abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90475747
Claudia, mocht je dit nog lezen midden in de nacht ofzo: slaap lekker!

En de rest ook, goede nacht gewenst!

Ik duik mijn bedje in. Trusten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90483548
Popples gefeliciteerd!!!

Aventura; wat ontzettend leuk dat je zulke enthousiaste reacties kreeg op jullie zwangerschap. Fijn dat je er nu lekker open over kunt zijn he? *O*

Claudia; ik hoop dat je van8 wat beter hebt geslapen. :*

Mrien; heb je een kerstkindje? of zit je kleintje nog lekker veilig te wachten om de 1e 2011 baby te worden?

poeeehh, de kerstdagen zitten dr weer op; ik heb me niet versproken, heb heerlijke wijn en monchoutaart moeten weigeren, en zit nu weer op de bank om zo te gaan werken :O
allemaal een prettige day after!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90483696
*O* 40 weken *O*
Echt geen kerstkindje dus voor ons ;)
pi_90483785
*O* *O* mrien 40 weken *O* *O* het word wel erg spannend nu.

claudia hoe is het nu?

beessie-jen veel plezier met werken :)

zo vandaag moet er veel dingen gedaan worden en ik wil slapen.
mama van 3 kids!
pi_90483854
Uitgerekende datum voor mrien! *O*

Bedankt allemaal voor het meeleven en meedenken. Ik heb aanstaande woensdag de volgende controle, dus dan zal ik de opties eens ter sprake brengen. Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als ze in ieder geval kijkt of ik al stripbaar ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90483889
Oh, en sorry dat ik niets meer van me heb laten horen. Het was een drukke dag die veel energie van me vergde. Maar het was gelukkig ook heel leuk!
pi_90483969
Popples, gefeliciteerd!!

Hier zijn de kerstdagen ook wel goed verlopen, was alleen elke keer kapot. Dus gisteren maar om kwart over 9 mijn bedje in, en er vanmorgen om 8 uur weer uitgekomen. En ik voel met nog steeds moe.. -O-

Iemand die weet of dat ook na 17 weken ergens nog beter gaat worden?
pi_90484246
Volgens de algemene beschrijvingen kun je nog een opleving verwachten in het tweede trimester, laiveneertiekje, om het in het laatste deel van je zwangerschap weer zwaarder te krijgen. Maar je weet natuurlijk nooit wat op jou van toepassing zal zijn. De een voelt zich de hele zwangerschap moe, de ander heeft kleine oplevingen tussendoor en er zitten er ook tussen die zich juist tegen het einde beter beginnen te voelen (dan hebben veel vrouwen natuurlijk ook ineens verlof).

Onderschat ook niet wat die kerstdagen met je doen, he. Misschien heb je even een paar dagen wat rust in je hoofd en in je lichaam nodig.
  maandag 27 december 2010 @ 09:13:52 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90484333
@ Laiveneertiekje.
Ik voel me ook afwisselend moe en energiek.
Ik ga ook een of twee keer per week zo tegen half tien naar bed, dan slaap ik tot zeven uur.
De andere dagen ga ik vaak om half elf slapen, anders kom ik er zo moeilijk uit 's ochtends.
Nu heb ik vakantie sinds vrijdag en sliep ik de afgelopen dagen tot half tien ongeveer uit.

Overdag voel ik me wat energieker dan de eerste drie maanden, maar bijv een bed verschonen, incl lits-jumeaux winterdekbed, dat kost me enorm veel energie, dat doe ik dus niet meer alleen.
Ik merk toch dat mijn buik groeit en ik sneller 's avonds wat pijn aan mijn spieren onderin mijn buik heb als ik overdag veel dingen doe.

Het is een beetje aanvoelen wat je lijf aankan en wat ook je geest aankan volgens mij, bezoekjes kosten meer energie dan normaal, volgens mij omdat je gewoon met meer dingen bezig bent in je hoofd, weet het ook niet precies.

@Claudia, fijn weer iets van je te horen.
pi_90484538
oh LT, volgens de boekjes zou je idd een opleving kunnen verwachten, ik heb die bij Amélie nooit gehad, de vermoeidheid was echt slopend.
Mijn vermoeidheid toen was vergelijkbaar met de pfeiffer die ik ooit had. Heel naar, op zich zag ik er niet lamlendig uit maar zo voelde ik me wel. Naar de supermarkt gaan of een stukje door het bos lopen en dan had ik het wel weer gehad voor die dag :') Nou speelde ook wel mee dat ik toen een vrij laag ijzer gehalte had enzo.

enniewees, probeer je er op in te stellen dus bekijk per dag wat er echt móet (werk bijv?) en laat de rest van je afglijden, probeer het los te laten zeg maar. Het is ook niet leuk om op je tandvlees te lopen van moeheid omdat je van alles wil en moet.
Sterkte dr mee :*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90484577
Vandaag gaat de verbouwing beginnen *O* Alleen die klussen.. Hebben ijsvrij denk ik (mijn vader en een maat).
Ze zijn er nog niet :P En ik maar wachten! :(

:D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_90484712
Claudia echt aangeven he. hopelijk kunnen ze je helpen. dit is ook zo slopen.

LT mijn zusje is haar hele zwangerschap zo moe geweest die heeft alleen maar in bed gehangen maar ze moest werken en ging gelijk weer naar bed toen ze thuis kwam.
Bij mijn vorige zwangerschappen was ik ook moe maar zoals nu weer heel anders. Ik kom nergens een steek verder. Nouja vandaag moet wel. We hebben morgen een kinderfeestje. Volgende week maandag ga ik lekker slapen als de kids naar school en psz zijn, kijk er zo naar uit he. :@

Tally heb ik iets gemist verbouwing? gaan jullie het huis verbouwen?
mama van 3 kids!
pi_90484870
Mrien de mijlpaal der mijlpalen!! *O* *O* yay! gefeli met de 40 weken O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90484921
Ik begon voor de vakantie ook al erg achter te lopen met mijn werk vanwege gebrek aan energie, en ben nu dus ook bezig dat bij te halen. Maar ik moet wel zeggen dat ik opzie tegen weer aan het werk gaan, ik weet nog niet of het gaat lukken, het zijn altijd drukke dagen.
Ik denk dat ik de komende dagen ook maar eens goed ga kijken wat wel en niet wil, en wat ik niet perse hoef te doen en O+ zou kunnen overnemen.

Ik baal er echt van, ben blij dat ik verder weinig lichamelijke kwaaltjes heb, maar die vermoeidheid is ook gewoon zwaar k*t
pi_90484941
Oh, en mrien, gefeliciteerd met de 40 weken mijlpaal.

En nog even een positieve noot, vanavond gaan we de babykamer ophalen, ben zo benieuwd! (moet alleen nog wel even op zoek naar het telefoonnummer van die mensen, ze hadden ons waarschijnlijk overdag al verwacht..)
pi_90485309
mrien: spannend! Hou je het allemaal wel een beetje vol? ;)

Hmpf. Ik ben zo verkouden als een.. ja als een wat eigenlijk. Onwijs verkouden in ieder geval. :').
  maandag 27 december 2010 @ 10:22:29 #97
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90485481
Goedemorgen, heeft iedereen de Kerst overleefd?
Ik wel iig. Gisteren een hele drukke dag gehad, ik heb me vooral geirriteerd aan de kids van mijn schoonzus. Die zijn zo ongelovelijk druk en slepen Bram dan helemaal mee. 't Ventje was helemaal total loss toen we thuiskwamen.
Morgen maar even naar de huisarts. Ik werd wakker met een ontstoken oog, heel vervelend...
Vandaag maar de vluchttas zover in orde maken.

Claudia, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik heb er deze keer echt geen last van. Ik slaap echt de hele nacht door en hoef er niet eens uit om te plassen. Ik hoop voor je dat je vk er iets mee/aan kan doen :*

Mrien, 40 weken! En nu maar wachten tot frumpje komt! *O*
  maandag 27 december 2010 @ 10:22:29 #98
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90485482
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 07:32 schreef mrien het volgende:
*O* 40 weken *O*
Echt geen kerstkindje dus voor ons ;)
Gelukkig maar! Nu ook nog even 1 januari vermijden :P
  maandag 27 december 2010 @ 10:43:15 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90485965
Wat trouwens leuk was, mijn ouders vertelden over de zwangerschappen en bevallingen van mijn moeder. Ze was niet misselijk en voelde zich prima. De bevallingen gingen allemaal snel en zonder complicaties en niet gescheurd of geknipt. De laatste keer was het kind er in een uur.
Na de bevalling had ze zo weer haar oude gewicht. Dat is hopelijk erfelijk! Kan ik ergens tekenen?

Ik merk wel dat ik af en toe vervelende gedachten heb. Wat als het niet gezond is, of als het dood gaat? Vaak nadat ik een horrorverhaal heb gehoord, iedereen kent wel iemand, die...
pi_90486614
Ik zou wel bij je verloskundige aangeven dat je je erg moe voelt, laiveneertiekje. Ga er niet zonder meer vanuit dat het iets is wat normaal is voor de zwangerschap. Is er al naar je ijzergehalte gekeken? Dat is wel de moeite waard.

Ik herken die Pfeiffer-achtige vermoeidheid erg van deze zwangerschap. Dat is de voornaamste reden geweest dat ik vroeger ben gestopt met werken. Ik kon me fysiek amper onder de douche slepen en mentaal kreeg ik niets gedaan. Met rust is dat wel beter geworden. Ik ben nu ook moe, maar dat is gewoon pure uitputting. :+ Ik merk wel dat mijn conditie langzaamaan steeds slechter is geworden, maar dat vind ik een ander gevoel dan de idiote vermoeidheid die ik eerst had.

Aventura, het is je gegund, een bevalling als die van je moeder!
pi_90486812
Mijn Hb is in het begin van de zwangerschap(met 8 weken ofzo) geprikt, en die was toen nog 8,8. Ik heb het de vorige keer ook wel met de verloskundige besproken, maar ik had zelf toen ook nog wel het idee dat het stress was vanwege mijn werk, en ik hoopte dat het in de vakantie bij zou trekken. Maar zoals een echte docent ben ik deze vakantie ook nog half ziek(flinke verkoudheid), en is het er nog niet echt beter op geworden.
Ik ga iig de komende dagen proberen of het helpt om 's middags ook nog even te gaan liggen, dat is na de vakantie niet echt makkelijk te realiseren op mijn werk, maar voor dit moment hoop ik dat het verbetering geeft.

Aventura, ik hoop niet dat mijn zwangerschappen te veel op die van mijn moeder gaan lijken. Bij mij lag ze al met 6 maanden in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen, en ze heeft een bloedtransfusie gehad omdat haar Hb zo laag was.. Mijn broertje was ook te vroeg, en het waren allebei bevallingen met kunstgrepen...
pi_90486926
Volhouden gaat prima gelukkig, voel me gelukkig nog goed en niet echt anders t.o.v een paar weken geleden. Vannacht alleen wat slecht geslapen, zometeen na het eten mooi weer even in bed dus.
Als Lotte daarna ook een stuk gezelliger zal zijn komen we de middag wel weer door ;)
De ontplofte speelgoedzooi hier op de grond bewaar ik wel voor S. als hij thuiskomt ;)
pi_90486974
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
Uitgerekende datum voor mrien! *O*

Bedankt allemaal voor het meeleven en meedenken. Ik heb aanstaande woensdag de volgende controle, dus dan zal ik de opties eens ter sprake brengen. Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als ze in ieder geval kijkt of ik al stripbaar ben.
:* Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, spannend hoor!
Word je 's nachts eigenlijk misselijk door het liggen of heeft het te maken met het tijdstip? Anders zou je misschien eens kunnen proberen of je met een bedsteun half rechtop wat beter slaapt (zijn te huur bij een thuiszorgwinkel). Zo heb ik ook een hele tijd geslapen omdat ik zo'n last van brandend maagzuur had.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90486985
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef mrien het volgende:
De ontplofte speelgoedzooi hier op de grond bewaar ik wel voor S. als hij thuiskomt ;)
Oh, daar heb ik altijd zo'n hekel aan, als ik de zooi op kan ruimen! Maar jij hebt een goed excuus. :+

Ik vind dat overdag slapen zo knap. Het lukt mij eenvoudigweg niet. Tijdens de kraamperiode zal dat ook wel weer erg onhandig zijn. Maar goed, volgens mijn verloskundige is het ookal prima om een uurtje of twee uurtjes rustig op de bank te liggen en bijvoorbeeld te lezen of te puzzelen.
pi_90487184
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

:* Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, spannend hoor!
Word je 's nachts eigenlijk misselijk door het liggen of heeft het te maken met het tijdstip? Anders zou je misschien eens kunnen proberen of je met een bedsteun half rechtop wat beter slaapt (zijn te huur bij een thuiszorgwinkel). Zo heb ik ook een hele tijd geslapen omdat ik zo'n last van brandend maagzuur had.
Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.

Ik moet gewoon maar eens gaan bevallen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis erg met me meedenken en openstaan voor verschillende scenario's, dus dat is heel fijn. Als ze nu niks willen doen dan ga ik daar gewoon in mee. Het duurt nog maximaal 3 weken! Met 41 weken wordt de bevalling sowieso ingeleid.
pi_90487291
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een combinatie. Overdag kan ik liggen zonder misselijk te zijn. 's Avonds kan ik niet liggen zonder misselijk te zijn en is de misselijkheid ook wel draaglijker als ik helemaal rechtop zit. Ik heb een bed met verstelbaar hoofdeinde, maar die helpt me helaas de nachten niet door.

Ik moet gewoon maar eens gaan bevallen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis erg met me meedenken en openstaan voor verschillende scenario's, dus dat is heel fijn. Als ze nu niks willen doen dan ga ik daar gewoon in mee. Het duurt nog maximaal 3 weken! Met 41 weken wordt de bevalling sowieso ingeleid.
Echt niet leuk dat je er zo door heen zit joh :*
In het ziekenhuis kunnen ze je ook wat geven om een nachtje door te slapen voordat de bevalling ingeleid wordt, dat lijkt me echt fijn voor jou. Wat het is helemaal niet leuk als je al zo gesloopt de kraamtijd in gaat *knuffel*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90487470
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:32 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Echt niet leuk dat je er zo door heen zit joh :*
In het ziekenhuis kunnen ze je ook wat geven om een nachtje door te slapen voordat de bevalling ingeleid wordt, dat lijkt me echt fijn voor jou. Wat het is helemaal niet leuk als je al zo gesloopt de kraamtijd in gaat *knuffel*
Dat is lief van je. :*

Wat geven ze dan? Ik heb pas een paar pillen gekregen om makkelijker in slaap te vallen, maar die hielpen niet.

Ik maak me op zich niet zo'n zorgen over de kraamtijd. Op een bepaalde manier zal het een grote verademing zijn om niet meer wakker te liggen vanwege suffe kwaaltjes maar vanwege een verse baby die voortdurend wil drinken. Als het zoals de vorige keer gaat dan slaap ik tussen de voedingen door ook wel goed. Met 3x 2 uur slaap zal ik me al veel beter voelen dan nu. Ik kijk wel wat op tegen de bevalling zelf, want daar heb ik m'n krachten wel voor nodig. Nou ja, ik moet maar op m'n adrenaline en zo vertrouwen.
pi_90487545
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is lief van je. :*

Wat geven ze dan? Ik heb pas een paar pillen gekregen om makkelijker in slaap te vallen, maar die hielpen niet.
Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.
pi_90487572
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:39 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb het al een paar keer gelezen in het topic met bevallingsverhalen.
Ik ben bang dat het pethidine is, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet of ze dat ook geven als er nog niet echt iets gaande is.
pi_90487727
Hmm, dat zou best wel eens kunnen...
Wat rot dat zelfs de pilletjes die je van de verloskundige gekregen hebt niet werkten.
  maandag 27 december 2010 @ 11:51:30 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90487891
claudia, wat vervelend :*... Hopelijk kan de vk woensdag toch iets extra's voor je betekenen!

Wij hebben de SEO gehad, alles zag er goed uit.

En Alexa krijgt een broertje *O*... dat wordt dus flink inkopen doen :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90488113
Een broertje voor Alexa, wat gaaf! En fijn dat alles goed was.

Zie je het al voor je, Takkembah, een gezinnetje met dochter en zoon?
  maandag 27 december 2010 @ 11:57:35 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90488114
Pft Claudia, die laatste loodjes zijn wel erg zwaar. Sterkte, hopelijk sterk je nog wat aan.

Takkembah, van elk een, wat een droom zeg.
Shop ze!
pi_90488497
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn Hb is in het begin van de zwangerschap(met 8 weken ofzo) geprikt, en die was toen nog 8,8. Ik heb het de vorige keer ook wel met de verloskundige besproken, maar ik had zelf toen ook nog wel het idee dat het stress was vanwege mijn werk, en ik hoopte dat het in de vakantie bij zou trekken. Maar zoals een echte docent ben ik deze vakantie ook nog half ziek(flinke verkoudheid), en is het er nog niet echt beter op geworden.
Ik ga iig de komende dagen proberen of het helpt om 's middags ook nog even te gaan liggen, dat is na de vakantie niet echt makkelijk te realiseren op mijn werk, maar voor dit moment hoop ik dat het verbetering geeft.

Aventura, ik hoop niet dat mijn zwangerschappen te veel op die van mijn moeder gaan lijken. Bij mij lag ze al met 6 maanden in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen, en ze heeft een bloedtransfusie gehad omdat haar Hb zo laag was.. Mijn broertje was ook te vroeg, en het waren allebei bevallingen met kunstgrepen...
Ja daar begon ik toen ook mee, eh 8,3 ofzo uit mn hoofd. Prima verder, voor mijn doen erg hoog zelfs!
Maar dat kelderde in een paar weken tijd van 8,3 naar rond de 7 naar uiteindelijk 6,2.
Het is maar een heel klein vingerprikje en je vk heeft het zo gedaan, uitslag krijg je direct. Dus het is de moeite waard om het even te vragen, dan weet je in elk geval dat het daar wel of niet aan ligt.

Ik kan je aanraden floradix tabletten te slikken, een soort staal supplement zonder de nare bijwerkingen van staalpillen (constipaaaasie :X ) en op natuurlijke basis, het gaf mij in elk geval het gevoel dat ik iets kon doen eraan.
En een goeie (zwangerschaps)multivitamine is ook aan te raden, bloedarmoede hoeft niet alleen door ijzergebrek te komen maar kan ook door vit.b tekort komen.

En wellicht is het een idee je werkgever in te lichten over hoe je je voelt? Of je vakgroep in ieder geval? Dan weten zij wat ze van je kunnen verwachten en vooral wat niet. Als je je beter voelt kun je altijd meer op je nemen maar het is wel fijn als je niet harder hoeft dan nodig.

Claudia :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 december 2010 @ 12:13:41 #115
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90488550
Oh en weer een kloon uit de kast. *O* Popples, ik ken je verder nog niet hihih... zijn er nu nog meer klonen hier? Of is alles uit de kast?

claudia, tja. Ik kan me wel een voorstelling maken van hoe er nog een dochter van ons uit zou komen te zien, maar een zoon (nog) niet. We zullen zien, hebben nu al een erg mooi 3d plaatje meegekregen <3 en the name game begint weer
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90488670
Takkembah wat leuk!! Een jongetje!! En ook leuk natuurlijk dat je nu weer een goede reden hebt om lekker nieuwe spulletjes te gaan kopen
pi_90488734
oooh takkembah een jommetje! O+ O+ *O* *O* wat leuk!
en nu los met die kleertjes :9 :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90489694
Takkembah gefeliciteerd *O* een broertje voor Alexa *O*
mama van 3 kids!
pi_90489790
Mrien, 40 weken *O*

Takkembah, een jongetje, wat leuk.

Vermoeidheid, check! Is hier ook niet minder geworden. Zelfs nu ik vakantie heb, blijf ik gewoon de hele dag door moe. Mijn HB is overigens goed.

Mijn achternichtje is dit weekend bevallen van een jongetje. Noël. Ik ben wel benieuwd of ze die naam sowieso al bedacht hadden of op het laatste moment veranderd hebben omdat het een kerstkindje is.
  maandag 27 december 2010 @ 12:53:46 #120
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90489952
Je kan ipv ijzertabletten ook floradix nemen. Zitten meteen meerdere vitamines in.
De echte staaltabletten zijn idd fijn voor de verstopping ea wat daarbij hoort. Maar binnen een paar weken was mijn hb wel weer opgeklommen tot 6.8 acceptabel maar niet extreem hoog. Vandaar dat ik nu wel elke dag floradix neem om hem op peil te houden.
Ben wel benieuwd of ze hem nu nog een keer prikken. Hier doen ze het trouwens niet met een vingerprik, maar een serieus buisje bloed tappen ze af.
Was ik een paar jaar geleden nog bang voor prikken, nu niet meer.
Zo eten is op, ik ga even een kleintje op bed leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')