abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90405647
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:33 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad verkeerd gelezen, my bad.
Want dat is waar we naar moeten kijken. Verbruik per ton vracht per kilometer.

Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig

Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:36:22 #52
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90405705
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Want dat is waar we naar moeten kijken. Verbruik per ton vracht per kilometer.

Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig

Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Je bent de helikopter vergeten.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_90405747
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:25 schreef TomLievense het volgende:
Atoomenergie is bijzonder aantrekkelijk voor de scheepvaart om drie redenen. Het eerste voordeel is dat een nucleaire reactor geen schadelijke stoffen uitstoot en dat is een enorme verbetering t.o.v. de gangbare ongeraffineerde stookolie. Een tweede voordeel is dat vrachtschepen nauwelijks brandstof hoeven mee te nemen, dit resulteerd in een veel meer ruimte voor goederen. Een laatste voordeel is dat de snelheid van vrachtschepen verhoogd kan worden, vrachtschepen op stookolie varen langzaam om brandstof en dus ook opslagruimte te besparen.

De nadelen van kernenergie gelden natuurlijk ook voor nucleaire vrachtschepen. Het is zelfs gevaarlijker. Nucleaire vrachtschepen zijn immers makkelijker te kapen zijn dan kerncentrales of militaire schepen.

Bronnen:
http://www.lowtechmagazin(...)e-vrachtschepen.html
http://www.lr.org/news_an(...)-merchant-ships.aspx
Nog net niet zo'n slecht idee als nucleaire vliegtuigen maar wel bijna :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:37:29 #54
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90405761
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:36 schreef mlg het volgende:

[..]

Je bent de helikopter vergeten.
De grondboor en rollator ook. ;)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90405791
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:36 schreef mlg het volgende:

[..]

Je bent de helikopter vergeten.
Die scoort beroerd :P. Kan maar heel weinig vracht meenemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:41:43 #56
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90405982
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:31 schreef betyar het volgende:
Een Boeing 737 verbruikt 2420kg kerosine per uur dat is 3063 liter kerosine per uur.
De kruissnelheid ligt op 850 km per uur.
Dat is 1 op 0,28 en dat is per passagier (max. 189) dus 1 op 53 per passagier.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:45:53 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90406164
De slee van de kerstman, 6-8 rendieren en bezorgd alle kerstcadeautjes in 1 nacht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90406239
Doe maar niet zolang ik niet verzekerd ben tegen kernrampen. :P
pi_90406619
Er zijn ook prijs verschillende tussen brandstoffen soorten.

Ook bepaalde brandstoffen hebben eigen rendementen.

beetje teveel om uitrekenen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_90407736
Ik dacht dat die nieuwe van Maersk het al had :@
pi_90408389
Maersk loopt op diesel.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_90408886
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:37 schreef mlg het volgende:

[..]

Sommigen mensen hebben een obsessie van het milieu, en alles en zelfs veiligheid moet daar maar voor wijken. De stelling: ben jij ook zo?
en de mensen met die obsessie zijn zo ongeveer altijd tegen kernenergie
en wat als zo'n schip zinkt :7
pi_90409010
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Maersk loopt op diesel.

Ja ik had al even gegoogled (geen zin om te editten :P ). In mijn zoektocht kwam ik wel op een paar anderen die het hadden, waaronder een soort prototype in de VS voor zowel vracht als personen en een ijsbreker in Rusland
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:48:47 #64
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90409384
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Maersk loopt op diesel.

Alle Mearsk schepen, want dat zijn er aardig veel?

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLievense op 24-12-2010 20:59:11 ]
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90410573
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef du_ke het volgende:

Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig

Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.

Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 21:20:03 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90410938
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:13 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.

Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
Dus als ik met een hummer een kortere route afleg en met een prius een langere route is de hummer zuiniger?
pi_90410969
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:13 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.

Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
Je moet een aardig eind omvaren met je schip wil je wat dat betreft weer ingehaald worden door een vliegtuig. Een beetje schip kan namelijk veel en veel meer lading vervoeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90412087
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:20 schreef betyar het volgende:

Dus als ik met een hummer een kortere route afleg en met een prius een langere route is de hummer zuiniger?
ja en nee. Dat ligt aan de afstand en het gewicht dat je vervoert he.

Simpel voorbeeld.

Van Rotterdam naar Amsterdam met 4 personen in een Hummer direct of een Prius via Maastricht ...

Schepen moeten de zee volgen he, kunnen niet over land behalve panama kanaal of suez kanaal zeg maar om af te snijden.
pi_90412365
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:20 schreef du_ke het volgende:
. Een beetje schip kan namelijk veel en veel meer lading vervoeren.
Heel fijn. Het heeft dezelfde beperking (nou ja meer zelfs) dan een vliegtuig. Het komt niet terecht op de bestemming die nodig is.

Met je bootje kom je vanuit Shanghai naar Rotterdam. Niet verder. Dan moet je nog verder waar een vliegtuig ergens in duisland zelf zou kunnen komen vanwaar een vrachtwagen het overneemt.

edit: als we er even vanuitgaan dat we ergens in duitsland moeten zijn dan he wat de meerderheid is
pi_90413701
Je kan er natuurlijk ook eentje laten varen op waterstof. Er is water genoeg en een vrachtschip bied genoeg ruimte om zout water om te zetten in waterstof.
  vrijdag 24 december 2010 @ 21:59:43 #71
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90413834
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:38 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

ja en nee. Dat ligt aan de afstand en het gewicht dat je vervoert he.

Simpel voorbeeld.

Van Rotterdam naar Amsterdam met 4 personen in een Hummer direct of een Prius via Maastricht ...

Schepen moeten de zee volgen he, kunnen niet over land behalve panama kanaal of suez kanaal zeg maar om af te snijden.
Ja en een vliegtuig vliegt in een rechte lijn zeker
pi_90414020
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:57 schreef PKRChamp het volgende:
Je kan er natuurlijk ook eentje laten varen op waterstof. Er is water genoeg en een vrachtschip bied genoeg ruimte om zout water om te zetten in waterstof.
En hoe denk je dat je waterstof verkrijgt hmm?
pi_90414233
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:59 schreef betyar het volgende:

Ja en een vliegtuig vliegt in een rechte lijn zeker
uhh?

Nee, dat varieert door omstandigheden. Zoals politieke of weer bv. Zoals een schip meestal de kust van Somalie zal vermijden en zelfs om afrika heen moet varen ofdat een vliegtuig de jetstream meeneemt naar europa vanuit amerika.

Hoezo vraag je dit? Denk je dat vliegtuigen heel ver omvliegen ofzo?

Hoezo?
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:08:29 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90414270
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:35 schreef __Saviour__ het volgende:
dat is niks voor burgers.
proest _O-

Dat militairen er EXPRES dingen mee opblazen, maakt het niet minder geschikt voor burgers, natuurlijk. .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:13:59 #75
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90414511
Maar zijn die milieu gekkies ook voorstander van de meest duurzame manier van elektriciteit opwekking; slavernij en dynamo?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:20:24 #76
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90414751
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:13 schreef mlg het volgende:
Maar zijn die milieu gekkies ook voorstander van de meest duurzame manier van elektriciteit opwekking; slavernij en dynamo?
Alleen met een minimale hoeveelheid aan voedsel en géén vlees. :')
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90414758
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:13 schreef mlg het volgende:
Maar zijn die milieu gekkies ook voorstander van de meest duurzame manier van elektriciteit opwekking; slavernij en dynamo?
Open er een topic over!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_90414769
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:03 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

En hoe denk je dat je waterstof verkrijgt hmm?
Water en electriciteit geloof ik. Ik kan er naast zitten.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:24:02 #79
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90414866
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:20 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Water en electriciteit geloof ik. Ik kan er naast zitten.
In de meeste gevallen nog gewoon uit methaangas. Electrolyse van water kan ook maar kost heel veel energie. Het is wel duurzaam, tenmiste als je groene stroom gebruikt.. 8-)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90414876
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:20 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Water en electriciteit geloof ik. Ik kan er naast zitten.
En hoe kom je aan die electriciteit?
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:25:20 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90414915
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:07 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

uhh?

Nee, dat varieert door omstandigheden. Zoals politieke of weer bv. Zoals een schip meestal de kust van Somalie zal vermijden en zelfs om afrika heen moet varen ofdat een vliegtuig de jetstream meeneemt naar europa vanuit amerika.

Hoezo vraag je dit? Denk je dat vliegtuigen heel ver omvliegen ofzo?

Hoezo?
Een vliegtuig vliegt de snelste route dus niet perse de kortste
een mooi voorbeeld:


Dit heeft inderdaad te maken met de wind (jet stream) en veiligheid.
pi_90414930
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En hoe kom je aan die electriciteit?
Je lijkt van Gaal wel, en dat is geen compliment.
Maar op volle zee zijn er genoeg manieren om electriciteit op te wekken zonder een verbrandingsmotor.
pi_90415104
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:25 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je lijkt van Gaal wel, en dat is geen compliment.
Maar op volle zee zijn er genoeg manieren om electriciteit op te wekken zonder een verbrandingsmotor.
Nou vertel dan, hoe moet het gebeuren dat het netto energie oplevert? En als je toch electriciteit hebt, waarom dan nog naar waterstof toe en niet gewoon electrische aandrijving?
pi_90415352
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nou vertel dan, hoe moet het gebeuren dat het netto energie oplevert? En als je toch electriciteit hebt, waarom dan nog naar waterstof toe en niet gewoon electrische aandrijving?
Ik geloof niet dat je zoveel electriciteit nodig heb om waterstof te produceren als wel dat je een heel schip moet aandrijven.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:38:07 #85
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90415374
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Een vliegtuig vliegt de snelste route dus niet perse de kortste
een mooi voorbeeld:
[ link | afbeelding ]

Dit heeft inderdaad te maken met de wind (jet stream) en veiligheid.
Ander voorbeeld:
Een rijsje A'dam naar London.

Auto:
Amsterdam (naar zuiden) --> Calais --(boot/tunnel)--> Dover (naar noorden)--> London

Vliegtuig
Amsterdam --> Londen

In dit geval is het vliegtuig veel milieuvriendelijker dan de auto. In het geval van Amsterdam --> Berlijn geld dit niet want dan hoef je niet ver om te rijden. Dus brandstofverbruik verschild per traject.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:40:12 #86
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90415420
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nou vertel dan, hoe moet het gebeuren dat het netto energie oplevert? En als je toch electriciteit hebt, waarom dan nog naar waterstof toe en niet gewoon electrische aandrijving?
Omdat electriciteit heel moeilijk is op te slaan. Je kunt accu's gebruiken, maar dit zijn ongelofelijk inefficiënt. Daarom is een energie drager nodig, in dit geval waterstof.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:40:40 #87
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90415430
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:38 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ander voorbeeld:
Een rijsje A'dam naar London.

Auto:
Amsterdam (naar zuiden) --> Calais --(boot/tunnel)--> Dover (naar noorden)--> London

Vliegtuig
Amsterdam --> Londen

In dit geval is het vliegtuig veel milieuvriendelijker dan de auto. In het geval van Amsterdam --> Berlijn geld dit niet want dan hoef je niet ver om te rijden. Dus brandstofverbruik verschild per traject.
Daar zijn we gelukkig met elkaar mee eens. c_/
pi_90415435
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:38 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ander voorbeeld:
Een rijsje A'dam naar London.

Auto:
Amsterdam (naar zuiden) --> Calais --(boot/tunnel)--> Dover (naar noorden)--> London

Vliegtuig
Amsterdam --> Londen

In dit geval is het vliegtuig veel milieuvriendelijker dan de auto. In het geval van Amsterdam --> Berlijn geld dit niet want dan hoef je niet ver om te rijden. Dus brandstofverbruik verschild per traject.
Beetje vreemde logica, het kan direct, dus goedkoper?
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:42:49 #89
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90415476
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Beetje vreemde logica, het kan direct, dus goedkoper?
Ik snap zijn standpunten heel goed.
Niet alles hoeft voorgekeuwd te worden toch?
Vanmiddag een leuke gepost door TEM

  vrijdag 24 december 2010 @ 22:44:48 #90
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90415555
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Beetje vreemde logica, het kan direct, dus goedkoper?
Als jij van Utrecht naar Madrid wil ga je toch ook niet over Moskou. De afstand heeft ook grote invloed op het brandstofgebruik, die moet je dus ook meenemen. Mijn moeder neemt bij voorkeur B-wegen, omdat het beter is voor haar gemiddelde. Toch gebruikt ze niet minder of zelfs meer brandstof dan ik terwijl ik gewoon de doorgaande weg neem.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90415626
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:44 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Als jij van Utrecht naar Madrid wil ga je toch ook niet over Moskou. De afstand heeft ook grote invloed op het brandstofgebruik, die moet je dus ook meenemen. Mijn moeder neemt bij voorkeur B-wegen, omdat het beter is voor haar gemiddelde. Toch gebruikt ze niet minder of zelfs meer brandstof dan ik terwijl ik gewoon de doorgaande weg neem.
Je moet gewoon kijken naar energieverbruik per unit vracht (volume/gewicht whatever) om van A naar B te komen.

Direct is alleen per definitie zuiniger als je het vervoert op dezelfde manier en met dezelfde capaciteit.
pi_90415638
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik snap zijn standpunten heel goed.
Niet alles hoeft voorgekeuwd te worden toch?
Vanmiddag een leuke gepost door TEM


:')
pi_90415729
ik vraag zich af of dat volgende mogelijk is

De schepen waar een overdag rond varen kunnen met zonne-energie gebruiken om waterstof maken.
in nachts kan je met overbleven waterstof gewoon door varen met bestaande opgeslagen tank.
Schepen die aangemeerd, kunnen zelf ook wat waterstof blijven aanmaken.

Anders kunnen de vasteland behulp de kerncentrale gewoon energie gebruiken om waterstof maken.

Anders bied de brandstofcellen en of kernfusie in toekomst uitkomst.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:52:01 #94
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90415762
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Je moet gewoon kijken naar energieverbruik per unit vracht (volume/gewicht whatever) om van A naar B te komen.

Direct is alleen per definitie zuiniger als je het vervoert op dezelfde manier en met dezelfde capaciteit.
Uiteraard, maar een kortere weg kan andere factoren compenseren.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90415798
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:52 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Uiteraard, maar een kortere weg kan andere factoren compenseren.
Ja dat is wat anders als wat je net zegt :')

Jij bent ook een mooie :D
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:53:08 #96
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90415803
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik vraag zich af of dat volgende mogelijk is

De schepen waar een overdag rond varen kunnen met zonne-energie gebruiken om waterstof maken.
in nachts kan je met overbleven waterstof gewoon door varen met bestaande opgeslagen tank.
Schepen die aangemeerd, kunnen zelf ook wat waterstof blijven aanmaken.

Anders kunnen de vasteland behulp de kerncentrale gewoon energie gebruiken om waterstof maken.

Anders bied de brandstofcellen en of kernfusie in toekomst uitkomst.
Moet je niet dan een enorme tank hebben om waterstof op te slaan? Is dat überhaupt wel mogelijk?
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:55:15 #97
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_90415874
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik snap zijn standpunten heel goed.
Niet alles hoeft voorgekeuwd te worden toch?
Vanmiddag een leuke gepost door TEM


De vraag is of hij er goed genoeg over door gedacht heeft. Het feit dat een vliegtuig een kortere afstand af legt betekend op zichzelf niet dat het zuiniger is. En in het geval van een vracht van China naar Duitsland geloof ik dat ook niet. Aangezien je een flink aantal meer vliegtuigen in moet zetten dan boten om dezelfde hoeveelheid vracht te vervoeren.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:57:02 #98
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90415938
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja dat is wat anders als wat je net zegt :')

Jij bent ook een mooie :D
Helemaal niet, het probleem is dat de plaats A en B altijd anders zijn. Op elk traject is een ander vervoermiddel beter. Bij Amsterdam --> Londen is dat het vliegtuig en bij Amsterdam --> Berlijn is het de trein. Misschien ben ik dan niet helemaal duidelijk geweest. (voor personen vervoer)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:58:01 #99
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_90415978
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:52 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Uiteraard, maar een kortere weg kan andere factoren compenseren.
Ja, maar op het moment dat je het hebt over vrachtvervoer zal bij vrijwel alle producten een schip vele malen zuiniger zijn dan de vloot vliegtuigen die je nodig hebt voor dezelfde vracht. Alleen producten die nooit in grote hoeveelheden vervoert worden of die vers aan moeten komen stop je in een vliegtuig.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:59:34 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90416040
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:55 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

De vraag is of hij er goed genoeg over door gedacht heeft. Het feit dat een vliegtuig een kortere afstand af legt betekend op zichzelf niet dat het zuiniger is. En in het geval van een vracht van China naar Duitsland geloof ik dat ook niet. Aangezien je een flink aantal meer vliegtuigen in moet zetten dan boten om dezelfde hoeveelheid vracht te vervoeren.
Nee dat klopt een vliegtuig, boot of vrachtauto die goederen vervoeren vind ik dan ook appels met peren vergelijken.
Een vliegtuig verbruikt meer brandstof dan een boot of vrachtwagen. de hoeveelheid die het vliegtuig verbruikt is niet te compenseren met de kortere afstanden die het vliegtuig aflegt, wel met langere afstanden voor boot en vrachtauto maar waarom zou je dat doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')