Kansloos.quote:http://www.nu.nl/politiek(...)ve-manifestatie.html
PvdA nodigt partijen uit voor progressieve manifestatie
AMSTERDAM – De PvdA organiseert een progressieve manifestatie tegen het kabinet. De partij heeft hiervoor de SP, GroenLinks, D66 en ChristenUnie uitgenodigd.
© ANP
De partij wil met deze partijen optrekken tegen het nieuwe kabinet, zo meldt de NOS maandag. De PvdA spreekt daarbij niet van een linkse, maar van een progressieve samenwerking. Op die manier kunnen zowel de SP als D66 samen optrekken tegen het kabinet, aldus de partij
Tot nu toe hebben alleen de SP en GroenLinks hun komst naar de manifestatie, die op 16 januari in Amsterdam zal worden gehouden, bevestigd. De ChristenUnie komt niet, D66 heeft nog niet gereageerd.
D66
D66 reageerde eerder terughoudend op plannen van samenwerking. “Ik deel niet de wens van een gezamenlijk programma", aldus Alexander Pechtold vorige week.
"Niet alleen het kabinet, maar ook een deel van de oppositie is conservatief. Daar reken ik de SP toe en een groot deel van de PvdA.”
Verkiezingen
GroenLinks en de PvdA gaven vorige week al aan samen te willen werken. De partijen verwachten in januari met een gezamenlijk standpuntbepaling te komen, nog voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart.
quote:Niet alleen het kabinet, maar ook een deel van de oppositie is conservatief. Daar reken ik de SP toe en een groot deel van de PvdA.
Typisch.quote:ChristenUnie heeft gezegd niet te komen, aangezien de bijeenkomst op een zondag plaatsvindt.
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.quote:Op maandag 27 december 2010 13:10 schreef TomLievense het volgende:
Jemig, waarom moet D66 hier nou zo moeilijk over doen. Zij hebben de zelfde problemen met die kabinet, als het gaat over bijvoorbeeld de intergratie agenda en het democratische gehalte van de PVV. D66, doe a.u.b. mee!
Goed initiatief van de PvdA.
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormd.quote:Op maandag 27 december 2010 13:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.
Dat kunnen ze toch gewoon blijven doen? Het gaat er toch alleen om te laten zien dat je gezamelijk problemen hebt met dit kabinet.quote:Op maandag 27 december 2010 13:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.
dat herhaald Pechtold toch regelmatig bij de debatten?quote:Op maandag 27 december 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormd.
Ha, Symboolpolitiek?quote:Op maandag 27 december 2010 13:21 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch gewoon blijven doen? Het gaat er toch alleen om te laten zien dat je gezamelijk problemen hebt met dit kabinet.
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.quote:
Precies. Niet aan meedoen dus.quote:Op maandag 27 december 2010 13:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.
Ga vooral hetzelfde gedrag vertonen dat je afkeurt bij kabinetsplannenquote:Op maandag 27 december 2010 13:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.
Wat voor zin heeft het als liberale partij, wat D66 graag wilt zijn, bij een manifestatie met vakbonden, conservatief-nationalisten en sociaal-democraten aanwezig te zijn? Volgens Job Cohen zal het gaan over de pensioenen, de economie en het eerlijker verdelen van de lasten, waar dit kabinet in zou falen. Ik zou als democraat absoluut geen zin hebben naar een manifest te gaan waar ik het pertinent oneens zou zijn met alle andere aanwezigen. Dan verzin ik nog liever een eigen manifestatie.quote:Op maandag 27 december 2010 13:35 schreef TomLievense het volgende:
Iedereen kan zo'n manifestatie steunen onder andere motieven, dat is toch niet erg?
http://www.joop.nl/opinie(...)6_het_verzet_leiden/quote:Op maandag 27 december 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormdbezuinigd.
quote:Op maandag 27 december 2010 13:44 schreef GSbrder het volgende:
Oh, daarnaast, in welk opzicht is Job Cohen met dit polariserende manifest
"You're with us or against us" de vriendelijke burgervader die de boel bij elkaar houdt?
Hij zorgt er alleen voor dat het steeds moeilijker wordt nog raakvlakken te vinden met het kabinet.
Wat heb ik te schaften met Roemer?quote:Op maandag 27 december 2010 13:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/opinie(...)6_het_verzet_leiden/
![]()
![]()
![]()
d66b zal toch echt moeten kiezen: of meedoen met een manifestatie waar vuurrode vlaggen van communisten wapperen of een serieuze partij zijn die een alternatief is voor de aanhangers van de VVD.quote:Op maandag 27 december 2010 13:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het als liberale partij, wat D66 graag wilt zijn, bij een manifestatie met vakbonden, conservatief-nationalisten en sociaal-democraten aanwezig te zijn? Volgens Job Cohen zal het gaan over de pensioenen, de economie en het eerlijker verdelen van de lasten, waar dit kabinet in zou falen. Ik zou als democraat absoluut geen zin hebben naar een manifest te gaan waar ik het pertinent oneens zou zijn met alle andere aanwezigen. Dan verzin ik nog liever een eigen manifestatie.
Inderdaad. De linkerflank moet eens ophouden D66 erbij te trekken voor eigen gewin. Goede reactie van Pechtold!quote:Op maandag 27 december 2010 14:12 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak dat Pechtold niet in deze PvdA-val trapt.
D66 kan prima zonder andere partijen de strijd aan gaan met het kabinet.
Als ze dat nou eens deden in plaats van te claimen het te kunnen.quote:Op maandag 27 december 2010 14:12 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak dat Pechtold niet in deze PvdA-val trapt.
D66 kan prima zonder andere partijen de strijd aan gaan met het kabinet.
Zelfs Alexander Pechtold ontkent dat.quote:Op maandag 27 december 2010 14:39 schreef marky het volgende:
Dit is gewoon een machtsmanifestatie. Rechts heeft de macht en links wil het. Ze doen alsof ze volledig buitenspel zijn gezet. Juist met dit kabinet valt nog wel zaken te doen en men zou er beter aan doen doen zich daarop te concentreren.
Als je een laffe hond bent doe je dat ja.quote:Op maandag 27 december 2010 14:39 schreef marky het volgende:
Dit is gewoon een machtsmanifestatie. Rechts heeft de macht en links wil het. Ze doen alsof ze volledig buitenspel zijn gezet. Juist met dit kabinet valt nog wel zaken te doen en men zou er beter aan doen doen zich daarop te concentreren.
Wat wil je precies horen?quote:Op maandag 27 december 2010 14:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als ze dat nou eens deden in plaats van te claimen het te kunnen.
D66 leden hebben al jaren een broertje dood aan die kinderlijke "links"-"rechts" polarisatie dus is het natuurlijk niet verstandig om daar maar eens lekker aan mee te gaan lopen doen samen met de SP.quote:Op maandag 27 december 2010 14:37 schreef TomLievense het volgende:
Waarom toch altijd die geforceerde 'midden' houding?
Als je gaat roepen dat je een grote 'middenpartij' wil worden, dan doe je precies het zelfde, want midden bestaat alleen als er ook links en rechts is. D66 heeft nu een nieuwe 'kinderlijke' term geïntroduceerd, waarmee ze bedoelde 'alle partijen waar ze graag mee wilden samenwerken' (VVD en Groenlinks).quote:Op maandag 27 december 2010 15:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 leden hebben al jaren een broertje dood aan die kinderlijke "links"-"rechts" polarisatie dus is het natuurlijk niet verstandig om daar maar eens lekker aan mee te gaan lopen doen samen met de SP.
Tja, Groenlinks. Die partij beweerd de 'groene' partij van Nederland te zijn, ze hebben het namelijk in hun naam staan. In de aanloop van de verkiezingen heeft GroenLinks nauwelijks het aspect duurzaamheid naar voren gebracht en ook na de verkiezingen niet. Groenlinks moet juist leidend zijn in dat debat. Weet je wat voor mij tekenend was? Op de laatste dag voor de verkiezingen vroeg men Job Cohen (PvdA) wat volgens hem te weinig aan bod gekomen was in de campagne. Hij zei toen 'duurzaamheid'. Het is te triest dat het maatschappelijke duurzaamheidsdebat niet gevoerd wordt door Groenlinks, maar door de PvdA en de PvdD.quote:Sowieso heeft D66 in het verleden zich hier vaker door laten naaien door de PvdA. Bekendste voorbeeld is wel het schaduwkabinet met Den Uyl in 1972. Wanneer je teveel aanleunt tegen een politieke reus dan vervalt je onderscheidende vermogen waardoor het aantrekkelijker wordt op die reus te gaan stemmen. Dat weet de PvdA maar al te goed en heeft D66 nu eindelijk geleerd. Groenlinks helaas niet.
Practisch is GL nauwelijks anders dan PvdA, dan vind ik het zonde dat GL in een kabinet gaat zitten zonder de PvdA. De gemiddelde GL-stemmer wil gewoon de PvdA erbij hebben en daarom lijkt mij samenwerking heel normaal.quote:Samenwerking is prima op onderwerpen waar je het eens bent of in coalities. Maar samenwerkingen van partijen als geheel, ongeacht het onderwerp, vind ik totaal nutteloos en overbodig en het verkleint de diversiteit van het landschap.
Eensquote:Op maandag 27 december 2010 15:41 schreef fokthesystem het volgende:
Slotje en of groot pvda topic? Of kunnen we weer los gaan met losse PVDA narigheid berichten?
Nee, dit is wel een apart topic waard.quote:Op maandag 27 december 2010 15:41 schreef fokthesystem het volgende:
Slotje en of groot pvda topic? Of kunnen we weer los gaan met losse PVDA narigheid berichten?
Wie bepaalt/bepalen dat? En wie zijn de boven hen gestelde FOK! 'bezitter(s) ?quote:Op maandag 27 december 2010 15:51 schreef remlof het volgende:
Nee, dit is wel een apart topic waard.
quote:Op maandag 27 december 2010 15:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dit is wel een apart topic waard.
De mods en FA's. En daarboven zitten de A's maar die bemoeien zich niet zozeer met het operationele aspect van het forum.quote:Op maandag 27 december 2010 15:52 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wie bepaalt/bepalen dat? En wie zijn de boven hen gestelde FOK! 'bezitter(s) ?
Dictatoriale structuur van mijn-wil-is-wet willekeur 'dictatortjes' dus!quote:Op maandag 27 december 2010 15:53 schreef remlof het volgende:
De mods en FA's. En daarboven zitten de A's maar die bemoeien zich niet zozeer met het operationele aspect van het forum.
Nee kom op, dit onderwerp betreft niet alleen de PvdA en hoeft alleen daarom al niet in het centrale topic voor die partij.quote:Op maandag 27 december 2010 15:55 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dictatoriale structuur van mijn-wil-is-wet willekeur 'dictatortjes' dus!'K wis ut wel!
Ach ja, pvda....
Wat een RATTA's zijn het ook, toen ze goed in de peilingen stonden (met Bos toen) konden GL En SP het bos in, nu willen ze meeliften en goede sier spelen, te veel kiezers zien gewoon niet wat een vieze opportunisten en baantjes machine die partij is.quote:Op maandag 27 december 2010 13:02 schreef Ringo het volgende:
AMSTERDAM De PvdA organiseert een progressieve manifestatie tegen het kabinet. De partij heeft hiervoor de SP, GroenLinks, D66 en ChristenUnie uitgenodigd.
© ANP
Mooie analyse en beeldspraken.quote:Op maandag 27 december 2010 16:16 schreef Ringo het volgende:
Er is geen moer meer aan. Het grijs en het grauw regeert, in alle toonaarden. Na tien jaar spetterend vuurwerk hangt er een kleed van mist over het Binnenhof.
Ik ook. Juist nu is het belangrijk dat links een leider heeft die niet meegaat in het geschreeuw en getroll van rechts.quote:Op maandag 27 december 2010 16:22 schreef TomLievense het volgende:
Het was wachten op het gebruikelijke Cohen-bashen.
![]()
Het laat me inmiddels koud. Het is een goede integere man en ik heb vertrouwen in hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |