quote:Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef Ferdo het volgende:
In je werkzame leven krijg geef je vast ook wel eens een klusje aan stagairs die eigenlijk beneden je stand is. Wen er aan.
quote:Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
Geen middelbare scholier maar wel nog steeds stagiair. Kutklusjes horen er nu eenmaal bij.
quote:Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef voederbietel het volgende:
Simpel, iemand anders is daar te duur voor. Het is een kwestie van nemen en geven, jij neemt werkervaring en geeft goedkope arbeid.
Dit dus!quote:Op donderdag 16 december 2010 11:51 schreef Ferdo het volgende:
In je werkzame leven krijg je vast ook wel eens een klusje die eigenlijk beneden je stand is. Wen er aan.
De "E"quote:Op donderdag 16 december 2010 11:54 schreef xprotagonistx het volgende:
Wat is het verschil tussen een hbo-er en een EHBO-er?
Dan maar even een serieuze reactie.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
ik loop dus stage, op een erg leuke plek.alleen het hoofd van de facilitaire dienst roept minimaal 1 keer per dag als er een ongeloofelijke kutklus voorbij komt: das een leuk klusje voor de stagiares (er zijn er meerdere hier). dan moet je echt denken aan 300 kerstpakketjes klaarmaken, of een kantoor leegruimen.
nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben?
Dit.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef ph4ge het volgende:
Je moet zorgen dat je voor je stage al duidelijk hebt gemaakt dat je een zeker niveau hebt en dat je relevante werkervaring op wilt doen. Natuurlijk houdt dit in dat je ook soms rotklusjes moet doen, maar over het algemeen moet je wel zorgen dat je stage leerzaam is. Als andere stagiairs simpelweg op een lager niveau studeren dan ben je niet arrogant als je aangeeft dat jij meer verwacht van je stage, sterker nog dat hoort bij het niveau waar je later terecht komt.
Besteed je niet het grootste deel van je tijd aan nuttig werk dan moet je dat kenbaar maken aan je begeleider en aan je school en proberen hier verandering in te brengen. Tegenwoordig keuren scholen stages makkelijk goed, maar vroeger had je een probleem als bleek dat je niet op je niveau had gewerkt. Daar kan je je tegen indekken als je kan aangeven dat je pro actief bent geweest en je best hebt gedaan om wel leerzaam werk te krijgen.
Je bent geen stagiair voor het bedrijf, je bent stagiair voor je opleiding. Het bedrijf voldoet zijn maatschappelijk verantwoordelijkheid door jou op te leiden, ze mogen stagiairs niet misbruiken als uiterst goedkope en domme arbeidskrachten. Dan moeten ze maar een blik Oostblokkers opentrekken als ze dat willen
En ook nog eens aan het HBOquote:Op donderdag 16 december 2010 11:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:
TS studeert om concierge te worden
Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.quote:
Niet alle HBO'(st)ers komen van InHolland of doen 'media en informatie management'.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb ook HBO gedaan en was ook nooit te beroerd van de kutklusjes. Soms wel even lekker als je je kop er af kan houden. ECHTER, er zit een max aan, als je alleen maar kutklusjes krijgt en de mensen zien jou wel als goedkope kracht zit er in de basis wat goed mis. Dan is het bedrijf niet goed genoeg voor een HBO stagiaire. Je zit daar 20 weken niet operationeel mee te werken maar bent bezig met een opdracht op tactisch / strategisch niveau. Een HBO stage is niet dom operationeel je uren meewerken. Ik hoop dat je dat wel snapt. En als een HBO'(st)er zegt dat er even geen tijd voor is heb je dat als chef ook te slikken. Het is niet alleen ja en amen, die mensen zitten er voor hun toekomst te werken. Trouwens, assertiviteit hoort ook bij je niveau.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
Ook die klusjes horen er eenmaal bij. Als je een baan hebt kom je de zelfde soort dingen tegen waarschijnlijk. Als je hier stage zou lopen en je zou tegen mij zeggen dat die ik niet dat is beneden mijn stand dan zou ik je toch wel even uitleggen hoe het leven in elkaar steekt.. Het leven bestaat niet alleen uit dingen op jouw niveau en voor die paar klusjes per week ga je er ook niet iemand anders voor aannemen die verder alleen maar uit z'n neus gaat zitten eten..
Jaquote:Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
Waar haal je deze onzin vandaan?quote:Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:
Een Hbo-stagiair ís een middelbare scholier.
Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?quote:
Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:
Een Hbo-stagiair ís een middelbare scholier.
ja. in opleidingsniveau wel.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef nuget het volgende:
Alsof je "hoger" bent dan een MBO stagair...
Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar je met een beetje mazzel je papiertje gewoon cadeau krijgt.
InHolland?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kwestie van de juiste school zoeken. In Holland vind je er wel één.
Ja, flauw, ik weet het. Maar kon het niet laten. Sorry.quote:
mbo-v heeft ze gedaan.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef dikkelul3bier het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? In het 3e jaar ben je echt geen havist ofzo meer hoor.
ik vraag me af wat jij voor opleiding gedaan hebt?
natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:51 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?
qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten
en dat is?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:05 schreef Adames het volgende:
[..]
mbo-v heeft ze gedaan.
[..]
natuurlijk is er een niveauverschil, vrij groot ook. net zoals tussen HBO en WO.
zo he, grote jongen...quote:Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben?
Heel makkelijk, gewoon weigeren. Leg even uit dat je er toch echt bent om aan je stage opdracht te werken. Begrijpen ze wel en ben je dr meteen van af. Niet lafjes tegen je stagebegeleider gaan lopen mekkeren trouwens, maar gewoon direct tegen dat hoofd FD zeggen.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
ik loop dus stage, op een erg leuke plek.alleen het hoofd van de facilitaire dienst roept minimaal 1 keer per dag als er een ongeloofelijke kutklus voorbij komt: das een leuk klusje voor de stagiares (er zijn er meerdere hier). dan moet je echt denken aan 300 kerstpakketjes klaarmaken, of een kantoor leegruimen.
dat.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:53 schreef yvonne het volgende:
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.
Iets met obvious troll.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ken je plek blerbek, zolang jij nog gewoon schoolganger bent is die plek het opruimen van andermans bende.. Moeten duur betaalde werknemers het werk doen terwijl een snotneus het mooie werk doet?
Heb jij beide gedaan? Ik iig wel, en sorry, ik heb een duidelijk verschil gemerkt. Ook in vergelijking hoe ik toen werkte en hoe ik nu. Vooral je gedachtegang is totaal anders. Om over inzicht maar te zwijgen.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:51 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel op het mbo gezeten?
qua niveau is er geen verschil, het enige verschil tussen hbo en mbo zijn de groepsprojecten
Dat.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:50 schreef tdrone het volgende:
daarom heb ik in mijn stageovereenkomst staan dat er uitsluitend taken mogen worden gegeven met een duidelijke onderwijsfunctie
Je moet dat totaal niet verwachten, je zit daar een opdracht te doen, voor jezelf en ook een beetje voor die organisatie. Maar waar je zit moet ook niet verwachten dat jij daar op koffiehaal- en kopiëer- en veegstage bent. Dat is die plek gewoon niet geschikt, dan weten ze niet wat jij eigenlijk komt doen.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat.
Je moet niet meteen verwachten dat ze je aanbidden en vragen of je alsjeblieft de nieuwe directeur wilt worden...
gewoon accepteren en met plezier en een grote glimlach doen, die kutklusjesgeeft hen de indruk dat je van aanpakken houdt en dan zullen ze je vast wel wat meer werk geven 'waar je jezelf in kwijt kunt', ofzo
Je eigen opmerking was ook zó geweldigquote:Op donderdag 16 december 2010 13:51 schreef yvonne het volgende:
Het is zó makkelijk om HBO-ers te laten happen.
Bedankt
gelul. je moet idd gewoon aanpakken maar het is niet de bedoeling dat een andere afdeling constant alles waar ze geen zin in hebben bij een stagiair pr-marketing neergooit. als ze het overleggen met m'n stagebegeleider wil ik echt wel bijspringen indien het nodig is.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:53 schreef yvonne het volgende:
En verder moet je gewoon je handen uit de mouwen steken, als ik als toekomstige baas dit geklaag zou zien zou ik denken, mwoah, laat maar.
Nou, als het gelul is, stuur het topic dan even door naar je stagebegeleider en dan kijken wat hij zegt?quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:00 schreef dikkelul3bier het volgende:
[..]
gelul. je moet idd gewoon aanpakken maar het is niet de bedoeling dat een andere afdeling constant alles waar ze geen zin in hebben bij een stagiair pr-marketing neergooit. als ze het overleggen met m'n stagebegeleider wil ik echt wel bijspringen indien het nodig is.
mensen hebben vaak echt geen idee wat een stage inhoudt... het is niet het kutslaafje van het bedrijf, het is ervaring opdoen in je toekomstige vak. sterker nog: vanuit school wordt benadrukt dat als je teveel domme klusjes moet doen, je dit moet weigeren en naar je stagebegeleider en je school moet stappen.
al gedaan, maar toen maakte ze het helemaal mooi. ze ging het omdraaien: hoezo niet? ik heb die doosjes voor je klaargezet (1 minuut werkquote:Op donderdag 16 december 2010 15:05 schreef mmmkai het volgende:
[..]
Heel makkelijk, gewoon weigeren. Leg even uit dat je er toch echt bent om aan je stage opdracht te werken. Begrijpen ze wel en ben je dr meteen van af. Niet lafjes tegen je stagebegeleider gaan lopen mekkeren trouwens, maar gewoon direct tegen dat hoofd FD zeggen.
Qau inzet alleen niet als ik het hiet zo lees.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef dikkelul3bier het volgende:
[..]
ja. in opleidingsniveau wel.
ow want mbo is hoger dan hbo natuurlijk ja... ik ben helemaal niet beter als een mens die mbo doet, maar inhoudelijk zouden de stages er anders uit moeten zien. dat is wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Qau inzet alleen niet als ik het hiet zo lees.![]()
Wanneer je bij mij stage zou lopen zou ik jou juist door deze instelling al die kut klusjes geven.
Als ik bijvoorbeeld leer voor een managersbaan zou ik anders wel eens willen weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer zeg maar. Dan begrijp je het proces veel beter en wordt je uiteindelijk een betere manager.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:08 schreef dikkelul3bier het volgende:
[..]
ow want mbo is hoger dan hbo natuurlijk ja... ik ben helemaal niet beter als een mens die mbo doet, maar inhoudelijk zouden de stages er anders uit moeten zien. dat is wat ik bedoel.
Inhoudelijk zouden de stages er nog niet eens zoveel anders hoeven uit te zien, alleen de snelheid en de uitkomst wat eruit komt dat zou verschillend moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:08 schreef dikkelul3bier het volgende:
[..]
ow want mbo is hoger dan hbo natuurlijk ja... ik ben helemaal niet beter als een mens die mbo doet, maar inhoudelijk zouden de stages er anders uit moeten zien. dat is wat ik bedoel.
helemaal mee eens hoor. ik doe ook gewoon van alles, van opruimen tot marketingplannen maken. ben absoluut niet laks ofzo... maar het moet niet zo zijn dat alles waar ze op een andere afdeling geen zin in hebben bij jou terecht komt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld leer voor een managersbaan zou ik anders wel eens willen weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer zeg maar. Dan begrijp je het proces veel beter en wordt je uiteindelijk een betere manager.
staat het er echt zo in? vind ik wat overdreven, er horen ook af en toe minder leuke klusjes bij maar dat heb je als werknemer straks ook. alleen het moet dus niet zo zijn dat jij het slaafje van alle afdelingen bent. waarom snappen mensen dat verschil niet?quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:12 schreef tdrone het volgende:
ik heb het even voor je opgezocht TS en er staat letterlijk in mijn stageovereenkomst:
De Stagverlener zal de student slechts werzaamheden opdragen die een duidelijk onderwijsfuntie hebben en passen binnen het stageprogramma in artikel 1.
dus eigen schuld dikke bult!
Dat soort dingen zou ik ook gewoon zelf even doen hoor, het is niet dat ik hier me te goed voel voor dingen of ze laat liggen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Inhoudelijk zouden de stages er nog niet eens zoveel anders hoeven uit te zien, alleen de snelheid en de uitkomst wat eruit komt dat zou verschillend moeten zijn.
En ja kutklusjes horen er gewoon bij. Zelfs bij het normale werk, als jij later een baan vind dan kun je ook niet verwachten dat alles vanzelf gaat. Zo heb ik vannochtend even een slot zitten te ontdooien, ja dat kan de technische dienst ook doen maar die waren bezig met andere dingen. Sommige dingen zijn soms sneller als je ze zelf uitvoerd en komen het bedrijf allen maar ten goede.
Ik ga er ook niet over zeuren als ik eens iets moet doen wat minder leuk is etc. maar het is wel een goede stok achter de deur om situaties zoals die van jou te voorkomen...quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:17 schreef dikkelul3bier het volgende:
[..]
staat het er echt zo in? vind ik wat overdreven, er horen ook af en toe minder leuke klusjes bij maar dat heb je als werknemer straks ook.
Zegt iemand die zichzelf nooit student heeft mogen noemen.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:57 schreef lordflap_ het volgende:
Ongemotiveerde arrogante elitaire kutstudenten houden het bij ons inderdaad niet lang uit.
trollquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:21 schreef KingChicken het volgende:
stagiairs zijn geen aanvulling voor een bedrijf maar eerder een last.
je mag überhaupt al blij zijn een plek te hebben.
kutstagiairs.
dat doet ze niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:17 schreef tdrone het volgende:
ik denk ook dat het een kwestie is van hoe je stagebegeleider naar zijn collegas over jou doet als hij zegt: ach dat is maar een stagiairtje dan is meteen al je draagvlak weg en neemt ook niemand je serieus..
sukkelquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:21 schreef KingChicken het volgende:
stagiairs zijn geen aanvulling voor een bedrijf maar eerder een last.
je mag überhaupt al blij zijn een plek te hebben.
kutstagiairs.
ja dat is zo. maar het is niet zo dat ik de hele dag met kutklusjes bezig ben. het is gewoon net iets te vaak, en het idee die ze op de andere afdeling over een stagiair hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:20 schreef tdrone het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet over zeuren als ik eens iets moet doen wat minder leuk is etc. maar het is wel een goede stok achter de deur om situaties zoals die van jou te voorkomen...
ga lekker weg man.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:24 schreef KingChicken het volgende:
tuurlijk jongen.
krijg je een of andere snotneus over de vloer die niks weet
is dat nog de schuld van het bedrijf ook
Dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Wil je beter inzicht krijgen in het managersleven (om het zo te noemen), dan moet je echt de hele dag meelopen met die vent, en exact weten waar ie zich mee bezighoudt. Vaak krijgen mensen onterecht de indruk dat de manager geen reet uitvoert, of dat hun baan makkelijker en beter verdient dan die van hunzelf.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld leer voor een managersbaan zou ik anders wel eens willen weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer zeg maar. Dan begrijp je het proces veel beter en wordt je uiteindelijk een betere manager.
Ok, maar ik heb een keer een manager meegemaakt in een drukkerij die niet wist hoe lang het bijvoorbeeld duurde om honderd folders te drukken, het inplannen van orders elke dag was dan ook een probleem voor hem en dus iedereen op het bedrijf. Als je bijvoorbeeld zelf achter de drukpers hebt meegedraait weet je hoe lang dat duurt en kun je dus een haalbare planning van orders maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:51 schreef nero7 het volgende:
[..]
Dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Wil je beter inzicht krijgen in het managersleven (om het zo te noemen), dan moet je echt de hele dag meelopen met die vent, en exact weten waar ie zich mee bezighoudt. Vaak krijgen mensen onterecht de indruk dat de manager geen reet uitvoert, of dat hun baan makkelijker en beter verdient dan die van hunzelf.
Tot je er zelf staat...
Maar daar hebben ze weer mensen voor om dat te regelen. Hoe lang het duurt zou mij niet zo veel uitmaken, als ik "ongeveer" denk, is het voldoende.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, maar ik heb een keer een manager meegemaakt in een drukkerij die niet wist hoe lang het bijvoorbeeld duurde om honderd folders te drukken, het inplannen van orders elke dag was dan ook een probleem voor hem en dus iedereen op het bedrijf. Als je bijvoorbeeld zelf achter de drukpers hebt meegedraait weet je hoe lang dat duurt en kun je dus een haalbare planning van orders maken.
Managers doen juist wel veel alleen is hetgene wat ze doen niet altijd te zien, daarom denken mensen dat ze niks doen maar dat is niet zo.
Als dat voor jou werkt is het goed. Ongeveer is meestal ook wel genoeg, maar totaal geen idee hebben in een strakke planning werkt natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:46 schreef nero7 het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze weer mensen voor om dat te regelen. Hoe lang het duurt zou mij niet zo veel uitmaken, als ik "ongeveer" denk, is het voldoende.
Dat,quote:Op maandag 20 december 2010 03:46 schreef MarcoMR het volgende:
Figuur dat denkt iets te zeggen te hebben omdat het 3e jaars hbo(!)'er is
Het enige verschil met een middelbare scholier is dat jij nog 2,5 jaar sheets en samenvattingen hebt geleerd zonder zelf echt na te hoeven denken om deze vervolgens op een tentamen weer uit te schijten. Wakker worden jongen, je bent gewoon een goedkope werkkracht.
Breek mijn combo eens niet!quote:Op maandag 20 december 2010 08:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Denken dat je als stagiare goed bent voor meer dan koffie halen en de kantine vegen
*facepalm* kijk eens naar de last poster van de topics hier onderquote:Op maandag 20 december 2010 08:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Je hebt meer dan 3 nodig voor een combo
ja man :p :p :d :x hahaquote:Op maandag 20 december 2010 04:21 schreef shibal het volgende:
HAHA. Een hbo'er zijn en denken dat je al heel wat voorstelt:S. Waar gaat het heen met de wereld? Hbo'ers zijn nog steeds scholieren. Kom maar terug wanneer je op de uni zit jochie:P
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |