Niet alle HBO'(st)ers komen van InHolland of doen 'media en informatie management'.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb ook HBO gedaan en was ook nooit te beroerd van de kutklusjes. Soms wel even lekker als je je kop er af kan houden. ECHTER, er zit een max aan, als je alleen maar kutklusjes krijgt en de mensen zien jou wel als goedkope kracht zit er in de basis wat goed mis. Dan is het bedrijf niet goed genoeg voor een HBO stagiaire. Je zit daar 20 weken niet operationeel mee te werken maar bent bezig met een opdracht op tactisch / strategisch niveau. Een HBO stage is niet dom operationeel je uren meewerken. Ik hoop dat je dat wel snapt. En als een HBO'(st)er zegt dat er even geen tijd voor is heb je dat als chef ook te slikken. Het is niet alleen ja en amen, die mensen zitten er voor hun toekomst te werken. Trouwens, assertiviteit hoort ook bij je niveau.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
Ook die klusjes horen er eenmaal bij. Als je een baan hebt kom je de zelfde soort dingen tegen waarschijnlijk. Als je hier stage zou lopen en je zou tegen mij zeggen dat die ik niet dat is beneden mijn stand dan zou ik je toch wel even uitleggen hoe het leven in elkaar steekt.. Het leven bestaat niet alleen uit dingen op jouw niveau en voor die paar klusjes per week ga je er ook niet iemand anders voor aannemen die verder alleen maar uit z'n neus gaat zitten eten..
Jaquote:Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
Waar haal je deze onzin vandaan?quote:Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:
Een Hbo-stagiair ís een middelbare scholier.
Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?quote:
Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:
Een Hbo-stagiair ís een middelbare scholier.
ja. in opleidingsniveau wel.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.
InHolland?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.
Ja, flauw, ik weet het. Maar kon het niet laten. Sorry.quote:
mbo-v heeft ze gedaan.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef dikkelul3bier het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.
ik vraag me af wat jij voor opleiding gedaan hebt?
natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:51 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?
qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten
en dat is?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:05 schreef Adames het volgende:
[..]
mbo-v heeft ze gedaan.
[..]
natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.
zo he, grote jongen...quote:Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben?
Heel makkelijk, gewoon weigeren. Leg even uit dat je er toch echt bent om aan je stage opdracht te werken. Begrijpen ze wel en ben je dr meteen van af. Niet lafjes tegen je stagebegeleider gaan lopen mekkeren trouwens, maar gewoon direct tegen dat hoofd FD zeggen.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
ik loop dus stage, op een erg leuke plek.alleen het hoofd van de facilitaire dienst roept minimaal 1 keer per dag als er een ongeloofelijke kutklus voorbij komt: das een leuk klusje voor de stagiares (er zijn er meerdere hier). dan moet je echt denken aan 300 kerstpakketjes klaarmaken, of een kantoor leegruimen.
nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben?
dat.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:53 schreef yvonne het volgende:
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |