abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90006569
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ken je plek blerbek, zolang jij nog gewoon schoolganger bent is die plek het opruimen van andermans bende.. Moeten duur betaalde werknemers het werk doen terwijl een snotneus het mooie werk doet?
Iets met obvious troll.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:51 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?
qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten :(
Heb jij beide gedaan? Ik iig wel, en sorry, ik heb een duidelijk verschil gemerkt. Ook in vergelijking hoe ik toen werkte en hoe ik nu. Vooral je gedachtegang is totaal anders. Om over inzicht maar te zwijgen.

Ik denk ook dat het te maken heeft met het soort opleiding dat je krijgt. Je hebt HBO knippen en plakken (MIM) en je hebt ook stevige, goede en solide HBO studies waar je echt wat mee kan. Het verschil ligt echt niet alleen in de projecten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_90006848
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:50 schreef tdrone het volgende:
daarom heb ik in mijn stageovereenkomst staan dat er uitsluitend taken mogen worden gegeven met een duidelijke onderwijsfunctie
Dat.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat.

Je moet niet meteen verwachten dat ze je aanbidden en vragen of je alsjeblieft de nieuwe directeur wilt worden... :{w

gewoon accepteren en met plezier en een grote glimlach doen, die kutklusjes :) geeft hen de indruk dat je van aanpakken houdt en dan zullen ze je vast wel wat meer werk geven 'waar je jezelf in kwijt kunt', ofzo :+
Je moet dat totaal niet verwachten, je zit daar een opdracht te doen, voor jezelf en ook een beetje voor die organisatie. Maar waar je zit moet ook niet verwachten dat jij daar op koffiehaal- en kopiëer- en veegstage bent. Dat is die plek gewoon niet geschikt, dan weten ze niet wat jij eigenlijk komt doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 december 2010 @ 17:57:52 #53
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_90008508
quote:
17s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:51 schreef yvonne het volgende:
Het is zó makkelijk om HBO-ers te laten happen.
Bedankt ^O^
Je eigen opmerking was ook zó geweldig
pi_90008540
TS is een cursist :')
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts
  donderdag 16 december 2010 @ 18:04:42 #55
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_90008743
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door LudoSanders op 17-12-2010 10:06:44 (Jij ook, maar niet hier) ]
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 09:06:42 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90031651
Ik loop ook stage als HBO'er. Mij is gisteren uitgelegd hoe de vaatwasser uitgepakt moet worden. De afgelopen 3 maanden hebben ze mij geleerd hoe ik moet lopen en mijn billen moet schoonvegen O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_90032742
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:53 schreef yvonne het volgende:
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.
gelul. je moet idd gewoon aanpakken maar het is niet de bedoeling dat een andere afdeling constant alles waar ze geen zin in hebben bij een stagiair pr-marketing neergooit. als ze het overleggen met m'n stagebegeleider wil ik echt wel bijspringen indien het nodig is.

mensen hebben vaak echt geen idee wat een stage inhoudt... het is niet het kutslaafje van het bedrijf, het is ervaring opdoen in je toekomstige vak. sterker nog: vanuit school wordt benadrukt dat als je teveel domme klusjes moet doen, je dit moet weigeren en naar je stagebegeleider en je school moet stappen.
pi_90032784
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:59 schreef Manu. het volgende:
TS is een cursist :')
ja en jij een autist. doei
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:02:58 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90032803
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:00 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

gelul. je moet idd gewoon aanpakken maar het is niet de bedoeling dat een andere afdeling constant alles waar ze geen zin in hebben bij een stagiair pr-marketing neergooit. als ze het overleggen met m'n stagebegeleider wil ik echt wel bijspringen indien het nodig is.

mensen hebben vaak echt geen idee wat een stage inhoudt... het is niet het kutslaafje van het bedrijf, het is ervaring opdoen in je toekomstige vak. sterker nog: vanuit school wordt benadrukt dat als je teveel domme klusjes moet doen, je dit moet weigeren en naar je stagebegeleider en je school moet stappen.
Nou, als het gelul is, stuur het topic dan even door naar je stagebegeleider en dan kijken wat hij zegt?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_90032846
Wanneer leert men nu eens dat mbo, hbo of wo niet met hoofdletters geschreven dienen te worden, wanneer?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_90032848
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:05 schreef mmmkai het volgende:

[..]

Heel makkelijk, gewoon weigeren. Leg even uit dat je er toch echt bent om aan je stage opdracht te werken. Begrijpen ze wel en ben je dr meteen van af. Niet lafjes tegen je stagebegeleider gaan lopen mekkeren trouwens, maar gewoon direct tegen dat hoofd FD zeggen.
al gedaan, maar toen maakte ze het helemaal mooi. ze ging het omdraaien: hoezo niet? ik heb die doosjes voor je klaargezet (1 minuut werk :') dus ik heb je al geholpen maar het is eigenlijk jouw taak :{

verder is ze een hele aardige vrouw maar ze heeft echt een totaal verkeerd idee van stages. heeft zelf wel eens mbo-stagiaires (horeca etc) en die stages ziet ze inhoudelijk gelijk aan die van ons.
pi_90032870
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

ja. in opleidingsniveau wel.
Qau inzet alleen niet als ik het hiet zo lees. _O-

Wanneer je bij mij stage zou lopen zou ik jou juist door deze instelling al die kut klusjes geven. :Y)
pi_90032939
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Qau inzet alleen niet als ik het hiet zo lees. _O-

Wanneer je bij mij stage zou lopen zou ik jou juist door deze instelling al die kut klusjes geven. :Y)
ow want mbo is hoger dan hbo natuurlijk ja... ik ben helemaal niet beter als een mens die mbo doet, maar inhoudelijk zouden de stages er anders uit moeten zien. dat is wat ik bedoel.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:11:50 #64
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90033049
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:08 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

ow want mbo is hoger dan hbo natuurlijk ja... ik ben helemaal niet beter als een mens die mbo doet, maar inhoudelijk zouden de stages er anders uit moeten zien. dat is wat ik bedoel.
Als ik bijvoorbeeld leer voor een managersbaan zou ik anders wel eens willen weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer zeg maar. Dan begrijp je het proces veel beter en wordt je uiteindelijk een betere manager.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:12:57 #65
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033086
ik heb het even voor je opgezocht TS en er staat letterlijk in mijn stageovereenkomst:

De Stagverlener zal de student slechts werzaamheden opdragen die een duidelijk onderwijsfuntie hebben en passen binnen het stageprogramma in artikel 1.

dus eigen schuld dikke bult!
Wat doe ik hier?
pi_90033131
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:08 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Inhoudelijk zouden de stages er nog niet eens zoveel anders hoeven uit te zien, alleen de snelheid en de uitkomst wat eruit komt dat zou verschillend moeten zijn.

En ja kutklusjes horen er gewoon bij. Zelfs bij het normale werk, als jij later een baan vind dan kun je ook niet verwachten dat alles vanzelf gaat. Zo heb ik vannochtend even een slot zitten te ontdooien, ja dat kan de technische dienst ook doen maar die waren bezig met andere dingen. Sommige dingen zijn soms sneller als je ze zelf uitvoerd en komen het bedrijf allen maar ten goede.
pi_90033192
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld leer voor een managersbaan zou ik anders wel eens willen weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer zeg maar. Dan begrijp je het proces veel beter en wordt je uiteindelijk een betere manager.
helemaal mee eens hoor. ik doe ook gewoon van alles, van opruimen tot marketingplannen maken. ben absoluut niet laks ofzo... maar het moet niet zo zijn dat alles waar ze op een andere afdeling geen zin in hebben bij jou terecht komt.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:17:23 #68
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033248
ik denk ook dat het een kwestie is van hoe je stagebegeleider naar zijn collegas over jou doet als hij zegt: ach dat is maar een stagiairtje dan is meteen al je draagvlak weg en neemt ook niemand je serieus..
Wat doe ik hier?
pi_90033252
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:12 schreef tdrone het volgende:
ik heb het even voor je opgezocht TS en er staat letterlijk in mijn stageovereenkomst:

De Stagverlener zal de student slechts werzaamheden opdragen die een duidelijk onderwijsfuntie hebben en passen binnen het stageprogramma in artikel 1.

dus eigen schuld dikke bult!
staat het er echt zo in? vind ik wat overdreven, er horen ook af en toe minder leuke klusjes bij maar dat heb je als werknemer straks ook. alleen het moet dus niet zo zijn dat jij het slaafje van alle afdelingen bent. waarom snappen mensen dat verschil niet?
pi_90033329
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Inhoudelijk zouden de stages er nog niet eens zoveel anders hoeven uit te zien, alleen de snelheid en de uitkomst wat eruit komt dat zou verschillend moeten zijn.

En ja kutklusjes horen er gewoon bij. Zelfs bij het normale werk, als jij later een baan vind dan kun je ook niet verwachten dat alles vanzelf gaat. Zo heb ik vannochtend even een slot zitten te ontdooien, ja dat kan de technische dienst ook doen maar die waren bezig met andere dingen. Sommige dingen zijn soms sneller als je ze zelf uitvoerd en komen het bedrijf allen maar ten goede.
Dat soort dingen zou ik ook gewoon zelf even doen hoor, het is niet dat ik hier me te goed voel voor dingen of ze laat liggen?

heb zelfs een 9 gehad op m'n tussentijdse beoordeling voor verantwoordelijkheidsgevoel.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:20:44 #71
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033352
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:17 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

staat het er echt zo in? vind ik wat overdreven, er horen ook af en toe minder leuke klusjes bij maar dat heb je als werknemer straks ook.
Ik ga er ook niet over zeuren als ik eens iets moet doen wat minder leuk is etc. maar het is wel een goede stok achter de deur om situaties zoals die van jou te voorkomen...
Wat doe ik hier?
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:21:45 #72
327900 KingChicken
Mwah ha haa, bawk bawk bawk!
pi_90033390
stagiairs zijn geen aanvulling voor een bedrijf maar eerder een last.
je mag überhaupt al blij zijn een plek te hebben.
kutstagiairs.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:21:45 #73
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_90033391
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:57 schreef lordflap_ het volgende:
Ongemotiveerde arrogante elitaire kutstudenten houden het bij ons inderdaad niet lang uit.
Zegt iemand die zichzelf nooit student heeft mogen noemen. :)
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:22:14 #74
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90033415
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:21 schreef KingChicken het volgende:
stagiairs zijn geen aanvulling voor een bedrijf maar eerder een last.
je mag überhaupt al blij zijn een plek te hebben.
kutstagiairs.
troll
Wat doe ik hier?
pi_90033427
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:17 schreef tdrone het volgende:
ik denk ook dat het een kwestie is van hoe je stagebegeleider naar zijn collegas over jou doet als hij zegt: ach dat is maar een stagiairtje dan is meteen al je draagvlak weg en neemt ook niemand je serieus..
dat doet ze niet. :) of ze moet zelf de meest slechte stagebegeleider ooit zijn. gisteren zei ze nog zeer onder de indruk van me te zijn als stagiair.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')