abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90495463
Ooeeh, ja... koortslip... da's echt balen! Ik heb er nóóit last van gehad, tot ik zwanger was van Bas. Kreeg ik een 'koortsneus' (zo'n zelfde plekje, maar dan bij de neus). Ik zag de beelden al voor me; in de kraamweek met een mondkapje met de baby knuffelen... gelukkig is dat nooit nodig geweest. Je hebt daar ook wel goeie tubetjes spul voor, he? Dat heet Aciclovir... werkte bij mij toen wel goed! Vooral van eigen merk van de apotheek!

Takkembah, fijn dat alles goed was... En een jochie!! O+ Die zijn leu-heuk!! :D
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90495993
Fijn dat alles goed was Takkembah! En wat leuk een jongen!
pi_90498182
Dames, bedankt voor het meedenken en de tips.. Ik heb net mijn multivitamines bekeken, en daar zit iig ook genoeg ijzer in(heb die van Gravitamon), dus die ga ik even wat trouwer slikken. En de volgende keer anders ook mijn Hb maar laten controleren, zien of daar nog wat uitkomt.

Takkembah, jij kan dus weer lekker gaan shoppen, leuk, een jongetje!
pi_90501323
Takkie, wat leuk, een broertje voor Alexa! Was verder ook alles goed? Veel shop-plezier :D

Claudia, hoe voel je je?

Mrien, trek je het nog?

Dames, ik heb zo'n buikpijn de hele dag... ik ken het van bij Lotte, maar toen had ik dat echt nog niet zo vroeg. Het voelt een beetje als een harde buik, wat helemaal niet kan natuurljk. Heel trekkerig en zeurderig. Zou dit nou echt het groeien van de baarmoeder zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ik nu al teveel doe toch? :P Alhoewel ik wel moemoemoemoe ben. Bij Lotte ook, toen was het echt slapen-werken-slapen, zonder eten zelfs, want ik werd al beroerd bij het idee. Dat heb ik dit keer niet, dat scheelt wel. 13-1 de eerste controle bij de gyn...
Lotte!
Noah!
pi_90502476
quote:
Op zondag 26 december 2010 20:28 schreef Popples het volgende:
*)

Rotsje mag uit het lijstje en mag in het Popples en Prowl
Oh wat leuk!!

Gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 december 2010 @ 18:46:07 #131
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90503815
Linda, kan vlgns mij idd geen harde buiken zijn, maar het kan wel een teken zijn dat je teveel onderneemt wellicht? Ikzelf heb enorm veel verschil gemerkt (ik ben met 16 wk minder gaan werken)... Hoe ver ben je pcies?

Maar goed, kan ook groeipijn zijn inderdaad. Maar toch jezelf in ere houden.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90504083
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:46 schreef Takkembah het volgende:
Linda, kan vlgns mij idd geen harde buiken zijn, maar het kan wel een teken zijn dat je teveel onderneemt wellicht? Ikzelf heb enorm veel verschil gemerkt (ik ben met 16 wk minder gaan werken)... Hoe ver ben je pcies?

Maar goed, kan ook groeipijn zijn inderdaad. Maar toch jezelf in ere houden.
5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?
Lotte!
Noah!
  maandag 27 december 2010 @ 20:27:14 #133
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90507911
Mrien, gefeliciteerd en Takkembah ook met een jongetje! Ik moet echt maar eens gaan beginnen met shoppen enzo, heb helemaal nix gekocht tot nu toe :@
Claudia, bah wat vervelend dat je zo erdoor heen bent, maar idd nog maar 3 weken! Wat zijn 3 weken nu op een zwangerschap van 40weken? Ben je zo doorheen (maar ik hoop wel dat ze stiekem iets voor je kunnen doen!)

Ik heb iig een voetballer, de hele dag wordt er al gestampt alsof zijn leven ervan afhangt. Wat gaat dat over een week of 8 geven?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90507955
Dag iedereen, ik heb vorige week de seo gehad en die had wat twijfels aangezien de baby (een jochie trouwens) vrij groot was qua hoofd en buik armen en benen etc.
Ook konden ze de nieren en het cerrebellum niet zien. Ik heb dus een doorverwijzing gehad voor een guo.
Deze heeft vandaag plaatst gevonden en alles gaat goed en is te zien. Inderdaad is de baby wat groot maar dit geldt voor al zijn onderdelen, de kans dat ik dus voorloop ( ipv 20 w 2 dgn 21 w 3 dgn) is erg groot.
Dit verwachte ik al dus was helemaal blij, de baby was niet gepland maar wel zeer gewenst en vandaar ook dat ik dacht dat het ouder kon zijn.
We zijn dolblij dat alles goed is en opgelucht dat we geen slechte berichten hebben gekregen (de ouders voor ons wel en das echt hartverscheurend).Kortom ik ben volgens de eerste echo uitgerkend op 14 mei 2011 maar verwacht toch dat dit de 6 de moet zijn.
Kan iemand me trouwens ff in de lijst proppen met me jochie!
Ik ben nu een beetje op de blauwe wolk
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
  maandag 27 december 2010 @ 20:33:42 #135
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90508197
Swampie, gefeliciteerd! Het wordt een beetje druk begin mei :P ikzelf ben de 8e, en Poppedein is de 7e uitgerekend :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 27 december 2010 @ 20:34:53 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90508270
@linda; ik herken de pijn eigenlijk niet echt.. maar het kan best dat het al groeipijn is denk ik?

ik ben alleen misselijk en moe tnt...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 27 december 2010 @ 20:38:37 #137
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90508448
Swampie gefeliciteerd! Wat een opluchting zal dat toch geweest zijn (ook al had je het verwacht, is fijn als het bevestigd wordt toch?)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90508944
Ja het is zeker een opluchting ben ook wel moe na de slapeloze nachten maar gelukkig loopt het goed af, en druk wordt het zeker in mei leuk toch heb je met elkaar in elk geval wat te delen!
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
  maandag 27 december 2010 @ 21:18:16 #139
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90510145
Ja wordt zo echt spannend hoe het gaat lopen hahaha!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 27 december 2010 @ 21:30:24 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90510740
Pft, mijn buik is er opeens uitgeklapt, lijkt wel. Hij is echt giga. Dat klopt toch niet met 12 weken? Mijn zus zegt dat het een viermaandenbuik is. Zal morgen eens een foto maken.
pi_90512883
Aventura, mijn O+ lachte mij net nog uit toen ik zei dat mijn buik nog niets anders leek, en toen ik beter keek had hij ook wel gelijk. Maar wie weet is het ook wel een kerstbuikje, ik was vanmorgen toch ineens wat zwaarder dan voor kerst...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 22:11:47 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90512939
Dat had ik ook hoor Aventura. Kan morgen ineens weer minder zijn, wellicht heb je iets teveel gegeten en spelen je darmen op oid.

Gefeliciteerd met de goede uitslag Swampie !

Ik heb de laatste dagen wel wat vaker last van harde buiken, pijnlijke (onder)rug en pijn in m'n bilspier .. was vanmorgen wel ontzettend blij, ik heb uitgeslapen tot half elf (!) en toen ik beneden kwam was de afwas gedaan, de vuilniszak verwisseld en stond er koffie voor me klaar O+ Ik heb me vanavond alleen druk gemaakt om het bakken van een taart en een cake die as we speak in de oven staat. Helaas is iets van de verrassing voor Jan in 't water gevallen, meneer besloot wakker te worden omdat hij een poepbroek had/moest poepen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90512941
Even kijken of ik alles onthouden heb.
Claudia, ik heb zo'n prik om te slapen gehad. Ik zou moeten zoeken of ik ergens kan vinden wat het precies was, maar die pethidine zat er ook bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er prima op geslapen heb en dat ik het zo weer zou doen. Ik kon me ook probleemloos ontspannen en ging daardoor van nauwelijks verweking met 20 uur rug/beenweeën naar 6 cm ontsluiting en dat al slapende.

Linda, ik heb inderdaad deze keer ook veel meer last gehad van mijn buik in het begin dan de vorige keer. Wat het geweest is, geen idee, maar dat trekkerige herken ik dus echt.

Takkembah, een jongetje!!! Gaaaaaf. En fijn dat alles goed was joh.

Over vermoeidheid, sorry, dat ken ik niet echt. Maar goed, ik ben dan ook gezegend met enorm goede nachten (hoor zelfs Driekus niet roepen) en slaap erg veel. Ik werk op woensdag niet en die dag gebruik ik ook echt om bij te slapen. Ik heb wel dus al vroeg mijn ritme aangepast op mijn zwangerschap, dat kost nu ook veel minder moeite dan bij Driekus, toen ik wel enorm moe was.

Die steunkousen ga ik dus echt wel proberen als ik weer zo'n vochtpootjes krijgt. Ze lijken dan misschien niet veel te doen, maar ze zijn gewoon beter voor je vaten. En ik had, in tegenstelling tot Huup, wel echt last van mijn voeten en enkels, dus die houd ik graag wat dunner.

Aventura, kan best hoor dat je ineens een groeispurt hebt. Als ik iets geleerd heb hier op fok is dat beginnende buikjes niks zeggen over het uiteindelijke resultaat. Ik was de vorige keer met 13 weken al heel wat, maar dat valt nu wel mee. Toch zal ik uiteindelijk wel weer met een goede buik eindigen, mij kennende.

En dat HB gehalte. Ik hoorde van mijn vk dat je niet alleen moet weten wat je Hb is, maar ook wat je voorraad ijzer is (ferritine). Die voorraad ijzer heb je nodig om hemoglobine (hb) te maken. Mijn hb is goed, mijn voorraad zelfs enorm goed. Maar stel, je hb is nog wel goed, de voorraad niet, dan is de kans op een laag hb groter. Een makkelijke tip: veel ijzerrijk spul eten, flink wat vitamine c binnenkrijgen (want dat bevordert de opname van ijzer) en die multivitamine slikken. Kortom, alles er aan doen om die staalpillen te voorkomen, want dat wil je echt niet. Oja, Roosvici Ferro, niet te drinken, maar helpt wel.

Over mezelf weinig te melden, alles gaat goed. Ik voel Drieka ook echt al schuiven in mijn buik. Trappen nog niet, maar vlinder gevoel, maar grappig is het wel. Het ukkie reageert ook al echt op mijn hand door eronder te gaan liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90513007
Aanvulling buik: we hebben de afgelopen dagen allemaal vrij gehad (of nou ja, bijna allemaal, BJ niet) en in tijden van rust groeit je buik ook meer. Dus dat is ook verklaarbaar.
pi_90525415
Dat groeien van de buik blijft zoiets wonderlijks. Een paar dagen geleden voelde mijn buik nog ontploft, alles stond zo strak. Nu is het weer gewoon een compacte, harde bol die prima aanvoelt. Ik vind het heel tof om eraan te zitten. O+ En ik vind het er ook wel grappig uitzien, mijn buik, vooral omdat mijn navel zo laag zit.

Mefke, ik wil liever geen pethidine omdat het nogal een paardenmiddel is dat bovendien de borstvoeding in de weg kan zitten. Ik weet niet precies wat de werkzame duur is, maar een bevalling kan natuurlijk ineens veel vlotter verlopen dan je denkt. De vorige keer heb ik trouwens wel pethidine gehad omdat ik er uiteindelijk te erg doorheen zat en ik nogal wanhopig was. Het heeft toen helemaal niets gedaan en dat doet me ook niet optimistisch stemmen over pethidine.

Maar goed, ik weet inmiddels ook wel dat ik tevoren niets uit moet sluiten. Misschien is het deze keer precies wat ik nodig heb om de bevalling goed te doorstaan. Dingen kunnen anders lopen dan je verwacht. Bovendien heb ik het advies van het medisch personeel hoog zitten. Als zij me pethidine écht aanraden dan ga ik waarschijnlijk wel overstag. Na de bevalling van Ivan wilde ik liever geen bloedtransfusie, maar na wat beraad heb ik me laten overtuigen en daar heb ik geen moment spijt van gehad! (Alleen jammer dat dat soort keuzes je weer administratieve rompslomp opleveren bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en zo. :Y))
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90525715
Claudia, ik zal eens kijken wat ik nou precies gehad heb. Ik heb destijds het aanbod ook al eerder gehad, gewoon om een nacht te slapen. Dan is het allang uit je lichaam tegen de tijd dat je gaat bevallen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:18:00 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_90526000
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 05:12 schreef Claudia_x het volgende: (Alleen jammer dat dat soort keuzes je weer administratieve rompslomp opleveren bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en zo. :Y))
En je nooit meer mee mag doen aan moeders voor moeders, je nooit meer zelf bloed mag geven, noem maar op...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90526034
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

Oh wat leuk!!

Gefeliciteerd!!
dank je wel.

swampie wat fijn goed nieuws, gefeliciteerd.

linda ik herken het wel bij 6 weken had ik het ook.

claudia moest je morgen naar de gyn/vk?
mama van 3 kids!
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:25:08 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_90526064
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:53 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?
:* Gefeliciteerd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90526094
Pethidine heeft bij ervoor gezorgd dat de bevalling doorzette, anders was het waarschijnlijk een keizersnede geworden. En dat terwijl ik het echt geen pethidine (ik was al uren het aan het weigeren) wilde van te voren. Ik weet dat ik erg slecht reageer op morfine. Maar een ruggenprik zou nog anderhalf uur duren voordat deze gezet kon worden en ik deed al 6 uur over 2cm en bleef haken op een ontsluiting van 5/6cm.

Na die prik ging er schijnbaar een remming weg en had ik anderhalf uur later zelf een baby op m'n buik liggen.

De effecten van borstvoeding bij mij zijn vertroebelend omdat Mette pas na anderhalf uur na de geboorte is aangelegd. Maar dat ging wel gelijk erg goed.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')