waarschijnlijk is dat zo omdat er zoveel dingen tegelijk mee kan dan vliegtuig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar ik zag gisteren op tv een reclame waarin werd vermeld dat het niet per vliegtuig, maar per schip was vervoerd, omdat het duurzamer is. Hoe zit dat dan?
Een vliegtuig is al erg zuinig vergeleken auto's. Maken we ons dan zo druk om een schip wat wellicht in verhouding nog zuiniger vaart?quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dat zo omdat er zoveel dingen tegelijk mee kan dan vliegtuig.
Vliegtuig kan maar beperkte gewicht meenemen dan boot.
Boot kan makkelijk miljoen ton sleuren.
maar de idee van kernreactor op grote transport schepen is wel leuk. maar er moet dan wel heel goed beveiligd.
even goed en of beter dan militair schepen. Das is al behoorlijk prijzig.
Een erg moeilijke vergelijking.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Een vliegtuig is al erg zuinig vergeleken auto's.
Schepen stoten enorm smerige rook uit omdat de stookolie erg zwavelhoudend is, ze moeten toch ergens heen met de zwavel die niet meer in de Diesel en de Benzine mocht zitten.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:55 schreef mlg het volgende:
Volgens mij stoot een schip al nauwelijks wat uit.
1 auto en 1 vliegtuig. Een auto is 1/10 en een vliegtuig kan 1/50.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Een erg moeilijke vergelijking.
Reken je per persoon of per stoel?
Voor de milieu huilies is CO2 al een tijdje de maat aller dingen, dat heeft verder weinig met vervuiling te maken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar ik zag gisteren op tv een reclame waarin werd vermeld dat het niet per vliegtuig, maar per schip was vervoerd, omdat het duurzamer is. Hoe zit dat dan?
Ja, maar misschien is het verbruik zeer minimaal.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schepen stoten enorm smerige rook uit omdat de stookolie erg zwavelhoudend is, ze moeten toch ergens heen met de zwavel die niet meer in de Diesel en de Benzine mocht zitten.
Juist daar zit het hem in, de uistoot van schepen bestaat ook voor deel uit zwavel, lood en nitraat. Bedankt daar zocht ik naar. Als scheepsbrandstof wordt ruwe stookolie gebruikt en dat is niet 'bleifrei' of zwavelvrij. En val me er niet op aan dat ik alleen om koolstofdioxide geef (zie bijvoorbeeld: Duurzaamheid ).quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor de milieu huilies is CO2 al een tijdje de maat aller dingen, dat heeft verder weinig met vervuiling te maken.
Dan krijg je dus NOG meer radioactieve troep op de bodem van de oceanen. Lijkt me niet verstandig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:58 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Er liggen links en rechts nogal wat atoomonderzeeërs .
Is dat anders ?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sunken_nuclear_submarines
is dit in km/liter? Als bèta hecht ik namelijk veel waarde aan eenheden. En is het dan per liter stookolie of per liter kerosine, want dat maakt behoorlijk verschil.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:40 schreef mlg het volgende:
[..]
1 auto en 1 vliegtuig. Een auto is 1/10 en een vliegtuig kan 1/50.
Zo'n milieu gekkie als jij heeft toch wel de algemene kennis om te weten dat schepen zwavelhoudende brandstof mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Juist daar zit het hem in, de uistoot van schepen bestaat ook voor deel uit zwavel, lood en nitraat. Bedankt daar zocht ik naar. Als scheepsbrandstof wordt ruwe stookolie gebruikt en dat is niet 'bleifrei' of zwavelvrij. En val me er niet op aan dat ik alleen om koolstofdioxide geef (zie bijvoorbeeld: Duurzaamheid ).
Wist ik wel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:55 schreef mlg het volgende:
[..]
Zo'n milieu gekkie als jij heeft toch wel de algemene kennis om te weten dat schepen zwavelhoudende brandstof mogen gebruiken.
quote:
quote:
kutjong die over het toetsenbord rammelen en net hier de salontafel en vloer onder kitst.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:00 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nu begrijp ik je nog steeds niet.
je moet ook naar kijken wat ie allemaal kan vervoeren!.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:54 schreef TomLievense het volgende:
[..]
is dit in km/liter? Als bèta hecht ik namelijk veel waarde aan eenheden. En is het dan per liter stookolie of per liter kerosine, want dat maakt behoorlijk verschil.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
je moet ook naar kijken wat ie allemaal kan vervoeren!.
Daar zitten heel groot verschil tussen auto, vliegtuig en boot.
Ow, dat is niet zo mooi.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
kutjong die over het toetsenbord rammelen en net hier de salontafel en vloer onder kitst.
km/liter ja. Diesel/benzine tegen een liter kerosine.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:54 schreef TomLievense het volgende:
[..]
is dit in km/liter? Als bèta hecht ik namelijk veel waarde aan eenheden. En is het dan per liter stookolie of per liter kerosine, want dat maakt behoorlijk verschil.
Vind ik wel bijzonder, waar haal je die gegevens vandaan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:28 schreef mlg het volgende:
[..]
km/liter ja. Diesel/benzine tegen een liter kerosine.
Ik lees net dat een gemiddeld vliegtuig zo'n 1 op 28 is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vind ik wel bijzonder, waar haal je die gegevens vandaan?
quote:Een luchtvaartmaatschappij met een moderne vloot heeft tegenwoordig per passagier nog geen vier liter brandstof nodig per 100 kilometer. In autotermen: een verbruik van 1 op 28. Een modern vliegtuig als een Boeing 737-700 (transavia.com) gebruikt vaak zelfs niet meer dan 1 liter brandstof per 39 kilometer per passagier. En dat alles bij snelheden van 800 km/uur en meer. Nederlandse auto's verbruiken op 1 dag net zoveel brandstof als de gehele General Aviation (o.a. lesvluchten, rondvluchten, taxizakenvluchten) in Nederland in een heel jaar.
Aha per persoon. Dan dit dat voor een auto met 4 inzittenden ook op 1:50quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:31 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik lees net dat een gemiddeld vliegtuig zo'n 1 op 28 is.
http://www.rotterdamthehagueairport.nl/index.php?pageID=171
[..]
Ik heb inderdaad verkeerd gelezen, my bad.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha per persoon. Dan dit dat voor een auto met 4 inzittenden ook op 1:50
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |