quote:Voelde mij gelijk een paard ofzo hahaha.
Een gelbed?quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:59 schreef Jeetjejom het volgende:
Oh ja, dat 's nachts omdraaien met dikke buik, ik zie er nu alweer tegenop!
Wij hebben een gelbed, dus van de ene kant ben ik daar heel blij mee omdat mijn buik toch ondersteund blijft als ik op mijn zij lig, maar dat draaien is wel een heel gedoe dan hoor!
Hey in sommige ziekenhuizen kan je elke week of om de week een echo laten makenquote:Op zondag 26 december 2010 10:26 schreef hilliebillie het volgende:
Poeh Claudia, dat is wel erg vervelend zeg, hopen dat daar toch nog snel even wat verandering in komt voor de geboorte!
Takkembah wat fijn dat je binnenkort je hummeltje weer kunt zien! Ik hoop dat er bij me zelf toch een echo meer tussen zit. Ik heb m'n eerste echo namelijk ook bij acht weken (en een beetje) maar dan moeten wachten tot de 20 weet ik niet of ik dat zal trekken. Maja ti's voor mij de eerste zwangerschap en alles is nog nieuw misschien dat dat ook wel scheelt
Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Wanneer heb je weer een afspraak bij je verloskundige?quote:Op zondag 26 december 2010 03:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin er weer aardig doorheen te zitten. Met de grootst mogelijke moeite heb ik 2,5 uur geslapen en het ziet ernaar uit dat ik het daar weer mee kan doen. Even op bed laptoppen of een puzzeltje maken kan ook niet, want dan wordt mijn lief wakker. Nu kan ik dus weer naar de bank verkassen waar mijn rug niet fijner van gaat voelen.
Ik ben de nachtmisselijkheid zo zat, en het valt me steeds zwaarder om te functioneren op zo'n 3 uur slaap per nacht. Als ik morgenvroeg een afspraak bij de verloskundige zou hebben zou ik denk ik smeken om een vroegtijdige inleiding.
Ja, dat weet ik wel, maar het valt toch altijd te proberen? Als het lijf en ukje er idd nog niet klaar voor zijn zal er niets gebeuren, maar als het er wel klaar voor is ben je maar mooi bevallen.quote:Op zondag 26 december 2010 11:47 schreef huuphuup het volgende:
Strippen moet wel maar net kunnen natuurlijk. Als de boel dicht zit dan houdt het op, kijk maar naar Pvoesss, die was van haar tweede met ruim 41 weken nog steeds niet te strippen.
Het zou wel mooi zijn als het zo zou kunnen, heb je toch een natuurlijke bevalling waar je zo op hoopte.
Ik vind het zo rot voor je ClaudiaWanneer heb je weer een afspraak?
Wat valt er te declareren?quote:Op zondag 26 december 2010 18:20 schreef mefke79 het volgende:
C_A, ik heb dat echt nog nooit gehoord dat een ziekenhuis dat aanbied. Wel bij commerciele echobureaus maar een en ziekenhuis...vraag me ook af hoe ze dat declareren dan.
Ik vraag me ook af hoe het dan met afschrijving gaat of vloeit een deel terug de ziekenhuiskas in?quote:Op zondag 26 december 2010 18:56 schreef mefke79 het volgende:
Ja, maar diegene die de echo maakt moet ook betaald worden. Die betalen ze op basis van de verrichtingen die zij/hij doet en dat is medische echo's maken. Als ze dus op commerciele basis echo's maken kan dat wel, maar dan is het private zorg en officieel (ik zeg officieel, praktijk is een ander verhaal) zouden ze daar dan ook aparte apparatuur en mensen voor moeten hebben. Bovendien, 25 euro is goedkoop als je het vergelijkt met de echobureaus hier in de buurt (en dat is dus niet de randstad, ik geloof dat het daar duurder is).
Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik voor m'n eerste echo ook naar Eindhoven ga. Ik weet wel dat de dochter van een collega een extra 20 weken echo gehad heeft zodat stagiaires konden oefenen. Zij heeft daar geloof ik niet zelf naar gevraagd maar het is haar aangeboden.quote:Op zondag 26 december 2010 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, fijn dat het nieuws er nu uit is...en leuke reacties!
J-net, ik weet ook een adres waar ze gratis op je oefenen, bij de opleiding zelf in Eindhoven.
Hm, die ischias ga ik eens op zoeken. Het is echt in 1 been...
F5 F5 F5 F5quote:Op zondag 26 december 2010 20:22 schreef rotsje het volgende:
Aventura wat een super leuke reactie's![]()
Mrien ik Heb het idd verteld. zo nu ga ik me inloggen met mijn gewone account
Ja zie je welquote:Op zondag 26 december 2010 20:28 schreef Popples het volgende:![]()
Rotsje mag uit het lijstje en mag in het Popples en Prowl
Ik lurk hier ook altijd.quote:Op zondag 26 december 2010 20:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
GefelicteerdIk denk alleen dat ik je niet zo goed ken nog
![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Euh nou nee eigk niet. En ik heb ook wat sufs met mn foon gedaan (nieuwe telefoonquote:Op zondag 26 december 2010 21:13 schreef mefke79 het volgende:
Popples uit de kast! Welkom met je normale jij!
F_R beterschap!
Huup, heb jij niets van Claudia gehoord via sms ofzo?
quote:Op zondag 26 december 2010 21:27 schreef mrien het volgende:
Popples, de opmerking over de kinderwagen, leeftijd van je kids (half jaar ouder ongeveer dan Lotte, jouw jongste), en over je ouders & gehandicapt zijn + bekken klachten deden het hem wel geloof ik
ja nee snap ik, had gekund, maar ik bedoelde meer dat ze daar wsl gewoon druk mee is nu. Of nouja, ik hoop dat ze nu lekker ligt te slapen.quote:Op zondag 26 december 2010 22:40 schreef mefke79 het volgende:
Oe Popples, dat zijn de minder leuke kanten ja. Maar goed, je kan er ook weinig aan doen.
Huup, tuurlijk Kerst enzo. Joh, maak je niet druk om dat nummer, ik bedacht me alleen dat als ze iets zou laten weten aan iemand, dat jij dat wel eens zou kunnen zijn.
Gelukkig maar! Nu ook nog even 1 januari vermijdenquote:Op maandag 27 december 2010 07:32 schreef mrien het volgende:
40 weken
Echt geen kerstkindje dus voor ons
quote:Op maandag 27 december 2010 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
Uitgerekende datum voor mrien!
Bedankt allemaal voor het meeleven en meedenken. Ik heb aanstaande woensdag de volgende controle, dus dan zal ik de opties eens ter sprake brengen. Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als ze in ieder geval kijkt of ik al stripbaar ben.
Oh, daar heb ik altijd zo'n hekel aan, als ik de zooi op kan ruimen! Maar jij hebt een goed excuus.quote:Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef mrien het volgende:
De ontplofte speelgoedzooi hier op de grond bewaar ik wel voor S. als hij thuiskomt
Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.quote:Op maandag 27 december 2010 11:23 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, spannend hoor!
Word je 's nachts eigenlijk misselijk door het liggen of heeft het te maken met het tijdstip? Anders zou je misschien eens kunnen proberen of je met een bedsteun half rechtop wat beter slaapt (zijn te huur bij een thuiszorgwinkel). Zo heb ik ook een hele tijd geslapen omdat ik zo'n last van brandend maagzuur had.
Echt niet leuk dat je er zo door heen zit johquote:Op maandag 27 december 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.
Ik moet gewoon maar eens gaan bevallen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis erg met me meedenken en openstaan voor verschillende scenario's, dus dat is heel fijn. Als ze nu niks willen doen dan ga ik daar gewoon in mee. Het duurt nog maximaal 3 weken! Met 41 weken wordt de bevalling sowieso ingeleid.
Dat is lief van je.quote:Op maandag 27 december 2010 11:32 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Echt niet leuk dat je er zo door heen zit joh![]()
In het ziekenhuis kunnen ze je ook wat geven om een nachtje door te slapen voordat de bevalling ingeleid wordt, dat lijkt me echt fijn voor jou. Wat het is helemaal niet leuk als je al zo gesloopt de kraamtijd in gaat *knuffel*
Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.quote:Op maandag 27 december 2010 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is lief van je.
Wat geven ze dan? Ik heb pas een paar pillen gekregen om makkelijker in slaap te vallen, maar die hielpen niet.
Ik ben bang dat het pethidine is, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet of ze dat ook geven als er nog niet echt iets gaande is.quote:Op maandag 27 december 2010 11:39 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.
Ja daar begon ik toen ook mee, eh 8,3 ofzo uit mn hoofd. Prima verder, voor mijn doen erg hoog zelfs!quote:Op maandag 27 december 2010 11:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn Hb is in het begin van de zwangerschap(met 8 weken ofzo) geprikt, en die was toen nog 8,8. Ik heb het de vorige keer ook wel met de verloskundige besproken, maar ik had zelf toen ook nog wel het idee dat het stress was vanwege mijn werk, en ik hoopte dat het in de vakantie bij zou trekken. Maar zoals een echte docent ben ik deze vakantie ook nog half ziek(flinke verkoudheid), en is het er nog niet echt beter op geworden.
Ik ga iig de komende dagen proberen of het helpt om 's middags ook nog even te gaan liggen, dat is na de vakantie niet echt makkelijk te realiseren op mijn werk, maar voor dit moment hoop ik dat het verbetering geeft.
Aventura, ik hoop niet dat mijn zwangerschappen te veel op die van mijn moeder gaan lijken. Bij mij lag ze al met 6 maanden in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen, en ze heeft een bloedtransfusie gehad omdat haar Hb zo laag was.. Mijn broertje was ook te vroeg, en het waren allebei bevallingen met kunstgrepen...
Grin, dat is zonder megabuik al niet makkelijk zelf te doen, volgens mij is dat zwanger een ondoenlijk iets om zelf aan en uit te trekken...quote:Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Leuk is dat hè die bewegingen![]()
Ik heb geen steunkousen hoor. Ik heb verder geen last van het vocht, t is alleen lellikik vind steunkousen maar gedoe om aan en uit te doen dus van mij hoeft t niet zo.
Oh wat leuk!!quote:Op zondag 26 december 2010 20:28 schreef Popples het volgende:![]()
Rotsje mag uit het lijstje en mag in het Popples en Prowl
5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?quote:Op maandag 27 december 2010 18:46 schreef Takkembah het volgende:
Linda, kan vlgns mij idd geen harde buiken zijn, maar het kan wel een teken zijn dat je teveel onderneemt wellicht? Ikzelf heb enorm veel verschil gemerkt (ik ben met 16 wk minder gaan werken)... Hoe ver ben je pcies?
Maar goed, kan ook groeipijn zijn inderdaad. Maar toch jezelf in ere houden.
En je nooit meer mee mag doen aan moeders voor moeders, je nooit meer zelf bloed mag geven, noem maar op...quote:Op dinsdag 28 december 2010 05:12 schreef Claudia_x het volgende: (Alleen jammer dat dat soort keuzes je weer administratieve rompslomp opleveren bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en zo.
)
dank je wel.quote:
quote:Op maandag 27 december 2010 18:53 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?
En of dat je dat snel gedaan hebt!quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:47 schreef mrien het volgende:
Vannacht om 1:45 is na een snelle en voorspoedige bevalling onze zoon J E L L E geboren!!!!
Hij weegt 4380 gram en drinkt al erg goed aan de borst!
Wij zijn nu nog in het ziekenhuis maar hopen zo naar huis te mogen
als je zegels met waarde 1 hebt, hoef je sowieso niet bij te kopenquote:Op dinsdag 28 december 2010 09:30 schreef Orea het volgende:
Mrien van harte!! En geen zegels bij hoeven kopen
Ja fijn dat ze zo snel kijktquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
huuphuup, ik heb gelijk de verloskundige maar even gebeld, ik heb tijden bloedgegeven, dus ik weet daardoor 100% zeker dat ik A positief ben. En er stond ineens O positief.
Maar ze ging het vandaag nakijken, als het op de uitslagen van het ziekenhuis stond, dan moet ik nog even een keer bloed laten prikken...
OMG!quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:47 schreef mrien het volgende:
Vannacht om 1:45 is na een snelle en voorspoedige bevalling onze zoon J E L L E geboren!!!!
mooie vertypingquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:07 schreef miss_sly het volgende:
mrien gefeliciteerdmooie naam, past ook echt leuk bij die van zijn zusje
Geniet, heelrijk weer zo'n bundeltje!
ja, om op te vretenquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:15 schreef tessie het volgende:
Gefeliciteerd Mrien!!!
Fijn dat het allemaal goed gegaan is!
En Huup, lekker he, die hammam secrets!
Waar ga je dan voeden enzo? Ga je de co-sleeper weer gebruiken de eerste weken/maanden? In dat geval zou ik in het bedje verschonen en een heel klein lampje aan het bedje maken, zo'n stopcontactlampje zeg maar, daar wordt hij toch neit wakker van of wel?quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb op het laatste moment bedacht dat we toch iets van een commode moeten improviseren hier. Overdag kunnen we wel gewoon op ons bed verschonen, maar ik zie even niet zo goed hoe dat 's nachts moet. Het is de bedoeling dat ik zoveel mogelijk de nachtelijke activiteiten voor mijn rekening neem omdat mijn lief werkt, dus ik wil hem er zo weinig mogelijk bij storen.
Iemand suggesties?
True, ik wilde geen losliggend verschoonkussen hebben, hij past hier niet onder de bank, én we hadden de ruimte voor zo'n tafeltje dus waarom niet. Ik vind het wel prettig, al mn troepjes, luiers, hydrofielen enzo voor na het douchen liggen allemaal daar.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb in de woonkamer gewoon een verschoonkussen onder de bank liggen met een gevulde luiertas erbij. Ik verschoon R altijd op de grond of op de bank. Hop, ding op z'n plek, tas erbij, klaar is kees. Op die manier kun je verschonen waar je wilt toch?
Mrien en Sander, gefeliciteerd met jullie zoon!quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:47 schreef mrien het volgende:
Dat klinkt interessant. Wat is dat voor ding?quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:39 schreef Popples het volgende:
claudia heb je een bad? ik ga geen commode aanschaffen omdat het niet in het kamertje past.
wij gaan zo een aankleedkussen ding weer aanschaffen die kun je op bad klikken en voor het badje hebben we ook al een frame. ik vond dat de vorige keer ook veel handiger.
ik zal eens zoeken zag net wel een badstandaard voor op het badquote:Op dinsdag 28 december 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Wat is dat voor ding?
Dat wil ik ook doen, we hebben nog niks gekocht! Helaas is vriend niet zo shoplustigquote:Op woensdag 29 december 2010 10:00 schreef mefke79 het volgende:
morgen!
Wij gaan zo maar eens babyshoppen! Eindelijk wat knuffeltjes enzo scoren voor drieka. Wandelschoenen aan om het pak sneeuw hier te trotseren en gaan met die banaan.
Claudia, wanneer moet je op controle?
4 januari! Termijnecho. Vind dat toch spannend, het is de eerste echo na mijn operatie. Ik ga ervanuit dat het goed is, maar toch!quote:Op woensdag 29 december 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
12 weken, mooie mijlpaal! Wanneer had je nou de volgende echo, Aventura?
happen, kauwen, slikken?quote:Op woensdag 29 december 2010 10:47 schreef Aventura het volgende:
Wow Djmo, hoe krijg je het weg.
Ik weeg nu 1,5 kg meer dan aan het begin. Het aankomen is begonnen bij mij, waaah!
12 weken vandaag, mijlpaal!
dat had mijn collega ook, daarom moest ze eerder met verlof. ze waren bang dat ze veel te vroeg zou bevallen hierom. uiteindelijk is ze in haar 41ste week bevallen, maar de harde buiken zijn gebleven tot de bevalling, ook toen ze rust kreeg omdat ze niet meer hoefde te werken. het zegt dus niet altijd wat...quote:Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef ik80lll het volgende:
Ik heb nu meerdere harde buiken per dag,
met zweten en alles erbij.
Echt al een beetje voorwerk. Tel daarbij op dat ik eigenlijk nog 5 weken moet voor de datum (4.5)
En dat hij al goed aan het indalen is, Daardoor verwacht zij niet dat ik echt overtijd ga lopen.
Ach we merken het wel.
Grappig, ik zou een dagje eerder moeten dan jij, maar mijn harde buiken komen nog niet verder dan 'oh god wat moet ik plassen' -> harde buik. Wel al gedeeltelijk ingedaald trouwens, maar verder heb ik dus helemaal nog niet het idee dat er werk verricht wordt.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:01 schreef ik80lll het volgende:
Nienna,
de stad ingaan ohhh zou ik ook erg graag willen.
Maar ik weet dat ik na 1 uitstapje al geneog gedaan heb voor de rest van de dag.
Ik shop momenteel veel via internet, is ook erg leuk want dan krijg je als het goed is allerlei pakjes van de postbode
Ik zit er momenteel op 2 te wachten.
Wat naar dat je niet echt een fijn gevoel had bij je bezoekje aan de vk.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Of je voorwerk zoden aan de dijk zet weet je gewoon pas als er inwendig onderzoek wordt verricht. Eigenlijk weet je het pas na de bevalling. Bij Ivan had ik vanaf 35 weken voorwerk, ik heb regelmatig gedacht dat de bevalling misschien al begonnen was, en uiteindelijk is de bevalling ingeleid bij 41 weken en was mijn baarmoedermond op dat moment nog niet genoeg verweekt. De bevalling duurde bovendien heel lang en de ontsluiting vorderde niet goed.
Kortom: het hoeft allemaal niks te zeggen. Maar het zou natuurlijk wel heel fijn zijn als het voorwerk ook iets doet! Dan zit je niet voor niets af te zien. Hier heb ik helemaal geen harde buiken of voorweeen in ieder geval. Van het indalen heb ik ook niks gemerkt.
Laat je niet gek maken hoor! Dat werd bij mij ook gezegd. De vk hoopte dat ik de 35 weken nog ging halen, want het kind lag al zo ver ingedaald en al die voorweeën, dat kon niet lang meer duren. Uit eindelijk ben ik bij 42 +1 ingeleid en is onze zoon met 42+ 2 geboren.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef ik80lll het volgende:
Ik heb nu meerdere harde buiken per dag,
met zweten en alles erbij.
Echt al een beetje voorwerk. Tel daarbij op dat ik eigenlijk nog 5 weken moet voor de datum (4.5)
En dat hij al goed aan het indalen is, Daardoor verwacht zij niet dat ik echt overtijd ga lopen.
Ach we merken het wel.
was het ook niet zo ongeveer met Kleurdoos (toen nog Dakota) toen ze van Elin moest bevallen? dat ze eerst al voor sinterklaas bang waren dat ze zou bevallen, en dat Elin uiteindelijk na Oud en Nieuw pas kwam?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:00 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken hoor! Dat werd bij mij ook gezegd. De vk hoopte dat ik de 35 weken nog ging halen, want het kind lag al zo ver ingedaald en al die voorweeën, dat kon niet lang meer duren. Uit eindelijk ben ik bij 42 +1 ingeleid en is onze zoon met 42+ 2 geboren.
Claudia: sterkte met de laatste loodjes. Ze zijn vrij zwaar als ik het zo lees.![]()
ja, die heeft zelfs nog een aantal weken bedrust moeten houden omdat ze al ontsluiting had.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:21 schreef mijsje het volgende:
[..]
was het ook niet zo ongeveer met Kleurdoos (toen nog Dakota) toen ze van Elin moest bevallen? dat ze eerst al voor sinterklaas bang waren dat ze zou bevallen, en dat Elin uiteindelijk na Oud en Nieuw pas kwam?
Was bij mijn moeder ook ja, ik was 10 dagen te laat en mn broertje was iets meer dan een week voor de uitgerekende datum.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoewel ik trouwens niet vaak hoor dat een tweede te vroeg komt als de eerste zo ruim na de uitgerekende datum kwam, heb ik wel een goed voorbeeld. Zelf kwam ik 10 dagen te laat en mijn broertje kwam 2 weken te vroeg. Het kan dus wel.
ik eet nu een stuk minder, en een stuk gezonder dan bij janquote:Op woensdag 29 december 2010 15:06 schreef Jose81 het volgende:
DJMO, nog gefeliciteerd met Jan! Leuke dag gehad? Wel druk he, zo rond de kerst... ik weet er alles van
.
En mèn hoe kan het dat je zoveel weg kunt werken en haast niks aan bent gekomen... Ik moet altijd wel lachen hoor, om jouw eet-posts... dat was 2 jaar terug ook... En ook toen ben je niet veel aangekomen, toch?
quote:Op woensdag 29 december 2010 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
. Het zou fijn zijn als de bevalling meevalt, maar het kind dat eruit komt is toch wel het leukste exemplaar ter wereld.Daar kijk ik nu maar naar uit.
klinkt iig heel positief! Zowel jij, als de houding van hemquote:Op woensdag 29 december 2010 17:40 schreef Danielle_ het volgende:
DJMO, lief je reactie en helemaal niet te persoonlijk hoor!Inderdaad de vader. Maak me er verder ook niet druk om hoor, maar weet gewoon niet zo goed wat ik ervan moet denken
Het is nu zoals het is, we zijn niet meer samen en ik ga voor dit kindje. Misschien komt het nog goed tussen ons inderdaad en voeden we ons kindje samen op, maar anders komen de baby en ik er samen ook wel.
Ik heb 'm net gebeld, dat ik het heel attent van hem vind en dat we misschien eens samen wat kunnen gaan drinken. Vond hij ook wel een goed idee, we moeten praten was ook zijn mening.
Ik wil hem er eigenlijk zoveel mogelijk bij betrekken voor zover hij dat wil, het is ook zijn kindje. Ik wil niet over 5 maanden bevallen zijn en denken 'Hmm, het was leuk geweest als papa bij de echo geweest was' of 'Papa heeft ons kindje nooit gevoeld toen het nog in m'n buik zat'. Maar ik weet niet zo goed in hoeverre hij bij de zwangerschap betrokken wil worden, dus vind het wel fijn dat hij ook wil praten.
Wat blijft er over naast het controleren van de ligging?quote:Op woensdag 29 december 2010 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had bovendien sterk de indruk dat het een haastcontrole was. Alles werd aan een assistent overgelaten en zij kwam alleen even de ligging controleren. Nou ja, kan gebeuren. Het is een fantastisch ziekenhuis, maar dit soort dingen komen ook gewoon voor.
Als er niks aan de hand is ben je inderdaad al gauw klaar: ligging controleren, naar het hartje luisteren, bloeddruk opnemen en even wat vragen stellen als je die hebt. Je merkt het bij ons heel duidelijk als er weinig tijd is. De verloskundige komt dan heel snel eventjes langs en zegt bijvoorbeeld niets over het vermoedelijke gewicht van de baby. Ze volstaat dan met een "alles ziet er goed uit" en je moet er echt meer informatie uittrekken als je nieuwsgierig bent. Het gebabbel is dus gewoon wat minder.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:03 schreef Vanyel het volgende:
Wat blijft er over naast het controleren van de ligging?
Wij waren van de week ook weer bij de verloskundige en na 'hebben jullie vragen', bloeddruk- en liggingcontrole + hart horen stonden we in no time weer buiten. Zeker agz we dezelfde ochtend een liggings-/groeiecho hadden gehad, vond ik dat toch best wel weer zonde van de tijd (om er te komen plus een half uur uitloop). Ik vraag me dan altijd af of het bij iedereen van die loze momenten zijn.
Tja, bij mij gaat het op een of andere manier gewoon vanzelf. Ik heb niks te vragen en over de vragen die zij stellen (heb je al gedacht aan, ben je op de hoogte van, ben je klaar voor) heb ik niet veel te melden. Ik zou zelf ook niet weten waar ik het verder nog over zou moeten hebben.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:18 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het een heel naar idee dat een verloskundige je als een nummer ziet, ipv je met persoonlijke aandacht van antwoorden en informatie te voorzien. Ik bedoel, je moet toch een vertrouwensband opbouwen en met je vragen daar terecht kunnen. Dat vinden ze hier heel belangrijk, ook al zijn ze met zijn vieren. Tot nu toe heb ik er twee gezien, beide erg vriendelijk. Ik heb nooit veel te vragen en een voorbeeldige zwangerschap tot nu toe, maar zit er meestal wel 10 minuten tot een kwartier binnen. Eerste keer, de intake was zelfs een uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |