abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90486812
Mijn Hb is in het begin van de zwangerschap(met 8 weken ofzo) geprikt, en die was toen nog 8,8. Ik heb het de vorige keer ook wel met de verloskundige besproken, maar ik had zelf toen ook nog wel het idee dat het stress was vanwege mijn werk, en ik hoopte dat het in de vakantie bij zou trekken. Maar zoals een echte docent ben ik deze vakantie ook nog half ziek(flinke verkoudheid), en is het er nog niet echt beter op geworden.
Ik ga iig de komende dagen proberen of het helpt om 's middags ook nog even te gaan liggen, dat is na de vakantie niet echt makkelijk te realiseren op mijn werk, maar voor dit moment hoop ik dat het verbetering geeft.

Aventura, ik hoop niet dat mijn zwangerschappen te veel op die van mijn moeder gaan lijken. Bij mij lag ze al met 6 maanden in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen, en ze heeft een bloedtransfusie gehad omdat haar Hb zo laag was.. Mijn broertje was ook te vroeg, en het waren allebei bevallingen met kunstgrepen...
pi_90486926
Volhouden gaat prima gelukkig, voel me gelukkig nog goed en niet echt anders t.o.v een paar weken geleden. Vannacht alleen wat slecht geslapen, zometeen na het eten mooi weer even in bed dus.
Als Lotte daarna ook een stuk gezelliger zal zijn komen we de middag wel weer door ;)
De ontplofte speelgoedzooi hier op de grond bewaar ik wel voor S. als hij thuiskomt ;)
pi_90486974
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
Uitgerekende datum voor mrien! *O*

Bedankt allemaal voor het meeleven en meedenken. Ik heb aanstaande woensdag de volgende controle, dus dan zal ik de opties eens ter sprake brengen. Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als ze in ieder geval kijkt of ik al stripbaar ben.
:* Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, spannend hoor!
Word je 's nachts eigenlijk misselijk door het liggen of heeft het te maken met het tijdstip? Anders zou je misschien eens kunnen proberen of je met een bedsteun half rechtop wat beter slaapt (zijn te huur bij een thuiszorgwinkel). Zo heb ik ook een hele tijd geslapen omdat ik zo'n last van brandend maagzuur had.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90486985
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef mrien het volgende:
De ontplofte speelgoedzooi hier op de grond bewaar ik wel voor S. als hij thuiskomt ;)
Oh, daar heb ik altijd zo'n hekel aan, als ik de zooi op kan ruimen! Maar jij hebt een goed excuus. :+

Ik vind dat overdag slapen zo knap. Het lukt mij eenvoudigweg niet. Tijdens de kraamperiode zal dat ook wel weer erg onhandig zijn. Maar goed, volgens mijn verloskundige is het ookal prima om een uurtje of twee uurtjes rustig op de bank te liggen en bijvoorbeeld te lezen of te puzzelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90487184
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

:* Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, spannend hoor!
Word je 's nachts eigenlijk misselijk door het liggen of heeft het te maken met het tijdstip? Anders zou je misschien eens kunnen proberen of je met een bedsteun half rechtop wat beter slaapt (zijn te huur bij een thuiszorgwinkel). Zo heb ik ook een hele tijd geslapen omdat ik zo'n last van brandend maagzuur had.
Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.

Ik moet gewoon maar eens gaan bevallen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis erg met me meedenken en openstaan voor verschillende scenario's, dus dat is heel fijn. Als ze nu niks willen doen dan ga ik daar gewoon in mee. Het duurt nog maximaal 3 weken! Met 41 weken wordt de bevalling sowieso ingeleid.
pi_90487291
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.

Ik moet gewoon maar eens gaan bevallen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis erg met me meedenken en openstaan voor verschillende scenario's, dus dat is heel fijn. Als ze nu niks willen doen dan ga ik daar gewoon in mee. Het duurt nog maximaal 3 weken! Met 41 weken wordt de bevalling sowieso ingeleid.
Echt niet leuk dat je er zo door heen zit joh :*
In het ziekenhuis kunnen ze je ook wat geven om een nachtje door te slapen voordat de bevalling ingeleid wordt, dat lijkt me echt fijn voor jou. Wat het is helemaal niet leuk als je al zo gesloopt de kraamtijd in gaat *knuffel*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90487470
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:32 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Echt niet leuk dat je er zo door heen zit joh :*
In het ziekenhuis kunnen ze je ook wat geven om een nachtje door te slapen voordat de bevalling ingeleid wordt, dat lijkt me echt fijn voor jou. Wat het is helemaal niet leuk als je al zo gesloopt de kraamtijd in gaat *knuffel*
Dat is lief van je. :*

Wat geven ze dan? Ik heb pas een paar pillen gekregen om makkelijker in slaap te vallen, maar die hielpen niet.

Ik maak me op zich niet zo'n zorgen over de kraamtijd. Op een bepaalde manier zal het een grote verademing zijn om niet meer wakker te liggen vanwege suffe kwaaltjes maar vanwege een verse baby die voortdurend wil drinken. Als het zoals de vorige keer gaat dan slaap ik tussen de voedingen door ook wel goed. Met 3x 2 uur slaap zal ik me al veel beter voelen dan nu. Ik kijk wel wat op tegen de bevalling zelf, want daar heb ik m'n krachten wel voor nodig. Nou ja, ik moet maar op m'n adrenaline en zo vertrouwen.
pi_90487545
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is lief van je. :*

Wat geven ze dan? Ik heb pas een paar pillen gekregen om makkelijker in slaap te vallen, maar die hielpen niet.
Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.
pi_90487572
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:39 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.
Ik ben bang dat het pethidine is, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet of ze dat ook geven als er nog niet echt iets gaande is.
pi_90487727
Hmm, dat zou best wel eens kunnen...
Wat rot dat zelfs de pilletjes die je van de verloskundige gekregen hebt niet werkten.
  maandag 27 december 2010 @ 11:51:30 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90487891
claudia, wat vervelend :*... Hopelijk kan de vk woensdag toch iets extra's voor je betekenen!

Wij hebben de SEO gehad, alles zag er goed uit.

En Alexa krijgt een broertje *O*... dat wordt dus flink inkopen doen :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90488113
Een broertje voor Alexa, wat gaaf! En fijn dat alles goed was.

Zie je het al voor je, Takkembah, een gezinnetje met dochter en zoon?
  maandag 27 december 2010 @ 11:57:35 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90488114
Pft Claudia, die laatste loodjes zijn wel erg zwaar. Sterkte, hopelijk sterk je nog wat aan.

Takkembah, van elk een, wat een droom zeg.
Shop ze!
pi_90488497
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn Hb is in het begin van de zwangerschap(met 8 weken ofzo) geprikt, en die was toen nog 8,8. Ik heb het de vorige keer ook wel met de verloskundige besproken, maar ik had zelf toen ook nog wel het idee dat het stress was vanwege mijn werk, en ik hoopte dat het in de vakantie bij zou trekken. Maar zoals een echte docent ben ik deze vakantie ook nog half ziek(flinke verkoudheid), en is het er nog niet echt beter op geworden.
Ik ga iig de komende dagen proberen of het helpt om 's middags ook nog even te gaan liggen, dat is na de vakantie niet echt makkelijk te realiseren op mijn werk, maar voor dit moment hoop ik dat het verbetering geeft.

Aventura, ik hoop niet dat mijn zwangerschappen te veel op die van mijn moeder gaan lijken. Bij mij lag ze al met 6 maanden in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen, en ze heeft een bloedtransfusie gehad omdat haar Hb zo laag was.. Mijn broertje was ook te vroeg, en het waren allebei bevallingen met kunstgrepen...
Ja daar begon ik toen ook mee, eh 8,3 ofzo uit mn hoofd. Prima verder, voor mijn doen erg hoog zelfs!
Maar dat kelderde in een paar weken tijd van 8,3 naar rond de 7 naar uiteindelijk 6,2.
Het is maar een heel klein vingerprikje en je vk heeft het zo gedaan, uitslag krijg je direct. Dus het is de moeite waard om het even te vragen, dan weet je in elk geval dat het daar wel of niet aan ligt.

Ik kan je aanraden floradix tabletten te slikken, een soort staal supplement zonder de nare bijwerkingen van staalpillen (constipaaaasie :X ) en op natuurlijke basis, het gaf mij in elk geval het gevoel dat ik iets kon doen eraan.
En een goeie (zwangerschaps)multivitamine is ook aan te raden, bloedarmoede hoeft niet alleen door ijzergebrek te komen maar kan ook door vit.b tekort komen.

En wellicht is het een idee je werkgever in te lichten over hoe je je voelt? Of je vakgroep in ieder geval? Dan weten zij wat ze van je kunnen verwachten en vooral wat niet. Als je je beter voelt kun je altijd meer op je nemen maar het is wel fijn als je niet harder hoeft dan nodig.

Claudia :*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 december 2010 @ 12:13:41 #115
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90488550
Oh en weer een kloon uit de kast. *O* Popples, ik ken je verder nog niet hihih... zijn er nu nog meer klonen hier? Of is alles uit de kast?

claudia, tja. Ik kan me wel een voorstelling maken van hoe er nog een dochter van ons uit zou komen te zien, maar een zoon (nog) niet. We zullen zien, hebben nu al een erg mooi 3d plaatje meegekregen <3 en the name game begint weer
Alexa en Seth zijn lief
pi_90488670
Takkembah wat leuk!! Een jongetje!! En ook leuk natuurlijk dat je nu weer een goede reden hebt om lekker nieuwe spulletjes te gaan kopen
pi_90488734
oooh takkembah een jommetje! O+ O+ *O* *O* wat leuk!
en nu los met die kleertjes :9 :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90489694
Takkembah gefeliciteerd *O* een broertje voor Alexa *O*
mama van 3 kids!
pi_90489790
Mrien, 40 weken *O*

Takkembah, een jongetje, wat leuk.

Vermoeidheid, check! Is hier ook niet minder geworden. Zelfs nu ik vakantie heb, blijf ik gewoon de hele dag door moe. Mijn HB is overigens goed.

Mijn achternichtje is dit weekend bevallen van een jongetje. Noël. Ik ben wel benieuwd of ze die naam sowieso al bedacht hadden of op het laatste moment veranderd hebben omdat het een kerstkindje is.
  maandag 27 december 2010 @ 12:53:46 #120
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90489952
Je kan ipv ijzertabletten ook floradix nemen. Zitten meteen meerdere vitamines in.
De echte staaltabletten zijn idd fijn voor de verstopping ea wat daarbij hoort. Maar binnen een paar weken was mijn hb wel weer opgeklommen tot 6.8 acceptabel maar niet extreem hoog. Vandaar dat ik nu wel elke dag floradix neem om hem op peil te houden.
Ben wel benieuwd of ze hem nu nog een keer prikken. Hier doen ze het trouwens niet met een vingerprik, maar een serieus buisje bloed tappen ze af.
Was ik een paar jaar geleden nog bang voor prikken, nu niet meer.
Zo eten is op, ik ga even een kleintje op bed leggen.
pi_90490273
Mrien 40 weken, spannend!!!

Takkembah wat leuk, Alexa krijgt een broertje! *O* Ik ben benieuwd naar de 3d foto!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 27 december 2010 @ 14:02:15 #122
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90492785
Mrien, alleen nog maar de 'reservetijd' nu, je bent er bijna!! Wat fijn dat je je nog redelijk okee voelt!

Clau, wat rot dat dat voor jou niet geldt. Ik hoop dat je stripbaar bent en dat het snel op gang gaat komen. :*

Takkembah een jochie, gaaf! Weer wat tegenwicht voor al die meisjes in aantocht :).

Popples, nu gefeliciteerd onder je echte identiteit!

LT, ik hoop dat je je snel energieker gaat voelen meis!

Huup, hier dus ook opgezwollen pootjes. Ik kan een potje knikkeren op mijn onderbenen, zulke diepe kuiltjes kan ik erin drukken. Heb jij nog iets van steunkousen aan?

Ik heb net voor het eerst mijn babybuik zien bewegen *O* O+ *; . Madame was aan het trappelen en ik zag het op die plek echt op een neer gaan, gaaf! Over een week hebben we de 3D-echo, heb er zo'n zin in (en vind het stiekem ook wel een beetje spannend...)!
pi_90492948
Leuk is dat hè die bewegingen O+

Ik heb geen steunkousen hoor. Ik heb verder geen last van het vocht, t is alleen lellik :P ik vind steunkousen maar gedoe om aan en uit te doen dus van mij hoeft t niet zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 december 2010 @ 14:39:21 #124
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90494404
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Leuk is dat hè die bewegingen O+

Ik heb geen steunkousen hoor. Ik heb verder geen last van het vocht, t is alleen lellik :P ik vind steunkousen maar gedoe om aan en uit te doen dus van mij hoeft t niet zo.
Grin, dat is zonder megabuik al niet makkelijk zelf te doen, volgens mij is dat zwanger een ondoenlijk iets om zelf aan en uit te trekken...
Komt bij dat als je het zo erg hebt, je ze aan moet trekken voordat je uit bed gaat, want anders lopen je benen alweer vol met vocht.
Ik zou het ook idd ook laten voor wat het is, tenzij het heel gevoelig is ofzo...
  maandag 27 december 2010 @ 14:50:57 #125
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90494893
Ik kreeg ze voorgeschreven, maar ik vraag me af of het veel doet. Ze zijn niet zo megastrak als de apres-spatader-ingreep-kousen die mijn zusje ooit had, en ik krijg ze gelukkig nu zelf nog aan (voor zo lang het mag duren ;) ).

De gynaecoloog zei donderdag letterlijk '...en het onplezierige bericht dat ik voor je heb is dat het alleen maar erger wordt'... Lekker opbeurende woorden :D . Ik zou het hem ook niet aan willen doen om mij op te moeten beuren trouwens ;).

Nog even klagen trouwens (of had ik dat hier al gedaan?), ik heb nu al de vierde (!!!) koortslip in een week of vijf :( . Nu is het vervelend maar ik ben echt bang voor een uitbraak tijdens bevallingsperiode... Hopelijk is het nu alleen erger omdat het winter is en wordt het straks weer beter. Ik had er al een hele tijd geen tot weinig last van gehad.
pi_90495463
Ooeeh, ja... koortslip... da's echt balen! Ik heb er nóóit last van gehad, tot ik zwanger was van Bas. Kreeg ik een 'koortsneus' (zo'n zelfde plekje, maar dan bij de neus). Ik zag de beelden al voor me; in de kraamweek met een mondkapje met de baby knuffelen... gelukkig is dat nooit nodig geweest. Je hebt daar ook wel goeie tubetjes spul voor, he? Dat heet Aciclovir... werkte bij mij toen wel goed! Vooral van eigen merk van de apotheek!

Takkembah, fijn dat alles goed was... En een jochie!! O+ Die zijn leu-heuk!! :D
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90495993
Fijn dat alles goed was Takkembah! En wat leuk een jongen!
pi_90498182
Dames, bedankt voor het meedenken en de tips.. Ik heb net mijn multivitamines bekeken, en daar zit iig ook genoeg ijzer in(heb die van Gravitamon), dus die ga ik even wat trouwer slikken. En de volgende keer anders ook mijn Hb maar laten controleren, zien of daar nog wat uitkomt.

Takkembah, jij kan dus weer lekker gaan shoppen, leuk, een jongetje!
pi_90501323
Takkie, wat leuk, een broertje voor Alexa! Was verder ook alles goed? Veel shop-plezier :D

Claudia, hoe voel je je?

Mrien, trek je het nog?

Dames, ik heb zo'n buikpijn de hele dag... ik ken het van bij Lotte, maar toen had ik dat echt nog niet zo vroeg. Het voelt een beetje als een harde buik, wat helemaal niet kan natuurljk. Heel trekkerig en zeurderig. Zou dit nou echt het groeien van de baarmoeder zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ik nu al teveel doe toch? :P Alhoewel ik wel moemoemoemoe ben. Bij Lotte ook, toen was het echt slapen-werken-slapen, zonder eten zelfs, want ik werd al beroerd bij het idee. Dat heb ik dit keer niet, dat scheelt wel. 13-1 de eerste controle bij de gyn...
Lotte!
Noah!
pi_90502476
quote:
Op zondag 26 december 2010 20:28 schreef Popples het volgende:
*)

Rotsje mag uit het lijstje en mag in het Popples en Prowl
Oh wat leuk!!

Gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 december 2010 @ 18:46:07 #131
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90503815
Linda, kan vlgns mij idd geen harde buiken zijn, maar het kan wel een teken zijn dat je teveel onderneemt wellicht? Ikzelf heb enorm veel verschil gemerkt (ik ben met 16 wk minder gaan werken)... Hoe ver ben je pcies?

Maar goed, kan ook groeipijn zijn inderdaad. Maar toch jezelf in ere houden.
Alexa en Seth zijn lief
pi_90504083
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:46 schreef Takkembah het volgende:
Linda, kan vlgns mij idd geen harde buiken zijn, maar het kan wel een teken zijn dat je teveel onderneemt wellicht? Ikzelf heb enorm veel verschil gemerkt (ik ben met 16 wk minder gaan werken)... Hoe ver ben je pcies?

Maar goed, kan ook groeipijn zijn inderdaad. Maar toch jezelf in ere houden.
5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?
Lotte!
Noah!
  maandag 27 december 2010 @ 20:27:14 #133
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90507911
Mrien, gefeliciteerd en Takkembah ook met een jongetje! Ik moet echt maar eens gaan beginnen met shoppen enzo, heb helemaal nix gekocht tot nu toe :@
Claudia, bah wat vervelend dat je zo erdoor heen bent, maar idd nog maar 3 weken! Wat zijn 3 weken nu op een zwangerschap van 40weken? Ben je zo doorheen (maar ik hoop wel dat ze stiekem iets voor je kunnen doen!)

Ik heb iig een voetballer, de hele dag wordt er al gestampt alsof zijn leven ervan afhangt. Wat gaat dat over een week of 8 geven?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90507955
Dag iedereen, ik heb vorige week de seo gehad en die had wat twijfels aangezien de baby (een jochie trouwens) vrij groot was qua hoofd en buik armen en benen etc.
Ook konden ze de nieren en het cerrebellum niet zien. Ik heb dus een doorverwijzing gehad voor een guo.
Deze heeft vandaag plaatst gevonden en alles gaat goed en is te zien. Inderdaad is de baby wat groot maar dit geldt voor al zijn onderdelen, de kans dat ik dus voorloop ( ipv 20 w 2 dgn 21 w 3 dgn) is erg groot.
Dit verwachte ik al dus was helemaal blij, de baby was niet gepland maar wel zeer gewenst en vandaar ook dat ik dacht dat het ouder kon zijn.
We zijn dolblij dat alles goed is en opgelucht dat we geen slechte berichten hebben gekregen (de ouders voor ons wel en das echt hartverscheurend).Kortom ik ben volgens de eerste echo uitgerkend op 14 mei 2011 maar verwacht toch dat dit de 6 de moet zijn.
Kan iemand me trouwens ff in de lijst proppen met me jochie!
Ik ben nu een beetje op de blauwe wolk
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
  maandag 27 december 2010 @ 20:33:42 #135
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90508197
Swampie, gefeliciteerd! Het wordt een beetje druk begin mei :P ikzelf ben de 8e, en Poppedein is de 7e uitgerekend :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 27 december 2010 @ 20:34:53 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90508270
@linda; ik herken de pijn eigenlijk niet echt.. maar het kan best dat het al groeipijn is denk ik?

ik ben alleen misselijk en moe tnt...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 27 december 2010 @ 20:38:37 #137
238474 Jeetjejom
pi_90508448
Swampie gefeliciteerd! Wat een opluchting zal dat toch geweest zijn (ook al had je het verwacht, is fijn als het bevestigd wordt toch?)
Jouw warmte is genoeg
pi_90508944
Ja het is zeker een opluchting ben ook wel moe na de slapeloze nachten maar gelukkig loopt het goed af, en druk wordt het zeker in mei leuk toch heb je met elkaar in elk geval wat te delen!
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
  maandag 27 december 2010 @ 21:18:16 #139
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90510145
Ja wordt zo echt spannend hoe het gaat lopen hahaha!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 27 december 2010 @ 21:30:24 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90510740
Pft, mijn buik is er opeens uitgeklapt, lijkt wel. Hij is echt giga. Dat klopt toch niet met 12 weken? Mijn zus zegt dat het een viermaandenbuik is. Zal morgen eens een foto maken.
pi_90512883
Aventura, mijn O+ lachte mij net nog uit toen ik zei dat mijn buik nog niets anders leek, en toen ik beter keek had hij ook wel gelijk. Maar wie weet is het ook wel een kerstbuikje, ik was vanmorgen toch ineens wat zwaarder dan voor kerst...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 22:11:47 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90512939
Dat had ik ook hoor Aventura. Kan morgen ineens weer minder zijn, wellicht heb je iets teveel gegeten en spelen je darmen op oid.

Gefeliciteerd met de goede uitslag Swampie !

Ik heb de laatste dagen wel wat vaker last van harde buiken, pijnlijke (onder)rug en pijn in m'n bilspier .. was vanmorgen wel ontzettend blij, ik heb uitgeslapen tot half elf (!) en toen ik beneden kwam was de afwas gedaan, de vuilniszak verwisseld en stond er koffie voor me klaar O+ Ik heb me vanavond alleen druk gemaakt om het bakken van een taart en een cake die as we speak in de oven staat. Helaas is iets van de verrassing voor Jan in 't water gevallen, meneer besloot wakker te worden omdat hij een poepbroek had/moest poepen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90512941
Even kijken of ik alles onthouden heb.
Claudia, ik heb zo'n prik om te slapen gehad. Ik zou moeten zoeken of ik ergens kan vinden wat het precies was, maar die pethidine zat er ook bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er prima op geslapen heb en dat ik het zo weer zou doen. Ik kon me ook probleemloos ontspannen en ging daardoor van nauwelijks verweking met 20 uur rug/beenweeën naar 6 cm ontsluiting en dat al slapende.

Linda, ik heb inderdaad deze keer ook veel meer last gehad van mijn buik in het begin dan de vorige keer. Wat het geweest is, geen idee, maar dat trekkerige herken ik dus echt.

Takkembah, een jongetje!!! Gaaaaaf. En fijn dat alles goed was joh.

Over vermoeidheid, sorry, dat ken ik niet echt. Maar goed, ik ben dan ook gezegend met enorm goede nachten (hoor zelfs Driekus niet roepen) en slaap erg veel. Ik werk op woensdag niet en die dag gebruik ik ook echt om bij te slapen. Ik heb wel dus al vroeg mijn ritme aangepast op mijn zwangerschap, dat kost nu ook veel minder moeite dan bij Driekus, toen ik wel enorm moe was.

Die steunkousen ga ik dus echt wel proberen als ik weer zo'n vochtpootjes krijgt. Ze lijken dan misschien niet veel te doen, maar ze zijn gewoon beter voor je vaten. En ik had, in tegenstelling tot Huup, wel echt last van mijn voeten en enkels, dus die houd ik graag wat dunner.

Aventura, kan best hoor dat je ineens een groeispurt hebt. Als ik iets geleerd heb hier op fok is dat beginnende buikjes niks zeggen over het uiteindelijke resultaat. Ik was de vorige keer met 13 weken al heel wat, maar dat valt nu wel mee. Toch zal ik uiteindelijk wel weer met een goede buik eindigen, mij kennende.

En dat HB gehalte. Ik hoorde van mijn vk dat je niet alleen moet weten wat je Hb is, maar ook wat je voorraad ijzer is (ferritine). Die voorraad ijzer heb je nodig om hemoglobine (hb) te maken. Mijn hb is goed, mijn voorraad zelfs enorm goed. Maar stel, je hb is nog wel goed, de voorraad niet, dan is de kans op een laag hb groter. Een makkelijke tip: veel ijzerrijk spul eten, flink wat vitamine c binnenkrijgen (want dat bevordert de opname van ijzer) en die multivitamine slikken. Kortom, alles er aan doen om die staalpillen te voorkomen, want dat wil je echt niet. Oja, Roosvici Ferro, niet te drinken, maar helpt wel.

Over mezelf weinig te melden, alles gaat goed. Ik voel Drieka ook echt al schuiven in mijn buik. Trappen nog niet, maar vlinder gevoel, maar grappig is het wel. Het ukkie reageert ook al echt op mijn hand door eronder te gaan liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90513007
Aanvulling buik: we hebben de afgelopen dagen allemaal vrij gehad (of nou ja, bijna allemaal, BJ niet) en in tijden van rust groeit je buik ook meer. Dus dat is ook verklaarbaar.
pi_90525415
Dat groeien van de buik blijft zoiets wonderlijks. Een paar dagen geleden voelde mijn buik nog ontploft, alles stond zo strak. Nu is het weer gewoon een compacte, harde bol die prima aanvoelt. Ik vind het heel tof om eraan te zitten. O+ En ik vind het er ook wel grappig uitzien, mijn buik, vooral omdat mijn navel zo laag zit.

Mefke, ik wil liever geen pethidine omdat het nogal een paardenmiddel is dat bovendien de borstvoeding in de weg kan zitten. Ik weet niet precies wat de werkzame duur is, maar een bevalling kan natuurlijk ineens veel vlotter verlopen dan je denkt. De vorige keer heb ik trouwens wel pethidine gehad omdat ik er uiteindelijk te erg doorheen zat en ik nogal wanhopig was. Het heeft toen helemaal niets gedaan en dat doet me ook niet optimistisch stemmen over pethidine.

Maar goed, ik weet inmiddels ook wel dat ik tevoren niets uit moet sluiten. Misschien is het deze keer precies wat ik nodig heb om de bevalling goed te doorstaan. Dingen kunnen anders lopen dan je verwacht. Bovendien heb ik het advies van het medisch personeel hoog zitten. Als zij me pethidine écht aanraden dan ga ik waarschijnlijk wel overstag. Na de bevalling van Ivan wilde ik liever geen bloedtransfusie, maar na wat beraad heb ik me laten overtuigen en daar heb ik geen moment spijt van gehad! (Alleen jammer dat dat soort keuzes je weer administratieve rompslomp opleveren bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en zo. :Y))
pi_90525715
Claudia, ik zal eens kijken wat ik nou precies gehad heb. Ik heb destijds het aanbod ook al eerder gehad, gewoon om een nacht te slapen. Dan is het allang uit je lichaam tegen de tijd dat je gaat bevallen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:18:00 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_90526000
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 05:12 schreef Claudia_x het volgende: (Alleen jammer dat dat soort keuzes je weer administratieve rompslomp opleveren bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en zo. :Y))
En je nooit meer mee mag doen aan moeders voor moeders, je nooit meer zelf bloed mag geven, noem maar op...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90526034
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

Oh wat leuk!!

Gefeliciteerd!!
dank je wel.

swampie wat fijn goed nieuws, gefeliciteerd.

linda ik herken het wel bij 6 weken had ik het ook.

claudia moest je morgen naar de gyn/vk?
mama van 3 kids!
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:25:08 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_90526064
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:53 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

5 weken en 5 dagen, daarom kan ik de pijn ook niet zo plaatsen. Het is geen kramp ofzo, dus ik ben niet bang dat het mis gaat, maar het lijkt me nog te vroeg voor teveel-gedaan-pijn, harde buiken oid en groeipijn met deze termijn vind ik ook merkwaardig, maar wie weet... Voel jij iets BJ?
:* Gefeliciteerd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90526094
Pethidine heeft bij ervoor gezorgd dat de bevalling doorzette, anders was het waarschijnlijk een keizersnede geworden. En dat terwijl ik het echt geen pethidine (ik was al uren het aan het weigeren) wilde van te voren. Ik weet dat ik erg slecht reageer op morfine. Maar een ruggenprik zou nog anderhalf uur duren voordat deze gezet kon worden en ik deed al 6 uur over 2cm en bleef haken op een ontsluiting van 5/6cm.

Na die prik ging er schijnbaar een remming weg en had ik anderhalf uur later zelf een baby op m'n buik liggen.

De effecten van borstvoeding bij mij zijn vertroebelend omdat Mette pas na anderhalf uur na de geboorte is aangelegd. Maar dat ging wel gelijk erg goed.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90526146
Claudia, het is denk ik idd pethidine en het wordt ook wel in combinatie met een slaapmiddel gegeven. Misschien dat zo'n slaapmiddel dan ook wel apart gegeven wordt om goed uit te rusten voordat de bevalling ingeleid wordt. Want als je geen weeen hebt is pethidine ook niet nodig natuurlijk ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90526293
*O*
Vannacht om 1:45 is na een snelle en voorspoedige bevalling onze zoon J E L L E geboren!!!!
Hij weegt 4380 gram en drinkt al erg goed aan de borst!
Wij zijn nu nog in het ziekenhuis maar hopen zo naar huis te mogen :)
pi_90526317
Wauw Mrien! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*

Dat heb je vlot gedaan!
pi_90526341
JEEEEEEEEJ!!! Gefeliciteerd!! *O* *O* *O* Mooi naam O+ Wat fijn dat de borstvoeding zo goed gaat al!
Dat heb je snel, bijna stiekem, gedaan :D!
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:53:23 #155
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90526353
Mrien, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Dat heb je vlot gedaan. *O*
pi_90526367
Het ging ook erg snel, had ik zelf niet door, Sander gelukkig wel :) weeen vanaf een uur of 22/23 regelmatig. 00:00 ziekenhuis, 1:45 was hij er
Wel moe nu, niet geslapen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 08:55:12 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90526378
Gefeliciteerd Mrien en fam *O*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_90526391
Mrien! *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:57:34 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90526409
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 08:47 schreef mrien het volgende:
*O*
Vannacht om 1:45 is na een snelle en voorspoedige bevalling onze zoon J E L L E geboren!!!!
En of dat je dat snel gedaan hebt!
Gisteravond nog zitten spieken hier en zag jou gewoon posten.
En nu sta ik op en is je zoon er!
Heeel heeel heeel erg gefeliciteerd. Geniet van de kraamtijd en van je zoontje en van elkaar!
pi_90526437
Mrien, van harte gefeliciteerd!! *O* Geniet lekker van je ventje.... en fijne weken, rust lekker uit!
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:03:22 #161
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90526477
WOW Mrien, dat is een turbobevalling geweest! Van harte gefeliciteerd met jullie kleine manneke *O*. Geniet van elkaar! :*
pi_90526529
Mrien, gefeliciteerd met je zoon!!! En dat is snel gegaan zeg!!!
pi_90526582
*O* gefeliciteerd Mrien!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90526654
Mrien, gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90526658
Mrien gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:19:33 #166
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_90526680
Mrien :o Snelle J e l l e :D O+
Gefeliciteerd met je zoon *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_90526719
*O*
Zo wil ik er ook wel een ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:25:26 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90526766
Mrien, wat goed! veel geluk met je zoon!! Ook MrMrien en dochterlief heel hartelijk gefeliciteerd! :*
in de haak.
pi_90526873
Mrien van harte!! En geen zegels bij hoeven kopen :D

O+
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:40:38 #170
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_90527045
Gefeli!!!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_90527293
@ Mrien, gefeliciteerd met jullie zoon, fijn dat het zo snel is gegaan.
Geniet ervan!

@ Nieuwe zwangeren ook gefeliciteerd.

@ Beroerde zwangeren, sterkte.

@ Pethidine, heb ik ook gehad maar ik werd er stoned achtig van en viel steeds weg, ik kreeg het al snel nadat ik mijn eerste weeen had omdat het toen al vrij heftig was maar later toch nog een ruggenprik.

@ Mefke, goede vk heb jij dat ze ook naar het ferritine kijkt, daar kijken een boel artsen vaak al voerheen, oh hb is goed dus......

Mijn heb is altijd wel redelijk maar mijn ferritine is zeeeer laag dus nu afgesproken met mn internist dat ik na de bevalling (moet w.s toch 2 nachten blijven) gelijk in het zkh een ijzerinfuus krijg. ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:59:19 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90527423
Mrien van harte!

Mijn buik is alweer gekrompen, kwam toch door het onregelmatige eten. Drink ook veel frisdrank, al die bubbels samen zorgen ook voor veel gas. En toch blijft er een onmiskenbaar buikje over :P ik vind het wel leuk. Maakt het weer echter!
pi_90527443
Hm, ik zit net mijn papieren door te kijken om te zien of ze het ferritine gehalte ook gemeten hebben, en ik heb laatst van die papieren gekregen voor als ik ineens naar het ziekenhuis zou moeten, maar daar staat gewoon een verkeerde bloedgroep op voor mij...

Dat had ik nog helemaal niet gezien...
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:02:16 #174
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90527498
Mrien, van harte!!!
Dat ging zeker snel!

laiveneertiekje, andere bloedgroep, dat zou wel heel knap zijn hahaha
pi_90527499
huh dat is raar LT?
dat moet je wel nagaan, zoiets kan serieuze problemen geven :X

Mrien yaaaaaaaaaaaay!!! Gefeliciteerd!! *O* *O*
mooie naam, leuk ook bij je meisje O+ wat fijn dat het zo snel en voorspoedig was, en ook fijn dat hij al goed drinkt. geniet lekker van elkaar O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90527550
Mrien gefeliciteerd! *O*
pi_90527565
Ja, super mrien! Wij fijn nietsvermoedend slapen en jij krijgt eventjes je zoon in je armen. O+ gefeliciteerd!!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90527597
huuphuup, ik heb gelijk de verloskundige maar even gebeld, ik heb tijden bloedgegeven, dus ik weet daardoor 100% zeker dat ik A positief ben. En er stond ineens O positief.

Maar ze ging het vandaag nakijken, als het op de uitslagen van het ziekenhuis stond, dan moet ik nog even een keer bloed laten prikken...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 10:10:17 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90527661
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:30 schreef Orea het volgende:
Mrien van harte!! En geen zegels bij hoeven kopen :D

O+
als je zegels met waarde 1 hebt, hoef je sowieso niet bij te kopen ;) die zijn zonder bij te plakken ook te gebruiken in 2011 :)

pi_90527691
Mrien en gezin, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:17:23 #181
238474 Jeetjejom
pi_90527843
Mrien en family, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat een snelle inderdaad, doet zijn naam eer aan!
Geniet er lekker van!
Jouw warmte is genoeg
pi_90528265
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
huuphuup, ik heb gelijk de verloskundige maar even gebeld, ik heb tijden bloedgegeven, dus ik weet daardoor 100% zeker dat ik A positief ben. En er stond ineens O positief.

Maar ze ging het vandaag nakijken, als het op de uitslagen van het ziekenhuis stond, dan moet ik nog even een keer bloed laten prikken...
Ja fijn dat ze zo snel kijkt :Y
En das toch best een grove fout van het ziekenhuis dan of waar je bloed geprikt hebt, eigenlijk :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90528530
Jaah mrien!! Van harte gefeliciteerd!! Hele mooie naam hebben jullie ook uitgekozen zeg, en past inderdaad mooi bij de snelheid van de bevalling :)
pi_90528534
Ik ben in het ziekenhuis geweest... Ik zou het ook best een fikse fout vinden als het bij hun inderdaad mis is gegaan...
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:43:15 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90528539
jaaaaj Mrien!! je babyjongetje is geboren!!! gefeliciteerd!!!! *O*

geniet er van met zijn 4tjes!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:43:41 #186
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_90528549
Mrien!!! Gefeliciteerd zeg!!!!! *O*
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:52:32 #187
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90528777
Jippie, Mrien haar jongetje is er!!
Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat ie meteen goed drinkt. :)
pi_90528922
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 08:47 schreef mrien het volgende:
*O*
OMG! :o Wat heerlijk, zeg, zo'n bevalling. En je hebt er ook niet al te lang op hoeven wachten. Fantastische naam hebben jullie uitgezocht. Flinke knul, trouwens! Veel plezier gewenst met z'n allen. :* Geniet maar van die bijzondere eerste tijd.
pi_90529036
Mrien gefeliciteerd met J e l l e! En jeetje wat een snelle bevalling :o Je zoon doet zijn naam eer aan ;)
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:03:59 #190
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90529102
Mrien, wat een leuke naam! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jelle! (leuke naam zeg!!).
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 11:12:41 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90529352
as we speak zijn ze boven in de babykamer bezig om de kast en commode in elkaar te zetten. Als het goed is, komt er binnenkort een peuterbedje voor Jan, dus dan kan het ledikantje naar de babykamer verhuizen. Vanmiddag als Jan slaapt, voor mijn dochter komt, wat spulletjes in/op de commode leggen (handdoeken etc) :@ en even heel bewust genieten van m'n (waarschijnlijk) laatste zwangerschap ...

pi_90529822
Mrien, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat heerlijk snel zeg.
Geniet ervan!!
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:37:20 #193
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90530060
*O* Mrien, van harte proficiat met jullie zoon en broer *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:49:03 #194
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90530441
Mrien, gefeliciteerd met de geboorte van Jelle *O*
Rust maar lekker uit en geniet van je kleine warme bundeltje :*
Babydragen, voeden.... je mag het allemaal weer opnieuw doen!

Popples, gefeliciteerd met je zwangerschap *O*
Jullie hopen nu zeker op een jongetje he :6
Hoe vaak heb je die inmiddels al gehoord?
.... met gevoel voor drama....
pi_90530536
*O* *O* Mrien gefeliciteerd *O* *O*
pi_90530782
Oh wow Mrien, gefeliciteerd joh *O* ! Whahaaa, ik las hier niet eens, omdat ik gewoon niks verwachtte.

Geweldig! Dat je maar een heerlijke kraamtijd mag hebben. Veel geluk O+ .
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:00:54 #197
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90530836
ah en Popples *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:04:02 #198
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90530958
Gefeliciteerd mrien! *O*. Geniet er lekker van :*.
En wat een leuke naam trouwens O+.
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 12:07:09 #199
5428 crew  miss_sly
pi_90531101
mrien gefeliciteerd *O* mooie naam, past ook echt leuk bij die van zijn zusje O+
Geniet, heelrijk weer zo'n bundeltje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90531312
mrien gefeliciteerd *O* *O* dat is wel heel snel gegaan. :o genieten nu *O*

kersjes dat hebben we nu al 10 keer gehoord ofzo. :D
meisjes zijn ook leuk O+ het boeit me ook niet, beiden zijn leuk ;)

zo nu stressen :X
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')