Nou, nu je toch op fok bent kun je daar je mening over geven. Als TS wil ik bewust niet te expliciet mijn mening naar voren laten komen om ruimte te houden voor discussie.quote:
Sommigen mensen hebben een obsessie van het milieu, en alles en zelfs veiligheid moet daar maar voor wijken. De stelling: ben jij ook zo?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:35 schreef DrMarten het volgende:
Probleem is dat er weinig ruimte voor discussie is. Ja het heeft voordelen want minder stookkosten etc en ja je bent de Sjaak als zo'n schip door een paar Somaliers wordt gekaapt. Valt weinig over te discussieren, dus wat wil je nou met dit topic?
De kunst is om deze belangen goed tegen elkaar af te wegen, welke belang prevaleert er boven het andere. Dat is altijd de discussie in de politiek.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:35 schreef DrMarten het volgende:
Probleem is dat er weinig ruimte voor discussie is. Ja het heeft voordelen want minder stookkosten etc en ja je bent de Sjaak als zo'n schip door een paar Somaliers wordt gekaapt. Valt weinig over te discussieren, dus wat wil je nou met dit topic?
Maar denk je nou echt dat er een weldenkend mens is, wat het milieu boven veiligheid in deze verheft?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
De kunst is om deze belangen goed tegen elkaar af te wegen, welke belang prevaleert er boven het andere. Dat is altijd de discussie in de politiek.
Hoho, ik heb geen mening gegeven in de OP. Waaruit concludeer jij dat ik voorstander ben?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Sommigen mensen hebben een obsessie van het milieu, en alles en zelfs veiligheid moet daar maar voor wijken. De stelling: ben jij ook zo?
In dat geval mag je 'ook' weghalen. Wat is je mening dan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:42 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hoho, ik heb geen mening gegeven in de OP. Waaruit concludeer jij dat ik voorstander ben?
Dat weet ik niet, je zou ook kunnen kiezen om deze schepen goed te beveiligen. Het probleem van veiligheid kan in principe opgelost worden. Je zou bijvoorbeeld militairen op zo'n schip kunnen laten meevaren. Volgens mij valt er best over te discussieren, maar blijkbaar vind iedereen dit slecht. Dat lijkt me goed nieuws, dan kunnen we wetten gaan maken om dit soort schepen te weren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar denk je nou echt dat er een weldenkend mens is, wat het milieu boven veiligheid in deze verheft?
Ik ben geen voorstander van kernenergie om de dood eenvoudige reden dat het probleem van radioactief afval nog steeds bestaat. En duurzaam kun je het ook niet noemen, want het makkelijk winbare uranium is over enkele decenia ook op. Dat is mijn mening over kernenergie, maar ik zie ook dat het op schepen enkele hele grote voordelen heeft. Voordelen als ruimte spelen op het land minder dan op een schip, dus discussie lijk me mogelijk. Zo niet, dan ga ik rustig slapen vanavond.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:44 schreef mlg het volgende:
[..]
In dat geval mag je 'ook' weghalen. Wat is je mening dan?
We kunnen dat afval toch gewoon de ruimte in schieten?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van kernenergie om de dood eenvoudige reden dat het probleem van radioactief afval nog steeds bestaat. En duurzaam kun je het ook niet noemen, want het makkelijk winbare uranium is over enkele decenia ook op. Dat is mijn mening over kernenergie, maar ik zie ook dat het op schepen enkele hele grote voordelen heeft. Voordelen als ruimte spelen op het land minder dan op een schip, dus discussie lijk me mogelijk. Zo niet, dan ga ik rustig slapen vanavond.
Als er iets mis gaat heb je een vuile bom waar terroristen jaloers op worden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:56 schreef mlg het volgende:
[..]
We kunnen dat afval toch gewoon de ruimte in schieten?
Er liggen links en rechts nogal wat atoomonderzeeërs .quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:53 schreef 2cv het volgende:
En als die dingen zinken is de ramp niet te overzien.
Dat klopt absoluut niet, vrachtschepen varen over het algemeen op stookolie en stoten daardoor heel veel uit. Ik heb even een bronnetje gegoogled.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:55 schreef mlg het volgende:
Volgens mij stoot een schip al nauwelijks wat uit.
Ik geloof je, maar ik zag gisteren op tv een reclame waarin werd vermeld dat het niet per vliegtuig, maar per schip was vervoerd, omdat het duurzamer is. Hoe zit dat dan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:59 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat klopt absoluut niet, vrachtschepen varen over het algemeen op stookolie en stoten daardoor heel veel uit. Ik heb even een bronnetje gegoogled.
http://www.duurzaam-ondernemen.nl/detail_press.phtml?act_id=7455
Door de gigantische ruimte is de uitstoot gezien per vervoerd product vast wel minder.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar ik zag gisteren op tv een reclame waarin werd vermeld dat het niet per vliegtuig, maar per schip was vervoerd, omdat het duurzamer is. Hoe zit dat dan?
Dat wordt al gebruikt en daar wordt aardig wat energie mee bespaard. Spijker me er niet op vast, maar ik dacht iets van 10%.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik las ooit eens artikel over vrachtschepen die grote zeilen als een vlieger in de lucht hebben hangen om brandstof te besparen. Grappig idee, maar dat zal wel nooit de conceptfase ontstijgen.
Nee, maar kunnen we het bij enkele schepen toestaan of niet. Grote accu's lijken me geen optie, die zijn namelijk heel erg zwaar en nemen veel ruimte in.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
Nahja, ik zou dan zeggen: gebruik nucleaire energie om een zooi accu's op te laden die tevens als bouwstenen voor het schip gelden. Of verzin gewoon iets willekeurigs anders, maar we gaan toch niet straks elke viskotter uitrusten met atoomenergie?
Echt, ik ben een groot voorstander van atoomcentrales, maar laten we het wel een beetje verantwoord doen.
waarschijnlijk is dat zo omdat er zoveel dingen tegelijk mee kan dan vliegtuig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar ik zag gisteren op tv een reclame waarin werd vermeld dat het niet per vliegtuig, maar per schip was vervoerd, omdat het duurzamer is. Hoe zit dat dan?
Een vliegtuig is al erg zuinig vergeleken auto's. Maken we ons dan zo druk om een schip wat wellicht in verhouding nog zuiniger vaart?quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dat zo omdat er zoveel dingen tegelijk mee kan dan vliegtuig.
Vliegtuig kan maar beperkte gewicht meenemen dan boot.
Boot kan makkelijk miljoen ton sleuren.
maar de idee van kernreactor op grote transport schepen is wel leuk. maar er moet dan wel heel goed beveiligd.
even goed en of beter dan militair schepen. Das is al behoorlijk prijzig.
Een erg moeilijke vergelijking.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Een vliegtuig is al erg zuinig vergeleken auto's.
Schepen stoten enorm smerige rook uit omdat de stookolie erg zwavelhoudend is, ze moeten toch ergens heen met de zwavel die niet meer in de Diesel en de Benzine mocht zitten.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:55 schreef mlg het volgende:
Volgens mij stoot een schip al nauwelijks wat uit.
1 auto en 1 vliegtuig. Een auto is 1/10 en een vliegtuig kan 1/50.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Een erg moeilijke vergelijking.
Reken je per persoon of per stoel?
Voor de milieu huilies is CO2 al een tijdje de maat aller dingen, dat heeft verder weinig met vervuiling te maken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar ik zag gisteren op tv een reclame waarin werd vermeld dat het niet per vliegtuig, maar per schip was vervoerd, omdat het duurzamer is. Hoe zit dat dan?
Ja, maar misschien is het verbruik zeer minimaal.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schepen stoten enorm smerige rook uit omdat de stookolie erg zwavelhoudend is, ze moeten toch ergens heen met de zwavel die niet meer in de Diesel en de Benzine mocht zitten.
Juist daar zit het hem in, de uistoot van schepen bestaat ook voor deel uit zwavel, lood en nitraat. Bedankt daar zocht ik naar. Als scheepsbrandstof wordt ruwe stookolie gebruikt en dat is niet 'bleifrei' of zwavelvrij. En val me er niet op aan dat ik alleen om koolstofdioxide geef (zie bijvoorbeeld: Duurzaamheid ).quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor de milieu huilies is CO2 al een tijdje de maat aller dingen, dat heeft verder weinig met vervuiling te maken.
Dan krijg je dus NOG meer radioactieve troep op de bodem van de oceanen. Lijkt me niet verstandig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:58 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Er liggen links en rechts nogal wat atoomonderzeeërs .
Is dat anders ?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sunken_nuclear_submarines
is dit in km/liter? Als bèta hecht ik namelijk veel waarde aan eenheden. En is het dan per liter stookolie of per liter kerosine, want dat maakt behoorlijk verschil.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:40 schreef mlg het volgende:
[..]
1 auto en 1 vliegtuig. Een auto is 1/10 en een vliegtuig kan 1/50.
Zo'n milieu gekkie als jij heeft toch wel de algemene kennis om te weten dat schepen zwavelhoudende brandstof mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Juist daar zit het hem in, de uistoot van schepen bestaat ook voor deel uit zwavel, lood en nitraat. Bedankt daar zocht ik naar. Als scheepsbrandstof wordt ruwe stookolie gebruikt en dat is niet 'bleifrei' of zwavelvrij. En val me er niet op aan dat ik alleen om koolstofdioxide geef (zie bijvoorbeeld: Duurzaamheid ).
Wist ik wel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:55 schreef mlg het volgende:
[..]
Zo'n milieu gekkie als jij heeft toch wel de algemene kennis om te weten dat schepen zwavelhoudende brandstof mogen gebruiken.
quote:
quote:
kutjong die over het toetsenbord rammelen en net hier de salontafel en vloer onder kitst.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:00 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nu begrijp ik je nog steeds niet.
je moet ook naar kijken wat ie allemaal kan vervoeren!.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:54 schreef TomLievense het volgende:
[..]
is dit in km/liter? Als bèta hecht ik namelijk veel waarde aan eenheden. En is het dan per liter stookolie of per liter kerosine, want dat maakt behoorlijk verschil.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
je moet ook naar kijken wat ie allemaal kan vervoeren!.
Daar zitten heel groot verschil tussen auto, vliegtuig en boot.
Ow, dat is niet zo mooi.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
kutjong die over het toetsenbord rammelen en net hier de salontafel en vloer onder kitst.
km/liter ja. Diesel/benzine tegen een liter kerosine.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:54 schreef TomLievense het volgende:
[..]
is dit in km/liter? Als bèta hecht ik namelijk veel waarde aan eenheden. En is het dan per liter stookolie of per liter kerosine, want dat maakt behoorlijk verschil.
Vind ik wel bijzonder, waar haal je die gegevens vandaan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:28 schreef mlg het volgende:
[..]
km/liter ja. Diesel/benzine tegen een liter kerosine.
Ik lees net dat een gemiddeld vliegtuig zo'n 1 op 28 is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vind ik wel bijzonder, waar haal je die gegevens vandaan?
quote:Een luchtvaartmaatschappij met een moderne vloot heeft tegenwoordig per passagier nog geen vier liter brandstof nodig per 100 kilometer. In autotermen: een verbruik van 1 op 28. Een modern vliegtuig als een Boeing 737-700 (transavia.com) gebruikt vaak zelfs niet meer dan 1 liter brandstof per 39 kilometer per passagier. En dat alles bij snelheden van 800 km/uur en meer. Nederlandse auto's verbruiken op 1 dag net zoveel brandstof als de gehele General Aviation (o.a. lesvluchten, rondvluchten, taxizakenvluchten) in Nederland in een heel jaar.
Aha per persoon. Dan dit dat voor een auto met 4 inzittenden ook op 1:50quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:31 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik lees net dat een gemiddeld vliegtuig zo'n 1 op 28 is.
http://www.rotterdamthehagueairport.nl/index.php?pageID=171
[..]
Ik heb inderdaad verkeerd gelezen, my bad.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha per persoon. Dan dit dat voor een auto met 4 inzittenden ook op 1:50
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |