Alleen met een minimale hoeveelheid aan voedsel en géén vlees.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:13 schreef mlg het volgende:
Maar zijn die milieu gekkies ook voorstander van de meest duurzame manier van elektriciteit opwekking; slavernij en dynamo?
Open er een topic over!quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:13 schreef mlg het volgende:
Maar zijn die milieu gekkies ook voorstander van de meest duurzame manier van elektriciteit opwekking; slavernij en dynamo?
Water en electriciteit geloof ik. Ik kan er naast zitten.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:03 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
En hoe denk je dat je waterstof verkrijgt hmm?
In de meeste gevallen nog gewoon uit methaangas. Electrolyse van water kan ook maar kost heel veel energie. Het is wel duurzaam, tenmiste als je groene stroom gebruikt..quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:20 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Water en electriciteit geloof ik. Ik kan er naast zitten.
En hoe kom je aan die electriciteit?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:20 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Water en electriciteit geloof ik. Ik kan er naast zitten.
Een vliegtuig vliegt de snelste route dus niet perse de kortstequote:Op vrijdag 24 december 2010 22:07 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
uhh?
Nee, dat varieert door omstandigheden. Zoals politieke of weer bv. Zoals een schip meestal de kust van Somalie zal vermijden en zelfs om afrika heen moet varen ofdat een vliegtuig de jetstream meeneemt naar europa vanuit amerika.
Hoezo vraag je dit? Denk je dat vliegtuigen heel ver omvliegen ofzo?
Hoezo?
Je lijkt van Gaal wel, en dat is geen compliment.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En hoe kom je aan die electriciteit?
Nou vertel dan, hoe moet het gebeuren dat het netto energie oplevert? En als je toch electriciteit hebt, waarom dan nog naar waterstof toe en niet gewoon electrische aandrijving?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je lijkt van Gaal wel, en dat is geen compliment.
Maar op volle zee zijn er genoeg manieren om electriciteit op te wekken zonder een verbrandingsmotor.
Ik geloof niet dat je zoveel electriciteit nodig heb om waterstof te produceren als wel dat je een heel schip moet aandrijven.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou vertel dan, hoe moet het gebeuren dat het netto energie oplevert? En als je toch electriciteit hebt, waarom dan nog naar waterstof toe en niet gewoon electrische aandrijving?
Ander voorbeeld:quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Een vliegtuig vliegt de snelste route dus niet perse de kortste
een mooi voorbeeld:
[ link | afbeelding ]
Dit heeft inderdaad te maken met de wind (jet stream) en veiligheid.
Omdat electriciteit heel moeilijk is op te slaan. Je kunt accu's gebruiken, maar dit zijn ongelofelijk inefficiënt. Daarom is een energie drager nodig, in dit geval waterstof.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou vertel dan, hoe moet het gebeuren dat het netto energie oplevert? En als je toch electriciteit hebt, waarom dan nog naar waterstof toe en niet gewoon electrische aandrijving?
Daar zijn we gelukkig met elkaar mee eens.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:38 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ander voorbeeld:
Een rijsje A'dam naar London.
Auto:
Amsterdam (naar zuiden) --> Calais --(boot/tunnel)--> Dover (naar noorden)--> London
Vliegtuig
Amsterdam --> Londen
In dit geval is het vliegtuig veel milieuvriendelijker dan de auto. In het geval van Amsterdam --> Berlijn geld dit niet want dan hoef je niet ver om te rijden. Dus brandstofverbruik verschild per traject.
Beetje vreemde logica, het kan direct, dus goedkoper?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:38 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ander voorbeeld:
Een rijsje A'dam naar London.
Auto:
Amsterdam (naar zuiden) --> Calais --(boot/tunnel)--> Dover (naar noorden)--> London
Vliegtuig
Amsterdam --> Londen
In dit geval is het vliegtuig veel milieuvriendelijker dan de auto. In het geval van Amsterdam --> Berlijn geld dit niet want dan hoef je niet ver om te rijden. Dus brandstofverbruik verschild per traject.
Ik snap zijn standpunten heel goed.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje vreemde logica, het kan direct, dus goedkoper?
Als jij van Utrecht naar Madrid wil ga je toch ook niet over Moskou. De afstand heeft ook grote invloed op het brandstofgebruik, die moet je dus ook meenemen. Mijn moeder neemt bij voorkeur B-wegen, omdat het beter is voor haar gemiddelde. Toch gebruikt ze niet minder of zelfs meer brandstof dan ik terwijl ik gewoon de doorgaande weg neem.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje vreemde logica, het kan direct, dus goedkoper?
Je moet gewoon kijken naar energieverbruik per unit vracht (volume/gewicht whatever) om van A naar B te komen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:44 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Als jij van Utrecht naar Madrid wil ga je toch ook niet over Moskou. De afstand heeft ook grote invloed op het brandstofgebruik, die moet je dus ook meenemen. Mijn moeder neemt bij voorkeur B-wegen, omdat het beter is voor haar gemiddelde. Toch gebruikt ze niet minder of zelfs meer brandstof dan ik terwijl ik gewoon de doorgaande weg neem.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik snap zijn standpunten heel goed.
Niet alles hoeft voorgekeuwd te worden toch?
Vanmiddag een leuke gepost door TEM
Uiteraard, maar een kortere weg kan andere factoren compenseren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je moet gewoon kijken naar energieverbruik per unit vracht (volume/gewicht whatever) om van A naar B te komen.
Direct is alleen per definitie zuiniger als je het vervoert op dezelfde manier en met dezelfde capaciteit.
Ja dat is wat anders als wat je net zegtquote:Op vrijdag 24 december 2010 22:52 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Uiteraard, maar een kortere weg kan andere factoren compenseren.
Moet je niet dan een enorme tank hebben om waterstof op te slaan? Is dat überhaupt wel mogelijk?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik vraag zich af of dat volgende mogelijk is
De schepen waar een overdag rond varen kunnen met zonne-energie gebruiken om waterstof maken.
in nachts kan je met overbleven waterstof gewoon door varen met bestaande opgeslagen tank.
Schepen die aangemeerd, kunnen zelf ook wat waterstof blijven aanmaken.
Anders kunnen de vasteland behulp de kerncentrale gewoon energie gebruiken om waterstof maken.
Anders bied de brandstofcellen en of kernfusie in toekomst uitkomst.
De vraag is of hij er goed genoeg over door gedacht heeft. Het feit dat een vliegtuig een kortere afstand af legt betekend op zichzelf niet dat het zuiniger is. En in het geval van een vracht van China naar Duitsland geloof ik dat ook niet. Aangezien je een flink aantal meer vliegtuigen in moet zetten dan boten om dezelfde hoeveelheid vracht te vervoeren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik snap zijn standpunten heel goed.
Niet alles hoeft voorgekeuwd te worden toch?
Vanmiddag een leuke gepost door TEM
Helemaal niet, het probleem is dat de plaats A en B altijd anders zijn. Op elk traject is een ander vervoermiddel beter. Bij Amsterdam --> Londen is dat het vliegtuig en bij Amsterdam --> Berlijn is het de trein. Misschien ben ik dan niet helemaal duidelijk geweest. (voor personen vervoer)quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dat is wat anders als wat je net zegt
Jij bent ook een mooie
Ja, maar op het moment dat je het hebt over vrachtvervoer zal bij vrijwel alle producten een schip vele malen zuiniger zijn dan de vloot vliegtuigen die je nodig hebt voor dezelfde vracht. Alleen producten die nooit in grote hoeveelheden vervoert worden of die vers aan moeten komen stop je in een vliegtuig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:52 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Uiteraard, maar een kortere weg kan andere factoren compenseren.
Nee dat klopt een vliegtuig, boot of vrachtauto die goederen vervoeren vind ik dan ook appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:55 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De vraag is of hij er goed genoeg over door gedacht heeft. Het feit dat een vliegtuig een kortere afstand af legt betekend op zichzelf niet dat het zuiniger is. En in het geval van een vracht van China naar Duitsland geloof ik dat ook niet. Aangezien je een flink aantal meer vliegtuigen in moet zetten dan boten om dezelfde hoeveelheid vracht te vervoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |