abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:23:12 #201
5428 crew  miss_sly
pi_90251651
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik ben ze tegengekomen toen ik zat te bedenken wat ik voor Ivans verjaardag wilde maken. Op Fok! loopt er in het kookforum ook een topic over. Het lijkt me wel aardig om de basis onder de knie te krijgen en dan in de toekomst met de kinderen cupcakes te versieren. O+
Jaaa O+
Ik heb afgelopen zaterdag met Senna muffins gemaakt (wat is eignelijk het vershcil tussen muffins en cupcakes?) en nu vindt ze het vooral interessant om op het krukje te staan en op het aanrecht te hangen en te kijken. Behalve als ik ga mixen, dat vindt ze herrie. We hebben 6 hele leuke elkaar opvolgende foto's (met zo'n aparte instelling gemaakt) waarop ze me eerst heel moeilijk aan kijkt, en dan van het krukje afklimt, waarbij je op de foto's heel grappig dat hoofdje ziet verdwijnen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:37:49 #202
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90252509
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jaaa O+
Ik heb afgelopen zaterdag met Senna muffins gemaakt (wat is eignelijk het vershcil tussen muffins en cupcakes?) en nu vindt ze het vooral interessant om op het krukje te staan en op het aanrecht te hangen en te kijken. Behalve als ik ga mixen, dat vindt ze herrie. We hebben 6 hele leuke elkaar opvolgende foto's (met zo'n aparte instelling gemaakt) waarop ze me eerst heel moeilijk aan kijkt, en dan van het krukje afklimt, waarbij je op de foto's heel grappig dat hoofdje ziet verdwijnen :D
Kan ze Joep een hand geven. Ik moet sinds eergister ineens zo opletten wat ik op het aanrecht leg! Hij schuift zijn stoel er naar toe en hup daar staat meneer. Hij heeft gister wel meegeholpen met de afwas :) Naja meegeholpen. Je snapt het wel denk :')

Oeke, ik zou zelf ook gewoon de yoghurt geven. Volgens mij snappen ze op deze leeftijd zulke (straf)maatregels ook nog helemaal niet. Hij legt de link nog niet tussen niet eten en ook geen yoghurt krijgen en wel eten en ook zijn toetje.
Wat vicky zegt dus :)
Niet mieten! Door gieten!
pi_90253796
Oeke, ik zou ook gewoon de yoghurt geven ...
Volgens mij doen ze dat op deze leeftijd nog niet "expres".
Wij geven allebei de meiden gewoon een toetje ongeacht of ze goed hebben gegeten of niet. Ik ga het niet als "straf" weglaten, het hoort wat ons betreft bij de maaltijd en die houden we gewoon gezellig. Ze krijgen niet iets anders, dus geen boterham ipv het warme eten ofzo.
Ze kunnen eten wat er op tafel staat, als ze niet eten, ook prima. En ze doen het nog gewoon hoor ;).
Fake it till you make it...
pi_90253819
Pas op dan met je waterkoker, Seilram. Gooi 'm leeg nadat je water hebt gekookt. Sorry als ik wat wijsneuzerig overkom, maar ik had laatst bhv-training van een brandweerman die vertelde dat het grootste gedeelte van de brandwonden bij kindjes ontstaat doordat ze op een stoel bij het aanrecht gaan staan en aan de waterkoker trekken. :X

Ik probeer er dus nu al een gewoonte van te maken om 'm elke keer leeg te gooien.
pi_90254275
:o Oh, maar het gaat helemaal niet om expres doen of straf.
Maar meer om het eten weer om het avondeten te laten draaien ipv om de yoghurt.
Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Het is moeilijk uit te leggen, maar dus niet als strafmaatregel.

Edit: ik zie dat ik het wel uitlegde als expres in mijn vorige post. maar daar bedoelde ik dus niet zoiets bewusts mee maar eerder dat de yoghurt het echte eten lijkt te zijn geworden in zijn ogen en het andere meer spielerij. Of zoiets.

Wij eten zelf trouwens eigenlijk nooit een toetje, hij is de enige. :D
Ik zal de laatste zijn om te denken dat hij op dat punt zo uitgekookt is. Daarom krijgt hij ook weleens een boterham na het eten, als ik denk dat hij nog honger heeft en het eten echt niet lekker vond.

Eng is dat, Sserpente. :{

[ Bericht 12% gewijzigd door oeke op 21-12-2010 21:13:23 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90254277
Oh echt, Ssserpente? Goed om te weten. Wij hebben in onze nieuwe keuken een quooker. Die lijkt niet kindvriendelijk maar is wel op meerdere manieren beveiligd en klinkt op deze manier zeker veiliger.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:18:00 #207
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90254961
Thomas krijgt ook altijd een toetje, maar wel maar 1 schaaltje.
Ik vind het nog wel eens frustrerend dat hij de ene keer iets met smaak eet en de volgende keer dat zelfde met een walgend gezicht weggooit. Maar we proberen er niet te veel aandacht aan te besteden. Hij mag eten wat er is, als hij niet eet ook prima maar hij krijgt (naast het toetje) niks extra's. Dat werkt in ons geval averechts hebben we al gemerkt, Thomas wil dan alleen nog maar de crackertjes die we als alternatief aanboden.
Ik vind trouwens wel dat kinderen ook recht hebben op het echt niet lekker vinden van bepaalde dingen, maar dat is nu nog wat moeilijk duidelijk maken van zijn kant. Maar dat komt later nog wel, en dan zal ik daar ook rekening mee houden. (ik heb nog een trauma van vroeger, waarbij mijn ouders mij dwongen om tomaat te eten terwijl ik het echt niet lustte, en mijn moeder deed het dan expres overal doorheen).

Thomas' nieuwste uitbreiding van zijn woordenschat zijn petjoppetje of petjopetjoppetje voor zijn knuffelbeestje, die wij altijd 'poppetje' noemen, en Toeta(s) voor zichzelf :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Ca.ra op 21-12-2010 21:23:24 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90255323
Dat snap ik hoor Ca.ra dat dat averechts werkt voor jullie.
Hier is Ko soms nog 2 uur wakker na het eten en als hij dan niks gegeten heeft geef ik hem toch echt een boterhammetje met pindakaas.
Als hij de link tussen niet eten=geen toetje nog niet kan leggen, zal hij daar ook nog link tussen leggen, mijns inziens. ;)

Wat lief, die naampjes. O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:34:35 #209
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90256025
Dat is nog wel iets om rekening mee te houden, dat dagritme's zo ontzettend kunnen verschillen.

Thomas ging eerst meestal rond 8 uur naar bed, dat is toen langzaam verschoven naar half 8 en sinds hij loopt zelfs naar 7 uur. Hij is dan gewoon helemaal total loss. We eten meestal rond 6 uur dus in de praktijk zit er meestal maar weinig tijd tussen eten en slapen. Ik heb toevallig juist vanavond zitten denken om straks in januari mijn werktijden wat te verleggen, eerder beginnen en eerder naar huis, zodat we wat meer tijd hebben samen. Mijn man kan op zijn vroegst om 6 uur thuis zijn maar de laatste tijd is dat sowiezo meer richting 7 uur dus eten we in de praktijk toch al niet met zijn 3-en.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90256836
Ja, die tijden varieren ook nog eens bij ons. Vandaag ligt hij er vroeg in maar soms juist heel laat. Wel proberen we steeds vroeg te eten, zodat hij dan nog honger heeft, maar het lijkt allemaal niet meer aan te slaan.

Ik denk dat wat er bij jullie gebeurde met de crackers nu bij ons gebeurt met de yoghurt. Als vervanging van het avondeten. Als het lekkers zeg maar.
pi_90256885
Laat eten, dat lijkt me zo lastig.....je hebt zo'n sjeesavond dan lijkt me. Maar weinig aan te doen denk ik. Ik merk hier ook dat Lars echt wel in een eet-ritme zit. Hij is gewend rond 17.15 uur te eten, maar soms werkt mijn vriend langer en kunnen we pas tegen 17.45/18.00 uur eten. Dan geef ik de kinderen rond 17.00 uur een cracotte om de honger te stillen. Dat werkt prima!
Op mijn werkdagen geef ik Lars eten mee naar oma, want hij trekt het heel slecht als hij moet wachten op eten terwijl hij honger heeft.

Cara wat lief die naampjes! En dat hij een naam heeft voor zichzelf O+ zo schattig!!

Willow nog zieker....he bah dat is naar zeg! :*

Wolf kan lopen!!!!! w/ goed man! *O*

Stef die ook nog ziek is :* knuffel voor jou en je mama!

Lars kan "nee" schudden, en doet dit dan ook graag.
"lars? ben je lief?" Lars schudt met zijn hoofd
"ben je een ondeugend varken?" Lars doet een varkensgeluid na _O-

En als ik vraag om een kus dan schudt hij standaard met zijn koppie "nee!"en vervolgens gaat hij heel sneaky lachen.....!Dikke boef
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90257679
huh sjeesavond? :o ik krijg juist altijd een sjeesgevoel als het eten direct uit werk op tafel moet enzo haha. Wij eten nooit op een vast tijdstip, gewoon als we honger hebben of hoe het uitkomt. De ene keer is het 5 uur, de andere keer 8 uur. Amélie gaat daar prima in mee, gelukkig voor ons. Uiteraard kijken we wel naar haar, als ze aangeeft honger te hebben krijgt ze gewoon te eten.

En toetjes eten we nooit. Omdat het voor ons geen onderdeel van de maaltijd is, is het dat voor Amélie ook niet, ik vond het onzin om haar ineens toetjes te gaan geven als vaste prik terwijl wij dat zelf nooit eten. Ze krijgt wel yoghurt, maar dan gewoon als snack tussendoor of later op de avond en soms als ontbijt. voor de nuance, we eten heus wel eens desserts :P maar das meer wat feestelijks, toetjes als vast onderdeel is hier geen sprake van
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90257992
O ja dat kan ook, wij hebben hier echt wel een redelijk strak schema.
Lars ligt er altijd rond 19.00 uur in, en dan is hij er ook echt aan toe.
En Meike ligt een half uur later.
Het kan een keer een half uur schelen maar meer zal het niet worden, want daar wordt het hier niet gezelliger van.
Wat dus wel als voordeel heeft dat uiterlijk 20.00 uur de kinderen plat liggen en de avond voor onszelf is.
pi_90263483
Pff boterham geven bij niet eten doen we ook gewoon hoor. Zowel bij Linde als bij Esmee. Voorwaarde bij Linde is wel dat ze het eten wel geproefd heeft. Zonder proeven kan je niet zeggen dat je iets niet lust. En eigenlijk eten ze allebei redelijk goed en vrijwel alles dus het komt niet zo vaak voor. Toetje hoort hier gewoon bij het eten (als we het al hebben is het meestal iets van fruit of stoofpeertjes ofzo, zelden kwark/vla etc) en krijg je dus altijd. En je bord hoeft ook niet perse leeg.

Vast tijdstip hebben we niet echt qua eten. Meestal tussen 17 en 19 uur ergens. En dan schuift de bedtijd ook op.

Esmee heeft eindelijk geen echte koorts meer (steeds boven de 39 graden 's avonds.) helaas nog wel diarree en algehele pieperigheid...
pi_90275214
lily en Leah welkom hier *O*
Gefeliciteerd met je grote dochter!

Wij waren ook heel erg flexibel met eten en bedtijd, maar ik merk de laatste dagen dat als we proberen Senna rond half 8 in bed te hebben, ze heel goed gaat slapen en ook goed doorslaapt. Dus dat wil ik toch eens een tijdje proberen zo. Op werkdagen betekent dat wel dat we wat minder quality tijd samen hebben, maar ik zie aan Senna dat ze hier op gedijt, vrolijker is, fijner kan spelen, beter wandelen, overdag beter slaapt, dus dan moeten wij ons daar maar aan aanpassen, vind ik :)
pi_90275866
half zes vind ik echt te vroeg }:| Wat een drama nacht toch weer. Seb is verkouden en werd steeds wakker van het hoesten. Vanmorgen weer een inval leidster en dat geeft drama bij het wegbrengen. Was ik ook nog zijn knuffel vergeten, dus weer terug. Gelukkig zag een leidster mij terugkomen en pakte ze de knuffel bij de deur aan zodat Seb mij niet zag. Gelukkig kwam zijn vaste leidster om half negen O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90275881
het was hier ook weer vroeg... uurtje of 5 geloof ik :X
Geen idee waarom ze steeds zo vroeg wakker is.. zal wel haar biologisch klokje zijn :D

vandaag huisbezoek van het cb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90276110
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:21 schreef miss_sly het volgende:
lily en Leah welkom hier *O*
Gefeliciteerd met je grote dochter!

Wij waren ook heel erg flexibel met eten en bedtijd, maar ik merk de laatste dagen dat als we proberen Senna rond half 8 in bed te hebben, ze heel goed gaat slapen en ook goed doorslaapt. Dus dat wil ik toch eens een tijdje proberen zo. Op werkdagen betekent dat wel dat we wat minder quality tijd samen hebben, maar ik zie aan Senna dat ze hier op gedijt, vrolijker is, fijner kan spelen, beter wandelen, overdag beter slaapt, dus dan moeten wij ons daar maar aan aanpassen, vind ik :)
Als je merkt dat je kindje er beter op gedijt zou ik me er idd ook op aanpassen. Hier is dat voorlopig niet zo vast nog dus t kan allemaal nog zo. :)

Oef Vicky en Estrys wat vroeg :X
Succes met het huisbezoek Vicks! Is dat iets standaards? Ik moet rond de 18 maanden weer op controle geloof ik maar dat valt min of meer samen met de eerste controle van de baby ook (waarschijnlijk.) Dus ik moet gewoon daarheen. Huisbezoek zou wel makkelijk zijn :P Achja, ik zie ze toch wel weer in de kraamweek. wel gezellig O+ ik vind mijn wvk's zo lief O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90276148
Oh en stiemie beterschap voor Esmee :* sneu is het zeg.
En verder beterschap voor alle andere zieke en zielige kindjes :* Willow, Stef, en alle anderen, ik was wel bijgelezen maar alweer vergeten wat ik ook weer wilde zeggen gister :')

Hier krijgen we 4 of 5 grote kiezen tegelijk :X dus er wordt flink wat afgeknauwd en zulks.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90276165
Huup, ik mocht kiezen.. huisbezoek of cb bezoek. Mijn eigen wvk komt, das zo'n leuk mens! Meten en wegen zullen ze niet doen denk ik, dus meer praatje hoe het gaat ofzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90276242
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:54 schreef Vicky het volgende:
Huup, ik mocht kiezen.. huisbezoek of cb bezoek. Mijn eigen wvk komt, das zo'n leuk mens! Meten en wegen zullen ze niet doen denk ik, dus meer praatje hoe het gaat ofzo..
oooooh ok! Gezellig :Y

haha de afsprakenmevrouw vroeg aan me of ik de 15e februari kon. Nouja goed er is een kansje dat ik dan nog niet bevallen ben, of met een beetje pech net de dag ervoor ofzo :P Dus nu staat de afspraak geloof ik begin of half maart. Dan is de baby er sowieso. Als de baby dan pas 2 weken oud is doen we alleen wegen/meten en later terug komen, als ze al wat ouder is dan gewoon 2 reguliere controles in 1. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90276454
Mogge!

Hoe is het vandaag met de zieke kindjes?!

Miss, ik zou me daar idd ook aan aanpassen. Merk ook dat Isabeau slechter slaapt als ze laat naar bed gaat. 7 uur is ideaal.

Vicky, huisbezoek, klinkt best fijn. Hoewel, zelf zit ik er niet op te wachten. Onze wvk is een enge psycho.

Vanmorgen een mopperige Isabeau op het kdv gedropt. Ik denk dat ze heeeeel snel weer in dr bed ligt daar. De smurf was om half 6 al wakker.
pi_90276650
Seb was voordat het wintertijd werd altijd om zeven uur wakker sinds de klok verzet is al-tijd om zes uur op zijn laatst }:| Ik vrees dat dit nog tot 27 maart gaat duren :O
pi_90276688
Hmm irritant zeg
pi_90277004
Klinkt gezellig Vicks, huisbezoek, als het klikt inderdaad. Hier zou ik er ook niet op zitten wachten.
We zouden een brief krijgen voor de 18 maanden afspraak, maar er kwam maar niks.
Dus ik belde hen op, zei die dame aan de balie, oh, maar hij is nog maar een week 18 maanden. Ja en?
Ik verwacht toch wel een brief ervoor eerlijk gezegd, of is dat zo dom gedacht?
Nouja, nu moeten we morgen.

Ko gaat eigenlijk heel lekker mee in ons ritme. De ene keer vroeg erin, de andere keer wat later. meestal tussen 19.30 en 21.00.
Het past hem wel geloof ik. Te vroeg naar bed, 19 uur, maakt dat hij in de ochtend erg vroeg wakker is en dan zijn hele dagritme in gort ligt. Dan wil hij om 10 uur alweer naar bed.
Gister lag hij dus vroeg in bed, en prompt werd hij om 3 uur wakker en daarna om weer om 6.00. gelukkig kon ik het rekken tot 7.30 aangezien hij vandaag weer naar het kdv moet.
Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat!
pi_90277207
Het gekke is hier dat Isabeau juist vroeger wakker wordt als ze laat naar bed gaat. Alsof ze dan niet in haar goede slaapritme komt ofzo.
pi_90277273
Oh, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Hier lijkt zo rond 20.00 de beste tijd te zijn.
pi_90277764
Senna slaapt eigenlijk nooit langer dan tot een uur of 7, hoe laat ze ook gaat slapen. Ze slaapt ook tot die tijd, zijn we achtergekomen onlangs, als ze rond half 8 naar bed gaat. Nou mooi, slaapt ze toch langer en is ze beter uitgerust.

het stond in dat boekje 'lekker slapen zonder huilen' dat met slecht/kort slapende kinderen men eens kon proberen om ze niet later naar bed te doen in de hoop dat ze dan ook later wakker zouden worden, maar juist eerder. Slapen leer je kennelijk door te slapen. Dus bij de eerste lichte vermoeidheidstekenen meteen naar bed. Gisteren was er zelfs nog niet eens een vermoeidheidsteken, en toch ging ze prima om kwart over 7 naar bed!
pi_90277880
ow ja, en Senna heeft haar eerste 2-woordzinnetjes gezegd: tozzo (tot zo) en nie noen (niet doen). Dat laatste is als ze ergens aan zit wat ze eigenlijk niet mag, kijkt ze me aan, schudt haar hoofd en roept : nie noen! :D
pi_90277957
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna slaapt eigenlijk nooit langer dan tot een uur of 7, hoe laat ze ook gaat slapen. Ze slaapt ook tot die tijd, zijn we achtergekomen onlangs, als ze rond half 8 naar bed gaat. Nou mooi, slaapt ze toch langer en is ze beter uitgerust.

het stond in dat boekje 'lekker slapen zonder huilen' dat met slecht/kort slapende kinderen men eens kon proberen om ze niet later naar bed te doen in de hoop dat ze dan ook later wakker zouden worden, maar juist eerder. Slapen leer je kennelijk door te slapen. Dus bij de eerste lichte vermoeidheidstekenen meteen naar bed. Gisteren was er zelfs nog niet eens een vermoeidheidsteken, en toch ging ze prima om kwart over 7 naar bed!
Wat grappig dat dat dus voor elk kindje anders kan zijn. Ko slaapt al best lang door, maar gisteravond ging hij dus vroeger naar bed dan anders en prompt is hij wakker om 3 uur. :D
Wel fijn dat dat boekje in jullie situatie zo goed werkt. :Y
pi_90278179
Oh ja dat lees je wel vaker ja dat je niet moet proberen ze op te houden enzo :D

Amélie slaapt eigenlijk prima gelukkig. We zitten helaas wel regelmatig met haar op 's nachts maar dat heeft lichamelijke oorzaken en weinig te maken met een ritme of iets in die richting. Zodra de buikpijn over is slaapt ze gelijk weer prima door en is er niets aan de hand. en das dus ook weer een reden waarom wij aan de bel trekken bij de kinderarts, het is naar onze mening geen twijfelgevalletje zo van ze slaapt slecht en we weten neit wat er is ofzo. Gelukkig is ze nu weer een dag of wat al redelijk pijnvrij.

Wat knap van Senna zeg die twee-woord-zinnen! :o wat gaat dat hard!

Hier wordt nog steeds nauwelijks gepraat. Ik weet niet meer wie dat zei een tijdje terug, innepin? over dat een woord een tijdje hip is en daarna het archief in gaat. Das hier ook. Van mama en papa weten we dat ze het kan :P net als bal en kwak en nog wat dingen. Maar die gebruikt ze dus niet meer. Het nieuwste is nu 'aai' en dan maar heftig alles aaien wat je tegenkomt. Zo schattig O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90278192
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:15 schreef oeke het volgende:

[..]

Wat grappig dat dat dus voor elk kindje anders kan zijn. Ko slaapt al best lang door, maar gisteravond ging hij dus vroeger naar bed dan anders en prompt is hij wakker om 3 uur. :D
Wel fijn dat dat boekje in jullie situatie zo goed werkt. :Y
Nou, grappig he? Ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben om haar eerder in bed te leggen om langer te laten slapen. Het zal vast niet voor iedereen zo werken, en misschien voor Senna ook maar even :') maar voor nu vind ik het een heerlijke uitvinding. Vraag me alleen af hoe dat met de kerstdagen goed moet gaan komen.
pi_90278409
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:22 schreef huuphuup het volgende:
kwak
:{w
pi_90278447
Oh, dat aaien is zo leuk! Gister gingen Senna en Ko elkaar ook aaien over het hoofd. O+
Verdrietig hoor, dat je meisje zo slecht slaapt door pijn. Hopelijk kan de ka iets voor haar betekenen.

Miss, is het slapen nog steeds niet helemaal naar wens? Ik had het gevoel dat het allemaal alweer prima ging met de puckabag.

Isabeau zegt zeker nog geen kwak? :P
pi_90278453
Nou werkt het in elk geval zeker zo Miss. Als ik Isabeau om zeven uur in d'r bed leg, slaapt ze het klokje rond. Gisteren heeft ze overdag weinig geslapen én lag ze wat later in haar bed en prompt was het half 6.
pi_90278551
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:30 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

:{w
:D muppet hahaha

ik vond het zo gek toen, pakte ze een boekje, bladerde naar de eend en zegt ze ineens "kwak".
Ik dacht nog van ja daaaag :D no way! Maar later weer en weer en weer. Heeft het toch nut dat ik de hele dag als een geep overal alle dieren na sta te doen. ja die idioot die al WafWafWaf roepend door de AH loopt ben ik ja :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90278676
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:32 schreef oeke het volgende:
Oh, dat aaien is zo leuk! Gister gingen Senna en Ko elkaar ook aaien over het hoofd. O+
Verdrietig hoor, dat je meisje zo slecht slaapt door pijn. Hopelijk kan de ka iets voor haar betekenen.

Miss, is het slapen nog steeds niet helemaal naar wens? Ik had het gevoel dat het allemaal alweer prima ging met de puckabag.

Isabeau zegt zeker nog geen kwak? :P
Het gaat echt veel beter, maar het ging een paar avonden echt heel slecht. We snapten er niets van. We lieten haar na het bad nog even spelen, lekker even uitrazen en moe worden met wilde spelletjes en rondjes rennen enzo...en ze sliep niet voor 23 uur :o En toen deden we het eens anders: na het bad wel nog even naar binnen, maar rustig doen, even bij ons op de bank zitten, iets op tv kijken, een rustig liedje zingen of een boekje lezen, en na een klein kwartiertje naar bed, uiterlijk half 8. En ze sliep en dan ook meteen de klok zo goed als rond!

Dus het blijft met regelmaat even zoeken, maar op het moment werkt dit heel goed :Y
pi_90278729
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:D muppet hahaha

ik vond het zo gek toen, pakte ze een boekje, bladerde naar de eend en zegt ze ineens "kwak".
Ik dacht nog van ja daaaag :D no way! Maar later weer en weer en weer. Heeft het toch nut dat ik de hele dag als een geep overal alle dieren na sta te doen. ja die idioot die al WafWafWaf roepend door de AH loopt ben ik ja :+
Moeten we eens gezellig samen gaan :+
Ik doe dat ook, net als dat ik de hele tijd tegen haar aan het praten ben ook. Zie je mensen ook heel verbaasd kijken :')
pi_90278998
Senna en Ko *; O+ !

Arme Amelie :* hopelijk heeft de kinderarts een oplossing.

Nou, Niels is echt weer beter hoor :D. Hij heeft net 2,5 boterham gegeten terwijl hij normaal, als hij niet ziek is, amper 1 boterham opkrijgt. En hij rent weer constant naar de kattenbak met een ondeugende grijns }:|
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90279204
Herkenbaar! Ik klets me ook helemaal suf tegen Isabeau. Reageer op elk geluidje dat ze maakt alsof ze ook echt tegen mij praat. Ja dat zal er vast wel eens bezopen uitzien, jammer dan :) Ik merk dat ze het prettig vindt. Zo hebben we hele gesprekken.

Ik vertelde gisteren trouwens toch over de little people vogel die ze herkende? Vanmorgen nog even een overhoring gedaan en ik viel echt van mijn stoel! Ze heeft een boerderij en een ark van noach en daarbij zitten een stel paarden, twee zebra's, twee leeuwen, twee geiten, twee schapen, een koe, twee vogels, een hond, een varken en twee giraffes. En ze pakte alles in één keer goed! Dus: "Isabeau, waar is de zebra?" "Daaaaaaar! *metblijhoofd"

Zo zie je maar dat ze meer oppikken van al dat geouwehoer dan je denkt.
pi_90279311
Oh wat fijn Twinkly! Da's goed nieuws!
pi_90280897
Goed zo Niels ^O^

Vandaag gaat voor het eerst mijn schoonvader op Seb passen, hem ophalen van het kdv en eten geven en in bed leggen. Voor het eerst dat er iemand anders dan mijn moeder oppast :X Iets met loslaten.. :|W

Heb bij het kdv wel nog even duidelijk gemaakt dat ze mijn schoonvader even moeten helpen met wat hij allemaal mee naar huis moet nemen (knuffel, speen, snowboots,muts etc) Want ik zie hem wel vanavond ineens bedenken dat hij de knuffel daar heeft laten liggen.

Hij krijgt koolraapstamppot vanavond bij mijn schoonvader, geen idee of hij dat lust. Ik heb zelf ook geen idee hoe dat smaakt. :P
pi_90281295
Spannend Estrys!

En nu maar hopen dat hij inederdaad alles meeneemt :D
pi_90281796
Wat fijn dat Niels weer beter is ^O^ . Hij zag er maar zielig uit op die foto laatst.

En spannend Estrys. Loslaten en vertrouwen :%
pi_90281808
Hoelang 'mag' een kindje eigenlijk buikgriep/diarree hebben? Ivan heeft er nu al vanaf vrijdag last van en het duurt me toch wat lang. Mijn lief heeft vanochtend de huisartsassistente gesproken en volgens haar was er niks aan de hand zolang een kind goed drinkt en niet suf oogt. Mijn gevoel zegt dat het bij Ivan wel oké zit, want hij drinkt veel, eet niet veel maar wel wat, is vaak verdrietig maar ook wel weer vrolijk en al met al slaapt hij redelijk. Maar het is zo zielig voor hem en het voelt zo machteloos.
pi_90281873
Tegen mij is altijd gezegd 'niet langer dan een dag of drie'.

En hoe gaat het met jou? Heb je thuis nu ook beter geslapen?
pi_90281932
De jongste van mijn zusje heeft het best lang gehad, toch wel een week of 2 volgens mij, en daar werd hetzelfde gezegd als bij jullie, Claudia.

Fijn dat Niels beter is, twinkly! Hij zag er maar als een zielig, ziek hoopje kind uit op die foto.
pi_90282422
Helaas niet, Groofsken. Ik heb Ivan tot 3 uur zitten troosten en daarna kon ik zelf niet meer slapen. :+ 't Is wel een kwakkelinfectie, zo lijkt het. Dat maakt het ook lastig in te schatten wanneer het te lang duurt. Ivan is niet zo ziek geweest als ik, maar bij mij zat er een duidelijk begin en einde aan.

Ik vind het wel fantastisch om te zien hoe goed hij zelf zijn eten en drinken reguleert. Aan het einde van de dag kan hij duidelijk minder vast voedsel hebben en zijn avondeten laat hij bijna helemaal staan, maar hij drinkt wel heel veel en met genoegen!

Oh, iets wat de assistente nog zei is dat we er alert op moeten zijn of hij er koorts bij krijgt (lijkt me logisch) of een hoest.
pi_90282607
Ai, heftig Claudia.

Mijn dochter had in haar eerst anderhalve jaar oorontstekingen en kreeg dan diarree van de ab. Ze is toen een keer meer dan 10% afgevallen en moest toen 'krachtvoer' eten. Daarom moest ik met haar altijd langskomen als het langer dan 3 dagen aanhield. En natuurlijk ook door het gevaar op uitdroging, maar die van mij drinken eigenlijk ook altijd allebei goed.
pi_90282893
Ik prijs me met Ivan gelukkig dat ik me geen zorgen om zijn reserves hoef te maken. Zowel zijn langetermijnreserves zijn oké (hij is nu even zwaar als zijn 8 maanden oudere neefje) als zijn kortetermijnreserves (hij eet overdag toch nog wel het een en ander). Het is net alsof hij zich op de nacht voorbereidt door steeds minder te gaan eten. Het helpt helaas niet, want hij slaapt een paar uur lekker en krijgt dan weer een diarree-explosie waar hij erg onder gebukt gaat. Overdag huilt hij ook zachtjes als zijn buik gaat borrelen en hij wat diarree kwijt moet. Achja, het gaat wel weer over! 't Is gewoon zo sneu voor het mannetje.

Dat klinkt trouwens ook heftig, wat S. heeft moeten doorstaan. Alsof die oorontstekingen niet erg genoeg zijn krijgt ze dan nog diarree van de medicatie ook. Pfff. Je wilt je kinderen dat zo graag besparen.

Maar ik moet bekennen dat ik in het ziekenhuis ook wel even dacht: Wat een waanzin om al het leed van je kinderen over te willen nemen. Ik vind ziek zijn zelf ook maar klote! :Y)
pi_90282966
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hoelang 'mag' een kindje eigenlijk buikgriep/diarree hebben? Ivan heeft er nu al vanaf vrijdag last van en het duurt me toch wat lang. Mijn lief heeft vanochtend de huisartsassistente gesproken en volgens haar was er niks aan de hand zolang een kind goed drinkt en niet suf oogt. Mijn gevoel zegt dat het bij Ivan wel oké zit, want hij drinkt veel, eet niet veel maar wel wat, is vaak verdrietig maar ook wel weer vrolijk en al met al slaapt hij redelijk. Maar het is zo zielig voor hem en het voelt zo machteloos.
Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
pi_90283216
Mijn dochter had trouwens helemaal geen last van die diarree, in elk geval geen buikpijn had ik de indruk. Ze kreeg er wel accuut luieruitslag van. Op een gegeven moment zelfs zo erg dat we de ab-kuur hebben moeten afbreken.
pi_90285274
Oh ja dat had Lars ook, toen hij het RS-virus had, toen kreeg hij ook zo'n buikpijn van de AB.
Hebben toen ook de kuur niet afgemaakt (io met de kinderarts)

Sneu joh Claudia, dat Ivan nog steeds ziek is!
Het klinkt inderdaad nog niet heel zorgelijk, maar ik zou toch aan de bel trekken als je het niet vertrouwd hoor, een geruststellend woord kan zoveel doen. :*

Lars heeft een nieuw speeltje, en wel het magisch tekenbord van Meike. Hij vindt het geweldig!
  woensdag 22 december 2010 @ 13:55:32 #254
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90287045
Oh, wat cute, karin! Die lekkere bolle wangetjes ook O+

Ivan, beterschap ventje! :* Claudia, jij ook, ben blij te lezen dat je weer thuis bent in elk geval! En haha, nou, wat mij betreft zijn alle mensen op wie gestemd is de prijs méér dan waardig en dat mensen als jij uitgerekend op míj gestemd hebben is voor mij al een enorme eer :)

Zo hé, ik dacht dat ik me vandaag beter voelde, maar heb uiteindelijk toch nog diep geslapen tot een uur of 12 en voel me alsof ik er zo nog een paar uur achteraan zou kunnen plakken. Moe! Overgeven is in elk geval over bij mij en bij Stef ook, maar hij is nog wel heel ziekjes hoor.. Hij is ook echt afgevallen zag ik net, zijn shirt slobberde om zijn lijfje :o Hij is ook echt al een tweede slaapje aan het doen en heeft tussendoor ook nog bij papa op schoot gelapen (die heeft vrij genomen vandaag, thank God). Oh, en lief heeft een foto gemaakt van hoe Stef tegen me aangekropen was:

En omdat ik toevallig met de camera bezig was ook nog even een filmpje van een paar weken geleden waar ik zó vrolijk van word als ik 'm weer zie:

:D O+

Dan nu maar weer eens een poging om onze tandenborstels en nachtlampjes op te graven, tot later! :*
3!
pi_90287297
ah gos Stef wat schetig O+
fijn dat in elk geval het overgeven over is, dat scheelt weer een slok op een borrel.

Karin wat lief zo met dat tekenbord O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90287556
Stef, jemig, ik moet helemaal met je mee lachen, jochie. Wat een heerlijk filmpje Inca. En die handjes van hem. O+
Zielig nog zo ziek zijn, maar fijn dat het de goede kant opgaat.
Die foto is treffend. *;

Lars met het magisch tekenbord, wat leuk! O+

Claudia, hopelijk is Ivan snel beter. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Wel heel fijn dat hij goed drinkt en zo goed voor zichzelf zorgt, of hoe zeg je dat nou bij zo'n kleintje? :*

Oja, Ko is nog steeds op het kdv! Dat betekent dat het hem gelukt is om daar te gaan slapen! :D
pi_90287706
Whuuu is Leah ook alweer één jaar? :o *O* Gefeliciteerd Lily en Leah!

Niels is weer beter, wat fijn! Ik put er ook gelijk hoop uit als je 't goed vindt. Er is licht aan het eind van de tunnel :P

Huup, dat was ik ja, met woordjes in de ijskast stoppen :P Zo van, nou weten we het wel. Later meer. :+ Wel cute, dat "kwak!" (ondanks Sorbo :{w :P ) Hier is 'miauw' momenteel helemaal hip.

Ivan nog steeds aan de buikgriep.. ik weet ook niet hoe lang zo'n ukkie mag kwakkelen. Ik kreeg zelf ook wel hetzelfde te horen (drinken + natte luiers + niet suf = goed) bij de dokter, maar de assistente zei mij ook dat een bezorgde moeder ook een teken is dat je even langs mag komen, want jij kent je kindje het best.

Succes met loslaten, Estrys! ;)

Senna zegt tweewoordenzinnetjes :o *O* Wat goed zeg! En wat gaat ze toch hard!

Lars, tekenwondertje O+

Aww, Stef, lekker bij mama gekropen. Wat ontzettend schattig O+ Mijn kind gaat alleen maar knijpen en schoppen als ik d'r te dicht bij me heb :') nee hoor, ze houdt ook wel van knuffelen, maar t moet niet te lang duren zeg maar. Fijn dat jullie weer wat binnen kunnen houden!

Dikke knuffel voor de dames die heel vroeg op moesten staan...!
Mijn mupke ging braaf slapen om kwart over 7, dus ik was al blij. Maar te vroeg gejuicht, want om 23u was ze weer wakker en aan het huilen, toen ik haar oppakte was ze aan het kokhalzen :{ Helemaal overstuur natuurlijk, en mooi niet dat ze nog wilde slapen... D heeft echt mijn nacht gered, die heeft het overgenomen om half 1, en later om half 4 hebben we weer een wisselshift gedaan, ze wilde echt niet slapen, was zo overstuur. ;( Vandaag schijnt al niet al te veel beter te zijn aldus D. Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan met slapen...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90287998
Lily, gefeliciteerd met je dochter *O* O+ . Dat vraagt om een foto en een update O-) .

Innepin, waar zie jij dat Leah 1 jaar is vandaag? :D
pi_90288724
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Julian heeft vorig jaar bijna twee weken buikgriep gehad. Ben toen ook regelmatig langs geweest bij de huisarts, en deze doet niks zolang een kindje nog drinkt, niet al te suf is en niet uitdroogt.
Dat was inderdaad ook best frustrerend, toen hij de zoveelste dag achter elkaar alweer moest overgeven. En voor hem natuurlijk ook echt niet leuk.
Hoe constateert een huisarts dat er sprake is van uitdroging? Uiterlijke kenmerken? Ik neem aan dat ze bij zo'n kleintje niet naar urine gaan kijken? (Ik herinner me nog goed wat voor drama dat bij Senna was ;(.)

Dat magisch tekenbord ziet er ook nog eens ideaal uit, Karin! Geen kans op viltstiftcreaties tegen de muur. Wat een kereltje is het zo al, he?

En dat laatste vind ik van Stef ook op die lieve foto van jullie, Icantrix. Jemig, wat ziet hij er weer groot uit. Ik heb altijd het idee dat Ivan maar een baby'tje is vergeleken met jullie dreumesjes. :+ Ik hoop dat jullie je snel echt beter voelen, want ziek zijn kan zo naar en uitzichtloos voelen. Klinkt het stom als ik zeg dat ik Ivan beter begrijp nu ik zelf ook weer eens flink ziek ben geweest? Ik wilde ook alleen maar rustig liggen en zielig zijn.

Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?

Ach jee, innepin, heeft ze helemaal niet meer geslapen? Ik vind zelf zo'n situatie lastig omdat Ivan twee conflicterende gevoelens lijkt te hebben, namelijk 'ik wil/kan niet slapen want ik heb pijn, dus geef me wat aandacht' en 'ik ben zo moe dus ik moet nu echt slapen'. Het kan lastig zijn om daar uit te komen. Op een bepaald moment is hij wel getroost en begint hij gewoon verdrietig en gefrustreerd te raken omdat hij moe is en eigenlijk heel graag wil slapen, terwijl dat slapen ook heel moeilijk gaat.

Oh, Huup, ik herken het ijskastprincipe ook! Momenteel is 'mama' ineens weer terug. (Hoera!)
pi_90289343
w/ *O* Leah is 1 jaar!!!!!!!! *O* w/

Stef *; Lekker bij mama. Fijn dat jullie je al ietjes beter voelen Icantrix, rustig aan doen hoor! :*
Niels en ik moesten erg lachen om het filmpje O+ Zo lief dat hij ook "bfrrr" tussendoor zegt, hij wil nog meer blaaskietelkusjes O+

Arme Ivan, nog steeds zo'n last van zijn buikje en diarree :'( Jeetje wat kan dat lang duren zeg.
Claudia, ik wilde jou juist vragen hoe ze bij jou uitdroging constateerden, kon je echt je huid optillen en bleef het dan staan?

Arme Willow :'( Was ze aan het kokhalsen van het hoesten of is ze echt misselijk? Het klinkt toch als een heel erg besmettelijk virus wat door heel Nederland gaat met verkoudheid, hoesten en maag-darmklachten.

Beterschap voor alle zieke dreumesjes :* !

Senna zegt tweewoordzinnetjes!! O+

Lars aan het tekenen O+ Niels ging net ook voetballen trouwens :o en ik heb hem niet eens verteld dat Lars ook voetbalt, zie je wel dat hij hier stiekem meeleest!

Oeke wat fijn dat het Kobus waarschijnlijk gelukt is om te slapen op het KDV!! *O* Echt super O+ dat is echt een van de dingen waar ik me zo druk om maak als Niels naar het KDV zou gaan.

Het bewijs dat Niels beter is, dan krijg je dus weer dit soort foto's ;)
Als zijn haartjes net gewassen zijn krijgt hij nu lichte krulletjes/golfjes in zijn nek, zou hij dan toch ook krulletjes krijgen? O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90289864
Leah is dus toch jarig? Gefeliciteerd met je mooie dochter, Lily! Ik lees net dat ze nog niet staat of loopt en dat jurkjes om die reden niet zo leuk bij haar staan. Ik vind het nu heel bevreemdend om foto's van een liggende Ivan te zien. Daarbij denk ik: "Doe even normaal en ga gewoon zitten of staan!" Je raakt klaarblijkelijk ook wel weer snel gewend aan de verticale stand.

Twinkly, ze hebben bij mij uitdroging geconstateerd door mijn urine te onderzoeken. Maar de arts-assistent zag het ook aan mijn droge lippen en mijn huid (ik weet niet wat het precies was aan mijn huid). Ik had uitdroging niet verwacht, want ik was nog maar 1,5 dag ziek waarvan 1 dag goed ziek. Dat kan dus echt heel snel gaan.

Ik twijfel bij Ivan ook nog steeds of hij nu krulletjes krijgt, trouwens. Ik denk wel dat hij ze ooit krijgt, maar of het op korte termijn gaat gebeuren...? Zijn haar ziet er steeds voller uit, heeft vaak ook 'volume' en ik herken de golfjes in de nek van Niels. Maarja, dan zie ik weer ineens een foto met ontzettend steil haar dat tegen Ivans voorhoofd plakt en twijfel ik. :+ Wat een ontzettend leuk vestje trouwens! Ik zou die kleur zelf niet gauw kiezen en nu vind ik dat heel stom van mezelf.
pi_90290487
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
pi_90290548
Pfoeh, zelfs volwassenen drogen dus nog erg snel uit als ze zo ziek zijn :*

Ja, Niels krijgt ook eindelijk wat voller haar. Ik vind het er erg dreumes-achtig uitzien O+ Het golft/krult ook alleen als het net "gewassen" is (met alleen water of badwater met olie), na een dag is het weer super steil.

Dankje, het vestje is van Babyface. We ontdekten bij toeval dat oranje Niels erg leuk staat, daar was ik zelf ook niet zo snel opgekomen :D
  woensdag 22 december 2010 @ 15:04:45 #264
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90290569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Pas op dan met je waterkoker, Seilram. Gooi 'm leeg nadat je water hebt gekookt. Sorry als ik wat wijsneuzerig overkom, maar ik had laatst bhv-training van een brandweerman die vertelde dat het grootste gedeelte van de brandwonden bij kindjes ontstaat doordat ze op een stoel bij het aanrecht gaan staan en aan de waterkoker trekken. :X

Ik probeer er dus nu al een gewoonte van te maken om 'm elke keer leeg te gooien.
Goeie tip! Maar ik heb gelukkig geen waterkoker staan :)
(wel een senseo en dat vind ik ook dood eng.. want hij zit graag aan die knopjes. Stel dat ie dadelijk ineens hete koffie over zijn klauwen krijgt! Ik moet er niet aan denken. Ik word nu heel boos als ie eraan zit en leg uit dat het gevaarlijk is. Maar sowieso is het aan het aanrecht hangen onder toezicht)
pi_90290606
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:02 schreef Kersttrui3 het volgende:
Claudia, je kun aan de elasticiteit van de huid, de mate waarin deze meteen terugveerd als je erin knijpt zien of iemand uitgedroogd is.
Oh! Ben jij Piglet? :D
pi_90290637
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
pi_90290695
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:06 schreef Kersttrui3 het volgende:
Piglet zou terugveerd niet met een d schrijven
Dat is een afleidingsmanoeuvre :Y
pi_90290847
Volgens mij kijken ze voor uitdroging bij kindjes inderdaad naar uiterlijke kenmerken. Een deuk in het hoofdje bij de fontanel (die is toch nog niet gesloten nu? geen idee eigenlijk), droge lippen, huid die ingedeukt blijft als je die indrukt en geen of nauwelijks tranen als ze huilen.
pi_90290935
wvk is geweest, gezellig gesprek mee gehad. Tess heeft een rugtasje gekregen met een boekje van Gonnie met knuffel O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90292198
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ko slaapt gewoon op het kinderdagverblijf! Hij verrast je nog met grote regelmaat, of niet, oeke?
Na vannacht wel inderdaad. En daar zaten we dan P. en ik. In een stil huis. Zonder ons kind.
P. vroeg zich meteen af waarom we deze keus eigenlijk gemaakt hadden.
Daarna ben ik lekker aan het werk gegaan. ;)

Dat is een hele leuke kleur oranje inderdaad, Twinks, kan me voorstellen dat het goed bij Niels zijn ogen staat. O+
Leuk die krulletjes!

Leah, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! *O*

Wat fijn Vicks. En lief dat kadootje. ^O^
Ik vroeg me trouwens af hoe jij dat doet met je baan, is Tess dan bij haar papa of bij oma, als jij moet werken?
pi_90293266
@GRoofs, ik zag dat Miss sly het postte. En als miss sly het zegt ga ik er gemakshalve van uit dat het de waarheid is :+

@ Claudia, ze heeft wel geslapen hoor. Tussen 2 en half 4, en tussen half 5 en 8. En vanmiddag wilde ze geen middagdutje doen. :')

@Twinkly, het was echt kokhalsen alsof er iets uit moest. Niet n.a.v. een hoestbui ofzo. Maar voor zover ik weet (ik ben aan t werk vandaag) heeft ze dat niet meer gedaan.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90293961
Dit geloof je niet... Alweer seb op moeten halen met koorts. 39,4. Derde keer deze maand! En mijn schoonvader zou voor het eerst oppassen. Maar nu zit ik in dubio. Liefst blijf ik thuis maar seb lijkt er niet heel veel last van te hebben dus denk ik dat het wel kan. Hij kan ook naar mijn ouders maar die nemen niet op. Mijn schoonvader ook al niet. Aaargh.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:14:11 #273
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90294070
Aaa arme Seb!

Incantrix, wij hebben dezelfde ochtendjas. Alleen ander kleurtje!
pi_90294689
Oeks, op maandag is mijn moeder er en op dinsdag en donderdag is M thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90297487
Mijn schoonvader bleek gewoon thuis te zijn, was in zijn bedrijfshal aan het werk. Seb een paracetamol gegeven en toch maar gegaan. Hij was fijn aan het spelen dus leek er weinig last van te hebben. Toch een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgen. Vorig jaar was het hetzelfde en toen zaten we met kerst bij de huisartsenpost met een beginnende longontsteking. Hopelijk kunnen wdaden bezoekje aan de hap nu vermijden.
pi_90301766
Hoi mensen :W

Ik kom af en toe eens binnenvallen en meelezen met jullie :)

Leah is vandaag 1 jaar geworden (en jij ook gefeliciteerd miss_sly :* )

Het was geweldig! Slingers, ballonnen, taart en een heel erg jarige Leah.
Ze was uitermate in haar hum. Ze genoot van alle aandacht, de cadeautjes en wist dondersgoed dat het allemaal speciaal was en om haar draaide. Echt opvallend en grappig.
Heel heel erg leuk O+

mijn allereerste kennismaking met haar op de OK tafel

en vandaag

pi_90301915
Jee wat vervelend zeg Estrys. Zo vaak koorts voor Seb. Goed dat je even naar de huisarts gaat.

Trix, ik heb nu je filmpje van Stef kunnen bekijken. Ik ging er zelf ook helemaal van lachen. zo cute!

Ik heb het dierenspelletje net weer gedaan met Isabeau en gefilmd. Helass was bij giraffe mijn geheugenkaartje vol, maar die wist ze ook ;)

Terwijl ik met deze posting bezig was hoorde ik ineens gehuil uit 't kamertje van Isabeau komen. Ik ging kijken en toen ik binnenkwam rook ik het al, maar het natte, sompige gevoel onder mijn sokken bevestigde mijn vrees. Alles ondergespuugd. Dus ik heb net dreumes, hobbelpaard, bed, muur, vloerkleed en knuffelbeest schoongemaakt. Nu de wasmachine maar aanzetten.

Isabeau even goed gewassen (haren zaten vol met braaksel) en een lekker slokje water gegeven. Helemaal vrolijk, niets aan te merken. Nu maar hopen dat het hierbij blijft.

Dit was overigens de allereerste keer écht braaksel. En idd, van je eigen kind vind je het wel vies, maar niet zo erg als van een ander. Grappig hoe dat werkt.
pi_90301973
Leah! Mooi grietje! Wat een prachtige foto's! <3

Gefeliciteerd Lily :D
pi_90302093
haha, thx

ze leek ineens op Bob de Rooij met die plakharen :D
Ze heeft flink gesmeerd met de slagroom van de taart. Het zat echt overal!
pi_90302354
Lily, wat is ze toch geweldig :D . Nogmaals gefeliciteerd :Y , en ik vind het heel koddig staan hoor, zo'n rokje en dan van die spekkies in een maillootje :Y) .

Nu jullie het toch over vette haren en braaksel hebben, kan deze er denk ik ook nog wel bij :X . De kinderen zijn dus nog voordat we klaar waren met eten (yoghurt enzo moest nog) maar vast in bad gegaan :+ .

pi_90302383
Oh, het gaat dus om die witte pyjamabroek die ineens niet geheel of geheel niet meer wit bleek te zijn.
pi_90302492
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
pi_90302628
quote:
11s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:37 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wáuw Groofsken. Dat heeft ie knap gedaan!
En hij doet dit dus al twee weken lang elke avond hè. Het zullen de tandjes wel zijn. :')
pi_90302708
Dat filmpje van Isabeau is doorgestoken kaart! Dat kan helemaal niet! O+

Wat heeft Leah een ondeugend snoetje, zeg! Mooie foto's, lily. Vond ze haar taart lekker?

Die R.! :D

Estrys, Ivan heeft hier wel vaker ineens verhoging of koorts, maar 3x per maand is wel veel! Vermoed je iets hardnekkigs verder, dat je zo snel een afspraak met de huisarts maakt?
pi_90302797
gatver groofs :') :D

Lily ontzettend van harte met je kleine grote meisje O+ die foto van je eerste ontmoeting vind ik zó mooi O+ heel ontroerend op een of andere manier <3
Geweldige verjaarsfoto's!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90302829
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt :P
pi_90302894
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know :') )? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
pi_90302958
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R. :s)

Lily, wat een leuke foto's en wat goed dat ze zo van alle aandacht genoten heeft! O+

Knappe Isabeau! :7

Oh, dat is fijn geregeld Vicky!

Beterschap voor Seb, hopelijk kunnen jullie een longontsteking dit keer overslaan.

Ko heeft lekker lang geslapen op het kdv, stoer kind! 8-)
pi_90302982
quote:
16s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:44 schreef Sorbootje het volgende:
Zal Isabeau leuk vinden, dat jij haar kennis in twijfel trekt :P
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ze zelfs de zebra eruit haalt! :D Ik zou rap het boek Matilda voor haar kopen en regelmatig voorlezen. 't Is een bijzonder kind!
pi_90303086
Mathilda staat al in de kast, maar voorlopig geeft ze de voorkeur aan een boekje over vijf lieveheersbeestjes :)

Dat ze de zebra eruit pikte vind ik trouwens juist niet gek. Die is heel herkenbaar!
pi_90303170
Hoe R. ook kijkt hè?! Zo van: "Zo, die broek heb ik eens lekker volgekleid!" En ik moet ook aan het poepsapverhaal van Trix denken.

Hmm, dat in combinatie met de kots die ik net tussen mijn tenen vandaan heb gepoetst maakt het tot een smakelijk avondje.
pi_90303200
Sorbo, cool man ^O^ O+ . Ze is zelf ook steeds zo blij :D .
pi_90303217
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Dat vind ik ook echt een prachtige foto. Hebben jullie een bijzonder goede camera Lily (ben ik weer met die stomme vraag, I know :') )? Ik vind de verlichting van de kerstboom ook zo mooi op die laatste foto, zo zonder flits, denk ik.
Zulke foto's kun je prima met een compactcamera maken, hoor! Je moet gewoon altijd in je hoofd houden dat fotografie draait om licht, zoveel mogelijk licht hebben en het licht op een juiste manier gebruiken. Als je een paar foefjes onthoudt en je de positie van waaruit je fotografeert daarop aanpast zul je zien dat je foto's ineens veel mooier worden! Het is alleen lastig met kinderen om dat voor elkaar te krijgen, want ze zijn zo snel. Hoe dan ook, een dure camera helpt je vooral om te compenseren voor gebrekkige techniek (in mijn geval :Y) ) of omstandigheden (bijvoorbeeld weinig licht of weinig tijd).
  woensdag 22 december 2010 @ 19:51:54 #294
95408 Incantrix
pi_90303281
Leah! Tóch jarig! *O* *O* O+ Lily, supergefeliciteerd, wat een mooie foto's O+ Die slofjes ook, zo cute O+ Ik had vanmiddag al een heel felicitatieverhaal getypt, maar heb het maar niet gepost omdat ik mezelf zo suf vond, ik kon nergens terugvinden of je meissie nu jarig is of niet.. Alsnog congrats dus *O*

Seilram, jij hebt de witte, of niet? :D Haha, hoe cool :D

Groofs, iiieeeww! Hij lijkt er zelf niet zo'n probleem mee te hebben, haha!

Sorbo, hopelijk heb ik morgen geluid op de pc, dan ga ik jouw filmpje ook kijken O+ Stef's lachje in dat filmpje is aanstekelijk he? Nu hij zo ziek is en veel huilt laat ik hem dit filmpje soms zien als hij zich rot voelt, dan gaat hij zelf ook meelachen O+

Oh, en een bekene postte dit op twitter en zelfs zonder geluid zat ik er al half bij te huilen, zó mooi: een 8 maanden oude baby, doof geboren, hoort voor het eerst zijn mama:

http://current.com/102vo4c

O+ O+
3!
pi_90303313
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor :P . Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp. :')
pi_90303566
Trix wat een lief filmpje. En dat jongentje heeft iets Steffigs.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:56:19 #297
95408 Incantrix
pi_90303572
Groofsken, heb je ook een manuele stand op je camera? Als je een beetje aanrotzooit met diafragma en sluitertijd kun je zelf ook best het één en ander voor elkaar krijgen met een compactcam hoor :)

Sobo, echt? Haha, zou ik daarom meteen zitten snotteren?
3!
pi_90303660
Ja, dat heb ik wel ja. Daar moet ik toch maar eens mee gaan oefenen dan. Ik zie regelmatig zulke mooie foto's voorbij komen. O+

En ik vind het ook een heel ontroerend filmpje. Ik zie wel wat je bedoelt Sorbo, kwa gelijkenis :Y .
pi_90303752
quote:
11s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:46 schreef oeke het volgende:
En hij moet er nog bij lachen ook! Gekke R. :s)

Ja natuurlijk! t zal wel opgelucht hebben :D :+

Mathilda O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90303757
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij is het toch gewoon een dure camera hoor :P . Want de boeken op de tweede foto zijn ook minder scherp en mijn camerading pakt altijd alles even scherp. :')
Het is wel zo dat je met een spiegelreflexcamera (een 'dure camera') meer mogelijkheden hebt om een contrast te krijgen tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond. Maar het levert je ook weer gezeur op, bijvoorbeeld dat je een lens moet kiezen waar je andere dingen weer minder goed mee kunt. Ik heb bijvoorbeeld een heel gave lens om portretten mee te maken, maar als ik dan een foto wil met iets meer dan een hoofd erop dan moet ik gauw lenzen verwisselen (en dat is een secuur klusje, want je moet er voorzichtig mee zijn om zo weinig mogelijk stof op de sensor van je camera te krijgen). In de praktijk gebruik ik die lens dus zelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')