Ben wel benieuwd!quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:39 schreef wickie het volgende:
Mijn moeder werkt op een peuterspeelzaal, daar werkt ze sinds mijn broer daar heeft gezeten. Ik wam daarna en ze was er dus ook als ik er was. Ik zal eens aan haar vragen wat zij daarvan vond.
Leuk, zelf gaan staan, natuurlijk is ze trots!quote:Ko en Ivan meet, m'n 2 favo jongens bij elkaar. Foto's?
Lief! Geen foto's dit keer helaas.
Oh, voor mij is dat allemaal te zakelijk. Het menselijke gaat ervan af, terwijl dat voor mij juist van belang is bij de opvang van mijn kind.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:44 schreef Aoraki het volgende:
Ik denk nog steeds dat het heel erg van de persoon afhangt, hoe je er mee omgaat als je kind op dezelfde groep staat. Dus dat het kdv daar algemene regels voor opstelt om bepaalde situaties te voorkomen, vind ik niet meer dan normaal.
Oh, dat is fijn, Miss. Toch wel een opluchting na de afgelopen weken waarin ze haar draai maar niet kon vinden, he?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Senna had het in ieder geval heel goed gehad op het kdv vandaag. Ik haalde ook zomaar een blij meisje op, dat me liet zien dat ze een bellenblaas had gehad (blazen!) en die gezellig tegen me aan het babbelen was
Oh, eerst maar eens kijken hoe het daadwerkelijk bevalt en of er uberhaubt plek is.quote:Ik snap wel wat je bedoelt, oeke, en het is heel fijn dat je dit hebt gevonden dat zo goed aansluit bij jullie en dat ook qua opzet zo goed past bij de manier waarop jullie je leven inrichten! Ik hoop dat het net zo leuk is als je denkt en dat er een plekje voor Ko is als hij straks wat ouder is!
Beterquote:
Ik welquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder zei het van de week nog, dat ze dat totaal niet herkent van toen ik klein was: Senna is echt een poppenmoeder, de hele dag in de weer met haar beejbie of Po of Nijntje of Woezel en maar zorgen, fles geven, eten geven, knuffelen en kusjes gevenDat deed ik echt nooit
Ja, zoiets dacht ik ook wel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:47 schreef wickie het volgende:
Oeke, ik heb even nagevraagd aan m'n moeder. Ze zij dat het vooral ook aan het kind ligt, of het kindje het wel trekt, soms werkt het gewoon niet zij ze. Maar meestal gewoon wel. Ze zei dat het eigenlijk vanzelf gaat. Meestal doet de andere ouder/leidster ook meer de zorg van jouw kind.
Ow, crap, ik wilde net aanbieden je anders een lift te geven, maar ik werk op woensdag per 01-01-2011quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Beter![]()
Gister heeft haar opgelucht denk ik. Ze heeft vannacht goed geslapen, vanmiddag ook een goede middagtuk gedaan en ze heeft weer veel beter gegeten, dat was ook al een paar dagen erg weinig.
Hopen dat het voorlopig weer even rustig blijft in haar buikje.
Heb trouwens een afspraak kunnen maken in het ZH, de 12e jan. kunnen we terecht. B. kan helaas niet mee maar dit was de vroegst beschikbare datum, anders zou het eind jan. worden en dat zit me iets te dicht op de uitgerekende datum dus dan ga k maar alleen. Komt goed.
Ja, dat is echt ontzettend fijn! Het is geweldig wat hij allemaal doet. Werken, nog even een pakketje ophalen, langs de apotheek, Rennies meenemen, koken, kruik warm maken voor me, de zorg voor Ivan overnemen als ik niet meer kan. Ik ben blij dat we het samen doen. En ik heb ook geweldige schoonouders die altijd klaarstaan als we dat nodig hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:30 schreef oeke het volgende:
Dat geeft jou wat ruimte om zwanger te zijn. Wat zeg ik? Hoogzwanger!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahwquote:Op zaterdag 18 december 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het was de eerste keer sinds hij een week of 8 oud was dat hij weer bij ons op de kamer sliep. Vanochtend heeft hij zelfs nog 1,5 uur in mijn armen geslapen, nadat ik hem een flesje had gegeven. Het was zó gezellig!![]()
Ohja, ik ging naar bed.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het was de eerste keer sinds hij een week of 8 oud was dat hij weer bij ons op de kamer sliep. Vanochtend heeft hij zelfs nog 1,5 uur in mijn armen geslapen, nadat ik hem een flesje had gegeven. Het was zó gezellig!![]()
Ohja, ik ging naar bed.
hier net zoquote:Op zondag 19 december 2010 09:50 schreef Poppedein het volgende:
Ik mis mijn kleine dreumes, heb de hele nacht hoestend wakker gelegen, dus ik had r net zo lief gewoon lekker bij me gehad... maar goed, die heeft t geweldig bij opa en oma, mn vader hing al half snikkend aan de telefoon vanochtend omdat ze wakker geworden waren van "ooooooooooooooooopa, oooooopa" geroep uit t bedje vanmorgen(Ik mis haar, ze is MIJN meisje, maar tegelijkertijd geniet ik er zo enorm van te merken dat meer mensen écht tot haar belangrijke cirkel gaan behoren nu ze wat ouder wordt, dat ze echt haar eigen "mensen van wie je houdt" imperiumpje aan het opbouwen is..)
Ik strooi hier een heeeeele dikke beterschap rond, want och och, wat een zieken....arme zieke kindjes en ook echt arme zieke ouders, want ziek zijn met een dreumes is gewoon volledig onhandig, uitzieken lukt amper en je blijft weken zoeken naar die ene fijne energieboost..buhh!
Als je het niet vertrouwd Innepin moet je ook gewoon gaan hoor, er is geen must van zoveel dagen wachten, jij kent je meisje beter dan wie ook, een goeie huisarts neemt je (mits je daar natuurlijk niet voor elke afgebroken nagel staat) daarin gewoon serieus, en bovendien, stel dat je over een week pas heen gaat met r en te horen krijgt dat ze een flinke bronchitits heeft waar je wellicht al veel eerder wat aan had kunnen doen, dan wens je op dat moment dat je t voorgeweest was...dus gewoon je eigen gevoel volgen hoor!
Dyon, grote manGefeliciteerd met je verjaardag nog! Welkom hier Meimel!
Amélie dr krullen, ohhhh écht!!![]()
![]()
En Innepin, ik snap helemaal jouw gevoel, op de een of andere manier is het ook weer een soort van logisch, het past in ieder geval enorm bij dr!
BJ, ik hoop dat je je nachtdienst een beetje ristig doorgekomen bent, even flink bij kan tukken en dan gewoon weer heerlijk van je kleine mop kan gaan genieten!
quote:Op maandag 20 december 2010 15:48 schreef Xenia het volgende:
Karin, hij zegt hier 'video not found'. Ben ik te laat of ligt het aan het internet hier op mijn werk?![]()
Sterkte met de verhuisstress Karin.
Hier doet ie het nog: http://tinypic.com/r/xngdjd/7
Xeentje moest vannacht erg hoesten en toen kwam ze niet meer in slaap. Ze deed wel erg haar best om in slaap te vallen, draai op ene zij, draai op andere zij, draai op rug, draai op buik, diepe zucht en weer opnieuw. En toen begon papa ineens hard te snurken... Xeentje lag tussen ons in en ging verontwaardigd rechtop zitten, kroop richting papa, plaatste een paar meppen op zijn dekbed tot hij ophield met snurken, kroop weer terug en ging weer verder met proberen in slaap te vallen![]()
Hemabroek (meen ik, erfenis van oud-buurmeisje) en bob de bouwer laarsjesquote:Op maandag 20 december 2010 22:30 schreef mefke79 het volgende:
Xeentje...zo doe je dat! Gewoon meppen meid!
Alle zieken, beterschap!
Driekus heeft koorts en vlekjes, toch nog reactie op de bmr ga ik vanuit. Wel lekker laat, ik hoopte het al te ontlopen. Maar goed, beetje paracetamol en het gaat weer prima met het ventje.
Ca.ra h&m broek en laarsjes van de aldi, toch? En de slee komt me ook bekend voor!
Wat schattig!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:46 schreef seilram het volgende:
Joep heeft gister zijn eerste echte vriend zelf gemaakt met buitenspelen (een jongetje van een jaar of 6). Na een half uur wilde ik echter naar binnen, zegt dat kereltje: "maar hij mag wel buiten blijven hoor, ik let wel op hem" Nee jongen, sorry, maar daar is een beetje klein voor... vraagt ie: "Komt ie morgen dan weer buiten spelen?" Hihi liefjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAAAAAAAAAH!!!!!!!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:19 schreef Poppejans het volgende:
even een enorme ego post
Wolf liep net twee stapjes los![]()
Ja en dáárom vind ik het dus stom dat er niemand van jullie hier in de buurt woontquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:40 schreef oeke het volgende:
Ik vind dat echt een kado, onze 2 kinders die samen spelen, naast elkaar of met elkaar.![]()
Tja, wie gaat er dan ook in dat gat wonen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:49 schreef innepin het volgende:
Ja en dáárom vind ik het dus stom dat er niemand van jullie hier in de buurt woont![]()
Wat een heerlijke posting, oeke.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:55 schreef oeke het volgende:
En het praten gaat steeds beter, en hij heeft vandaag ook lekker met papa gespeeld, dus dat hele eenkennige is misschien ook weer voorbij.
En hij slaapt tegenwoordig door!
Kortom, one happy mama here!![]()
![]()
We gebruiken een drie-eenheid: hoestsiroop voor kindjes, neusspray en paracetamol. Oh en inderdaad een ui bij haar bedje, dus vier dingen zelfsquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar dat Willow toch weer/nog steeds ziek is. Hoest ze ook nog steeds zo erg? Heb je daar al iets voor, zoals Tussikind en/of een ui bij haar bedje?
Jaaaaquote:innepin, als Willow weer beter is, moeten we meeten! Je woont niet zo om de hoek als oeke, maar je woont ook niet ech vreselijk ver weg, hoor!
Ja ehh sorry? Haha.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:55 schreef oeke het volgende:
[..]
Tja, wie gaat er dan ook in dat gat wonen?![]()
Ik wilde trouwens nog even vertellen dat Ko het weer zo goed doet, hij is zo vrolijk en gezellig weer. Hij kan zich weer heel lang alleen vermaken, met fantasiespellen, dat vind ik echt een leuke ontwikkeling!
Een lege shampoofles gebruiken om nep-water in een bakje te gieten en dat dan zogenaamd op te drinken.![]()
Echt veeg mij maar op!![]()
En het praten gaat steeds beter, en hij heeft vandaag ook lekker met papa gespeeld, dus dat hele eenkennige is misschien ook weer voorbij.
En hij slaapt tegenwoordig door!
Kortom, one happy mama here!![]()
![]()
Geen foto's Claudia, helaas.
Ja! Ik ben ze tegengekomen toen ik zat te bedenken wat ik voor Ivans verjaardag wilde maken. Op Fok! loopt er in het kookforum ook een topic over. Het lijkt me wel aardig om de basis onder de knie te krijgen en dan in de toekomst met de kinderen cupcakes te versieren.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:10 schreef miss_sly het volgende:
cupcakes, goed plan! Wisten jullie dat er aparte sites zijn alleen maar over cupcakes?
mee eensquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Ssserpente het volgende:
Wij geven ook altijd nog yoghurt na, ongeacht hoe ze heeft gegeten. Ik geloof niet dat je daarmee slecht eetgedrag in de hand werkt, hoor. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om de avondmaaltijd zo gezellig en ontspannen mogelijk te houden. Andere alternatieven, zoals een boterham geven doen we dan weer niet. Het enige wat ze 's avonds voor d'r neus krijgt is de warme maaltijd en yoghurt, die duidelijkheid heeft ze iig.
Jaaaquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Ik ben ze tegengekomen toen ik zat te bedenken wat ik voor Ivans verjaardag wilde maken. Op Fok! loopt er in het kookforum ook een topic over. Het lijkt me wel aardig om de basis onder de knie te krijgen en dan in de toekomst met de kinderen cupcakes te versieren.
Kan ze Joep een hand geven. Ik moet sinds eergister ineens zo opletten wat ik op het aanrecht leg! Hij schuift zijn stoel er naar toe en hup daar staat meneer. Hij heeft gister wel meegeholpen met de afwasquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jaaa
Ik heb afgelopen zaterdag met Senna muffins gemaakt (wat is eignelijk het vershcil tussen muffins en cupcakes?) en nu vindt ze het vooral interessant om op het krukje te staan en op het aanrecht te hangen en te kijken. Behalve als ik ga mixen, dat vindt ze herrie. We hebben 6 hele leuke elkaar opvolgende foto's (met zo'n aparte instelling gemaakt) waarop ze me eerst heel moeilijk aan kijkt, en dan van het krukje afklimt, waarbij je op de foto's heel grappig dat hoofdje ziet verdwijnen
Als je merkt dat je kindje er beter op gedijt zou ik me er idd ook op aanpassen. Hier is dat voorlopig niet zo vast nog dus t kan allemaal nog zo.quote:Op woensdag 22 december 2010 07:21 schreef miss_sly het volgende:
lily en Leah welkom hier
Gefeliciteerd met je grote dochter!
Wij waren ook heel erg flexibel met eten en bedtijd, maar ik merk de laatste dagen dat als we proberen Senna rond half 8 in bed te hebben, ze heel goed gaat slapen en ook goed doorslaapt. Dus dat wil ik toch eens een tijdje proberen zo. Op werkdagen betekent dat wel dat we wat minder quality tijd samen hebben, maar ik zie aan Senna dat ze hier op gedijt, vrolijker is, fijner kan spelen, beter wandelen, overdag beter slaapt, dus dan moeten wij ons daar maar aan aanpassen, vind ik
oooooh ok! Gezelligquote:Op woensdag 22 december 2010 08:54 schreef Vicky het volgende:
Huup, ik mocht kiezen.. huisbezoek of cb bezoek. Mijn eigen wvk komt, das zo'n leuk mens! Meten en wegen zullen ze niet doen denk ik, dus meer praatje hoe het gaat ofzo..
Wat grappig dat dat dus voor elk kindje anders kan zijn. Ko slaapt al best lang door, maar gisteravond ging hij dus vroeger naar bed dan anders en prompt is hij wakker om 3 uur.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna slaapt eigenlijk nooit langer dan tot een uur of 7, hoe laat ze ook gaat slapen. Ze slaapt ook tot die tijd, zijn we achtergekomen onlangs, als ze rond half 8 naar bed gaat. Nou mooi, slaapt ze toch langer en is ze beter uitgerust.
het stond in dat boekje 'lekker slapen zonder huilen' dat met slecht/kort slapende kinderen men eens kon proberen om ze niet later naar bed te doen in de hoop dat ze dan ook later wakker zouden worden, maar juist eerder. Slapen leer je kennelijk door te slapen. Dus bij de eerste lichte vermoeidheidstekenen meteen naar bed. Gisteren was er zelfs nog niet eens een vermoeidheidsteken, en toch ging ze prima om kwart over 7 naar bed!
Nou, grappig he? Ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben om haar eerder in bed te leggen om langer te laten slapen. Het zal vast niet voor iedereen zo werken, en misschien voor Senna ook maar evenquote:Op woensdag 22 december 2010 10:15 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat grappig dat dat dus voor elk kindje anders kan zijn. Ko slaapt al best lang door, maar gisteravond ging hij dus vroeger naar bed dan anders en prompt is hij wakker om 3 uur.![]()
Wel fijn dat dat boekje in jullie situatie zo goed werkt.
quote:
Het gaat echt veel beter, maar het ging een paar avonden echt heel slecht. We snapten er niets van. We lieten haar na het bad nog even spelen, lekker even uitrazen en moe worden met wilde spelletjes en rondjes rennen enzo...en ze sliep niet voor 23 uurquote:Op woensdag 22 december 2010 10:32 schreef oeke het volgende:
Oh, dat aaien is zo leuk! Gister gingen Senna en Ko elkaar ook aaien over het hoofd.![]()
Verdrietig hoor, dat je meisje zo slecht slaapt door pijn. Hopelijk kan de ka iets voor haar betekenen.
Miss, is het slapen nog steeds niet helemaal naar wens? Ik had het gevoel dat het allemaal alweer prima ging met de puckabag.
Isabeau zegt zeker nog geen kwak?
Moeten we eens gezellig samen gaanquote:Op woensdag 22 december 2010 10:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]muppet hahaha
ik vond het zo gek toen, pakte ze een boekje, bladerde naar de eend en zegt ze ineens "kwak".
Ik dacht nog van ja daaaagno way! Maar later weer en weer en weer. Heeft het toch nut dat ik de hele dag als een geep overal alle dieren na sta te doen. ja die idioot die al WafWafWaf roepend door de AH loopt ben ik ja
![]()
Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang 'mag' een kindje eigenlijk buikgriep/diarree hebben? Ivan heeft er nu al vanaf vrijdag last van en het duurt me toch wat lang. Mijn lief heeft vanochtend de huisartsassistente gesproken en volgens haar was er niks aan de hand zolang een kind goed drinkt en niet suf oogt. Mijn gevoel zegt dat het bij Ivan wel oké zit, want hij drinkt veel, eet niet veel maar wel wat, is vaak verdrietig maar ook wel weer vrolijk en al met al slaapt hij redelijk. Maar het is zo zielig voor hem en het voelt zo machteloos.
Hoe constateert een huisarts dat er sprake is van uitdroging? Uiterlijke kenmerken? Ik neem aan dat ze bij zo'n kleintje niet naar urine gaan kijken? (Ik herinner me nog goed wat voor drama dat bij Senna wasquote:Op woensdag 22 december 2010 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
Goeie tip! Maar ik heb gelukkig geen waterkoker staanquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Pas op dan met je waterkoker, Seilram. Gooi 'm leeg nadat je water hebt gekookt. Sorry als ik wat wijsneuzerig overkom, maar ik had laatst bhv-training van een brandweerman die vertelde dat het grootste gedeelte van de brandwonden bij kindjes ontstaat doordat ze op een stoel bij het aanrecht gaan staan en aan de waterkoker trekken.![]()
Ik probeer er dus nu al een gewoonte van te maken om 'm elke keer leeg te gooien.
Oh! Ben jij Piglet?quote:Op woensdag 22 december 2010 15:02 schreef Kersttrui3 het volgende:
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
Dat is een afleidingsmanoeuvrequote:Op woensdag 22 december 2010 15:06 schreef Kersttrui3 het volgende:
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
Na vannacht wel inderdaad. En daar zaten we dan P. en ik. In een stil huis. Zonder ons kind.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?
En hij doet dit dus al twee weken lang elke avond hè. Het zullen de tandjes wel zijn.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:37 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ze zelfs de zebra eruit haalt!quote:Op woensdag 22 december 2010 19:44 schreef Sorbootje het volgende:
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt
Zulke foto's kun je prima met een compactcamera maken, hoor! Je moet gewoon altijd in je hoofd houden dat fotografie draait om licht, zoveel mogelijk licht hebben en het licht op een juiste manier gebruiken. Als je een paar foefjes onthoudt en je de positie van waaruit je fotografeert daarop aanpast zul je zien dat je foto's ineens veel mooier worden! Het is alleen lastig met kinderen om dat voor elkaar te krijgen, want ze zijn zo snel. Hoe dan ook, een dure camera helpt je vooral om te compenseren voor gebrekkige techniek (in mijn gevalquote:Op woensdag 22 december 2010 19:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know)? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
Ja natuurlijk! t zal wel opgelucht hebbenquote:Op woensdag 22 december 2010 19:46 schreef oeke het volgende:
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R.![]()
Het is wel zo dat je met een spiegelreflexcamera (een 'dure camera') meer mogelijkheden hebt om een contrast te krijgen tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond. Maar het levert je ook weer gezeur op, bijvoorbeeld dat je een lens moet kiezen waar je andere dingen weer minder goed mee kunt. Ik heb bijvoorbeeld een heel gave lens om portretten mee te maken, maar als ik dan een foto wil met iets meer dan een hoofd erop dan moet ik gauw lenzen verwisselen (en dat is een secuur klusje, want je moet er voorzichtig mee zijn om zo weinig mogelijk stof op de sensor van je camera te krijgen). In de praktijk gebruik ik die lens dus zelden.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor. Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp.
quote:Op woensdag 22 december 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is wel zo dat je met een spiegelreflexcamera (een 'dure camera') meer mogelijkheden hebt om een contrast te krijgen tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond. Maar het levert je ook weer gezeur op, bijvoorbeeld dat je een lens moet kiezen waar je andere dingen weer minder goed mee kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |