abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90405647
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:33 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad verkeerd gelezen, my bad.
Want dat is waar we naar moeten kijken. Verbruik per ton vracht per kilometer.

Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig

Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:36:22 #52
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90405705
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Want dat is waar we naar moeten kijken. Verbruik per ton vracht per kilometer.

Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig

Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Je bent de helikopter vergeten.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_90405747
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:25 schreef TomLievense het volgende:
Atoomenergie is bijzonder aantrekkelijk voor de scheepvaart om drie redenen. Het eerste voordeel is dat een nucleaire reactor geen schadelijke stoffen uitstoot en dat is een enorme verbetering t.o.v. de gangbare ongeraffineerde stookolie. Een tweede voordeel is dat vrachtschepen nauwelijks brandstof hoeven mee te nemen, dit resulteerd in een veel meer ruimte voor goederen. Een laatste voordeel is dat de snelheid van vrachtschepen verhoogd kan worden, vrachtschepen op stookolie varen langzaam om brandstof en dus ook opslagruimte te besparen.

De nadelen van kernenergie gelden natuurlijk ook voor nucleaire vrachtschepen. Het is zelfs gevaarlijker. Nucleaire vrachtschepen zijn immers makkelijker te kapen zijn dan kerncentrales of militaire schepen.

Bronnen:
http://www.lowtechmagazin(...)e-vrachtschepen.html
http://www.lr.org/news_an(...)-merchant-ships.aspx
Nog net niet zo'n slecht idee als nucleaire vliegtuigen maar wel bijna :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:37:29 #54
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90405761
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:36 schreef mlg het volgende:

[..]

Je bent de helikopter vergeten.
De grondboor en rollator ook. ;)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90405791
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:36 schreef mlg het volgende:

[..]

Je bent de helikopter vergeten.
Die scoort beroerd :P. Kan maar heel weinig vracht meenemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:41:43 #56
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90405982
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:31 schreef betyar het volgende:
Een Boeing 737 verbruikt 2420kg kerosine per uur dat is 3063 liter kerosine per uur.
De kruissnelheid ligt op 850 km per uur.
Dat is 1 op 0,28 en dat is per passagier (max. 189) dus 1 op 53 per passagier.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:45:53 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90406164
De slee van de kerstman, 6-8 rendieren en bezorgd alle kerstcadeautjes in 1 nacht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90406239
Doe maar niet zolang ik niet verzekerd ben tegen kernrampen. :P
pi_90406619
Er zijn ook prijs verschillende tussen brandstoffen soorten.

Ook bepaalde brandstoffen hebben eigen rendementen.

beetje teveel om uitrekenen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_90407736
Ik dacht dat die nieuwe van Maersk het al had :@
pi_90408389
Maersk loopt op diesel.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_90408886
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:37 schreef mlg het volgende:

[..]

Sommigen mensen hebben een obsessie van het milieu, en alles en zelfs veiligheid moet daar maar voor wijken. De stelling: ben jij ook zo?
en de mensen met die obsessie zijn zo ongeveer altijd tegen kernenergie
en wat als zo'n schip zinkt :7
pi_90409010
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Maersk loopt op diesel.

Ja ik had al even gegoogled (geen zin om te editten :P ). In mijn zoektocht kwam ik wel op een paar anderen die het hadden, waaronder een soort prototype in de VS voor zowel vracht als personen en een ijsbreker in Rusland
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:48:47 #64
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90409384
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Maersk loopt op diesel.

Alle Mearsk schepen, want dat zijn er aardig veel?

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLievense op 24-12-2010 20:59:11 ]
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90410573
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef du_ke het volgende:

Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig

Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.

Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 21:20:03 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90410938
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:13 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.

Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
Dus als ik met een hummer een kortere route afleg en met een prius een langere route is de hummer zuiniger?
pi_90410969
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:13 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.

Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
Je moet een aardig eind omvaren met je schip wil je wat dat betreft weer ingehaald worden door een vliegtuig. Een beetje schip kan namelijk veel en veel meer lading vervoeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90412087
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:20 schreef betyar het volgende:

Dus als ik met een hummer een kortere route afleg en met een prius een langere route is de hummer zuiniger?
ja en nee. Dat ligt aan de afstand en het gewicht dat je vervoert he.

Simpel voorbeeld.

Van Rotterdam naar Amsterdam met 4 personen in een Hummer direct of een Prius via Maastricht ...

Schepen moeten de zee volgen he, kunnen niet over land behalve panama kanaal of suez kanaal zeg maar om af te snijden.
pi_90412365
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:20 schreef du_ke het volgende:
. Een beetje schip kan namelijk veel en veel meer lading vervoeren.
Heel fijn. Het heeft dezelfde beperking (nou ja meer zelfs) dan een vliegtuig. Het komt niet terecht op de bestemming die nodig is.

Met je bootje kom je vanuit Shanghai naar Rotterdam. Niet verder. Dan moet je nog verder waar een vliegtuig ergens in duisland zelf zou kunnen komen vanwaar een vrachtwagen het overneemt.

edit: als we er even vanuitgaan dat we ergens in duitsland moeten zijn dan he wat de meerderheid is
pi_90413701
Je kan er natuurlijk ook eentje laten varen op waterstof. Er is water genoeg en een vrachtschip bied genoeg ruimte om zout water om te zetten in waterstof.
  vrijdag 24 december 2010 @ 21:59:43 #71
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90413834
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:38 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

ja en nee. Dat ligt aan de afstand en het gewicht dat je vervoert he.

Simpel voorbeeld.

Van Rotterdam naar Amsterdam met 4 personen in een Hummer direct of een Prius via Maastricht ...

Schepen moeten de zee volgen he, kunnen niet over land behalve panama kanaal of suez kanaal zeg maar om af te snijden.
Ja en een vliegtuig vliegt in een rechte lijn zeker
pi_90414020
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:57 schreef PKRChamp het volgende:
Je kan er natuurlijk ook eentje laten varen op waterstof. Er is water genoeg en een vrachtschip bied genoeg ruimte om zout water om te zetten in waterstof.
En hoe denk je dat je waterstof verkrijgt hmm?
pi_90414233
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:59 schreef betyar het volgende:

Ja en een vliegtuig vliegt in een rechte lijn zeker
uhh?

Nee, dat varieert door omstandigheden. Zoals politieke of weer bv. Zoals een schip meestal de kust van Somalie zal vermijden en zelfs om afrika heen moet varen ofdat een vliegtuig de jetstream meeneemt naar europa vanuit amerika.

Hoezo vraag je dit? Denk je dat vliegtuigen heel ver omvliegen ofzo?

Hoezo?
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:08:29 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90414270
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:35 schreef __Saviour__ het volgende:
dat is niks voor burgers.
proest _O-

Dat militairen er EXPRES dingen mee opblazen, maakt het niet minder geschikt voor burgers, natuurlijk. .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:13:59 #75
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90414511
Maar zijn die milieu gekkies ook voorstander van de meest duurzame manier van elektriciteit opwekking; slavernij en dynamo?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')