Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang 'mag' een kindje eigenlijk buikgriep/diarree hebben? Ivan heeft er nu al vanaf vrijdag last van en het duurt me toch wat lang. Mijn lief heeft vanochtend de huisartsassistente gesproken en volgens haar was er niks aan de hand zolang een kind goed drinkt en niet suf oogt. Mijn gevoel zegt dat het bij Ivan wel oké zit, want hij drinkt veel, eet niet veel maar wel wat, is vaak verdrietig maar ook wel weer vrolijk en al met al slaapt hij redelijk. Maar het is zo zielig voor hem en het voelt zo machteloos.
Hoe constateert een huisarts dat er sprake is van uitdroging? Uiterlijke kenmerken? Ik neem aan dat ze bij zo'n kleintje niet naar urine gaan kijken? (Ik herinner me nog goed wat voor drama dat bij Senna wasquote:Op woensdag 22 december 2010 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
Goeie tip! Maar ik heb gelukkig geen waterkoker staanquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Pas op dan met je waterkoker, Seilram. Gooi 'm leeg nadat je water hebt gekookt. Sorry als ik wat wijsneuzerig overkom, maar ik had laatst bhv-training van een brandweerman die vertelde dat het grootste gedeelte van de brandwonden bij kindjes ontstaat doordat ze op een stoel bij het aanrecht gaan staan en aan de waterkoker trekken.![]()
Ik probeer er dus nu al een gewoonte van te maken om 'm elke keer leeg te gooien.
Oh! Ben jij Piglet?quote:Op woensdag 22 december 2010 15:02 schreef Kersttrui3 het volgende:
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
Dat is een afleidingsmanoeuvrequote:Op woensdag 22 december 2010 15:06 schreef Kersttrui3 het volgende:
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
Na vannacht wel inderdaad. En daar zaten we dan P. en ik. In een stil huis. Zonder ons kind.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?
En hij doet dit dus al twee weken lang elke avond hè. Het zullen de tandjes wel zijn.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:37 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ze zelfs de zebra eruit haalt!quote:Op woensdag 22 december 2010 19:44 schreef Sorbootje het volgende:
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt
Zulke foto's kun je prima met een compactcamera maken, hoor! Je moet gewoon altijd in je hoofd houden dat fotografie draait om licht, zoveel mogelijk licht hebben en het licht op een juiste manier gebruiken. Als je een paar foefjes onthoudt en je de positie van waaruit je fotografeert daarop aanpast zul je zien dat je foto's ineens veel mooier worden! Het is alleen lastig met kinderen om dat voor elkaar te krijgen, want ze zijn zo snel. Hoe dan ook, een dure camera helpt je vooral om te compenseren voor gebrekkige techniek (in mijn gevalquote:Op woensdag 22 december 2010 19:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know)? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
Ja natuurlijk! t zal wel opgelucht hebbenquote:Op woensdag 22 december 2010 19:46 schreef oeke het volgende:
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R.![]()
Het is wel zo dat je met een spiegelreflexcamera (een 'dure camera') meer mogelijkheden hebt om een contrast te krijgen tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond. Maar het levert je ook weer gezeur op, bijvoorbeeld dat je een lens moet kiezen waar je andere dingen weer minder goed mee kunt. Ik heb bijvoorbeeld een heel gave lens om portretten mee te maken, maar als ik dan een foto wil met iets meer dan een hoofd erop dan moet ik gauw lenzen verwisselen (en dat is een secuur klusje, want je moet er voorzichtig mee zijn om zo weinig mogelijk stof op de sensor van je camera te krijgen). In de praktijk gebruik ik die lens dus zelden.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor. Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |