abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90187769
quote:
dikkelul3bier
quote:
hbo
quote:
waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben?
... :')
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  donderdag 23 december 2010 @ 15:36:21 #152
327900 KingChicken
Mwah ha haa, bawk bawk bawk!
pi_90345054
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 17:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het idee dat de waarheid in de boekjes staat zit er bij jou wel erg diep ingeramd.
Zie: "Liegen dat het gedrukt staat!"
  donderdag 23 december 2010 @ 15:37:23 #153
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_90345098
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:49 schreef dikkelul3bier het volgende:
ik loop dus stage, op een erg leuke plek. :) alleen het hoofd van de facilitaire dienst roept minimaal 1 keer per dag als er een ongeloofelijke kutklus voorbij komt: das een leuk klusje voor de stagiares (er zijn er meerdere hier). dan moet je echt denken aan 300 kerstpakketjes klaarmaken, of een kantoor leegruimen.

nu voel ik me echt niet te goed om ergens een keer bij te springen maar ik zit hier om te leren en ben 3e jaars hbo. de andere klussen zijn wel inhoudelijk en leuk en leerzaam maar er komen zo nu en dan klussen voorbij die gewoon niets met m'n opleiding te maken hebben. waar haal je het idee vandaan dat ik hier voor dit soort dingen ben? :(
stage staat gelijk aan mbo of lager :)
deal with it.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_90876324
Ik werk al heel erg lang (ben 36 jaar) heb ook een opleiding en functie op hbo-niveau (teamleider). Geloof me zelfs als je al 12 jaar werkervaring hebt komen er nog allerlei kutklussen voorbij. Zo zit ik zelf regelmatig een paar 100 brieven in enveloppen te stoppen die weg moeten. Normaal doet de secretaresse dat maar als die het druk heeft doe ik dat zelf "even". Dat wordt wel weer gewaardeerd dus als ik zelf eens een keer in tijdnood kom helpt ze mij ook weer. Of ik ben zelf rapporten aan het inbinden als de collega die dat normaal gesproken moet doen geen tijd heeft of vrij heeft. En laatst hadden we een interne verhuizing. Dan steek ik ook zelf de handen uit de mouwen en ga met kasten en meubels sjouwen. Ik ben iemand die van alles aanpakt ook al hoort het niet bij mijn functie.

Maar het moet wel in verhouding zijn. Als je de hele dag alleen van die "kutklussen" doet is er iets scheef gelopen. Als dat af en toe eens voorkomt en je verder leuke taken hebt moet je je gewoon stilhouden en niet de verwende hbo-stagair gaan uithangen. Die hebben we hier ook wel eens en daar moet ik van kotsen. Ze presteren het zelfs om de collega die op de repro werkt hun stagerapport te laten inbinden en zelf koffie gaan zitten te drinken onder het motto "daar ben ik als hbo-student te goed voor". Ik heb er ook eens een gehad die weigerde mij mee te helpen om brieven in enveloppen te stoppen. hij zei letterlijk "dat hoef ik niet te doen dat is geen onderdeel van mijn stage". Ik heb hem toen op zijn stage voor het onderdeel inzet een 4 gegeven. Alles bij elkaar heeft hij wel een voldoende gekregen hoor.
pi_90876393
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:29 schreef mjb44 het volgende:
Ik werk al heel erg lang (ben 36 jaar) heb ook een opleiding en functie op hbo-niveau (teamleider). Geloof me zelfs als je al 12 jaar werkervaring hebt komen er nog allerlei kutklussen voorbij. Zo zit ik zelf regelmatig een paar 100 brieven in enveloppen te stoppen die weg moeten. Normaal doet de secretaresse dat maar als die het druk heeft doe ik dat zelf "even". Dat wordt wel weer gewaardeerd dus als ik zelf eens een keer in tijdnood kom helpt ze mij ook weer. Of ik ben zelf rapporten aan het inbinden als de collega die dat normaal gesproken moet doen geen tijd heeft of vrij heeft. En laatst hadden we een interne verhuizing. Dan steek ik ook zelf de handen uit de mouwen en ga met kasten en meubels sjouwen. Ik ben iemand die van alles aanpakt ook al hoort het niet bij mijn functie.

Maar het moet wel in verhouding zijn. Als je de hele dag alleen van die "kutklussen" doet is er iets scheef gelopen. Als dat af en toe eens voorkomt en je verder leuke taken hebt moet je je gewoon stilhouden en niet de verwende hbo-stagair gaan uithangen. Die hebben we hier ook wel eens en daar moet ik van kotsen. Ze presteren het zelfs om de collega die op de repro werkt hun stagerapport te laten inbinden en zelf koffie gaan zitten te drinken onder het motto "daar ben ik als hbo-student te goed voor". Ik heb er ook eens een gehad die weigerde mij mee te helpen om brieven in enveloppen te stoppen. hij zei letterlijk "dat hoef ik niet te doen dat is geen onderdeel van mijn stage". Ik heb hem toen op zijn stage voor het onderdeel inzet een 4 gegeven. Alles bij elkaar heeft hij wel een voldoende gekregen hoor.
Teamleider :')
pi_90876451
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:31 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Teamleider :')
ja zo heet dat hier. Een afdeling met 40 mensen en. 1 afdelingshoofd en drie teams.
pi_90876613
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef ph4ge het volgende:
Je moet zorgen dat je voor je stage al duidelijk hebt gemaakt dat je een zeker niveau hebt en dat je relevante werkervaring op wilt doen. Natuurlijk houdt dit in dat je ook soms rotklusjes moet doen, maar over het algemeen moet je wel zorgen dat je stage leerzaam is. Als andere stagiairs simpelweg op een lager niveau studeren dan ben je niet arrogant als je aangeeft dat jij meer verwacht van je stage, sterker nog dat hoort bij het niveau waar je later terecht komt.

Besteed je niet het grootste deel van je tijd aan nuttig werk dan moet je dat kenbaar maken aan je begeleider en aan je school en proberen hier verandering in te brengen. Tegenwoordig keuren scholen stages makkelijk goed, maar vroeger had je een probleem als bleek dat je niet op je niveau had gewerkt. Daar kan je je tegen indekken als je kan aangeven dat je pro actief bent geweest en je best hebt gedaan om wel leerzaam werk te krijgen.

Je bent geen stagiair voor het bedrijf, je bent stagiair voor je opleiding. Het bedrijf voldoet zijn maatschappelijk verantwoordelijkheid door jou op te leiden, ze mogen stagiairs niet misbruiken als uiterst goedkope en domme arbeidskrachten. Dan moeten ze maar een blik Oostblokkers opentrekken als ze dat willen ;)
Wow, netjes geformuleerd.

Helaas gaat het vaak in de praktijk mis. Aantal mede-studenten liepen hierdoor een studievertraging op i.v.m het zoeken en goed laten keuren van een nieuwe stageplek.
life goes by...
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:34:55 #158
311765 FurtiveAffaire
Bond, James Bond
pi_90878633
TS heeft volgens mij nog nooit echt gewerkt. Tuurlijk krijg je nu en dan een kutklus.
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_90881933
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:34 schreef FurtiveAffaire het volgende:
TS heeft volgens mij nog nooit echt gewerkt. Tuurlijk krijg je nu en dan een kutklus.
Sterker nog, als je daadwerkelijk aan het werk bent als je later groot bent, zul je ook wel eens een k*tklus moeten doen. Uit collegialiteit, omdat het van de baas moet of omdat het nu eenmaal onderdeel uitmaakt van je takenpakket. Niet al je taken zullen altijd even leuk zijn, er zitten vaak ook gewoon zaken bij die uitgevoerd moeten worden.
pi_90882297
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:33 schreef mjb44 het volgende:

[..]

ja zo heet dat hier. Een afdeling met 40 mensen en. 1 afdelingshoofd en drie teams.
Met je mbo diploma stagiaires afblaffen :')
pi_90882819
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

als je je werk goed doet is er niks mis met een mbo diploma,
sowieso mensen die denken dat ze hoe dan ook superieur zijn aan anderen.
pi_90883185
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

1. hbo-diploma
2. ik blaf alleen de stagiaires af die neerkijken op collega's die ondersteunend werk doen zoals post rondbrengen, repro werk enzo. Er zijn stagiaires die binnen komen met een houding van "ik ben de redding van dit bedrijf" en vervolgens iedereen waarvan zij vinden dat die minderwaardig werk doen als voetveeg behandelen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:31:23 #163
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90883601
Ok, je doet dus hbo p.r/Marketing,
leuk voor je,
Maar als je zoals jij aangeeft een hbo'er bent, heb je een POP, een Stage-draaiboek, waarin je per week exact hebt aangegeven wat je wilt behalen, daar lees ik in je klacht(en) geen f*ck over terug.

Het stage-principe is best logisch: Jij doet werk ervaring op, zowel de leuke kanten als de slechte kanten.
Om naast je 'verplichte' opdrachten, ook daadwerkelijk nog iets mee te krijgen wat het bedrijf nou exact doet, is het niet meer dan logisch dat je je ook op andere plaatsen binnen een bedrijf begeeft dan enkel en alleen dat goedkope duur uitziende bureau.
Vanuit dat oogpunt gezien kan ik de het bedrijf waar je stage loopt geen ongelijk geven.
Ook zul je zelf, als je later bij een bedrijf start, ook onder aan de ladder moeten beginnen, en ook dan ga je 'vervelende' klussen tegen komen.

Het zou toch wel achterlijk zijn als we als hbo'ers mogen zeggen dat we geen vervelende/rot dingen willen doen tijdens onze stages :')
Stel je eens voor dat :
hbo-v verpleegkundige geen mensen wil wassen, of doden wil zien,
Een chirurg in opleiding geen bloed wil zien,
Een bankdirecteur de deur van de kluis niet wil dichtdoen,
Een PR manager mensenschuw is,
En ga zo maar door,
Samengevat: doe je POP- en Stageplan afronden en doe zo tussen door (je lijkt nog al vrij veel tijd te hebben als de facilitaire directie je aan het werk kan zetten) i.i.g nog alsof het je ook daadwerkelijk interesseert.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:52:13 #164
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_90894611
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef maffemuts het volgende:
Een chirurg in opleiding geen bloed wil zien,
Hbo chirurgie???? LollerEINZ!i1Ii!i!i!i :') :') :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:53:41 #165
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90894691
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:13 schreef DE_krumpel het volgende:
sowieso mensen die denken dat ze hoe dan ook superieur zijn aan anderen.
Dit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:56:17 #166
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_90894834
Mensen die denken dat iedereen `gelijk` is. :')
pi_90895269
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:56 schreef Zware_jongen het volgende:
Mensen die denken dat iedereen `gelijk` is. :')
jij gaat op een dag dood en he das vreemd ik ook en alle andere fokkers ook en de hele mensheid en wooow zelfs dieren. ja dat maakt iedereen gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')