Even kijken of ik alles onthouden heb.
Claudia, ik heb zo'n prik om te slapen gehad. Ik zou moeten zoeken of ik ergens kan vinden wat het precies was, maar die pethidine zat er ook bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er prima op geslapen heb en dat ik het zo weer zou doen. Ik kon me ook probleemloos ontspannen en ging daardoor van nauwelijks verweking met 20 uur rug/beenweeën naar 6 cm ontsluiting en dat al slapende. 
Linda, ik heb inderdaad deze keer ook veel meer last gehad van mijn buik in het begin dan de vorige keer. Wat het geweest is, geen idee, maar dat trekkerige herken ik dus echt.
Takkembah, een jongetje!!! Gaaaaaf. En fijn dat alles goed was joh. 
Over vermoeidheid, sorry, dat ken ik niet echt. Maar goed, ik ben dan ook gezegend met enorm goede nachten (hoor zelfs Driekus niet roepen) en slaap erg veel. Ik werk op woensdag niet en die dag gebruik ik ook echt om bij te slapen. Ik heb wel dus al vroeg mijn ritme aangepast op mijn zwangerschap, dat kost nu ook veel minder moeite dan bij Driekus, toen ik wel enorm moe was. 
Die steunkousen ga ik dus echt wel proberen als ik weer zo'n vochtpootjes krijgt. Ze lijken dan misschien niet veel te doen, maar ze zijn gewoon beter voor je vaten. En ik had, in tegenstelling tot Huup, wel echt last van mijn voeten en enkels, dus die houd ik graag wat dunner. 
Aventura, kan best hoor dat je ineens een groeispurt hebt. Als ik iets geleerd heb hier op fok is dat beginnende buikjes niks zeggen over het uiteindelijke resultaat. Ik was de vorige keer met 13 weken al heel wat, maar dat valt nu wel mee. Toch zal ik uiteindelijk wel weer met een goede buik eindigen, mij kennende.
En dat HB gehalte. Ik hoorde van mijn vk dat je niet alleen moet weten wat je Hb is, maar ook wat je voorraad ijzer is (ferritine). Die voorraad ijzer heb je nodig om hemoglobine (hb) te maken. Mijn hb is goed, mijn voorraad zelfs enorm goed. Maar stel, je hb is nog wel goed, de voorraad niet, dan is de kans op een laag hb groter. Een makkelijke tip: veel ijzerrijk spul eten, flink wat vitamine c binnenkrijgen (want dat bevordert de opname van ijzer) en die multivitamine slikken. Kortom, alles er aan doen om die staalpillen te voorkomen, want dat wil je echt niet. Oja, Roosvici Ferro, niet te drinken, maar helpt wel. 
Over mezelf weinig te melden, alles gaat goed. Ik voel Drieka ook echt al schuiven in mijn buik. Trappen nog niet, maar vlinder gevoel, maar grappig is het wel. Het ukkie reageert ook al echt op mijn hand door eronder te gaan liggen.

* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
 *waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *