Want dat is waar we naar moeten kijken. Verbruik per ton vracht per kilometer.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad verkeerd gelezen, my bad.
Je bent de helikopter vergeten.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Want dat is waar we naar moeten kijken. Verbruik per ton vracht per kilometer.
Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig
Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Nog net niet zo'n slecht idee als nucleaire vliegtuigen maar wel bijnaquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:25 schreef TomLievense het volgende:
Atoomenergie is bijzonder aantrekkelijk voor de scheepvaart om drie redenen. Het eerste voordeel is dat een nucleaire reactor geen schadelijke stoffen uitstoot en dat is een enorme verbetering t.o.v. de gangbare ongeraffineerde stookolie. Een tweede voordeel is dat vrachtschepen nauwelijks brandstof hoeven mee te nemen, dit resulteerd in een veel meer ruimte voor goederen. Een laatste voordeel is dat de snelheid van vrachtschepen verhoogd kan worden, vrachtschepen op stookolie varen langzaam om brandstof en dus ook opslagruimte te besparen.
De nadelen van kernenergie gelden natuurlijk ook voor nucleaire vrachtschepen. Het is zelfs gevaarlijker. Nucleaire vrachtschepen zijn immers makkelijker te kapen zijn dan kerncentrales of militaire schepen.
Bronnen:
http://www.lowtechmagazin(...)e-vrachtschepen.html
http://www.lr.org/news_an(...)-merchant-ships.aspx
De grondboor en rollator ook.quote:
Die scoort beroerdquote:
Dat is 1 op 0,28 en dat is per passagier (max. 189) dus 1 op 53 per passagier.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:31 schreef betyar het volgende:
Een Boeing 737 verbruikt 2420kg kerosine per uur dat is 3063 liter kerosine per uur.
De kruissnelheid ligt op 850 km per uur.
en de mensen met die obsessie zijn zo ongeveer altijd tegen kernenergiequote:Op vrijdag 24 december 2010 17:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Sommigen mensen hebben een obsessie van het milieu, en alles en zelfs veiligheid moet daar maar voor wijken. De stelling: ben jij ook zo?
Ja ik had al even gegoogled (geen zin om te edittenquote:
Alle Mearsk schepen, want dat zijn er aardig veel?quote:
Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:35 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij is dan de volgorde van zuinig naar onzuinig
Vrachtschepen
Vrachtwagens
Vliegtuigen.
Dus als ik met een hummer een kortere route afleg en met een prius een langere route is de hummer zuiniger?quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:13 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.
Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
Je moet een aardig eind omvaren met je schip wil je wat dat betreft weer ingehaald worden door een vliegtuig. Een beetje schip kan namelijk veel en veel meer lading vervoeren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:13 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee. Omdat heel simpel een vliegtuig een kortere route kan nemen dan een schip. Of vrachtwagen op langere afstanden.
Een vliegtuig is DUS zuiniger. Niet vanwege uitstoot per km maar omdat het een kortere route heeft en dat is wat veel mensen nier erbij vermelden bij deze berekeningen.
ja en nee. Dat ligt aan de afstand en het gewicht dat je vervoert he.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:20 schreef betyar het volgende:
Dus als ik met een hummer een kortere route afleg en met een prius een langere route is de hummer zuiniger?
Heel fijn. Het heeft dezelfde beperking (nou ja meer zelfs) dan een vliegtuig. Het komt niet terecht op de bestemming die nodig is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:20 schreef du_ke het volgende:
. Een beetje schip kan namelijk veel en veel meer lading vervoeren.
Ja en een vliegtuig vliegt in een rechte lijn zekerquote:Op vrijdag 24 december 2010 21:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
ja en nee. Dat ligt aan de afstand en het gewicht dat je vervoert he.
Simpel voorbeeld.
Van Rotterdam naar Amsterdam met 4 personen in een Hummer direct of een Prius via Maastricht ...
Schepen moeten de zee volgen he, kunnen niet over land behalve panama kanaal of suez kanaal zeg maar om af te snijden.
En hoe denk je dat je waterstof verkrijgt hmm?quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:57 schreef PKRChamp het volgende:
Je kan er natuurlijk ook eentje laten varen op waterstof. Er is water genoeg en een vrachtschip bied genoeg ruimte om zout water om te zetten in waterstof.
uhh?quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:59 schreef betyar het volgende:
Ja en een vliegtuig vliegt in een rechte lijn zeker
proestquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |