abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2010 @ 10:14:29 #1
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90425460
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 721

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongentje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: rotsje
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
08 augustus 2011: PurpleDaisy
19 augustus 2011: Hilliebillie
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: BeessieJen
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 28-12-2010 11:34:15 ]
  zaterdag 25 december 2010 @ 10:17:10 #2
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90425477
Fijne Kerst allemaal! De laatste met z'n 2tjes,3tjes of 4tjes voor iedereen hier :*
  zaterdag 25 december 2010 @ 10:49:19 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90425840
Iedereen fijne dagen!
pi_90426711
Fijne dagen allemaal!

De pijn wordt hier een klein beetje minder, maar het gaat me veel te langzaam.
Vandaag naar mijn schoonouders toe en door de pijn eigenlijk niet zo veel zin. Maargoed, pijn doet het thuis ook dus dat maakt geen verschil natuurlijk. Net weer 2 paracetamolletje genomen en zometeen een warme douche, dat zal vast wel een beetje helpen.
pi_90426862
Fijne feestdagen allen! :*.
pi_90426981
quote:
Voelde mij gelijk een paard ofzo hahaha.
_O-

Fijne Kerst allemaal!

En bedankt voor de reacties. Tuurlijk weet ik ook heel goed dat hele volksstammen het kunnen en dat je een bepaald soort oerdrift meekrijgt. Maar mijn verstand verloor het gisteren (en nu nog wel maar minder) van mijn gevoel en dat is niet prettig.
  zaterdag 25 december 2010 @ 11:58:38 #7
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90426984
Fijne feestdagen allemaal!!!!!! En volgend jaar mogen we weer allemaal carpaccio, bavarois en wijn hebben!

Oh en Danic, ik herken je angst opeens wel hoor. Ik was er van overtuigd dat ik het niet zou kunnen van te voren, maar de weeën vielen mij reuze mee (en ik heb 22 uur weeën gehad waarvan het grootste deel beenweeën, dus ik heb er iets van mogen proeven). Helaas is het uiteindelijk een ks geworden, maar nu wil ik koste wat kost op de natuurlijke manier bevallen.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90427490
allemaal hele prettige feestdagen gewenst!!!

mijn 1e echte (ochtend)misselijkheid is weer een feit... :r
*flashbacks*
haha ik ben dus echt echt echt zwanger :o

@danic; het komt echt goed hoor... :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90427651
Ja nu kun je er nog om lachen ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90427712
oohh Vanyel; i know; bij Evie ben ik tot een week of 14 echt elke dag kotsberoerd geweest... gelukkig werd het daarna wel beter..
maar helaas dus wel enige ervaring met misselijkheid.
:{
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:35:31 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90427987
Fijne kerstdagen allemaal! :*
pi_90430572
Danic, je angst is volstrekt begrijpelijk. Weet je wat het is, niemand kan hier kan iets zeggen om je gerust te stellen want jouw bevalling zal je eigen, unieke ervaring zijn. Ik vond de weeen helemaal niet meevallen of goed te doen, maarja, dat was mijn bevalling. Hoe zwaar en pijnlijk ik het ook vond, ik kijk er met een goed gevoel op terug omdat ik fijne begeleiding heb gehad en omdat het niet alleen de pijnlijkste maar ook de meest bijzondere dagen uit mijn leven zijn geweest. Daarom kijk ik nu zelfs naar de bevalling uit. Rationeel weet ik dat het zwaar zal zijn, maar gevoelsmatig ben ik er juist van doordrongen dat de bevalling zowel het einde als het begin van een tijdperk inluidt en daar wil ik van genieten, op een bepaalde manier. Dat laatste gun ik je heel erg!

BJ, ik heb echt met je te doen. Je werk is zwaar, de combinatie met een kleintje is heel zwaar en nu heb je ook nog last van misselijkheid. :* Wanneer ga je ook alweer stoppen met de nachtdiensten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90431342
BJ ik hoop voor je dat de misselijkheid stopt.
Ik kijk ook wel tegen de bevalling op hoor. Ik heb er afgelopen nacht over gedroomd en het ging heel vlot.
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:07:56 #14
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90432557
Hier iemand die ook best wel weer op ziet naar de bevalling. En dan niet zozeer het bevallen zelf, dat overkwam mij de vorige keer gewoon en dat wil ik nu ook wel weer. Maar vooral de nasleep. Ik was heel snel al weer thuis (Bram is om 12.17 geboren en ik was om 14.30 weer thuis), voelde me heel goed en heb veel te snel weer vanalles gedaan. Daarbij heb ik een knip gehad die ontzettend is gaan ontsteken en daar heb ik dan ook nog ong 4 weken last van gehad.
Maar waar ik wel naar uitkijk is dat kleine wezentje dat weer totaal afhankelijk is van mij. Dat kleine, knuffelige warme kindje...
pi_90437337
Zo, het kerstdiner en de 1e kerstdag tot nu toe overleefd ;) de telefoontjes (bij schoonmoeder) en berichtjes via hyves enzo beginnen nu al te komen. En..is er al nieuws ;) nee dus :D

Ik "moest" van mn "stiefouders" wachten tot 27 dec want dan zijn hun terug van vakantie, daar luister ik dan maar naar toch ;)

De bevalling..tja de vorige is me echt heel erg meegevallen, ik hoop dat het nu weer zo voorspoedig zal gaan!
pi_90438587
hahaha ja Mrien je zult wel gek worden van alle mensen die zeker denken te weten dat je met kerst gaat bevallen :D nou heb je qua datum ook wel goed gemikt :P

Ik zie ook niet op tegen de bevalling, kijk er eerder naar uit. Niet zozeer de bevalling an sich :') dat deed best zeer :P maar dat allesoverheersende gevoel erna O+ ik kan niet wachten tot k mn meisje kan vasthouden.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90438639
Moet zeggen dat ik er vannacht wel slecht door geslapen heb, met kerst lijkt me gewoon echt niet zo leuk (: hopelijk slaap ik er vannacht wel beter om
Maar idd, iedereen zei dat wordt een kerstkindje..het kan nog, maar liever na de kerst
pi_90438707
Kan me er wat bij voorstellen hoor :Y Het is wel gelijk heel wat zo met kerst enzo. Liever een eigen dag.

Ik kreeg die opmerking laatst ook in de supermarkt _O-
jaaaaaa dat wordt vast en zeker een kerstkindje!!!!
Die mevrouw keek heel verbaasd toen ik zei dat ik hoop dat ze toch minimaal nog een maand blijft zitten en liever iets langer :P en daarna heb ik het schap met de chocolaatjes enzo toch maar overgeslagen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90438764
Ik moet bekennen dat ik op het moment vooral naar de bevalling uitkijk omdat ik mijn buik helemaal zat ben. Lijkt me zo heerlijk me weer eens normaal om te kunnen draaien in bed, mijn veters te strikken en langer dan 5 minuten lopen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90439165
Lol huup!

Veters strikken lukt gelukkig nog wel, sokken aantrekken is wel wat lastiger soms. Kon ik me niet herinneren van de vorige keer, maar dat was in juni en toen had ik gewoon geen sokken aan ;) langer dan 5 min lopen ook nog wel, maar het omdraaien en plassen 's nachts zal ik niet missen :)
pi_90439259
Meh ik ga er vanuit dat ik nog wel even bezig ben met nachtplassen :') :D

Ik heb niet echt last van mn buik ondanks dat ie enorm is. Het draaien 's nachts is wel pijnlijk, dat kan ik wel missen. Maar heel eerlijk? Ik heb na de vorige bevalling nog 12 weken meer pijn aan de hechtingen gehad dan de hele zwangerschap ervoor ;( dus nouja, dat zie ik allemaal tzt wel :P

Nou was dat wel een uitzondering hoor! Deze keer wordt er, als het nodig is, anders gehecht, dat zou een hoop gedoe moeten schelen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90439484
He, wat zie ik! BJ zwanger, wat leuk!! Gefeliciteerd zeg! :) Ik had al een klein beetje een vermoeden van de identiteit van de showkloon ;) Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!!
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:59:19 #23
238474 Jeetjejom
pi_90439494
Oh ja, dat 's nachts omdraaien met dikke buik, ik zie er nu alweer tegenop!
Wij hebben een gelbed, dus van de ene kant ben ik daar heel blij mee omdat mijn buik toch ondersteund blijft als ik op mijn zij lig, maar dat draaien is wel een heel gedoe dan hoor!
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 december 2010 @ 21:24:10 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90440202
wij zijn halsoverkop teruggekomen naar huis vanavond, na het eten bij m'n schoonvader. Het was de bedoeling dat we (nog) wat langer zouden blijven, maar toen het begon te ijzelen, was het hup de auto in en naar huis voor het echt spek en spekglad zou worden. Beetje jammer wel, maar ik had ook geen spullen bij me om daar te overnachten (wat met oud en nieuw wel de bedoeling is).

Het eerste wat ik in de auto op weg naar huis zei was "ik ben blij dat ik nu niet met kerst ben uitgerekend" aangezien Jan natuurlijk van deze periode is. Ik moet er niet aan denken om met die ijzel naar het ziekenhuis te moeten met weeën :N
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90440633
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:59 schreef Jeetjejom het volgende:
Oh ja, dat 's nachts omdraaien met dikke buik, ik zie er nu alweer tegenop!
Wij hebben een gelbed, dus van de ene kant ben ik daar heel blij mee omdat mijn buik toch ondersteund blijft als ik op mijn zij lig, maar dat draaien is wel een heel gedoe dan hoor!
Een gelbed? :o daar heb ik echt nog nooit van gehoord :D wat klinkt dat futuristisch. Soort waterbed maar dan met gel ofzo? Het klinkt wel heel comfortabel als je buik dan inderdaad ondersteund blijft.

Och ja bevallen en het weer. Het is vervelend, vooral met sneeuw en ijs en weet ik veel, maar het reguleert zich wel denk ik dan maar. We komen vast heelhuids in het ziekenhuis tegen die tijd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90441496
@ Danic, jouw angst heb ik ook heel erg gehad met Bas. En al helemaal toen ik bij de vk nogal bang werd gemaakt. Tijdens de laatste groeiecho bleek Bas niet meer 'meetbaar' met hun apparatuur. Er is toen letterlijk tegen ons gezegd 'je zou niet zeggen dat het een kind van jullie is. Jullie zijn allebei niet zo groot' (ik ben maar 1.62 en mijn (8> maar een kop groter)... Ik zei toen gelijk 'ja... maar... hij moet er straks ook nog uit! Dat past nooit!'. Ik moest toen -hupsakkee- naar de gyn voor een groeiecho. In het ziekenhuis bleek het allemaal nogal mee te vallen. Bas werd 2 dagen later geboren met een gewicht van 4070 gr. Ja, oke, niet de kleinste baby, maar het was ook echt geen halve peuter waar we zowat bang voor waren geworden...

Inderdaad, wat Claudia ook zegt; het is heel persoonlijk. Laat je niet gek maken... dat doe ik hier ook niet meer (zeg ik nu... :D ;) ).

@ Beessie Jen, wat leuk dat je ook weer zwanger bent...! ;).

@ Nienna.. bah zeg, klinkt echt super pijnlijk! Dat bandenpijn zooo hefitg kan zijn!! :o Sterkte!

Verder leuke dagen gehad; eergister waren we 5 jaar getrouwd ^) en zijn we een dagje naar Scheveningen geweest en naar Mary Poppins. Gister was Bas jarig w/ en alweer 2 jaar... O+ En nu dus kerst... mijn ouders en mijn oma kwamen gezellig gourmetten. En morgen naar mijn schoonfamilie..

Oh ja, en over emoties gesproken... wij hadden All You Need opgenomen en vanmiddag gekeken.. nou echt... da's geen goed plan nu... :+

Fijne kerst allemaal! ~:) :W

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 25-12-2010 22:32:21 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90451212
Ik begin er weer aardig doorheen te zitten. Met de grootst mogelijke moeite heb ik 2,5 uur geslapen en het ziet ernaar uit dat ik het daar weer mee kan doen. Even op bed laptoppen of een puzzeltje maken kan ook niet, want dan wordt mijn lief wakker. Nu kan ik dus weer naar de bank verkassen waar mijn rug niet fijner van gaat voelen.

Ik ben de nachtmisselijkheid zo zat, en het valt me steeds zwaarder om te functioneren op zo'n 3 uur slaap per nacht. Als ik morgenvroeg een afspraak bij de verloskundige zou hebben zou ik denk ik smeken om een vroegtijdige inleiding.
pi_90451839
Wat zwaar claudia! Kun je de vk niet bellen of een inleiding geen optie kan zijn binnenkort? Ook al snap ik dat je dat eigenlijk niet wilt, maar het idee dat je nu nog max 4 weken moet is ook niet prettig natuurlijk

Hier alles rustig, heb me vannacht minder druk gemaakt over een kerstkindje en wel wat beter geslapen gelukkig. Toch merk ik wel dat het slapen wat slechter begint te gaan (maar ik heb niet te klagen als ik claudia zo lees). Met 's middags bijslapen is het gelukkig goed vol te houden. Hoort bij het einde ;)
pi_90451854
Klinkt uitputtend Claudia. Heb je geen smartphone? Ik lig regelmatig als ik niet kan slapen op de foon te fokken of spelletjes doen. Scherm op de minst heldere stand en lief merkt er niks van. Scheelt enorm veel frustratie.
  zondag 26 december 2010 @ 08:50:43 #30
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90451925
Iedereen fijne Feestdagen!

Vanaf de 4 maanden elke nacht wel minimaal 1 keer wakker (vaak gecombineerd met plassen). En nu langzaamaan gaat dat wel naar de 2 keer per nacht.
Meestal als ik tussen 10 en 11 op bed ligt is het tussen 12 en 1 de eerste keer raak en dan tussen 3 enb 4 de tweede keer. Gelukkig ben ik wel heel erg gewend om daarna weer door te slapen, want mijn man gaat bij dagdiensten rond 4.15 uit zijn bed en als hij uit de nachtdienst komt is hij tussen 5 en 6 weer thuis.
Ik hoop alleen dat het hierbij blijft want meer onderbrekingen zullen maken dat ik moeier word overdag en ik wil heel graag gewoon doorwerken tot 36 weken. K heb tot nu toe nog geen uur hoeven te missen vanwege mijn zwangerschap, dus dat wil ik eigenlijk wel volhouden natuurlijk ;)

btw ik heb een Iphone dus als k echt wakker ben ga ik vaak even telegraaf lezen ofzo ... dat is wel heerlijk. Kan ook muziekje opzetten als ik dat wil.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_90451969
Ik hoop ook voor je dat het daarbij blijft J-net ;) ik heb vannacht geteld en kwam op 4 of 5 keer.
pi_90451980
Pfoeh Claudia, wat slopend ;( Is er niet iets wat de huisarts je voor kan schrijven tegen de misselijkheid zodat je 's nachts een keer kans hebt om goed te slapen?
:*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90452037
Ik moest juist in het begin makkelijk 4 of 5 keer. Nu red ik t meestal met 2.

Claudia heb je t eigenlijk ook als je overdag slaapt?
  zondag 26 december 2010 @ 09:42:01 #34
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90452204
claudia, Nienna en BJ dikke kussen voor jullie :*... Ik weet het, alledrie heel wat anders, maar wat je er allemaal niet voor over moet hebben soms, om dat bundeltje baby in je handen te hebben...

Ikzelf lig nu zo'n drie uur per nacht wakker, standaard. Zo van 1-4. Heb al heel wat Stephen Kings uitgelezen. Gelukkig slaapt Alexa overdag 3u en die tijd ik dus ook weer. Dus ik kom er zo wel door.

En wij nog één nachtje slapen tot de SEO. Superzenuwen hier. De vorige keer had ik voor de 20wk al vijf echo's gehad, nu hebben we met krap 8wk voor de laatste keer ons hummeltje gezien...

Iedereen nog een fijne 2e Kerstdag :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90452554
Poeh Claudia, dat is wel erg vervelend zeg, hopen dat daar toch nog snel even wat verandering in komt voor de geboorte!

Takkembah wat fijn dat je binnenkort je hummeltje weer kunt zien! Ik hoop dat er bij me zelf toch een echo meer tussen zit. Ik heb m'n eerste echo namelijk ook bij acht weken (en een beetje) maar dan moeten wachten tot de 20 weet ik niet of ik dat zal trekken. Maja ti's voor mij de eerste zwangerschap en alles is nog nieuw misschien dat dat ook wel scheelt
  zondag 26 december 2010 @ 10:30:04 #36
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90452601
20 weken echo! spannend en leuk,
ik mocht ze allebei krijgen, SEO en GUO
en vanaf toen niks meer,
heb deze keer ook geen pretecho gedaan.

Vandaag 35 weken,
jippie!

We zijn druk bezig om de kinderkamer voor de kleine af te krijgen.

En ik wil heel veel doen, maar er komt nergens iets van terecht. balen maar niks aan de doen.
Stomme bekken, kreeg tape, dat hielp/helpt wel, maar nou krijg ik weer uitslag van de tape.
Dus weer eraf getrokken. Kan de huid daar even rusten. donderdag nieuwe poging. als het dan rustiger is tenminsten.
pi_90452743
BJ, gefeliciteerd!! Hopelijk blijft je de misselijkheid toch een beetje gespaard.

Claudia, :* ik heb met je te doen.

Mrien, doe maar lekker na de kerst hoor, veel leuker...een eigen dag ;)

Even afkloppen, maar het lijkt sinds gisteravond een stuk beter te gaan hier. Ik kan me weer bewegen zonder veel pijn. Ik voel het nog wel, maar het is niet te vergelijken met eerder deze week.
pi_90453081
quote:
Op zondag 26 december 2010 10:26 schreef hilliebillie het volgende:
Poeh Claudia, dat is wel erg vervelend zeg, hopen dat daar toch nog snel even wat verandering in komt voor de geboorte!

Takkembah wat fijn dat je binnenkort je hummeltje weer kunt zien! Ik hoop dat er bij me zelf toch een echo meer tussen zit. Ik heb m'n eerste echo namelijk ook bij acht weken (en een beetje) maar dan moeten wachten tot de 20 weet ik niet of ik dat zal trekken. Maja ti's voor mij de eerste zwangerschap en alles is nog nieuw misschien dat dat ook wel scheelt
Hey in sommige ziekenhuizen kan je elke week of om de week een echo laten maken ;)

Heeft mijn neefje ook gedaan. Kost geloof ik 25 euro per keer en ze zetten alles op dvd. Misschien dat een ziekenhuis bij jou in de buurt dat ook doet?

Als ik ooit zwanger raak, dan ga ik dat zeker ook doen ;)
  zondag 26 december 2010 @ 11:43:18 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90453722
quote:
9s.gif Op zondag 26 december 2010 03:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin er weer aardig doorheen te zitten. Met de grootst mogelijke moeite heb ik 2,5 uur geslapen en het ziet ernaar uit dat ik het daar weer mee kan doen. Even op bed laptoppen of een puzzeltje maken kan ook niet, want dan wordt mijn lief wakker. Nu kan ik dus weer naar de bank verkassen waar mijn rug niet fijner van gaat voelen.

Ik ben de nachtmisselijkheid zo zat, en het valt me steeds zwaarder om te functioneren op zo'n 3 uur slaap per nacht. Als ik morgenvroeg een afspraak bij de verloskundige zou hebben zou ik denk ik smeken om een vroegtijdige inleiding.
Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Wanneer heb je weer een afspraak bij je verloskundige?
Ik weet dat je niet zit te wachten op een inleiding, maar waarom vraag je niet of ze je wil strippen. Mijn nichtje was vorig jaar tijdens haar tweede zwangerschap met 38 weken helemaal op, de verloskundige heeft haar toen gestript om die reden, dat was om 11..00 uur 's ochtends en 's middags om 17.15 had ze haar zoon in haar armen.
Als je lijf er klaar voor is dan is dat het laatste zetje en beval je in ieder geval op een natuurlijke manier.

Succes ermee, hoop dat je nog een beetje kan uitrusten....
pi_90453816
Strippen moet wel maar net kunnen natuurlijk. Als de boel dicht zit dan houdt het op, kijk maar naar Pvoesss, die was van haar tweede met ruim 41 weken nog steeds niet te strippen.
Het zou wel mooi zijn als het zo zou kunnen, heb je toch een natuurlijke bevalling waar je zo op hoopte.

Ik vind het zo rot voor je Claudia :{ Wanneer heb je weer een afspraak?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 26 december 2010 @ 11:53:34 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90453969
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:47 schreef huuphuup het volgende:
Strippen moet wel maar net kunnen natuurlijk. Als de boel dicht zit dan houdt het op, kijk maar naar Pvoesss, die was van haar tweede met ruim 41 weken nog steeds niet te strippen.
Het zou wel mooi zijn als het zo zou kunnen, heb je toch een natuurlijke bevalling waar je zo op hoopte.

Ik vind het zo rot voor je Claudia :{ Wanneer heb je weer een afspraak?
Ja, dat weet ik wel, maar het valt toch altijd te proberen? Als het lijf en ukje er idd nog niet klaar voor zijn zal er niets gebeuren, maar als het er wel klaar voor is ben je maar mooi bevallen.
pi_90454048
Ja is ook, vragen kan altijd, ze weten het snel genoeg of het uberhaupt kan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90464641
Ik sluit me aan bij de andere dames, ik weet en snap dat je geen inleiding wilt, maar je moet in dit geval ook aan jezelf denken Claudia. Overleg het gewoon eens even met je gyn, kijk eens wat er mogelijk is..
En aan alle misselijken en andere kwaaltjes onder ons...heeeel veel sterkte, tis gewoon niet leuk.

C_A, ik heb dat echt nog nooit gehoord dat een ziekenhuis dat aanbied. Wel bij commerciele echobureaus maar een en ziekenhuis...vraag me ook af hoe ze dat declareren dan.

Hier gewoon alles goed. Nog een paar weekjes tot de echo, begin volgend jaar naar de vk en dan even overleggen over mijn bekken. Alhoewel ik steeds meer het idee heb dat het niet mijn bekken is, maar mijn been, hoe voelt een ischias eigenlijk?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 26 december 2010 @ 18:39:20 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_90464980
* Susie even uit lurk stand
Ischias zit onder in je rug en trekt idd je been (of benen) in...
* Susie weer terug in lurk stand
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_90465161
quote:
Op zondag 26 december 2010 18:20 schreef mefke79 het volgende:
C_A, ik heb dat echt nog nooit gehoord dat een ziekenhuis dat aanbied. Wel bij commerciele echobureaus maar een en ziekenhuis...vraag me ook af hoe ze dat declareren dan.
Wat valt er te declareren?

Je betaald ervoor. Zal het wel even vragen bij welk ziekenhuis het is geweest.
pi_90465263
Ja, maar diegene die de echo maakt moet ook betaald worden. Die betalen ze op basis van de verrichtingen die zij/hij doet en dat is medische echo's maken. Als ze dus op commerciele basis echo's maken kan dat wel, maar dan is het private zorg en officieel (ik zeg officieel, praktijk is een ander verhaal) zouden ze daar dan ook aparte apparatuur en mensen voor moeten hebben. Bovendien, 25 euro is goedkoop als je het vergelijkt met de echobureaus hier in de buurt (en dat is dus niet de randstad, ik geloof dat het daar duurder is).
  zondag 26 december 2010 @ 19:00:59 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90465329
Zo, het nieuws is verteld en iedereen was zo blij! Mijn ouders waren echt verrast! Ik zei op een gegeven moment dat ik op iets wilde proosten. Toen was het echt gokken. Op kerst? Op de familie? Alvast voor mijn paps verjaardag de 29e? Nee op onze zwangerschap! Haha. Mijn vader ging meteen zijn beste vriend bellen. De oom en tantes ook helemaal enthousiast, mijn zusje wil oppassen en had meteen haar vriendinnen gesms't. Mijn oma vond het ook geweldig, ze dacht niet dat ze het zo leuk zou vinden zei ze. Vakantieplannen van ouders zijn meteen verzet :P Het was echt zo leuk. Nu lekker thuis met z'n tweetjes.
  zondag 26 december 2010 @ 19:20:29 #48
238474 Jeetjejom
pi_90465689
C_A, bij ons in het zh kun je inderdaad ook de echo's laten maken, maar ik weet dat mijn vk dat zelf doet. Zij is in opleiding ofzo, en voor ¤25 oefent ze op je. Misschien dat dat bij jullie ook kan?

Claudia, meid, hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden. Ik zou het er zeker met de gyn over hebben, want als je over 2 weken uitgeput een bevalling in moet, werkt ook niet in je voordeel.

Aventura, wat leuk dat ze zo enthousiast allemaal reageerden! Nu kun je in de openheid genieten!
Jouw warmte is genoeg
  zondag 26 december 2010 @ 19:23:33 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90465788
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:56 schreef mefke79 het volgende:
Ja, maar diegene die de echo maakt moet ook betaald worden. Die betalen ze op basis van de verrichtingen die zij/hij doet en dat is medische echo's maken. Als ze dus op commerciele basis echo's maken kan dat wel, maar dan is het private zorg en officieel (ik zeg officieel, praktijk is een ander verhaal) zouden ze daar dan ook aparte apparatuur en mensen voor moeten hebben. Bovendien, 25 euro is goedkoop als je het vergelijkt met de echobureaus hier in de buurt (en dat is dus niet de randstad, ik geloof dat het daar duurder is).
Ik vraag me ook af hoe het dan met afschrijving gaat of vloeit een deel terug de ziekenhuiskas in?
Ik heb weinig behoefte aan extra echo's en wil er zeker niet voor betalen. Zwanger worden, het zijn en ook het ouderschap zijn allemaal oefeningen in geduld...Zo zie ik het!
pi_90465969
Aventura, fijn dat het nieuws er nu uit is...en leuke reacties!
J-net, ik weet ook een adres waar ze gratis op je oefenen, bij de opleiding zelf in Eindhoven.
Hm, die ischias ga ik eens op zoeken. Het is echt in 1 been...
pi_90465984
Wat een leuke reacties Aventura!!

Rotsje, heb jij het ook verteld vandaag? Ik ben benieuwd of je bent wie ik denk dat je bent
pi_90466196
quote:
Op zondag 26 december 2010 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, fijn dat het nieuws er nu uit is...en leuke reacties!
J-net, ik weet ook een adres waar ze gratis op je oefenen, bij de opleiding zelf in Eindhoven.
Hm, die ischias ga ik eens op zoeken. Het is echt in 1 been...
Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik voor m'n eerste echo ook naar Eindhoven ga. Ik weet wel dat de dochter van een collega een extra 20 weken echo gehad heeft zodat stagiaires konden oefenen. Zij heeft daar geloof ik niet zelf naar gevraagd maar het is haar aangeboden.

Nee elke week of om de week een echo vind ik ook zeker niet nodig maar als er na mijn eerste echo bij acht weken nog twaalf weken tussen zitten voor de volgende dan zou ik dat best lang vinden. Ook omdat ik er stiekem wel van uit ga dat ik er bij twaalf weken ook nog een ga krijgen. Zou denk ik wel een tegenvaller zijn als dat niet zo is.
  zondag 26 december 2010 @ 19:44:18 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90466301
Wij kregen er een bij 8 weken, volgende week bij 12 wk en dan nog het SEO. Daar ben ik al heel tevreden mee! Die van 8 wk kreeg ik voor mijn gevoel kado. Was geen speciale reden voor.
pi_90466555
Hier met 8 weken om te kijken of alles goed was, 12 weken voor de nekplooi en dan straks nog 20 weken en 34 weken. Vorige keer was de nekplooi al echo 5, ben al lang blij dat ik dat nu niet meer hoefde.

Hillibilie: Fontys Hogescholen. Daar bieden ze de opleiding aan en daar hebben ze proefpersonen nodig. Linkje is te vinden via google (vrijwilligers echo Fontys Eindhoven) en een paar topics terug.
  zondag 26 december 2010 @ 20:22:45 #55
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90467366
Aventura wat een super leuke reactie's :D

Mrien ik Heb het idd verteld. zo nu ga ik me inloggen met mijn gewone account ;)
pi_90467536
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:22 schreef rotsje het volgende:
Aventura wat een super leuke reactie's :D

Mrien ik Heb het idd verteld. zo nu ga ik me inloggen met mijn gewone account ;)
F5 F5 F5 F5 :D

of ging je met je gewone account niet hier komen melden dat je zwanger bent? ;)
pi_90467557
Kom maar rotsje, ik ben benieuwd :Y .
pi_90467581
*)

Rotsje mag uit het lijstje en mag in het Popples en Prowl
mama van 3 kids!
pi_90467619
Gefelicteerd *O* Ik denk alleen dat ik je niet zo goed ken nog :D :@ .
pi_90467650
Oh Popples wat leuk! Gefeliciteerd (en Prowl ook natuurlijk!). Fijne zwangerschap gewenst :)

Claudia, ik wilde je nog even sterkte wensen. Je krijgt het flink voor je kiezen zeg. Hoop dat de kleine meid niet al te lang meer op zich laat wachten :*

[ Bericht 1% gewijzigd door happyme28 op 26-12-2010 20:43:33 ]
pi_90467695
Claudia is niet meer op fok geweest sinds dat bericht vannacht toch? Ik ben benieuwd hoe het met je gaat Claudia.
pi_90467847
quote:
Op zondag 26 december 2010 20:28 schreef Popples het volgende:
*)

Ja zie je wel :) wat leuk! Gefeliciteerd nogmaals :)
pi_90467862
Mrien, morgen alweer 40 weken!! Mijlpaal! *O* Hopelijk laat de kleine niet al te lang meer op zich wachten, maar nee een kerstkindje zal het idd niet meer worden! ;)

Takkembah veel succes/plezier morgen bij de 20 weken echo!! :*

Popples, gefeliciteerd! *O*

Claudia, wat rot dat je zo slecht slaapt en nu in een dip zit... sterkte... :*

Over echo's; hier de 1e echo met 7 weken, omdat ik een bloeding had het weekend ervoor. Daarna 2 weken later nog een echo (dat was de termijn echo). Nu pas weer met 20 weken... ik vind het wachten van 9 naar 20 weken ook wel lang, maar ja... 't is niet anders...
pi_90468142
Claudia kun je niet anders de vk bellen? dit kan toch ook niet zo doorgaan. :*

quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gefelicteerd *O* Ik denk alleen dat ik je niet zo goed ken nog :D :@ .
Ik lurk hier ook altijd. ;)
Met 2 kleine kids dicht op elkaar ging dat haast niet met meeschrijven hier.
Nu zijn ze groter en gaat het wat makkelijker met alles ;)
Dus velen zullen me niet zo goed kennen.

happy me dank je wel :)

Mrien vertel eens hoe ben je er achter gekomen?

nou we hebben het gisteren verteld aan mijn ouders en zusje en vriend. nouja zusje wist het al en mijn moeder konden we bijna afvoeren naar het ziekenhuis. :D mijn vader helemaal blij.

vandaag aan schoonfamilie. schoonzus keihard schreeuwend ben je zwanger? schoonbroer ook. _O- schoonmoeder was nog aan het uitpakken. :D ook helemaal leuk.

we hadden een foto op het strand gemaakt met de namen van de meiden onder elkaar en dan een groot vraagteken eronder. mijn ouders snapten hem in eerste kijk niet en de rest wel :D
mama van 3 kids!
pi_90468271
Mrien, jij zit ook spannend zeg. Nog helemaal niks???
pi_90468456
@aventura leuke reactie
@claudia ik hoop zo voor je dat het snel stopt. Krijg je al medicatie.

Hier wordt het spugen wel minder maar nu heb ik het aan de andere kant. Ik hoop op een buikgriepje oid. Ik sla de laatste primperan van vandaag maar even over.
pi_90469344
Popples uit de kast! Welkom met je normale jij!
F_R beterschap!
Huup, heb jij niets van Claudia gehoord via sms ofzo?
pi_90469872
Popples, de opmerking over de kinderwagen, leeftijd van je kids (half jaar ouder ongeveer dan Lotte, jouw jongste), en over je ouders & gehandicapt zijn + bekken klachten deden het hem wel geloof ik

Groof, nope, nog niets :) vanavond voor het eerst weer wat meer harde buiken, maar ook niet vreselijk veel ofzo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 december 2010 @ 21:43:38 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90470535
feli popples!

nauwelijks bijgelezen vandaag, ik heb een hoofd als een vergiet (de berichte "zwangerschapsdementie"? ) en ik maak me wellicht een beetje te druk om Jan z'n verjaardag overmorgen. Toch best wel k*t dat die zó dicht op de kerst zit. We hebben nauwelijks de kerststress achter de rug of het circus begint opnieuw voor hem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 26 december 2010 @ 21:49:02 #70
238474 Jeetjejom
pi_90470764
Popples, gefeliciteerd!!!!!!
Jouw warmte is genoeg
pi_90470867
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:13 schreef mefke79 het volgende:
Popples uit de kast! Welkom met je normale jij!
F_R beterschap!
Huup, heb jij niets van Claudia gehoord via sms ofzo?
Euh nou nee eigk niet. En ik heb ook wat sufs met mn foon gedaan (nieuwe telefoon :') ) en nu ben ik al mn telefoon nummers kwijt :X kan ze wel terug halen maar heb er nog steeds niet naar gekeken, zal straks eens zien.
Maar het is wel Kerst hè... ik bedoel, kans is toch best groot dat ze vandaag met familiedingen bezig is geweest en dat ze nu uitgeblust op de bank hangt?

Popples!!! :o :o gefeliciteerd!!! Wat leuk *O*

Mrien ik vind t zo spannend! Vanaf morgen nog maar max 2 weken joh en dan is ie er al!
Wat is het hard gegaan hè?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90470880
Ohja en Aventura O+ je post brings back memories :D wat leuk zo die reacties O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90471447
Mrien hopelijk duurt het voor jullie ook niet lang meer :*

quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:27 schreef mrien het volgende:
Popples, de opmerking over de kinderwagen, leeftijd van je kids (half jaar ouder ongeveer dan Lotte, jouw jongste), en over je ouders & gehandicapt zijn + bekken klachten deden het hem wel geloof ik

:D dus toch nog te raden pfffffffff heb heel veel dingen niet verteld in posts. _O- nouja goed het ging ook om familie of vrienden die hier zouden mee kunnen lezen.

overmorgen nog aan een vriendin vertellen wat het moeilijkste van allemaal is. Ik ben zo bang dat het zo een pijn doet bij haar. Maar ik zal nu wel moeten.
mama van 3 kids!
pi_90473288
Oe Popples, dat zijn de minder leuke kanten ja. Maar goed, je kan er ook weinig aan doen.

Huup, tuurlijk Kerst enzo. Joh, maak je niet druk om dat nummer, ik bedacht me alleen dat als ze iets zou laten weten aan iemand, dat jij dat wel eens zou kunnen zijn.
pi_90473346
Oja, Mrien, vergeet ik je. Mocht je nog een kerstkindje willen ( ;( ) dan moet je nu wel heel snel zijn.
pi_90473888
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:40 schreef mefke79 het volgende:
Oe Popples, dat zijn de minder leuke kanten ja. Maar goed, je kan er ook weinig aan doen.

Huup, tuurlijk Kerst enzo. Joh, maak je niet druk om dat nummer, ik bedacht me alleen dat als ze iets zou laten weten aan iemand, dat jij dat wel eens zou kunnen zijn.
ja nee snap ik, had gekund, maar ik bedoelde meer dat ze daar wsl gewoon druk mee is nu. Of nouja, ik hoop dat ze nu lekker ligt te slapen.

Ik heb niets gehoord dus, en ik ben alle nummers kwijt :') meeeeh onhandig!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90474064
Huup, slaap er een nachtje over, dan weet je morgen misschien hoe je je nummer probleem oplost. Alles verder oke met jou? Je buikfoto met je meisje was indrukwekkend moet ik zeggen. Pff. En je vocht, is het vergelijkbaar met de vorige keer of misschien toch een beetje minder? Ik hoop het laatste natuurlijk.

Enne, Claudia, die ligt hopelijk gewoon lekker te slapen ja. Ga ik ook zo doen. Eerst proberen om mijn holtes weer wat leger te krijgen, die stomme hoofdpijn ben ik wel weer zat.
pi_90474198
Popples gefeliciteerd!! Ik ken je idd van een berichtje af en toe die je postte, maar verder niet.

Mefke, ook ik heb de klachten zoals jij ze omschrijft en ik loop daarvoor bij de fysio. De banden tussen mijn bekken en heiligbeen zijn geïrriteerd. Aangezien daar ook alle zenuwen e.d. vanuit je ruggegraat langslopen en die banden de boel bij elkaar moeten houden, kan dat doorstralen naar je been. Bij mij dus ook. Ik kan max 45 minuten lopen.
Volgens fysio heb je kans dat je (met behandeling) hier rond de 24/25 weken minder last van krijgt, omdat je lichaam dan gewend is aan de verandering die je bekken ondergaat tijdens een zwangerschap (alles wordt weker, gaat wat meer wijken e.d.). Daarna kan je lijf er wat meer op inspelen.
Ischias is als er zenuwen bekneld zitten tussen je ruggewervels. De symptomen zijn vaak hetzelfde. Mijn huisarts heeft ook bloed geprikt op suiker, omdat dit ook signalen van suiker (kunnen) zijn. Beetje vreemd want 4 weken ervoor had ik mijn 12-weken echo en is er ook geprikt op suiker. Maar oké, better safe then sorry.
Als ik jou was zou ik gewoon ff langs de huisarts of fysio gaan.

Die echo klopt wel ongeveer waar C_A op duidt. Wij wonen in dezelfde plaats en het ziekenhuis daar biedt de mogelijkheid om op eigen kosten een echo te laten doen. Hoe zij dat met de financiën regelen weet ik niet, maar het is voor eigen rekening. Ik heb dit in het begin opgezocht en het ziekenhuis vraagt hier nu ¤55,- voor.
Ik heb het bij een mevrouw thuis toen laten doen met 8 weken (puur nieuwsgierigheid en willen weten of het goed zat) en dat was ¤25,- eventueel met ¤10,- extra weekendtoeslag.
Ik weet niet of het neefje van C_A in hetzelfde ziekenhuis is geweest.

Wij hebben 29 jan. de pretecho in 3D/4D. Ben zo benieuwd. Op de foto's van de SEO lijkt het duidelijk dat ze de neus en kin van haar vader heeft. Dus ben benieuwd of dit 29-01 wordt bevestigd.
pi_90474272
Neh kwijt = kwijt :') simkaart geformatteerd, backup gemaakt maar nummers niet meegenomen in de backup, daarna dus geformatteerd en backup terug gezet, en dus zonder nummers.
Ik ga wel weer lekker bedelen voor telefoonnummers overal :Y)

Haha ja mn buik is ontploft deze keer :')
Vocht zit dit keer meer in mn benen en armen dan echt in mn voeten. Maar ik moet ook zeggen dat ik een stuk minder loop. De vorige zwangerschap gingen we bijna dagelijks wel een stuk wandelen,dat doen we nu gewoon niet, enerzijds door het weer, anderzijds door werk en geen tijd enzo. Dus mn voeten hebben wat minder te verduren.
En of het qua hoeveelheid vergelijkbaar is dat weet ik pas na de bevalling. Geen klap over te zeggen helaas. Misschien had ik de diepte van de deuken bij moeten houden in mn been :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90474563
Hihi Huup, volgende keer wel echt met een centimeter om je been hoor, dan weet hoeveel vocht het is. Maar ergens wel fijn dat het in je voeten minder is, dat vond ik toen het lastigste. En die buik is gewoon mooi, niks ;( aan.
Oe en dat klinkt wel als echt kwijt ja. Shit zeg. Heb je je oude sms'jes nog wel? Dan staat daar een nummer bij en kun je hopelijk heel wat afleiden.

Danic, ik ga me ook melden bij de vk en dan fysio of huisarts. Maar ja, zo tussen Kerst en Oud&Nieuw is dat lastig, zeker omdat we zelf nog een nachtje naar een hotel gaan. Eerste optie zou dan 3 januari zijn, maar dan moet ik ook naar de vk, dus dan doe ik het wel via haar. Vorige keer was het mijn stuitje, dat is veeel en veeeel vervelender. Dit doet wel zeer en ik schijn raar te lopen, maar in principe kan ik gewoon stukken lopen enzo. Vorige keer kon ik niet fietsen, niet zitten, niet omdraaien, niet op een harde ondergrond zitten etc. Dat is allemaal veel vervelender dan dit. Maar goed, ik kreeg de vorige keer op mijn kop dat ik te lang gewacht had, dus dan meld ik me nu maar op tijd.
pi_90475747
Claudia, mocht je dit nog lezen midden in de nacht ofzo: slaap lekker!

En de rest ook, goede nacht gewenst!

Ik duik mijn bedje in. Trusten.
pi_90483548
Popples gefeliciteerd!!!

Aventura; wat ontzettend leuk dat je zulke enthousiaste reacties kreeg op jullie zwangerschap. Fijn dat je er nu lekker open over kunt zijn he? *O*

Claudia; ik hoop dat je van8 wat beter hebt geslapen. :*

Mrien; heb je een kerstkindje? of zit je kleintje nog lekker veilig te wachten om de 1e 2011 baby te worden?

poeeehh, de kerstdagen zitten dr weer op; ik heb me niet versproken, heb heerlijke wijn en monchoutaart moeten weigeren, en zit nu weer op de bank om zo te gaan werken :O
allemaal een prettige day after!
pi_90483696
*O* 40 weken *O*
Echt geen kerstkindje dus voor ons ;)
pi_90483785
*O* *O* mrien 40 weken *O* *O* het word wel erg spannend nu.

claudia hoe is het nu?

beessie-jen veel plezier met werken :)

zo vandaag moet er veel dingen gedaan worden en ik wil slapen.
mama van 3 kids!
pi_90483854
Uitgerekende datum voor mrien! *O*

Bedankt allemaal voor het meeleven en meedenken. Ik heb aanstaande woensdag de volgende controle, dus dan zal ik de opties eens ter sprake brengen. Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als ze in ieder geval kijkt of ik al stripbaar ben.
pi_90483889
Oh, en sorry dat ik niets meer van me heb laten horen. Het was een drukke dag die veel energie van me vergde. Maar het was gelukkig ook heel leuk!
pi_90483969
Popples, gefeliciteerd!!

Hier zijn de kerstdagen ook wel goed verlopen, was alleen elke keer kapot. Dus gisteren maar om kwart over 9 mijn bedje in, en er vanmorgen om 8 uur weer uitgekomen. En ik voel met nog steeds moe.. -O-

Iemand die weet of dat ook na 17 weken ergens nog beter gaat worden?
pi_90484246
Volgens de algemene beschrijvingen kun je nog een opleving verwachten in het tweede trimester, laiveneertiekje, om het in het laatste deel van je zwangerschap weer zwaarder te krijgen. Maar je weet natuurlijk nooit wat op jou van toepassing zal zijn. De een voelt zich de hele zwangerschap moe, de ander heeft kleine oplevingen tussendoor en er zitten er ook tussen die zich juist tegen het einde beter beginnen te voelen (dan hebben veel vrouwen natuurlijk ook ineens verlof).

Onderschat ook niet wat die kerstdagen met je doen, he. Misschien heb je even een paar dagen wat rust in je hoofd en in je lichaam nodig.
  maandag 27 december 2010 @ 09:13:52 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90484333
@ Laiveneertiekje.
Ik voel me ook afwisselend moe en energiek.
Ik ga ook een of twee keer per week zo tegen half tien naar bed, dan slaap ik tot zeven uur.
De andere dagen ga ik vaak om half elf slapen, anders kom ik er zo moeilijk uit 's ochtends.
Nu heb ik vakantie sinds vrijdag en sliep ik de afgelopen dagen tot half tien ongeveer uit.

Overdag voel ik me wat energieker dan de eerste drie maanden, maar bijv een bed verschonen, incl lits-jumeaux winterdekbed, dat kost me enorm veel energie, dat doe ik dus niet meer alleen.
Ik merk toch dat mijn buik groeit en ik sneller 's avonds wat pijn aan mijn spieren onderin mijn buik heb als ik overdag veel dingen doe.

Het is een beetje aanvoelen wat je lijf aankan en wat ook je geest aankan volgens mij, bezoekjes kosten meer energie dan normaal, volgens mij omdat je gewoon met meer dingen bezig bent in je hoofd, weet het ook niet precies.

@Claudia, fijn weer iets van je te horen.
pi_90484538
oh LT, volgens de boekjes zou je idd een opleving kunnen verwachten, ik heb die bij Amélie nooit gehad, de vermoeidheid was echt slopend.
Mijn vermoeidheid toen was vergelijkbaar met de pfeiffer die ik ooit had. Heel naar, op zich zag ik er niet lamlendig uit maar zo voelde ik me wel. Naar de supermarkt gaan of een stukje door het bos lopen en dan had ik het wel weer gehad voor die dag :') Nou speelde ook wel mee dat ik toen een vrij laag ijzer gehalte had enzo.

enniewees, probeer je er op in te stellen dus bekijk per dag wat er echt móet (werk bijv?) en laat de rest van je afglijden, probeer het los te laten zeg maar. Het is ook niet leuk om op je tandvlees te lopen van moeheid omdat je van alles wil en moet.
Sterkte dr mee :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90484577
Vandaag gaat de verbouwing beginnen *O* Alleen die klussen.. Hebben ijsvrij denk ik (mijn vader en een maat).
Ze zijn er nog niet :P En ik maar wachten! :(

:D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_90484712
Claudia echt aangeven he. hopelijk kunnen ze je helpen. dit is ook zo slopen.

LT mijn zusje is haar hele zwangerschap zo moe geweest die heeft alleen maar in bed gehangen maar ze moest werken en ging gelijk weer naar bed toen ze thuis kwam.
Bij mijn vorige zwangerschappen was ik ook moe maar zoals nu weer heel anders. Ik kom nergens een steek verder. Nouja vandaag moet wel. We hebben morgen een kinderfeestje. Volgende week maandag ga ik lekker slapen als de kids naar school en psz zijn, kijk er zo naar uit he. :@

Tally heb ik iets gemist verbouwing? gaan jullie het huis verbouwen?
mama van 3 kids!
pi_90484870
Mrien de mijlpaal der mijlpalen!! *O* *O* yay! gefeli met de 40 weken O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90484921
Ik begon voor de vakantie ook al erg achter te lopen met mijn werk vanwege gebrek aan energie, en ben nu dus ook bezig dat bij te halen. Maar ik moet wel zeggen dat ik opzie tegen weer aan het werk gaan, ik weet nog niet of het gaat lukken, het zijn altijd drukke dagen.
Ik denk dat ik de komende dagen ook maar eens goed ga kijken wat wel en niet wil, en wat ik niet perse hoef te doen en O+ zou kunnen overnemen.

Ik baal er echt van, ben blij dat ik verder weinig lichamelijke kwaaltjes heb, maar die vermoeidheid is ook gewoon zwaar k*t
pi_90484941
Oh, en mrien, gefeliciteerd met de 40 weken mijlpaal.

En nog even een positieve noot, vanavond gaan we de babykamer ophalen, ben zo benieuwd! (moet alleen nog wel even op zoek naar het telefoonnummer van die mensen, ze hadden ons waarschijnlijk overdag al verwacht..)
pi_90485309
mrien: spannend! Hou je het allemaal wel een beetje vol? ;)

Hmpf. Ik ben zo verkouden als een.. ja als een wat eigenlijk. Onwijs verkouden in ieder geval. :').
  maandag 27 december 2010 @ 10:22:29 #97
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90485481
Goedemorgen, heeft iedereen de Kerst overleefd?
Ik wel iig. Gisteren een hele drukke dag gehad, ik heb me vooral geirriteerd aan de kids van mijn schoonzus. Die zijn zo ongelovelijk druk en slepen Bram dan helemaal mee. 't Ventje was helemaal total loss toen we thuiskwamen.
Morgen maar even naar de huisarts. Ik werd wakker met een ontstoken oog, heel vervelend...
Vandaag maar de vluchttas zover in orde maken.

Claudia, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik heb er deze keer echt geen last van. Ik slaap echt de hele nacht door en hoef er niet eens uit om te plassen. Ik hoop voor je dat je vk er iets mee/aan kan doen :*

Mrien, 40 weken! En nu maar wachten tot frumpje komt! *O*
  maandag 27 december 2010 @ 10:22:29 #98
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90485482
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 07:32 schreef mrien het volgende:
*O* 40 weken *O*
Echt geen kerstkindje dus voor ons ;)
Gelukkig maar! Nu ook nog even 1 januari vermijden :P
  maandag 27 december 2010 @ 10:43:15 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90485965
Wat trouwens leuk was, mijn ouders vertelden over de zwangerschappen en bevallingen van mijn moeder. Ze was niet misselijk en voelde zich prima. De bevallingen gingen allemaal snel en zonder complicaties en niet gescheurd of geknipt. De laatste keer was het kind er in een uur.
Na de bevalling had ze zo weer haar oude gewicht. Dat is hopelijk erfelijk! Kan ik ergens tekenen?

Ik merk wel dat ik af en toe vervelende gedachten heb. Wat als het niet gezond is, of als het dood gaat? Vaak nadat ik een horrorverhaal heb gehoord, iedereen kent wel iemand, die...
pi_90486614
Ik zou wel bij je verloskundige aangeven dat je je erg moe voelt, laiveneertiekje. Ga er niet zonder meer vanuit dat het iets is wat normaal is voor de zwangerschap. Is er al naar je ijzergehalte gekeken? Dat is wel de moeite waard.

Ik herken die Pfeiffer-achtige vermoeidheid erg van deze zwangerschap. Dat is de voornaamste reden geweest dat ik vroeger ben gestopt met werken. Ik kon me fysiek amper onder de douche slepen en mentaal kreeg ik niets gedaan. Met rust is dat wel beter geworden. Ik ben nu ook moe, maar dat is gewoon pure uitputting. :+ Ik merk wel dat mijn conditie langzaamaan steeds slechter is geworden, maar dat vind ik een ander gevoel dan de idiote vermoeidheid die ik eerst had.

Aventura, het is je gegund, een bevalling als die van je moeder!
pi_90486812
Mijn Hb is in het begin van de zwangerschap(met 8 weken ofzo) geprikt, en die was toen nog 8,8. Ik heb het de vorige keer ook wel met de verloskundige besproken, maar ik had zelf toen ook nog wel het idee dat het stress was vanwege mijn werk, en ik hoopte dat het in de vakantie bij zou trekken. Maar zoals een echte docent ben ik deze vakantie ook nog half ziek(flinke verkoudheid), en is het er nog niet echt beter op geworden.
Ik ga iig de komende dagen proberen of het helpt om 's middags ook nog even te gaan liggen, dat is na de vakantie niet echt makkelijk te realiseren op mijn werk, maar voor dit moment hoop ik dat het verbetering geeft.

Aventura, ik hoop niet dat mijn zwangerschappen te veel op die van mijn moeder gaan lijken. Bij mij lag ze al met 6 maanden in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen, en ze heeft een bloedtransfusie gehad omdat haar Hb zo laag was.. Mijn broertje was ook te vroeg, en het waren allebei bevallingen met kunstgrepen...
pi_90486926
Volhouden gaat prima gelukkig, voel me gelukkig nog goed en niet echt anders t.o.v een paar weken geleden. Vannacht alleen wat slecht geslapen, zometeen na het eten mooi weer even in bed dus.
Als Lotte daarna ook een stuk gezelliger zal zijn komen we de middag wel weer door ;)
De ontplofte speelgoedzooi hier op de grond bewaar ik wel voor S. als hij thuiskomt ;)
pi_90486974
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
Uitgerekende datum voor mrien! *O*

Bedankt allemaal voor het meeleven en meedenken. Ik heb aanstaande woensdag de volgende controle, dus dan zal ik de opties eens ter sprake brengen. Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als ze in ieder geval kijkt of ik al stripbaar ben.
:* Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, spannend hoor!
Word je 's nachts eigenlijk misselijk door het liggen of heeft het te maken met het tijdstip? Anders zou je misschien eens kunnen proberen of je met een bedsteun half rechtop wat beter slaapt (zijn te huur bij een thuiszorgwinkel). Zo heb ik ook een hele tijd geslapen omdat ik zo'n last van brandend maagzuur had.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90486985
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef mrien het volgende:
De ontplofte speelgoedzooi hier op de grond bewaar ik wel voor S. als hij thuiskomt ;)
Oh, daar heb ik altijd zo'n hekel aan, als ik de zooi op kan ruimen! Maar jij hebt een goed excuus. :+

Ik vind dat overdag slapen zo knap. Het lukt mij eenvoudigweg niet. Tijdens de kraamperiode zal dat ook wel weer erg onhandig zijn. Maar goed, volgens mijn verloskundige is het ookal prima om een uurtje of twee uurtjes rustig op de bank te liggen en bijvoorbeeld te lezen of te puzzelen.
pi_90487184
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

:* Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, spannend hoor!
Word je 's nachts eigenlijk misselijk door het liggen of heeft het te maken met het tijdstip? Anders zou je misschien eens kunnen proberen of je met een bedsteun half rechtop wat beter slaapt (zijn te huur bij een thuiszorgwinkel). Zo heb ik ook een hele tijd geslapen omdat ik zo'n last van brandend maagzuur had.
Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.

Ik moet gewoon maar eens gaan bevallen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis erg met me meedenken en openstaan voor verschillende scenario's, dus dat is heel fijn. Als ze nu niks willen doen dan ga ik daar gewoon in mee. Het duurt nog maximaal 3 weken! Met 41 weken wordt de bevalling sowieso ingeleid.
pi_90487291
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.

Ik moet gewoon maar eens gaan bevallen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis erg met me meedenken en openstaan voor verschillende scenario's, dus dat is heel fijn. Als ze nu niks willen doen dan ga ik daar gewoon in mee. Het duurt nog maximaal 3 weken! Met 41 weken wordt de bevalling sowieso ingeleid.
Echt niet leuk dat je er zo door heen zit joh :*
In het ziekenhuis kunnen ze je ook wat geven om een nachtje door te slapen voordat de bevalling ingeleid wordt, dat lijkt me echt fijn voor jou. Wat het is helemaal niet leuk als je al zo gesloopt de kraamtijd in gaat *knuffel*
pi_90487470
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:32 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Echt niet leuk dat je er zo door heen zit joh :*
In het ziekenhuis kunnen ze je ook wat geven om een nachtje door te slapen voordat de bevalling ingeleid wordt, dat lijkt me echt fijn voor jou. Wat het is helemaal niet leuk als je al zo gesloopt de kraamtijd in gaat *knuffel*
Dat is lief van je. :*

Wat geven ze dan? Ik heb pas een paar pillen gekregen om makkelijker in slaap te vallen, maar die hielpen niet.

Ik maak me op zich niet zo'n zorgen over de kraamtijd. Op een bepaalde manier zal het een grote verademing zijn om niet meer wakker te liggen vanwege suffe kwaaltjes maar vanwege een verse baby die voortdurend wil drinken. Als het zoals de vorige keer gaat dan slaap ik tussen de voedingen door ook wel goed. Met 3x 2 uur slaap zal ik me al veel beter voelen dan nu. Ik kijk wel wat op tegen de bevalling zelf, want daar heb ik m'n krachten wel voor nodig. Nou ja, ik moet maar op m'n adrenaline en zo vertrouwen.
pi_90487545
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is lief van je. :*

Wat geven ze dan? Ik heb pas een paar pillen gekregen om makkelijker in slaap te vallen, maar die hielpen niet.
Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.
pi_90487572
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:39 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.
Ik ben bang dat het pethidine is, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet of ze dat ook geven als er nog niet echt iets gaande is.
pi_90487727
Hmm, dat zou best wel eens kunnen...
Wat rot dat zelfs de pilletjes die je van de verloskundige gekregen hebt niet werkten.
  maandag 27 december 2010 @ 11:51:30 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90487891
claudia, wat vervelend :*... Hopelijk kan de vk woensdag toch iets extra's voor je betekenen!

Wij hebben de SEO gehad, alles zag er goed uit.

En Alexa krijgt een broertje *O*... dat wordt dus flink inkopen doen :D
Alexa en Seth zijn lief
pi_90488113
Een broertje voor Alexa, wat gaaf! En fijn dat alles goed was.

Zie je het al voor je, Takkembah, een gezinnetje met dochter en zoon?
  maandag 27 december 2010 @ 11:57:35 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90488114
Pft Claudia, die laatste loodjes zijn wel erg zwaar. Sterkte, hopelijk sterk je nog wat aan.

Takkembah, van elk een, wat een droom zeg.
Shop ze!
pi_90488497
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn Hb is in het begin van de zwangerschap(met 8 weken ofzo) geprikt, en die was toen nog 8,8. Ik heb het de vorige keer ook wel met de verloskundige besproken, maar ik had zelf toen ook nog wel het idee dat het stress was vanwege mijn werk, en ik hoopte dat het in de vakantie bij zou trekken. Maar zoals een echte docent ben ik deze vakantie ook nog half ziek(flinke verkoudheid), en is het er nog niet echt beter op geworden.
Ik ga iig de komende dagen proberen of het helpt om 's middags ook nog even te gaan liggen, dat is na de vakantie niet echt makkelijk te realiseren op mijn werk, maar voor dit moment hoop ik dat het verbetering geeft.

Aventura, ik hoop niet dat mijn zwangerschappen te veel op die van mijn moeder gaan lijken. Bij mij lag ze al met 6 maanden in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen, en ze heeft een bloedtransfusie gehad omdat haar Hb zo laag was.. Mijn broertje was ook te vroeg, en het waren allebei bevallingen met kunstgrepen...
Ja daar begon ik toen ook mee, eh 8,3 ofzo uit mn hoofd. Prima verder, voor mijn doen erg hoog zelfs!
Maar dat kelderde in een paar weken tijd van 8,3 naar rond de 7 naar uiteindelijk 6,2.
Het is maar een heel klein vingerprikje en je vk heeft het zo gedaan, uitslag krijg je direct. Dus het is de moeite waard om het even te vragen, dan weet je in elk geval dat het daar wel of niet aan ligt.

Ik kan je aanraden floradix tabletten te slikken, een soort staal supplement zonder de nare bijwerkingen van staalpillen (constipaaaasie :X ) en op natuurlijke basis, het gaf mij in elk geval het gevoel dat ik iets kon doen eraan.
En een goeie (zwangerschaps)multivitamine is ook aan te raden, bloedarmoede hoeft niet alleen door ijzergebrek te komen maar kan ook door vit.b tekort komen.

En wellicht is het een idee je werkgever in te lichten over hoe je je voelt? Of je vakgroep in ieder geval? Dan weten zij wat ze van je kunnen verwachten en vooral wat niet. Als je je beter voelt kun je altijd meer op je nemen maar het is wel fijn als je niet harder hoeft dan nodig.

Claudia :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 december 2010 @ 12:13:41 #115
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90488550
Oh en weer een kloon uit de kast. *O* Popples, ik ken je verder nog niet hihih... zijn er nu nog meer klonen hier? Of is alles uit de kast?

claudia, tja. Ik kan me wel een voorstelling maken van hoe er nog een dochter van ons uit zou komen te zien, maar een zoon (nog) niet. We zullen zien, hebben nu al een erg mooi 3d plaatje meegekregen <3 en the name game begint weer
Alexa en Seth zijn lief
pi_90488670
Takkembah wat leuk!! Een jongetje!! En ook leuk natuurlijk dat je nu weer een goede reden hebt om lekker nieuwe spulletjes te gaan kopen
pi_90488734
oooh takkembah een jommetje! O+ O+ *O* *O* wat leuk!
en nu los met die kleertjes :9 :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90489694
Takkembah gefeliciteerd *O* een broertje voor Alexa *O*
mama van 3 kids!
pi_90489790
Mrien, 40 weken *O*

Takkembah, een jongetje, wat leuk.

Vermoeidheid, check! Is hier ook niet minder geworden. Zelfs nu ik vakantie heb, blijf ik gewoon de hele dag door moe. Mijn HB is overigens goed.

Mijn achternichtje is dit weekend bevallen van een jongetje. Noël. Ik ben wel benieuwd of ze die naam sowieso al bedacht hadden of op het laatste moment veranderd hebben omdat het een kerstkindje is.
  maandag 27 december 2010 @ 12:53:46 #120
267164 ik80lll
pi_90489952
Je kan ipv ijzertabletten ook floradix nemen. Zitten meteen meerdere vitamines in.
De echte staaltabletten zijn idd fijn voor de verstopping ea wat daarbij hoort. Maar binnen een paar weken was mijn hb wel weer opgeklommen tot 6.8 acceptabel maar niet extreem hoog. Vandaar dat ik nu wel elke dag floradix neem om hem op peil te houden.
Ben wel benieuwd of ze hem nu nog een keer prikken. Hier doen ze het trouwens niet met een vingerprik, maar een serieus buisje bloed tappen ze af.
Was ik een paar jaar geleden nog bang voor prikken, nu niet meer.
Zo eten is op, ik ga even een kleintje op bed leggen.
pi_90490273
Mrien 40 weken, spannend!!!

Takkembah wat leuk, Alexa krijgt een broertje! *O* Ik ben benieuwd naar de 3d foto!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 27 december 2010 @ 14:02:15 #122
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90492785
Mrien, alleen nog maar de 'reservetijd' nu, je bent er bijna!! Wat fijn dat je je nog redelijk okee voelt!

Clau, wat rot dat dat voor jou niet geldt. Ik hoop dat je stripbaar bent en dat het snel op gang gaat komen. :*

Takkembah een jochie, gaaf! Weer wat tegenwicht voor al die meisjes in aantocht :).

Popples, nu gefeliciteerd onder je echte identiteit!

LT, ik hoop dat je je snel energieker gaat voelen meis!

Huup, hier dus ook opgezwollen pootjes. Ik kan een potje knikkeren op mijn onderbenen, zulke diepe kuiltjes kan ik erin drukken. Heb jij nog iets van steunkousen aan?

Ik heb net voor het eerst mijn babybuik zien bewegen *O* O+ *; . Madame was aan het trappelen en ik zag het op die plek echt op een neer gaan, gaaf! Over een week hebben we de 3D-echo, heb er zo'n zin in (en vind het stiekem ook wel een beetje spannend...)!
pi_90492948
Leuk is dat hè die bewegingen O+

Ik heb geen steunkousen hoor. Ik heb verder geen last van het vocht, t is alleen lellik :P ik vind steunkousen maar gedoe om aan en uit te doen dus van mij hoeft t niet zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 december 2010 @ 14:39:21 #124
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90494404
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Leuk is dat hè die bewegingen O+

Ik heb geen steunkousen hoor. Ik heb verder geen last van het vocht, t is alleen lellik :P ik vind steunkousen maar gedoe om aan en uit te doen dus van mij hoeft t niet zo.
Grin, dat is zonder megabuik al niet makkelijk zelf te doen, volgens mij is dat zwanger een ondoenlijk iets om zelf aan en uit te trekken...
Komt bij dat als je het zo erg hebt, je ze aan moet trekken voordat je uit bed gaat, want anders lopen je benen alweer vol met vocht.
Ik zou het ook idd ook laten voor wat het is, tenzij het heel gevoelig is ofzo...
  maandag 27 december 2010 @ 14:50:57 #125
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90494893
Ik kreeg ze voorgeschreven, maar ik vraag me af of het veel doet. Ze zijn niet zo megastrak als de apres-spatader-ingreep-kousen die mijn zusje ooit had, en ik krijg ze gelukkig nu zelf nog aan (voor zo lang het mag duren ;) ).

De gynaecoloog zei donderdag letterlijk '...en het onplezierige bericht dat ik voor je heb is dat het alleen maar erger wordt'... Lekker opbeurende woorden :D . Ik zou het hem ook niet aan willen doen om mij op te moeten beuren trouwens ;).

Nog even klagen trouwens (of had ik dat hier al gedaan?), ik heb nu al de vierde (!!!) koortslip in een week of vijf :( . Nu is het vervelend maar ik ben echt bang voor een uitbraak tijdens bevallingsperiode... Hopelijk is het nu alleen erger omdat het winter is en wordt het straks weer beter. Ik had er al een hele tijd geen tot weinig last van gehad.
pi_90495463
Ooeeh, ja... koortslip... da's echt balen! Ik heb er nóóit last van gehad, tot ik zwanger was van Bas. Kreeg ik een 'koortsneus' (zo'n zelfde plekje, maar dan bij de neus). Ik zag de beelden al voor me; in de kraamweek met een mondkapje met de baby knuffelen... gelukkig is dat nooit nodig geweest. Je hebt daar ook wel goeie tubetjes spul voor, he? Dat heet Aciclovir... werkte bij mij toen wel goed! Vooral van eigen merk van de apotheek!

Takkembah, fijn dat alles goed was... En een jochie!! O+ Die zijn leu-heuk!! :D
pi_90495993
Fijn dat alles goed was Takkembah! En wat leuk een jongen!
pi_90498182
Dames, bedankt voor het meedenken en de tips.. Ik heb net mijn multivitamines bekeken, en daar zit iig ook genoeg ijzer in(heb die van Gravitamon), dus die ga ik even wat trouwer slikken. En de volgende keer anders ook mijn Hb maar laten controleren, zien of daar nog wat uitkomt.

Takkembah, jij kan dus weer lekker gaan shoppen, leuk, een jongetje!
pi_90501323
Takkie, wat leuk, een broertje voor Alexa! Was verder ook alles goed? Veel shop-plezier :D

Claudia, hoe voel je je?

Mrien, trek je het nog?

Dames, ik heb zo'n buikpijn de hele dag... ik ken het van bij Lotte, maar toen had ik dat echt nog niet zo vroeg. Het voelt een beetje als een harde buik, wat helemaal niet kan natuurljk. Heel trekkerig en zeurderig. Zou dit nou echt het groeien van de baarmoeder zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ik nu al teveel doe toch? :P Alhoewel ik wel moemoemoemoe ben. Bij Lotte ook, toen was het echt slapen-werken-slapen, zonder eten zelfs, want ik werd al beroerd bij het idee. Dat heb ik dit keer niet, dat scheelt wel. 13-1 de eerste controle bij de gyn...
Lotte!
Noah!
pi_90502476
quote:
Op zondag 26 december 2010 20:28 schreef Popples het volgende:
*)

Oh wat leuk!!

Gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 december 2010 @ 18:46:07 #131
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90503815
Linda, kan vlgns mij idd geen harde buiken zijn, maar het kan wel een teken zijn dat je teveel onderneemt wellicht? Ikzelf heb enorm veel verschil gemerkt (ik ben met 16 wk minder gaan werken)... Hoe ver ben je pcies?

Maar goed, kan ook groeipijn zijn inderdaad. Maar toch jezelf in ere houden.
Alexa en Seth zijn lief
pi_90504083
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:46 schreef Takkembah het volgende:
Linda, kan vlgns mij idd geen harde buiken zijn, maar het kan wel een teken zijn dat je teveel onderneemt wellicht? Ikzelf heb enorm veel verschil gemerkt (ik ben met 16 wk minder gaan werken)... Hoe ver ben je pcies?

Maar goed, kan ook groeipijn zijn inderdaad. Maar toch jezelf in ere houden.
5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?
Lotte!
Noah!
  maandag 27 december 2010 @ 20:27:14 #133
238474 Jeetjejom
pi_90507911
Mrien, gefeliciteerd en Takkembah ook met een jongetje! Ik moet echt maar eens gaan beginnen met shoppen enzo, heb helemaal nix gekocht tot nu toe :@
Claudia, bah wat vervelend dat je zo erdoor heen bent, maar idd nog maar 3 weken! Wat zijn 3 weken nu op een zwangerschap van 40weken? Ben je zo doorheen (maar ik hoop wel dat ze stiekem iets voor je kunnen doen!)

Ik heb iig een voetballer, de hele dag wordt er al gestampt alsof zijn leven ervan afhangt. Wat gaat dat over een week of 8 geven?
Jouw warmte is genoeg
pi_90507955
Dag iedereen, ik heb vorige week de seo gehad en die had wat twijfels aangezien de baby (een jochie trouwens) vrij groot was qua hoofd en buik armen en benen etc.
Ook konden ze de nieren en het cerrebellum niet zien. Ik heb dus een doorverwijzing gehad voor een guo.
Deze heeft vandaag plaatst gevonden en alles gaat goed en is te zien. Inderdaad is de baby wat groot maar dit geldt voor al zijn onderdelen, de kans dat ik dus voorloop ( ipv 20 w 2 dgn 21 w 3 dgn) is erg groot.
Dit verwachte ik al dus was helemaal blij, de baby was niet gepland maar wel zeer gewenst en vandaar ook dat ik dacht dat het ouder kon zijn.
We zijn dolblij dat alles goed is en opgelucht dat we geen slechte berichten hebben gekregen (de ouders voor ons wel en das echt hartverscheurend).Kortom ik ben volgens de eerste echo uitgerkend op 14 mei 2011 maar verwacht toch dat dit de 6 de moet zijn.
Kan iemand me trouwens ff in de lijst proppen met me jochie!
Ik ben nu een beetje op de blauwe wolk
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
  maandag 27 december 2010 @ 20:33:42 #135
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90508197
Swampie, gefeliciteerd! Het wordt een beetje druk begin mei :P ikzelf ben de 8e, en Poppedein is de 7e uitgerekend :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 27 december 2010 @ 20:34:53 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90508270
@linda; ik herken de pijn eigenlijk niet echt.. maar het kan best dat het al groeipijn is denk ik?

ik ben alleen misselijk en moe tnt...
  maandag 27 december 2010 @ 20:38:37 #137
238474 Jeetjejom
pi_90508448
Swampie gefeliciteerd! Wat een opluchting zal dat toch geweest zijn (ook al had je het verwacht, is fijn als het bevestigd wordt toch?)
Jouw warmte is genoeg
pi_90508944
Ja het is zeker een opluchting ben ook wel moe na de slapeloze nachten maar gelukkig loopt het goed af, en druk wordt het zeker in mei leuk toch heb je met elkaar in elk geval wat te delen!
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
  maandag 27 december 2010 @ 21:18:16 #139
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90510145
Ja wordt zo echt spannend hoe het gaat lopen hahaha!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 27 december 2010 @ 21:30:24 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90510740
Pft, mijn buik is er opeens uitgeklapt, lijkt wel. Hij is echt giga. Dat klopt toch niet met 12 weken? Mijn zus zegt dat het een viermaandenbuik is. Zal morgen eens een foto maken.
pi_90512883
Aventura, mijn O+ lachte mij net nog uit toen ik zei dat mijn buik nog niets anders leek, en toen ik beter keek had hij ook wel gelijk. Maar wie weet is het ook wel een kerstbuikje, ik was vanmorgen toch ineens wat zwaarder dan voor kerst...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 22:11:47 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90512939
Dat had ik ook hoor Aventura. Kan morgen ineens weer minder zijn, wellicht heb je iets teveel gegeten en spelen je darmen op oid.

Gefeliciteerd met de goede uitslag Swampie !

Ik heb de laatste dagen wel wat vaker last van harde buiken, pijnlijke (onder)rug en pijn in m'n bilspier .. was vanmorgen wel ontzettend blij, ik heb uitgeslapen tot half elf (!) en toen ik beneden kwam was de afwas gedaan, de vuilniszak verwisseld en stond er koffie voor me klaar O+ Ik heb me vanavond alleen druk gemaakt om het bakken van een taart en een cake die as we speak in de oven staat. Helaas is iets van de verrassing voor Jan in 't water gevallen, meneer besloot wakker te worden omdat hij een poepbroek had/moest poepen :')

pi_90512941
Even kijken of ik alles onthouden heb.
Claudia, ik heb zo'n prik om te slapen gehad. Ik zou moeten zoeken of ik ergens kan vinden wat het precies was, maar die pethidine zat er ook bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er prima op geslapen heb en dat ik het zo weer zou doen. Ik kon me ook probleemloos ontspannen en ging daardoor van nauwelijks verweking met 20 uur rug/beenweeën naar 6 cm ontsluiting en dat al slapende.

Linda, ik heb inderdaad deze keer ook veel meer last gehad van mijn buik in het begin dan de vorige keer. Wat het geweest is, geen idee, maar dat trekkerige herken ik dus echt.

Takkembah, een jongetje!!! Gaaaaaf. En fijn dat alles goed was joh.

Over vermoeidheid, sorry, dat ken ik niet echt. Maar goed, ik ben dan ook gezegend met enorm goede nachten (hoor zelfs Driekus niet roepen) en slaap erg veel. Ik werk op woensdag niet en die dag gebruik ik ook echt om bij te slapen. Ik heb wel dus al vroeg mijn ritme aangepast op mijn zwangerschap, dat kost nu ook veel minder moeite dan bij Driekus, toen ik wel enorm moe was.

Die steunkousen ga ik dus echt wel proberen als ik weer zo'n vochtpootjes krijgt. Ze lijken dan misschien niet veel te doen, maar ze zijn gewoon beter voor je vaten. En ik had, in tegenstelling tot Huup, wel echt last van mijn voeten en enkels, dus die houd ik graag wat dunner.

Aventura, kan best hoor dat je ineens een groeispurt hebt. Als ik iets geleerd heb hier op fok is dat beginnende buikjes niks zeggen over het uiteindelijke resultaat. Ik was de vorige keer met 13 weken al heel wat, maar dat valt nu wel mee. Toch zal ik uiteindelijk wel weer met een goede buik eindigen, mij kennende.

En dat HB gehalte. Ik hoorde van mijn vk dat je niet alleen moet weten wat je Hb is, maar ook wat je voorraad ijzer is (ferritine). Die voorraad ijzer heb je nodig om hemoglobine (hb) te maken. Mijn hb is goed, mijn voorraad zelfs enorm goed. Maar stel, je hb is nog wel goed, de voorraad niet, dan is de kans op een laag hb groter. Een makkelijke tip: veel ijzerrijk spul eten, flink wat vitamine c binnenkrijgen (want dat bevordert de opname van ijzer) en die multivitamine slikken. Kortom, alles er aan doen om die staalpillen te voorkomen, want dat wil je echt niet. Oja, Roosvici Ferro, niet te drinken, maar helpt wel.

Over mezelf weinig te melden, alles gaat goed. Ik voel Drieka ook echt al schuiven in mijn buik. Trappen nog niet, maar vlinder gevoel, maar grappig is het wel. Het ukkie reageert ook al echt op mijn hand door eronder te gaan liggen.
pi_90513007
Aanvulling buik: we hebben de afgelopen dagen allemaal vrij gehad (of nou ja, bijna allemaal, BJ niet) en in tijden van rust groeit je buik ook meer. Dus dat is ook verklaarbaar.
pi_90525415
Dat groeien van de buik blijft zoiets wonderlijks. Een paar dagen geleden voelde mijn buik nog ontploft, alles stond zo strak. Nu is het weer gewoon een compacte, harde bol die prima aanvoelt. Ik vind het heel tof om eraan te zitten. O+ En ik vind het er ook wel grappig uitzien, mijn buik, vooral omdat mijn navel zo laag zit.

Mefke, ik wil liever geen pethidine omdat het nogal een paardenmiddel is dat bovendien de borstvoeding in de weg kan zitten. Ik weet niet precies wat de werkzame duur is, maar een bevalling kan natuurlijk ineens veel vlotter verlopen dan je denkt. De vorige keer heb ik trouwens wel pethidine gehad omdat ik er uiteindelijk te erg doorheen zat en ik nogal wanhopig was. Het heeft toen helemaal niets gedaan en dat doet me ook niet optimistisch stemmen over pethidine.

Maar goed, ik weet inmiddels ook wel dat ik tevoren niets uit moet sluiten. Misschien is het deze keer precies wat ik nodig heb om de bevalling goed te doorstaan. Dingen kunnen anders lopen dan je verwacht. Bovendien heb ik het advies van het medisch personeel hoog zitten. Als zij me pethidine écht aanraden dan ga ik waarschijnlijk wel overstag. Na de bevalling van Ivan wilde ik liever geen bloedtransfusie, maar na wat beraad heb ik me laten overtuigen en daar heb ik geen moment spijt van gehad! (Alleen jammer dat dat soort keuzes je weer administratieve rompslomp opleveren bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en zo. :Y))
pi_90525715
Claudia, ik zal eens kijken wat ik nou precies gehad heb. Ik heb destijds het aanbod ook al eerder gehad, gewoon om een nacht te slapen. Dan is het allang uit je lichaam tegen de tijd dat je gaat bevallen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:18:00 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_90526000
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 05:12 schreef Claudia_x het volgende: (Alleen jammer dat dat soort keuzes je weer administratieve rompslomp opleveren bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en zo. :Y))
En je nooit meer mee mag doen aan moeders voor moeders, je nooit meer zelf bloed mag geven, noem maar op...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90526034
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

Oh wat leuk!!

Gefeliciteerd!!
dank je wel.

swampie wat fijn goed nieuws, gefeliciteerd.

linda ik herken het wel bij 6 weken had ik het ook.

claudia moest je morgen naar de gyn/vk?
mama van 3 kids!
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:25:08 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_90526064
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:53 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?
:* Gefeliciteerd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90526094
Pethidine heeft bij ervoor gezorgd dat de bevalling doorzette, anders was het waarschijnlijk een keizersnede geworden. En dat terwijl ik het echt geen pethidine (ik was al uren het aan het weigeren) wilde van te voren. Ik weet dat ik erg slecht reageer op morfine. Maar een ruggenprik zou nog anderhalf uur duren voordat deze gezet kon worden en ik deed al 6 uur over 2cm en bleef haken op een ontsluiting van 5/6cm.

Na die prik ging er schijnbaar een remming weg en had ik anderhalf uur later zelf een baby op m'n buik liggen.

De effecten van borstvoeding bij mij zijn vertroebelend omdat Mette pas na anderhalf uur na de geboorte is aangelegd. Maar dat ging wel gelijk erg goed.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90526146
Claudia, het is denk ik idd pethidine en het wordt ook wel in combinatie met een slaapmiddel gegeven. Misschien dat zo'n slaapmiddel dan ook wel apart gegeven wordt om goed uit te rusten voordat de bevalling ingeleid wordt. Want als je geen weeen hebt is pethidine ook niet nodig natuurlijk ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90526293
*O*
Vannacht om 1:45 is na een snelle en voorspoedige bevalling onze zoon J E L L E geboren!!!!
Hij weegt 4380 gram en drinkt al erg goed aan de borst!
Wij zijn nu nog in het ziekenhuis maar hopen zo naar huis te mogen :)
pi_90526317
Wauw Mrien! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*

Dat heb je vlot gedaan!
pi_90526341
JEEEEEEEEJ!!! Gefeliciteerd!! *O* *O* *O* Mooi naam O+ Wat fijn dat de borstvoeding zo goed gaat al!
Dat heb je snel, bijna stiekem, gedaan :D!
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:53:23 #155
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90526353
Mrien, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Dat heb je vlot gedaan. *O*
pi_90526367
Het ging ook erg snel, had ik zelf niet door, Sander gelukkig wel :) weeen vanaf een uur of 22/23 regelmatig. 00:00 ziekenhuis, 1:45 was hij er
Wel moe nu, niet geslapen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 08:55:12 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90526378
Gefeliciteerd Mrien en fam *O*

pi_90526391
Mrien! *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:57:34 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90526409
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 08:47 schreef mrien het volgende:
*O*
Vannacht om 1:45 is na een snelle en voorspoedige bevalling onze zoon J E L L E geboren!!!!
En of dat je dat snel gedaan hebt!
Gisteravond nog zitten spieken hier en zag jou gewoon posten.
En nu sta ik op en is je zoon er!
Heeel heeel heeel erg gefeliciteerd. Geniet van de kraamtijd en van je zoontje en van elkaar!
pi_90526437
Mrien, van harte gefeliciteerd!! *O* Geniet lekker van je ventje.... en fijne weken, rust lekker uit!
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:03:22 #161
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90526477
WOW Mrien, dat is een turbobevalling geweest! Van harte gefeliciteerd met jullie kleine manneke *O*. Geniet van elkaar! :*
pi_90526529
Mrien, gefeliciteerd met je zoon!!! En dat is snel gegaan zeg!!!
pi_90526582
*O* gefeliciteerd Mrien!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90526654
Mrien, gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90526658
Mrien gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:19:33 #166
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_90526680
Mrien :o Snelle J e l l e :D O+
Gefeliciteerd met je zoon *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_90526719
*O*
Zo wil ik er ook wel een ;)
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:25:26 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90526766
Mrien, wat goed! veel geluk met je zoon!! Ook MrMrien en dochterlief heel hartelijk gefeliciteerd! :*
in de haak.
pi_90526873
Mrien van harte!! En geen zegels bij hoeven kopen :D

O+
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:40:38 #170
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_90527045
Gefeli!!!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_90527293
@ Mrien, gefeliciteerd met jullie zoon, fijn dat het zo snel is gegaan.
Geniet ervan!

@ Nieuwe zwangeren ook gefeliciteerd.

@ Beroerde zwangeren, sterkte.

@ Pethidine, heb ik ook gehad maar ik werd er stoned achtig van en viel steeds weg, ik kreeg het al snel nadat ik mijn eerste weeen had omdat het toen al vrij heftig was maar later toch nog een ruggenprik.

@ Mefke, goede vk heb jij dat ze ook naar het ferritine kijkt, daar kijken een boel artsen vaak al voerheen, oh hb is goed dus......

Mijn heb is altijd wel redelijk maar mijn ferritine is zeeeer laag dus nu afgesproken met mn internist dat ik na de bevalling (moet w.s toch 2 nachten blijven) gelijk in het zkh een ijzerinfuus krijg. ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:59:19 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90527423
Mrien van harte!

Mijn buik is alweer gekrompen, kwam toch door het onregelmatige eten. Drink ook veel frisdrank, al die bubbels samen zorgen ook voor veel gas. En toch blijft er een onmiskenbaar buikje over :P ik vind het wel leuk. Maakt het weer echter!
pi_90527443
Hm, ik zit net mijn papieren door te kijken om te zien of ze het ferritine gehalte ook gemeten hebben, en ik heb laatst van die papieren gekregen voor als ik ineens naar het ziekenhuis zou moeten, maar daar staat gewoon een verkeerde bloedgroep op voor mij...

Dat had ik nog helemaal niet gezien...
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:02:16 #174
267164 ik80lll
pi_90527498
Mrien, van harte!!!
Dat ging zeker snel!

laiveneertiekje, andere bloedgroep, dat zou wel heel knap zijn hahaha
pi_90527499
huh dat is raar LT?
dat moet je wel nagaan, zoiets kan serieuze problemen geven :X

Mrien yaaaaaaaaaaaay!!! Gefeliciteerd!! *O* *O*
mooie naam, leuk ook bij je meisje O+ wat fijn dat het zo snel en voorspoedig was, en ook fijn dat hij al goed drinkt. geniet lekker van elkaar O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90527550
Mrien gefeliciteerd! *O*
pi_90527565
Ja, super mrien! Wij fijn nietsvermoedend slapen en jij krijgt eventjes je zoon in je armen. O+ gefeliciteerd!!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90527597
huuphuup, ik heb gelijk de verloskundige maar even gebeld, ik heb tijden bloedgegeven, dus ik weet daardoor 100% zeker dat ik A positief ben. En er stond ineens O positief.

Maar ze ging het vandaag nakijken, als het op de uitslagen van het ziekenhuis stond, dan moet ik nog even een keer bloed laten prikken...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 10:10:17 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90527661
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:30 schreef Orea het volgende:
Mrien van harte!! En geen zegels bij hoeven kopen :D

O+
als je zegels met waarde 1 hebt, hoef je sowieso niet bij te kopen ;) die zijn zonder bij te plakken ook te gebruiken in 2011 :)

pi_90527691
Mrien en gezin, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:17:23 #181
238474 Jeetjejom
pi_90527843
Mrien en family, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat een snelle inderdaad, doet zijn naam eer aan!
Geniet er lekker van!
Jouw warmte is genoeg
pi_90528265
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
huuphuup, ik heb gelijk de verloskundige maar even gebeld, ik heb tijden bloedgegeven, dus ik weet daardoor 100% zeker dat ik A positief ben. En er stond ineens O positief.

Maar ze ging het vandaag nakijken, als het op de uitslagen van het ziekenhuis stond, dan moet ik nog even een keer bloed laten prikken...
Ja fijn dat ze zo snel kijkt :Y
En das toch best een grove fout van het ziekenhuis dan of waar je bloed geprikt hebt, eigenlijk :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90528530
Jaah mrien!! Van harte gefeliciteerd!! Hele mooie naam hebben jullie ook uitgekozen zeg, en past inderdaad mooi bij de snelheid van de bevalling :)
pi_90528534
Ik ben in het ziekenhuis geweest... Ik zou het ook best een fikse fout vinden als het bij hun inderdaad mis is gegaan...
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:43:15 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90528539
jaaaaj Mrien!! je babyjongetje is geboren!!! gefeliciteerd!!!! *O*

geniet er van met zijn 4tjes!
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:43:41 #186
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_90528549
Mrien!!! Gefeliciteerd zeg!!!!! *O*
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:52:32 #187
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90528777
Jippie, Mrien haar jongetje is er!!
Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat ie meteen goed drinkt. :)
pi_90528922
quote:
*O*
OMG! :o Wat heerlijk, zeg, zo'n bevalling. En je hebt er ook niet al te lang op hoeven wachten. Fantastische naam hebben jullie uitgezocht. Flinke knul, trouwens! Veel plezier gewenst met z'n allen. :* Geniet maar van die bijzondere eerste tijd.
pi_90529036
Mrien gefeliciteerd met J e l l e! En jeetje wat een snelle bevalling :o Je zoon doet zijn naam eer aan ;)
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:03:59 #190
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90529102
Mrien, wat een leuke naam! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jelle! (leuke naam zeg!!).
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 11:12:41 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90529352
as we speak zijn ze boven in de babykamer bezig om de kast en commode in elkaar te zetten. Als het goed is, komt er binnenkort een peuterbedje voor Jan, dus dan kan het ledikantje naar de babykamer verhuizen. Vanmiddag als Jan slaapt, voor mijn dochter komt, wat spulletjes in/op de commode leggen (handdoeken etc) :@ en even heel bewust genieten van m'n (waarschijnlijk) laatste zwangerschap ...

pi_90529822
Mrien, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat heerlijk snel zeg.
Geniet ervan!!
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:37:20 #193
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90530060
*O* Mrien, van harte proficiat met jullie zoon en broer *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:49:03 #194
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90530441
Mrien, gefeliciteerd met de geboorte van Jelle *O*
Rust maar lekker uit en geniet van je kleine warme bundeltje :*
Babydragen, voeden.... je mag het allemaal weer opnieuw doen!

Popples, gefeliciteerd met je zwangerschap *O*
Jullie hopen nu zeker op een jongetje he :6
Hoe vaak heb je die inmiddels al gehoord?
.... met gevoel voor drama....
pi_90530536
*O* *O* Mrien gefeliciteerd *O* *O*
pi_90530782
Oh wow Mrien, gefeliciteerd joh *O* ! Whahaaa, ik las hier niet eens, omdat ik gewoon niks verwachtte.

Geweldig! Dat je maar een heerlijke kraamtijd mag hebben. Veel geluk O+ .
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:00:54 #197
190853 RockabeIIa
pi_90530836
ah en Popples *O*
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:04:02 #198
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90530958
Gefeliciteerd mrien! *O*. Geniet er lekker van :*.
En wat een leuke naam trouwens O+.
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 12:07:09 #199
5428 crew  miss_sly
pi_90531101
mrien gefeliciteerd *O* mooie naam, past ook echt leuk bij die van zijn zusje O+
Geniet, heelrijk weer zo'n bundeltje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90531312
mrien gefeliciteerd *O* *O* dat is wel heel snel gegaan. :o genieten nu *O*

kersjes dat hebben we nu al 10 keer gehoord ofzo. :D
meisjes zijn ook leuk O+ het boeit me ook niet, beiden zijn leuk ;)

zo nu stressen :X
mama van 3 kids!
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:33:44 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90532200
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:07 schreef miss_sly het volgende:
mrien gefeliciteerd *O* mooie naam, past ook echt leuk bij die van zijn zusje O+
Geniet, heelrijk weer zo'n bundeltje!
mooie vertyping :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:34:23 #202
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90532238
Niet stressen popples, is niet goed voor de baby }:|
pi_90533411
*O* Mrien *O* dat is snel gegaan!
Gefeliciteerd, en ook MrienMan en Lotte met jullie prachtige zoon en broertje! O+
pi_90533583
Hahaha popples, dat zullen wij tzt ook wel te horen krijgen ja, of uberhaupt, dat mensen denken dat je voor een derde gaat omdat je niet tevreden bent met 2 meiden.
B. krijgt het in elk geval nu al wel eens te horen zo van oh nouja, dan maar een derde hè. Wel met een dikke knipoog hoor, heus niet gemeend allemaal, maar toch haha.

Mèn, ik ben er ein-de-lijk achter waar mn douchegel nou naar ruikt :D t is een combi van pecto's en strepsils! Straks maar even een zak pecto's halen voor ik mn douchegel leeg eet :') voor de nieuwsgierigen, rituals hammam secret :9 :Y)

Volgens mij is mn puppeke aan het indalen geslagen ofzo. Mn buik had vanmorgen ineens weer redelijk normale proporties voor de termijn. Fijn! Ik vroeg me al af waar het zou eindigen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90533804
*O* Gefeliciteerd Mrien!!! *O* Fijn dat het allemaal goed gegaan is!

En Huup, lekker he, die hammam secrets!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_90533829
Mrien gefeliciteerd *O*
En idd met recht een snelle Jelle zeg! Echt super zo'n bevalling!
Geniet er met zijn viertjes maar lekker van :*
pi_90533839
Mrien, gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! *O*
Fijn dat alles zo voorspoedig ging!
Geniet van een hopelijk heerlijke kraamtijd. O+

Ha Huup, fijn! Kun je weer wat beter ademhalen. :s)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90533932
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:15 schreef tessie het volgende:
*O* Gefeliciteerd Mrien!!! *O* Fijn dat het allemaal goed gegaan is!

En Huup, lekker he, die hammam secrets!
ja, om op te vreten :+ :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90533963
Ik heb badspul van Rituals gekregen dat naar groene thee ruikt. En iets van Lush met cacao. Hoe bedenken ze het.

Gelukkig heb ik paaseitjes kersteitjes (volgens mijn lief) in huis.
pi_90533984
mrien gefeliciteerd met je knul en wat een gave naam ;) geniet er van!
pi_90534026
Oh, ik heb op het laatste moment bedacht dat we toch iets van een commode moeten improviseren hier. Overdag kunnen we wel gewoon op ons bed verschonen, maar ik zie even niet zo goed hoe dat 's nachts moet. Het is de bedoeling dat ik zoveel mogelijk de nachtelijke activiteiten voor mijn rekening neem omdat mijn lief werkt, dus ik wil hem er zo weinig mogelijk bij storen.

Iemand suggesties?
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:26:45 #212
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90534186
Mrien !!! *O* Proficiat met J e l l e... En nu genietend het nieuwe jaar in....

claudia, even zo geen idee
Alexa en Seth zijn lief
pi_90535388
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb op het laatste moment bedacht dat we toch iets van een commode moeten improviseren hier. Overdag kunnen we wel gewoon op ons bed verschonen, maar ik zie even niet zo goed hoe dat 's nachts moet. Het is de bedoeling dat ik zoveel mogelijk de nachtelijke activiteiten voor mijn rekening neem omdat mijn lief werkt, dus ik wil hem er zo weinig mogelijk bij storen.

Iemand suggesties?
Waar ga je dan voeden enzo? Ga je de co-sleeper weer gebruiken de eerste weken/maanden? In dat geval zou ik in het bedje verschonen en een heel klein lampje aan het bedje maken, zo'n stopcontactlampje zeg maar, daar wordt hij toch neit wakker van of wel?

En anders is misschien zo'n opklapcommode wat in de badkamer?

Wij hebben een heel klein tafeltje in de woonkamer staan dat we gebruiken. Ik geloof dat hij Ingo heet van Ikea, omdat ik te lam ben om overdag steeds naar boven te lopen enzo :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90535580
Ik heb in de woonkamer gewoon een verschoonkussen onder de bank liggen met een gevulde luiertas erbij. Ik verschoon R altijd op de grond of op de bank. Hop, ding op z'n plek, tas erbij, klaar is kees. Op die manier kun je verschonen waar je wilt toch?
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2010 @ 14:07:26 #215
43556 miss_dynastie
pi_90535854
Van harte Mrien *O*
pi_90535884
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb in de woonkamer gewoon een verschoonkussen onder de bank liggen met een gevulde luiertas erbij. Ik verschoon R altijd op de grond of op de bank. Hop, ding op z'n plek, tas erbij, klaar is kees. Op die manier kun je verschonen waar je wilt toch?
True, ik wilde geen losliggend verschoonkussen hebben, hij past hier niet onder de bank, én we hadden de ruimte voor zo'n tafeltje dus waarom niet. Ik vind het wel prettig, al mn troepjes, luiers, hydrofielen enzo voor na het douchen liggen allemaal daar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:20:13 #217
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90536482
@Claudia

Ik zou in dat geval voor zoiets gaan http://link.marktplaats.nl/402879724 mocht je echt een plek willen hebben om te verschonen.
pi_90536869
Mrien, wat fijn zo'n vlotte en voorspoedige bevalling! Je hebt het er lekker opzitten nu! Gefeliciteerd met Jelle! Super naam!! Veel geluk met z'n 4tjes! O+ *O* O+
pi_90540846
Mrien gefeliciteerd met jullie zoon. En wat een snelle bevalling zeg. Kan ik daar ook voor tekenen?

Wij hebben vandaag de babykamer gekocht en ook een wiegje.
Vanmorgen waren we bij de praxis en daar zag ik een leuke disney lamp. Normaal 32,99 en nu 7,50 en omdat het voor 10:00 was ging er nog eens 15%af. Dat vond ik best wel een koopje eigenlijk.
pi_90541137
Ik vermoed dat ik er heel chagrijnig van word als ik 's nachts capriolen uit moet halen om Ivans zusje te verschonen. Ik denk dat we toch maar iets kleins in de slaapkamer gaan zetten. Ik had mijn oog ookal op de Sniglar laten vallen; nieuw is 'ie 25 euro en tweedehands kan ik misschien nog wel een geverfd exemplaar vinden. Als we gaan verhuizen hebben we toch twee commodes nodig - Ivan is dan vermoedelijk nog niet zindelijk - dus weggegooid geld is het niet.

Huup, ik zit nog steeds te twijfelen tussen wieg en cosleeper. Het voordeel van de wieg is flexibiliteit: het is een reiswieg dus we kunnen haar bijvoorbeeld vroeg in de avond erin leggen op een andere plek dan de slaapkamer zodat ik rustig kan slapen. Als vriendlief dan naar bed wil hoeft hij alleen het mandje op de standaard in de slaapkamer te zetten. Maarja, een cosleeper is weer ideaal als de baby vaak wil drinken of niet gauw in slaap valt na een voeding. Ik wil de beslissing af laten hangen van het temperament en gedrag van de baby.

Dat is dus eigenlijk het 'probleem': ik wil alles goed geregeld hebben, maar ik wil ook flexibel zijn en t.z.t. nog alle kanten op kunnen. :+
pi_90541199
Mrien van harte *G* en wat een snelle bevalling
hopelijk zijn jullie inmiddels thuis en lekker aan het genieten!

en BJ ik heb jou helemaal nog niet gefeliciteerd met je zwangerschap dus bij deze :*
pi_90542780
quote:
*O*
Mrien en Sander, gefeliciteerd met jullie zoon!
En natuurlijk ook aan de trotse opa en oma ;)
  dinsdag 28 december 2010 @ 17:00:07 #223
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90542966
Mrien, jullie tweede kindje is er! Gefeliciteerd en geniet van een fijne kraamtijd!!

Beessie-Jen, jij was dus de showkloon, gefeliciteerd met je zwangerschap! *O*

Ik heb vandaag de baby gevoeld, nu al! O+ Ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik de vorige keer beweging gevoeld heb, maar niet zo vroeg in elk geval. *O*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 28 december 2010 @ 17:13:18 #224
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90543532
@Claudia
Ik heb een ledikantje op het eigen kamertje en vaste wieg op onze slaapkamer, en dan ook nog zo'n draagmandje los voor overdag in de box (lekker knus en beschermd) en idd, ook omdat het handig is om zo op te pakken en met kindje en al te verplaatsen. Als de wieg te klein is, hebben we nog een extra bedje met zijkant die omlaag kan, die ik dan nog als co-sleeper kan gaan gebruiken. Wij kijken ook tzt of we dat na een paar maandjes wieg nog willen, van ons mag het, maar sommige kindjes slapen dan lekkerder op hun eigen kamer.

Ook lijkt me dat reismandje handig om de eerste twee/drie maanden mee te nemen op bezoekjes her en der. Aangezien het zomer is, zullen we dat wel doen zo nu en dan. En dan is de draagwieg vd kinderwagen best zwaar en onhandig.

Ze hebben ook bij Ikea de opvolger van die Sniglar, die is wat duurder, maar wel ook veel steviger en mooier, als je hem wil blijven gebruiken straks in t nieuwe huis is dat wellicht dan nog een betere optie. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70167218
pi_90544039
Mrien, man en grote zus: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!
pi_90544412
Mrien!! Wowwww! Jullie grote kleine manneke is er, zomaar ineens lijkt wel zo langs de zijlijn! Wat fijn dat alles zo snel en voorspoedig is gegaan! Heel veel geluk, liefde en vooral plezier voortaan met zn 4tjes! *O*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_90544522
Popples was een kloon! Wat leuk!! Gefeliciteerd! Wat spannend weer!
En PM, wat heerlijk dat je t kindje al begint te voelen O+

Ohhh en Claudia...je staat bovenaan!! O+ Heel echt nu!!

Ohhhh mènn, ik voel me alsof ik 3 dagen wijdbeens op een te groot peerd heb gezeten, heb zo uit t niets ineens last van mn bekken en das eigenlijk niet de bedoeling -O- Ik ken t ook helemaal niet van mijn zwangerschap bij Lena, dus ik moet even leren hoe ik pas op de plaats kan maken geloof ik...

[ Bericht 11% gewijzigd door Poppedein op 28-12-2010 17:51:37 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:06:20 #228
94046 PM-girl
pi_90545670
Oei, even rustig aan dus Poppedein!

Popples ook zwanger begrijp ik, dat had ik gemist. Gefeliciteerd!! *O*
*
pi_90546432
Mrien, gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:42:00 #230
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90547238
Van harte Mrien!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_90547997
Ik kwam trouwens een berichtje tegen dat de verloskundige opleiding in Groningen ook proefpersonen zocht voor een echo, maar het precieze weet ik er ook niet van. Misschien iets voor de zwangeren in die omgeving?
pi_90548931
Poppedein effe rustig doen en misschien wat tips halen bij een fysio?
Claudia, ik ben niet thuis vandaag, dus kan niet kijken wat ik nog naast de pethedine gehad heb, maar ik vermoed een slaapmiddel ja.
pi_90549903
poppedein goed op jezelf passen hoor en echt goed naar je lichaam luisteren.

pm wat speciaal zo voor het eerst voelen. O+

claudia heb je een bad? ik ga geen commode aanschaffen omdat het niet in het kamertje past.
wij gaan zo een aankleedkussen ding weer aanschaffen die kun je op bad klikken en voor het badje hebben we ook al een frame. ik vond dat de vorige keer ook veel handiger.

zo stress was even nodig. maar het kinderfeestje is weer voorbij de lading afwas is voor morgenvroeg. heb nu veel te veel pijn. mijn bekken auw

[ Bericht 13% gewijzigd door Popples op 28-12-2010 20:14:21 ]
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2010 @ 20:26:52 #234
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90552167
Gefeliciteerd Mrien, Mr Mrien en Ms Mrien! *O*
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90552321
Mrien, meneer Mrien en Lotte, van harte met jullie zoon en broertje! Dat is vlot gegaan!!!
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2010 @ 20:31:55 #236
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90552423
En Popples wordt weer Ploppels :D Wat leuk!
ik doe niet meer niet mee, helaas ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:34:53 #237
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90552603
Claudia, ik heb de avond voor de geboorte van Bram ook een pethidineprik en een slaapmiddeltje gehad, dit ivm met al 24 uur weeën en nog maar 2 cm ontsluiting. Ik heb er een paar uur heerlijk op kunnen slapen en toen het weer losbarstte bleek ik ook al 6 cm ontsluiting te hebben. Het heeft voor mij geen gevolgen gehad voor de borstvoeding.
pi_90553355
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:39 schreef Popples het volgende:

claudia heb je een bad? ik ga geen commode aanschaffen omdat het niet in het kamertje past.
wij gaan zo een aankleedkussen ding weer aanschaffen die kun je op bad klikken en voor het badje hebben we ook al een frame. ik vond dat de vorige keer ook veel handiger.
Dat klinkt interessant. Wat is dat voor ding?
pi_90554059
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt interessant. Wat is dat voor ding?
ik zal eens zoeken zag net wel een badstandaard voor op het bad
mama van 3 kids!
pi_90554487
En echt mooi is ie niet, maar misschien dat je anders nog dit opklapgeval van de ikea ergens op een muur in de hal of badkamer oid kwijt zou kunnen?
pi_90554836
http://link.marktplaats.nl/397078869 dit is het aankleed kussen voor op het bad.
maar ik had geen goede foto, dus dan maar een linkje gejat.

macka dank je wel jammer dat je niet mee doet.
mama van 3 kids!
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:37:37 #242
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90555594
Mrien: gefeliciteerd met J E L L E :D

Even een egopost. Ik ben een virusmagneet, weet het zeker }:|
Vandaag weer met griep thuisgebleven, verkouden, hoesten en verhoging/koorts

En Poppedein: ik heb sinds zondag ook last van mijn heupen, als het volgende week niet over is vraag ik mijn verloskundige om raad.
Kan namelijk ook komen door een stressvolle autorit die ik zaterdag heb gehad.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:23:44 #243
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90558058
mrien, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O*

ooh, en dan lees ik en passant dat Popples er een jongetje kindje bij krijgt ;)
Gefeliciteerd hoor!
pi_90560998
tankgirl dan kunnen we elkaar de hand schudden. Ik heb voor vrijdag een afspraak bij de huisarts, ben het hoesten nu wel beu. Bovendien moet ik er telkens van kokhalzen waardoor ik weer minder probeer te hoesten en het per saldo alleen maar erger wordt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 23:23:35 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90561744
een van m'n oudste nichtjes was hier vanavond nog even voor de verjaardag van jan, en vond mijn buik zo mooi. Alle zwangerschapskilo's (die ik niet heb ... ik weeg nog steeds maar 61,4 kilo, voor de zwangerschap ± 55 kilo ofzo) zijn geconcentreerd op mijn buik. Zelfs aan mijn voorgevel is niet te zien dat ik zwanger ben. Er komt wel melk uit, maar ze zijn niet zichtbaar gegroeid.

Op dit moment is m'n buik best wel strak gespannen, niet de baarmoeder, maar m'n huid. Heb natuurlijk veel te veel gedaan afgelopen dag(en). Hopelijk kan ik de 31e wel lekker in bad bij m'n schoonvader, dat ging 1e kerstdag niet door ivm de ijzel waardoor we eerder weg moesten ivm de gladheid.

Overigens is twee broodjes shoarma op een vrijwel nuchtere maag (paar koppen koffie, wat sinas, één saucijzenbroodje + een stuk taart) niet aan te raden als je niet misselijk wil worden :{

Ik ga zo naar bed, ben uitgeput en wil alleen nog maar slapen :Z

dinsdag 28 december 2010 @ 23:34:10 #246
190853 RockabeIIa
pi_90562325
DJMO, is je baby misselijk? Of jijzelf? :')
pi_90572010
morgen!
Wij gaan zo maar eens babyshoppen! Eindelijk wat knuffeltjes enzo scoren voor drieka. Wandelschoenen aan om het pak sneeuw hier te trotseren en gaan met die banaan.
Claudia, wanneer moet je op controle?
  woensdag 29 december 2010 @ 10:32:28 #248
267164 ik80lll
pi_90572723
Hier ook weer oke bevonden door de vk.
Kleine ligt mooi ingedaald cvast!
dus mochten mijn vliezen nu breken hoef ik niet te blijven lopen.
Verder doen voorweeen altijd wel iets volgens haar. Hoef ik er niet vanuit te gaan dat ik deze keer over tijd ga lopen.
En voor de rest is het een kwestie van uitzingen en toegeven aan alles.
nog maar even lalalalala
pi_90572750
Ik ben net op controle geweest. Ik mag over 2 weken terugkomen, op de uitgerekende datum. De boodschap luidt 'het hoort erbij' en ik moet maar leuke dingen blijven ondernemen om de tijd door te komen en overdag een uurtje op de bank gaan liggen.

Ik begrijp het beleid wel, maar hoewel de verloskundige probeerde begrip te tonen vond ik niet dat ze met me meedacht of probeerde me erdoorheen te loodsen.
pi_90572944
Claudia, wat rot dat de verloskundige je niet op kon beuren door mee te denken -O- Wilde ze ook niet kijken of ze je al kon strippen?
Ik hoop voor je dat de bevalling niet nog 2 weken op zich laat wachten :*

Ik80 wat fijn dat de baby zo mooi ingedaald en vast ligt!
pi_90573093
Ik heb niet expliciet gevraagd of ze op dat moment inwendig onderzoek wilde doen om eventueel te strippen. Mentaal was ik geloof ik al klaar met het gesprek, en het ligt niet in mijn aard om dingen te eisen. Ik ben duidelijk geweest, heb er in tranen gezeten en tja, hier moet ik het maar gewoon mee doen.

Ik80lll, jemig, ben je ook alweer zover! Fijn dat de kleine ligt ingedaald. Ik begrijp alleen het verhaal over de voorweeen en het overtijd lopen niet goed?
  woensdag 29 december 2010 @ 10:47:20 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90573107
Wow Djmo, hoe krijg je het weg.

Ik weeg nu 1,5 kg meer dan aan het begin. Het aankomen is begonnen bij mij, waaah!

12 weken vandaag, mijlpaal!
pi_90573197
12 weken, mooie mijlpaal! Wanneer had je nou de volgende echo, Aventura?
  woensdag 29 december 2010 @ 10:50:43 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90573234
quote:
Op woensdag 29 december 2010 10:00 schreef mefke79 het volgende:
morgen!
Wij gaan zo maar eens babyshoppen! Eindelijk wat knuffeltjes enzo scoren voor drieka. Wandelschoenen aan om het pak sneeuw hier te trotseren en gaan met die banaan.
Claudia, wanneer moet je op controle?
Dat wil ik ook doen, we hebben nog niks gekocht! Helaas is vriend niet zo shoplustig :P
  woensdag 29 december 2010 @ 10:54:36 #255
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90573385
quote:
Op woensdag 29 december 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
12 weken, mooie mijlpaal! Wanneer had je nou de volgende echo, Aventura?
4 januari! Termijnecho. Vind dat toch spannend, het is de eerste echo na mijn operatie. Ik ga ervanuit dat het goed is, maar toch!

Balen dat jij zo door moet sappelen trouwens, maar ik snap ook wel dat je niet wilt pushen.
pi_90573470
Claudia, balen dat je niet het gevoel hebt gekregen dat er met je mee gedacht wordt :*

Ik80lll, baby al ingedaald, goed zeg.

Ik voel me geloof ik eindelijk weer mobiel genoeg om vandaag even de stad in te gaan. Had graag een hele dag geshopt deze vakantie, maar door die bandenpijn zat dat er niet in. Toch wil ik erg graag een andere winterjas hebben, andere laarzen en natuurlijk veel babykleertjes.

Oh ja en 12 weken voor Aventura, *O*

Ik ben vandaag alweer 26 weken, het gaat echt heel hard :o
  woensdag 29 december 2010 @ 10:59:42 #257
267164 ik80lll
pi_90573564
Ik heb nu meerdere harde buiken per dag,
met zweten en alles erbij.
Echt al een beetje voorwerk. Tel daarbij op dat ik eigenlijk nog 5 weken moet voor de datum (4.5)
En dat hij al goed aan het indalen is, Daardoor verwacht zij niet dat ik echt overtijd ga lopen.
Ach we merken het wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 11:00:18 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90573581
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:47 schreef Aventura het volgende:
Wow Djmo, hoe krijg je het weg.

Ik weeg nu 1,5 kg meer dan aan het begin. Het aankomen is begonnen bij mij, waaah!

12 weken vandaag, mijlpaal!
happen, kauwen, slikken? :P ;) ik had bij Jan een tic van frikandellen etc. daar kun je me overigens deze zwangerschap ook wel voor wakker maken :')

Ik ben bang dat kerst + de verjaardag van Jan er zo kort op me toch redelijk gesloopt hebben. Overal (spier)pijn en hoofdpijn .. voel me niet echt super iig.

woensdag 29 december 2010 @ 11:01:16 #259
267164 ik80lll
pi_90573620
Nienna,
de stad ingaan ohhh zou ik ook erg graag willen.
Maar ik weet dat ik na 1 uitstapje al geneog gedaan heb voor de rest van de dag.
Ik shop momenteel veel via internet, is ook erg leuk want dan krijg je als het goed is allerlei pakjes van de postbode ;)
Ik zit er momenteel op 2 te wachten.
pi_90573646
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef ik80lll het volgende:
Echt al een beetje voorwerk. Tel daarbij op dat ik eigenlijk nog 5 weken moet voor de datum (4.5)
En dat hij al goed aan het indalen is, Daardoor verwacht zij niet dat ik echt overtijd ga lopen.
Ach we merken het wel.
dat had mijn collega ook, daarom moest ze eerder met verlof. ze waren bang dat ze veel te vroeg zou bevallen hierom. uiteindelijk is ze in haar 41ste week bevallen, maar de harde buiken zijn gebleven tot de bevalling, ook toen ze rust kreeg omdat ze niet meer hoefde te werken. het zegt dus niet altijd wat...
pi_90573718
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:01 schreef ik80lll het volgende:
Nienna,
de stad ingaan ohhh zou ik ook erg graag willen.
Maar ik weet dat ik na 1 uitstapje al geneog gedaan heb voor de rest van de dag.
Ik shop momenteel veel via internet, is ook erg leuk want dan krijg je als het goed is allerlei pakjes van de postbode ;)
Ik zit er momenteel op 2 te wachten.
Grappig, ik zou een dagje eerder moeten dan jij, maar mijn harde buiken komen nog niet verder dan 'oh god wat moet ik plassen' -> harde buik. Wel al gedeeltelijk ingedaald trouwens, maar verder heb ik dus helemaal nog niet het idee dat er werk verricht wordt.
  woensdag 29 december 2010 @ 11:05:58 #262
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90573768
ik80llll mijn zus idem dito met de voorweeen, die is uiteindelijk met haar 36 jaar en weken van voorweeen toch 10 dgn over tijd gegaan...

en herkenbaar hoor, internetshoppen... ik heb met mijn eerste zwangerschap zo een innige band opgebouwd met onze postbode :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_90573820
Via internet bestellen doe ik normaal ook wel veel, maar bij laarzen en een jas wil ik toch graag even de winkel in. Oh...en ik wil het gewoon graag vandaag al hebben, haha.
pi_90573858
Of je voorwerk zoden aan de dijk zet weet je gewoon pas als er inwendig onderzoek wordt verricht. Eigenlijk weet je het pas na de bevalling. Bij Ivan had ik vanaf 35 weken voorwerk, ik heb regelmatig gedacht dat de bevalling misschien al begonnen was, en uiteindelijk is de bevalling ingeleid bij 41 weken en was mijn baarmoedermond op dat moment nog niet genoeg verweekt. De bevalling duurde bovendien heel lang en de ontsluiting vorderde niet goed.

Kortom: het hoeft allemaal niks te zeggen. Maar het zou natuurlijk wel heel fijn zijn als het voorwerk ook iets doet! Dan zit je niet voor niets af te zien. Hier heb ik helemaal geen harde buiken of voorweeen in ieder geval. Van het indalen heb ik ook niks gemerkt.
pi_90573934
Claudia, hopelijk duurt het niet lang meer voor je.

Nog een reden om de stad in te gaan vandaag: we moeten de erkenning nog regelen.
pi_90574026
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Of je voorwerk zoden aan de dijk zet weet je gewoon pas als er inwendig onderzoek wordt verricht. Eigenlijk weet je het pas na de bevalling. Bij Ivan had ik vanaf 35 weken voorwerk, ik heb regelmatig gedacht dat de bevalling misschien al begonnen was, en uiteindelijk is de bevalling ingeleid bij 41 weken en was mijn baarmoedermond op dat moment nog niet genoeg verweekt. De bevalling duurde bovendien heel lang en de ontsluiting vorderde niet goed.

Kortom: het hoeft allemaal niks te zeggen. Maar het zou natuurlijk wel heel fijn zijn als het voorwerk ook iets doet! Dan zit je niet voor niets af te zien. Hier heb ik helemaal geen harde buiken of voorweeen in ieder geval. Van het indalen heb ik ook niks gemerkt.
Wat naar dat je niet echt een fijn gevoel had bij je bezoekje aan de vk.
Maar even hart onder de riem: geen voorwerk, niets merken van indalen, geen harde buiken of voorweeen herken ik. Mijn bevalling duurde van start tot einde 15 uur precies ondanks helemaal geen voorwerk en met 38w3d. Ik hoop zo voor je dat het uit zichzelf op tijd begint!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90575102
Dat is aanstaande vrijdag, daar teken ik voor. :Y)

Achja, het leed is gauw vergeten als ze er eenmaal is. Ik ben wel klaar met uithuilen en ga er gewoon maar het beste van maken die laatste weken.
pi_90575521
Ach Claudia, wat een gedoe zo. Maar ehm... het is toch geen 'eisen' als je gewoon vraagt of ze zou willen kijken of ze al kan strippen?

Anyways, ik hoop dat je jezelf kunt vermannen en inderdaad nog van je lichtpuntjes kunt genieten. :*
pi_90575555
Hoewel ik trouwens niet vaak hoor dat een tweede te vroeg komt als de eerste zo ruim na de uitgerekende datum kwam, heb ik wel een goed voorbeeld. Zelf kwam ik 10 dagen te laat en mijn broertje kwam 2 weken te vroeg. Het kan dus wel. :Y
  woensdag 29 december 2010 @ 12:17:33 #270
238474 Jeetjejom
pi_90576327
Claudia, wat vervelend dat de VK niet meedacht! Maar gewoon lekker rustig aan doen.
Aventura 12 weken!!!!! hoera

ik ga vanavond maar eens langs de VK, kijken of ik een stickertje krijg :D
Jouw warmte is genoeg
pi_90578006
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef ik80lll het volgende:
Ach we merken het wel.
Laat je niet gek maken hoor! Dat werd bij mij ook gezegd. De vk hoopte dat ik de 35 weken nog ging halen, want het kind lag al zo ver ingedaald en al die voorweeën, dat kon niet lang meer duren. Uit eindelijk ben ik bij 42 +1 ingeleid en is onze zoon met 42+ 2 geboren.

Claudia: sterkte met de laatste loodjes. Ze zijn vrij zwaar als ik het zo lees. :*
pi_90578940
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:00 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken hoor! Dat werd bij mij ook gezegd. De vk hoopte dat ik de 35 weken nog ging halen, want het kind lag al zo ver ingedaald en al die voorweeën, dat kon niet lang meer duren. Uit eindelijk ben ik bij 42 +1 ingeleid en is onze zoon met 42+ 2 geboren.

Claudia: sterkte met de laatste loodjes. Ze zijn vrij zwaar als ik het zo lees. :*
was het ook niet zo ongeveer met Kleurdoos (toen nog Dakota) toen ze van Elin moest bevallen? dat ze eerst al voor sinterklaas bang waren dat ze zou bevallen, en dat Elin uiteindelijk na Oud en Nieuw pas kwam?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 13:35:34 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90579684
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:21 schreef mijsje het volgende:

[..]

was het ook niet zo ongeveer met Kleurdoos (toen nog Dakota) toen ze van Elin moest bevallen? dat ze eerst al voor sinterklaas bang waren dat ze zou bevallen, en dat Elin uiteindelijk na Oud en Nieuw pas kwam?
ja, die heeft zelfs nog een aantal weken bedrust moeten houden omdat ze al ontsluiting had.

woensdag 29 december 2010 @ 13:45:45 #274
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90580235
@Claudia
Wat vervelend dat ze niet met je willen meedenken, uitgeput aan een bevalling beginnen telt blijkbaar niet afdoende mee of te kijken of er al iets mogelijk is. Ik bedoel ze had toch ook zelf kunnen opperen om je bmm te checken en actie te ondernemen of je na een week terug laten komen om dan nog eens te kijken naar mogelijkheden. Dat is meedenken en kijken wat er kan, beetje makkelijk om te zeggen het hoort erbij. Je lijkt me niet bepaald een pieperd en iemand die snel zegt dat ze het zat is.

Ik hoop maar dat het meisje zich snel uit zichzelf zal laten zien. :*

@Aventura
Hoezee, 12 weken!!! Fijn he, dat die eindelijk achter de rug zijn, nu nog even de termijnecho en dan is het nog echtechter dan dat het al is.

Planeet Eigen Wereld, ik ben alweer 18 weken onderweg vandaag, het begint wat te worden zo langzamerhand. Begin volgende week een pretecho voor geslachtsbepaling (dat maak ik ook wel bekend hier) en 26 Jan, de 20 weken echo, dan ben ik dus al 22 weken.
pi_90583990
Claudia, wat rot voor je dat het allemaal zo moeizaam verloopt nu. Ik hoop ook voor je dat het allemaal niet te lang zal gaan duren. :*

Jeetjejom, hopelijk krijg je weer een mooi stickertje vanavond! :D

Juud, leuk dat je ook hier gaat melden wat het wordt! Wij horen het waarschijnlijk ook met de 20 weken echo in februari... kweet nog niet of ik het bekend ga maken... we zien wel. Bij Bas niet gedaan...

DJMO, nog gefeliciteerd met Jan! Leuke dag gehad? Wel druk he, zo rond de kerst ~:) ... ik weet er alles van ;).
En mèn hoe kan het dat je zoveel weg kunt werken en haast niks aan bent gekomen... Ik moet altijd wel lachen hoor, om jouw eet-posts _O- ... dat was 2 jaar terug ook... En ook toen ben je niet veel aangekomen, toch?
  woensdag 29 december 2010 @ 15:06:39 #276
94046 PM-girl
pi_90583995
Claudia, wat jammer dat het gesprek niet meer opgeleverd heeft. :{

Aventura, 12 weken! *O*
*
pi_90584091
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoewel ik trouwens niet vaak hoor dat een tweede te vroeg komt als de eerste zo ruim na de uitgerekende datum kwam, heb ik wel een goed voorbeeld. Zelf kwam ik 10 dagen te laat en mijn broertje kwam 2 weken te vroeg. Het kan dus wel. :Y
Was bij mijn moeder ook ja, ik was 10 dagen te laat en mn broertje was iets meer dan een week voor de uitgerekende datum.
Maar toch hou ik er echt totaal geen rekening mee :') ik heb wel alles klaar en voorbereid enzo, maar mentaal zeg maar ga ik er niet van uit voor de 40 weken te bevallen.

Claudia :*
wat naar zeg -O- kan me voorstellen dat je klaar bent met het gesprek dan, ik herken het wel dat je verder niet de persoon bent om dingen te gaan eisen.

Bij Amélie had ik ook geen voorwerk, geen indaling gemerkt helemaal niets, met gebroken vliezen begonnen en met 41 weken binnen 7 uur bevallen. Op zich teken ik daar deze keer weer voor :P alleen dit keer heb ik wel redelijk veel voorwerk. We zien het wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90584930
:o Claudia, ik had helemaal niet door dat je al zover was joh. Echt de laatste loodjes. Jammer dat de vk niet echt met je mee kan/wil denken zeg.
Ik kan je in elk geval wel uit ervaring vertellen, dat als je uitgeput bent, je ook gewoon nog kan bevallen. Vraag me niet hoe, maar het gaat.
En bij Grae duurde het bij mij ook super lang (daaagen), en bij Anna gewoon precies 12 uur (met 1cm ontsluiting maar nog geen verstreken bmm ingeleid.. dus echt geen ideale omstandigheden). Een tweede gaat echt vaak veel makkelijker. En volgens mij als de eerste keer nog helemaal niet zo lang geleden is, nóg makkelijker. Ik gun het je in elk geval. En dat je er ook niet meer te lang op hoeft te wachten :*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 15:40:29 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90585531
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:06 schreef Jose81 het volgende:

DJMO, nog gefeliciteerd met Jan! Leuke dag gehad? Wel druk he, zo rond de kerst ~:) ... ik weet er alles van ;).
En mèn hoe kan het dat je zoveel weg kunt werken en haast niks aan bent gekomen... Ik moet altijd wel lachen hoor, om jouw eet-posts _O- ... dat was 2 jaar terug ook... En ook toen ben je niet veel aangekomen, toch?
ik eet nu een stuk minder, en een stuk gezonder dan bij jan :+ toen was het totaal een kilo of tien ? ik heb eigenlijk geen flauw idee meer :@ het komt mij iig voor dat ik nu minder aankom, wellicht zelfs "afval" doordat ik "opgegeten" wordt door de baby :') maar ik kan wel trek hebben in de meest normale dingen .. gewoon een plakje beleg, resulteert vaak dat ik het halve pakje leeg eet :@ :@

pi_90587036
Jullie zijn - wederom - lief! :*

Ach, weet je wat het is, die verloskundige ligt mij gewoon niet. Je hebt helemaal gelijk, Juud, er zijn zoveel dingen die ze had kunnen zeggen of me in het vooruitzicht had kunnen stellen om me op te beuren. Ik had bovendien sterk de indruk dat het een haastcontrole was. Alles werd aan een assistent overgelaten en zij kwam alleen even de ligging controleren. Nou ja, kan gebeuren. Het is een fantastisch ziekenhuis, maar dit soort dingen komen ook gewoon voor.

Ik heb er vrede mee en wacht gewoon mijn - hopelijk spontane - bevalling af. Het zou fijn zijn als de bevalling meevalt, maar het kind dat eruit komt is toch wel het leukste exemplaar ter wereld. :7 Daar kijk ik nu maar naar uit.
pi_90587623
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
. Het zou fijn zijn als de bevalling meevalt, maar het kind dat eruit komt is toch wel het leukste exemplaar ter wereld. :7 Daar kijk ik nu maar naar uit.
O+
pi_90588940
@ Mrien, man en dochter: Gefeliciteerd!! *O*
@ Claudia: pff, klinkt zwaar zeg... En wat jammer dat er niet meer uit het gesprek gekomen is :*

@ Nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!
@ Zwangeren waarmee het niet zo goed gaat: sterkte :*

Alweer even niet gepost hier, maar het gaat wat beter inmiddels. Ben vaak 's morgens nog wel misselijk en geef dan 1 of 2 keer over, maar gelukkig niet meer de hoeveelheden van een paar weken terug en gelukkig ook niet meer de hele dag. Wel heel pijnlijke borsten, iemand een middeltje? Gister alweer 16 weken *O* Als het zo blijft gaan dan hou ik het wel vol :) Net even het CD-rommetje met de echofoto's van de 2e echo bekeken, ik kan niet wachten tot de SEO. :) En ik heb een appartement O+ Het is niet groot, 2 slaapkamers, een woonkamer met aangrenzende keuken en badkamer en WC in één, maar de ligging is super en er is een 2e slaapkamer dus ik ben blij *O* Ik woon nu nog thuis, maar zat altijd met een behoorlijke reistijd van en naar de Hogeschool en ik wil graag een plekje voor de kleine en mij samen. Zag dat niet zo zitten, bij m'n ouders in huis :@ Dan zijn ze meteen zo 'verplicht' om op te passen en het geeft niet echt rust, 3 honden in huis en een bedrijf aan huis. ;) M'n buik gaat hard trouwens, laatst deed iemand een schatting. 'Eh, tussen de 20 en 22 weken?' :X Oh en een kerstkaart van m'n ex, met de lieve woorden dat 'ie hoopt dat alles goed gaat en dat 'ie me een goede bevalling wenst in 2011. Aan de ene kant attent, aan de andere kant weet ik niet wat ik ervan moet denken :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 17:21:53 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90590542
je ex als in de vader van je kindje Danielle_ ? Ik zou het (voor nu) gewoon accepteren zoals het is, voor je eigen rust en voor die van de baby. Je kan nu natuurlijk wel gaan speculeren over hoe of wat hij bedoelt, maar daar schiet je niets mee op :* Wellicht dat hij inziet dat hij toch echt wel van je houd, en het stiekem toch niet zo erg vind dat je wat langer over je studie doet. Maar dat is van later zorg.. Ik zou 'm gewoon een bedankkaartje terugsturen met evt. de vraag of hij erbij aanwezig wil zijn?

(sorry als ik te persoonlijk ben, gewoon zeggen dan :* )

pi_90591471
DJMO, lief je reactie en helemaal niet te persoonlijk hoor! :* Inderdaad de vader. Maak me er verder ook niet druk om hoor, maar weet gewoon niet zo goed wat ik ervan moet denken :@ Het is nu zoals het is, we zijn niet meer samen en ik ga voor dit kindje. Misschien komt het nog goed tussen ons inderdaad en voeden we ons kindje samen op, maar anders komen de baby en ik er samen ook wel. :) Ik heb 'm net gebeld, dat ik het heel attent van hem vind en dat we misschien eens samen wat kunnen gaan drinken. Vond hij ook wel een goed idee, we moeten praten was ook zijn mening. :) Ik wil hem er eigenlijk zoveel mogelijk bij betrekken voor zover hij dat wil, het is ook zijn kindje. Ik wil niet over 5 maanden bevallen zijn en denken 'Hmm, het was leuk geweest als papa bij de echo geweest was' of 'Papa heeft ons kindje nooit gevoeld toen het nog in m'n buik zat'. Maar ik weet niet zo goed in hoeverre hij bij de zwangerschap betrokken wil worden, dus vind het wel fijn dat hij ook wil praten. :)
pi_90591686
Bedankt voor alle felicitaties!
Het gaat hier heel goed gelukkig en we genieten!

Hierbij even 2 foto's van vandaag

pi_90591964
Ooooh aaaah wat lief. O+
Ik dacht net; even kijken hoe eht met mrien gaat en nu ben je 'gewoon' al bevallen.

Hele fijne dagen met je mannetje toegewenst :*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_90592212
Wat een snoesje mrien!
pi_90592277
zooo, na een lange tijd weer even hier ;)

Mijn ouders en zusje reageerden heel positief en blij. Zijn ouders vertellen we het oudjaarsdag. Benieuwd wat ze gaan zeggen.

Ben nu 10 weken en 6 dagen, gister weer goedgekeurd door de VK en de baby kunnen bekijken. Zo mooi!

Iedereen fijne feestdagen gehad?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 18:17:09 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90593033
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:40 schreef Danielle_ het volgende:
DJMO, lief je reactie en helemaal niet te persoonlijk hoor! :* Inderdaad de vader. Maak me er verder ook niet druk om hoor, maar weet gewoon niet zo goed wat ik ervan moet denken :@ Het is nu zoals het is, we zijn niet meer samen en ik ga voor dit kindje. Misschien komt het nog goed tussen ons inderdaad en voeden we ons kindje samen op, maar anders komen de baby en ik er samen ook wel. :) Ik heb 'm net gebeld, dat ik het heel attent van hem vind en dat we misschien eens samen wat kunnen gaan drinken. Vond hij ook wel een goed idee, we moeten praten was ook zijn mening. :) Ik wil hem er eigenlijk zoveel mogelijk bij betrekken voor zover hij dat wil, het is ook zijn kindje. Ik wil niet over 5 maanden bevallen zijn en denken 'Hmm, het was leuk geweest als papa bij de echo geweest was' of 'Papa heeft ons kindje nooit gevoeld toen het nog in m'n buik zat'. Maar ik weet niet zo goed in hoeverre hij bij de zwangerschap betrokken wil worden, dus vind het wel fijn dat hij ook wil praten. :)
klinkt iig heel positief! Zowel jij, als de houding van hem ;)

Mrien .. wat een cutie O+

fijn he, positieve reactie Cyntiaa ;)

woensdag 29 december 2010 @ 19:19:51 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90595596
Mrien wat een lekker ding!!!!

en ik schrok ff van die pop die erbij lag, ik dacht huh :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_90595735
Jaaa, foto's! Wat een heerlijke jongen, mrien. Op de onderste foto doet hij me aan Ivan denken op zijn eerste foto's.

Heeft 'ie trouwens haartjes?
pi_90596154
Ooh Mrien, wat lief!! O+ Wat fijn dat alles goed met jullie gaat! Geniet ervan!! :*
pi_90596199
Mrien, wat een schatje!!

Danielle, fijn dat jullie er samen over willen en kunnen praten.
pi_90596241
Mrien, van harte met je prachtige kereltje! Hoe doet Lotte het als grote zus?
Lotte!
Noah!
  woensdag 29 december 2010 @ 19:48:48 #295
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90596656
Mrien wat een heerlijk ventje! O+
Ik vind het nog steeds ongelooflijk dat wij over een week of 13 ook zo'n klein mensje in huis hebben! Ik kijk er zo naar uit!

Danielle wat fijn dat er een gesprek komt met je ex! Hopelijk komt het in de toekomst weer goed tussen jullie, maar is hij in elk geval echt betrokken bij zijn kindje.

Cyntiaa wat fijn dat het vertellen aan je ouders zo leuk was, op naar oudjaarsdag!

Gisteravond in bed ging mijn buik onwijs tekeer, ons meisje was volgens mij driedubbele cherryflips aan het oefenen. Mijn lief kon het ook mega-goed voelen, die is ook helemaal in de wolken :) . En nu word ik weer helemaal aan gort getrappeld (doet af en toe gewoon echt zeer als ze recht naar beneden richting mijn kruis schopt), maar ik vind het helemaal leuk :D . We hebben vandaag de commode en het bedje besteld, blij *O*.
pi_90597254
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had bovendien sterk de indruk dat het een haastcontrole was. Alles werd aan een assistent overgelaten en zij kwam alleen even de ligging controleren. Nou ja, kan gebeuren. Het is een fantastisch ziekenhuis, maar dit soort dingen komen ook gewoon voor.
Wat blijft er over naast het controleren van de ligging?
Wij waren van de week ook weer bij de verloskundige en na 'hebben jullie vragen', bloeddruk- en liggingcontrole + hart horen stonden we in no time weer buiten. Zeker agz we dezelfde ochtend een liggings-/groeiecho hadden gehad, vond ik dat toch best wel weer zonde van de tijd (om er te komen plus een half uur uitloop). Ik vraag me dan altijd af of het bij iedereen van die loze momenten zijn.
pi_90597595
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:03 schreef Vanyel het volgende:

Wat blijft er over naast het controleren van de ligging?
Wij waren van de week ook weer bij de verloskundige en na 'hebben jullie vragen', bloeddruk- en liggingcontrole + hart horen stonden we in no time weer buiten. Zeker agz we dezelfde ochtend een liggings-/groeiecho hadden gehad, vond ik dat toch best wel weer zonde van de tijd (om er te komen plus een half uur uitloop). Ik vraag me dan altijd af of het bij iedereen van die loze momenten zijn.
Als er niks aan de hand is ben je inderdaad al gauw klaar: ligging controleren, naar het hartje luisteren, bloeddruk opnemen en even wat vragen stellen als je die hebt. Je merkt het bij ons heel duidelijk als er weinig tijd is. De verloskundige komt dan heel snel eventjes langs en zegt bijvoorbeeld niets over het vermoedelijke gewicht van de baby. Ze volstaat dan met een "alles ziet er goed uit" en je moet er echt meer informatie uittrekken als je nieuwsgierig bent. Het gebabbel is dus gewoon wat minder.

Als we een verloskundige treffen die de tijd voor ons neemt, dan hebben we het over het gewicht van de baby, waarom bepaalde controles worden uitgevoerd, wat onze verwachtingen zijn van de bevalling, hoe het met het ruggenprikbeleid staat in het ziekenhuis, hoe ik mijn tijd doorkom en de kwalen draaglijker maak, wat zij eventueel voor mij kunnen betekenen. Ik heb niet altijd prangende vragen maar vind het wel fijn om wat te kunnen babbelen.
pi_90597872
Oh Claudia, dat laatste herken ik zo. Ik stond altijd met drie minuten weer buiten, omdat ik nooit echt vragen had en alles zo makkelijk ging eigenlijk. En ergens vond ik dat steeds best jammer omdat ik me wel heel erg op die 'controles' verheugde.

En Huup, ik had zelf ook gewoon het gevoel bij de tweede net zo goed overtijd te lopen. En dat gebeurde dus ook.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:18:19 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90597890
Ik heb nog maar drie bezoekjes achter de rug bij de verloskundige, de intake + echo, 12 weken check + echo en 16 weken check. Alle keren netjes op tijd, aandacht en rust, dat kan dus prima.
Wel plan ik vanaf de vorige keer de afspraken vroeg, dan weet ik zeker dat ik er niet zit te wachten, dus met uitloop geen ervaring. Volgende afspraak is 10 jan, dan ben ik bijna 20 weken. :o

Ik vind het een heel naar idee dat een verloskundige je als een nummer ziet, ipv je met persoonlijke aandacht van antwoorden en informatie te voorzien. Ik bedoel, je moet toch een vertrouwensband opbouwen en met je vragen daar terecht kunnen. Dat vinden ze hier heel belangrijk, ook al zijn ze met zijn vieren. Tot nu toe heb ik er twee gezien, beide erg vriendelijk. Ik heb nooit veel te vragen en een voorbeeldige zwangerschap tot nu toe, maar zit er meestal wel 10 minuten tot een kwartier binnen. Eerste keer, de intake was zelfs een uur.

Het lijkt me met bevallen ook niet prettig en stimulerend dat er iemand aan je bed staat en aan je zit waar je niet een beetje vertrouwen in hebt en enigzins goed mee overweg kan.
pi_90597898
Oh wauw, Mrien, wat een prachtexemplaar met z'n bolle, gave koppie. O+
pi_90598108
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:18 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het een heel naar idee dat een verloskundige je als een nummer ziet, ipv je met persoonlijke aandacht van antwoorden en informatie te voorzien. Ik bedoel, je moet toch een vertrouwensband opbouwen en met je vragen daar terecht kunnen. Dat vinden ze hier heel belangrijk, ook al zijn ze met zijn vieren. Tot nu toe heb ik er twee gezien, beide erg vriendelijk. Ik heb nooit veel te vragen en een voorbeeldige zwangerschap tot nu toe, maar zit er meestal wel 10 minuten tot een kwartier binnen. Eerste keer, de intake was zelfs een uur.
Tja, bij mij gaat het op een of andere manier gewoon vanzelf. Ik heb niks te vragen en over de vragen die zij stellen (heb je al gedacht aan, ben je op de hoogte van, ben je klaar voor) heb ik niet veel te melden. Ik zou zelf ook niet weten waar ik het verder nog over zou moeten hebben.
Als ik mijn vragen zou bewaren tot de afspraken ipv zelf antwoorden te zoeken, zou dat vast schelen, maar zo graag wil ik nou ook weer geen langere afspraak ;)

Overigens zijn ze wel allemaal heel vriendelijk en heb ik nog niet het gevoel gehad dat ik werd weggekeken omdat het druk was. Dat zou ik wel echt vervelend vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')