abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89994346
Welkom in de grote mensen wereld, zo werkt het in elke baan, welcome to the club.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89994356
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair... je bent en blijft een stagair dus ook kutklusjes voor jou.
No Guts, No Glory
pi_89994669
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.
Niet alle HBO'(st)ers komen van InHolland of doen 'media en informatie management'.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
Ook die klusjes horen er eenmaal bij. Als je een baan hebt kom je de zelfde soort dingen tegen waarschijnlijk. Als je hier stage zou lopen en je zou tegen mij zeggen dat die ik niet dat is beneden mijn stand dan zou ik je toch wel even uitleggen hoe het leven in elkaar steekt.. Het leven bestaat niet alleen uit dingen op jouw niveau en voor die paar klusjes per week ga je er ook niet iemand anders voor aannemen die verder alleen maar uit z'n neus gaat zitten eten..
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb ook HBO gedaan en was ook nooit te beroerd van de kutklusjes. Soms wel even lekker als je je kop er af kan houden. ECHTER, er zit een max aan, als je alleen maar kutklusjes krijgt en de mensen zien jou wel als goedkope kracht zit er in de basis wat goed mis. Dan is het bedrijf niet goed genoeg voor een HBO stagiaire. Je zit daar 20 weken niet operationeel mee te werken maar bent bezig met een opdracht op tactisch / strategisch niveau. Een HBO stage is niet dom operationeel je uren meewerken. Ik hoop dat je dat wel snapt. En als een HBO'(st)er zegt dat er even geen tijd voor is heb je dat als chef ook te slikken. Het is niet alleen ja en amen, die mensen zitten er voor hun toekomst te werken. Trouwens, assertiviteit hoort ook bij je niveau.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_89994679
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
Ja
1947-2016
pi_89994715
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:
Een Hbo-stagiair ís een middelbare scholier.
Waar haal je deze onzin vandaan?
1947-2016
pi_89995121
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja
Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?
qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten :(
pi_89995211
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:
Een Hbo-stagiair ís een middelbare scholier.
Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.
ik vraag me af wat jij voor opleiding gedaan hebt?
pi_89995226
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
ja. in opleidingsniveau wel.
pi_89995418
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.
Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_89995428
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.
InHolland? :')
Ja doei.
pi_89995465
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

InHolland? :')
Ja, flauw, ik weet het. Maar kon het niet laten. Sorry. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_89995479
ik moest grinniken, en dat had ik nog niet gedaan vandaag :+ dus bedankt :*
Ja doei.
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2010 @ 13:04:18 #38
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89995520
Dat hangt dan van je stageplek af denk ik! Ik heb nooit zoiets hoeven doen. Je had gewoon een bepaalde opdracht waar je tig maanden voor had en hoe je dat tot een voldoende einde kreeg en met hoeveel uur werk dat moest je zelf maar weten!
pi_89995558
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.
ik vraag me af wat jij voor opleiding gedaan hebt?
mbo-v heeft ze gedaan.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:51 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?
qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten :(
natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.
pi_89995965
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:05 schreef Adames het volgende:

[..]

mbo-v heeft ze gedaan.

[..]

natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.
en dat is?
de zelfstandigheid?
  Admin donderdag 16 december 2010 @ 13:51:50 #41
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_89997412
Het is zó makkelijk om HBO-ers te laten happen.
Bedankt ^O^
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Admin donderdag 16 december 2010 @ 13:53:31 #42
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_89997472
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_89997626
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben? :(
zo he, grote jongen...

maak dat mee, een elitaire scholier :')
pi_90000635
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
ik loop dus stage, op een erg leuke plek. :) alleen het hoofd van de facilitaire dienst roept minimaal 1 keer per dag als er een ongeloofelijke kutklus voorbij komt: das een leuk klusje voor de stagiares (er zijn er meerdere hier). dan moet je echt denken aan 300 kerstpakketjes klaarmaken, of een kantoor leegruimen.

nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben? :(
Heel makkelijk, gewoon weigeren. Leg even uit dat je er toch echt bent om aan je stage opdracht te werken. Begrijpen ze wel en ben je dr meteen van af. Niet lafjes tegen je stagebegeleider gaan lopen mekkeren trouwens, maar gewoon direct tegen dat hoofd FD zeggen.
pi_90000720
Assertiviteit is je vreemd? :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 16 december 2010 @ 15:07:59 #46
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_90000737
Hej leuk een topic over het HBO.

Ik verwacht wel een toffe discussie hier :)
#FreeHat
pi_90000766
kut
  donderdag 16 december 2010 @ 15:50:43 #48
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_90002940
daarom heb ik in mijn stageovereenkomst staan dat er uitsluitend taken mogen worden gegeven met een duidelijke onderwijsfunctie
Wat doe ik hier?
pi_90003051
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:53 schreef yvonne het volgende:
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.
dat.

Je moet niet meteen verwachten dat ze je aanbidden en vragen of je alsjeblieft de nieuwe directeur wilt worden... :{w

gewoon accepteren en met plezier en een grote glimlach doen, die kutklusjes :) geeft hen de indruk dat je van aanpakken houdt en dan zullen ze je vast wel wat meer werk geven 'waar je jezelf in kwijt kunt', ofzo :+
Ja doei.
pi_90004743
Ken je plek blerbek, zolang jij nog gewoon schoolganger bent is die plek het opruimen van andermans bende.. Moeten duur betaalde werknemers het werk doen terwijl een snotneus het mooie werk doet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')