abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90282966
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang 'mag' een kindje eigenlijk buikgriep/diarree hebben? Ivan heeft er nu al vanaf vrijdag last van en het duurt me toch wat lang. Mijn lief heeft vanochtend de huisartsassistente gesproken en volgens haar was er niks aan de hand zolang een kind goed drinkt en niet suf oogt. Mijn gevoel zegt dat het bij Ivan wel oké zit, want hij drinkt veel, eet niet veel maar wel wat, is vaak verdrietig maar ook wel weer vrolijk en al met al slaapt hij redelijk. Maar het is zo zielig voor hem en het voelt zo machteloos.
Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
pi_90283216
Mijn dochter had trouwens helemaal geen last van die diarree, in elk geval geen buikpijn had ik de indruk. Ze kreeg er wel accuut luieruitslag van. Op een gegeven moment zelfs zo erg dat we de ab-kuur hebben moeten afbreken.
pi_90285274
Oh ja dat had Lars ook, toen hij het RS-virus had, toen kreeg hij ook zo'n buikpijn van de AB.
Hebben toen ook de kuur niet afgemaakt (io met de kinderarts)

Sneu joh Claudia, dat Ivan nog steeds ziek is!
Het klinkt inderdaad nog niet heel zorgelijk, maar ik zou toch aan de bel trekken als je het niet vertrouwd hoor, een geruststellend woord kan zoveel doen. :*

Lars heeft een nieuw speeltje, en wel het magisch tekenbord van Meike. Hij vindt het geweldig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 22 december 2010 @ 13:55:32 #254
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90287045
Oh, wat cute, karin! Die lekkere bolle wangetjes ook O+

Ivan, beterschap ventje! :* Claudia, jij ook, ben blij te lezen dat je weer thuis bent in elk geval! En haha, nou, wat mij betreft zijn alle mensen op wie gestemd is de prijs méér dan waardig en dat mensen als jij uitgerekend op míj gestemd hebben is voor mij al een enorme eer :)

Zo hé, ik dacht dat ik me vandaag beter voelde, maar heb uiteindelijk toch nog diep geslapen tot een uur of 12 en voel me alsof ik er zo nog een paar uur achteraan zou kunnen plakken. Moe! Overgeven is in elk geval over bij mij en bij Stef ook, maar hij is nog wel heel ziekjes hoor.. Hij is ook echt afgevallen zag ik net, zijn shirt slobberde om zijn lijfje :o Hij is ook echt al een tweede slaapje aan het doen en heeft tussendoor ook nog bij papa op schoot gelapen (die heeft vrij genomen vandaag, thank God). Oh, en lief heeft een foto gemaakt van hoe Stef tegen me aangekropen was:

En omdat ik toevallig met de camera bezig was ook nog even een filmpje van een paar weken geleden waar ik zó vrolijk van word als ik 'm weer zie:

:D O+

Dan nu maar weer eens een poging om onze tandenborstels en nachtlampjes op te graven, tot later! :*
3!
pi_90287297
ah gos Stef wat schetig O+
fijn dat in elk geval het overgeven over is, dat scheelt weer een slok op een borrel.

Karin wat lief zo met dat tekenbord O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90287556
Stef, jemig, ik moet helemaal met je mee lachen, jochie. Wat een heerlijk filmpje Inca. En die handjes van hem. O+
Zielig nog zo ziek zijn, maar fijn dat het de goede kant opgaat.
Die foto is treffend. *;

Lars met het magisch tekenbord, wat leuk! O+

Claudia, hopelijk is Ivan snel beter. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Wel heel fijn dat hij goed drinkt en zo goed voor zichzelf zorgt, of hoe zeg je dat nou bij zo'n kleintje? :*

Oja, Ko is nog steeds op het kdv! Dat betekent dat het hem gelukt is om daar te gaan slapen! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90287706
Whuuu is Leah ook alweer één jaar? :o *O* Gefeliciteerd Lily en Leah!

Niels is weer beter, wat fijn! Ik put er ook gelijk hoop uit als je 't goed vindt. Er is licht aan het eind van de tunnel :P

Huup, dat was ik ja, met woordjes in de ijskast stoppen :P Zo van, nou weten we het wel. Later meer. :+ Wel cute, dat "kwak!" (ondanks Sorbo :{w :P ) Hier is 'miauw' momenteel helemaal hip.

Ivan nog steeds aan de buikgriep.. ik weet ook niet hoe lang zo'n ukkie mag kwakkelen. Ik kreeg zelf ook wel hetzelfde te horen (drinken + natte luiers + niet suf = goed) bij de dokter, maar de assistente zei mij ook dat een bezorgde moeder ook een teken is dat je even langs mag komen, want jij kent je kindje het best.

Succes met loslaten, Estrys! ;)

Senna zegt tweewoordenzinnetjes :o *O* Wat goed zeg! En wat gaat ze toch hard!

Lars, tekenwondertje O+

Aww, Stef, lekker bij mama gekropen. Wat ontzettend schattig O+ Mijn kind gaat alleen maar knijpen en schoppen als ik d'r te dicht bij me heb :') nee hoor, ze houdt ook wel van knuffelen, maar t moet niet te lang duren zeg maar. Fijn dat jullie weer wat binnen kunnen houden!

Dikke knuffel voor de dames die heel vroeg op moesten staan...!
Mijn mupke ging braaf slapen om kwart over 7, dus ik was al blij. Maar te vroeg gejuicht, want om 23u was ze weer wakker en aan het huilen, toen ik haar oppakte was ze aan het kokhalzen :{ Helemaal overstuur natuurlijk, en mooi niet dat ze nog wilde slapen... D heeft echt mijn nacht gered, die heeft het overgenomen om half 1, en later om half 4 hebben we weer een wisselshift gedaan, ze wilde echt niet slapen, was zo overstuur. ;( Vandaag schijnt al niet al te veel beter te zijn aldus D. Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan met slapen...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90287998
Lily, gefeliciteerd met je dochter *O* O+ . Dat vraagt om een foto en een update O-) .

Innepin, waar zie jij dat Leah 1 jaar is vandaag? :D
pi_90288724
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
Hoe constateert een huisarts dat er sprake is van uitdroging? Uiterlijke kenmerken? Ik neem aan dat ze bij zo'n kleintje niet naar urine gaan kijken? (Ik herinner me nog goed wat voor drama dat bij Senna was ;(.)

Dat magisch tekenbord ziet er ook nog eens ideaal uit, Karin! Geen kans op viltstiftcreaties tegen de muur. Wat een kereltje is het zo al, he?

En dat laatste vind ik van Stef ook op die lieve foto van jullie, Icantrix. Jemig, wat ziet hij er weer groot uit. Ik heb altijd het idee dat Ivan maar een baby'tje is vergeleken met jullie dreumesjes. :+ Ik hoop dat jullie je snel echt beter voelen, want ziek zijn kan zo naar en uitzichtloos voelen. Klinkt het stom als ik zeg dat ik Ivan beter begrijp nu ik zelf ook weer eens flink ziek ben geweest? Ik wilde ook alleen maar rustig liggen en zielig zijn.

Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?

Ach jee, innepin, heeft ze helemaal niet meer geslapen? Ik vind zelf zo'n situatie lastig omdat Ivan twee conflicterende gevoelens lijkt te hebben, namelijk 'ik wil/kan niet slapen want ik heb pijn, dus geef me wat aandacht' en 'ik ben zo moe dus ik moet nu echt slapen'. Het kan lastig zijn om daar uit te komen. Op een bepaald moment is hij wel getroost en begint hij gewoon verdrietig en gefrustreerd te raken omdat hij moe is en eigenlijk heel graag wil slapen, terwijl dat slapen ook heel moeilijk gaat.

Oh, Huup, ik herken het ijskastprincipe ook! Momenteel is 'mama' ineens weer terug. (Hoera!)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90289343
w/ *O* Leah is 1 jaar!!!!!!!! *O* w/

Stef *; Lekker bij mama. Fijn dat jullie je al ietjes beter voelen Icantrix, rustig aan doen hoor! :*
Niels en ik moesten erg lachen om het filmpje O+ Zo lief dat hij ook "bfrrr" tussendoor zegt, hij wil nog meer blaaskietelkusjes O+

Arme Ivan, nog steeds zo'n last van zijn buikje en diarree :'( Jeetje wat kan dat lang duren zeg.
Claudia, ik wilde jou juist vragen hoe ze bij jou uitdroging constateerden, kon je echt je huid optillen en bleef het dan staan?

Arme Willow :'( Was ze aan het kokhalsen van het hoesten of is ze echt misselijk? Het klinkt toch als een heel erg besmettelijk virus wat door heel Nederland gaat met verkoudheid, hoesten en maag-darmklachten.

Beterschap voor alle zieke dreumesjes :* !

Senna zegt tweewoordzinnetjes!! O+

Lars aan het tekenen O+ Niels ging net ook voetballen trouwens :o en ik heb hem niet eens verteld dat Lars ook voetbalt, zie je wel dat hij hier stiekem meeleest!

Oeke wat fijn dat het Kobus waarschijnlijk gelukt is om te slapen op het KDV!! *O* Echt super O+ dat is echt een van de dingen waar ik me zo druk om maak als Niels naar het KDV zou gaan.

Het bewijs dat Niels beter is, dan krijg je dus weer dit soort foto's ;)
Als zijn haartjes net gewassen zijn krijgt hij nu lichte krulletjes/golfjes in zijn nek, zou hij dan toch ook krulletjes krijgen? O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90289864
Leah is dus toch jarig? Gefeliciteerd met je mooie dochter, Lily! Ik lees net dat ze nog niet staat of loopt en dat jurkjes om die reden niet zo leuk bij haar staan. Ik vind het nu heel bevreemdend om foto's van een liggende Ivan te zien. Daarbij denk ik: "Doe even normaal en ga gewoon zitten of staan!" Je raakt klaarblijkelijk ook wel weer snel gewend aan de verticale stand.

Twinkly, ze hebben bij mij uitdroging geconstateerd door mijn urine te onderzoeken. Maar de arts-assistent zag het ook aan mijn droge lippen en mijn huid (ik weet niet wat het precies was aan mijn huid). Ik had uitdroging niet verwacht, want ik was nog maar 1,5 dag ziek waarvan 1 dag goed ziek. Dat kan dus echt heel snel gaan.

Ik twijfel bij Ivan ook nog steeds of hij nu krulletjes krijgt, trouwens. Ik denk wel dat hij ze ooit krijgt, maar of het op korte termijn gaat gebeuren...? Zijn haar ziet er steeds voller uit, heeft vaak ook 'volume' en ik herken de golfjes in de nek van Niels. Maarja, dan zie ik weer ineens een foto met ontzettend steil haar dat tegen Ivans voorhoofd plakt en twijfel ik. :+ Wat een ontzettend leuk vestje trouwens! Ik zou die kleur zelf niet gauw kiezen en nu vind ik dat heel stom van mezelf.
pi_90290487
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
pi_90290548
Pfoeh, zelfs volwassenen drogen dus nog erg snel uit als ze zo ziek zijn :*

Ja, Niels krijgt ook eindelijk wat voller haar. Ik vind het er erg dreumes-achtig uitzien O+ Het golft/krult ook alleen als het net "gewassen" is (met alleen water of badwater met olie), na een dag is het weer super steil.

Dankje, het vestje is van Babyface. We ontdekten bij toeval dat oranje Niels erg leuk staat, daar was ik zelf ook niet zo snel opgekomen :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 22 december 2010 @ 15:04:45 #264
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90290569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Pas op dan met je waterkoker, Seilram. Gooi 'm leeg nadat je water hebt gekookt. Sorry als ik wat wijsneuzerig overkom, maar ik had laatst bhv-training van een brandweerman die vertelde dat het grootste gedeelte van de brandwonden bij kindjes ontstaat doordat ze op een stoel bij het aanrecht gaan staan en aan de waterkoker trekken. :X

Ik probeer er dus nu al een gewoonte van te maken om 'm elke keer leeg te gooien.
Goeie tip! Maar ik heb gelukkig geen waterkoker staan :)
(wel een senseo en dat vind ik ook dood eng.. want hij zit graag aan die knopjes. Stel dat ie dadelijk ineens hete koffie over zijn klauwen krijgt! Ik moet er niet aan denken. Ik word nu heel boos als ie eraan zit en leg uit dat het gevaarlijk is. Maar sowieso is het aan het aanrecht hangen onder toezicht)
Niet mieten! Door gieten!
pi_90290606
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:02 schreef Kersttrui3 het volgende:
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
Oh! Ben jij Piglet? :D
pi_90290637
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
pi_90290695
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:06 schreef Kersttrui3 het volgende:
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
Dat is een afleidingsmanoeuvre :Y
pi_90290847
Volgens mij kijken ze voor uitdroging bij kindjes inderdaad naar uiterlijke kenmerken. Een deuk in het hoofdje bij de fontanel (die is toch nog niet gesloten nu? geen idee eigenlijk), droge lippen, huid die ingedeukt blijft als je die indrukt en geen of nauwelijks tranen als ze huilen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90290935
wvk is geweest, gezellig gesprek mee gehad. Tess heeft een rugtasje gekregen met een boekje van Gonnie met knuffel O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90292198
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?
Na vannacht wel inderdaad. En daar zaten we dan P. en ik. In een stil huis. Zonder ons kind.
P. vroeg zich meteen af waarom we deze keus eigenlijk gemaakt hadden.
Daarna ben ik lekker aan het werk gegaan. ;)

Dat is een hele leuke kleur oranje inderdaad, Twinks, kan me voorstellen dat het goed bij Niels zijn ogen staat. O+
Leuk die krulletjes!

Leah, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! *O*

Wat fijn Vicks. En lief dat kadootje. ^O^
Ik vroeg me trouwens af hoe jij dat doet met je baan, is Tess dan bij haar papa of bij oma, als jij moet werken?
pi_90293266
@GRoofs, ik zag dat Miss sly het postte. En als miss sly het zegt ga ik er gemakshalve van uit dat het de waarheid is :+

@ Claudia, ze heeft wel geslapen hoor. Tussen 2 en half 4, en tussen half 5 en 8. En vanmiddag wilde ze geen middagdutje doen. :')

@Twinkly, het was echt kokhalsen alsof er iets uit moest. Niet n.a.v. een hoestbui ofzo. Maar voor zover ik weet (ik ben aan t werk vandaag) heeft ze dat niet meer gedaan.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90293961
Dit geloof je niet... Alweer seb op moeten halen met koorts. 39,4. Derde keer deze maand! En mijn schoonvader zou voor het eerst oppassen. Maar nu zit ik in dubio. Liefst blijf ik thuis maar seb lijkt er niet heel veel last van te hebben dus denk ik dat het wel kan. Hij kan ook naar mijn ouders maar die nemen niet op. Mijn schoonvader ook al niet. Aaargh.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 22 december 2010 @ 16:14:11 #273
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90294070
Aaa arme Seb!

Incantrix, wij hebben dezelfde ochtendjas. Alleen ander kleurtje!
Niet mieten! Door gieten!
pi_90294689
Oeks, op maandag is mijn moeder er en op dinsdag en donderdag is M thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90297487
Mijn schoonvader bleek gewoon thuis te zijn, was in zijn bedrijfshal aan het werk. Seb een paracetamol gegeven en toch maar gegaan. Hij was fijn aan het spelen dus leek er weinig last van te hebben. Toch een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgen. Vorig jaar was het hetzelfde en toen zaten we met kerst bij de huisartsenpost met een beginnende longontsteking. Hopelijk kunnen wdaden bezoekje aan de hap nu vermijden.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90301766
Hoi mensen :W

Ik kom af en toe eens binnenvallen en meelezen met jullie :)

Leah is vandaag 1 jaar geworden (en jij ook gefeliciteerd miss_sly :* )

Het was geweldig! Slingers, ballonnen, taart en een heel erg jarige Leah.
Ze was uitermate in haar hum. Ze genoot van alle aandacht, de cadeautjes en wist dondersgoed dat het allemaal speciaal was en om haar draaide. Echt opvallend en grappig.
Heel heel erg leuk O+

mijn allereerste kennismaking met haar op de OK tafel

en vandaag

pi_90301915
Jee wat vervelend zeg Estrys. Zo vaak koorts voor Seb. Goed dat je even naar de huisarts gaat.

Trix, ik heb nu je filmpje van Stef kunnen bekijken. Ik ging er zelf ook helemaal van lachen. zo cute!

Ik heb het dierenspelletje net weer gedaan met Isabeau en gefilmd. Helass was bij giraffe mijn geheugenkaartje vol, maar die wist ze ook ;)

Terwijl ik met deze posting bezig was hoorde ik ineens gehuil uit 't kamertje van Isabeau komen. Ik ging kijken en toen ik binnenkwam rook ik het al, maar het natte, sompige gevoel onder mijn sokken bevestigde mijn vrees. Alles ondergespuugd. Dus ik heb net dreumes, hobbelpaard, bed, muur, vloerkleed en knuffelbeest schoongemaakt. Nu de wasmachine maar aanzetten.

Isabeau even goed gewassen (haren zaten vol met braaksel) en een lekker slokje water gegeven. Helemaal vrolijk, niets aan te merken. Nu maar hopen dat het hierbij blijft.

Dit was overigens de allereerste keer écht braaksel. En idd, van je eigen kind vind je het wel vies, maar niet zo erg als van een ander. Grappig hoe dat werkt.
pi_90301973
Leah! Mooi grietje! Wat een prachtige foto's! <3

Gefeliciteerd Lily :D
pi_90302093
haha, thx

ze leek ineens op Bob de Rooij met die plakharen :D
Ze heeft flink gesmeerd met de slagroom van de taart. Het zat echt overal!
pi_90302354
Lily, wat is ze toch geweldig :D . Nogmaals gefeliciteerd :Y , en ik vind het heel koddig staan hoor, zo'n rokje en dan van die spekkies in een maillootje :Y) .

Nu jullie het toch over vette haren en braaksel hebben, kan deze er denk ik ook nog wel bij :X . De kinderen zijn dus nog voordat we klaar waren met eten (yoghurt enzo moest nog) maar vast in bad gegaan :+ .

pi_90302383
Oh, het gaat dus om die witte pyjamabroek die ineens niet geheel of geheel niet meer wit bleek te zijn.
pi_90302492
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
pi_90302628
quote:
11s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:37 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
En hij doet dit dus al twee weken lang elke avond hè. Het zullen de tandjes wel zijn. :')
pi_90302708
Dat filmpje van Isabeau is doorgestoken kaart! Dat kan helemaal niet! O+

Wat heeft Leah een ondeugend snoetje, zeg! Mooie foto's, lily. Vond ze haar taart lekker?

Die R.! :D

Estrys, Ivan heeft hier wel vaker ineens verhoging of koorts, maar 3x per maand is wel veel! Vermoed je iets hardnekkigs verder, dat je zo snel een afspraak met de huisarts maakt?
pi_90302797
gatver groofs :') :D

Lily ontzettend van harte met je kleine grote meisje O+ die foto van je eerste ontmoeting vind ik zó mooi O+ heel ontroerend op een of andere manier <3
Geweldige verjaarsfoto's!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90302829
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt :P
pi_90302894
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know :') )? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
pi_90302958
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R. :s)

Lily, wat een leuke foto's en wat goed dat ze zo van alle aandacht genoten heeft! O+

Knappe Isabeau! :7

Oh, dat is fijn geregeld Vicky!

Beterschap voor Seb, hopelijk kunnen jullie een longontsteking dit keer overslaan.

Ko heeft lekker lang geslapen op het kdv, stoer kind! 8-)
pi_90302982
quote:
16s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:44 schreef Sorbootje het volgende:
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt :P
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ze zelfs de zebra eruit haalt! :D Ik zou rap het boek Matilda voor haar kopen en regelmatig voorlezen. 't Is een bijzonder kind!
pi_90303086
Mathilda staat al in de kast, maar voorlopig geeft ze de voorkeur aan een boekje over vijf lieveheersbeestjes :)

Dat ze de zebra eruit pikte vind ik trouwens juist niet gek. Die is heel herkenbaar!
pi_90303170
Hoe R. ook kijkt hè?! Zo van: "Zo, die broek heb ik eens lekker volgekleid!" En ik moet ook aan het poepsapverhaal van Trix denken.

Hmm, dat in combinatie met de kots die ik net tussen mijn tenen vandaan heb gepoetst maakt het tot een smakelijk avondje.
pi_90303200
Sorbo, cool man ^O^ O+ . Ze is zelf ook steeds zo blij :D .
pi_90303217
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know :') )? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
Zulke foto's kun je prima met een compactcamera maken, hoor! Je moet gewoon altijd in je hoofd houden dat fotografie draait om licht, zoveel mogelijk licht hebben en het licht op een juiste manier gebruiken. Als je een paar foefjes onthoudt en je de positie van waaruit je fotografeert daarop aanpast zul je zien dat je foto's ineens veel mooier worden! Het is alleen lastig met kinderen om dat voor elkaar te krijgen, want ze zijn zo snel. Hoe dan ook, een dure camera helpt je vooral om te compenseren voor gebrekkige techniek (in mijn geval :Y) ) of omstandigheden (bijvoorbeeld weinig licht of weinig tijd).
  woensdag 22 december 2010 @ 19:51:54 #294
95408 Incantrix
pi_90303281
Leah! Tóch jarig! *O* *O* O+ Lily, supergefeliciteerd, wat een mooie foto's O+ Die slofjes ook, zo cute O+ Ik had vanmiddag al een heel felicitatieverhaal getypt, maar heb het maar niet gepost omdat ik mezelf zo suf vond, ik kon nergens terugvinden of je meissie nu jarig is of niet.. Alsnog congrats dus *O*

Seilram, jij hebt de witte, of niet? :D Haha, hoe cool :D

Groofs, iiieeeww! Hij lijkt er zelf niet zo'n probleem mee te hebben, haha!

Sorbo, hopelijk heb ik morgen geluid op de pc, dan ga ik jouw filmpje ook kijken O+ Stef's lachje in dat filmpje is aanstekelijk he? Nu hij zo ziek is en veel huilt laat ik hem dit filmpje soms zien als hij zich rot voelt, dan gaat hij zelf ook meelachen O+

Oh, en een bekene postte dit op twitter en zelfs zonder geluid zat ik er al half bij te huilen, zó mooi: een 8 maanden oude baby, doof geboren, hoort voor het eerst zijn mama:

http://current.com/102vo4c

O+ O+
3!
pi_90303313
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor :P . Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp. :')
pi_90303566
Trix wat een lief filmpje. En dat jongentje heeft iets Steffigs.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:56:19 #297
95408 Incantrix
pi_90303572
Groofsken, heb je ook een manuele stand op je camera? Als je een beetje aanrotzooit met diafragma en sluitertijd kun je zelf ook best het één en ander voor elkaar krijgen met een compactcam hoor :)

Sobo, echt? Haha, zou ik daarom meteen zitten snotteren?
3!
pi_90303660
Ja, dat heb ik wel ja. Daar moet ik toch maar eens mee gaan oefenen dan. Ik zie regelmatig zulke mooie foto's voorbij komen. O+

En ik vind het ook een heel ontroerend filmpje. Ik zie wel wat je bedoelt Sorbo, kwa gelijkenis :Y .
pi_90303752
quote:
11s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:46 schreef oeke het volgende:
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R. :s)

Ja natuurlijk! t zal wel opgelucht hebben :D :+

Mathilda O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90303757
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor :P . Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp. :')
Het is wel zo dat je met een spiegelreflexcamera (een 'dure camera') meer mogelijkheden hebt om een contrast te krijgen tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond. Maar het levert je ook weer gezeur op, bijvoorbeeld dat je een lens moet kiezen waar je andere dingen weer minder goed mee kunt. Ik heb bijvoorbeeld een heel gave lens om portretten mee te maken, maar als ik dan een foto wil met iets meer dan een hoofd erop dan moet ik gauw lenzen verwisselen (en dat is een secuur klusje, want je moet er voorzichtig mee zijn om zo weinig mogelijk stof op de sensor van je camera te krijgen). In de praktijk gebruik ik die lens dus zelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')