het is een goede integere man en ik heb vertrouwen in hem.
Dat denk ik ook over/van onze postbode, maar hij prevelt in zichzelf en maakt ook wel meermaals per maand fouten in het afleveren van d epost, ik zou hem geen partij laten leiden en/of hem de posterboy er van maken....quote:Op maandag 27 december 2010 16:22 schreef TomLievense het volgende:
Het was wachten op het gebruikelijke Cohen-bashen.
![]()
Het laat me inmiddels koud. Het is een goede integere man en ik heb vertrouwen in hem.
OK natuurlijk, maar wat is dan zijn visie? als het kabinet zo slecht is moet het toch eenvoudig zijn om een links alternatief aan te dragen? Of is links te verdeeld ?quote:Op maandag 27 december 2010 16:24 schreef remlof het volgende:
Ik ook. Juist nu is het belangrijk dat links een leider heeft die niet meegaat in het geschreeuw en getroll van rechts.
Het zou belangrijk kunnen zijn dat links een leider heeft die zich niet als een makke hond in de hoek laat duwen maar zijn tanden toont en vertelt welke kant hij op wil met het land.quote:Op maandag 27 december 2010 16:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. Juist nu is het belangrijk dat links een leider heeft die niet meegaat in het geschreeuw en getroll van rechts.
Dat zullen ze ongetwijfeld op die manifestatie doen.quote:Op maandag 27 december 2010 16:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK natuurlijk, maar wat is dan zijn visie? als het kabinet zo slecht is moet het toch eenvoudig zijn om een links alternatief aan te dragen? Of is links te verdeeld ?
Sinds wanneer is Cohen de leider van links? Hooguit oppositieleider vanwege de samenstelling van de TK lijkt me.quote:Op maandag 27 december 2010 16:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij neemt nu toch ook het initiatief?quote:Op maandag 27 december 2010 16:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Cohen de leider van links? Hooguit oppositieleider vanwege de samenstelling van de TK lijkt me.
quote:Op maandag 27 december 2010 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
God, God, die angst voor Cohen is gewoon vermakelijk.
quote:Op maandag 27 december 2010 16:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij neemt nu toch ook het initiatief?
Ik denk liever in termen van progressieve en conservatieve krachten, waarbij ik Cohen zeker niet meteen bij de eerste groep indeel.quote:Op maandag 27 december 2010 16:24 schreef remlof het volgende:
[..]
De PvdA, GL en SP hebben samen meer dan meer dan 220.000 leden, met 1% daarvan zit De Brakke Grond al meer dan vol hoorquote:Op maandag 27 december 2010 17:17 schreef Holograph het volgende:
Stel het blijkt dat er niemand komt opdagen bij die manifestatie, zou Cohen dan het beste weg kunnen gaan?
Maar een manifestatie van 22.000 mensen is niks, met 110.000 kom je misschien ergens hoewel dat ook niet bepaald veel is. En waar gaan ze tegen protesteren? De mensen voor wie Cohen juist opkomt (de politieagent, de leraar zoals hij beweerd in zijn zendtijd van politieke partijen) gaan er veelal op vooruit.quote:Op maandag 27 december 2010 17:21 schreef remlof het volgende:
[..]
De PvdA, GL en SP hebben samen meer dan meer dan 220.000 leden, met 1% daarvan zit De Brakke Grond al meer dan vol hoor
Zelfs in veel grotere landen als Frankrijk of Duitsland zou een manifestatie van 110.000 man heel indrukwekkend zijn. Voor Nederland zou het een van de grootsten ooit zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 17:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar een manifestatie van 22.000 mensen is niks, met 110.000 kom je misschien ergens hoewel dat ook niet bepaald veel is. En waar gaan ze tegen protesteren? De mensen voor wie Cohen juist opkomt (de politieagent, de leraar zoals hij beweerd in zijn zendtijd van politieke partijen) gaan er veelal op vooruit.
Fortuyn was een gelukszoeker.quote:Op maandag 27 december 2010 16:24 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mooie analyse en beeldspraken.
Ik mis Fortuyn
Dit dus. En zo heel moeilijk is het nou ook weer niet om het huidige kabinet aan te vallen. Ze maken fout op fout. Ze moeten populistisch gedrag niet aanpakken met populistisch gedrag. Dat werkt niet. Niemand schreeuwt zo hard als Wilders.quote:Op maandag 27 december 2010 17:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar een manifestatie van 22.000 mensen is niks, met 110.000 kom je misschien ergens hoewel dat ook niet bepaald veel is. En waar gaan ze tegen protesteren? De mensen voor wie Cohen juist opkomt (de politieagent, de leraar zoals hij beweerd in zijn zendtijd van politieke partijen) gaan er veelal op vooruit.
Dat is wel heel simpel vergeleken. Toen hij neergeschoten werd was hij al flink over de 50, genoeg tijd voor bezinning.quote:Op maandag 27 december 2010 17:42 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Fortuyn was een gelukszoeker.Eerst was hij communist, later lid van de PvdA, daarna Leefbaar Nederland en uiteindelijk LPF.
Ik hou niet van Hitler, maar die stond tenminst nog ergens voor.![]()
Oh, ik dacht Israel.quote:Op maandag 27 december 2010 17:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit dus. En zo heel moeilijk is het nou ook weer niet om het huidige kabinet aan te vallen. Ze maken fout op fout. Ze moeten populistisch gedrag niet aanpakken met populistisch gedrag. Dat werkt niet. Niemand schreeuwt zo hard als Wilders.
Ze kunnen het geld voor deze manifestatie beter gebruiken om 2e kamer leden om te kopen zodat ze met een motie van wantrouwen het kabinet naar huis kunnen sturen. Kunnen ze in Amerika ook wat van. En dat land moeten we toch volgen?
Links doet niet anders dan zichzelf ontluisteren. Zelfs hun postings op fok! draaien uit op schelden en verongelijkt dreinen. Ik denk dat Cohen deze manifestatie is ingefluisterd maar hij is volkomen ongeschikt, zeker als spreker voor dit soort hitserige bijeenkomsten van deze gesubsidieerde klaplopers. Wat doet het volledig door u en mij betaalde IKON daar? Wat is hun recht om daar namens u en mij te zijn? Waarom zijn omroepen zonder leden in het regeerakkoord niet de wacht aangezegd? Ze vertegenwoordigen buiten Terpstra, Rouvoet en Veerman niemand. De schreeuwerige manifestatie zal wel op z'n Riefenstahls door de staatsomroep verslagen worden. Doe maar: steeds meer mensen zijn dat Pechtoldiaanse (cs) gebral meer dan zat. Jullie hebben Maart 2011 zéér te vrezen. Bijltjesdag komt er aan en zal Nederland eindelijk verlossen van het zieke, linkse denken.quote:
Ik zie alle VVD en PVV stemmers hier anders exact hetzelfde doen?quote:Op maandag 27 december 2010 18:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Links doet niet anders dan zichzelf ontluisteren. Zelfs hun postings op fok! draaien uit op schelden en verongelijkt dreinen.
Daar ben jij anders het schoolvoorbeeld van, getuige ook de rest van je post:quote:Op maandag 27 december 2010 18:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Links doet niet anders dan zichzelf ontluisteren. Zelfs hun postings op fok! draaien uit op schelden en verongelijkt dreinen.
quote:Ik denk dat Cohen deze manifestatie is ingefluisterd maar hij is volkomen ongeschikt, zeker als spreker voor dit soort hitserige bijeenkomsten van deze gesubsidieerde klaplopers. Wat doet het volledig door u en mij betaalde IKON daar? Wat is hun recht om daar namens u en mij te zijn? Waarom zijn omroepen zonder leden in het regeerakkoord niet de wacht aangezegd? Ze vertegenwoordigen buiten Terpstra, Rouvoet en Veerman niemand. De schreeuwerige manifestatie zal wel op z'n Riefenstahls door de staatsomroep verslagen worden. Doe maar: steeds meer mensen zijn dat Pechtoldiaanse (cs) gebral meer dan zat. Jullie hebben Maart 2011 zéér te vrezen. Bijltjesdag komt er aan en zal Nederland eindelijk verlossen van het zieke, linkse denken.
Ik wilde net zeggen; als er één groepering van een bepaalde politieke kleur op POL uitmunt, en dat al zolang POL bestaat, in schelden en verongelijkt dreinen dan is dat wel....quote:Op maandag 27 december 2010 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar ben jij anders het schoolvoorbeeld van, getuige ook de rest van je post:
[..]
We lopen niet achter Cohen aan. Wij linksen denken zelf na en hij mag ons vertegenwoordigen. Ik snap dat jij denkt in volgen.quote:Op maandag 27 december 2010 18:06 schreef voice-over het volgende:
Links staat met de rug tegen de muur. Ze lopen achter de mislukkeling Cohen aan, de man die liever thee drinkt dan problemen aanpakt.
Mensen die rechts stemmen zijn nou eenmaal erg volgzaam. Zij projecteren hun eigen houding op anderen. Kijk bijvoorbeeld hoe het PVV-gepeupel achter Wilders aanholt. Om die een of andere reden wordt elke woord dat wordt uitgesproken door de Grote Blonde Leider met open armen ontvangen als zijnde het een revelatie van jewelste. Je hoeft Wilders als rechtsstemmer natuurlijk niet uit te kotsen. Echter, de obsessieve - overigens eenzijdige - liefdesverhouding die het electoraat is aangegaan met Wilders, gaat werkelijk alle perken te buiten. Elke vorm van kritiek wordt onder het tapijt geveegd door de PVV-stemmer.quote:Op maandag 27 december 2010 18:56 schreef TomLievense het volgende:
[..]
We lopen niet achter Cohen aan. Wij linksen denken zelf na en hij mag ons vertegenwoordigen. Ik snap dat jij denkt in volgen.
Het is een beetje de houding die bekend is uit de middeleeuwen waarbij aan de monarch zelfs magische eigenschappen werd toegedicht idd...quote:Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen die rechts stemmen zijn nou eenmaal erg volgzaam. Zij projecteren hun eigen houding op anderen. Kijk bijvoorbeeld hoe het PVV-gepeupel achter Wilders aanholt. Om die een of andere reden wordt elke woord dat wordt uitgesproken door de Grote Blonde Leider met open armen ontvangen als zijnde het een revelatie van jewelste. Je hoeft Wilders als rechtsstemmer natuurlijk niet uit te kotsen. Echter, de obsessieve - overigens eenzijdige - liefdesverhouding die het electoraat is aangegaan met Wilders, gaat werkelijk alle perken te buiten. Elke vorm van kritiek wordt onder het tapijt geveegd door de PVV-stemmer.
Ook dit is weinig anders in de linkse hoek. Men moet eens iets anders doen dat continu modder gooien. Er zit een rechts kabinet wat er naar mijn mening geen poets van bakt op het moment. En dan gaat links een manifestatie houden, schreeuwen om aandacht etc.quote:Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen die rechts stemmen zijn nou eenmaal erg volgzaam. Zij projecteren hun eigen houding op anderen. Kijk bijvoorbeeld hoe het PVV-gepeupel achter Wilders aanholt. Om die een of andere reden wordt elke woord dat wordt uitgesproken door de Grote Blonde Leider met open armen ontvangen als zijnde het een revelatie van jewelste. Je hoeft Wilders als rechtsstemmer natuurlijk niet uit te kotsen. Echter, de obsessieve - overigens eenzijdige - liefdesverhouding die het electoraat is aangegaan met Wilders, gaat werkelijk alle perken te buiten. Elke vorm van kritiek wordt onder het tapijt geveegd door de PVV-stemmer.
En daar hebben we dus Cohen voor.quote:Op maandag 27 december 2010 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook dit is weinig anders in de linkse hoek. Men moet eens iets anders doen dat continu modder gooien.
Ik heb anders voldoende linkse stemmers meegemaakt die kritiek uiten op de linkse politieke leiders. Niet voor niets is de populariteit van Cohen ook onder het PvdA-stemvee tanende.quote:Op maandag 27 december 2010 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook dit is weinig anders in de linkse hoek.
Dat doen ze ook. Het is niet alsof ze dat niet kunnen door die ene zondag hun verhaal te doen.quote:Op maandag 27 december 2010 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie ze liever grondig de fouten aanwijzen bij het huidige kabinet. Zo moeilijk is dat niet als het kabinet de 1ne na de andere misser maakt. Ik zie die dan ook liever een nieuwe partij opstaan.
Beter thee drinken dan vingers likken.quote:Op maandag 27 december 2010 18:06 schreef voice-over het volgende:
Links staat met de rug tegen de muur. Ze lopen achter de mislukkeling Cohen aan, de man die liever thee drinkt dan problemen aanpakt.
Dat ligt helemaal aan de vingers.quote:Op maandag 27 december 2010 19:22 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Beter thee drinken dan vingers likken.
En waar die vingers geweest zijn....quote:Op maandag 27 december 2010 19:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de vingers.
Nou fantastisch. Halsema heeft al opgegeven en tot dusver valt de kritiek aan rechts reuze mee. De echt scherpe noot tegen dit kritiek lees ik meestal van academici of verschillende economische raadden maar van het linkse kabinet heb ik nog weinig sterk weerwoord gehoord.quote:Op maandag 27 december 2010 19:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat doen ze ook. Het is niet alsof ze dat niet kunnen door die ene zondag hun verhaal te doen.
Cohen is alleen niet zo sterk in de discussies tegen incapabele droeftoeters zoals Wilders. Cohen kun je beter op het 2e plan zetten en daar zijn werk doen want ik geloof best dat het een kundig persoon is. Tegen Wilders kun je het beste een scherp figuur zetten die zo door zijn verhalen heen prikt maar ook genoeg charisma heeft om betrouwbaar te lijken. Cohen heeft dat niet.quote:
Dat heet framing, 'progressief' klinkt nu eenmaal nét wat lekkerder dan 'oud, ideeëloos, links'.quote:Op maandag 27 december 2010 19:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
De PvdA, progressief?Hebben we weer een nieuwe koers verzonnen gisteren?
Weet ik. Het is precies wat de VVD doet met het woord 'liberaal'.quote:Op maandag 27 december 2010 19:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat heet framing, 'progressief' klinkt nu eenmaal nét wat lekkerder dan 'oud, ideeëloos, links'.
En de PVV met 'vrijheid'...quote:Op maandag 27 december 2010 19:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Weet ik. Het is precies wat de VVD doet met het woord 'liberaal'.
Gut, mag Halsema ook eens ander werk gaan doen? Kamerlid zijn is nou niet bepaald het meest ontspannende beroep. Je zegt toch niet altijd als iemand met zijn baan stopt dat hij of zij opgeeft? En kritiek van links genoeg, het komt alleen niet allemaal in het nieuws. Dan moet je dus zo'n roep om aandacht doen.quote:Op maandag 27 december 2010 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou fantastisch. Halsema heeft al opgegeven en tot dusver valt de kritiek aan rechts reuze mee. De echt scherpe noot tegen dit kritiek lees ik meestal van academici of verschillende economische raadden maar van het linkse kabinet heb ik nog weinig sterk weerwoord gehoord.
Als dit de voorbode moet zijn voor komend jaar hoeft rechts nergens bang voor te zijn. In discussies hebben ze links in de broekzak zitten en duurt het minstens nog een jaar of 2 voordat het kabinet valt ivm. een eventuele nieuwe economische crisis.
[..]
Cohen is alleen niet zo sterk in de discussies tegen incapabele droeftoeters zoals Wilders. Cohen kun je beter op het 2e plan zetten en daar zijn werk doen want ik geloof best dat het een kundig persoon is. Tegen Wilders kun je het beste een scherp figuur zetten die zo door zijn verhalen heen prikt maar ook genoeg charisma heeft om betrouwbaar te lijken. Cohen heeft dat niet.
En de SGP met 'staatkundig'....quote:Op maandag 27 december 2010 19:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de PVV met 'vrijheid'...
En de PVV met 'partij'...quote:Op maandag 27 december 2010 19:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de PVV met 'vrijheid'...
Roken is slecht voor het milieu?quote:Op maandag 27 december 2010 19:54 schreef Morendo het volgende:
En GroenLinks met 'groen'...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |