abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90229483
Oh pfffff, incantrix, dat is zo zwaar, als je zelf ook niet in orde bent. Bah. Veel beterschap voor jullie :* .
pi_90230144
Groof, hopelijk is het volgend jaar gewoon wel goed! Daar duimen we voor!

Incantrix :* beterschap je hoort het toch veel he... :{. Hopen dat er een oplossing is voor morgen :*
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:36:21 #153
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90230941
Estrys, wat zei hij dan?? "Lieve moeder, kom je snel naar huis?" :D of was het meer: "EEEEEEJ mama!!!"

Ah bah Incantrix, zo naar...

Groofsken, op naar dat alles goed in 2011!!

Hihi, ik ben dus op het werk... belt mijn moeder net op... "Ja er stond een ventje voor de deur, die kwam net uit school of Joep mocht buiten spelen". Hahahaha, Joep heeft wel naar hem gezwaaid voor het raam, maar mijn moeder heeft gezegd dat ie morgen maar even aan moet bellen als lief thuis is. Het was wel een druk mannetje, maar goed... Joep had de grootste lol.

En Niels! Ik had je foto helemaal over het hoofd gezien kerel! Wat hang je er toch sneu bij manneke. Naar zeg... lekker hangen en snel opknappen scheet!
Niet mieten! Door gieten!
pi_90231707
Incantrix, veel beterschap :*

Het gesprek met Seb:

Mijn moeder zei: Seb wil je mama even aan de telefoon
Toen hoorde ik hem ademen dus zei ik
m: halloooo Seb!
s: mama!
m: Heb je lekker boterhammetjes op?
s: jaaaa
m: ben je op de slee geweest?
s: jaaaaa
m: ben je met oma naar de winkel geweest?
s: jaaaaa
m: ga je lekker slapen?
s: jaaaa
oma vraagt vervolgens aan hem of zij de telefoon nog even mag
S: neeee

_O-

Ik weet het, zoveel zegt ie nou ook weer niet. maar voorheen zat hij alleen maar met open mond naar de telefoon te kijken. Dus het is al een hele vooruitgang
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90233322
even een enorme ego post

Wolf liep net twee stapjes los *O* *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90233464
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:19 schreef Poppejans het volgende:
even een enorme ego post

Wolf liep net twee stapjes los *O* *O*
WAAAAAAAAAH!!!!!!!! *O* *O* Go Wolfje Go!! ^O^

Arme Stef en Icantrix :* Hopelijk knappen jullie vandaag weer op!

Estrys, dat telefoongesprekje O+ !

BJ, wat rot dat je maar niet bijgeslapen raakt :* vannacht goed slapen hoor!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90233490
ah beterschap voor Stef hoor, arm ding

Fijn dat het weet beter gaat met Niels

Groofsken, hopelijk gaat het met zn heupje vanzelf helemaal goed, ik wist helemaal niet dat je nog steeds daar liep met hem.Best vervelend om te horen lijkt me.Maar we duimen gewoon dat een ingreep helemaal niet nodig is :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90233689
Wolf *O*

Estrys, leuk zo'n echt gesprekje O+
Fake it till you make it...
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 14:56:47 #159
5428 crew  miss_sly
pi_90235325
Ik ga straks even bijlezen enzo, maar Senna en ik hebben vanochtend Ko en oeke op bezoek gehad, en ze zijn zo leuk samen, Ko en Senna O+ Ik heb echt genoten van het bezoek en volgens mij hebben die twee het ook echt naar hun zin gehad!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90235604
Oh wat gezellig Miss! Is er fotobewijs?
pi_90235637
En Estrys, wat lijkt me dat leuk zeg! Isabeau kijkt alleen maar bang naar de telefoon als er een stem uit klinkt.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 16:29:06 #162
5428 crew  miss_sly
pi_90239983
Ach arme Stef toch echt ziek -O- En trix dat is ook niet echt goed te doen als jij ook ziek bent. Ik hoop dat jullie allemaal snel opknappen :*

de koprollen van Morris :o Het is echt geen dreumes hoor, als je dat ziet, wat goed!

Hoe is het vandaag met Willow?

*O* voor de stapjes van Wolf. Knap is dat, en bijzonder om te zien, he Poppejans?

Groofs, ik hoop heel erg dat het heupje helemaal goed bijtrekt. Lijkt me naar. zo'n operatie, dat wil je liever niet. Grappig dat de arts hem vlot vond :D

Joep een vriendje, wat lief O+

Estrys, geweldig zo'n gesprek O+

Evie de keukenkastjes ontdekt...dat is natuurlijk ook reuzeninteressant! Mama haalt daar ook van alles uit, natuurlijk *O*

Hopelijk niemand vergeten, zo wel, het is niet zo bedoeld. Ik ben niet helemaal fit, al dagen hoofdpijn van een snothoofd. Vanmiddag wilde ik ook even gaan slapen als Senna sliep. Die had na de gezellige ochtend even tijd nodig om in slaap te komen. Toen dat gelukt was, ben ik ook even op bed gaan liggen. Dat was met een half uur over, want de onderburen vonden het weer eens nodig om met een geweldige klap de voordeur dicht te gooien...tot twee keer toe. Ik hoorde Senna over de babyfoon gewoon daarvan wakker schrikken -O- Tja, en toen was het slapen gedaan, natuurlijk. Dus nu ben ik al de hele middag aan het entertainen :') Want eigenlijk is ze zo moe dat ze zichzelf in de weg zit, maar nog een keer naar bed gaat echt niet lukken. Op tijd eten, bad en bed straks :Y

Sorbootje, geen fotobewijs :o Het was gewoon zo gezellig, oeke en ik lekker beppen met ene kopje thee en Senna en Ko die samen/naast elkaar aan het spelen waren. Natuurlijk was enig corrigeren en ingrijpen soms even nodig, maar ik vond het echt zo leuk gaan. Ze hebben samen rondjes gelopen/gerend rond het kookeiland, met de buggy gewandeld, muziek gemaakt...gewoon echt leuk O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:45:10 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90243688
Bedankt voor de felicitaties. Fabian was overigens gisteren jarig. Hij is om 23.19 geboren dus bijna de 21ste.
Hij is vanmiddag bij het CB geweest en heeft prikjes gehad. DKTP,Hib, Pneu en HepB. Verder stats 9230gr en 73,5 cm

Wat betreft Eva, die zat weer tegen overgewicht aan. En ze eet werkelijk niks. Maargoed. Zegt die vrouw tegen mijn man (want hij was gegaan) Ja, jouw vrouw is toch ook fors?
En ik vroeg hem wat hij geantwoord had, en hij zei dat hij niks zei. Oftwel, niks zeggen = bevestigen.
:'( maar ik ben helemaal niet fors (56/57kg bij 163cm)
Hoewel ik als 2/3 jarige wel een enorm dikke pad was :'( :')

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 21-12-2010 18:07:52 ]
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 17:59:51 #164
5428 crew  miss_sly
pi_90244379
Ow ja, dat was ik dus vergeten :@
Gefeliciteerd met Fabian *O* en welkom in dit topic *O*

En de cb-arts is stom, zelfs als zou je wel fors zijn (en die lengte/gewicht is niet fors) hoor je dat nog niet zo te zeggen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:16:48 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90245108
Achja de volgende keer als ze Fabis balletjes gaat inspecteren ofzo, dan zeg ik wel. Ja, zn vader is ook heel erg klein geschapen :O
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 18:32:12 #166
5428 crew  miss_sly
pi_90245735
hahaha _O-
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:37:02 #167
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90245935
Woehahaha, Amaranta, waar hij bij is dan? :D Evil mastermind you :D

Wolf, woah!! *O* *O* Goed zo ventje! *O* O+

Evie, haha, alvast keukentje spelen met mama's keuken :D

Senna en Ko O+

Nou, wij hebben hier net een heel ziek Stefje in bed gelegd. Ik lag op de bank met een tweepersoons dekbed en dat was natuurlijk op de grond uitgeflapperd zeg maar, dus hij ging al vanaf half zes alleen maar op die deken liggen telkens, beetje rollen, maar telkens liggen.. Ik dacht "laat ik even bij hem gaan liggen" en hij keek me aan, lachte naar me met van die zielige waterige oogjes, krulde zich tegen me aan en viel meteen in slaap O+ Zo lief en zielig tegelijk.. We hebben hem een tijdje zo laten liggen in de veronderstelling dat hij nog wel wakker zou worden, maar na 3 kwartier hebben we hem maar overgelegd in zijn bedje. Ik heb zó te doen met met mijn ventje..
3!
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:12:11 #168
5428 crew  miss_sly
pi_90247534
Ach arme Stef :'( zielig zo'n ziek kindje. Ik hoop dat hij gauw opknapt en jij ook, trix :*
pi_90248745
Aww arme Stef :* Beterschap knulletje!

Wolf liep los, omg wat tof Poppejans! Woohoo! *O*

Fabian, welkom en gefeliciteerd! *O*

En de rest ben ik alweer kwijt :@

Sly, lief dat je het vraagt O+ Het gaat vandaag slechter met Willow dan gister. Of nou ja, eigenlijk ging het wel goed overdag volgens mijn moeder, tot een uur of 17, en toen ik thuiskwam had ze ineens weer koorts (had ze sinds vrijdag niet meer gehad), 38.4. Dus toch wel weer zielig en ziek.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:37:43 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90248881
Arme Stef, veel beterschap voor hem.

Ook beterschap voor Willow.
pi_90249076
Ocharme, Stef! Gauw beter worden hoor, kleine man. :*
En jij ook Inca, wat dat is inderdaad heel pittig, ziek zijn en zorgen.

Fabian, gefeliciteerd! En welkom hier met je mama. *O*

Willow en alle andere zieken, beterschap, hopelijk voelt iedereen zich snel beter.

Wolf, wat goehoed! *O*

Het was gezellig, he Miss. Ze kunnen het goed vinden met elkander.
Ik moest lachen om de kleine strijdjes en de knuffelarijtjes.
Ik vind dat echt een kado, onze 2 kinders die samen spelen, naast elkaar of met elkaar. O+
Ko heeft heel kort geslapen in de buggy en vond dat natuurlijk wel voldoende voor de dag, dus die ligt er vandaag lekker vroeg in. Kan ik het kerstmenu uitdokteren. :7
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90249578
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:40 schreef oeke het volgende:
Ik vind dat echt een kado, onze 2 kinders die samen spelen, naast elkaar of met elkaar. O+
Ja en dáárom vind ik het dus stom dat er niemand van jullie hier in de buurt woont :( :{w
pi_90249793
Ik heb wel meegelezen, maar ik ga even geen Icantrixje doen. (Je verdient de award en ik hoop dat je hem krijgt, concurrent! :+).

Nog even een :* voor wickie vanwege slechte nachten en Twinkly omdat Niels ziek is. Beterschap voor Stef, arme jongen. Hoera voor Fabian! Nog een hoera voor Wolf, die zijn eerste stapjes heeft gezet! Een kleine hoera voor R., die niet alleen goed nieuws heeft gekregen maar het toch gewoon ontzettend goed doet. Een }:| voor Isabeau en O+ voor Ko en Senna (zijn er nog ergens foto's te vinden?).

Ivan is ook ziekjes. Buikgriep nog, vermoedelijk. Ik bel morgen de huisarts even voor de zekerheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:54:33 #174
5428 crew  miss_sly
pi_90249872
Wat naar dat Willow toch weer/nog steeds ziek is. Hoest ze ook nog steeds zo erg? Heb je daar al iets voor, zoals Tussikind en/of een ui bij haar bedje?

Ja oeke, dat vind ik dus ook. En ook het aftasten, inderdaad de kleine strijdjes en het knuffelen. Geweldig om te zien O+ Ze klikken ook, heb ik het idee.
Senna ligt er ook al in, hoor. Dat half uurtje van vanmiddag was voor haar ook wat weinig.
Speaking of kerstdiner: ik zoek eigenlijk nog een kindvriendelijk feestelijk nagerecht. Ik maak voor de volwassenen op verzoek mijn befaamde tiramisu, maar dat is niet echt geschikt voor kinderen, met alcohol en espresso. Dus ik wil er iets naast maken. He tmoet vervoerbaar zijn naar Brabant :P

innepin, als Willow weer beter is, moeten we meeten! Je woont niet zo om de hoek als oeke, maar je woont ook niet ech vreselijk ver weg, hoor!
pi_90249923
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:49 schreef innepin het volgende:
Ja en dáárom vind ik het dus stom dat er niemand van jullie hier in de buurt woont :( :{w
Tja, wie gaat er dan ook in dat gat wonen? >:)

Ik wilde trouwens nog even vertellen dat Ko het weer zo goed doet, hij is zo vrolijk en gezellig weer. Hij kan zich weer heel lang alleen vermaken, met fantasiespellen, dat vind ik echt een leuke ontwikkeling!
Een lege shampoofles gebruiken om nep-water in een bakje te gieten en dat dan zogenaamd op te drinken. O+
Echt veeg mij maar op! O+
En het praten gaat steeds beter, en hij heeft vandaag ook lekker met papa gespeeld, dus dat hele eenkennige is misschien ook weer voorbij.
En hij slaapt tegenwoordig door!
Kortom, one happy mama here! *O* O+

Geen foto's Claudia, helaas. -O-
pi_90249974
Och Incantrix, wat sneu zeg! Dat arme kleine ventje!

En ook een dikke kus voor Willow. En natuurlijk voor alle zieke kindjes die ik nu weer vergeet.

Klinkt gezellig Miss en Oeke. Zo lekker samen keutelen.

Ik heb ook een gezellig uur gehad met Isabeau. Meer was het helaas niet, maar ja, het was wel qualitytime. Ze was zó gezellig!

Toen ik haar ophaalde van t kdv zat ze heerlijk te spelen op de vloer. Toen ze me zag rende ze lachend naar me toe en begon ze al doei te roepen. Thuis hebben we met haar little people poppetjes gespeeld. Geloof dat is een shitload, maar toen ik vroeg waar de vogel was, pikte ze hem er feilloos tussenuit. Dat hadden we nog niet eerder geoefend, ik vond het knap. Ze noemt hem Otel :') . Paarden (Paat!) en schaapjes gaan ook prima, maar varkens en geiten zijn nog wat ingewikkeld. Toen lekker pasta gegeten en daarna een boekje gelezen, geknuffeld en naar bed. Op het aankleedkussen zeg ik (kennelijk) altijd één twee drie hoppaaa, want tegenwoordig zeg ik één twee drie en van het aankleedkussen klinkt het dan droog 'hoppa'. Kortom, het was weer gezellig. Lekker gekneuterd, al was het maar kort! <3
pi_90250058
Volgens mij had Isabeau door dat ze wat goed te maken had :')
pi_90250126
Miss, zijn cupcakes niet een idee? Die kun je misschien zelfs ter plaatse nog opleuken?
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:59:47 #179
5428 crew  miss_sly
pi_90250211
hahaha, ja vast, Sorbo :D

Oeke, die fantasie spelletjes zijn geweldig O+
ik heb vanmiddag nog met Senna aan haar tafeltje gezeten. Ze ging zitten, wees naar het andere stoeltje en zei "mama toel" en toen hebben we samen thee gedronken O+ ze schonk thee in, gaf een kopje aan mij, en toen voor zichzelf ook. Ook hebben we wat gegeten van de schoteltjes. Als ik dan van een schoteltje aan het 'eten' was, widle zij dat even hebben, want ze wilde dat ook proeven :D
pi_90250272
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:55 schreef oeke het volgende:
En het praten gaat steeds beter, en hij heeft vandaag ook lekker met papa gespeeld, dus dat hele eenkennige is misschien ook weer voorbij.
Wat een heerlijke posting, oeke. O+ Het is ook een heerlijk kind, Ko.

Ik vind het best confronterend hoezeer kinderen op deze leeftijd nog in een paar dagen tijd kunnen veranderen. Ik heb Ivan van zondagavond tot vanmiddag niet gezien en ineens zegt hij weer de hele tijd "mama" en nu ook "nee" en "aai" en... ik weet het eigenlijk allemaal niet! Ik heb gewoon nog niet de tijd gehad om rustig naar hem te kijken, met hem te spelen en me te verwonderen. Pfff, een paar dagen tijd, zoveel gemist!
pi_90250328
Oh wat superleuk Miss! <3 Ik kan echt uitkijken naar dat soort dingen.

Nu weet ik weer waar ik nog over wilde opscheppen wat ik nog wilde vertellen. Toen Isabeau nog heel klein was heb ik ooit in het blundertopic geschreven dat ik een zakdoekje bij haar neus hield en verbaasd was dat er niks gebeurde, tot het kwartje viel dat kleine baby's niet zelf hun neus snuiten. Nu had Isabeau vanavond een papieren zakdoekje te pakken en ze ging gewoon haar neus snuiten! :D
pi_90250336
Wat een heerlijk uurtje zo, Sorboo.
Fijn dat het weer goed is! O+

Cupcakes zijn inderdaad leuk Miss! Of gewoon vla of iets dergelijks, het feestelijke zit hem misschien al heel erg in hoe je iets opdient? Vlaggetje of zo'n openvouwende pauw? Of stoofpeertjes met wat kwark?

Oh, toch wel veel veranderingen zo, Claudia. Heb je vandaag wat tijd met hem kunnen doorbrengen?
pi_90250366
Claudia, wel fijn dat he nu gewoon weer lekker bij hem kunt zijn. Gewoon lekker weer thuis.
pi_90250443
Nee, het was vandaag echt te druk om rustig van hem te genieten. Toen we eenmaal thuis waren had hij diarreeluier na diarreeluier. Maar we zijn wel even samen in bad geweest!

Wat een heerlijke anekdotes, Sorbo en miss! Ik vind het heel knap dat jullie dames zich al zo goed verstaanbaar kunnen maken. Het is niet eens de taalontwikkeling waar ik me over verwonder, maar dat er zoveel in onze kinderen omgaat! En dat komt er dan ineens allemaal uit zodat wij er ook deelgenoot van kunnen zijn.
pi_90250585
Dat is het precies Claudia! Die taalontwikkeling is leuk, maar juist het kijkje in het hoofd van je kind dat je, mede daardoor, krijgt, dát is zo bijzonder!
pi_90250606
Ja, dat is lief he Sorbo? Laatst hield Ko het zakdoekje bij mijn neus. :D

Er is wel een dingetje, Ko eet geen avondeten momenteel. Al een tijdje niet.
Wel heel graag zijn yoghurt op het eind, maar van de rest niets.
Hij stopt het wel in zijn mond maar spuugt het meteen weer uit. Alles behalve komkommer en gebakken aardappelen.
Overdag eet hij wel goed en veel, maar in de avond dus niks. Maar wel 3 keer yoghurt willen. :')
Nu wil P. de yoghurt een tijdje niet meer geven, maar dat vind ik wel lastig.
Alleen het eten is nu ook niet leuk.
Hij verheugt zich erop, zit helemaal enthousiast aan tafel maar als hij het eten ziet is dat helemaal weg. Beetje proeven, daarna smijten en daarna huilen en bij mama op schoot willen.
Wat zouden jullie hiermee doen?
pi_90250772
Ik vind het altijd zo leuk dat jullie het vaak over de taalontwikkeling hebben, het maakt me er meer bewust van, maar echt hartekloppingen krijg ik dus bij dat soort doen alsof spelletjes.
Waar zijn fantasie zich begint te ontwikkelen en waar je samen allerlei spellen en verhalen kunt gaan verzinnen.
pi_90250775
Oooh, ik word helemaal weemoedig van die fantasiespelletjes. O+ Grappig, door dit soort posts ga ik me verheugen op dingen waar ik voorheen niet eens aan gedacht had.

Lente is ook echt weer helemaal bijgetrokken en ik ga r steeds leuker vinden. O+ Ze accepteert 'nee' ook ineens veel beter; het lijkt wel of het komt omdat ze de uitleg wat beter snapt. Ze blijft zelfs van de ballen van de kerstboom af! En als ze er toch stiekem aanzit, doet ze het heeel voorzichtig. De enige die tnt een bal heeft gebroken ben ik zelf. :')
pi_90250786
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat naar dat Willow toch weer/nog steeds ziek is. Hoest ze ook nog steeds zo erg? Heb je daar al iets voor, zoals Tussikind en/of een ui bij haar bedje?

We gebruiken een drie-eenheid: hoestsiroop voor kindjes, neusspray en paracetamol. Oh en inderdaad een ui bij haar bedje, dus vier dingen zelfs :7

quote:
innepin, als Willow weer beter is, moeten we meeten! Je woont niet zo om de hoek als oeke, maar je woont ook niet ech vreselijk ver weg, hoor!
Jaaaa O+
pi_90250787
Oeke, ik zou gewoon aanbieden wat jullie eten. Eet ie niet, jammer dan! Ik herken het heel erg van Amber. Die at bijna niks, behalve gebakken aardappeltjes, tomaatjes en komkommer en dat heeft ze tot ruim 3 volgehouden. Ik zette Amber, en nu Tess ook, voor wat wij aten en aten ze het niet en gingen ze vies zitten doen, dan ging het bord weg. Toetje kregen ze wel, maar 1 bakje en niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90250825
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:55 schreef oeke het volgende:

[..]

Tja, wie gaat er dan ook in dat gat wonen? >:)

Ik wilde trouwens nog even vertellen dat Ko het weer zo goed doet, hij is zo vrolijk en gezellig weer. Hij kan zich weer heel lang alleen vermaken, met fantasiespellen, dat vind ik echt een leuke ontwikkeling!
Een lege shampoofles gebruiken om nep-water in een bakje te gieten en dat dan zogenaamd op te drinken. O+
Echt veeg mij maar op! O+

Geen foto's Claudia, helaas. -O-
Ja ehh sorry? Haha.
En verder: wat een heerlijke post oeke! O+
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:10:45 #192
5428 crew  miss_sly
pi_90250830
Wat gaat dat dan hard he, Claudia, in een paar dagen. Wat naar dat Ivan nog steeds ziek is, arm kereltje.

Sorbootje, wat goed, de neus snuiten :o Senna vindt het maar niets als je haar neus poetst, dus snuiten zit er ook nog lang niet in, denk ik. Ze roept alleen heel blij "kaaar" als ik klar ben met snuiten :')

Dat bedacht ik me laatst ook, Claudia. Het moet voor hun ook zo fijn zijn als ze eindelijk dingen kunnen duidelijk maken.

cupcakes, goed plan! Wisten jullie dat er aparte sites zijn alleen maar over cupcakes?
pi_90250862
Oeke, hier gaat het hetzelfde: wij bieden Ivan aan wat wij eten en hij eet er weinig van. Van zijn yoghurt smult hij wel. Nu is hij ook duidelijk ziek en is de keuze dus makkelijk gemaakt. We zijn allang blij dat hij yoghurt wél eet. Maar als hij niet ziek zou zijn zou ik het hier ook gewoon bij laten, denk ik. Aanbieden, blijven proberen, en gewoon telkens yoghurt na geven.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:14:41 #194
5428 crew  miss_sly
pi_90251067
Dat doen wij ook. En dan regelmatig iets op tafel zetten waarvan je weet dat hij het wel eet. Je week menu er een beetje op aanpassen dat hij toch regelmatig wat voorgezet krijgt waarvan je weet dat hij het (waarschijnlijk, ze blijven wispelturig) wel zal eten.

Senna is heel wispelturig met eten, zowel hoeveelheden als wat ze eet. Was ze tot voor kort nog gek op gebakken aardappeltjes, vanavond heeft ze bijna een hele kabeljauwsteak op en wilde ze niet eens een klein stukje gebakken aardappel. Groente heeft ze niet eens naar gekeken :{w
pi_90251098
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:10 schreef miss_sly het volgende:

cupcakes, goed plan! Wisten jullie dat er aparte sites zijn alleen maar over cupcakes?
Ja! Ik ben ze tegengekomen toen ik zat te bedenken wat ik voor Ivans verjaardag wilde maken. Op Fok! loopt er in het kookforum ook een topic over. Het lijkt me wel aardig om de basis onder de knie te krijgen en dan in de toekomst met de kinderen cupcakes te versieren. O+
pi_90251170
Wij geven ook altijd nog yoghurt na, ongeacht hoe ze heeft gegeten. Ik geloof niet dat je daarmee slecht eetgedrag in de hand werkt, hoor. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om de avondmaaltijd zo gezellig en ontspannen mogelijk te houden. Andere alternatieven, zoals een boterham geven doen we dan weer niet. Het enige wat ze 's avonds voor d'r neus krijgt is de warme maaltijd en yoghurt, die duidelijkheid heeft ze iig. :)
pi_90251244
Isabeau die d'r neus snuit :D O+ Willow veegt d'r eigen neus af als ze een doekje krijgt. En daarna gaat ze de tafel poetsen. Ook al zo lief :P

Oeke, mijn kind eet eigenlijk nóóit goed, dus ik herken je gevoel heel erg. Ik heb inmiddels alles al geprobeerd volgens mij, en niets helpt, dus ik weet het écht niet meer. Ik was vandaag al helemaal trots toen ze na een mislukte poging tot avondeten zomaar anderhalve cracker opat :+ Maar wij doen een beetje wat Claudia ook zegt. Ze moet toch iets binnenkrijgen, en als dat yoghurt is, of een cracker... het zij zo. Maar wel gewoon eten blijven aanbieden. Ze heeft zomaar af en toe wél zin om mee te eten namelijk. En tot die dag weer komt, krijgt ze wat ze hebben wil (nou ja, bij wijze van dan hè, ze zou waarschijnlijk heel erg smullen van een bak vol slagroom of chocola, maar er zijn grenzen :Y) )

Ik zat trouwens eens te inventariseren wat mn mup allemaal kan zeggen (als ze er zin in heeft :') ) en eigenlijk is het best veel, vind ik! Mama, papa, oma, opa, poe(s), lam(p), ja, nee, po(p), aai, boo(m), bal, bah, broem, bumba, nijna... Het begint ongemerkt best wel een lijst te worden! En gisteren waren we aan het oefenen met woordjes kletsen, en toen zei ze bijna de best-wel-moeilijke naam van d'r grote zus (ze zei Pemma, mag je zelf bedenken hoe ze heet :+ )! *trots*
pi_90251250
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Ssserpente het volgende:
Wij geven ook altijd nog yoghurt na, ongeacht hoe ze heeft gegeten. Ik geloof niet dat je daarmee slecht eetgedrag in de hand werkt, hoor. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om de avondmaaltijd zo gezellig en ontspannen mogelijk te houden. Andere alternatieven, zoals een boterham geven doen we dan weer niet. Het enige wat ze 's avonds voor d'r neus krijgt is de warme maaltijd en yoghurt, die duidelijkheid heeft ze iig. :)
mee eens :D
en als ie honger gaat krijgen gaat ie vanzelf weer eten Oeks! Daarnaast hebben ze genoeg reserves hoor :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90251275
Dat vind ik wel goed Vicks, gewoon maar 1 bakje toe. Niet meer.
Ik wil toch wel graag dat hij wat eet, dus die yoghurt vind ik juist fijn. Terwijl P. denkt dat hij express zijn eten niet eet omdat hij alleen die yoghurt wil.
Goed om wat andere ervaringen te horen. :Y

Tss, Serpente, heb jij gewoon een kerstbal stuk gemaakt. En Lente niet een! ^O^
Fijn dat het zo lekker loopt weer. O+

Haha, die wispelturigheid maakte me inderdaad gek. Nu is helemaal niks meer goed. Soms helpt het wel, in de keuken al ets te laten proeven.
Maar regelmatig iets maken wat hij lekker vind probeer ik wel te doen, 1 keer per week gebakken aardappelen.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 20:21:07 #200
5428 crew  miss_sly
pi_90251508
Ik denk niet dat ze zo al denken, oeke, over de yoghurt. Senna krijgt ook maar 1 bakje, hoor. En als ze erg weinig gegeten heeft, doe ik er soms net een beetje meer in.

Wij hebben de kerstboom gewoon gevuld met allemaal onbreekbaar spul :+ En Senna mag alles eruit plukken als ze wil, en waar ze bij kan, dus wij moeten regelmatig wat terughangen. Maar ach, op deze manier hebben we er allemaal het meeste plezier van, denk ik dan maar ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')