abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90057301
Het vorige deel: Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 96

dreumesen:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 17-12-2010 20:19:08 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90057390
Mijn laatste post:
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 19:39 schreef wickie het volgende:
Mijn moeder werkt op een peuterspeelzaal, daar werkt ze sinds mijn broer daar heeft gezeten. Ik wam daarna en ze was er dus ook als ik er was. Ik zal eens aan haar vragen wat zij daarvan vond.
Ben wel benieuwd!
quote:
Ko en Ivan meet, m'n 2 favo jongens bij elkaar. Foto's?
Lief! Geen foto's dit keer helaas.
Leuk, zelf gaan staan, natuurlijk is ze trots!
Haha, en Mette aan de Ipad. Digitale kids krijgen we allemaal.
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 19:44 schreef Aoraki het volgende:
Ik denk nog steeds dat het heel erg van de persoon afhangt, hoe je er mee omgaat als je kind op dezelfde groep staat. Dus dat het kdv daar algemene regels voor opstelt om bepaalde situaties te voorkomen, vind ik niet meer dan normaal.
Oh, voor mij is dat allemaal te zakelijk. Het menselijke gaat ervan af, terwijl dat voor mij juist van belang is bij de opvang van mijn kind.
Maar goed, verschillende mensen, verschillende wensen.

BJ, staan en n haar handjes klappen, goed hoor van Evie! En sterkte straks, bij de nachtdienst.
pi_90057566
Wat goed van Evie!
Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in de nachtdienst...sterkte!

Mette ook zelf gaan staan! Wat gaan ze goed he?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90057654
Achter een kinderdagverblijf zit natuurlijk ook gewoon een heel zakelijk gebeuren. Maar dan is het wel heerlijk, lijkt me Oeke, dat je een organisatie gevonden hebt die bij jullie ideeën daarover past. ^O^
pi_90057702
En Mette en Evie,wat knap ^O^ .
pi_90057745
Wat goed van Evie en Mette! Gaaf is het, he? Ik veer nog elke keer op als ik Ivan rond zie stappen terwijl het inmiddels eigenlijk alweer vrij normaal is. Hij kruipt gewoon nog zoveel dat het heel bijzonder oogt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90057858
lijkt me ook zo leuk, als Evie straks echt stukjes gaat lopen. Nu doet ze wel af en toe een stapje, en staat ze dus heel af en toe los.
maar komt vanzelf. :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90057889
Senna had het in ieder geval heel goed gehad op het kdv vandaag. Ik haalde ook zomaar een blij meisje op, dat me liet zien dat ze een bellenblaas had gehad (blazen!) en die gezellig tegen me aan het babbelen was O+

Ik snap wel wat je bedoelt, oeke, en het is heel fijn dat je dit hebt gevonden dat zo goed aansluit bij jullie en dat ook qua opzet zo goed past bij de manier waarop jullie je leven inrichten! Ik hoop dat het net zo leuk is als je denkt en dat er een plekje voor Ko is als hij straks wat ouder is!
pi_90058073
ik vind het ophalen bij de kinderopvang altijd zo prettig. Zo'n blij muppie. Vandaag was ze helemaal achterin de gang bij de leidster op de arm, en ik zag dr; dus ik riep. En direct helemaal blij. Naar me toe kruipen en mam mam mam roepen. En toen ik dr op tilde ging ze direct zwaaien naar de leidster. haha zo lief!! (ze moest dr jas nog aan overigens ;))
pi_90058093
Ik sluit me bij Miss-sly aan, Oeke. Het is het belangrijkste dat je een plek vindt doe goed voelt.

En wat goed van Evie en Mette. Thomas heeft hier 2 weken geleden eens losgestaan, sinds dien niet meer... Achja, we zien wel.
Voor sinterklaas had hij zo'n kralenspiraal gekregen van de Ikea. Ik verbaas me erover hoe goed hij dat eigenlijk kan!
pi_90058293
die kralenspiraal heeft Evie idd ook :) die is leuk!
pi_90058337
Zo'n kralenspiraal heb ik hier ook, best een grote, maar ze vinden er allebei geen bal aan. :')
pi_90058390
Ivan zit weer bij ons op de bank. Da's geloof ik zo'n beetje voor het eerst sinds z'n geboorte! :o Eigenlijk slaapt hij altijd wel goed, en als hij zielig wakker wordt wil hij meestal wel weer slapen als ik ernaast ga zitten.

Hij heeft nu waarschijnlijk buikgriep. Ik voelde vanmiddag vroeg zijn buikje al zo borrelen en later in de middag gaf hij ineens over.
pi_90059008
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Senna had het in ieder geval heel goed gehad op het kdv vandaag. Ik haalde ook zomaar een blij meisje op, dat me liet zien dat ze een bellenblaas had gehad (blazen!) en die gezellig tegen me aan het babbelen was O+
Oh, dat is fijn, Miss. Toch wel een opluchting na de afgelopen weken waarin ze haar draai maar niet kon vinden, he?
quote:
Ik snap wel wat je bedoelt, oeke, en het is heel fijn dat je dit hebt gevonden dat zo goed aansluit bij jullie en dat ook qua opzet zo goed past bij de manier waarop jullie je leven inrichten! Ik hoop dat het net zo leuk is als je denkt en dat er een plekje voor Ko is als hij straks wat ouder is!
Oh, eerst maar eens kijken hoe het daadwerkelijk bevalt en of er uberhaubt plek is. ;)

He Ivan, lekker slapen hoor! Niet allerlei gekke dingen overnemen van Ko. Die zit hier ook nog op schoot. }:|
pi_90059217
Ah gos Ivan wat sneu -O- beterschap. :*
En Kootje ook lekker slapen strakjes!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90059233
Och Ivan, hopelijk zakt het snel :*

Evie *O*

Oeke, ik heb even nagevraagd aan m'n moeder. Ze zij dat het vooral ook aan het kind ligt, of het kindje het wel trekt, soms werkt het gewoon niet zij ze. Maar meestal gewoon wel. Ze zei dat het eigenlijk vanzelf gaat. Meestal doet de andere ouder/leidster ook meer de zorg van jouw kind.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90059284
Och gut Ivan, dat is niet fijn. Hoop dat hij zo lekker kan slapen en niet te ziek wordt.

Inderdaad erg fijn, oeke, dat ze nu toch gewend is blijkbaar. Ze heeft op het kdv ook het ietsen (fietsen op een loopfietsje) ontdekt en doet dat nu thuis ook. Liefst samen met een popje of haar beejbie voorop tussen haarzelf en het stuur geklemd O+
pi_90059322
Huup, hoe is het met jou mupke?
pi_90059366
Haha, wat schattig Miss. S deed dat ook, die sleepte haar pop overal mee naar toe. Nu is ze even wat minder met de poppen bezig. Duplo is hier nu de hit. ^O^
pi_90059531
Mijn moeder zei het van de week nog, dat ze dat totaal niet herkent van toen ik klein was: Senna is echt een poppenmoeder, de hele dag in de weer met haar beejbie of Po of Nijntje of Woezel en maar zorgen, fles geven, eten geven, knuffelen en kusjes geven O+ Dat deed ik echt nooit :D
pi_90059815
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:49 schreef wickie het volgende:
Huup, hoe is het met jou mupke?
Beter :Y
Gister heeft haar opgelucht denk ik. Ze heeft vannacht goed geslapen, vanmiddag ook een goede middagtuk gedaan en ze heeft weer veel beter gegeten, dat was ook al een paar dagen erg weinig.
Hopen dat het voorlopig weer even rustig blijft in haar buikje.

Heb trouwens een afspraak kunnen maken in het ZH, de 12e jan. kunnen we terecht. B. kan helaas niet mee maar dit was de vroegst beschikbare datum, anders zou het eind jan. worden en dat zit me iets te dicht op de uitgerekende datum dus dan ga k maar alleen. Komt goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90059821
Wij hebben hier ook een knuffel meisje. De hele dag sleept ze het hele huis door. En maar knuffel en kusjes geven. O+
Ik heb dat ook nooit gehad.
pi_90059869
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder zei het van de week nog, dat ze dat totaal niet herkent van toen ik klein was: Senna is echt een poppenmoeder, de hele dag in de weer met haar beejbie of Po of Nijntje of Woezel en maar zorgen, fles geven, eten geven, knuffelen en kusjes geven O+ Dat deed ik echt nooit :D
Ik wel :7 . Mijn dochter draagt ook bijna nooit broeken. deed ik ook niet. :+
pi_90063009
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:47 schreef wickie het volgende:
Oeke, ik heb even nagevraagd aan m'n moeder. Ze zij dat het vooral ook aan het kind ligt, of het kindje het wel trekt, soms werkt het gewoon niet zij ze. Maar meestal gewoon wel. Ze zei dat het eigenlijk vanzelf gaat. Meestal doet de andere ouder/leidster ook meer de zorg van jouw kind.
Ja, zoiets dacht ik ook wel.

Miss, wat schattig toch! Ik zou bij Ko ook wel enige verzorgende trekken willen zien, maar op het aaien en knuffelen van andere kindjes na is hij niet geinteresseerd in poppen of knuffels. Dat komt vast nog....

Wat ik trouwens echt een coupe d' amour moment vind, is als hij me zo aankijkt en dan met zijn beide handjes probeert mijn hoofd te omvatten, maar dat het dan ook lijkt alsof het te groots voor hem is. Dat de mamaliefde overweldigend is. Dat vind ik zo heerlijk vertederend.

Fijn Huup, die afspraak, dat is gelukkig best vlug! En ook fijn dat Amelie lekker in haar hum is.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:53:29 #25
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90063148
Hoi allen! :*

Wederom niet bijgelezen en ook niet echt spannende dingen te melden, dus dan maar gewoon hoi :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Beter :Y
Gister heeft haar opgelucht denk ik. Ze heeft vannacht goed geslapen, vanmiddag ook een goede middagtuk gedaan en ze heeft weer veel beter gegeten, dat was ook al een paar dagen erg weinig.
Hopen dat het voorlopig weer even rustig blijft in haar buikje.

Heb trouwens een afspraak kunnen maken in het ZH, de 12e jan. kunnen we terecht. B. kan helaas niet mee maar dit was de vroegst beschikbare datum, anders zou het eind jan. worden en dat zit me iets te dicht op de uitgerekende datum dus dan ga k maar alleen. Komt goed.
Ow, crap, ik wilde net aanbieden je anders een lift te geven, maar ik werk op woensdag per 01-01-2011 :{ Sowwy!
3!
pi_90063671
oh haha das lief Trix :*
het gaat wel, ik mag op het behandelcentrum in N. dus ik hoef niet helemaal naar Delft toe, dat scheelt. De bus stopt hier voor de deur en daar voor de deur. Maar ik denk dat ik B. 's morgens naar zn werk breng met de auto en dan zelf de auto hou die dag zeg maar en dan 's avonds weer ophaal. Zoiets.
B. moet helaas examens afnemen die hele week dus hij kan echt niet weg.

en ik heb iets te vroeg gejuicht, ze werd net weer wakker :')
nouja goed, minder drama dan gister, en minder zielig is altijd goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90063956
Achjee, Amélie dus ook weer wakker. Slaapt Ko wel inmiddels?

Ik had Ivan net op bed gelegd en was bij hem blijven zitten. Hij was duidelijk heel moe en deed al gauw zijn ogen dicht. En mja, daarna weer overgeven. Ik pakte hem snel beet en voelde hem nog schokken om weer over te geven. Heb ik fijn opgevangen. :Y) Maar ik vond het zo naar voor hem. In bad was hij wel weer heel vrolijk, gelukkig. Zometeen herkansing.
pi_90064099
Ah gos wat zielig toch dat overgeven :{
hopen dat hij er nu vanaf is, dat het opgelucht heeft zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90064576
Ik vrees dat het mijn eigen schuld was, want ik had nog wat melk voor hem opgewarmd. Ik ben wel elke keer het doelwit. Vanmiddag wist hij me ookal te vinden! Die zurige geur van braaksel is nog vreselijker als je zwanger bent.

Oh, en het dekmatras kwam weer goed van pas! ^O^
pi_90064858
Oh, Ivan en Amelie alweer wakker. Hopelijk gaan ze zo lekker slapen. :*
Ik vind dat overgeven toch zo zielig, hij word dan helemaal een ziek diertje.
Arme Claudia, het is me het dagje wel vandaag. ;(

Ik legde Ko in bed, op hoop van zegen zeg maar, en mijn zusje belde. Dus ik zei al tegen haar dat ik het niet lang kon maken, dat Ko zo wel zou gaan huilen, maar hij viel gewoon in slaap! :D
Het deed me denken aan de periode dat hij een maand oud was en overdag alleen wilde slapen in de draagdoek als ik rondliep.
Op een gegeven moment zat ik er behoorlijk doorheen en ik belde huilend mijn moeder, terwijl hij op mijn schoot lag. En ineens sliep hij! Alsof mijn stem slaapverwekkend genoeg was.
pi_90065060
Oh, dat is echt een aangename verrassing! Je voelt je zelf ook niet lekker, hè? Ik hoop niet dat ik Ivans buikgriep over ga nemen, want daar zit ik echt niet op te wachten!

Ivans vader zit nu naast zijn bed. Het wordt gewoon te zwaar voor me. Dat vind ik wel heel rottig, dat ik nu minder goed voor Ivan kan zorgen. Ik vind het zo fijn als hij in slaapt valt doordat ik naast hem zit en hij zich daar veilig en rustig door voelt.
pi_90065324
Nee, ik heb hoofdpijn en ik denk inderdaad dat mijn holtes verstopt zitten. Nouja, stomen dan maar.

He, dat is een vervelend gevoel, aan de andere kant is het wel een fijn gevoel dat hij Ivan ook kan helpen in slaap te vallen.
Prettig om te weten dat ze ook zo'n band kunnen hebben samen, toch?
Dat geeft jou wat ruimte om zwanger te zijn. Wat zeg ik? Hoogzwanger! :7
pi_90065362
Ivan toch. Hopelijk heeft het opgelucht en kan hij nu gewoon lekker slapen. En wat aardig om het elke keer over jou heen te gooien :')
pi_90065511
Mette en Evie wat knap en leuk *O* Die trotse koppies zijn zo leuk he!

Arme zieke Ivan, hopelijk slaapt hij goed en knapt hij snel op :*
Wat leuk dat jullie met Oeke en Kobus gemeet hebben!! O+

Miss Sly wat fijn dat Senna weer blij is op het KDV, echt een opluchting! :*

Oeke, je hebt ook wel gelijk dat ook warmte heel belangrijk is in de opvang van kinderen en dat dat op de Kresj (zo schreef je het toch?) waarschijnlijk sneller aan andermans kindjes gegeven wordt. Ik wist niet dat het zo vaak per week was dat de kindjes er naartoe gaan. Hoe meer ik erover denk hoe leuker het klinkt.
En andermans kindjes troosten als mama of papa er niet zijn dat gaat bij mij als vanzelf.

Niels heeft net overgegeven van het hoesten, zo zielig :'( Hij is heel benauwd en krijgt het slijm niet goed weggehoest. Hij heeft de hele dag vrijwel niet gegeten en maar heel weinig gedronken. Ook bij mij maar heel kort steeds.
Hij blijft ook maar steeds zielige geluidjes maken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90065751
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:30 schreef oeke het volgende:
Dat geeft jou wat ruimte om zwanger te zijn. Wat zeg ik? Hoogzwanger! :7
Ja, dat is echt ontzettend fijn! Het is geweldig wat hij allemaal doet. Werken, nog even een pakketje ophalen, langs de apotheek, Rennies meenemen, koken, kruik warm maken voor me, de zorg voor Ivan overnemen als ik niet meer kan. Ik ben blij dat we het samen doen. En ik heb ook geweldige schoonouders die altijd klaarstaan als we dat nodig hebben.

Twinkly, wat klinkt dat ontzettend sneu, zeg. Is er uberhaupt iets wat je voor hem kunt doen? En kan je lief het even overnemen nu het weekeinde is? :*
pi_90066283
Arme Niels, dat is naar zeg. :{
Helpt het om hem een beetje rechtop te houden? Zodat het slijm kan zakken?
Dat hij maar gauw weer beter is!

Fijn Claudia, anders is het toch wel zwaar, met een dreumes erbij.
pi_90066462
Ach, wat sneu al die zieke kindjes :{ Overgeven is heel zielig, vind ik, als je ze dan zo voelt schokken, zo naar.

Senna is niet ziek, maar slapen is vanavond ook niet echt aan de orde. schaap is met een nieuwe poging om haar te laten slapen bezig nu. Geen idee wat er is. Ze heeft gespeeld, gegeten, gedronken, geknuffeld met ons; je zou zeggen dat slapen nu wel het volgende is.
pi_90067698
twinkly helpt stomen niet? En heeft ie nou pufjes? Ben je bij een huisarts geweest? Zo benauwd zijn is zo sneu!
Miss, ze heeft gewoon weekend en wil dus lekker lang wakker zijn?
Ivan beterschap!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90079488
Misschien dat Senna zich gisteravond toch niet helemaal lekker voelde, want vanochtend toen ik haar uit bed haalde, moest ze overgeven -O- Daarna nog 2 keer tot er alleen maar gal uitkwam. En daarna heeft ze ontbeten en gedronken en is alles erin gebleven, gelukkig. Nu slaapt ze.

Straks gaan we een kerstboom halen en opzetten en muffins bakken en er een gezellige middag van maken met zn drietjes. Het begin van een nieuwe traditie O+

Hoe is het met de andere kindjes? Nog ziek? Goed geslapen toch? Ivan nog overgegeven en Niels nog wat kunnen slapen ondanks de verkoudheid?

Hoe was je nachtdienst, BJ?
pi_90080290
Jeetje, Niels, Senna en Ivan aan het overgeven :{ Wat vervelend en vooral wat zielig voor die ukkies ;( Tis the season, het lijkt wel of alle kindjes ziek(jes) zijn hier! Beterschap voor allen :*

Willow is weer een stuk beter dan gister. Ze heeft gister een middagslaapje van bijna 4 uur (!) gedaan en toen ze wakker werd, was ze vrijwel helemaal zichzelf, gewoon blij en actief, met af en toe een hang-en-knuffeldipje. De nachten zijn nog steeds raar, ze wordt vaak een keer per nacht wakker en is dan helemaal over dr toeren en doodsbang voor haar bedje. Ik vind het zo zielig, maar ik weet niet wat ik er aan kan veranderen...
Nou goed, ze voelt zich overdag in elk geval goed, heeft lekker uitgeslapen tot 9 uur en heeft geen koorts meer. Ze hoest alleen nog heel erg.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90082873
Hoe is het met de zieke kindjes vandaag? :*

Mn kind krijgt krullies :o niet te zuunig ook nie.
Wel nog met her en der een pluk steil haar er tussendoor :D

en de kerstboom staat en hij krijgt kusjes en werd vol verbazing bekeken :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90087233
Schattig Huup, die krullen. Ze lijken een beetje op die van mijn zoon. Soms heeft hij ze wel en soms zijn ze bijna helemaal weg.

En met die kerstboom is ook prachtig.

Toen ik zwanger was van R heb ik steeds in mijn achterhoofd gehouden dat S wel eens jaloers zou kunnen zijn op de baby. Nooit had ik bedacht dat het precies andersom zou zijn.

Mijn dochter heeft eigenlijk nooit jaloers gereageerd op haar broertje, maar als S nu ook maar in de buurt van mijn schoot komt, zet R het op een brullen. :') Ook weigert hij nog uit zijn eigen beker te drinken (hij gaat er gewoon vanuit dat S haar drinken lekkerder is) en mept hij zijn eigen brood van tafel als hij ziet dat S er wat anders op heeft en dan reikt hij naar haar brood onder luid geklaag :D . Hoe heb ik de eerste maanden kunnen denken dat hij een milder temperament had :o.
pi_90088365
Fijn dat Willow wat opgeknapt is!

De krullen van Amélie, wat gaaf huup!

haha R en minder temperament :D natuurlijk is wat S heeft allemaal veel lekkerder, datkan niet missen :P

Hier staat de kerstboom ook. LP kerststal eronder, dat is een hit :D
pi_90090404
huuuuuuuuu mijn kind is voor t eerst uit logeren ;(
maargoed, mama en papa hebben een awesome feest vanavond :+
pi_90091478
Ik lach me helemaal rot hier. Isabeau is onderdeel voor onderdeel de houten spoorbaan van haar broer aan het verplaatsen naar zijn bed. Slof slof slof...*pakt onderdeel* slof slof slof *legt keurig op bed* slof slof slof enz..

De toewijding waarmee ze het doet is zo schattig.

Net een grote fout gemaakt. Het eerste aardappeltje was te heet en toen weigerde ze de rest resoluut. :')

De krullies van Amélie <3

KD have fun vanavond! En gedraag je een beetje.
pi_90094399
Oh kleurdoos, toch heftig, ook al is het voor een goed doel. Ik hoop dat je snel met je gedachten in andere sferen zit :P .
pi_90095426
Ik kom hier nu legaal posten, want ik heb nu ook een dreumes!! :D

Dyon is vandaag 1 geworden en heeft een leuk feestje gehad! (even ego spam) :P

Mijn dreumesje O+
pi_90095825
Wat een geweldige foto's Meimel,

Die tweede, oh smelt O+. En op die een-na-laatste kijkt hij zo lief, je dreumes O+ . En ik vind dat Barbapapsteje hem echt superleuk staan :Y . En de taart ging er in als koek, of niet?
pi_90095946
Groof: nee hij at niets van de taart :D Het stukje wat hij binnen kreeg spuugde hij weer uit. Het was wel enorm leuk om er in te gaan slaan met een vorkje!! :P
Het barbapapasetje is een pyjama ;)
pi_90096060
Ja, dat dacht ik al, van dat setje. Maar ik vind het hem echt heel geinig staan.

Enne dat taartverhaal is herkenbaar. R kreeg een stuk appeltaart en heeft daar alleen de rozijntjes uitgepeuterd. :Y) .
pi_90096644
Welkom Dyon en Meimeltje! *O*
pi_90097011
Meimeltje gefeliciteerd met je grote knul *O* en welkom bij de dreumesjes *O*
pi_90098745
Meimeltje, gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je tweede zoon! :*

En die pyjama is leuk, hè? Misschien zou je het niet van me verwachten, maar we hebben hem hier ook en ik vind hem zo leuk staan bij Ivan.
pi_90098904
Meimeltje gefeliciteerd!

Even een crosspostje... :@ Esmee is dankzij het badzitje vandaag meegeweest op de slee :D En ze vond het zo leuk

pi_90098940
Whahaha stiemie das geniaaaal :D :D O+ wat leuk <3

Dyon grote vent O+ gefeliciteerd met je verjaardag!! En je mooie mama ook gefeliciteerd natuurlijk :* welkom hier! *O*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90099030
Wat slim Stiemie! O+
pi_90099113
Da's inderdaad geniaal, Stiemie! Zoet tafereeltje, hoor.

En waar heb je die slee vandaan? Hebben!
pi_90099330
:D Die krullen van Amelie! Ik vind ze moohooi! O+

Ojee, R heeft een lekker temperament dus! Dat belooft wat voor de toekomst. ;)

Dyon, wat een heerlijk feest heb jij gehad! Met alles wat je je maar wensen kan. Echt een tevreden en blij koppie. O+

Wauw, geweldig Stiemie, dat ziet er echt gezellig uit, de zussen samen op de slee. *;

Ko was vandaag ook in de sneeuw, en ik heb 3 filmpjes gemaakt, ik post er 2, gewoon omdat ik ze allebei zo grappig vind.
Kunnen jullie meteen Ko zijn nieuwe manier van communiceren zien.

pi_90099440
Ooooh Kootje O+ heerlijk menneke :D <3

Oeks, in t begin van het eerste filmpje, wat lijkt ie enorm sprekend op je :o striking. Wat tof O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90099446
Meimel gefeliciteerd met je mooi knul O+
Wat een leuke foto's.

Stiemie, wat een gezellig tafereel en wat een slim idee van dat badzitje :D

Claudia, hoe is het met Ivan?

Wij hebben heerlijk gekneuterd vandaag. Lekker weekend O+
pi_90099563
Heerlijke filmpjes Oeke! Whahaha.
pi_90099592
Ohja, ik wou nog een Ivan-update geven. Hij heeft in de loop van de dag gelukkig niet meer overgegeven, maar hij is wel heel duidelijk ziekjes en zielig, al speelde hij tussendoor ook wel lief. Door die rottige diarree heeft hij ineens heel veel pijn en luieruitslag en hij huilt hartverscheurend tijdens het verschonen. Da's heel naar.

Vandaag heeft hij prima geslapen. Afgelopen nacht wilde het niet zo, dus toen hebben we zijn bedje naast ons bed gezet. Dat ging gelukkig heel goed. Hij vond het fijn dat ik bij hem was. Dat vond hij zo fijn dat ik me niet op mijn rechterzij mocht draaien en ook niet naar het toilet mocht. Niet zo handig als je zwanger bent. :+ Ik ben nu dus én kapot van het niet slapen én hij heeft mij aangestoken.

Gelukkig slaapt 'ie nu lekker. En ik duik er ook maar weer in! Morgen filmpjes van O+ Ko O+ bekijken.

Oh, en ik wou nog zeggen dat de krullen van Amélie geweldig zijn! O+
pi_90099606
Oh, lekker is dat he, Wickie, zo kneuteren en samen zijn. Simpel, maar doeltreffend. O+

Ik moet zo lachen om hoe Ko tegenwoordig nee nee nee nee zegt, met een gezicht alsof hij iets heel vies proeft. Hij heeft geen stap verzet in die sneeuw. :D
pi_90099649
Wat een leuke filmpjes O+ Senna vond ze ook heel leuk, dus ik heb ze beide een keer of 3-4 afgespeeld (telkens als het afgelopen was zei Senna "keer" O+ ).
pi_90099794
haha Senna, Ko kijkt ook graag filmpjes met Senna erin. Schattig is dat he?

Fijn Claudia, dat dat gewoon werkte, dat hij naast je kon liggen en troost uit je aanwezigheid kon putten. Hopelijk kun je vannacht even lekker bijslapen. :*
pi_90099871
Het was de eerste keer sinds hij een week of 8 oud was dat hij weer bij ons op de kamer sliep. Vanochtend heeft hij zelfs nog 1,5 uur in mijn armen geslapen, nadat ik hem een flesje had gegeven. Het was zó gezellig! :o O+

Ohja, ik ging naar bed.
pi_90099955
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het was de eerste keer sinds hij een week of 8 oud was dat hij weer bij ons op de kamer sliep. Vanochtend heeft hij zelfs nog 1,5 uur in mijn armen geslapen, nadat ik hem een flesje had gegeven. Het was zó gezellig! :o O+

Ohja, ik ging naar bed.
Ahw O+
haha en dan gewoon nog even blijven zitten omdat je er zelf zo van geniet. Heerlijk O+

Fijn dat hij niet meer gespuugd heeft, beterschap voor de rest :*
en welterusten ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90099976
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

Ohja, ik ging naar bed.
O+
pi_90099988
Claudia :* het is ook niet niks een zieke dreumes als je hoogzwanger bent. Ik wil je een hele nacht slaap toewensen!! En voor Ivan ook!

Ik O+ ben O+fan O+ van O+ Ko
Nou rammel ik weer, voor een jongetje.....

Oja ik vergeet ook helemaal de krullen van Amelietje O+
pi_90100297
Er was nog een vervolg, maar Senna houdt ons weer heel erg bezig vanavond :')

Claudia, ik wens je een goede nacht zodat je een beetje uit kunt rusten!

oeke, Senna trekt ook zo'n gezicht, maar dan wanneer ze iets wil doen, ze denkt dat het niet lukt en dus wil da tik het doe. Trekt ze zo'n heel moeilijk gezicht, kijkt me aan en zegt 'mama' ook op zo'n toon alsof ze het heeeeeel zwaar heeft. En dan is het de bedoeling dat ik het doe :D
pi_90100914
Claudia, vervelend van het niet slapen, maar je laat het wel erg gezellig klinken zo O+

Ohhh Ko O+ Heerlijk manneke! Die blik in dat eerste filmpje, "huuu wat zit er op mijn want :? " :D

Amélie met je mooie krullen! Op de een of andere manier klopt het heel erg bij haar, een bos krullen. Als dat logisch klinkt. :')

Vraagje tussendoor: wanneer zouden jullie met een hoestend kind naar de huisarts stappen? Willow is nu ruim een week aan 't hoesten en het lijkt alleen maar erger te worden.. Het duurde drie kwartier voordat ze stil was, nadat ik haar in bed had gelegd, terwijl ze doodop was. Ze was alleen maar aan het hoesten. :{
pi_90100960
Oeke, wat een enorm schattig filmpje!
Meimeltje welkom!
Ivan dus ook nog niet beter, ik hoop maar dat het snel wel beter gaat.

Driekus vindt sleetje rijden heeeerlijk. Zolang het maar hard genoeg gaat. Stilstaan is brullen. En dus mag papa met em rondjes rennen want mijn bekken en deze sneeuw is geen goede combi.
pi_90101078
Innepin, officieel hoef je het zelfs maar drie dagen aan te kijken, zeker met koorts erbij. Dus als je vindt dat het te lang duurt of ze er teveel last van heeft, zou ik bellen. Driekus is niet meer gestopt met hoesten na zijn bronchitis, maar het is beheersbaar en hij heeft de puf in onderhoudsdosering. Ik heb met de huisarts ook de afspraak dat we die pufjes mogen opvoeren als ie meer hoest en dat we dat eerst proberen en dan pas weer aan de bel trekken. Dat is tot nu toe niet meer nodig geweest, gelukkig. Maar hij heeft ook geen koorts meer gehad.
pi_90101776
Kindjes in de sneeuw O+

Dyon en mama, welkom en gefeliciteerd *O*

Innepin, ik zou sowieso na het weekend de huisarts even bellen, maar als je je zorgen begint te maken kan het ook geen kwaad om de HAP te bellen om even te overleggen of het handig is om het weekend nog te laten nakijken. Je zou na een week toch wel mogen verwachten dat het minder wordt of in elk geval niet erger over het algemeen. Heb je het idee dat het vastzit of is het gewoon veel waardoor ze zo moet hoesten? Beterschap!

Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Iris heeft snotogen :') ziet er altijd zo sneu uit. Ik denk dat ze ze van zus heeft overgenomen.
En het is me een draakie, pfoeh. Weet erg goed wat ze wil en kan dat ook aardig duidelijk maken. Wel leuk hoor, maar ook wel vermoeiend. Zo aan het uitproberen en brullen als iets niet mag of lukt natuurlijk ;). Faaaase...
Fake it till you make it...
pi_90101938
Oh Ko O+ Geweldig hoe hij daar zo die sneeuw van zijn wantje afveegt Oeke! Wat een mooi mannetje is het toch O+

Oh Amelietepietje krijgt krullies O+ Leuk!

Ah en Ivan ziek. Gelukkig gaat het al wat beter. Jammer dat jij het nu hebt Claudia...
Klinkt een beetje als wat Esmee ook al een paar dagen heeft: hoesten en diarree. De kamer van de meisjes klinkt als een soort kuuroord: non-stop hoesten terwijl ze allebei aan de bisolvon zijn... Ik dacht bij Esmee dat het door de prikjes kwam, maar ze is waarschijnlijk dus toch gewoon ziek ;(

We kregen best wat vreemde blikken onderweg ivm onze slee, maar het was superhandig dus we waren er erg blij mee :P
  zondag 19 december 2010 @ 02:03:02 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90110363
Ik heb Ivan en Claudia nog helemaal geen beterschap gewenst :@ . dus bij deze; ik hoop dat Ivan zich snel weer wat fitter voelt, en weer zijn vrolijke zelf is.

*smelt* Ko! wat een leuke filmpjes... O+ O+ O+

En stiemie dr meiden op de slee, wat een vindingrijk idee zeg! ziet er prima uit. :Y

Amelie, wat heb je mooie krullen joh! waar komen die nou zo ineens vandaan??

En Dyon is ook jarig geweest!! gefeliciteerd Meimeltje! *O*

Mef; wat naar dat je alweer zo'n last van je bekken hebt. :* Hoe lang ben je inmiddels zwanger? en heb je ook fysio oid? ik hoop dat het niet nog erger wordt voor je.

MissSly; lief dat je vraagt hoe mijn nachtdienst ging. :* Hij was lang, en ik was moe en chagarijnig haha. En ik heb vandaag slecht geslapen.. dus deze nacht wordt helemaal ff op het tandvlees... Maar komt goed hoor. :Y
pi_90113958
Oh ik heb Meimeltje en Dyon nog helemaal niet welkom geheten; bij deze! :D

Beterschap voor alle zieke kindjes. Ik was gisteren behoorlijk ziek (dankjewel Isabeau), maar gelukkig gaat het vandaag weer stukken beter. Net op tijd, want vanmiddag op verjaardagsvisite bij Rienk. Zin in! Thijs, Rienk en Isabeau hebben een dresscode afgesproken, maar dat zien jullie nog wel op de foto's vermoed ik zomaar :D
pi_90114012
Ik mis mijn kleine dreumes, heb de hele nacht hoestend wakker gelegen, dus ik had r net zo lief gewoon lekker bij me gehad... maar goed, die heeft t geweldig bij opa en oma, mn vader hing al half snikkend aan de telefoon vanochtend omdat ze wakker geworden waren van "ooooooooooooooooopa, oooooopa" geroep uit t bedje vanmorgen O+ (Ik mis haar, ze is MIJN meisje, maar tegelijkertijd geniet ik er zo enorm van te merken dat meer mensen écht tot haar belangrijke cirkel gaan behoren nu ze wat ouder wordt, dat ze echt haar eigen "mensen van wie je houdt" imperiumpje aan het opbouwen is..)

Ik strooi hier een heeeeele dikke beterschap rond, want och och, wat een zieken....arme zieke kindjes en ook echt arme zieke ouders, want ziek zijn met een dreumes is gewoon volledig onhandig, uitzieken lukt amper en je blijft weken zoeken naar die ene fijne energieboost..buhh!
Als je het niet vertrouwd Innepin moet je ook gewoon gaan hoor, er is geen must van zoveel dagen wachten, jij kent je meisje beter dan wie ook, een goeie huisarts neemt je (mits je daar natuurlijk niet voor elke afgebroken nagel staat) daarin gewoon serieus, en bovendien, stel dat je over een week pas heen gaat met r en te horen krijgt dat ze een flinke bronchitits heeft waar je wellicht al veel eerder wat aan had kunnen doen, dan wens je op dat moment dat je t voorgeweest was...dus gewoon je eigen gevoel volgen hoor!

Dyon, grote man *O* Gefeliciteerd met je verjaardag nog! Welkom hier Meimel!

Amélie dr krullen, ohhhh écht!! O+ O+ O+ En Innepin, ik snap helemaal jouw gevoel, op de een of andere manier is het ook weer een soort van logisch, het past in ieder geval enorm bij dr!

BJ, ik hoop dat je je nachtdienst een beetje ristig doorgekomen bent, even flink bij kan tukken en dan gewoon weer heerlijk van je kleine mop kan gaan genieten!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 09:50:58 #79
5428 crew  miss_sly
pi_90114013
Wat gezellig, het feestje van Rienk O+ Dan is het toch jammer dat ik zo ver weg woon...en met dit weer is het echt VER weg.
fijn dat je bent opgeknapt!
pi_90114053
Ohhhh en Oeks, ik kon gister mobiel de filmpjes van Ko niet bekijken, maar nu smelt ik echt als sneeuw voor m! Wat een kind wordt het, ongelooflijk! En wat klink jij leuk op de filmpjes, ik probeer zelf altijd zo min mogelijk door mn filmpjes heen te praten omdat ik vind dat mijn stem de boel zo verpest, maar dat haalt gelijk de hele sfeer zoals die normaal gesproken is eruit, jij klinkt als zo'n lieve gezellige moeder O+

En Rienk,...have a big party!! (and cry if joewantoe! ;) Heel veel plezier Vlinder en trouwe bezoekers! *O*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 10:07:20 #81
5428 crew  miss_sly
pi_90114192
innepin, hoe is de nacht gegaan? Nog met de HAP gebeld? Als je het niet vertrouw, altijd even bellen. Misschien kunnen ze je telefonisch geruststellen of wat advies geven en anders kun je er toch even heen.

Pff, BJ, ik vind het zo knap he, mensne die nachtdienst draaien. Ik zou er geen goede voor zijn :N

Hoe is het met de andere zieken, zowel kindjes als mama's?
Senna heeft na het overgeven gisterochtend niet meer overgegeven en oogt ook neit ziek. Ze heeft gewoon gegeten en gedronken. Het enige mindere was dat ze weer tot 23 uur heeft gespookt voor ze eindelijk in bed lag en sliep.

Vanochtend zaten we hier samen even voor het raam naar buiten te kijken, drukt ze haar neusje tegen de raam, trekt zich verschrikt terug en kijkt me met zo'n Ko-blik (als ie nee zegt) aan: koud!
Ze zat dicht naast me en kon mijn ogen heel goed zien, dus ze bestudeerde ze nog even (ze vindt ogen heel interessant) en zegt 'puisje' (pluisje)...ze bedoelde mijn wimpers :D
pi_90114586
Bedankt allemaal voor de felicitaties :)

Claudia, Ivan dus ook die pyjama....ze hebben best veel hetzelfde he :D
Beterschap voor je kleine man. Vannacht wel goed geslapen?

Stiemie: ook ik vind het een toffe slee :D en een slimme oplossing dat zitje!

Ko in de sneeuw O+

Innepin: ik zou ook even bellen. Heeft ze ook koorts? Kyllian heeft toen hij klein was wel 2 keer keelontsteking gehad en meestal gingen we dan wel na een paar dagen koorts naar de HA en kreeg hij een kuurtje. Ze kunnen er natuurlijk veel last van hebben.

Senna ook overgegeven. Gelukkig oogt ze niet ziek.

Hier ook een spugertje gisteravond, maar dat was volgens mij alleen maar doordat hij heeft lopen snaaien ;) Het was hm steeds weer gelukt iets te pakken te krijgen, chipjes, rozijntjes, worstje e.d.
Hij heeft ook veel last van zure luiers en dus rode billetjes. Volgens mij willen de hoektanden maar niet doorzetten.

Vanmorgen hier om 8 uur geen warm water toen ik onder de douche stond, nu sinds een half uurtje eindelijk weer en de verwarming staat dus even hoog aan. Ga nu dus snel douchen, voordat we weer zonder zitten.
pi_90115451
Julian heeft vannacht over gegeven en doorgeslapen daarna. Werd dus vanmorgen wakker met de kots opgedroogd in z'n haar. Ik heb ze al vier keer gewassen met shampoo maar het blijft stinken!
Iemand tips???
  zondag 19 december 2010 @ 12:42:13 #84
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90118417
Meimeltje en Dyon welkom en nog proficiat *O*

nummerzoveel, je hebt soda, maar om dat nu in het haar te doen. Anders kun je eens proberen de haartjes te wassen met azijn?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90120352
Nummer_zoveel, Driekus had dat laatst ook, maar dat was met een keer wassen wel weg. Geen tips dus helaas. Misschien heel klein beetje parfum op zijn hoofdje spuiten? Dan ruik je het niet meer...
pi_90122975
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 09:50 schreef Poppedein het volgende:
Ik mis mijn kleine dreumes, heb de hele nacht hoestend wakker gelegen, dus ik had r net zo lief gewoon lekker bij me gehad... maar goed, die heeft t geweldig bij opa en oma, mn vader hing al half snikkend aan de telefoon vanochtend omdat ze wakker geworden waren van "ooooooooooooooooopa, oooooopa" geroep uit t bedje vanmorgen O+ (Ik mis haar, ze is MIJN meisje, maar tegelijkertijd geniet ik er zo enorm van te merken dat meer mensen écht tot haar belangrijke cirkel gaan behoren nu ze wat ouder wordt, dat ze echt haar eigen "mensen van wie je houdt" imperiumpje aan het opbouwen is..)

Ik strooi hier een heeeeele dikke beterschap rond, want och och, wat een zieken....arme zieke kindjes en ook echt arme zieke ouders, want ziek zijn met een dreumes is gewoon volledig onhandig, uitzieken lukt amper en je blijft weken zoeken naar die ene fijne energieboost..buhh!
Als je het niet vertrouwd Innepin moet je ook gewoon gaan hoor, er is geen must van zoveel dagen wachten, jij kent je meisje beter dan wie ook, een goeie huisarts neemt je (mits je daar natuurlijk niet voor elke afgebroken nagel staat) daarin gewoon serieus, en bovendien, stel dat je over een week pas heen gaat met r en te horen krijgt dat ze een flinke bronchitits heeft waar je wellicht al veel eerder wat aan had kunnen doen, dan wens je op dat moment dat je t voorgeweest was...dus gewoon je eigen gevoel volgen hoor!

Dyon, grote man *O* Gefeliciteerd met je verjaardag nog! Welkom hier Meimel!

Amélie dr krullen, ohhhh écht!! O+ O+ O+ En Innepin, ik snap helemaal jouw gevoel, op de een of andere manier is het ook weer een soort van logisch, het past in ieder geval enorm bij dr!

BJ, ik hoop dat je je nachtdienst een beetje ristig doorgekomen bent, even flink bij kan tukken en dan gewoon weer heerlijk van je kleine mop kan gaan genieten!
hier net zo :D ze heeft vannacht dus voor t eerst bij opa en oma geslapen, en mn schoonmoeder gaf ook al aan dat Elin om kwart over 3 om opa riep O+ ze is echt dol op die man :) en ik heb r lekker weer thuis nu O+
pi_90123051
en ik wil een KO
pi_90137457
Je mag best een keertje oppassen hoor, KD!
Fijn dat je meisje weer thuis is, was het feest geslaagd?

Innepin, hoe is het met Willow vandaag, hoest ze nog steeds zoveel?

En beterschap voor alle zieken hier, hopelijk voelt ieder zich snel weer beter. :*

Wat heerlijk Poppedein, dat Lena haar opa zo lief vindt. Ik geniet er ook van als ik Ko helemaal zie oplichten als hij oma of mijn zusje ziet. Zijn fanclub eigenlijk. :D
Eigenlijk houd ik ook liever mijn mond, maar goed, ik vind juist die gesprekjes nu zo leuk.
Haha, ja-nee-gesprekjes.
Wel heel lief dat je dat zegt! O+

Vandaag waren we lekker met zijn drietjes in Artis en Ko heeft nu wel door de sneeuw gelopen en ermee gespeeld. Hij moest er gewoon even aan wennen.
En de vissen in het aquarium zijn echt een hit! gewoon vissen zo groot of groter dan hemzelf en hij vertrekt geen spier. Het is allemaal even mooi. O+
pi_90139339
O ja vissen, dat weet ik nog dat Meike dat ook zo prachtig vond toen ze zo klein was....echt gefascineerd was ze.
En opa's en oma's zijn hier ook helemaal in, leuk is dat he.
Gisteren waren Meike en Lars ook bij opa en oma, omdat wij druk aan het inpakken zijn voor de verhuizing, toen we ze kwamen halen waren opa en oma dan ook helemaal trots want Lars had een nieuw woordje geleerd! "kaart!"
Hij zegt "kaaaaaaaaaaa" en dat deed hij al even, maar dan bedoelt hij "klaar!!"
(dan zit Meike op de wc en roept: "ik ben klaaaaahaaaaaaaaaaaaaar!" en dan Lars erachteraan: "kaaaaaaaaaaaa!"
We hebben het maar niet tegen opa en oma gezegd, ze waren zo blij met zijn nieuwe woordje.

Stiemie, ik vind het heel handig bedacht met die slee!!
Leuk joh!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90142111
Ik ben vandaag op stap geweest met onze mini kliko. Mijn zusje en ik hadden een high tea vanmiddag. Ik had voor Driekus soepstengels mee en hij had net voor we gingen nog een mandarijn op. Helaas, toen wij onze etagere met lekkers kregen, wilde meneer ook. Alles waar chocolade bij zat mocht ie niet van mij, maar voor de rest heeft ie vanalles geproeft. Sandwich gerookte zalm, nog nooit zalm gehad, hup daar ging de zalm. Flink wat soepstengel op, karnemelk, beetje cake, een zakje knijpfruit, meneer bleef eten. Ik gok maar op een groeispurt ofzo.
  zondag 19 december 2010 @ 20:58:54 #91
95408 Incantrix
pi_90142337
Halloow!

Jaaaaahh!! Meimeltje, welkom hier! Eén jaar alweer, woohoo! *O* *O* *O* :* En enorm gefeliciteerd dus, wat een leuke foto's :) Ik vind die éénlaatste foto zo leuk, hij kijkt daar zó schattig O+ :)

Hahaha, Karin, zoiets hadden wij laatst ook met mijn ouders, maar nouja.. Lekker trots laten zijn he? O+

Innepin, hoe is het met Willow?

Oeke, wat leuk dat Ko het zo naar zijn zin heeft in de sneeuw nu O+ Stef is trouwens ook érg onder de indruk van aquaria, zo leuk is dat! Eén van zijn eerste woordjes was ook 'tis' (vis), al wijzend naar de visjes in het aquarium van zijn opa..

Stiemie, whahaha, briljánt! Wij zaten ons al af te vragen hoe we dat zouden moeten doen als we een slee zouden kunnen regelen :D Nouja, niet dat we een badzitje hebben, maar het zet ons wel aan het denken :D

Poppedein, jij ook beterschap joh! :* En wat lief, zowel van Lena als van je paps O+ Mijn ouders zitten met smart te wachten tot er een opa of een oma uitkomt, maar voor nu moeten ze het dus met vis doen ;)

Huups, ben ff niet zo ver teruggegaan, maar hoe is het met de knetters? :)

Driekus, hahaha _O- Wil je Stef's eten misschien ook hebben? Die lustte vandaag zijn mandarijntje niet eens! :o

Mijn kleine lieffie is ziekig :') Hij was gisteren bij mijn ouders gaan logeren want wij hadden een langdurig activiteitengebeuren rondom de zoveel-jarige bruiloft van mijn schoonouders buiten de stad gisteren en toen we hem gingen halen vanmorgen zei mijn moeder het al, en hij was wel vrolijk, maar ook nogal.. Rustig, zeg maar :P Toen we weggingen dacht ik nog een poepbroek te ruiken, maar mijn moeder en lief zeiden dat hij nét 5 min. geleden verschoond was, dus nouja, dat zou het dan wel zijn.. Dus wij even naar het oude huis voor de aller-laatste dingen (morgen overdracht!), rook ik ineens toch een walm.. Hij was ook echt al doorgelekt en wérkelijk, sta je in een huis zonder enige vorm van meubels whatso-ever, geen billendoekjes bij je, geen schone romper.. En dán dus de ERGSTE. POEPBROEK. OOIT. Werkelijk, het kind had diarree en die luier was een soort van tijdbom met twee plakkertjes. Mijn hémel, het was er ook niet eens úitgekomen, het was werkelijk dóór de luier heengekomen :o Niet normaal.. Gelukkig hadden we er een rolletje toiletpapier laten hangen voor de nieuwe bewoners, dus konden we met natte papiertjes zijn billen een soort van ontdoen van de ergste ranzigheid, maar die rómper.. :') Het was echt alleen maar vocht, maar het stónk zo erg :{ En dan ook nog écht vuilniszakken moeten halen! Met een kind stinkend naar poepsap de super door :Y)

Maar verder gaat het goed hier hoor :+
3!
pi_90142597
Icantrix, ik ruik het hier gewoon!
je omschrijft zo lekker beeldend!
  zondag 19 december 2010 @ 21:03:24 #93
95408 Incantrix
pi_90142704
Als ik eraan dénk lopen de rillingen ook weer over mijn rug. Lief heeft daarna, vlak voor we hem in bed stopten, ook nog kokhalsend onder de douche gestopt.. Tweede doorlek-actie :9
3!
pi_90142994
Incan! :o OMG! :*

Rienks feest was veeeels te druk. Er waren wel 25 mensen en 4 baby's. Ik heb het zo druk gehad dat ik niet eens foto's heb gemaakt.. Gelukkig Ester en Laura wel! *; Het was verder wel geslaagd, alleen voor Rienk toch wel heel overweldigend. :{ Maar gelukkig ging hij tussendoor nog even een uurtje slapen en daarna was hij weer lekker vrolijk. Hij is super verwend!

Ik kom gauw helemaal bij lezen en goed reageren, maar we hebben nog nog visite zitten en we kijken film. (She's the man. Echt TE slecht :') )

Fijne avond en tot snel :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90142999
Och die Stef....! Tandjespoep? Hopen dat het hierbij blijft, dat je niet vannacht de poep van de muren hoeft te schrapen :Y)

Nog even een aanvulling:
Leuk joh Vlindur, zoveel mensen die dan speciaal voor JOUW mannetje komen! Dat voelt wel heel bijzonder he. Maar inderdaad wel heel overweldigend voor zo'n klein dingetje.
Leuke dingen gekregen?
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 21:09:28 #96
5428 crew  miss_sly
pi_90143197
Och gut, arme Stef.

Fijn dat de verjaardag leuk was en dat je zelfs fotografen had, Vlindur :P
  zondag 19 december 2010 @ 21:27:30 #97
95408 Incantrix
pi_90144581
Karin, ik denk dat hij nu echt ziekig is, hij is ook zo hangerig.. Hij heeft vanmiddag wel víjf minuten onafgebroken op schoot gezeten bij me :o En ja, hoesten ook, verhoging.. En hij slaapt nu erg veel, vanmorgen heeft hij tot 9 uur geslapen (bij mijn ouders wel ja :')) en zijn ochtendtukje duurde ook dik 2 uur. Dergelijk gedrag is nooit eerder vertoond volgens mij ;)
3!
  zondag 19 december 2010 @ 21:27:51 #98
95408 Incantrix
pi_90144613
En Vlindur, haha, dat klinkt me als een knalfeest in de oren, wat leuk! :*
3!
pi_90144813
Dat is wel sneu voor hem Incantrix, ik denk zelf ook altijd dat ze dan ook wel buikpijn zullen hebben als ze zulke dunne luiers hebben, geen idee of het zo is...
Lars krijgt er weer een tandje bij, nr 6. KWIJLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_90144938
Oh Stef, wat naar zeg! Arm jongetje. :*

klinkt goed Vlindur, lekker druk! Geniet nog lekker na, he? :)

Lars, ook sterkte met je nieuwe tand, dat hij maar gauw door is! :*
  zondag 19 december 2010 @ 21:33:00 #101
95408 Incantrix
pi_90145029
Jah, dat denk ik ook inderdaad.. Hoewel hij an sich wel vrolijk is hoor, hij wil alleen niks eten, alleen yoghurt gaat er een beetje in. Nouja, hij slaapt nu lekker, hopelijk heeft hij een goede nacht, misschien gaat het morgen al beter. En oh, een kwijlie in da house! :D Heeft hij er veel last van, Karin?
3!
pi_90145448
Neuh dat valt wel mee eigenlijk.
Je ziet het tandje ook echt door het tandvlees heen al zitten, dus die is er zo een keer door.
Behalve kwijlen merk ik niet zoveel aan hem, alleen hij wou niet zo best eten vanavond.

En oh, ik heb een klein talentje in huis!
Lars kan voetballen!
Leg een bal voor zijn voeten en hij schopt er tegenaan! Echt zo lollig om te zien!!
Vanmiddag was hij de hele kamer door aan het voetballen, en tweebenig nog wel!!!
Ik hoop dat ik er morgen een leuk filmpje van kan maken...!
pi_90145677
Incantrix, wat kan je dat beeldend vertellen... ik zie het helemaal voor me... Beterschap

Leuk zo'n voetballertje Karin!
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 21:44:13 #104
5428 crew  miss_sly
pi_90145867
Senna zingt O+
Ze zingt echt liedjes, zelfgemaakte ook, maar ook echte liedjes. Ze is nog niet helemaal tekst- en melodievast, maar het is zooo schattig!
Haar favoriet is:
visje visje in eht water
visje visje in je kom
visje visje kan niet praten
visje visje draai je om

Als ze zelf zingt, dan hoor je een aantal keren visje visje visje visje ater visje visje om
Als wij meezingen, dan luistert ze vooral om dan bij de laatste zin met een heel blij snoetje 'om' te roepen :D
  zondag 19 december 2010 @ 21:48:45 #105
95408 Incantrix
pi_90146215
Gelukkig dat hij er weinig last van heeft, Karin :) En dat voetballen klinkt zo leuk! Kom maar door met dat filmpje! :D

Thnx, Nijna! En hoe is het nu bij jou?

Miss, wat dróppig O+ Ik verheug me nu al op onze volgende meeting, ik hoop dat Senna ook zoveel te vertellen heeft als er vreemden bij zijn :)
3!
  zondag 19 december 2010 @ 22:27:15 #106
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90149267
:W Hoi! Wij leven nog hoor. Alles gaat goed alleen heb ik het retedruk gehad met werk en alle verplichte eindejaars-'feestjes'/borrels/weetikveelwattes van zowel mijzelf als manlief. We werken allebei via een detacheringsbureau, wat in de praktijk dus zorgt voor aan twee kanten verplichtingen bij zowel detacheerder als inhuurder. Fijn...

Maar goed, verder gaat alles prima. Thomasje doet het lekker, knie gaat ook weer de goede kant op. Alleen heb ik de afgelopen twee weken geen vrije woensdagen met hem gehad, en dat mis ik toch wel een beetje. Nog een kort weekje nu (in ieder geval werken op maandag en dinsdag, donderdag alleen als het echt moet) en daarna een hele week vrij. Lekker even genieten samen!

Thomas heeft inmiddels zijn slee in gebruik genomen, mèt krentenbol...

Ik ga nog eens een poging doen tot bijlezen :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 20 december 2010 @ 08:10:12 #107
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90163565
Oeh sleeen wil ik ook!!!! Dat gezicht van Thomas glundert ook helemaal!

Incan, ik hoop dat je mannetje goed geslapen heeft... :*

Karin, geweldig, een voetballer in huis!!!

Sly, dat vraagt natuurlijk om een filmpje ;)... :+

Alexa zingt oraaaorraaaoraaa (Dora, Dora, Dora tune) en ze zingt Niijijijijnaaaa (Nijntje, lief klein konijntje)

Ik blijf vandaag thuis met een sip meisje. Alexa heeft al sinds zaterdag iedere keer 's avonds verhoging. Kan verder niet veel merken, want die loopt gewoon door. Maar ze hoeft haar brood niet en zit het liefst (met speelgoed) bij me op de bank. Dus vandaag maar een rustig dagje thuis.

En nu ga ik de rest van het topic bijlezen c_/
Alexa en Seth zijn lief
pi_90167630
Zo te horen hebben Dyon en Rienk hele leuke verjaardagsfeestjes gehad O+ O+

Stiemie wat een goed idee, het badstoeltje op de slee!! _O_ Geweldige foto O+

lol R weet wel wat hij wil :D O+

Amélie met krulletjes, wat staat dat enorm cute!! O+ Dus toch net zo'n kapsel als je broertje Huup :D

Ko in de sneeuw, wat een schattige filmpjes! Zo lief hoe hij antwoord geeft en hoe hij beweegt en die schattige bivakmuts O+ Vooral hoe hij de sneeuw van zijn wantjes probeert te slaan is zo schattig.
En heerlijk naar Artis geweest! O+

Arme Ivan, zo last van je buikje en spugen. Gaat het vandaag weer wat beter met hem? :* En hoe gaat het met jou Claudia?
Wat fijn dat je vriend jullie zo goed op kan vangen als jij het niet meer trekt :*

BJ ben je alweer wat bijgekomen van de nachtdiensten? Slopend hoor, helemaal als je niet kunt slapen overdag :*

Poppedein ook al aan het hoesten, het heerst echt he! Ben jij alweer wat opgeknapt?

Willow heeft het ook flink te pakken, wat zielig dat ze zo erg moest hoesten :* Gaat het nu alweer wat beter?

Mefke wat vervelend dat je zo vroeg in de zwangerschap al last van je bekken hebt :* Rustig aan doen hoor.

Icantrix _O- Gatver!!!! Poepsap! :D Dit is een moment dat jullie nooit zullen vergeten en zullen verbinden met de verhuizing :D Wel zielig voor Stef dat hij zo'n last van zijn buikje heeft :*

Zo Lars, nu al voetballen! :D Ik ben benieuwd naar een filmpje.
Hopelijk komt zijn tandje snel door en zonder teveel last te geven.

Awh Senna, wat enorm poepig O+ Ik verheug me er zo op dat Niels over een tijdje ook met liedjes mee zal zingen!
Heeft ze niet meer overgegeven?

Thomas O+ Ik vind het zo'n mooi mannetje Ca.ra, echt heel knuffelbaar.

Alexa ook al ziekjes :* Wat leuk dat zij ook al meezingt met liedjes!

Niels is nog steeds ziekjes. Ik dacht gisteren dat hij alweer wat opgeknapt was en wel zonder paracetamol kon, maar toen kregen we dit zielige hoopje ;(

Hij eet ook bijna niet. Gelukkig drinkt hij wel redelijk goed bij mij, wat gisteren resulteerde in een ouderwetse knetterende borstvoedingsspuitluier tot midden op zijn rug _O-
En terwijl hij vorige week nog erg weinig sliep, slaapt hij nu juist erg veel en geeft duidelijk aan weer te willen slapen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 20 december 2010 @ 12:22:19 #109
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90170391
Awww Niels, alleen die glazige blik al :'( :*
Alexa en Seth zijn lief
pi_90170428
Niels. ;( Ik zou 'm niet herkend hebben, Twink. ;(
  maandag 20 december 2010 @ 12:29:43 #111
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90170724
Niels Beterschap ;( :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 12:31:13 #112
5428 crew  miss_sly
pi_90170796
Och wat ziet hij er ziek en zielig uit :{ Echt zo helemaal niet zichzelf. Beterschap voor Niels :*
pi_90170883
Beterschap voor de zieke dreumesjes :*
pi_90173823
Ik heb even niet bijgelezen want zit met zieke hoestende dreumes en kerststress, maar zag wel heel veel meelevende dames, waarvoor dank. :) We gaan morgenochtend naar de huisarts. ze wilde zelfs wel vandaag een plekje vrijmaken, maar dat kon alleen nu direct en nu ligt ze eindelijk min of meer te slapen, tussen de hoestbuien door.
pi_90174349
Beterschap voor alle zieke kindjes, wat zijn het er veel!
Arme Niels, wat een zielig hoopje mens is het zo

Gave foto van Thomas op de slee, wat een scheet!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90175479
Thomas lekker sleeen!! Met krentenbol nog wel! Wat een luxe heb je!

Beterschap voor alle zieken, tjonge, Niels jij hebt het wel te pakken zeg!!
En Innepin, succes morgen bij de dokter, hoop dat hij wat heeft voor dr tegen het hoesten.

En ik heb een voetbalfilm, zal hem zo uppen, ligt op de grote tafel en ik heb net gedweild dus kan er niet bij

Ow en mensen als ik rare dingen uitkraam, ik heb nogal last van verhuisstress, en doe de raarste dingen dus bij deze alvast excuses
pi_90177175
Een klein filmpje van mijn voetballertje
Lars de voetballer
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 14:51:51 #118
5428 crew  miss_sly
pi_90177784
Wat een talentje, Karin :Y
En wat schattig, Meike die hem aanmoedigt O+

innepin, fijn dat je er morgen terecht kunt. Wat naar dat ze zo ziek is. Beterschap :*
pi_90178822
Meike en Lars *O* lekker stel en wat stoer zo'n voetballer in huis Karin! Die zien we later vast nog wel verschijnen in het een of andere elftal!

Innepin, fijn dat je morgen terecht kan. Kan geen kwaad om even te laten nakijken. Arme kleine hummel!
pi_90181062
Karin, hij zegt hier 'video not found'. Ben ik te laat of ligt het aan het internet hier op mijn werk? :{
Sterkte met de verhuisstress Karin.

Beterschap voor alle zieke kindjes. Zo naar als ze zich zo rot voelen. En Niels ziet er echt uit als een zielig ziek hoopje. ;(

Thomas, even een speciale jompel voor jou *O* *O* Superfijn dat het weer beter gaat met zijn knie Cara! En wat een stoere knul zo in die slee O+ Wij gebruiken momenteel zo'n plastic opbergbak als slee, in afwachting van de levering van de babyslee, en dat gaat gelukkig best goed (bij gebrek aan beter dan).

Senna zingt O+ Wat poepig! En wat een leuk liedje over het visje. Ik ken alleen maar 'klap eens in je handjes blij blij blij' ;( En we hebben een cd met kinderliedjes, maar die vind ik helemaal niet zo leuk (in al die liedjes wordt wel een konijntje geschoten of iets anders naars). Misschien een tip waar ik leuke liedjes kan vinden?

Xeentje moest vannacht erg hoesten en toen kwam ze niet meer in slaap. Ze deed wel erg haar best om in slaap te vallen, draai op ene zij, draai op andere zij, draai op rug, draai op buik, diepe zucht en weer opnieuw. En toen begon papa ineens hard te snurken... Xeentje lag tussen ons in en ging verontwaardigd rechtop zitten, kroop richting papa, plaatste een paar meppen op zijn dekbed tot hij ophield met snurken, kroop weer terug en ging weer verder met proberen in slaap te vallen :D O+
pi_90181763
LOL Xeentje _O- Wat klinkt dat groot zo'n actie!
Die ouderwetse kinderliedjes zijn inderdaad vaak zo gemeen of moraliserend.
Wij hadden vroeger onder andere een bandje van Annie MG Schmidt liedjes gezongen door VOF de Kunst, dat vond ik erg leuk. Deze.
Niels heeft een cd en boekje met dierenliedjes gekregen op zijn verjaardag. Hij vind het erg leuk, vooral "Ik zag twee beren". Maar ook op deze cd staan liedjes waarin konijntjes of kikkers het lootje leggen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 16:10:19 #122
5428 crew  miss_sly
pi_90182313
Xeentje :D whahaha, laat hem maar weten dat hij niet moet snuken :Y

Dat boekje met cd vna dierenliedjes hebben wij ook, daar komt oa het liedje over het visje uit. Ik vind het een leuke, hoewel het idd ook niet helemaal gespeend is van narigheid. Maar op de een of andere manier slaat ze die liedjes zelf ook altijd over :P
pi_90183490
Ja groot he? Ik was ook helemaal verbaasd. Het was wel grappig, want toen hij begon met snurken dacht ik nog, ouch nu komt ze helemaal moeilijk in slaap. Zat al te kijken of ik hem om Xeentje heen een schop kon geven. Maar ze loste het zelf al op _O_

Die dierenliedjes cd hebben wij ook. Toch maar weer eens opzetten dan :) En die van VOF de Kunst lijkt me ook leuk. *bestellen gaat*

Xeentje heeft sinds kort een paar woordjes aan papa en mama toegevoegd: Bal (voor alles wat rond is, inclusief lampen aan het plafond), Hmmba (Bumba, haar grote liefde) en Kaik! (voor alles wat ze mooi vindt en waar wij ook naar moeten 'kaiken'). O+
  maandag 20 december 2010 @ 16:53:29 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90184743
Ikheb ook het liedjesboek 'Olifantje in het bos'. Moderne liedjes die tegenwoordig op de crèche worden gezongen.

Kijk die kleine mafkees nou een koprol maken:
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90187228
Xeentje _O_ Geweldige actie! :D
Memmel, heb je stiekem een hondje ofzo? Haha hilarisch die koprollen _O-

Willow ging vanmiddag toch niet slapen dus ik mocht meteen langskomen van de assistente. Dus kind in de auto gehesen en door de sneeuw naar de huisarts geglibberd. En binnen vijf minuten stond ik weer buiten. Geen longontsteking, geen oorontsteking, en verder kan ie niks doen, dus afwachten. :{ Zo'n bericht kun je op verschillende manieren krijgen, helaas is deze (inval)dokter niet echt heel gezellig en laat ie je echt een beetje als een overbezorgde moeder de kamer weer verlaten. Jammer is dat dan.
Maar de feiten zijn in elk geval geruststellend :)
pi_90196122
_O-
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:48 schreef Xenia het volgende:
Karin, hij zegt hier 'video not found'. Ben ik te laat of ligt het aan het internet hier op mijn werk? :{
Sterkte met de verhuisstress Karin.

Hier doet ie het nog: http://tinypic.com/r/xngdjd/7

Xeentje moest vannacht erg hoesten en toen kwam ze niet meer in slaap. Ze deed wel erg haar best om in slaap te vallen, draai op ene zij, draai op andere zij, draai op rug, draai op buik, diepe zucht en weer opnieuw. En toen begon papa ineens hard te snurken... Xeentje lag tussen ons in en ging verontwaardigd rechtop zitten, kroop richting papa, plaatste een paar meppen op zijn dekbed tot hij ophield met snurken, kroop weer terug en ging weer verder met proberen in slaap te vallen :D O+
_O-

Kinderliedjes:
http://www.kinderliedjes.nu/0-2-jaar/
dit vind ik wel een hele leuke site, want hierbij kun je een filmje aanklikken per liedje waarop je de gebaren ziet die erbij horen, en je hoort meteen natuurlijk de melodie
  maandag 20 december 2010 @ 21:07:03 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90198796
Over 2 uur en 13 minuten mag ik hier officieel komen posten.
Faabje hoeft niet de OP overigens.
pi_90205212
Xeentje...zo doe je dat! Gewoon meppen meid!
Alle zieken, beterschap!

Driekus heeft koorts en vlekjes, toch nog reactie op de bmr ga ik vanuit. Wel lekker laat, ik hoopte het al te ontlopen. Maar goed, beetje paracetamol en het gaat weer prima met het ventje.

Ca.ra h&m broek en laarsjes van de aldi, toch? En de slee komt me ook bekend voor!
  maandag 20 december 2010 @ 22:39:00 #129
95408 Incantrix
pi_90205917
Xeentje, whehe, briljant :D

Vanuit bed nog even hoi enzo ;) Stef gaat al wat beter (maar 1 doorlekker gehad vandaag :') ), hij had vandaag HONGER! Vonden we fijn, wel.. En nouja, vannacht slapen we met de verwarming aan en dan hopen we dat de was morgenochtend droog is, want alle rompers en broekjes zijn op :')
3!
pi_90206554
Xeentje wat een immens briljante actie _O_

Hier hebben al een week een slecht slapertje, of eigenlijk bijna helemaal niet... Ben helemaal kapot, nog een paar dagen en dan vakantie. Ik mag vannacht wel slapen van vriendlief, hij slaapt met haar apart, hopelijk kan ik wat slapen zo alleen in bed (toch raar).
  maandag 20 december 2010 @ 22:50:33 #131
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_90206801
Xeentje, geweldig. :D Wel sneu dat ze niet in slaap kon komen, ik herken dat wel van Annicka, die had daar ook wel eens last van. ;(

Ow, en koprollen moet ik haar ook nog eens leren, maar volgens mij wil ze niet oprollen op de harde vloer... :P

Beterschap voor alle zieke kleintjes, en fijn dat het met een aantal van hen weer beter gaat. Hier zijn we een beetje verkouden, maar dat gaat ook wel weer over. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_90207261
Och Nielsje, voel je je alweer wat beter, jochie? Wat kun jij glazig kijken zeg! :*

En Lars, voetballen en Morris koprollen! Sportieve heren zijn het. 8-)

Xeentje, wat een goede actie! Echt heel grappig moet dat zijn geweest. :D

Fijn dat Stef zich weer beter voelt, en een beterschapszoen voor alle zieke kindjes! :*

Wickie hopelijk heb je een lekkere nacht en lukt het om even goed te slapen. En ik hoop ook dat Mette lekker slaapt, die zal er ook wel niet de vrolijkste door worden. ;(
  maandag 20 december 2010 @ 23:10:11 #133
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90208242
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:30 schreef mefke79 het volgende:
Xeentje...zo doe je dat! Gewoon meppen meid!
Alle zieken, beterschap!

Driekus heeft koorts en vlekjes, toch nog reactie op de bmr ga ik vanuit. Wel lekker laat, ik hoopte het al te ontlopen. Maar goed, beetje paracetamol en het gaat weer prima met het ventje.

Ca.ra h&m broek en laarsjes van de aldi, toch? En de slee komt me ook bekend voor!
Hemabroek (meen ik, erfenis van oud-buurmeisje) en bob de bouwer laarsjes :P (maatje te groot met soksloffen eronder voor de warmte, ik kon geen snowboots vinden in Thomas' maat dus vandaar gewoon regenlaarsjes)

Die BMR vond ik ook maar akelig, de eerste prik waarop Thomas ooit gereageerd heeft.

Oh ja de foto van Niels was echt sneu'tjes. Arm propke zo op de bank.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90211380
memmel, die koprollen O+
pi_90221807
Goedemorgen allemaal!

Ik heb net even het één en ander bijgelezen. Wat een mooi verhaal over Xeentje die vond dat papa te hard snurkte. Aanpakken die kerels!

En arme, arme Niels! Wat een sneu koppie zeg! Hoe gaat het nu Twinkly?

filmpjes kan ik hier niet kijken, maar voetballen en koprollen vind ik wel erg knap! Wauw!

Vieze verhalen over poepsap laat ik maar even aan me voorbij gaan ;). Ben natuurlijk wel blij dat het beter lijkt te gaan met Stef.

En verder weet ik het even niet meer.

Gisteren gingen B. en ik 'gezellig' met Isabeau naar de Ikea. Wat een RAMP!

We begonnen met een lunch. Toen was het nog leuk. Isabeau genoot van haar poffertjes en mocht daarna nog even spelen in zo'n speeldinggeval. Helemaal goed. Maar vanaf dat moment ging het ongeveer zo:

Isabeau, kom, we gaan winkelen

Neeeeeeeeeeejneeneeneeneeneeeeeeeeeeej! *schopslahuilstampvoetkrijs*

Ik zet Isabeau in kar

*schopslahuilstampvoetkrijs*

Dingen aanwijzen en benoemen bood even afleiding en was even leuk, maar na een poosje begon het huilen weer.

Uit uit uit mama papa uit uit uit

Ok, ga dan zelf maar lopen. Waarom ook niet. Dat was leuk bedacht, ware het niet dat de ikea in de ogen van Isabeau één grote speeltuin is. Ze rende steeds precies de kant op waar wij niet naartoe wilden, klom op bedden/banken/stoelen, liep naar andere mensen toe Haaai haaai haai roepend. allemaal heel schattig, maar we wilden eigenlijk wel voor middernacht thuis zijn. Dus volgende poging: "Geef mama maar een handje"

Neeeeeeejneeneeneeneeneeeeeej *schopslahuilstampvoetkrijs* *ligopgrond*

B. heeft haar toen maar gedragen. En maar weer samen dingen aanwijzen en benoemen. Was 5 minuten goed. Toen begon het gewriemel weer.

Uit uit uit! Lopen lopen lopen!!! Jaaaaaaa

Dat leek ons toch even niet zo'n goed idee, dus maar weer in de kar gezet. Rietjesbeker water gegeven. En ze was rustig. Tot ze genoeg water had gehad.

"Op!" *gooitbekermetgroteboogopgrond* uit uit uit lopen lopen!

We hebben maar gewoon snel de dingen gepakt die we nodig hadden en zijn naar de kassa gegaan. Waar ze vervolgens poeslief Hoi en doei zei tegen de kassiere.

Eigenlijk was het hele ikeabezoek één grote driftbui.

En toen gingen we naar huis. Van Haarlem naar ons Fryske dorpje. VIER UUR EN EEN KWARTIER! AAAARGH!! En die eerste tweeëneenhalf uur ging Isabeau NIET slapen, maar WEL huilen.

Echt, je kon me opdweilen gisteravond. Ik vond het even niet meer zo leuk.

Na een glas wijn en wat lekker eten zag ik natuurlijk ook wel dat het voor Isabeau minstens zo vervelend is als ze zichzelf zo in de weg zit. Ze wil zó veel, maar kan en mag nog niet alles. En dan zie je allemaal interessante dingen om je heen, maar mag je er niet op klimmen. Ik ben haar voordat ik zelf ging slapen nog even een knuffel en een kus gaan brengen. Toen lag ze daar zo lief te slapen, met haar warrige haartjes en zo'n lekker geurtje.. Toen vond ik het heel erg dat ik het 's middags zo zat was geweest.
pi_90223121
Verder geen dreumesmama's in tha house?

Last van de BMR komt toch meestal na 5 tot 7 dagen? Zouden wij de dans dan ontspringen? Ik hoop het!
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 10:18:17 #137
5428 crew  miss_sly
pi_90223208
Ow Sorbootje, wat een drama :o :D En inderdaad zo begrijpelijk, achteraf, maar op het moment zelf zie je het zelf ook evne niet zo zitten. Ik had voor de zekerheid voor Senna toen een cracker ofzo meegenomen, behalve drinken, zodat ze zich daarmee even kon amuseren in het wagentje. Maar een groot succes kon ik het ook neit noemen, hoor :')

De koprollen ga ik nog even bekijken!

Senna heeft gewoon al twee nachten bijna het klokje rond geslapen! De truc lijkt te zijn om haar na het badje nog even rustig bij ons te hebben, eventueel wat tv kijken ofzo, en dan vrij snel naar bed. Niet te lang nog spelen, zeker geen rondjes rennen rond het kookeiland of pakken-spelen ofzo. Maar goed, geen idee of een Fokwet hier ook op van toepassing is, dus we zien het vanavond wel weer :P
pi_90223265
Oh wat een genot Miss! Zelf al zou de fokwet van toepassing zijn, dan heb je toch maar mooi twee goede nachten achter de rug!
pi_90223383
oh Sorbootje wat een ''gezellig'' dagje winkelen :D ik lees je verhaal nou wel met een grijns om hoe beeldend je het hebt opgeschreven maar man het zweet zou me letterlijk uitbreken aan alle kanten..
pff wel jammer hoor, zeker omdat je er zover voor moest rijden enzo.
En natuurlijk is dat helemaal niet leuk, die gedachten zijn niks om je voor te schamen hoor.

Gefeliciteerd en welkom Amaranta en Fabian *O*

Fijn dat het met Stef al wat beter gaat

en nogmaals beterschap voor alle zieken. Hier blijft het hopelijk beperkt tot al een paar dagen hoesten en loopneuzen.'s nachts even niet zo fijn want nou hoest hij steeds zn speen eruit en wordt daar wakker van. Maar ach, overdag merk je niks aan hem gelukkig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90223924
*O* *O* Fabian is jarig!!!!!!!! *O* *O*
Gefeliciteeeeeeeeerd!!! O+

Ik was er wel hoor, maar het lukt niet echt om te typen omdat Niels steeds mijn aandacht probeert te trekken door dingen te doen die niet mogen :P
Maar OMG Sorbootje, wat een dag :o Logisch dat je zelf dan ook niet meer zo vrolijk bent toch. Toch verbaast het me hoever Isabeau al is, ze kan zo goed aangeven wat ze wel en niet wil! Ze lijkt echt wel maanden ouder dan Niels!

Mefke, hopelijk is het alleen een reactie op de BMR en wordt hij niet echt ziek.

Wickie, hopelijk ging het vannacht beter met slapen. Wat slopend :*

Icantrix, wat fijn dat het zoveel beter gaat met Stef en dat hij weer lekker aan het bij-eten is!

Miss_Sly, wat heerlijk! Ik duim dat het zo goed blijft gaan! ^O^

Memmel, geweldig!! Wat een aapje. Ik vind het ook zo knap! O+

Voetballertje Lars, super zeg :D

Het gaat al stukken beter met Niels gelukkig, hij ziet er ook veel beter uit, niet meer zulke enorme wallen. Hij is nog wel erg pieperig, hangerig en huilt snel als dingen niet zo gaan als hij had gewild. Ook hoest hij nog erg veel.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:46:41 #141
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90223967
Amaranta en Fabian, profciat en fijne dag!

Wat een hoop snotterkontjes hier. Beterschap voor allemaal!!

Xenia :D

Sorbo, ik verbaas me echt iedere keer over hoe ze zich al kan uiten! Zo knap vind ik!

Gister zat Joep bumba te kijken. Er was een goudvis in beeld, hoor ik ineens "viessch":D Ik glunderde helemaal van trots!

Memmel, dat filmpje hahaha.

Joep heeft gister zijn eerste echte vriend zelf gemaakt met buitenspelen (een jongetje van een jaar of 6). Na een half uur wilde ik echter naar binnen, zegt dat kereltje: "maar hij mag wel buiten blijven hoor, ik let wel op hem" Nee jongen, sorry, maar daar is een beetje klein voor... vraagt ie: "Komt ie morgen dan weer buiten spelen?" Hihi liefjes.
Niet mieten! Door gieten!
pi_90224026
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:46 schreef seilram het volgende:
Joep heeft gister zijn eerste echte vriend zelf gemaakt met buitenspelen (een jongetje van een jaar of 6). Na een half uur wilde ik echter naar binnen, zegt dat kereltje: "maar hij mag wel buiten blijven hoor, ik let wel op hem" Nee jongen, sorry, maar daar is een beetje klein voor... vraagt ie: "Komt ie morgen dan weer buiten spelen?" Hihi liefjes.
Wat schattig!! O+
En viessch O+ ^O^
pi_90224030
Hmm.. misschien best knap dat ze zich zo kan uiten, maar van mij hoefde dat gisteren niet per sé :')

Amaranta, gefeliciteerd met je knul!! :D

Wat lief Seilram, een echt vriend!

Twinkly, fijn dat het wat beter gaat met Niels.
pi_90224515
Awww Isabeau :o O+ Er is ook zoveel moois te ontdekken!
Ik moest ook lachen terwjil ik het las, maar kan me ook goed voorstellen dat je niet blij was Sorbo.

Wat heerlijk Miss. Hier doen we voor het slapen gaan vaak 2 of 3 Bumba's. Dan kruipt ze op de bank op schoot en wordt ze al lekker rustig. Ze slaapt bijna altijd klokslag 11 uur achter elkaar 's nachts (zolang ze maar niet in haar eigen bedje ligt).

Memmel, ik kan hier geen filmpjes kijken, vanavond thuis wel. Ben benieuwd!

Stef, ga maar goed eten, dan knap je snel weer op :*

Wicky, wat rot dat je zo gebroken bent. Wat kun je dan verlangen naar een nacht goed slapen he? Fijn dat je vriend het vannacht even overneemt. Hopelijk kun jij dan een nachtje inhalen.

BMR is inderdaad 7 dagen 'wachttijd' volgens het cb hier. Tot mijn grote opluchting en verbazing is ze er ongeschonden doorheen gekomen. Bijna alle voorgaande inentingen leverden problemen op (koorts en diarree), maar deze niet. Xeentje is het eerste jaar echt enorm vaak ziek geweest, maar nu al een paar maanden helemaal gezond. Ik hoop zo dat dit zo doorzet. Hoewel ze momenteel wel wat verkouden is, maar ik geloof dat Kaloba junior ook voor haar wonderen doet.
pi_90224945
Oh F.ck, ik ben gewoon te laat.

Fabian O+ , van harte gefeliciteerd knul *O* . Ongelooflijk dat hij ook alweer één is. We hebben geen baby meer Amaranta, we moeten er wat aan doen. }:|

Ik dacht vanochtend met R voor de laatste keer naar de orthopeed te moeten, maar helaas, we blijven onder controle. De heup blijft zwak, een grensgeval, en loopt nogsteeds achter op de andere heup. Ik hoef hem niet meer gespreid te dragen, het staan en straks lopen zou nu het verdere werk moeten doen. De arts had gehoopt dat het heupje nu helemaal bij-ontwikkeld zou zijn, maar omdat dat dus toch niet zo is, moeten we onder controle blijven. Volgend jaar weer. Het leek de arts zeer onwaarschijnlijk dat het dan nog niet goed zou zijn, en hij vond mijn zoon, gezien zijn zwakke heup, een vlotte :o *O* :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90225208
Innepin, gelukkig is er niets ernstigs aan de hand. Stom zo'n huisarts die je het gevoel geeft dat je overbezorgd bent :( Hopelijk knapt Willow snel weer op!

Groofsken, wat rot dat R's heupje toch nog wat achter blijft -O- Ik duim heel hard dat het volgend jaar echt helemaal ok is!!!! ^O^ :* brr, zo'n operatie is niet mis.
Super dat hij ondanks zijn heupje toch vlot ontwikkeld!
pi_90225287
Haha, ja dat vond ik gewoon geinig om te horen. Dat was de eerste die hem een snelle vond :P (wat betreft de grove motoriek dan hè).
pi_90227991
Ik had zojuist mijn zoon aan de telefoon. En hij zei ook nog wat tegen me! O+ O+ O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:51:29 #149
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90229040
jeeeej Fabian is ook alweer een jaar!!!! welkom! *O* gezellig dat jullie er zijn..

och arme Sorboo, het klinkt echt als een vreselijke middag. En kan me voorstellen dat je heel even je lieve meisje niet zo heel erg lief vond. )lees achter het behang kon plakken )
:* Heel normale gedachte.
Evie heeft ook eens meer dan 1,5 uur in de auto achter mekaar gehuild/ gekrijst.. en toen was ik dr ook echt ff klaar mee..
dat is echt dodelijk vermoeiend.

Wat fijn dat Niels weer een beetje opknapt. Op de foto ziet ie er echt wel sneu uit. :*
en dingen doen die niet mogen:
check:
vanmorgen heeft Evie ondekt dat de keukenkastjes allemaal open kunnen... :{ dus vanmiddag maar eens van die dingen scoren om ze dicht te houden, volgende plan was lopen met de prullenbak (want ja een babywalker is zoooo baby ;))... verder was ze wel lief hoor O+

en aaaah Sebb belt met mama O+

Groofs; ook ik ga meeduimen voor R zijn heupje hoor, hoop echt enorm voor jullie dat het meevalt.

Joep maakt vriendjes; wat ontzettend schattig O+

alle zieke mama en kindjes': O+

hebben we al weer wat van Claudia vernomen? hoop dat ze inmiddels weer thuis mag zijn bij dr mannen, niets niet leuk zo in het ziekenhuis in je eentje. :*

zooo ik ben weer een beetje bij denk ik...
Ben onwijs moe, stomme nachtdiensten, van8 veel wakker geweest. en o ja morgen alweer werken... :{
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:59:24 #150
95408 Incantrix
pi_90229358
Oh, was Fabian jarig? Eén jaar alweer! *O* *O* Gefeliciteerd!! :*

En ach Groofs, daar schrik ik wel even van :o :* Nouja, hij is dus goed vlot, dus dan heeft het ook meer tijd om te herstellen, toch? Komt vast goed he? :* :*

En die opleving van gisteren was dus tijdelijk -O- Lief heeft Stef om 11 uur alweer opgehaald van het KDV, omdat hij hangerig/pieperig was, al 2 diarree-luiers had gehad waarvan 1 doorlek, kokhalsde uit het niets en niet eilde/kon slapen. Sinds ik vannacht ook een innige relatie had met toilet en emmer naast mijn bed zie ik enorm op tegen morgen, dan heb ik in principe alleen 'dienst' :{ Misschien kan lief morgen vrij krijgen, anders weet ik niet zo goed hoe ik het moet doen, Stef is weer écht ziek en ik kan amper op mijn benen staan..
3!
pi_90229483
Oh pfffff, incantrix, dat is zo zwaar, als je zelf ook niet in orde bent. Bah. Veel beterschap voor jullie :* .
pi_90230144
Groof, hopelijk is het volgend jaar gewoon wel goed! Daar duimen we voor!

Incantrix :* beterschap je hoort het toch veel he... :{. Hopen dat er een oplossing is voor morgen :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:36:21 #153
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90230941
Estrys, wat zei hij dan?? "Lieve moeder, kom je snel naar huis?" :D of was het meer: "EEEEEEJ mama!!!"

Ah bah Incantrix, zo naar...

Groofsken, op naar dat alles goed in 2011!!

Hihi, ik ben dus op het werk... belt mijn moeder net op... "Ja er stond een ventje voor de deur, die kwam net uit school of Joep mocht buiten spelen". Hahahaha, Joep heeft wel naar hem gezwaaid voor het raam, maar mijn moeder heeft gezegd dat ie morgen maar even aan moet bellen als lief thuis is. Het was wel een druk mannetje, maar goed... Joep had de grootste lol.

En Niels! Ik had je foto helemaal over het hoofd gezien kerel! Wat hang je er toch sneu bij manneke. Naar zeg... lekker hangen en snel opknappen scheet!
pi_90231707
Incantrix, veel beterschap :*

Het gesprek met Seb:

Mijn moeder zei: Seb wil je mama even aan de telefoon
Toen hoorde ik hem ademen dus zei ik
m: halloooo Seb!
s: mama!
m: Heb je lekker boterhammetjes op?
s: jaaaa
m: ben je op de slee geweest?
s: jaaaaa
m: ben je met oma naar de winkel geweest?
s: jaaaaa
m: ga je lekker slapen?
s: jaaaa
oma vraagt vervolgens aan hem of zij de telefoon nog even mag
S: neeee

_O-

Ik weet het, zoveel zegt ie nou ook weer niet. maar voorheen zat hij alleen maar met open mond naar de telefoon te kijken. Dus het is al een hele vooruitgang
pi_90233322
even een enorme ego post

Wolf liep net twee stapjes los *O* *O*
pi_90233464
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:19 schreef Poppejans het volgende:
even een enorme ego post

Wolf liep net twee stapjes los *O* *O*
WAAAAAAAAAH!!!!!!!! *O* *O* Go Wolfje Go!! ^O^

Arme Stef en Icantrix :* Hopelijk knappen jullie vandaag weer op!

Estrys, dat telefoongesprekje O+ !

BJ, wat rot dat je maar niet bijgeslapen raakt :* vannacht goed slapen hoor!
pi_90233490
ah beterschap voor Stef hoor, arm ding

Fijn dat het weet beter gaat met Niels

Groofsken, hopelijk gaat het met zn heupje vanzelf helemaal goed, ik wist helemaal niet dat je nog steeds daar liep met hem.Best vervelend om te horen lijkt me.Maar we duimen gewoon dat een ingreep helemaal niet nodig is :*
pi_90233689
Wolf *O*

Estrys, leuk zo'n echt gesprekje O+
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 14:56:47 #159
5428 crew  miss_sly
pi_90235325
Ik ga straks even bijlezen enzo, maar Senna en ik hebben vanochtend Ko en oeke op bezoek gehad, en ze zijn zo leuk samen, Ko en Senna O+ Ik heb echt genoten van het bezoek en volgens mij hebben die twee het ook echt naar hun zin gehad!
pi_90235604
Oh wat gezellig Miss! Is er fotobewijs?
pi_90235637
En Estrys, wat lijkt me dat leuk zeg! Isabeau kijkt alleen maar bang naar de telefoon als er een stem uit klinkt.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 16:29:06 #162
5428 crew  miss_sly
pi_90239983
Ach arme Stef toch echt ziek -O- En trix dat is ook niet echt goed te doen als jij ook ziek bent. Ik hoop dat jullie allemaal snel opknappen :*

de koprollen van Morris :o Het is echt geen dreumes hoor, als je dat ziet, wat goed!

Hoe is het vandaag met Willow?

*O* voor de stapjes van Wolf. Knap is dat, en bijzonder om te zien, he Poppejans?

Groofs, ik hoop heel erg dat het heupje helemaal goed bijtrekt. Lijkt me naar. zo'n operatie, dat wil je liever niet. Grappig dat de arts hem vlot vond :D

Joep een vriendje, wat lief O+

Estrys, geweldig zo'n gesprek O+

Evie de keukenkastjes ontdekt...dat is natuurlijk ook reuzeninteressant! Mama haalt daar ook van alles uit, natuurlijk *O*

Hopelijk niemand vergeten, zo wel, het is niet zo bedoeld. Ik ben niet helemaal fit, al dagen hoofdpijn van een snothoofd. Vanmiddag wilde ik ook even gaan slapen als Senna sliep. Die had na de gezellige ochtend even tijd nodig om in slaap te komen. Toen dat gelukt was, ben ik ook even op bed gaan liggen. Dat was met een half uur over, want de onderburen vonden het weer eens nodig om met een geweldige klap de voordeur dicht te gooien...tot twee keer toe. Ik hoorde Senna over de babyfoon gewoon daarvan wakker schrikken -O- Tja, en toen was het slapen gedaan, natuurlijk. Dus nu ben ik al de hele middag aan het entertainen :') Want eigenlijk is ze zo moe dat ze zichzelf in de weg zit, maar nog een keer naar bed gaat echt niet lukken. Op tijd eten, bad en bed straks :Y

Sorbootje, geen fotobewijs :o Het was gewoon zo gezellig, oeke en ik lekker beppen met ene kopje thee en Senna en Ko die samen/naast elkaar aan het spelen waren. Natuurlijk was enig corrigeren en ingrijpen soms even nodig, maar ik vond het echt zo leuk gaan. Ze hebben samen rondjes gelopen/gerend rond het kookeiland, met de buggy gewandeld, muziek gemaakt...gewoon echt leuk O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:45:10 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90243688
Bedankt voor de felicitaties. Fabian was overigens gisteren jarig. Hij is om 23.19 geboren dus bijna de 21ste.
Hij is vanmiddag bij het CB geweest en heeft prikjes gehad. DKTP,Hib, Pneu en HepB. Verder stats 9230gr en 73,5 cm

Wat betreft Eva, die zat weer tegen overgewicht aan. En ze eet werkelijk niks. Maargoed. Zegt die vrouw tegen mijn man (want hij was gegaan) Ja, jouw vrouw is toch ook fors?
En ik vroeg hem wat hij geantwoord had, en hij zei dat hij niks zei. Oftwel, niks zeggen = bevestigen.
:'( maar ik ben helemaal niet fors (56/57kg bij 163cm)
Hoewel ik als 2/3 jarige wel een enorm dikke pad was :'( :')

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 21-12-2010 18:07:52 ]
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 17:59:51 #164
5428 crew  miss_sly
pi_90244379
Ow ja, dat was ik dus vergeten :@
Gefeliciteerd met Fabian *O* en welkom in dit topic *O*

En de cb-arts is stom, zelfs als zou je wel fors zijn (en die lengte/gewicht is niet fors) hoor je dat nog niet zo te zeggen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:16:48 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90245108
Achja de volgende keer als ze Fabis balletjes gaat inspecteren ofzo, dan zeg ik wel. Ja, zn vader is ook heel erg klein geschapen :O
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 18:32:12 #166
5428 crew  miss_sly
pi_90245735
hahaha _O-
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:37:02 #167
95408 Incantrix
pi_90245935
Woehahaha, Amaranta, waar hij bij is dan? :D Evil mastermind you :D

Wolf, woah!! *O* *O* Goed zo ventje! *O* O+

Evie, haha, alvast keukentje spelen met mama's keuken :D

Senna en Ko O+

Nou, wij hebben hier net een heel ziek Stefje in bed gelegd. Ik lag op de bank met een tweepersoons dekbed en dat was natuurlijk op de grond uitgeflapperd zeg maar, dus hij ging al vanaf half zes alleen maar op die deken liggen telkens, beetje rollen, maar telkens liggen.. Ik dacht "laat ik even bij hem gaan liggen" en hij keek me aan, lachte naar me met van die zielige waterige oogjes, krulde zich tegen me aan en viel meteen in slaap O+ Zo lief en zielig tegelijk.. We hebben hem een tijdje zo laten liggen in de veronderstelling dat hij nog wel wakker zou worden, maar na 3 kwartier hebben we hem maar overgelegd in zijn bedje. Ik heb zó te doen met met mijn ventje..
3!
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:12:11 #168
5428 crew  miss_sly
pi_90247534
Ach arme Stef :'( zielig zo'n ziek kindje. Ik hoop dat hij gauw opknapt en jij ook, trix :*
pi_90248745
Aww arme Stef :* Beterschap knulletje!

Wolf liep los, omg wat tof Poppejans! Woohoo! *O*

Fabian, welkom en gefeliciteerd! *O*

En de rest ben ik alweer kwijt :@

Sly, lief dat je het vraagt O+ Het gaat vandaag slechter met Willow dan gister. Of nou ja, eigenlijk ging het wel goed overdag volgens mijn moeder, tot een uur of 17, en toen ik thuiskwam had ze ineens weer koorts (had ze sinds vrijdag niet meer gehad), 38.4. Dus toch wel weer zielig en ziek.
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:37:43 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90248881
Arme Stef, veel beterschap voor hem.

Ook beterschap voor Willow.
pi_90249076
Ocharme, Stef! Gauw beter worden hoor, kleine man. :*
En jij ook Inca, wat dat is inderdaad heel pittig, ziek zijn en zorgen.

Fabian, gefeliciteerd! En welkom hier met je mama. *O*

Willow en alle andere zieken, beterschap, hopelijk voelt iedereen zich snel beter.

Wolf, wat goehoed! *O*

Het was gezellig, he Miss. Ze kunnen het goed vinden met elkander.
Ik moest lachen om de kleine strijdjes en de knuffelarijtjes.
Ik vind dat echt een kado, onze 2 kinders die samen spelen, naast elkaar of met elkaar. O+
Ko heeft heel kort geslapen in de buggy en vond dat natuurlijk wel voldoende voor de dag, dus die ligt er vandaag lekker vroeg in. Kan ik het kerstmenu uitdokteren. :7
pi_90249578
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:40 schreef oeke het volgende:
Ik vind dat echt een kado, onze 2 kinders die samen spelen, naast elkaar of met elkaar. O+
Ja en dáárom vind ik het dus stom dat er niemand van jullie hier in de buurt woont :( :{w
pi_90249793
Ik heb wel meegelezen, maar ik ga even geen Icantrixje doen. (Je verdient de award en ik hoop dat je hem krijgt, concurrent! :+).

Nog even een :* voor wickie vanwege slechte nachten en Twinkly omdat Niels ziek is. Beterschap voor Stef, arme jongen. Hoera voor Fabian! Nog een hoera voor Wolf, die zijn eerste stapjes heeft gezet! Een kleine hoera voor R., die niet alleen goed nieuws heeft gekregen maar het toch gewoon ontzettend goed doet. Een }:| voor Isabeau en O+ voor Ko en Senna (zijn er nog ergens foto's te vinden?).

Ivan is ook ziekjes. Buikgriep nog, vermoedelijk. Ik bel morgen de huisarts even voor de zekerheid.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:54:33 #174
5428 crew  miss_sly
pi_90249872
Wat naar dat Willow toch weer/nog steeds ziek is. Hoest ze ook nog steeds zo erg? Heb je daar al iets voor, zoals Tussikind en/of een ui bij haar bedje?

Ja oeke, dat vind ik dus ook. En ook het aftasten, inderdaad de kleine strijdjes en het knuffelen. Geweldig om te zien O+ Ze klikken ook, heb ik het idee.
Senna ligt er ook al in, hoor. Dat half uurtje van vanmiddag was voor haar ook wat weinig.
Speaking of kerstdiner: ik zoek eigenlijk nog een kindvriendelijk feestelijk nagerecht. Ik maak voor de volwassenen op verzoek mijn befaamde tiramisu, maar dat is niet echt geschikt voor kinderen, met alcohol en espresso. Dus ik wil er iets naast maken. He tmoet vervoerbaar zijn naar Brabant :P

innepin, als Willow weer beter is, moeten we meeten! Je woont niet zo om de hoek als oeke, maar je woont ook niet ech vreselijk ver weg, hoor!
pi_90249923
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:49 schreef innepin het volgende:
Ja en dáárom vind ik het dus stom dat er niemand van jullie hier in de buurt woont :( :{w
Tja, wie gaat er dan ook in dat gat wonen? >:)

Ik wilde trouwens nog even vertellen dat Ko het weer zo goed doet, hij is zo vrolijk en gezellig weer. Hij kan zich weer heel lang alleen vermaken, met fantasiespellen, dat vind ik echt een leuke ontwikkeling!
Een lege shampoofles gebruiken om nep-water in een bakje te gieten en dat dan zogenaamd op te drinken. O+
Echt veeg mij maar op! O+
En het praten gaat steeds beter, en hij heeft vandaag ook lekker met papa gespeeld, dus dat hele eenkennige is misschien ook weer voorbij.
En hij slaapt tegenwoordig door!
Kortom, one happy mama here! *O* O+

Geen foto's Claudia, helaas. -O-
pi_90249974
Och Incantrix, wat sneu zeg! Dat arme kleine ventje!

En ook een dikke kus voor Willow. En natuurlijk voor alle zieke kindjes die ik nu weer vergeet.

Klinkt gezellig Miss en Oeke. Zo lekker samen keutelen.

Ik heb ook een gezellig uur gehad met Isabeau. Meer was het helaas niet, maar ja, het was wel qualitytime. Ze was zó gezellig!

Toen ik haar ophaalde van t kdv zat ze heerlijk te spelen op de vloer. Toen ze me zag rende ze lachend naar me toe en begon ze al doei te roepen. Thuis hebben we met haar little people poppetjes gespeeld. Geloof dat is een shitload, maar toen ik vroeg waar de vogel was, pikte ze hem er feilloos tussenuit. Dat hadden we nog niet eerder geoefend, ik vond het knap. Ze noemt hem Otel :') . Paarden (Paat!) en schaapjes gaan ook prima, maar varkens en geiten zijn nog wat ingewikkeld. Toen lekker pasta gegeten en daarna een boekje gelezen, geknuffeld en naar bed. Op het aankleedkussen zeg ik (kennelijk) altijd één twee drie hoppaaa, want tegenwoordig zeg ik één twee drie en van het aankleedkussen klinkt het dan droog 'hoppa'. Kortom, het was weer gezellig. Lekker gekneuterd, al was het maar kort! <3
pi_90250058
Volgens mij had Isabeau door dat ze wat goed te maken had :')
pi_90250126
Miss, zijn cupcakes niet een idee? Die kun je misschien zelfs ter plaatse nog opleuken?
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:59:47 #179
5428 crew  miss_sly
pi_90250211
hahaha, ja vast, Sorbo :D

Oeke, die fantasie spelletjes zijn geweldig O+
ik heb vanmiddag nog met Senna aan haar tafeltje gezeten. Ze ging zitten, wees naar het andere stoeltje en zei "mama toel" en toen hebben we samen thee gedronken O+ ze schonk thee in, gaf een kopje aan mij, en toen voor zichzelf ook. Ook hebben we wat gegeten van de schoteltjes. Als ik dan van een schoteltje aan het 'eten' was, widle zij dat even hebben, want ze wilde dat ook proeven :D
pi_90250272
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:55 schreef oeke het volgende:
En het praten gaat steeds beter, en hij heeft vandaag ook lekker met papa gespeeld, dus dat hele eenkennige is misschien ook weer voorbij.
Wat een heerlijke posting, oeke. O+ Het is ook een heerlijk kind, Ko.

Ik vind het best confronterend hoezeer kinderen op deze leeftijd nog in een paar dagen tijd kunnen veranderen. Ik heb Ivan van zondagavond tot vanmiddag niet gezien en ineens zegt hij weer de hele tijd "mama" en nu ook "nee" en "aai" en... ik weet het eigenlijk allemaal niet! Ik heb gewoon nog niet de tijd gehad om rustig naar hem te kijken, met hem te spelen en me te verwonderen. Pfff, een paar dagen tijd, zoveel gemist!
pi_90250328
Oh wat superleuk Miss! <3 Ik kan echt uitkijken naar dat soort dingen.

Nu weet ik weer waar ik nog over wilde opscheppen wat ik nog wilde vertellen. Toen Isabeau nog heel klein was heb ik ooit in het blundertopic geschreven dat ik een zakdoekje bij haar neus hield en verbaasd was dat er niks gebeurde, tot het kwartje viel dat kleine baby's niet zelf hun neus snuiten. Nu had Isabeau vanavond een papieren zakdoekje te pakken en ze ging gewoon haar neus snuiten! :D
pi_90250336
Wat een heerlijk uurtje zo, Sorboo.
Fijn dat het weer goed is! O+

Cupcakes zijn inderdaad leuk Miss! Of gewoon vla of iets dergelijks, het feestelijke zit hem misschien al heel erg in hoe je iets opdient? Vlaggetje of zo'n openvouwende pauw? Of stoofpeertjes met wat kwark?

Oh, toch wel veel veranderingen zo, Claudia. Heb je vandaag wat tijd met hem kunnen doorbrengen?
pi_90250366
Claudia, wel fijn dat he nu gewoon weer lekker bij hem kunt zijn. Gewoon lekker weer thuis.
pi_90250443
Nee, het was vandaag echt te druk om rustig van hem te genieten. Toen we eenmaal thuis waren had hij diarreeluier na diarreeluier. Maar we zijn wel even samen in bad geweest!

Wat een heerlijke anekdotes, Sorbo en miss! Ik vind het heel knap dat jullie dames zich al zo goed verstaanbaar kunnen maken. Het is niet eens de taalontwikkeling waar ik me over verwonder, maar dat er zoveel in onze kinderen omgaat! En dat komt er dan ineens allemaal uit zodat wij er ook deelgenoot van kunnen zijn.
pi_90250585
Dat is het precies Claudia! Die taalontwikkeling is leuk, maar juist het kijkje in het hoofd van je kind dat je, mede daardoor, krijgt, dát is zo bijzonder!
pi_90250606
Ja, dat is lief he Sorbo? Laatst hield Ko het zakdoekje bij mijn neus. :D

Er is wel een dingetje, Ko eet geen avondeten momenteel. Al een tijdje niet.
Wel heel graag zijn yoghurt op het eind, maar van de rest niets.
Hij stopt het wel in zijn mond maar spuugt het meteen weer uit. Alles behalve komkommer en gebakken aardappelen.
Overdag eet hij wel goed en veel, maar in de avond dus niks. Maar wel 3 keer yoghurt willen. :')
Nu wil P. de yoghurt een tijdje niet meer geven, maar dat vind ik wel lastig.
Alleen het eten is nu ook niet leuk.
Hij verheugt zich erop, zit helemaal enthousiast aan tafel maar als hij het eten ziet is dat helemaal weg. Beetje proeven, daarna smijten en daarna huilen en bij mama op schoot willen.
Wat zouden jullie hiermee doen?
pi_90250772
Ik vind het altijd zo leuk dat jullie het vaak over de taalontwikkeling hebben, het maakt me er meer bewust van, maar echt hartekloppingen krijg ik dus bij dat soort doen alsof spelletjes.
Waar zijn fantasie zich begint te ontwikkelen en waar je samen allerlei spellen en verhalen kunt gaan verzinnen.
pi_90250775
Oooh, ik word helemaal weemoedig van die fantasiespelletjes. O+ Grappig, door dit soort posts ga ik me verheugen op dingen waar ik voorheen niet eens aan gedacht had.

Lente is ook echt weer helemaal bijgetrokken en ik ga r steeds leuker vinden. O+ Ze accepteert 'nee' ook ineens veel beter; het lijkt wel of het komt omdat ze de uitleg wat beter snapt. Ze blijft zelfs van de ballen van de kerstboom af! En als ze er toch stiekem aanzit, doet ze het heeel voorzichtig. De enige die tnt een bal heeft gebroken ben ik zelf. :')
pi_90250786
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar dat Willow toch weer/nog steeds ziek is. Hoest ze ook nog steeds zo erg? Heb je daar al iets voor, zoals Tussikind en/of een ui bij haar bedje?

We gebruiken een drie-eenheid: hoestsiroop voor kindjes, neusspray en paracetamol. Oh en inderdaad een ui bij haar bedje, dus vier dingen zelfs :7

quote:
innepin, als Willow weer beter is, moeten we meeten! Je woont niet zo om de hoek als oeke, maar je woont ook niet ech vreselijk ver weg, hoor!
Jaaaa O+
pi_90250787
Oeke, ik zou gewoon aanbieden wat jullie eten. Eet ie niet, jammer dan! Ik herken het heel erg van Amber. Die at bijna niks, behalve gebakken aardappeltjes, tomaatjes en komkommer en dat heeft ze tot ruim 3 volgehouden. Ik zette Amber, en nu Tess ook, voor wat wij aten en aten ze het niet en gingen ze vies zitten doen, dan ging het bord weg. Toetje kregen ze wel, maar 1 bakje en niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90250825
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:55 schreef oeke het volgende:

[..]

Tja, wie gaat er dan ook in dat gat wonen? >:)

Ik wilde trouwens nog even vertellen dat Ko het weer zo goed doet, hij is zo vrolijk en gezellig weer. Hij kan zich weer heel lang alleen vermaken, met fantasiespellen, dat vind ik echt een leuke ontwikkeling!
Een lege shampoofles gebruiken om nep-water in een bakje te gieten en dat dan zogenaamd op te drinken. O+
Echt veeg mij maar op! O+

Geen foto's Claudia, helaas. -O-
Ja ehh sorry? Haha.
En verder: wat een heerlijke post oeke! O+
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:10:45 #192
5428 crew  miss_sly
pi_90250830
Wat gaat dat dan hard he, Claudia, in een paar dagen. Wat naar dat Ivan nog steeds ziek is, arm kereltje.

Sorbootje, wat goed, de neus snuiten :o Senna vindt het maar niets als je haar neus poetst, dus snuiten zit er ook nog lang niet in, denk ik. Ze roept alleen heel blij "kaaar" als ik klar ben met snuiten :')

Dat bedacht ik me laatst ook, Claudia. Het moet voor hun ook zo fijn zijn als ze eindelijk dingen kunnen duidelijk maken.

cupcakes, goed plan! Wisten jullie dat er aparte sites zijn alleen maar over cupcakes?
pi_90250862
Oeke, hier gaat het hetzelfde: wij bieden Ivan aan wat wij eten en hij eet er weinig van. Van zijn yoghurt smult hij wel. Nu is hij ook duidelijk ziek en is de keuze dus makkelijk gemaakt. We zijn allang blij dat hij yoghurt wél eet. Maar als hij niet ziek zou zijn zou ik het hier ook gewoon bij laten, denk ik. Aanbieden, blijven proberen, en gewoon telkens yoghurt na geven.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:14:41 #194
5428 crew  miss_sly
pi_90251067
Dat doen wij ook. En dan regelmatig iets op tafel zetten waarvan je weet dat hij het wel eet. Je week menu er een beetje op aanpassen dat hij toch regelmatig wat voorgezet krijgt waarvan je weet dat hij het (waarschijnlijk, ze blijven wispelturig) wel zal eten.

Senna is heel wispelturig met eten, zowel hoeveelheden als wat ze eet. Was ze tot voor kort nog gek op gebakken aardappeltjes, vanavond heeft ze bijna een hele kabeljauwsteak op en wilde ze niet eens een klein stukje gebakken aardappel. Groente heeft ze niet eens naar gekeken :{w
pi_90251098
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:10 schreef miss_sly het volgende:

cupcakes, goed plan! Wisten jullie dat er aparte sites zijn alleen maar over cupcakes?
Ja! Ik ben ze tegengekomen toen ik zat te bedenken wat ik voor Ivans verjaardag wilde maken. Op Fok! loopt er in het kookforum ook een topic over. Het lijkt me wel aardig om de basis onder de knie te krijgen en dan in de toekomst met de kinderen cupcakes te versieren. O+
pi_90251170
Wij geven ook altijd nog yoghurt na, ongeacht hoe ze heeft gegeten. Ik geloof niet dat je daarmee slecht eetgedrag in de hand werkt, hoor. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om de avondmaaltijd zo gezellig en ontspannen mogelijk te houden. Andere alternatieven, zoals een boterham geven doen we dan weer niet. Het enige wat ze 's avonds voor d'r neus krijgt is de warme maaltijd en yoghurt, die duidelijkheid heeft ze iig. :)
pi_90251244
Isabeau die d'r neus snuit :D O+ Willow veegt d'r eigen neus af als ze een doekje krijgt. En daarna gaat ze de tafel poetsen. Ook al zo lief :P

Oeke, mijn kind eet eigenlijk nóóit goed, dus ik herken je gevoel heel erg. Ik heb inmiddels alles al geprobeerd volgens mij, en niets helpt, dus ik weet het écht niet meer. Ik was vandaag al helemaal trots toen ze na een mislukte poging tot avondeten zomaar anderhalve cracker opat :+ Maar wij doen een beetje wat Claudia ook zegt. Ze moet toch iets binnenkrijgen, en als dat yoghurt is, of een cracker... het zij zo. Maar wel gewoon eten blijven aanbieden. Ze heeft zomaar af en toe wél zin om mee te eten namelijk. En tot die dag weer komt, krijgt ze wat ze hebben wil (nou ja, bij wijze van dan hè, ze zou waarschijnlijk heel erg smullen van een bak vol slagroom of chocola, maar er zijn grenzen :Y) )

Ik zat trouwens eens te inventariseren wat mn mup allemaal kan zeggen (als ze er zin in heeft :') ) en eigenlijk is het best veel, vind ik! Mama, papa, oma, opa, poe(s), lam(p), ja, nee, po(p), aai, boo(m), bal, bah, broem, bumba, nijna... Het begint ongemerkt best wel een lijst te worden! En gisteren waren we aan het oefenen met woordjes kletsen, en toen zei ze bijna de best-wel-moeilijke naam van d'r grote zus (ze zei Pemma, mag je zelf bedenken hoe ze heet :+ )! *trots*
pi_90251250
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Ssserpente het volgende:
Wij geven ook altijd nog yoghurt na, ongeacht hoe ze heeft gegeten. Ik geloof niet dat je daarmee slecht eetgedrag in de hand werkt, hoor. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om de avondmaaltijd zo gezellig en ontspannen mogelijk te houden. Andere alternatieven, zoals een boterham geven doen we dan weer niet. Het enige wat ze 's avonds voor d'r neus krijgt is de warme maaltijd en yoghurt, die duidelijkheid heeft ze iig. :)
mee eens :D
en als ie honger gaat krijgen gaat ie vanzelf weer eten Oeks! Daarnaast hebben ze genoeg reserves hoor :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90251275
Dat vind ik wel goed Vicks, gewoon maar 1 bakje toe. Niet meer.
Ik wil toch wel graag dat hij wat eet, dus die yoghurt vind ik juist fijn. Terwijl P. denkt dat hij express zijn eten niet eet omdat hij alleen die yoghurt wil.
Goed om wat andere ervaringen te horen. :Y

Tss, Serpente, heb jij gewoon een kerstbal stuk gemaakt. En Lente niet een! ^O^
Fijn dat het zo lekker loopt weer. O+

Haha, die wispelturigheid maakte me inderdaad gek. Nu is helemaal niks meer goed. Soms helpt het wel, in de keuken al ets te laten proeven.
Maar regelmatig iets maken wat hij lekker vind probeer ik wel te doen, 1 keer per week gebakken aardappelen.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:21:07 #200
5428 crew  miss_sly
pi_90251508
Ik denk niet dat ze zo al denken, oeke, over de yoghurt. Senna krijgt ook maar 1 bakje, hoor. En als ze erg weinig gegeten heeft, doe ik er soms net een beetje meer in.

Wij hebben de kerstboom gewoon gevuld met allemaal onbreekbaar spul :+ En Senna mag alles eruit plukken als ze wil, en waar ze bij kan, dus wij moeten regelmatig wat terughangen. Maar ach, op deze manier hebben we er allemaal het meeste plezier van, denk ik dan maar ;)
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:23:12 #201
5428 crew  miss_sly
pi_90251651
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik ben ze tegengekomen toen ik zat te bedenken wat ik voor Ivans verjaardag wilde maken. Op Fok! loopt er in het kookforum ook een topic over. Het lijkt me wel aardig om de basis onder de knie te krijgen en dan in de toekomst met de kinderen cupcakes te versieren. O+
Jaaa O+
Ik heb afgelopen zaterdag met Senna muffins gemaakt (wat is eignelijk het vershcil tussen muffins en cupcakes?) en nu vindt ze het vooral interessant om op het krukje te staan en op het aanrecht te hangen en te kijken. Behalve als ik ga mixen, dat vindt ze herrie. We hebben 6 hele leuke elkaar opvolgende foto's (met zo'n aparte instelling gemaakt) waarop ze me eerst heel moeilijk aan kijkt, en dan van het krukje afklimt, waarbij je op de foto's heel grappig dat hoofdje ziet verdwijnen :D
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:37:49 #202
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90252509
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jaaa O+
Ik heb afgelopen zaterdag met Senna muffins gemaakt (wat is eignelijk het vershcil tussen muffins en cupcakes?) en nu vindt ze het vooral interessant om op het krukje te staan en op het aanrecht te hangen en te kijken. Behalve als ik ga mixen, dat vindt ze herrie. We hebben 6 hele leuke elkaar opvolgende foto's (met zo'n aparte instelling gemaakt) waarop ze me eerst heel moeilijk aan kijkt, en dan van het krukje afklimt, waarbij je op de foto's heel grappig dat hoofdje ziet verdwijnen :D
Kan ze Joep een hand geven. Ik moet sinds eergister ineens zo opletten wat ik op het aanrecht leg! Hij schuift zijn stoel er naar toe en hup daar staat meneer. Hij heeft gister wel meegeholpen met de afwas :) Naja meegeholpen. Je snapt het wel denk :')

Oeke, ik zou zelf ook gewoon de yoghurt geven. Volgens mij snappen ze op deze leeftijd zulke (straf)maatregels ook nog helemaal niet. Hij legt de link nog niet tussen niet eten en ook geen yoghurt krijgen en wel eten en ook zijn toetje.
Wat vicky zegt dus :)
pi_90253796
Oeke, ik zou ook gewoon de yoghurt geven ...
Volgens mij doen ze dat op deze leeftijd nog niet "expres".
Wij geven allebei de meiden gewoon een toetje ongeacht of ze goed hebben gegeten of niet. Ik ga het niet als "straf" weglaten, het hoort wat ons betreft bij de maaltijd en die houden we gewoon gezellig. Ze krijgen niet iets anders, dus geen boterham ipv het warme eten ofzo.
Ze kunnen eten wat er op tafel staat, als ze niet eten, ook prima. En ze doen het nog gewoon hoor ;).
pi_90253819
Pas op dan met je waterkoker, Seilram. Gooi 'm leeg nadat je water hebt gekookt. Sorry als ik wat wijsneuzerig overkom, maar ik had laatst bhv-training van een brandweerman die vertelde dat het grootste gedeelte van de brandwonden bij kindjes ontstaat doordat ze op een stoel bij het aanrecht gaan staan en aan de waterkoker trekken. :X

Ik probeer er dus nu al een gewoonte van te maken om 'm elke keer leeg te gooien.
pi_90254275
:o Oh, maar het gaat helemaal niet om expres doen of straf.
Maar meer om het eten weer om het avondeten te laten draaien ipv om de yoghurt.
Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Het is moeilijk uit te leggen, maar dus niet als strafmaatregel.

Edit: ik zie dat ik het wel uitlegde als expres in mijn vorige post. maar daar bedoelde ik dus niet zoiets bewusts mee maar eerder dat de yoghurt het echte eten lijkt te zijn geworden in zijn ogen en het andere meer spielerij. Of zoiets.

Wij eten zelf trouwens eigenlijk nooit een toetje, hij is de enige. :D
Ik zal de laatste zijn om te denken dat hij op dat punt zo uitgekookt is. Daarom krijgt hij ook weleens een boterham na het eten, als ik denk dat hij nog honger heeft en het eten echt niet lekker vond.

Eng is dat, Sserpente. :{

[ Bericht 12% gewijzigd door oeke op 21-12-2010 21:13:23 ]
pi_90254277
Oh echt, Ssserpente? Goed om te weten. Wij hebben in onze nieuwe keuken een quooker. Die lijkt niet kindvriendelijk maar is wel op meerdere manieren beveiligd en klinkt op deze manier zeker veiliger.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:18:00 #207
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90254961
Thomas krijgt ook altijd een toetje, maar wel maar 1 schaaltje.
Ik vind het nog wel eens frustrerend dat hij de ene keer iets met smaak eet en de volgende keer dat zelfde met een walgend gezicht weggooit. Maar we proberen er niet te veel aandacht aan te besteden. Hij mag eten wat er is, als hij niet eet ook prima maar hij krijgt (naast het toetje) niks extra's. Dat werkt in ons geval averechts hebben we al gemerkt, Thomas wil dan alleen nog maar de crackertjes die we als alternatief aanboden.
Ik vind trouwens wel dat kinderen ook recht hebben op het echt niet lekker vinden van bepaalde dingen, maar dat is nu nog wat moeilijk duidelijk maken van zijn kant. Maar dat komt later nog wel, en dan zal ik daar ook rekening mee houden. (ik heb nog een trauma van vroeger, waarbij mijn ouders mij dwongen om tomaat te eten terwijl ik het echt niet lustte, en mijn moeder deed het dan expres overal doorheen).

Thomas' nieuwste uitbreiding van zijn woordenschat zijn petjoppetje of petjopetjoppetje voor zijn knuffelbeestje, die wij altijd 'poppetje' noemen, en Toeta(s) voor zichzelf :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Ca.ra op 21-12-2010 21:23:24 ]
pi_90255323
Dat snap ik hoor Ca.ra dat dat averechts werkt voor jullie.
Hier is Ko soms nog 2 uur wakker na het eten en als hij dan niks gegeten heeft geef ik hem toch echt een boterhammetje met pindakaas.
Als hij de link tussen niet eten=geen toetje nog niet kan leggen, zal hij daar ook nog link tussen leggen, mijns inziens. ;)

Wat lief, die naampjes. O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:34:35 #209
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90256025
Dat is nog wel iets om rekening mee te houden, dat dagritme's zo ontzettend kunnen verschillen.

Thomas ging eerst meestal rond 8 uur naar bed, dat is toen langzaam verschoven naar half 8 en sinds hij loopt zelfs naar 7 uur. Hij is dan gewoon helemaal total loss. We eten meestal rond 6 uur dus in de praktijk zit er meestal maar weinig tijd tussen eten en slapen. Ik heb toevallig juist vanavond zitten denken om straks in januari mijn werktijden wat te verleggen, eerder beginnen en eerder naar huis, zodat we wat meer tijd hebben samen. Mijn man kan op zijn vroegst om 6 uur thuis zijn maar de laatste tijd is dat sowiezo meer richting 7 uur dus eten we in de praktijk toch al niet met zijn 3-en.
pi_90256836
Ja, die tijden varieren ook nog eens bij ons. Vandaag ligt hij er vroeg in maar soms juist heel laat. Wel proberen we steeds vroeg te eten, zodat hij dan nog honger heeft, maar het lijkt allemaal niet meer aan te slaan.

Ik denk dat wat er bij jullie gebeurde met de crackers nu bij ons gebeurt met de yoghurt. Als vervanging van het avondeten. Als het lekkers zeg maar.
pi_90256885
Laat eten, dat lijkt me zo lastig.....je hebt zo'n sjeesavond dan lijkt me. Maar weinig aan te doen denk ik. Ik merk hier ook dat Lars echt wel in een eet-ritme zit. Hij is gewend rond 17.15 uur te eten, maar soms werkt mijn vriend langer en kunnen we pas tegen 17.45/18.00 uur eten. Dan geef ik de kinderen rond 17.00 uur een cracotte om de honger te stillen. Dat werkt prima!
Op mijn werkdagen geef ik Lars eten mee naar oma, want hij trekt het heel slecht als hij moet wachten op eten terwijl hij honger heeft.

Cara wat lief die naampjes! En dat hij een naam heeft voor zichzelf O+ zo schattig!!

Willow nog zieker....he bah dat is naar zeg! :*

Wolf kan lopen!!!!! w/ goed man! *O*

Stef die ook nog ziek is :* knuffel voor jou en je mama!

Lars kan "nee" schudden, en doet dit dan ook graag.
"lars? ben je lief?" Lars schudt met zijn hoofd
"ben je een ondeugend varken?" Lars doet een varkensgeluid na _O-

En als ik vraag om een kus dan schudt hij standaard met zijn koppie "nee!"en vervolgens gaat hij heel sneaky lachen.....!Dikke boef
pi_90257679
huh sjeesavond? :o ik krijg juist altijd een sjeesgevoel als het eten direct uit werk op tafel moet enzo haha. Wij eten nooit op een vast tijdstip, gewoon als we honger hebben of hoe het uitkomt. De ene keer is het 5 uur, de andere keer 8 uur. Amélie gaat daar prima in mee, gelukkig voor ons. Uiteraard kijken we wel naar haar, als ze aangeeft honger te hebben krijgt ze gewoon te eten.

En toetjes eten we nooit. Omdat het voor ons geen onderdeel van de maaltijd is, is het dat voor Amélie ook niet, ik vond het onzin om haar ineens toetjes te gaan geven als vaste prik terwijl wij dat zelf nooit eten. Ze krijgt wel yoghurt, maar dan gewoon als snack tussendoor of later op de avond en soms als ontbijt. voor de nuance, we eten heus wel eens desserts :P maar das meer wat feestelijks, toetjes als vast onderdeel is hier geen sprake van
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90257992
O ja dat kan ook, wij hebben hier echt wel een redelijk strak schema.
Lars ligt er altijd rond 19.00 uur in, en dan is hij er ook echt aan toe.
En Meike ligt een half uur later.
Het kan een keer een half uur schelen maar meer zal het niet worden, want daar wordt het hier niet gezelliger van.
Wat dus wel als voordeel heeft dat uiterlijk 20.00 uur de kinderen plat liggen en de avond voor onszelf is.
pi_90263483
Pff boterham geven bij niet eten doen we ook gewoon hoor. Zowel bij Linde als bij Esmee. Voorwaarde bij Linde is wel dat ze het eten wel geproefd heeft. Zonder proeven kan je niet zeggen dat je iets niet lust. En eigenlijk eten ze allebei redelijk goed en vrijwel alles dus het komt niet zo vaak voor. Toetje hoort hier gewoon bij het eten (als we het al hebben is het meestal iets van fruit of stoofpeertjes ofzo, zelden kwark/vla etc) en krijg je dus altijd. En je bord hoeft ook niet perse leeg.

Vast tijdstip hebben we niet echt qua eten. Meestal tussen 17 en 19 uur ergens. En dan schuift de bedtijd ook op.

Esmee heeft eindelijk geen echte koorts meer (steeds boven de 39 graden 's avonds.) helaas nog wel diarree en algehele pieperigheid...
pi_90275214
lily en Leah welkom hier *O*
Gefeliciteerd met je grote dochter!

Wij waren ook heel erg flexibel met eten en bedtijd, maar ik merk de laatste dagen dat als we proberen Senna rond half 8 in bed te hebben, ze heel goed gaat slapen en ook goed doorslaapt. Dus dat wil ik toch eens een tijdje proberen zo. Op werkdagen betekent dat wel dat we wat minder quality tijd samen hebben, maar ik zie aan Senna dat ze hier op gedijt, vrolijker is, fijner kan spelen, beter wandelen, overdag beter slaapt, dus dan moeten wij ons daar maar aan aanpassen, vind ik :)
pi_90275866
half zes vind ik echt te vroeg }:| Wat een drama nacht toch weer. Seb is verkouden en werd steeds wakker van het hoesten. Vanmorgen weer een inval leidster en dat geeft drama bij het wegbrengen. Was ik ook nog zijn knuffel vergeten, dus weer terug. Gelukkig zag een leidster mij terugkomen en pakte ze de knuffel bij de deur aan zodat Seb mij niet zag. Gelukkig kwam zijn vaste leidster om half negen O+
pi_90275881
het was hier ook weer vroeg... uurtje of 5 geloof ik :X
Geen idee waarom ze steeds zo vroeg wakker is.. zal wel haar biologisch klokje zijn :D

vandaag huisbezoek van het cb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90276110
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:21 schreef miss_sly het volgende:
lily en Leah welkom hier *O*
Gefeliciteerd met je grote dochter!

Wij waren ook heel erg flexibel met eten en bedtijd, maar ik merk de laatste dagen dat als we proberen Senna rond half 8 in bed te hebben, ze heel goed gaat slapen en ook goed doorslaapt. Dus dat wil ik toch eens een tijdje proberen zo. Op werkdagen betekent dat wel dat we wat minder quality tijd samen hebben, maar ik zie aan Senna dat ze hier op gedijt, vrolijker is, fijner kan spelen, beter wandelen, overdag beter slaapt, dus dan moeten wij ons daar maar aan aanpassen, vind ik :)
Als je merkt dat je kindje er beter op gedijt zou ik me er idd ook op aanpassen. Hier is dat voorlopig niet zo vast nog dus t kan allemaal nog zo. :)

Oef Vicky en Estrys wat vroeg :X
Succes met het huisbezoek Vicks! Is dat iets standaards? Ik moet rond de 18 maanden weer op controle geloof ik maar dat valt min of meer samen met de eerste controle van de baby ook (waarschijnlijk.) Dus ik moet gewoon daarheen. Huisbezoek zou wel makkelijk zijn :P Achja, ik zie ze toch wel weer in de kraamweek. wel gezellig O+ ik vind mijn wvk's zo lief O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90276148
Oh en stiemie beterschap voor Esmee :* sneu is het zeg.
En verder beterschap voor alle andere zieke en zielige kindjes :* Willow, Stef, en alle anderen, ik was wel bijgelezen maar alweer vergeten wat ik ook weer wilde zeggen gister :')

Hier krijgen we 4 of 5 grote kiezen tegelijk :X dus er wordt flink wat afgeknauwd en zulks.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90276165
Huup, ik mocht kiezen.. huisbezoek of cb bezoek. Mijn eigen wvk komt, das zo'n leuk mens! Meten en wegen zullen ze niet doen denk ik, dus meer praatje hoe het gaat ofzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90276242
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:54 schreef Vicky het volgende:
Huup, ik mocht kiezen.. huisbezoek of cb bezoek. Mijn eigen wvk komt, das zo'n leuk mens! Meten en wegen zullen ze niet doen denk ik, dus meer praatje hoe het gaat ofzo..
oooooh ok! Gezellig :Y

haha de afsprakenmevrouw vroeg aan me of ik de 15e februari kon. Nouja goed er is een kansje dat ik dan nog niet bevallen ben, of met een beetje pech net de dag ervoor ofzo :P Dus nu staat de afspraak geloof ik begin of half maart. Dan is de baby er sowieso. Als de baby dan pas 2 weken oud is doen we alleen wegen/meten en later terug komen, als ze al wat ouder is dan gewoon 2 reguliere controles in 1. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90276454
Mogge!

Hoe is het vandaag met de zieke kindjes?!

Miss, ik zou me daar idd ook aan aanpassen. Merk ook dat Isabeau slechter slaapt als ze laat naar bed gaat. 7 uur is ideaal.

Vicky, huisbezoek, klinkt best fijn. Hoewel, zelf zit ik er niet op te wachten. Onze wvk is een enge psycho.

Vanmorgen een mopperige Isabeau op het kdv gedropt. Ik denk dat ze heeeeel snel weer in dr bed ligt daar. De smurf was om half 6 al wakker.
pi_90276650
Seb was voordat het wintertijd werd altijd om zeven uur wakker sinds de klok verzet is al-tijd om zes uur op zijn laatst }:| Ik vrees dat dit nog tot 27 maart gaat duren :O
pi_90276688
Hmm irritant zeg
pi_90277004
Klinkt gezellig Vicks, huisbezoek, als het klikt inderdaad. Hier zou ik er ook niet op zitten wachten.
We zouden een brief krijgen voor de 18 maanden afspraak, maar er kwam maar niks.
Dus ik belde hen op, zei die dame aan de balie, oh, maar hij is nog maar een week 18 maanden. Ja en?
Ik verwacht toch wel een brief ervoor eerlijk gezegd, of is dat zo dom gedacht?
Nouja, nu moeten we morgen.

Ko gaat eigenlijk heel lekker mee in ons ritme. De ene keer vroeg erin, de andere keer wat later. meestal tussen 19.30 en 21.00.
Het past hem wel geloof ik. Te vroeg naar bed, 19 uur, maakt dat hij in de ochtend erg vroeg wakker is en dan zijn hele dagritme in gort ligt. Dan wil hij om 10 uur alweer naar bed.
Gister lag hij dus vroeg in bed, en prompt werd hij om 3 uur wakker en daarna om weer om 6.00. gelukkig kon ik het rekken tot 7.30 aangezien hij vandaag weer naar het kdv moet.
Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat!
pi_90277207
Het gekke is hier dat Isabeau juist vroeger wakker wordt als ze laat naar bed gaat. Alsof ze dan niet in haar goede slaapritme komt ofzo.
pi_90277273
Oh, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Hier lijkt zo rond 20.00 de beste tijd te zijn.
pi_90277764
Senna slaapt eigenlijk nooit langer dan tot een uur of 7, hoe laat ze ook gaat slapen. Ze slaapt ook tot die tijd, zijn we achtergekomen onlangs, als ze rond half 8 naar bed gaat. Nou mooi, slaapt ze toch langer en is ze beter uitgerust.

het stond in dat boekje 'lekker slapen zonder huilen' dat met slecht/kort slapende kinderen men eens kon proberen om ze niet later naar bed te doen in de hoop dat ze dan ook later wakker zouden worden, maar juist eerder. Slapen leer je kennelijk door te slapen. Dus bij de eerste lichte vermoeidheidstekenen meteen naar bed. Gisteren was er zelfs nog niet eens een vermoeidheidsteken, en toch ging ze prima om kwart over 7 naar bed!
pi_90277880
ow ja, en Senna heeft haar eerste 2-woordzinnetjes gezegd: tozzo (tot zo) en nie noen (niet doen). Dat laatste is als ze ergens aan zit wat ze eigenlijk niet mag, kijkt ze me aan, schudt haar hoofd en roept : nie noen! :D
pi_90277957
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna slaapt eigenlijk nooit langer dan tot een uur of 7, hoe laat ze ook gaat slapen. Ze slaapt ook tot die tijd, zijn we achtergekomen onlangs, als ze rond half 8 naar bed gaat. Nou mooi, slaapt ze toch langer en is ze beter uitgerust.

het stond in dat boekje 'lekker slapen zonder huilen' dat met slecht/kort slapende kinderen men eens kon proberen om ze niet later naar bed te doen in de hoop dat ze dan ook later wakker zouden worden, maar juist eerder. Slapen leer je kennelijk door te slapen. Dus bij de eerste lichte vermoeidheidstekenen meteen naar bed. Gisteren was er zelfs nog niet eens een vermoeidheidsteken, en toch ging ze prima om kwart over 7 naar bed!
Wat grappig dat dat dus voor elk kindje anders kan zijn. Ko slaapt al best lang door, maar gisteravond ging hij dus vroeger naar bed dan anders en prompt is hij wakker om 3 uur. :D
Wel fijn dat dat boekje in jullie situatie zo goed werkt. :Y
pi_90278179
Oh ja dat lees je wel vaker ja dat je niet moet proberen ze op te houden enzo :D

Amélie slaapt eigenlijk prima gelukkig. We zitten helaas wel regelmatig met haar op 's nachts maar dat heeft lichamelijke oorzaken en weinig te maken met een ritme of iets in die richting. Zodra de buikpijn over is slaapt ze gelijk weer prima door en is er niets aan de hand. en das dus ook weer een reden waarom wij aan de bel trekken bij de kinderarts, het is naar onze mening geen twijfelgevalletje zo van ze slaapt slecht en we weten neit wat er is ofzo. Gelukkig is ze nu weer een dag of wat al redelijk pijnvrij.

Wat knap van Senna zeg die twee-woord-zinnen! :o wat gaat dat hard!

Hier wordt nog steeds nauwelijks gepraat. Ik weet niet meer wie dat zei een tijdje terug, innepin? over dat een woord een tijdje hip is en daarna het archief in gaat. Das hier ook. Van mama en papa weten we dat ze het kan :P net als bal en kwak en nog wat dingen. Maar die gebruikt ze dus niet meer. Het nieuwste is nu 'aai' en dan maar heftig alles aaien wat je tegenkomt. Zo schattig O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90278192
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:15 schreef oeke het volgende:

[..]

Wat grappig dat dat dus voor elk kindje anders kan zijn. Ko slaapt al best lang door, maar gisteravond ging hij dus vroeger naar bed dan anders en prompt is hij wakker om 3 uur. :D
Wel fijn dat dat boekje in jullie situatie zo goed werkt. :Y
Nou, grappig he? Ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben om haar eerder in bed te leggen om langer te laten slapen. Het zal vast niet voor iedereen zo werken, en misschien voor Senna ook maar even :') maar voor nu vind ik het een heerlijke uitvinding. Vraag me alleen af hoe dat met de kerstdagen goed moet gaan komen.
pi_90278409
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:22 schreef huuphuup het volgende:
kwak
:{w
pi_90278447
Oh, dat aaien is zo leuk! Gister gingen Senna en Ko elkaar ook aaien over het hoofd. O+
Verdrietig hoor, dat je meisje zo slecht slaapt door pijn. Hopelijk kan de ka iets voor haar betekenen.

Miss, is het slapen nog steeds niet helemaal naar wens? Ik had het gevoel dat het allemaal alweer prima ging met de puckabag.

Isabeau zegt zeker nog geen kwak? :P
pi_90278453
Nou werkt het in elk geval zeker zo Miss. Als ik Isabeau om zeven uur in d'r bed leg, slaapt ze het klokje rond. Gisteren heeft ze overdag weinig geslapen én lag ze wat later in haar bed en prompt was het half 6.
pi_90278551
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

:{w
:D muppet hahaha

ik vond het zo gek toen, pakte ze een boekje, bladerde naar de eend en zegt ze ineens "kwak".
Ik dacht nog van ja daaaag :D no way! Maar later weer en weer en weer. Heeft het toch nut dat ik de hele dag als een geep overal alle dieren na sta te doen. ja die idioot die al WafWafWaf roepend door de AH loopt ben ik ja :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90278676
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:32 schreef oeke het volgende:
Oh, dat aaien is zo leuk! Gister gingen Senna en Ko elkaar ook aaien over het hoofd. O+
Verdrietig hoor, dat je meisje zo slecht slaapt door pijn. Hopelijk kan de ka iets voor haar betekenen.

Miss, is het slapen nog steeds niet helemaal naar wens? Ik had het gevoel dat het allemaal alweer prima ging met de puckabag.

Isabeau zegt zeker nog geen kwak? :P
Het gaat echt veel beter, maar het ging een paar avonden echt heel slecht. We snapten er niets van. We lieten haar na het bad nog even spelen, lekker even uitrazen en moe worden met wilde spelletjes en rondjes rennen enzo...en ze sliep niet voor 23 uur :o En toen deden we het eens anders: na het bad wel nog even naar binnen, maar rustig doen, even bij ons op de bank zitten, iets op tv kijken, een rustig liedje zingen of een boekje lezen, en na een klein kwartiertje naar bed, uiterlijk half 8. En ze sliep en dan ook meteen de klok zo goed als rond!

Dus het blijft met regelmaat even zoeken, maar op het moment werkt dit heel goed :Y
pi_90278729
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:D muppet hahaha

ik vond het zo gek toen, pakte ze een boekje, bladerde naar de eend en zegt ze ineens "kwak".
Ik dacht nog van ja daaaag :D no way! Maar later weer en weer en weer. Heeft het toch nut dat ik de hele dag als een geep overal alle dieren na sta te doen. ja die idioot die al WafWafWaf roepend door de AH loopt ben ik ja :+
Moeten we eens gezellig samen gaan :+
Ik doe dat ook, net als dat ik de hele tijd tegen haar aan het praten ben ook. Zie je mensen ook heel verbaasd kijken :')
pi_90278998
Senna en Ko *; O+ !

Arme Amelie :* hopelijk heeft de kinderarts een oplossing.

Nou, Niels is echt weer beter hoor :D. Hij heeft net 2,5 boterham gegeten terwijl hij normaal, als hij niet ziek is, amper 1 boterham opkrijgt. En hij rent weer constant naar de kattenbak met een ondeugende grijns }:|
pi_90279204
Herkenbaar! Ik klets me ook helemaal suf tegen Isabeau. Reageer op elk geluidje dat ze maakt alsof ze ook echt tegen mij praat. Ja dat zal er vast wel eens bezopen uitzien, jammer dan :) Ik merk dat ze het prettig vindt. Zo hebben we hele gesprekken.

Ik vertelde gisteren trouwens toch over de little people vogel die ze herkende? Vanmorgen nog even een overhoring gedaan en ik viel echt van mijn stoel! Ze heeft een boerderij en een ark van noach en daarbij zitten een stel paarden, twee zebra's, twee leeuwen, twee geiten, twee schapen, een koe, twee vogels, een hond, een varken en twee giraffes. En ze pakte alles in één keer goed! Dus: "Isabeau, waar is de zebra?" "Daaaaaaar! *metblijhoofd"

Zo zie je maar dat ze meer oppikken van al dat geouwehoer dan je denkt.
pi_90279311
Oh wat fijn Twinkly! Da's goed nieuws!
pi_90280897
Goed zo Niels ^O^

Vandaag gaat voor het eerst mijn schoonvader op Seb passen, hem ophalen van het kdv en eten geven en in bed leggen. Voor het eerst dat er iemand anders dan mijn moeder oppast :X Iets met loslaten.. :|W

Heb bij het kdv wel nog even duidelijk gemaakt dat ze mijn schoonvader even moeten helpen met wat hij allemaal mee naar huis moet nemen (knuffel, speen, snowboots,muts etc) Want ik zie hem wel vanavond ineens bedenken dat hij de knuffel daar heeft laten liggen.

Hij krijgt koolraapstamppot vanavond bij mijn schoonvader, geen idee of hij dat lust. Ik heb zelf ook geen idee hoe dat smaakt. :P
pi_90281295
Spannend Estrys!

En nu maar hopen dat hij inederdaad alles meeneemt :D
pi_90281796
Wat fijn dat Niels weer beter is ^O^ . Hij zag er maar zielig uit op die foto laatst.

En spannend Estrys. Loslaten en vertrouwen :%
pi_90281808
Hoelang 'mag' een kindje eigenlijk buikgriep/diarree hebben? Ivan heeft er nu al vanaf vrijdag last van en het duurt me toch wat lang. Mijn lief heeft vanochtend de huisartsassistente gesproken en volgens haar was er niks aan de hand zolang een kind goed drinkt en niet suf oogt. Mijn gevoel zegt dat het bij Ivan wel oké zit, want hij drinkt veel, eet niet veel maar wel wat, is vaak verdrietig maar ook wel weer vrolijk en al met al slaapt hij redelijk. Maar het is zo zielig voor hem en het voelt zo machteloos.
pi_90281873
Tegen mij is altijd gezegd 'niet langer dan een dag of drie'.

En hoe gaat het met jou? Heb je thuis nu ook beter geslapen?
pi_90281932
De jongste van mijn zusje heeft het best lang gehad, toch wel een week of 2 volgens mij, en daar werd hetzelfde gezegd als bij jullie, Claudia.

Fijn dat Niels beter is, twinkly! Hij zag er maar als een zielig, ziek hoopje kind uit op die foto.
pi_90282422
Helaas niet, Groofsken. Ik heb Ivan tot 3 uur zitten troosten en daarna kon ik zelf niet meer slapen. :+ 't Is wel een kwakkelinfectie, zo lijkt het. Dat maakt het ook lastig in te schatten wanneer het te lang duurt. Ivan is niet zo ziek geweest als ik, maar bij mij zat er een duidelijk begin en einde aan.

Ik vind het wel fantastisch om te zien hoe goed hij zelf zijn eten en drinken reguleert. Aan het einde van de dag kan hij duidelijk minder vast voedsel hebben en zijn avondeten laat hij bijna helemaal staan, maar hij drinkt wel heel veel en met genoegen!

Oh, iets wat de assistente nog zei is dat we er alert op moeten zijn of hij er koorts bij krijgt (lijkt me logisch) of een hoest.
pi_90282607
Ai, heftig Claudia.

Mijn dochter had in haar eerst anderhalve jaar oorontstekingen en kreeg dan diarree van de ab. Ze is toen een keer meer dan 10% afgevallen en moest toen 'krachtvoer' eten. Daarom moest ik met haar altijd langskomen als het langer dan 3 dagen aanhield. En natuurlijk ook door het gevaar op uitdroging, maar die van mij drinken eigenlijk ook altijd allebei goed.
pi_90282893
Ik prijs me met Ivan gelukkig dat ik me geen zorgen om zijn reserves hoef te maken. Zowel zijn langetermijnreserves zijn oké (hij is nu even zwaar als zijn 8 maanden oudere neefje) als zijn kortetermijnreserves (hij eet overdag toch nog wel het een en ander). Het is net alsof hij zich op de nacht voorbereidt door steeds minder te gaan eten. Het helpt helaas niet, want hij slaapt een paar uur lekker en krijgt dan weer een diarree-explosie waar hij erg onder gebukt gaat. Overdag huilt hij ook zachtjes als zijn buik gaat borrelen en hij wat diarree kwijt moet. Achja, het gaat wel weer over! 't Is gewoon zo sneu voor het mannetje.

Dat klinkt trouwens ook heftig, wat S. heeft moeten doorstaan. Alsof die oorontstekingen niet erg genoeg zijn krijgt ze dan nog diarree van de medicatie ook. Pfff. Je wilt je kinderen dat zo graag besparen.

Maar ik moet bekennen dat ik in het ziekenhuis ook wel even dacht: Wat een waanzin om al het leed van je kinderen over te willen nemen. Ik vind ziek zijn zelf ook maar klote! :Y)
pi_90282966
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang 'mag' een kindje eigenlijk buikgriep/diarree hebben? Ivan heeft er nu al vanaf vrijdag last van en het duurt me toch wat lang. Mijn lief heeft vanochtend de huisartsassistente gesproken en volgens haar was er niks aan de hand zolang een kind goed drinkt en niet suf oogt. Mijn gevoel zegt dat het bij Ivan wel oké zit, want hij drinkt veel, eet niet veel maar wel wat, is vaak verdrietig maar ook wel weer vrolijk en al met al slaapt hij redelijk. Maar het is zo zielig voor hem en het voelt zo machteloos.
Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
pi_90283216
Mijn dochter had trouwens helemaal geen last van die diarree, in elk geval geen buikpijn had ik de indruk. Ze kreeg er wel accuut luieruitslag van. Op een gegeven moment zelfs zo erg dat we de ab-kuur hebben moeten afbreken.
pi_90285274
Oh ja dat had Lars ook, toen hij het RS-virus had, toen kreeg hij ook zo'n buikpijn van de AB.
Hebben toen ook de kuur niet afgemaakt (io met de kinderarts)

Sneu joh Claudia, dat Ivan nog steeds ziek is!
Het klinkt inderdaad nog niet heel zorgelijk, maar ik zou toch aan de bel trekken als je het niet vertrouwd hoor, een geruststellend woord kan zoveel doen. :*

Lars heeft een nieuw speeltje, en wel het magisch tekenbord van Meike. Hij vindt het geweldig!
  woensdag 22 december 2010 @ 13:55:32 #254
95408 Incantrix
pi_90287045
Oh, wat cute, karin! Die lekkere bolle wangetjes ook O+

Ivan, beterschap ventje! :* Claudia, jij ook, ben blij te lezen dat je weer thuis bent in elk geval! En haha, nou, wat mij betreft zijn alle mensen op wie gestemd is de prijs méér dan waardig en dat mensen als jij uitgerekend op míj gestemd hebben is voor mij al een enorme eer :)

Zo hé, ik dacht dat ik me vandaag beter voelde, maar heb uiteindelijk toch nog diep geslapen tot een uur of 12 en voel me alsof ik er zo nog een paar uur achteraan zou kunnen plakken. Moe! Overgeven is in elk geval over bij mij en bij Stef ook, maar hij is nog wel heel ziekjes hoor.. Hij is ook echt afgevallen zag ik net, zijn shirt slobberde om zijn lijfje :o Hij is ook echt al een tweede slaapje aan het doen en heeft tussendoor ook nog bij papa op schoot gelapen (die heeft vrij genomen vandaag, thank God). Oh, en lief heeft een foto gemaakt van hoe Stef tegen me aangekropen was:

En omdat ik toevallig met de camera bezig was ook nog even een filmpje van een paar weken geleden waar ik zó vrolijk van word als ik 'm weer zie:

:D O+

Dan nu maar weer eens een poging om onze tandenborstels en nachtlampjes op te graven, tot later! :*
3!
pi_90287297
ah gos Stef wat schetig O+
fijn dat in elk geval het overgeven over is, dat scheelt weer een slok op een borrel.

Karin wat lief zo met dat tekenbord O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90287556
Stef, jemig, ik moet helemaal met je mee lachen, jochie. Wat een heerlijk filmpje Inca. En die handjes van hem. O+
Zielig nog zo ziek zijn, maar fijn dat het de goede kant opgaat.
Die foto is treffend. *;

Lars met het magisch tekenbord, wat leuk! O+

Claudia, hopelijk is Ivan snel beter. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Wel heel fijn dat hij goed drinkt en zo goed voor zichzelf zorgt, of hoe zeg je dat nou bij zo'n kleintje? :*

Oja, Ko is nog steeds op het kdv! Dat betekent dat het hem gelukt is om daar te gaan slapen! :D
pi_90287706
Whuuu is Leah ook alweer één jaar? :o *O* Gefeliciteerd Lily en Leah!

Niels is weer beter, wat fijn! Ik put er ook gelijk hoop uit als je 't goed vindt. Er is licht aan het eind van de tunnel :P

Huup, dat was ik ja, met woordjes in de ijskast stoppen :P Zo van, nou weten we het wel. Later meer. :+ Wel cute, dat "kwak!" (ondanks Sorbo :{w :P ) Hier is 'miauw' momenteel helemaal hip.

Ivan nog steeds aan de buikgriep.. ik weet ook niet hoe lang zo'n ukkie mag kwakkelen. Ik kreeg zelf ook wel hetzelfde te horen (drinken + natte luiers + niet suf = goed) bij de dokter, maar de assistente zei mij ook dat een bezorgde moeder ook een teken is dat je even langs mag komen, want jij kent je kindje het best.

Succes met loslaten, Estrys! ;)

Senna zegt tweewoordenzinnetjes :o *O* Wat goed zeg! En wat gaat ze toch hard!

Lars, tekenwondertje O+

Aww, Stef, lekker bij mama gekropen. Wat ontzettend schattig O+ Mijn kind gaat alleen maar knijpen en schoppen als ik d'r te dicht bij me heb :') nee hoor, ze houdt ook wel van knuffelen, maar t moet niet te lang duren zeg maar. Fijn dat jullie weer wat binnen kunnen houden!

Dikke knuffel voor de dames die heel vroeg op moesten staan...!
Mijn mupke ging braaf slapen om kwart over 7, dus ik was al blij. Maar te vroeg gejuicht, want om 23u was ze weer wakker en aan het huilen, toen ik haar oppakte was ze aan het kokhalzen :{ Helemaal overstuur natuurlijk, en mooi niet dat ze nog wilde slapen... D heeft echt mijn nacht gered, die heeft het overgenomen om half 1, en later om half 4 hebben we weer een wisselshift gedaan, ze wilde echt niet slapen, was zo overstuur. ;( Vandaag schijnt al niet al te veel beter te zijn aldus D. Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan met slapen...
pi_90287998
Lily, gefeliciteerd met je dochter *O* O+ . Dat vraagt om een foto en een update O-) .

Innepin, waar zie jij dat Leah 1 jaar is vandaag? :D
pi_90288724
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
Hoe constateert een huisarts dat er sprake is van uitdroging? Uiterlijke kenmerken? Ik neem aan dat ze bij zo'n kleintje niet naar urine gaan kijken? (Ik herinner me nog goed wat voor drama dat bij Senna was ;(.)

Dat magisch tekenbord ziet er ook nog eens ideaal uit, Karin! Geen kans op viltstiftcreaties tegen de muur. Wat een kereltje is het zo al, he?

En dat laatste vind ik van Stef ook op die lieve foto van jullie, Icantrix. Jemig, wat ziet hij er weer groot uit. Ik heb altijd het idee dat Ivan maar een baby'tje is vergeleken met jullie dreumesjes. :+ Ik hoop dat jullie je snel echt beter voelen, want ziek zijn kan zo naar en uitzichtloos voelen. Klinkt het stom als ik zeg dat ik Ivan beter begrijp nu ik zelf ook weer eens flink ziek ben geweest? Ik wilde ook alleen maar rustig liggen en zielig zijn.

Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?

Ach jee, innepin, heeft ze helemaal niet meer geslapen? Ik vind zelf zo'n situatie lastig omdat Ivan twee conflicterende gevoelens lijkt te hebben, namelijk 'ik wil/kan niet slapen want ik heb pijn, dus geef me wat aandacht' en 'ik ben zo moe dus ik moet nu echt slapen'. Het kan lastig zijn om daar uit te komen. Op een bepaald moment is hij wel getroost en begint hij gewoon verdrietig en gefrustreerd te raken omdat hij moe is en eigenlijk heel graag wil slapen, terwijl dat slapen ook heel moeilijk gaat.

Oh, Huup, ik herken het ijskastprincipe ook! Momenteel is 'mama' ineens weer terug. (Hoera!)
pi_90289343
w/ *O* Leah is 1 jaar!!!!!!!! *O* w/

Stef *; Lekker bij mama. Fijn dat jullie je al ietjes beter voelen Icantrix, rustig aan doen hoor! :*
Niels en ik moesten erg lachen om het filmpje O+ Zo lief dat hij ook "bfrrr" tussendoor zegt, hij wil nog meer blaaskietelkusjes O+

Arme Ivan, nog steeds zo'n last van zijn buikje en diarree :'( Jeetje wat kan dat lang duren zeg.
Claudia, ik wilde jou juist vragen hoe ze bij jou uitdroging constateerden, kon je echt je huid optillen en bleef het dan staan?

Arme Willow :'( Was ze aan het kokhalsen van het hoesten of is ze echt misselijk? Het klinkt toch als een heel erg besmettelijk virus wat door heel Nederland gaat met verkoudheid, hoesten en maag-darmklachten.

Beterschap voor alle zieke dreumesjes :* !

Senna zegt tweewoordzinnetjes!! O+

Lars aan het tekenen O+ Niels ging net ook voetballen trouwens :o en ik heb hem niet eens verteld dat Lars ook voetbalt, zie je wel dat hij hier stiekem meeleest!

Oeke wat fijn dat het Kobus waarschijnlijk gelukt is om te slapen op het KDV!! *O* Echt super O+ dat is echt een van de dingen waar ik me zo druk om maak als Niels naar het KDV zou gaan.

Het bewijs dat Niels beter is, dan krijg je dus weer dit soort foto's ;)
Als zijn haartjes net gewassen zijn krijgt hij nu lichte krulletjes/golfjes in zijn nek, zou hij dan toch ook krulletjes krijgen? O+
pi_90289864
Leah is dus toch jarig? Gefeliciteerd met je mooie dochter, Lily! Ik lees net dat ze nog niet staat of loopt en dat jurkjes om die reden niet zo leuk bij haar staan. Ik vind het nu heel bevreemdend om foto's van een liggende Ivan te zien. Daarbij denk ik: "Doe even normaal en ga gewoon zitten of staan!" Je raakt klaarblijkelijk ook wel weer snel gewend aan de verticale stand.

Twinkly, ze hebben bij mij uitdroging geconstateerd door mijn urine te onderzoeken. Maar de arts-assistent zag het ook aan mijn droge lippen en mijn huid (ik weet niet wat het precies was aan mijn huid). Ik had uitdroging niet verwacht, want ik was nog maar 1,5 dag ziek waarvan 1 dag goed ziek. Dat kan dus echt heel snel gaan.

Ik twijfel bij Ivan ook nog steeds of hij nu krulletjes krijgt, trouwens. Ik denk wel dat hij ze ooit krijgt, maar of het op korte termijn gaat gebeuren...? Zijn haar ziet er steeds voller uit, heeft vaak ook 'volume' en ik herken de golfjes in de nek van Niels. Maarja, dan zie ik weer ineens een foto met ontzettend steil haar dat tegen Ivans voorhoofd plakt en twijfel ik. :+ Wat een ontzettend leuk vestje trouwens! Ik zou die kleur zelf niet gauw kiezen en nu vind ik dat heel stom van mezelf.
pi_90290487
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
pi_90290548
Pfoeh, zelfs volwassenen drogen dus nog erg snel uit als ze zo ziek zijn :*

Ja, Niels krijgt ook eindelijk wat voller haar. Ik vind het er erg dreumes-achtig uitzien O+ Het golft/krult ook alleen als het net "gewassen" is (met alleen water of badwater met olie), na een dag is het weer super steil.

Dankje, het vestje is van Babyface. We ontdekten bij toeval dat oranje Niels erg leuk staat, daar was ik zelf ook niet zo snel opgekomen :D
  woensdag 22 december 2010 @ 15:04:45 #264
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90290569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Pas op dan met je waterkoker, Seilram. Gooi 'm leeg nadat je water hebt gekookt. Sorry als ik wat wijsneuzerig overkom, maar ik had laatst bhv-training van een brandweerman die vertelde dat het grootste gedeelte van de brandwonden bij kindjes ontstaat doordat ze op een stoel bij het aanrecht gaan staan en aan de waterkoker trekken. :X

Ik probeer er dus nu al een gewoonte van te maken om 'm elke keer leeg te gooien.
Goeie tip! Maar ik heb gelukkig geen waterkoker staan :)
(wel een senseo en dat vind ik ook dood eng.. want hij zit graag aan die knopjes. Stel dat ie dadelijk ineens hete koffie over zijn klauwen krijgt! Ik moet er niet aan denken. Ik word nu heel boos als ie eraan zit en leg uit dat het gevaarlijk is. Maar sowieso is het aan het aanrecht hangen onder toezicht)
pi_90290606
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:02 schreef Kersttrui3 het volgende:
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
Oh! Ben jij Piglet? :D
pi_90290637
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
pi_90290695
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:06 schreef Kersttrui3 het volgende:
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
Dat is een afleidingsmanoeuvre :Y
pi_90290847
Volgens mij kijken ze voor uitdroging bij kindjes inderdaad naar uiterlijke kenmerken. Een deuk in het hoofdje bij de fontanel (die is toch nog niet gesloten nu? geen idee eigenlijk), droge lippen, huid die ingedeukt blijft als je die indrukt en geen of nauwelijks tranen als ze huilen.
pi_90290935
wvk is geweest, gezellig gesprek mee gehad. Tess heeft een rugtasje gekregen met een boekje van Gonnie met knuffel O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90292198
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?
Na vannacht wel inderdaad. En daar zaten we dan P. en ik. In een stil huis. Zonder ons kind.
P. vroeg zich meteen af waarom we deze keus eigenlijk gemaakt hadden.
Daarna ben ik lekker aan het werk gegaan. ;)

Dat is een hele leuke kleur oranje inderdaad, Twinks, kan me voorstellen dat het goed bij Niels zijn ogen staat. O+
Leuk die krulletjes!

Leah, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! *O*

Wat fijn Vicks. En lief dat kadootje. ^O^
Ik vroeg me trouwens af hoe jij dat doet met je baan, is Tess dan bij haar papa of bij oma, als jij moet werken?
pi_90293266
@GRoofs, ik zag dat Miss sly het postte. En als miss sly het zegt ga ik er gemakshalve van uit dat het de waarheid is :+

@ Claudia, ze heeft wel geslapen hoor. Tussen 2 en half 4, en tussen half 5 en 8. En vanmiddag wilde ze geen middagdutje doen. :')

@Twinkly, het was echt kokhalsen alsof er iets uit moest. Niet n.a.v. een hoestbui ofzo. Maar voor zover ik weet (ik ben aan t werk vandaag) heeft ze dat niet meer gedaan.
pi_90293961
Dit geloof je niet... Alweer seb op moeten halen met koorts. 39,4. Derde keer deze maand! En mijn schoonvader zou voor het eerst oppassen. Maar nu zit ik in dubio. Liefst blijf ik thuis maar seb lijkt er niet heel veel last van te hebben dus denk ik dat het wel kan. Hij kan ook naar mijn ouders maar die nemen niet op. Mijn schoonvader ook al niet. Aaargh.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:14:11 #273
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90294070
Aaa arme Seb!

Incantrix, wij hebben dezelfde ochtendjas. Alleen ander kleurtje!
pi_90294689
Oeks, op maandag is mijn moeder er en op dinsdag en donderdag is M thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90297487
Mijn schoonvader bleek gewoon thuis te zijn, was in zijn bedrijfshal aan het werk. Seb een paracetamol gegeven en toch maar gegaan. Hij was fijn aan het spelen dus leek er weinig last van te hebben. Toch een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgen. Vorig jaar was het hetzelfde en toen zaten we met kerst bij de huisartsenpost met een beginnende longontsteking. Hopelijk kunnen wdaden bezoekje aan de hap nu vermijden.
pi_90301766
Hoi mensen :W

Ik kom af en toe eens binnenvallen en meelezen met jullie :)

Leah is vandaag 1 jaar geworden (en jij ook gefeliciteerd miss_sly :* )

Het was geweldig! Slingers, ballonnen, taart en een heel erg jarige Leah.
Ze was uitermate in haar hum. Ze genoot van alle aandacht, de cadeautjes en wist dondersgoed dat het allemaal speciaal was en om haar draaide. Echt opvallend en grappig.
Heel heel erg leuk O+

mijn allereerste kennismaking met haar op de OK tafel

en vandaag

pi_90301915
Jee wat vervelend zeg Estrys. Zo vaak koorts voor Seb. Goed dat je even naar de huisarts gaat.

Trix, ik heb nu je filmpje van Stef kunnen bekijken. Ik ging er zelf ook helemaal van lachen. zo cute!

Ik heb het dierenspelletje net weer gedaan met Isabeau en gefilmd. Helass was bij giraffe mijn geheugenkaartje vol, maar die wist ze ook ;)

Terwijl ik met deze posting bezig was hoorde ik ineens gehuil uit 't kamertje van Isabeau komen. Ik ging kijken en toen ik binnenkwam rook ik het al, maar het natte, sompige gevoel onder mijn sokken bevestigde mijn vrees. Alles ondergespuugd. Dus ik heb net dreumes, hobbelpaard, bed, muur, vloerkleed en knuffelbeest schoongemaakt. Nu de wasmachine maar aanzetten.

Isabeau even goed gewassen (haren zaten vol met braaksel) en een lekker slokje water gegeven. Helemaal vrolijk, niets aan te merken. Nu maar hopen dat het hierbij blijft.

Dit was overigens de allereerste keer écht braaksel. En idd, van je eigen kind vind je het wel vies, maar niet zo erg als van een ander. Grappig hoe dat werkt.
pi_90301973
Leah! Mooi grietje! Wat een prachtige foto's! <3

Gefeliciteerd Lily :D
pi_90302093
haha, thx

ze leek ineens op Bob de Rooij met die plakharen :D
Ze heeft flink gesmeerd met de slagroom van de taart. Het zat echt overal!
pi_90302354
Lily, wat is ze toch geweldig :D . Nogmaals gefeliciteerd :Y , en ik vind het heel koddig staan hoor, zo'n rokje en dan van die spekkies in een maillootje :Y) .

Nu jullie het toch over vette haren en braaksel hebben, kan deze er denk ik ook nog wel bij :X . De kinderen zijn dus nog voordat we klaar waren met eten (yoghurt enzo moest nog) maar vast in bad gegaan :+ .

pi_90302383
Oh, het gaat dus om die witte pyjamabroek die ineens niet geheel of geheel niet meer wit bleek te zijn.
pi_90302492
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
pi_90302628
quote:
11s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:37 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
En hij doet dit dus al twee weken lang elke avond hè. Het zullen de tandjes wel zijn. :')
pi_90302708
Dat filmpje van Isabeau is doorgestoken kaart! Dat kan helemaal niet! O+

Wat heeft Leah een ondeugend snoetje, zeg! Mooie foto's, lily. Vond ze haar taart lekker?

Die R.! :D

Estrys, Ivan heeft hier wel vaker ineens verhoging of koorts, maar 3x per maand is wel veel! Vermoed je iets hardnekkigs verder, dat je zo snel een afspraak met de huisarts maakt?
pi_90302797
gatver groofs :') :D

Lily ontzettend van harte met je kleine grote meisje O+ die foto van je eerste ontmoeting vind ik zó mooi O+ heel ontroerend op een of andere manier <3
Geweldige verjaarsfoto's!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90302829
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt :P
pi_90302894
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know :') )? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
pi_90302958
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R. :s)

Lily, wat een leuke foto's en wat goed dat ze zo van alle aandacht genoten heeft! O+

Knappe Isabeau! :7

Oh, dat is fijn geregeld Vicky!

Beterschap voor Seb, hopelijk kunnen jullie een longontsteking dit keer overslaan.

Ko heeft lekker lang geslapen op het kdv, stoer kind! 8-)
pi_90302982
quote:
16s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:44 schreef Sorbootje het volgende:
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt :P
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ze zelfs de zebra eruit haalt! :D Ik zou rap het boek Matilda voor haar kopen en regelmatig voorlezen. 't Is een bijzonder kind!
pi_90303086
Mathilda staat al in de kast, maar voorlopig geeft ze de voorkeur aan een boekje over vijf lieveheersbeestjes :)

Dat ze de zebra eruit pikte vind ik trouwens juist niet gek. Die is heel herkenbaar!
pi_90303170
Hoe R. ook kijkt hè?! Zo van: "Zo, die broek heb ik eens lekker volgekleid!" En ik moet ook aan het poepsapverhaal van Trix denken.

Hmm, dat in combinatie met de kots die ik net tussen mijn tenen vandaan heb gepoetst maakt het tot een smakelijk avondje.
pi_90303200
Sorbo, cool man ^O^ O+ . Ze is zelf ook steeds zo blij :D .
pi_90303217
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know :') )? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
Zulke foto's kun je prima met een compactcamera maken, hoor! Je moet gewoon altijd in je hoofd houden dat fotografie draait om licht, zoveel mogelijk licht hebben en het licht op een juiste manier gebruiken. Als je een paar foefjes onthoudt en je de positie van waaruit je fotografeert daarop aanpast zul je zien dat je foto's ineens veel mooier worden! Het is alleen lastig met kinderen om dat voor elkaar te krijgen, want ze zijn zo snel. Hoe dan ook, een dure camera helpt je vooral om te compenseren voor gebrekkige techniek (in mijn geval :Y) ) of omstandigheden (bijvoorbeeld weinig licht of weinig tijd).
  woensdag 22 december 2010 @ 19:51:54 #294
95408 Incantrix
pi_90303281
Leah! Tóch jarig! *O* *O* O+ Lily, supergefeliciteerd, wat een mooie foto's O+ Die slofjes ook, zo cute O+ Ik had vanmiddag al een heel felicitatieverhaal getypt, maar heb het maar niet gepost omdat ik mezelf zo suf vond, ik kon nergens terugvinden of je meissie nu jarig is of niet.. Alsnog congrats dus *O*

Seilram, jij hebt de witte, of niet? :D Haha, hoe cool :D

Groofs, iiieeeww! Hij lijkt er zelf niet zo'n probleem mee te hebben, haha!

Sorbo, hopelijk heb ik morgen geluid op de pc, dan ga ik jouw filmpje ook kijken O+ Stef's lachje in dat filmpje is aanstekelijk he? Nu hij zo ziek is en veel huilt laat ik hem dit filmpje soms zien als hij zich rot voelt, dan gaat hij zelf ook meelachen O+

Oh, en een bekene postte dit op twitter en zelfs zonder geluid zat ik er al half bij te huilen, zó mooi: een 8 maanden oude baby, doof geboren, hoort voor het eerst zijn mama:

http://current.com/102vo4c

O+ O+
3!
pi_90303313
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor :P . Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp. :')
pi_90303566
Trix wat een lief filmpje. En dat jongentje heeft iets Steffigs.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:56:19 #297
95408 Incantrix
pi_90303572
Groofsken, heb je ook een manuele stand op je camera? Als je een beetje aanrotzooit met diafragma en sluitertijd kun je zelf ook best het één en ander voor elkaar krijgen met een compactcam hoor :)

Sobo, echt? Haha, zou ik daarom meteen zitten snotteren?
3!
pi_90303660
Ja, dat heb ik wel ja. Daar moet ik toch maar eens mee gaan oefenen dan. Ik zie regelmatig zulke mooie foto's voorbij komen. O+

En ik vind het ook een heel ontroerend filmpje. Ik zie wel wat je bedoelt Sorbo, kwa gelijkenis :Y .
pi_90303752
quote:
11s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:46 schreef oeke het volgende:
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R. :s)

Ja natuurlijk! t zal wel opgelucht hebben :D :+

Mathilda O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90303757
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor :P . Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp. :')
Het is wel zo dat je met een spiegelreflexcamera (een 'dure camera') meer mogelijkheden hebt om een contrast te krijgen tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond. Maar het levert je ook weer gezeur op, bijvoorbeeld dat je een lens moet kiezen waar je andere dingen weer minder goed mee kunt. Ik heb bijvoorbeeld een heel gave lens om portretten mee te maken, maar als ik dan een foto wil met iets meer dan een hoofd erop dan moet ik gauw lenzen verwisselen (en dat is een secuur klusje, want je moet er voorzichtig mee zijn om zo weinig mogelijk stof op de sensor van je camera te krijgen). In de praktijk gebruik ik die lens dus zelden.
pi_90303958
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is wel zo dat je met een spiegelreflexcamera (een 'dure camera') meer mogelijkheden hebt om een contrast te krijgen tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond. Maar het levert je ook weer gezeur op, bijvoorbeeld dat je een lens moet kiezen waar je andere dingen weer minder goed mee kunt.
:o Ik weet wel dat dat zo heet hoor :o :P .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')