Bron?quote:Op donderdag 23 december 2010 10:01 schreef Frutsel het volgende:
Limburg kan 20 centimeter tegemoet zien
Voor mij ligt er nooit genoeg. De gaten in het sneeuwdek mogen wel weer even gedicht worden zodat we zeker zijn dat we een witte kerst krijgen.quote:
Oh ?quote:Op donderdag 23 december 2010 10:22 schreef appelsientje het volgende:
Hmmm het ziet er toch naar uit dat het echt gaat dooien na de kerst...
bah
Nou ja ... het is niet de keiharde vorst die belooft isquote:
En het is regio noordoost. In Amsterdam is het nu al vrolijk aan het dooien.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:30 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nou ja ... het is niet de keiharde vorst die belooft is
quote:Op donderdag 23 december 2010 10:31 schreef pullup het volgende:
[..]
En het is regio noordoost. In Amsterdam is het nu al vrolijk aan het dooien.
Ik denk dat het over is.
Euh er wordt per run, per model bekeken toch? Dus beloftes maken over wat er komt kan je nietquote:Op donderdag 23 december 2010 10:30 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nou ja ... het is niet de keiharde vorst die belooft is
Goed punt.. .misschien ben ik wat teleurgesteld na de mooie run van 2 dagen geleden... leven met de dagquote:Op donderdag 23 december 2010 10:35 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Euh er wordt per run, per model bekeken toch? Dus beloftes maken over wat er komt kan je niet
Er is gewoon meer kans dat het over isquote:Op donderdag 23 december 2010 10:35 schreef horned_reaper het volgende:
[..]mijn hemel....
Het dooit ook een dagje een halve graad en mensen beginnen direct over dat het over is![]()
Morgen gaat het in Amsterdam ook gewoon weer vriezen hoor.
En de vorst in Amsterdam zal in ieder geval tot na de kerst nog aanhouden. Daarna is er net zoveel kans op siberische ijstijdse toestanden als dat het afgelopen kan zijn.
Haha lolquote:Op donderdag 23 december 2010 10:45 schreef horned_reaper het volgende:
Ik moest net wel lachenHet jury hokjes begon net door het ijs te zakken en moest in aller ijl verplaatst worden.
Je staat er op hoorquote:Op donderdag 23 december 2010 10:48 schreef IntenSiVuS het volgende:
[..]
Haha lol
Homed, had je mijn PM voor de userkaart gezien? if not dan graag mij plaatsen bij Malden aub
Ghehehequote:Op donderdag 23 december 2010 10:55 schreef Re het volgende:
straks de auto uitgraven, die staat al een week onder 15 cm sneeuw
Het zou zo maar tot morgen kunnen duren ja.. vooral het zuidoostenquote:Op donderdag 23 december 2010 11:35 schreef RichardHammond het volgende:
M.a.w. het oosten krijgt urenlang sneeuwval.
Vanmorgen lag hier ook weer een laagje van een centimeter of 2 a 3 en daarom net weer even alles schoon geschoven. Stiekem hoop ik dat we niet teveel sneeuw krijgen, want dan kan ik weer van voor af aan beginnen.
En terecht!quote:Op donderdag 23 december 2010 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het westen krijgt zo te zien voorlopig niks meer
Ow.... als mijn auto dan vanmiddag nog maar wel rijdt, mag bijna 40 km over 80 km wegenquote:Op donderdag 23 december 2010 10:38 schreef Frutsel het volgende:
RTV Oost maakt nu al melding van het feit dat mensen rekening moeten houden dat er vanmiddag geen bussen rijden in Twente vanwege de verwachte sneeuwval
Inderdaad de kampioensschaal!quote:Op donderdag 23 december 2010 11:51 schreef RiKe het volgende:
Kap eens even heel snel met alleen maar sneeuw voor het oosten, er gaat al genoeg naar het oosten!
Deel die bui dan op z'n minst
Stelletje egoïsten....
Is toch meer nowcasten, voor het zelfde geld is het andersquote:Op donderdag 23 december 2010 12:09 schreef Frutsel het volgende:
Hij lijkt iets minder paars dan de vorige helaas
Truequote:Op donderdag 23 december 2010 12:10 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Is toch meer nowcasten, voor het zelfde geld is het anders
Ik ben er klaar voorquote:Op donderdag 23 december 2010 12:44 schreef Temlin het volgende:
Teletekst is wel heel zeker tot en met vrijdagavond: Achterhoek, Twente en Limburg 10-20 cm erbij
Vorige week moesten wij jaloers zijn op de Randstadquote:Op donderdag 23 december 2010 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
weer.nl: tot 25 cm sneeuw in limburgIk wil ook in Limburg wonen
Inderdaad, laten we een afscheidingsbeweging beginnen!quote:Op donderdag 23 december 2010 13:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat pleuris oosten moeten ze lekker afschaffen!!!
Ik ben zo blij dat ik zondag al terug was.quote:Op donderdag 23 december 2010 05:31 schreef Mercer het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/12_december/23/buitenland/verkeerschaos-op-snelweg-bij-parijs.xml?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
hier valt al drie dagen niks,gemeente katwijkquote:Op donderdag 23 december 2010 11:51 schreef RiKe het volgende:
Kap eens even heel snel met alleen maar sneeuw voor het oosten, er gaat al genoeg naar het oosten!
Deel die bui dan op z'n minst
Stelletje egoïsten....
Inderdaad, heb ik hiervoor mijn afspraak afgezegdquote:Op donderdag 23 december 2010 15:01 schreef Scrummie het volgende:
Als ik buienradar moet geloven krijgt het oosten niet echt wat hoor!
Zolang het maar in 033 (Provincie Utrecht) komt vind ik het goed...quote:Op donderdag 23 december 2010 15:17 schreef horned_reaper het volgende:
Mensen, mensen.....
Het sneeuwgebied gaat zich pas flink richting het westen uitbreiden als het al donker is![]()
Iedereen moet gewoon geduld hebben!
(of het helemaal in het westen gaat komen betwijfel ik vooralsnog nog)
Ik moet het nog zien..boven België ligt het telkens op ramkoers maar dan op het laatst buigt het af richting Deutschland!quote:Op donderdag 23 december 2010 15:17 schreef horned_reaper het volgende:
Mensen, mensen.....
Het sneeuwgebied gaat zich pas flink richting het westen uitbreiden als het al donker is![]()
Iedereen moet gewoon geduld hebben!
(of het helemaal in het westen gaat komen betwijfel ik vooralsnog nog)
Ik ben bang dat 033 niks gaat krijgenquote:Op donderdag 23 december 2010 15:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Zolang het maar in 033 (Provincie Utrecht) komt vind ik het goed...
0597 ftw!quote:Op donderdag 23 december 2010 15:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ach, als er maar een beetje overblijft voor 050.
Kans is Groter daar aan de grens idd.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:50 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
0597 ftw!
Daar komt alles terecht
Mja volgens de 24 uurs radar komt er bijna niets richting randstad....quote:Op donderdag 23 december 2010 15:51 schreef horned_reaper het volgende:
Hebben jullie trouwens wel gezien wat er nog aankomt![]()
Dat is niet mals hoor!
http://www.meteox.nl/h.as(...)=15&minuut=30&dag=23
Dat buigt net zo goed af richting Duitsland volgens mij..quote:Op donderdag 23 december 2010 15:51 schreef horned_reaper het volgende:
Hebben jullie trouwens wel gezien wat er nog aankomt![]()
Dat is niet mals hoor!
http://www.meteox.nl/h.as(...)=15&minuut=30&dag=23
Ik dacht eerst ook niet naar Groningen stad maar morgenmiddag lijkt het toch te gaan sneeuwen.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mja volgens de 24 uurs radar komt er bijna niets richting randstad....
Helaas wel. Ik zou die rode pitten hier wel eens willen zien overkomen.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat buigt net zo goed af richting Duitsland volgens mij..
Dat is ook zo. Er is niets zo veranderlijk als het weer.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook niet naar Groningen stad maar morgenmiddag lijkt het toch te gaan sneeuwen.
Ga dan eerder weg!quote:Op donderdag 23 december 2010 16:01 schreef lezzer het volgende:
Waarschijnlijk zit ik onder die rode pitten net op de snelweg
bron rtl klotezooiquote:[b] Op donderdag 23 december 2010 16:14 In vooral de oostelijke provincies inclusief Limburg valt vanaf deze middag tot morgenmiddag flink wat sneeuw. In de kustprovincies valt vrijwel geen neerslag. En daar kan morgen de zon doorbreken.
Bijna of het sneeuw regent inderdaad.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:17 schreef Klonk het volgende:
ja, sneeuwt hier idd behoorlijk, wel veel verschillende vlokken gezien al, van die dikke zachte en nu zijn het hele fijne, harde vlokjes
ik wil ook sneeuw verdommequote:Op donderdag 23 december 2010 16:20 schreef lezzer het volgende:
[..]
Bijna of het sneeuw regent inderdaad.
Een uur geleden waren het echt flinke grote vlokken vond ik.
Hiero idem (Eibergen)quote:Op donderdag 23 december 2010 17:12 schreef Klonk het volgende:
het ietst hier, zo noemen wij dat hier als er iets valt maar waarvan het niet duidelijk is wat het voor moet stellen, regens, sneeuw, achtig iets, heel fijn, klein...
Zometeen maar eens kijken wat ze op L1 zeggen...quote:Op donderdag 23 december 2010 17:12 schreef Klonk het volgende:
het ietst hier, zo noemen wij dat hier als er iets valt maar waarvan het niet duidelijk is wat het voor moet stellen, regens, sneeuw, achtig iets, heel fijn, klein...
Klinkt leukquote:Op donderdag 23 december 2010 17:28 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zometeen maar eens kijken wat ze op L1 zeggen...
Vandaag
Het is vanmiddag vanuit het zuiden gaan sneeuwen met in het zuidoosten matige sneeuwval. In de kop van Noord-Limburg bleef het nog het langst droog. Het werd vanmiddag -2 à -1 graden.
Vanavond is het bewolkt en het blijft sneeuwen. Van tijd tot tijd sneeuwt het behoorlijk en er vallen nog enkele centimeters sneeuw. Er zijn ook perioden waarbij weinig sneeuw valt. De NNO wind is matig (3-4) en er is ook kans op overlast door sneeuwverstuivingen. Het blijft uiteraard glad. Het is vanavond -2 à -1 graden.
Vrijdag
Vannacht is het bewolkt en het blijft langdurig sneeuwen. De wind uit N-NO is matig, kracht 4, en er is kans op sneeuwverstuivingen. Bij -3 à -2 graden blijft het uiteraard glad.
Morgen wordt de laatste donkere dag voor kerst. Het is bewolkt en er zijn nog lange perioden met sneeuw; later voornamelijk lichte sneeuw en er zijn dan ook droge perioden mogelijk. Door een matige (4) N-NO wind is er ook overlast door sneeuwverstuivingen. Het is 's middags -2 à -1 graden. Op kerstavond is het later ca. -5 graden. Bij minder wind valt er nog wat sneeuw.
Tot morgenavond wordt voor Limburg 5-15 cm verse sneeuw berekend.
Verdere vooruitzichten
In het weekeinde kunnen we een zeldzame koude witte kerst tegemoet zien waarbij het overwegend droog is met opklaringen en er is minder wind dan vandaag en morgen. Het blijft de hele dag vriezen; in de nacht van eerste op tweede kerstdag vriest het streng met boven een dik pak sneeuw minima tot ca. -12 graden en mogelijk nog lager
Ik vertrok vannochtend van me werk, stond er brandweer om het bedrijfspand omdat er ijspegels van het dak afvielen. Was echt link!!! Dus de brandweer was die netjes aan het verwijderen.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:55 schreef Fredo55 het volgende:
Ik reed vanmorgen onder de Thoolse brug door, viel er opeens een klomp ijs op mijn raam.
Gelukkig geen schade, maar je schrikt je je wel rot.
Die radarbeelden zijn ook maar slecht te vertrouwen...quote:Op donderdag 23 december 2010 18:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Godver, als die sneeuw nu eens opschuiftHemelsbreed rest er nog 15 kilometer voor het hier kan gaan sneeuwen..
Laat het maar lekker ver weg blijvenquote:Op donderdag 23 december 2010 18:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Godver, als die sneeuw nu eens opschuiftHemelsbreed rest er nog 15 kilometer voor het hier kan gaan sneeuwen..
Laat het hier maar naartoe komen!quote:Op donderdag 23 december 2010 18:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Laat het maar lekker ver weg blijven
Zolang het niet onbenullig sneeuwt zullen ze vast wel rijden. Anders kijk je toch even?quote:Op donderdag 23 december 2010 16:08 schreef Kenny het volgende:
Weet iemand of er wel of geen bussen rijden in enschede?
En hier ook een beetje aub.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Laat het hier maar naartoe komen!
Vergeet niet dat deze prognose vooral gebaseerd is op de oper, die in het ensamble maar minimale steun krijgt!quote:Op donderdag 23 december 2010 18:48 schreef INViCTuS het volgende:
De prognose van wetter.com voor hier blijft overigens koud. http://www.wetter.com/wet(...)ersage/?id=NL0GL0330
ik eis maximale steunquote:Op donderdag 23 december 2010 19:01 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Vergeet niet dat deze prognose vooral gebaseerd is op de oper, die in het ensamble maar minimale steun krijgt!
Jep, het was een vervelende wind overdagquote:Op donderdag 23 december 2010 19:15 schreef lezzer het volgende:
Nog steeds sneeuw hier. Het waait ook best wel vind ik.
quote:Op donderdag 23 december 2010 19:18 schreef braddofiel het volgende:
Jammer dat dat 3-uur ding er altijd naast zit
Inderdaad. Maarja, gewoon de hoop erin houden.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:18 schreef braddofiel het volgende:
Jammer dat dat 3-uur ding er zo vaak naast zit
quote:Op donderdag 23 december 2010 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Reken maar helemaal nergens op!
Het meeste trekt straks allemaal over Duitsland.... het Westen kan die sneeuw zowieso wel schudden.
[ afbeelding ]
Als we nou eens met zijn allen op het dak gaan staan en heel hard gaan blazen?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:27 schreef Temlin het volgende:
[..]het moet nog iets meer naar het noorden.
Blazen helpt niet,...zuigen wel!quote:Op donderdag 23 december 2010 19:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als we nou eens met zijn allen op het dak gaan staan en heel hard gaan blazen?
quote:Op donderdag 23 december 2010 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Reken maar helemaal nergens op!
Het meeste trekt straks allemaal over Duitsland.... het Westen kan die sneeuw zowieso wel schudden.
[ afbeelding ]
Vraag ik me ook af... zou eigenlijk wel wat foto's ervan willen zien.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:43 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel ligt er wel niet in Limburg nu?
Hier ligt nu 22cm op de meeste plaatsen. Daarvan is rond de 17cm vanaf vanmorgen 2 uur gevallen.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:43 schreef VacaLoca het volgende:
Begint hier nu ook wat meer te dwarrelenquote:Op donderdag 23 december 2010 20:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb toch weer 1cm erbij gok ik
Wij gaan 5 tot 15cm krijgen t/m morgenavond... Ik heb nu alweer zin om door de sneeuw te baggeren morgenmiddagquote:Op donderdag 23 december 2010 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begint hier nu ook wat meer te dwarrelen
Ben zeer benieuwd, het gebied gaat wel tergend langzaam over dus er kan veel sneeuw gaan vallen inderdaad.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Wij gaan 5 tot 15cm krijgen t/m morgenavond... Ik heb nu alweer zin om door de sneeuw te baggeren morgenmiddag
Lijkt er wel op ja. Maar verwacht er maar niet al te veel van...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef byah het volgende:
Die bui komt nu toch wel richting Utrecht volgens mij?
Zucht.... Gelukkig is het bijna weekend!quote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Wij gaan 5 tot 15cm krijgen t/m morgenavond... Ik heb nu alweer zin om door de sneeuw te baggeren morgenmiddag
Moet je weer naar Utrecht morgen? Of je " vrij " kunnen plannen?quote:Op donderdag 23 december 2010 20:35 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Zucht.... Gelukkig is het bijna weekend!
De toekomstbeelden van radarbeelden zijn naar mijn idee niet goed te gebruiken in situaties als deze. Hij trekt alleen het huidige gebied door, in dezelfde snelheid en richting die hij op het moment heeft.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:54 schreef Outpost76 het volgende:
Volgens buienradar krijgen we hier ook nog sneeuw!!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat t uitkomt.
Lijkt me niet.. Dat gaat volgens mij gewoon instorten en hooguit het midden van het land gaat iets krijgen.quote:
De buienradar van nu laat ongeveer dezelfde baan zien. Hij wijkt iets meer naar het oosten af dan in het toekomstbeeld, maar het gaat alsnog de goede kant op. Op meteox hetzelfde. En de beelden van nu zijn vaak wel redelijk betrouwbaar, in tegenstelling tot de toekomstbeelden.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:57 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
De toekomstbeelden van radarbeelden zijn naar mijn idee niet goed te gebruiken in situaties als deze. Hij trekt alleen het huidige gebied door, in dezelfde snelheid en richting die hij op het moment heeft.
Daarbij houd hij dus geen rekening met activatie, de-activatie, andere stromingen, etc.
Reken er dus maar niet op.... maar wie weet
Moet je nagaan wat voor een hel het is in Duitsland morgen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:06 schreef VacaLoca het volgende:
Haha die 3u vooruit is idd slechts vooruitspoelen...
De 3u vooruit gaat nu gewoon recht omhoog, en dat zou betekenen dat die diepdonkerblauwe stukken met rode stipjes over NL heenkomen. En ook niet afzwakken maar gewoon over heel NL gaan. Dat zou een halve meter sneeuw betekenen oid
Helaas is de realiteit wat anders.
Ik weet t. Ik werd all1 even blij toen ik dat plaatje zag.....quote:Op donderdag 23 december 2010 20:57 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
De toekomstbeelden van radarbeelden zijn naar mijn idee niet goed te gebruiken in situaties als deze. Hij trekt alleen het huidige gebied door, in dezelfde snelheid en richting die hij op het moment heeft.
Daarbij houd hij dus geen rekening met activatie, de-activatie, andere stromingen, etc.
Reken er dus maar niet op.... maar wie weet
Nouja we zien wel.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Lijkt me niet.. Dat gaat volgens mij gewoon instorten en hooguit het midden van het land gaat iets krijgen.
We hebben de afgelopen weken veel gesproken over hevige neerslag die net aan NL voorbij trok... dat is allemaal DLD ingegaan... maar heb nog geen fotos gezien van een meter sneeuw daar.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat voor een hel het is in Duitsland morgen.
Ik ben niet snel jaloers op Duitsers maar nu....quote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat voor een hel het is in Duitsland morgen.
Ik zat me dat eerder ook al af te vragen inderdaad... nog niks van gezien.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen weken veel gesproken over hevige neerslag die net aan NL voorbij trok... dat is allemaal DLD ingegaan... maar heb nog geen fotos gezien van een meter sneeuw daar.
Groot deel van Duitsland krijgt gewoon veel regen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ben niet snel jaloers op Duitsers maar nu....
In West-Brabant inmiddels ook.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:08 schreef Falco het volgende:
Miezerige motsneeuw in Enschede. Blijft wel een tijdje zo.
Omdat het regen en dooi was.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen weken veel gesproken over hevige neerslag die net aan NL voorbij trok... dat is allemaal DLD ingegaan... maar heb nog geen fotos gezien van een meter sneeuw daar.
Denemarken heeft nogal last... Daar is het echt bar en boos.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Was het daar afgelopen week niet een stuk kouder dan in Nederland? Ik las ergens zo'n -15 voor een paar dagen, maar kan het ook mis hebben.quote:
In bepaalde streken was het erg koud maar het dooifront wat gisteren en dinsdag voor lichte dooi en ijzel zorgde in Limburg schampte ons land eigenlijk maar trok wel noordoostelijk Duitsland in, daar op veel plaatsen daardoor dooi en regen ipv sneeuw. Wij zaten net aan de koude kant.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Was het daar afgelopen week niet een stuk kouder dan in Nederland? Ik las ergens zo'n -15 voor een paar dagen, maar kan het ook mis hebben.
kom het maar halen, heb er genoeg vanquote:Op donderdag 23 december 2010 21:24 schreef Kutjelik het volgende:
klote limburg krijgt alle sneeuw,in het zuid-westen valt niks
Kan je het niet komen brengen? gemeente katwijkquote:Op donderdag 23 december 2010 21:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
kom het maar halen, heb er genoeg van
quote:Op donderdag 23 december 2010 21:27 schreef braddofiel het volgende:
IK WIL -10, EEN METER SNEEUW EN EEN SNEEUWSCOOTER.
ZO DAT IS ER OOK WEER UIT
Dan kan ie ook best even langs Pijnacker komen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:28 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Kan je het niet komen brengen? gemeente katwijk
alleen afhalenquote:Op donderdag 23 december 2010 21:28 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Kan je het niet komen brengen? gemeente katwijk
Mah ik moet toch minstens een -10 hebben bij 10bft en 1 meter sneeuw, dit uiteraard zonder sneeuwduinen mee gerekendquote:Op donderdag 23 december 2010 21:59 schreef horned_reaper het volgende:
De nieuwe pluim voor Leeuwarden is nog best goed![]()
Die voor NO is dus nog ietsje kouder:
[ afbeelding ]
Gek genoeg wel, ik woon zoals gezegd in Oldenzaal en hier waait het ook best flink. Onze deur tussen de gang en de kamer kleppert de hele tijd omdat het zo hard waait en dat doet hij niet vaakquote:Op donderdag 23 december 2010 22:15 schreef Fredo55 het volgende:
Zo hard waait het toch niet in het oosten?
Donderstraal een eind op, gemeente Dinkelland. Rijden door verse sneeuwduinen is het mooiste wat er is!quote:Op donderdag 23 december 2010 22:12 schreef MaLo het volgende:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=119657
donderdag 23 december 2010 | 21:54 uur
De gemeente Dinkelland roept automobilisten niet meer de straat op te gaan als dat niet noodzakelijk is. Door de harde wind zjn er op verschillende plaatsen sneeuwduinen ontstaan.
De gemeente zegt de problemen met sneeuwduienen niet te kunnen verhelpen. Daarom krijgen automobilisten het dringende verzoek niet te gaan rijden als het niet nodig is.
Zelfde hier... zit morgen alleen op kantoor en er moet echt wel iemand zijn...quote:Op donderdag 23 december 2010 22:26 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop toch niet dat dat heel actieve gebied dat nu boven Limburg ligt nog naar ons komt. Volgens mij kom ik dan morgen écht niet op mijn werk en laat ik morgen nu net niet thuis kunnen werken.
Inderdaad. Volgens mij heeft de overheid een onzichtbare muur gebouwd om de randstad en het midden van het land.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Het sneeuwgebied zit vast
Ja, of oud koud en nieuw een stuk minder koud.quote:
Jah godver wat een koude en harde wind uit het oosten hier in Kop v Drenthequote:
Ziet er ook niet naar uit dat we nog veel gaan krijgen.... http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uurquote:
??quote:Op donderdag 23 december 2010 23:02 schreef kahaarin het volgende:
Misschien een beetje meer hoopvol: http://www.meteox.nl/3daagse.aspx?for=1&type=regenverwachting
Nee, tegen de 20 vandaag en morgen bij elkaar.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:04 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af wat de hoeveelheid sneeuw in Limburg op het moment is...Het sneeuwt daar echt al de hele dag... zo'n 30 - 40cm denk ik?
Qua neerslag in het Noorden, er komt een ontzettend groot gebied aan van over de koude Noordzee aan het eind van deze animatie.quote:
oww, bijna net zoveel als hier in het westenquote:Op donderdag 23 december 2010 23:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, tegen de 20 vandaag en morgen bij elkaar.
Maar een paar centimeter. Die radarbeelden moet je niet teveel waarde aanhechten, vaak komt er amper iets uit de lucht terwijl je volgens de radar midden in een flinke bui moet zitten.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:04 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af wat de hoeveelheid sneeuw in Limburg op het moment is...Het sneeuwt daar echt al de hele dag... zo'n 30 - 40cm denk ik?
Dus er komt ziek veel sneeuw in het Noorden? Duinen enzo?quote:Op donderdag 23 december 2010 23:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Qua neerslag in het Noorden, er komt een ontzettend groot gebied aan van over de koude Noordzee aan het eind van deze animatie.
Geen idee! Ik heb vooral de laatste tijd zo veel voorspellingen in duigen zien vallen dat ik het niet meer durf te zeggen.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:17 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dus er komt ziek veel sneeuw in het Noorden? Duinen enzo?
Teveelquote:Op donderdag 23 december 2010 19:43 schreef VacaLoca het volgende:
Als je dat al smerig noemt. Je stad barst van de bontkraagjes..quote:Op donderdag 23 december 2010 23:17 schreef marcel-o het volgende:
In Gouda harde wind en wat miezerregen.
echt smerig![]()
was ook direct glad
Waar precies? Wil morgen wel even raggen met de 4x4quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:09 schreef garnage-patrick het volgende:
in het noorden hebben we al duinen,... heb er al een aantal mogen koppen met de auto :/
Beter dan toen het zo mistig was en je geen 2 meter voor je kon kijken...quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:41 schreef mickeyD het volgende:
wordt het nou met oud en nieuw weer zo koud als vorig jaar? toen kon je met goed fatsoen amper een half uur buiten zijn..
Dat was 2 jaar geleden ja, wat een hel was dat, als je je arm uitstrekte kon je ze niet eens zien.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
Beter dan toen het zo mistig was en je geen 2 meter voor je kon kijken...![]()
Wat een hel was dat.
Ja dat was niet normaal. Nog nooit zulke dichte mist gezien.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
Beter dan toen het zo mistig was en je geen 2 meter voor je kon kijken...![]()
Wat een hel was dat.
3 jaar geleden alweer.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:00 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Dat was 2 jaar geleden ja, wat een hel was dat, als je je arm uitstrekte kon je ze niet eens zijn.
2008/2009 kampte delen van Nederland enkele minuten over twaalf met een fenomeen dat 'killerfog' wordt genoemd.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:06 schreef ACT-F het volgende:
In 2007/2008 en 2008/2009 had je zware mist met oud en nieuw. Erg toevallig dat er 2x achter elkaar uitgerekend met oud en nieuw zo'n zware mist was. Ik had zoiets nooit eerder meegemaakt.
Prachtig was datquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
2008/2009 kampte delen van Nederland enkele minuten over twaalf met een fenomeen dat 'killerfog' wordt genoemd.
De vele rookresten van het vuurwerk .... en de constante verwarming van vuurpijlen waardoor de lucht op sommige plkjes plots uitzette zorgde voor nog meer druppeltjes en nog dichtere mist.
Dit viel in aller ijl precies samen met al een zwaar mistdek dat over het land lag.
Zicht was geslonken tot plaatselijk 1 meter.
Ik ben die nacht .... IN MIJN EIGEN STRAAT.... m'n huis kwijtgeraaktquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:15 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Prachtig was dat![]()
Beetje zitten op een kruispunt en om de haverklap fietsers die op elkaar inreden
57km/h gemiddeld, pieken 74km/hquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:58 schreef Maron het volgende:
Ik begrijp wel waarom de sneeuw het Noorden maar moeilijk bereikt...ik was net nog even buiten met de honden en ik waaide bijna van de weg weg..strakke Noordenwind..verdammie alle sneeuw op hoopjes, en nog geen vlokje te bekennen..Merrie Cristmas to allemaal btw..)
Nou, kom maar eens hier met je fietsie dan..hier moest ik een hand voor mijn gezicht houden in noordelijke richting..almoast frozen..quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
57km/h gemiddeld, pieken 74km/hmah valt mee hoor, hierdoor waai ik niet van de weg af
Goed ideequote:Op vrijdag 24 december 2010 02:59 schreef horned_reaper het volgende:
Met het hele gezin zitten we in de woonkamer... openhaartje aan, lekker cognacje .... kijkend naar Serious Request!
Hier geniet ik echt van!
Same ik heb normaal een afstapje en die is nu niet meer te zienquote:Op vrijdag 24 december 2010 06:42 schreef Klonk het volgende:
heilige maagd maria, wat een sneeuw, gisteravond nog even geveegd en nu doe ik mijn achterdeur open en het zit er nog net onder
daar heb ik minder last van dan die grafkouquote:Op donderdag 23 december 2010 23:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je dat al smerig noemt. Je stad barst van de bontkraagjes..
medefietserquote:Op vrijdag 24 december 2010 06:46 schreef Drassss het volgende:
[..]
Same ik heb normaal een afstapje en die is nu niet meer te zienStraks even vegen en hopelijk kan ik veilig aankomen.. Laat staan dat ik straks weer 4u kan fietsen door de bagger hehe.
Het sneeuwt nu niet echt meer trouwens.
is toch grappig hoe beperkt het gebied dan is gebleven.quote:Op vrijdag 24 december 2010 07:34 schreef superworm het volgende:
Hier veel wind. Geen sneeuwvlok gevallen. (A'foort)
quote:Truckers geadviseerd in zuiden de weg niet op gaan
Uitgegeven: 24 december 2010 07:32
Laatst gewijzigd: 24 december 2010 07:33
AMSTERDAM - Vrachtwagenchauffeurs in het zuiden van het land wordt geadviseerd de weg voorlopig niet op te gaan.
Vanwege de hevige sneeuwval raken veel vrachtwagens in de problemen, meldt Rijkswaterstaat.
De problemen doen zich vooral voor in Limburg en Noord-Brabant, waar meer dan twintig centimeter sneeuw is gevallen.
Gestrand
Veel weggebruikers zijn gestrand: ze komen de diepe sneeuw niet door of glijden afritten af. De bussen van vervoersmaatschappij Veolia zijn vrijdagochtend in Limburg wel de weg opgegaan. Donderdagavond stopten de bussen daar eerder met rijden vanwege de sneeuw.
Rijkswaterstaat voert sinds donderdagavond een spoedoperatie uit aan de A58. Een rijstrook is daar tussen de knooppunten Galder en Sint Annabosch in de richting van Tilburg afgesloten. De weg was beschadigd geraakt door de vorst. De werkzaamheden duren tot vrijdagavond.
Naar verwachting verlaten de sneeuwbuien in het begin van de middag het land. Lokaal kan er door de harde wind in het hele land stuifsneeuw ontstaan, waarschuwt het KNMI.
Idd klonk. Ook ik heb een snipperdagje genomen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 07:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
medefietser![]()
maar ik geloof dat ik heel blij ben dat ik vandaag vrij ben, mijn vriendin twijfelt nog of ze de 15 km gaat fietsen of dat ze ook een snipperdagje pakt![]()
fietsen is best leuk hoor, maar soms
Het is bar en boos op de weg ja, maar 50/60 km/h gaat goed op de snelweg en de betere wegen binnen de bebouwde kom hoor. Daarbij gaat optrekken ook veel vlotter met winterbanden (en natuurlijk de 1ste versnelling overslaan). Mijn vader (beroepschauffeur) vindt dit weer niet erg, hij mag lekker thuis blijven. Chemisch/gevaarlijkafval mag immers de weg niet meer op.quote:Op vrijdag 24 december 2010 07:51 schreef Klonk het volgende:
vriendin blijft gelukkig ook thuis, dan dadelijk maar samen gezellig te voet wat boodschapjes doen, dan heeft het wel iets romantisch die sneeuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |