abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89993281
ik loop dus stage, op een erg leuke plek. :) alleen het hoofd van de facilitaire dienst roept minimaal 1 keer per dag als er een ongeloofelijke kutklus voorbij komt: das een leuk klusje voor de stagiares (er zijn er meerdere hier). dan moet je echt denken aan 300 kerstpakketjes klaarmaken, of een kantoor leegruimen.

nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben? :(
  donderdag 16 december 2010 @ 11:51:00 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89993319
Geen middelbare scholier maar wel nog steeds stagiair. Kutklusjes horen er nu eenmaal bij.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_89993320
Simpel, iemand anders is daar te duur voor. Het is een kwestie van nemen en geven, jij neemt werkervaring en geeft goedkope arbeid.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_89993336
In je werkzame leven krijg je vast ook wel eens een klusje die eigenlijk beneden je stand is. Wen er aan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 16 december 2010 @ 11:54:00 #5
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_89993410
Wat is het verschil tussen een hbo-er en een EHBO-er?
  donderdag 16 december 2010 @ 11:54:02 #6
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_89993411
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef Ferdo het volgende:
In je werkzame leven krijg geef je vast ook wel eens een klusje aan stagairs die eigenlijk beneden je stand is. Wen er aan.
Sometimes you see knopjes
  donderdag 16 december 2010 @ 11:54:15 #7
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89993421
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
Geen middelbare scholier maar wel nog steeds stagiair. Kutklusjes horen er nu eenmaal bij.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef voederbietel het volgende:
Simpel, iemand anders is daar te duur voor. Het is een kwestie van nemen en geven, jij neemt werkervaring en geeft goedkope arbeid.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef Ferdo het volgende:
In je werkzame leven krijg je vast ook wel eens een klusje die eigenlijk beneden je stand is. Wen er aan.
Dit dus!
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  donderdag 16 december 2010 @ 11:54:26 #8
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_89993427
Krijg je geld voor de stage, dan zou ik niet klagen.
Ik ken iemand die op het mbo stage liep en de hele dag papier moest versnipperen. Een paar maand lang.
  donderdag 16 december 2010 @ 11:54:50 #9
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_89993440
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:54 schreef xprotagonistx het volgende:
Wat is het verschil tussen een hbo-er en een EHBO-er?
De "E"
pi_89993445
_O- TS studeert om concierge te worden _O-
pi_89993465
Bij EHBO leggen ze je uit hoe je verbanden moet leggen. Bij HBO niet.
  donderdag 16 december 2010 @ 11:57:20 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_89993499
wat is het verschil tussen een hbo'er en een scholier?
  donderdag 16 december 2010 @ 11:57:24 #13
320064 lordflap_
pas op ik flap!
pi_89993503
Ongemotiveerde arrogante elitaire kutstudenten houden het bij ons inderdaad niet lang uit.
talpa :r
  donderdag 16 december 2010 @ 11:58:29 #14
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_89993530
Ja! Een EHBO'er kan wèl verbanden leggen!

Dude, je ben niets anders dan een scholier, accepteer het dat je scholierenklusjes doet.
  donderdag 16 december 2010 @ 11:59:44 #15
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_89993563
@OEM: geen. Alleen zit de eerstgenoemde vaak nog in een ontkenningsfase.
pi_89993646
Je moet zorgen dat je voor je stage al duidelijk hebt gemaakt dat je een zeker niveau hebt en dat je relevante werkervaring op wilt doen. Natuurlijk houdt dit in dat je ook soms rotklusjes moet doen, maar over het algemeen moet je wel zorgen dat je stage leerzaam is. Als andere stagiairs simpelweg op een lager niveau studeren dan ben je niet arrogant als je aangeeft dat jij meer verwacht van je stage, sterker nog dat hoort bij het niveau waar je later terecht komt.

Besteed je niet het grootste deel van je tijd aan nuttig werk dan moet je dat kenbaar maken aan je begeleider en aan je school en proberen hier verandering in te brengen. Tegenwoordig keuren scholen stages makkelijk goed, maar vroeger had je een probleem als bleek dat je niet op je niveau had gewerkt. Daar kan je je tegen indekken als je kan aangeven dat je pro actief bent geweest en je best hebt gedaan om wel leerzaam werk te krijgen.

Je bent geen stagiair voor het bedrijf, je bent stagiair voor je opleiding. Het bedrijf voldoet zijn maatschappelijk verantwoordelijkheid door jou op te leiden, ze mogen stagiairs niet misbruiken als uiterst goedkope en domme arbeidskrachten. Dan moeten ze maar een blik Oostblokkers opentrekken als ze dat willen ;)
  donderdag 16 december 2010 @ 12:05:39 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89993731
Zo'n usernaam zegt natuurlijk ook wel wat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89993767
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
ik loop dus stage, op een erg leuke plek. :) alleen het hoofd van de facilitaire dienst roept minimaal 1 keer per dag als er een ongeloofelijke kutklus voorbij komt: das een leuk klusje voor de stagiares (er zijn er meerdere hier). dan moet je echt denken aan 300 kerstpakketjes klaarmaken, of een kantoor leegruimen.

nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben? :(
Dan maar even een serieuze reactie.

Je hoeft dit niet te doen 'sorry, ik heb daar op dit moment geen tijd voor' is een hele simpele. Jij zit daar een opdracht te doen waarvoor ze anders een dure consultant voor moeten inhuren of iemand anders zijn dure tijd in moet stoppen. Als je begeleider dit niet accepteerd, dan moet je dit melden bij je school zodat ze nooit meer stagiaires krijgen of andere plek zoeken.

Dozen vouwen en de vloer aanvegen hoort er simpelgezegd niet bij. TENZIJ je het zelf aangeboden hebt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_89993812
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef ph4ge het volgende:
Je moet zorgen dat je voor je stage al duidelijk hebt gemaakt dat je een zeker niveau hebt en dat je relevante werkervaring op wilt doen. Natuurlijk houdt dit in dat je ook soms rotklusjes moet doen, maar over het algemeen moet je wel zorgen dat je stage leerzaam is. Als andere stagiairs simpelweg op een lager niveau studeren dan ben je niet arrogant als je aangeeft dat jij meer verwacht van je stage, sterker nog dat hoort bij het niveau waar je later terecht komt.

Besteed je niet het grootste deel van je tijd aan nuttig werk dan moet je dat kenbaar maken aan je begeleider en aan je school en proberen hier verandering in te brengen. Tegenwoordig keuren scholen stages makkelijk goed, maar vroeger had je een probleem als bleek dat je niet op je niveau had gewerkt. Daar kan je je tegen indekken als je kan aangeven dat je pro actief bent geweest en je best hebt gedaan om wel leerzaam werk te krijgen.

Je bent geen stagiair voor het bedrijf, je bent stagiair voor je opleiding. Het bedrijf voldoet zijn maatschappelijk verantwoordelijkheid door jou op te leiden, ze mogen stagiairs niet misbruiken als uiterst goedkope en domme arbeidskrachten. Dan moeten ze maar een blik Oostblokkers opentrekken als ze dat willen ;)
Dit.
Een HBO'er is (met uitzonderingen natuurlijk) geen domme werkkracht.
1947-2016
pi_89993903
Herkenbaar. Dankzij al dat tuig op de HBO zijn veel bedrijven in de veronderstelling dat een HBO'er een dom werkschaap is.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_89994070
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:
_O- TS studeert om concierge te worden _O-
En ook nog eens aan het HBO
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_89994138
wat voor kutstage is dat dan dat zelfs het hoofd van de facilitaire dienst wat over je te vertellen heeft :')
pi_89994260
Ook die klusjes horen er eenmaal bij. Als je een baan hebt kom je de zelfde soort dingen tegen waarschijnlijk. Als je hier stage zou lopen en je zou tegen mij zeggen dat die ik niet dat is beneden mijn stand dan zou ik je toch wel even uitleggen hoe het leven in elkaar steekt.. Het leven bestaat niet alleen uit dingen op jouw niveau en voor die paar klusjes per week ga je er ook niet iemand anders voor aannemen die verder alleen maar uit z'n neus gaat zitten eten..
  Admin donderdag 16 december 2010 @ 12:25:49 #24
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_89994299
Een Hbo-stagiair ís een middelbare scholier.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Admin donderdag 16 december 2010 @ 12:26:19 #25
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_89994322
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:18 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

En ook nog eens aan het HBO
Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_89994346
Welkom in de grote mensen wereld, zo werkt het in elke baan, welcome to the club.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89994356
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair... je bent en blijft een stagair dus ook kutklusjes voor jou.
No Guts, No Glory
pi_89994669
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Niet alle HBO'(st)ers komen van InHolland of doen 'media en informatie management'.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
Ook die klusjes horen er eenmaal bij. Als je een baan hebt kom je de zelfde soort dingen tegen waarschijnlijk. Als je hier stage zou lopen en je zou tegen mij zeggen dat die ik niet dat is beneden mijn stand dan zou ik je toch wel even uitleggen hoe het leven in elkaar steekt.. Het leven bestaat niet alleen uit dingen op jouw niveau en voor die paar klusjes per week ga je er ook niet iemand anders voor aannemen die verder alleen maar uit z'n neus gaat zitten eten..
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb ook HBO gedaan en was ook nooit te beroerd van de kutklusjes. Soms wel even lekker als je je kop er af kan houden. ECHTER, er zit een max aan, als je alleen maar kutklusjes krijgt en de mensen zien jou wel als goedkope kracht zit er in de basis wat goed mis. Dan is het bedrijf niet goed genoeg voor een HBO stagiaire. Je zit daar 20 weken niet operationeel mee te werken maar bent bezig met een opdracht op tactisch / strategisch niveau. Een HBO stage is niet dom operationeel je uren meewerken. Ik hoop dat je dat wel snapt. En als een HBO'(st)er zegt dat er even geen tijd voor is heb je dat als chef ook te slikken. Het is niet alleen ja en amen, die mensen zitten er voor hun toekomst te werken. Trouwens, assertiviteit hoort ook bij je niveau.
1947-2016
pi_89994679
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
Ja
1947-2016
pi_89994715
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:
Waar haal je deze onzin vandaan?
1947-2016
pi_89995121
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja
Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?
qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten :(
pi_89995211
quote:
Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.
ik vraag me af wat jij voor opleiding gedaan hebt?
pi_89995226
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
ja. in opleidingsniveau wel.
pi_89995418
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_89995428
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.
InHolland? :')
Ja doei.
pi_89995465
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

InHolland? :')
Ja, flauw, ik weet het. Maar kon het niet laten. Sorry. :')
pi_89995479
ik moest grinniken, en dat had ik nog niet gedaan vandaag :+ dus bedankt :*
Ja doei.
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2010 @ 13:04:18 #38
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89995520
Dat hangt dan van je stageplek af denk ik! Ik heb nooit zoiets hoeven doen. Je had gewoon een bepaalde opdracht waar je tig maanden voor had en hoe je dat tot een voldoende einde kreeg en met hoeveel uur werk dat moest je zelf maar weten!
pi_89995558
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.
ik vraag me af wat jij voor opleiding gedaan hebt?
mbo-v heeft ze gedaan.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:51 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten :(
natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.
pi_89995965
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:05 schreef Adames het volgende:

[..]

mbo-v heeft ze gedaan.

[..]

natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.
en dat is?
de zelfstandigheid?
  Admin donderdag 16 december 2010 @ 13:51:50 #41
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_89997412
Het is zó makkelijk om HBO-ers te laten happen.
Bedankt ^O^

Admin donderdag 16 december 2010 @ 13:53:31 #42
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_89997472
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.

pi_89997626
quote:
zo he, grote jongen...

maak dat mee, een elitaire scholier :')
pi_90000635
quote:

Heel makkelijk, gewoon weigeren. Leg even uit dat je er toch echt bent om aan je stage opdracht te werken. Begrijpen ze wel en ben je dr meteen van af. Niet lafjes tegen je stagebegeleider gaan lopen mekkeren trouwens, maar gewoon direct tegen dat hoofd FD zeggen.
pi_90000720
Assertiviteit is je vreemd? :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 16 december 2010 @ 15:07:59 #46
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_90000737
Hej leuk een topic over het HBO.

Ik verwacht wel een toffe discussie hier :)
#FreeHat
pi_90000766
kut
  donderdag 16 december 2010 @ 15:50:43 #48
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90002940
daarom heb ik in mijn stageovereenkomst staan dat er uitsluitend taken mogen worden gegeven met een duidelijke onderwijsfunctie
Wat doe ik hier?
pi_90003051
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:53 schreef yvonne het volgende:
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.
dat.

Je moet niet meteen verwachten dat ze je aanbidden en vragen of je alsjeblieft de nieuwe directeur wilt worden... :{w

gewoon accepteren en met plezier en een grote glimlach doen, die kutklusjes :) geeft hen de indruk dat je van aanpakken houdt en dan zullen ze je vast wel wat meer werk geven 'waar je jezelf in kwijt kunt', ofzo :+
Ja doei.
pi_90004743
Ken je plek blerbek, zolang jij nog gewoon schoolganger bent is die plek het opruimen van andermans bende.. Moeten duur betaalde werknemers het werk doen terwijl een snotneus het mooie werk doet?
pi_90006569
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ken je plek blerbek, zolang jij nog gewoon schoolganger bent is die plek het opruimen van andermans bende.. Moeten duur betaalde werknemers het werk doen terwijl een snotneus het mooie werk doet?
Iets met obvious troll.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:51 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Heb jij beide gedaan? Ik iig wel, en sorry, ik heb een duidelijk verschil gemerkt. Ook in vergelijking hoe ik toen werkte en hoe ik nu. Vooral je gedachtegang is totaal anders. Om over inzicht maar te zwijgen.

Ik denk ook dat het te maken heeft met het soort opleiding dat je krijgt. Je hebt HBO knippen en plakken (MIM) en je hebt ook stevige, goede en solide HBO studies waar je echt wat mee kan. Het verschil ligt echt niet alleen in de projecten.
1947-2016
pi_90006848
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:50 schreef tdrone het volgende:
daarom heb ik in mijn stageovereenkomst staan dat er uitsluitend taken mogen worden gegeven met een duidelijke onderwijsfunctie
Dat.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat.

Je moet niet meteen verwachten dat ze je aanbidden en vragen of je alsjeblieft de nieuwe directeur wilt worden... :{w

gewoon accepteren en met plezier en een grote glimlach doen, die kutklusjes :) geeft hen de indruk dat je van aanpakken houdt en dan zullen ze je vast wel wat meer werk geven 'waar je jezelf in kwijt kunt', ofzo :+
Je moet dat totaal niet verwachten, je zit daar een opdracht te doen, voor jezelf en ook een beetje voor die organisatie. Maar waar je zit moet ook niet verwachten dat jij daar op koffiehaal- en kopiëer- en veegstage bent. Dat is die plek gewoon niet geschikt, dan weten ze niet wat jij eigenlijk komt doen.
1947-2016
  donderdag 16 december 2010 @ 17:57:52 #53
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_90008508
quote:
17s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:51 schreef yvonne het volgende:
Het is zó makkelijk om HBO-ers te laten happen.
Bedankt ^O^
Je eigen opmerking was ook zó geweldig
pi_90008540
TS is een cursist :')
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts
  donderdag 16 december 2010 @ 18:04:42 #55
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_90008743
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door LudoSanders op 17-12-2010 10:06:44 (Jij ook, maar niet hier) ]
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 09:06:42 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90031651
Ik loop ook stage als HBO'er. Mij is gisteren uitgelegd hoe de vaatwasser uitgepakt moet worden. De afgelopen 3 maanden hebben ze mij geleerd hoe ik moet lopen en mijn billen moet schoonvegen O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_90032742
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:53 schreef yvonne het volgende:
gelul. je moet idd gewoon aanpakken maar het is niet de bedoeling dat een andere afdeling constant alles waar ze geen zin in hebben bij een stagiair pr-marketing neergooit. als ze het overleggen met m'n stagebegeleider wil ik echt wel bijspringen indien het nodig is.

mensen hebben vaak echt geen idee wat een stage inhoudt... het is niet het kutslaafje van het bedrijf, het is ervaring opdoen in je toekomstige vak. sterker nog: vanuit school wordt benadrukt dat als je teveel domme klusjes moet doen, je dit moet weigeren en naar je stagebegeleider en je school moet stappen.
pi_90032784
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:59 schreef Manu. het volgende:
TS is een cursist :')
ja en jij een autist. doei
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:02:58 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90032803
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:00 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

gelul. je moet idd gewoon aanpakken maar het is niet de bedoeling dat een andere afdeling constant alles waar ze geen zin in hebben bij een stagiair pr-marketing neergooit. als ze het overleggen met m'n stagebegeleider wil ik echt wel bijspringen indien het nodig is.

mensen hebben vaak echt geen idee wat een stage inhoudt... het is niet het kutslaafje van het bedrijf, het is ervaring opdoen in je toekomstige vak. sterker nog: vanuit school wordt benadrukt dat als je teveel domme klusjes moet doen, je dit moet weigeren en naar je stagebegeleider en je school moet stappen.
Nou, als het gelul is, stuur het topic dan even door naar je stagebegeleider en dan kijken wat hij zegt?
pi_90032846
Wanneer leert men nu eens dat mbo, hbo of wo niet met hoofdletters geschreven dienen te worden, wanneer?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_90032848
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:05 schreef mmmkai het volgende:

[..]

Heel makkelijk, gewoon weigeren. Leg even uit dat je er toch echt bent om aan je stage opdracht te werken. Begrijpen ze wel en ben je dr meteen van af. Niet lafjes tegen je stagebegeleider gaan lopen mekkeren trouwens, maar gewoon direct tegen dat hoofd FD zeggen.
al gedaan, maar toen maakte ze het helemaal mooi. ze ging het omdraaien: hoezo niet? ik heb die doosjes voor je klaargezet (1 minuut werk :') dus ik heb je al geholpen maar het is eigenlijk jouw taak :{

verder is ze een hele aardige vrouw maar ze heeft echt een totaal verkeerd idee van stages. heeft zelf wel eens mbo-stagiaires (horeca etc) en die stages ziet ze inhoudelijk gelijk aan die van ons.
pi_90032870
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

ja. in opleidingsniveau wel.
Qau inzet alleen niet als ik het hiet zo lees. _O-

Wanneer je bij mij stage zou lopen zou ik jou juist door deze instelling al die kut klusjes geven. :Y)
pi_90032939
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Qau inzet alleen niet als ik het hiet zo lees. _O-

Wanneer je bij mij stage zou lopen zou ik jou juist door deze instelling al die kut klusjes geven. :Y)
ow want mbo is hoger dan hbo natuurlijk ja... ik ben helemaal niet beter als een mens die mbo doet, maar inhoudelijk zouden de stages er anders uit moeten zien. dat is wat ik bedoel.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:11:50 #64
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90033049
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:08 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

ow want mbo is hoger dan hbo natuurlijk ja... ik ben helemaal niet beter als een mens die mbo doet, maar inhoudelijk zouden de stages er anders uit moeten zien. dat is wat ik bedoel.
Als ik bijvoorbeeld leer voor een managersbaan zou ik anders wel eens willen weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer zeg maar. Dan begrijp je het proces veel beter en wordt je uiteindelijk een betere manager.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:12:57 #65
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033086
ik heb het even voor je opgezocht TS en er staat letterlijk in mijn stageovereenkomst:

De Stagverlener zal de student slechts werzaamheden opdragen die een duidelijk onderwijsfuntie hebben en passen binnen het stageprogramma in artikel 1.

dus eigen schuld dikke bult!
Wat doe ik hier?
pi_90033131
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:08 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Inhoudelijk zouden de stages er nog niet eens zoveel anders hoeven uit te zien, alleen de snelheid en de uitkomst wat eruit komt dat zou verschillend moeten zijn.

En ja kutklusjes horen er gewoon bij. Zelfs bij het normale werk, als jij later een baan vind dan kun je ook niet verwachten dat alles vanzelf gaat. Zo heb ik vannochtend even een slot zitten te ontdooien, ja dat kan de technische dienst ook doen maar die waren bezig met andere dingen. Sommige dingen zijn soms sneller als je ze zelf uitvoerd en komen het bedrijf allen maar ten goede.
pi_90033192
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld leer voor een managersbaan zou ik anders wel eens willen weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer zeg maar. Dan begrijp je het proces veel beter en wordt je uiteindelijk een betere manager.
helemaal mee eens hoor. ik doe ook gewoon van alles, van opruimen tot marketingplannen maken. ben absoluut niet laks ofzo... maar het moet niet zo zijn dat alles waar ze op een andere afdeling geen zin in hebben bij jou terecht komt.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:17:23 #68
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033248
ik denk ook dat het een kwestie is van hoe je stagebegeleider naar zijn collegas over jou doet als hij zegt: ach dat is maar een stagiairtje dan is meteen al je draagvlak weg en neemt ook niemand je serieus..
Wat doe ik hier?
pi_90033252
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:12 schreef tdrone het volgende:
ik heb het even voor je opgezocht TS en er staat letterlijk in mijn stageovereenkomst:

De Stagverlener zal de student slechts werzaamheden opdragen die een duidelijk onderwijsfuntie hebben en passen binnen het stageprogramma in artikel 1.

dus eigen schuld dikke bult!
staat het er echt zo in? vind ik wat overdreven, er horen ook af en toe minder leuke klusjes bij maar dat heb je als werknemer straks ook. alleen het moet dus niet zo zijn dat jij het slaafje van alle afdelingen bent. waarom snappen mensen dat verschil niet?
pi_90033329
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Inhoudelijk zouden de stages er nog niet eens zoveel anders hoeven uit te zien, alleen de snelheid en de uitkomst wat eruit komt dat zou verschillend moeten zijn.

En ja kutklusjes horen er gewoon bij. Zelfs bij het normale werk, als jij later een baan vind dan kun je ook niet verwachten dat alles vanzelf gaat. Zo heb ik vannochtend even een slot zitten te ontdooien, ja dat kan de technische dienst ook doen maar die waren bezig met andere dingen. Sommige dingen zijn soms sneller als je ze zelf uitvoerd en komen het bedrijf allen maar ten goede.
Dat soort dingen zou ik ook gewoon zelf even doen hoor, het is niet dat ik hier me te goed voel voor dingen of ze laat liggen?

heb zelfs een 9 gehad op m'n tussentijdse beoordeling voor verantwoordelijkheidsgevoel.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:20:44 #71
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033352
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:17 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

staat het er echt zo in? vind ik wat overdreven, er horen ook af en toe minder leuke klusjes bij maar dat heb je als werknemer straks ook.
Ik ga er ook niet over zeuren als ik eens iets moet doen wat minder leuk is etc. maar het is wel een goede stok achter de deur om situaties zoals die van jou te voorkomen...
Wat doe ik hier?
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:21:45 #72
327900 KingChicken
Mwah ha haa, bawk bawk bawk!
pi_90033390
stagiairs zijn geen aanvulling voor een bedrijf maar eerder een last.
je mag überhaupt al blij zijn een plek te hebben.
kutstagiairs.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:21:45 #73
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_90033391
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:57 schreef lordflap_ het volgende:
Ongemotiveerde arrogante elitaire kutstudenten houden het bij ons inderdaad niet lang uit.
Zegt iemand die zichzelf nooit student heeft mogen noemen. :)
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:22:14 #74
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033415
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:21 schreef KingChicken het volgende:
kutstagiairs.
troll
Wat doe ik hier?
pi_90033427
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:17 schreef tdrone het volgende:
ik denk ook dat het een kwestie is van hoe je stagebegeleider naar zijn collegas over jou doet als hij zegt: ach dat is maar een stagiairtje dan is meteen al je draagvlak weg en neemt ook niemand je serieus..
dat doet ze niet. :) of ze moet zelf de meest slechte stagebegeleider ooit zijn. gisteren zei ze nog zeer onder de indruk van me te zijn als stagiair.
pi_90033440
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:21 schreef KingChicken het volgende:
kutstagiairs.
sukkel

aan een goede stagiair heeft een bedrijf enorm veel. als ze dat niet hebben dan doen ze zelf ook wat fout.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:24:20 #77
327900 KingChicken
pi_90033487
tuurlijk jongen.
krijg je een of andere snotneus over de vloer die niks weet
is dat nog de schuld van het bedrijf ook
pi_90033508
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:20 schreef tdrone het volgende:

[..]

Ik ga er ook niet over zeuren als ik eens iets moet doen wat minder leuk is etc. maar het is wel een goede stok achter de deur om situaties zoals die van jou te voorkomen...
ja dat is zo. maar het is niet zo dat ik de hele dag met kutklusjes bezig ben. het is gewoon net iets te vaak, en het idee die ze op de andere afdeling over een stagiair hebben.
pi_90033520
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:24 schreef KingChicken het volgende:
tuurlijk jongen.
krijg je een of andere snotneus over de vloer die niks weet
is dat nog de schuld van het bedrijf ook
ga lekker weg man.
pi_90036182
Pik je mag mijn schoenen wel poetsen met je 3e jaars hbo. Vervelende klusjes zijn onderdeel van elke organisatie en stagiaires staan terecht onder aan de ladder. Zolang je leerzame opdrachten krijgt die gerelateerd zijn aan je opleiding mag je ook opdraven voor de mindere leuke dingen. Dat doet iedereen in de organisatie af en toe.
pi_90036480
Met je HBO harses.

Waarom zou je die klussen je personeel laten klaren? Kost klauwen met geld, en ze laten werk liggen dat de stagaires niet af kunnen maken. Dit is de perfecte oplossing.

Het hoort er eenmaal bij, bek houwe kut.
pi_90036714
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Wil je beter inzicht krijgen in het managersleven (om het zo te noemen), dan moet je echt de hele dag meelopen met die vent, en exact weten waar ie zich mee bezighoudt. Vaak krijgen mensen onterecht de indruk dat de manager geen reet uitvoert, of dat hun baan makkelijker en beter verdient dan die van hunzelf.
Tot je er zelf staat...
pi_90037418
Dat is bij vrijwel elke stage zo, of je moet al genoeg kennis bezitten om constant inzetbaar te kunnen zijn.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:24:09 #84
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90038077
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:51 schreef nero7 het volgende:

[..]

Dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Wil je beter inzicht krijgen in het managersleven (om het zo te noemen), dan moet je echt de hele dag meelopen met die vent, en exact weten waar ie zich mee bezighoudt. Vaak krijgen mensen onterecht de indruk dat de manager geen reet uitvoert, of dat hun baan makkelijker en beter verdient dan die van hunzelf.
Tot je er zelf staat...
Ok, maar ik heb een keer een manager meegemaakt in een drukkerij die niet wist hoe lang het bijvoorbeeld duurde om honderd folders te drukken, het inplannen van orders elke dag was dan ook een probleem voor hem en dus iedereen op het bedrijf. Als je bijvoorbeeld zelf achter de drukpers hebt meegedraait weet je hoe lang dat duurt en kun je dus een haalbare planning van orders maken.

Managers doen juist wel veel alleen is hetgene wat ze doen niet altijd te zien, daarom denken mensen dat ze niks doen maar dat is niet zo.
pi_90073179
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:24 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, maar ik heb een keer een manager meegemaakt in een drukkerij die niet wist hoe lang het bijvoorbeeld duurde om honderd folders te drukken, het inplannen van orders elke dag was dan ook een probleem voor hem en dus iedereen op het bedrijf. Als je bijvoorbeeld zelf achter de drukpers hebt meegedraait weet je hoe lang dat duurt en kun je dus een haalbare planning van orders maken.

Managers doen juist wel veel alleen is hetgene wat ze doen niet altijd te zien, daarom denken mensen dat ze niks doen maar dat is niet zo.
Maar daar hebben ze weer mensen voor om dat te regelen. Hoe lang het duurt zou mij niet zo veel uitmaken, als ik "ongeveer" denk, is het voldoende.
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:47:45 #86
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_90073228
Zo gaan die dingen nu eenmaal. En over 10 jaar roep jij hetzelfde.
Volgens mij heb ik gelijk
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:31:51 #87
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_90074849
Aangepaste TT: ik ben Hbo-stagiair, ik ben helmaal niets.

[ Bericht 7% gewijzigd door solyaris op 18-12-2010 01:44:34 ]
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:41:36 #88
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90081588
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:46 schreef nero7 het volgende:

[..]

Maar daar hebben ze weer mensen voor om dat te regelen. Hoe lang het duurt zou mij niet zo veel uitmaken, als ik "ongeveer" denk, is het voldoende.
Als dat voor jou werkt is het goed. Ongeveer is meestal ook wel genoeg, maar totaal geen idee hebben in een strakke planning werkt natuurlijk niet.
pi_90162259
Figuur dat denkt iets te zeggen te hebben omdat het 3e jaars hbo(!)'er is :D
Het enige verschil met een middelbare scholier is dat jij nog 2,5 jaar sheets en samenvattingen hebt geleerd zonder zelf echt na te hoeven denken om deze vervolgens op een tentamen weer uit te schijten. Wakker worden jongen, je bent gewoon een goedkope werkkracht.
pi_90162569
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 03:46 schreef MarcoMR het volgende:
Figuur dat denkt iets te zeggen te hebben omdat het 3e jaars hbo(!)'er is :D
Het enige verschil met een middelbare scholier is dat jij nog 2,5 jaar sheets en samenvattingen hebt geleerd zonder zelf echt na te hoeven denken om deze vervolgens op een tentamen weer uit te schijten. Wakker worden jongen, je bent gewoon een goedkope werkkracht.
Dat,
en hetzelfde geld ook als je een normale werkkracht bent hoor.
ik moest ooit 2 uur per dag afwassen, bij een bedrijf waar ik aangenomen was als programmeur.
Geen probleem, salaris van een programmeur, voor spul afwassen :z , zwaar relaxed
Daarintegen, als je het salaris van een afwasser krijgt, en je moet programmeren, Ja, dan wordt je zwaar genaaid :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 04:19:11 ]
pi_90162589
HAHA. Een hbo'er zijn en denken dat je al heel wat voorstelt:S. Waar gaat het heen met de wereld? Hbo'ers zijn nog steeds scholieren. Kom maar terug wanneer je op de uni zit jochie:P
pi_90162693
Al die autisten van het wo die op FOK! iedereen afzeiken die iets lagers doen, om hun irl gebreken te compenseren :')!
pi_90163047
TS zeikt indirect scholieren af en zo is het cirkeltje rond. Een derdejaars hbo'er stelt echt nog geen ene ruk voor.

Is hetzelfde als een VMBO-TL'er een VMBO-KB'er afzeikt. Blijven VMBO'ers.
pi_90163104
Daarnaast zou dat 'kut klusje' dan gedaan moeten worden door iemand die daar geschikter voor zou zijn dan hem, de 3e jaars hbo'er.
  maandag 20 december 2010 @ 08:05:11 #95
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_90163519
Back fire topic :D
:-)
pi_90163713
Denken dat je als stagiare goed bent voor meer dan koffie halen en de kantine vegen :')
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 20 december 2010 @ 08:27:51 #97
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_90163723
quote:
Op maandag 20 december 2010 08:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Denken dat je als stagiare goed bent voor meer dan koffie halen en de kantine vegen :')
Breek mijn combo eens niet!
pi_90163732
Je hebt meer dan 3 nodig voor een combo :{
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 20 december 2010 @ 08:29:57 #99
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_90163747
quote:
Op maandag 20 december 2010 08:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Je hebt meer dan 3 nodig voor een combo :{
*facepalm* kijk eens naar de last poster van de topics hier onder ;)
pi_90164806
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 04:21 schreef shibal het volgende:
HAHA. Een hbo'er zijn en denken dat je al heel wat voorstelt:S. Waar gaat het heen met de wereld? Hbo'ers zijn nog steeds scholieren. Kom maar terug wanneer je op de uni zit jochie:P
ja man :p :p :d :x haha

:{
  maandag 20 december 2010 @ 10:46:04 #101
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_90166572
quote:
lol hoger geschoolden proberen te bashen en zelf thuis uitkering lopen trekken :')

wat hebben jij en je dochten ook alweer precies gedaan?
pi_90166691
TS Ik voel met je mee.. Studeer via een Universtiteit uit USA in NL en serieus Kutter had mijn stage niet kunnen zijn.. -O-
They call me Lola!
  maandag 20 december 2010 @ 12:11:52 #103
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90169946
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:49 schreef Stink_vis het volgende:
TS Ik voel met je mee.. Studeer via een Universtiteit uit USA in NL en serieus Kutter had mijn stage niet kunnen zijn.. -O-
Stage staat voor mij sowieso gelijk aan 'kut'.
pi_90172011
Stages zijn er niet om leuk te zijn. Tenzij je naar het buitenland gaat. Meestal zijn die stages wel te pruimen omdat je toch alleen maar aan het feesten bent (dat was bij mij tenminste zo).
Jeffster! _O_
pi_90173505
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:01 schreef IDisposable het volgende:
Stages zijn er niet om leuk te zijn. Tenzij je naar het buitenland gaat. Meestal zijn die stages wel te pruimen omdat je toch alleen maar aan het feesten bent (dat was bij mij tenminste zo).
klopt, voor m'n mbo-opleiding hiervoor naar Curacao geweest. mooiste tijd van m'n leven :)
  maandag 20 december 2010 @ 13:35:04 #106
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_90173573
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:33 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

klopt, voor m'n mbo-opleiding hiervoor naar Curacao geweest. mooiste tijd van m'n leven :)
dat zegt meer over jouw leven dan over stages
pi_90173849
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:49 schreef Stink_vis het volgende:
m'n stage is niet kut ofzo hoor :) alleen de ideeen van bepaalde (zelf lager opgeleide) mensen over wat een stage in het hoger onderwijs in moet houden.maar sterkte man!
pi_90173879
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:35 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

dat zegt meer over jouw leven dan over stages
want? :{
  maandag 20 december 2010 @ 13:42:25 #109
69994 seto
-|||--------|||-
pi_90173930
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:41 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

want? :{
Mensen die zeggen "Dat was de mooiste tijd van mijn leven." hebben meestal een niet zo tof leven.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_90173987
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:42 schreef seto het volgende:

[..]

Mensen die zeggen "Dat was de mooiste tijd van mijn leven." hebben meestal een niet zo tof leven.
De jaloezie druipt er vanaf.
Jeffster! _O_
pi_90173992
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:42 schreef seto het volgende:

[..]

alsof per definitie dan de rest van je leven kut is? :') een mooi leven kan ook nog weer mooiere pieken hebben. en wie loopt er nou niet liever stage in een geweldig warm land dan hier in de kutsneeuw?
pi_90174201
Ik ging voor mijn scriptie naar het buitenland, maar toen ik terugkwam had ik alleen nog maar een kladje :D . Ik was meer bezig met rondreizen dan stagelopen _O- .
Jeffster! _O_
  Admin maandag 20 december 2010 @ 14:58:02 #113
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_90178114
Wat ben jij eik een ongelooflijke zeikerd, nu dit weer:
"stel je niet aan"

pi_90178216
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:46 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

lol hoger geschoolden proberen te bashen en zelf thuis uitkering lopen trekken :')

:D
  Admin maandag 20 december 2010 @ 15:05:44 #115
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_90178513
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:46 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

a) wat is een dochten
en b) ik denk dat ik per week meer uren maak dan jij.

pi_90178546
MBO/HBO = scholier
WO = student

Toch?
pi_90178599
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:06 schreef plesner het volgende:
HBO = scholier
WO = student

Toch?
Ja.
Jeffster! _O_
pi_90178706
Ik vond het tijdens m'n Hbo stage prima om afentoe het oud-papier op te ruimen of boodschappen te doen.

Zolang het maar niet om de haverklap gebeurt, want dan is de stageplek misschien niet geschikt.
٩๏̯͡๏)۶
  Admin maandag 20 december 2010 @ 15:09:57 #119
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_90178732
quote:
MBO/HBO = scholier
WO = student

Toch?
Uhuh

pi_90178750
quote:
Op maandag 20 december 2010 15:06 schreef plesner het volgende:
MBO/HBO = scholier
WO = student

Toch?
ohjee daar hebben we weer een wo-autist troll
٩๏̯͡๏)۶
pi_90178962
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:10 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

ohjee daar hebben we weer een wo-autist troll
Gaan HBO'ers dan niet naar een HogeSCHOOL?
pi_90179088
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

Uhuh
maar jij had een uitkering en je dochter deed vmbo begreep ik hierboven? daarmee wil ik helemaal niets zeggen maar wat loop je dan zelf arrogant te doen richting anderen.
  maandag 20 december 2010 @ 15:18:24 #123
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_90179165
Je hebt gelijk, als hbo'er hoor je fulltime de wc's schoon te maken.
  Admin maandag 20 december 2010 @ 15:18:54 #124
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_90179196
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:17 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

maar jij had een uitkering en je dochter deed vmbo begreep ik hierboven? daarmee wil ik helemaal niets zeggen maar wat loop je dan zelf arrogant te doen richting anderen.
Heb ik een uitkering? :D
Je moet niet alles geloven wat trollen zeggen en je moet eens wat minder piepen.

pi_90179236
quote:
Op maandag 20 december 2010 15:14 schreef plesner het volgende:

[..]

Gaan HBO'ers dan niet naar een HogeSCHOOL?
ja en?

quote:
 stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
naar goed die discussie voeren we hier al 11 jaar ofzo sinds de oprichting van fok
٩๏̯͡๏)۶
pi_90179341
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb ik een uitkering? :D
Je moet niet alles geloven wat trollen zeggen en je moet eens wat minder piepen.
ok, ja wist ik veel :P het is jammer dat de essentie van dit topic niet begrepen wordt, terwijl ik het nog zo duidelijk uit probeer te leggen... als mensen toch niet goed lezen mag deze topic van mij net zo goed verwijderd worden.
pi_90179422
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:19 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

ja en?

[..]

naar goed die discussie voeren we hier al 11 jaar ofzo sinds de oprichting van fok
Oh excuses, naar mijn weten waren leerlingen die naar een school gingen scholieren en mensen die aan de uni zaten studenten.
  Admin maandag 20 december 2010 @ 15:23:04 #128
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_90179428
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:21 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

ok, ja wist ik veel :P het is jammer dat de essentie van dit topic niet begrepen wordt, terwijl ik het nog zo duidelijk uit probeer te leggen... als mensen toch niet goed lezen mag deze topic van mij net zo goed verwijderd worden.
Nee, nu drink je deze gifbeker tot de laatste druppel uit ;)

Admin maandag 20 december 2010 @ 15:23:37 #129
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_90179458
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:19 schreef Ronaldsen het volgende:

Maar hij blijft leuk, geef toe!

pi_90179517
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2010 15:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, nu drink je deze gifbeker tot de laatste druppel uit ;)
waarom? :P ik wil best de discussie aan maar het heeft geen zin als mensen maar 1 of 2 regels lezen van mijn klacht hierboven.
pi_90179775
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij zit daar een opdracht te doen waarvoor ze anders een dure consultant voor moeten inhuren of iemand anders zijn dure tijd in moet stoppen.

Dit is trouwens wel echt complete onzin, als stagiair kun je soms een leuke bijdrage leveren aan een bedrijf, maar het is niet zo dat een stagiair als vervanging van die een 'dure consultant' een opdracht doet.
٩๏̯͡๏)۶
pi_90185737
Ik merk nooit zoveel verschil tussen een 5 havo-er en een HBO-er,.
pi_90186480
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:29 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit is trouwens wel echt complete onzin, als stagiair kun je soms een leuke bijdrage leveren aan een bedrijf, maar het is niet zo dat een stagiair als vervanging van die een 'dure consultant' een opdracht doet.
De opdrachten die ik heb gezien van mijn studiegenoten en mijzelf waren dit in ieder geval wel. Ik ga hier geen complete opdrachtomschrijvingen van uittikken, maar vergelijkbare opdrachten kom ik nu tegen bij consultancy bureau's.
1947-2016
  maandag 20 december 2010 @ 17:26:01 #134
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_90186506
quote:
MBO/HBO = scholier
WO = student

Toch?
Correct
pi_90186622
quote:
MBO = scholier
HBO/WO = student

Toch?
http://www.vandale.nl/van(...)&searchQuery=student

Correct
1947-2016
pi_90186713
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De opdrachten die ik heb gezien van mijn studiegenoten en mijzelf waren dit in ieder geval wel. Ik ga hier geen complete opdrachtomschrijvingen van uittikken, maar vergelijkbare opdrachten kom ik nu tegen bij consultancy bureau's.
Ja de opdrachten zullen vast van een bepaald niveau zijn, maar het gaat om de uitwerkingen.

Met de meeste stageopdrachten wordt uiteindelijk niks gedaan.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 20 december 2010 @ 17:31:34 #137
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_90186745
quote:
Klakkeloos aannemen wat een ander schrijft zonder daar een paar basale vragen bij te stellen. :')
pi_90186802
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:31 schreef Nobu het volgende:

[..]

Klakkeloos aannemen wat een ander schrijft zonder daar een paar basale vragen bij te stellen. :')
autistische wo-ers die alles beter denken te weten :')
٩๏̯͡๏)۶
pi_90186902
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:31 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je eigen waarheid creëren en voor waarheid aannemen :')
1947-2016
  maandag 20 december 2010 @ 17:37:19 #140
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_90186987
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:32 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

autistische wo-ers die alles beter denken te weten :')
Dingen als je zin beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt bedoel je?

Maar bedankt voor je bijdrage, je maakt maar weer eens duidelijk dat de gemiddelde hbo'er op persoonlijke aanvallen terugvalt als hij met argumenten geconfronteerd wordt. Nog zo'n typisch scholiereneigenschap.
  maandag 20 december 2010 @ 17:39:23 #141
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_90187081
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je eigen waarheid creëren en voor waarheid aannemen :')
Het punt dat een hbo'er een scholier is wordt in elk topic onderbouwd met een waslijst aan feiten. Alles wat op het tegendeel wijst is de definitie van een woordenboekje. Als je zelfstandig zou denken, zoals een student doet, kun je niet anders dat concluderen dat Van Dale het bij het verkeerde eind heeft.
pi_90187101
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dingen als je zin beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt bedoel je?

Oh jeetje interpunctie en hoofdletters, echt heel belangrijk op een forum als dit.
٩๏̯͡๏)۶
pi_90187179
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:39 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het punt dat een hbo'er een scholier is wordt in elk topic onderbouwd met een waslijst aan feiten. Alles wat op het tegendeel wijst is de definitie van een woordenboekje. Als je zelfstandig zou denken, zoals een student doet, kun je niet anders dat concluderen dat Van Dale het bij het verkeerde eind heeft.
Wat jij doet is alles en iedereen over 1 kam scheren, dat is toch niet iets wat ik bij een wo-er zou verwachten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_90187215
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:37 schreef Nobu het volgende:

[..]

Maar bedankt voor je bijdrage, je maakt maar weer eens duidelijk dat de gemiddelde hbo'er op persoonlijke aanvallen terugvalt als hij met argumenten geconfronteerd wordt. Nog zo'n typisch scholiereneigenschap.
Zorg jij er eerst maar voor dat je argumenten ook DE waarheid zijn. Aan WO studenten die hun bekrompen gedachtes als DE waarheid presenteren zonder ze eerst te checken hebben we nog minder aan.

Ow ja, voor ik het vergeet.
1947-2016
  maandag 20 december 2010 @ 17:43:16 #145
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_90187263
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:39 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Oh jeetje interpunctie en hoofdletters, echt heel belangrijk op een forum als dit.
Alsof een hoofdletter typen extra werk is. Jammer trouwens dat je ook nu nog in de fout gaat met je interpunctie.
pi_90187313
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:39 schreef Nobu het volgende:

[..]

Bel ze op zou ik zeggen, dat jij het er niet mee eens bent.
1947-2016
  maandag 20 december 2010 @ 17:44:52 #147
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_90187329
Hbo. :')
pi_90187337
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Alsof een hoofdletter typen extra werk is. Jammer trouwens dat je ook nu nog in de fout gaat met je interpunctie.
1947-2016
  maandag 20 december 2010 @ 17:46:50 #149
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_90187402
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zorg jij er eerst maar voor dat je argumenten ook DE waarheid zijn. Aan WO studenten die hun bekrompen gedachtes als DE waarheid presenteren zonder ze eerst te checken hebben we nog minder aan.
Het idee dat de waarheid in de boekjes staat zit er bij jou wel erg diep ingeramd.

quote:
Ow ja, voor ik het vergeet.
[ afbeelding ]
Plaatjes, bedankt voor het ondersteunen van mijn punt.
pi_90187588
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het idee dat de waarheid in de boekjes staat zit er bij jou wel erg diep ingeramd.

Valt wel mee hoor, het is vaak wel een aardige bron om verder mee verder te gaan. Hangt er ook vanaf welk boek je pakt. De bijbel bijvoorbeeld, is niet zo'n erg goede bron, terwijl de Dikke Van Dale dat wel is. Heeft te maken met door wie het geschreven is en of het up-to-date is he...
quote:
[..]

Plaatjes, bedankt voor het ondersteunen van mijn punt.
Wees er maar trots op.
1947-2016
pi_90187769
quote:
dikkelul3bier
quote:
hbo
quote:
waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben?
... :')
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  donderdag 23 december 2010 @ 15:36:21 #152
327900 KingChicken
pi_90345054
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zie: "Liegen dat het gedrukt staat!"
  donderdag 23 december 2010 @ 15:37:23 #153
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_90345098
quote:

stage staat gelijk aan mbo of lager :)
deal with it.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_90876324
Ik werk al heel erg lang (ben 36 jaar) heb ook een opleiding en functie op hbo-niveau (teamleider). Geloof me zelfs als je al 12 jaar werkervaring hebt komen er nog allerlei kutklussen voorbij. Zo zit ik zelf regelmatig een paar 100 brieven in enveloppen te stoppen die weg moeten. Normaal doet de secretaresse dat maar als die het druk heeft doe ik dat zelf "even". Dat wordt wel weer gewaardeerd dus als ik zelf eens een keer in tijdnood kom helpt ze mij ook weer. Of ik ben zelf rapporten aan het inbinden als de collega die dat normaal gesproken moet doen geen tijd heeft of vrij heeft. En laatst hadden we een interne verhuizing. Dan steek ik ook zelf de handen uit de mouwen en ga met kasten en meubels sjouwen. Ik ben iemand die van alles aanpakt ook al hoort het niet bij mijn functie.

Maar het moet wel in verhouding zijn. Als je de hele dag alleen van die "kutklussen" doet is er iets scheef gelopen. Als dat af en toe eens voorkomt en je verder leuke taken hebt moet je je gewoon stilhouden en niet de verwende hbo-stagair gaan uithangen. Die hebben we hier ook wel eens en daar moet ik van kotsen. Ze presteren het zelfs om de collega die op de repro werkt hun stagerapport te laten inbinden en zelf koffie gaan zitten te drinken onder het motto "daar ben ik als hbo-student te goed voor". Ik heb er ook eens een gehad die weigerde mij mee te helpen om brieven in enveloppen te stoppen. hij zei letterlijk "dat hoef ik niet te doen dat is geen onderdeel van mijn stage". Ik heb hem toen op zijn stage voor het onderdeel inzet een 4 gegeven. Alles bij elkaar heeft hij wel een voldoende gekregen hoor.
pi_90876393
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:29 schreef mjb44 het volgende:
Ik werk al heel erg lang (ben 36 jaar) heb ook een opleiding en functie op hbo-niveau (teamleider). Geloof me zelfs als je al 12 jaar werkervaring hebt komen er nog allerlei kutklussen voorbij. Zo zit ik zelf regelmatig een paar 100 brieven in enveloppen te stoppen die weg moeten. Normaal doet de secretaresse dat maar als die het druk heeft doe ik dat zelf "even". Dat wordt wel weer gewaardeerd dus als ik zelf eens een keer in tijdnood kom helpt ze mij ook weer. Of ik ben zelf rapporten aan het inbinden als de collega die dat normaal gesproken moet doen geen tijd heeft of vrij heeft. En laatst hadden we een interne verhuizing. Dan steek ik ook zelf de handen uit de mouwen en ga met kasten en meubels sjouwen. Ik ben iemand die van alles aanpakt ook al hoort het niet bij mijn functie.

Maar het moet wel in verhouding zijn. Als je de hele dag alleen van die "kutklussen" doet is er iets scheef gelopen. Als dat af en toe eens voorkomt en je verder leuke taken hebt moet je je gewoon stilhouden en niet de verwende hbo-stagair gaan uithangen. Die hebben we hier ook wel eens en daar moet ik van kotsen. Ze presteren het zelfs om de collega die op de repro werkt hun stagerapport te laten inbinden en zelf koffie gaan zitten te drinken onder het motto "daar ben ik als hbo-student te goed voor". Ik heb er ook eens een gehad die weigerde mij mee te helpen om brieven in enveloppen te stoppen. hij zei letterlijk "dat hoef ik niet te doen dat is geen onderdeel van mijn stage". Ik heb hem toen op zijn stage voor het onderdeel inzet een 4 gegeven. Alles bij elkaar heeft hij wel een voldoende gekregen hoor.
Teamleider :')
pi_90876451
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:31 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Teamleider :')
ja zo heet dat hier. Een afdeling met 40 mensen en. 1 afdelingshoofd en drie teams.
pi_90876613
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef ph4ge het volgende:

Wow, netjes geformuleerd.

Helaas gaat het vaak in de praktijk mis. Aantal mede-studenten liepen hierdoor een studievertraging op i.v.m het zoeken en goed laten keuren van een nieuwe stageplek.
life goes by...
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:34:55 #158
311765 FurtiveAffaire
Bond, James Bond
pi_90878633
TS heeft volgens mij nog nooit echt gewerkt. Tuurlijk krijg je nu en dan een kutklus.
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_90881933
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:34 schreef FurtiveAffaire het volgende:
TS heeft volgens mij nog nooit echt gewerkt. Tuurlijk krijg je nu en dan een kutklus.
Sterker nog, als je daadwerkelijk aan het werk bent als je later groot bent, zul je ook wel eens een k*tklus moeten doen. Uit collegialiteit, omdat het van de baas moet of omdat het nu eenmaal onderdeel uitmaakt van je takenpakket. Niet al je taken zullen altijd even leuk zijn, er zitten vaak ook gewoon zaken bij die uitgevoerd moeten worden.
pi_90882297
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:33 schreef mjb44 het volgende:

[..]

ja zo heet dat hier. Een afdeling met 40 mensen en. 1 afdelingshoofd en drie teams.
Met je mbo diploma stagiaires afblaffen :')
pi_90882819
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

als je je werk goed doet is er niks mis met een mbo diploma,
sowieso mensen die denken dat ze hoe dan ook superieur zijn aan anderen.
pi_90883185
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

1. hbo-diploma
2. ik blaf alleen de stagiaires af die neerkijken op collega's die ondersteunend werk doen zoals post rondbrengen, repro werk enzo. Er zijn stagiaires die binnen komen met een houding van "ik ben de redding van dit bedrijf" en vervolgens iedereen waarvan zij vinden dat die minderwaardig werk doen als voetveeg behandelen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:31:23 #163
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90883601
Ok, je doet dus hbo p.r/Marketing,
leuk voor je,
Maar als je zoals jij aangeeft een hbo'er bent, heb je een POP, een Stage-draaiboek, waarin je per week exact hebt aangegeven wat je wilt behalen, daar lees ik in je klacht(en) geen f*ck over terug.

Het stage-principe is best logisch: Jij doet werk ervaring op, zowel de leuke kanten als de slechte kanten.
Om naast je 'verplichte' opdrachten, ook daadwerkelijk nog iets mee te krijgen wat het bedrijf nou exact doet, is het niet meer dan logisch dat je je ook op andere plaatsen binnen een bedrijf begeeft dan enkel en alleen dat goedkope duur uitziende bureau.
Vanuit dat oogpunt gezien kan ik de het bedrijf waar je stage loopt geen ongelijk geven.
Ook zul je zelf, als je later bij een bedrijf start, ook onder aan de ladder moeten beginnen, en ook dan ga je 'vervelende' klussen tegen komen.

Het zou toch wel achterlijk zijn als we als hbo'ers mogen zeggen dat we geen vervelende/rot dingen willen doen tijdens onze stages :')
Stel je eens voor dat :
hbo-v verpleegkundige geen mensen wil wassen, of doden wil zien,
Een chirurg in opleiding geen bloed wil zien,
Een bankdirecteur de deur van de kluis niet wil dichtdoen,
Een PR manager mensenschuw is,
En ga zo maar door,
Samengevat: doe je POP- en Stageplan afronden en doe zo tussen door (je lijkt nog al vrij veel tijd te hebben als de facilitaire directie je aan het werk kan zetten) i.i.g nog alsof het je ook daadwerkelijk interesseert.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:52:13 #164
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_90894611
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef maffemuts het volgende:
Een chirurg in opleiding geen bloed wil zien,
Hbo chirurgie???? LollerEINZ!i1Ii!i!i!i :') :') :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:53:41 #165
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90894691
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:13 schreef DE_krumpel het volgende:
sowieso mensen die denken dat ze hoe dan ook superieur zijn aan anderen.
Dit.
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:56:17 #166
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_90894834
Mensen die denken dat iedereen `gelijk` is. :')
pi_90895269
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:56 schreef Zware_jongen het volgende:
Mensen die denken dat iedereen `gelijk` is. :')
jij gaat op een dag dood en he das vreemd ik ook en alle andere fokkers ook en de hele mensheid en wooow zelfs dieren. ja dat maakt iedereen gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')